ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות הומו ✔ז'וליה קריסטבה / זרים לעצמנו ✔ז'וליה קריסטבה בוחנת בספר פילוסופי פסיכולוגי חברתי זה את שאלת הזר והאחר. יש... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ז'וליה קריסטבה / זרים לעצמנו
ז'וליה קריסטבה בוחנת בספר פילוסופי פסיכולוגי חברתי זה את שאלת הזר והאחר.

יש להניח שיש לה מושג מה מקרבה ראשונה לנושא. בולגריה שחייה את החלק החשוב של חייה בצרפת וכותבת בצרפתית.

האחר, הזר העומד מעבר לשערינו הפחיד אותנו תמיד. המפלצות הזרות. עשרות יצירות תרבות נכתבו על האחרים, כמעט תמיד ברברים. קוואפיס ושירו מחכים לברברים, מקס פריש ומחזהו אנדורה הם רק שתי דוגמאות מוכרות ומייצגות את הזרם הזה.

כשאנחנו מדברים היום על זר הדבר הראשון שעולה בדעתנו הם העובדים הזרים המציפים את העולם. בסוף שנות החמישים אירופה שיוועה לידים עובדות כדי להתגבר על נזקי המלחמה. מדינות פתחו שערים בפני עובדים זרים. ארצות שנפגעו מאוד כמו גרמניה, פתחה את השער לפועלים שבאו מספרד, איטליה וארצות הבלקן. זרים אך עדיין קרובי תרבות, אירופאים.

כשכלכלת המדינות הללו התפתחו חזרו מהגרי העבודה שהפכו אמידים יחסית לעובדים בארצם שלהם הביתה. ספרד פתחה את שעריה בפני עובדים ממרוקו הספרדית. גרמניה בפני טורקים, הולנד בפני כל מי שהיה מוכן לעבוד ובעיקר יוצאי ארצות שהיו בשליטה הולנדית בעבר. אינדונזיים ואחרים. אלו היו העובדים הזרים שהביאו את האחרות. דת אחרת תרבות אחרת וצבע אחר.

המדינות הנאורות, כל אחת בדרכה ובלי לחזות את העתיד אזרחו את הפועלים הללו ואלו כאזרחים הביאו את כל משפחתם. אנחנו יודעים איך אוכלוסיית אירופה נראית היום, ולכולנו יש דעה, גם אם היא נאמרת בקול שקט על השינוי הדמוגרפי העצום.

אצלנו הדברים היו קצת אחרים. לנו היה מיעוט משלנו. הערבים. מבלי להיכנס לשאלה הפוליטית אפשר לבדוק את היחס אל האחר. קל לבדוק אותו דווקא מצד העבודה הזרה.

עד אמצע שנות השישים מטבע הלשון "עבודה ערבית" ציין עבודה זולה ובעיקר גרועה. אחרי מלחמת ששת הימים התחילו לזרום אל תוך הארץ עובדים ערבים חדשים. ממה שהיה עד לא מכבר "חוץ".

אני מכיר את הנושא מענף הבניה. הם עבדו ביעילות, בזול, ללא תנאים סוציאליים. לזמן לא ארוך מרכיב השכר במחיר הבניה ירד. אלא שכאן נוצרה בעיה חדשה. פועלי בניין יהודים, קבועים בחברות גדולות (סולל בונה, רסקו ואחרות) נעלבו שערבים לקחו את עבודתם. ובעיקר בלי שקראו לזה בשם, העלבון היה גזעני. גם אצל הערבים הישראליים. מיד המציאו מיני שמות ותארים לפועלים שאי אפשר היה לפטר, כולם קודמו בדרגה ושכרם עלה. הם הפכו למיני משגיחים על ערביי השטחים. כדי לקצר, אחרי גלגולים "עבודה ערבית" כבר לא הייתה מלת גנאי לתוצרת. מעכשיו פועלי בניין יהודיים בעיקר לא חזרו יותר לעבוד בבניה. זו הייתה עבודה שערבים עושים. עבודה ערבית קיבלה משמעות חדשה. החקלאות ועוד ענפים עברו תהליך דומה.

מכר שלי שגר בצפון הארץ פוטר מעבודתו ולא מצא עבודה. בייאושו פנה לבתי מלון ומסעדות בעיר מגוריו וביקש לעבוד אפילו בשטיפת כלים. אצלנו עושים את זה רק ערבים ענו לו והוא נשאר מובטל זמן רב.

הזרים. לנוחותנו קוראים להם עובדים זרים, לא סתם אחרים. אנחנו בקושי רואים אותם ולא יודעים עליהם כלום. מעטים דנים בשאלת הזכויות שלהם, רבים יותר לא רוצים אותם כאן. לא להכיר, לא להבין. עולמם לא מעניין איש. השאלה היא רק עם הם עובדים טוב. מרוויחים מעט, יחסית. לשאלת המי הם אנו מפנים את גבנו.

ז'וליה קריסטבה לא כותבת על הדברים הפשטניים הללו. אותה מעניינת האחרות הפנימית. הזרות על כל מובניה. הזר - פניה של שנאת האחר. היא פותחת. הוא לא באמת הפולש האחראי לכל תחלואי היישוב.

הזר השוכן בקרבנו הוא פניה הנסתרים של זהותנו. הוא הופך את ה"אנחנו" לבייתי.

במבט על הקורה בעולם, עליו כתבתי בדרכי היא שואלת האם נוכל לחיות באופן אינטימי וסובייקטיבי עם אחרים. ללא גירוש החוצה, ללא שיטוח והחלקה.

האם הזרים מאושרים? פרצופו של הזר שורף את האושר שלנו. אנו מזהים מיד את העור, העיניים השפתיים. הם לא כמו שלנו. הבנאליות היא היוצרת קהילה.

האם אפשר להגיד אני ייחודי מול הזר ויכול לקבל אותו או לקבל את ייחודי שלי ומעדיף להרוג אותו.

השינוי ההכרחי היום במצבם של הזרים מוביל להרהור על יכולתנו לקבל אופני אחרות חדשים. קליטת הזרות שהחברות שלנו מציעות מתבררת כבלתי קבילה על ידי היחיד המודרני, הקנאי לשונותו הלאומית האתנית האתית. לאומיות בורגנית שהפכה סימפטום רומנטי בתחילה והגיע עד לטוטאליטאריות.

הזר נמצא במלכודת זיכרון של אושר שהיה, שכדרכו של זיכרון תמיד מופרז. האושר שהיה לא ייתן להתנסות באושר אחר, התמזגות של ממש וינציח זרות. הזר כמוהו כילדו של אב שאין ספק בקיומו אך הוא נעדר..

הזר איבד את אימו.

אלבר קאמי ראה זאת. הזר שלו מתגלה עם מות אימו. יתום קר. חסיד בדידות. הוא נאמן לצל אחד, אידיאל אבהי, מרסו מת לעצמו. הוא מבין שגזר דין מוות הוא הדבר היחיד המעניין באמת עבור האדם.

הזר חשוף עצבים. עובד זר. בלתי נלאה. גופו ונשמתו שותתים דם. הוא מושפל כשהוא ממלא מקום של משרת. בתוך כניעותו הוא שומע שהוא עובד יותר טוב מהמקומי, דבר שבמצבו לא מוסיף לו ערך או גאווה. הוא רואה במקומיים נעלים עליו, אך גם עיוורים לעצמם. אין להם את מרחק הראיה שיש לו עליהם.

האדישות היא שריונו של הזר. הוא מחוץ לטווח הפגיעות של דחיות. הוא איננו משתייך לשום מקום, לשום זמן הזיכרון שוקע. ההווה מושעה.

לו נותר בארצו, ודאי היה שולי, חולה, ללא בית.. במקום החדש הוא נושא את פרדוקס השחקן. הוא מרבה מסכות ומיני אני מזויפים. לזר אין עוד עצמו. אני עושה מה שרוצים ממני, אך זה לא אני. אני אינני שייך לאני. "אני" קיים?

בין שהזר הוא מנקה רחובות או נסיכה אסייתית הכותבת זיכרונות בשפה שאולה, מרגע שיש לזרים פעולה, הם משתרשים.

הזר, שפניו אל הארץ האבודה, הוא אוהבו של חלל אבוד. גן עדן האבוד הוא תעתוע. בדמדומי המלנכוליה והנוסטלגיה, הזר מתנה אהבים עם ההיעדר. חופשי מכבלים הקושרים אותו לבני עמו הוא מרגיש חופי לגמרי. חירות הנקראת בדידות.

הניסוח המופיע לעתים "לחיות את השנאה" כפל המשמעות שלה לא תמיד ברור לזר. לחיות איזו שנאה? שלו למקום החדש? של אנשי המקום אליו? השנאה הופכת אותו לאמיתי. שנאה כלפי כולם, שנאה כלפי אף אחד שנאה כלפי עצמו.

לחיות עם האחר מעמת אותנו עם האפשרות להיות אחרים בעצמנו. ארתור רמבו כתב "אני הוא האחר" הודאה בקיומה של רוח רפאים. אמירה מגלה את האפשרות והצורך להיות זר. לחיות זר. להיות גולה.

לא לדבר את שפת אמך. לגור בתוך צלילים מנותקים מזיכרון הילדות.

הזר הוא זה שעובד. המקומיים שייכים לעולם התרבות. הזר רואה עדיין בעבודה ערך. הדור השני, בני העובדים הזרים מאמצים, או שואפים להגיע לחיים המתוקים. התרת רסן ולעתים קרובות עבריינות.

עבודה היא הנכס היחיד שאפשר לייצא ללא מכס. איזה אסון כשלא משיגים רישיון עבודה.

כדי לסכם חלק מדעותיה חוזרת ומתייחסת קריסטבה בכמה פסקאות מבריקות לספר הזר של קאמי. זר ממי. צרפתי החי באלג'יר. זר לערבים, זר לעצמו. תמיד היה זר. מות אמו בפסקה הראשונה איננו מעורר בו רגש של ממש. כשהוא הורג גבר על החוף, את מי הוא הורג, ערבי מקומי? צרפתי? את עצמו. זרותו של האירופי בצפון אפריקה מתחילה בגלותו הפנימית. היא מסבירה את מרסו גיבור הספר:

"איש אינו קרוב לי., כל מלה היא פחות סימן של דבר ויותר סימן אי האמון שלי בדברים. ואם אדבר, אינני מדבר אל אדם כלשהו, אני מדבר אל עצמי על הדברים, או אפילו על בני האדם כדברים, ואני נמצא בפנים ובחוץ בעת ובעונה אחת. אבל בעיקר בחוץ. אין לי פנים. אני הוא הכפילות... העשייה והדיבור חשובים בעיני כקליפת שום. עד המוות, כולל אותו?

הזרות בהתגלמותה. הזר ביותר. הזר מכל זר.

כסילים שואלים לעתים קרובות את הזר, מה המוצא שלך, המקורות שלך, הזר שנמלט מהמקור גם אם המקור ממשיך ללוות, ללוש, לבלום ולהכאיב, הזר הוא הבוגד המלנכולי. אם שאלת הזרות, בוערת בעצמותיכם לכו לשאול את אימא שלכם.

הספר הבא שקריסטבה מפרשת הוא ספרו של נבוקוב "חייו האמיתיים של סבסטיאן נייט". נבוקוב ידע דבר או שניים על הזרות. אני לא אכנס כאן לניתוח הספר, יש לפנינו עוד דרך לעשות.

למושג זר יש היום מובן משפטי. זה שאין לו אזרחות של המדינה בה הוא יושב.

הזרים נקרעים בין שתי תפיסות שונות. האחת אומרת "אינני כמוכם" ומצד שני כמעט במעמד של דרישה "הכירו בי" תחושת עלבון ותחושת כבוד פנימי.

קריסטבה בודקת כמה מיתוסים והשתקפויות ספרותיות של הזר. את אברהם שהלך מביתו ומבית אביו איננה מזכירה, היא מתחילה עם הדנאידות. נקבות זרות. נשים נולדו במצרים והגיעו לארגוס. אייסכילוס כתב עליהן והנציח מיתוס מרוחק. זרות רצחניות. תהליך שקריסטבה מסבירה היטב ועוקבת אחרי קבלת היוונים את קבלת הזרות. התפיסה הפוליטית המשפטית והדתית של היוונים הקדומים. וכבר אז עולה טענת העם על מלכם "ריחם על זרים ואת עירו הרס"

מושג הברברים, המתייחס לזרים נולד בימי מלחמת פרס יוון. באתונה נולד החוק הדורש מכל אזרח הרוצה להשתתף בחיים האזרחיים - פוליטיים להוכיח מוצא אתונאי כפול. הן מצד האב והן מצד האם. החורגים מכלל זה יקראו ברברים "כלום בן כלום" ברברי היה כל מי שאינו יווני. ברברופון היה כינוים של אנשי אסיה הקטנה שלחמה ביוונים. אחר כך התרחב המושג גם ליוונים שהגייתם כבדה ומגושמת. המלחמות הגבירו את הרתיעה מהברברים "החיצוניים" אלו שעמדו מחוץ לפילוסופיה היוונית המתהווה. הזרים הפכו להיות "הומו אקונומיקוס" הם רכשו זכות עבודה במחיר מס בשווי שכר יום עבודה בחודש. אריסטו היה צאצא של משפחת עובדים זרים שכאלה. אפלטון דגל בגירוש מהעיר של עובדים שהתעשרו.

המובן האלים של המלה ברברי נולד רק בזמן מלחמות האימפריה הרומית, והפכה לתיאור הרוע, האכזריות והפראות.

הזרות הבאה שקריסטבה בוחנת היא הזרות היהודית. היא מתחילה כמובן בעם. אלו שעמדו בברית ייחודית זרה לכל סביבתה.

הרבה איסורים יש על קבלת הזר לעם הנבחר. את עמלק צריך להשמיד. "לא יבוא עמוני ומואבי בקהל ה' עד עולם. גם דור עשירי לא יבוא בקהל ה'"

צריך לזכור את האיסור על המואבי.

עם זאת מצווה העם לא לשנוא את המצרי שבקרבו ישב. וילדים בני דור שלישי רשאים לבוא בקהל ה'. "והיה לכם הגר הגר אתכם ואהבת לו כמוך כשם שנאמר ואהבת לרעך כמוך, כך נאמר לגרים" "וגר לא תונה ולא תלחצנו כי גרים הייתם בארץ מצרים". לא הגלה הקב"ה את ישראל לבין האומות, אלא כדי שיתווספו עליהם גרים"

חזרות תכופות למדי וציווים לגבי ההתייחסות לגרים, הרבה יותר מאשר למצוות העשה ולא תעשה הקשורות ליהדות עצמה. האנושות כולה באפן אוניברסאלי ראויה לכבוד. לכן נתן משה את התורה ב66 שפות.

ומכאן לגרה המפורסמת ביותר. רות המואבית. זו שבאה מעם שאסור לו לבוא עד דור עשירי בקהל ה'. את סיפורה של רות אין צורך לספר. סיפור המתחיל באלימלך העוזב את ארץ יהודה מתיישב במואב האסורה וכעונש מת הוא ומתים בניו. האגדה מספרת שצאצאיהם של שתי הכלות המואביות, דוד הצעיר ממשפת רות הרג את גולית צאצא של ערפה, אחותה של רות שחזרה למואב.

כשהושמדה סדום האמינו לוט ובנותיו שהם היחידים ששרדו בעולם והולידו שני ילדים. עמון ומואב. רות צאצאית של סיפור גילוי העריות היא אם השושלת של מלכות יהודה. בהמשך גם שלמה המלך נושא את נעמה העמונית. רות הזרה, שהשאלה אם התגיירה או לא איננה ברורה כלל, התקבלה לאחר שקיימה את הדבר החשוב ביותר ליהדות מאז ומעולם. היא ילדה בן ליהודי.

אני אדלג על התייחסות לפאולוס וחוק האזרחות הרומאית בעת התפשטות הנצרות, וכן על דנטה הגולה וכן עוד כמה ניתוחים על מעמדו של הזר. בסופו של עניין נשאלות כמה שאלות. האחת היא מה ההבדל בין זכויות אדם ובין זכויות אזרח כשמברים על הזר, שאלה שהעלתה חנה ארנדט.

והשאלות הפתוחות שנשארו: מיהו זר?

מי שאינו חלק מהקבוצה, מי שאינו "שייך" האחר.

לזר ברוב המקרים יש בעיקר הגדרה שלילית.

שלילית ביחס למה? אחר לעומת איזו קבוצה?

קריסטבה חוקרת התפתחות של תפיסה חברתית ופילוסופית כשהיא מסתמכת על דעתם והביוגרפיות של אנשי רוח רבים. השינויים בתפיסת הזרות. הגלות הפנימית של הזר. הזכויות שניתנו ונלקחו חזרה.

אני לא מאמין שמישהו ישנה את דעתו על זרים בעקבות הספר החשוב הזה, ובכל זאת הוא כל כך חשוב להבנת מיני תהליכים שאנו עוברים. בכל פעם שמרימים עיניים נתקלים בזר. ומלבד התעלמות או איבה אנו לא בוחנים לא אותו ולא את התייחסותנו אליו. בימינו הזרות הפכה להיות חלק מרובנו. אנו מתיירים ארצות והופכים לזרים לזמן קצר. נוסעים ללמוד בחו"ל. עובדים בחברות בינלאומיות. זרות החודרת לפינות רבות. ועדיין אנו בוחנים את הזר כאחר המוחלט, כמישהו לזלזל בו או להיות מאוים על ידו.

וכמו שכבר פרויד איבחן והטיף, בימינו לא צריך יותר להטמיע את הזר אלא לכבד את שונותו. המלה לכבד נשמעת קצת אירונית בהקשר הזה. לכבד אפריקאי מטאטא רחובות?

כמה חשוב הספר הזה אם הוא גורם לנו לבחון את עצמנו ולו לרגע.
זרות בודדה סובייקטיביות עיוור גלגולים פסיכולוגיה תיעדוף שנאת האחר שאלות פתוחות עם נבחר מצוות
הומופוביה, פחד מהומואים, שנאת הומואים, הומואים דתיים, טיפולי המרה, נטיות מיניות, הומוסקסואליות, הומו מודחק, הדרת נשים, למה חרדים מפחדים מנשים? מצעד הגאווה, משיכה מינית, האם אני הומו? אולי אני הומו?
... אותו יותר. האם החשש להיות הומו יכול להפוך אדם להומו? אליעד מסביר שכאשר אדם נמצא בספק לגבי הזהות המינית שלו, הוא עשוי ... שהוא יש לו פוטנציאל להיות הומו פוטנציאל להיות רוצח פוטנציאל זה לא משנה כל מיני דברים ויש בך את הכל, עכשיו זה אומר שכל ... בתוך תוכו גם רוצה להיות הומו וכל בן אדם בתוך תוכו גם רוצה לרצוח הומואים, זאת אומרת גם ההומואים גם הם רוצים בתוך ... ואז נגיד שהוא הופך להיות הומו נגיד. ש: יש אפשרות שבן אדם בגלל שהוא נלחם הוא דווקא הופך להיות. אליעד: אני אסביר לך את ... לחשוב שהוא הומו או להיות הומו זה שהוא נגיד חושב מחשבות הומוסקסואליות אבל מה שגרם לו לחשוב את המחשבות האלה לפעמים זה ... אז אתה לא יכול להיות הומופוב כדי שלא יגיע למצב שתחשוב שאתה עצמך הומו ואז כתוצאה מכך נוצרה הומופוביה פוביה, זאת אומרת שיש פוביה להיות הומופוב כי אתה מפחד שלא חס וחלילה תהיה הומופוב כי אז עלול להגיד שאתה הומו. עכשיו למה באופן ... בא נגיד לא יכול להיות הומו דתי שיהיה קיצוני אבל רוב ההומואים לא יכולים להיות דתיים. ש: אני רוצה לחזור על משהו ... שיש בו את הרצון שלו להיות הומו. אליעד: כל בן אדם יש בתוכו הכל אבל יש אנשים שיש להם את הכל הזה לא רק ברמת הפוטנציאל ...
טיפולי המרה בעד ונגד, שינוי נטייה מינית, האם אפשר לשנות נטייה מינית? האם אני הומוסקסואל? האם לצאת מהארון? האם אני נמשך לגברים? בעיות בזהות המינית, האם ניתן לשנות נטייה מינית? הילד שלי הומו, הבת שלי לסבית
... את האדם כי נטייתו המינית אינה נכונה או טובה. לדוגמה, מנסים להסביר לו עד כמה זה רע ומזיק להיות הומוסקסואל, בדומה לניסיון להיגמל מעישון או סמים, על ידי הסבר כמה זה רע לעשן או להשתמש בסמים. הוא מדגיש כי השיטה הזאת לא יעילה ואף יכולה לגרום לאדם לשנוא את עצמו, ... ניתן לשנות משיכה מינית? האם ניתן לשנות זהות מינית? האם ניתן לשנות נטייה מינית? האם אפשר להיות הומו דתי? מה רע בהומופוביה? איך לשכנע מישהו לא להיות הומו? איך לשכנע מישהו להיות סטרייט? מה לעשות אם הבן שלי הומו? מה לעשות אם הבת שלי לסבית? מה לעשות אם הבן שלי נמשך לגברים? מה לעשות אם הבת שלי נמשכת לנשים? האם ניתן ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... מוח של סרטים כדי שהוא לא ירצה לראות את זה, אז יש אולי ווריאציה שנגיד בא נראה לו נגיד סרטים ואז הוא ימשך לזה. יש דוגמה אצל הדתיים יש להם קטע של טיפולי המרה שזה כאילו מישהו נגיד שהוא נגיד רוצה להיות הומו נגיד ואז אומרים לו לא, בוא נהפוך אותו לסטרייט אז אומרים לו בוא תראה מלא ...
הומופוביה דתית, למה שונאים הומואים? הומוסקסואליות, משיכה מינית, מצעד הגאווה, נטייה מינית, טיפולי המרה, שנאה דתית, הומואים דתיים, מצוות פרו ורבו, שמירת מצוות, משכב זכר, יהדות, צביעות דתית
... לדעתו, ההסבר לכך הוא פשוט: הציבור הדתי אינו פועל מתוך נאמנות מוחלטת לאלוהים ולמצוות, אלא מתוך שיקולים חברתיים ואישיים, ולכן הוא מפנה את זעמו רק כלפי מה שנתפס כמאתגר את הסדר החברתי והשליטה בקהילה. למה אי אפשר להיות הומו דתי לפי הדתיים? אליעד מתייחס גם לשאלה מדוע הומואים דתיים נתקלים בקושי ...
יציאה מהארון, האם לצאת מהארון או לא? האם להישאר בארון? מצעד הגאווה, נטיות מיניות, טיפולי המרה, זהות מינית, נטייה מינית הומוסקסואלית, חי בארון, האם לספר שבגדתי? האם כדאי לצאת מהארון? רוצה לצאת מהארון
יציאה מהארון, האם לצאת מהארון או לא? האם להישאר בארון? מצעד הגאווה, נטיות מיניות, טיפולי המרה, זהות מינית, נטייה מינית הומוסקסואלית, חי בארון, האם לספר שבגדתי? האם כדאי לצאת מהארון? רוצה לצאת מהארון
... מהארון בצורה הפוכה? ש: למה מתכוונים ביציאה מהארון בצורה הפוכה? ת: הכוונה היא לעזור לאדם להבין שהוא לא באמת חייב להיות מי שהוא חושב שהוא. כלומר, אם אדם חושב שהוא חייב להיות הומוסקסואל וההתלבטות היחידה היא אם לצאת מהארון או לא, אפשר לברר איתו אם הוא בכלל בטוח שהוא הומוסקסואל, או אם המחויבות הזאת לעצמו היא אכן הכרחית ומוחלטת. הרעיון הוא לפתוח אפשרות ... הוא גם לא חייב לקיים יחסי מין בכלל (יכול להיות א - מיני), אולי הוא יכול לשנות את התפיסה שלו לגבי משיכה מינית, ואולי הכל פתוח בפניו. ש: האם זה אומר שצריך להכריח אותו לא להיות הומוסקסואל? ת: לא. זה לא אומר שחייבים לשנות את הזהות המינית שלו, אלא רק להרחיב את האופק ולהראות לו אפשרות שבה הוא לא מחויב להיות שום דבר. הוא לא מחויב להישאר בארון, הוא לא מחויב לצאת מהארון, הוא לא מחויב בכלל להיות הומוסקסואל או סטרייט. האידיאל הוא שיהיה לו חופש מוחלט לבחור, מבלי להיכבל לרעיון אחד נוקשה שמגביל אותו. מהו החופש האמיתי בבחירה לצאת או להישאר בארון? ש: מה בעצם אמור להיות החופש ... אפשרויות לא מכריחות אותו. אם הוא רוצה לצאת - הוא יכול לבחור בזה בלי פחד, ואם הוא רוצה להישאר - הוא יכול גם בזה בלי חשש. במצב כזה, ניתן לו גם הכלי לבדוק אם הוא בכלל רוצה להיות הומוסקסואל, סטרייט, מרגל או כל דבר אחר. החופש טמון ביכולת להיות שלם עם כל אחת מהבחירות ולהרגיש שאף בחירה לא כובלת אותו. ש: איך מסכמים את כל הדבר? ת: בסופו של דבר, הרעיון הוא שאם ... בהכרח מה שאתה חושב שזה אומר וגם אם זה אומר זה מושלם אבל יש עוד אפשרות, האפשרות הנוספת היא שצריך לעזור לו להבין שהוא בכלל יכול לצאת מהארון לכיוון ההפוך מי אמר שאתה חייב להיות הומוסקסואל גם אותך אתה צריך להוציא את הארון מתוכך לא אתה לצאת מתוך הארון הארון צריך לצאת מתוכך מי החליט לך שמחויב לך שאתה הומוסקסואל ועכשיו השאלה שלך זה לצאת או לא לצאת, מי החליט ... כאילו אתה צריך להגיע למצב שמבחינתך להיות סטרייט ושכולם יחשבו שאתה הומו גם זה בסדר מבחינתך אתה צריך להיות ערוך לכל מצב, אתה צריך להגיע למצב שאתה לא מחויב לכלום לא מחויב להיות הומוסקסואל לא מחויב בכלל לעשות סקס עם אף אחד לא מחויב כלום לא מחויב שיכירו בך גם לא חייב לצאת מהארון ולא מחויב להיכנס לארון ולא מחויב כלום וזה מה שצריך לעזור לו ואחרי שהוא ירגיש ... שהחופש של הבן אדם לא נמצא בזה שהוא יוצא מהארון החופש שלו לא נמצא בזה שהוא מרגיש בנוח שהוא בארון החופש לא נמצא בשום דבר החופש שלך נמצא בזה שאתה לא מחויב, אתה לא מחויב להיות הומוסקסואל אתה לא מחויב להיות סטרייט אתה לא מחויב להיות סטרייט אתה לא מחויב להיות הומוסקסואל אתה לא מחויב בכלל לקיים יחסי מין אתה יכול להיות א מיני אתה יכול להרגיש בנוח לעשות כל דבר ואתה לא מחויב לעשות שום דבר ואתה יכול להרגיש בנוח להיות בארון אתה יכול להרגיש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות הומו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות הומו, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות הומו, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לנוער, מאמן אישי, אימון אישי בתל אביב בתחום להיות הומו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3906 שניות - עכשיו 26_06_2025 השעה 02:51:29 - wesi4