ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להבין ✔כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 ✔המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1.

דוגמא נוספת מהחיים. כולנו לדוגמא יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת?

אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע.

לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן להתמקח גם עם הבנק, לא כולם יודעים שבמקרים מסוימים ניתן להכריח את מנהל הבנק לתת לנו הנחות כאלו ואחרות. למה אנחנו לא יודעים זאת, כי פשוט לא נחשפנו לכך, פשוט הידע הזה לא קיים אצלנו.

בפועל, ברמה המעשית אכן ניתן להתמקח עם הבנק כמעט על כל דבר, אבל בכל זאת רוב האנשים שיכולים לעשות זאת לא עושים זאת. למה?

כי אין להם את הידע שזה אפשרי גם בבנק.

נמצא אם כן שהם לא מתמקחים עם הבנק ומשלמים יותר עמלות בגלל שהם לא יודעים שזה אפשרי, בגלל שחסר להם הידע הזה. אך מה יכול לעשות מי שאין לו את הידע הזה? כיצד הוא יכול לכפר עליו ולנהוג כאילו יש לו את הידע הזה למרות שהוא לא קיים אצלו? התשובה היא שעל ידי הבנה ניתן לכפר על חוסר ידע כנ"ל. כאן לדוגמא אדם שמבין את הבסיס הכלכלי והעסקי של זה שבעל מקצוע כלשהו נותן לו הנחה, אדם כזה לא צריך לקבל את הידע שגם בבנק אפשר לקבל הנחה על סמך נסיון שלו / של אחרים, הוא יודע להבין דבר מתוך דבר, שבהתבסס על אותם שיקולים כלכליים שיש לאותו בעל מקצוע שנותן לו הנחה, על אותו הבסיס הוא יכול לקבל הנחה גם מהבנק.

נמצא אם כן שאותו אדם יודע לפעול ולהתנהל מול הבנק שלו בצורה נכונה, לא בגלל שמישהו לימד אותו כיצד לנהוג מול הבנק, אלא בגלל שהוא מבין את דפוס ההתנהגות של השוק, הוא לוקח את המקרה שבו בעל מקצוע פשוט נותן לו הנחה ומנתח אותו לעומק בצורה כלכלית ואז הוא יכול להסיק מכך שגם בבנק הוא יכול לקבל הנחה.

נמצא אם כן שהבנה נכונה לעומק של המידע הקיים ברשות האדם, על כך שבעלי מקצוע ועסקים נותנים הנחה, ההבנה העמוקה של המידע הזה בעצם יצרה אצל האדם החכם המון מידע חדש, כי הוא יודע כיצד המון עסקים דומים נוהגים גם בלי שהוא יחווה זאת על בשרו וגם בלי שאנשים אחרים יספרו לו על כך.

אם כן אנו רואים כי ככל שהאדם מבין טוב יותר ולעומק יותר את המידע שקיים בידיו כך הוא יודע לפעול נכון ביותר מקרים אחרים גם אם אין לו מידע מוקדם כיצד לפעול באותו מקרה ספציפי, כי הוא מבין את דפוס ההתנהגות שאמור לגרום לדברים לקרות כך או אחרת בכל מקרה גם בכזה שבו אין לו מידע ספציפי לאותו המקרה.

אחרי שהבנו שהבנת דפוס התנהגות נותנת לנו המון ידע גם כזה לא היה קיים אצלנו קודם, עכשיו נשאלת השאלה כיצד ובמה ניתן לכפר על חוסר ידע של דפוסי התנהגות מסוימים, כיצד ניתן להתמודד בצורה טובה עם אתגרים במקרים שבהם חסר לאדם לא רק את הידע המתאים לאותו המקרה אלא חסר לו גם את הידע על בסיס ההתנהגות שממנו אמור להיגזר הידע באותו המקרה הספציפי.

התשובה על כך היא בדיוק כנ"ל, על ידי הבנת המכנה המשותף הרחב ביותר של דפוסי ההתנהגות שאותם האדם כן מבין, על ידי זה האדם מסוגל לגזור מהמכנה המשותף הזה גם דפוסי התנהגות שמהם ניתן לגזור גם ידע, שעל פיו ניתן לנהוג בכל מקרה.

הרעיון הוא כי קיימות אצלנו בראשנו ובשכלנו ידיעות מידיעות שונות, יש לנו כל מיני פיסות מידע על כל מיני נושאים שונים. הבנו כבר שמי שמצליח למצוא מכנים משותפים בין כל פיסות המידע, אדם כזה ברגע שהוא מגיע לשורש ולמכנה המשותף של הידיעות וברגע שהוא מבין למה הדברים קורים כך או אחרת, באותו הרגע ממש הוא רוכש לעצמו עוד אין סוף פיסות מידע שנגזרות מאותו מכנה משותף. העניין הוא שגם המכנים המשותפים האלו, גם אותם ניתן לסווג ולהתייחס אליהם כאל ידע ומידע (ולא רק כתובנות) כי גם להם יש מכנים משותפים.

ברגע שאדם מצליח למצוא את השורש של השורש של מה שקורה, ברגע שאדם מצליח להבין כיצד דפוס התנהגות שקורה במקום אחד קשור לדפוס התנהגות שקורה במקום אחר, באותו הרגע הוא בעצם רוכש ידיעה של דפוסי התנהגות נוספים, גם כאלו שלא היו לו קודם ומהם כמובן הוא יכול לגזור המון פיסות מידע שונות בהמון תחומים.

נמצא אם כן שככל שאדם מבין טוב יותר כיצד המנגנון של העולם הזה עובד, למה דברים קורים כך או אחרת, כך בעצם הוא רוכש לעצמו מאסות של מידע שאין שום דרך אחרת לרכוש אותן חוץ מדרך הבנה של המנגנון שלפיו הכל עובד.

ככל שאדם מצליח להתחבר לשורש של דפוסי ההתנהגות, ככל שהוא מצליח לעשות אחד מהכל, ככל שהוא מצליח להבין כיצד הכל קשור להכל והכל נגזר מהכל והכל תלוי בהכל, באותו הרגע אדם כזה נחשף להמון דברים אחרים שהם פועל יוצא של אותה התובנה העמוקה יותר.

ניקח את הדוגמות הקודמות של ההנחה מבעלי מקצוע ושל צורת ההוראה של חינוך ילדים. קיימות כאן שתי רמות תפיסה, ברמה הראשונה יש לנו 2 פיסות מידע בלבד, פיסת מידע אחת אומרת שהשרברב יכול לתת לנו הנחה, פיסה שניה אומרת שכדי להשפיע על ילד בצורה אפקטיבית צריך למקד אותו בחיובי ובמה "כן" לעשות ולא במה "לא" לעשות.

ברמה העמוקה יותר אנחנו בעצם מבינים את השורש של פיסת המידע הראשונה הכלכלית שהיא שעסק יהיה מוכן לתת הנחה כדי להרוויח כסף ומכאן אנו מבינים שזה יהיה נכון לכל עסק (אא"כ קיימים שם שיקולים נוספים, כגון שהנחות יורידו את מחיר הבסיס ואז יהיה הפסד בטווח הרחוק) ואנו יודעים ליישם זאת על עסקים נוספים. גם את פיסת המידע השניה של החינוך אנו מבינים ברובד עמוק יותר, כי כדי להשיג ממישהו תוצאה חיובית וביצוע חיובי עלינו למקד אותו בחיובי ולא בשלילי. וגם מכאן אנו מבינים מה לעשות במקרים רבים של יחסי אנוש אחרים ושונים מחינוך ילדים.

אך ברמה העמוקה יותר מ 2 הרמות האלו, בה אנו מבינים את הקשר שבין התובנה בנושא הכלכלי לבין התובנה בנושא החינוך, כי שתיהן קשורות אחת לשניה ונובעות אחת מהשניה. כיצד? מאחורי שתי התובנות עומד אותו הרעיון שבו ממקדים אדם במשהו חיובי ובכך הוא מתעלם מהשלילי, כי החיובי טוב לו יותר מהשלילי. בדוגמא של ההנחה מה בעצם קורה, נניח שמוצר עולה 1000 ש"ח ואתה מבקש הנחה של 10% שהם 100 ש"ח. נניח שהעלות של המוצר היא 700 ש"ח וכי הוא מרוויח 300 ש"ח אם הוא מוכר ב 1000.

אדם שיתמקד בשלילי יאמר, מה פתאום שאני אפסיד 100 ש"ח ושאני אמכור רק ב900 במקום ב 1000, אני לא מוכן להפסיד 100 ש"ח, אני אחכה שאולי מישהו יקנה את המוצר ב 1000 ואז ארוויח 300 במקום 200.

ז"א אותו מוכר לא עשה הנחה כי הוא התמקד בשלילי, הוא התמקד בכך שהוא "מפסיד" ולא מרוויח 100 ש"ח.

אומנם בהנחה שזה השיקול היחיד שלו של למה הוא לא נותן הנחה ומעדיף לוותר על המכירה (כי אם יש שיקולים אחרים אז ההשוואה לא רלוונטית) אז כמובן שהוא טועה. אם הוא יחשוב על החיובי הוא יאמר, אני "כן" מרוויח 200 ואז לא אכפת לי "להפסיד" כביכול 100 ש"ח פוטנציאלים כדי לקבל 200 ש"ח ודאיים.

נמצא אם כן שהוא נותן את ההנחה כי הוא מתמקד באילו תועלות מביאה לו המכירה ולא מתמקד בחסרונות היחסיים שלה ביחס למכירות אחרות.

ז"א אם כן שבגלל מיקוד של המוכר בחיוביות שלו ובאיך "כן" להרוויח בגלל זה הוא היה מוכן לוותר על רווח נוסף תיאורטי של סכום נוסף.

ז"א שעל ידי מיקוד של המוכר בחלק החיובי של הרווח שלו הוא בעצם מוכן "להפסיד" רווח נוסף.

אותו הדבר גם קורה בתהליך של חינוך הילד. ילד רוצה לעשות משהו לא חיובי, ההורה ממקד אותו בחיובי ואז הילד במקום להתמקד במה הוא "לא" יכול לעשות, הוא מתמקד באיזה דבר חיובי שבאמת שווה לו יותר. כך גם כאשר נוצר איזה ויכוח עם מישהו, במקום להתווכח על "מה קרה לא טוב בעבר" שזה סתם גורם נזק נוסף בגלל העלות של הויכוח, הכותרת של הדיון אמורה להיות "כיצד עושים טוב יותר בעתיד". בעצם אנחנו מתמקדים במה "כן" לעשות ובאלו תועלות יצמחו לנו במקום להתמקד בבעיות כי בפועל, התועלת שבעתיד החיובי גדולה מכל הבעיות של העבר.

נמצא אם כן שעל ידי הבנה עמוקה יותר של המידע ושל דפוסי ההתנהגות שאנו רואים, אנחנו יכולים להסיק המון מידע נוסף כיצד דברים יתנהגו במקרים אחרים ובתחומים שבהם אין לנו ידע בכלל. כי ככל שאדם מבין טוב יותר את הבסיס העמוק יותר של האנושות ושל העולם, למה דברים קורים כפי שהם קורים, כך הוא יכול לדעת כיצד יקרו דברים גם כאלו שמעולם הוא לא למד עליהם, כי הכל הרי פועל על פי אותו המנגנון.

מכאן גם נובע הרעיון כי ניתן לבדוק את נכונותן של תפיסות חיים ותיאוריות שונות על פי מידת הישימות שלהם בכל תחום בחיים. תפיסה שאינה מתאימה לכל תחום היא פחות נכונה. כי הבנה של שורש המציאות וגזירה של דרך פעולה נכונה על פי השורש הזה אמורה להיות נכונה בכל מקרה ומצב. ככה שאם עצה לא ממש ישימה במקרה כל שהוא, אם כן זו גם לא העצה האידיאלית למקרה שבו היא כן מסייעת, כי היא מטפלת רק בסימפטום ולא בשורש העמוק ביותר.

אך כיצד ניתן להבין את השורש של כל הדברים כולם, כיצד ניתן לרדת לשורש של המידע שקיים אצלנו?

התשובה על כך היא שרק על ידי התבוננות מעמיקה במה שאנחנו רואים, רק למידה והתבוננות לעומק של כל המידע שקיים אצלנו, רק על ידי זה ניתן להבין את הקשר שבין כל הדברים ועל ידי זה לרכוש המון מידע איכותי בבת אחת. נסה למצוא את הקשר שבין הדברים השונים שאתה יודע עליהם, נסה לראות כיצד הכל עולה בקנה אחד, נסה לראות את האחדות שבמידע שאתה יודע, נסה להבין את הסיבות שבגללן הכל קורה כפי שהוא קורה, נסה להבין כיצד הכל קשור להכל, נסה לראות את התמונה בשלמותה.

ברגע שאתה חושב שהבנת את הסיבה של למה דבר כל שהוא פועל כך או אחרת, בדוק את הנכונות שלו על ידי זה שתראה עד כמה הוא נכון במקרים אחרים, עד כמה הסיבה יציבה להחזיק מעמד גם במקרים דומים.

ככל שתצליח יותר להבין את השורש והמכנה המשותף הנמוך והבסיסי ביותר של כל המציאות, כך תצליח להבין טוב יותר כיצד לנהוג במקרה כזה או אחר גם אם לא יהיה לך את הידע המסוים והספציפי לאותו המקרה. בהצלחה.
מעדיף להתעשר צריך להצליח לעשות התמודדות תועלת תמונה שורש המציאות ויכוח שבעת יועץ השכל השכל של האדם להבין להבין דברים לפתח עומק פיתוח שכל שכל של האדם
האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות?
האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות?
... הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? האם ניתן להבין כל דבר? איך להבין כל דבר? איך להבין את אלוהים? האם ניתן להבין את אלוהים? איך להבין דברים? האם ניתן להבין את המציאות? האם הכל הגיוני? האם השכל מוגבל? איך להבין את המציאות? ההרצאה עוסקת בשאלות העמוקות לגבי המציאות, השכל האנושי, והבנת העולם. אחת השאלות המרכזיות היא אם ניתן להבין את כל מה שקורה בעזרת השכל האנושי. האם השכל שלנו מוגבל או שאנו יכולים להבין את כל התופעות והמציאות שסובבת אותנו? במהלך ההרצאה נבחנות אפשרויות שונות להבנת המציאות ולגבי הדרך בה השכל יכול לתפוס ולהבין את מה שקורה סביבנו. אליעד מתחיל בתשובה לשאלה אם אפשר להבין את המציאות, ומסביר שהשכל האנושי מוגבל. לעיתים, משהו נראה לנו כלא הגיוני או מיסטי, אך ייתכן ויש לו הסבר שנמצא מעבר להבנתנו המיידית. לעיתים, גם אם לא נוכל להבין משהו, זה לא אומר שההסבר לא קיים, אלא רק שאין לנו את הכלים להבין אותו. לדוגמה, במהלך שיחה עם המשתתפת, אליעד מבקש ממנה לשאול את עצמה אם ייתכן שהיא לא מבינה את התופעות רק משום שהן לא נתפסות בשכל שלה, אבל יכול להיות שהן כן הגיוניות אם תחשוב בצורה שונה. הוא מציין שבכדי להבין משהו, לעיתים צריך לשנות את הדרך בה אנחנו חושבים ולהיות מוכנים להסתכל על דברים מכיוון שונה. בנוגע לשאלה אם כל דבר בחיים תלוי בשכל, אליעד מבהיר ששכלנו לא תמיד יכול לתפוס את כל התופעות שמתרחשות, ואם נעשה את כל המאמצים להבין, ייתכן שלא תמיד נוכל להגיע לתשובות מוחלטות. אך הכוונה היא לא להשלים עם חוסר היכולת להבין, אלא לשאול את השאלות הנכונות ולנסות להבין את העולם בכלים שמצויים בידינו. בהמשך, אליעד עובר לדבר על המושג של המציאות כמציאות אינסופית, ומציע מחשבה על כך שכל השאלות לגבי גבולות השכל האנושי מבלבלות אותנו כי השכל שלנו הוא סופי. הוא שואל אם ניתן באמת להבין את המציאות האינסופית באמצעות שכל סופי, ומסביר כי ייתכן והמציאות אינסופית היא מעבר להבנה ... באמצעות הבנת כתבי הקודש, ונותן דוגמה לאדם הדתי שאומר שהוא מבין את רצון אלוהים, למרות שאין לו הוכחות פיזיות לגביו. אליעד מסביר שלפעמים יש לנו את היכולת להבין את מה שאנחנו רוצים להבין, לא בהכרח מתוך שכל סופי, אלא מתוך נכונות לקבל ולהבין את הדברים גם בדרכים שאינן תמיד הגיוניות בעינינו. לסיום, אליעד מסכם את דבריו בכך שלפעמים אנחנו צריכים להבין כי אם השכל שלנו מוגבל, ייתכן שאנחנו לא מצליחים להבין את כל המציאות כמות שהיא, אך בכך שלא נוותר על חיפוש ההבנה - נמצא את הדרך להתמודד עם מצבים ותופעות שנראים לנו בלתי אפשריים להבנה. הבנת המציאות האם השכל מוגבל? האם אפשר להבין את אלוהים? המציאות אינסופית הבנת תופעות לא הגיוניות ...
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
למה התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני
... התכוון המשורר? לסמוך על עצמך, לסמוך על אחרים, להבין אחרים, להבין את עצמך, איך ללמוד? להבין אנשים, להבין ספרים, להבין את רבי נחמן מברסלב, להבין את אליעד כהן, תלות במורה רוחני איך אפשר לדעת למה התכוון אדם שכתב ספר או נתן הוראות? כאשר אדם קורא ספר, מקשיב להרצאה, או מקבל הוראות כלשהן, מתעוררת השאלה: איך אפשר לדעת למה באמת ...
איך להבין דברים מורכבים? למה לכתוב כדי להבין? למה לדבר כדי להבין? איך להפוך רעיון לממשי? איך להבין רעיון לעומק? איך להבין רעיון מורכב לעומק? איך המוח מבין דברים? תהליכי חשיבה, תהליכי הבנה, טיפול פסיכולוגי, הכותל המערבי, התבודדות
איך להבין דברים מורכבים? למה לכתוב כדי להבין? למה לדבר כדי להבין? איך להפוך רעיון לממשי? איך להבין רעיון לעומק? איך להבין רעיון מורכב לעומק? איך המוח מבין דברים? תהליכי חשיבה, תהליכי הבנה, טיפול פסיכולוגי, הכותל המערבי, התבודדות
... להבין דברים מורכבים? למה לכתוב כדי להבין? למה לדבר כדי להבין? איך להפוך רעיון לממשי? איך להבין רעיון לעומק? איך להבין רעיון מורכב לעומק? איך המוח מבין דברים? תהליכי חשיבה, תהליכי הבנה, טיפול פסיכולוגי, הכותל המערבי, התבודדות למה חשוב לכתוב ולדבר כדי להבין רעיונות מורכבים? הבנה עמוקה של רעיונות מורכבים דורשת הפיכת הרעיונות למשהו ממשי יותר. כאשר אדם מנסה להבין רעיון כלשהו רק בתוך הראש, הוא מתמודד עם קושי ... את פני השטח, המכתשים והפרטים המדויקים שלו. ההקבלה היא שרעיונות, כמו הירח, חייבים לעבור תהליך של התקרבות או זום - אין כדי להבין אותם לעומק. כתיבה ודיבור הם הדרכים המעשיות לעשות את ... ומרחב ולכן גם יותר תשומת לב והעמקה. הכתיבה והדיבור מחייבים אותו להתמקד ולהישאר ברעיון זמן רב יותר, וכך הוא מסוגל לראות ולהבין את כל הפרטים שמרכיבים את הרעיון. לדוגמה, אליעד נותן את המקרה של רכב שמשמיע רעש מוזר. כדי להבין מאיפה מגיע הרעש, האדם צריך להתקרב לרכב ולפרק את המנוע, לבדוק ולבחון מקרוב. אי אפשר להבין את הבעיה רק מלהסתכל על הרכב מרחוק. באותו אופן, כתיבה ... לתוך מוחו, עליו לשחרר או להוציא החוצה את הרעיונות הפחות מעובדים, כדי לפנות מקום להבנה מעמיקה יותר. לדוגמה, כאשר אדם רוצה להבין שאלה מסוימת, הוא צריך להסביר אותה למישהו אחר. במהלך ... או לעצמך בקול רם, הוא הדרך המעשית ביותר להגיע להבנה אמיתית ומדויקת של דברים מורכבים. האם תמיד כדאי להתקרב לפרטים כדי להבין רעיון? למרות שאליעד כהן מדגיש את החשיבות של התקרבות לפרטים כדי להבין, הוא גם מזהיר שלפעמים התקרבות יתר לפרטים עלולה לגרום ... לפעמים צריך להסתכל עליו מרחוק כדי לראות את כל המכלול, את העיצוב הכללי שלו ואת המטרה הכוללת. אך לפעמים צריך להתקרב כדי להבין פרטים ספציפיים כמו יעילות המנוע, הבטיחות או הביצועים ... החשיבות הרבה של הכתיבה והדיבור כדי להפוך רעיונות מופשטים לממשיים וברורים. הוא מדגיש את החשיבות של לפרק רעיונות לפרטים כדי להבין אותם לעומק, אך גם לשמור על איזון כדי לא לאבד את המכלול. רק כך אפשר להגיע להבנה אמיתית ומדויקת של רעיונות מורכבים. איך להבין דברים מורכבים? למה לכתוב כדי להבין? איך להפוך רעיון לממשי? איך המוח מבין רעיונות? מה החשיבות של דיבור להבנת רעיון? איך להבין רעיון לעומק? ...
תקשורת בין אישית, להגיע להסכמה, חילוקי דעות, להבין דעות של אחרים, להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, איך להבין את עצמך, ההפך של כל דבר, רגש או שכל, להבין או להרגיש
תקשורת בין אישית, להגיע להסכמה, חילוקי דעות, להבין דעות של אחרים, להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, איך להבין את עצמך, ההפך של כל דבר, רגש או שכל, להבין או להרגיש
... להסכמה, חילוקי דעות, להבין דעות של אחרים, להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, איך להבין את עצמך, ההפך של כל דבר, רגש או שכל, להבין או להרגיש איך להבין אנשים שחושבים אחרת ממך? כדי להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, יש להבין תחילה את עצמך. כאשר אינך מבין אדם אחר, עליך לבדוק מה מונע ממך להבין אותו באמת. לפי אליעד, הסיבה שאינך מבין את האדם שמולך היא מפני שיש בתוכך חלקים שאינך מבין. כל אדם מכיל בתוכו פוטנציאל של כל הדעות האפשריות. כאשר אינך מצליח להבין דעה מסוימת, הסיבה היא שבתוכך קיימת התנגדות לאותה דעה. ככל שתבין טוב יותר את הדעות שבתוכך, כך תבין טוב יותר גם דעות של אחרים. לדוגמה, אם את נמצאת בחילוקי ... הבעיות. אליעד מציע לנסות להבין את האחר דרך כך שתבדקי לעומק את נקודת המבט שלך. כך, אם את מבינה מדוע את מאמינה בדיבור ככלי לפתרון בעיות, תוכלי להבין גם למה מישהו מאמין שהדיבור דווקא מזיק. למה אני לא מצליחה להבין דעה הפוכה משלי? כאשר אינך מצליחה להבין דעה שונה משלך, אליעד מסביר שעלייך לשאול את עצמך קודם כל: האם אני בכלל מבינה את הדעה שלי עד הסוף? האם אני באמת מבינה למה אני חושבת כמו שאני חושבת? לפי אליעד, ... את הדעה שלך, תוכלי להבין גם את ההיפך המוחלט שלה. למשל, אם את לא מבינה כיצד אנשים מסוגלים להתעלל בבעלי חיים, עלייך להבין קודם כל למה את חושבת שזה רע. ברגע שתביני לעומק מדוע זה רע, תוכלי להבין לעומק גם מדוע מישהו אחר עשוי לחשוב שזה טוב, ורק אז תוכלי לחוות באמת שוויון בין הדעות, ומתוך זה להגיע לאחדות פנימית, שבה את מבינה את שני הצדדים במידה שווה. ... מי שמאמין בשכל, סבור שיש להבין דבר מסוים לפני שמרגישים אותו. לעומתו, מי שמאמין ברגש סבור שההבנה האמיתית תגיע רק מתוך ההרגשה, ולכן אין צורך בשכל מקדים. אליעד מסביר שתחילה עלייך לברר האם ... שכדי להגיע לאושר צריך להבין קודם את החיים, ואילו אדם שני אומר שצריך קודם כל להרגיש אותם. לפני שאת מנסה להכריע איזו דרך נכונה, תחילה עלייך לברר האם שניכם בכלל שואפים לאותה מטרה, כמו ... שונות לאותה מטרה. איך להבין אנשים שלא מוכנים לדבר איתך? כדי להבין אנשים שלא מוכנים לדבר איתך, תחילה עלייך להבין את עצמך - מדוע את מאמינה שדיבור הוא הדרך הנכונה? ייתכן שאת מאמינה שדיבור פותר בעיות, אך האדם האחר מאמין שדיבור רק מחמיר אותן, או שהוא לא רוצה לפתור אותן ... תביני היטב את עצמך, תוכלי להבין גם את עמדתו של האחר. האם חייבים להסכים על מטרה כדי לפתור מחלוקת? לדברי אליעד, כאשר יש אי - הסכמה, השלב הראשון הוא לבדוק האם יש ביניכם הסכמה על המטרה הסופית. ... סוכר, והם מתווכחים בלי להבין שאולי הם כלל לא רוצים לאכול את אותו המאכל. ברגע שיש הבנה בסיסית של המטרה המשותפת, אפשר לדבר על הדרך. אם תסכימו על המטרה, כמו למשל להשיג הרמוניה, אושר או ... שלך בעצמו, ואת תצליחי להבין טוב יותר גם אותו וגם את עצמך. לדוגמה, אם מישהו אומר לך את חייבת אמונה, תוכלי לשאול: אני מבינה, אבל מה עושים עם הספקות שיש בתוכי, שאומרים שאולי לא צריך ... יותר של שני הצדדים. איך להבין אנשים שחושבים אחרת ממך? למה אני לא מבינה דעות אחרות? איך לפתור קונפליקט בין שכל ורגש? למה אנשים מסרבים לדבר? האם חייבים להסכים על המטרה כדי לפתור מחלוקת? ... אדם דתי שמטיף לאמונה? איך להבין את עצמי? ...
לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד
לקרוא אנשים - איך לקרוא אנשים? אינטואציה / קריאת אנשים ועוד
... אנשים - איך לקרוא אנשים? אינטואציה קריאת אנשים ועוד איך אפשר לקרוא אנשים ולהבין מה הם באמת חושבים? אחת השאלות המרכזיות שמעסיקות אנשים רבים היא איך אפשר לקרוא אנשים ולהבין את המחשבות, הרגשות והרצונות האמיתיים שלהם. בין אם מדובר ... באמת קורה בראש של האדם שנמצא מולם. אליעד כהן מסביר את העיקרון לפיו ניתן לקרוא ולהבין אנשים אחרים באמצעות הבנה עמוקה של עצמך ושל התודעה האנושית באופן כללי. מדוע אנשים רוצים לקרוא ולהבין אנשים אחרים? אליעד כהן מסביר שאנשים רוצים להבין אחרים כדי לדעת כיצד לפעול בצורה הטובה והמדויקת ביותר. כאשר האדם ... רגישים. מהן שתי הדרכים העיקריות לקריאת אנשים? ישנן שתי דרכים מרכזיות לקרוא ולהבין אנשים: הסתמכות על ידע מוקדם: על ידי הבנת התנהגויות קודמות, דברים ... אלה, הקריאה של האדם חייבת להיות אפילו עמוקה יותר מההבנה שלו את עצמו. עליך להבין את האני הפנימי של האדם, להבין את המנגנונים המפעילים אותו. האדם האחר הוא מקרה פרטי של תודעה אנושית כללית, ועל כן ההבנה של התודעה הכללית מאפשרת להבין טוב יותר את האדם הספציפי. כיצד הבנת התודעה הכללית מסייעת להבין אנשים אחרים? אליעד מסביר שהמפתח להבנת הזולת הוא קודם כל להבין מהי התודעה האנושית ואיך היא פועלת. אדם צריך לחקור את עצמו ולשאול ... מרגיש כך ולא אחרת? ככל שאדם יבין את מנגנון התודעה שלו בצורה עמוקה, הוא יוכל להבין טוב יותר את הזולת. איך להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה בקריאת אנשים? כל פעולה חיצונית של אדם היא ... מהי הסיבה הפנימית לתוצאה החיצונית שרואים. כיצד חקירה עצמית משפרת את היכולת להבין אנשים אחרים? האדם שמשפר את ההבנה העצמית שלו, ישפר אוטומטית את ... מחויב לאמת, ויחפש את האמת בכל אירוע ובכל פעולה שהוא מנתח. איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים טוב יותר? איך לנתח שפת גוף? כיצד לשפר אינטואיציה? איך לזהות שקרים? הקשר בין הבנת עצמך להבנת הזולת איך לקרוא אנשים ולהבין את מה שהם חושבים באמת? השאלה המרכזית היא: איך לקרוא אנשים? זו יכולת שרבים מעוניינים לשפר. כולם רוצים להבין מה האדם שמולם באמת חושב, מרגיש או רוצה. אנשים מעוניינים לדעת מה ... במערכות יחסים, בין אם מדובר בבני זוג, בני משפחה, חברים או קולגות בעבודה. כדי להבין כיצד לקרוא אנשים, צריך להבין קודם כל מדוע בכלל האדם רוצה לדעת מה האדם השני חושב. הסיבה לכך ... כיצד לפעול בצורה מדויקת יותר, ושידע להגיב טוב יותר לסיטואציות שונות בחיים. איך להבין מה אחרים חושבים באמת? ישנן שתי דרכים מרכזיות לקרוא אנשים: דרך אחת, ... האדם חייב להיכנס אל תוך עומק התודעה של האדם שמולו. לשם כך, הוא צריך קודם כל להבין את עצמו בצורה עמוקה. התודעה של כל בני האדם פועלת לפי מנגנון דומה, ולכן על ידי חקירה פנימית האדם יוכל להבין כיצד התודעה האנושית עובדת. איך אפשר להבין את האחר בעזרת הבנת התודעה הכללית? לכל אדם יש אני - ישות פנימית שמחליטה, חושבת, מרגישה ופועלת. כשמנסים להבין אדם אחר, בעצם מנסים להבין את אותו אני הפנימי שמנהל את חייו. לכן, מי שרוצה להבין את הזולת חייב להבין קודם מה זה אני בכלל. צריך להבין את התודעה האנושית הכללית, כיצד התפיסה עובדת, כיצד הרצונות נוצרים, ... שמפעיל כל אדם. מהו הקשר בין סיבה לתוצאה בקריאת אנשים? כדי לקרוא אנשים, חשוב להבין שכל פעולה חיצונית של האדם היא תוצאה של תהליך פנימי: מחשבה, רגש או ... אם אדם אומר משפט מסוים, יש לכך סיבה פנימית שגרמה לו לומר את המשפט. האדם צריך להבין את הסיבות הפנימיות שמובילות לתוצאות חיצוניות. למשל, אם מישהו מתנהג ...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי
... שינוי במציאות אלא שינוי באופן שבו האדם חווה ותופס את המציאות. הוא מדגיש שהבעיה אינה המציאות עצמה, אלא הפרשנות של האדם למציאות. אם האדם מצליח להבין את המציאות עד הסוף ולהכיר בכך שהיא בדיוק כפי שהיא צריכה ... עם מחשבות שליליות אינה צריכה להתבצע על ידי ניסיון לדחות אותן או לברוח מהן, אלא להיפך, על ידי חקירה מעמיקה שלהן. הוא מציע שהאדם ינסה להבין למה המחשבה נתפסת כשלילית, ומה מסתתר מאחורי ההתנגדות שלו ... רצון שאי פעם נחקר, התברר שבסופו של דבר הוא נועד כדי להרגיש טוב. השאלה שעלתה היא: למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אך לפני ששואלים למה, מומלץ להבין קודם מהו בעצם הרצון הזה להרגיש טוב. מה פירוש להרגיש טוב ... אם לא בודקים כל מרכיב בנפרד, השאלה למה אני רוצה להרגיש טוב? נותרת מעורפלת. לדוגמה, אם רוצים לברר למה יש מיץ תפוזים על השולחן, אפשר קודם להבין מהו בכלל מיץ תפוזים ורק אחר כך לשאול למה הביאו אותו. באותו אופן, לפני ששואלים למה יש רצון להרגיש טוב, יש להבין מהו אותו רצון ומה משמעות הטוב. מדוע השאלה למה פחות ממוקדת משאלת מהו? בשאלה למה אני רוצה להרגיש טוב? טמונה הנחה שיש סיבה ותוצאה. אבל כדי להבין באמת את הסיבה, יש צורך להתות בשאלה מהו הרצון הזה?. לדוגמה, אם רוצים להבין למה קונים פלאפון, צריך קודם להבין מהו פלאפון. רק אחרי שיודעים מהו המכשיר, אפשר לשאול למה אנשים קונים אותו. כך גם עם להרגיש טוב: קודם להבין מה זה טוב ומה זה רצון, ואז לעבור לבדיקה מדוע הם מופיעים. ... האמיתית מגיעה בסופה לנקודה שבה רואים את החיבור שבין הניגודים, עד להבנה שהכל אחד. למה קשה לקבל שאין תשובה סופית בדרך הרגילה? כשאדם רוצה להבין למה הוא רוצה להרגיש טוב, הוא מבקש תשובה מיידית. אך בכל פעם ... כל אלו מראים שעל האדם לזהות את השורש הפנימי של השאלה או הרצון. כשיודעים לשנות את הנחת היסוד, השאלה נעלמת או הופכת לפחות רלוונטית. איך הרצון להבין את האחדות קשור בעוצמת הסבל? ככל שהאדם סובל יותר מהנפרדות - מהשאלות שאינן נפתרות - כך הרצון שלו להבין לעומק גדל. מי שרוצה במאה אחוז, ישקיע את כל כולו בחקירה ... מחשבה בחיי היומיום? איך לחוות בו - זמנית את רובד הנפרדות ואת רובד האחדות? שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש ... גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ, לפני שאתה שואל למה, תנסה להבין מהו, מה זה רצון להרגיש טוב. שאלה: שאלתי למה אני רוצה להרגיש ... למה יש אותו, אם מישהו קנה מכשיר, אתה יודע למה הוא קנה, הבנת מה הוא קנה? מה אני בא לומר שהשאלה למה? כדי לפתור אותה חייבים לדעת מה, אתה צריך להבין מה פירוש הרצון להרגיש טוב, לפני שאתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, מה זה להרגיש טוב? מהו רצון? תנסה לצמצם את השאלה שאתה רוצה להבין, אתה מנסה להבין למה אני רוצה להרגיש טוב? יש כאן הרבה דברים להבין. למה? - יש להבין כאן את החוקיות של הסיבה תוצאה, רוצה - מה זה רוצה? להרגיש - ... כדי שתבין את המציאות עליך לשאול קודם למה אתה רוצה. שאלה: איך אני מתקדם הלאה? אני רוצה להרגיש טוב. אליעד: מאוד פשוט, אני אסביר לך, בא ננסה להבין את השאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? מה יש בשאלה? יש מציאות ... להרגיש טוב, תשאל מה זה, אני רוצה להרגיש טוב? כאשר אתה שואל למה אני רוצה להרגיש טוב, אתה שואל מה קדם לאירוע שאני רוצה להרגיש טוב. קודם תנסה להבין מה זה אני רוצה להרגיש טוב, ואחר תשאל מה קדם לו. מה הבנת? ... הוא מחוץ להרגיש טוב, יש אני רוצה להרגיש טוב שזה אירוע, ויש משהו מסביבו שגורם לו לקרות, אז שהצלחת לגלות מה מחוץ לאירוע, יצרת אירוע, אז תנסה להבין מה הוא האירוע הזה. לדוגמא במקום שתשאל מי יצר את הזמן, תשאל ... להרגיש טוב, מה זה אני רוצה להרגיש טוב? שאלה: אז השאלה היא מה אתה רוצה? אליעד: יכול להיות, אני רק אומר שלפני שאתה מחפש את הסיבה למה, תנסה להבין מה פירוש להרגיש טוב. לדוגמא אתה רוצה להיות מאושר, בא אליעד ואומר לך, כדי שתהיה מאושר אתה צריך להבין את הרצון של עצמך, הרצון הבסיסי זה להרגיש טוב, אז תנסה להבין למה? קודם להבין למה? עכשיו אני אומר לך שלפני שאתה שואל למה? תנסה להבין מה זה להרגיש טוב. שאלה: מה זה להרגיש טוב? אליעד: מאוד פשוט, ... של כל הדברים? בספר כתבתי איך למצוא תשובות לשאלות, על ידי שתנסה לגלות מה הנחות היסוד שעליהם מבוססת השאלה. כדי למצוא תשובה לשאלה אנחנו מנסים להבין את הנחות היסוד של השאלה. מה הם אותם דברים שבלעדיהם לא הייתה ... היה רוצה, לא היה להרגיש, אז בא נבדוק על מה זה מבוסס. זה מבוסס על זה שאני קיים, ושיש לי רצון, ושאני רוצה למלא אותו, ומה יש מתחת לזה? בא ננסה להבין מה הבסיס הזה, מה זה אני רוצה? שאלה: יש כמה הנחות, איך אדע ... אחר בלדעת מהו רצון? אליעד: האם אתה מבין שבלי אני אין רצון? שאלה: כן אליעד: אז גמרנו, תחקור מהו האני. בלי אני לא היה רצון, נכון? אז בא ננסה להבין מהו האני. גם אם תחקור מהו קיר תוכל להגיע למקור ולדעת שהכל ...
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
הבנה, חוסר הבנה, הבנה שלמה, הבנה חלקית, חיפוש הבנה, שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת
... שאלות פנימה, שאלות החוצה, רצון לדעת, לא רוצה לדעת למה האדם מחפש הבנה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה מדוע האדם מחפש הבנה ומנסה להבין דברים. אליעד פותח באמירה שלכל חיפוש יש מכנה ... הארה, אמת, או פשוט להיות שלם עם עצמו. השורה התחתונה היא שבסופו של דבר האדם תמיד מחפש למלא חיסרון מסוים. כאשר האדם אומר אני רוצה להבין, פירוש הדבר שהוא חווה שחסר לו משהו - חסרה לו הבנה. מה מניע את הרצון להבין? הרצון להבין נובע מחוויה של חיסרון או אי - ידיעה. למשל, ... עלה נופל ולא מבין מדוע הוא נפל, הוא חווה חוסר הבנה. חוסר הבנה זה יוצר בו רצון לדעת. אם לא היה מבחין בעלה, לא היה מתעורר הרצון להבין את סיבת נפילתו. כך גם בשאלות קיומיות כמו למה ... מבין דברים בצורה חלקית. למשל, אדם יודע שהוא נמצא בבית ולא בים, כי חסרים לו גלים וחול. ההבנה החלקית יוצרת חוסר הבנה ומכאן הרצון להבין עוד. אליעד מסביר שכדי שתהיה לאדם שאלה כלשהי, ... הייתה לו שום שאלה. ואילו לא היה יודע שום דבר, גם לא היו מתעוררות שאלות, כי הוא לא היה מודע לשום חיסרון. מהי הדרך להשתחרר מהרצון להבין? אליעד מציג שלוש דרכים להשתחרר מהרצון להבין: לדעת הכל - כשאדם מבין הכל לחלוטין, אין לו ... שום דבר - אדם שלא יודע כלום, אינו מודע לשום חיסרון. להגיע למצב שבו האדם לא מגדיר את הדברים כטוב או רע, ולכן אין לו שום מוטיבציה להבין. הוא מציע תרגול מעשי: במהלך היום, כל פעם שהאדם נתקל ברצון להבין דבר כלשהו, עליו לשאול את עצמו למה אני בכלל רוצה להבין את זה?. במקום לחפש תשובות לשאלות, צריך להטיל ספק בשאלות עצמן ולבחון את האמונות שגורמות לרצון להבין. כיצד להתמודד עם שאלות פנימיות כמו למה אני מרגיש כעס? במקום לשאול את עצמו למה אני מרגיש כעס?, אליעד מציע לאדם לשאול: למה אני בכלל שואל את השאלה הזאת? למה חשוב לי להבין למה אני כועס?. כך, במקום לחפש תשובות חיצוניות ... באותה הבנה חלקית. מה גורם לאדם להמשיך לחפש תשובות? האדם ממשיך לחפש תשובות כי הוא מאמין לאמונות בסיסיות שמכתיבות לו שהוא חייב להבין, כמו למשל שהוא חייב לנעול את דלת הבית בלילה ... זה כמו לכבות שריפות אחת אחרי השנייה, אבל להטיל ספק בעצם השאלות זה כמו לכבות את מקור האש. הוא ממליץ לשאול שוב ושוב למה אני רוצה להבין את זה? במקום לרוץ ולמצוא את התשובות. מהן שלוש הדרכים שהאדם יכול להגיע למצב של חופש מוחלט? אליעד מפרט שלוש דרכים שהאדם יכול להגיע באמצעותן לשחרור מהרצון להבין ולשינוי: להרגיש שהוא אלוהים והכל מתרחש לפי ... שהדרך לחופש מוחלט אינה נמצאת בתשובה חיצונית, אלא ביכולת של האדם לחקור את המקור הפנימי של השאלות והאמונות שלו. למה האדם רוצה להבין? מה גורם לחיפוש רוחני? כיצד להשתחרר מהרצון ... איך להפסיק לשאול שאלות? מה זה חוסר ידיעה מוחלט? למה חשוב להטיל ספק בשאלות? אליעד: עכשיו אנחנו מנסים לחקור, מה גורם לה לרצות להבין. היא טענה שהיא כבר לא מחפשת הארה, אלא רק רוצה להבין. הרעיון הוא שלא משנה מה תגדירי שאת מחפשת, אם ... משהו, זה עדיין אותו הדבר. אחד קורא לחיפוש הארה, השני הבנה, ואחר קורא לזה אמת. אבל בסוף אתה מחפש משהו. אז שאלנו, למה את רוצה להבין? ואמרת שאת לא יודעת למה את רוצה להבין . אז בואי נבדוק, למה את רוצה להבין? ובמקום זה נשאל, מה זה לרצות להבין? אני רוצה להבין, פירושו, אני ישות קיימת, שחווה שחסרה לי הבנה. אני חווה חיסרון של הבנה. אז מה מניע את הרצון להבין? חווית החיסרון של ההבנה. כמו למשל אדם שחווה ... יתוש, ואת לא שואלת, למה עקץ אותך יתוש, אבל אם את יודעת שעקץ אותך יתוש, הרי שאלת, מה עקץ אותי? ואז הבנת שזה יתוש. למעשה רצית להבין, מה עקץ אותך. שאלה: אבל יתוש אני יודעת מה ... זה יוצר אצלך חוויה של חיסרון, שאת לא יודעת משהו. הרצון שלך להבנה, נובע מכך שאת חווה חוסר הבנה. אולי אפילו מבחינתך לא אכפת לך לא להבין, ואת רק רוצה למלא את החיסרון. אבל את לא מסוגלת להיות בחוויה של, אני לא מבינה. ולכן את רוצה את ההבנה. מצד השכל, כדי שאני ארצה משהו, אני צריך לחוות שהוא חסר לי. אני רוצה להבין, כי אני חווה שאני לא מבינה. כשאת אומרת, אני לא מבינה משהו, פירושו שאת רוצה להבין , כי יש לך חיסרון. למשל את בים עכשיו? לא, למה? ... שיש משהו שאני לא מבינה? התשובה, כי את מבינה דברים באופן חלקי. אם היית מבינה הכל בשלמות, אז לא הייתה לך חוסר הבנה, ולא היית רוצה להבין. במה זה תלוי שתביני דברים בצורה חלקית? בזה ...
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
איך לנתח שאלה? טיפים למערכת יחסים, איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה?
... איך להסביר את עצמך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך להבין מישהו? איך להבין משהו? תקשורת בין אישית, איך למצוא תשובות לשאלות? איך להבין שאלה? איך לנתח שאלה? איך להבין משהו ומה זה חשוב? בהרצאה, אליעד מתאר את החשיבות של ניתוח ... שכאשר מישהו שואל שאלה, זה קריטי להבין את השאלה בצורה מעמיקה. הוא מדבר על כך שכאשר אנחנו שומעים ... את ההבנה שלנו של השאלה. חשוב לא רק להבין את השאלה, אלא גם להבין את כוונת השואל, כי לפעמים אנו מפרשים אותה באופן מוטעה. אם לא ... כיצד נוכל לשפר את התקשורת שלנו כדי להבין יותר טוב? אליעד מציע כשיטה להבין את השאלה על ידי פירוק שלה לכמה אפשרויות. במידה וישנם פירושים שונים לשאלה, חשוב להבין איזה מהם מתייחס למה שהתכוון השואל. אם לא מבינים את כוונת ... הזו, במיוחד במערכות יחסים, בהן חשוב להבין אחד את השני בצורה נכונה. מהו התהליך שאנחנו עושים עם עצמנו כשאנחנו מנסים להבין משהו? בהמשך, אליעד מסביר כי לעיתים אנחנו שואלים שאלות כדי ... שנחמיץ את הנקודה העיקרית. איך נוכל להבין את השאלה בצורה מדויקת? כדי להבין שאלה בצורה מדויקת, אליעד ממליץ לשאול את השואל שאלות נוספות, ... אנו לא רק שואלים שאלות, אלא גם מנסים להבין את כוונת השואל, ובכך יוצרים הבנה משותפת שמובילה לשיח יותר ... הבנת השאלה לפני מתן תשובה? איך להבין שאלה בצורה מדויקת? האם תשובה לא נכונה יכולה להיות מועילה? ...
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
... עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים חדשים, וכך הלאה. לכן האדם נכנס ללופ אינסופי של שאלות, שכן כל תשובה יוצרת שאלות נוספות. ... אני מבין את ההסבר החדש הזה?, וכך הלאה עד אינסוף. כך, כל הסבר הוא בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ב - 100%? אליעד טוען שככל שהאדם מתעקש להבין דבר מסוים לעומק ולפרטי פרטים, בסופו של דבר הוא מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא באמת מבין אותו. מדוע? מפני שכדי להבין משהו עד הסוף חייבים להגיע אל הבסיס של כל ההבנות: ההבדלה בין יש לבין אין. ברגע שהאדם מנסה להבין באופן מוחלט את ההבדל הבסיסי הזה, הוא מתחיל להטיל ספק גם בו. בשנייה שהוא לא בטוח עוד שההבדל בין יש לאין הוא ודאי, אז נעלמת כל אפשרות לשאול שאלות, שכן שאלות נשענות תמיד על קיומו של הבדל כלשהו. למשל, אליעד נותן את הדוגמה של שולחן: אם האדם מתעקש להבין מה זה שולחן עבורו, הוא יבחין שחלק מההבנה שלו לגבי שולחן נשענת על הבדל מסוים - למשל ההבדל בין דומם ... ביותר - איך אני מבין שיש הבדל בין יש לאין? - והוא מטיל בה ספק, אז כל ההבנות האחרות שלו מתמוטטות. כאשר הוא לא בטוח עוד בהבדלה הבסיסית הזאת, המנגנון שמאפשר לשאול שאלות ולהבין דברים מפסיק לפעול. מכיוון שכל הבנה וכל חוויה שלו מבוססות על אותה הנחת יסוד ראשונית, אז אם הנחה זו ... עוד, כל המבנה השכלי קורס ואין יותר אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא להבין את השאלה עצמה ולא רק את התשובה עליה. כאשר האדם מבין לעומק מדוע הוא שואל שאלה מסוימת, הוא מבין את מגבלות התשובות שהוא מקבל. במילים אחרות, עצם ההבנה של השאלה ושל מגבלות התשובה היא הפתרון הכללי. הוא מציין שככל שהאדם מתעקש להבין לעומק, הוא מגלה שכבה עמוקה יותר של התודעה שלו. כשהוא ימשיך לשאול למה זה ככה?, בסופו של דבר הוא ... הוא רואה שאין שום דבר שהוא באמת מבין באופן מוחלט. הדבר היחיד שהוא יודע בוודאות הוא שהוא לא יכול להיות בטוח בשום דבר. המשמעות המעשית של הרעיון הזה היא שאם אדם מתעקש להבין משהו עד הסוף, כל תפיסת המציאות שלו תתפרק, כיוון שבסוף הדרך הוא יגיע להטלת ספק אפילו בהבדל הבסיסי ביותר - בין קיום לבין אי - קיום, בין יש לאין. איך נוצרת הבנה? מהי משמעות של משהו? איך המוח מבין דברים? מהו לופ אינסופי של שאלות? מהי הנחת היסוד הבסיסית? האם אפשר להבין משהו באופן מוחלט? מה ההבדל בין יש לאין? שאלה: איך מבינים משמעות של משהו? אליעד: כל מה שאגיד לך, ... תוכל לסיים אף פעם. כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא מספק אותך, אתה רוצה לדעת איך הבנתי שיש פה שולחן? ואפילו שאתן לך הסבר, לא יספק אותך ההסבר שלי, אתה תרצה לדעת איך הבנת את ההסבר שלי. מה אתה רוצה בסוף? שאלה: אני רוצה להבין הכל. אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה ... ולכן אם הבנת את זה באמת, המשמעות של זה, שזה אומר שמאחורי היש והאין אין כלום. מאחורי כל ההבנות שלנו, אין משהו שאפשר להיות בטוח בו במאה אחוז. אין שום דבר שאני יכול להבין אותו בפני עצמו, אין משהו שאני באמת מבין אותו. ואם אין משהו שאני באמת מבין אותו, אז מה אני באמת ... לסוף. ולא משנה מה. אם אתה שואל שאלה כל שהיא, כמו איך אני מבין שזה שולחן? ואני נתתי לך הבנה כל שהיא לשאלה שלך, ככול שתבין את ההבנה יותר לעומק, כך השאלה עצמה תעלם. כי להבין את השאלה עצמה, להבין את המגבלות של התשובה, זה עצמו הפיתרון הכללי. כול מחשבה שיש לך בראש, אם אתה מנסה להבין מה יש מאחוריה, ותנסה להבין אותה במאה אחוז, בסוף אתה לא תדע כלום. אם תקח שולחן, ותשאל, מה זה אומר עבורי שולחן? ותרצה במאה אחוז להבין מה זה שולחן, בסוף לא תדע כלום, ולא תהיה לך שאלה. השאלה מהו שולחן תעלם כי הנחת היסוד הראשונה היא ... בטוח שיש הבדל בין יש לאין, אז אתה לא יכול להמשיך לשאול שאלות. ברגע שאתה לא בטוח שיש הבדל בין יש לאין, נכבה המנגנון ואתה לא יכול לשאול כלום. השאלה היא, כמה אתה מתעקש להבין את מה שאתה כבר מבין. שאלה: אבל כמה שהוא יתעקש, הוא יבין שהוא לא מבין. אליעד: לא, ככול שהוא יתעקש ...
להבין את אלוהים, להבין את המציאות, להבין את עצמך, למה אלוהים ברא את העולם? למה העולם קיים? איך נוצרת מחשבה? להיצמד לאמת, לראות את האמת
להבין את אלוהים, להבין את המציאות, להבין את עצמך, למה אלוהים ברא את העולם? למה העולם קיים? איך נוצרת מחשבה? להיצמד לאמת, לראות את האמת
להבין את אלוהים, להבין את המציאות, להבין את עצמך, למה אלוהים ברא את העולם? למה העולם קיים? איך נוצרת מחשבה? להיצמד לאמת, לראות את האמת איך אפשר להבין את אלוהים ואת המציאות? אליעד כהן מסביר שכדי להבין את אלוהים ואת המציאות, האדם צריך קודם כל להבין את עצמו ואת המחשבות שלו. אנשים בדרך כלל מנסים להבין מושגים מופשטים כמו אלוהים או המציאות, אך מתעלמים מההבנה הבסיסית של העצמי שלהם, של השכל שלהם ושל המחשבות שלהם. אליעד מציג את הנושא תוך דיאלוג שממחיש את החשיבות של ההבנה העצמית בדרך לגילוי האמת. מהי התבוננות אמיתית ומה המטרה שלה? אחת הטעויות של אנשים שמנסים להבין את המציאות היא שהם מתבוננים מתוך הנחה שהתבוננותם נכונה. אליעד מדגיש שיש לבדוק תחילה את ההתבוננות עצמה: האם היא בכלל נכונה? כאשר אדם חושב שהוא מתבונן באופן מדויק, הוא עלול ... ושואל אם יש חלב, התשובה יכולה להיות כן או לא, אך האם מדובר בחלב רגיל או אולי חלב סויה או חלב וניל? כלומר, האדם צריך להבין קודם מה הוא מחפש באמת, לפני שהוא מתבונן בדבר שהוא חושב שהוא מבין. מה הטעות הנפוצה בחיפוש אחרי האמת? אליעד מציג את הטעות של אנשים כשהם מחפשים את האמת או מנסים להבין מושגים מופשטים כמו אלוהים, בכך שהם מניחים מראש שאלוהים או האמת הם דברים שלא ניתן להבין אותם. לדבריו, כאשר מישהו אומר שהוא לא יכול להבין את אלוהים משום שהוא בלתי מוגדר, בעצם הוא כבר הגדיר את אלוהים כבלתי מוגדר. מכאן עולה הסתירה: ברגע שמגדירים משהו כבלתי מוגדר, זו בעצמה כבר הגדרה. אליעד טוען שהדרך הנכונה להבין את המציאות או את אלוהים היא להבין קודם כל את הדברים שנמצאים בתוך ההגדרות. כלומר, אם האדם חושב שישנם חלקים במציאות שהוא כן יכול להבין, עליו קודם כל להבין את אותם חלקים. רק לאחר מכן אפשר לבחון אם אכן קיים חלק בלתי מוגדר במציאות. למה קשה להבין את הרצון שלנו? אליעד מסביר שאחד הדברים החשובים ביותר בדרך להבנה עצמית הוא לחקור לעומק את הרצונות שלנו. כאשר אדם אומר אני חושב שאני רוצה משהו, הוא בעצם לא בטוח במה הוא רוצה ... להרגיש טוב, אבל הוא לא באמת יודע למה הוא אומר את המילה חושב. הוא מדגיש שלפני שניגשים לחקור את המציאות או את אלוהים, יש להבין לעומק את הסיבות שהביאו אותנו לחשוב את מה שאנחנו חושבים. למה אנשים מפקפקים ברצון הבסיסי שלהם? הדיאלוג ממשיך להדגיש את הטעות שאנשים עושים כשהם מטילים ספק ברצונות הבסיסיים ... מייצרת בלבול וחוסר ודאות. אותו עיקרון נכון גם לגבי הרצונות הבסיסיים של האדם: אם אדם לא בטוח ברצונותיו, הוא יתקשה מאוד להבין את עצמו ואת המציאות. כיצד לבדוק האם הרצון שלי מחויב? אליעד מסביר שכדי לבדוק אם רצון מסוים הוא באמת מחויב או רק אפשרי, האדם צריך לשאול את עצמו האם באמת חובה עליו להרגיש טוב ... העצמית ולהבנה של המציאות. דוגמה שאליעד מביא היא שאם מישהו יאיים עליך שיהרוג אותך אם לא תשלם לו 7 מיליון דולר, תחילה צריך להבין מה משמעות האיום. האם האיום הזה אכן מחייב אותך להרגיש רע או שזה רק אפשרות להרגיש רע? אליעד מראה שהבחינה המדויקת הזו של הרצונות שלנו יכולה לחשוף בפנינו האם הרצון הזה הוא הכרח או רק אפשרות שאנחנו מאמינים בה מתוך הנחה שגויה. איך אפשר לדעת אם יש משהו מחוץ להגדרות? אליעד טוען שאנשים שמחפשים להבין את אלוהים כמשהו שנמצא מחוץ להגדרות, לא מבינים שברגע שהם מדברים על אלוהים הם כבר נמצאים בתוך תחום ההגדרות שלהם. הוא מדגיש שאם האדם באמת רוצה להבין משהו שלכאורה נמצא מחוץ להגדרות, עליו קודם לבדוק למה הוא בכלל חושב שיש דבר כזה. הוא מראה שאין שום טעם לדבר על דבר שאינו מוגדר, כי ברגע שאתה מדבר עליו, אתה כבר הגדרת אותו ולכן הכנסת אותו לתחום ההבנה שלך. בסופו של דבר, אליעד מסביר שהדרך להבין את המציאות, את אלוהים ואת עצמנו, מתחילה תמיד בהבנת המושגים הבסיסיים, ברצונות שלנו ובדרך שבה אנחנו חושבים ומגדירים דברים. רק כאשר נעשה זאת בצורה יסודית, נוכל לראות את האמת בצורה ברורה. איך להבין את אלוהים? מהי התבוננות עצמית אמיתית? האם אפשר להבין את המציאות? איך נוצרת מחשבה? איך להיצמד לאמת? למה אלוהים ברא את העולם? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להבין, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להבין, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, אימון אישי לילדים נוער והורים, מנטור בתחום להבין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 13:06:09 - wesi4