ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לדרג ✔טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3 ✔קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית: מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨טיפול בהפרעת קשב - מבוא - חלק 3
קשיים בשלב הטיפול וההתמודדות היום - יומית:

מחסור בידע מקצועי עלול גם לגרום להורים המנסים לסייע לילדם לפעול בדרכים הפוגעות בילד. בעיות התנהגות עלולות ליצור תגובות שליליות קיצוניות מצד ההורים, בעקבות הניסיון להשתלט על הילד, ולהוביל לצמצום המגע שלהם איתו. במקרים אחרים הורים נוטים לוותר לילדם ולחסוך ממנו התמודדויות שהוא לא יוכל לעמוד בהן, כדי שלא ייפגע. למרות הרצון לגונן על הילד, מצב זה עלול לפגוע בביטחון העצמי שלו, משום שהילד חש שהוריו מאמינים שהוא לא יכול להתמודד בכוחות עצמו.

בנוסף, עבור ההורים, הטיפול בילד עם הפרעת קשב רצוף מאבקים ברשויות ובמוסדות החינוך. לעתים קרובות ישנם מאבקים גם מול הילד עצמו. לדוגמה, כאשר הוא מסרב ללכת למוסד חינוכי מתאים או כאשר הוא לא מוכן לטיפול תרופתי בשל תופעות הלוואי. קשיים אלו יכולים להוביל לפגיעה בתחושת המסוגלות ההורית.

פיתוח תחומי היכולות והצדדים החזקים:

אחד הגורמים המגינים מפני ההשלכות של הפרעת הקשב הוא העיסוק בתחומים שבהם האדם מוכשר. עבור אדם בעל הפרעת קשב, העיסוק בתחומים בהם הוא מוכשר יכול ליצור חוויות הצלחה ולהגן מפני היווצרות של דימוי עצמי נמוך ובעיות תפקוד משניות.

אומנות, מוזיקה וספורט יכולים לספק חוויות הצלחה וליצור קשרים עם בני הגיל. בנוסף, בתוך מסגרת של ספורט הישגי ניתן להתנסות בהצלחות, בעמידה בתסכולים, במאמצים לאורך זמן, בקשר טוב וחיובי עם מורים ומדריכים ובקשרים חברתיים טובים עם בני הגיל השותפים לאותם תחומי עניין.

יצירתיות:

כושר יצירתיות גבוה הוא נקודת חוזק של אנשים עם הפרעת קשב. בתחומי היצירה ישנם אנשים רבים אשר הגיע להישגים גבוהים והערכה ציבורית חרף הפרעת הקשב, ולעתים אף בזכותה. למעשה, אנשים עם הפרעת קשב מראים הישגים יצירתיים גבוהים יותר בעולם האמיתי בהשוואה לאנשים ללא הפרעת קשב.

העלאת המודעות של ילדים עם הפרעת קשב ליכולות היצירתיות הפוטנציאליות שלהם יכולה לתרום להערכתם העצמית ואף להגביר את הישגיהם. הבנה טובה יותר של היכולת והפוטנציאל היצירתיים של אנשים עם הפרעת קשב מאפשרת לזהות מסלולי קריירה המתאימים במיוחד עבור נקודות החוזק והחולשה של הפרעת קשב.

שיעורי עזר פרטניים:

שיעור פרטי הוא שיטת הוראה שבה המורה מלמד תלמיד יחיד, ולעתים קבוצה קטנה מאוד של תלמידים, כך שביכולתו להעניק תשומת לב רבה לתלמיד ולצרכיו. לעתים קרובות ילדים עם הפרעת קשב מפיקים תועלת רבה יותר משיעור פרטי מאשר משיעור כיתתי או קבוצתי. זאת משום שבמקרים רבים בזמן השיעור בכיתה הם חולמניים או מוסחים ונוטים לאבד את הקשר עם המורה והחומר הלימודי. שעורי עזר הם האמצעי החשוב ביותר לא רק להשלמה של חומר לימודי אלא גם לביסוס תחושת מסוגלות וערך עצמי, משום שהם מאפשרים לתלמיד חוויות הצלחה לימודיות ואפשרות להאמין ביכולותיו.

הוראה מתקנת:

ללומדים רבים עם הפרעת קשב נדרש מענה ספציפי המתייחס באופן ישיר למיומנויות למידה.

הוראה מתקנת היא תחום בחינוך העוסק בטיפול בבעיות למידה, על ידי שימוש בשיטות וטכניקות הוראה אישיות. זו מועברת על ידי מומחים ללקויות למידה, בעלי תואר שני בלקויות למידה, ופסיכולוגים חינוכיים ועוסקת בין היתר בפיתוח של מיומנויות למידה.

שיפור היכולות החלשות:

אלקטרודות שמחוברות לראש במסגרת טיפול של נוירופידבק

ביופידבק היא שיטת טיפול המנטרת מדדי גוף

להפרעת קשב יש אופי כרוני והיא אינה דועכת בגיל מסוים. עם זאת, גם במקרים בהם לא ניתן להביא את היכולות החלשות לרמה הנורמטיבית, צמצום הפער יכול להוביל לשיפור משמעותי בתפקוד ובאיכות החיים של האדם.

ישנן מספר דרכים בהן ניתן להוביל לשיפור ביכולות החלשות של אנשים עם הפרעת קשב. דוגמאות:

נוירופידבק - שיטה שנועדה ללמד ולאמן מטופל לשלוט בגלי המוח שלו באמצעות מדידת פעילות המוח בזמן אמת. המדידה נעשית באמצעות אלקטראנצפלוגרפיה (EEG) או מכשיר אחר המיועד לכך. למטופל ניתן משוב חיובי עבור סוג רצוי של פעילות מוחית ומשוב שלילי על סוג פעילות שאינו רצוי.

אימון מוחי - תרגול של אזורים שונים במוח על ידי התמודדות ממוקדת עם משימות הדורשות הפעלה יעילה של אזורים אלו.

ביופידבק - שיטת טיפול באמצעות מערכת ממוחשבת המנטרת מדדי גוף, שנועדה לאפשר למטופל שליטה טובה יותר על גופו ועל תגובות פיזיולוגיות ורגשיות.

פיתוח תפקודים ניהוליים ויכולת התארגנות:

הנמכה בתפקודים ניהוליים היא מאפיין מרכזי של הפרעת קשב. במקרים רבים אנשים עם הפרעת קשב נוטים להשמיט פרטים חשובים, להגיב באימפולסיביות ולפעול ללא תכנון, על כן תמיכה חיצונית בתהליכים של ארגון ובקרה יכולה להוביל לשיפור משמעותי בתפקוד. בהתאם לכך, אסטרטגיות לוויסות עצמי יכולות לסייע באופן משמעותי להתמודדות עם היבט זה.

ניתן לפתח סגנון עבודה יעיל יותר על ידי הוראה מתקנת, הקניית מיומנויות למידה ופיתוח מטא - קוגניציה לצורך גיבוש אסטרטגיות למידה. בנוסף, העשרה אינסטרומנטאלית עוסקת בשיפור ופיתוח תפקודים ניהוליים כגון: תכנון, ארגון, תהליכי בקרה, הסטת קשב, גמישות מחשבתית, רכישת כללים, סריקה חזותית, התגברות על הרגל, שליטה במסיחים ועוד. ניתן לאמן חלק מהתפקודים הניהוליים גם דרך שימוש בספרי ילדים כמו "איפה אפי?", שבהם לצורך איתור דמות המטרה באיורים יש צורך להפעיל סריקה חזותית שיטתית ותשומת לב לפרטים. ריפוי בעיסוק יכול גם הוא לשמש כחלק מטיפול בהפרעת קשב, במיוחד לצורך התארגנות בזמן ובמרחב.

במסגרת הכיתתית ניתן להנחות תלמידים עם הפרעת קשב לדרג את ההתנהלות הלימודית וההתנהגותית של עצמם ולהשוות אותה לדירוג המורה, כך שככל שהתלמיד לומד להעריך את עצמו באופן מדויק יותר הוא פחות תלוי במשוב החיצוני.

אימון אישי הוא תהליך המכוון לסייע לאנשים להציב ולהשיג מטרות, להתגבר על מכשולים ולשמר מוטיבציה. אימון אישי יכול לתת מענה לקשיים שונים המאפיינים הפרעת קשב, כמו: תפקודים ניהוליים, ניהול זמן, ארגון משימות, וויסות עצמי והתמודדות עם מצבי לחץ.

פיצוי ופיתוח סגנון עבודה מותאם אישית:

באופן טבעי אנשים נוטים לפעול "כמו כולם" בהתאם להיגיון המקובל ולציפיות של הסביבה. עם זאת, פעמים רבות דרכי הפעולה המקובלות בחברה אינן מתאימות לאנשים עם הפרעת קשב. מסיבה זו עליהם לחדד את דרכי הפעולה הייחודיות להם ולפתח סגנון התמודדות שיהיה יעיל עבורם. בהתאם לכך חשוב לחפש אחר דרכי התמודדות באופן יצירתי ולא להתעקש דווקא על דרכים שהומלצו על ידי אנשים אחרים. היעילות של פיתוח סגנון עבודה מותאים אישית נובעת מכך שהכלים שנלמדים עוזרים לאדם לרכוש מיומנויות החסרות לו לצורך התנהלות יעילה יותר בחיי היומיום.

יש לעשות זאת בהתאם לצורת החשיבה של האדם באופן אישי. לדוגמה, כאשר עובדים עם אדם עם הפרעת קשב צריך לבדוק האם הערוץ השמיעתי או החזותי נגישים לו יותר, כדי להשתמש בערוץ הדומיננטי מהשניים לשם העברת מידע. בדומה לכך, לאדם הסובל מקושי בפיצול קשב יומלץ להימנע ממצב של ריבוי משימות כמו כתיבת סיכום שיעור אם פעולה זו מפריעה לו להקשיב ולהבין את הנאמר. במקום זאת ניתן לבקש אישור מהמורה או המרצה להקליט או לצלם סיכום של מישהו אחר - אפשרויות אלו מתאימות לאדם עם יכולות חברתית טובות שאינו ביישן מכדי להשתמש בהן.

התאמה סביבתית:

התערבות לצורך ייעול למידתו או עבודתו של אדם בעל לקות קשב וריכוז יכולה להיעשות גם בעזרת שינוי סביבתו כך שתתאים לו טוב יותר. לעתים ניתן לעשות התאמות אלו גם באמצעים פשוטים יחסית.

בעקבות השונות הרבה המאפיינת את הפרעת הקשב, יש לבחון עבור כל אדם בנפרד מהם המאפיינים הסביבתיים המעכבים או מסייעים לרמת התפקוד שלו. לצורך כך הצוות החינוכי או הצוות המסייע להתאמת מקום העבודה, צריך לקבל מידע מדויק ככל האפשר על מאפייני ההפרעה ברמת הפרט, בהקשר הסביבתי של בית - הספר או מקום העבודה.

דוגמאות להתאמות סביבתיות עבור אנשים עם הפרעת קשב: סילוק רעשי רקע ומראות רקע המסיחים את הדעת, שימוש בבידוד אקוסטי ומחשבים שקטים במידת הניתן, מציאת מקום ישיבה אופטימלי וקבוע בכיתה.

כלי עזר וטכנולוגיה מסייעת:

שימוש בעזרים מתחום הטכנולוגיה המסייעת נכללות ברוב מערכי הטיפול בהפרעת קשב. קיימת גם טכנולוגיה מסייעת לשילוב לימודי, התומכת בתפקוד האקדמי.

דוגמאות לשימוש בכלי עזר וטכנולוגיה מסייעת עבור אנשים עם הפרעת קשב:

יומנים אלקטרוניים כמו יומן גוגל או Outlook, יכולים לעזור לאדם לנהל את זמנו ולהתריע מבעוד מועד לקראת כל פעילות.

אטמי אוזניים יכולים לסייע לאדם להתמודד עם מסיחים קוליים בסביבה.

נמצא שילדים עם הפרעת קשב אשר הסתכלו במראה בזמן שעבדו, תפקדו טוב יותר מבחינת התפקודים הניהוליים שלהם.

התערבות חברתית ופיתוח מיומנויות חברתיות:

כישורים חברתיים הם מכלול של מיומנויות ויכולות של האדם התורמים לקשרים בין - אישיים ותקשורת עם אנשים אחרים.

בהתחשב בשכיחות הקשיים החברתיים בקרב אנשים עם הפרעת קשב, התערבויות המיועדות לתת מענה ליצירה ושימור יחסים עם עמיתים צריכה להיות מיושמת בשלב מוקדם ככל הניתן ולמשך זמן ארוך מספיק כדי לצמצם ככל הניתן את הסיכון לבעיות עתידיות בתחום זה.

התערבות פסיכולוגית או טיפול רגשי:

עיקר הטיפול בהפרעת קשב הוא רגשי. המטרה של התערבות פסיכולוגית היא לשנות את המצב הרגשי או דפוסי המחשבה של האדם. הטיפול הרגשי כולל טיפול בוויסות התנהגות של האדם, ומכשירו אט - אט ללמוד לווסת את התנהגותו בעצמו. טיפול פסיכולוגי להפרעת קשב יכול לכלול פיתוח של כישורים חברתיים, ניהול כעסים ופתרון בעיות.

לעתים קרובות מדי מתחיל ילד עם הפרעת קשב את דרכו בבית הספר בכישלון. מחסור מצטבר בחוויות הצלחה מוביל להפרעות רגשיות משניות וערך עצמי ירוד. השפעה זאת נראית גם במקרים של אינטליגנציה גבוהה, משום אף על פי שהיא מאפשרת לפצות על הקשיים בצורה יעילה יחסית, לרוב אין די בכך על מנת להגיע להשגים המשקפים את מלוא הפוטנציאל של אותו תלמיד.

הפרעת קשב אצל ילדים עלולה להשפיע גם על התפקוד המשפחתי. הקושי לשים גבולות לילד עם הפרעת קשב יכול לערער את היחס עם ההורים והם עלולים להרגיש חוסר אונים, כעס, דיכאון ואשמה. במקביל הילד עלול להרגיש שהוריו רואים בו כישלון, דבר שלנוכח הקשיים הרבים לעתים אכן משקף את דעתם. חלק מהמשפחות מגיעות לאבחון וטיפול רק לאחר שהילד והמשפחה נקלעו כבר למצוקה קשה בעקבות הבעיות הראשוניות והמשניות של הפרעת הקשב.

כאשר ניתן מענה טיפולי בגיל צעיר ניתן להתמקד בקשיים הישירים של הפרעת הקשב ולמנוע ככל הניתן את היווצרותם של קשיים רגשיים משניים בהמשך. אם הטיפול החל בשלב מאוחר יותר בחיי האדם יש להתייחס בטיפול הרגשי גם למשקעים שסביר הוא נושא איתו מהעבר, זאת לצד הקניית כלים מעשיים להתמודדות עם הבעיות מולן הוא מתמודד בתקופה בה החל הטיפול. אנשים עם הפרעת קשב אשר התמודדות עם חוויות שליליות בילדותם עלולים לשאת את הצלקות לאורך שנים רבות. לכן חוויות אלו דורשות טיפול במטרה לאוורר רגשות מודחקים מהעבר, לתקן את הדימוי העצמי וההרגשה של האדם כיום מול החברה. יש לכך חשיבות רבה משום שהלמידה של יכולות חדשות היא תמיד טובה יותר, כאשר היא נעשית מתוך עמדה של דימוי עצמי חיובי. דימוי עצמי חיובי מעודד את האדם להעיז ולנסות ולא לוותר גם כשקשה לו.

ניתן לתת מענה להיבט זה בדרכים שונות, כגון: פסיכותרפיה אישית או משפחתית, טיפול במשחק, טיפול קוגניטיבי או טיפול התנהגותי קוגניטיבי
כעס קשרים חברתיים לא להתעקש דימוי עצמי גבוה תקשורת טיפול בהפרעת קשב בעיות התנהגות תרגול להתאמן ליצור תחושה לשדר ביטחון עצמי adhd בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה טיפול טיפול בהפרעה טיפול בהפרעות טיפול בהפרעות קשב טיפול בהפרעת קשב טיפולים מטופל מטפל קשב קשב וריכוז ריכוז וקשב
איך לראיין עובדים? איך לדעת מי הכי טוב? איך לבחור איש מקצוע? איך לדעת איזה ספק שירותים הכי טוב? איך לבחור ספק שירותים? איך לבחור מנכל? איך לבחור עובד? יעוץ למשאבי אנוש, איך לגייס עובד? איך לדרג אנשי מקצוע? דירוג אנשי מקצוע
איך לראיין עובדים? איך לדעת מי הכי טוב? איך לבחור איש מקצוע? איך לדעת איזה ספק שירותים הכי טוב? איך לבחור ספק שירותים? איך לבחור מנכל? איך לבחור עובד? יעוץ למשאבי אנוש, איך לגייס עובד? איך לדרג אנשי מקצוע? דירוג אנשי מקצוע
... לבחור איש מקצוע? איך לדעת איזה ספק שירותים הכי טוב? איך לבחור ספק שירותים? איך לבחור מנכל? איך לבחור עובד? יעוץ למשאבי אנוש, איך לגייס עובד? איך לדרג אנשי מקצוע? דירוג אנשי מקצוע איך לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר ... אך בהכרח הוא לא. חשוב לזכור שהשאלה היא לא אם מישהו טוב יותר ממך, אלא אם הוא טוב בהשוואה לכל אנשי המקצוע האחרים בתחום. האם אני צריך להבין בתחום כדי לדרג מומחים? כדי לדעת אם איש מקצוע הוא טוב יותר מאחרים, צריך להבין את ... חוזר גם לגבי אינסטלטורים, חשמלאים או כל בעל מקצוע אחר. עצם העובדה שהוא טוב יותר ממך לא מבטיחה שהוא באמת הטוב מכולם. מדוע חייבים להבין בתחום כדי לדרג מומחים? בשביל לדעת באמת אם מישהו הוא טוב יותר מאחרים, צריך להבין לעומק את אותו תחום. אם רוצים לדרג רופאים, עלינו להכיר ברמת מומחיות גבוהה מאוד ברפואה, אם רוצים ...
מיתוג עצמי, איך להיות מומחה בתחומך? איך להיות אוטוריטה בתחומך? מניפולציות שיווקיות, איך להפוך למומחה בתחומך? לחלק ציונים לאחרים, איך להיראות כמומחה בתחומך? איך לשכנע אנשים שאתה חכם? לדרג מומחים ממך, מניפולציות של מנטורים
מיתוג עצמי, איך להיות מומחה בתחומך? איך להיות אוטוריטה בתחומך? מניפולציות שיווקיות, איך להפוך למומחה בתחומך? לחלק ציונים לאחרים, איך להיראות כמומחה בתחומך? איך לשכנע אנשים שאתה חכם? לדרג מומחים ממך, מניפולציות של מנטורים
... בתחומך? איך להיות אוטוריטה בתחומך? מניפולציות שיווקיות, איך להפוך למומחה בתחומך? לחלק ציונים לאחרים, איך להיראות כמומחה בתחומך? איך לשכנע אנשים שאתה חכם? לדרג מומחים ממך, מניפולציות של ... ולחקור לעומק ולא להאמין לכל מי שמציג עצמו כמומחה. איך להיות מומחה בתחומך? מניפולציות שיווקיות איך לגרום לאנשים לחשוב שאתה חכם? איך להפוך לאוטוריטה? איך לדרג מומחים ממך? איך לשכנע אנשים ...
שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - איך לשכנע מישהו באמצעות שכנוע עקיף / סוגסטיה? איך לטפל בהתנגדויות לקוח? איך למכור יותר? איך ליצור הסכמה? איך לעשות מניפולציה? דיבייטינג / רטוריקה / מכירות
... עליך לבדוק עם עצמך ולחפש סיבות שיכולות לגרום לאותו האדם לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ועליך לדרג את הסיבות האלו שמצאת, לסיבות מאפשרות ולסיבות מחייבות. דהיינו, בתוך רשימת הסיבות, לעשות קבוצה של סיבות ... שהוא יסיק אותה. וכל סיבה מרשימת הסיבות שאתה חושב שיכולות להוביל את האדם השני למסקנה כלשהי, עליך לדרג אותה לפי קנה מידה של סיבה מחייבת מול סיבה מאפשרת. ועליך להעמיק לאדם את ההבנה שלו, בסיבות המחייבות את ... כמה הסיבה עצמה מספיק חזקה, ועד כמה האדם חייב ומוכרח להסכים איתה. כי את כל הסיבות עצמן, אפשר גם לדרג אותן לפי הרמה והעוצמה שהסיבה מחייבת את האדם להגיע לתוצאה הרצויה. אבל גם אפשר לדרג אותן, לפי הרמה והעוצמה של עד כמה האדם מחויב להסכים עם אותה הסיבה. וכמובן שגם כאן, רצוי להדגיש יותר את ...
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
... החסרונות. השיטה שאליעד מציג היא מיקוד חסרונות. על פי שיטה זו, המוכר צריך להכין רשימה של כל החסרונות האפשריים שהלקוח עשוי לזהות במוצר, ואז לדרג אותם לפי רמת החשיבות או ההפרעה שלהם ללקוח. כלומר, על המוכר לשאול את עצמו, אילו חסרונות הכי פחות מפריעים ללקוח, ואילו ... הלקוח יכול לראות במוצר ולעשות רשימה בראש כמובן הלקוח יכול לראות את החיסרון הזה והזה, אחרי שעשינו את הרשימה של החסרונות האלה עכשיו צריך לדרג המוכר צריך עבור עצמו לדרג בראש איזה חסרונות הוא חושב שהכי פחות בעיתיים עבור הלקוח, איזה חסרונות הכי פחות בעיתיים, ברגע שמוצאים את החסרונות הכי ... את החיסרון הבעייתי יותר בחיסרון פחות בעייתי. זאת אומרת אם לדוגמה נגיד יש שלושה חסרונות אז מה שצריך לעשות זה לדבר על החיסרון ונגיד שאפשר לדרג אותם 1.. 2.. 3 נגיד עד כמה זה מציק ללקוח החיסרון הזה אז לצורך העניין אפשר נגיד לדוגמה להציג את החיסרון שמציק ללקוח ...
איך להחליט החלטה נכונה? איך לדעת מה להחליט? איך לדעת מה נכון? איך המוח חושב? איך מקבלים החלטה? איך לדעת לתעדף? איך לדעת מה טוב לי? איך לקבל החלטה נכונה? קבלת החלטות
איך להחליט החלטה נכונה? איך לדעת מה להחליט? איך לדעת מה נכון? איך המוח חושב? איך מקבלים החלטה? איך לדעת לתעדף? איך לדעת מה טוב לי? איך לקבל החלטה נכונה? קבלת החלטות
... כדי לפתור את הדילמה שבין אפשרויות, אליעד מציע לדרג את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. לדוגמה, בהעדפת רכבים, איך נבחר אם ... איך להחליט החלטה נכונה? קבלת החלטות איך לדרג יתרונות וחסרונות? העדפות אישיות בקבלת החלטות תהליך קבלת החלטות איך להבין ... תכונה חשובה יותר. כדי לפתור את הדילמה, אפשר לדרג את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. לדוגמה, אם מדובר בהעדפת רכב חדש, איך ... איך להחליט החלטה נכונה? קבלת החלטות איך לדרג יתרונות וחסרונות? העדפות אישיות בקבלת החלטות תהליך קבלת החלטות איך להבין ...
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
... והאם אנחנו עצמנו יכולים להיחשב כחכמים מספיק כדי לקבוע את זה. מי הכי חכם בעולם? איך אפשר לדעת מי חכם? האם אפשר למדוד חוכמה? איך לדרג אנשים לפי חוכמה? האם חייבים להיות חכמים כדי להעריך חוכמה? מה זה שיפוטיות אובייקטיבית? סולם ערכים בהשוואת אנשים האם אפשר להגדיר מי באמת הכי חכם בעולם? אליעד ... שאדם אומר לאחרים: אתה מאוד - מאוד חכם, או הוא חכם כמוך או הוא חכם יותר ממך, ושואל האם זה בהכרח אומר שהאומר חושב שהוא עצמו חכם מספיק כדי לדרג חוכמה. כדי להמחיש את הנושא, אליעד מביא דוגמה של אדם שעולה על סולם ואומר לאחרים: אתה מעליי בסולם. במקרה הזה, האמירה ברורה כי הגובה מוגדר ואפשר למדוד אותו ... לדעת בוודאות מי יותר חכם או מי הכי חכם, כל עוד אין לו הגדרה מוסכמת או ודאית של חוכמה. רק מי שיודע באמת מהי חוכמה באופן מוחלט יכול באמת לדרג אותה. מי הכי חכם בעולם? איך אפשר לדעת מי חכם? האם אפשר למדוד חוכמה? איך לדרג אנשים לפי חוכמה? האם חייבים להיות חכמים כדי להעריך חוכמה? מה זה שיפוטיות אובייקטיבית? סולם ערכים בהשוואת אנשים ...
רצונות, איך לדעת למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון?
רצונות, איך לדעת למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון?
... וכן הלאה. ככל שהרשימה תהיה מפורטת וארוכה יותר, כך יהיה יותר קל להבין את הרצונות העמוקים יותר. לאחר הרישום, השלב הבא הוא לדרג את הרצונות הללו מהחשוב ביותר ועד הפחות חשוב. הוא נותן דוגמה כיצד לעשות זאת באמצעות השוואה פשוטה. אם יש לאדם שני רצונות, לדוגמה: להיות בזוגיות ולהיות בריא, האדם ישאל ... הרצון החיצוני הוא רצון שמטרתו למלא את הרצון הפנימי. איך לזהות את הקשר בין רצון חיצוני לרצון פנימי? אליעד מציין כי לאחר שסיימת לדרג את הרצונות, עליך לבדוק כיצד כל רצון חיצוני עוזר למלא רצון פנימי. למשל, אם אדם רוצה דווקא בחורה בלונדינית, עליו לשאול את עצמו איך העובדה שהבחורה היא בלונדינית קשורה ... לפנימיים ככלי אפקטיבי להבנת מניעי האדם ומטרותיו בחיים. איך לדעת למה אני רוצה משהו? מה זה רצון פנימי? איך נוצר רצון חיצוני? איך לדרג רצונות? איך לגלות את סיבת הרצון? מה הקשר בין רצונות חיצוניים לפנימיים? מה הרצונות הכי חשובים לי? איך לחקור רצון? איך להבין רצון? מה הסיבה של הרצון? איך לדעת למה אתה רוצה משהו? רשימת רצונות, רצון חיצוני בשביל רצון פנימי, דירוג רצונות, איך לדרג רצונות? איך לדעת מה אני רוצה יותר? איך לדעת מה חשוב לי יותר? ...
הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי
הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי
... יכול או לא יכול? לאחר שתענה על השאלות האלה, תמשיך לשאול שוב ושוב למה? לגבי כל תשובה שנתת. כך תגיע לשורש של האמונה שלך לגבי יכולותיך. המשך לדרג את כל הרשימה לפי מידת הוודאות שלך בכל סעיף (מ - 1 עד 10). ככל שתעמיק בשאלת הלמה, תוכל להגיע לתובנות מדויקות יותר על עצמך, עד שתדע באופן ברור האם אתה יכול, לא יכול, ... עבודה מסודר ש: נגיד אליעד: לא יכול להיות יותר אחראי ממה שאני ש: אוקיי אליעד: יפה, אותו דבר הפוך. עכשיו, מה שאתה צריך לעשות במהלך זה להתחיל לדרג את כל מה שכתוב פה ברשימה לפי בטוח ולא בטוח. ש: כן אליעד: כדי לזעזע את המנגנון. אני אומר לך תיקח את הדברים שרשמת. אנחנו צריכים בסוף לדעת מה האמת. עכשיו קודם כל מה ... לא אוכל, אז זה שייך לרובריקת הלא יכול. אם אני יכול בתנאים מסוימים, זה שייך לגם וגם ש: כן אליעד: לדוגמה, עכשיו איך עושים? אז אתה צריך להתחיל לדרג מה מחויב ומה אפשרי? קודם כל אני אומר לך תיקח את הרשימה הזאת: אני יכול לאהוב, יכול לעבוד, יכול לבנות חיי משפחה, יכול להיות יותר אחראי. ש: עכשיו אני לוקח טבלה נוספת ...
NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות תוספת - הוספה הפחתה וצירוף - מילים מוכרות / התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך למכור יותר? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע / תת מודע
... הראשון. דהיינו, דבר שברור מאליו, ושהוא נכלל בדבר הראשון שכבר הוזכר. ונמצא אם כן, כי את מילות התוספת שבתוך מילות הקישור, ניתן לדרג אותן לפי העוצמה שבה הן מדגישות את זה שיש כאן תוספת של דבר על דבר, או מסתירות את זה שיש כאן תוספת של דבר על דבר. וגם ניתן לדרג אותן, לפי העוצמה שבה הן מבטאות את זה שהדבר השני הוא זהה בערכו או פחות בערכו או גדול בערכו, מהדבר הראשון. וגם ניתן לדרג אותן, עד כמה הן מאפשרות וגורמות לאדם להתבונן על שתי הישויות כעל ישות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לדרג
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לדרג, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לדרג, איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מטפל אישי מומלץ בתחום לדרג - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1836 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:33:05 - wesi4