ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לדרג ✔שבעת ימי הבריאה - יום 3 ✔ט ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד, ותראה היבשה, ויהי - כן.... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 3
ט ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד, ותראה היבשה, ויהי - כן. י ויקרא אלהים ליבשה ארץ, ולמקוה המים קרא ימים, וירא אלהים, כי - טוב. יא ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא עשב מזריע זרע, עץ פרי עשה פרי למינו, אשר זרעו - בו על - הארץ, ויהי - כן. יב ותוצא הארץ דשא עשב מזריע זרע למינהו, ועץ עשה - פרי אשר זרעו - בו למינהו, וירא אלהים כי - טוב. יג ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שלישי.

ישנו מונח אחד שהופיע ביום הראשון ולא ביארתי אותו, פשוט התעלמתי ממנו ועברתי עליו דרך המלך מתוך העצלנות לשמה - מודה ומתוודה. המונח הוא "אחד": ויהי - ערב ויהי - בקר, יום אחד.

בפרק הראשון עברתי על המונח הזה באופן כללי ביותר ופטרתי אותו במספר מילים כלליות... "יום אחד": זו יחידת הזמן הראשונה שנוצרה במרחב התודעה האנושית, ולמעשה זהו היום השלם שמאפיין את השליטה בשרשרת מידע אין סופית, בעלת חוליות מידע רצופות ומחוברות באופן אנלוגי עד לאין סוף. הבנתם?

האמת זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל במונח התנכי הזה, וכבר עמדתי עליו בעבר וראיתי בו יסוד להבנת התורה. התייחסתי אליו במספר הזדמנויות וכתבתי עליו כמעט חיבור שלם "הגירוש מגן עדן", אולי מכאן מקור התעצלותי... כי כבר כתבתי עליו ספרים רבאק - שאחזור על כל זה שוב!!

אבל וכנראה אין מנוס... אי אפשר לברוח מהמונח היסודי הזה, ברחתי ממנו ביום הראשון והתעלמתי מהמקבילה שלו ביום השני, אבל הוא חזר כאן שוב ביום השלישי והתדפק על הדלת כבר בפתח... אז יאללה לעבודה.

אם תרצו בואו נלך מהסוף עד ההתחלה ונתחיל בהגדרה הכללית של המונח הזה. אחד: זו תכונת הרצף בשרשרת מידע.

להבנת התכונה הזאת אשחזר איתכם תרגיל מוצלח שעזר לי מאוד באחד החיבורים... בואו נקח פוסטר מסויים שמודפסת עליו תמונה מוכרת לכם כתמונת המונליזה.

לא יודע כמה שווה תמונת המונליזה אבל בשביל להבין את המונח שלנו עלינו לקרוע אותה! בואו נאזור אומץ ונקרע אותה בידינו הרועדות וללא מספריים לארבע חתיכות, ונחבר את ארבע היחידות האלה על השולחן בלי דבק, אינני חושב שהדבר ישפיע על זיהוי התמונה, כולנו נזהה את המונליזה הקרועה על השולחן.

עכשיו בואו ניגש לשולחן ונרחיק את ארבע החתיכות - האחת מהשניה כשני ס"מ אך באופן יחסי ושווה, ונסתכל שוב על היצירה שלנו... ואף עכשיו אני חושב שכולנו נזהה את אותה המונליזה בלי שום בעיה. הבעיה תתעורר כאשר נרחיק את ארבע החתיכות באופן לא יחסי - או אז נתקשה באמת בפעולת הזיהוי. אותה הבעיה תתעורר גם אם נשמור על המרחק היחסי אך נשים את ארבע החתיכות במרחק של ק"מ האחת מהשניה, העין האנושית חייבת לקלוט את ארבע החלקים ברצף וביחד בשביל לזהות את התמונה המלאה.

אני יודע שהתחלתי לשעמם אותכם, אבל אני מבקש עוד קצת קרדיט וזהו... אשתמש בקרדיט הזה להגדיל את תמונת המונליזה לגודל של 10 מטרים (יש מכונת צילום כזו?), לקרוע אותה למאה אלף חתיכות ולפרוס את 100,000 החלקים במרחק שווה על מגרש של כדורגל. בואו נעלה ביחד ליציע ונביט ביצירה. אין ספק שכולנו נזהה את המונליזה כי כל החלקים סודרו במרחק שווה, הרצף נשמר ורואים את כל החלקים ביחד.

אחד: זה תכונת הרצף בשרשרת מידע, והפוסטר של המונליזה הוא שרשרת מידע. וגם המכונית והשולחן והאטום והכיסא וכל החומר ביקום - כולם ביחד וכל אחד לחוד הוא שרשרת מידע שמשדרת לאדם מידע, ואנו קולטים את המידע הזה בחושינו ומעבדים אותו, או אז מזהים את המונליזה ואת המכונית והשולחן והאטום ואת כל החומר ביקום.

המידע שרוע לפנינו בכל מקום בכל פינה... כל החומר שלפנינו הוא מידע אבל יש לנו בעיה איתו: איננו יכולים לקלוט אותו ללא קיום התנאי הזה: "רצף". שרשרת המידע חייבת להיות בעלת חוליות מידע רצופות בשביל להיקלט על ידינו, שרשרת מידע שהחוליות שלה מפוזרות או בלתי רצופות - אינה נקלטת ע"י חושינו כי המוח שלנו אינו מסוגל לעבד אותה, וכזו אינה נקלטת בתודעתינו.

העולם מלא במידע אבל אנחנו קולטים לכאורה רק חלק מהמידע הזה, רק את שרשראות המידע שאנו מסוגלים להביא את החוליות שלהן לידי רצף מסויים, היינו לסדר הלכה למעשה את החוליות האלה ברצף, או אז נוצרת לפנינו שרשרת מידע בעלת חוליות רצופות ומתרחש זיהוי, בזאת מסתכמת העשייה האנושית.

שני תנאים לכאורה צריכים להתקיים בשביל שהאדם יזהה את שרשרת המידע שלפניו: הרצף - רצף חוליות המידע, וגם את מלוא חוליות המידע, לא יכלנו לזהות את המונליזה אם חלקיה במלואם לא היו בטווח הראייה שלנו, כלומר אנחנו ולכאורה אמורים לראות את כל רצף התמונה בשביל לזהותה, אולם והלכה למעשה התנאי הזה אינו חייב להתקיים בהכרח, כי את רוב שרשראות המידע אנחנו מזהים למרות וחוליות המידע שלהן אינם נמצאות בטווח ראייתנו או בטווח אחד מחמשת חושינו. זהו למעשה ההבדל העקרוני בין האדם לחיה, ואף ההבדל המהותי בין אדם לרעיהו.

גם החיה זקוקה לתכונת הרצף בשביל לזהות את שרשרת המידע אך היא חייבת בשביל זאת לקלוט את חוליות השרשרת במלואן ע"י אחד מחמשת חושיה. לא כן האדם, ובנוסף לחוליות המידע הנקלטות ע"י חושיו, הוא קולט גם את תכונת הרצף שלהן כמידע בפני עצמו, מעבד את המידע הנוסף הזה ומפיק ממנו חוליות מידע שישובצו בשרשרת המקורית, שמתוכה קלט במקור רק חוליות מספר... לדוגמה, המידע המשלים שאנחנו מפיקים בשיטת "ברירת המחדל".

זה גם ההבדל המהותי בין אדם לרעהו... אחד בוחן תכונת הרצף של שרשרת מידע ומפיק ממנה 10 חוליות נוספות, שני מפיק ע"י אותה הבחינה 20 חוליות נוספות, ושלישי יכול להשלים את מלוא חוליות התמונה באמצעות אותה הבחינה. את זה האחרון מכנים כרואה לרחוק...

בכל אופן, אנו חייבים תמיד להתמקד בתכונת הרצף בשביל לקלוט את המידע של התמונה, או בשביל לבחון את תכונת הרצף עצמה ולייצר ממנה חוליות נוספות להשלמת השרשרת... פנינו תמיד לאחד - למקום "האחד" בו חוליות המידע מחוברות, רצופות, מאוגדות... אני חייב להצביע על שרשרת אחת בעלת חוליות רצופות בשביל לזהותה, תהא השרשרת אשר תהיה. אני חייב להביא את שרשרת המידע אל מקום אחד בשביל לזהותה ולהצביע עליה.

ויאמר אלהים, יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו ביום השלישי...

ביום השני, היינו בתמונה המקורית בשנית, זיהיתי - דרך החופן שחפנתי מערימת המידע את הרקיע שיבדיל בין המים אשר מתחת לרקיע לבין המים אשר מעל לרקיע. יוצר הגלגל רקע בעצם יצירתו רקיע בערימת המידע שיבדיל את שרשרת המידע לשניים:

1.מרחב המידע שעתיד להיווצר בעקבות רקיעת הרעיון שלו (הגלגל), זהו המרחב אשר מתחת לרקיע. זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל המכניקה של העידן שלנו.

2.זהו מרחב המידע שנוצר הלכה למעשה במרחב עקב רקיעת הרעיון של הגלגל, אך עדיין לא הואר. חוליות המידע המרכיבות את שרשרת המידע של המנוע והחללית נמצאות כבר במרחב, אך האדם עוד לא זיהה אותן, עוד לא אסף אותן למקום אחד וראה אותן ביחד, אבל, הן, החוליות, נמצאות ללא כל ספק במרחב בצירוף שהאדם עוד לא זיהה, לכן זהו המרחב אשר נמצא תמיד מעל לרקיע אך נוצרה עם הרעיון של הגלגל הזיקה אליו, זיקה שתשמש בעתיד כצינור למידע הבלתי מזוהה הנמצא במרחב הזה, מידע שיזרום דרכה בהדרגה אל מתחת לרקיע - אל מרחב המציאות מקום משכנה של התודעה האנושית, מי שתזהה את צירוף החוליות של המידע הזה בהדרגה.

בזאת סיים מחבר התורה את התמונה המקורית בשנית, ביום השני. יש בידי האדם איפוא את השליטה המלאה בחומר, ביקום, בערימת המידע. עם כל רעיון ומחשבה ודיעה אני יוצר יחד איתם זיקה עקרונית לשרשרת המידע המלאה שמקשרת את הרעיון והדיעה והמחשבה שלי לכל שרשרשת המידע של היקום, כאשר החצי הראשון שלה נמצא מעלה והשני מטה. זוהי התמונה השלמה, המלאה.

אבל ברצוני להעמיק אל תוך התמונה הזו ולהתרכז בחלק המעשי שבה, במרחב אשר מתחת הרקיע, ברעיון עצמו, בדיעה בתיאוריה בתורה בגלגל, איך נוצר הגלגל בתודעה האנושית? איך נוצרה המכונית? המנוע... אני יודע מהיכן בא המידע שממנו נוצרה המכונית אבל אינני יודע איך נוצרה המכונית, איך נוצר המנוע, הגלגל, איך נוצר הרעיון הגולמי שקדם לגלגל... איך התודעה האנושית קולטת מהמרחב רעיון תקני שיקשר אותה עם שני חלקי התמונה?

וזו תשובת המחבר:

ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה. זו המקבילה של התמונה בראשונה: "ויאמר אלהים, יהי אור" ושל התמונה בשנית: " ויאמר אלהים, יהי רקיע בתוך המים".

יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד: אנחנו מדברים על מקבץ המידע אשר מתחת לרקיע, זהו המרחב שעתיד להיווצר בו המנוע והמטוס והחללית וכל המכניקה של העידן שלנו. התודעה במקור נמצאת במבול של מים, של מידע... כל החומר מסביב מקרין מידע אך עדיין אינו בר שימוש עבורה עד שתזהה את צירופי החוליות שלו, היינו עד שתאסוף מקצת מהחוליות הפזורות בו אל מקום אחד, או אז יש לנו זיהוי של שרשרת מידע תקנית.

את תמונת המונליזה יכלנו לזהות כאשר איחדנו את כל חלקיה וסידרנו אותם ברצף. כך זיהה האדם את הגלגל ואת המנוע ואת מכונת הגילוח. כך בנה האדם את הרעיון ואת התיאוריה וההלכה ואת הסברה והוציא אותם לפועל: הוא אסף את חוליות המידע שמרכיבות אותם אל מקום אחד, חיבר ברצף את חוליות המידע שלהם.

אני השתמשתי ברעיון הגלגל והמנוע בשביל לבאר את התמונה, ומחבר התורה השתמש בדוגמת כדור הארץ כרעיון לכל דבר - איך נוצר הרעיון הזה בתודעה האנושית:

ויאמר אלהים יקוו המים מתחת השמים אל - מקום אחד ותראה היבשה:

כך קלט האדם, הלכה למעשה, את רעיון כדור הארץ: הכל מים, מידע פזור ואין סופי לפניו שהתחיל לזהות אותו כאשר אסף חלק מהמידע הזה אל מקום אחד ויצר "צירוף של חוליות מידע", או אז נגלתה לו היבשה, הוא ראה אותה בעיניו, חש אותה בחושיו, נהנה מהרעיון שזה עתה נגלה לעיניו.

ויהי - כן: זו המקבילה של התמונה המקורית "ויהי אור". כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית.

ויקרא אלהים ליבשה ארץ: לדבר העגלגל שזיהה קרא "גלגל" ולסמל הקידמה האנושית שיבוא בעקבותיו קרא "מנוע", וליבשה שהתהוותה בתוך מבול המים קרא ארץ.

ומדוע טרח לקרוא להם בשמות מבלי להשאירם ללא שם? כי כל שרשרת מידע שזיהה את צירוף חוליותיה - היוותה לו קרש קפיצה לשרשרת שתבוא אחריה. מהגלגל קפץ אל המנוע וממנו אל המכונית ומהמכונית אל החללית, לכן היה צריך לתת לכל שרשרת מזוהה - תיקיה ושם או אם תרצה נקודת ציון שיחזור אליה בעתיד ויקפוץ ממנה הלאה... בלעדי הסדר והשמות היה הולך לאיבוד בים המידע שאסף...

ולמקוה המים קרא ימים, וליתר החוליות שעוד לא זיהה את צירופן ונותרו מפוזרות במרחב קרא "ימים": זה המידע הזמין שכבר גודר על ידי ועוד אשוב אליו...

וירא אלהים: כי - טוב. זו המקבילה של התמונה בראשונה: "וירא אלהים את - האור, כי - טוב": בזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה.

כי - טוב: כי זהו מנוע העשייה: תחושת ההנאה ממנה.

ובכל זאת המשבצת הזו עדיין חסרה... הבנתי בשורות המורחבות לעיל איך התודעה האנושית הגיעה אל הרעיון הגולמי ובנתה את הגלגל, אך עדיין חסר לי המנוע... איך התודעה נסעה מהגלגל אל המנוע ואל המטוס והחללית... כי הרי העוקץ לאו דווקא ברעיון כי - אם בהתפתחותו... מה יכלנו לעשות עם הגלגל לבדו ואפילו עם כל הארץ ומלואה...

ובכן, רעיון מתחיל תמיד בדמיון ולא מסתיים בו כי - אם ממשיך ופורח עימו, דהיינו דמיון האדם מלווה את הרעיון בכל שלבי התפתחותו ואף לאחר שיוצא אל הפועל... אם נחזור אל רעיון הגלגל שלנו, אפשר להגיד שהוגה הרעיון ולאחר שיצר את הגלגל בפועל - הדמיון שלו לא עצר לרגע... הוא ראה מולו גלגל רב שימושי ויעיל... זו התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיונו, ואם נתקרב עם זווית הראיה ונגדיל את התמונה הזו - נזהה את העגלה בעלת שני גלגלים הרתומה לחמור... ואם נתקרב עוד יותר עם הזום נזהה את המכונה המכנית הבסיסית שממנה יצאו יתר המכונות. באופן הזה מתפתח הרעיון בתודעה האנושית.

וכאמור אישית בחרתי לי את רעיון הגלגל השימושי עד מאוד לביאור העניין הכללי, אך מחבר התורה בחר את רעיון הארץ, אם תרצה את המצאת "הארץ" - אֶם כל ההמצאות בתודעה האנושית.

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: אנחנו באותה התמונה בשלישית ובאותה המקבילה של הפתיח שלה "ויאמר אלהים, יקוו המים... ", אנחנו איפוא באותו האזור הגיאוגרפי של המידע אשר מתחת לרקיע, פשוט היגענו שוב לכאן בשביל למלא את אחת המשבצות החסרות בתמונה הזאת: איך מתפתח הרעיון והסברה והדעה הגולמיים...

אם כן נחזור אל הארץ ונבחין בעזרת מצלמת זום איך התפתחה "ההמצאה" של הארץ בתודעה האנושית.

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא: זו התמונה הכללית והבסיסית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית. התודעה זיהתה את הארץ כמקום מקסים ירקרק יפה עם דשא ירוק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל...

אם כן, כאשר אמרה התודעה בתמונה המקורית את אימרתה "יהי אור", היינו כאשר רקעה בערימת המידע את החופן שלה ואמרה "יהי רקיע", או ע"פ התמונה המורחבת האחרונה - כאשר אספה את מקצת החוליות הפזורות אל מקום אחד ואמרה "יקוו המים" וזיהתה עקב זאת את היבשה וקראה לה "ארץ", בו ברגע היא ראתה את הארץ כמקור כל החיים והרעיונות וההמצאות והמחשבות וההערכות... היא זיהתה את המקום הנעים הירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שממנו יצמח הכל... ואם מדברים בדשא - אזי שהארץ תדשא ממנו דשא... כך קלטה העדשה את התודעה האנושית בזום הרחוק ביותר.

אך לא הסתפקתי בזום הזה וביקשתי להתקרב עם העדשה טיפה יותר... ומזווית ראיה זו נגלית לעיני התמונה הזאת:

עשב מזריע זרע: הדשא שראיתי אותו למעלה מהמטוס שכיסה כמעט את כל עין הארץ - הוא למעשה סוג אחד מסוגי העשב השונים והמגוונים, וליתר דיוק הוא עשב תרבותי ירוק המאופיין בעלים ארוכים וצרים הגדלים ישר מעל האדמה. מאפייני העשב הזה הוא שאם שותלים עשב מסויים - צומח ממנו אותו סוג העשב ולא רק זאת: נובט מהעשב גם את הגרעין שממנו צומח עוד עשב ועוד... כלומר אפשר לשכפל את העשב הזה כיד המלך באופן שלא ייפסק תהליך נביטת העשב לעולם.

אם כן, התודעה האנושית זיהתה את הארץ - המקום הנעים והירקרק הזה עם עשב מיוחד שאפשר לשכפלו ולהגדילו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק עד אין סוף ללא הגבלת זמן או מקום... כך נקלטה התודעה האנושית מקרוב כאשר זיהתה את הארץ.

וגם בזאת לא הסתפקתי והתקרבתי עם העדשה שלי עוד יותר! כה קרוב התקרבתי וזאת התמונה אשר ראיתי:

עץ פרי עשה פרי למינו: גם "עץ" הוא צמח שמזריע זרע ויודע לשכפל את עצמו ללא סוף, אך המאפיין העיקרי של "עץ" הוא הגזע המרכזי שלו אשר ממנו צומחים ענפים ועלים ופירות...

אשר זרעו - בו: וכאמור הגרעין שלו נמצא בו בתוכו, אין צורך להמציא כל פעם את הגלגל מחדש... אין צורך לחפור או להתאמץ ולהמציא את הגרעין כל פעם מחדש... ולמרות הגזע והשורשים - זרעי העץ נמצאים בתוך פירותיו אשר צומחים על ענפיו.

על - הארץ: זרעים אלה נמצאים "על הארץ" - לא "מעל הרקיע". ניכנס לעובי הקורה בעוד מספר שורות.

כך זיהתה התודעה האנושית את הארץ - מקום מחייתה, עם עצים חזקים ארוכים בעלי שורשים וגזע איתן שישמרו על המשכיותם ולא יתמוטטו בנקל, בעלי ענפים ופירות טעימים ומהודרים שיתנו את פירותם עד אין גבול... כך נקלטה התודעה האנושית עם הזום הקרוב ביותר כאשר זיהתה את הארץ.

ויהי כן: ואכן כך התהווה "החופן" שסימנה לה התודעה האנושית בכל הקשור לארץ ופירותיה.

וכאן אני מתריס ומתעקש ומבקש לרדת אל מקור הטבע, אל עומק המציאות בהתהוותה: מהו יחס הטבע אל התודעה האנושית? ובעצם כיצד מתהווה הטבע? מהי משמעות המשפט הקצר "ויהי כן" שהמחבר חוזר עליו תדירות?

וכך מתהווה המציאות מול התודעה האנושית, וזה טבע הדברים:

המחבר חוזר לבקשתי אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר את התהוות הטבע ביחס אליה - צעד אחר צעד, כל צעד והזום שלו כפי שתואר לעיל.

ותוצא הארץ דשא: זה היה הזום הראשון הכללי של התודעה ברגע פגישתה עם הארץ... היא זיהתה את הארץ כמקום ירקרק מקסים עם דשא רב שימושי שעוד יצמח ממנו הכל...

ותוצא הארץ... וכצפוי היה על המחבר להשתמש בפועל "ותדשא", אולם הוא השתמש בפועל "ותוצא" שמשמעותו להוציא דבר קיים ומוכן מתוך הארון החוצה, היינו מתוך ערימת המידע אל הפועל... אלה הם צירופי חוליות המידע שהיו קיימים ומוכנים ומונחים מעל לרקיע ושעמדנו עליהם ביום השני, וברגע חפינת החופן הראשון מתוך הערימה הכללית - נוצרה הזיקה של התודעה אל החוליות האלו - הגם והקשר הישיר אליהם עודינו מתמהמה, כי התודעה עוד לא יכלה לזהות את הצירוף בו מתחברות החוליות הללו מעל הרקיע, היינו מעל לחופן שיצרה בערימת המידע שנקרא "רקיע".

כך נותרו החוליות הבלתי מזוהות הללו מעל לרקיע, עד הרגע בו זיהתה התודעה את צירופן האנלוגי, או אז:

ותוצא הארץ... החוליות יצאו מהמקום בו מונחים (מעל הרקיע) וירדו אל מקומם המיועד - אל מתחת לרקיע, אל הטבע ואל המציאות, אל מקומה הטבעי של התודעה.

עשב מזריע זרע למינהו: נא לזכור שהמחבר חוזר אל התודעה האנושית - אל הרגע בו זיהתה את הארץ, ומתאר לבקשתי את התהוות הטבע ביחס אליה - כל צעד והזום שלו...

וכך אנו מגיעים אל הזום הראשון, כאשר אני מתקרב עם העדשה שלי אל התודעה ובוחן את רצונה בדשא הירקרק הרב שימושי... או אז אני מגלה למעשה עשב ירוק ושמו דשא, שהמאפיין המובהק שלו הוא הגרעין שנובט ממנו ומאפשר להצמיח עוד ועוד עשב... כלומר התודעה האנושית ראתה את הארץ כמקום נעים וירקרק עם עשב שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק ללא סוף וללא גבולות...

וכך מתהווה הטבע בצמוד לזווית הראיה של התודעה האנושית:

ותוצא הארץ... עשב מזריע זרע למינהו: התודעה האנושית ביקשה לחפון רק חופן אחד אך הטבע סיפק לה את החופן בתוספת כל המשפחה המנויה עליו. התודעה ביקשה לחפון "עשב מזריע זרע" והטבע הוציא "עשב מזריע זרע למינהו" - היינו החופן המבוקש עם כל משפחתו ושורשיו.

כאן המקום לדרג את אחד המונחים הטכניים של התורה הקשור בעניינינו. במקרה או לא, נתקלתי לפני ימים (במסגרת קריאתי לפסק דין שנוי במחלוקת) באחד המונחים המשפטיים שיש לו דירוג דומה למונח הטכני שלנו. המונח המשפטי עוסק בזיהוי עקבות נעל בזירת פשע, וישנן שלוש דרגות לזיהוי המקצועי:

1.אפשרי. (אפשרי שזו היא עקבת הנעל של הנאשם)

2.אפשרי בהחלט.

3.זה הנעל.

וגם למונח התורני שלנו שלוש דרגות לזיהוי המקצועי שלו בשטח, ואלה הם:

1.שינוי אפסי - (כללי).

2.שינוי למינו (למין שלו).

3.שינוי למינהו (למינים שלו).

נחזור איפוא לזירה שלנו ונבחין בעזרת הדירוג המקצועי - מהו החופן שביקשה התודעה לחפון מערימת המידע, כלומר מה הן חוליות המידע שצירופן זוהה ע"י התודעה, ואילו חוליות מידע עברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון בעקבות החופן הזה.

בתמונה הראשונה הכללית שנוצרה ברגע בריאת הארץ בתודעה האנושית, זוהתה הארץ על ידה כמקום מקסים ירוק עם דשא ירקרק רב שימושי שעוד יצא ממנו הכל... הבה נבחן את התמונה הזו בעזרת הדירוג המקצועי:

התודעה האנושית (החופן שחפנה בפועל):

ויאמר אלהים, תדשא הארץ דשא

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ דשא

זהו הדירוג הכללי הראשון שכינתי אותו "אפסי", כלומר לא חל שום שינוי בחוליות המידע שהועברו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון עקב החופן של התודעה, חפנה דשא ויצא לה דשא. דשא זה ביטא את התמונה הכללית שהתרוצצה בדמיוננו... זיהינו ארץ יפה וירוקה וכל סימן היכר שמעבר לזאת יכל לחבל בתמונה שזיהינו, לכן גם במציאות לא חל שינוי בתמונה שהתקבלה בפועל - היינו בחוליות המידע שעברו מהרקיע העליון אל התחתון, וכך קיבלנו בפועל ארץ ירוקה עם דשא ירוק. תעיף מבט מחלון מטוס על היבשה ותבחין רק בדשא ירוק, וגם העצים והעשבים למינהם ייכנסו לתמונה הזו כשדה גדול עם דשא ירוק.

נעבור מכאן אל הזום הראשון, כאשר התקרבנו אל התודעה וביקשנו לבחון מקרוב את אותה התמונה, כלומר כאשר ביקשנו לרדת אל מעמקי התודעה ולבחון את התמונה תחת זכוכית מגדלת...

התודעה האנושית (החופן שהשתקף בזום הראשון):

עשב מזריע זרע

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ... עשב מזריע זרע למינהו

כאן חל שינוי משמעותי וקפצנו ישירות אל הדירוג השלישי... תמונת החופן מקרוב "עשב מזריע זרע" אך חוליות המידע שיצאו בפועל מהרקיע העליון אל התחתון ביטאו תמונה אחרת הרבה יותר גדולה מהמקורית: "עשב מזריע זרע למינהו" - היינו כל העשבים מכל המינים, כל החוליות הללו יצאו מהעליון וירדו מטה.

התודעה האנושית קלטה עשב יפה וירוק מזריע זרע... כלומר התודעה האנושית זיהתה את הארץ כמקום נעים וירוק עם עשב מיוחד שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק עד אין סוף ללא הגבלת זמן ומקום... אולם חוליות המידע שיצאו בפועל מהרקיע העליון הביאו איתם במציאות את החופן הזה בתוספת כל המשפחות המנויות עליו. התודעה ביקשה לחפון "עשב מזריע זרע" והטבע הוציא לה מהערימה "עשב מזריע זרע למינהו" - החופן שלה על כל משפחותיו ושורשיהם: את כל משפחות העשבים ביקום, את משפחת הדגנים והקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים...

גולת הכותרת בדינמיקה הזאת של העברת חוליות המידע מהרקיע העליון אל עולמה המציאותי של התודעה - באה לידי ביטוי כאשר נוברים ברמת המיקרו בתמונה המקורית של התודעה, שמים את התמונה תחת המיקרוסקופ ויורדים אל הפרטים הדקיקים שבה... אם כן הבה נשים את התמונה המעודכנת של העשב תחת מיקרוסקופ אופטי, נבחן את הממצאים ואיזו תמונה תשתקף מהם. וזו התמונה הנגלית לעינינו - וכבר עמדנו עליה לעיל:

התודעה האנושית (התמונה העמוקה ביותר שהשתקפה מהזום האחרון, המראה את פרטי החופן ברמת המיקרו):

עץ פרי עשה פרי למינו, אשר זרעו - בו על - הארץ.

נעמוד לרגע על פרטי התמונה המיקרוסקופית הזאת ששודרה ממעמקי התודעה ונבחן אותה מקרוב... לגלות שהתודעה האנושית והלכה למעשה לא ביקשה - לא את הדשא הירוק גם לא את העשב עם הגרעין שמשכפל את עצמו, אלא את העץ הגבוה העמיד עם גזע חזק המחובר עם שורשים לאדמה אשר ממנו, מהעץ, צומחים ענפים ועלים ופירות ממינו הוא... וזה רק החלק הראשון של התמונה: עץ פרי עשה פרי למינו.

החלק השני והעיקרי של התמונה מצביע על העץ "אשר זרעו בו", העץ הזה כפי שמשתקף במעמקי התודעה האנושית - לא יפסיק לתת את פירותיו לעולם, הוא עץ שזרעו בו - שמשכפל לעולם את עצמו. ועדיין יש המשך לתמונה...

אשר זרעו - בו... על - הארץ: הזרעים האלה שיבטיחו את שיכפולו והמשכיותו נמצאים לצידו "על הארץ" - לא "מעל הרקיע". אינני צריך לנבור בכל פעם בערימת המידע בשביל לזהות מתוכה את "רצף" הזרעים ולהורידם מעל הרקיע אלי, כי המתכון של הרצף האחראי להמשכיות העץ נמצא כאן תמיד על ידי, "זרעו בו" - תמיד יימצא כאן לידי על - הארץ לא על הרקיע.

עד כאן פרטי התמונה המיקרוסקופית המבטא ברמת המיקרו את החופן שחפנה התודעה האנושית מערימת המידע. החופן הוא "הארץ", והתמונה היא השתקפות החופן הזה בתודעה האנושית. הבה נראה אילו חוליות מידע השתחררו עקב החופן הזה מהרקיע העליון.

הטבע (מציאות הדברים בפועל):

ותוצא הארץ... עץ עשה - פרי אשר זרעו - בו למינהו.

עץ עשה - פרי:

התודעה ראתה את "הפרי" וביקשה לעשות ממנו עץ גדול וחזק ושישכפל את עצמו ויתן את אותו הפרי "עץ פרי עשה פרי למינו", אך מהרקיע העליון השתחרר בעקבות החופן הזה - אב טיפוס של "עץ" שעושה את הפרי, היינו את כל סוגי הפרי "עץ עשה - פרי", אב טיפוס של עץ שעושה את האקליפטוס ואת הדקל ואת עצי ההדר והתפוחים והתפוזים והלימון וארז ואשכוליות...

וכמובן "אשר זרעו - בו" - כל סוג של עץ וזרעו בו, ולכן השתמש המחבר בדירוג הגבוה ביותר:

"למינהו": למינים שלו, כל העצים וזרעם בם.

בעוד התודעה הגיעה בתמונה המיקרוסקופית שלה לדירוג השני בלבד "למינו" כי היא ראתה עץ אחד בלבד: "עץ פרי עשה פרי למינו" - זה העץ היחיד של התודעה.

להזכירכם, גם בזום הראשון כאשר ביקשנו לשים את הדשא תחת זכוכית מגדלת רגילה... גם אז התודעה ראתה את "העשב" שאפשר לשכפלו ולהצמיח ממנו עוד עשב ירוק לאין סוף "עשב מזריע זרע", אך מהרקיע העליון השתחרר בעקבות החופן הזה - אב טיפוס של "עשב" שממנו יוצאים כל העשבים שבעולם: "עשב מזריע זרע למינהו": דהיינו גם את הדגנים ואת הקטניות והירקות ועשבי התיבול והדשאים...

תופעה זו של "נדיבות" הטבע מטילה אור על הדינמיקה הפועלת בין המים שמעל לרקיע למים שמתחת לרקיע, או במילים אחרות בין התודעה למידע.

אני יכול לחפון מערימת המידע חופן כלשהו, עשב או עץ או גלגל או מכונה או תורה או עיקרון, ובו ברגע אקבל את מה שחפנתי לידי, כי הרי זיהיתי את חוליותיו הרצופות של העשב, הגלגל, התורה, המכונה... אבל בזה לא נגמר הסיפור, כי ברגע שקיבלתי לידי את הגלגל, יצרתי בד בבד את הזיקה לכל צירופי המידע של משפחת הגלגל, אומנם עדיין לא גיליתי את המנוע אבל יש לי זיקה אליו - אל המידע הזה, היד שלי מגרדת... קל לי יותר להגיע אל המנוע מכל אדם אחר בעולם וזה היתרון שלי על כל ישות אחרת בעולם.

הסבירות הזו שאגיע אל המנוע גודלת כאשר אני מודע לקיומה, כלומר כאשר אני מודע לעצם קיום הזיקה שלי למידע נוסף שעוד לא הגעתי אליו... זיקה שבזה הרגע יצרתי - בד בבד עם יצירת הגלגל.

זה היתרון שלי על ממציא הגלגל למשל למרות ויכל להיות חכם ממני: הוא לא ידע על קיום הזיקה כהיא זו, לכן הוא הסתפק בגלגל ונשאר עימו עוד מספר אלפי השנים... אבל אני יודע וסמוך ובטוח שיש המשך לגלגל כי אני מודע לקיום הזיקה כהיא זו והרי יצרתי אותה עם הגלגל האישי שלי, מודע אני לקיומה ולכן היד שלי מגרדת... אינני חושב שאישאר כמוהו עם הגלגל לאלפי השנים.

לדוגמה - המידע הזה של היום השלישי שקראנו ביחד לעיל, מידע זה היה רדום ברקיע העליון משך אלפי השנים למרות והזיקה אליו נולדה עם האדם שהזדמן ראשון לתורה ועיין בה, ויכל להיות אדם גדול ודגול אבל הוא לא היה מודע לקיום הזיקה שיצר כאשר החזיק בספר התורה, לכן הוא נותר עם אותה התורה אלפי השנים למרות וצירופי חוליות המידע של היום השלישי זמינים היו ומונחים לפניו...

אבל לי יש יתרון עליו הגם ויכל להיות חכם ממני, זאת כי אני מודע לקיום "הזיקה" לעוד מידע בתורה, אותה יצרתי במו ידי כאשר קראתי על קיומה ביום השלישי הזה, לכן הסבירות שאגיע "לעוד מידע" ואחשוף אותו בעתיד גדולה היא באלפי מונים מכל אדם אחר בעולם. לכן לאחר היום השלישי אגיע לרביעי ולחמישי ולכל פינה בתורה.

הפסוק האחרון יב של היום השלישי - דיבר על הזיקה הזאת, וזו למעשה ירית הפתיחה של הנושא האדיר המסקרן הזה... הזיקה למידע פותחת לך את שער המידע ונותנת בידך את מפתח השליטה בשער הזה, ביום האחד השלם הזה. יום הרביעי יעסוק רובו ככולו בנושא הזיקה למידע ולא במקרה... כי אינני מבין עדיין איך התודעה שלי יכולה לשלוט במלוא סל המידע דרך הזיקה הזאת. אני זועק לעזרה ויום הרביעי נולד.

ולמרות החיסרון שלי... אני יכול לתת כבר משנה תוכן להמשך הפסוק ולבא אחריו.

וירא אלהים כי - טוב: ובזה הרגע חשה התודעה האנושית את ההנאה שברעיון, שבהמצאה, שבתפיסה, שבתאוריה - ברגע שעמדה על קיום הזיקה להמשכיות הרעיון וההמצאה והתפיסה... זיקה זו תימסר בידי המוטב בלבד, היינו בידי מי שמודע לקיומה.

ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שלישי: ובידי מפתחות המידע התלויים על אצבעותי בשאננות... באותו הערב התכוננתי היטב ללילה שיבוא והתבוננתי בערימה המסקרנת האין סופית המונחת לפני... מה אני אקטוף ממנה מחר? איזו שרשרת? זו או זו? והינה הגיע הבוקר בו נפלה החלטתי על השרשרת הזו, ובאותו בוקר מתוק התכוננתי למלאכת הקטיפה בפועל. כך עבר עלי היום - בשלישית.

את מפתחות היום השלישי שם בידי המחבר המסור ואסיר תודה אני לו. ואני מתחיל לבקש את קירבתו, ואני מתחיל להבין את הקבוצה הראשונה שכה ביקשה את קירבתו, ואני מתחיל להבין את הזעטוטות שכה ביקשו להחזיק בשימלת אהובתם ולחבק את רגלה, אני מבין את כל האנשים האלה לעומק, כי גם אני מבקש לתרגל את התכונה האנושית שבי - להודות לאהוב להתקרב... פשוט להושיט את היד ולחבק, אך הוא מסיר ברכות את ידי מעליו ומפציר בי: אתה זקוק למידע שלי - לא לקירבתי, בוא ניפגש ביום הרביעי.
המצאה ברירת מחדל מחלוקת חכם זמן או מקום המשכיות תחושת הנאה מוח העמוקה ביותר אני יכול לתת היקום הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
איך לראיין עובדים? איך לדעת מי הכי טוב? איך לבחור איש מקצוע? איך לדעת איזה ספק שירותים הכי טוב? איך לבחור ספק שירותים? איך לבחור מנכל? איך לבחור עובד? יעוץ למשאבי אנוש, איך לגייס עובד? איך לדרג אנשי מקצוע? דירוג אנשי מקצוע
איך לראיין עובדים? איך לדעת מי הכי טוב? איך לבחור איש מקצוע? איך לדעת איזה ספק שירותים הכי טוב? איך לבחור ספק שירותים? איך לבחור מנכל? איך לבחור עובד? יעוץ למשאבי אנוש, איך לגייס עובד? איך לדרג אנשי מקצוע? דירוג אנשי מקצוע
... לבחור ספק שירותים? איך לבחור מנכל? איך לבחור עובד? יעוץ למשאבי אנוש, איך לגייס עובד? איך לדרג אנשי מקצוע? דירוג אנשי מקצוע איך לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר בתחומו? כאשר אנחנו עומדים בפני הצורך לבחור איש מקצוע, חשוב לדעת איך להעריך אותו כראוי ולבחור את המתאים ביותר ... ממך, אלא אם הוא טוב בהשוואה לכל אנשי המקצוע האחרים בתחום. האם אני צריך להבין בתחום כדי לדרג מומחים? כדי לדעת אם איש מקצוע הוא טוב יותר מאחרים, צריך להבין את התחום בו הוא פועל. אם אינך מבין ברפואה, אינך יכול להעריך רופא באופן מקצועי. אם אינך מבין בתחום האינסטלציה, ... עצם העובדה שהוא טוב יותר ממך לא מבטיחה שהוא באמת הטוב מכולם. מדוע חייבים להבין בתחום כדי לדרג מומחים? בשביל לדעת באמת אם מישהו הוא טוב יותר מאחרים, צריך להבין לעומק את אותו תחום. אם רוצים לדרג רופאים, עלינו להכיר ברמת מומחיות גבוהה מאוד ברפואה, אם רוצים להעריך מי האינסטלטור הטוב מכולם, עדיף שנהיה אינסטלטורים טובים בעצמנו, או לפחות טובים באותה רמה. הסיבה לכך היא ...
שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - איך לשכנע מישהו באמצעות שכנוע עקיף / סוגסטיה? איך לטפל בהתנגדויות לקוח? איך למכור יותר? איך ליצור הסכמה? איך לעשות מניפולציה? דיבייטינג / רטוריקה / מכירות
... עליך לבדוק עם עצמך ולחפש סיבות שיכולות לגרום לאותו האדם לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ועליך לדרג את הסיבות האלו שמצאת, לסיבות מאפשרות ולסיבות מחייבות. דהיינו, בתוך רשימת הסיבות, לעשות קבוצה של סיבות שמאפשרות את זה שהאדם יחשוב את מה שאתה ... שהוא יסיק אותה. וכל סיבה מרשימת הסיבות שאתה חושב שיכולות להוביל את האדם השני למסקנה כלשהי, עליך לדרג אותה לפי קנה מידה של סיבה מחייבת מול סיבה מאפשרת. ועליך להעמיק לאדם את ההבנה שלו, בסיבות המחייבות את הסקת המסקנה שלך, יותר מאשר בסיבות המאפשרות ... עד כמה הסיבה עצמה מספיק חזקה, ועד כמה האדם חייב ומוכרח להסכים איתה. כי את כל הסיבות עצמן, אפשר גם לדרג אותן לפי הרמה והעוצמה שהסיבה מחייבת את האדם להגיע לתוצאה הרצויה. אבל גם אפשר לדרג אותן, לפי הרמה והעוצמה של עד כמה האדם מחויב להסכים עם אותה הסיבה. וכמובן שגם כאן, רצוי להדגיש יותר את הסיבות המחויבות, דהיינו, את הסיבות שהאדם ...
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
שיטות מכירה, איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע
... נאות להציג את החסרונות. השיטה שאליעד מציג היא מיקוד חסרונות. על פי שיטה זו, המוכר צריך להכין רשימה של כל החסרונות האפשריים שהלקוח עשוי לזהות במוצר, ואז לדרג אותם לפי רמת החשיבות או ההפרעה שלהם ללקוח. כלומר, על המוכר לשאול את עצמו, אילו חסרונות הכי פחות מפריעים ללקוח, ואילו הכי הרבה? ... איזה חסרונות הלקוח יכול לראות במוצר ולעשות רשימה בראש כמובן הלקוח יכול לראות את החיסרון הזה והזה, אחרי שעשינו את הרשימה של החסרונות האלה עכשיו צריך לדרג המוכר צריך עבור עצמו לדרג בראש איזה חסרונות הוא חושב שהכי פחות בעיתיים עבור הלקוח, איזה חסרונות הכי פחות בעיתיים, ברגע שמוצאים את החסרונות הכי פחות בעיתיים ... כמטאפורה לעטוף את החיסרון הבעייתי יותר בחיסרון פחות בעייתי. זאת אומרת אם לדוגמה נגיד יש שלושה חסרונות אז מה שצריך לעשות זה לדבר על החיסרון ונגיד שאפשר לדרג אותם 1.. 2.. 3 נגיד עד כמה זה מציק ללקוח החיסרון הזה אז לצורך העניין אפשר נגיד לדוגמה להציג את החיסרון שמציק ללקוח ברמה מספר 2 ...
איך להחליט החלטה נכונה? איך לדעת מה להחליט? איך לדעת מה נכון? איך המוח חושב? איך מקבלים החלטה? איך לדעת לתעדף? איך לדעת מה טוב לי? איך לקבל החלטה נכונה? קבלת החלטות
איך להחליט החלטה נכונה? איך לדעת מה להחליט? איך לדעת מה נכון? איך המוח חושב? איך מקבלים החלטה? איך לדעת לתעדף? איך לדעת מה טוב לי? איך לקבל החלטה נכונה? קבלת החלטות
... לא רק חישוב אובייקטיבי, אלא גם הבנה פנימית של מה שחשוב לנו. איך עושים סדר בהחלטות? כדי לפתור את הדילמה שבין אפשרויות, אליעד מציע לדרג את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן. לדוגמה, ... של קבלת החלטות תלוי בהבנת הרצונות הפנימיים שלנו וביכולת להעריך את ההשלכות של כל אפשרות. איך להחליט החלטה נכונה? קבלת החלטות איך לדרג יתרונות וחסרונות? העדפות אישיות בקבלת החלטות תהליך ... איך עושים סדר בהחלטות? אליעד מציין שברגע שמישהו מתלבט, זה מראה שהוא לא יודע איזו תכונה חשובה יותר. כדי לפתור את הדילמה, אפשר לדרג את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות. לדוגמה, אם ... של קבלת החלטות תלוי בהבנת הרצונות הפנימיים שלנו וביכולת להעריך את ההשלכות של כל אפשרות. איך להחליט החלטה נכונה? קבלת החלטות איך לדרג יתרונות וחסרונות? העדפות אישיות בקבלת החלטות תהליך ...
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
מי הכי חכם בעולם? האיש הכי חכם בעולם, איך לדעת מי חכם? דירוג אנשים אחרים, שיפוטיות אובייקטיבית, סולם ערכים, דירוג אנשים, מי יותר חכם?
... מי הכי חכם בעולם? איך אפשר לדעת מי חכם? האם אפשר למדוד חוכמה? איך לדרג אנשים לפי חוכמה? האם חייבים להיות חכמים כדי להעריך חוכמה? מה זה ... ממך, ושואל האם זה בהכרח אומר שהאומר חושב שהוא עצמו חכם מספיק כדי לדרג חוכמה. כדי להמחיש את הנושא, אליעד מביא דוגמה של אדם שעולה על סולם ... או ודאית של חוכמה. רק מי שיודע באמת מהי חוכמה באופן מוחלט יכול באמת לדרג אותה. מי הכי חכם בעולם? איך אפשר לדעת מי חכם? האם אפשר למדוד חוכמה? איך לדרג אנשים לפי חוכמה? האם חייבים להיות חכמים כדי להעריך חוכמה? מה זה ...
רצונות, איך לדעת למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון?
רצונות, איך לדעת למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון?
... כך יהיה יותר קל להבין את הרצונות העמוקים יותר. לאחר הרישום, השלב הבא הוא לדרג את הרצונות הללו מהחשוב ביותר ועד הפחות חשוב. הוא נותן דוגמה ... איך לזהות את הקשר בין רצון חיצוני לרצון פנימי? אליעד מציין כי לאחר שסיימת לדרג את הרצונות, עליך לבדוק כיצד כל רצון חיצוני עוזר למלא רצון ... איך לדעת למה אני רוצה משהו? מה זה רצון פנימי? איך נוצר רצון חיצוני? איך לדרג רצונות? איך לגלות את סיבת הרצון? מה הקשר בין רצונות ... אתה רוצה משהו? רשימת רצונות, רצון חיצוני בשביל רצון פנימי, דירוג רצונות, איך לדרג רצונות? איך לדעת מה אני רוצה יותר? איך לדעת מה חשוב לי ...
הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי
הערכה עצמית, דימוי עצמי, ביטחון עצמי, אהבה עצמית, להעריך את עצמי, לאהוב את עצמי, לכבד את עצמי, לחזק את הביטחון העצמי, איך להעריך את עצמך? לא מעריך את עצמי, העלאת הערך העצמי
... או לא יכול? לאחר שתענה על השאלות האלה, תמשיך לשאול שוב ושוב למה? לגבי כל תשובה שנתת. כך תגיע לשורש של האמונה שלך לגבי יכולותיך. המשך לדרג את כל הרשימה לפי מידת הוודאות שלך בכל סעיף (מ - 1 עד 10). ככל שתעמיק בשאלת הלמה, תוכל להגיע לתובנות מדויקות יותר על עצמך, עד שתדע באופן ברור האם אתה יכול, לא יכול, או יכול רק ... מסודר ש: נגיד אליעד: לא יכול להיות יותר אחראי ממה שאני ש: אוקיי אליעד: יפה, אותו דבר הפוך. עכשיו, מה שאתה צריך לעשות במהלך זה להתחיל לדרג את כל מה שכתוב פה ברשימה לפי בטוח ולא בטוח. ש: כן אליעד: כדי לזעזע את המנגנון. אני אומר לך תיקח את הדברים שרשמת. אנחנו צריכים בסוף לדעת מה האמת. עכשיו קודם כל מה האמת יכולה ... אוכל, אז זה שייך לרובריקת הלא יכול. אם אני יכול בתנאים מסוימים, זה שייך לגם וגם ש: כן אליעד: לדוגמה, עכשיו איך עושים? אז אתה צריך להתחיל לדרג מה מחויב ומה אפשרי? קודם כל אני אומר לך תיקח את הרשימה הזאת: אני יכול לאהוב, יכול לעבוד, יכול לבנות חיי משפחה, יכול להיות יותר אחראי. ש: עכשיו אני לוקח טבלה נוספת ואני רושם ...
NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות תוספת - הוספה הפחתה וצירוף - מילים מוכרות / התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך למכור יותר? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע / תת מודע
... פחות בערכו מהדבר הראשון. דהיינו, דבר שברור מאליו, ושהוא נכלל בדבר הראשון שכבר הוזכר. ונמצא אם כן, כי את מילות התוספת שבתוך מילות הקישור, ניתן לדרג אותן לפי העוצמה שבה הן מדגישות את זה שיש כאן תוספת של דבר על דבר, או מסתירות את זה שיש כאן תוספת של דבר על דבר. וגם ניתן לדרג אותן, לפי העוצמה שבה הן מבטאות את זה שהדבר השני הוא זהה בערכו או פחות בערכו או גדול בערכו, מהדבר הראשון. וגם ניתן לדרג אותן, עד כמה הן מאפשרות וגורמות לאדם להתבונן על שתי הישויות כעל ישות אחת, ועד כמה הן גורמות לאדם להסתכל על שתי הישויות בצורה נפרדת ועל כל אחד מהחלקים בפני עצמו. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לדרג
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לדרג, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לדרג, איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לאורח חיים בריא, ספרים על אימון אישי, קואצ'ר מומלץ בתחום לדרג - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:30:37 - wesi4