ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 3 ✔אם יבוא יום שמישהו יטען כי יש אפשרות לנטרל לגמרי את המנגנון במוח שאחראי על... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 3
אם יבוא יום שמישהו יטען כי יש אפשרות לנטרל לגמרי את המנגנון במוח שאחראי על ה"פחד" ולהמשיך להתקיים באופן טוב ומשוחרר יותר, כל מה שצריך לעשות זה לשאול אותו: " ואחרי העלמת הפחד, האם עדיין יהיה לי רצון?"

אם התשובה תהיה כן, אז עובדים עליכם, כי כשיש רצון יש פחד שאולי לא תשיג את הדבר ושאולי תשיג ותאבד אותו וכו', וככל שהרצון חזק יותר ככה הפחד גדול יותר.

אם התשובה תהיה לא - אז פשוט תשאלו אותו, האם עדיין אוכל לחוות משהו כלשהו?

אם התשובה היא כן, אז שוב משקרים לכם, כי כשאין רצון כלשהו, כבר אין הבדל בין טוב לרע ואין את הדואליות שעליה מתבססות כל התחושות כולל התחושה הבסיסית ביותר של ה"אני קיים".

ואם התשובה תהיה לא, אז מה עשינו בזה? כבר אין אני שיכול לחיות טוב ומשוחרר יותר.

לכן, כל מי שלא שונא את החיים של עצמו, מומלץ לו להתחיל להתיידד עם הפחד.


אחת מהדרכים לגרום למישהו לאהוב אותך, היא לבקש ממנו לעזור לך במשהו.

מה ההיגיון בכך? כי כדי לעזור לך, הוא יצטרך להתאמץ והאדם מוכן להתאמץ רק עבור מה שנדמה לו כיותר טוב מרע.

לכן, תוך כדי שהוא יעזור לך, הוא יצטרך לשכנע את עצמו למה זה טוב לעזור לאנשים באופן כללי, ולמה אתה נכלל ברשימת אלו שכדאי לו לעזור להם וככל שהמשימה תהיה קשה יותר, ככה הוא יחוש יותר ויותר קירבה כלפיך במהלך מתן העזרה.

מישהו רוצה לתת היגיון הפוך?


דבר אחד אף אחד לא יכול לעשות.. וזה ללכת עד הסוף.. מי שדוגל באהבה לא יכול לאהוב את השנאה.. החושב חיובי, אינו יכול לחשוב חיובי על החשיבה השלילית.. מי שדוגל בשנאה לא יכול לשנוא אותה.. מי שדוגל בלרחם לא ירחם על האכזריות ומי שבאכזריות לא יוכל להתאכזר על האכזריות.. כי תמיד היה הווה ויהיה חיסרון כלשהוא.. אלא אם כן..


כשהאדם מוכן להעמיד את אמונתו למבחן, הוא בעצם מודה - שיש גורם / ים מסוימים שבהם האמונה שלו תלויה, ושאם יוכח לו אחרת - ישנה את דעתו. וכאן יש מלכוד, כי מצד אחד אם האדם לא יעמיד את אמונתו למבחן, תמיד יישאר בלבו ספק, ולו הכי קטן, שיש פיסת מידע שעלולה להתגלות בפניו ולנפץ את אמונתו, ומצד שני גם אם הוא יעמיד את אמונתו למבחן, הוא בעצם מודה שהאמונה שלו תלויה בסיבות, ובצורה כלשהי של המציאות, כלומר שהאמונה שלו אינה מוחלטת, ויש משהו גדול ממנה שמקיף אותה. הדרך היחידה להאמין במשהו, מבלי לצאת נוכל, היא רק באמצעות הבנה, עד הסוף, של הנחות היסוד הבסיסיות ביותר, ואחרי שמגלים מה שמגלים, אפשר לומר דבר אמונה, ובו זמנית גם לומר את האמת.


אחדות אמיתית - מהי האחדות של המציאות באמת? מה השורש האמיתי של כל הדברים? מה מחויב המציאות?

כי המון העם חושבים בטעות, שהאין שכל הוא ההפך של היש שכל. דהיינו שהנפרדות, היא ההפך של האחדות.

ולפיכך חושבים, שהאחדות מאיימת על קיומה של הנפרדות.

ולא כך הוא הדבר. כי מי שהגיע לאחדות באמת, מגלה שהיא באחדות עם הנפרדות ושבמקום לשלול את מקומה, היא הופכת אותה ליחידה בעולם, והדבר היחיד שהיא מעלימה זה את רעיון האחדות שנפרדת מהנפרדות.

כי באמת, יש רק ישות אחת ממש ואין שום אחדות שהיא נפרדת מהנפרדות, או נפרדות שהיא נפרדת מהאחדות, אלא הכל אחד ממש.

ומחויב המציאות הוא שאין שום דבר מחויב שנפרד מאפשרי המציאות. דהיינו שאפשרי המציאות, הוא עצמו המחויב.

והדבר אינו הגיוני כלל, כי אפשרי כשמו כן הוא - אפשרי ולא מחויב. כי עצם הגדרתו כאפשרי פירושה שהוא לא מחויב ועל כן נשאלת השאלה: איך זה יכול להיות שדבר שהוא רק אפשרי הוא מחויב? איך יתכן ריבוי של מחויב יחיד?

והשאלה הזו היא השאלה של החלל הפנוי שעליה דיבר רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן בתורה ס"ד והיא הסיבה שבגללה העולם קיים.

והאמת היא, שהשאלה הזו היא שאלה נצחית עבור מי שמפריד בין המחויב לבין האפשרי, וחושב שהם הפכים. ולא כמו שאומרת המשנה, על דבר אחד העולם עומד - על ההפרדה בין המחויב לאפשרי.

ומי שרוצה למצוא את התשובה האמיתית לשאלה הזו, עליו לבדוק את הנחת היסוד שלה שאומרת שיש הבדל בין מחויב לאפשרי - בין יש לאין בין צורה ומהותה, האם היא אכן אמת מוחלטת.

כי המחויב הוא שום דבר ממש, דהיינו שאין שום דבר מוגדר שהוא מחויב יותר מהפכו, דהיינו שהכל מחויב \ אפשרי באותה המידה ממש.

ולומר שהכל מחויב \ אפשרי באותה המידה פירוש הדבר הוא שגם להגיד שלא הכל מחויב \ אפשרי באותה מידה גם זה מחויב \ אפשרי באותה מידה.

כי גם הטעות המרה של ההפרדה, גם היא ביטוי של האחדות האמיתית.

כי כאשר הכל מחויב \ אפשרי באותה מידה, פירוש הדבר שאין כלום מוגדר דהיינו שהאמת היא שאין כלום.

ואם האמת היא שאין כלום אז גם כאשר יש משהו, זה לא משנה את העובדה שאין כלום.

והדבר לא הגיוני, כי משהו וכלום אלו שני הפכים שסותרים מצד הגדרתם. ואיך יכול להיות שרק אין כלום (או רק יש כלום שזה אותו דבר, כי ביחס לכלום היש והאין הם אחד ממש), אבל גם יש משהו? האם גם אין כלום או רק אין כלום?

והסוד הוא שגם ורק זה אותו דבר, אע"פ שזה נדמה להפכים. והסיבה שהאדם לא מצליח להבין את זה, היא כי באמת אין מה להבין.

כי להבין פירושו להפריד בין יש לאין, בין כלום למשהו. ולהבין זאת תכונה ששייכת אך ורק מהשכל האנושי והחוצה.

אבל מי שרוצה להבין את מהות המציאות, דהיינו את מה שיש מחוץ לשכל האנושי ובעומקו של השכל האנושי, צריך להבין שהיא ההפך הגמור של השכל האנושי שלו, ועליו להפסיק לנסות להבין.

כי ידיעת האמת, לא כרוכה בהבנה, אלא דווקא היא ההפך של הדבר הזה שנקרא הבנה. כי מהות המציאות היא האין הבנה המוחלטת בכבודה ובעצמה.

כי באמת, האין הבנה המוחלטת היא ההבנה היחידה שבאמת אפשר לקרוא לה הבנה. כי עד שהאדם לא מצליח להבין שני דברים הפוכים בבת אחת, עד אז כל הבנותיו מוטלות בספק תמידי כי הן נשענות על השכל האנושי ועל חוקי הלוגיקה שהיא עצמה תמיד היתה הווה ותהייה מוטלת בספק. ולכן כל הבנות השכל האנושי הן כולן כולל כולן הבנות של שקר.

וההבנה היחידה שקיימת, היא ההבנה של דבר והיפוכו כישות אחת, שהיא הופכת את מי שמבין אותה, להיות היא ממש.

כי הבנה אמיתית, היא רק כאשר המבין (האדם) המובן (התובנה עצמה) וההבנה (היכולת להבין דברים) הופכים לישות אחת ממש.

וכל זמן שהאדם אומר "אני מבין שאיקס" הרי שהוא מפריד בינו לבין מה שהוא מבין - אותו איקס, דהיינו שהבנתו אינה שלמה ועל כן היא שקרית.

וכאשר האדם אומר "אני איקס" זה אומר שהוא והבנתו הפכו לישות אחת ממש ואז גם אין צורך בהבנה שתחבר בינהם.

וממילא המבין, המובן, וההבנה הפכו להיות ישות אחת.

ומה שזה אומר בפועל הוא שעד שהאדם לא יהפוך להיות הדבר והיפוכו כישות אחת בעצמו ממש, עד אז הוא לא באמת מבין את זה. ורק מי שהפך להיות הישות השלמה רק הוא מבין אותה באמת.

ומספיק שפעם אחת האדם יהפוך להיות הישות השלמה בשביל שמאותו רגע, הוא לא יסבול יותר לעולם.

כי סבל, יש רק כאשר האדם רוצה משהו ששונה ממה שקיים, דהיינו שיש נפרדות בין הרוצה (האדם) הרצוי (המצב שאליו הוא שואף) והרצון (כוח השאיפה עצמה).

ועצם ההבדל בין הישויות האלו מעיד על כך שהאדם לא באמת רוצה את הדבר. כי לרצות באמת פירוש הדבר שאתה הופך להיות הרצון עצמו.

והסיבה שבגללה האדם לא יכול להפוך להיות אף רצון, דהיינו לא יכול לרצות שום דבר באמת, היא מכיוון ששום רצון הוא לא מחויב.

כי כמו שהאדם רוצה עכשיו דבר, כך הוא גם יכל לא לרצות אותו בדיוק באותה מידה.

והעניין הזה שיש נפרדות של רצונות ושאף רצון הוא לא מחויב שורשו בכך ששום צורת מציאות לא מחויבת.

כי אם היתה צורת מציאות שהיא מחויבת אזי האדם לא יכל לרצות משהו אחר ששונה ממנה. כי היא המחויבת והיחידה. כי אם היא לא יחידה, ויש לה הפך ודבר ששונה ממנה היא לא מחויבת כי היא יכולה שלא להיות ע"י קיום הדבר ששונה ממנה.

והמסקנה המתבקשת היא, כביכול, שלעולם האדם לא יכול להפוך להיות הישות השלמה מעצם זה שתמיד יש נפרדות כלשהיא.

והעניין הוא שכל זה נכון אך תלוי ביכולת של האדם להפריד בין דבר להיפוכו.

כי אם לאדם לא היתה יכולת שכזו, הרי שגם אם בפועל הוא היה רוצה דברים שונים כל פעם, הרי שברמת החוויה שלו הוא היה תמיד רוצה דבר אחד בלבד, שאינו מוגדר כלל.

ובשביל זה על האדם להפסיק להבדיל בין דבר להיפוכו. כי מי שמבדיל בין דבר להיפוכו נקרא חוכמולוג ומתחכם עם המציאות, ועל כן הוא סובל בסבל נצחי.

ואחרי שהאדם מפסיק להבדיל בין דבר להיפוכו פעם אחת באותו רגע הוא הופך להיות מחויב המציאות, ומקיף וממלא את כל המציאות כולה.

ואז יוצא שהוא מצליח להגדיר דבר והיפוכו כישות אחת, ומצליח להפריד אותה מהישות של הדבר והיפוכו כשניים.

אך מכיוון שהוא כבר הצליח להכיל דבר והיפוכו כישות אחת, אז הוא זוכר את האמת, שבאמת הכל אחד תמיד.

כי להגדיר דבר והיפוכו כישות אחת זה להגדיר את הכל במכה. כולל את הישות של הדבר והיפוכו כשניים גם כן כישות אחת, עם הדבר והיפוכו כאחד.

ואז יוצא שהאדם גם מגדיר וגם לא מגדיר בו זמנית. דהיינו שההגדרה אינה מגדירה, למרות שהיא מגדירה.

ולמרות שהחכם האמיתי, יודע שהוא חכם ביחס למשוגעים של העולם הזה, אף על פי כן אין הבדל מבחינתו בין זה לבין להגיד שכולם חכמים כמוהו ממש כי הכל אחד.

ואז, האדם רואה במו עיניו שההגדרה לא שללה לא שוללת ועולם לא תשלול את חוסר ההגדרה, כי זאת ישות אחת ממש.

והשכל האנושי לעולם לא יוכל להבין את העניין הזה ומחויב שתהיה לו שאלה, כל זמן שהוא קיים. כי שורש הקיום שלו הוא בחוסר ההבנה הזו, איך זה שהמוגדר והלא מוגדר הם ישות אחת ממש.

וככל שהאדם מעמיק את שכלו בשאלה הזו ובחוסר ההבנה הזו שלו איך זה יכול להיות שהאין והיש הם ישות אחת ממש, ומנסה להבין את הדבר הזה בשכלו בכל זאת, על ידי זה האדם בסופו של דבר מתייאש לחלוטין מלנסות להבין את הדבר הזה באמצעות השכל האנושי שלו, וזורק את השכל שלו ופתאום הוא מגלה שבלעדיו, הוא פתאום מקבל שכל חדש שבו הוא מצליח להבין דבר והיפוכו ולראות שאכן זה כך.

או אז האדם מגיע לסוף החיפוש העצמי שלו, ומפסיק לחפש את עצמו. כי היכולת להמשיך לחפש את עצמך שורשה בכך שאתה לא מצליח להבין דבר והיפוכו בו זמנית ולהפוך את הכל לישות אחת, כי אם הכל הופך לישות אחת, אז אין עוד אפשרות להתקדם.

כי מהות ההתקדמות היא כאשר יש מרחב מקום כלשהוא ויש שניים אבל כאשר הכל אחד אין שום מקום וממילא אין אפשרות טכנית להתקדם, כי הכלת הדבר והיפוכו כישות אחת היא הסוף של כל הסופים.

כי יש שני סוגי שאלות. והראשונה היא כזו שיש לה תשובה שהיא נפרדת ממנה. לדוגמה שהאדם שואל כמה עולה מוצר מסויים שאז התשובה (50 שקל נניח), נמצאת ונפרדת מהשאלה.

ועל שאלה כזו נאמר "ודע מה שתשיב לאפיקורס", כי השאלות האלו שורשן בכך שהן מתבססות על מידע יחסי.

אבל כאשר שואלים שאלה ששואפים לקבל עליה מידע מוחלט, אז מתחיל כל הסיפור להסתבך.

לדוגמה כאשר האדם שואל למה אני רוצה כסף, שלשאלה הזו יש תשובה יחסית שהיא נפרדת מהשאלה. אבל אם האדם יוסיף את האפקט של המוחלט על השאלה השאלה תהפוך לבלתי פתירה כלל. כגון השאלה למה באמת האדם רוצה כסף, שאין לה שום תשובה בשכל האנושי.

כי מצד השכל, אין שום סיבה אמיתית לרצות משהו אחד יותר מאשר משהו אחר...
הנחת יסוד סבל איך לגרום לבחורה להתאהב בך מחשבה חיובית לשנוא אמת מוחלטת איך לקרוא איך להבין דברים שקרנים טעויות לא יכול לאהוב איך להצליח איך להצליח בחיים איך להתאמן אימון אימון אישי אימון אישי לחיים אימונים הצלחה הצלחה בחיים חיים טובים להצליח להצליח בחיים להתאמן תובנות לחיים
אני מרגיש כאב במהלך האימון, מה לעשות? האם להפסיק את האימון? [כאב טוב / כאב רע] כאבים במהלך האימון, כאב בשריר, כאב במפרק
...האימון, מה לעשות? האם להפסיק את האימון? [כאב טוב / כאב רע] כאבים במהלך האימון, כאב בשריר, כאב במפרק תשובה: אם יש לך ספק, אז אין ספק. או במילים אחרות, תפסיק את האימון! יחד עם זאת, עליך להבין שהכאב שמופיע אצלך באימון, הוא לא בהכרח רע, אלא לפעמים אפילו טוב מאוד, שלפעמים אפילו אתה אמור לרצות להרגיש את הכאב הזה. רק שאתה צריך עם הזמן לדעת ולהבין, מהו כאב רצוי של שריר? ומהו כאב לא רצוי של שריר / מפרק. ועם הזמן, תרגיש את השרירים שלך (עע איך להרגיש את השריר), ואז תדע להבדיל יותר טוב, בין הסוגים השונים של...
אושר, איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך להשתחרר מהרצון להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? איך לא לפחד להרגיש רע? איך לא להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? נטל ההוכחה, אחדות שקרית, נוסחה להיות מאושר
אושר, איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך להשתחרר מהרצון להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? איך לא לפחד להרגיש רע? איך לא להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? נטל ההוכחה, אחדות שקרית, נוסחה להיות מאושר
...איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך להפסיק לרצות להרגיש טוב? איך להשתחרר מהרצון להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? איך לא לפחד להרגיש רע? איך לא להפסיק לרצות להרגיש רק טוב? נטל ההוכחה, אחדות שקרית, נוסחה להיות מאושר איך להפסיק לרצות להיות מאושר? איך לא לפחד לסבול? במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד להשתחרר מהרצון להרגיש טוב, ולמה הרצון הזה לא תמיד מועיל לנו. הוא מסביר כי רוב האנשים בטוחים באופן מוחלט שמה שהם רוצים הוא להרגיש טוב, אולם הם לא תמיד מודעים לכך שמה שמניע אותם זה הרצון להימנע מהסבל ולהרגיש...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2
...יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 2 מה מקיף את כל הדברים בעולם? אליעד מתחיל בשאלה מה מקיף את כל הדברים בעולם. הוא מציין שמה שמקיף את כל הדברים הוא מקום וזמן, כי כל דבר בעולם נמצא במקום ובזמן. אפילו מחשבות, רצונות ותחושות קיימות במציאות בתנאים של מקום וזמן. ואז הוא שואל מהו המקיף האמיתי של כל הדברים, ולדבריו, הכלום הוא המקיף האמיתי. כל דבר בעולם משתייך למציאות שיש לה מקום וזמן, אולם, כשהולכים אחורה במחשבה, התשובה היא שהכלום הוא המקיף של הכל. כל מהות אחרת, גם אם...
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
...קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים איך לשפר את יכולת הריכוז? בשיחה זו, נדונה השאלה כיצד לשפר את יכולת הריכוז, הן בהיבט האישי והן בהיבט החינוכי. אחד הנושאים המרכזיים היה איך להתמודד עם קושי בהתרכזות ולמצוא פתרונות אפקטיביים לכך. המרצה מציין שברגע שאין עניין או חשיבות למטלה, קשה להתמקד בה. לדוגמה, כשאדם צריך ללמוד נושא שהוא לא מוצא בו עניין, הוא יתקשה להתרכז בו. מצד שני...
אושר / מטרות / הדרך אל האושר - איך אפשר ליהנות מהדרך אל המטרה?
.../ מטרות / הדרך אל האושר - איך אפשר ליהנות מהדרך אל המטרה? האושר הסופי הוא כאשר הדרך היא המטרה. הסבר: מה גורם לאדם להרגיש טוב בדרך אל מטרה שהיא אינה הדרך עצמה? תשובה: כאשר הוא מתקרב למטרה. ככל שהאדם מתקרב יותר אל המטרה, כך טוב לו יותר בדרך. אם האדם מרגיש שהוא אינו מתקרב אל המטרה הסופית של הדרך = שעמום / תסכול וכולי. אם האדם מרגיש שהוא מתרחק מהמטרה של הדרך = כעס / עצבות וכולי. אם האדם חושש שלא יגיע אל המטרה של הדרך = פחד / חרדה / לחץ וכולי. מה גורם לאדם לא ליהנות מהדרך? תשובה: הריחוק שלה מהמטרה. ככל...
לדעת את הכל / שאלות / תשובות - למה מי שיודע את הכל אין לו תשובה לשום דבר?
...תשובות - למה מי שיודע את הכל אין לו תשובה לשום דבר? אין אושר גדול יותר מאשר לדעת את הכל. לדעת את הכל = להבין את המהות של המציאות. להבין את השורש הראשון של המציאות. אין דבר גדול מזה = שלמות רגשית. כאשר האדם מגיע לתכלית הידיעה, הוא עובר למצב של שתיקה. שתיקה = אין שאלות ואין תשובות. לדעת הכל שונה מ: שיש לאדם תשובות על כל השאלות. לדעת הכל = לדעת שאין שום שאלה ולכן אין צורך בשום תשובה. לדעת הכל = המציאות ככ ברורה לאדם, שהוא מבין שאין בכלל מקום לשום שאלה. וממילא אין צורך בתשובות. כאשר האדם מגיע אל הבנה...
בחירה חופשית וסיבתיות, מהי בחירה חופשית? מה הסיבה של הבחירה? מהו רצון חופשי? מהי הבחירה החופשית של אלוהים? מסובב כל הסיבות, סיבת כל הסיבות, מה הסיבה שאלוהים? למה אלוהים עושה משהו? למה אני בוחר כך ולא אחרת? סיבת הבחירה החופשית
בחירה חופשית וסיבתיות, מהי בחירה חופשית? מה הסיבה של הבחירה? מהו רצון חופשי? מהי הבחירה החופשית של אלוהים? מסובב כל הסיבות, סיבת כל הסיבות, מה הסיבה שאלוהים? למה אלוהים עושה משהו? למה אני בוחר כך ולא אחרת? סיבת הבחירה החופשית
...מהי בחירה חופשית? מה הסיבה של הבחירה? מהו רצון חופשי? מהי הבחירה החופשית של אלוהים? מסובב כל הסיבות, סיבת כל הסיבות, מה הסיבה שאלוהים? למה אלוהים עושה משהו? למה אני בוחר כך ולא אחרת? סיבת הבחירה החופשית האם קיימת בכלל בחירה חופשית? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה האם קיימת באמת בחירה חופשית. הוא מציע לכל אחד לחשוב על פעולה שבחר לאחרונה, למשל, הבחירה לצפות בסרטון. השאלה שעולה מיד היא: האם יכולת לבחור אחרת? לדוגמה, אם אדם בחר לצפות בהרצאה של אליעד, האם היה יכול לבחור שלא לצפות בה? התשובה המתבקשת היא...
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
...חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר כיצד לפתח מיומנויות שיחה ולהתגבר על חוסר ריכוז בשיחות? בשיחה שמתקיימת בין שני אנשים, אחד מהם מציין שהיא חווה קושי בהעברת מחשבות ורעיונות בשיחה עם אחרים, למרות שהיא לא חווה בעיה כזו בשיחה עם עצמה. היא מרגישה שהמחשבות שלה מבולבלות כאשר היא מדברת עם מישהו, ולא מצליחה להוציא את כל מה שהיא חושבת ומבינה בצורה מסודרת. הבעיה הזו קשורה במידה רבה לפוקוס שלה בשיחה...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
...ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, על ההורה לנסות להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי...
חוכמה / שכל / חוכמת השלמות - מהי החוכמה הגדולה ביותר?
...הגדולה ביותר? החוכמה הגדולה ביותר היא חוכמת השלמות. השלמות = יש הכל / אין שום חסר. השלמות = אין מאמץ כלשהו. השלמות = הכל ללא שום מאמץ. השלמות = הכל בלי מאמץ = פשטות. החוכמה הגדולה ביותר היא שיהיה לך הכל ללא שום מאמץ. חפש את הפתרון הפשוט ביותר, הקל ביותר, שאינו כרוך במאמץ, שאינו חסר דבר. אם הפתרון כרוך במאמץ כלשהו, אפילו מחשבתי כגון לחשוב על X, הרי שהפתרון אינו מושלם. אם הפתרון מצריך ידיעה מורכבת כלשהי שאינה פשוטה בתכלית הפשיטות, הרי שזו אינה שלמות. אם אחרי הפתרון, עדיין האדם מחפש משהו כלשהו, הרי...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל תחומי החיים. עם זאת חשוב להבחין בין...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...אינני כופר בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח ולהגיע למימדיו...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
...למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל הגג? תגובה למאמרם של אליצור ועומר ישראל אור - בך מה תאמר לאדם שעל הגג? הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג. נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך...
כדורים או מדיטציה?
...וציפרלקס, אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש רצים ורצים לעבר הפסגה הבאה חדורי מטרה ואלוהים יודע...
כסף זה לא הכל בחיים - ערך זה הכל בחיים
...מכירים אלת המשפט כסף זה לא הכל בחיים? ואת הואריאציות שלו אי אפשר לקנות אהבה בכסף או כסף לא יעשה אותך מאושר ועוד ועוד. האמת שזה נכון. כסף זה לא הכל בחיים ואי אפשר לקנות אהבה בכסף והוא גם לא יעשה אותך מאושר. אז למה כולם כל כך רוצים כסף? כסף זו שיטת המרה וסחר חליפין שמאפשרת לשני צדדים לעריך את הסחורות או השירותים שהם מציעים. לפני שהיתה נהוגה השיטה המוניטרית נהגו בני אדם לסחור במה שיש להם כנגד מה שאין להם. מגדל התרנגולות נאלץ לטלטל את תרנגולותיו לשוק, וכך מגדל הירקות, הפירות, אורג הבדים, ומגדל האורז...
דיאטת כסאח - דיאטות כסאח וחשיבות שתיה
...שתיה לרדת 10 קג ביומיים אך.. לו זה היה אפשרי... ואם לא ביומיים אז בשבועיים... גם הולך.. להיות רזה, כמה שיותר מהר, כאן ועכשיו מה מאפיין אותן? את דיאטות הכסאח? ולמה מספרים לנו כל הזמן שזה לא בריא? בכלל, חשוב לדעת, שבכל תהליך הרזיה, קיצוני או מאוזן, מאבדים משקל הנובע מאיבוד שומן, מים וחלבונים שמקורם מפירוק של שרירים. מוכרת לכולנו התופעה של איבוד משקל גדול בימים הראשונים לדיאטה... משקל שאכן רובו נתרם מאיבוד של מים ושל מעט מאד שומן... אכן, בתחילת תהליך ההרזיה מאבדים יותר מים ופחות שומן, וככל שמתמידים...
אימון משפחתי - שיקום הסמכות ההורית
...משפחתי - שיקום הסמכות ההורית אימון משפחתי: שיקום הסמכות ההורית - התמודדות עם התנהגות קשה של ילדים בשילוב המודל המשפחתי - טיפול דיאדי וטיפול משפחתי, בשילוב הגישה ההתנהגותית הקדמה - רוני בת שנתיים וחצי, צועקת ובוכה, כאשר לא מקבלת את מה שרוצה ואחיה הגדול נאלץ לוותר לה. יאיר בן 5 מסרב לישון במיטתו. שי בן 15 גונב כסף מאמו, חוזר הביתה בשעות מאוחרות, ומסרב לקבל את מרות הוריו. ההורים חוששים כי שותה ומשתמש בסמים. הורים רבים, פונים אליי בבקשה כי אשנה את התנהגות ילדם. אך, למעשה התנהגות ילדנו קשורה גם להתנהגות...
עוגן במים סוערים
...חיה בכפר קטן בקוריאה ילדה ושמה סול. בקרבת הכפר היה מנזר וסול נהגה ללכת אליו וללמוד, ולאחר שנים של תרגול התעוררה סול לעולם. למרות זאת, סול נשארה בכפרה, גידלה משפחה והפכה עם השנים לזקנת הכפר - זו שבאים אליה לשמוע עצה טובה, מיישבת סכסוכים ובעיקר מקשיבה למר ליבם של האנשים. כשהייתה סול מבוגרת וסבתא לנכדים, נחש הכיש את נכדתה הקטנה והיא מתה. כל הכפר נכח בלוויה שאותה הובילה סול כשהיא ממררת בבכי. הדמעות לא פסקו לזלוג מעיניה בזמן הלוויה, בדרך חזרה אל הבית ואף בבית עצמו, שם נאספו המנחמים. שעה ארוכה הוסיפה...
זן בודהיזם / זאזן - "תרגול" כמימוש או "תרגול" כאימון ["Training" and "practice"] / מוהו נולקה
...כאימון [Training and practice] / מוהו נולקה אז למה בדיוק אתה מתכוון בתרגול למבוגרים? בטרם ארחיב על משמעות המילה מבוגר אני רוצה לומר משהו על תרגול1. ביפנית ניתן לכתוב את המילה שוגיו בשני אופנים שונים עם תווים שונים (בעלי הגיה שונה במקצת), שגם יפנים רבים לא יודעים מה ההבדל בין שתיהן. ביפנית ניתן לפרש את המילה שוגיו כעבודה דתית (כשהיא נכתבת עם התו שפירושו ללכת, לעשות, פעולה) - להוכיח את האמונה והאמת בפעולות של חיי היום - יום, ובאותו זמן כאימון כמו לדוגמה בהכשרה למקצוע (במקרה הזה המילה נכתבת עם התו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לגרום למישהי לאהוב אותך, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לגרום למישהי לאהוב אותך, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה, אימון אישי לעסקים, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום לגרום למישהי לאהוב אותך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:05:53 - wesi4