🖨ברית מילה - טוב או רע? למה שמירת מצוות + יהדות זה רע וכפירה באלוהים האמיתי?הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, והפעם זה על: ברית מילה!
והשאלה היתה, האם לעשות ברית? האם המנהג הזה שולח את האדם לגן עדן, או לגיהינום??
וזה בעקבות ההרצאה שנתתי, שמי שצם ביום כיפור, הולך לגיהינום, כי אם אתה צם בכיפור אתה כופר באלוהים שעושה משהו לא טוב, ואז אתה מתנצל בפניו, כי אם הוא עושה הכל, ועושה רק טוב, אז למה להתנצל?
והנושא כרגע הוא ברית מילה, והאם לעשות ברית מילה או לא לעשות, זאת, לא השאלה!
אין שום משמעות למה שהאדם עושה, תעשה מה שאתה רוצה!
רוצה לחתוך לעצמך את האוזן, תחתוך.
השאלה, למה אתה עושה את מה שאתה עושה? מה היא הסיבה?
והתשובה די פשוטה, אם האדם עושה ברית מסיבות בריאותיות, תבדוק, ותעשה את זה בצורה מסודרת
תבדוק מדעית.
אבל אם לא בדקת, סימן שאתה לא עושה את זה מטעמי בריאות.
אתה עושה את זה בגלל שאתה אתאיסט, עובד אלילים, כופר באלוהים.
המצוות שאדם עושה אותן, הן לא טובות ולא רעות.
העונש של האדם ששומר מצוות זה לא בכך שהוא שומר מצוות, כי כל אחד עושה מצוות בצורה כלשהי.
העונש שלו זה הטמטום שהוא חושב שצריך לעשות מצוות, זה העונש שלו.
אדם שחצן שיש לו גאווה, שהוא חושב שהוא עושה משהו, ויש לו גם גאווה לחשוב שאם הוא יעשה משהו אז אלוהים לא יכניס אותו לגיהינום, ושאלוהים עובד אצלו ואם יעשה מצוות אלוהים יכניס אותו לגן עדן.
ויש לו את הגאווה שאלוהים בכלל רוצה ממנו משהו, ויש לו את הגאווה לחשוב שיש לו בחירה חופשית.
אדם שעושה ברית או מצוות מהסיבה הזו, ברגע שהוא חושב שזה טוב וזה רע, זה העונש שלו.
גם לפי היהדות, יש נקודת אמת, אלוהים היהודי אמר לאדם ראשון אל תאכל מעץ הדעת טוב ורע, אבל ברגע שאכל מעץ הדעת גרשו אותו מייד לגיהינום ובגלל שהיה טיפש, חשב שהוציאו אותו לכדור הארץ, וכמו הדתיים שחושבים שיש טוב ורע, ושיש שניים גם גן עדן וגם גיהינום.
אבל אין שניים, יש אחד או גן עדן או גיהינום.
בכל מקרה החשיבה שיש טוב ורע בנפרדות היא עצמה כפירה באלוהים, כי הוא רוצה את הכל, אז מה שייך שהוא יבקש שתעשה משהו.
רק אדם שיש לו גאווה מאד גדולה, חושב שאלוהים אכפת לו מה אתה עושה.
ברגע שעושים ברית, הורה עושה ברית כי חושב שאלוהים רוצה שתעשה ברית, אותו הורה מכניס לא רק את עצמו לגיהינום, אלא גם את הילד שלו, למה? כי כל החינוך בחשיבה מעוותת, הוא חינוך שמוביל את האדם לגיהינום.
כי ככל שהאדם דתי, וחי בהבדלה בין טוב לרע, בהפרדה, כך הוא נמצא יותר בגיהינום.
והילד גדל להיות ילד חרדי, כי הוא גדל בחרדות, מחדירים לך חרדה.
ואברהם היה הראש של האתאיסטים, כי לפני זה, כל דבר היה אלוהים.
ואברהם אמר: לא, לא, לא, אלוהים נמצא בשמים, בירח, לא הבין שהכל אלוהים, ולכן החליט לעשות ברית מילה, להבדיל בין היהודים לשאר האנשים.
ועל זה מבוסס כל הקונספט של היהדות, עם סגולה, העם הנבחר, ואנשים שחושבים שיש עם נבחר, הוא אתיאיסט. מה זאת אומרת שיש יותר טוב ופחות טוב, הכל אחד, זה כמו להגיד שיד ימין יותר טובה מיד שמאל!
מה שיך לומר שמצד האלוהות יכולה להיות לנפרדות, כי הכל מתהווה מישות אחת ממש, הגוי לא שונה מהיהודי, וזה לא שונה מהחי וכו'. ומי שחושב שאלוהים הוא רק בשמיים, אז שיחשוב שאלוהים אוהב את קמצוץ גושי העפר האלו שעל הארץ, יותר מגוש עפר אחרים.
ומי שמבין מה זה אלוהים ושאלוהים מהווה את הכל כל הזמן, אז מה שייך לומר שהוא אוהב עם אחד יותר מאשר עם אחר?
עכשיו, הברית אם לא נעשית משיקולים רפואיים, אז בעצם היא מנציחה את הטמטום, למה?
כי כל עוד הטמטום בראש של האדם, אז אפשר להוציא אותו, אבל שאדם עושה ברית, הוא חוקק את הטמטום, מנציח את הנפרדות שלו בתוך הגוף שלו, כי באמת אין הבדל בין היהודי לגוי, או בין האדם לבהמה.
ושלמה המלך אמר: "כי מותר האדם מן הבהמה אין - כי הכל הבל - ומי יודע אם רוח הבהמה וגו'..
זאת אומרת שאמר שאין הבדל בין אדם לבהמה. זה מה ששלמה המלך אמר.
או שלשניהם יש נשמה, או שלשניהם אין.
ואמרו הדתיים הטיפשים וחז"ל - וסילפו את הפסוק: " לבד הנשמה הטהורה" אבל שלמה המלך אמר שאין הבדל, ואפילו נימק!! אז מה שייך לומר לבד הנשמה הטהורה?
הרי אין הבדל בנשמה, שניהם מתהווים מדבר אחד.
ובטקסטים דתיים, הטמטום הוא מתפתח, יש את הקטע של חי צומח ומדבר, שהאדם המדבר, הוא בדרגה גבוה יותר מהשאר, שזו כפירה מוחלטת באלוהים.
רק אדם שחצן וגאוותן, ומשה ששיקר והיה אחד הגאוותנים ביותר, ועוד בשם אלוהים אמר שיש לו ענווה.
הוא היה גאוותן כל כך גדול, ויצר נפרדות כל כך גדולה, שהוא אמר אנחנו העם הנבחר ואלוהים בחר את היהודים לעם סגולה, שזה שיא הגאווה, שאדם חושב שחתיכת בשר שלו, עדיפה מחתיכת בשר אחרת.
וכך הכניס ליהודים שהוא עם סגולה, והנציח את הברית.
והיום זה אשמתם של היהודים, האנשים שממשיכים להנציח את הטמטום שמקשיבים למטומטם מלפני כמה אלפי שנים, כי אם היו מחפשים את האמת, היו מבינים שמשה היה בלפן, קשקשן, אלוהים זה הכל, מה שייך להגיד יהודי וגוי? אין דבר כזה!
זה היה חבורת עבדים לא צריך להאשים אותם.
אבל היום אנשים משקרים, ולא מחפשים את האמת, ואז הם חוטפים מכות שנה אחרי שנה והלאה.
לכן הברית מילה מנציחה את הטמטום, את ההנצחה בגוף האדם את הטמטום של העם הנבחר, זה שיא הטמטום.
וכל אחד שישאל את עצמו מה האמת? האם יש אלוהים אחד, אמיתי, או שיש שטן שאצלו יש הבדל בין יהודי לגוי, ושיהודי הוא עם סגולה, מי שיך עם השטן ויחשוב כך, זה יהיה העונש שלו, שהוא יסבול, ושהוא יחשוב שהוא העם הנבחר, ולכן הוא ימשיך לחטוף מכה, שנה אחרי שנה אחרי שנה, והטמטום, זה העונש שלו!
ושיהיה לכולם, המשך יום נורמאלי, אמיתי!
תפילה, אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים?... אמונה, אתאיזם, אלוהים - למה תפילה היא כפירה באלוהים? למה תפילה היא בעצם כפירה באלוהים? אליעד כהן פותח את ההרצאה עם בדיחה ששמע מרבי מסוים, ששמו לא הוזכר כי הבדיחה היא על חשבונו. הבדיחה אומרת כך: אם רוצים לדעת עד כמה אדם מאמין באלוהים, ניתן לבדוק זאת לפי מידת התפילה שלו. אם כאשר הוא צריך משהו הוא מתפלל ומדבר הרבה עם אלוהים, סימן שהוא מאמין בו. לעומת זאת, אם ... תפילה לאלוהים מעידה על חוסר אמונה אמיתית? אליעד כהן מסביר בצורה ברורה, מפורטת ומנומקת מדוע דווקא מי שמתפלל לאלוהים הוא זה שכופר באלוהים האמיתי. הטענה המרכזית שלו היא שאדם שמתפלל לאלוהים למעשה מראה שהוא אינו מאמין שאלוהים עושה רק טוב תמיד. אם האדם ... עושה רע, או שהוא טועה במעשיו, וצריך כביכול שיתקנו או ישפרו עבורו את המציאות. לכן, כל בקשה מאלוהים לשינוי המציאות היא כפירה מוחלטת. האדם המאמין באמת, אינו מבקש ואינו מודה, כי הוא יודע שכל מה שאלוהים עושה הוא הטוב ביותר האפשרי. מה ההבדל בין אלוהים של ... ואין תודה, כי כל המושגים האלו הם ביטוי של נפרדות, של הבחנה בין טוב לרע. אליעד כהן מבהיר היטב: אדם שמודה לאלוהים הוא בעצם כופר כי הוא חושב שאלוהים יכול לעשות גם דברים לא טובים. להגיד תודה זה להאמין שיש טוב מול רע, ולכן זוהי בעצם כפירה באחדות האלוהית. למה אמירת תודה לאלוהים היא כפירה, אפילו אצל אתאיסטים? אליעד כהן מסביר שגם אתאיסטים שמודים כאשר קורה להם משהו טוב, בעצם מבטאים כפירה. כאשר אדם שמח ממשהו טוב או עצוב ממשהו רע, הוא למעשה מחלק את המציאות לטוב ולרע, והוא מתייחס לכך כאילו לאלוהים יש כוונות משתנות, שהוא מתחרט, שהוא עושה טעויות. כלומר, כל תגובה רגשית - הודיה, סליחה, בקשה - נובעת מכפירה, מאמונה סמויה שאלוהים אינו מושלם לחלוטין. מתי התפילה אינה כפירה באלוהים? אליעד מסייג מעט ומוסיף הסבר חשוב. אם האדם מתפלל מתוך ידיעה שגם התפילה עצמה מגיעה מאלוהים, ללא בחירה חופשית, אז התפילה אינה כפירה. במקרה כזה, האדם יודע שכל המציאות מתהווה מאליה, כמו שהשמש זורחת ללא בחירה, כך גם הוא מתפלל ללא בחירה. אך כאשר האדם חושב שהוא עצמו רוצה וצריך להתפלל כדי שאלוהים יעזור לו, זאת כפירה מוחלטת באחדותו המוחלטת של אלוהים. מדוע יום כיפור הוא שיא הכפירה באלוהים? בהרצאה מוזכרת דוגמה נוספת וחשובה - יום כיפור. אליעד כהן מגדיר את יום כיפור כשיא הכפירה, כי ביום זה אנשים מבקשים מאלוהים סליחה, ומתייחסים למציאות כאילו הם עצמם אחראים לרע שקורה להם, ומבקשים מחילה מאלוהים שכביכול נעלב או נפגע מהם. זו הכפירה בשיאה, כי האדם אינו מבין שהכל טוב, שאין נפרדות, ואין סיבה לסליחה או מחילה מלכתחילה. האם יש אלוהים שברא את האלוהים היהודי? ... פגם. אלוהים האמיתי הוא האלוהים של האחדות המוחלטת שבו אין רצון ואין פגם, ולכן הוא טוב תמיד באופן מוחלט. כיצד לבדוק אם אדם מאמין באלוהים באמת? אליעד מסכם את ההרצאה באומרו שאם רוצים לדעת האם אדם באמת מאמין באלוהים או שיש לו ספקות וכפירה, צריך לבדוק האם הוא מתפלל. אם האדם מתפלל, מבקש סליחה או מודה לאלוהים, זה סימן לכך שהוא אינו מבין את אחדותו המוחלטת של אלוהים, שיש לו ספיקות, ולכן הוא בעצם כופר באלוהים האמיתי. מה הערך של הטיפשות והבדיחות בעולם? לסיום, אליעד אומר בחיוך שלמרות הכל, הטיפשות והבדיחות הן אלו שמאפשרות לעולם שלנו להתקיים. בזכות הטעות, הנפרדות והכפירה נוצרת אינטראקציה, שיחה, דיבור, ומציאות שלמה מתקיימת. הוא מסכם ואומר שבזכות הטיפשים העולם יותר מעניין, אך עדיף להיות בצד החכמים, כדי שאתה תצחק עליהם ולא ההפך. האם תפילה היא כפירה? אלוהים של היהדות מול אלוהים האמיתי מה רע בתפילה לאלוהים? למה להגיד תודה לאלוהים זה כפירה? מי ברא את האלוהים של הדתיים? הפעם אני רוצה לספר בדיחה, אני לא אקח את הקרדיט אלי, זה איזה רבי אחד סיפר אותה ולא אומר את שמו כי הבדיחה הולכת על חשבונו, והבדיחה היא ששאלו אותו איך אפשר לדעת עד כמה אדם מאמין באלוהים? והתשובה שהוא נתן: עפ התפילה שלך אפשר לדעת! על פי כמה אתה מתפלל ומדבר עם אלוהים. כי אם אתה צריך משהו ולא מתפלל, אלא הולך ועושה ... גיהינום, ועברות וכו וכו, וזהו אלוהים נכה, או רע, כי אם הוא טוב מוחלט ויש לו יכולת בלתי מוגבלת, למה הוא עושה רע? ואם אתה כופר באלוהים שעושה רק טוב תמיד, אתה צריך להתפלל לאלוהים הרע, תעזור לי, תציל אותי וכו. ולמה הוא מבקש כי רע לו, כי אם טוב לך והכל רק טוב ואלוהים טוב, אתה לא צריך לבקש. והתפילה של האדם לאלוהים היהודי היא כפירה מוחלטת ואפיקורסות, כפירה באלוהים האמיתי כי אם האדם היה יודע שאין עוד מלבדו ממש, וכל רגע נוצר מחדש, והכל הרי בכלל טוב אז בשביל מה להתפלל? ותפילה באלוהים נובעת מכפירה, תפילה לאלוהים היהודי או הדתי. ואם הוא עושה משהו האלוהים, מי אתה שתבקש ממנו שישנה משהו, הרי הוא עושה את הכל מושלם!!! ויש ... זו התהוות של אלוהים ללא בחירה חופשית, אז זה בסדר. אבל אם הוא האדם, יש לו שכל מטופש והוא חושב שהוא זה שצריך להתפלל, זו כפירה מוחלטת. וגם יש את ההמשך של הבדיחה הזו, כי יש את אלו שקורה להם משהו טוב, והם אומרים תודה לאלוהים, ומי אומר תודה לאלוהים, רק ... לחדד, גם אלו שנקראים בחברה אתיאיסטיים הם גם מודים לאלוהים, כי אם קורה להם משהו טוב, הם מפרידים בין טוב לרע שאלוהים עשה זו כפירה בעצם ההפרדה שזה טוב וזה רע להם. האם אלוהים מתחרט על משהו שהוא עושה, האם אומר תודה על משהו, לעצמו, האם הוא רוצה משהו, האם הוא ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?