🖨ברית מילה - טוב או רע? למה שמירת מצוות + יהדות זה רע וכפירה באלוהים האמיתי?הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, והפעם זה על: ברית מילה!
והשאלה היתה, האם לעשות ברית? האם המנהג הזה שולח את האדם לגן עדן, או לגיהינום??
וזה בעקבות ההרצאה שנתתי, שמי שצם ביום כיפור, הולך לגיהינום, כי אם אתה צם בכיפור אתה כופר באלוהים שעושה משהו לא טוב, ואז אתה מתנצל בפניו, כי אם הוא עושה הכל, ועושה רק טוב, אז למה להתנצל?
והנושא כרגע הוא ברית מילה, והאם לעשות ברית מילה או לא לעשות, זאת, לא השאלה!
אין שום משמעות למה שהאדם עושה, תעשה מה שאתה רוצה!
רוצה לחתוך לעצמך את האוזן, תחתוך.
השאלה, למה אתה עושה את מה שאתה עושה? מה היא הסיבה?
והתשובה די פשוטה, אם האדם עושה ברית מסיבות בריאותיות, תבדוק, ותעשה את זה בצורה מסודרת
תבדוק מדעית.
אבל אם לא בדקת, סימן שאתה לא עושה את זה מטעמי בריאות.
אתה עושה את זה בגלל שאתה אתאיסט, עובד אלילים, כופר באלוהים.
המצוות שאדם עושה אותן, הן לא טובות ולא רעות.
העונש של האדם ששומר מצוות זה לא בכך שהוא שומר מצוות, כי כל אחד עושה מצוות בצורה כלשהי.
העונש שלו זה הטמטום שהוא חושב שצריך לעשות מצוות, זה העונש שלו.
אדם שחצן שיש לו גאווה, שהוא חושב שהוא עושה משהו, ויש לו גם גאווה לחשוב שאם הוא יעשה משהו אז אלוהים לא יכניס אותו לגיהינום, ושאלוהים עובד אצלו ואם יעשה מצוות אלוהים יכניס אותו לגן עדן.
ויש לו את הגאווה שאלוהים בכלל רוצה ממנו משהו, ויש לו את הגאווה לחשוב שיש לו בחירה חופשית.
אדם שעושה ברית או מצוות מהסיבה הזו, ברגע שהוא חושב שזה טוב וזה רע, זה העונש שלו.
גם לפי היהדות, יש נקודת אמת, אלוהים היהודי אמר לאדם ראשון אל תאכל מעץ הדעת טוב ורע, אבל ברגע שאכל מעץ הדעת גרשו אותו מייד לגיהינום ובגלל שהיה טיפש, חשב שהוציאו אותו לכדור הארץ, וכמו הדתיים שחושבים שיש טוב ורע, ושיש שניים גם גן עדן וגם גיהינום.
אבל אין שניים, יש אחד או גן עדן או גיהינום.
בכל מקרה החשיבה שיש טוב ורע בנפרדות היא עצמה כפירה באלוהים, כי הוא רוצה את הכל, אז מה שייך שהוא יבקש שתעשה משהו.
רק אדם שיש לו גאווה מאד גדולה, חושב שאלוהים אכפת לו מה אתה עושה.
ברגע שעושים ברית, הורה עושה ברית כי חושב שאלוהים רוצה שתעשה ברית, אותו הורה מכניס לא רק את עצמו לגיהינום, אלא גם את הילד שלו, למה? כי כל החינוך בחשיבה מעוותת, הוא חינוך שמוביל את האדם לגיהינום.
כי ככל שהאדם דתי, וחי בהבדלה בין טוב לרע, בהפרדה, כך הוא נמצא יותר בגיהינום.
והילד גדל להיות ילד חרדי, כי הוא גדל בחרדות, מחדירים לך חרדה.
ואברהם היה הראש של האתאיסטים, כי לפני זה, כל דבר היה אלוהים.
ואברהם אמר: לא, לא, לא, אלוהים נמצא בשמים, בירח, לא הבין שהכל אלוהים, ולכן החליט לעשות ברית מילה, להבדיל בין היהודים לשאר האנשים.
ועל זה מבוסס כל הקונספט של היהדות, עם סגולה, העם הנבחר, ואנשים שחושבים שיש עם נבחר, הוא אתיאיסט. מה זאת אומרת שיש יותר טוב ופחות טוב, הכל אחד, זה כמו להגיד שיד ימין יותר טובה מיד שמאל!
מה שיך לומר שמצד האלוהות יכולה להיות לנפרדות, כי הכל מתהווה מישות אחת ממש, הגוי לא שונה מהיהודי, וזה לא שונה מהחי וכו'. ומי שחושב שאלוהים הוא רק בשמיים, אז שיחשוב שאלוהים אוהב את קמצוץ גושי העפר האלו שעל הארץ, יותר מגוש עפר אחרים.
ומי שמבין מה זה אלוהים ושאלוהים מהווה את הכל כל הזמן, אז מה שייך לומר שהוא אוהב עם אחד יותר מאשר עם אחר?
עכשיו, הברית אם לא נעשית משיקולים רפואיים, אז בעצם היא מנציחה את הטמטום, למה?
כי כל עוד הטמטום בראש של האדם, אז אפשר להוציא אותו, אבל שאדם עושה ברית, הוא חוקק את הטמטום, מנציח את הנפרדות שלו בתוך הגוף שלו, כי באמת אין הבדל בין היהודי לגוי, או בין האדם לבהמה.
ושלמה המלך אמר: "כי מותר האדם מן הבהמה אין - כי הכל הבל - ומי יודע אם רוח הבהמה וגו'..
זאת אומרת שאמר שאין הבדל בין אדם לבהמה. זה מה ששלמה המלך אמר.
או שלשניהם יש נשמה, או שלשניהם אין.
ואמרו הדתיים הטיפשים וחז"ל - וסילפו את הפסוק: " לבד הנשמה הטהורה" אבל שלמה המלך אמר שאין הבדל, ואפילו נימק!! אז מה שייך לומר לבד הנשמה הטהורה?
הרי אין הבדל בנשמה, שניהם מתהווים מדבר אחד.
ובטקסטים דתיים, הטמטום הוא מתפתח, יש את הקטע של חי צומח ומדבר, שהאדם המדבר, הוא בדרגה גבוה יותר מהשאר, שזו כפירה מוחלטת באלוהים.
רק אדם שחצן וגאוותן, ומשה ששיקר והיה אחד הגאוותנים ביותר, ועוד בשם אלוהים אמר שיש לו ענווה.
הוא היה גאוותן כל כך גדול, ויצר נפרדות כל כך גדולה, שהוא אמר אנחנו העם הנבחר ואלוהים בחר את היהודים לעם סגולה, שזה שיא הגאווה, שאדם חושב שחתיכת בשר שלו, עדיפה מחתיכת בשר אחרת.
וכך הכניס ליהודים שהוא עם סגולה, והנציח את הברית.
והיום זה אשמתם של היהודים, האנשים שממשיכים להנציח את הטמטום שמקשיבים למטומטם מלפני כמה אלפי שנים, כי אם היו מחפשים את האמת, היו מבינים שמשה היה בלפן, קשקשן, אלוהים זה הכל, מה שייך להגיד יהודי וגוי? אין דבר כזה!
זה היה חבורת עבדים לא צריך להאשים אותם.
אבל היום אנשים משקרים, ולא מחפשים את האמת, ואז הם חוטפים מכות שנה אחרי שנה והלאה.
לכן הברית מילה מנציחה את הטמטום, את ההנצחה בגוף האדם את הטמטום של העם הנבחר, זה שיא הטמטום.
וכל אחד שישאל את עצמו מה האמת? האם יש אלוהים אחד, אמיתי, או שיש שטן שאצלו יש הבדל בין יהודי לגוי, ושיהודי הוא עם סגולה, מי שיך עם השטן ויחשוב כך, זה יהיה העונש שלו, שהוא יסבול, ושהוא יחשוב שהוא העם הנבחר, ולכן הוא ימשיך לחטוף מכה, שנה אחרי שנה אחרי שנה, והטמטום, זה העונש שלו!
ושיהיה לכולם, המשך יום נורמאלי, אמיתי!
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5... האם טוב ורע הם מושגים מוחלטים? הטוב והרע אינם מושגים מוחלטים, אלא תלויים בתפיסתו האישית של האדם וברצונותיו. הגדרת טוב או רע היא סובייקטיבית לחלוטין ונקבעת לפי התרבות, האמונות והנסיבות האישיות. אליעד כהן מסביר זאת באמצעות דוגמה ממלחמת העולם השנייה: גרמני ... לנקודת המבט האישית של כל אדם. איך האדם יכול לדעת מה טוב ומה רע בו? כדי שאדם יבין מה טוב או רע בו, עליו קודם להבין מהי בכלל ההגדרה של טוב ורע. לדוגמה, אם אדם מגדיר את עצמו כחכם ומרגיש טוב ... אובייקטיבית לטוב ולרע. לדוגמה, כאשר מסתכלים על קיומם של בני אדם, קופים, גלקסיות או מפלצות, אין לזה משמעות של טוב או רע - פשוט יש מציאות אינסופית שבה כל האפשרויות קיימות. מה קורה כשהאדם מבין שהוא חלק מהמציאות? כשאדם מפסיק לראות ... מבטו האישית זה רע, אך מנקודת מבט של המציאות עצמה, זה בדיוק מה שהמציאות רצתה שיקרה, ולכן זה אינו טוב או רע - אלא פשוט מציאות. איך אפשר להתחבר לתפיסת המציאות השלמה? אליעד כהן אומר שכדי להתחבר למציאות השלמה, יש לשאול ... את הדברים משתי הפרספקטיבות הללו בו זמנית, הוא יכול לחוות גם טוב וגם רע, ובסופו של דבר להפסיק להרגיש טוב או רע לחלוטין. איך אהבה עצמית קשורה להבנת המציאות? כאשר האדם מבין שהמציאות אוהבת אותו כפי שהוא, אין לו סיבה לשנוא ... עמוק יותר, שבו האדם מפסיק להגדיר את עצמו בכלל, לא כאדם נפרד ולא כמציאות. במצב זה האדם מפסיק לחוות טוב או רע, ומגיע למצב שבו הוא קיים אך אינו חווה את עצמו באופן רגיל. זאת התודעה האחדותית - הוא ישנו, אך ... טוב ורע משתנה בהתאם לאדם ולנסיבות. כיצד ניתן לדעת מה טוב ומה רע? לפני שאדם שואל את עצמו מה טוב או רע בו, עליו לשאול מהי בכלל ההגדרה של טוב ורע. לדוגמה, אם אדם רואה את עצמו כחזק או חכם, מה ... שאין הגדרה לטוב ולרע. אליעד: כי טוב ורע זה הכל לפי הרצון של האדם שאלה: האם אתה יודע מה טוב או רע בך, איך? אליעד: אתה שואל האם בן אדם יודע מה טוב או רע בו, אז אני אסביר את זה בצורה ממש פשוטה, השאלה שאדם שואל מה טוב או רע בי, זו שאלה מורכבת, יש שאלה יותר פשוטה ממנה, קודם מה זה טוב או רע, ואחר מה זה טוב או רע בי. אם אדם לא יודע מה זה טוב או רע, אז הוא לא יודע מה טוב או רע בו, לדוגמה ניקח בן אדם גרמני במלחמת העולם שהוא חושב שלהרוג יהודים זה טוב, אז בסוף היום הוא אומר ... אתה יכול להגיד לרצוח זה לא טוב, אם רצחתי זה לא טוב. לכן צריך קודם כל להגדיר מה זה טוב או רע, ואחר כך לראות מה רע בך. עכשיו אני יכול להגיד לך בפשיטות שכול דבר שאתה אוהב אותו בעצמך, אם ... רע. שאלה: אבל זה לא אובייקטיבי. אליעד: עכשיו מה זה בכלל טוב ומה זה רע, ואז תבדוק האם זה טוב או רע. בא ניקח דוגמה, למשל אתה אדם בריא, תשאל האם זה טוב או רע? למשל אם היית חולה, אנשים חולים לא אוהבים את עצמם, כל הזמן מתלוננים. עכשיו נשאל להיות בריא זה טוב או רע? שאלה: זה טוב. אליעד: איך אתה יודע? אתה כל כך בטוח? שאלה: כן להיות בריא זה טוב אליעד: כי ... שרוצים להיות חולים, כי כשהם חולים אוהבים אותם ונותנים להם תשומת לב. השאלה היא מה היא האמת? האם זה טוב או רע? אגיד לך איך מגלים אם זה טוב או רע. שים לב לתהליך, התחלנו עם הסיפור של החברים, אמרנו שזה בכלל אהבה עצמית, אחר ראינו שאהבה עצמית תלויה בטוב וברע שאתה מרגיש, אחר כך הבנו שכדי להבין מה טוב או רע בך זה בעצם נגזרת של מה זה טוב ומה זה רע, אם נגיד להציל חולים זה טוב, אז אם ... חברתיות אליעד: אז השאלה היא איך נדע מהו טוב או מהו רע, למשל אדם שאיבד את כל רכושו זה טוב או רע? שאלה: רע אליעד: אני אגיד לך למה זה טוב לדוגמה, כי אם הוא אבד את כל רכושו, זה סימן ... הוא לא שומר על הבריאות שלו, למה הוא לא שומר על הבריאות שלו? כי הוא מסור לעבודה, אז זה טוב או רע? אז אפשר להגיד שזה טוב כי הוא מסור לעבודה, אבל אפשר להגיד שזה גם רע כי הוא צריך להקדיש זמן לבריאות. ומה האמת, איך נדע אם זה טוב או רע מבחינה אובייקטיבית? האם זה באמת טוב או באמת רע? אם הייתי שואל את אלוהים מה הוא היה אומר, מה ... מבחוץ, עכשיו אתה יוצא מהגוף, יוצא מכל העולם, אתה בקצה האחרון ומסתכל, ועכשיו אתה צריך משם להחליט אם זה טוב או רע, לפי מה אתה מחליט? למשל אתה נמצא עכשיו בקצה של העולם, ואתה רואה את כל העולם כמו סרט, כל מה שקורה אתה רואה, עכשיו אתה רואה קוף, האם זה טוב או רע להיות קוף? אין בזה טוב או רע, יש קוף, יש בן אדם, יש כזה ויש כזה, יש את הכל. תחשוב, כאשר אתה אומר אני, אתה מתכוון ... מה שאתה רוצה. אתה המפלצות ואתה כל בני האדם, אתה הכל הכל. עכשיו אתה מסתכל על זה ושואל זה טוב או רע? למי זה טוב או רע? מה שייך כאן טוב או רע, יש את זה, ויש את זה, יש את הכל. זאת אומרת שמבחינה אובייקטיבית, מהבחינה הכללית האם זה טוב או רע? אין הגדרה של טוב או רע, אז אם מצד המציאות אין טוב או רע אז איך מצידך יהיה טוב או רע? המציאות הזאת עושה שאתה תגיד שזה טוב, ושאתה תגיד שזה רע, למה אנשים חושבים שזה טוב להיות בריא? כי ... רק אפשרות, ההגדרה של הטוב והרע שלנו היא רק אפשרות, זה לא באמת טוב ורע, יש אנשים שחושבים שזה טוב או רע, ויש אנשים בגלקסיה אחרת שחושבים על משהו אחר כטוב או רע. אפילו תיקח בעולם הזה, למשל אדם מחלל שבת, ובאים היהודים ורוגמים אותו באבנים, היהודים חושבים שזה טוב שהרגו אותו, ... אומרת שבאותו הדבר, אחד חושב שזה טוב והשני חושב שזה רע. למשל הרגו את הבן אדם הזה, האם זה טוב או רע? תלוי יש אחד שחשב שזה טוב ויש אחד שחשב שזה רע. גם כשהרגו את היהודים, אחד חשב שזה טוב ... זה רע, נכון? אבל אם כאשר אתה אומר אני, אתה מתכוון לכל המציאות, ואש שורפת את מושה, האם זה טוב או רע? זה לא טוב או רע, זה אפילו טוב, אתה יודע למה זה טוב? כי המציאות רוצה שהאש תשרוף את מושה. שים לב מהצד שלך ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...