ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירת אמון ✔אמונה - מבוא ✔אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אמונה - מבוא
אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים רבים חוויית האמונה מעורבת בשכנוע פנימי הקשור באופן עמוק לתפיסת המציאות של המאמין, ולכן פעמים רבות לא די בהוכחה סותרת כדי להניא אדם מלהאמין בדבר מה. כל אדם ממציא מספר אמונות מדי - יום ביומו, בהקשרים שונים, בין אם אלו נכונות או שגויות.

תיאור כללי

אפשר שאמונה תכלול באופן מלא או חלקי ממד לא רציונלי של חשיבה.

לדוגמה, הקביעה "המקרר של אמא לבן" אינה אמונה, מפני שהמידע על צבע המקרר נקלט על ידי חוש הראייה, הועבר למוח, והושווה למידע החושי והלשוני הקודם לגבי צבעים עד קבלת הקביעה כי צבעו לבן. קביעה זו נחשבת למוכחת אמפירית (באופן ניסויי). הקביעה "סובלנות מביאה לפתרון הטוב ביותר של בעיות", מלבד התבססות על מידע חושי ולשוני ותחושתי קודם (מקרים בעבר שנפתרו בדרכים שונות, חלקן סובלניות וחלקן לא), מתבססת גם על השלכה סובייקטיבית של בעל הקביעה על המציאות (הוא מסיק בהגיונו האישי כי הדבר נכון, או מרגיש כי חוסר - סובלנות היא גורם שלילי, וכו').

חלק מהאמונות אינן ניתנות להוכחה אמפירית. אמונה בערך מסוים (שוויון, חופש, ערך הקרקע וכדומה) אף היא אינה ניתנת להוכחה אמפירית, אף כי יישום הערך במציאות (שגם לגביו מתקיימות לרוב אמונות כלשהן) ניתן למידה מסוימת של בדיקה. אמונה הניתנת להוכחה אמפירית היא, לדוגמה, האמונה כי אכילת מזון בריא מביאה להארכת החיים.

למרות שכל אמונה ביסודה היא השלכה של העולם הסובייקטיבי על המציאות, היא מכילה ממד של התנסות חושית, לשונית או תחושתית, בדומה לקביעות אובייקטיביות לחלוטין. למשל, האמונה כי סובלנות היא דרך הפתרון הטובה ביותר, מתבססת (בנוסף להיגיון, רגש וכדומה) על מכלול קודם של חוויות המתייחסות לפתרונות סובלניים או לא - סובלניים, והשתלשלות האירועים והתחושות הנלוות בכל מקרה. אמונה דתית אף היא מושפעת מחוויות קודמות (מסורות ומנהגים דתיים בסביבה הקרובה).

קיומו של מדע (מערבי מודרני או אחר) הופך את יחס האמונה והאדם למורכב, שכן הוא מרחיב את תחום ההתנסות החושית - לשונית. התפתחות המדע מאפשרת יצירת עולם אובייקטיבי הולך וגדל (שאלות כגון "כיצד פועל הגוף" ו"ממה מורכב העולם" ניתנות למדידה חושית אובייקטיבית באמצעות כלים מדעיים שונים, והופכות להיות זהות מהותית לשאלה "איזה צבע יש למקרר?"). עם קבלת המדע בתודעתו של האדם, עוסקת האמונה בשאלות יותר כלליות ("האם לקבל את דרך החקירה המדעית ולהאמין למדענים?" "האם שיטת הרפואה המערבית נכונה?" וכו'), ומשקלן של השאלות הערכיות ("מה חשוב בחיים?" "מהי הצורה הנכונה ביותר לקיים חברה?" וכו') בתוך תחום האמונה עולה.

אידאלים של האמונה

אמונה באמת

לאמונה קשר למושג ה"אמת" וה"נכון". אמונת האדם מגדירה את המתודה לקביעת האמת על ידי האדם. במובן זה קיים הבדל בין גישה ישירה, לבין גישה עקיפה. על - פי הגישה הישירה (אשר לרוב תואמת אמונות דתיות), האמונה קובעת ישירות את האמת. על - פי האמונה העקיפה (אשר מאפיינת, בין היתר, את המדע המודרני), האמונה מגדירה רק את הכלים למציאת האמת (לדוגמה: אמונה בתוקף של התנסות חושית כקובעת אמת), ואילו האמת עצמה נקבעת תוך שימוש בכלים הללו.

אמונה בטוב

לאמונה גם קשר הדוק למושגים "מוסר" ו"טוב", וזאת מכיוון שהם מחייבים השלכה של העולם הסובייקטיבי על החוץ. קיומו של טוב או מוסרי מותנה באמונה שיש אכן דברים "טובים" ו"מוסריים" שהינם יעד אנושי. סוג אמונה שכזה מכונה גם "אמונה בערכים".

היחס בין שתי האמונות, באמת ובטוב, נתון להשקפה פילוסופית. לדוגמה, הפילוסוף היווני סוקרטס לא קיים הבדלה בין "טוב" ל"אמת", ועל כן האמונה באחד מהם חייבה את האחר. לעומתו, הפילוסוף היווני אריסטו קיים הבדלה זו, והפריד בין שתי אמונות אלו.

עבור מרבית הפילוסופים, שתי אמונות אלו אינן נפרדות באופן מוחלט, ולרוב מייצגות שני פנים שונים של מערכת אמונות אחת ושלמה.

חינוך לאמונה

האמונה קשורה, כפי שנרמז לפני כן, בחינוך מסוים אותו קיבל האדם. הוכחה לקביעה זו ניתן למצוא בכך שבני אדם שונים זה מזה באמונותיהם, באופן שנקבע סטטיסטית (לכל הפחות) על ידי החינוך אותו קיבלו, אך גם על ידי בחינה פילוסופית או סוציולוגית - פסיכולוגית של הנושא.

הכוונה, בתחום זה, היא להגדרה הרחבה של חינוך, כמציין את מכלול ההתרחשות החברתית והטבעית הסובבת את האדם. עם זאת, חקר שינוי האמונות של האדם מצביע, באופן גס, על כך ששינויי האמונה הולכים ומצטמצמים עם העלייה בגיל. בכל גיל נעשים שינויי אמונה, אך חריפותם ומשכם הולך וקטן ככל שהאדם מתבגר והולך.

גישה פילוסופית הרואה באמונה תוצר בלעדי של החינוך, שאינו נתון כלל לשינוי של האדם, היא גישה דטרמיניסטית. גישה המעמידה את האמונה כביטוי ישיר לבחירה ערכית של האדם היא אקזיסטנציאליסטית (קיומית).

חינוך מכוון

רוב החברות האנושיות עושות שימוש בחינוך באופן מכוון, כדי לשמר את מערכות האמונה שלהן. כאמור, החינוך משפיע באופן תמידי, גם בלא שיהיה מכוון, אך תופעה זו מהווה לקיחת אחריות על תהליך זה.

חינוך זה מתבטא עוד מגיל צעיר ביותר, על ידי המשפחה, אך נעשה גם בבתי הספר. מרבית החינוך מן הסוג הזה נעשה בקבוצות השתייכות קטנות (משפחה, כיתה וכו'), אך חלקו נעשה בשימוש באמצעי תקשורת המונים.

גם כאן, תקשורת ההמונים משמשת לחינוך לאמונה מסוימת גם כאשר אינה מכוונת לכך (לדוגמה: פרסום למכירת דירות נופש מעמיק את האמונה כי חופש נובע מנוחות ולא מתהליכים אחרים). שימוש מכוון באמצעי תקשורת המונים מכונה תעמולה.

חינוך מכוון זה עשוי להיות תולדה של תהליכים חברתיים ארעיים, ביוזמת הגורם המחנך ישירות (לדוגמה: חינוך לאמונה כי אלימות אינה צורת פתרון טובה על ידי מורה או גנן - ילדים), אך במקרים מסוימים הוא תוצאה של החלטה של הממשל. צורה זו נפוצה ביותר, ומהווה את יכולתה של החברה לעצב את אמונותיה.

לעתים, נעשה שימוש בהנחלה מכוונת של אמונות, בלא ניסיון ליצור הבנה רציונלית שלהן. במקרים אלו משמש החינוך כאמצעי ישיר ליצירת אמונה מסוימת באדם, כנגד נטייתו הרציונלית. מקרים אלו מכונים שטיפת מוח. אמצעי זה משויך לדעת רבים לדוקטרינות דתיות מסוימות (כדוגמת המערכת הכנסייתית הקתולית בימי הביניים, שהתבססה על יצירת רגשות עזים כפחד ואשמה) וכן לתנועות פוליטיות מסוימות (כדוגמת הקומוניזם בברית המועצות ובסין, שהוחדר למוחות מיליוני בני אדם בכוח השליטה על המשאבים השלטוניים).

אמונה והחברה האנושית

מכיוון שבכל מערכת חברתית אנושית קיים מידע רב לגבי הטבע והתנהגות האדם והחברה (מידע הנגזר ממורכבותם של היחסים האנושיים ומהיכולת הלשונית להבחין במורכבות זו), בכל תרבות נזקק האדם לכמות זו או אחרת של אמונות על מנת לתפקד במציאות מורכבת.

אמונות אלו משתנות בהתאם למורכבותה ולדרך צבירת המידע של כל חברה אנושית. מסיבה זו קיים קשר הדוק בין תרבות לבין אמונה, שני גורמים התלויים זה בזה באופן בלתי נפרד: התרבות קובעת באופן מסוים את האמונות השונות להן נצרך אדם על מנת להכריע הכרעות בחייו, ואילו מכלול האמונות מעצב את התרבות ומהווה חלק מרכזי בה.

לדוגמה: בימי הביניים היה צורך חברתי בשימור היציבות החברתית וההיררכיה בה. לפיכך

התקיימה אמונה לפיה אלוהים, דרך הכנסייה, משמר את הסדר החברתי הקיים ואת המוסר והטוב, הכרוכים זה בזה ובהם מעוניין האל, ועל האדם לציית באופן מוחלט לסדר זה על ידי שימור ההיררכיה וערכיה. ההתנסות הפשוטה (דרך החושים, השפה והתחושות היומיומיות) לא הספיקה כדי לענות על השאלות הקיומיות והחברתיות שהאדם נצרך לענות עליהם, ולכן הוא האמין באמונה זו. האמונה הקתולית בימי הביניים היוותה מרכיב תרבותי בלתי ניתן לביטול של אותה תקופה. עם שינוי גורמי הכוח השולטים על החברה לקראת סוף ימי הביניים יחד עם עלייתם של ערכים שונים המכתיבים את התנהלות החברה אמונה זו נפגעה והשתנתה.

אמונה ודת

רבים גורסים שאמונות דתיות באשר הן אינן נגזרות ישירות מההתנסויות החושיות האנושיות, אלא הן מטפיזיות. מאידך, רבים טוענים שאמונתם הדתית ניתנת להוכחה או לביסוס אמפירי או לוגי. שאלה זו (האם האמונה הדתית ניתנת לביסוס אמפירי / לוגי) נידונה בפילוסופיה של הדת וניתנו לה תשובות שונות.

יש גישות דתיות הטוענות כי רעיון האמונה הוא המגדיר הישיר של הידע האנושי, או של רובו. על - פי הדתות המונותאיסטיות הגדולות הקלאסיות ( - נצרות, אסלאם ויהדות קלאסיות), הידיעה כיצד נברא העולם, ומהי ההיסטוריה האנושית הבסיסית, נובעת ישירות מהאמונה בהסבר הניתן בכתבי הקודש השונים, ובתוקפם מעצם האמונה באל כישות ממשית. מצד שני, רבים טוענים כי אין הכרח באמונה בלתי מנומקת בכתבי הקודש אלא ניתן לבסס את נכונותם על ידי ראיות שונות כגון התרחשותם של ניסים בהם צפו בני אדם, התגשמותן של נבואות וכו'.

תפיסה חילונית מניחה את האמונה כמגדיר ראשוני בחיי האדם, ואילו את שאר הידיעה האנושית משאירה להתנסות חושית. התנסות חושנית זו מושגת באמצעים ישירים (צפייה במאורעות, לדוגמה), באמצעות תקשורת בין בני אדם (לדוגמה: קריאת עיתון על מנת להבין את העולם), או באמצעים שיטתיים, המכונים ברובם "מדע". אמצעים חושיים אלו הם המרכיבים, על פי התפיסה החילונית הטהורה, של הידיעה האנושית, ומתווכים את האמונה והידיעה.

פער זה בין הגישות אינו חד - משמעי לרוב, וקיימות גישות ביניים רבות.

לדוגמה חילונים רבים רואים במוסר דבר הנודע על ידי אמונה.

אמונה ומגמות חברתיות

מכיוון שהאמונה מגדירה את ערכיו של האדם, קשורות אמונה זו והמגמות החברתיות השונות המתרחשות במהלך ההיסטוריה.

יחס זה הוא דיאלקטי, כלומר - ההיסטוריה והאמונה משפיעות זו על זו. המדע החוקר יחס זה הוא מטריאליזם דיאלקטי.

לדוגמה: התפתחות הקפיטליזם הייתה כרוכה בהתפתחות האמונה של האדם כי כמות הרכוש שברשותו, היא מגדיר של הטוב שבמעמדו (בניגוד, לדוגמה, לאמונה הימי - ביניימית בקיום הסדר כקובע את הטוב, כפי שצוין לעיל). אמונה זו, המלווה באמונה כי האדם שואף להגדיל את כמות רכושו באופן אנוכי, קשורה באופן כלשהו להתפתחות הקפיטליזם, שהיא תורה המבוססת על רכוש אישי.

קשר זה הוא דו - כיווני בטבעו (לדוגמה: השיטה הקפיטליסטית חיזקה את האמונה ברכוש אישי, ואילו אמונה זו אפשרה את היווצרות הקפיטליזם). קיים דיון פילוסופי בנוגע לשאלת הקדימות, בו מכריעות נטיות פילוסופיות שונות.

"אמונה" במקורות

בתנ"ך אין המילה אמונה באה במשמעות של קביעת עמדה לגבי המציאות, אלא במשמעות של:

יושר, אמת ו - נאמנות (דברים פרק לב פסוק ד: "הצור תמים פעלו, כי כל דרכיו משפט, אל אמונה ואין עול, צדיק וישר הוא." ובישעיהו פרק יא פסוק ה: "והיה צדק, אזור מותניו, והאמונה, אזור חלציו." ובחבקוק פרק ב פסוק ד: "הנה עפלה לא ישרה נפשו בו, וצדיק באמונתו יחיה." ובתהילים פרק לג פסוק ד: "כי ישר דבר ה', וכל מעשהו באמונה." שם פרק צו פסוק יג: "לפני ה' כי בא, כי בא לשפט הארץ, ישפט תבל בצדק ועמים באמונתו." [הש' לתהילים צח, ט] )

ביטחון / מתן אמון (תהילים פרק עח פסוק כב: "כי לא האמינו, באלוהים, ולא בטחו, בישועתו." ובשמות פרק יד פסוק לא: "... ויאמינו בה' ובמשה עבדו.")

סדירות ויציבות (ישעיהו פרק לג פסוק ו: "והיה אמונת עיתיך, חוסן ישועות חכמת ודעת." ודברים פרק לב פסוק כ: "כי דור תהפוכות המה, בנים לא - אמון בם.")

ונראה שגם חז"ל המשיכו את המסורת הזאת:

תלמוד בבלי, מסכת יומא דף פו, עמוד א: "'ואִהבת את ה' אלהיך' - שיהא שם שמיים מתאהב על ידך. שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו באמונה, ודיבורו בנחת עם הבריות..."

תלמוד בבלי, מסכת שבת דף לא, עמוד א: "בשעה שמכניסין אדם לדין (של מעלה), אומרים לו: נשאת ונתת באמונה?."
מושפע בני אדם רציונאליות תחושה של אמון שכנוע פנימי צבעים להאשים הרגשה של אמון להבין להתנסות אריסטו אמונה אמונות
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1
...החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 1 במאמר הזה נדבר על אחת מהתופעות הכי נפוצות בעולם, והיא תופעת פחד המוות, שהיא הפחד של האדם מפני המוות. ומי שיתבונן בעניין יראה כי יש כאן שאלה גדולה. כי עפ ההיגיון ועפ השכל הישר, האדם לא היה צריך לפחד מהמוות. ולצורך העניין נדמיין שהיה עולם שבו אורך החיים של כל בני האדם בעולם, הוא רק יום אחד. עולם שבו האדם נולד כאדם בוגר, ומת למחרת אותו היום שבו הוא נולד. ונשאל את השאלה, האם בעולם כזה שבו האדם מת בסיום היום שבו הוא נולד...
איך לדבר נכון עם אנשים? מיומנויות שיחה, איך לשוחח בצורה נכונה? איך לדבר בצורה יעילה? איך להשיג את המטרות שלך בשיחה? איך לשוחח בצורה משכנעת? איך לפתח שיחה בצורה נכונה? איך לעשות שיחה יעילה? איך לדבר לעניין?
איך לדבר נכון עם אנשים? מיומנויות שיחה, איך לשוחח בצורה נכונה? איך לדבר בצורה יעילה? איך להשיג את המטרות שלך בשיחה? איך לשוחח בצורה משכנעת? איך לפתח שיחה בצורה נכונה? איך לעשות שיחה יעילה? איך לדבר לעניין?
...שיחה, איך לשוחח בצורה נכונה? איך לדבר בצורה יעילה? איך להשיג את המטרות שלך בשיחה? איך לשוחח בצורה משכנעת? איך לפתח שיחה בצורה נכונה? איך לעשות שיחה יעילה? איך לדבר לעניין? איך לדבר נכון עם אנשים כדי להשיג את המטרות שלך בשיחה? הרבה אנשים רוצים לדעת כיצד לשוחח בצורה נכונה, משכנעת ויעילה עם אנשים אחרים. אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לנהל שיחה בצורה שמגדילה את הסיכוי להשיג את המטרה הרצויה. כאשר מנהלים שיחה, לעיתים מדובר בסתם שיחה להעברת זמן, ולעיתים...
חקירת היש והאין, תהליך מודעות עצמית, מה זה להבין מה זה יש ומה זה אין? מתי לחקור את היש ואת האין? קיצור דרך רוחנית, אין קיצורי דרך, סדר הלימוד, להתחיל מהקל אל הכבד, איך להגיע לסוף? התפתחות רוחנית, אין הבדל בין יש לאין
חקירת היש והאין, תהליך מודעות עצמית, מה זה להבין מה זה יש ומה זה אין? מתי לחקור את היש ואת האין? קיצור דרך רוחנית, אין קיצורי דרך, סדר הלימוד, להתחיל מהקל אל הכבד, איך להגיע לסוף? התפתחות רוחנית, אין הבדל בין יש לאין
...תהליך מודעות עצמית, מה זה להבין מה זה יש ומה זה אין? מתי לחקור את היש ואת האין? קיצור דרך רוחנית, אין קיצורי דרך, סדר הלימוד, להתחיל מהקל אל הכבד, איך להגיע לסוף? התפתחות רוחנית, אין הבדל בין יש לאין מהי המשמעות של חקירת היש והאין? אליעד כהן מסביר שהמשמעות של חקירת היש והאין נמצאת בלב כל נושא שרוצים להבין לעומקו. הוא מדגיש שכל תחום או בעיה, החל מנושאים יומיומיים ועד לנושאים עמוקים, מבוססים על מושגים של יש ואין. לדוגמה, כשמישהו מנסה להבין איך לדבר...
טוב נצחי - מהו ואיך לחוות טוב נצחי אמיתי?
טוב נצחי - מהו ואיך לחוות טוב נצחי אמיתי?
...לחוות טוב נצחי אמיתי? מה זה טוב נצחי ואיך מגיעים אליו? טוב נצחי הוא מצב של תחושת טוב שאינה תלויה בשום סיבה, בשום דבר חיצוני או פנימי, ובשום תנאי. אליעד כהן מסביר שכל סוג של טוב שאדם חווה בדרך כלל, הוא תלוי בסיבות שונות: אם יש לאדם משהו מסוים, אם הוא עושה משהו ספציפי או אם הוא חושב בצורה מסוימת. בכל מקרה כזה, התחושה יכולה להשתנות ולהיפסק, כי כל עוד הטוב מותנה בסיבה כלשהי, הוא לא נצחי ולא אמיתי לחלוטין. למה טוב שתלוי בסיבות הוא לא נצחי? אליעד כהן נותן...
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
לקוחות משוגעים, איך לעבוד עם לקוח משוגע? איך לעבוד עם לקוחות בעיתיים? לקוחות עם דרישות מוזרות, לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות
...לקוחות עם בקשות מוזרות, יצירתיות בעסקים, איך לעבוד עם המון לקוחות? לקוח בעייתי, לקוח משוגע, לקוח עם דרישות מוזרות, לקוח עם בקשות מוזרות איך מזהים לקוח משוגע? לקוחות משוגעים הם לקוחות שיש להם דרישות מוזרות, בקשות לא שגרתיות והתנהלות חריגה. בדרך כלל לקוח סטנדרטי מגיע, רוכש מוצר או שירות, משלם והולך. לעומתו, לקוח משוגע הוא כזה שמעלה דרישות שונות ומשונות, לדוגמה: הוא מתחיל להגיד תביא לי את זה ככה, אני רוצה ככה, שכחתי משהו, יש לי בעיה, פספסתי, לא הבנתי...
מניפולציות אמיתיות, אמת מניפולטיבית, האם האמת היא מניפולטיבית? מניפולציות של אליעד כהן, האם אליעד כהן הוא מניפולטור? סוגים של מניפולציות, מהי מניפולציה? איך להתמודד עם מניפולציה? מניפולציות טובות
מניפולציות אמיתיות, אמת מניפולטיבית, האם האמת היא מניפולטיבית? מניפולציות של אליעד כהן, האם אליעד כהן הוא מניפולטור? סוגים של מניפולציות, מהי מניפולציה? איך להתמודד עם מניפולציה? מניפולציות טובות
...כהן, האם אליעד כהן הוא מניפולטור? סוגים של מניפולציות, מהי מניפולציה? איך להתמודד עם מניפולציה? מניפולציות טובות האם אליעד כהן עושה מניפולציות ומה מטרתן? הרבה אנשים תוהים האם אליעד כהן הוא מניפולטור, ואם כן, מה המטרה של המניפולציות שלו. אליעד מסביר שמניפולציה היא מצב שבו מישהו משפיע עליך לטובת אינטרס אישי כלשהו. לפי אליעד, מי שטוען כלפיו שהוא מניפולטור, לא תמיד יודע להסביר מה בדיוק מטרת המניפולציה. הוא נותן דוגמה של אדם שאומרים עליו שהוא מניפולטור...
להפוך מידידה לחברה, להפוך מידידה לבת זוג, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? יש לה מישהו אחר, יש לו מישהי אחרת, הוא אוהב מישהי אחרת, היא אוהבת מישהו אחר, יש לה מישהו, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא מחשבות?
להפוך מידידה לחברה, להפוך מידידה לבת זוג, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? יש לה מישהו אחר, יש לו מישהי אחרת, הוא אוהב מישהי אחרת, היא אוהבת מישהו אחר, יש לה מישהו, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא מחשבות?
...יש לה מישהו אחר, יש לו מישהי אחרת, הוא אוהב מישהי אחרת, היא אוהבת מישהו אחר, יש לה מישהו, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא מחשבות? למה הידידה לא רוצה אותך בתור בן זוג? הרבה אנשים חווים את הסיטואציה שבה הם מנסים להפוך ידידה לחברה, ידיד לבן זוג, או לגרום למישהי שכבר נמצאת בזוגיות אחרת, לרצות דווקא אותם. אליעד כהן מסביר שהמפתח להבנה של מצבים כאלה מתחיל בהבנת הרצונות הבסיסיים של האדם האחר. כל מערכת יחסים, בין אם מדובר בידידות או בזוגיות, עונה על צרכים רגשיים...
ריקנות פנימית, ריקנות קיומית, ריקנות נפשית, מועקה נפשית, מועקה פנימית, מועקה קיומית
...ריקנות קיומית, ריקנות נפשית, מועקה נפשית, מועקה פנימית, מועקה קיומית ובו יתבאר, ממה נובעת תחושה של מועקה נפשית ושל ריקנות נפשית. ויתבאר המצב, שבו לפעמים האדם מרגיש וחושב שיש לו את כל מה שהוא רוצה, אבל באמת הוא מרגיש שאין לו שום דבר. ולפעמים האדם מאוד מחכה ומצפה לקבל דבר כלשהו, וכאשר הוא מקבל בדיוק את מה שהוא רוצה, אז הוא פתאום מרגיש שהוא מאוד לא מרוצה. ויתבאר המצב, שבו האדם חושב שיש לו הכל, אבל בפועל הוא מרגיש שאין לו כלום. ויתבאר, ממה נובע המצב...
מורים רוחניים, המזוכיזם של אלוהים, אחדות האחדות והנפרדות, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, הטוב שברע, למה יש טוב
מורים רוחניים, המזוכיזם של אלוהים, אחדות האחדות והנפרדות, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, הטוב שברע, למה יש טוב
...רוחניים, המזוכיזם של אלוהים, אחדות האחדות והנפרדות, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, הטוב שברע, למה יש טוב למה אנשים מתקשים להבין מורים רוחניים ואת תורת האחדות? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים רבים מתקשים להבין לעומק מורים רוחניים כמו רבי נחמן, אושו או קרישנמורטי, ומדוע ההבנה שלהם נותרת חלקית. כאשר אדם מגיע למורה רוחני, הוא לרוב כבר עמוס בתפיסות קודמות, ולכן, במקום להבין את הדברים כפשוטם, הוא מנסה להתאים אותם למה שכבר למד. לדוגמה, אדם שלמד שנים רבות מושגים...
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
...מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין? מהו הקשר בין גוף לנפש ומה המשמעות של כלום? הרצאה זו עוסקת במגוון נושאים פילוסופיים ופסיכולוגיים שנוגעים לקיום האנושי, תודעה, מהות וצורה. תחום הדיון המרכזי הוא ההבנה של איך אנחנו תופסים את עצמנו, את סביבתנו, ואת העולם, וכיצד הכל נוגע לשאלות הקיומיות של מה זה יש? ומה זה אין?. אליעד כהן עוסק בנושאים אלו תוך הצגת רעיונות על הקשר שבין הגוף לנפש,...
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה, במקום למהר לחפש...
שקט פנימי - לב שקט
...לעתים האדם מתרחק מהדבר הזה ולא בגלל שהוא לא מאושר בגלל מה שהוא עושה. לעתים האדם חי בהכחשה עצמית למטרות שלו. והדבר קורה כי הוא לא מאמין שהוא יצליח להדביק את הקונפליקט ולפתע תצא תיבת פנדורה ותאיים על הצלחותיו. ואז הוא מנסה לברוח ככל האפשר מהקונפליקט הפנימי ובמקום לפתור אותו הוא מנסה לעשות כמה שיותר דברים כדי לברוח מעצמו והוא אומר לעצמו תירוצים כמו: אני עסוק מאוד ואין זמן לחשוב על זה, אם אחשוב על זה לא אעשה כלום, ממחשבות לא משיגים כלום, וכן, אני עד...
חרדת נטישה - מבוא
...נטישה - מבוא חרדת נטישה או חרדת פרידה היא מצב פסיכולוגי שבו אדם חש חרדה קיצונית הנובעת מפרידה של הפרט ממושא הקשר הרגשי וההתקשרות שלו (לדוגמה: בית, חפץ, או אדם כלשהו כמו אב, אם, אהוב או בן זוג). חרדה זו שכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים צעירים, ומהווה חלק מהתפתחותם התקינה. אך כאשר היא מופיעה בגילאים בוגרים יותר, ובמצבים בהם החרדה מוגברת או פוגעת בתפקוד התקין של האדם - היא נקראת הפרעת חרדת פרידה. פחד פתולוגי מפני נטישה עשוי להופיע גם אצל אנשים הסובלים...
אם ה' כבר יודע מה יהיה מחר, אז איך יש לך זכות בחירה בכלל?
...מה יהיה מחר... אבל זה לא אומר שזה כבר קרה וה רואה את זה בהווה... ה צופה בתוצאה תאורטית במה שאמור לקרות. כמו שמדען לא צופה בעתיד ויודע איפה אסטרואידים יתנגשו עוד 1000 שנה, הוא פשוט צופה במסלול שלהם ומחשב את נקודת המפגש שלהם ואת הזמן לפי המסלול והחוקיות שהם מצייתים להם. לכן כאן נכנסת זכות הבחירה. האסטרואיד לא ישנה את מסלולו על דעת עצמו אלא רק המפעיל שלו יכול, כי לאסטרואיד אין דעת. ולכן ניתן לחשב במדויק את עתידו. אבל אנחנו כן יכולים לשנות את מסלולנו...
כיצד להתחיל עכשיו?
...מה שאני רוצה? וכאשר מגיע הזמן המודעות שלו תקועה במתי יסתיים הדבר הזה ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וזה ממשיך, מתי ייגמר הדבר הבא ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וכך האדם בעצם נשאב לקונפליקט לא הגיוני ובעצם המחשבה הזו שנראתה לכאורה הגיונית היא לא הגיונית בעליל. למה היא לא הגיונית? כי האדם נתקע במחשבה הזו של לסיים משהו ואז לעשות את מה שהוא רוצה. וזאת במקום לומר לעצמו אני עכשיו עושה את מה שאני רוצה. ואז הוא יכול לומר אחרי שהוא מסיים את הפעולות החשובות והדחופות...
אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 1
...חלק 1 תוכן עניינים דברי פתיחה 1 הפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית והפנומנולוגיה 1 הקדמה 1 הפנומנולוגיה של הוסלר 1 האוטנטיות האקזיסטנציאליסטית של היידיגר וסארטר 1 מפילוסופיה לפסיכותרפיה הלכה למעשה 1 הקדמה 1 השתקפות האוטנטיות בעקרונות הפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית 1 החיים האוטנטיים ויישומם בטיפול האקזיסטנציאליסטי 1 החיים האוטנטיים מנקודת מבטי האישית 1 ביבליוגרפיה דברי פתיחה לעיתים, מוצא עצמו אדם במקום בו הוא חש ללא מוצא. הוא אינו יכול לקבל הבנה לגבי חייו...
אשליית הנפרדות יוצרת הסתרות וכך נוצר חוויות ריבוי. אשליית התנועה מנפרד אחד לנפרד אחר יוצרת חוויית זמן
...הסתרות וכך נוצר חוויות ריבוי. אשליית התנועה מנפרד אחד לנפרד אחר יוצרת חוויית זמן זמן הוא חוויה אישית. כאשר אתה חווה שינוי בחושים, נוצרת חוויית זמן. השינוי נוצר מחוויית נפרדות. אם תצייר ילד בועט בכדור, מהתבוננות בציור אתה לא תחווה זמן. הזמן עוצר מלכת. אבל אם תצרף לו עוד ציור שבו הרגל במיקום שונה והכדור במיקום שונה ותצייר עוד ציור ושוב הרגל והכדור במקום שונים וכן הלאה... יהיו לך אוסף של ציורים שחיבור ביניהם יצור חוויית שינוי. בעזרת חוויית השינוי שיצרת...
חלומות משמעות החלומות - שינה דמיון וגם מציאות
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על חלומות משמעות החלומות - שינה דמיון וגם מציאות. הפעם אשיב לשאלה הבאה, על משמעות החלומות. והאדם ישן בלילה וחולם כל מיני חלומות ויש כל מיני דעות, והיבטים, וקונספיראציות לגבי החלום. אך מצד האמת המשמעות שהאדם צריך ליחס לחלומות שלו, זה בדיוק כמו למציאות שלו. אדם חושב שהמציאות היא הרבה יותר ממשית מאשר החלומות שלו הוא הולך לישון, חושב שהוא חי במציאות כלשהי, ועכשיו זה כניסה לעולם החלומות. אך מצד האמת זה לא...
אמונות שליליות - הפתרון
...והאמת שהן גם לא חיוביות - הן רק המחשבות שבחרנו במודע ושלא במודע, לארח באוהל מוחנו. המחשבות שלנו נייטרליות מטבען וללא נקודת המבט המיוחדת שלנו אין להן כל אחיזה במציאות. מהי מחשבה ו או אמונה נייטרלית? אמונה היא המשמעות שאנו נותנים לדברים במציאות, הדרך שבה אנחנו חושבים את הדברים ועל הדברים ומבחינתנו משמעות זו היא האמת האחת והיחידה. אנו לא משכנעים את עצמנו לחשוב כך - זה קורה מעצמו ולרוב באופן לא מודע. המחשבות והאמונות שלנו גורמות לנו להרגיש בדרך מסויימת...
לתפוס את הרגע - פי שניים
...נגועה ולא אובייקטיבית הוא נשאב לקונפליקטים והרגשות האמוציונליים אשר נובעים כתוצאה מאותם קונפליקטים יוצרים משקעים והאדם בעצם מחליף משהו טוב במשהו פחות טוב. ואדם כאשר מחליף משהו במשהו אחר, הוא צריך לשים לב לערכו בשוק כדי שלא יקנה חתול בשק. ולכן כדי לתפוס את הרגע, יש צורך להצטייד בסבלנות ולא לנסות לעשות קיצורי דרך בפרשנויות לא אובייקטיביות ולתת לדברים לקרות ולסמוך על השכל בשילוב האינסטינקטים ולתת להם לצעוד בביטחה לעבר המטרה עי היצמדות השכל אל האמת....
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצירת אמון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירת אמון, איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירת אמון, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל הוליסטי, אימון אישי לחיים, מאמן אישי לקשב וריכוז בתחום יצירת אמון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1055 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 14:40:26 - wesi4