ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת יצירתית ✔יצירתיות - מבוא ✔יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יצירתיות - מבוא
יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. מושג זה מהווה שדה מחקר בתחומים רבים, כגון: פסיכולוגיה, חינוך, סוציולוגיה, כלכלה, ניהול ועוד.

היצירתיות נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב - ממדית ורב - כיוונית. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים המתנגדים לארגון מחדש של עמדות שונות, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. מסיבה זו השימוש בחשיבה יוצרת למציאת פתרונות יעילים, רעיונות חדשים ומוצרים שימושיים, תורמת באופן משמעותי להתפתחות של האנושות. ההעזה לפרק דפוס חשיבה מקובלים ולבחון דברים בדרכים חדשות היא זו אשר זרזה את קידומו של המדע.

היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, צורה אמנותית, תאוריה וכו'. יש הקושרים את ההומור עם יצירתיות משום שהוא דרך בלתי שגרתית ומקורית לראות דברים. ביסוציאציה היא הגורם המשותף ליצירתיות ולהומור. זוהי היכולת לראות דבר כלשהו ממספר זוויות שונות בו זמנית וליצור הבנה חדשה המתבססת עליהן.

היצירתיות מושפעת ממגוון משתנים, כגון: מצב רוח, אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי, מוסכמות חברתיות ועוד.

יכולת היצירתיות משתנה לאורך החיים. בגילאי הילדות שלפני תחילת הלימודים, ישנה תקופה בה כל ילד שופע יצירה. אולם בחלוף השנים, נפגעת היכולת היצירתית כך שבסופו של דבר רוב האנשים הבוגרים אינם מפגינים יכולת יצירתית ורק אנשים מעטים בלבד נעשים בסופו של דבר לאמנים יוצרים.

האדם היצירתי

הליבה של היצירתיות היא היכולת להגיע לפתרון בעיה בכל תחום שהוא בדרך חדשה ומקורית. בהתאם לכך, האדם היצירתי הוא בעל גישה פעילה ויוזמת. הוא פתוח כל הזמן למידע חדש, יש לו סקרנות רבה והוא שואף להחשף לאתגרים והזדמנויות חדשים שהחיים מזמנים לו. הוא נהנה לחקור ולארגן מחדש אפשרויות שונות ללא חשש מכישלון ולהשתמש בפתרונות לא צפויים.

האנשים היצירתיים הבולטים ביותר מאופיינים ברצון לקרוא תיגר על המוסכמות. האדם היצירתי יגדיר בעיות בדרכים השונות מהמקובל. הוא יאסוף ויארגן מידע תוך שבירת מוסכמות ויגלה יחסים חדשים ומורכבים בין נתונים. הוא יראה יכולת גבוהה בבדיקת היתכנות של חלופות לפתרון לצורך שינוי יעיל של התוכנית המקורית והתאמתה למציאות המשתנה. תווי האישיות המאפיינים אנשים יצירתיים יכולים לסייע בהסברת חוסר הקשר שבין רמת היצירתיות של האדם להשגיו במבחני מנת משכל רשמיים.

לרוב היצירתיות מתבטאת בתחומים ספציפיים אשר בהם האדם היצירתי בקיא ומומחה, לכן היא אינה כושר כללי המצוי בכל התחומים.

פיתוח יצירתיות

מרכיב משמעותי של החשיבה היצירתית הוא בחינה חופשית של אפשרויות חדשות ללא חשש מכישלון. האדם היצירתי נשען על היסטוריה אישית שבה כבר פתר מספר בעיות בצורה יצירתית, באופן שגיבש אצלו ערך עצמי גבוה, מקור שליטה פנימי ותחושת מסוגלות גבוהה בתחום היצירתיות.

היצירתיות ניתנת ללמידה ולשכלול כאשר היא מוגדרת כמטרה מרכזית של תוכנית לימודים. אפשר לפתח את היצירתיות על ידי הפחתת המתחים והלחצים להצלחה מיידית, הכוונה ועידוד להעלאת רעיונות תוך הגברת הלגיטימיות עבור הצגת תשובות שטותיות או שגויות כחלק מתהליך של ניסוי וטעייה. האדם היצירתי פועל במציאות מורכבת היוצרת צורך ליצור ולאלתר. אך אם הסביבה תדרוש אתגרים ופתרונות, לא תהיה יצירתיות. לכן ללומד יצירתי צריכה להיות בעיה קשה לפתרון, אשר נתפסת בעיניו כאתגר אפשרי, כך שיהיה מודע ומתכוון לנסות לפתור אותה בדרך יצירתית.

כאמור, ניתן לפתח מיומנויות של חשיבה יצירתית באמצעות מתודולוגיות הוראה שונות. לדוגמה, מורים יכולים לפתח את היכולת היצירתית במסגרת למידת חקר. חלק מהשיטות לפיתוח יצירתיות אצל ילדים הן הרפתקאות למידה - פעילויות חווייתיות מתוכננות שמטרתן לכבוש את דמיונו של הילד (למשל עידוד חיפוש ומציאת פתרונות שונים ממספר זוויות התבוננות), להעמידו לפני אתגרים במגוון רמות, ללמדו נושאים חדשים ולהרחיב את הבנתו ואת מודעותו לעצמו ולסביבתו.

האימון חשוב לפיתוח היצירתיות משום שככל שמרבים לחשוב בצורה יצירתית כך היא הופכת להיות קלה ושופעת יותר.

כאמור, ההומור והיצירתיות מתבססים על חשיבה מקורית וקשורים זה לזה. בנוסף, מבחינה פסיכולוגית ההומור מסייע לאדם להתמודד עם מתחים בצורה נעימה ויעילה. באופן זה ההומור יכול להקנות לאדם את הביטחון הנחוץ לבחינת רעיונותיו באופן חופשי ויצירתי ללא חשש מכישלון. בהתאם לכך, נמצא ששמיעת הומור מגבירה את היכולת לחשיבה יצירתית.

מדידת יצירתיות

היצירתיות באה לידי ביטוי במקוריות של האדם וביכולת שלו למצוא הקשרים חדשים ומפתיעים. משום שהמושג יצירתיות הוא רחב למדי וניתן להתייחס אליו בקשרים תאורטיים שונים, נוצרו עבורו כלי מדידה מגוונים עבור גילאים שונים. מטרת מבחני אבחון היצירתיות היא בדרך כלל לצורכי סינון וסיווג בקבלה לעבודות שונות או קבלה לפקולטות (בעיקר בתחומי העיצוב). הכשרים הרלוונטיים ביותר לחשיבה היצירתית הניתנים למדידה הם כושרי היצירה הרב כיוונית, הנוגעים בהעלאת רעיונות כשיש חשיבות לגיוון (כמו בפתירת בעיות).

דוגמה לסדרת מבחנים המתמקדים בעיקר באיתור חשיבה מסתעפת לכל הגילאים לפי גילפורט:

מתן שמות לסיפורים

שימושים שונים לחפצים

משמעויות דומות

כתיבת משפטים

עשיית דברים מחומרים צורניים

חלוקת אותיות לקבוצות

בניית חפצים

אותיות סמויות

קישוטים

כל מטלה מוגבלת בזמן ומוערכת על שטף ויחודיות.

תהליך היצירה

התהליך היצירתי יכול להתייחס למספר מצבים:

רצף צעדים או שלבים אותם עובר אדם יוצר בעת הבהרת בעיה, עבודה עליה והגעה לפתרון.

השינוי התפיסתי המהיר או המעבר המתרחש כאשר מתעוררים לפתע רעיון חדש או דרך לפתרון בעיה.

טכניקות ואסטרטגיות בהם משתמשים בני - אדם יצירתיים, במודע או שלא במודע, על מנת לייצר רעיון חדש, שילובים חדשים או יחסים חדשים בין מרכיבים שונים, משמעויות או תפישות חדשות למצב או עצם, או העברה בין תחומים ונושאים שונים.

התהליך היצירתי על פי המודל של ואלאס

גראהם ואלאס הגה ב - 1926 מודל של תהליך יצירתי. מודל זה משותף לתהליך היצירה בתחומי המדע והאמנות.

הכנה: הבהרת המצב כולל ניסוח הבעיה, מחשבה על דרישות לפתרון טוב, איסוף וסקירת נתונים רלוונטיים.

דגירה: תקופת פעילות מנטאלית תת - הכרתית המתרחשת בזמן שהחושב עסוק בפעילות אחרת כלשהי.

הארה: גילוי פתאומי, שינוי פתאומי בתפישה, שילוב של רעיון חדש או "העברה" המייצרת רעיון חדש המתאים לדרישות הבעיה.

אימות: בחירת ואימות הפתרון (בדיקת היתכנות).

טעויות נפוצות בהבנה של היצירתיות

1.התפיסה אומרת שיצירתיות נמצאת בתחומים "יצירתיים", כמו אמנות, עיצוב וכדומה, אך למעשה יצירתיות היא בכל תחומי החשיבה: למרות השם המטעה שבמילה יצירה, אמנות, עיצוב וכו' אינם תחומים יצירתיים. זוהי טעות נפוצה שמקורה באי הבנת המושג יצירתיות. אלה הם תחומים - אמנותיים. כלומר, תחומים שבהם המטרה היא לעצב רעיון כלשהו בצורה גרפית, מוזיקלית, ספרותית או כל דרך אחרת המעבירה מסר כלשהו. למעשה, אמן יכול להיות מוכשר מאוד ולא יצירתי. יצירתיות היא היכולת לעצב במבנה לא שגרתי מסר או רעיון קיימים. פיקאסו היה אמן שגרתי בתחילת דרכו, כאשר השתמש במבני צורה מוכרים וידועים, ויצירתיותו באה לידי ביטוי בקוביזם וכן הלאה כאשר העז לתאר צורות ובני אדם בתבנית גרפית שונה מהמקובל. באותה מידה מהנדס יכול להיות מהנדס מוכשר ולחלוטין לא יצירתי כאשר יישם רעיונות או שיטות שלמד. היצירתיות שבו תבוא לידי ביטוי אם וכאשר ישלב רעינות ושיטות שקודם לא היה קשר ביניהם לכלל שיטת פתרון חדשה.

2.הסביבה היצירתית חשובה יותר מהכישרון היצירתי. אמנם יש כאלה שנולדים עם נטיות יצירתיות, כמו שיש כאלה שנולדים בעלי נטיות ספורטיביות. אך כמו שספורטאי שלא יתאמן כל הזמן יהיה פחות טוב מאשר אדם עם נטיות פחות ספורטיביות, אך שמתאמן באינטנסיביות ובחוכמה, כך גם אדם שנולד עם יצירתיות אך לא זכה לסביבה שתגרה אותה, עלול בסופו של דבר להיות יצירתי פחות ממישהו פחות יצירתי אך זכה לסביבה מעודדת יצירתיות.

3.יצירתיות בבית ספר ובעבודה לא יכולה להיות עניין לפרויקט חד פעמי, אלא עניין מתמשך. שתי דוגמאות בולטות הן חברות הנחשבות למובילות עולמיות ביצירתיות. האחת היא גוגל שכל עובד שלה חייב יום בשבוע לעבוד בפרויקט שהוא בוחר, מחוץ לעבודה הרגילה שלו. השנייה היא חברת האנימציה הממוחשבת פיקסר (יצרה את הסרטים צעצוע של סיפור, מחפשים את נמו ועוד) שמחייבת כל עובד שלה ללמוד 4 שעות בשבוע באוניברסיטת החברה.

יצירתיות לא קשורה לפרויקט מסוים ואינה נלמדת. יצירתיות היא תכונה שנרכשת ברוב המקרים במהלך הילדות והיא נעוצה בדבר הנקרא ביטחון במחשבה וגמישות קוגניטיבית. כאשר ההורים והמערכת שסביב הילד (גן ילדים, בית ספר בשנים ראשונות, העבודה של השמרטף / ית עם הילד וכו') מעודדים יצירתיות ומחשבה מחוץ למסגרת, הם מאפשרים לו לפתח גמישות מחשבתית. גמישות מחשבתית פירושה אי הקיבעון לרעיון או דפוס מחשבה אחר. היכולת לקבל מספר אפשרויות קיימות לפתרון בעיה מסוימת. למרות שהדבר נראה פשוט ליישום, ישנו קושי מסוים: משום שגם המשפחה היא מסגרת שמנהליה, קרי ההורים, מנסים להפעיל אותה לפי חוקיות מסוימת, משמע שחריגה מהמסגרת פירושה איום על שלמות המסגרת, מה שלרוב אינו מקובל במסגרת המשפחתית. נדרשת המון מחשבה ויכולת הורית (הכוללת סבלנות, פתיחות, ביטחון בעצמם וכו') כדי לאפשר את התפתחות היצירתיות של הילד.

קשר אפקט - יצירתיות

קיימות תאוריות שונות המנסות להסביר את הקשר בין אפקט חיובי / שלילי ליצירתיות.

קשר אפקט חיובי - יצירתיות

מצב רוח טוב יכול להגביר את היצירתיות. קיימות תאוריות הגורסות, כי יצירתיות יכולה להיות מושפעת מאפקט, בעיקר כיוון שאפקט חיובי גורם לתנודות קוגניטיביות אשר מגרות יצירתיות. עפ"י אייזן, לאפקט חיובי קיימות שלוש השפעות עיקריות על פעילות קוגניטיבית:

אפקט חיובי יוצר חומר קוגניטיבי נוסף אשר יכול לשמש לעיבוד נוסף, ובכך מגדיל את מספר האלמנטים הקוגניטיביים הפנויים ליצירת אסוציאציות.

אפקט חיובי מביא לתשומת לב לא מרוכזת (defocused) ולהקשרים קוגניטיביים יותר מורכבים, אשר מרחיבים את האלמנטים המשמעותיים לבעיה.

אפקט חיובי מגביר את הגמישות הקוגניטיבית, ובכך מגדיל את ההתסברות שאלמנטים קוגניטיביים מגוונים יהיו מקושרים אחד לשני.

תהליכים אלו ביחד גורמים לאפקט חיובי להיות בעל השפעה חיובית על יצירתיות.

חוקרים אחדים מציעים (ברברה פרדריקסון) שרגשות חיובים, כגון: שמחה ואהבה מרחיבים את הרפרטואר הקוגניטיבי והביצועי של אנשים: "חוויות בעלות רגשות חיוביים מסוימים גורמים לאנשים לנטוש תבניות התנהגותיות ידועות ולשאוף לדרכי חשיבה ומעשים חדשים, יצירתיים ולא מקובלים".

לפי מחקרים אחרים, רגשות חיוביים מרחיבים את מספר האלמנטים הקוגניטיביים העומדים ליצירת אסוציאציות (מרחב תשומת הלב) ואת מספר האלמנטים הקשורים לבעיה (מרחב הקוגניציה). אלה אותם היבטים של פעילות מנטלית, שלפי תורת האבולוציה, צפויים להוביל לשונות גבוהה יותר ובכך להגביר את ההסתברות ליצירתיות.

קשר אפקט שלילי - יצירתיות

מצד שני, ישנם חוקרים אשר מציעים שאפקט שלילי גורם ליצירתיות רבה יותר. למשל: נמצא קשר בין מחלות נפשיות ויצירתיות. במחקר על 1005 אנשים מובילים בתחומם ביותר מ - 45 תחומים שונים, ארנולד לודויג מאוניברסיטת קנטאקי מצא קורלציה דלה אך מובהקת בין דיכאון ויצירתיות. בנוסף, מספר מחקרים על אנשים יצירתיים מאוד וקרובי המשפחה שלהם, מצאו שכיחות גבוהה יותר של הפרעות נפשיות (בעיקר דיכאון ומניה - דיפרסיה) מאשר השכיחות שנמצאה באוכלוסייה הכללית.

קשר אפקט - יצירתיות במקום העבודה

כאשר דנים בקשר בין אפקט ויצירתיות בעבודה, בודקים האם מצב רוח טוב (או רע) או שינוי במצב הרוח חוזה יצירתיות, האם יצירתיות חוזה את מצב הרוח, האם אפקט ויצירתיות מתרחשים בו - זמנית. בעקרון כל האפשרויות האלה יכולות להתרחש. נמצא שלא רק שאפקט יכול להקדים יצירתיות, אלא שגם תוצאות יצירתיות יכולות לעורר אפקט. החוויה היצירתית בעצמה היא אירוע המתרחש במקום העבודה ובדומה לאירועים אחרים בהקשר ארגוני, היא יכולה לעורר רגשות. מחקר איכותי ואנקדוטות של הישגים יצירתיים באומנות ומדע, גורסים שלאחר תובנה יצירתית בדרך כלל נרגיש תחושת התעלות. לדוגמה, אלברט איינשטיין ציין בשנת 1907 את התאוריה הכללית של היחסות כמחשבה המשמחת ביותר בחייו. לעומת זאת, עדויות אמפיריות בנושא הן עדיין ארעיות. בניגוד לאפשרות של אפקט אינקובציה כמעורר יצירתיות, ההשלכות הרגשיות של יצירתיות צפויות להיות יותר ישירות ויותר מיידיות. באופן כללי, אירועים רגשיים מעוררים תגובות רגשיות באופן מיידי וחולף. אם ביצועים יצירתיים בעבודה הם אירוע רגשי עבור העובד היצירתי, השפעה כזאת ככל הנראה תהיה בולטת רק בנתוני אותו היום.

מחקר נוסף מצא מספר תובנות בהקשר של היחס בין יצירתיות ורגשות במקום העבודה. ראשית נמצא קשר חיובי בין אפקט חיובי ויצירתיות וחוסר עדות לקשר שלילי. ככל שהאפקט של האדם יהיה חיובי יותר ביום מסוים, כך תגבר החשיבה היצירתית שלו באותו יום וביום שאחריו, אפילו אם מנטרלים את ההשפעה של מצב הרוח ביום שאחריו. הייתה אפילו עדות להשפעה גם לאחר יומיים. בנוסף, החוקרים לא מצאו עדות לכך שאנשים היו יצירתיים יותר כאשר הם חוו גם אפקט חיובי וגם אפקט שלילי באותו יום. העדויות תומכות בקשר לינארי בין אפקט ויצירתיות: ככל שהאפקט של אדם יהיה יותר חיובי, כך תגבר היצירתיות במקום העבודה.

נמצאו 4 תבניות של אפקט ויצירתיות: אפקט יכול לפעול כמקדם של יצירתיות, כתוצאה ישירה של יצירתיות, כתוצאה עקיפה של יצירתיות, ואפקט יכול להתרחש באופן סימולטני יחד עם פעילות יצירתית. כך נראה שרגשות של אנשים והכרה יצירתית שלובים אחד עם השני במספר אופנים במהלך הפעילות במקום העבודה.

תפיסות של יצירתיות

קיימות שתי תפיסות של יצירתיות:

התפיסה המודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל מיעוט של גאונים.

התפיסה הפוסטמודרנית הרואה ביצירתיות כמצוייה אצל כל בני האדם וניתנת לפיתוח.

שתי התפיסות רואות את היצירתיות בתחומי היצירה בלבד.
הערכה עצמית הפרעה פסיכיאטרית להשתמש מוסיקה ללמוד הומור שיטות לפיתוח יצירתיות הערכה עצמית גבוהה תוכנית גוגל חשש מכישלון יצירתי יצירתיות
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
...התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד איך לעזור לאדם שמתמודד עם מחלה סופנית? כאשר אדם מגלה שהוא חולה במחלה סופנית, הדבר הראשון שהוא רוצה בדרך כלל הוא להמשיך לחיות. אבל איך באמת אפשר לעזור לאדם כזה, אם הדבר שהוא רוצה מכל לא ניתן להשגה? אליעד כהן מסביר כי העזרה האמיתית שאפשר להעניק לאדם כזה היא לא בהכרח לשכנע אותו להאמין שהוא יחיה, אלא לעזור לו להבין מדוע המוות מפחיד אותו, ומהו בדיוק הדבר שהופך את המוות...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל האם יש או אין אלוהים? השאלה הראשונה שאליעד כהן דן בה היא מי זה אלוהים?. הוא מיד מסביר שהשאלה מי זה אלוהים? מניחה מראש שיש אלוהים, ושאלות מסוג זה מגיעות מתפיסות מעוותות, שכן אדם שמבין מהו אלוהים באמת, יראה שכל השאלות הללו נעלמות מעצמן. לכן אליעד מציע לשאול במקום זאת, האם יש אלוהים?, ומכאן מתחיל הדיון לעומקו של הנושא. השואל מציע הגדרה לאלוהים כישות אינסופית שיצרה את הבריאה. אליעד מזהה מיד את הקושי בהגדרה זו...
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
רצון להשפיע, רצון לתת, רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה
...רצון לקבל, לתת שלא על מנת לקבל, הרצון של אלוהים, לתת ללא צפייה לקבלת תמורה, לשמור מצוות לשם שמים, שמירת מצוות לשם העולם הבא, נתינה ללא תמורה, אהבה ללא תמורה האם אפשר לתת בלי לרצות לקבל משהו בתמורה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה היא האם אדם יכול באמת לתת לאחרים מבלי לצפות לתמורה כלשהי. התשובה הראשונית היא שנראה שכן, לדוגמה, אדם שנותן צדקה ברחוב לא תמיד מצפה לקבל משהו מהאדם הספציפי שלו הוא נותן את הכסף. אך אליעד מסביר שאין פעולה בעולם שנעשית באמת בלי ציפייה כלשהי לקבל משהו. כאשר אדם נותן משהו, הוא...
לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית?
...תודעתית? תרדמת הזמן. תרדמת ההרגל. מה הם? איך להתעורר? תרדמה = שינה = חלום = דמיון. להתעורר = ערנות = מציאות = שכל. תרדמת ההרגל = ההרגלים מרדימים את האדם. כאשר האדם פועל מתוך הרגל ואינו חושב על תכלית מעשיו, על ידי זה התודעה שלו נרדמת. תרדמת הזמן = רצף האירועים של הזמן מרדים את האדם. כאשר האדם אינו מתבונן על המהות של האירועים השונים עד לעומקם, הרי שהוא כאילו נרדם. מאורעות החיים הרדימו לאדם את המחשבה. להלן דברים שמאפיינים תרדמה תודעתית: שינה בהקיץ = חוסר מחשבה = חוסר מודעות מלאה למתרחש = חוסר ידיע
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
מה חסר לך כדי לחוות שלמות, למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת
...למה אתה רוצה את הרצונות שלך, מה אתה, מה מהותך, משנה או לא משנה מה האמת למה האדם אינו חווה שלמות אינסופית ומה באמת חסר לו? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה מעשית מאוד: מדוע האדם אינו חווה שלמות אינסופית, אף על פי שהוא יושב בנוחות ובביטחון על כיסא? למה הוא חווה צמצום ולא שלמות? התשובה הפשוטה והישירה שהוא נותן היא כי יש משהו במציאות שהאדם לא רוצה אותו. כשיש משהו במציאות שהאדם לא מעוניין בו, הוא מיד מרגיש צמצום וחוסר שלמות. האדם רוצה משהו אחד ולא רוצה משהו אחר, ולכן החוויה שלו אינה שלמה. אליעד מבקש מהמשתתף...
איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה? המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים
איך להפסיק לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה? המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים
...לחשוב? איך נוצרות מחשבות? חיים אחרי המוות, איך עובד השכל? אני חושב משמע אני קיים, השילוש הקדוש, על מה מבוססת הלוגיקה? המקיף של הכל, מעל השכל האנושי, אין סוף מקיפים איך אפשר להפסיק לחשוב? ההרצאה עוסקת בשאלה איך אפשר להפסיק לחשוב, ובמהות המחשבה עצמה. שאלת היסוד היא איך עוברות מחשבות, איך הן נוצרות ומה מייחד את המחשבה האנושית. תחילה, נדונה השאלה איך אפשר לעבור ממצב שבו יש מחשבה למצב שבו אין מחשבה. בהקשר זה, הובהר כי כשיש מחשבה, יש לה היפך - היעדר מחשבה. מדובר בתהליך שבו עלינו להבין את מהות המחשבה ואת...
לקרוא אנשים כמו ספר / קריאת אנשים / אינטואיציה - איך לקרוא אנשים כמו ספר פתוח? איך לפתח יכולת קריאת אנשים?
...ספר / קריאת אנשים / אינטואיציה - איך לקרוא אנשים כמו ספר פתוח? איך לפתח יכולת קריאת אנשים? ובו יתבאר העניין של קריאת אנשים ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לקרוא אנשים פירושו, להבין בני אדם, גם בלי שהם יספרו לך על עצמם בצורה גלויה. והשאלה היא, איך באפשרותו של האדם לקרוא אנשים ולהבין אותם, גם בלי שהם יגלו את מה שהם חושבים? והתשובה היא, כי קיימת דרך לקרוא אנשים. והיא, בעיקר על ידי זה, שהאדם לומד לקרוא את עצמו. ומה זא שהאדם קורא את עצמו? ואיך בדיוק זה עוזר לקרוא אנשים אחרים? תשובה: כל בני האדם שייכים...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
...את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא? האם אלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? אליעד כהן מתייחס לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם, ומדבר על אחת הטענות הנפוצות בנושא - שאלוהים היה משועמם, ולכן החליט לברוא את העולם. טענה זו אומרת כי לפני בריאת העולם הייתה קיימת רק ישות אחת ויחידה - אלוהים, שהשתעמם והחליט ליצור אקשן - לברוא בני אדם, להכניס טוב ורע למציאות וליצור עניין. אליעד מסביר בפירוט מדוע הטענה שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום אינה הגיונית ואינה פותרת את השאלה האמיתית. הוא טוען שהבעיה...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2
.../ בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 2 ואם אתם באמת חושבים שיש כזה דבר שחיטה הומאנית. אני סקרן, האם אתם גם חושבים שיש כזה דבר אונס הומאני? התעללות מינית הומאנית בילדים? עבדות הומאנית? מה עם שואה הומאנית? ומה האמת? האמת היא ששום דבר לא מושלם, אבל יש את הרע במיעוטו שהוא נקרא...
האם לחסוך כסף לפנסיה? האם לקנות או לשכור דירה? האם לקחת משכנתא? האם לחסוך כסף לעתיד? חיסכון כספי, כל בעיה ניתן לפתור עם כסף, בעיות שכסף לא פותר, כסף קונה את הכל, האם לעשות ביטוח? כמה כסף לחסוך? כסף ואושר
האם לחסוך כסף לפנסיה? האם לקנות או לשכור דירה? האם לקחת משכנתא? האם לחסוך כסף לעתיד? חיסכון כספי, כל בעיה ניתן לפתור עם כסף, בעיות שכסף לא פותר, כסף קונה את הכל, האם לעשות ביטוח? כמה כסף לחסוך? כסף ואושר
...לחסוך כסף לפנסיה? האם לקנות או לשכור דירה? האם לקחת משכנתא? האם לחסוך כסף לעתיד? חיסכון כספי, כל בעיה ניתן לפתור עם כסף, בעיות שכסף לא פותר, כסף קונה את הכל, האם לעשות ביטוח? כמה כסף לחסוך? כסף ואושר האם כדאי לחסוך כסף לפנסיה או לעתיד? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומלאה האם כדאי לחסוך כסף לפנסיה או לעתיד. אליעד מתחיל בדיון על התפיסה הכללית לפיה צריך לחסוך כמה שיותר, כדי להבטיח את העתיד. הוא מסביר שההנחה הבסיסית היא שהמדינה רוצה שתהיה לאדם הזדמנות לחסוך, כדי שבזקנתו לא יגיע למצב של מחסור כלכלי. אבל...
נתינה פולנית
...אומרים לנו שטוב לתת, שזה חשוב. מספרים לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפי תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים, בתים, מכוניות ואנשים מוסיקה, צבעים...
עצמאות - הסיפור של העצמאות
...רק 61 שנה, למרות הקיום שלנו כעם אלפי שנים, אז מתי מתחילה העצמאות האישית שלנו: ביום בו נולדנו או ביום... ? העצמאות, למעשה מתחילה ביום שהגענו להכרה שבחרנו בחיים ולא במוות, במלוא מובן המילה - עצמאות הנפש. עצמאות זו החלטה שיש לנו שליטה על החיים שלנו והתגברנו על כל מיני פחדים ואמונות מגבילות שלנו כמו לא מגיע לי ולא ניתן להשגה. עצמאות זו היכולת לקחת סיכונים, וללכת אחרי האמונה בעצמנו ובחלומות שלנו ולכן אל לנו לפחד לשתף אחרים בחלומות ובדרך שלנו, שמה אנחנו קטנים וחלשים מידי כדי לחלוק את השפע הבלתי מוג
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...להעמיק, ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות, כי אם תביא הגדרה אחת תתקל בניגוד...
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...מסוגל לשלוט במחשבות? למה כדאי להיות מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות ולא בלמצוא בעיות, וכך...
עיבור נשמה - האם זה באמת קורה לנו?
...לזו שפנתה אליי וחוותה עיבור נשמה. עיבור נשמה הוא מצב שאדם בעודו בחיים מתעברת בו נשמה נוספת, או יותר נכון חלק מנשמה נוספת. כידוע לנשמה חמישה חלקים - נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. וכפי שפירטתי במאמרים אחרים אודות החיים שלאחר המוות הנשמה לאחר המוות מתפצלת לשלושה חלקים - חלק נשאר בקבר לעולמי עד, חלק נשאר בעולם שמעבר בבסיס הנשמה הנצחי והחלק שלא תוקן עובר לגוף הבא. אם כך נפש רוח ונשמה ניתן לתקן בעולם הזה. נדירים הם אלו שמגיעים לדרגת תיקון הנשמה על פי חוכמת הקבלה והם בדרך כלל אלו שהגיעו לעולם הזה רק על מנת...
תקשור מיוחד לכבוד חג החירות
...את החיים או נמנעים מהם? האם הגוף שלכם מתפקד כמו שהייתם רוצים? האם המערכות יחסים שלכם מתנהלות כמו שהייתם רוצים? האם המחשבות שלכם מתחשבות בכם ומשרתות אותכם? האם אתם יותר מתנהלים או מנהלים? עד כמה אתם מרגישים חופשיים לחיות את הרצונות שלכם? האם אתם יודעים מה מעכב אותכם מלחיות את המציאות שעליה אתם חולמים? האם אתם מרגישים שאתם יותר מרצים את האחר או יותר מרוצים מעצמכם? החיים לא תמיד קוראים בדרך שאנחנו חושבים שהם צריכים לקרות האדם היחיד שאמור לקרות כמו שאני רוצה - זה רק אני! למה זה כל כך קשה? למה אנחנו...
פיצול - מצב נפשי - מנגנוני הגנה - מבוא
...(באנגלית: Split) בפסיכולוגיה הוא מנגנון הגנה שנועד לסייע לאדם להתמודד עם קונפליקט רגשי, באמצעות חלוקת האובייקטים בחייו לטובים ורעים. הפיצול מתבטא בתפיסת עולם של שחור - לבן, של טוב מוחלט ורע מוחלט, בניגוד ליכולת לראות את העולם על גוני הביניים שלו והאפשרות לראות את העצמי או את האחרים כיישויות מורכבות המשלבות תכונות מגוונות ויוצרות אינטגרציה שלהם. ככל מנגנוני ההגנה, הפיצול לרוב אינו מודע והוא נועד להגן על האדם מפני חרדה. מנגנון הפיצול מפחית את החרדה הנובעת ממצבים מורכבים על ידי פיצול התפיסה באופן ש...
איך לתקשר עם התבונה האינסופית? חלק ט'
...החלק האחרון בסדרת המאמרים איך לתקשר עם התבונה האינסופית?. להזכירכם, בחלק הקודם הצגתי מספר דרכים באמצעותן תוכלו לאפשר את קבלת המסרים מהתבונה האינסופית. בחלק זה, אענה על שאלה חשובה מאוד שאתם ודאי שואלים את עצמכם: מה לעשות עם המסרים שמתקבלים מן התבונה האינסופית?. כמו שכבר כתבתי במאמרים הקודמים בסדרה, המסר שתקבלו מהתבונה האינסופית יכול להגיע בכל מיני צורות, החל מזרע קטן של רעיון ועד תוכנית פעולה שלמה. לרוב, הוא יגיע בצורת רעיון או כיוון כלשהו שבאמצעותם תוכלו להשיג את מבוקשכם. ואז, תצטרכו להפעיל נוסחה...
חיזוי העתיד - מדוע הפיתוי כה גדול
...בקלפים, אסטרולוגים, נומרולוגים, קוראים בקפה - תבוא אליהם והם יספרו לכם מה היה איתכם ומה עתיד לכם. השאלה הנפוצה ביותר היא: מה צופן לי העתיד ?. מי הוא זה שמתיימר לספר לכם מה הולך לקרות איתכם בקרוב מבלי להסביר לכם מה עליכם לעשות למען עצמכם, במה עליכם להתחשב, מה הסיכונים, איך קשור האופי שלכם לכל העניין, ומה אתם באמת רוצים? מה שמכעיס הוא שיש אדם שמוכן לספר לנו כאוות נפשו על העתיד שלנו ויותר מכך - יש אנשים שמחפשים מי שיספר להם מה יהיה איתם. לכו למי שמבטיח לכוון אתכם לעתיד טוב יותר ולא מי שמבטיח לכ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יכולת יצירתית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יכולת יצירתית, האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת יצירתית, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תשובה פרטית מותר ללמוד קבלה חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי לרכוש מוצר טיפול בילדים למה שחשוב? פחד להיות מדריכת הורים הילד שלי פחדן לשכנע ילד להאמין בעצמו לאהוב את עצמך דרך זוגיות לגרום לנשים לאהוב אותך להראות אהבה מאושר גם בלי זוגיות הרגשה של חסר אושר סודות המשיכה המינית סקס ויחסי מין גורמים לאנשים להתאהב מודל לקבל החלטה להרגיש טוב עם החלטה התמודדות עם רגשות להתמודד עם חרטה שיטות הצלחה תכונות של מצליחנים מוצר סוג א שיווק שותפים לטפל בילדים איך מטפלים בילד מרביץ? יאוש רוחני לקרוא את תת המודע של עצמך התמודדות עם הפרעה מחלות נפש כתוצאה משימוש בסמים איך לא לשנוא את האקס? לשתול מחשבה לאקסית להחליף תוכנית אימון מדריך למתחיל להתאמן הוכחות לקיום אלוהים אלוהים אכזר נגד שימוש בסמים להארה רוחנית שלבים בהארה רוחנית להיות אלוהים הספר להיות אלוהים גורואים לכסף כסף והצלחה בחיים מהות החיים מהי משמעות החיים? להשיג הנאה מינית בלי סקס הערכה עצמית חיובית חוסר בחירה קיום בלי בחירה נוח לו לאדם שלא נברא בזמן המפץ הגדול עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לעסקים, מאמן אישי להצלחה בתחום יכולת יצירתית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 25_11_2025 השעה 07:33:19 - wesi4