ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ידע כללי ✔איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd? ✔מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו לפעול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd?
מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו לפעול גם כאשר קשה או לא מחשק לנו. מוטיבציה מגיעה מהמילה motion - תנועה והיא המתארת מניעים motives. מוטיבציה היא הרצון לפעול, הצורך פנימי שמניע אותנו לפעול על מנת להשיג מטרה כלשהי.

לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ישנה לעיתים קרובות בעיה של חוסר במוטיבציה, היא יכולה לבוא לידי ביטוי כנטייה לדחיינות, עצלנות, קושי בהפעלה עצמית, לעיתים אף כאי מסוגלות תפקודית. אך למעשה בדרך כלל, ילדים אלו יודעים היטב "מה צריך להיעשות", הקושי ב"איך" - איך לגייס את עצמם במטרה לבצע את המטרה עד סופה. לכן, דבר ראשון יש לבחון האם זאת שאלה של יכולת או רצון - "אינני יכול" לעומת "אני לא רוצה".

ישנם שלושה סוגי מוטיבציה:

*מוטיבציה חיצונית - הילד פועל בכדי שיאהבו אותו - כדי לרצות את הסביבה או בכדי להימנע מעונש (תגמול חיצוני) או בכדי לכסות על חסכים לדוגמה: הילד לומד כדי לרצות את סביבתו או מחשש מעונש.

*מוטיבציה פנימית הכרתית - הילד פועל משום שהוא מבין את חשיבות הפעולה, לדוגמה: הילד לומד משום שהוא מכיר בחשיבות הלמידה ולא בגלל שהוא נהנה ממנה.

*מוטיבציה פנימית רגשית - הילד פועל משום שהוא נהנה / אוהב את מה שהוא עושה - הפעולה נובעת מכך שילד מקבל ממנה ערך פנימי, זה יכול להיות ערך רגשי של הנאה ועניין. דוגמה: הילד לומד מתוך הנאה וגילוי עניין בחומר הנלמד.

השפעת המוטיבציה הפנימית היא גדולה יותר וארוכת טווח מהמוטיבציה החיצונית. כדי לעזור לילד לפתח מוטיבציה פנימית יש צורך לבדוק "מה מניע" את הילד. ריצ'ארד לאבוי, בספרו "פריצת דרך במוטיבציה", מונה שמונת הגורמים המניעים אותנו והם: חיברות, אוטונומיה, סטטוס, סקרנות, אגרסיביות, כוח, הכרה, השתייכות.

חיברות: הצורך להשתייך לחברה - ילד חברותי מאושר ומסופק כשהוא מרגיש שייך וחלק מהקבוצה, שיש לו חברים רבים והוא נהנה מן הקשרים עמם. ילד כזה, משקיע מאמצים רבים בבניה ושימור מערכות יחסים עם אחרים, הוא יוזם ומתחזק את הקשרים באדיקות. לעיתים קרובות ילדים אלו ורבאליים, בעלי חוש הומור, ביטחון עצמי, פתוחים, נהנים מעבודה קבוצתית ואוהבים להשתייך אליה.

אוטונומיה: הצורך בעצמאות - הילד האוטונומי מוקיר הזדמנויות לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי ופחות בעבודות קבוצתיות. ילד כזה נהנה מפרויקטים שבהם התוצאות תלויות אך ורק בתפקוד שלו. ילדים אלו קולטים במהירות חומר חדש, סקרנים מאוד, יעילים ויצרנים מאוד, בעלי זיכרון טוב, ידע נרחב ובעל מוטיבציה עצמית.

סטטוס: הצורך להיות חשוב - ילדים ומבוגרים רבים מונעים ע"י סטטוס, בעבורם הדימוי העצמי שלהם קשור לדעותיהם של אחרים. דעתם של אנשים אחרים חשובה להם מאוד, הם להוטים להשביע את רצון האחרים ורגישים ביותר לביקורת. ילד שהסטטוס מניע אותו, מרבה לדרוש אישור ועידוד, נוטה לביקורת עצמית, בד"כ ממושמע ונהנה מאור הזרקורים.

סקרנות: הצורך לדעת - האדם הסקרן זקוק ללמידה, לידע וצמא למידע חדש, הוא נהנה ללמוד כמעט על כל נושא. ילדים שהם סקרנים מטבעם, מגלים התלהבות בכמה תחומי עניין, אוהבים לקרוא, בעלי מידע כללי רחב, זיכרון חזק, נהנים מעריכת ניסויים ונהנים לפתור בעיות.

אגרסיביות: הצורך לתבוע זכויות - הצורך של האדם באגרסיביות אינו בהכרח שלילי או מזיק. ניתן לתעל אגרסיביות לפעילויות חיוביות (מנהיגות, אסרטיבית) או לפעילויות שליליות (בריונות ואיום). ילדים אגרסיביים מוכנים להתעמת עם מה שנתפס בעיניהם כחוסר צדק או כחוסר הוגנות. ילדים אלו יהיו בעלי דעות מוצקות, לוקחים אחריות ונהנים ממנה, נוטים לווכחנות, בעלי יכולת שכנוע רבה ואוהבים לקרוא תיגר על סמכות.

כוח: הצורך בשליטה - הילד שיש לו צורך חזק בכוח, רואה חשיבות רבה בשליטה והשפעה. ילדים השואפים לכוח עשויים להיות בעלי דימוי עצמי חזק מאוד או חלש מאוד. הצורך שלהם בכוח עשוי לנבוע מתחושת ביטחון והתנשאות או מתחושת חוסר אוני ונחיתות. ילדים המונעים ע"י כוח נהנים מאחריות ומסמכות, נהנים להיות בשליטה, מעורבים תכופות במאבקי כוח ובוויכוחים, בעלי איכויות הנהגה, בטוחים בעצמם, אמיצים, עקשנים ובעלי כושר התמדה.

הכרה: הצורך באישור - רוב הילדים מונעים ע"י הצורך בהכרה ואישור על הישגיהם ומאמציהם. ילדים אלו יש להם צורך גדול יותר בהכרה מאחרים. ילד כזה הוא מונחה מטרה, יעיל, תחרותי מאוד, מקדם את עצמו, נהנה מאורות הזרקורים, נהנה לערוך הצגות ורגיש.

השתייכות: הצורך להיות בקשר ולהשתייך - לילד המונע ע"י השתייכות יש צורך חזק להיות בקשר עם אחרים ועם ארגונים ותנועות. ילדים אלו צוברים כוח רב מן ההשתייכות ותחושת שייכות וזהות ממערכות יחסים אלו. ילדים המונעים ע"י השתייכות מחפשים תכופות אחר אישורים של מבוגרים ואחר הקשר עמם, מפגינים זהות קבוצתית, רגישים לצרכי אחרים ולאי הסכמה, חוששים מדחייה, צייתנים, משתפי פעולה ומרבים להתנדב.

החדרת מוטיבציה בילדים בעלי אופי שונה:

הילד החברותי צריך לקבל רשות ועידוד להיות באינטגראציה עם אחרים. הוא מפיק תועלת רבה מתחושת השייכות ויכול לתרום רבות למורל, הוא נהנה מפעילות משותפת ועובד היטב בקבוצה. לכן העבירו לו מסר וחזקו בו את הרעיון שהוא חבר חשוב ומוערך.

הילד האוטונומי נהנה מעצמאות ומאחריות. הוא אוהב לעבוד על פרויקטים ולערוך מחקרים, הוא אינו תלוי במיוחד בחיזוקים חיצוניים, לכן הטילו עליו פרויקטים ותנו לו אחריות.

הילד המונע ע"י סטטוס מודע מאוד לרגשות ולגישות של אחרים ובא בקלות במבוכה. הדימוי העצמי שלו תלוי במידה רבה בתגובות שהוא מקבל מהאנשים החשובים בחייו, הוא מתקשה להעריך בעצמו את תפקודו או את נקודות החוזק שלו. ילד כזה לעידוד והכרה בנקודות החוזק שלו.

הילד הסקרן רוצה לדעת ונהנה ללמוד ולפתור בעיות. עזרו לילד זה לקבוע מטרות אישיות והמשיכו לקבוע מטרות ככל שהוא מתקדם, חשפו אותו לנושאים חדשים ואפשרו לו לחקור ולגלות נושאים נוספים.

הילד האגרסיבי רוצה שדעותיו ורגשותיו יישמעו. תנו לו הזדמנות לבטא את דעותיו ובקשו מדי פעם לשמוע הרעיונות שלו, השתמשו בהצעותיו ושבחו אותו על תרומתו. הוא נהנה לפתור בעיות ולעיתים קרובות מיומן במציאת פתרונות לסוגיות וסיטואציות שונות. זכרו את הצורך שלו בכוח ושליטה הוא צורך אמיתי מאוד. הימנעו ממאבק כוחות עמו ואפשרו לו לקבל החלטות ובחירות בכל עת שהדבר ניתן. המבוגר צריך לעזור לילד להמיר את האגרסיה באסרטיביות המקובלת יותר חברתית.

הילד המונע ע"י כוח זקוק לשליטה אם נשלל ממנו הכוח, הוא יחפש אחר דרכים פחות הולמות להשיג שליטה לכן רצוי לתת לו אחריות. טפחו את כישורי המנהיגות שלו ובקשו את חוות דעתו בנושאים שונים. בחרו את המלחמות שלכם - ולפעמים היכנעו, תנו אפשרויות בחירה והבהירו כללים והוראות.

לילד המונע ע"י הכרה יש צורך חזק מאוד להיות מוערך בשל נקודות החוזק והפעילויות שלו. הוא מפיק תועלת ממשוב ורגיש מאוד לביקורת, לנזיפות ולנדנוד. לעיתים קרובות הוא בעל ביקורת עצמית חזקה ועשוי להילחץ בגלל כישלונות או טעויות משמעותיים, הוא יגיב היטב לפרסים, תעודות ולהכרה פומבית, השתמשו בשבח ועידוד.

הילד המונע ע"י הכרה רוצה להיות מזוהה עם מבוגרים, הוא צריך להרגיש שאתם מכירים אותו ונהנים בחברתו.

לעיתים קרובות, אנו רואים ששיטה אחת עובדת נהדר עם ילד מסוים אך אם ילד אחר, אותה שיטה, אינה עובדת כלל. הסיבה לכך שלכל ילד יש את האופי והתכונות שלו, ו"מערכת ההנעה" שלו. בשלב הראשון יש לבדוק מה מניע את הילד שלכם, לאיזה טיפוס מוטיבציוני הוא שייך ובהתאם לכך לבחור את האסטרטגיה המתאימה לו.

"על מנת להצליח, הרצון שלך להצלחה צריך להיות גדול יותר מהפחד שלך מהכישלון" - ביל קוסבי
טעויות התלהבות בעיה התמדה דחוי מטרה להתעצל ביטחון עצמי בחיים ילד הערכה עצמית שלילית מיוחד adhd איך לעורר מוטיבציה בילדים אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים להתאמן לעורר מוטיבציה בילדים מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
עליות וירידות בחיים, מצבי רוח משתנים, ירידה לפני עליה, עליה לפני ירידה, ליקוטי מוהרן ח"א כב, התפתחות אישית, נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי
עליות וירידות בחיים, מצבי רוח משתנים, ירידה לפני עליה, עליה לפני ירידה, ליקוטי מוהרן ח"א כב, התפתחות אישית, נפילות בחיים, התמודדות עם נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי
... נפילה, התמודדות עם ירידה, מאניה דיפרסיה, מי יותר קרוב לאמת? ידע כללי או שכל, היגיון או ידע כללי מדוע מצבי הרוח משתנים בחיים? אליעד כהן מסביר שלכל אדם יש עליות וירידות, זמנים שבהם הוא מרגיש טוב וזמנים שבהם הוא מרגיש רע. במצב טוב, האדם חושב שהוא רואה את האמת ושמה ... התחזק והתקדם לרמה גבוהה יותר של יכולת והתמודדות. מה ההבדל בין ידע כללי לבין שכל והיגיון? אליעד מדגיש שיש הבדל בין ידע כללי (כגון שפה, מושגים טכניים) לבין שכל והיגיון טהור. ידע כללי הוא מידע שצריך ללמוד או לשמוע מבחוץ, למשל איך אומרים תפוז בסינית. לעומת זאת, שכל והיגיון הם יכולות פנימיות של האדם להבין ולהסיק מסקנות ללא תלות במידע חיצוני. שאלות ...
ספקות ולוגיקה, איך לצאת מספק באמצעות חשיבה לוגית? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה האמת? איך למצוא תשובה לשאלה באי וודאות? הסקה לוגית, מידע לוגי, מידע אקראי, תהליכי הסקת מסקנות, מה בטוח נכון? ידע כללי, תהליכי הסקת מסקנות
ספקות ולוגיקה, איך לצאת מספק באמצעות חשיבה לוגית? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה האמת? איך למצוא תשובה לשאלה באי וודאות? הסקה לוגית, מידע לוגי, מידע אקראי, תהליכי הסקת מסקנות, מה בטוח נכון? ידע כללי, תהליכי הסקת מסקנות
... ולוגיקה, איך לצאת מספק באמצעות חשיבה לוגית? איך לדעת מה נכון? איך לדעת מה האמת? איך למצוא תשובה לשאלה באי וודאות? הסקה לוגית, מידע לוגי, מידע אקראי, תהליכי הסקת מסקנות, מה בטוח נכון? ידע כללי , תהליכי הסקת מסקנות איך להתמודד עם ספקות באמצעות חשיבה לוגית? אדם לעיתים נתקל בסיטואציה שבה הוא לא יודע מה נכון לעשות או כיצד לפרש ... להגיע למסקנה לוגית כלשהי. זהו מידע אקראי שנובע ממוסכמות שפה ואינו נובע מחוק לוגי. איך להבדיל בין מידע לוגי למידע אקראי? מידע לוגי הוא כזה שניתן להגיע אליו על ידי חשיבה או הוכחה, גם בלי ידע כללי חיצוני. לדוגמה, אם אדם מאחר לעבודה בכל יום, לא ניתן לטעון שהוא תמיד מגיע בזמן. זוהי הסקה לוגית המתבססת על ניתוח העובדות עצמן. לעומת ...
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
משחקי חשיבה לפיתוח החשיבה, איך משחקי חשיבה מפתחים את החשיבה? איזה משחק חשיבה הכי טוב? מיומנויות חשיבה, מיומנויות שכליות, פיתוח המוח, איך לבחור משחק חשיבה? איזה משחק חשיבה מומלץ? משחקים לפיתוח החשיבה, איך לפתח את המוח?
... בהתאם לסוג המיומנויות הנדרשות במשחק: משחקים מבוססי ידע מקדים - משחקים אלו מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם ועל ידע נצבר, כגון אוצר מילים, ידע כללי, עובדות היסטוריות או חוקים מוגדרים מראש. דוגמאות לכך הן משחקי טריוויה, תשבצים ותשחצים. משחקים מסוג זה תורמים בעיקר לחיזוק הזיכרון ויכולת השליפה של מידע, ופחות ... דוגמאות להשוואה בין משחקי חשיבה שונים לדוגמה, ניתן להשוות בין שני משחקי חשיבה נפוצים, כגון תשבץ היגיון ושחמט: תשבץ היגיון - משחק זה משלב בין ידע כללי, ידע לשוני, הסקת מסקנות והבנה של הגדרות ורמזים. במהלך המשחק, השחקן נדרש לזכור מילים ולהשתמש בידע מוקדם כדי להשלים את התשבץ. כתוצאה מכך, המשחק הזה מפעיל גם חשיבה ... ואת יכולות הניתוח והאסטרטגיה. במקרה הזה, השחמט ייחשב כמשחק יעיל יותר לפיתוח חשיבה לוגית ואנליטית, בעוד שתשבץ ההיגיון יהיה טוב יותר לפיתוח זיכרון, ידע כללי והסקת מסקנות מתוך ידע נתון. כיצד לבחור משחק חשיבה שמתאים למטרות האישיות? כאשר אדם מעוניין לבחור משחק חשיבה, עליו להגדיר תחילה מהן המיומנויות אותן הוא רוצה לשפר: אם ... כמו שחמט, סודוקו או חידות מתמטיות מורכבות. משחקים הדורשים תכנון לטווח ארוך יסייעו בשיפור החשיבה האסטרטגית ויכולת החיזוי. משחקים הדורשים ידע לשוני או ידע כללי יחזקו את הזיכרון ואת יכולת השליפה. חשוב להבין שכל משחק חשיבה מכיל שילוב של מיומנויות שונות, ולכן יש להתאים את בחירת המשחק לצורך האישי ולמטרות שאותן השחקן מעוניין ... משחקי החשיבה לפי שני סוגים עיקריים של מיומנויות: משחקים הדורשים ידע מקדים - משחקים אלה מחייבים את השחקן להסתמך על מידע קודם שיש לו, כמו אוצר מילים, ידע כללי או חוקים מסוימים. לדוגמה, משחקי תשבצים או טריוויה מצריכים זיכרון וידע, אך פחות מאתגרים את יכולת החשיבה המופשטת והלוגית. משחקים הדורשים יכולת חשיבה טהורה - משחקים אלו ... אינם בהכרח מפתחים חשיבה לוגית, אלא מתבססים על שליפת מידע מהעבר. דוגמה לניתוח משחקי חשיבה נניח שיש שני משחקי חשיבה: 1. תשבץ היגיון - משלב ידע לשוני וידע כללי, לצד מיומנות הסקת מסקנות והיגיון. הוא מחייב שימוש בזיכרון וביכולת לקשר מידע, אך פחות מחזק חשיבה מתמטית או אסטרטגית. 2. שחמט - דורש חשיבה לוגית, תכנון קדימה, חיזוי ...
היפה והחנון - מה טוב בלהיות טיפשה אבל יפה? במה היפה חכמה יותר מאשר החנונים? מהו יופי פנימי אמיתי?
היפה והחנון - מה טוב בלהיות טיפשה אבל יפה? במה היפה חכמה יותר מאשר החנונים? מהו יופי פנימי אמיתי?
... שהתוכנית בנויה על ההבדלים הללו, בהם החנונים מוצגים כמשכילים מאוד אך חסרי מיומנויות חברתיות, בעיקר עם נשים, ואילו הבחורות היפות מוצגות כטיפשות וחסרות ידע כללי בסיסי. בתוכנית מנסים להראות את הבורות של הבחורות באמצעות שאלות פשוטות שכולם אמורים לדעת, כגון שמות פוליטיקאים, מושגים בסיסיים, או אפילו הבדל בין ימין ושמאל. אליעד מדגיש כי הבחורות אכן נראות טיפשות בגלל חוסר הידע הכללי שלהן, אך מצד שני, אלו שצוחקים עליהן ומזלזלים בהן, גם הם לא פחות טיפשים. הטעות המרכזית של שני הצדדים היא ... או על מושגים חיצוניים אחרים, הוא חסר ערך אמיתי כשמדובר בשאלה האם האדם מאושר או לא. הוא מביא כדוגמה ילדים קטנים, שאינם יודעים הרבה פרטים טכניים או ידע כללי, אך הם מאושרים הרבה יותר ממבוגרים. אליעד מסביר שכולם, כולל אותם אנשים משכילים, רוצים למעשה לחזור למצב הילדותי של חוסר ידע כללי אך עם שלווה פנימית גדולה יותר. מהו אושר אמיתי ואיך מודדים אותו? אליעד מגדיר אושר אמיתי לא ככמות הידע של האדם, ... חכמות יותר מפרופסורים? אליעד מסכם נקודה זו בכך, שדווקא הבחורות היפות שנחשבות טיפשות לכאורה, יכולות להיות חכמות באמת כאשר הן לא מתעניינות בשטויות של ידע כללי חסר ערך, אלא עוסקות במה שחשוב להן באמת, גם אם זה רק יופי. מצד שני, אותם פרופסורים שנראים מאוד חכמים מבחוץ, ...
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
פיתוח החשיבה, למה להתעניין במה שלא מעניין אותך? איך למצוא עניין בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, חידות היגיון, תכנים של אליעד כהן שלא קשורים אליך, למה ללמוד מאליעד כהן בכל התחומים?
... הסברים יצירתיים של שיטות עבודה. באופן דומה, כשמישהו מלמד איך לקלף אננס, יש חלק של ידע כללי, אך יש גם היגיון בשיטות השונות לקילוף - לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות שאפשר לנתח ולהשוות. התבוננות כזו מלמדת איך לחשוב בצורה ... להמשיך ללמוד זאת. מהו מידע מבוסס היגיון ולמה הוא חשוב? בניגוד למידע המבוסס בעיקר על ידע כללי, יש מידע שמבוסס על הבנה והיגיון. לדוגמה, כאשר שואלים מה כדאי לענות ללקוח שחושב שהמוצר יקר? או מה צריך לעשות כשהמראיין שואל שאלה ... של אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, 2 סוגים של מידע, מידע תלוי היגיון, מידע תלוי ידע כללי, מידע תלוי זיכרון ...
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
הדתה מה זה, האם יש הדתה? בעד הדתה, נגד הדתה, הדתה במערכת החינוך, הדתה בספרי הלימוד, הדתה של מערכת החינוך, הדתה בחינוך, הדתה בישראל, לימודי יהדות בבתי ספר, מהי הדתה? תהליך הדתה פירוש
... כי יש הבדל משמעותי בין לימודי יהדות לבין הדתה כפי שהיא נתפסת בציבור. לימוד יהדות, לדבריו, הוא דבר לגיטימי ואף הכרחי, שכן הוא חלק מהידע הכללי בעולם. הוא נותן כדוגמה את הרעיון שגם ... זאת היא לומר מפורשות שביהדות מאמינים שבשבת אלוהים נח, ולא להציג זאת כעובדה. הוא מסביר שההבדל הזה חשוב כדי שהתלמיד יוכל להבחין בין ידע כללי לבין אמונה דתית ספציפית. מהו הפרדוקס ... לכניסת תוכן חילוני לספריה, זה יוצר מצב אבסורדי, כי באותו זמן המערכת החילונית מקבלת, לעיתים בלי התנגדות מספקת, תכנים דתיים במסווה של ידע כללי או עובדות. הוא מדגיש את הצורך להפריד ...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... תחושות אלו - פיתוח השכל. השכל, כפי שהוא מציין, אינו רק ידע כללי , אלא היכולת לחשוב בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין את הסיבה למחשבות או לתחושות שנוצרות. מהו השכל וכיצד הוא קשור לבעיות נפשיות? השכל הוא לא רק אוסף של עובדות, אלא ... מהו שכל וכיצד הוא קשור ליציאה מהמצב הנפשי? השכל אינו רק ידע כללי - כלומר, אוסף של עובדות שהאדם יודע - אלא היכולת לחשוב בהיגיון, להסיק מסקנות ולהבין דברים מתוך דברים אחרים. כאשר השכל מפותח יותר, האדם מסוגל לנתח טוב יותר את מה ...
בעיות לא הגיוניות, התמכרויות לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל
בעיות לא הגיוניות, התמכרויות לא הגיוניות, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, פחדים לא הגיוניים, חרדות לא הגיוניות, כעסים לא הגיוניים, רגשות לא הגיוניים, OCD לא הגיוני, הפרעות נפשיות לא הגיוניות, טורדנות כפייתית לא הגיונית, פיתוח השכל
... שהן מתקיימות על בסיס חוסר הבנה מעמיקה של המצב. איך לפתח את השכל ולצאת ממעגלים טורדניים? פיתוח השכל אינו קשור לצבירת ידע כללי או לימוד טריוויה. מדובר ביכולת לנתח את המציאות בצורה חכמה יותר, להבין לעומק למה אנחנו פועלים כפי שאנחנו פועלים ולזהות דפוסים לא ... שהן מתקיימות על בסיס חוסר הבנה מעמיקה של המצב. איך לפתח את השכל ולצאת ממעגלים טורדניים? פיתוח השכל אינו קשור לצבירת ידע כללי או לימוד טריוויה. מדובר ביכולת לנתח את המציאות בצורה חכמה יותר, להבין לעומק למה אנחנו פועלים כפי שאנחנו פועלים ולזהות דפוסים לא ...
איך לדעת אם להאמין או לסמוך על מישהו שאומר לך משהו? האם וכמה כדאי לסמוך על אנשים שמוסרים לך מידע? האם להאמין לחדשות? האם להאמין לעצמך? האם להאמין לאינטואיציה שלך? האם להאמין לדוקטור שאומר לך משהו? האם להאמין לרופאים? האם להאמין לממשלה? האם להאמין לכלי התקשורת? האם לסמוך על GPT? האם להאמין לגיפיטי? האם אתה יכול לסמוך על מישהו? האם להאמין למישהו? האם לסמוך על מישהו?
... את זה, בהנחה שאכן מדובר על מידע אקראי? האם המידע הזה מבוסס על יכולת ניתוח שכלית ועל חשיבה הגיונית, או שאולי הוא מבוסס על ידע כללי או אולי זיכרון וכיוב. מה לדעתך נדרש, כדי לדעת בצורה נכונה את המידע שאתה מקבל מהצד השני? האם מדובר על יכולת שכלית? האם מדובר על חישוב כלשהו? האם מדובר על ידע כללי? האם גם וגם? דהיינו: מה נדרש כדי לדעת את המידע שמספקים לך? מה ידוע לך על המוח של מקור המידע ... את המידע? האם האפשרויות האחרות, עדיפות על האפשרות הזאת? בכמה הן עדיפות על האפשרות הזאת? מצד היכולת השכלית שלהן, מצד הידע הכללי שלהן, מצד האינטרס שלהן, מכל היבט שהוא? מה העלות שלך לאתר עוד מידע נוסף? כמה יעלה לך, כמה ...
מה הסיכוי של גבר נמוך שרוצה בחורה גבוהה ויפה להשיג בחורה יותר יפה ממנו? מה הסיכוי שלך להשיג בחורה יפה? האם צריך לבחור בין אופי לבין יופי? האם בחורות יפות הן פחות חכמות? האם בחורות יפות רוצות רק גברים יפים או גברים עם כסף?
מה הסיכוי של גבר נמוך שרוצה בחורה גבוהה ויפה להשיג בחורה יותר יפה ממנו? מה הסיכוי שלך להשיג בחורה יפה? האם צריך לבחור בין אופי לבין יופי? האם בחורות יפות הן פחות חכמות? האם בחורות יפות רוצות רק גברים יפים או גברים עם כסף?
... על חשבון השקעה בפיתוח יכולות אחרות כמו חכמה או השכלה. אם בחורה משקיעה 80% מזמנה בטיפוח עצמי, ברור שהזמן הזה ייגרע מפיתוח יכולות אחרות כמו לימודים או ידע כללי. לכן, לפי אליעד, בממוצע, בחורה שמבלה את רוב זמנה בטיפוח עצמי עלולה להיות פחות חכמה מבחורה שמשקיעה זמן רב יותר בלימודים ובפיתוח ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ידע כללי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ידע כללי, האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ידע כללי, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מומחה, אימון אישי בטלפון בנושאי ידע כללי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 20:31:42 - wesi4