ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חוש הראייה ✔בודהיזם - השיחה אודות דרך החניכות ✔השיחה אודות דרך החניכות Sekha Sutta Majjhima Nikya 53, Majjhimapasapi 3,... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה אודות דרך החניכות
השיחה אודות דרך החניכות

Sekha Sutta

Majjhima Nikya 53, Majjhimapasapi 3, (M I 353)

כך שמעתי:

בפעם אחת הבודהה שהה במנזר נִיגְרוֹדְהַרְמָה בקַפִּילַבַטְהוּ בארץ בני השַקְיָאן. באותה עת, היה שם אולם אסיפות של השקיאנים מקפילבטהו אשר נבנה לא מזמן אך עדיין לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. השקיאנים מקפילבטהו ניגשו אל הבהגווה, הביעו מחוות כבוד והתיישבו במקום ראוי, לאחר שהתיישבו, פנו אל הבהגווה בדברים אלו: "אדון נכבד! הנה אולם אסיפות חדש, אשר נבנה לא מזמן, השייך לשקיאנים מקפילבטהו אך עדיין לא היה בשימוש על ידי פרוש, ברהמין או כל אדם אחר. אנא, שהבהגווה יהיה הראשון להשתמש בו, ולאחר מכן השקיאנים מקפילבטהו יחלו להשתמש בו. אם הבהגווה ישתמש בו ראשון הדבר יעניק שגשוג ועושר לבני השקיאן מקפילבטהו לעתיד לבוא. "

הבהגווה הסכים בשתיקה. לאחר שראו את הסכמת הבהגווה לבקשתם, השקיאנים מקפילבטהו קמו ממקומותיהם, הביעו מחוות כבוד, ועזבו בצורה מכובדת. לאחר מכן, הם הלכו לאולם האסיפות החדש, כיסו את הרצפה, ארגנו מקומות ישיבה, הציבו קערת מים גדולה במקום והדליקו מנורות שמן במקומות הדרושים. לאחר שסיימו, הם ניגשו אל הבהגווה, הביעו מחוות כבוד ועמדו במקום ראוי. אז פנו השקיאנים מקפילבטהו אל הבהגווה בדברים האלו: "אדון נכבד, אולם האספות מכוסה כולו ומקומות הישיבה מוכנים, קערת מים גדולה הוצבה במקום ומנורת שמן הודלקה. אדון נכבד, שהבהגווה יגיע ברגע המתאים לו. "

אז הבהגווה סידר את גלימותיו בהתאם, לקח את קערת - הנדבות ואת גלימתו העליונה, ופנה אל אולם האסיפות יחד עם קבוצת הנזירים. משהגיע לשם הוא רחץ את כפות רגליו, נכנס לאולם האסיפות והתיישב מנגד לעמוד האמצעי כשפניו פונות למזרח.

כך גם הנזירים רחצו את כפות רגליהם, נכנסו לאולם האסיפות והתיישבו לאורך הקיר המערבי, כשפניהם למזרח, והבהגווה לפניהם.

וכך גם השקיאנים מקפילבטהו רחצו את כפות רגליהם, נכנסו לאולם האסיפות והתיישבו לאורך הקיר המזרחי, כשפניהם מופנים מערבה, והבהגווה מולם.

חלק גדול של הלילה הבהגווה לימד את הדהמה לשקיאנים מקפילבטהו, תוך שהוא מגלה את התועלת שבה, מעודד אותם לתרגל אותה בעצמם, מלהיב אותם ומשמח את ליבם. אז הוא אמר לאננדה: "אַנַנְדָה! אנא הסבר לשקיאנים מקפילבטהו על הכניסה לדרך החניכות. הגב שלי כואב, אני אמתח אותו. "

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיב המכובד אננדה לבהגווה. הבהגווה קיפל את גלימת הטלאים לארבע ונשכב על צידו הימני בתנוחת האריה, כאשר הוא מניח את כף רגלו השמאלית מעט הלאה על גבי הימנית, מודע לגמרי וערני, כשהוא מציין בתודעתו את הזמן לקום.

אז המכובד אננדה דיבר אל מַהָאנָאמַה, נסיך השקיאן, כך: "כאן מהָאנָאמַה, תלמיד נאצל הוא בעל שליטה מלאה במוסר, בעל דלתות חושים מוגנות, אוכל במידה, מסור לעירנות, הוא בעל שבע המעלות, ומשיג על פי רצונו, ללא קושי וללא בעיה, את ארבעת הגְ'הָאנות, שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו. "

כיצד תלמיד נאצל הוא בעל מוסר? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל משפר את המוסר שלו, הוא שומר על משמעת על פי העקרונות העיקריים של הפָּאטִימוֹקְהָה, הוא שומר על התנהגות נאותה ומקום מגורים מותר, הוא רואה סכנה גם במעידה הקטנה ביותר, והוא שומר על הכללים. כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל הוא בעל מוסר.

כיצד תלמיד נאצל שומר את דלתות החושים מוגנות? כאן, מהאנאמה, בכל פעם שהתלמיד הנאצל רואה בעיניו עצם, הוא לא נאחז בתכונותיו או במאפייניו [i]. אם חוש הראיה נשאר בלתי מוגן, מצבי תודעה קלוקלים כגון חמדנות ודיכאון עלולים להשתלט עליו, לכן הוא מתרגל ריסון, שומר על חוש הראייה שלו, ומצליח לרסן את חוש הראיה שלו. כאשר הוא שומע קול באמצעות האוזן... כאשר הוא מריח ריח באמצעות האף... כאשר הוא חש טעם באמצעות הלשון... כאשר הוא חש תחושת מגע באמצעות הגוף... כאשר הוא תופס אובייקט מנטלי באמצעות התודעה, הוא לא נאחז בתכונותיו או במאפייניו. אם התודעה נשארת בלתי מוגנת, מצבי תודעה קלוקלים כגון חמדנות ודיכאון עלולים להשתלט עליו, לכן הוא מתרגל ריסון, שומר על חוש התודעה שלו ומצליח לרסן את התודעה שלו. מהאנאמה, בדרך זו התלמיד הנאצל שומר על דלתות חושיו מוגנות.

כיצד תלמיד נאצל אוכל במידה? כאן, מהאנאמה, תלמיד נאצל זהיר בכוונתו ואוכל את המזון לא לשם השעשוע, לא מתוך הנאה לא לשם התפארות (בכוחו), לא לשם שיפור המראה של הגוף, אלא רק לשם תמיכה בגוף הפיזי, כדי שיהיה לו תזונה מספקת להמשך החיים, כדי להפיג את הרעב ולשאת את התרגול הרוחני [ii]. [הוא מהרהר בדבר כך: ] 'אסיר הרגשות ישנות מבלי לעורר הרגשות חדשות [iii], אוכל רק כמות מזון מספקת להיות בריא, חסר אשמה ולחיות בנוחות. ' כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל אוכל במידה.

כיצד התלמיד הנאצל מסור לעירנות? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל, תוך הליכה וישיבה במשך היום, מטהר את תודעתו מגורמים מפריעים. תוך הליכה וישיבה במהלך האשמורת הראשונה של הלילה, הוא מטהר את תודעתו מגורמים מזיקים. באשמורת האמצעית של הלילה, הוא נשכב על צידו הימני, בתנוחת האריה, כשהוא מניח את כף רגלו השמאלית מעט הלאה על גבי הימנית, מודע לגמרי ועירני, כשהוא מציין ברוחו את הזמן לקום. באשמורת האחרונה של הלילה, לאחר שהוא קם, תוך הליכה וישיבה הוא מטהר את תודעתו מגורמים מזיקים. כך מהאנאמה, התלמיד הנאצל מסור לעירנות.

כיצד התלמיד הנאצל בעל שבע מעלות? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל הוא בעל אמון בהארה של הטטהאגטה כך: "כך אכן הוא הבהגווה, ראוי להערכה מיוחדת, ער לחלוטין, מושלם בידיעותיו ומעשיו, מבורך, יודע את העולמות, בלתי ניתן להשוואה ביכולתו לאמן את אלו הראויים לאימון, המורה של האלים והאדם, המואר, הנעלה ביותר. "

התלמיד הנאצל הוא בעל חוש בושה, הוא מתבייש לעשות רע, במעשה, בדיבור או במחשבה. הוא מתבייש להיות מעורב בפעולות זדוניות ומושחתות.

הוא נרתע, הוא נרתע מלעשות רע בפעולה, דיבור או מחשבה, הוא נרתע להיות מעורב בפעולות זדוניות ומושחתות.

הוא הקשיב הרבה [להוראות הלימוד], הוא זוכר את מה ששמע, הוראות לימוד אלו אשר הן טובות בתחילתן, טובות באמצען, וטובות בסופן, שלמות במשמעות ובניסוח, הוראות אלו מכוננות את החיים הרוחניים המושלמים בתכליתם והטהורים, הוא הקשיב הרבה להוראות הלימוד האלו, זוכר אותן, משנן אותן ברהיטות, מהרהר בהן ומבין אותן בשכלו.

הוא עושה מאמצים אדירים להיפטר ממצבי תודעה מזיקים ולהשיג מצבי תודעה ראויים, הוא מתמיד בנחישות, הוא עושה מאמצים גדולים, הוא לא זונח טיפוח מצבי תודעה ראויים.

הוא מודע, הוא בעל מודעות קורנת ומושלמת, הוא זוכר מה נעשה או נאמר לפני זמן רב ויכול להיזכר בכך שוב ושוב.

יש [לו] חכמה, הוא בעל חכמה המבינה את ההופעה והעלמות, אשר מובילה להכחדה מוחלטת של הסבל. כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל הוא בעל שבע המעלות.

וכיצד התלמיד הנאצל משיג על פי רצון, ללא קושי וללא בעיה, את ארבע הג'האנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים אלו? כאן, מהאנאמה, התלמיד הנאצל, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה (vitakka) והרהור (vicra), הנולדת מניתוק, בה יש התעלות (pti) ושמחה (sukkha). ועם הדממת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, בה יש בתחושת התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושות ההתעלות והתשוקות הוא שוהה באיזון נפשי, מודע וערני הוא חווה בגופו את השמחה אשר עליה מספרים הנאצלים: "מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי ומודע", וכך הוא נכנס ושוהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמות שמחה ועצבות קודמת, הוא נכנס ושוהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי ומודעות. כך, מהאנאמה, התלמיד הנאצל משיג על פי רצון, ללא קושי וללא בעיה את ארבעת הג'האנות שהן תוצרי טוהר נעלה של תודעה ואשר מביאות ברכה בחיים אלו.

מהאנאמה, תלמיד נאצל שכך הוא בעל שליטה מלאה במוסר, בעל דלתות חושים מוגנות, אוכל במידה, מסור לעירנות, בעל שבע המעלות, אשר משיג על פי רצונו ללא קושי וללא בעיה את ארבעת הג'הנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו - [עליו], מהאנאמה, נאמר שהוא תלמיד נאצל אשר נכנס לדרך החניכות (sekha). הוא אינו סרוח ומסוגל לבקוע [את קליפת הבורות]. יש בו את היכולת להתעוררות מושלמת, והוא מסוגל להשיג את הביטחון המושלם משיעבוד.

לדוגמה, מהאנאמה, תרנגולת מטילה שמונה או עשר ביצים, דוגרת עליהן היטב, מחממת אותן ומכסה אותן. גם מבלי שהתרנגולת תבקש משאלה: "הלוואי שהאפרוחים האלו ישברו את הקליפה בעזרת המקורים והציפורניים שלהם ויבקעו בבטחה" האפרוחים האלו לבטח יוכלו לבקוע בבטחה באמצעות שבירת הקליפה בעזרת המקורים והציפורניים שלהם. באותו אופן, מהאנאמה, תלמיד נאצל שכך הוא בעל שליטה מלאה במוסר, בעל דלתות חושים מוגנות, אוכל במידה, מסור לעירנות, בעל שבע המעלות, אשר משיג על פי רצונו ללא קושי וללא בעיה את ארבעת הג'הנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו - [עליו], מהאנאמה, נאמר שהוא תלמיד נאצל אשר נכנס לדרך החניכות. הוא אינו סרוח ומסוגל לבקוע [את קליפת הבורות]. יש בו את היכולת להתעוררות מושלמת, והוא מסוגל להשיג את הביטחון המושלם משיעבוד.

מהאנאמה, באמצעות המודעות בעלת טוהר המבוסס על איזון נפשי, התלמיד הנאצל הזה יכול להיזכר במספר גדול של חיים קודמים שלו. ובמה הוא נזכר?

הוא נזכר בחיים קודמים, בחיים הקודמים להם... וכך הוא נזכר בחיים קודמים רבים ושונים שלו יחד עם האירועים, התנאים והעובדות השונות. וזו היא הבקיעה הראשונה שלו. כמו אפרוח ששובר את קליפת הביצה ויוצא ממנה.

באמצעות המודעות בעלת טוהר המבוסס על איזון נפשי, התלמיד הנאצל רואה באמצעות העין השמימית, הטהורה והעולה על העין האנושית את היצורים העוברים ממצב למצב (בתהליך מותם והיוולדם), יצורים נחותים ועליונים, יצורים יפים ומכוערים, יצורים ברי מזל וחסרי מזל. הוא מבין כיצד יצורים עוברים על פי הפעולות (קרמה) שלהם. זו היא הבקיעה השנייה שלו. כמו האפרוח השובר את קליפת הביצה ויוצא ממנה.

באמצעות המודעות בעלת טוהר המבוסס על איזון נפשי הזיהומים נהרסים, ועל ידי ידיעה עליונה כאן ועכשיו התלמיד הנאצל משיג בעצמו ושוהה בשחרור התודעה (cetovimmuti[iv] ) ובשחרור חוכמה (pavimmuti), הנקיים מזיהומים. זו היא הבקיעה השלישית, כמו האפרוח השובר את קליפת הביצה ויוצא ממנה.

מהאנאמה, כשתלמיד נאצל הוא בעל שליטה מלאה במוסר, זהו חלק מתהליך האימון שלו (caraa). כשתלמיד נאצל בעל דלתות חושים מוגנות, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשתלמיד נאצל אוכל במידה, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשתלמיד נאצל מסור לעירנות, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשתלמיד נאצל הוא בעל שבע המעלות, גם זה חלק מתהליך האימון שלו. כשהתלמיד הנאצל משיג על פי רצונו, ללא קושי וללא בעיה, את ארבעת הג'האנות שהן תוצרי טוהר נעלה של התודעה ואשר מביאות ברכה בחיים האלו, גם זה חלק מתהליך האימון שלו.

התלמיד הנאצל נזכר בחיים קודמים רבים ושונים. הוא נזכר בחיים קודמים, ובחיים הקודמים להם... וכך הוא נזכר בחיים קודמים רבים ושונים שלו יחד עם המאורעות התנאים והעובדות השונות, גם זה חלק מהידיעה שלו.

מנאנאמה, כשתלמיד נאצל רואה באמצעות העין השמימית, הטהורה והעולה על העין האנושית את היצורים העוברים ממצב למצב, יצורים נחותים ועליונים, יצורים יפים ומכוערים, יצורים ברי מזל וחסרי מזל. הוא מבין כיצד יצורים עוברים על פי הפעולות (קרמה) שלהם - גם זה חלק מהידיעה שלו.

כאשר הזיהומים של תלמיד נאצל נהרסים, ועל ידי ידיעה עליונה כאן ועכשיו הוא משיג בעצמו ושוהה בשחרור התודעה ובשחרור באמצעות חוכמה שהם נקיים מזיהומים - גם זה חלק מהידיעה שלו.

מהאנאמה, על תלמיד נאצל כזה נאמר שהידיעה שלו מושלמת, שהתרגול שלו מושלם, שהן הידיעה והן התרגול שלו מושלמים.

מהאנאמה, הברהמה סַנַנְקוּמָארַה הוסיף ואמר את שורות השיר הבאות:

בין אלו המסתמכים על שושלת

מעמד השליטים הוא המצוין ביותר.

אך המושלם בידיעה ובתרגול

הוא המצוין ביותר בין בני אדם ואלים.

מהאנאמה, הברהמה סננקומארה ביטא את הפסקה כהלכה ובצורה הולמת. הוא אמר דבר נכון ולא בלתי נכון. הדברים בעלי משמעות ולא חסרי משמעות. והבהגווה מאשר זאת.

אז הבהגווה קם ואמר למכובד אננדה: "כל הכבוד, אננדה! כל הכבוד! הסברת היטב לשקיאנים מקפילבטהו על הכניסה לדרך החניכות. "

כך המכובד אננדה העביר את השיחה הזו, והמורה אישר אותה בכללותה. ובני השקיאן מקפילבטהו היו שמחים ומאושרים מדבריו של המכובד אננדה.

[i] 'תכונותיו' - לדוגמה, זכר או נקבה. 'מאפייניו' - לדוגמה, הבעה או צורת התנהגות.

[ii] התרגול הרוחני - brahmacariya.

[iii] הנזיר נפטר מחוסר הנוחות הקיים של הרעב ומונע הופעה של אי נוחות נוספת כתוצאה מאכילה מופרזת.

[iv] שחרור התודעה - cetovimutti: כלומר, אַרַהַטָה פְּהַלַה סַמָאדְהִי (arahatta phala samadhi) - ריכוז התודעה, חופשי מהשתוקקות, החודר לשלב הרביעי של 'פרי הידיעה'.
שמחים ומאושרים גורמים דפוסי חשיבה לימוד השתלט עלי שמחה ועצב דרושים הצלחה החושים הגוף להאשים בודהיזם
אשליות אופטיות - מהי מהותן של אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית?
... של אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית? אשליות אופטיות. חמשת החושים. מציאות מדומה. אשליות. מדע. מהי מהותה של אשליה אופטית? ומהי משמעותה? אשליה אופטית = כאשר חוש הראייה של האדם גורם לו לראות את מה שאינו אמיתי = אשליה אופטית. לדוגמה: אדם משפשף את העין שלו ומסתכל על חפץ כלשהו ורואה ... לראות מרחוק מים. הצמא הרב, יוצר את האשליה האופטית וגורם לאדם לחשוב כי הוא רואה מים, למרות שאין מים, אלא רק חול וחול. בעולם ישנן אשליות אופטיות רבות, שגורמות לחוש הראייה של האדם לרמות את האדם. (ראה כאן: אשליות אופטיות). בעולם קיימות אשליות נוספות שעובדות על כל החושים של האדם כולם בבת ... X, אך האדם חושב בטעות כי המציאות שונה ממה שהיא באמת. וכל זה משום שהחושים שלו גורמים לו לדמיין את המציאות לא כפי מה שהיא באמת. אשליות אופטיות מתבצעות באמצעות חוש הראייה של האדם. אך קיימת רמה גבוהה יותר של אשליות אופטיות. ישנן אשליות אופטיות שכליות. מהי אשליה אופטית שכלית? תשובה: אשליה אופטית שכלית = השכל של האדם אינו רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. חוש הראייה = העיניים. השכל = חוש הראייה השכלי והעיניים של האדם. האדם חווה את המציאות באמצעות הרגש שלו, כפי מה שהשכל שלו מבין אותה. המידע שנמצא בתוך השכל של ...
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
חמשת החושים, איך עובד המוח? חוש הראיה, חוש השמיעה, ניסוי מדעי, משחקי מוח, נשיונל גאוגרפיק, ניתוח תהליך, מהירות תגובה, איך המוח חושב?
... תגובה לגירויים של חוש הראייה לעומת חוש השמיעה, תוך התבססות על ניסוי שהוצג בתוכנית משחקי מוח בערוץ נשיונל גיאוגרפיק. בניסוי ניסו לבדוק האם אנשים ... ובפעמים אחרות דווקא חוש הראייה יגבר. לכן, התשובה לשאלה זו אינה מוחלטת ותמיד תלויה בהקשר ובסיטואציה הספציפית. איך המוח מגיב לגירויים? האם הראייה מהירה ... המוח מגיב מהר יותר לחוש הראייה או השמיעה? אליעד כהן מסביר את השאלה האם המוח האנושי מגיב מהר יותר לגירוי חזותי או לגירוי שמיעתי. הוא נותן דוגמה לניסוי ... לעומת זאת, בניסוי של חוש הראייה, האדם היה צריך לראות תנועה של דגל שמוצב ממש מול פניו. מצב זה בעייתי כי כאשר הדגל היה קרוב לפנים, האדם לא יכול היה להגיב ... הוא מגיב מהר יותר לחוש הראייה מאשר לחוש השמיעה, כמו במקרים בהם הרכב רחוק והוא עדיין אינו יכול לשמוע אותו. במקרים אחרים, כאשר אדם שומע רעש פתאומי ...
שמיעת קולות בראש, ראיית דמויות, אני שומע קולות בראש, מחשבות טורדניות, סכיזופרניה, טיפול במחשבות אובדניות, אני רואה דמויות בראש, הזיות שמיעה, מה זה שמיעת קולות? הזיות ראיה, מחלה פסיכיאטרית, מחלות נפש
שמיעת קולות בראש, ראיית דמויות, אני שומע קולות בראש, מחשבות טורדניות, סכיזופרניה, טיפול במחשבות אובדניות, אני רואה דמויות בראש, הזיות שמיעה, מה זה שמיעת קולות? הזיות ראיה, מחלה פסיכיאטרית, מחלות נפש
... מרוכז בכאן ועכשיו הוא פחות חושב את זה כשהוא עוצם את העיניים יותר קשה לו להדחיק את המחשבות האלה, עוד פעם כשהוא פה איזה חוש עובד עם עיניים פתוחות חוש הראייה אז חוש הראייה מכניס לו מידע המידע הזה עוזר לו לא לחשוב על המחשבה שהוא רוצה להתאבד כשהוא עוצם את העיניים המידע דרך העיניים לא נכנס ואז יש כאילו מקום פנוי במוח למחשבות אז ... לא רואה יש לו פחות דברים לחשוב עליהם כי הראייה מספקת לבן אדם inputs לחשוב עליהם. הבנת מה אני אומר בן אדם פותח את העיניים זה מזין מידע פנימה חוש הראייה עובד ואז אתה מקבל מידע למוח כשהוא עוצם את העיניים יש פחות מידע שנכנס פחות מידע שנכנס יש יותר מקום ריק מקום ריק יש אפשרות לדברים מודחקים להתפרץ אבל האמת היא ...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
... אך אליעד טוען כי על האדם לשאול האם זו אמת מוחלטת? השאלה הבאה שתתעורר היא - על מה האמירה הזו מבוססת? התשובה תהיה שהיא מבוססת על חוש הראייה . מכאן עולה שאלה נוספת: האם חוש הראייה עצמו הוא אמת מוחלטת? אולי ...
האם סתירה בין 2 דברים מוחשיים? פחות הגיונית מאשר סתירה בין 2 דברים מופשטים? מה יותר וודאי, משהו מוחשי או מופשט? האם יש סוגים של דברים מוחשיים? האם יש סוגים של דברים מופשטים? האם באמת דברים מוחשיים הם מוחשיים, או שאולי הם מופשטים?
... משהו שנראה לו כמו מים. האדם תוהה: האם באמת יש שם מים, או שאולי אני מדמיין? בדוגמה הזו, למרות שהאדם תופס משהו באמצעות חוש הראייה (מוחשי במובן של תפיסת החושים), רמת הוודאות שלו נמוכה, כיוון שהוא יודע שאולי הוא טועה. האדם מבין שהחושים ... ההבדל בין מוחשי למופשט? איך אנשים מקבלים סתירות? האם דברים מופשטים פחות ודאיים? איך וודאות משפיעה על תפיסת סתירות? האם חוש הראייה תמיד ודאי? מהי ודאות פנימית? האם קיימת סתירה מוחלטת? ...
מחשבות - האם ואיך אפשר למשש / לראות / לגעת במחשבות / במה שחושבים?
... הדבר שאותו ממשש האדם נמצא בתוך המחשבה של האדם. למחשבות מסוג מסוים האדם קורא להן חוש הראייה , לחלק הוא קורא חוש השמיעה וכולי. אך באמת, הכל מתרחש בתוך ...
הספר להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן
הספר להיות אלוהים - למה צריך לקרוא את הספר, גם אם הוא כולו שקר וטעות, למה לבוא להרצאות של אליעד כהן
... מדובר רק בתוכן חדש, אלא בעיקר בצורה שבה המידע מועבר, בצורה חווייתית ותחושתית. ההגעה להרצאות מאפשרת הבנה עמוקה יותר בזכות השילוב של כמה ערוצי מידע במקביל: חוש הראייה, השמיעה והחוויה החושית הישירה. כתוצאה מכך, ההשפעה של ההרצאה היא מיידית ועמוקה יותר מכל דרך למידה אחרת. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הדבר היחיד החשוב הוא ...
חרדה חברתית קשה, טיפול בחרדה חברתית קיצונית, פחד חברתי, פוביה חברתית, פרנויה חברתית, טיפול בחרדות ופחדים, טיפול בחרדות קשות, טיפול בחרדה ללא תרופות, דימוי עצמי, חלק 2
חרדה חברתית קשה, טיפול בחרדה חברתית קיצונית, פחד חברתי, פוביה חברתית, פרנויה חברתית, טיפול בחרדות ופחדים, טיפול בחרדות קשות, טיפול בחרדה ללא תרופות, דימוי עצמי, חלק 2
... החברתית תימשך. אליעד מסביר שחרדה חברתית היא לא תופעה שיכולה להיעלם באופן מוחלט מעצם העובדה שהמציאות שלנו נתפסת באופן חברתי. הוא נותן דוגמה לכך שאם אתה רואה קיר באמצעות חוש הראייה , אינך יכול לא לראות אותו אלא אם ינטרלו לך את החוש. באותו אופן, התפיסה החברתית היא חלק מובנה במציאות שלך, ולכן כל עוד אתה חי בחברה, קיים בך פחד ...
אושר, רוצה להיות מאושר תמיד, מצבי רוח משתנים, אושר נצחי, איך להיות מאושר באמת? הדרך אל האושר, הסוד של האושר, מהו אושר נצחי? איך אפשר להיות מאושר? סוד האושר, אושר בחיים
אושר, רוצה להיות מאושר תמיד, מצבי רוח משתנים, אושר נצחי, איך להיות מאושר באמת? הדרך אל האושר, הסוד של האושר, מהו אושר נצחי? איך אפשר להיות מאושר? סוד האושר, אושר בחיים
... כוס מים? תבדוק את כל מה שאתה רואה, אולי אתה בכלל לא רואה? כך תעבור על החושים קודם תחסל את חוש הראייה, אחר חוש שמיעה, אחר חוש מישוש, תחסל את כל החושים בכלל. ככה תעבוד מסודר, עד שתגיד אבל יש משהו, מי אמר שיש משהו, אולי אין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוש הראייה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חוש הראייה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חוש הראייה, איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, אימון אישי לבני נוער, אימון אישי מומלץ בתחום חוש הראייה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 22:18:47 - wesi4