ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חברותא ✔בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1 ✔השיחה הארוכה על הניבאנה הסופית שנתו האחרונה של הבודהה Mahparinibna Sutta... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הניבאנה הסופית - 1
השיחה הארוכה על

הניבאנה הסופית

שנתו האחרונה של הבודהה

Mahparinibna Sutta

מַהָאפַּרִינִיבָּאנַה סוּטַה1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבּוּדְּהַה התגורר ברָאגַ'גַהַה על הר בשם פסגת הנשרים. [1] באותה עת מלך מַגַדְהַה, אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה, [2] רצה לתקוף את הוַגִּ'ינִים [3] והכריז: "אני אכה את הוַגִּ'ינִים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם!"

הברהמין וַסַּקָארַה

(vassakrabrhmao)

1.2 והמלך אַגָ'אטַסַטּוּ אמר לראש שריו, הברהמין וַסַּקָארַה: "ברהמין, לך אל הבודהה המכובד, ברך אותו בכבוד בשמי עם ראשך לרגליו, שאל אותו אם הוא חש בטוב ואינו חולה, אם הוא חי בנוחות, בנמרצות וברוגע, ואמור לו כך: "אדוני, מלך מַגַדְהַה, אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֶהִיפּוּטַּה, מעוניין לתקוף את הוַגִּ'ינִים ומכריז: 'אני אכה את הוַגִּ'ינִים החזקים והעוצמתיים, אני אשבור ואשמיד אותם, אני אהרוס אותם ואביא לחורבנם! ' וכל מה שהבודהה ישיב, דווח לי בדיוק, מאחר וטטהאגטות לעולם אינם משקרים".

1.3 "מצויין, אדוני", אמר וַסַּקָארַה ולאחר שדאג לרתום את הכרכרה המלכותית, יצא ברכיבה מרָאגַ'גַהַה אל פסגת הנשרים, והגיע רחוק עד כמה שניתן ברכיבה, ואז המשיך ברגל אל המקום בו הבודהה היה נמצא. הוא החליף ברכות עם הבודהה, התיישב במקום ראוי, ואז מסר את הודעת המלך.

הגורמים המונעים את דעיכת המלכות

(rjparihniyadhamm)

1.4 באותה עת המכובד אָנַנְדַה עמד מאחורי הבודהה ונופף במניפה. והבודהה אמר: "אָנַנְדַה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה?"

"אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת."

"אָנַנְדַה, כל עוד הוַגִּ'ינִים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

אננדה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה?"

"אדוני, שמעתי שאכן הם עושים זאת."

"אָנַנְדַה, כל עוד הוַגִּ'ינִים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

אננדה, האם שמעת אם הוַגִּ'ינִים לא מאשרים את שלא אושר קודם, ולא מבטלים את מה שאושר, אלא פועלים בהתאם למה שאושר במסורת הוותיקה שלהם?"

"אדוני, שמעתי שכך הדבר."...

"אננדה, האם שמעת אם הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את זקני העדה שלהם וקבלים אותם כבעלי דעה שיש להקשיב להם? האם שמעת אם הם לא חוטפים באלימות נשים ובנות של אחרים ומכריחים אותם לחיות איתם? האם שמעת אם הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המקדשים הוַגִּ'ינִים באיזורם ומחוץ לאיזורם, מבלי להפסיק את התמיכה הראויה שניתנה קודם לכן? האם שמעת אם אספקה ראויה ניתנת לבטחונם של אַרַהַנְטִים, כך שאַרַהַנְטִים אלו יבואו בעתיד להתגורר כאן, ואלו שכבר מתגוררים כאן יחיו בנוחות?"

"אדוני, שמעתי שכך הדבר."

"אָנַנְדַה, כל עוד אספקה ראויה מעין זו... יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם."

1.5 לאחר מכן הבודהה אמר לברהמין וַסַּקָארַה: "ברהמין, פעם, כאשר הייתי במקדש סָארַנְדַדַה בוֵסָאלִי, לימדתי את הוַגִּ'ינִים את שבע העקרונות האלו למניעת דעיכתם, וכל עוד הם ישמרו על שבע העקרונות האלו, כל עוד יפעלו על פי העקרונות האלו, יש לצפות שהוַגִּ'ינִים ישגשגו ולא ידעכו." לשמע דבריו, ווַסַּקָארַה השיב: "גוֹטַמַה המכובד, אף אם הוַגִּ'ינִים ישמרו על אחד מהכללים הללו, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם - בטח ובטח על כל השבע. ללא ספק הוַגִּ'ינִים לעולם לא יכבשו על ידי המלך אַגָ'אטַסַטּוּ בכוח הזרוע אלא באמצעות תעמולה [4] והפנייתם אחד נגד השני. וכעת, גוֹטַמַה המכובד, עלי להפרד, אני עסוק ויש עלי מטלות רבות."

"ברהמין, עשה כראות עיניך."

אז וַסַּקָארַה, כשהוא שמח ומרוצה מדברי הבודהה, קם ממקומו ונפרד לשלום.

הגורמים המונעים את דעיכת מסדר הנזירים

(bhikkhuaparihniyadhamm)

1.6 זמן לא רב לאחר שוַסַּקָארַה הלך, הבודהה אמר: "אָנַנְדַה, לך אל הנזירים אשר נמצאים בסביבת רָאגַ'גַהַה וזמן אותם אל אולם האסיפות."

"טוב, אדוני", השיב אָנַנְדַה ועשה כך. לאחר מכן, הוא הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, עמד במקום ראוי ואמר: "אדוני, מסדר הנזירים מוכן ומזומן, כעת שהמכובד יעשה כפי שהוא מוצא לנכון." והבודהה קם ממקומו, הלך אל אולם האסיפות, התיישב על מושב שהוכן עבורו, ואמר: "נזירים, כעת אלמד אתכם שבעה דברים שיתרמו לשגשוגכם. [5] הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

" (1) כל עוד הנזירים עורכים אסיפות בקביעות ובתדירות גבוהה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (2) כל עוד הם נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה, ועורכים את עיסוקיהם בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם, (3) כל עוד הם אינם מאשרים את שלא אושר קודם, ואינם מבטלים את מה שאושר, אלא פועלים בהתאם למה שאושר בכללי הלימוד יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (4) כל עוד הם מכבדים, מוקירים, מעריכים ומברכים את המבוגרים והוותיקים בנזירות, האבות והמנהיגים של המסדר יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (5) כל עוד הם אינם נגררים אחר תשוקות שעולות בהם אשר מובילות ללידה מחדש יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (6) כל עוד הם מקדישים עצמם למגורים ביער יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. (7) כל עוד הם שומרים על הקשב האישי שלהם, כך שבעתיד עמיתיהם יבואו אליהם, ואלו שכבר נמצאים יחושו איתם בנוח יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.7 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

" (1) כל עוד הנזירים לא ישמחו, יתענגו וישקעו בעבודות [6]... (2) בפטפוטים... (3) בשינה... (4) בחברותא... (5) במאווים מושחתים... (6) בהתרועעות עם חברים מושחתים... (7) כל עוד לא יסתפקו בהישגים חלקיים [7]... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.8 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יחיו (1) עם אמון... (2) עם ענווה... (3) עם מורא מעשיית רע... (4) עם למידה... (5) עם מרץ מרומם... (6) עם קשב מבוסס... (7) עם חוכמה... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.9 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יפתחו את גורמי ההתעוררות (1) קשב... (2) חקירת התופעות... (3) אנרגיה... (4) שמחה... (5) שלווה... (6) ריכוז... (7) איזון נפשי... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.10 כעת אלמד אתכם שבעה דברים נוספים שיתרמו לשגשוגכם. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים יפתחו את (1) תפיסת הארעיות... (2) חוסר עצמיות... (3) זיהום... (4) סכנה... (5) התגברות... (6) הנתקות... (7) חידלון... כל עוד הנזירים ישמרו על שבעה דברים אלו ויראו שהם פועלים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.

1.11 נזירים, כעת אלמד אתכם שישה דברים שתומכים לחיים משותפים. הקשיבו, שימו לב, אני אדבר."

"כן אדוני", אמרו הנזירים והמכובד אמר:

"כל עוד הנזירים ברשות וברבים (1) מראים רצון טוב כלפי עמיתיהם במעשה, דיבור ומחשבה... (2) מתחלקים עם עמיתיהם המוסריים בכל מה שהם מקבלים כמתנה ראויה, כולל תוכן קערת הנדבות שלהם, שאינם שומרים רק לעצמם... (3) שומרים על כללי ההתנהגות בעקביות, מבלי לשבור אותם, מבלי לשנות אותם, כללים חסרי דופי, המובילים לשחרור, אותם החכם משבח, התומכים בריכוז... (4) ומתמידים כך עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... (5) מתמידים בהשקפה האצילית הזו המובילה לשחרור, להשמדת הסבל... (6) שוהים בערנות זו עם עמיתיהם הן ברשות והן ברבים... כל עוד הנזירים שומרים על ששה דברים אלו ויראו שהם עושים כך, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם."

1.12 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בפסגת הנשרים, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

1.13 ולאחר שהבודהה שהה ברָאגַ'גַהַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל אַמְבַּלַטְּהִיקָא."

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך לשם מלווה בקבוצה גדולה של נזירים.

1.14 הבודהה התגורר בפארק המלכותי באַמְבַּלַטְּהִיקָא, [8] ושם נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

1.15 ולאחר שהבודהה שהה באַמְבַּלַטְּהִיקָא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל נָאלַנְדָא", וכך עשו. ובנָאלַנְדָא הבודהה התגורר בחורשת המנגו של פָּאבָארִיקַה.

שאגת האריה של סָארִיפּוּטַּה

(sriputtashando)

1.16 אז הגיע המכובד סָארִיפּוּטַּה לראות את המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי ואמר: "הדבר ברור לי, אדוני, שמעולם לא היה, לעולם לא יהיה או כעת נמצא פרוש או ברהמין אחר אשר טוב או ער יותר מהבודהה."

"דיברת בעזות מצח בקול של שור, סָארִיפּוּטַּה, שאגת את שאגת האריה של הוודאות! כיצד זאת? האם כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העבר הופיעו בפניך, וכל התודעות שלהם היו פתוחות בפניך, כך שתוכל לדעת: 'המכובדים האלו היו בעלי מוסר כזה, כך הייתה תורתם, כך היתה חוכמתם, כך הייתה דרכם, כך היה שחרורם'?"

"לא, אדוני."

"והאם תפסת במחשבתך את כל הבודהות האַרַהַנְטִים אשר יופיעו בעתיד... ?"

"לא, אדוני."

"אם כך, סָארִיפּוּטַּה, אתה מכיר אותי כבודהה אַרַהַנְט, והאם אתה יודע: 'המכובד הוא בעל מוסר כזה, כך היא תורתו, כך היא חוכמתו, כך היא דרכו, כך הוא שחרורו'?"

"לא, אדוני."

"כך, סָארִיפּוּטַּה, אין לך ידיעה של תודעות הבודהות של העבר, העתיד וההווה. אם כך, סָארִיפּוּטַּה, האם לא דיברת בעזות מצח בקול של שור ושאגת את שאגת האריה של הוודאות עם הכרזתך?"

1.17 "אדוני, תודעות הבודהות של העבר, העתיד וההווה אינן פתוחות בפני. אך אני מכיר את זרם הדהמה. [9] אדוני, זה כפי שהייתה עיר גבול מלכותית, עם צריחי ענק וחומה הקפית אדירה, בה היה שער אחד, ובה מוצב שומר חכם, פיקח ומיומן, אשר מונע מזרים להכנס ומאפשר רק לאנשים מוכרים לו להיכנס. והוא מסייר בקביעות ועוקב אחר השביל, ובודק שאין סדקים בחיבורי הצריחים, אף לא כאלו בהם חתול יוכל לעבור. וכל חיה גדולה מזו הנכנסת או יוצאת מהעיר חייבת לעבור דרך שער זה. ונראה לי, אדוני, שנתיב הדהמה הוא זהה. כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העבר הגשימו התעוררות שלמה בזניחת חמשת המכשולים, זיהומי התודעה המחלישים את ההבנה, לאחר שביססו ביציבות את הקשב בתודעתם מארבע בחינות, והבינו את שבעת גורמי ההתעוררות כפי שהם באמת. כל הבודהות האַרַהַנְטִים של העתיד יעשו בדיוק כך, ואתה, אדוני, אשר עכשיו האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, עשית בדיוק כך."

1.18 ובעת ששהה בנָאלַנְדָא, בחורשת המנגו של פָּאבָארִיקַה, הבודהה נשא דרשה מקיפה בפני הנזירים. 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, הוא מביא תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '.

הסכנות באי - מוסריות

(dussladnav)

1.19 ולאחר שהבודהה שהה בנָאלַנְדָא ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל פָּאטַלִיגָאמַה", וכך עשו.

1.20 בפָּאטַלִיגָאמַה נפוצה השמועה: 'הבודהה הגיע לכאן'. והחסידים מפָּאטַלִיגָאמַה הגיעו אל המכובד, ברכו אותו בכבוד, התיישבו במקום ראוי ואמרו: "אנא מהמכובד שיסכים לשהות במקום במשכן המנוחה", והבודהה הסכים בשתיקה.

1.21 משראו את הסכמתו, קמו ממקומם, ברכו אותו בכבוד ומשעברו לימינו הלכו אל משכן המנוחה וכיסו את הרצפה, הכינו מקומות ישיבה, מילאו את קערת המים ואת מנורת השמן. ולאחר מכן הלכו אל הבודהה, ברכו אותו בכבוד, עמדו במקום ראוי ואמרו: "הכל מוכן במשכן המנוחה, אדוני. כעת שהמכובד יעשה מה שהוא מוצא לנכון."

1.22 אז הבודהה התלבש, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם הנזירים שלו אל משכן המנוחה, שם רחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה והתיישב כשפניו פונות מזרחה וכשגבו מול העמוד המרכזי. והנזירים, לאחר שרחצו את כפות רגליהם, נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המערבי ופניהם פונות מזרחה, כשהבודהה מולם. והחסידים של פָּאטַלִיגָאמַה, לאחר שרחצו את כפות רגליהם נכנסו פנימה והתיישבו כשגבם אל הקיר המזרחי ופניהם מופנות מערבה כשהבודהה מולם.

1.23 אז המכובד פנה אל החסידים של פָּאטַלִיגָאמַה: "בעלי - בית, ישנן חמש סכנות לאדם עם מוסר קלוקל, אשר נכשל במוסר. מה הן? (1) ראשית, הוא סובל מהפסד גדול של רכוש תוך הזנחה של ענייניו. (2) שנית, יוצא לו שם רע בשל אי מוסריותו והתנהגותו בלתי הולמת. (3) שלישית, לכל אסיפה אליה הוא פונה, בין אם של בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - בית או פרושים, הוא עושה זאת בחוסר ביטחון ובביישנות. (4) רביעית, הוא מת מבולבל. (5) חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם רע, ביעד נורא, בסבל ובגיהינום. אלו חמש הסכנות לאדם עם מוסר קלוקל.

ההטבות במוסריות

(slavanttanisas)

1.24 בעלי - בית, ישנן חמש הטבות לאדם עם מוסר טוב המצליח במוסר, מה הן? (1) ראשית, דרך ערנות נכונה לענייניו הוא משיג רכוש רב. (2) שנית, יוצא לו שם טוב בשל מוסריותו והתנהגותו ההולמת. (3) שלישית, לכל אסיפה שהוא פונה אליה, בין אם של בני - לוחמים, ברהמינים, בעלי - בית או פרושים, הוא עושה זאת עם ביטחון עצמי ותעוזה. (4) רביעית, הוא מת ללא בלבול. (5) חמישית, לאחר המוות, עם התפרקות גופו, הוא מופיע בעולם טוב, ביעד שמיימי. אלו חמש ההטבות לאדם עם מוסר טוב, המצליח במוסר."

1.25 אז הבודהה הדריך, עורר השראה, עודד ושימח את חסידי פָּאטַלִיגָאמַה עם שיחת דהמה אל תוך הלילה. לאחר מכן הוא שחרר אותם אותם באומרו: "בעלי - בית, הלילה קרוב להסתיים. כעת עליכם לעשות כראות עיניכם."

"טוב, אדוני", הם אמרו וקמו ממקומותיהם, ברכוהו בכבוד, ועזבו תוך שהם שומרים את צד ימינם כלפיו. והמכובד בילה את שארית הלילה במשכן המנוחה שנותר ריק לאחר שעזבו.

הקמת המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה

(paliputtanagarampana)

1.26 באותה עת סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה, שרי מַגַדְהַה, בנו מבצר בפָּאטַלִיגָאמַה כהגנה בפני הוַגִּ'ינִים. ובאותה עת אלפים רבים של יישויות שמיימיות שכנו בפָּאטַלִיגָאמַה. במקומות בהן ישויות שמיימות עוצמתיות התמקמו, הן גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים החזקים לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם, והיכן שישויות שמיימיות ממעמד בינוני נמוך יותר התמקמו, שם גם הם גרמו לתודעתם של הפקידים המלכותיים בעלי מעמד תואם לבחור את המקומות הללו כמקום מגוריהם.

1.27 והבודהה, עם העין השמיימית שלו, העולה ביכולתה על זו האנושית, ראה את אלפי הישיות השמיימיות ששכנו בפָּאטַלִיגָאמַה. ולאחר שקם עם עלות השחר, אמר למכובד אָנַנְדַה: "אָנַנְדַה, מי בונה את המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה?"

"אדוני, סוּנִידְהַה ומַגַדְהַה, השרים של מַגַדְהַה, בונים את המבצר כנגד הוַגִּ'ינִים."

1.28 "אָנַנְדַה, כאילו הם התייעצו עם ישויות השלושים - ושלוש, סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה בונים את המבצר בפָּאטַלִיגָאמַה. ראיתי בעין השמיימית שלי כיצד אלפי ישויות שמיימיות השתכנו שם... אָנַנְדַה, עד כמה שממלכת האָרִיִים מגיעה, עד היכן שהמסחר מגיע, פָּאטַלִיגָאמַה תהיה העיר המרכזית, ותפיץ את זרעה למרחבים. ופָּאטַלִיגָאמַה תעמוד בשלוש סכנות: באש, במים ובעימותים פנימיים."

1.29 אז סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה קראו למכובד ולאחר שהחליפו ברכות נימוסין, עמדו במקום ראוי, ואמרו: "אנא מהמכובד גוֹטַמַה שיקבל מאיתנו ארוחה מחר עם קהל נזיריו!" והמכובד הסכים בשתיקה.

1.30 משראו את הסכמתו, סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה הלכו אל ביתם ודאגו שיכינו ארוחה ממזון מובחר קשה ורך. כאשר הכל היה מוכן, הם דיווחו למכובד: "אדון גוֹטַמַה, הארוחה מוכנה." לאחר שהבודהה התלבש בבוקר, לקח את גלימתו וקערתו, והלך עם קהל נזיריו אל משכנם של סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה, שם התיישבו במקומות ישיבה שהוכנו לכבודם. וסוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה שרתו את הבודהה ואת קהל נזיריו עם מזון מובחר קשה ורך, עד שהיו מרוצים. וכאשר הבודהה הרחיק את ידו מהקערה, הם התיישבו על מושבים נמוכים במקום ראוי.

1.31 לאחר שהתיישבו, הבודהה הודה להם במילים אלו:

"בכל מקום בו החכם עושה את ביתו

עליו להאכיל את המנהיגים הישרים של החיים הרוחניים.

כל הישויות השמיימיות אשר ידעו על מנחה זו

יכבדו ויעריכו אותו בשל כך.

הן ידאגו לו כמו אם לבנה

והוא אשר למענו הישויות ידאגו, יהיה תמיד מאושר."

לאחר מכן קם המכובד ממקומו והלך לדרכו.

1.32 סוּנִידְהַה ווַסַּקָארַה הלכו בעקבותיו של הבודהה, ואמרו: "השער בו יעבור היום הפרוש גוֹטַמַה יקרא שער גוֹטַמַה, והמקום בו הוא יחצה היום את הגנגס, יקרא מעבר גוֹטַמַה." וכך השער בו המכובד יצא דרכו נקרא שער גוֹטַמַה.

1.33 לאחר מכן הבודהה הגיע לנהר הגנגס. באותה עת הנהר היה מלא עד שעורב יכל לשתות ממנו. מספר אנשים חיפשו סירה, אחרים חיפשו רפסודה, וכמה קשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי להגיע אל הצד השני. אך הבודהה, בזריזות בה אדם חזק מותח או מקפל את זרועו, נעלם מצד אחד של הגנגס והופיע בגדה השניה עם קהל נזיריו.

1.34 והמכובד ראה את האנשים שחיפשו סירה, חיפשו רפסודה, ואת אלו שקשרו יחד קני סוף ובנו רפסודה כדי לעבור לצד השני. וכאשר ראה את כוונותיהם, אמר מייד את הדברים הבאים:

"כאשר אנשים מעוניינים לצלוח ים, אגם, או בריכה, הם בונים גשר או רפסודה - אותם החכם כבר עבר."

[סוף קטע דיקלום ראשון]

החלק על אמיתות האציליים

(ariyasaccakath)

2.1 והבודהה אמר לאָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל קוֹטִיגָאמַה".

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך אל קוֹטִיגָאמַה מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, ושם שהה.

2.2 לאחר מכן המכובד פנה אל הנזירים ואמר: "נזירים, מתוך חוסר הבנה, חוסר היכולת לחדור את ארבע אמיתות האציליים, אני ואתם במשך זמן רב נדדנו וחגנו במעגל הלידות והמיתות. ומה הן? מתוך חוסר הבנה של אמת הסבל, מתוך חוסר הבנה של אמת המקור לסבל, של אמת קץ הסבל, והדרך המובילה לקץ הסבל, נדדנו במעגל הלידות והמיתות. ומתוך חדירה של בדיוק אותה אמת הסבל, של אמת מקור הסבל, של אמת קץ הסבל, של הדרך המובילה לקץ הסבל, ההשתוקקות להתהוות נגדעה, התמיכה להתהוות הושמדה, ואין עוד התהוות מחדש."

2.3 כך המכובד אמר, כך הוא שהלך אמר, והמורה דיבר:

"מתוך חוסר ראיית ארבעת אמיתות האציליים כפי שהן

לאחר שנדדו זמן רב במעגל מחיים לחיים

יצורים אלו רואים את תמיכת ההתהוות נעקרת

שורש הצער נגדע, הלידה מחדש חדלה."

2.4 לאחר מכן הבודהה, בעת ששהה בקוֹטִיגָאמַה, נשא דרשה מקיפה: 'זהו מוסר, זהו ריכוז, זוהי חוכמה. כאשר מוטמע מוסר בריכוז, הוא מביא תועלת ופירות רבים. כאשר מוטמע ריכוז בחוכמה, היא מביאה תועלת ופירות רבים. תודעה בה מוטמעת חוכמה הופכת חופשיה לחלוטין מהנגעים המנטליים, כלומר, מזיהומי החושים, התהוות, השקפות מוטעות ובורות. '

יעדם של הערים - לחלוטין והלא - חוזרים

(anvattidhammasambodhiparya)

2.5 ולאחר שהבודהה שהה בקוֹטִיגָאמַה ככל שחפץ, הוא אמר למכובד אָנַנְדַה: "בוא אָנַנְדַה, הבה נלך אל נָאדִיקָא".

"טוב, אדוני", אמר אָנַנְדַה, והבודהה הלך לנָאדִיקָא מלווה בקבוצה גדולה של נזירים, והתגורר שם בבית הלְבֵנִים. [10]

2.6 והמכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, ברך אותו בכבוד, התיישב במקום ראוי, ואמר: "אדוני, הנזיר סָאלְהַה והנזירה נַנְדָא נפטרו בנָאדִיקָא. מה הייתה לידתם לאחר מותם? החסיד סוּדַטַּה, והחסידה סוּגָ'אטָא, החסידים קַקוּדְהַה, קָאלִינְגַה, נִיקַטַה, קַטִיסַּבְּהַה, טוּטְּהַה, סַנְטוּטְּהַה, בְּהַדַּה, וסוּבְּהַדַּה כולם נפטרו בנָאדִיקָא. מה הייתה לידתם לאחר מותם?"

2.7 "אָנַנְדַה, הנזיר סָאלְהַה, בהשמדת הנגעים המנטליים, הגשים בחיים אלו ממש, באמצעות תבונת - העל האישית שלו, את שחרור התודעה חסרת הנגעים המנטליים, שחרור באמצעות חוכמה. הנזירה נַנְדָא, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדה ספונטנית, ותגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. החסיד סוּדַטַּה, בהשמדת שלושה כבלים, והפחתת חמדנות, שנאה ואשליה, הפך 'חוזר - פעם - אחת' אשר ישוב לעולם זה פעם אחת נוספת בלבד, ואז ישים קץ לסבל. והחסידה סוּגָ'אטָא, בהשמדת שלושה כבלים, הפכה ל'נכנסת לזרם', היא אינה יכולה ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת לה. החסיד קַקוּדְהַה, בהשמדת חמשת הכבלים הבסיסיים, נולד ספונטנית, ויגשים ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. וכך גם קָאלִינְגַה, נִיקַטַה, קַטִיסַּבְּהַה, טוּטְּהַה, סַנְטוּטְּהַה, בְּהַדַּה, וסוּבְּהַדַּה. אָנַנְדַה, בנָאדִיקָא יותר מחמישים חסידים לאחר שהשמידו את חמשת הכבלים הבסיסיים, נולדו ספונטנית, ויגשימו ניבאנה ממצב זה מבלי לשוב לעולם הזה. יותר מתשעים אנשים, לאחר שהשמידו את שלושת הכבלים והפחיתו חמדנות, שנאה ואשליה, הם 'חוזרים - פעם - אחת' אשר ישובו לעולם זה פעם אחת נוספת בלבד ואז ישימו קץ לסבל. והרבה יותר מחמש מאות, לאחר שהשמידו את שלושת הכבלים, הם 'נכנסים לזרם', אשר אינם יכולים ליפול לעולמות אפלים, והדרך לניבאנה מובטחת להם.
אנרגיה אמונה חיזוק ביטחון עצמי הגדלת הביטחון העצמי ביטחון עצמי ירוד ענווה הערכה העלאת הביטחון העצמי אלימות נשים ביטחון עצמי בחיים לחזק ביטחון עצמי בודהיזם
לחזור אחרי בגידה - איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לא לפחד שתבגוד בו? איך לחזור לאקסית, איך להחזיר את האקסית? זוגיות אחרי בגידה, משבר אמון אחרי בגידה, יעוץ אחרי בגידה, התמודדות עם בגידה, מה לעשות אחרי בגידה? סליחה לאחר בגידה, חזרה לאחר בגידה, פרידה לאחר בגידה, כאב של בגידה, להתגבר על בגידה
...איך לגרום למישהו לא לפחד שתבגוד בו? איך לחזור לאקסית, איך להחזיר את האקסית? זוגיות אחרי בגידה, משבר אמון אחרי בגידה, יעוץ אחרי בגידה, התמודדות עם בגידה, מה לעשות אחרי בגידה? סליחה לאחר בגידה, חזרה לאחר בגידה, פרידה לאחר בגידה, כאב של בגידה, להתגבר על בגידה וכאן אתייחס לסיטואציה הבאה, והיא לדוגמה גבר שבגד בבת הזוג שלו. ועכשיו בת הזוג שלו מפחדת לחזור להיות איתו בקשר, כי היא מפחדת שהוא יבגוד בה שוב. והשאלה היא, איך ומה אפשרי לעשות כדי שבת הזוג, לא תפחד לחזור אליך שוב, אחרי שבגדת בה? וכמובן שזה
רגישות יתר נפשית, לא להיפגע מאחרים, מה חושבים עליך? מערכות יחסים, התמודדות עם קונפליקטים, בעיות בזוגיות, בעיות חברתיות, לקחת דברים בקלות, העברת ביקורת, התמודדות עם ביקורת
רגישות יתר נפשית, לא להיפגע מאחרים, מה חושבים עליך? מערכות יחסים, התמודדות עם קונפליקטים, בעיות בזוגיות, בעיות חברתיות, לקחת דברים בקלות, העברת ביקורת, התמודדות עם ביקורת
...מאחרים, מה חושבים עליך? מערכות יחסים, התמודדות עם קונפליקטים, בעיות בזוגיות, בעיות חברתיות, לקחת דברים בקלות, העברת ביקורת, התמודדות עם ביקורת מהי רגישות יתר נפשית ולמה אנשים נוטים להיפגע בקלות? רגישות יתר נפשית מתבטאת בכך שאדם נפגע בקלות מדברים קטנים, אשר לאחרים לא אכפת מהם בכלל. אליעד כהן מסביר שמה שנראה בעיני אדם אחד כעניין חסר חשיבות, יכול להיראות כפגיעה חמורה מאוד בעיני אדם אחר. למשל, יש אנשים שאינם מתרגשים אם מעירים להם הערות שליליות, ואחרים ייפגעו מכל הערה, אפילו הקטנה ביותר. אדם שחווה רגישות...
התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש?
...אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש? והעניין הוא, כי חוויית הזמן, היא המוות האמיתי, המוות של התודעה. כי החוקיות של העולם קיימת כל הזמן, והחוקים לא משתנים לעולם, אלא עולם כמנהגו נוהג. וכאשר האדם חווה את הזמן, דהיינו, שהוא חווה שהרגע הזה, הוא המשך של הרגע הקודם, הוא בעצם סוג של מת. כי הוא לא חווה את ההתחדשות שיש בעולם, בכל רגע מחדש. וכל השיטות הרוחניות בעולם, וגם כל השיטות הגשמיות והחומריות, אף אחת מהן לא יכולה לספק לאדם חוויה של התחדשות מתמדת כל הזמן. כי הן יכולות לגרום לאדם לחוות התחדשות...
האם אפשר להפסיק לחשוב מחשבה מסוימת? לחשוב בשחור או לבן, חשיבה של שחור או לבן, איך מתפתחת סכיזופרניה? האם אפשר לא לחשוב על משהו? איך מתמודדים נכון עם מחשבות שליליות?
...לחשוב בשחור או לבן, חשיבה של שחור או לבן, איך מתפתחת סכיזופרניה? האם אפשר לא לחשוב על משהו? איך מתמודדים נכון עם מחשבות שליליות? האם ומתי ללכת לכיוון של לא אכפת לי וזה לא משנה? השיחה נפתחת בכך שאדם מספר לאליעד כהן כי הוא מתקשה להירדם בגלל מחשבות מטרידות ושהוא מנסה להתמודד עם המחשבות, באמצעות זה שהוא אומר לעצמו לא אכפת לי על כל המחשבות הרעות שיש לו. אליעד מיד מדגיש שהגישה של לא אכפת לי אינה פתרון מוחלט, אלא כלי שיש להשתמש בו בזהירות בהתאם למחשבה הספציפית. לדוגמה, אם מישהו מפחד שייחטף על ידי חייזרים...
זוגיות, מטרת הזוגיות, קשר זוגי, יתרונות וחסרונות בזוגיות, חסרונות בבן זוג, יתרונות בבן זוג, משבר זוגי, בעיות בזוגיות
...בזוגיות, חסרונות בבן זוג, יתרונות בבן זוג, משבר זוגי, בעיות בזוגיות ובו יתבאר, שמי שרוצה להפוך את הזוגיות שלו למערכת יחסים זוגית מוצלחת וטובה, עליו להגדיר עבור עצמו, את המטרה, שלשמה הוא מחפש זוגיות ושלשמה הוא נמצא בתוך מערכת יחסים זוגית. והדברים רלוונטיים, גם עבור מי שכרגע נמצא בשלב של חיפוש זוגיות, בדייטים והכרויות. וגם עבור מי שכבר נמצא בתוך מערכת יחסים זוגית, ורוצה לשמור על הזוגיות שלו. וגם עבור מי שנקלע למשבר זוגי וכיוב, ורוצה לדעת איך להתמודד עם המשבר הזוגי. והעניין הוא, שכדי להצליח להשיג מ...
סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 2
סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 2
...עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 2 מהי מהות וכיצד היא קשורה לאושר הפנימי? אליעד כהן מתחיל בהסבר מושג המהות ומדגיש שחשוב להבין קודם כל את פירוש המילה מהות. מהות היא הדבר שנמצא בבסיס כל צורה, הדבר המהווה אותה. הוא מסביר כי לכל צורה בעולם יש משהו שגורם לה להתקיים, דבר שאם לא הוא, הצורה לא היתה קיימת. דוגמה פשוטה היא תחושת הרעב: אדם חושב שהוא רוצה לאכול פיצה, אבל למעשה מה שהוא באמת רוצה זו התחושה...
חוסר סיפוק, השגת מטרות, ניהול זמן, אין מספיק זמן, לא מוצא זמן, חוסר זמן, להרגיש סיפוק
חוסר סיפוק, השגת מטרות, ניהול זמן, אין מספיק זמן, לא מוצא זמן, חוסר זמן, להרגיש סיפוק
...זמן, לא מוצא זמן, חוסר זמן, להרגיש סיפוק למה תמיד יש תחושת חוסר זמן וחוסר סיפוק? אליעד כהן מסביר מדוע בני אדם מרגישים לעיתים קרובות שאין להם מספיק זמן להשיג את כל רצונותיהם, ומדוע התחושה של חוסר סיפוק מלווה אותם למרות כל הניסיונות שלהם להיות יעילים ולנהל את הזמן באופן מיטבי. אנשים מנסים לפתור את בעיית הזמן והסיפוק על ידי הגדלת היעילות או על ידי הפחתת כמות המשימות, אך אליעד טוען כי הפתרון נמצא במקום אחר לגמרי. מדוע יעילות לא בהכרח פותרת את בעיית הזמן? אליעד נותן דוגמה שבה אישה מרגישה שאין לה מספיק...
רצון חופשי, בחירה חופשית, חופש הרצון, האם יש בחירה חופשית? מהי הבחירה החופשית? לשלוט ברצון, לשנות את הרצון, איך נוצר רצון? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו, ליקוטי מוהרן ח"ב נד, חקר הרצון, אלוהים הוא הרצון, עבד של הרצון
רצון חופשי, בחירה חופשית, חופש הרצון, האם יש בחירה חופשית? מהי הבחירה החופשית? לשלוט ברצון, לשנות את הרצון, איך נוצר רצון? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו, ליקוטי מוהרן ח"ב נד, חקר הרצון, אלוהים הוא הרצון, עבד של הרצון
...הרצון, האם יש בחירה חופשית? מהי הבחירה החופשית? לשלוט ברצון, לשנות את הרצון, איך נוצר רצון? הבחירה ביד האדם לעשות כרצונו, ליקוטי מוהרן חב נד, חקר הרצון, אלוהים הוא הרצון, עבד של הרצון האם באמת יש לאדם בחירה חופשית? השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה בהרצאה זו היא האם לאדם באמת יש בחירה חופשית, או שהאדם למעשה תמיד פועל מתוך הכרח פנימי שנובע מהרצון שלו. אליעד כהן מסביר כי באופן כללי, אדם עושה בדיוק את מה שהוא רוצה לעשות, ללא יוצא מן הכלל. כל פעולה שאדם מבצע בחייו מבוססת באופן מלא על הרצון שלו. כלומר, אם...
טראומה מודחקת, זוגיות מתוך טראומה, טראומה בתוך זוגיות, האם יש לי טראומה? האם יש לי פוסט טראומה? האם אני סובל מטראומה? למה לא להדחיק טראומה? איך הטראומה משפיעה עליך? למה לטפל בטראומה? לטפל בפוסט טראומה, הדחקת טראומה, התפרצות טראומה
טראומה מודחקת, זוגיות מתוך טראומה, טראומה בתוך זוגיות, האם יש לי טראומה? האם יש לי פוסט טראומה? האם אני סובל מטראומה? למה לא להדחיק טראומה? איך הטראומה משפיעה עליך? למה לטפל בטראומה? לטפל בפוסט טראומה, הדחקת טראומה, התפרצות טראומה
...בתוך זוגיות, האם יש לי טראומה? האם יש לי פוסט טראומה? האם אני סובל מטראומה? למה לא להדחיק טראומה? איך הטראומה משפיעה עליך? למה לטפל בטראומה? לטפל בפוסט טראומה, הדחקת טראומה, התפרצות טראומה איך טראומה מהעבר משפיעה על הזוגיות? כשאדם נכנס לזוגיות מבלי שטיפל בטראומה קודמת שחווה, הוא למעשה מכניס לתוך הקשר הזוגי בעיה שטרם נפתרה, וזו עלולה לצוץ שוב ולהזיק למערכת היחסים. אליעד כהן מסביר שכאשר יש טראומה מהעבר, גם אם נדמה שהזוגיות החדשה או הצלחה בתחומים אחרים בחיים פתרו אותה, לרוב מדובר באשליה זמנית בלבד...
חיפוש אושר אמיתי - איך לחפש?
חיפוש אושר אמיתי - איך לחפש?
...- איך לחפש? איך מוצאים אושר אמיתי? אליעד כהן מדבר על השאלה המרכזית בחיי האדם - איך לחפש ולמצוא אושר אמיתי, ומסביר באופן מפורט וברור מה בדיוק נדרש כדי להגיע לאושר כזה. הוא מסביר שכל אדם צריך לבחון כל דבר בחייו ולשאול את עצמו בכנות: האם זה מביא לי אושר אמיתי?. מה המשמעות של להיות אמיתי עם עצמך לגבי האושר? לדוגמה, אליעד מסביר שאדם קם בבוקר והולך לעבודה. אותו אדם צריך לשאול את עצמו האם העבודה הזאת באמת מסבה לו אושר אמיתי. נניח שהאדם מבין שהעבודה לא באמת מביאה לו אושר. האם עליו להפסיק לעבוד? לא בהכרח...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על דבר מלבד על...
מנטורינג - 10 סיבות למה אתה צריך מנטור
...מנטור מאמר זה מרכז בצורה תמציתית ביותר 10 סיבות טובות למה אתם צריכים מנטור. מדובר בסיבות עיקריות שנאספו וקובצו כתוצאה מלמידה וניסיון אישיים, משני צידי המתרס: הן מנקודת מבטו של מנטור והן מנקודת המבט של החניך (המתאמן). ממליץ לכם בחום לעיין בסיבות הללו ולבדוק האם אתם מוצאים אחת או יותר מהן כקרובה לליבכם. להלן הסיבות: 1. אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת (לס בראון). מנטור מסייע לנו לצאת מהתמונה של עצמנו, מהסיטואציה בה אנחנו נמצאים ומהמעורבות הרגשית שלנו עם בעיותינו, לצאת החוצה ולראות את...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...אז מהי אהבה? מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: עזה כמוות אהבה (שיר השירים ח ו). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה מינית אהבה ממבט ראשון - התאהבות...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...- מנסה אך לא יוצא - מה לעשות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם האדם מרוצה באותה המידה, שלא היו מכעיסים...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...יש להם נשמה? אני בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו והחליט לשרוף...
איך לפתח את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיו"ב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב?
...נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיוב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב? אז תרגילי החתירה, הם בעצם תרגילי משיכה, שבהם מושכים את המשקל, באמצעות שרירי הגב. ישנם תרגילי משיכה מלמעלה, כגון פולי עליון, ויש תרגילי משיכה מול מרכז הגוף, כגון חתירה וכיוב. אז איך בעצם אפשר לקבל יותר מהתרגילים האלו? אז הטעות הנפוצה ביותר שעושים אנשים בתרגילים חתירה ומשיכה, היא בכך שהם מפעילים את שרירי היד הקדמית שלהם, יותר מידי. בצורה...
קשה לי לשכוח אותה! מה הסיכוי שתחזור אלי?
...קשה לי בלעדיה. היא לא יוצאת לי מהראש. היינו ביחד שנה שבה נפרדנו וחזרנו כמה פעמים. היא לא רוצה אותי בחיים שלה. לא מזיז לה בכלל שאני פגוע. עם כל הוויכוחים והפרידות שהיו לנו, תמיד היא - יצאה הכי בסדר! אני משוגע עליה! מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה אלי אם בכלל? דילמה לא פשוטה במיוחד כאשר קשה לו לשכוח אותה. והתשובה? כמעט חד משמעית! הקשר ביניהם מאתגר ומלא מכשולים. ולא בכדי יש ביניהם ניתוקים וחזרות. זה קורה כי שיעור הזוגיות בין השניים מצביע על חובת גיוס סבלנות וסובלנות אחד כלפי השני. כי אם לא - עלול
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
...חלק 4 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin, et al...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...שלח לך אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה היא אם רעה? אנשים...
טעויות. כיצד לטפל בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך?
...בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? כיצד אמורים לטפל בטעויות? כיצד באפשרותך להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? טעויות קורות לנו כל הזמן, מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מושלמים וגם לעולם לא נהיה מושלמים. כשם שחשוב לטעות כמה שפחות כך גם חשוב לדעת מה לעשות אחרי שהטעות כבר קרתה. בהמשך למה שהתבאר במאמר כיצד לטעות בצורה נכונה ובהצלחה? כיצד לטעות כמה שפחות? אוסיף ואומר כי גם הטיפול בטעויות חייב להיעשות אך ורק עם חשיבה חיובית בלבד. אם מטפלים בטעויות בצורה לא חיובית זה הופך את הביקורת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חברותא
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חברותא, איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חברותא, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי להצלחה בתחום חברותא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4219 שניות - עכשיו 10_08_2025 השעה 13:21:15 - wesi4