ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זבנג וגמרנו ✔מידע אנושי - חלק 1 ב ✔* מידע אנושי - חלק 1 א. ישנם אם כן שלוש מעלות למהות ה הנאה: 1. ניתן ליהנות... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מידע אנושי - חלק 1 ב
* מידע אנושי - חלק 1 א.

ישנם אם כן שלוש מעלות למהות ה הנאה:

1. ניתן ליהנות מבלי לעבוד.

2. ניתן ליהנות וגם לעבוד.

3. ניתן לעבוד בשביל ליהנות.

וכך גם מנות ההנאה מתחלקות: המאה דולר נהנה ממנה מס' 1 הרבה, מס' 2 הרבה מאוד, והשלישי נהנה מהמאה דולר הכי הרבה.

וגם השם יתברך התוודע לסולם הערכים הזה, וביקש לנצל את ערכיו: לתת הכי הרבה... ליצור מצב שניתן לקבל בו (ממנו) הכי הרבה. הוא יצר את האדם ושם אותו על יד אוצר המידע שלו: אתה יכול לקחת ממנו מה שאתה רוצה... כולנו יודעים שאדם הראשון נברא בגן - עדן, כלומר ליד אוצר מידע אין - סופי שעמד לרשותו, רק ירצה - יושיט את היד ויקח.

השתמשתי לעיל בדוגמה של המאה דולר המונחת בפינת הרחוב, ובניתי בעקבותיה את סולם שלושת דרגות ההנאה: הדרגה הראשונה מסמלת את האדם הנתון כל כולו לחסדי השם יתברך ועליו אמרו: אין לאל ידו... הוא יושב בפינה וממתין שיביאו לו את המידע הקונקרטי המעובד וישימו אותו לפניו ואם אפשר בתוך פיו - כתינוק בן יומו שאינו יכול אף לינוק בכוחות עצמו. המידע אכן זורם אליו ומגיע באופן קונקרטי ומעובד - והוא מקבל אותו ונהנה ממנו ללא ספק. זהו האדם נטול הנשמה שהתייחסתי אליו ואף שתיתי איתו כוס קפה במאמרי האחרון "גוף ונשמה".

אדם נטול נשמה הוא אדם כמונו עם גוף ורמח אברים ואף אינטלגנציה אנושית היושבת בחלקו הרם של גופו - במוח. "אדם" כזה דומה לאין ערוך לחיה המוכרת לנו, שחייה על ידינו. לחיה הזאת ולאדם הזה (נטול הנשמה) תכלית אחת בחיים: לשרוד, היינו לקלוט את המידע האפשרי ולנצלו למטרת שרידותו. המדע של העידן האחרון חשף הרבה שיטות ומנגנונים מתוחכמים המתפתחים "בגוף" החיה, ותורמים באופן זה או אחר לשרידותה. ספריות המדע מלאות ספרים כאלו, המתעדים את התפתחות החיה באופן מדויק ופרטני, החל מהתפתחות החד - תאי ועד להתפתחות הפיל... לחתך המידע הזה קרא האדם "תורת האיבולוציה" - תורת ההתפתחות, ואכן הצפי המדעי הזה על החיה לא מותיר מקום לספק: קיים מסלול של התפתחות בכל חיה וחיה, האחראי לו מנגנון אוטומטי שמתפתח מאליו... במילים אחרות, ברור לכל הוא, שמקור ההתפתחות אינו "ברצון" החיה ושאיפותיה כי - אם במנגנון עלום - מעין אוטומט הפועל מאליו, ולפי מיטב הבנתי, אוטומט - זהו תהליך צפוי הנצפה בשרשרת אירועים.

במילים אחרות, זהו מקור המידע המעובד הזורם אל הישות הראשונה שלנו, והמתקיימת על שטח המדרגה הראשונה של הסולם שבניתי לעיל. הישות הזאת מקבלת מידע ממקור כלשהו ללא עבודה או מאמץ - ונהנית מהמידע הזה, הוא עוזר להישרדותה - וכך היא מתרגמת בפועל את ההנאה ממנו, ב הישרדות. זהו מקור "הרצון" להישרדות החיה, ואף להישרדות "החיה" שבאדם: ההנאה מהמידע המתקבל.

כידוע, המונח "הישרדות" הינו שם תואר הפועל בתוך פרק זמן, אינני יכול להישרד בזבנג וגמרנו, כלומר אינני יכול לקבל מנת מידע מסויימת ומוגדרת וזהו... הישרדותי נמשכת לפרק זמן מסויים - המידע זורם אלי בפרק זמן הזה, והמנה השניה של המידע המתקבל היא זאת שגורמת להתהוות יחידת הזמן השניה של ההישרדות - של ההנאה. אנו קוראים למנגנון המתהווה כמנגנון אוטומט איבולוציונלי, ולמעשה המדובר הוא במנת המידע המתקבלת השניה, היוצרת את יחידת הזמן השניה. זהו בכל אופן שטח המחיה של מי שחי על המדרגה הראשונה שלנו: ליהנות בלי לעבוד. על המדרגה הזאת חיה החיה, ואף האדם (אינטלגנטי) נטול הנשמה.

על שטח המדרגה השניה, חי יצור שנהנה וגם עובד. אם זכור לכם, הדגשתי את המדרגה השניה הזאת בסולם שלוש המדרגות שציירתי לעיל, ועכשיו הזמן לגלות לכם מדוע הדגשתי...

ובכן, על המדרגה השניה חי רוב המין האנושי, גם אני חי על המדרגה הזאת, לכן ביקשתי להאיר קצת את הבית שלי ולהדגיש אותו על המפה...

זכור לכם המזלניק שהבחין במאה דולר הנמצאת בפינת הרחוב - ורץ כטיל לקחת אותה? זהו "האדם" החי על המדרגה הזאת.

קודם - כל הוא קודּם מהמדרגה הראשונה שחי עליה האדם והחיה נטולי - נשמה, אל אדם בעל נשמה ורצון, לכן כאשר הבחין במאה דולר, הוא קפץ על המציאה ורץ לקחת אותה, הוא לא נשאר יושב במקומו - הוא ביקש להתקדם, וללא הרצון - לא היה מופעל בו מנגנון השאיפה להתקדם, יש בו "רצון" להתפתח, להתקדם... הנשמה שהתארחה בגוף האנושי הזה - היא זו האחראית על מפתח הרצון, ודרכה הופעלו כל המנגונים ששותף בהם "הרצון". (חיה טורפת למשל היא פחות מסוכנת כאשר היא שבעה, כי היא רק "רוצה" להשרד... תנאי הישרדותה יכתיבו את התנהגותה).

אולם יש לנו בעיה עם "האדם" הזה - ואנחנו נמצאים עדיין על המדרגה השניה.

ואלה הם מאפייני הבעיה: למרות הרצון שבו, ולמרות המודעות שבו להתקדם ולשאוף ליותר - הוא רק יושב בפינת הרחוב וממתין שמישהו יפיל מאה דולר, או אז הוא ירוץ לחטוף אותה... הוא לא יחפש בעצמו את המאה דולר! הוא לא יחפש בעצמו את המידע, אולי ולמען התיעוד - נכון לדייק: הוא לא תמיד יחפש בעצמו את המידע... הרוב המוחץ של תושבי תבל מעדיף שהזדמנות בשלה תיפול בידו, והוא מוצא את עצמו מטולטל בין פינות הרחוב...

יש לנו הרבה חוקרים ומדענים ויזמים ושאפתנים, אך אנו מגיעים לאיזשהו מקום ויושבים לחכות... למה אנו מחכים בדיוק? איננו יודעים... זוהי תכונת "החיה" שבנו, אנו חוזרים אליה חדשות לבקרים, ונכנסים אל שלב תמהוני ללא שום סיבה ראויה... הבעיה שלנו היא התירוץ שאנו מתהדרים בו כאשר נכנסים לשלב תמוה כזה: אני מחכה להזדמנות! אני מחכה לירושה, אני מחכה שאבא "ישחרר" לי, שהבוס יקדם אותי, שמשהו יזוז, שהמשיח יבוא... אנו חושבים כי בתירוץ הזה עושים מעשה חכם וראוי: למה לי להתאמץ ולעבוד כאשר הנתונים הכלכליים שלי או של אבי או של מעמדי - מאפשרים לי להתפרנס בכבוד גדול וללא עמל... למה לי לבזבז אנרגיה כאשר לפז"מ המילה האחרונה? למה לי לימודים ותעודות ובכלל למה לי עבודה, אם אפשר להשיג כסף או פרנסה - בדרכים חלופיות קלילות שונות ומשונות?

אנו אנשים בעלי נשמה ורצון ואינטלגנציה, לכן היינו חייבים לתרץ את ישיבתינו בפינת הרחוב בתירוצים מתירוצים שונים, בעוד החיה יכולה לשבת שעות על גבי שעות בפינת הרחוב בלי להזדקק לשום תירוץ. זה לא אמור להיות ההבדל בין החיה לאדם, אולם ונכון להיום - זהו ההבדל היחיד בינהם: האדם מתרץ את התבטלותו - והחיה לא.

ובשעה טובה ומוצלחת, אנו מגיעים אל המדרגה השלישית והאחרונה: ניתן לעבוד בשביל ליהנות. המדרגה הזו חולפת מהר ממבטי מי שמגיע אליה, הוא רואה אותה פעם אחת בלבד, כי הוא עוזב אותה מיד עם הגעתו אל עבר מקום אחר, ומתקדם הלאה... אל מחוז אחר אל מקומות יותר אטרקטיביים, הוא נמצא תמיד בתנועה. האדם הזה נהנה מכל רגע בחייו וספק אם הוא מגיע אל קיצם, כי יש התחלה אך אין קץ לחיים שכאלה.

חיים שכאלה: לקחת. רק לקחת. האדם הזה עסוק כל הזמן בלהושיט את היד ולקחת מידע, הוא מעבד אותו ומגיע אל מידע אחר, או אז הוא משלב את המידע שהגיע אליו עם עוד מידע ששואב מידו המושטת - ואינני משתמש בלשון ציורית: מושיט את ידו ולוקח מידע, כמה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, בסיגנון שרק ירצה, יש, יש ברוך השם הרבה מאוד מידע, מה שנקרא מידע לאין סוף - כשמו, כן הוא.

תמיד הוא רץ מחפש בודק מבחין מאבחן מעבד, הוא משתמש תדירות בכל הפועלים הנפעלים והמתפעלים עם המידע. לאן אתה רץ - שאל אותו מישהו? תמתין קצת, תנוח קמעה, קח אוויר...

להמתין קצת? לנוח? הצחקתני... זאת תמצית תשובתו.

וזהו בעינו הסדר שתועד על ידי השם יתברך, מילה במילה, לפי הסדר והסולם הזה.

בראשית פרק ב:

ד אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות ה' אלקים ארץ ושמים.

ז וייצר ה' אלקים את - האדם עפר מן - האדמה, ויפח באפיו נשמת חיים, ויהי האדם לנפש חיה: מכאן אנו רואים את סדר הבריאה: קודם יצר את האדם, ללא נשמה, עם מוח ואינטלגנציה, ורק לאחר מכאן הפיח בו את הנשמה שכבר היתה קיימת, מוכנה ומזומנת לקליטת הגוף.

מניסוח המקרא ניתן להסיק, שגוף האדם נברא למעשה בשביל ולמען הנשמה, היינו בשביל לאכלס אותה: "וייצר ה' אלקים את - האדם" - אך הוא לא אמר שייצר את הנשמה, אלא נפח בו מיד לאחר שייצר את גוף האדם - את הנשמה המוכנה מראש: וייצר... ויפח באפיו נשמת חיים, דבר המעיד שהנשמה היתה כבר שרירה וקיימת, והגוף נוצר בשביל לפתור בעיה טכנית שעמדתי עליה במאמרי "גוף ונשמה", ובנוסף בשביל לקיים את רצון השם: לתת לישות שלו הכי הרבה. נא לזכור שוב את סולם הנתינה: זה שנמצא בדרגה הראשונה בסולם ניתן לתת לו הרבה, בדרגה השניה ניתן לתת לו הרבה מאוד, ולישות העומדת בדרגה האחרונה שבסולם ניתן לתת לה הכי הרבה: אליה ביקש השם יתברך להגיע ולתת.

יש לשים לב לסדר הבריאה: קודם יצר אדם נטול נשמה, אדם שנמצא בדרגה הראשונה בסולם שלנו, זה שיכול ליהנות בלי לעבוד, זה שיכול רק לקבל על מנת להשרד, דבר המעיד על קיום מושג כזה של אדם אינטלגנטי נטול נשמה: "האדם הזה" נמצא בין החיה נטולת הנשמה לבין האדם בעל הנשמה והרצונות, לכן הוא ברא את החיה לפני שברא את האדם.

וכך הוא ממשיך ומתעד את סדר בריאתו:

ח ויטע ה' אלקים גן בעדן מקדם, וישם שם את - האדם אשר יצר. מכאן, גן - עדן נמצא כאן איתנו ואצלינו על האדמה, הוא לא נמצא בשמים ולא במעמקי האדמה, כי גן - עדן שהכתוב מדבר בו הוא חנות המידע ההיא שדיברתי עליה בפתח המאמר... אנחנו נמצאים כל הזמן בגן של מידע אין - סופי, השם יתברך ברא אותנו בשביל שניקח מהמידע הזה ונעבד אותו ונהנה ממנו, ולכן המידע הזה צריך להיות כל הזמן בהשג יד, מכאן אני שואב את הקביעה שאנו חיים למעשה בגן - עדן, והגן הזה נמצא הלכה למעשה בקירבנו - או אם תרצה אנו נמצאים בקרבו. אנחנו למעשה מגדירים את הסביבה שלנו: אם השכלנו לנצל את המידע ולקטוף אותו, הרי סביבתינו גן - עדן היא - שנועדה אך בשבילנו, ואם לא נשכיל להבחין במידע האין - סופי ולא נדע לקטוף ממנו, הרי אנחנו חיים על האדמה ועל העפר - שממנו עשוי הגוף שלנו, ואליו אנו חוזרים לאחר סיבוב כושל ומביש...

אני זוכר קטע אחד מהצגת הקומיקאי מספר אחד בסוריה ובעולם הערבי, שמו דוריד לחאם, הוא גאון בתחום שלו...

החבר'ה נמצאים על יד המעיין, שיכורים לעייפה... וזוהי אם כן שיחה פילוסופית ערה של שיכורים חושבים:

חבר אחד פונה לדוריד: שתית כבר יותר מעשר ליטרים עראק יא רג'ול... על הפנים אתה - כבר לא יכול ללכת גם לא לדבר כמו בן אדם... אינך יכול לעמוד על הרגליים - איך ניקח אותך הביתה! תפסיק לשתות - אינך נראה יותר כבן - אדם...

דוריד הפגוע לוקח את הדברים ללב, ועונה לו: אתה אומר שאינני כבר בן - אדם? שאינני יכול לחשוב ולדבר? כל זה כי אני שותה ערק? טוב בו אני אשכנע אותך שאתה זה החמור כי הפסקת לשתות, ואני זה האדם שממשיך לשתות!

החבר נוזף צועק: אני חמור? אוסכות יא רג'ול - שתית יותר מדי... אולי תתחיל לשתות כמוני מים בשביל להתרענן ולהוריד את העראק מהראש... שריח הערק לא יעבור את סף הדלת והאישה לא תפתח...

דוריד: בוא אני אשכנע אותך שאתה חמאר: תגיד לי - אם תביא לכאן חמאר ותשים לו סטל של מים ואחר של עראק מאיפה הוא ישתה?

החבר: כמובן מסטל המים!

דוריד: כי הוא חמאר!

לאחר הסבר מדעי זה אודות האדם האינטלגנטי והחמור נעדר - כל, נחזור אל גן העדן שלנו בשביל לתאר את מי שחי בתוכו: שני אנשים אינטלגנטים בעלי נשמה פורחת חיים - נמצאים שם באותו האזור: אחד חי בגן - עדן, והשני חי על אדמת העפר וחוזר לאחר מכאן אליה, והדבר תלוי רק בתכולת הסטל המונח לפנינו ו/או בתכולת המוח המונח בראשינו - שאסביר לכם שוב מדוע?

נמשיך בתיעוד הבריאה:

ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע. כאן באמצעות הפסוק הקטן הזה, הוא תיעד את כל תכולת חנות המידע שלו עד הפרטים הקטנים ביותר, ובנוסף הוא תיעד את כל המצבים האנושיים שעלול האדם להיקלע אליהם או להיתקל בהם במרחב מחייתו.

הבה נתחיל להטיל אור על התיעוד הזה מסופו של הפסוק: ועץ הדעת טוב ורע: מהי כוונת הדברים - שהשם יתברך ברא את הרע? בפעם הראשונה בהסטוריה האנושית, כאן בפסוק הזה נזכרת המילה הזאת בתלת מימדיה: רע, ונשאלת השאלה: מהיכן בא הרע? היתכן שהשם יתברך ברא את הרע?

יש מי שאומר, שהרע הוא העדר הטוב, כמו שהחושך הינו העדר האור... ושאלה לי אליו: אם בהעדר הטוב יש את הרע - האם זה מסמל שיש מציאות ווירטואלית לרע או מציאות מעשית? היינו אם אנו מסירים את הטוב מעל השולחן - אנו אמורים לפגוש במצב כזה את "המאומה" - היינו את העדר המציאות של שום דבר, בעוד מה שיוצא מדבריך הוא, שאם מסירים את הטוב מעל השולחן - או אז פוגשים במציאות מהותית שיש לה קיום וישות וגם שם: היישות הזאת נקראת יישות רעה! היא נמצאת וקיימת ומבצבצת - כאשר הטוב הולך לדרכו ומפנה לה את הבמה!

וכך אני חוזר ברשותכם אל השאלה הבסיסית: מהיכן בא הרע? היתכן שהוא בא, כתיעוד הפסוק, מאת השם יתברך?

ישנם דיעות שמכנות את הגוף, את החומר - כדבר שלילי גשמי מגושם, בעל תכונות רעות... לטענה הזאת התייחסתי ארוכות בחיבורי "גוף ונשמה" וראיתי שלמעשה אין חומר שלילי וחומר חיובי, אין חומר טוב ולבטח אין חומר רע, כל התיאורים הללו שייכים לעולם הנשמה שהביאה איתה את היופי והעדינות כמו שהביאה את הכיעור והגועל. לעומת זאת גם לחומר תכונות השייכות רק לו - כמו החום הקור האורך הקשיחות הגודל הכובד... אולם לא ניתן לתאר את החומר כמכוער או יפה או שלילי - כמו שלא ניתן לתאר את הנשמה כגדולה קטנה או קשוחה...

הרושם "השלילי" שנדבק בחומר - מקורו ברגע כניסת הנשמה אל הגוף האנושי, שררה ברגע זה אווירה של מבוכה... כי היה על הזוג המוזר הזה, הגוף והנשמה, להתחבר באחת וליצור מערכת משולבת הפועלת בתיאום והרמוניה עד לרמת שיא... ולמעשה לא תמיד פעל התיאום הזה ברמת שיא בין הגוף והנשמה... היו בעיות באמצע הדרך, היו אי - התאמות, היו אי - דקויות, היו אי - הבנות - כמו שקורה בכל מערכת זוגית אחרת...

הבעיה העיקרית נוצרה כאשר הבינו בני הזוג, כי עומדת בפניהם אפשרות אחת מתוך שתיים - או לשתף פעולה ביניהם ברמה של הרמוניה מלאה, או לחדול להתקיים! זהו רגע המבוכה, כאשר שני בני הזוג מגיעים לידי הבגרות ומתבקשים מתוקף הרגע להתעמת עם המציאות ולהתמודד איתה: לשתף פעולה או לחדול! לעבוד כמערכת מתואמת אחת או לחדול!

ראית פעם ילד קטן כאשר מעמידים אותו מול "חומרת" המעשה שעשה...? הוא מאשים ישר את אחיו או מישהו מהסובבים אותו או אפילו את הילד מהבית השכן - הוא שפך את תכולת הצלחת על הריצפה! הוא יאשים כל אחד שיעלה בדעתו - רק לא את עצמו הוא!

ברמה הזו אנו, נשמתינו וגופינו, מתנהגים כאשר עומדים מול חומרת המעשה שעשינו... איננו יכולים להאשים את השכן כי רק אנחנו בסביבה, ומה שנותר הוא להאשים אחד את השני... אולם במחול ההאשמות הזה - צד אחד בלבד מנצח תמיד, וזה לא פייר ומשווע אי - צדק, כי רק צד אחד האחראי על הדיבור והביטוי יודע לדבר ולהתבטא ולהאשים... ולנצח! זוהי הנשמה שפונה ברגע זה אל הגוף ומאשימה אותו בגשמיות בכיעור בקשיחות ובכל יתר התיאורים מבית היוצר שלה... היא מאשימה ומפלילה אותו בכל התיאורים הבלתי רלוונטים הללו שאין לו המסכן - קשר וחצי קשר איתם... אם היה לו "פה" - היה תוקף בחזרה בטיעון רלוונטי אחד ודי: ומה איתך גברתי הנאה? ומהו תפקידך בחגיגה הזאת? הלא גם לך חלק בפשלה הזאת - הלא כן?

אם רק היה בסביבה צד שלישי שיעמיד את הנשמה על טעותה ובמקומה: הרי מי כמוך יודעת שהתיאורים השליליים הללו שייכים אך לעולמך... דבר שמפליל דווקא אותך - לא "אותו"... אולם ובמחשבה שניה, מה זה משנה מיהו האשם? הרי החידלון רובץ לשניכם בפתח...

לסיכום, לא השם יתברך ברא את "הרע", כי אין בנמצא "חומר" שכזה... מקור המונח "רע" איננו בחומר אלא בסיטואציה מביכה שנוצרה, בה יצרה הנשמה את המונח הזה והשתמשה בו ברגע של מבוכה... כך נטמע במוחינו הרעיון הבלתי רלוונטי הזה מיסודו: שיש רע בנמצא, ומקורו הוא החומר המגושם הקשוח... כך היגענו אל הרעיון המוטעה, שהשם יתברך ברא לכאורה את הרוע - כי הרי הוא ברא את החומר...

בשורות לעיל נתתי הופעה ציורית להסבר הזה... וגם בחיבור "גוף ונשמה" נגעתי בנושא הזה, אך עם חריגה מהביטוי הציורי אל עבר הביטוי המציאותי ועטו התואם.

אם כן, מה התכוון המתעד בתיעודו את "הרע" בפסוק האחרון: ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל, ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע. - מאין צמח הרע?

בשביל להגיע אל התשובה, יש לעמוד על יסודם של הדברים שבא הכתוב לתעדם, ואת הקטע התיעודי הזה, ניתן לחלק לשניים: תיעוד הגן - מהו מכיל, ותיעוד המציאות האנושית שיכולה להתהוות בצל הגן הזה.

החלק הראשון: תיעוד נתוני הגן.

ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל. השם יתברך לא ברא את המידע כי - אם התאים אותו לטבע האדם. עצמות השם היא המידע בעצמו, מכאן אין משמעות ל"בריאת" המידע, במילים אחרות, כל מה שאנחנו רואים ביקום הינו ווראציה של מידע קיים, שעובד באופן זה או אחר, במטרה להתאימו לטבע אדם ולקליטת האדם ולשימוש האדם.

למונח הנקרא "מידע" - קרא השם "עץ", ואת המידע הזה הוא הצמיח עבור האדם מן - האדמה - כלומר התאים אותו לביאת האדם שהולך להימצא ולחיות על האדמה, הוא הכין את המידע הזה עם כלים של האדמה...

הוא השתמש במילה "ויצמח" בשביל לחדד לנו את מהות "המידע" כמינוח: המידע תמיד היה קיים כי הוא מהווה את עצמותו של השם יתברך, לכן השתמש במונח "ויצמח" - מהאדמה צומח דבר שהיה לו כבר קיום, בלעדי השורש או הגרעין לא היה צומח כלום... אם כן, הוא עיבד עבור האדם שעתיד לחיות על האדמה - את המידע בוראציות שונות, על מנת שהאדם יבוא ויקטוף אותם, וייהנה מהם... הוא פתח בפני האדם את כל האוצר, את כל המידע, ללא שום הגבלה: ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ - הוא עיבד עבור האדם כל - עץ, את כל המידע.

השם יתברך ביקש להכין עבור האדם את הבמה, ועליה כל צורות המידע המעובד באופן שיכול לקלוט אותם מיידית וללא שום עכבה. כמו שהזכרתי לעיל - רק להושיט את היד ולקטוף... ואלה הם הוראציות של המידע כמכלול, כפי שהם עובדו בפועל, והותאמו מבעוד מועד לטבע האדם, לקיבולת האדם, ולשימושו בעתיד הקרוב:

נחמד למראה, וטוב למאכל: המידע כמונח לא אמור להיצמד אליו שם - תואר נוסף, כלומר, טעות היא להגיד שיש בידי מידע יפה או מידע מכוער... מידע יכול להיות רק ברור, או חלקי, שלם... והרי מקור המידע לא יספק מידע ברור או לא, חלקי או לא... כלומר שאלת מהות המידע התקנית במהותה - אינה תקנית במקרה הזה, כי ספק המידע במקרה שלפנינו - הוא הוא מקור המידע בכבודו ובעצמו, ובכל זאת הוא השתמש במילות התואר נחמד וטוב, אולם הוא חיבר אותן עם עוד שתי מילים תמהוניות לכאורה - מראה ומאכל - שהופיעו במתכונתן זו בכדי להטיל אור על מאפייני העיבוד שעשה השם יתברך במהות המידע, כך שיתאים לאדם ולטבעו. להלן איפא המאפיינים של דרכי העברת המידע המעובד:

המידע, ולפנים משורת הדין, ייקלט גם דרך חושינו, לפני שינחת במשכנו הקבוע - מוחינו. המידע לא נראה מטבעו - אך אנחנו נראה את המידע, למידע אין טעם - אך האדם יטעם אותו ויריח אותו ואף ייגע בו, יחוש בו. אילולא העיבוד המוקדם שנעשה ע"י השם יתברך - לא היה מקום לחושינו בתהליך קליטת המידע ועיבודו, כי כתובת המידע הינה אחת לכל הדעות: המוח האנושי, אולם גם חושינו יקחו מעתה חלק בתהליך קליטת המידע ועיבודו, וכפי שאמרתי - לפנים משורת הדין.

ואם בחושים עסקינן, אזי יש מקום למשבצת מילות התואר - טוב, נחמד, יפה, חביב, אהוב, נעים... בזאת הוא רמז לנו שאין קיום לרע ולמכוער ולאפל - הם תוצר מדומה של מחשבות האדם ופועלו, שעתיד ליצור הרבה מוצרים דמיוניים, ריקים מתוכן, באמצעותם... הרמז שנדחס כאן הוא ישיר ואינו מטעה: רק לטוב וליפה יש קיום ממשי.

ואם בחושים עסקינן, אזי ניתן לחוש את המידע ולגעת בו: המידע איפא הוא החומר בעצמו, והנתון האחרון בחבילת הנתונים של החלק הראשון מצביע על אחד האופנים הבסיסיים - דרכו יעובד המידע ויועבר אל כתובתו האנושית: המידע ייתהווה דרך החומר שביקום. אבן היא מידע. תפוח הוא ביטוי לחבילת מידע עם קליפה אדומה. הגוף האנושי הוא חבילת מידע, החומר בעצמו ובהתהוותו הוא מידע. ואכן הגיע האדם לזיהוי המידע הצפון בגוף האנושי דרך 23 הכרומוזומים שלו, ואף התחיל לקרוא את המידע של הגינום האנושי המכונה די. אנ. אי... הוא הגיע אל התא ואל החלקיק והאטום והאלקטרודות... המידע איפא אינו נישא על גב החומר, כי - אם החומר בעצמו הוא המידע. הרעיון הזה אינו טפל כבר על האדם, הוא הפנים אותו.

* מידע אנושי - חלק 2 א.
טענות אנושיים כיבוש מיני אין משמעות הישגים ייעוד חומריות קשר מיני להתקדם האין סוף אינטליגנציה אנושיות
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
...נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה איך לפתח שיחה בלי שהצד השני ישים לב? הסיכום הבא מתאר באופן מפורט את ההסברים והדוגמאות של אליעד כהן על האופן שבו ניתן לפתח שיחה, להעלות נושאים חדשים, או להעביר את השיחה לכיוון הרצוי לך, מבלי שהצד השני ירגיש שאתה מכוון את השיחה באופן מודע. אליעד מציג מגוון דוגמאות מעשיות ואסטרטגיות ליצירת שיחות זורמות וטבעיות, שישמשו אתכם לשיפור מיומנויות השיחה...
איך להצליח במכירות? מה אתה מוכר ללקוח? מה הלקוח מחפש? מה הלקוח רוצה? איך להצליח למכור? מהי מהות המכירה? איך מוכרים ללקוח? איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים לקוחות? טיפים למכירות
איך להצליח במכירות? מה אתה מוכר ללקוח? מה הלקוח מחפש? מה הלקוח רוצה? איך להצליח למכור? מהי מהות המכירה? איך מוכרים ללקוח? איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים לקוחות? טיפים למכירות
...מה הלקוח מחפש? מה הלקוח רוצה? איך להצליח למכור? מהי מהות המכירה? איך מוכרים ללקוח? איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים לקוחות? טיפים למכירות איך להצליח במכירות? מה אתה מוכר ללקוח? מה הלקוח מחפש? הצלחה במכירות תלויה במיקוד במהות של המכירה ולא בצורה שלה. הדבר המרכזי שצריך להבין הוא: מה המהות של המכירה? רבים רואים את המכירה כתהליך שבו הם מנסים למכור את המוצר, אך למעשה, המכירה האמיתית קשורה לשאול את עצמך - מה אתה בעצם מוכר ללקוח? לקוחות לא באים לקנות את המוצר...
העמדת פנים בזוגיות, לקבל אהבה שקרית, בגידות בזוגיות, להעמיד פנים בזוגיות, להיות מי שאתה בזוגיות, לאהוב את עצמי כמו שאני, שקרים בזוגיות, משחקים בזוגיות, לבגוד בזוגיות, לשקר בזוגיות, לשקר מישהו כדי שיאהב אותך, עצלנות בזוגיות
העמדת פנים בזוגיות, לקבל אהבה שקרית, בגידות בזוגיות, להעמיד פנים בזוגיות, להיות מי שאתה בזוגיות, לאהוב את עצמי כמו שאני, שקרים בזוגיות, משחקים בזוגיות, לבגוד בזוגיות, לשקר בזוגיות, לשקר מישהו כדי שיאהב אותך, עצלנות בזוגיות
...בזוגיות, להעמיד פנים בזוגיות, להיות מי שאתה בזוגיות, לאהוב את עצמי כמו שאני, שקרים בזוגיות, משחקים בזוגיות, לבגוד בזוגיות, לשקר בזוגיות, לשקר מישהו כדי שיאהב אותך, עצלנות בזוגיות האם כדאי להעמיד פנים בזוגיות? אנשים רבים נוטים להעמיד פנים כאשר הם נכנסים למערכת יחסים או יוצאים לדייטים. הם מציגים מציאות שקרית לגבי עצמם, מתוך רצון להרשים את בן או בת הזוג, וליצור רושם חיובי. דוגמאות נפוצות הן אדם נשוי שמציג עצמו כרווק, אישה המציגה את עצמה כבעלת כסף או...
שכנוע / מכירות / השפעה - להציג פירוש כעובדה - איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות?
...השפעה - להציג פירוש כעובדה - איך לשכנע אנשים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך למכור יותר? איך לשכנע לקוחות? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד דרך איך באפשרותך לשכנע מישהו ולגרום למישהו להאמין לך? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מציג את הפירוש כעובדה. ואסביר, כי כל דבר בעולם שלנו, או שהוא עובדה שקרתה ממש בפועל, או שהוא רק פירוש ופרשנות של אותה העובדה שקרתה בפועל. ויש כמובן גם שקרים ברורים, שהם לא רק שהם לא קרו, אלא שהם אפילו לא פירוש...
רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים
רצון לתת ורצון לקבל בזוגיות, התאהבות ורצון לתת, כמה לתת וכמה לקבל? מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים
...מתי להתעקש ומתי להתפשר? רצון לאהוב, רצון להיות נאהב, נתינה וקבלה בזוגיות, לתת ולקבל במערכות יחסים, אהבת הורים לילדים, נתינה בלי אינטרסים מהי אהבה אמיתית ואיך היא מתבטאת בזוגיות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלת האהבה האמיתית בזוגיות, ומסביר כי אהבה אמיתית היא מצב שבו הרצון של האדם השני הופך להיות ממש הרצון שלך, כאילו מדובר ברצון אחד משותף. כשאתה אוהב מישהו באמת, הרצונות שלו הופכים להיות חשובים עבורך כמו הרצונות שלך עצמך. לדוגמה, אם אתה צופה בטלוויזיה...
לנצח את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית
לנצח את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית
...לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית מדוע כשאתה צודק מול המציאות, אתה מפסיד? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם נקלע לוויכוח או מריבה עם המציאות, גם אם הוא בטוח לגמרי שהוא צודק - הוא תמיד יפסיד. מדוע? משום שהמציאות אינה משתנה בהתאם לצדק של האדם, ולא אכפת לה כלל מה הוא חושב או מרגיש. במאבק מול המציאות, גם ניצחון הוא למעשה הפסד. לדוגמה, אדם שמתעקש לטעון...
עובדה או פירוש, איך לדעת מה עובדה ומה פירוש? איך לזהות את העובדה ואת הפירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה זה עובדה? מה זה פירוש? איך לדעת מה העיקר ומה הטפל? איך לדעת מה הכי חשוב? נוסחה לעובדה או פירוש
עובדה או פירוש, איך לדעת מה עובדה ומה פירוש? איך לזהות את העובדה ואת הפירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה זה עובדה? מה זה פירוש? איך לדעת מה העיקר ומה הטפל? איך לדעת מה הכי חשוב? נוסחה לעובדה או פירוש
...לדעת מה עובדה ומה פירוש? איך לזהות את העובדה ואת הפירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה זה עובדה? מה זה פירוש? איך לדעת מה העיקר ומה הטפל? איך לדעת מה הכי חשוב? נוסחה לעובדה או פירוש איך להבדיל בין עובדה לפירוש בצורה נכונה? הנושא המרכזי שהסביר אליעד כהן בהרצאה הוא איך לזהות את ההבדל בין עובדה לפירוש ואיך להבין מה העיקר ומה הטפל במחשבות שלנו. לפי אליעד, כאשר אדם חושב על משהו או חוקר אותו, חשוב להבין שאין נוסחה מדויקת אחת שמאפשרת להבחין באופן מוחלט...
לבכות, האם בכי משחרר? האם להפסיק להדחיק ולבכות? איך בכי משפיע רגשית? הצפה רגשית, איך נוצר בכי? האם יעזור לבכות? למה בכי משחרר? צורך לבכות, למה אנשים בוכים? האם בכי עוזר? בעד ונגד לבכות, הדחקה ובכי, לא מצליח להפסיק לבכות
לבכות, האם בכי משחרר? האם להפסיק להדחיק ולבכות? איך בכי משפיע רגשית? הצפה רגשית, איך נוצר בכי? האם יעזור לבכות? למה בכי משחרר? צורך לבכות, למה אנשים בוכים? האם בכי עוזר? בעד ונגד לבכות, הדחקה ובכי, לא מצליח להפסיק לבכות
...איך נוצר בכי? האם יעזור לבכות? למה בכי משחרר? צורך לבכות, למה אנשים בוכים? האם בכי עוזר? בעד ונגד לבכות, הדחקה ובכי, לא מצליח להפסיק לבכות האם בכי יכול לשחרר ולהקל עלינו? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה האם בכי יכול לפתור בעיות רגשיות ולשחרר אותנו ממצבים של לחץ ועצב. הוא מציג את נושא הבכי כתגובה רגשית פיזית, שנועדה לבטא את הכאב הפנימי של האדם. הכאב יכול לנבוע מעצב או לעיתים משמחה, אך בדרך כלל בכי נוצר מתוך תחושת עצב ורגשות שליליים שמציפים את האדם...
לסלוח לעצמך, איך לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא להאשים את עצמך בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? שנאה עצמית ואחריות אישית
לסלוח לעצמך, איך לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך? איך לא להאשים את עצמך בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? שנאה עצמית ואחריות אישית
...איך לא להאשים את עצמך בשום דבר? איך לא לכעוס על עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? איך לקבל את עצמך בלי תנאים? איך לאהוב את עצמך בלי תנאים? שנאה עצמית ואחריות אישית איך לסלוח לעצמך ולהתמודד עם רגשות אשמה? כיצד לסלוח לעצמך על כל דבר? איך להסיר אחריות מעצמך ולסיים את תחושת הכעס העצמי? האם כדאי לקחת אחריות מלאה או להסיר אחריות לחלוטין כדי לשחרר את עצמך מתחושת האשמה? אליעד כהן מציע שיטה של הסרת אחריות כחלק מתהליך של סליחה עצמית. המטרה היא להבין אם באמת הייתה...
מעגל של פירושים שליליים וחיוביים, טיפול במאניה דיפרסיה, איך לצאת ממאניה דיפרסיה? איך לטפל במאניה דיפרסיה? טיפול בהפרעה ביפולרית, טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לצאת מלופ? פירושים שליליים, פירושים חיוביים, עובדות ופירושים
מעגל של פירושים שליליים וחיוביים, טיפול במאניה דיפרסיה, איך לצאת ממאניה דיפרסיה? איך לטפל במאניה דיפרסיה? טיפול בהפרעה ביפולרית, טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לצאת מלופ? פירושים שליליים, פירושים חיוביים, עובדות ופירושים
...של פירושים שליליים וחיוביים, טיפול במאניה דיפרסיה, איך לצאת ממאניה דיפרסיה? איך לטפל במאניה דיפרסיה? טיפול בהפרעה ביפולרית, טיפול בהפרעה דו קוטבית, איך לצאת מלופ? פירושים שליליים, פירושים חיוביים, עובדות ופירושים מדוע האדם הרגיש כל כך רע למרות שהמציאות לא נוראית? הסיבה שהאדם הרגיש רע כל כך, לפי ההסבר של אליעד כהן, אינה שהמציאות אכן גרועה באופן אובייקטיבי, אלא שהוא התרגל לפרש כל אירוע וכל חוויה בצורה שלילית קיצונית ומוגזמת. בהתחלה האדם שאל את עצמו...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2
...איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2 המשך מכאן: כיצד ניתן לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בקלי קלות ? האם אתה אוהב את עצמך מספיק ? חלק 1. איך כל זה קשור? כי אכן באפשרותך לגרום לעצמך לרצות להשתפר וזאת על ידי ביצוע של פעולות קטנות הפשוטות ביותר והבסיסיות ביותר שהן אומנם אכן פשוטות וקלות לביצוע. לא רק כמו לקחת כוס מים מהברז כמו שהזכרנו בהתחלה, אלא הן קלות לביצוע וליישום כמעט כמו לנשום אויר. ולהיכן אנחנו מגיעים מכאן? מכאן אנחנו חוזרים לפעולה...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו מסמך דתי הינו...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת על תופעות במציאות. במ...
תובנות לחיים 10
...הוא מגלה שכל מה שהוא רואה במציאות זה חלום, והוא נמצא בתוך החלום של האני הגדול ביותר, שהוא מעל אני, מעל סיבה וזמן, ולכן, אדם לא יכול לשנוא את עצמו, ולא לשנוא אחרים. אלא לאהוב את עצמו בשלמות בחיי היום יום. לוח זמנים כמסגרת תומכת אין דבר נפלא מלוח זמנים מסודר, לוח זמנים שאדם רושם את המטרות שלו בכל יום, יומן אירועים, מסדר את הזמנים לפי שעות כך שיוכל לבנות אתם את שאר הדברים הנוספים עם לוחות זמנים נוספים ומתכנן דברים. לוח זמנים שמאפשר לו להיות גמיש כשמתאפשר...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...על חיי הנישואין רומנטיקה, אושר ועוד כמה הנחות יסוד שגויות. מאת אמונה ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרוייקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים...
חרדת כישלון והרצון להצליח - תרופה ועזרה לחבר
...יותר מכולם, להיות הכי טוב ולהקדיש את חייו למען המטרות שהוא יוצר לעצמו. ראוי קודם להבין שאותו אדם אוחז בתפישה שתחושת הסיפוק הפנימית שלו תלויה בהצלחה שלו. הלך המחשבה שלו הוא כזה, שאם הוא ישיג את הדבר שהוא רוצה ורק אם הוא יגיע ליעד שרצה, רק אז הוא ירגיש טוב ושליו מבפנים. למתבונן מהצד זה די מובן שמדובר בסיפוק רגעי ושמיד לאחר מכן אותו אדם ימצא לעצמו יעד חדש ושוב יתלה את תחושת הסיפוק שלו בהשגתו, ועד אז הוא ככל הנראה שוב ירגיש שחסר לו משהו מבפנים. מעבר...
זה לא צריך להיות מושלם, זה צריך להיות מרגש
...לשלמות גורמת לנו לכך שאנחנו מעכבים חלומות כי התנאים עוד לא הבשילו, חונקים את אש היצירה מתוך צורך להתקבל, לזכות באהדה ולהיות מקוריים, ולא משחררים דברים, כי עוד לא לגמרי סיימנו אותם. על מפלצת הפרפקציוניזם והדרכים להתיידד אתה. פרפקציוניזם - שאיפה לשלמות היא אחד המעכבים המשמעותיים בחיי יצירה ובחיים בכלל. בסדנת דרך האמן אותה אני מנחה, אני נתקלת שוב ושוב באנשים מוכשרים שמפריעים לעצמם לממש את חלומות חייהם. הם לא תמיד יקראו לזה פרפקציוניזם, הגדרות נפוצות...
לימוד מתמטיקה למתחילים - חיבור וחיסור + טיפים לביצוע פעולות חיבור וחיסור במתמטיקה, לימוד חשבון
...לביצוע פעולות חיבור וחיסור במתמטיקה, לימוד חשבון איך לחשב חיבור של 2 מספרים בודדים - פשוט מתרגלים וזוכרים את התוצאה... טיפ: אם מחברים 2 מספרים שאחד מהם הוא 7 ומעלה והשני הוא 4 ומעלה, אז מחשבים זאת כך. שלב 1 - ניקח את המספר הגדול ונראה כמה צריך להשלים כדי להגיע ל 10. לדוגמה: 10-7=3 10-8=2 10-9=1 שלב 2 - ניקח את המספר השני הקטן יותר, ונפחית ממנו את כמה צריך להשלים את המספר הגדול כדי להגיע ל 10. לדוגמה, אם יש לנו 7 + 4, אז צריך להשלים 3 כדי להגיע ל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זבנג וגמרנו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: זבנג וגמרנו, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זבנג וגמרנו, איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, אימון אישי ועסקי, ייעוץ טיפולי בתחום זבנג וגמרנו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3809 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:23:46 - wesi4