ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זבנג וגמרנו ✔מידע אנושי - חלק 1 ב ✔* מידע אנושי - חלק 1 א. ישנם אם כן שלוש מעלות למהות ה הנאה: 1. ניתן ליהנות... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מידע אנושי - חלק 1 ב
* מידע אנושי - חלק 1 א.

ישנם אם כן שלוש מעלות למהות ה הנאה:

1. ניתן ליהנות מבלי לעבוד.

2. ניתן ליהנות וגם לעבוד.

3. ניתן לעבוד בשביל ליהנות.

וכך גם מנות ההנאה מתחלקות: המאה דולר נהנה ממנה מס' 1 הרבה, מס' 2 הרבה מאוד, והשלישי נהנה מהמאה דולר הכי הרבה.

וגם השם יתברך התוודע לסולם הערכים הזה, וביקש לנצל את ערכיו: לתת הכי הרבה... ליצור מצב שניתן לקבל בו (ממנו) הכי הרבה. הוא יצר את האדם ושם אותו על יד אוצר המידע שלו: אתה יכול לקחת ממנו מה שאתה רוצה... כולנו יודעים שאדם הראשון נברא בגן - עדן, כלומר ליד אוצר מידע אין - סופי שעמד לרשותו, רק ירצה - יושיט את היד ויקח.

השתמשתי לעיל בדוגמה של המאה דולר המונחת בפינת הרחוב, ובניתי בעקבותיה את סולם שלושת דרגות ההנאה: הדרגה הראשונה מסמלת את האדם הנתון כל כולו לחסדי השם יתברך ועליו אמרו: אין לאל ידו... הוא יושב בפינה וממתין שיביאו לו את המידע הקונקרטי המעובד וישימו אותו לפניו ואם אפשר בתוך פיו - כתינוק בן יומו שאינו יכול אף לינוק בכוחות עצמו. המידע אכן זורם אליו ומגיע באופן קונקרטי ומעובד - והוא מקבל אותו ונהנה ממנו ללא ספק. זהו האדם נטול הנשמה שהתייחסתי אליו ואף שתיתי איתו כוס קפה במאמרי האחרון "גוף ונשמה".

אדם נטול נשמה הוא אדם כמונו עם גוף ורמח אברים ואף אינטלגנציה אנושית היושבת בחלקו הרם של גופו - במוח. "אדם" כזה דומה לאין ערוך לחיה המוכרת לנו, שחייה על ידינו. לחיה הזאת ולאדם הזה (נטול הנשמה) תכלית אחת בחיים: לשרוד, היינו לקלוט את המידע האפשרי ולנצלו למטרת שרידותו. המדע של העידן האחרון חשף הרבה שיטות ומנגנונים מתוחכמים המתפתחים "בגוף" החיה, ותורמים באופן זה או אחר לשרידותה. ספריות המדע מלאות ספרים כאלו, המתעדים את התפתחות החיה באופן מדויק ופרטני, החל מהתפתחות החד - תאי ועד להתפתחות הפיל... לחתך המידע הזה קרא האדם "תורת האיבולוציה" - תורת ההתפתחות, ואכן הצפי המדעי הזה על החיה לא מותיר מקום לספק: קיים מסלול של התפתחות בכל חיה וחיה, האחראי לו מנגנון אוטומטי שמתפתח מאליו... במילים אחרות, ברור לכל הוא, שמקור ההתפתחות אינו "ברצון" החיה ושאיפותיה כי - אם במנגנון עלום - מעין אוטומט הפועל מאליו, ולפי מיטב הבנתי, אוטומט - זהו תהליך צפוי הנצפה בשרשרת אירועים.

במילים אחרות, זהו מקור המידע המעובד הזורם אל הישות הראשונה שלנו, והמתקיימת על שטח המדרגה הראשונה של הסולם שבניתי לעיל. הישות הזאת מקבלת מידע ממקור כלשהו ללא עבודה או מאמץ - ונהנית מהמידע הזה, הוא עוזר להישרדותה - וכך היא מתרגמת בפועל את ההנאה ממנו, ב הישרדות. זהו מקור "הרצון" להישרדות החיה, ואף להישרדות "החיה" שבאדם: ההנאה מהמידע המתקבל.

כידוע, המונח "הישרדות" הינו שם תואר הפועל בתוך פרק זמן, אינני יכול להישרד בזבנג וגמרנו, כלומר אינני יכול לקבל מנת מידע מסויימת ומוגדרת וזהו... הישרדותי נמשכת לפרק זמן מסויים - המידע זורם אלי בפרק זמן הזה, והמנה השניה של המידע המתקבל היא זאת שגורמת להתהוות יחידת הזמן השניה של ההישרדות - של ההנאה. אנו קוראים למנגנון המתהווה כמנגנון אוטומט איבולוציונלי, ולמעשה המדובר הוא במנת המידע המתקבלת השניה, היוצרת את יחידת הזמן השניה. זהו בכל אופן שטח המחיה של מי שחי על המדרגה הראשונה שלנו: ליהנות בלי לעבוד. על המדרגה הזאת חיה החיה, ואף האדם (אינטלגנטי) נטול הנשמה.

על שטח המדרגה השניה, חי יצור שנהנה וגם עובד. אם זכור לכם, הדגשתי את המדרגה השניה הזאת בסולם שלוש המדרגות שציירתי לעיל, ועכשיו הזמן לגלות לכם מדוע הדגשתי...

ובכן, על המדרגה השניה חי רוב המין האנושי, גם אני חי על המדרגה הזאת, לכן ביקשתי להאיר קצת את הבית שלי ולהדגיש אותו על המפה...

זכור לכם המזלניק שהבחין במאה דולר הנמצאת בפינת הרחוב - ורץ כטיל לקחת אותה? זהו "האדם" החי על המדרגה הזאת.

קודם - כל הוא קודּם מהמדרגה הראשונה שחי עליה האדם והחיה נטולי - נשמה, אל אדם בעל נשמה ורצון, לכן כאשר הבחין במאה דולר, הוא קפץ על המציאה ורץ לקחת אותה, הוא לא נשאר יושב במקומו - הוא ביקש להתקדם, וללא הרצון - לא היה מופעל בו מנגנון השאיפה להתקדם, יש בו "רצון" להתפתח, להתקדם... הנשמה שהתארחה בגוף האנושי הזה - היא זו האחראית על מפתח הרצון, ודרכה הופעלו כל המנגונים ששותף בהם "הרצון". (חיה טורפת למשל היא פחות מסוכנת כאשר היא שבעה, כי היא רק "רוצה" להשרד... תנאי הישרדותה יכתיבו את התנהגותה).

אולם יש לנו בעיה עם "האדם" הזה - ואנחנו נמצאים עדיין על המדרגה השניה.

ואלה הם מאפייני הבעיה: למרות הרצון שבו, ולמרות המודעות שבו להתקדם ולשאוף ליותר - הוא רק יושב בפינת הרחוב וממתין שמישהו יפיל מאה דולר, או אז הוא ירוץ לחטוף אותה... הוא לא יחפש בעצמו את המאה דולר! הוא לא יחפש בעצמו את המידע, אולי ולמען התיעוד - נכון לדייק: הוא לא תמיד יחפש בעצמו את המידע... הרוב המוחץ של תושבי תבל מעדיף שהזדמנות בשלה תיפול בידו, והוא מוצא את עצמו מטולטל בין פינות הרחוב...

יש לנו הרבה חוקרים ומדענים ויזמים ושאפתנים, אך אנו מגיעים לאיזשהו מקום ויושבים לחכות... למה אנו מחכים בדיוק? איננו יודעים... זוהי תכונת "החיה" שבנו, אנו חוזרים אליה חדשות לבקרים, ונכנסים אל שלב תמהוני ללא שום סיבה ראויה... הבעיה שלנו היא התירוץ שאנו מתהדרים בו כאשר נכנסים לשלב תמוה כזה: אני מחכה להזדמנות! אני מחכה לירושה, אני מחכה שאבא "ישחרר" לי, שהבוס יקדם אותי, שמשהו יזוז, שהמשיח יבוא... אנו חושבים כי בתירוץ הזה עושים מעשה חכם וראוי: למה לי להתאמץ ולעבוד כאשר הנתונים הכלכליים שלי או של אבי או של מעמדי - מאפשרים לי להתפרנס בכבוד גדול וללא עמל... למה לי לבזבז אנרגיה כאשר לפז"מ המילה האחרונה? למה לי לימודים ותעודות ובכלל למה לי עבודה, אם אפשר להשיג כסף או פרנסה - בדרכים חלופיות קלילות שונות ומשונות?

אנו אנשים בעלי נשמה ורצון ואינטלגנציה, לכן היינו חייבים לתרץ את ישיבתינו בפינת הרחוב בתירוצים מתירוצים שונים, בעוד החיה יכולה לשבת שעות על גבי שעות בפינת הרחוב בלי להזדקק לשום תירוץ. זה לא אמור להיות ההבדל בין החיה לאדם, אולם ונכון להיום - זהו ההבדל היחיד בינהם: האדם מתרץ את התבטלותו - והחיה לא.

ובשעה טובה ומוצלחת, אנו מגיעים אל המדרגה השלישית והאחרונה: ניתן לעבוד בשביל ליהנות. המדרגה הזו חולפת מהר ממבטי מי שמגיע אליה, הוא רואה אותה פעם אחת בלבד, כי הוא עוזב אותה מיד עם הגעתו אל עבר מקום אחר, ומתקדם הלאה... אל מחוז אחר אל מקומות יותר אטרקטיביים, הוא נמצא תמיד בתנועה. האדם הזה נהנה מכל רגע בחייו וספק אם הוא מגיע אל קיצם, כי יש התחלה אך אין קץ לחיים שכאלה.

חיים שכאלה: לקחת. רק לקחת. האדם הזה עסוק כל הזמן בלהושיט את היד ולקחת מידע, הוא מעבד אותו ומגיע אל מידע אחר, או אז הוא משלב את המידע שהגיע אליו עם עוד מידע ששואב מידו המושטת - ואינני משתמש בלשון ציורית: מושיט את ידו ולוקח מידע, כמה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, בסיגנון שרק ירצה, יש, יש ברוך השם הרבה מאוד מידע, מה שנקרא מידע לאין סוף - כשמו, כן הוא.

תמיד הוא רץ מחפש בודק מבחין מאבחן מעבד, הוא משתמש תדירות בכל הפועלים הנפעלים והמתפעלים עם המידע. לאן אתה רץ - שאל אותו מישהו? תמתין קצת, תנוח קמעה, קח אוויר...

להמתין קצת? לנוח? הצחקתני... זאת תמצית תשובתו.

וזהו בעינו הסדר שתועד על ידי השם יתברך, מילה במילה, לפי הסדר והסולם הזה.

בראשית פרק ב:

ד אלה תולדות השמים והארץ בהבראם: ביום עשות ה' אלקים ארץ ושמים.

ז וייצר ה' אלקים את - האדם עפר מן - האדמה, ויפח באפיו נשמת חיים, ויהי האדם לנפש חיה: מכאן אנו רואים את סדר הבריאה: קודם יצר את האדם, ללא נשמה, עם מוח ואינטלגנציה, ורק לאחר מכאן הפיח בו את הנשמה שכבר היתה קיימת, מוכנה ומזומנת לקליטת הגוף.

מניסוח המקרא ניתן להסיק, שגוף האדם נברא למעשה בשביל ולמען הנשמה, היינו בשביל לאכלס אותה: "וייצר ה' אלקים את - האדם" - אך הוא לא אמר שייצר את הנשמה, אלא נפח בו מיד לאחר שייצר את גוף האדם - את הנשמה המוכנה מראש: וייצר... ויפח באפיו נשמת חיים, דבר המעיד שהנשמה היתה כבר שרירה וקיימת, והגוף נוצר בשביל לפתור בעיה טכנית שעמדתי עליה במאמרי "גוף ונשמה", ובנוסף בשביל לקיים את רצון השם: לתת לישות שלו הכי הרבה. נא לזכור שוב את סולם הנתינה: זה שנמצא בדרגה הראשונה בסולם ניתן לתת לו הרבה, בדרגה השניה ניתן לתת לו הרבה מאוד, ולישות העומדת בדרגה האחרונה שבסולם ניתן לתת לה הכי הרבה: אליה ביקש השם יתברך להגיע ולתת.

יש לשים לב לסדר הבריאה: קודם יצר אדם נטול נשמה, אדם שנמצא בדרגה הראשונה בסולם שלנו, זה שיכול ליהנות בלי לעבוד, זה שיכול רק לקבל על מנת להשרד, דבר המעיד על קיום מושג כזה של אדם אינטלגנטי נטול נשמה: "האדם הזה" נמצא בין החיה נטולת הנשמה לבין האדם בעל הנשמה והרצונות, לכן הוא ברא את החיה לפני שברא את האדם.

וכך הוא ממשיך ומתעד את סדר בריאתו:

ח ויטע ה' אלקים גן בעדן מקדם, וישם שם את - האדם אשר יצר. מכאן, גן - עדן נמצא כאן איתנו ואצלינו על האדמה, הוא לא נמצא בשמים ולא במעמקי האדמה, כי גן - עדן שהכתוב מדבר בו הוא חנות המידע ההיא שדיברתי עליה בפתח המאמר... אנחנו נמצאים כל הזמן בגן של מידע אין - סופי, השם יתברך ברא אותנו בשביל שניקח מהמידע הזה ונעבד אותו ונהנה ממנו, ולכן המידע הזה צריך להיות כל הזמן בהשג יד, מכאן אני שואב את הקביעה שאנו חיים למעשה בגן - עדן, והגן הזה נמצא הלכה למעשה בקירבנו - או אם תרצה אנו נמצאים בקרבו. אנחנו למעשה מגדירים את הסביבה שלנו: אם השכלנו לנצל את המידע ולקטוף אותו, הרי סביבתינו גן - עדן היא - שנועדה אך בשבילנו, ואם לא נשכיל להבחין במידע האין - סופי ולא נדע לקטוף ממנו, הרי אנחנו חיים על האדמה ועל העפר - שממנו עשוי הגוף שלנו, ואליו אנו חוזרים לאחר סיבוב כושל ומביש...

אני זוכר קטע אחד מהצגת הקומיקאי מספר אחד בסוריה ובעולם הערבי, שמו דוריד לחאם, הוא גאון בתחום שלו...

החבר'ה נמצאים על יד המעיין, שיכורים לעייפה... וזוהי אם כן שיחה פילוסופית ערה של שיכורים חושבים:

חבר אחד פונה לדוריד: שתית כבר יותר מעשר ליטרים עראק יא רג'ול... על הפנים אתה - כבר לא יכול ללכת גם לא לדבר כמו בן אדם... אינך יכול לעמוד על הרגליים - איך ניקח אותך הביתה! תפסיק לשתות - אינך נראה יותר כבן - אדם...

דוריד הפגוע לוקח את הדברים ללב, ועונה לו: אתה אומר שאינני כבר בן - אדם? שאינני יכול לחשוב ולדבר? כל זה כי אני שותה ערק? טוב בו אני אשכנע אותך שאתה זה החמור כי הפסקת לשתות, ואני זה האדם שממשיך לשתות!

החבר נוזף צועק: אני חמור? אוסכות יא רג'ול - שתית יותר מדי... אולי תתחיל לשתות כמוני מים בשביל להתרענן ולהוריד את העראק מהראש... שריח הערק לא יעבור את סף הדלת והאישה לא תפתח...

דוריד: בוא אני אשכנע אותך שאתה חמאר: תגיד לי - אם תביא לכאן חמאר ותשים לו סטל של מים ואחר של עראק מאיפה הוא ישתה?

החבר: כמובן מסטל המים!

דוריד: כי הוא חמאר!

לאחר הסבר מדעי זה אודות האדם האינטלגנטי והחמור נעדר - כל, נחזור אל גן העדן שלנו בשביל לתאר את מי שחי בתוכו: שני אנשים אינטלגנטים בעלי נשמה פורחת חיים - נמצאים שם באותו האזור: אחד חי בגן - עדן, והשני חי על אדמת העפר וחוזר לאחר מכאן אליה, והדבר תלוי רק בתכולת הסטל המונח לפנינו ו/או בתכולת המוח המונח בראשינו - שאסביר לכם שוב מדוע?

נמשיך בתיעוד הבריאה:

ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ נחמד למראה וטוב למאכל ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע. כאן באמצעות הפסוק הקטן הזה, הוא תיעד את כל תכולת חנות המידע שלו עד הפרטים הקטנים ביותר, ובנוסף הוא תיעד את כל המצבים האנושיים שעלול האדם להיקלע אליהם או להיתקל בהם במרחב מחייתו.

הבה נתחיל להטיל אור על התיעוד הזה מסופו של הפסוק: ועץ הדעת טוב ורע: מהי כוונת הדברים - שהשם יתברך ברא את הרע? בפעם הראשונה בהסטוריה האנושית, כאן בפסוק הזה נזכרת המילה הזאת בתלת מימדיה: רע, ונשאלת השאלה: מהיכן בא הרע? היתכן שהשם יתברך ברא את הרע?

יש מי שאומר, שהרע הוא העדר הטוב, כמו שהחושך הינו העדר האור... ושאלה לי אליו: אם בהעדר הטוב יש את הרע - האם זה מסמל שיש מציאות ווירטואלית לרע או מציאות מעשית? היינו אם אנו מסירים את הטוב מעל השולחן - אנו אמורים לפגוש במצב כזה את "המאומה" - היינו את העדר המציאות של שום דבר, בעוד מה שיוצא מדבריך הוא, שאם מסירים את הטוב מעל השולחן - או אז פוגשים במציאות מהותית שיש לה קיום וישות וגם שם: היישות הזאת נקראת יישות רעה! היא נמצאת וקיימת ומבצבצת - כאשר הטוב הולך לדרכו ומפנה לה את הבמה!

וכך אני חוזר ברשותכם אל השאלה הבסיסית: מהיכן בא הרע? היתכן שהוא בא, כתיעוד הפסוק, מאת השם יתברך?

ישנם דיעות שמכנות את הגוף, את החומר - כדבר שלילי גשמי מגושם, בעל תכונות רעות... לטענה הזאת התייחסתי ארוכות בחיבורי "גוף ונשמה" וראיתי שלמעשה אין חומר שלילי וחומר חיובי, אין חומר טוב ולבטח אין חומר רע, כל התיאורים הללו שייכים לעולם הנשמה שהביאה איתה את היופי והעדינות כמו שהביאה את הכיעור והגועל. לעומת זאת גם לחומר תכונות השייכות רק לו - כמו החום הקור האורך הקשיחות הגודל הכובד... אולם לא ניתן לתאר את החומר כמכוער או יפה או שלילי - כמו שלא ניתן לתאר את הנשמה כגדולה קטנה או קשוחה...

הרושם "השלילי" שנדבק בחומר - מקורו ברגע כניסת הנשמה אל הגוף האנושי, שררה ברגע זה אווירה של מבוכה... כי היה על הזוג המוזר הזה, הגוף והנשמה, להתחבר באחת וליצור מערכת משולבת הפועלת בתיאום והרמוניה עד לרמת שיא... ולמעשה לא תמיד פעל התיאום הזה ברמת שיא בין הגוף והנשמה... היו בעיות באמצע הדרך, היו אי - התאמות, היו אי - דקויות, היו אי - הבנות - כמו שקורה בכל מערכת זוגית אחרת...

הבעיה העיקרית נוצרה כאשר הבינו בני הזוג, כי עומדת בפניהם אפשרות אחת מתוך שתיים - או לשתף פעולה ביניהם ברמה של הרמוניה מלאה, או לחדול להתקיים! זהו רגע המבוכה, כאשר שני בני הזוג מגיעים לידי הבגרות ומתבקשים מתוקף הרגע להתעמת עם המציאות ולהתמודד איתה: לשתף פעולה או לחדול! לעבוד כמערכת מתואמת אחת או לחדול!

ראית פעם ילד קטן כאשר מעמידים אותו מול "חומרת" המעשה שעשה...? הוא מאשים ישר את אחיו או מישהו מהסובבים אותו או אפילו את הילד מהבית השכן - הוא שפך את תכולת הצלחת על הריצפה! הוא יאשים כל אחד שיעלה בדעתו - רק לא את עצמו הוא!

ברמה הזו אנו, נשמתינו וגופינו, מתנהגים כאשר עומדים מול חומרת המעשה שעשינו... איננו יכולים להאשים את השכן כי רק אנחנו בסביבה, ומה שנותר הוא להאשים אחד את השני... אולם במחול ההאשמות הזה - צד אחד בלבד מנצח תמיד, וזה לא פייר ומשווע אי - צדק, כי רק צד אחד האחראי על הדיבור והביטוי יודע לדבר ולהתבטא ולהאשים... ולנצח! זוהי הנשמה שפונה ברגע זה אל הגוף ומאשימה אותו בגשמיות בכיעור בקשיחות ובכל יתר התיאורים מבית היוצר שלה... היא מאשימה ומפלילה אותו בכל התיאורים הבלתי רלוונטים הללו שאין לו המסכן - קשר וחצי קשר איתם... אם היה לו "פה" - היה תוקף בחזרה בטיעון רלוונטי אחד ודי: ומה איתך גברתי הנאה? ומהו תפקידך בחגיגה הזאת? הלא גם לך חלק בפשלה הזאת - הלא כן?

אם רק היה בסביבה צד שלישי שיעמיד את הנשמה על טעותה ובמקומה: הרי מי כמוך יודעת שהתיאורים השליליים הללו שייכים אך לעולמך... דבר שמפליל דווקא אותך - לא "אותו"... אולם ובמחשבה שניה, מה זה משנה מיהו האשם? הרי החידלון רובץ לשניכם בפתח...

לסיכום, לא השם יתברך ברא את "הרע", כי אין בנמצא "חומר" שכזה... מקור המונח "רע" איננו בחומר אלא בסיטואציה מביכה שנוצרה, בה יצרה הנשמה את המונח הזה והשתמשה בו ברגע של מבוכה... כך נטמע במוחינו הרעיון הבלתי רלוונטי הזה מיסודו: שיש רע בנמצא, ומקורו הוא החומר המגושם הקשוח... כך היגענו אל הרעיון המוטעה, שהשם יתברך ברא לכאורה את הרוע - כי הרי הוא ברא את החומר...

בשורות לעיל נתתי הופעה ציורית להסבר הזה... וגם בחיבור "גוף ונשמה" נגעתי בנושא הזה, אך עם חריגה מהביטוי הציורי אל עבר הביטוי המציאותי ועטו התואם.

אם כן, מה התכוון המתעד בתיעודו את "הרע" בפסוק האחרון: ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל, ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע. - מאין צמח הרע?

בשביל להגיע אל התשובה, יש לעמוד על יסודם של הדברים שבא הכתוב לתעדם, ואת הקטע התיעודי הזה, ניתן לחלק לשניים: תיעוד הגן - מהו מכיל, ותיעוד המציאות האנושית שיכולה להתהוות בצל הגן הזה.

החלק הראשון: תיעוד נתוני הגן.

ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל. השם יתברך לא ברא את המידע כי - אם התאים אותו לטבע האדם. עצמות השם היא המידע בעצמו, מכאן אין משמעות ל"בריאת" המידע, במילים אחרות, כל מה שאנחנו רואים ביקום הינו ווראציה של מידע קיים, שעובד באופן זה או אחר, במטרה להתאימו לטבע אדם ולקליטת האדם ולשימוש האדם.

למונח הנקרא "מידע" - קרא השם "עץ", ואת המידע הזה הוא הצמיח עבור האדם מן - האדמה - כלומר התאים אותו לביאת האדם שהולך להימצא ולחיות על האדמה, הוא הכין את המידע הזה עם כלים של האדמה...

הוא השתמש במילה "ויצמח" בשביל לחדד לנו את מהות "המידע" כמינוח: המידע תמיד היה קיים כי הוא מהווה את עצמותו של השם יתברך, לכן השתמש במונח "ויצמח" - מהאדמה צומח דבר שהיה לו כבר קיום, בלעדי השורש או הגרעין לא היה צומח כלום... אם כן, הוא עיבד עבור האדם שעתיד לחיות על האדמה - את המידע בוראציות שונות, על מנת שהאדם יבוא ויקטוף אותם, וייהנה מהם... הוא פתח בפני האדם את כל האוצר, את כל המידע, ללא שום הגבלה: ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ - הוא עיבד עבור האדם כל - עץ, את כל המידע.

השם יתברך ביקש להכין עבור האדם את הבמה, ועליה כל צורות המידע המעובד באופן שיכול לקלוט אותם מיידית וללא שום עכבה. כמו שהזכרתי לעיל - רק להושיט את היד ולקטוף... ואלה הם הוראציות של המידע כמכלול, כפי שהם עובדו בפועל, והותאמו מבעוד מועד לטבע האדם, לקיבולת האדם, ולשימושו בעתיד הקרוב:

נחמד למראה, וטוב למאכל: המידע כמונח לא אמור להיצמד אליו שם - תואר נוסף, כלומר, טעות היא להגיד שיש בידי מידע יפה או מידע מכוער... מידע יכול להיות רק ברור, או חלקי, שלם... והרי מקור המידע לא יספק מידע ברור או לא, חלקי או לא... כלומר שאלת מהות המידע התקנית במהותה - אינה תקנית במקרה הזה, כי ספק המידע במקרה שלפנינו - הוא הוא מקור המידע בכבודו ובעצמו, ובכל זאת הוא השתמש במילות התואר נחמד וטוב, אולם הוא חיבר אותן עם עוד שתי מילים תמהוניות לכאורה - מראה ומאכל - שהופיעו במתכונתן זו בכדי להטיל אור על מאפייני העיבוד שעשה השם יתברך במהות המידע, כך שיתאים לאדם ולטבעו. להלן איפא המאפיינים של דרכי העברת המידע המעובד:

המידע, ולפנים משורת הדין, ייקלט גם דרך חושינו, לפני שינחת במשכנו הקבוע - מוחינו. המידע לא נראה מטבעו - אך אנחנו נראה את המידע, למידע אין טעם - אך האדם יטעם אותו ויריח אותו ואף ייגע בו, יחוש בו. אילולא העיבוד המוקדם שנעשה ע"י השם יתברך - לא היה מקום לחושינו בתהליך קליטת המידע ועיבודו, כי כתובת המידע הינה אחת לכל הדעות: המוח האנושי, אולם גם חושינו יקחו מעתה חלק בתהליך קליטת המידע ועיבודו, וכפי שאמרתי - לפנים משורת הדין.

ואם בחושים עסקינן, אזי יש מקום למשבצת מילות התואר - טוב, נחמד, יפה, חביב, אהוב, נעים... בזאת הוא רמז לנו שאין קיום לרע ולמכוער ולאפל - הם תוצר מדומה של מחשבות האדם ופועלו, שעתיד ליצור הרבה מוצרים דמיוניים, ריקים מתוכן, באמצעותם... הרמז שנדחס כאן הוא ישיר ואינו מטעה: רק לטוב וליפה יש קיום ממשי.

ואם בחושים עסקינן, אזי ניתן לחוש את המידע ולגעת בו: המידע איפא הוא החומר בעצמו, והנתון האחרון בחבילת הנתונים של החלק הראשון מצביע על אחד האופנים הבסיסיים - דרכו יעובד המידע ויועבר אל כתובתו האנושית: המידע ייתהווה דרך החומר שביקום. אבן היא מידע. תפוח הוא ביטוי לחבילת מידע עם קליפה אדומה. הגוף האנושי הוא חבילת מידע, החומר בעצמו ובהתהוותו הוא מידע. ואכן הגיע האדם לזיהוי המידע הצפון בגוף האנושי דרך 23 הכרומוזומים שלו, ואף התחיל לקרוא את המידע של הגינום האנושי המכונה די. אנ. אי... הוא הגיע אל התא ואל החלקיק והאטום והאלקטרודות... המידע איפא אינו נישא על גב החומר, כי - אם החומר בעצמו הוא המידע. הרעיון הזה אינו טפל כבר על האדם, הוא הפנים אותו.

* מידע אנושי - חלק 2 א.
הישגים חדשות הנשמה מושגים המוכר לימודים אוטומט זבנג וגמרנו להתפרנס בכבוד שאפתנות ילד קטן אנושיות
איך להוציא משהו מהראש? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב מחשבה טורדנית? איך להסיח את הדעת? איך לחשוב על משהו אחר? איך להפסיק לחשוב על משהו?
איך להוציא משהו מהראש? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב מחשבה טורדנית? איך להסיח את הדעת? איך לחשוב על משהו אחר? איך להפסיק לחשוב על משהו?
...להוציא משהו מהראש? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב על משהו? למה אני לא מצליח להפסיק לחשוב מחשבה טורדנית? איך להסיח את הדעת? איך לחשוב על משהו אחר? איך להפסיק לחשוב על משהו? למה קשה להפסיק לחשוב על משהו שמטריד אותך? אחת התופעות המוכרות והמטרידות ביותר שאנשים חווים היא מצב שבו הם מתקשים להפסיק לחשוב על משהו מסוים, כמו מערכת יחסים שהסתיימה, אירוע טראומטי, מחשבה טורדנית, או כל דבר אחר שמעסיק אותם בניגוד לרצונם. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את המנגנון מאחורי הקושי הזה ומציע פתרונות...
להגיע לאושר מוחלט, להרגיש שלמות מוחלטת, להגיע לאמת המוחלטת, להגיע לחופש מוחלט, להיכלל באין סוף, מה זה רשימו? לצאת מהשכל, איך להיות מאושר בשלמות? איך להיות אלוהים? רצוא ושוב
להגיע לאושר מוחלט, להרגיש שלמות מוחלטת, להגיע לאמת המוחלטת, להגיע לחופש מוחלט, להיכלל באין סוף, מה זה רשימו? לצאת מהשכל, איך להיות מאושר בשלמות? איך להיות אלוהים? רצוא ושוב
...להגיע לאמת המוחלטת, להגיע לחופש מוחלט, להיכלל באין סוף, מה זה רשימו? לצאת מהשכל, איך להיות מאושר בשלמות? איך להיות אלוהים? רצוא ושוב איך להגיע לאושר מוחלט ולשלמות מוחלטת? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן להגיע לאושר מוחלט, לחופש אמיתי ולחוות שלמות מוחלטת על ידי יציאה מהשכל והגעה למצב של אי - הבחנה בין דברים. כדי להבין זאת, אליעד משתמש בדוגמה של רשימו, מושג המסמל רושם או זיכרון שנותר בתודעה אחרי התעוררות מחוויה עמוקה או התגלות. מהו רשימו ולמה הוא חשוב? רשימו הוא מונח המתאר רושם שנותר בתודעה אחרי שהתודעה...
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
מדד להתקדמות רוחנית, מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית
...מדד להתפתחות אישית, כמה אתה קרוב לאושר? התפתחות רוחנית, התפתחות עצמית, מודעות עצמית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, התפתחות אישית מהו המדד להתקדמות רוחנית והתפתחות אישית? ההתקדמות הרוחנית או ההתפתחות האישית נמדדת לעיתים על פי תחושות פנימיות כמו אושר או סיפוק, אך המדד האמיתי של התקדמות הוא בהבנה עמוקה יותר של העולם ושל עצמנו. אליעד כהן מציע גישה שונה שבה המדד להתקדמות רוחנית הוא לא בהכרח תחושות של טוב או רע, אלא התפתחות השכל וההבנה שלנו. האם תחושות של טוב ורע הן אינדיקציה להצלחה רוחנית...
שרלטנות, אומני פיתוי, מיסטיקנים שרלטנים, מתקשרים שרלטנים, רבנים שרלטנים, מטפלים שרלטנים, ניסים של רבנים, רבנים שעושים ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות
שרלטנות, אומני פיתוי, מיסטיקנים שרלטנים, מתקשרים שרלטנים, רבנים שרלטנים, מטפלים שרלטנים, ניסים של רבנים, רבנים שעושים ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות
...פיתוי, מיסטיקנים שרלטנים, מתקשרים שרלטנים, רבנים שרלטנים, מטפלים שרלטנים, ניסים של רבנים, רבנים שעושים ניסים, סיפורי ניסים בזכות תהילים, אומנות הפיתוי, להתחיל עם בחורות מהם יועצים שקריים ואיך ניתן לזהותם? יועצים שקריים הם אנשים שמציגים עצמם כמומחים או מנהיגים, ומציעים עצות או שיטות שנראות מבטיחות, אך אין בהן שום בסיס מדעי או אמיתי. הם בדרך כלל מראים רק את הצדדים המוצלחים של השיטה שלהם ומסתירים את הכישלונות או המקרים שבהם השיטה לא עבדה. הם מציעים שיטות שמצליחות רק בחלק מהמקרים, ומציינים מקרים מסוימים...
מהו חופש? איך לצאת לחופש? למה לא לצאת לחופשה? לאיפה מומלץ לצאת לחופש, איזה חופש הכי מומלץ? חופש פנימי, חופש חיצוני, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לקבל את עצמך, חופש רגשי, שחרור רגשי, למה לצאת לחופש?
מהו חופש? איך לצאת לחופש? למה לא לצאת לחופשה? לאיפה מומלץ לצאת לחופש, איזה חופש הכי מומלץ? חופש פנימי, חופש חיצוני, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לקבל את עצמך, חופש רגשי, שחרור רגשי, למה לצאת לחופש?
...חופש? איך לצאת לחופש? למה לא לצאת לחופשה? לאיפה מומלץ לצאת לחופש, איזה חופש הכי מומלץ? חופש פנימי, חופש חיצוני, לאהוב את עצמך בלי תנאים, לקבל את עצמך, חופש רגשי, שחרור רגשי, למה לצאת לחופש? למה אנשים באמת רוצים לצאת לחופש? אנשים בוחרים לצאת לחופש מתוך תפיסה שחופשה תגרום להם להרגיש טוב יותר לעומת ההישארות במסגרת העבודה והשגרה הרגילה. אנשים חושבים שהחופש מספק הפסקה וניתוק מהמחויבויות היומיומיות, ומאמינים שבכך הם ירגישו משוחררים. אליעד כהן מציין כדוגמה מטפורית שאלוהים יצא לחופש ביום השביעי אחרי שיצר...
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
...העולם - ליקוטי מוהרן חא סד (ברסלב) מה המשמעות של בחירה חופשית אמיתית? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא הבחירה החופשית, ומציג את השאלה האם האדם באמת יכול לבחור בחירה חופשית לגמרי, או שאולי כל בחירה שלו מוכתבת על ידי סיבות חיצוניות ופנימיות שאינן תלויות בו. לדבריו, בחירה חופשית אמיתית פירושה יכולת לבחור כל אפשרות שהיא, בלי שתהיה שום סיבה קודמת שתחייב את הבחירה הזאת. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו מישהו בוחר לשבת על כיסא. במבט ראשוני נדמה שזו בחירה חופשית, אבל אליעד מדגיש שזו לא באמת בחירה חופשית לחלוטין...
יצירת הזדהות עם הלקוח, על ידי הסכמה עם דעה ייחודית של הלקוח - איך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם לקוח? איך לקנות את האמון של הלקוח? יצירת אמון, בניית אמון, לשכנע לקוחות, איך ליצור אמון?
...על ידי הסכמה עם דעה ייחודית של הלקוח - איך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם לקוח? איך לקנות את האמון של הלקוח? יצירת אמון, בניית אמון, לשכנע לקוחות, איך ליצור אמון? וכאן אבאר עוד שיטה ליצירת הזדהות עם הלקוח. והשיטה לכך היא, על ידי זה שאתה מזדהה ומסכים, עם דעה לא שגרתית של הלקוח. זא כי הלקוח כמו כל אדם, יש לו דעות שונות. ואתה כמו כל אדם, מסוגל להזדהות לפחות עם חלק מהדעות של כל לקוח. והלקוח, כאשר אתה מביע הזדהות והסכמה עם הדעה שלו, על ידי זה נוצרת הזדהות רגשית, בינך לבין הלקוח. ובאופן כללי, ככל שאתה מביע...
סיבה נכונה וסיבה לא נכונה, האם אתה עושה דברים מהסיבה הנכונה? האם אתה פועל מהסיבה הנכונה? האם ההתאהבות היא מהסיבה הנכונה? האם הזוגיות היא מהסיבה הנכונה? מהי סיבה נכונה? מהי סיבה לא נכונה? האם יש סיבה נכונה?
סיבה נכונה וסיבה לא נכונה, האם אתה עושה דברים מהסיבה הנכונה? האם אתה פועל מהסיבה הנכונה? האם ההתאהבות היא מהסיבה הנכונה? האם הזוגיות היא מהסיבה הנכונה? מהי סיבה נכונה? מהי סיבה לא נכונה? האם יש סיבה נכונה?
...מהסיבה הנכונה? האם אתה פועל מהסיבה הנכונה? האם ההתאהבות היא מהסיבה הנכונה? האם הזוגיות היא מהסיבה הנכונה? מהי סיבה נכונה? מהי סיבה לא נכונה? האם יש סיבה נכונה? האם יש סיבה נכונה או לא נכונה לפעולות שלנו? הרצאה של אליעד עוסקת בשאלה העמוקה אם כל פעולה שלנו נעשית ממניע נכון או לא נכון. אנשים רבים נתקלים במצבים בהם הם מתלבטים על הסיבות שמניעות אותם לבצע פעולות מסוימות, כמו למשל, אם הם נמצאים בזוגיות מהסיבה הנכונה, או אם הם עובדים במקצוע מסוים מסיבות נכונות. לדבריו של אליעד, קיימת נטייה לחשוב שיש סיבות...
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
...איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע מה גורם ללקוח להחליט לבצע עסקה? כדי להבין איך לשכנע לקוחות לקנות, אליעד מסביר תחילה מהי עסקה. עסקה היא פעולה של חליפין בין שני אנשים, שבה האדם נותן משהו כדי לקבל בתמורה משהו אחר. הסיבה שאדם מוכן לבצע עסקה היא שהוא חושב שמה שהוא עומד לקבל שווה עבורו יותר ממה שהוא ייתן בתמורה. כלומר, מרכז הכובד של כל עסקה הוא בשאלה עד כמה תועלת הלקוח חושב שהוא...
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
נוסחה לפתור בעיות, איך למצוא נוסחה? מה זה נוסחה? מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות
...מהי נוסחה? איך מוצאים נוסחה? מהי חוקיות? איך נוצרת חוקיות? מהי סיבתיות? חזרתיות וסיבתיות, נוסחה היא מכנה משותף, איך למצוא מהות? מהי מהות? מקרה פרטי, מקרה כללי, להמציא נוסחאות מהי נוסחה וכיצד ניתן למצוא אחת לפתרון בעיות? העוסקים בחיפוש פתרונות לבעיות נתקל לעיתים בבעיה שחוזרת על עצמה, אך בצורות שונות. השאיפה כאן היא למצוא נוסחה - פתרון כללי שיאפשר להתמודד עם מצבים דומים בצורה אוטומטית, מבלי להמציא פתרון כל פעם מחדש. אליעד כהן מסביר כי נוסחה היא לא סתם פתרון במקרה בודד, אלא משהו שחוזר על עצמו ומסבי...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום סיבה שנמשיך צורת...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת הלידה שלי, במשפחתי חיים ונושמים אסטרולוגיה מאז...
לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...יותר או למה עשיתי כך ואיך לא חשבתי על אופציה טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות אל האמת. מה שנכון עכשיו יכול להיות...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
...מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8. הספר להיות אלוהים, חלק א עמוד 75 אנחנו הבנו שבשורש הכל אחד, מה זה אומר? שזמן ומקום זה אחד. שבסוף הכל מתנקז לזמן ומקום, הזמן מתנקז לרגע והמקום לנקודה, והם מתנקזים לאחד. עכשיו שים לב, שההבנה הזאת באה לידי ביטוי ביום יום. אתה חושב, היכן החנווני חווה שהכל זה אחד? בכל פעם שיש לאדם ספק, והוא מבין...
הכל לטובה או לרעה? מה האמת?
...וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על הכל לטובה או לרעה? מה האמת?. הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, האם באמת הכל לטובה? כי כולם, או רובם, תמיד אומרים הכל הוא לטובה, תהיה אופטימי, זה לטובתך והאם באמת כך? וגם אם הכל לטובה זה עצמו אומר שהמציאות גרועה ביותר. כי אם הכל לטובה, אז אף פעם לא טוב עכשיו. ומי שרוצה להבין, עליו להבין מה התכלית הסופית של כל הדברים כולם. נאמר שאדם צריך לטוס, והוא חולה ולא מגיע לטיסה, ואז מסתבר שהטיסה התרסקה. ומה אומרים אז כל הטיפשים? או החכמים, כל אחד יקרא לזה איך שהוא רוצה זה היה
שינה טובה - שתהיה לכולנו שינה טובה!
...שתהיה לכולנו שינה טובה! בימי קדם כאשר לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה. באם נתייחס לדברי הרמבם נלמד כי הוא ייעץ לחלק את היום לשלושה חלקים בני שמונה שעות. 8 שעות שינה, 8 שעות עבודה ו - 8 שעות למידה. סהכ 24 שעות של היממה אשר אמורות להכיל את תמצית הוויתנו. אולם היות וכיום אנו חיים בקצב מואץ של עולם מתועש ומודרני. לא רק תאורה מלאכותית קיימת כי אם גירויים סביבתיים רבים כמו טלביזיה, רדיו, סרטים הצגות ועוד... כל אלו למעשה גורמים...
בודהיזם - הדרך הנאצלת בעלת שמונה האיברים - מושגי יסוד בדהמה
...בדהמה הבודהה לימד את הדרך המובילה לקץ הסבל שהיא דרך נאצלת בעלת שמונה חלקים (ariyo ahagiko maggo), המתורגמת גם כהדרך הנאצלת בעלת שמונה הנתיבים או דרך כפולת השמונה. נהוג לחלק את הדרך לשלוש קבוצות - הקבוצה הראשונה המכונה קבוצת החכמה כוללת הבנה נכונה וכוונה נכונה. הקבוצה השניה המכונה קבוצת המוסר כוללת דיבור נכון, עשייה נכונה ו - אורח חיים נכון (או פרנסה נכונה). והקבוצה השלישית היא קבוצת הפיתוח המנטלי כוללת מאמץ נכון, מודעות נכונה ו - ריכוז נכון. הבנה נכונה (samm dihi) היא הבנה ברורה של הדברים כפ
אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?
...האינטרס שלך בחיפוש העצמי? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?. אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי? הפעם אני רוצה לדבר על חיפוש האמת, ללא אינטרס אישי. והרבה מחפשים, ואחד חושב שיש לו את האמת בידיו, ועוד אחד חושב שהוא יודע את האמת ומצא אותה, וכל אחד חושב שהוא רוצה להיות אמיתי וכו וכו. ומה שהאמת לא סובלת, זה את השקר, אתה לא יכול להיות שקרן ולחפש את האמת אתה חייב להיות אמיתי לחלוטין עם עצמך, לגבי החיפוש שלך את האמת. ומה...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
...- למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים?. תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? הפעם אני רוצה לדבר על תכלית החיים, ואני אומר שאף אחד בעולם, לא יודע מהי תכלית החיים ושאני אומר אף אחד לא יודע אני מתכוון ממש לאף אחד. ויש שיתווכחו ויגידו שיש כן שיודעים מהי תכלית החיים אך ניתן להוכיח את אי הידיעה את תכלית החיים, ולכל שאלה יש תשובה. ואסביר כעת למה אי אפשר למצוא תשובה לתכלית החיים...
אימון אישי - טיפים לחיים טובים ומאושרים - 20
...ומאושרים - 20 אפשר לומר שהעולם התפתח... ואפשר לומר שהוא רק שינה צורה, תלוי מה נקודת הייחוס שלך. אם אנחנו מחפשים משהו שישנה את סהכ הטוב והרע שיש בעולם, אז שום דבר לא השתנה. למרות שבני האדם מזלזלים בבהמות... מצד האמת אתה צריך את כל השכל שבעולם כדי להיות מסוגל להיות תמים כמו בהמה. כי בני האדם הם החיה הכי אומללה בעולם, כל הזמן מחפשים משמעות ומה הפרויקט הבא, ולזה הם קוראים חכמה... אבל אלפי שנים של חכמה והתפתחות והאומללות נשארה זהה, היא רק החליפה צורות. אז היום לא צריך לשאוב מים מהבאר, ולא צריך להדליק...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זבנג וגמרנו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: זבנג וגמרנו, למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זבנג וגמרנו, איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, מאמן עסקי, אימון אישי רוחני בנושאי זבנג וגמרנו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 17:13:05 - wesi4