ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התפתחות פיזית ✔הרצון בגיל ההתבגרות ✔מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרצון בגיל ההתבגרות
מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית, על פי הצטמצמות הפער בין גילם הפיזי לגילם הפסיכולוגי, על פי בגרות אישית של אינדוודואל, עד כמה שהוא החליט לצמצם את הפער הזה. תהליך ההתבגרות בזמנינו הפך להיות יותר של מודעות עצמית מאשר של גדילה פיזית. בגרות אישית הפכה להיות עניין של החלטה להתבגר, ופחות הולמת עם הגדילה הפיזית של הגוף הפיזי. תהליך הבגרות הפך להיות תהליך של חופש, חופש פנימי מתהליך הגדילה הפיזית. הנער/ה פחות כבולים לגוף הפיזי שלהם ומכך אני מסיקה כי יש להם, יותר מבעבר, אפשרות רחבה יותר לפעול מתוך כוח פנימי אמיתי. נערים ונערות אלה זקוקים לדבר מה חדש במערך הלימודים שלהם בבית הספר, שינוי מאוריאנטציה חשיבתית לאוריאנטציה של הרצון. על הקוריקולום לשקף יותר ויותר את פעילות הרצון של התלמידים. התמונה שבה תלמידים מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב משתנה לתמונה בה מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב, להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק לרוח האדם יותר מאשר מחשבה טובה. בתיכון ולדורף הבינו זאת ועברו למתודיקה של עשיה. יתכן ונכון יהיה להתחיל להכניס בעדינות ובאיטיות לשיעורים הראשיים יותר עשייה גם בגילאי 12-14 (חטיבת הביניים). נתחיל בשילוב של תקופת מגלי עולם עם משימות בר / בת מצווה הכוללות עשייה וגילוי בעולם, תחילה עניינים פשוטים כמו עשיית כביסה במכונת הכביסה או החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו'*. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות לרשימת הצעות ורעיונות לעבודה על הרצון, עם עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה?

אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ודרך הרצון. בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד.

בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד בגיל 12-14. היכן ניתן לראות את כוחו של הרצון עובד בחשיבה? בכל מקום בו רעיון עובר טרנספורמציה והופך לאידאל אפשר לחוות את התממשותו של הרצון בנער / ה. על פי שטינר כל רעיון שנכשל בהפיכתו לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו מבני חשיבה אחרים. שני מבני חשיבה אפשריים ומוכרים בגיל זה הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף.

כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה.

הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. הרצון בא לידי ביטוי ברגש דרך תרגול הדמיון האנושי. דמיון שהוא קוגניטיבי ולא דמיון המעודד חלימה בהקיץ או פנטזיות המושכות את הנער/ה לחלימה לא פעילה. יש לתרגל חיי רגש ודמיון ערים הקשורים לחיי המעשה בעולם. במידה ודמיון כזה חסר בחיי הרגש, אל החלל שלתוכו היה אמור להכנס הדמיון חודר במקומו אפתיה הנובעת ממחסור בדמיון. לחלל זה עשוי לחדור אלמנט נוסף בלתי רצוי: סמלים מתים של מציאות או חלקי מציאות. הנער/ה מבלבלים בין הדימוי של הדבר לבין המציאות של הדבר. הם חווים את הסמל של המציאות, את הנוצר במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה.

כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמה אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם.

דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ההתבגרות היא דרך הרצון עצמו. זוהי הדרך הברורה יותר, אך עם זאת לעיתים קרובות היא נשכחת. בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם.

כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים בדרך כלל בידור הכולל בעיקר ישיבה מול מסכים בשעה שהמבוגר האחראי חש חוסר אונים. מול חולשה זו ברצון והאפתיה של הנער/ה עומדות בקשות חוזרות ונשנות של המבוגר מהנער/ה לעשיה בעולם, אך לשווא. ישנם נערים ונערות שכוחות הרצון שלהם אינם מסוגלים לעמוד במהותה של האפתיה המבקשת חוסר מעש ולכן החלל הנוצר בתוכם שואב אליו מעשים מסוג אחר: אלימות קהת חושים, אלימות עליה אנו שומעים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת. לאלימות זו נראה שאין סיבה: נער פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים.

כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות.

שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם.

*תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת.

נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
מאמץ חוסר מעש התאמצות פנטזיה להתחיל בלתי אפשרי לתרגל בני אדם אימון אימונים מודעות עצמית הרצון
למה הכל השתקפות עצמית? החיים כמראה, מה אחרים חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי?
למה הכל השתקפות עצמית? החיים כמראה, מה אחרים חושבים עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי?
...עלי? מה אני חושב על עצמי? למה אנשים לא אוהבים אותי? שיקולים בבחירת בן זוג, למה אני רוצה אותה? למה אני אוהבת אותו? מה הוא חושב עלי? מה היא חושבת עלי? למה הכל השתקפות עצמית? מה אנשים חושבים עלינו ומה אנחנו חושבים על עצמנו? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מסביר איך לעיתים קרובות אנו מפרשים את העולם סביבנו כמות שאנחנו תופסים את עצמנו. הוא טוען שהמחשבות והתחושות שלנו כלפי עצמנו משפיעות על הדרך בה אנו תופסים את התגובות של אחרים כלפינו. אדם נוטה להאמין שמה שהוא חושב על עצמו, אחרים גם חושבים עליו. לדוגמה, אם...
בעיות בחיים, רצון יוצר חיסרון, שינויים במצב הרוח, משנה או לא משנה, מהו רצון, רוצה או לא רוצה, תנודות של יש ואין, מה אתה רוצה, למה אתה רוצה
בעיות בחיים, רצון יוצר חיסרון, שינויים במצב הרוח, משנה או לא משנה, מהו רצון, רוצה או לא רוצה, תנודות של יש ואין, מה אתה רוצה, למה אתה רוצה
...שינויים במצב הרוח, משנה או לא משנה, מהו רצון, רוצה או לא רוצה, תנודות של יש ואין, מה אתה רוצה, למה אתה רוצה למה כל בעיה בחיים נוצרת רק בגלל רצון כלשהו? כל בעיה שאתה חווה בחיים נובעת מכך שיש לך רצון כלשהו שאינו מתממש או שקיים סיכון שלא יתממש. אליעד מסביר כי באופן תאורטי, אם לא היה לך שום רצון בשום נושא, בשום הקשר ובשום מצב, לא היתה יכולה להיווצר אצלך שום בעיה. כלומר, בעיה מתהווה אך ורק בגלל קיומו של רצון. אליעד מדגיש שאפילו אם דבריו אינם אמת מוחלטת, האדם בחווייתו האישית יכול לראות שאם הוא מדמיין...
הסוד של אליעד כהן, מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכל כך הרבה תחומים? האתר של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, הספרים של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, המלצה על אליעד כהן, האתר EIP, אתר האינטרנט EIP, ללמוד מאליעד כהן
הסוד של אליעד כהן, מאיפה הידע של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכל כך הרבה תחומים? האתר של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, הספרים של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, המלצה על אליעד כהן, האתר EIP, אתר האינטרנט EIP, ללמוד מאליעד כהן
...של אליעד כהן? איך אליעד כהן מבין בכל כך הרבה תחומים? האתר של אליעד כהן, השכל של אליעד כהן, הספרים של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, המלצה על אליעד כהן, האתר EIP, אתר האינטרנט EIP, ללמוד מאליעד כהן מהו הסוד מאחורי הידע של אליעד כהן? אליעד כהן חושף את המקור האמיתי של כל הידע שלו, ועונה על השאלה שרבים שואלים - איך הוא יודע ומבין כל כך הרבה תחומים? לדבריו, קיימות כמה תיאוריות שאנשים חושבים עליהן, למשל שיש כאלה הטוענים שכל המידע שלו מגיע ישירות מוויקיפדיה, ויש גם כאלה שאומרים שהוא דובר סינית ומתרגם...
סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת
סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת
...לחשוב בצורה מסודרת איך להחליט מה לעשות קודם בחיים ובעבודה? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לנהל סדר עדיפויות נכון בחיים ובקבלת החלטות באופן ברור ומסודר. הנושא העיקרי עליו הוא מדבר הוא היכולת לפרק כל דבר בחיים לשני חלקים עיקריים: דברים שהם מחויבים ודברים שהם אפשריים. הוא מסביר שכאשר אדם מצליח להבחין בין מחויב לאפשרי, הוא מקבל כלים טובים יותר לניהול זמן, קבלת החלטות והגדרת סדרי עדיפויות בצורה נכונה ויעילה. ההסבר המרכזי מתבסס על הרעיון שבראש ובראשונה יש לבצע את הדברים המחויבים, כלומר, הדברים שהאדם מ...
איך להפוך אויב לאוהב? איך לגרום לשונא שלך לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לשכנע מישהו לאהוב אותך? איך להשפיע על מישהו לאהוב אותך? איך לפתור סכסוכים?
איך להפוך אויב לאוהב? איך לגרום לשונא שלך לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לשכנע מישהו לאהוב אותך? איך להשפיע על מישהו לאהוב אותך? איך לפתור סכסוכים?
...לשונא שלך לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לשכנע מישהו לאהוב אותך? איך להשפיע על מישהו לאהוב אותך? איך לפתור סכסוכים? איך להפוך אויב לאוהב? אליעד כהן מסביר שכדי להפוך אדם ששונא אותך לאדם שאוהב אותך, צריך להעניק לו טוב, מכיוון שבני אדם אוהבים את מה שעושה להם טוב ושונאים את מה שעושה להם רע. אבל מהו הטוב המדויק שצריך להעניק לאותו אדם ששונא אותך? אליעד מסביר שהטוב האידיאלי ביותר שאפשר לתת הוא אהבה ללא תנאים. זו אהבה שלא תלויה במה שהאדם השני עושה או לא עושה עבורך...
להסתדר עם אנשים, מערכות יחסים, יחסי אנוש, תקשורת בין אישית, קונפליקטים בזוגיות, קונפליקטים בזוגיות, קונפליקטים בחברה, הרמוניה עם המציאות, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר?
להסתדר עם אנשים, מערכות יחסים, יחסי אנוש, תקשורת בין אישית, קונפליקטים בזוגיות, קונפליקטים בזוגיות, קונפליקטים בחברה, הרמוניה עם המציאות, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר?
...בין אישית, קונפליקטים בזוגיות, קונפליקטים בזוגיות, קונפליקטים בחברה, הרמוניה עם המציאות, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? איך אפשר להסתדר עם אנשים ולהגיע להרמוניה במערכות יחסים? ההרצאה עוסקת באחת השאלות המרכזיות בחיי האדם: כיצד להסתדר עם אנשים וליצור מערכות יחסים טובות. אליעד כהן מסביר שהיכולת להסתדר עם אנשים קשורה ישירות ליכולת להסתדר עם המציאות כולה. כלומר, אם אדם יודע להסתדר עם האנשים סביבו, הוא גם מסוגל להסתדר עם החיים עצמם ולקבל את המציאות כפי שהיא. לעיתים, כשאדם לא מצליח להסתדר עם אחרים, הו...
מצויינות והצלחה, פיתוח מצויינות, מה זה מצויינות? איך להצליח ולא להיכשל? להיות הכי טוב, מצויינות עסקית, מצויינות אישית, טעויות בדרך להצלחה, איך להצליח בחיים? מצויינות ארגונית, מצויינות בעסקים, מצויינות בעבודה, מצויינות כדרך חיים
מצויינות והצלחה, פיתוח מצויינות, מה זה מצויינות? איך להצליח ולא להיכשל? להיות הכי טוב, מצויינות עסקית, מצויינות אישית, טעויות בדרך להצלחה, איך להצליח בחיים? מצויינות ארגונית, מצויינות בעסקים, מצויינות בעבודה, מצויינות כדרך חיים
...להצליח ולא להיכשל? להיות הכי טוב, מצויינות עסקית, מצויינות אישית, טעויות בדרך להצלחה, איך להצליח בחיים? מצויינות ארגונית, מצויינות בעסקים, מצויינות בעבודה, מצויינות כדרך חיים מהי מצוינות ואיך להימנע מהטעויות בדרך להצלחה? כאשר אדם שואף להצליח, הוא לעיתים נתקל בשאלה כיצד לבחור את הפעולות הנכונות ביותר כדי להשיג את מטרותיו. לעיתים קרובות, אנשים עושים טעויות בכך שהם בוחרים לפעול בדרך שעשויה להניב תוצאות, אך היא לא בהכרח הדרך היעילה ביותר. כל פעולה טובה שהיא לא האופטימלית יכולה להאט את התהליך ולהו
השקעה בעובדים, סביבת עבודה, להשקיע בסביבת העבודה של העובדים, רווחת העובדים, תגמול עובדים, מוטיבציה לעובדים, איך לגרום לעובדים לרצות לעבוד? איך לגרום לעובדים ליהנות בעבודה? איך לגרום לעובדים לעבוד יותר טוב? יעוץ ארגוני, ניהול ארגוני
השקעה בעובדים, סביבת עבודה, להשקיע בסביבת העבודה של העובדים, רווחת העובדים, תגמול עובדים, מוטיבציה לעובדים, איך לגרום לעובדים לרצות לעבוד? איך לגרום לעובדים ליהנות בעבודה? איך לגרום לעובדים לעבוד יותר טוב? יעוץ ארגוני, ניהול ארגוני
...עבודה, להשקיע בסביבת העבודה של העובדים, רווחת העובדים, תגמול עובדים, מוטיבציה לעובדים, איך לגרום לעובדים לרצות לעבוד? איך לגרום לעובדים ליהנות בעבודה? איך לגרום לעובדים לעבוד יותר טוב? יעוץ ארגוני, ניהול ארגוני למה חשוב להשקיע בעובדים שלך ולא לחסוך עליהם כסף? הרבה עסקים רוצים להרוויח כמה שיותר כסף, ולכן מנסים באופן טבעי להוציא כמה שפחות כסף ולהגדיל את הרווחים. למרות שזה נשמע הגיוני, הדבר החשוב ביותר להבין הוא שדווקא השקעה בעובדים שלך - גם בצורה ישירה וגם בצורה עקיפה - היא זו שמביאה לעסק שלך את התוצאות...
רצון, למה אני רוצה משהו שיש לכולם? למה אני רוצה להיות כמו כולם? איך לא לקנא באחרים? קנאה באחרים, כסא גלגלים, רוצה להיות כמו כולם, למה לכולם יש ולי אין? למה רק לי אין? למה אני לא כמו כולם? השפעת הסביבה על הרצון, צרת רבים
רצון, למה אני רוצה משהו שיש לכולם? למה אני רוצה להיות כמו כולם? איך לא לקנא באחרים? קנאה באחרים, כסא גלגלים, רוצה להיות כמו כולם, למה לכולם יש ולי אין? למה רק לי אין? למה אני לא כמו כולם? השפעת הסביבה על הרצון, צרת רבים
...לכולם? למה אני רוצה להיות כמו כולם? איך לא לקנא באחרים? קנאה באחרים, כסא גלגלים, רוצה להיות כמו כולם, למה לכולם יש ולי אין? למה רק לי אין? למה אני לא כמו כולם? השפעת הסביבה על הרצון, צרת רבים מה הגיוני שבן אדם ירצה משהו רק כי יש את זה לכולם? מה קורה כשבן אדם אומר שהוא רוצה משהו רק כי לכולם יש? האם זה הגיוני? אליעד כהן מציע שנבחן את השאלה דרך דימוי פשוט: דמיינו שאתם הולכים ברחוב ורואים שכל האנשים סביבכם יושבים על כיסאות גלגלים. כשאתם שואלים אנשים למה הם על כיסאות גלגלים, הם עונים כי הם לא יכולים...
מחאת הקורונה, איך לעשות הפגנה? הפגנת הקורונה, אלימות בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה
מחאת הקורונה, איך לעשות הפגנה? הפגנת הקורונה, אלימות בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה
...איך לעשות הפגנה? הפגנת הקורונה, אלימות בהפגנה, חסימת כבישים כמחאה חברתית, הפגנות בכיכר רבין, חופש ההפגנה, מחאות אלימות בישראל, מחאה אלימה, מחאה ללא אלימות, למה לא לחסום כבישים? איך לארגן הפגנה? ארגון הפגנה למה אסור לפגוע באזרחים במהלך הפגנה? אחד הכללים החשובים ביותר שאליעד כהן מדגיש בהקשר של הפגנות הוא שאסור לפגוע באזרחים. המפגינים יוצאים להפגין משום שרע להם, והם רוצים לשנות את ההחלטות של מקבלי ההחלטות. עד כאן, הכל בסדר גמור. אך הבעיה מתחילה כאשר מפגינים פוגעים באנשים חפים מפשע, או אפילו חוסמים...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...אישיות נרקיסיסטית - מבוא הפרעת אישיות נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח ולהגיע למימדיו האדירים...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ, לפני...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
...4 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל הגג? תגובה למאמרם של אליצור ועומר ישראל אור - בך מה תאמר לאדם שעל הגג? הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג. נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של המתאבד מייצג קונפליקט
המדונה של הרוצחים / פרננדו ואייחו
...זאן זנה בא לביקור בקולומביה. לא באמת. לא ממש הוא. אבל השפעת כתביו הגיעה לשם. זאן זנה כתב את המדונה של הפרחים. ספר שכולו תערובת של מציאות חלום ופנטזיה כשהמשפטים נבלעים אחד בשני. רוצחים יפים. הומואים מזדקנים. ואייחו כותב הרבה יותר פשוט מזנה. כתיבתו ברורה שותפת אך איננה פשטנית לרגע. גם הוא מספר על רוצחים יפים, על הומואים מזדקנים. אבל הכתיבה שלו מלבד הטון המיוחד היא כמעט ריאליסטית. ריאליזם פואטי. אין בה כמעט פנטזיות, אלא אם כן הגזמה ספרותית להדגשת דברים היא פנטסטית. והגיבורה הראשית היא קולומביה. מה...
לחיות טוב
...הטובים שבכל דבר כי הפרספקטיבה משתנה בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד ילמד ותמיד זה...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
.../ פילוסופיה - תורת ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון...
פחד - לעבור על גשר צר מאוד
...על גשר צר מאוד מאוד והכלל והעקר שלא יתפחד כלל ליקוטי מוהרן חלק ב מח גשר - על החיבור בין האחדות לנפרדות הין ההיגיון לחוסר היגיון בין הדעת לחוסר וודאות בינך לבין עצמך. הגשר הצר, מסמל שזו גם צרה, ואפילו מלשון הצרה של כלי הדם ללב דבר הגורם לתחושת התקף לב ובכל זאת - עיקר התורה זה ישמע ביזיונו יידום וישתוק, כלומר יידום כמו דום לב וגם לעמוד דום להישאר ולא לברוח. מפחיד לעמוד מול החלל הפנוי בו ישנן חוכמות שאינן חוכמות שכל שמעל השכל כלומר השכל לא ישיג את מה שיש שם ולמרות הכל עליך להישאר בפחד כדי לעבור התמ...
רגש והיגיון - מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה?
...והיגיון - מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אפשר לומר שמידת ההתאמה בין רגש להיגיון, היא מדד לכנות עצמית, אדם שמבין את משמעות מידת הסכנה הצפויה ומעריך את מידת הסכנה כנמוכה יחסית ובכל זאת מפחד להיפגע באופן חריג, זה אומר שקיים חוסר התאמה בין מה שהוא מרגיש לבין מה שהגיוני לו להרגיש ביחס להערכתו את מידת הסכנה הצפויה. מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אם ניקח לדוגמה הולך על חבל מנוסה, הוא מודע ומבין שקשור בבטחה ולכן גם אם הוא ימעד ואף ייפול מהחבל, הוא לא יפחד כל כך, מכיוון שהניסיון...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התפתחות פיזית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התפתחות פיזית, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התפתחות פיזית, איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שר האוצר פירגון עצמי האם יחסים פתוחים טובים יותר... היגיון מוסר השכל להחכים מכל דבר פחד מעכבישים פחד שיבגדו בי טריקים לביטחון עצמי לעצמך ביטחון עצמי שקרי איך לאהוב את עצמך ללא תנאים? למה הוא אוהב אותה? אושר בחינם המרדף אחרי הכסף יעשה אותך מאושר מבוא לאיך נוצר חשק מיני למה גברים לא רומנטיים? מחקר קבלת החלטות לא לקבל החלטות שגויות התמודדות עם רגשות רעים להתמודד עם כל החרדות מוטיבציה הפוכה הצלחה בקריירה לשקר ללקוח צורך אמיתי של הלקוח מי אשם שילד התאבד? למה לילד קשה? חשיבות המורה הרוחני בכת רוחנית מודעות אישית טיפול בהפרעה נפשית גבולית הדחקה של מחשבות סוטות האם האקס מתגעגע? להתנצל לאקס איך להשטיח בטן? אורך של שריר האגו של אלוהים תודעה עצמית של אלוהים מחפשת הארה הארה של מורים רוחניים להפוך להיות אלוהים האמיתי הספר להיות אלוהים הכנסה קבועה איך מתנהלים עם כסף? איך לדעת מהי מטרת החיים? מטרת החיים בימות המשיח שלמות ההנאה ליהנות מהמרדף אחרי מילוי הרצון רצון עצמי ובחירה חופשית תחושת הבחירה העולם הבא יצירת יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, מאמן אישי קריירה, מטפל אישי מומלץ בנושא התפתחות פיזית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 25_12_2025 השעה 16:16:48 - wesi4