ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התאבדויות ✔התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5. מצילים אחרים, שיש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 6
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.

מצילים אחרים, שיש להם ניסיון בטיפול בהלם קרב על פי הגישה הארגונית הנהוגה בצה"ל, יוכלו לעשות שימוש בניסיונם זה. גם כאן רק באותם מקרים שהם מגלים היענות מצד המתאבד לשתף פעולה עם גישה כזאת. זוהי גישה סמכותית המדגישה את הבלבול וחוסר האוריינטציה של המתאבד ולכן מארגנת את המצב עבורו. מציל מן הסוג הזה הוא קלינט איסטווד בסרט "הארי המזוהם". לגישה הזאת הוא מוסיף גם גישה מתגרה ופרובוקטיבית כלפי המתאבד שספק אם יהיו עוד מצילים שיעזו להשתמש בה.

עקרונות כלליים לבניית הטקסט

מתוך הגישה הכללית נובעים כמה עקרונות לבניית הטקסט הספציפי עבור המתאבד המסוים:

1) השגת מירב האינפורמציה: ידיעת עובדות בסיסיות שאותן ניתן להשיג במהירות מן המזעיקים יכולה לעזור מאוד למציל בבניית הטקסט שלו. (אם האיש רוצה להתאבד בגלל אהבה נכזבת אין טעם לדבר אתו על כישלון בקורס קצינים). מצד שני ברור שהפסד זמן עלול להיות קריטי. ולכן יש לקצר ככל האפשר את הפרק הזה. אך לעתים יש זמן שניתן לנצלו (כמו למשל בפרק ההליכה בין מכוניתו של המציל למקום האירוע. כדאי לשאול: 1) מה שמו של המתאבד. 2) הסיבה שבגללה הוא רוצה להתאבד. 3) האם זו הפעם הראשונה שהוא נמצא במצב זה. 4) דברים שאמר כבר בתוך המצב הנוכחי. 5) אנשים נוספים שאפשר להזעיק (קרובים, חבֵר / ה) כדי לעזור בהצלתו.

אפשרות נוספת: להתנות עם המזעיק (ממונה, מפקד, חבר קרוב) שיהיה בקרבת המציל וייתן תשובות אינפורמטיביות לשאלותיו של המציל המופנות אל המתאבד. כך יוכל המציל להגדיל את טווח הזמן בו הוא יכול לקבל מידע על המתאבד.

2) מודולריות: גם המחברים אינם מתייחסים לטקסט שלהם כתורה למשה מסיני, אך הם נותנים טקסט בעל רצף אחד. חשוב שהמציל ידע שיכולים להיות רצפים רבים המשתנים על פי נתוני הרקע, תגובות המתאבד ומה שמתרחש בזירת האירוע.

3) Pacing and Leading: הרעיון של המחברים להתחיל בהזדהות ולעבור לעימות הוא וריאציה של רעיון העקיבה וההובלה הרווח בהיפנותרפיה. אחד מיתרונותיו של רעיון זה הוא המעבר העדין והבלתי מורגש כמעט בין עקיבה והובלה. המציל יכול לעשות בו שימוש גם בסיטואציה זו. המעברים בין הבנת המתאבד להנאתו מהגשמת כוונתו צריכים להיות חלקים ולהופיע ברציפות. כאשר המציל משתמש ברמזים מהתבטאויות מילוליות ובלתי מילוליות של המתאבד כדי לשנות את הטקסט תוך כדי היווצרותו.

לדוגמא: המציל: "אפילו אם אתה כועס על קרובים שלך ודאי יש מישהו ביניהם שבו אינך רוצה לפגוע. " כאשר התגובה היא הכחשה, או אפילו סימן של אי - שביעות רצון, מוטב לא להמשיך בכיוון זה. אם, לחילופין, יש הטיה של הראש והקשבה, כדאי לפתח את הנושא. כאן אפשר להדגים הצעה שהוזכרה כבר בהקשר של איסוף מידע. המציל: "מי מהאנשים הקרובים אליך יקר ללבך? " (המתאבד אינו עונה). המזעיק עונה במקומו: "הוא אוהב את אחותו הקטנה יעל". אפשר לנצל את האינפורמציה להמשך הדיבור בכיוון הזה.

4) אורך המסרים ומורכבותם: עומר ואליצור מנסחים טקסטים ארוכים למדי הכוללים מסרים מורכבים וברמה גבוהה. נשאלת השאלה מה מטרת הצורה הזאת של ניסוח הטקסט? נראה כי מסרים כאלה טובים לצורך העסקת תודעתו של המתאבד והסחתה ממעשה ההתאבדות (בדומה לטכניקת הבלבול של מילטון אריקסון). אך מצד שני קיימת סכנה שהמתאבד יפסיק מהר מאד להקשיב להם. מסרים שרוצים להגיע אל המתאבד צריכים להיות מנוסחים: 1) בלשון פחות גבוהה. 2) ברמה פחות מורכבת. 3) בניסוח המדבר ללב ולא לשכל. 4) בקצרה.

5) רב - גוניות מול חזרתיות: הטקסט של אליצור ועומר מכריע לטובת רב - גוניות. הוא ממש מציף את המתאבד בשפע של טעונים שאפילו קורא המאמר צריך לעשות מאמץ כדי לעקוב אחריהם. קיימת סכנה שאדם הנתון בתוך עצמו וסובל מ - Tunnel Vision, כמו המתאבד, יתייחס אליהם עד מהרה כזמזום טורדני ולא יקשיב להם כלל. לעומת זאת אם יועבר מספר קטן של מסרים פשוטים, החוזרים על עצמם בוריאציות שונות, אך בלשון פשוטה ורגשית, יתכן שניתן יהיה לתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואת הקשבתו.

הטיעון בעד הרב - גוניות הוא שאין לדעת מראש מה יתפוס את תשומת לבו של המתאבד ואחר - כך את הקשבתו ולכן יש לנסות טיעונים רבים. טענה זו נכונה בתחילת האירוע ולכן אולי כדאי להתחיל במגוון רחב, אך ברגע שתופסים את תשומת לבו של המתאבד כדאי להתמקד בהיגדים הרלבנטיים בלבד.

6) דו - שיח מדומה: בטקסט שמביאים אליצור ועומר אין כמעט שאלות. ההנחה היא שהמתאבד לא יענה על שאלות. זה לא תמיד נכון. אבל גם אם מאמצים את ההנחה המחמירה הזאת יתכן שכדאי לשאול שאלות אמיתיות ורטוריות וגם לענות עליהן. זאת כשיקוף של הקונפליקט המתרחש בלבו (מוחו) של המתאבד. (אתה שואל את עצמך אם יש טעם לחייך במצב הזה?) וגם כאפשרות לענות במקומו תשובות שונות (מצד אחד אתה מרגיש שאין טעם, שזהו הסוף, אך מצד שני יש לך ספקות). כאשר המציל שואל שאלות הוא יכול לעקוב אחרי המתאבד ולראות מה מתוך הדברים מעורר הד בלבו ולהמשיך לעסוק בהם.

7) דיבור על האינטראקציה: (הקיימת או לא קיימת), בין המציל למתאבד יכול לעשות את הטקסט אישי יותר. להלן שתי דוגמאות:

א. המציל: "אמרתי לך כמה דברים ואני בטוח ששמעת אותם. נדמה לי אפילו שהקשבת להם. כרגע כנראה קשה לך לענות לי ולדבר אלי. יתכן שאתה שקוע מדי בעצמך ובייאוש שלך. למרות זאת אני אינני מתייאש, אני אמשיך להיות אתך כאן ואחכה בסבלנות עד שתוכל לדבר אלי. "

ב. המציל: "כשדברתי אתך על אחותך הקטנה יעל אתה המשכת לשתוק, אבל אני שמתי לב שהפנית לשניה את ראשך אלי. מתוך כך הבנתי שלמרות שהעולם נראה לך עכשיו שחור ומייאש אינך רוצה לפגוע באחותך הקטנה. אפילו במצב הקשה שבו אתה נמצא נשאר משהו בך שיכול לחשוב עליה ולאהוב אותה. אותו משהו, שהוא כרגע קטן ושולי, יכול להיות חשוב ומרכזי בזמן אחר. "

8) התשה: כידוע מצבים נפשיים קיצוניים הם זמניים. אף אדם לא יעמוד על הגג במשך 24 שעות. לאחר זמן ממושך במצב נפשי קיצוני נוצרת התשה. נשאלת השאלה: האם יש לשאוף להארכה מכוונת של זמן השהיה על הגג כדי שבסופו של דבר המתאבד ירד מן הגג ולא יקפוץ ממנו? לא ברור שיש תשובה אחידה לשאלה הזאת ולכן חשוב לאתר את הסימנים שבמקרה מסוים זהו אכן המצב. אם יהיו בידי המציל סימנים כאלה (שהוא יוכל לקבל מראש כגון, שהמתאבד כבר היה פעם על הגג וחיפש דרך לרדת ממנו, או שהוא יוכל לקבלם תוך כדי מעשה ההצלה), הוא צריך לקחת בחשבון את אלמנט ההתשה ולפעול כדי להאריך את הזמן כך שהסיכוי שלו להצליח יגדל.

9) עימות? המלה "עימות" שבה משתמשים המחברים אינה לעניין מפני שאין לנו שום עימות עם המתאבד, אנחנו רואים מה שהוא ראה במשך רוב חייו - שהוא רוצה לחיות ויש טעם לחייו - אך אינו רואה עכשיו, ואנחנו נותנים ביטוי לרצון הזה.

10) מתן הבטחות מעשיות: אנחנו סבורים שמתן הבטחות לטיפול מעשי בבעיותיו של המתאבד אינו מועיל. אם המתאבד מרגיש מצוקה קיומית הן מבטאות זלזול בעומק המצוקה שלו ופריטתה לעזרה מעשית ביורוקרטית כזאת או אחרת. אם הוא עומד על הגג מתוך מגמה לסחוט הטבות כאלה, כל מעייניו לאחר שירד מן הגג יוקדשו לגביית ההבטחות והוא ינסה להכניס לתוכן מה שיותר תוכן ואז קיימת סבירות גבוהה שהמציל יוצג כשקרן ומתחזה. לכן מוטב לא להיכנס לשדה מוקשים זה.

11) סור מרע ועשה טוב: הכלל האומר: קודם כל אל תזיק ואחר - כך אם אפשר, נסה להועיל, תקף גם כאן. יש להימנע מהאשמת המתאבד. כמו שנאמר במשפט "ואתה נהפך לתליין של האנשים האלה הקרובים לך שיישארו אחריך. " יש להימנע משידור של ריחוק והתנשאות כמו שימוש בשמות שלרוב האנשים אין מושג מיהם (בובר, ויטגנשטיין). או כמו במשפט "אפילו במדינות טוטליטריות, אפילו במשפטי אינקוויזיציה" שיתכן מאוד שהאדם על הגג אינו מבין מה משמעותו. יש להימנע מלייחס לו כוונות של נקמה אלא אם כן ידוע במפורש שיש לו כוונות כאלה. אין גם צורך לדבר איתו על מנעמי החיים, מספיק שנמנע את כוונתו להתאבד.

אקורד הסיום: סוף הטקסט של אליצור ועומר נותר תלוי באוויר. כאשר המציל מרגיש שהצליח לדבר אל לבו של המתאבד מוטב שיתרגם זאת למונחים מעשיים ויעזור לו לרדת מן הגג. כך הוא יוכל לומר לו: "עכשיו, כשהצלחת להעביר אלינו את המסר ואנחנו רואים את עומק מצוקתך, תן לנו הזדמנות לשנות את היחס כלפיך. אני עומד להתקרב אליך ולעזור לך לרדת מן הגג. " מובן שיש לעשות זאת בזהירות הראויה ולסגת כאשר הניסיון עלול לסכן את המתאבד. מצד שני, מול מתאבד נסער ומבולבל מוטב שיעמוד מציל שיציע לו דרך מעשית לסיים את המצב שאליו הוא הביא את עצמו.
המחיר יקר הצלחה טרוד שיקוף אי שביעות רצון פשוט צורך לטפל ב אוסידי מאיים להתאבד טיפול ב או סי די רוצה לחיות אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת בזמן אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
אושר למתקדמים, למה לא יכול להיות רק רע? למה לא יכול להיות רק טוב? למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב
... למה הסבל לא נצחי? למה האושר לא נצחי? התאבדויות, למה אנשים מתאבדים? אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב למה אי אפשר שיהיה רק טוב או רק רע? אליעד כהן מסביר שהבסיס של כל חוויה אנושית בנוי על ההבדל שבין טוב לרע. כאשר ... ביניהם ניגוד או הבדל, החוויה האנושית תאבד את משמעותה לחלוטין, והאדם לא יוכל להמשיך להתקיים כאדם. למה אנשים מתאבדים? אליעד מנתח גם את הסוגיה של התאבדויות. הוא טוען שאדם שרוצה להתאבד בעצם נמצא במצב שבו הוא חווה שהמציאות נגד רצונו. אבל הוא מוסיף הערה חשובה: אדם שבאמת ובתמים היה רוצה להפסיק להתקיים, היה עושה זאת ללא היסוס ... על ידי הפסקת נשימה. הסיבה שאנשים לא מתאבדים מיד, לדבריו, היא שבתוכם עדיין קיימת תקווה או מחשבה שאולי יש משהו טוב בעתיד, ולכן הם נשארים בחיים למרות הקושי. הוא נותן דוגמה של אנשים שמאיימים בהתאבדות, בדרך כלל הם רוצים להשיג אהבה או תשומת לב, כלומר, הם עדיין מאמינים שיש משהו טוב שהם יכולים לקבל, אחרת הם לא היו בכלל מחפשים את זה. האם יש ... אי אפשר להיות מאושר תמיד? למה אנשים מתאבדים? האם אפשר לחיות בלי סבל בכלל? איך לצאת מהמשחק של טוב ורע? ...
ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
ניסיון התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד
... התאבדות ילדים, ילדים שמדברים על התאבדות, איומי התאבדות ילדים, אמירות אובדניות אצל ילדים, ילד שאומר שרוצה למות, חינוך ילדים, הדרכת הורים, התאבדויות אצל ילדים, לגרום למישהו לא להתאבד מה לעשות כשהילד מאיים בהתאבדות? כשילד אומר שהוא רוצה להתאבד, או מנסה לאיים בהתאבדות, חשוב להבין תחילה את המשמעות האמיתית של המושג התאבדות עבורו. ישנם ילדים שעבורם מדובר בדרך לבטא תסכול עמוק או לקבל תשומת לב, ולכן הצעד הראשון הוא בירור מעמיק של ... להבין מה גרם לילד להגיע למצב כזה. איך נכון לדבר עם ילד שרוצה להתאבד? גישה אחת שאינה מומלצת היא להתחיל לשאול את הילד למה הוא רוצה להתאבד, מה ייצא לו מזה, או מה היתרונות בהתאבדות מבחינתו. הסיבה לכך היא ששאלות כאלו עלולות דווקא לחזק את הסיבה שהילד חושב עליה, וליצור אצלו תהליך חשיבה חיובי לגבי התאבדות. הגישה הנכונה על פי אליעד כהן היא קודם כל לנטרל את הסכנה המיידית, ואז להתמקד במה שגרם לו לרצות להתאבד. כלומר, להבין מה היה הטריגר שהוביל אותו לאיום או למחשבה כזו ולנטרל את הגורם. למשל, אם הילד חש מתוסכל מאוד ... לו להתמודד עם התסכול הראשוני. מה באמת מסתתר מאחורי הרצון להתאבד אצל ילדים? אליעד כהן מסביר כי בדרך כלל כשילד מגיע לאיום בהתאבדות, זה קורה אחרי שהוא חווה מצוקה עמוקה ומתמשכת. בדרך כלל, הילד מתרגל לקבל את מה שהוא רוצה כשהוא צעיר מאוד, ... חש שהוא מוכרח לברוח מהמציאות הזאת, והוא מתחיל לחשוב על התאבדות כדרך בריחה מוחלטת מהסבל. כיצד למנוע מראש מצבים שבהם הילד רוצה להתאבד? הפתרון האמיתי למניעת מצבים כאלה הוא ללמד את הילד להתייחס באופן אחר למצבים שבהם המציאות לא תואמת את רצונו. ... הרצונות שלו. בסיכומו של דבר, כדי למנוע מחשבות ואיומים על התאבדות אצל ילדים, אליעד כהן ממליץ ללמד את הילדים להתמודד בצורה חיובית עם מציאות שאינה תמיד רצויה, במקום להקנות להם ... את הרצון שלנו ולא את המציאות. מה לעשות כשהילד מאיים בהתאבדות? איך לדבר עם ילד שרוצה למות? איך למנוע מחשבות התאבדות אצל ילדים? כיצד להתמודד עם ילד שמסרב להקשיב? מה לעשות אם הילד לא מקבל את מה שהוא רוצה? איך לחנך ילדים בלי כפייה? מה הסיבות להתאבדויות אצל ילדים? ...
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות?
התאבדויות - למה אנשים מתאבדים? ממה נובעת התאבדות? במאמר הזה נאמר את אחת האמיתות שממנה בוחרים להתעלם הפסיכולוגים וחבריהם, והיא הסיבה האמיתית שבגללה קיימת תופעת התאבדות. ומי שיתבונן יראה, כי תופעת ההתאבדות גדלה כל הזמן, ביחד עם תופעת הדיכאון שגדלה כל הזמן. וככל שהימים עוברים והעולם הופך להיות יותר מפותח, כך כמות הדיכאון בעולם עולה, ואיתה ממילא עולה גם כמות ההתאבדויות. והפסיכולוגים מנסים למצוא הסברים שונים לסיבה שבגללה בני אדם מתאבדים, ואף אחד לא אומר את האמת. והאמת היא שבני אדם מתאבדים, משום שאין להם מושג למה הם חיים. כי מצד האמת לרוב בני האדם בעולם אין שמץ של מושג למה הם חיים. וכאשר רע לאדם, וכאשר אין לאדם שמץ של מושג, לא למה הוא חי, וכל ... אז על ידי זה יש כאלו שבוחרים להתאבד. ואם נתבונן נראה, כי יש כאלו שמתאבדים, לא רק בגלל שרע להם מבחינה חיצונית, אלא בגלל שרע להם מבחינה פנימית. כי יש הרבה אנשים שנחשבים לאנשים מצליחנים מבחינה חברתית, ואנשים שכלפי חוץ נראה שיש להם ... מעמד חברתי וכולי, ואף על פי כן הם מתאבדים. ואף אחד לא מתאבד כי טוב לו. ואם האדם מתאבד, הרי שזה אך ורק בגלל שרע לו. והרע הוא פנימי. וזה לא משנה מה יש לאדם מבחינה חיצונית, וכמה כסף וכבוד יש לאדם מבחינה חיצונית, השאלה היא האם טוב או רע לאדם מבפנים ... לחיות חיים טובים באמת, הוא לא יתאבד. ועל האדם לדעת את האמת, שלחיים בהחלט יש משמעות, ואפילו משמעות טובה. ובחיים בהחלט אפשר ליהנות, ואפילו ליהנות באמת. ולא סתם הנאות כמו מה שהאדם קורא לזה הנאות, ...
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם
להתאבד, התאבדויות, ההתאבדות של אלוהים, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדות תודעתית, חיים אחרי המוות, להיעלם למה אנשים חושבים על התאבדות ומה מסתתר מאחוריה? הרבה אנשים מתמודדים עם השאלה איך להתאבד, אך לפי אליעד כהן, השאלה העמוקה והאמיתית יותר היא למה האדם בכלל רוצה להתאבד. אליעד מסביר שכל מה שהוא מלמד הוא בעצם איך להתאבד באופן שיצליח לחלוטין, אבל ההתאבדות שהוא מדבר עליה היא התאבדות תודעתית, ולא פיזית. לפי אליעד, בכל רעיון, אפילו הרעיון של התאבדות פיזית, מסתתרת איזושהי אמת עמוקה. מדוע אלוהים החליט להתאבד ולהפוך לבני אדם? אליעד מציג את הרעיון שההתאבדות הגדולה ביותר הייתה זו של אלוהים, שהחליט להעלים את עצמו ולהפוך את עצמו לישויות נפרדות, כדי לחוות את המציאות מתוך מוגבלות ונפרדות. הוא מסביר שההתאבדות של אלוהים פירושה שאלוהים החליט לוותר על המושלמות שלו, על הידיעה המוחלטת ועל השלווה המוחלטת, ויצר עולם של הפרדה, של חוסר ודאות, ושל סבל. ההיגיון מאחורי ההתאבדות הזו הוא שאלוהים רצה לחוות משהו שלא ניתן לחוות כשאתה נמצא במצב של שלמות מוחלטת. מדוע בני אדם רוצים להתאבד? אליעד מסביר שבן אדם רוצה להתאבד כי הוא לא יכול להתמודד עם הסבל או הכאב שלו. אבל הוא מדגיש שההתאבדות האמיתית, תודעתית, היא כאשר האדם מגיע למצב שבו לא אכפת לו מה יקרה. כלומר, הוא כבר לא מנסה לשלוט על המציאות, והוא מוכן לקבל כל תוצאה. ההתאבדות האמיתית, לפי אליעד, אינה פעולה פיזית, אלא מצב של כניעה מוחלטת למציאות. כל רצון או העדפה הוא סוג של התאבדות מכיוון שהוא מצמצם את החופש של האדם. לדוגמה, אליעד מסביר שאם טוב לך בהכל, ולא אכפת לך משום דבר, אתה לא תרצה להתאבד פיזית. אדם שמתאבד פיזית עדיין מחפש לשנות משהו במציאות שלו, ולכן ההתאבדות הפיזית אינה הפתרון האמיתי. האם התאבדות פיזית פותרת את הבעיות? אליעד מתאר מצבים שבהם בן אדם אומר אין לי כוח אפילו להתאבד, כי כל כך רע לו שהוא אפילו לא מסוגל לחשוב על פעולה אקטיבית של התאבדות. אדם כזה מקווה שאולי המציאות תפתור את הבעיה בשבילו, למשל שהתקרה תיפול. לפי אליעד, אדם שמגיע למחשבות על התאבדות אבל לא מבצע אותן, למעשה יש לו עדיין תקווה לשנות את מצבו. יש בו איזושהי אשליה של תקווה. האם אפשר להתאבד למען אחרים? אליעד טוען שאף אחד לא
מוות, התאבדות, פחד מוות, להתאבד, חרדת מוות, מפחד למות, התאבדויות, חיים לאחר המוות, חיים אחרי המוות, חרדת מוות
... התאבדות, פחד מוות, להתאבד, חרדת מוות, מפחד למות, התאבדויות, חיים לאחר המוות, חיים אחרי המוות, חרדת מוות למה הפחד ממוות מניע את כל הפעולות שלנו בחיים? אליעד כהן מסביר שהפחד הגדול ביותר של ... חוששים שהיעלמות התודעה תהיה מצב נורא שבו האדם כבר לא יוכל לחוות שום דבר טוב יותר לעולם. מדוע אנשים מתאבדים אם הם פוחדים למות? אליעד נותן דוגמה לכך שגם אדם שמתאבד למעשה פוחד למות. הסיבה שאנשים מתאבדים, לפי ההסבר שלו, היא שהם סובלים כל כך מפחד המוות ומהתחושה הרעה של חוסר משמעות וחוסר סיפוק בחיים, עד כדי כך שהם מעדיפים למות ולשים קץ לסבל הנפשי העמוק שלהם. לדבריו, התאבדות היא למעשה ניסיון לברוח מהפחד הקיומי והסבל שנובע ממנו. אך אילו לא היו פוחדים למות, הם לא היו צריכים להתאבד בכלל, אלא היו פשוט נהנים מהחיים ללא פחד. מה קורה לתודעה אחרי המוות לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהפחד שהאדם יחווה סבל לאחר המוות הוא ... אפשרות אמיתית לסבול באופן מוחלט לנצח. איך להפסיק לפחד מהמוות? מה קורה לתודעה אחרי שמתים? למה אנשים מתאבדים? האם יכול להיות סבל נצחי? איך להתמודד עם חרדת מוות? ...
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
משחק החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב
... החיים, החיים כמשחק, איך ליהנות בחיים, למה לא להתאבד, משמעות החיים, פחד מוות, התאבדויות, הטוב שברע, הרע שבטוב איך אפשר להתייחס לחיים כאל משחק? החיים הם סוג של משחק. אבל מה בעצם ... לאדם ליהנות מהחיים באופן מלא ועמוק יותר. מדוע אנשים לא מתאבדים למרות סבלם? אליעד מסביר כי אנשים לא מתאבדים למרות הסבל, כי עמוק בפנים הם מייחסים משמעות כלשהי לחיים. ההתאבדות מתרחשת כאשר האדם לוקח את החיים ברצינות יתרה, וחושב שכישלונו להשיג מטרות מסוימות הוא סוף ... אך מנגד, מי שבאמת חושב שלחיים אין משמעות בכלל, גם הוא לא מתאבד, כי אז אין לו סיבה מיוחדת לסיים אותם. כלומר, חוסר ההתאבדות מלמד שהאדם עדיין מחזיק בשביב של משמעות בתוך חוסר המשמעות הכללי, מה שמאפשר לו להמשיך במשחק. איך ליהנות מהחיים? מדוע לא להתאבד? איך לראות את החיים כמשחק? למה אנחנו פוחדים מהמוות? מה טוב ברע ומה רע בטוב? האם לחיים יש ...
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
הורים שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל
... שכולים, להתמודד עם מוות, להתמודד עם אובדן, התמודדות עם אובדן, התמודדות עם מוות, התמודדות עם אבל, מוות ילדים, חיים ומוות, משמעות החיים, התאבדויות, ליהנות מהסבל איך אפשר ליהנות מהסבל של אובדן ילד? כאשר אדם מתמודד עם אובדן של ילד, באופן טבעי הוא חווה כאב וסבל קשים. לפי הגישה של אליעד כהן, עצם הכאב אינו טמון בעובדת המוות עצמה, אלא בפירוש שהאדם מעניק לאותה עובדה. המוות עצמו הוא אירוע ניטרלי, ... עצמו. מות הילד הוא עובדה, והעובדה לכשעצמה איננה דבר טוב או רע. הבעיה היא בכך שהאדם מפרש את מות הילד כאירוע שלילי בלבד. הוא מסביר שהסבל נובע לא מעצם האובדן, אלא מכך שנלקחה מאותו אדם הנאה מסוימת שהילד סיפק לו. במילים אחרות, האדם הוא זה שהתרגל לקבל מהילד תחושות של משמעות, אושר, סיבה לקום בבוקר. כשאותה הנאה, אותה תחושת משמעות, ... כדי להמחיש את הנקודה, אליעד מסביר שאם האדם יסתכל על עצמו ויכיר בכך שהכאב שהוא מרגיש נובע מכך שלקחו ממנו משהו שהוא אהב, הוא יוכל להתחיל לתפוס את האובדן בצורה שונה. אליעד נותן דוגמה של אנשים שהתרגלו כל כך לכאב, שכאשר אין להם כאב הם מתחילים לסבול מהיעדר הכאב, וכדי לחוות משמעות או עניין בחיים הם אפילו יוצרים לעצמם כאב מלאכותי. מדוע האהבה לילד יוצרת סבל בעת אובדנו? אליעד כהן מדגיש את נקודת האגואיזם שבקשר האנושי. הוא טוען שבמקרה של אובדן ילד, האב סובל כי הילד סיפק לו תחושה של חשיבות, משמעות, סיבה לחיים. האהבה לילד היא למעשה גם תלות רגשית: כשאדם אוהב משהו בצורה חזקה מאוד ומפיק מכך תועלת רגשית משמעותית, הרי שברגע שאותו דבר יילקח ממנו, הוא יחווה סבל חזק בהתאם. ככל שהאהבה גדולה יותר, כך גם הסבל שנובע מאובדן הדבר האהוב יהיה גדול יותר. אליעד מדגים זאת בכך שאומר שאם אדם לא היה מפתח כלות רגשית, הוא לא היה סובל מכך שנלקח ממנו משהו. אך מאחר והאדם יצר קשר רגשי חזק, הוא גם נקשר מבחינה רגשית ולכן סובל. מה טוב בכך שלוקחים מאדם את ההנאה? נקודה חשובה נוספת שאליעד מעלה היא שקיימת גם זווית חיובית בעצם האובדן , כי בכך שהמציאות לוקחת ממך משהו שהסבת ממנו הנאה, היא בעצם מאלצת אותך ללמוד ליהנות מהדברים לא מתוך תלות ספציפית ומוגדרת בדבר מסוים. אליעד מכנה זאת כמעבר מפרספקטיבה של ... סובל משום דבר מוגדר, כי הכל שווה בעיניך. זהו מצב של אחדות מוחלטת שבו כל ההבחנות בין טוב לרע מתבטלות, ומכאן שאין סבל או הנאה מוגדרים. כיצד מתמודדים עם אובדן של אדם קרוב בפועל? ברמה הפרקטית, אליעד מסביר שברגע האובדן האדם צריך לקחת צעד אחורה, לזהות שהרגש השלילי שהוא חווה נובע רק מפירוש שהוא עצמו מעניק לאירוע ולא מעצם האירוע. בשלב הבא, האדם צריך לתרגל חשיבה מתוך הפרדה ברורה בין עובדה לפירוש. הוא צריך להבין שמה שקרה הוא עובדה, אך הפרשנות שלו לאותה עובדה היא זו שמייצרת את הסבל. כשהאדם מסוגל לראות בצורה ברורה כי האובדן הוא עובדה בלבד, הוא יכול לבחור בפרשנות אחרת, פרשנות פחות שלילית ואפילו חיובית במידה מסוימת. אליעד מדגיש שהאדם תמיד יכול למצוא צד חיובי גם באובדן הנורא ביותר, אם רק ילמד להפריד בצורה מוחלטת בין עובדות לבין פרשנויות. איך מפתחים את התודעה לשתי הפרספקטיבות - אחדות ונפרדות? אליעד כהן מציג שתי פרספקטיבות עיקריות בהן האדם ... רע. את המיומנות הזו אפשר לפתח על ידי תרגול והתבוננות פנימית לאורך זמן. האדם מתאמן על הפרדת עובדות מפירושים, עד שבסופו של דבר, ברגעי האמת (כגון בזמן אובדן), הוא מצליח להכיל בתוכו את שתי נקודות המבט. בפועל הוא יוכל לבחור אם לשחק בתוך העולם של נפרדות ולחוש רגשות עזים, אך בליבו תמיד יהיה מסוגל לזכור שבפרספקטיבה של אחדות, הכל תמיד שווה וכל סבל או הנאה הם בסך הכל פרשנויות אישיות. איך להתמודד עם אובדן ילד? האם אפשר ליהנות מהסבל? משמעות החיים לאחר אובדן איך להפסיק לסבול ממות ילד? הבדל בין עובדה לפירוש פרספקטיבה של אחדות מול נפרדות למה אהבה יוצרת סבל? ...
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים
התאבדות, למה לא להתאבד, למה אנשים מתאבדים, התאבדות רוחנית, איך להתאבד, איך לא להתאבד, התאבדויות, קדושת החיים, לשמור על הבריאות, הארה רוחנית, חיים ומוות, ההתאבדות של אלוהים למה אנשים מתאבדים והאם יש לכך הצדקה רוחנית? אנשים מתאבדים מסיבות שונות, אך לפי אליעד, אף אחד לא מתאבד מסקרנות בלבד. אדם שמתאבד עושה זאת כי הוא חושב שבמותו הוא ימצא שחרור, הקלה או פתרון טוב יותר מאשר החיים עצמם. הסיבה האמיתית להתאבדות היא תמיד ניסיון להתרחק מסבל, כשבן אדם מרגיש שהמוות יעניק לו משהו טוב יותר מהמציאות שבה הוא חי כרגע. האם יש הבדל בין התאבדות פיזית להתאבדות רוחנית? אליעד מסביר כי קיימים שני סוגים עיקריים של התאבדות. הראשונה היא התאבדות פיזית, פעולה שבה האדם מקרב במודע את רגע המוות שלו, למשל על ידי קפיצה מגג או נטילת תרופות בכמות גדולה. אבל יש סוג נוסף, נפוץ יותר, שהוא ההתאבדות הרוחנית - פעולות שמקרבות את האדם למוות בצורה עקיפה ולא מודעת, כמו אכילת ... צעיר שאוכל אוכל לא בריא ומקצר בכך את חייו באופן לא מודע אך ברור. בשני המקרים זו התאבדות , אך המודעות למעשה שונה. למה אף אחד לא עושה רק פעולות הישרדותיות? אין אדם ... חייו וזו פעולה שפוגעת בקדושת החיים. אפילו בזבוז כסף על דברים שאינם הכרחיים נחשב התאבדות רוחנית קטנה, מכיוון שזו פעולה לא הישרדותית. האם מישהו שהגיע להארה רוחנית יכול להתאבד? על פי אליעד, אדם שהגיע להארה רוחנית אמיתית, כפי שהיא נתפסת בעולם, לא יתאבד לעולם. הסיבה לכך היא שאדם מואר אמיתי חווה את המציאות כמושלמת, טובה ומלאת אהבה. אדם כזה לא ימצא סיבה להתאבד, כי הוא לא חווה את החיים כמקום שלילי שצריך לברוח ממנו. ההארה הרוחנית ... את המציאות ככזו שאין בה הבדל בין חיים ומוות, אוכל ואי - אכילה, ולכן דווקא הוא לא יתאבד כי גם ההתאבדות, כמו כל פעולה אחרת, לא תיחשב בעיניו עדיפה על שום דבר אחר. האדם באחדות ... בלבד, שלדברי אליעד כמעט אינו אפשרי לקיום בפועל. מה הקשר בין בריאת העולם לבין התאבדות? אליעד מציג תפיסה מעניינת לגבי ההתאבדות של אלוהים. לפי גישה זו, בריאת העולם היא למעשה סוג של התאבדות רוחנית של אלוהים. כשהמציאות האחת התחלקה לאינספור צורות, התרחש סוג של מוות רוחני של האחדות השלמה. מבחינה זו, אלוהים התאבד בכך שפירק את עצמו למציאות מרובת צורות, ובכך איבד את האחדות הטהורה שהייתה לו ... בריאת העולם נתפסת כאן כפעולה של ויתור על המהות הראשונית, לטובת הצורה והפיצול. האם התאבדות יכולה להיות מוצדקת או הגיונית? אליעד מציין כי מבחינה לוגית,
חרדה מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות, חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות?
חרדה מהמוות, פחד למות, פחד מהמוות, חיים אחרי המוות, פחד מהלא נודע, פחד מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות, חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות?
... מהלא ידוע, לא רוצה למות, לא רוצה לחיות, התאבדויות , חרדת מוות, פחד מוות, גיהנום, גן עדן, למה לחיות? למה לא למות? מה גורם לנו לפחד מהמוות? ההרצאה עוסקת בפחד מהמוות, ... לפחד מדברים רבים, כולל מה שנראה לנו כאובדן או סיום. פחד זה לא בהכרח מקושר לפחד מהפיזיולוגי של המוות אלא מהאפשרות שיהיה שינוי דרמטי במהות שלנו, ואין לנו יכולת לשלוט על ... הלא נודעת שאחריו. לעיתים הפחד נובע מהאובדן של קשרים עם אנשים אהובים, או החשש שהילדים או הקרובים יפגעו. הפחד מהמוות, מבחינה זו, הוא גם פחד ממה שיקרה לאנשים אחרים בחיינו ...
מפחד מהמוות, למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות
מפחד מהמוות, למה לפחד למות? לא לפחד מהמוות, קדושת החיים, משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות
... משמעות החיים, חיים אחרי המוות, חיים ומוות, חרדה מהמוות, לא לפחד למות, חרדת מוות, התאבדויות, רצון להתאבד, רצון למות איך אפשר להפסיק לפחד מהמוות? אליעד מסביר שמי שמפחד מהמוות ... שיהיה יותר טוב הוא קטן יותר מהסיכוי שיהיה יותר רע. ש: לא אפשר לדעת כי אחרת הוא היה מתאבד כי אם הוא היה חושב שיותר טוב אז הוא היה מתאבד אבל יש כאילו בן אדם תמיד רוצה להתקיים. אליעד: באמת מי רוצה תמיד להתקיים? ... הרבה פעמים למה אתה מפחד למות לא תפחד יותר למות, האם זה אומר שזה מעלה את הסיכוי שלך להתאבד תחשוב בהיגיון תשובה לא, למה לא כי להתאבד נובע מזה שבן אדם מפחד לחיות. ש: הוא לא רוצה לחיות. אליעד: כן מזה שהוא מפחד לחיות אז הוא הולך להתאבד, זאת אומרת מי שלא מפחד למות לא הולך להתאבד וזה נכון שמי שלא מפחד למות זה מגדיל את הסיכוי שהוא ימות בטעות נגיד בתאונה אבל זה לא אומר שהוא ילך להתאבד כי אין שום סיבה להתאבד, אתה לא מפחד למות לא ברור למה להתאבד כאילו. תראו אני לא אשכנע אתכם כרגע או אני כרגע לא אשכנע אתכם לא לפחד ... יפה ראית בצבי הנינגה שהם מפחדים למות נגיד צבי הנינגה הם לא מפחדים מהמוות. ש: הם מתאבדים הם לא יודע. אליעד: הם מתאבדים. ש: כאילו אתה יודע הם עושים דברים מטורפים כאילו הם לא מפחדים. אליעד: ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התאבדויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התאבדויות, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התאבדויות, איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, פסיכותרפיה הוליסטית, טיפול אישי בתחום התאבדויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 17:58:11 - wesi4