ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל של האדם ✔כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 ✔המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1.

דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת?

אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע.

לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן להתמקח גם עם הבנק, לא כולם יודעים שבמקרים מסוימים ניתן להכריח את מנהל הבנק לתת לנו הנחות כאלו ואחרות. למה אנחנו לא יודעים זאת, כי פשוט לא נחשפנו לכך, פשוט הידע הזה לא קיים אצלנו.

בפועל, ברמה המעשית אכן ניתן להתמקח עם הבנק כמעט על כל דבר, אבל בכל זאת רוב האנשים שיכולים לעשות זאת לא עושים זאת. למה?

כי אין להם את הידע שזה אפשרי גם בבנק.

נמצא אם כן שהם לא מתמקחים עם הבנק ומשלמים יותר עמלות בגלל שהם לא יודעים שזה אפשרי, בגלל שחסר להם הידע הזה. אך מה יכול לעשות מי שאין לו את הידע הזה? כיצד הוא יכול לכפר עליו ולנהוג כאילו יש לו את הידע הזה למרות שהוא לא קיים אצלו? התשובה היא שעל ידי הבנה ניתן לכפר על חוסר ידע כנ"ל. כאן לדוגמה אדם שמבין את הבסיס הכלכלי והעסקי של זה שבעל מקצוע כלשהו נותן לו הנחה, אדם כזה לא צריך לקבל את הידע שגם בבנק אפשר לקבל הנחה על סמך נסיון שלו / של אחרים, הוא יודע להבין דבר מתוך דבר, שבהתבסס על אותם שיקולים כלכליים שיש לאותו בעל מקצוע שנותן לו הנחה, על אותו הבסיס הוא יכול לקבל הנחה גם מהבנק.

נמצא אם כן שאותו אדם יודע לפעול ולהתנהל מול הבנק שלו בצורה נכונה, לא בגלל שמישהו לימד אותו כיצד לנהוג מול הבנק, אלא בגלל שהוא מבין את דפוס ההתנהגות של השוק, הוא לוקח את המקרה שבו בעל מקצוע פשוט נותן לו הנחה ומנתח אותו לעומק בצורה כלכלית ואז הוא יכול להסיק מכך שגם בבנק הוא יכול לקבל הנחה.

נמצא אם כן שהבנה נכונה לעומק של המידע הקיים ברשות האדם, על כך שבעלי מקצוע ועסקים נותנים הנחה, ההבנה העמוקה של המידע הזה בעצם יצרה אצל האדם החכם המון מידע חדש, כי הוא יודע כיצד המון עסקים דומים נוהגים גם בלי שהוא יחווה זאת על בשרו וגם בלי שאנשים אחרים יספרו לו על כך.

אם כן אנו רואים כי ככל שהאדם מבין טוב יותר ולעומק יותר את המידע שקיים בידיו כך הוא יודע לפעול נכון ביותר מקרים אחרים גם אם אין לו מידע מוקדם כיצד לפעול באותו מקרה ספציפי, כי הוא מבין את דפוס ההתנהגות שאמור לגרום לדברים לקרות כך או אחרת בכל מקרה גם בכזה שבו אין לו מידע ספציפי לאותו המקרה.

אחרי שהבנו שהבנת דפוס התנהגות נותנת לנו המון ידע גם כזה לא היה קיים אצלנו קודם, עכשיו נשאלת השאלה כיצד ובמה ניתן לכפר על חוסר ידע של דפוסי התנהגות מסוימים, כיצד ניתן להתמודד בצורה טובה עם אתגרים במקרים שבהם חסר לאדם לא רק את הידע המתאים לאותו המקרה אלא חסר לו גם את הידע על בסיס ההתנהגות שממנו אמור להיגזר הידע באותו המקרה הספציפי.

התשובה על כך היא בדיוק כנ"ל, על ידי הבנת המכנה המשותף הרחב ביותר של דפוסי ההתנהגות שאותם האדם כן מבין, על ידי זה האדם מסוגל לגזור מהמכנה המשותף הזה גם דפוסי התנהגות שמהם ניתן לגזור גם ידע, שעל פיו ניתן לנהוג בכל מקרה.

הרעיון הוא כי קיימות אצלנו בראשנו ובשכלנו ידיעות מידיעות שונות, יש לנו כל מיני פיסות מידע על כל מיני נושאים שונים. הבנו כבר שמי שמצליח למצוא מכנים משותפים בין כל פיסות המידע, אדם כזה ברגע שהוא מגיע לשורש ולמכנה המשותף של הידיעות וברגע שהוא מבין למה הדברים קורים כך או אחרת, באותו הרגע ממש הוא רוכש לעצמו עוד אין סוף פיסות מידע שנגזרות מאותו מכנה משותף. העניין הוא שגם המכנים המשותפים האלו, גם אותם ניתן לסווג ולהתייחס אליהם כאל ידע ומידע (ולא רק כתובנות) כי גם להם יש מכנים משותפים.

ברגע שאדם מצליח למצוא את השורש של השורש של מה שקורה, ברגע שאדם מצליח להבין כיצד דפוס התנהגות שקורה במקום אחד קשור לדפוס התנהגות שקורה במקום אחר, באותו הרגע הוא בעצם רוכש ידיעה של דפוסי התנהגות נוספים, גם כאלו שלא היו לו קודם ומהם כמובן הוא יכול לגזור המון פיסות מידע שונות בהמון תחומים.

נמצא אם כן שככל שאדם מבין טוב יותר כיצד המנגנון של העולם הזה עובד, למה דברים קורים כך או אחרת, כך בעצם הוא רוכש לעצמו מאסות של מידע שאין שום דרך אחרת לרכוש אותן חוץ מדרך הבנה של המנגנון שלפיו הכל עובד.

ככל שאדם מצליח להתחבר לשורש של דפוסי ההתנהגות, ככל שהוא מצליח לעשות אחד מהכל, ככל שהוא מצליח להבין כיצד הכל קשור להכל והכל נגזר מהכל והכל תלוי בהכל, באותו הרגע אדם כזה נחשף להמון דברים אחרים שהם פועל יוצא של אותה התובנה העמוקה יותר.

ניקח את הדוגמות הקודמות של ההנחה מבעלי מקצוע ושל צורת ההוראה של חינוך ילדים. קיימות כאן שתי רמות תפיסה, ברמה הראשונה יש לנו 2 פיסות מידע בלבד, פיסת מידע אחת אומרת שהשרברב יכול לתת לנו הנחה, פיסה שניה אומרת שכדי להשפיע על ילד בצורה אפקטיבית צריך למקד אותו בחיובי ובמה "כן" לעשות ולא במה "לא" לעשות.

ברמה העמוקה יותר אנחנו בעצם מבינים את השורש של פיסת המידע הראשונה הכלכלית שהיא שעסק יהיה מוכן לתת הנחה כדי להרוויח כסף ומכאן אנו מבינים שזה יהיה נכון לכל עסק (אא"כ קיימים שם שיקולים נוספים, כגון שהנחות יורידו את מחיר הבסיס ואז יהיה הפסד בטווח הרחוק) ואנו יודעים ליישם זאת על עסקים נוספים. גם את פיסת המידע השניה של החינוך אנו מבינים ברובד עמוק יותר, כי כדי להשיג ממישהו תוצאה חיובית וביצוע חיובי עלינו למקד אותו בחיובי ולא בשלילי. וגם מכאן אנו מבינים מה לעשות במקרים רבים של יחסי אנוש אחרים ושונים מחינוך ילדים.

אך ברמה העמוקה יותר מ 2 הרמות האלו, בה אנו מבינים את הקשר שבין התובנה בנושא הכלכלי לבין התובנה בנושא החינוך, כי שתיהן קשורות אחת לשניה ונובעות אחת מהשניה. כיצד? מאחורי שתי התובנות עומד אותו הרעיון שבו ממקדים אדם במשהו חיובי ובכך הוא מתעלם מהשלילי, כי החיובי טוב לו יותר מהשלילי. בדוגמה של ההנחה מה בעצם קורה, נניח שמוצר עולה 1000 ש"ח ואתה מבקש הנחה של 10% שהם 100 ש"ח. נניח שהעלות של המוצר היא 700 ש"ח וכי הוא מרוויח 300 ש"ח אם הוא מוכר ב 1000.

אדם שיתמקד בשלילי יאמר, מה פתאום שאני אפסיד 100 ש"ח ושאני אמכור רק ב900 במקום ב 1000, אני לא מוכן להפסיד 100 ש"ח, אני אחכה שאולי מישהו יקנה את המוצר ב 1000 ואז ארוויח 300 במקום 200.

ז"א אותו מוכר לא עשה הנחה כי הוא התמקד בשלילי, הוא התמקד בכך שהוא "מפסיד" ולא מרוויח 100 ש"ח.

אומנם בהנחה שזה השיקול היחיד שלו של למה הוא לא נותן הנחה ומעדיף לוותר על המכירה (כי אם יש שיקולים אחרים אז ההשוואה לא רלוונטית) אז כמובן שהוא טועה. אם הוא יחשוב על החיובי הוא יאמר, אני "כן" מרוויח 200 ואז לא אכפת לי "להפסיד" כביכול 100 ש"ח פוטנציאלים כדי לקבל 200 ש"ח ודאיים.

נמצא אם כן שהוא נותן את ההנחה כי הוא מתמקד באילו תועלות מביאה לו המכירה ולא מתמקד בחסרונות היחסיים שלה ביחס למכירות אחרות.

ז"א אם כן שבגלל מיקוד של המוכר בחיוביות שלו ובאיך "כן" להרוויח בגלל זה הוא היה מוכן לוותר על רווח נוסף תיאורטי של סכום נוסף.

ז"א שעל ידי מיקוד של המוכר בחלק החיובי של הרווח שלו הוא בעצם מוכן "להפסיד" רווח נוסף.

אותו הדבר גם קורה בתהליך של חינוך הילד. ילד רוצה לעשות משהו לא חיובי, ההורה ממקד אותו בחיובי ואז הילד במקום להתמקד במה הוא "לא" יכול לעשות, הוא מתמקד באיזה דבר חיובי שבאמת שווה לו יותר. כך גם כאשר נוצר איזה ויכוח עם מישהו, במקום להתווכח על "מה קרה לא טוב בעבר" שזה סתם גורם נזק נוסף בגלל העלות של הויכוח, הכותרת של הדיון אמורה להיות "כיצד עושים טוב יותר בעתיד". בעצם אנחנו מתמקדים במה "כן" לעשות ובאלו תועלות יצמחו לנו במקום להתמקד בבעיות כי בפועל, התועלת שבעתיד החיובי גדולה מכל הבעיות של העבר.

נמצא אם כן שעל ידי הבנה עמוקה יותר של המידע ושל דפוסי ההתנהגות שאנו רואים, אנחנו יכולים להסיק המון מידע נוסף כיצד דברים יתנהגו במקרים אחרים ובתחומים שבהם אין לנו ידע בכלל. כי ככל שאדם מבין טוב יותר את הבסיס העמוק יותר של האנושות ושל העולם, למה דברים קורים כפי שהם קורים, כך הוא יכול לדעת כיצד יקרו דברים גם כאלו שמעולם הוא לא למד עליהם, כי הכל הרי פועל על פי אותו המנגנון.

מכאן גם נובע הרעיון כי ניתן לבדוק את נכונותן של תפיסות חיים ותיאוריות שונות על פי מידת הישימות שלהם בכל תחום בחיים. תפיסה שאינה מתאימה לכל תחום היא פחות נכונה. כי הבנה של שורש המציאות וגזירה של דרך פעולה נכונה על פי השורש הזה אמורה להיות נכונה בכל מקרה ומצב. ככה שאם עצה לא ממש ישימה במקרה כל שהוא, אם כן זו גם לא העצה האידיאלית למקרה שבו היא כן מסייעת, כי היא מטפלת רק בסימפטום ולא בשורש העמוק ביותר.

אך כיצד ניתן להבין את השורש של כל הדברים כולם, כיצד ניתן לרדת לשורש של המידע שקיים אצלנו?

התשובה על כך היא שרק על ידי התבוננות מעמיקה במה שאנחנו רואים, רק למידה והתבוננות לעומק של כל המידע שקיים אצלנו, רק על ידי זה ניתן להבין את הקשר שבין כל הדברים ועל ידי זה לרכוש המון מידע איכותי בבת אחת. נסה למצוא את הקשר שבין הדברים השונים שאתה יודע עליהם, נסה לראות כיצד הכל עולה בקנה אחד, נסה לראות את האחדות שבמידע שאתה יודע, נסה להבין את הסיבות שבגללן הכל קורה כפי שהוא קורה, נסה להבין כיצד הכל קשור להכל, נסה לראות את התמונה בשלמותה.

ברגע שאתה חושב שהבנת את הסיבה של למה דבר כל שהוא פועל כך או אחרת, בדוק את הנכונות שלו על ידי זה שתראה עד כמה הוא נכון במקרים אחרים, עד כמה הסיבה יציבה להחזיק מעמד גם במקרים דומים.

ככל שתצליח יותר להבין את השורש והמכנה המשותף הנמוך והבסיסי ביותר של כל המציאות, כך תצליח להבין טוב יותר כיצד לנהוג במקרה כזה או אחר גם אם לא יהיה לך את הידע המסוים והספציפי לאותו המקרה. בהצלחה.
מקצוע מצליחנות להבין דברים בעיה שורש המציאות שאלת השאלות נשאלת השאלה ילדים למצוא את השורש הדרכה להורים ליישם איך להבין איך להבין דברים איך לפתח השכל השכל של האדם להבין להבין דברים לפתח עומק פיתוח שכל שכל של האדם
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 1
... של האדם מוגבלת להכיל בתוכה מידע סופי בלבד. אך האדם לא יכול לחשוב בבת אחת על מידע אין סופי. והנה, גם לשכל של האדם יש שורש. כי גם השכל של האדם הוא חלק ממשהו אחר. כי יש יכולת תפישה אין סופית, שבה ורק בה ניתן לתפוס את האמת האובייקטיבית של המציאות, ולראות את התמונה המלאה וכולי. והשכל של האדם ויכולת התפישה של האדם וכל חוקי הלוגיקה של האדם, הם כולם חלק וצמצום ... מדבר אחר גדול יותר. וכל דבר סופי, שיש לו סוף כלשהו, הוא תמיד חלק ממשהו אחר גדול יותר. וכל הדברים כולם, הם חלקים מהדבר האין סופי. וגם השכל של האדם שאיתו האדם משתמש בחיי היום יום, הוא לא השכל האמיתי, אלא הוא רק חלק קטן וצמצום קטן של השכל הגדול יותר והאין סופי. וכל הקיום של האדם ושל העולם, הכל תלוי בצמצום השכל של האדם. כי בשכל האין סופי שהוא שורש השכל של האדם, גם שם יש קיום לעולם, אך שם הקיום של העולם הוא שונה ממה שהאדם מכיר ... וגם את השכל הסופי. והשלמות היא החיבור של שני השכלים האלו. כי השלמות היא שיהיו סוגי קיום שונים של העולם. ויש צורך בהכרח שיהיה קיים גם השכל של האדם, שהוא רק צמצום וחלק של השכל הגדול יותר. והנה, האדם רגיל לחיות את חייו ... ולעומק הכרת האני שלו, ולעומק הבנת המציאות, הרי שמה שקורה בעצם, זה שהאדם מתקרב ומגיע לשורש השכל שלו, שהוא התפישה האין סופית. כי השכל של האדם הוא צמצום וחלק של שכל אחר ויכולת תפישה אחרת אין סופית. וכל מה שיש ... וכאשר האדם מעמיק את מחשבתו על מהות עצמו ועל מהות העולם והמציאות וכולי, אז האדם מתקרב בעצם לשורש של כל הדברים כולם. שהוא אחד עם שורש השכל של האדם. כי כדי שהאדם יוכל לתפוש במחשבתו את המהות של המציאות, ואת האין סוף, ... לתפוש רק בשכל אין סופי. וככל שהאדם מתקרב יותר אל השכל הזה, כך לאט לאט התפישה של האדם את המציאות משתנה. כי בשכל האין סופי, שהוא שורש השכל של האדם, שם תפישת המציאות היא שונה. וכאשר האדם מגיע ומגלה את הסוד של המציאות, ... שיש שכל גדול יותר, שכל אין סופי כנל, וכל שכן שרוב בני האדם גם לא יודעים ולא מבינים כיצד המציאות נתפשת באותו שכל גדול יותר שהוא שורש השכל של האדם. והחכם האמיתי הוא מחובר לשורש השכל שלו, בדיוק כפי שהוא מחובר לשכל ...
הסוד של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל?
... הזמן, פירושו זמן גדול יותר וכיוב. והשכל של האדם לא יכול להבין את הכל. וגם אם האדם ממש יתעקש וממש ירצה להבין בשכל שלו ... הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וגם השכל של האדם ויכולת התפישה של האדם, גם היא, רק חלק משכל אחר גדול יותר. כי יש יכולת ... בין השכל האנושי הרגיל, לבין שורש השכל של האדם. ויש משהו מסוים, שהוא זה שמגדיר ומגביל ויוצר את ההבדל בין השכל של האדם , לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האין סופי, שהוא ללא שום מגבלת תפישה כלשהי. ולכל השאלות ... של שאלת כל השאלות, היא כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין ... האדם, שהוא זה שאחראי לכך שהמחשבה והשכל של האדם מוגבלת. ובין השכל של האדם , לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האמיתי, יש הבדל כלשהו. שמי שמגלה את ההבדל הזה, על ידי זה ... אנושי, ששם אין את הדבר שמגביל את השכל של האדם לתפוס את האין סוף, שם, כל השאלות האלו שנראות לאדם כשאלות קשות ובלתי ...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
... להבין את המציאות, עליו לברר ראשית כל, האם בכלל ההיגיון שלו, הוא אכן אמיתי? או שמא, הוא רק שיגעון שנראה כהיגיון? כי מצד האמת, השכל של האדם הוא שגוי. ולמה שגוי? כי השכל של האדם מקבל את החיות שלו, מהטעות של האמונה. והכוונה היא, כי כל התפישה של השכל, מושתתת על זה, שהשכל תופש את ההפכים של היש והאין, כשני דברים ... שהדבר והיפוכו הם בכלל דבר אחד ממש, ושרק בעיני השכל השגוי, זה נראה כשני דברים שונים ועוד הפוכים. למרות שבאמת, הם דבר אחד ממש. והשכל של האדם, הוא כולו מבוסס על האמונה השקרית. שהאדם מאמין לעצמו ולתפישה שלו, שאומרת שהיש והאין נפרדים זה מזה. למרות שבאמת, אין שום הבדל בין הנפרדות ... של אמת בשלמות. והוא יכול אולי להאמין בדבר של אמת, אך לא באמת להבין אותו. וכל אמונה, היא פשע, ורק ההבנה יוצרת חוויה. ולכן, בלי שהשכל של האדם יהיה תקין, לא תהיה הבנה, ולא תהיה חוויה. ואם רק האמנת בכך, שהכל מושלם, לא תרגיש את זה בשלמות. אלא רק כאשר תבין את זה בשלמות. וכיצד יחקור ... כרצונו, שהשכל משקף את האמת, אבל זה לא יהפוך את המציאות להיות משוגעת כמוהו. כי המציאות לא כפופה לחוקי הלוגיקה, שנובעים ממגבלת השכל של האדם. והאדם לעולם לא יבין את המציאות באמת, בשכל הפגום והמוגבל שלו, וממילא האדם לעולם יסבול. אבל מי שירצה את האמת באמת, הוא יקבל שכל חדש, ואיתו ... וזהו דבר שהוא נגד השכל, שהמהות של המציאות, היא יש ואין בבת אחת (וכפי שכבר ביארתי עניין זה במקומות אחרים נוספים). והרעיון הוא, שהשכל של האדם יכול להבין, שבמציאות שלנו, היש והאין מחוברים אחד לשני כישות אחת ממש, כי הם אחד ממש, כי הצורה ומהותה היא אחד ממש. ואין שום חיות לשום דבר, ... הצורות הן רבות. וזהו דבר שאינו נתפש בשכל של האדם, בשום דרך ובשום צורה. וזה בעצם אומר, שביחס לשכל של האדם, המציאות היא משוגעת. כי השכל של האדם, לא מסוגל לתפוש בשום צורה, את השיגעון הזה של מהות המציאות. כי להרבה דברים במציאות ניתן לתת הסבר, אבל לא לעניין של אחדות ההפכים. כי חוסר ההבנה של האדם את אחדות ההפכים, לא נובעת מכך שחסר לאדם שכל, למצוא הסברים לעניין. אלא משום, שהשכל של האדם, נוגד את האפשרות שהמציאות תהיה כך, ואעפכ היא כך. וכל דבר בעולם, מי שיחקור אותו עד סופו, יראה שכל ההפכים מתאחדים בו. כגון לדוגמה הסיבה ... והסיבה וגם האקראיות והעדר הסיבה, הם בכלל דבר אחד ממש. שרק לאדם המוגבל שכלית, אלו נראים כשני דברים שונים. והרעיון הוא, שמבחינת השכל של האדם, המציאות היא משוגעת. אבל האדם לא יכול להיות חכם, יותר מאשר המציאות. משום, שהוא חלק ממנה. ומגבלת השכל של האדם, היא לא מגבילה את האפשרויות של המציאות, שהן אין סופיות ושאין דבר שיגביל אותן. גם אם השכל, לא מסוגל לתפוש את כל האפשרויות כולן, כגון אחדות ההפכים. והשכל של האדם, הוא לא יותר מאשר אפשרות תפישה אחת, מתוך אין סוף אפשרויות תפישה אפשריות, שיש במציאות. אך השכל, הוא רק אפשרות תפישה בלבד, והוא לא משקף את ... דבר, המציאות שלנו יש בה דברים שהשכל לא יכול להבין אותם. וזה בעצם אומר, שאו שהאדם הוא מוגבל שכלית, או שהמציאות היא משוגעת. ומצד השכל של האדם, בעיניו המציאות היא משוגעת, ולכן הוא לא מבין אותה, ולכן הוא סובל. אבל מי שהוא חכם, הוא מברר את האמת, והוא הופך להיות משוגע כמו המציאות. ...
הוכחות לוגיות. הדרך הפשוטה להפריך כל הוכחה לוגית בצעד אחד.
... הסבר: אין שום דרך להוכיח כי השכל של האדם וחוקי הלוגיקה שלו נכונים. וממילא לא ניתן להוכיח שום אמת מוחלטת באמצעות השכל לוגיקה כלשהי. כל מנגנון ההוכחות והטיעונים הלוגיים בנוי ... מוגבל. נקודה נוספת: הוכחה לכך שהשכל של האדם שגוי, וממילא לא ניתן להוכיח באמצעותו את האמת. 1 - ניתן להוכיח כי השכל של האדם הוא האחראי לסבל של האדם. אם האדם לא היה יודע דבר, הרי שהוא לא היה סובל מדבר. מסקנה: השכל אחראי לסבל. 2 - כמו כן אפשר להניח גם, כי ... נקודה נוספת: ניתן להוכיח כי השכל של האדם משקר אותו בוודאות. במציאות קיימות תופעות רבות שקיומן נוגד את חוקי הלוגיקה (ראה: פרדוקסים) ואת השכל האנושי. מסקנה: השכל של האדם אינו תואם את האמת של המציאות. וממילא לא ניתן לסמוך עליו בשום דבר, כל שכן שלא להוכיח באמצעותו את האמת. וכדי לסבך את העניין נציג גם טיעון נגדי: השכל של האדם הוא האחראי לאושר של האדם. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, כך טוב לו יותר. השכל של האדם אחראי למצוא לו פתרונות שונים. ומכאן ניתן להסיק, כי אם האדם ישתמש בשכלו בשלמות, הרי שהוא יגיע אל האושר. נמצא אם כן, כי אי שימוש האדם ...
אשליות אופטיות - מהי מהותן של אשליות אופטיות? ומהי משמעותן הרוחנית?
... פאטה מורגנה = האדם הולך במדבר צמא למים. החום הרב והצימאון משפיע על השכל של האדם וגורם לו לראות מרחוק מים. הצמא הרב, יוצר את האשליה האופטית וגורם לאדם לחשוב כי הוא רואה מים, למרות שאין מים, אלא רק חול ... הזמן שלנו. מהי מהותה של אשליה אופטית? ומה היא מייצגת? אשליה אופטית = השכל של האדם אינו רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. המציאות היא X, אך האדם חושב בטעות כי המציאות שונה ממה שהיא באמת. וכל זה משום שהחושים ... אופטיות שכליות. מהי אשליה אופטית שכלית? תשובה: אשליה אופטית שכלית = השכל של האדם אינו רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת. חוש הראייה = העיניים. השכל = חוש הראייה השכלי והעיניים של האדם. האדם חווה את המציאות באמצעות הרגש שלו, כפי מה שהשכל שלו מבין אותה. המידע שנמצא בתוך השכל של האדם , נקלט גם באמצעות החושים, אך לא רק. לדוגמה: ידיעת האני של האדם היא ידיעה שכלית שהאדם יודע אותה שלא באמצעות החושים. האדם יודע את הרצון מחשבה רגשות שלו, שלא באמצעות החושים. בכל מקרה, כאשר השכל של האדם אינו מפרש את הידיעות שלו בצורה נכונה = אשליה אופטית שכלית. כיצד תתכן אשליה אופטית שכלית? מדוע שתהיה כזו? תשובה: המציאות היא אין סופית והשכל של האדם הוא סופי = השכל האנושי של האדם מוגבל להבין את המציאות האין סופית = השכל משלה את האדם בדברים מסוימים. המציאות היא אין סופית ... את המציאות בשלמות ובאמת, יש להבין את המהות של האין סוף באמת. משום שהשכל של האדם מוגבל להכניס לתוך מחשבה רק דבר סופי, ממילא לא ניתן להכניס לתוך המחשבה את מהות האין סוף. ומאחר שכל דבר הוא קודם כל המהות שלו, ... וכולי. המהות של כל מה שקיים, היא המהות של המציאות האין סופית. ומשום שהשכל של האדם מוגבל להבין את מהותו של האין סוף, ממילא הוא מוגבל להבין באמת ובשלמות את המהות של דבר כלשהו באשר הוא. דוגמה לאשליה אופטית ...
כלום = הכל = מציאות = אלוהים. הכיצד? חלק 1
... משום שהשכל אינו מסוגל לתפוס שום הבדל בין אין סוף לבין שני אין סוף, או בין כלום לבין שני כלום, לכן האדם מגדיר את כל מה שמעבר לקצה כמהות אחת. זא מאחר שמצד השכל של האדם המהות של האין סוף זהה לחלוטין למהות של שני אין סוף (וכן כלום לשני כלום), רק משום כך האדם ... הקופה כולה, על: או הכל או כלום. ולא ממש צריך לפחד, כי בסוף מגלים שכלום = הכל, כך שלא משנה להיכן הולכים, אם הולכים עד הסוף המוחלט, מגיעים לנקודת החיבור של השכל של האדם עם המציאות, ואז רואים את האמת שהכל טוב והכל אחד וכולי. המציאות יפה הרבה יותר מאשר השכל המצומצם של בני האדם. השכל של האדם הוא רק חלק קטן מהשכל של המציאות. השכל של האדם נמצא בתוך המציאות, ולא המציאות בתוך השכל האנושי של האדם. השכל של האדם אינו מסוגל לתפוס את מהות הקצוות של המציאות כולה. אך עכשיו ננסה להסביר את התמונה המלאה של ...
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... עצמו לא קיים, הרי שהוא לדוגמה לא היה אוכל ארוחת בוקר, והוא לא היה מרגיש אם האש הייתה שורפת אותו וכיוב. וכל הידיעות של האדם גם של המשוגע, כולן מבוססות על השכל של האדם שיודע שהוא עצמו ושהמציאות קיימים. כך שכל אחד ... טוב אין סופי. כי שם אין סוף וגבול בין הרע לבין הטוב. ובאחד לא שייך רע. כי הרע הוא סופי. ובאחד הכל מתהפך לטובה (וכפי שכבר ביארתי במקום אחר). והרעיון הוא, שהשכל של האדם יש לו כוח של חיים ושל מוות כוח של טוב ושל רע. ... השכל הוא כלי קיבול לאושר. ומי שלא מקשר את השכל האנושי שלו, לשכל שיש מעל השכל, אצלו השכל שלו הוא כלי קיבול לסבל. ורמת הסבל של האדם, היא תלויה במרחק שבין השכל של האדם לבין השכל שמעל לשכל. כי ככל שהאדם קרוב יותר ... ואת הסיבה שבגללה הוא חושב כפי מה שהוא חושב. כי כל דבר בעולם מבוסס על משהו אחר. ויש הנחות יסוד שאותן האדם מניח, ושעליהן האדם בונה את כל החיים שלו. וכל השכל של האדם, מבוסס על הנחות יסוד כלשהן. ומי שרוצה לגלות את ... הנכון? אולי דווקא מה שנראה לי לטעות גדולה, אולי דווקא הוא הכי נכון? וכאשר האדם חוקר את המחשבות שלו ומחפש את האמת, הוא מגלה את הנחות היסוד שעליהן מבוסס השכל של האדם. עד שלבסוף האדם מגיע אל שורש השכל, שהוא לא ... האמת. והאמת לא מבוססת על שום דבר, כי היא לא תלויה בשום דבר. כי השקר מבוסס על השכל ועל הוכחות שכליות וכיוב, אך האמת היא אמת גם בלי הוכחות שכליות וכיוב. והשכל של האדם עוזר לו לראות את האמת, אך האמת עצמה לא מבוססת ... שמעל לשכל. כי כפי שאמרנו, השכל האנושי, הוא רק ביטוי של שכל אחר גדול יותר. וכל זמן שהאדם לא מבין מהו הדבר הפנימי, שבא לידי ביטוי בשכל האנושי, על ידי זה השכל של האדם יוצר אצל האדם ערבוב של טוב ורע. דהיינו, שפעם ...
אמונה - האם היא טובה או רעה?
... אומרת שיש נפרדות. ובשכל השלם, האדם גם רואה נפרדות, רק שהיא עבורו מושלמת כאחדות. ונחדד, כי כאן בעצם הבנו כי השכל של האדם, הוא בכלל אמונה. כי רק כאשר האדם משתמש בכל השכל שלו בשלמות, רק זה נקרא שכל. וכל ... כל דבר, שאין בו חיבור של ההפכים. והדבר היחיד שבאמת צריך אליו אמונה, הוא רק לצורך ההכלה של תפישת היש והאין כאחד. שהשכל של האדם, לא מכיל את התפישה הזאת, והאמונה יכולה להכיל את הכל. והאדם סובל רק משום שאין לו ... לא באמת עובדת. כי האדם יש בו גם אפשרות של שכל וגם אפשרות של אמונה. והאדם לא יכול רק להאמין שהכל אחד נגד השכל, כי השכל של האדם , לא נותן לו להכיל את אחדות ההפכים. והאדם חי את חייו, תוך כדי שימוש בשכל של עצמו. ... ספק כלל. וכאשר האדם מברר את האמת, אז הוא רואה את האמת גם בשכל שלו, שהכל מושלם, ואז הוא חי טוב באמת. ונוסיף, כי השכל של האדם, מבין שהכל אחד. אך גם חוסר השכל של האדם, מבין שהכל אחד. כי כאשר אין שום שכל, אין שום הגדרה ושום נפרדות כלל. ולכן, כאשר ... רואה שהכל אחד, וגם אם הוא ינסה לברוח לאין שכל שלו, גם אז הוא יהיה בחוויה של אחדות ושלמות. ונוסיף עוד, כי אחרי שהשכל של האדם מבין שהכל מושלם, עכשיו האמונה של השקר היא טובה מאוד. כי האמונה מאפשרת לאדם לחיות ... שום אמונה כלל. וכל זמן שהאדם לא מסוגל עדיין להכיל בשכל שלו, איזה דבר שהוא כן יכול להאמין בו נגד השכל שלו, הרי שהשכל של האדם הוא לא שלם, כי הוא עדיין לא מבין שהכל אחד. ורק כאשר אין אצל האדם שום הבדל בין אמונה ובין שכל, דהיינו, שהשכל של האדם מסוגל להכיל בתוכו, גם שכל שנראה כאילו צריך רק אמונה כדי להכיל אותו, שזה השכל של האחדות של היש והאין, רק אז השכל של האדם הוא שלם באמת. ונסכם: כי האדם לא צריך שתהיה לו לא אמונה ולא שכל כלל, אלא אך ורק אמת ...
הכנה לפסיכומטרי, תרגולי הבנת הנקרא, דוגמה לניתוח טקסט, אסטרטגיות ומיומנות קריאה, תרגול חשיבה מילולית, הסקה מילולית, איך להבין טקסט? הבנת הנשמע, איך ללמוד לבד? מגבלת השכל האנושי, מהותה האמיתית של המציאות
... תוך שימוש בטקסט לדוגמה: השכל של האדם הוא רק חלק מהמציאות ואינו המציאות עצמה. במילא ניתן להבין כי מגבלת השכל האנושי אינה משקפת בהכרח את מהותה האמיתית של המציאות. אליעד מדגיש שלפני שמנסים להבין את משמעות המשפט ... אותו לאחרים. לדוגמה, השכל של האדם הוא מושג שדורש הבנה של שכל, אדם והקשר ביניהם (השכל של האדם) . אליעד מסביר שבכל פעם שנתקלים במושג המורכב מכמה מילים, יש קודם להבין את משמעות כל מילה בנפרד ואז את המשמעות המשולבת של כולן יחד. מהי הדרך הנכונה לנתח משפט ארוך? אליעד מציין ... הזה שני חלקים עיקריים: השכל של האדם הוא רק חלק מהמציאות ואינו המציאות עצמה. מגבלת השכל האנושי אינה משקפת בהכרח את מהותה האמיתית של המציאות. בכל חלק כזה יש להבין בנפרד את המושגים המרכזיים, ורק אחר כך לחבר ... המרכזי במשפט הראשון הוא השכל של האדם, ושיש להבין אותו לעומק לפני שעוברים להבנת המושגים המתארים אותו (חלק מהמציאות, לא המציאות עצמה). הוא מדגים זאת עם השוואה: אם אנחנו אומרים הרכב הוא אדום, קודם כל עלינו להבין ...
פסיכולוגיה / אימון אישי - מה קורה כאשר הפסיכולוג בעצמו צריך פסיכולוג?
... התפתחות רוחנית היא טובה. אבל בסופו של דבר, יש מחסום שכלי לאדם, בינו לבין האושר האמיתי. כי השכל של האדם מוגבל. ולכן כל הפסיכולוגים צריכים גם הם ... את מה שאין לו. ואף על פי כן, באפשרותו של האדם כן להגיע אל השלמות העצמית. כי למרות מגבלת השכל של האדם, עדיין יש בתוך השכל של האדם, נקודה שמחברת אותו אל המציאות השלמה ... את הגמישות המחשבתית שלו. וכאשר האדם משפר את הגמישות המחשבתית שלו, על ידי זה בסופו של דבר, השכל של האדם מסוגל להכיל בתוכו דברים גדולים יותר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל של האדם, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל של האדם, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מאמן אישי לחיים, טיפול אישי בתחום השכל של האדם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:10:51 - wesi4