ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השגה של אמת ✔בודהיזם - סוטת צ'נקי ✔סוטרת צַ'נְקִי Cak Sutta Majjhima Nikya 95, Majjhimapasapi 45, (M II 164)... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - סוטת צ'נקי
סוטרת צַ'נְקִי

Cak Sutta

Majjhima Nikya 95, Majjhimapasapi 45, (M II 164)

כך שמעתי:

בפעם אחת, הבְּהַגְוַוה, בעודו נודד דרך ארצם של בני קוֹסַלָה בליווי קבוצה גדולה של נזירים, הגיע לכפר ברהמינים של בני הקוסלה בשם אוֹפָּסָאדַה. ושם הבהגווה נשאר להתגורר בחורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. באותה העת, הברהמין צַ'נְקִי היה ראש הכפר אופסאדה, כפר המאוכלס בצפיפות, שופע במִקְנֶה, בחָצִיר, עצי הסקה, מים ותבואה. הכפר ניתן לו על ידי פַסֶנָדִי מלך קוסלה כשי מלכותי. הברהמינים ובני הבית של אופסאדה שמעו כך: "אכן, חברים, הפרוש גוטמה, הנסיך מבני השַקְיָיאן, שיצא מחיי בית משבט השקייאנים כפרוש, בעודו נודד דרך ארצם של בני קוסלה בליווי קבוצה גדולה של נזירים, הגיע לכפר אופסאדה, והוא נשאר להתגורר שם בחורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. התהילה והמוניטין של המכובד גוטמה הופצו ברחבי הארץ כך:

'כך אכן הוא הבהגווה, הראוי להוקרה מיוחדת, ער לגמרי, בעל ידע חודר ונתיב תרגול מושלם, נעלה, יודע את שלושת העולמות, אין שווה לו באימון אלו הראויים לאימון, הוא המורה של היצורים השמימיים ובני האדם, הוא המואר, המבורך. דרך חכמה מושלמת, הוא מבין בעצמו את טבעו של היקום עם היצורים השמימיים שבו, השדים (mra) והברהמות (brahm), וגם את העולם של בני האדם עם הפרושים והברהמינים, המלכים והאנשים, ומתוך ידיעה זו, הם מסביר ומבאר אותו. הוא מלמד את הדהמה שהיא מצוינת בתחילתה, מצוינת באמצעה ומצוינת בסופה, בעלת עושר במשמעותה ובמילותיה. הוא מבהיר את השלמות ואת הטוהר של החיים הרוחניים (brahmacariya). אכן דבר טוב הוא לתת כבוד לאַרַהַנְטִים מעין אלו. "

אז הברהמינים ובעלי - הבית של אופסאדה יצאו מתוך הכפר בקבוצות והלכו יחד צפונה לעבר חורשת עצי הסאלה, חורשת האלים. באותה העת, הברהמין צ'נקי העביר את מנוחת היום על המרפסת העליונה [שבאחוזתו]. משראה הברהמין צ'נקי את הברהמינים ובעלי - הבית של אופסאדה יוצאים מתוך הכפר בקבוצות והולכים יחד צפונה לעבר חורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, הוא שאל את יועצו, "יועצי, מדוע הברהמינים ובעלי - הבית הבית של אופסאדה יוצאים מתוך הכפר בקבוצות והולכים יחד צפונה לעבר חורשת עצי הסאלה, חורשת האלים? "

"אדוני, הפרוש גוטמה, הנסיך מבני השקייאן, שיצא מחיי בית משבט השקייאנים כפרוש, בעודו נודד דרך ארצם של בני קוסלה...

האנשים האלו הם בדרכם לחלוק כבוד למכובד גוטמה. "

"אם כך, יועצי, לך אל הברהמינים ובני הבית של אופסאדה ואמור להם 'אדונים, הברהמין צ'נקי מבקש אתכם להמתין. הברהמין צ'נקי ילך גם הוא לראות את הפרוש גוטמה'. " "בסדר גמור, אדוני", אמר היועץ. ומייד הלך אל הברהמינים ובני הבית של אופסאדה ואמר להם: "אדונים, הברהמין צ'נקי מבקש אתכם להמתין. הברהמין צ'נקי ילך גם הוא לראות את הפרוש גוטמה. "

באותה עת שהו בכפר אופסאדה כחמש מאות ברהמינים מארצות שונות, שעסקו בעניינים שונים. מששמעו שהברהמין צ'נקי הולך לראות את הפרוש גוטמה, הם הלכו אליו ושאלו אותו: "צ'נקי המכובד, האם זה נכון שאתה הולך לראות את הפרוש גוטמה? " "כן חברים, החלטתי שאלך לראות את הפרוש גוטמה. "

"צ'נקי המכובד, אנא אל תלך לראות את הפרוש גוטמה, אין זה ראוי לצ'נקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה, מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צ'נקי המכובד. אכן, צ'נקי המכובד הוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב, הוא ממוצא טהור שבעה דורות אחורה, ללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה. כיוון שהוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב, ממוצא טהור שבעה דורות אחורה, וללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה, אין זה ראוי לצ'נקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה, מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צ'נקי המכובד.

"צ'נקי המכובד הוא עשיר, בעל הון רב, בעל נכסים יקרים ומשאבים אדירים... צ'נקי המכובד הוא מומחה בשלושת הוודות ובאוצר המילים, בליטורגיה, פונולוגיה, וחוכמת האגדות כחמישי [i]. כמו כן הוא מומחה לפילולוגיה, ודקדוק, והוא בקי למשעי בפילוסופייה של חכמה ארצית [ii] ובסימני ההיכר הגופניים של אדם גדול. צ'נקי המכובד הוא יפה תואר, נעים למראה, ראווה לעיניים, בעל גוון עור יוצא מגדר הרגיל ביופיו, יש לו את צבע ומבנה גוף של ברהמה והוא מרשים במראהו. צ'נקי המכובד הוא אדם בעל מידות טובות, הוא בעל מוסר איתן ובעל סגולות רבות. צ'נקי המכובד מדבר היטב ובעל קול נעים, הוא מדבר בנימוס בקול צלול ללא דופי, ועם משמעות ברורה. צ'נקי המכובד הוא מורה של רבים, מורה של מורים, מלמד את הוודות לשלושת מאות צעירים. צ'נקי המכובד הוא בעל כבוד והערכה, בעל שם, הוא מוערך ומקבל כבוד מפַּסֵנַדִי מלך קוסלה. צ'נקי המכובד הוא ראש הכפר אופסאדה אשר ניתן לו מידי פסנדי מלך קוסלה כשי מלכותי, כפר המאוכלס בצפיפות, שופע במִקְנֶה, בחָצִיר, עצי הסקה, מים ותבואה. גם משום שצ'נקי המכובד הוא ראש אופסאדה, אשר ניתן לו מפסנדי מלך קוסלה כשי מלכותי, כפר המאוכלס בצפיפות, שופע במִקְנֶה, בחָצִיר, עצי הסקה, מים ותבואה, אין זה ראוי לצ'נקי המכובד ללכת לראות את הפרוש גוטמה, מן הראוי רק שהפרוש גוטמה יבוא לראות את צ'נקי המכובד. "

כאשר שמע זאת, הברהמין צ'נקי אמר לברהמינים, "חברים, אם כך, שמעו גם מה שיש לי לומר. מן ראוי רק שאנחנו נלך לראות את הפרוש גוטמה הזה, אין זה ראוי כלל וכלל שגוטמה המכובד הזה יבוא לראות אותנו. למען האמת, חברים, הפרוש גוטמה הוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב, הוא ממוצא טהור שבעה דורות אחורה, ללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה. כיוון שהפרוש גוטמה הזה הוא מלידה מכובדת הן מצד האם והן מצד האב, ממוצא טהור שבעה דורות אחורה, וללא רבב או דופי בנוגע לשושלת ולידה, אין זה ראוי שגוטמה המכובד הזה יבוא לראות אותנו, אכן, מן ראוי רק שאנחנו נלך לראות את גוטמה המכובד הזה.

"אכן, חברים, הפרוש גוטמה יצא לחיי פרישות כשהוא נוטש רכוש רב של זהב וכסף, הן זה אשר תחת האדמה והן זה אשר על פני האדמה. אכן, למרות שהוא היה עדיין צעיר, עם שיער שחור כהה, בצעירותו עוד בשלב הראשון של חייו, הפרוש גוטמה יצא מחיי בעל בית אל חיים חסרי בית של פרוש. אכן, חברים, למרות שהוריו ביקשו אחרת וקוננו בעיניים בוכיות, הוא גילח את ראשו וזקנו, לבש גלימות כתומות ויצא מחיי בעל - בית לחיים חסרי - בית של פרוש. אכן, חברים, הפרוש גוטמה הוא יפה תואר, נעים למראה, ראווה לעיניים, בעל גוון עור יוצא מגדר הרגיל ביופיו, יש לו צבע ומבנה גוף של ברהמה והוא מרשים במראהו. אכן, חברים, הפרוש גוטמה הוא אדם בעל מידות טובות, הוא בעל מוסר איתן ובעל סגולות רבות. אכן, חברים, הפרוש גוטמה מדבר היטב ובעל קול נעים, הוא מדבר בנימוס בקול צלול ללא דופי, עם משמעות ברורה. אכן, חברים, הפרוש גוטמה הוא מורה של רבים הוא זנח היקשרות לתענוגות חושים והוא חסר יוהרה. אכן, חברים, הפרוש גוטמה מאמין שלפעולות יש תוצאות, הוא מאמין בכך שלמעשים יש תוצאות [iii], הוא חפץ במה שטוב בנוגע לברהמינים. אכן, חברים, הפרוש גוטמה יצא לפרישות ממשפחה אצילה, משושלת רציפה של אבות מלכותיים. אכן, חברים, הפרוש גוטמה יצא לפרישות ממשפחה עשירה, בעלת ממון ורכוש רב. אכן, חברים, אנשים מגיעים מארצות ומדינות רחוקות לשאול את הפרוש גוטמה שאלות. אכן, חברים, אלפי יצורים שמימיים לקחו מחסה לכל חייהם בפרוש גוטמה. אכן, חברים, המוניטין והתהילה של הפרוש גוטמה יצאו למרחקים כך:

'כך אכן הוא הבהגווה, הראוי להוקרה מיוחדת, ער לגמרי, בעל ידע חודר ונתיב תרגול מושלם, נעלה, יודע את שלושת העולמות, אין שווה לו באימון אלו הראויים לאימון, הוא המורה של היצורים השמימיים ובני האדם, הוא המואר, המבורך. '

"אכן, חברים הפרוש גוטמה הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם גדול. אכן, חברים המלך סֵנִיַה בִּימְבִּיסָארַה מְמַגַדְהָה ומשפחתו לקחו מחסה לכל החיים בפרוש גוטמה. אכן, חברים פסנדי מלך קוסלה ומשפחתו לקחו מחסה לכל חייהם בפרוש גוטמה. אכן, חברים הברהמין פּוֹקְהַרַסָאטִי ומשפחתו לקחו מחסה לכל חייהם בפרוש גוטמה. אכן, חברים, הפרוש גוטמה הגיע לכפר אופסאדה, והוא מתגורר שם בחורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. הפרושים והמשוטטים המגיעים בתחומי כפרנו הם אורחים שלנו, יש להתנהג לאורחים בכבוד, בהערכה, לברך אותם ולהוקיר אותם. בשל סיבה זו, אין זה ראוי שגוטמה המכובד יבוא לראותנו, אכן מן הראוי רק שאנו נלך לראות את גוטמה המכובד.

"חברים, הפרוש גוטמה הגיע לכפר אופסאדה, והוא מתגורר שם בחורשת עצי הסאלה, חורשת האלים, אשר ממוקמת מצפון לאופסאדה. לכן גוטמה הוא אורח שלנו, ויש להתנהג אליו בכבוד ובהערכה, לברך אותו ולהוקיר אותו. גם בשל סיבה זו, אין זה ראוי שגוטמה המכובד יבוא לראות אותנו, אכן, מן הראוי רק שאנו נלך לראות את גוטמה המכובד.

"חברים, אני יודע רק מעט אודות התכונות הראויות להערצה של הפרוש גוטמה המכובד הזה. אך גוטמה המכובד אינו בעל התכונות הראויות להערצה האלו בלבד, אכן, התכונות הראויות להערצה של הפרוש גוטמה חסרות גבול. אף אם גוטמה המכובד הוא בעל רק אחת מהתכונות הראויות להערצה האלו אין זה ראוי שגוטמה המכובד יבוא לראות אותנו, אכן, מן הראוי רק שאנו נלך לראות את גוטמה המכובד.

"אם כך, אדוני, אנו נלך לראות את הפרוש גוטמה. "

אז הברהמין צ'נקי, בליווי מספר גדול של ברהמינים, הלך אל המקום בו שכן הבהגווה וברך אותו בכבוד. לאחר שסיים את ברכות הנימוסים, הוא התיישב במקום ראוי. הבהגווה ישב שם והחליף דברי ברכה נעימים עם הברהמינים המבוגרים יותר. בחברת הברהמינים האלו היה שם ברהמין צעיר, בחור בשם קָאפָטהִיקַה אשר רק הגיע לגיל שש עשרה ולאחרונה גילח את ראשו. הוא היה מומחה בשלושת הוודות ובאוצר המילים, בליטורגיה, פונולוגיה, וחוכמת האגדות כחמישי. כמו כן הוא מומחה לפילולוגיה, ודקדוק, והוא בקי למשעי בפילוסופייה של חכמה ארצית ובסימני ההיכר הגופניים של אדם גדול. הבחור הצעיר הזה הפריע כל הזמן לשיחה שהברהמינים המבוגרים יותר ניהלו עם הבהגווה.

אז הבהגווה נזף בברהמין הצעיר קאפטהיקה [ואמר]: "בְּהָארַדְוָואגָ'ה! הפסק להפריע לשיחת הברהמינים המבוגרים! בהארדוואג'ה, חכה עד שהשיחה תסתיים! " על כך, הברהמין צ'נקי אמר לבהגווה, "אנא ממך, המכובד גוטמה, אל תנזוף בצעיר קאפטהיקה, קאפטהיקה הצעיר הוא בן למשפחה טובה, קאפטהיקה הצעיר גם בעל ידע רב, קאפטהיקה הצעיר גם מלומד, קאפטהיקה הצעיר גם נואם טוב, גם קאפטהיקה הצעיר כשיר לקחת חלק בדיון זה עם גוטמה המכובד. "

אז הבהגווה חשב לעצמו: 'דבריו של הברהמין הצעיר קאפטהיקה לבטח יהיו אודות הטקסטים של שלוש הוודות [iv], לכן הברהמינים נותנים לו דין קדימה. ' והברהמין הצעיר קאפטהיקה חשב כך: ברגע שהפרוש גוטמה יפנה את מבטו אלי, אשאל אותו שאלה'. ביודעו מה חלף בראשו של הברהמין הצעיר קאפטהיקה, הבהגווה הפנה את מבטו אליו.

אז הברהמין הצעיר קאפטהיקה חשב כך: 'הפרוש גוטמה הפנה את מבטו אלי, מה אם אשאל אותו עתה שאלה' ואז הברהמין הצעיר קאפטהיקה אמר לבהגווה, "הו גוטמה, בעניין המזמורים העתיקים של הברהמינים, אשר הגיעו מדור לדור במסורת רציפה ובקבצים, הברהמינים הגיעו למסקנה זו: 'זוהי בלבד האמת, כל דבר אחר הוא טעות. ' מה יש למכובד גוטמה לומר בעניין זה? "

"אך, בהארדוואג'ה, האם מבין הברהמינים ישנו איזשהו ברהמין המצהיר: 'אני [בעצמי] יודע זאת, אני [בעצמי] רואה זאת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות'? "

"אכן לא, גוטמה. "

אם כך, בהארדוואג'ה, האם מבין הברהמינים, היה איזשהו מורה או מורה של מורים, שבעה דורות של מורים אחורה המצהיר: 'אני [בעצמי] יודע זאת, אני [בעצמי] רואה זאת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות'? "

"אכן לא, גוטמה. "

בהארדוואג'ה, האם מבין החכמים הברהמינים הקדומים (רִישִים), אשר חיברו את המזמורים, אשר העבירו הלאה את המזמורים, אשר הברהמינים של היום אומרים, מדקלמים, ומלמדים בדיוק כפי שהם זומרו, בוטאו, וחוברו על ידי החכמים ההם, אשר שמותיהם אַטְהַקַה, ווָאמַקָה, ווָאמַדֵוָוה, ווֵסָאמִיטָה, יַמַטַגִי, אַנְגִירַסָה, בְּהָארַדְוָואגַ'ה, ווָאסֵטְהָא, קַסַפָה וְבְּהַגוּ [v] - האם אותם חכמים ברהמינים קדומים הצהירו 'אנו [בעצמנו] יודעים זאת, אנו [בעצמנו] רואים זאת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות?

"אכן לא, גוטמה. "

אם כך, בהארדוואג'ה, אין אף ברהמין אחד מבין הברהמינים, אשר מצהיר: 'אני [בעצמי] יודע זאת, אני [בעצמי] רואה זאת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות. ' מבין הברהמינים אין אפילו מורה אחד או מורה של מורים, שבעה דורות מורים אחורה, אשר מצהיר: 'אני [בעצמי] יודע זאת, אני [בעצמי] רואה זאת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות. ' והחכמים הברהמינים הקדומים... גם חכמים אלו מעולם לא הצהירו 'אנו [בעצמנו] יודעים זאת, אנו [בעצמנו] רואים זאת, זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

בהארדוואג'ה, מצב זה דומה לשורת אנשים עיוורים, כאשר כל אחד אוחז בזה שלפניו, הראשונים אינם רואים, האמצעיים אינם רואים, והאחרונים גם הם אינם רואים. באותו אופן, מה שהברהמינים טוענים הוא בדיוק כמו בדוגמה זו של שורת האנשים העיוורים, הראשונים אינם רואים, האמצעיים אינם רואים, והאחרונים גם הם אינם רואים. בהארדוואג'ה, מה דעתך על כך, אם כך המצב, האם מה שהברהמינים מאמינים בו אינו מתגלה כחסר בסיס אמיתי?

"גוטמה, בעניין זה, הברהמינים נאמנים לא רק דרך אמונה, בנוגע לכך, הם נאמנים גם כמסורת שהועברה בעל - פה. "

"בהארדוואג'ה, בתחילה התייחסת לאמונה, כעת אתה מדבר על מסורת שהועברה בעל - פה. בהארדוואג'ה, קיימים חמישה גורמים אשר לכל אחד מהם יש שתי תוצאות [שונות] בחיים האלו. ומהם חמשת הגורמים? אמון, מציאת - חן, מסורת שהועברה בעל - פה, חקירה מדוקדקת של הנסיבות, קבלה של השקפה לאחר חקירה מעמיקה. בהארדוואג'ה, לכל אחד מחמשת הגורמים האלו, יש שתי תוצאות [שונות] בחיים האלו.

בהארדוואג'ה, למרות שניתן אמון איתן בדבר מסוים, עדיין הוא יכול להתברר כריק, חלול, או שגוי, למרות שלא ניתן אמון איתן במשהו, עדיין הוא יכול להתברר כאמיתי, נכון, ולא שגוי. בהארדוואג'ה, למרות שדבר מסויים מוצא חן הוא יכול להתברר כריק... למרות שדבר מסוים נשמע היטב מאדם אחר... למרות שדבר מסוים נבחן באופן מדוקדק... למרות שיש קבלה של משהו לאחר חקירה מעמיקה, עדיין דבר זה יכול להתברר כריק, חלול, או שגוי, למרות שלא היתה קבלה של דבר מסויים לאחר חקירה מעמיקה, עדיין דבר זה יכול להתברר כאמיתי, נכון, ולא שגוי. בהארדוואג'ה, אין זה ראוי לאדם חכם אשר שומר אמת להגיע למסקנה מוחלטת, 'זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות. '

"גוטמה, באיזו דרך שומרים את האמת? כיצד אדם שומר את האמת? אנו שואלים את גוטמה המכובד בעניין שמירת האמת. "

"בהארדוואג'ה, אם לאדם יש אמונה והוא אומר 'זוהי אמונתי', אך אינו מגיע למסקנה מוחלטת, 'זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות. ' אז אדם זה שומר אמת. בהארדוואג'ה, כך שומרים את האמת, זוהי הדרך לאדם לשמור את האמת, כך אנו מצהירים שהיא הדרך לשמור את האמת. אך בכך עדיין אין התעוררות אל האמת.

בהארדוואג'ה, גם אם משהו מוצא חן... גם אם אדם קיבל מסורת שהועברה בעל - פה... גם אם משהו נבחן בדקדוק בהתאם לנסיבות... גם אם משהו מתקבל לאחר חקירה מעמיקה, כל עוד האדם לא מגיע למסקנה מוחלטת 'זוהי בלבד היא האמת, כל דבר אחר הוא טעות' הוא שומר אמת. בהארדוואג'ה, כך שומרים את האמת, זוהי הדרך לאדם לשמור את האמת, כך אנו מצהירים שהיא הדרך לשמור את האמת. אך בכך אין עדיין התעוררות אל האמת [vi].

"גוטמה, בדרך זו שומרים את האמת, כך אדם שומר אמת, כך אנו רואים ששומרים את האמת. אך, הו גוטמה, באיזו דרך נוצרת התעוררות אל האמת? כיצד נוצרת באדם התעוררות אל האמת? אנו שואלים את גוטמה המכובד אודות התעוררות אל האמת. "

"בהארדוואג'ה, בעניין זה, נזיר חי תלוי באוכל נדבות בכפר או עיר מסויימים. בעל בית או בן בעל בית פונים אל הנזיר הזה כדי לגלות אם יש [לנזיר הזה] שלושה מצבי תודעה: חמדנות, שנאה, ובורות [vii]. [בעל הבית חושב לעצמו: ] "האם יש לנזיר המכובד הזה מצבי תודעה שבבסיסם חמדנות אשר עלולים לגרום לאדם, אשר תודעתו מלאה חמדנות, לומר 'אני יודע' למרות שאינו יודע, ולומר 'אני רואה' למרות שאינו רואה ואשר יכולה לגרום לו להוביל אחרים אל תרגולים אשר יביאו נזק וסבל לטווח ארוך? " כאשר הוא חוקר את הנזיר ההוא בעל הבית מגיע להבנה זו: "אין לאדם המכובד הזה מצבי תודעה שבבסיסם חמדנות אשר עלולים לגרום לאדם, אשר תודעתו מלאה חמדנות לומר 'אני יודע' למרות שאינו יודע... ההתנהגויות הגופניות והמילוליות של האדם המכובד הזה הן כאלה של אדם חסר חמדנות. אכן, הדהמה שנלמדה על ידי המכובד הנה עמוקה, קשה לראייה, קשה להבנה, שלווה, נשגבת, מחוץ לתחום המחשבה, מעודנת, והיא ניתנת לידיעה מלאה רק על ידי החכם. אין זה אפשרי לאדם עם חמדנות ללמד כזו דהמה. "

החוקר, לאחר שראה שהנזיר חופשי לגמרי מחמדנות, ממשיך לחקור הלאה באם יש לנזיר הזה מצבי תודעה שבבסיסם שנאה. [בעל הבית חושב: ] "האם יש לנזיר המכובד הזה מצבי תודעה שבבסיסם שנאה אשר עלולים לגרום לאדם, אשר תודעתו מלאה שנאה, לומר 'אני יודע' למרות שאינו יודע, ולומר 'אני רואה' למרות שאינו רואה... ההתנהגויות הגופניות והמילוליות של האדם המכובד הזה הן כאלה של אדם חסר שנאה. אכן, הדהמה שנלמדה על ידי המכובד הנה עמוקה, קשה לראייה, קשה להבנה, שלווה, נשגבת, מחוץ לתחום המחשבה, מעודנת, והיא ניתנת לידיעה מלאה רק על ידי החכם. אין זה אפשרי לאדם עם שנאה ללמד כזו דהמה. "

החוקר, לאחר שראה שהנזיר חופשי לגמרי משנאה, ממשיך לחקור הלאה באם יש לנזיר הזה מצבי תודעה שבבסיסם בורות. [בעל הבית חושב: ] "האם יש לנזיר המכובד הזה מצבי תודעה שבבסיסם בורות אשר עלולים לגרום לאדם, אשר תודעתו מלאה בורות, לומר 'אני יודע' למרות שאינו יודע, ולומר 'אני רואה' למרות שאינו רואה... ההתנהגויות הגופניות והמילוליות של האדם המכובד הזה הן כאלה של אדם חסר בורות. אכן, הדהמה שנלמדה על ידי המכובד הנה עמוקה, קשה לראייה, קשה להבנה, שלווה, נשגבת, מחוץ לתחום המחשבה, מעודנת, והיא ניתנת לידיעה מלאה רק על ידי החכם. אין זה אפשרי לאדם עם בורות ללמד כזו דהמה. "

כאשר החוקר רואה שהנזיר חופשי לגמרי מבורות, האמון שלו בנזיר מתבסס. עם הופעת האמון [במורה], אדם פונה [אל המורה], לאחר שפנה [אל המורה], הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את דעתו, הוא מקשיב בערנות [לדברי המורה], לאחר שהקשיב בערנות, הוא שומע את הדהמה, לאחר ששמע את הדהמה, הוא זוכר אותה, לאחר שזכר אותה, הוא חוקר את המשמעות שלה, לאחר שהוא חוקר את המשמעות שלה, הוא [רואה] שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית [שלו], מתעורר בו מרץ, כאשר מתעורר בו מרץ, יש לו יכולת [viii], כשיש לו יכולת, הוא מודט, כשהוא מודט, הוא עושה מאמץ עילאי [ix]. כשהוא עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת היטב ובאינטנסיביות, הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה.

כך, בהארדוואג'ה, התעוררות אל אל האמת נוצרת, כך לאדם יש התעוררות אל האמת, זו הדרך שאנו מצהירים בה נוצרת התעוררות אל האמת. אך בזאת עדיין לא יכולה להיות השגה של האמת [x].

"גוטמה, בדרך זו יש התעוררות אל האמת, כך יש לאדם התעוררות אל האמת, כך אנו רואים התעוררות אל האמת. אך, הו גוטמה, באיזו דרך יש השגה של האמת? כיצד אדם משיג את האמת? אנו שואלים את גוטמה המכובד בעניין ההשגה של האמת. "

"בהארדוואג'ה, באמצעות עיסוק מתמיד בטיפוח שקדני ותרגול חוזר ונשנה של הדברים האלה ממש משיגים את האמת. כך האמת מושגת, כך משיגים את האמת, כך אנו מצהירים שמגיעה ההשגה של האמת.

"גוטמה, בדרך זו משיגים את האמת, כך האמת מושגת, כך אנו רואים את ההשגה של האמת. גוטמה, איזה דבר מסייע במידה הרבה ביותר להשגת האמת? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הדבר המסייע במידה הרבה ביותר להשגת האמת. "

"בהארדוואג'ה, מאמץ עילאי הוא גורם המסייע במידה רבה ביותר להשגת האמת. ללא מאמץ עילאי זה לא תיתכן השגה של האמת. רק בזכות מאמץ עילאי זה האמת מושגת. לכן, מאמץ עילאי מסייע במידה הרבה ביותר להשגת האמת. "

"הו גוטמה, איזה דבר מסייע ביותר לעשיית מאמצים עילאיים? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לעשיית מאמצים עילאיים. "

"בהארדוואג'ה, מדיטציה [xi] היא דבר מסייע ביותר לעשיית מאמצים עילאיים. ללא מדיטציה, לא יתכנו מאמצים עילאיים. רק בזכות מדיטציה יתכנו מאמצים עילאיים. לכן, מדיטציה היא דבר מסייע ביותר לעשיית מאמצים עילאיים. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר למדיטציה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר מדיטציה. "

"בהארדוואג'ה, יכולת היא דבר מסייע ביותר למדיטציה. ללא יכולת זו, לא תיתכן מדיטציה. רק בזכות היכולת תיתכן מדיטציה. לכן, יכולת היא דבר מסייע ביותר למדיטציה. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר ליכולת? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר ליכולת. "

"בהארדוואג'ה, מרץ. אם המרץ הזה לא מופיע, לא תיתכן יכולת. רק בזכות שהמרץ מופיע שהיכולת נוצרת. לכן, מרץ הוא דבר המסייע ביותר ליכולת. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר להופעת המרץ? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר להופעת מרץ. "

"בהארדוואג'ה, הראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית היא דבר מסייע ביותר להעלאת מרץ. ללא הראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית, לא תיתכן ההופעה של מרץ. רק בזכות הראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית שמרץ מופיע. לכן, הראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית היא דבר מסייע ביותר להופעת מרץ. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר להבנה אישית של הדהמה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר להבנה אישית של הדהמה. " "בהארדוואג'ה, חקירה של המשמעות היא הדבר המסייע ביותר להבנה אישית של הדהמה. ללא חקירה של המשמעות, לא תיתכן ראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית. רק בזכות חקירה של המשמעות יכולה להיות ראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית. לכן, חקירת המשמעות היא הדבר המסייע ביותר לראייה שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר לחקירת המשמעות? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לחקירת המשמעות. " "בהארדוואג'ה, זכירת הדהמה היא דבר מסייע ביותר לחקירת המשמעות. ללא זכירת הדהמה, לא תיתכן חקירת המשמעות. רק בזכות זכירת הדהמה יכולה להיות חקירה של המשמעות. לכן, זכירת הדהמה היא דבר מסייע ביותר לחקירת המשמעות. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר לזכירת הדהמה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לזכירת הדהמה. "

"בהארדוואג'ה, שמיעה [xii] של הדהמה היא דבר מסייע ביותר לזכירתה. ללא שמיעה של הדהמה, לא יהיה ניתן לזכור אותה. רק בזכות שמיעה של הדהמה ניתן לזכור אותה. לכן, שמיעה של הדהמה היא דבר מסייע ביותר לזכירתה. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר לשמיעה של הדהמה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לשמיעה של הדהמה. "

"בהארדוואג'ה, האזנה ערנית היא דבר מסייע ביותר לשמיעה של הדהמה. ללא האזנה ערנית זו, לא תיתכן שמיעה של הדהמה. רק בזכות זה שיש האזנה עירנית הדהמה נשמעת. לכן, האזנה ערנית לדהמה היא דבר מסייע ביותר לשמיעה של הדהמה. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר להאזנה ערנית? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר להאזנה עירנית. "

"בהארדוואג'ה, נתינת הדעת בכבוד [למורה] היא דבר מסייע ביותר להאזנה עירנית. ללא נתינת הדעת בכבוד הזו, לא תיתכן האזנה עירנית. רק בזכות נתינת הדעת בכבוד יש האזנה עירנית. לכן, נתינת הדעת בכבוד היא דבר מסייע ביותר להאזנה עירנית. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר לנתינת הדעת בכבוד? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לנתינת הדעת בכבוד. " "בהארדוואג'ה, פנייה [אל המורה] היא דבר מסייע ביותר לנתינת הדעת בכבוד. ללא פנייה, לא תיתכן נתינת הדעת בכבוד. רק בזכות פנייה יש נתינת דעת בכבוד. לכן, פנייה היא דבר מסייע ביותר לנתינת הדעת בכבוד. "

"גוטמה, איזה גורם מסייע ביותר לפנייה? אנו שואלים את המכובד גוטמה בעניין הגורם המסייע ביותר לפנייה. " "בהארדוואג'ה, אמון [במורה] הוא דבר מסייע ביותר לפנייה. ללא אמון, לא תיתכן פנייה. רק בזכות האמון יש פנייה. לכן, אמון הוא דבר מסייע ביותר לפנייה. "

"שאלנו את המכובד גוטמה אודות שמירת האמת, והמכובד גוטמה השיב לנו אודות שמירת האמת. אנו מרוצים ומסופקים מתשובה זו. אנו מוקסמים ממנה. שאלנו את המכובד גוטמה אודות התעוררות אל האמת, והמכובד גוטמה השיב לנו אודות התעוררות אל האמת. אנו מרוצים ומסופקים מתשובה זו. אנו מוקסמים ממנה. שאלנו את המכובד גוטמה אודות השגה של האמת, והמכובד גוטמה השיב לנו אודות השגה של האמת. אנו מרוצים ומסופקים מתשובה זו. אנו מוקסמים ממנה. שאלנו את המכובד גוטמה אודות הגורם המסייע ביותר להשגת האמת, והמכובד גוטמה השיב לנו אודות הגורם המסייע ביותר להשגת האמת. אנו מרוצים ומסופקים מתשובה זו. אנו מוקסמים ממנה.

"לכל שאלה ששאלנו, המכובד גוטמה נתן תשובה ואנו מרוצים ומסופקים מתשובה זו. אנו מוקסמים ממנה.

"גוטמה, קודם היתה לנו הדעה: 'כיצד הפרושים גלוחי הראש, הפשוטים, השחומים האלו שנולדו מכפות רגלי הברהמה יודעים משהו על הדהמה? אכן, המכובד גוטמה גרם לנו לפתח הערצה לפרושים אמיתיים מבין הפרושים, הערכה לפרושים האמיתיים מבין הפרושים וגרם לנו להיות יראי כבוד כלפי הפרושים האמיתיים מבין הפרושים.

"מעולה! אדון נכבד, מעולה! הדהמה הובהרה בדרכים רבות על ידי המכובד גוטמה כאילו מה שהונח הפוך יושר, כאילו מה שהוסתר נחשף, כאילו הוצגה הדרך הנכונה למי שאבד, כאילו הודלקה מנורה בעלטה כך שבעלי ראיה יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, אני לוקח מחסה בדהמה, אני לוקח מחסה בסנגהה. יזכור נא אותי המבורך כתלמידו, בעל - בית שלוקח מחסה בו מעתה ועד סוף חייו.

[i] הכתבים הקלאסיים שנלמדו על ידי הברהמינים באותם ימים - נִיגְהַנְדוּ (Nighau, מילון, אוצר מילים), קֵטוּבְּהַה (Ketubha, אומנות הכתיבה, ליטורגיה) ואַקְהַרַפַּבְּהֵדָה (Akkharappabheda, פונולוגיה). החמישי אִיטִיהָאסַה (Itihsa), חכמת האגדות - בתקופה מסוימת החיבור טְהַבַּנַה (thabban), נוסחות כשפים, היה נחשב הוודה הרביעית. מלבד ארבעת הוודות האלו היה על תלמיד ברהמין ללמוד גם את חיבור הטְהַבַּנַה. לכן הוא היה ידוע בין הברהמינים כאיטיהאסה החמישי.

[ii] לימודים נוספים שהיו מקובלים אצל הברהמינים - פָּאדַה (Pda), פילולוגיה, ווִיָאקַרַנָה (veyykaraa) - דקדוק, לוֹקָאיַטַה (lokyata) - פילוסופיית של חכמה ארצית.

[iii] הבודהה הוא kammavdin ו - kiriyavdin, כלומר, הוא מאמין בקרמה ומאמין בפעולה (kiriya), במובן האתי, לפעולות יש תוצאות.

[iv] "המילים של שלוש הוודות" (tevijjake pvacane) או המילים של שלוש הידיעות (וודה זה גם ידע).

[v] התעתיק בפאלי של שמות החכמים אשר על פי האמונה בהודו חיברו את הוודות - Ahaka, Vmaka, Vmadeva, Vessmitta, Yamataggi, Agrasa, Bhradvja, Vseha, Kassapa, Bhagu.

[vi] התעוררות אל האמת - על פי המסורת הכוונה כאן היא שלא יכולה להיווצר תובנה חודרת אל תוך האמת.

[vii] בּוּרוּת - מוֹהַה (moha), אי היכולת להבחין בין טוב ורע, מה נכון ומה לא נכון ולראות את הדרך הנכונה להארה. אי יכולת זו מכונה בורות, אשליה או בלבול. מוהה שווה במובנה עם אי ידיעת ארבעת אמיתות הנאצלים. בנוסף, מוהה כוללת מספר זיהומים - ספק, עייפות ועצלות, חוסר מנוחה, חוסר בושה מלעשות רע, וחוסר פחד מלעשות רע.

[viii] יכולת (ussho) - להיות בעל יכולת, מסוגל. על פי מסורת התרגול, יכולת זו מתפתחת דרך הבנה נכונה להתבונן בתופעות בראייה חודרת. הנזיר בשלב זה מוכן להתחיל לתרגל מדיטציה.

[ix] מאמץ עילאי (chando) - ניתן לתרגם זאת גם כמרץ או רצון עז.

[x] השגה של האמת - סַצָ'אנוּפַּטִי (saccnuppatti) - על פי המסורת, זוהי השגת פרי הידיעה (phala na), שלב הפרי של ידיעת הדרך.

[xi] מדיטציה - התבוננות חוקרת בתופעות המנטליות והפיזיות.

[xii] שמיעה - האזנה בתשומת לב להוראות הלימוד.
לקוח אומר שהמוצר יקר קושי מראה יקר ללקוח צורות מחיר יקר מידי התנהגות ידע סבל מה זו תודעה לגרום לבחור בודהיזם
פשוט להיות מאושר, להיות מאושר זה פשוט, קשה להיות מאושר, מאמץ להיות מאושר, אין הבדל בין יש לאין, לא לדעת שום דבר, להבין את המוח, להיות מודע לעצמך, איך המוח חושב?
פשוט להיות מאושר, להיות מאושר זה פשוט, קשה להיות מאושר, מאמץ להיות מאושר, אין הבדל בין יש לאין, לא לדעת שום דבר, להבין את המוח, להיות מודע לעצמך, איך המוח חושב?
...מאושר, מאמץ להיות מאושר, אין הבדל בין יש לאין, לא לדעת שום דבר, להבין את המוח, להיות מודע לעצמך, איך המוח חושב? למה כל כך קשה ופשוט להיות מאושר? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כי להיות מאושר זה מצד אחד הדבר הפשוט ביותר בעולם, אך מצד שני גם הקשה ביותר. הרעיון המרכזי שאליעד מציג הוא, שהיכולת להיות מאושר קשורה ישירות ליכולת של האדם להפסיק להבדיל בין יש לאין, בין טוב לרע ובין מציאות לחוסר מציאות. כאשר האדם מפסיק לבצע את פעולת ההבחנה הזו, אין לו שום סיבה להתאמץ או לרצות, ולכן אין שום חיסרון - ובמצב כזה הוא...
איך להחליט אם לשמור או לזרוק משהו? איך לקבל החלטה? האם לזרוק או לשמור משהו? האם לשמור משהו? האם לזרוק משהו? אגרנות כפייתית, הפרעת אספנות כפייתית, איך לקבל החלטה?
איך להחליט אם לשמור או לזרוק משהו? איך לקבל החלטה? האם לזרוק או לשמור משהו? האם לשמור משהו? האם לזרוק משהו? אגרנות כפייתית, הפרעת אספנות כפייתית, איך לקבל החלטה?
...החלטה? האם לזרוק או לשמור משהו? האם לשמור משהו? האם לזרוק משהו? אגרנות כפייתית, הפרעת אספנות כפייתית, איך לקבל החלטה? איך להחליט אם לשמור או לזרוק משהו? הרבה אנשים מוצאים את עצמם מתלבטים שוב ושוב: האם לזרוק או לשמור חפצים שהם לא משתמשים בהם. אליעד כהן מתייחס לשאלה הזאת באופן עמוק ומפורט, ומציע נוסחה ברורה שמטרתה לעזור לכל אדם להחליט בצורה הגיונית ופשוטה, אם לזרוק חפצים שהוא לא משתמש בהם, או להמשיך לאגור אותם בביתו. מהן השיטות המקובלות להחלטה אם לזרוק או לשמור? תחילה, אליעד מציג כמה שיטות נפוצות...
שיטת המקל והגזר, טעויות בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי
שיטת המקל והגזר, טעויות בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי
...בשכנוע, איך לא לשכנע? יתרון גדול מידי, חיסרון גדול מידי, שכנוע שגוי, איך לשכנע את עצמך? לא רוצה זוגיות, לא מצליח להתאהב, לא מצליח לאהוב, רוצה את מי שלא רוצה אותי מהי שיטת המקל והגזר ואיך היא עלולה להיכשל? שיטת המקל והגזר היא טכניקה מוכרת של שכנוע, המבוססת על הרעיון שאפשר להניע אדם לפעולה או להימנע מפעולה בעזרת שימוש בתמריצים (גזר) או איומים (מקל). לפי אליעד כהן, חשוב להבין כי ישנן טעויות נפוצות בשימוש בשיטה זו, שלעיתים יכולות להביא לתוצאות הפוכות לחלוטין מהמטרה המקורית. מתי איום חזק מדי גורם לתוצאה...
מהי אינטואיציה ותחושת בטן? איך לפתח אינטואיציה רגשית? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב ללב? האם להקשיב לרגש? האם להקשיב לתחושת הבטן? פיתוח אינטואיציה חזקה, לחשוב מהבטן, מתי לא לסמוך על האינטואיציה?
מהי אינטואיציה ותחושת בטן? איך לפתח אינטואיציה רגשית? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב ללב? האם להקשיב לרגש? האם להקשיב לתחושת הבטן? פיתוח אינטואיציה חזקה, לחשוב מהבטן, מתי לא לסמוך על האינטואיציה?
...אינטואיציה ותחושת בטן? איך לפתח אינטואיציה רגשית? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב ללב? האם להקשיב לרגש? האם להקשיב לתחושת הבטן? פיתוח אינטואיציה חזקה, לחשוב מהבטן, מתי לא לסמוך על האינטואיציה? מהי אינטואיציה ותחושת בטן? אליעד כהן מסביר שאינטואיציה היא תחושה פנימית שמנחה אותנו בקבלת החלטות, ללא צורך בחקירה או בדיקה מעמיקה. האינטואיציה באה לידי ביטוי בתחומים רבים, החל מקבלת החלטות זוגיות (האם האדם הזה מתאים לי או לא?), החלטות עסקיות (האם כדאי לקנות את המוצר הזה?), ועד החלטות יומיומיות (האם לאכול...
האם להתחיל עם חברה של חברה? איך לגרום לה לקנא? האם להתחיל עם חברה שלה? איך לגרום לה לרצות אותי? איך לגרום לה לראות שאני לא אובססיבי? איך לגרום לה לאהוב אותי דרך החברות שלה? להתחיל עם חברות שלה, לשתול לה מחשבות
האם להתחיל עם חברה של חברה? איך לגרום לה לקנא? האם להתחיל עם חברה שלה? איך לגרום לה לרצות אותי? איך לגרום לה לראות שאני לא אובססיבי? איך לגרום לה לאהוב אותי דרך החברות שלה? להתחיל עם חברות שלה, לשתול לה מחשבות
...להתחיל עם חברה של חברה? איך לגרום לה לקנא? האם להתחיל עם חברה שלה? איך לגרום לה לרצות אותי? איך לגרום לה לראות שאני לא אובססיבי? איך לגרום לה לאהוב אותי דרך החברות שלה? להתחיל עם חברות שלה, לשתול לה מחשבות האם כדאי להתחיל עם חברה של בחורה שאני רוצה? אליעד כהן מתייחס לשאלה האם כדאי לגבר להתחיל עם חברה של הבחורה שהוא מעוניין בה, במטרה לגרום לה לרצות אותו יותר או לקנא. הוא מסביר שהמהות של השאלה קשורה באופן ישיר למחשבות שהבחורה הראשונה חושבת על אותו גבר. אם בחורה אינה רוצה אותך, משמעות הדבר היא שהיא...
ליהנות מהסבל, להבין למה רע לך, פרשנות אישית, לסבול בכיף, חשיבה נייטרלית, להיות מאושר, הכל טוב, משמעות החיים, לקבל ייסורים באהבה, מה טוב ברע, למצוא את הטוב שברע - חלק 1
ליהנות מהסבל, להבין למה רע לך, פרשנות אישית, לסבול בכיף, חשיבה נייטרלית, להיות מאושר, הכל טוב, משמעות החיים, לקבל ייסורים באהבה, מה טוב ברע, למצוא את הטוב שברע - חלק 1
...פרשנות אישית, לסבול בכיף, חשיבה נייטרלית, להיות מאושר, הכל טוב, משמעות החיים, לקבל ייסורים באהבה, מה טוב ברע, למצוא את הטוב שברע - חלק 1 איך אפשר ליהנות מזה שרע לך? הסוגיה שאליעד כהן מתמודד איתה בהרצאה זו היא השאלה כיצד אפשר ליהנות דווקא מהסבל או מהמצב שבו רע לך, ולא רק להתמודד איתו או להדחיק אותו. אליעד מסביר כי התשובה טמונה בהבנת הסיבה שבגללה רע לך. רק כאשר אדם מבין באמת למה רע לו, הוא מסוגל להפוך את הסבל להנאה. המפתח להנאה מסבל הוא ההכרה בכך שכל תחושה של סבל היא סובייקטיבית, תוצאה של פרשנות אישית...
הגדרת מטרות בצורה נכונה, להצליח כמה שיותר, לחשוב בגדול, לחשוב בענק, לרצות כמה שיותר, מטרות מדידות, מטרות קטנות, מטרות גדולות, איך להציב מטרה בצורה נכונה? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להשיג כמה שיותר, הצבת יעדים
הגדרת מטרות בצורה נכונה, להצליח כמה שיותר, לחשוב בגדול, לחשוב בענק, לרצות כמה שיותר, מטרות מדידות, מטרות קטנות, מטרות גדולות, איך להציב מטרה בצורה נכונה? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להשיג כמה שיותר, הצבת יעדים
...שיותר, לחשוב בגדול, לחשוב בענק, לרצות כמה שיותר, מטרות מדידות, מטרות קטנות, מטרות גדולות, איך להציב מטרה בצורה נכונה? שאיפה למצויינות, שאיפה לשלמות, להשיג כמה שיותר, הצבת יעדים איך כדאי להגדיר מטרות בצורה נכונה? הגדרת מטרות בצורה נכונה היא נושא מרכזי עבור אליעד כהן בהרצאה זו. הוא פותח את השיחה בשאלה האם כדאי להגדיר מטרות מדידות, כמו אני רוצה להרוויח מיליון דולר בשנה, או מטרות שאינן מדידות אך שואפות להצלחה מרבית, כמו אני רוצה להרוויח כמה שיותר. אליעד מציע תחילה להסביר את ההבדל בין סוגי המטרות. כאשר...
שקר בשוגג, חמור *יותר* מאשר שקר במזיד - למה ומדוע?
...ומדוע? ובו יתבאר, מהו שקר בשגגה בלי כוונה ומהו שקר במזיד? ומדוע שקר בשגגה בלי כוונה, הוא חמור יותר מאשר שקר עם כוונה ובמזיד? כי גם הטועים מבינים, ששקר זה רע. אבל נדמה להם, שהדבר אמור רק כלפי מי שמשקר באופן מודע. שהאדם יודע מהי האמת, ואעפכ בוחר לשקר. ונדמה לאותם אנשים, כי השקר הזה במזיד, שהאדם יודע את האמת ובוחר לשקר, הוא השקר החמור יותר. כי יש גם שקרים, שתת המודע של האדם משקר את עצמו, בלי לשים לב לכך שהוא משקר. כגון לדוגמה, שבטעות נדמה לאדם איזה דבר, והאדם בטוח שזו האמת, למרות שזה שקר. או לדוגמה...
קבלת החלטות מפחידות, קבלת החלטות מתוך פחד, לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד, למה לא להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד?
קבלת החלטות מפחידות, קבלת החלטות מתוך פחד, לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד, למה לא להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד?
...החלטות מתוך פחד, לקבל החלטה ולהתגבר על הפחד, למה לא להתגבר על הפחד? האם כדאי להתגבר על הפחד? האם להיות אמיץ ולהתגבר על הפחד? האם לקבל החלטה מפחידה? האם כדאי להתגבר על פחדים? האם להיות חזק מהפחד? האם תמיד כדאי להתמודד ולהתגבר על הפחד? הרבה אנשים נתקלים בדילמה משמעותית בחייהם, כמו למשל האם להתפטר מהעבודה או לא, והם חשים פחד רב מאחת האפשרויות. במצב כזה, יש נטייה טבעית לומר אולי הגיע הזמן להתמודד עם הפחד הזה, ולקחת דווקא את ההחלטה המפחידה. אליעד כהן מסביר בפירוט את ההיגיון והבעיה שבגישה הזו. כאשר האדם...
האם לסלוח או לשמור טינה? מתי לשמור טינה? מתי לסלוח? מתי לנקום? מתי לוותר? נקמה, סליחה, להכיר טובה, הכרת הטוב, לנקום ולנטור, נטירת טינה, סלחנות ונקמנות, לסלוח על בגידה, אמון אחרי בגידה, להאמין לפוליטיקאי, בוגד תמיד בוגד
האם לסלוח או לשמור טינה? מתי לשמור טינה? מתי לסלוח? מתי לנקום? מתי לוותר? נקמה, סליחה, להכיר טובה, הכרת הטוב, לנקום ולנטור, נטירת טינה, סלחנות ונקמנות, לסלוח על בגידה, אמון אחרי בגידה, להאמין לפוליטיקאי, בוגד תמיד בוגד
...או לשמור טינה? מתי לשמור טינה? מתי לסלוח? מתי לנקום? מתי לוותר? נקמה, סליחה, להכיר טובה, הכרת הטוב, לנקום ולנטור, נטירת טינה, סלחנות ונקמנות, לסלוח על בגידה, אמון אחרי בגידה, להאמין לפוליטיקאי, בוגד תמיד בוגד האם לסלוח או לשמור טינה כשמישהו פוגע בך? אליעד כהן פותח בשאלה החשובה - האם לסלוח או לשמור טינה למי שפגע בך, ומציג מצבים מורכבים בהם אנשים עומדים בדילמה. הוא מביא דוגמה על אדם צנוע מאוד שפגעו בו, אך הוא סלח ויתר על כבודו. הוא מתאר אותו כאדם אהוב בעיני אלוהים, עם משפט מהמסורת היהודית הנעלבים...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...מתפיסות קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים...
איך לפתח את שריר הרחב גבי (latissimus dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיו"ב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב?
...dorsi) בצורה נכונה באמצעות תרגילי חתירה? כגון מתח / פולי עליון / חתירה וכיוב? ולמה אתה לא מרגיש מספיק את שרירי הגב בתרגילי חתירה? איך להרגיש את הגב? למה אני לא מרגיש את הגב? אז תרגילי החתירה, הם בעצם תרגילי משיכה, שבהם מושכים את המשקל, באמצעות שרירי הגב. ישנם תרגילי משיכה מלמעלה, כגון פולי עליון, ויש תרגילי משיכה מול מרכז הגוף, כגון חתירה וכיוב. אז איך בעצם אפשר לקבל יותר מהתרגילים האלו? אז הטעות הנפוצה ביותר שעושים אנשים בתרגילים חתירה ומשיכה, היא בכך שהם מפעילים את שרירי היד הקדמית שלהם, יותר...
קשה לי לשכוח אותה! מה הסיכוי שתחזור אלי?
...לשכוח אותה! מה הסיכוי שתחזור אלי? מאז שנפרדנו, קשה לי בלעדיה. היא לא יוצאת לי מהראש. היינו ביחד שנה שבה נפרדנו וחזרנו כמה פעמים. היא לא רוצה אותי בחיים שלה. לא מזיז לה בכלל שאני פגוע. עם כל הוויכוחים והפרידות שהיו לנו, תמיד היא - יצאה הכי בסדר! אני משוגע עליה! מה צריך לעשות כדי להחזיר אותה אלי אם בכלל? דילמה לא פשוטה במיוחד כאשר קשה לו לשכוח אותה. והתשובה? כמעט חד משמעית! הקשר ביניהם מאתגר ומלא מכשולים. ולא בכדי יש ביניהם ניתוקים וחזרות. זה קורה כי שיעור הזוגיות בין השניים מצביע על חובת גיוס סבלנות...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
...- חלק 4 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin, et al...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...\ נרקיסיסטים וכו? מהי אהבה בעצם? כשאנחנו אוהבים מישהו \ משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד \ להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה \ כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות \ שחצנות \ התנשאות \ נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר להתחבר אתם לעולם לא תאהבו...
התועלת שבניסיון האדם
...ניסיון רב ולא מבוטל, ולפעמים יש מצבים שעדיף שיקשיב לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות מצב שלאותו אדם היה חוסר ביטחון עצמי עם הדברים, והפחד שיתק אותו והוא...
דיכאון קליני - מבוא
...דיכאון מזורי, מצב דיכאוני מזורי או אפיזודה דיכאונית מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז ובזיכרון, ופגיעה משמעותית בתפקוד. אוסף תסמינים זה קיבל את שמו המקצועי, תואר וסווג...
מהם היתרונות של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות?
...של דמיון מודרך ככלי עזר להתמודדות עם בעיות? כפי שכבר התבאר אחד מהכלים שבאפשרותך להשתמש בהם כדי להתמודד עם בעיות בצורה טובה הוא הדמיון המודרך. חכם רואה את הנולד וגם אתה בוודאות בהמון מקרים מתכנן מראש מה תעשה אם יקרה כך או אחרת בעתיד במצבים שאליהם אתה נכנס. נניח שאתה הולך לנהל משא ומתן עם מישהו אתה בוודאי עושה מעין דמיון מודרך עם עצמך ומדמיין את המשא ומתן וחושב על מה תאמר אתה, מה יענו לך, מה תענה אתה וכן הלאה. כפי שניתן להבין ככל שהדמיון המודרך שאתה עושה לעצמך מראש יהיה קרוב יותר למציאות כך אתה מגדיל...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 4
...של האושר? חלק 4 המשך מכאן אושר. אושר. האם אושר היא תכונה מולדת ? האם יש לך את ה DNA של האושר ? חלק 3. מה עליך לעשות בפועל? תשובה, אתה לא צריך לעשות שום דבר חוץ מאשר להתחיל לחשוב טיפונת יותר נכון מאשר אתה חושב היום. מעט גם כן טוב. כל טיפה קטנה של אור מעלימה ללא מאמץ המון חושך. פשוט תתחיל מהיום, לעשות בכל יום התחלה חדשה. ובכל יום תחשוב כאילו הרגע הזה נולדת, כאילו הכל חדש. תחשוב בדעה צלולה. ואת הפתרונות וגם את האושר תמצא בוודאות. בהצלחה. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב לחיות כמו תינוק שנולד היום פעם אחת.
תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) 1
...העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן חא יח (ברסלב) 1. שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה. אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי. אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השגה של אמת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: השגה של אמת, למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השגה של אמת, איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פרקליטות המדינה הדת החילונית צרכנות נבונה להסתכל בשכל שיש בכל דבר סטודנט פחד להיות תלוי באחרים להאמין באלוהים יגרום לך לא לפחד תסמינים פיזיים של חרדה איך נכון להתייחס לחרדה חברתית? הערכה עצמית נמוכה לגרום לו לאהוב אותי לא ראוי לאהבה למה קשה למצוא אושר? סוד האושר האמיתי להימשך מינית להשיג הנאה מינית בלי סקס עניין של החלטה איך האדם מקבל החלטות? להתמודד עם ספקות פנימיים להתמודד עם טענות של מחזירים בתשובה אני לא מצליח להבין לתת מוטיבציה הרגשה של זרות עם לקוח סוגסטיה ושתילת מחשבות למה הילד סובל? למנוע קשיי ויסות רגשי אצל ילדים איך לשתול מחשבות בתת מודע? הפצה רוחנית הפרעות נפשיות מיסטיות טראומת נידוי מה לאחל לאקסית? לענות להודעה מהאקסית להתאמן כשאין כוח אוריגן של שריר לחוות שאתה אלוהים אלוהים תמיד חיפוש מורה רוחני מואר סוף המסע אל ההארה הספר להיות אלוהים להיות אלוהים מקורות הכנסה איך נקבע מחיר לדירה? תכלית החיים והמוות חיפוש משמעות החיים סוד השקר של חשיבה חיובית שלילי האם יש בחירה חופשית על הרצון? פרדוקס הבחירה והידיעה האם העולם קדמון? העולם יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, טיפול אישי מומלץ, מטפל אישי מומלץ בתחום השגה של אמת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2637 שניות - עכשיו 28_12_2025 השעה 04:55:56 - wesi4