ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה המסר של התורה ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א. אשנן את השאלה באופן נוסף:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א.

אשנן את השאלה באופן נוסף: בדרכינו להבארת המונח "אלהים" (התודעה), עמדנו בפרק יד הארוך על האופן בו קולטת תודעת האדם המקורית - התקנית את הדברים ומאפיינת אותם. את זאת למדנו מתוך התורה שלוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את מסגרת החשיבה וליצוק דרכה את הדמיון האנושי, את הרצון העז הזה... היא מלמדת אותנו איך לחזור אל תודעתינו המקורית שאיבדנו עימה קשר מזה דורות... את זאת ועוד קראנו ביחד דרך הפסוקים הראשונים של בראשית והיגענו עד ליום השני בו מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה שעימה פורצת את הדרך אל התמונה "האחת" בשנית... השאלה היא מדוע נראה הנושא הזה באופנו השוטף כנושא אחר לגמרי, שאין לו קשר וחצי קשר עם הנושא הנתון? בקריאה שוטפת, הדורות קראו על סיפור בריאת העולם ע"י בורא שנקרא "אלהים"... במילים האלה היגשתי לכם את הנושא הזה בפרק הקודם: "אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה".

ושוב עולה השאלה: מדוע לא הציגה התורה את הדברים באופן אנושי פשוט כפי שאני תיארתי אותם למשל? מדוע עמלה על ניסוח הדברים באופן שנבין מהם משהו אחר, שנראה אותם באור אחר, שנתנהג ע"פ התאורה הזו באופן אחר... אני יכול להצביע ממש על מוטיב "הכוונה תחילה" בכל פרק בכל מילה ומונח בחמשת חומשי התורה, ולהאשים את התורה באשמה הכבדה והתמוהה הזאת: מדוע הטעית אותנו בכוונה תחילה? מדוע כיוונת אותנו לסיפור "השני"? מדוע ניסחת את המסר שלך באופן תמים לכאורה שיובילינו אל הסיפור "האחר" שלא מתקרב אפילו אל המסר שלשמו נועד? מדוע עשית את ההטעיה הזו בעליל ובכוונת מכוון?

בנקודה הזאת נזכרתי שכבר עמדתי בעבר הקרוב על השאלה הספציפית הזאת, וביקשתי לעיין שוב בדברים שכתבתי לקראת התייחסותי המחודשת לאותה השאלה כאן. את אותה השאלה ניסחתי בפרק ז' שנכתב ב - 6 - 1 - 2010. ניסוח השאלה וכמובן היה שונה מהניסוח הנוקב לדעתי שכתבתי לעיל (עליתי כיתה), אך השאלה התייחסה לאותה התמיהה: מדוע עטפה התורה את מסריה בקליפות מקליפות שונות, כיוונה אותנו לסיפורים "אחרים" והטעתה אותנו בעליל... חזרתי היום אל פרק ז' וביקשתי לקרוא שוב את השאלה הזאת ואת תשובתי עליה, וכאמור במסגרת התייחסותי המחודשת אל הדברים כאן.

קראתי את הדברים שוב בפרק ז' אך לא הצלחתי להבינם לאשורם... פשוט עלעלתי בטקסט אך לא הצלחתי לרדת לעומק הדברים... לא יכלתי להבין את התייחסותי, אני, המחבר, לתוכן התשובה והשאלה... ראיתי מולי סלט קצוץ מעורבב והתקשתי במלאכת הקריאה, אני המחבר, שכתבתי את הדברים בעבר הלא רחוק לפני שלושה חודשים בערך... חשתי דאגה, ממש דאגתי לאינטלגנציה שלי - שאני לא אבין את עטי? ואיך אצפה שיבינו אותי...

את סדרת "עקדת יצחק" אני כותב מזה כחצי שנה בהמשכים, כל פרק קשור בפרק שלפניו ומכין את הרקע לפרק שיבוא אחריו... הלכתי איפוא כשלושה פרקים אחורה - לפרקים שקדמו לפרק ז' והתחלתי לקרוא אותם לפי הסדר ובעיון עד שהיגעתי שוב אל פרק ז' ואז עמדתי במדוייק על תוכן הדברים וסרה הדאגה מלבי... כן עמדתי על תוכן השאלה ועל התייחסותי לתשובה שהוסתרה אגב בין השורות, אך אף אחד מהקוראים לא העיר: ואיפוא התשובה?!

אני רוצה להגיד רבותי שהנושא שאני מדבר עליו וגם התורה מדברת עליו - כבד הוא, צריך לעקוב בשביל לקלוט אותו, דווקא בגלל המסר המופשט שלו.

אני רוצה להגיד שלא קל לעקוב אחר נושא מהסוג הזה, ואינני מתכוון מבחינת מאמץ שיכלי... אני מתכוון שיש לגייס בשביל קליטתו ריכוז שיכלי, מעקב שיכלי צמוד אחר הדברים...

כן הנושא כבד, כבד בכל המובנים: הוא כבד וארוך ומפותל ומחייב מעקב בשביל לחבר את חוליותיו ולקשור אותן. התחלתי בפרסום הסדרה של "עקדת יצחק" לפני כחצי שנה, פרסמתי אותה במספר פורומים באינטרנט. בארבעת הפרקים הראשונים נרשמה התעניינות טבעית ומספר קוראים הגיבו - סימן שקראו... התעניינות זו הלכה ודעכה עד שהגיעה לאפס מגיבים - קוראים... הייתי רוצה להביא את נוסח התגובה האחרונה שקיבלתי בחודש שעבר באחד הפורומים, היא מאפיינת את הדברים שאני מנסה לתאר אודות כבדות הנושא, גם המעקב אחריו לא פשוט וכמעט בלתי אפשרי... זה נוסח התגובה האחרונה שנכתבה תחת פרק יב של "עקדת יצחק" לאחר חודשים של שתיקה:

"אלברט ידידי

זה נראה כבד עלינו, בימים טרופים אלה"

עכשיו: תארו לכם אם התורה היתה נכתבת ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאני ניסחתי... תארו לכם אם הפרק הראשון היה מתאר את התודעה האנושית המקורית, ואיך אמורה לקלוט את הדברים... תארו לכם אם בהמשך הפרק היתה מתוארת מסגרת החשיבה - הכלי שיוצקים דרכו את הדמיון האנושי אל תוך התודעה, איך בונים את הכלי הזה, ואיך מזהים דרכו את תוקף המידע ומידותיו... עמדנו על זאת בשמונת הפסוקים שפותחים את הפרק הראשון של התורה, ואת זאת עשינו על גב שני הפרקים הקודמים של הסידרה שארכו 34 עמודים... ובכן, תארו לכם אם התורה היתה נכתבת באופן שכזה הגם ובקיצור נמרץ: כמה אנשים היו עוקבים אחר סדר הדברים? כמה אנשים היו מתעניינים במעקב הזה? כמה זמן היה מחזיק טקסט כבד משקל שכזה? כמה דורות? השאלה הקשה היא: ואפילו אם נמצא איש אחד בכל דור שיתעניין בתורה המפורטת ויבקש לקרוא את מסריה ולעקוב אחריהם כהווייתם, האם תימצא התורה הזאת בדור שלו?

יתכן שכן ויתכן שלא, תלוי כמה זמן עבר מאז התאום שלו האחרון שקרא בעיון את התורה, אם זה היה בסמוך - התורה תימצא, ואם עבר כברת זמן - יתכן מאוד שהספר הפיזי של התורה לא יהיה בנמצא. התורה (בעלת הנוסח המפורט / העקבי) היתה ונשארת ככל ספר בעל ערך שנשמר בספריה הביתית או העירונית, רק האנשים שמעריכים את הספר שעל מדף הספריה - שומרים עליו ומורידים מעליו את האבק.

אם כן, היה צורך בלענות על השאלה: איך ניתן לשמור על המסר של התורה ולהבטיח את העברתו לאחד הדורות - היכן יימצא האיש שיבקש לעיין במסר ולפתוח את הספר שנושא אותו?

תשובה: אפשר לעשות את זאת על ידי החמור, היינו אם ניתן לחמור להוביל את הספר הפיזי הזה מדור לדור. זו התשובה התנכית, אם תרצה - העילאית.

חמור הוא בהמת משא. הוא מגושם ואיטי - אם כי ביכולתו לשאת משאות כבדים. אני נולדתי בחלב היכן רוב הפירות והירקות היו נמכרים ברחובות... רותמים עגלה לחמור ועוברים עם הסחורה משכונה לשכונה...

מוצא החמור ממשפחת הסוסיים, אך בניגוד לסוס ולכל בהמה אחרת עלי אדמות, אין צורך לאמן אותו בשביל לשים עליו משא, הוא נולד עם משא על הגב... לשם השוואה, נסה לתפוס חתול ולשים עליו משהו... גם נמלה לא תקבל שום משא על גבה כמובן מאליו ותנערו מעליה מיד... גם כבש ועז וציפור וג'יראפה ופיל וחתול וכלב וזבוב... אך החמור אחרת, הוא נולד עם התכונה הזאת: לשאת על גבו משא ולהעבירו למקומות מרוחקים ואף לאזורים הרריים שהדרכים בהן אינן כשירות לכלי תחבורה, הוא סובל את משאו על גבו בסבלנות מבלי להתלונן... בהמה סובלנית ונוחה הוא, קצת מים ועשב יספיקו לו ליום עבודה ארוך.

יוחסו לחמור סטיגמות לא מחמיאות - טיפשות עיקשות, ויש השוללים דעה קדומה זו... אולם אין מי שלא רואה את תכונת המרץ שבחמור. הוא שוקד על העבודה ברגליים איתנות, יציבות... הוא מגושם ואינו קל רגליים, אולם דווקא הליכתו המגושמת עם הרגליים הכבדות מבליטה את תכונת היציבות והשקידה שבו, הוא הולך למרחקים ובאופן בלתי מתפשר עם המשא, ויהי מה... תכונת השקידה זו המהולה במרץ הוטמעה בתנך כתכונה אנושית חיובית שזקוק לה כל אדם שמבקש להתחיל בדבר מה - להתניע אותו וזקוק למרץ ולשקידה של החמור...

מאידך, נגזרת גם תכונה אנושית שלילית מהשקידה האין סופית של החמור... הוא נוסע ונוסע בשקידה עד שנעלמה ממנו מטרתו האמיתית: יש עליו משא בעל ערך שיש להביאו ליעדו. אפשר גם ליהנות מהמשא הזה, לאכול אותו... אולם חמור הוא חמור: במרוצת הזמן הוא שוכח את המטרה המקורית שלו ומתרגל לרעיון שמטרתו היא רק לנסוע ולנסוע בשקדנות.

שתי התכונות המנוגדות האלה, תכונת השקידה הנמרצת שזקוק לה כל אדם שמבקש להתניע מהלך כלשהו, ותכונת ההתמכרות לשקידה כהיא זו שמביאה את האדם אל החמור עד שמדביק אותו... שתי תכונות אלה נזכרו בפרשת העקדה, כל אחת במקומה:

1. וישכם אברהם בבקר, ויחבש את - חמרו...

זו התכונה הראשונה שגייס אותה אברהם בהתחלת הדרך...

2. ויאמר אברהם אל - נעריו, שבו - לכם פה עם - החמור, ואני והנער נלכה...

זו התכונה השניה שהטיח בה אברהם את נעריו - שנותרו נערים ללא שם...

זה הזמן לחזור אל השאלה "העקרונית" שהביאה אותנו אל המונח התנכי "החמור".

איך ניתן לשמור על המסר של התורה ולהבטיח את העברתו למי שיבקש לעיין בו באחד הדורות? המדובר במסר עקבי ומפורט הפונה אל תודעת האדם ועומל על החזרתה אל טבעה, אל יעודה המקורי, אל החיים האין סופיים, אל גן העדן הטבעי, אל מקומו הטבעי של האדם...

- על החמור ששוקד על משאו למרחקים... רק חמור עם תכונה כזאת יכול לשאת משא כזה ולמרחקים, דורות על גבי דורות.

אבל תארו לכם את התורה כתובה ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאמורה להכתב ולהיקרא... תארו לכם את הפרק הראשון עם התודעה המקורית ואומנות השימוש בכליה... תארו את הפרק השני והמידע המפורט אשר בו, שלא נקלט על ידינו בפרק הראשון... תארו את פרשת חטא אדם הראשון שאין לנחש ולו שום קשר... תארו את פרקי תיבת נח - מסגרת החשיבה שנקראת "תיבת נח"... תארו את פרשת העקדה עם המונחים המקוריים שבה: אלהים, הדברים האלה, ניסיון, החמור הראשון, החמור השני... תארו לכם את התורה ככתבה המפורט וכלשונה הבהירה, הארוכה, המסועפת, העקבית, איך ניתן לשאת אותה למרחקים מבלי שהדורות יאבדו את המעקב אחריה? מבלי שיאבדו בנושאה המקורי עניין? כמה אנשים היו עוקבים אחר סדר הדברים האלה? כמה אנשים היו מתעניינים במעקב הזה? כמה זמן היה מחזיק טקסט כבד משקל שכזה? כמה דורות? כמה ימים? כמה שעות? איך אנסח את המסר של העקדה? איך אעביר את המונח הזה?

- את המסר של העקדה (למשל) אנסח כפי שניסחתי אותו בפרשת העקדה... אב שהלך במצוות האל להקריב את בנו, עקד אותו ושלח את ידו לשחוט אותו... חמור שקדן יכול לשאת משא כזה לדורות... טקסט שכזה ניתן לצריבה בזיכרונו של החמור "השני" שצויין בפרשת העקדה... אגדה זו בנוסח זה מיועדת לחמור השקדן עם הרגליים היציבות. החמור הזה יביא את משאו אל אחד הדורות - היכן נמצא האיש הממתין למסר המקורי ומבקש לגמוע אותו בשקיקה, הוא יפתח את הספר המאובק שעל החמור, ויקרא את מילותיו המדוייקות, אלה אותן המילים שנשא אותן החמור על גבו, בשקידה במרץ, בחירוף נפש, בסבלנות, במסירות, בכנות, דורות רבים מנשוא.

כך נולדה הדת היהודית, זה החמור שנשא על גבו את התורה הקדושה והמיוחדת, והביאה לנו עד כאן, עם אותותיה ומילותיה ופרקיה המקוריים ללא שום שינוי או פגם. חמור יפה היה העם היהודי ואני מחמיא לו עד מאוד.

עם זאת, אינני יכול להתעלם מהערתו הקשה של אברהם אבינו... אני מרגיש שהיא מופנית אלינו כאן ועכשיו:

שבו - לכם פה עם - החמור, ואני והנער נלכה... הוא ביקש - מבקש להפנות את תשומת ליבנו להתמכרותינו לשקידות, לתכונה הבהמית הזו... התרגלנו לרעיון שמטרתו היא רק לנסוע ולנסוע בשקדנות... הגיע הזמן להוריד את המשא ולעיין בו.

עודינו זקוקים, אגב, לחמור היפה והמסור שבתוכינו, זה שרכבנו עליו בתחילת הדרך ושמנו עליו את המשא הכבד. הוא עשה את עבודתו נאמנה והביאנו בביטחה עד כאן. זה אותו החמור, אגב, ששימש את משה רבינו ואת משפחתו בשובם ממדין למצרים.

ויקח משה את - אשתו ואת - בניו, וירכבם על - החמר, וישב ארצה מצרים...

(שמות ד, כ)

וגם משה ביקש להוריד את המשא הכבד שעל גבו ולבחון אותו כהווייתו. בחינה זו הניבה את הרעיון "לרדת בשביל לעלות": לרדת אל אחיי בשביל לעלות איתם חזרה. לרדת למסגרת החשיבה העלובה של "ארץ" מצרים ולעלות משם ל - "ארץ" ישראל. את זאת הוא יכל לעשות כל עוד ומטה האלהים היה בידו: כל עוד ותודעתו היתה תחת שליטתו. הוא לא דאג מהירידה ההיא וסכנותיה, לא לו ולא למשפחתו - כל עוד והמטה נמצא בידו. ואילולא החמור היפה והמסור שהרכיב עליו את משפחתו - לא היה יכול לעשות את הצעד הזה, זה אותו החמור שכל בני ישראל רכבו עליו רבותי, מעודם ועד היום הזה. זה גם החמור הזקן של אברהם אבינו, וזה החמור שלנו.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א.
אינטליגנציה מצווה למה להתפשר יעוד מיהו יהודי רגשות אשם הרגלים בני ישראל ניסוח שאלה מה זה סבל הערכה עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
פחד מידיעת האמת - למה האדם מפחד לדעת את האמת? איך לא לפחד לדעת את האמת?
...מידיעת האמת - למה האדם מפחד לדעת את האמת? איך לא לפחד לדעת את האמת? פחד מידיעת האמת. מהי מהותו של הפחד? מדוע ישנם בני אדם שמפחדים מידיעת האמת? תשובה: הגורם היחיד שחושש מידיעת האמת, זהו כמובן השקר. אך ורק לשקר יש אינטרס לגרום לאדם לא לדעת את האמת. ידיעת האמת = גזר דין מוות לשקר. התעוררות משינה / חלום = התחזקות השכל = המוות של הדמיון. הפחד מידיעת האמת, נובע אך ורק מהשקר והדמיון הרע של האדם שמפחד להפסיק להתעלל באדם. השקר והדמיון מתעללים באדם. כל הצרות של האדם שורשן בשקר ובדמיון. ידיעת האמת המלאה =...
נוסחאות להצלחה בזוגיות, ממה נובעות בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, שגרה בזוגיות, בגידות בזוגיות, טעויות בזוגיות, להצליח בזוגיות, פרידה בזוגיות, טיפול זוגי, מטפל זוגי, איך לשכוח מישהו? גישור זוגי, מריבות בזוגיות, יעוץ גירושין
נוסחאות להצלחה בזוגיות, ממה נובעות בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, שגרה בזוגיות, בגידות בזוגיות, טעויות בזוגיות, להצליח בזוגיות, פרידה בזוגיות, טיפול זוגי, מטפל זוגי, איך לשכוח מישהו? גישור זוגי, מריבות בזוגיות, יעוץ גירושין
...להצלחה בזוגיות, ממה נובעות בעיות בזוגיות, קשיים בזוגיות, שגרה בזוגיות, בגידות בזוגיות, טעויות בזוגיות, להצליח בזוגיות, פרידה בזוגיות, טיפול זוגי, מטפל זוגי, איך לשכוח מישהו? גישור זוגי, מריבות בזוגיות, יעוץ גירושין למה זוגות מפסיקים להעריך אחד את השני לאורך זמן? אחד הגורמים המרכזיים לבעיות בזוגיות, על פי אליעד כהן, קשור לעניין הקרבה. בשלבים הראשונים של קשר, כאשר בני הזוג עדיין רחוקים, הם מתנהגים בנימוס מוגבר, עם ביטויים כמו בבקשה, תודה וסליחה. הביטויים האלו נאמרים מתוך ניסיון ליצור אווירה טובה ונעימה...
בעיות שינה, איך להירדם מהר? לא מצליח להירדם, איך נרדמים? איך לישון? איך להצליח להירדם? קושי לישון, לא מצליח לישון, מחשבות לפני השינה, איך להירדם בצהריים? איך להירדם בקלות?
בעיות שינה, איך להירדם מהר? לא מצליח להירדם, איך נרדמים? איך לישון? איך להצליח להירדם? קושי לישון, לא מצליח לישון, מחשבות לפני השינה, איך להירדם בצהריים? איך להירדם בקלות?
...איך להירדם מהר? לא מצליח להירדם, איך נרדמים? איך לישון? איך להצליח להירדם? קושי לישון, לא מצליח לישון, מחשבות לפני השינה, איך להירדם בצהריים? איך להירדם בקלות? איך להירדם מהר? מה עוזר לשינה ומה מקשה עליה? ההרצאה עוסקת בבעיות שינה ומספקת דרכים להתמודד עם קושי להירדם. אחת הטעויות הגדולות שמבצע אנשים בזמן שהם מנסים להירדם היא המחשבה על איך להירדם. אליעד כהן מציין שברגע שהאדם שואל את עצמו איך אני יכול להירדם?, הוא למעשה יוצר קונפליקט במוח שלו, דבר שמונע ממנו להירדם. הוא מדגיש ששינה היא דבר שקורה מעצמו...
שפה חדשה, איך ללמוד שפה חדשה? איך לומדים שפה חדשה? למידת שפה חדשה, לימוד שפה חדשה, רכישת שפה חדשה, ללמוד שפה חדשה בקלות, טיפים ללימוד שפה חדשה, רכישת שפות, איך לרכוש שפה? רכישת שפה, שפת אם, שפה מדוברת, אנגלית
שפה חדשה, איך ללמוד שפה חדשה? איך לומדים שפה חדשה? למידת שפה חדשה, לימוד שפה חדשה, רכישת שפה חדשה, ללמוד שפה חדשה בקלות, טיפים ללימוד שפה חדשה, רכישת שפות, איך לרכוש שפה? רכישת שפה, שפת אם, שפה מדוברת, אנגלית
...איך לומדים שפה חדשה? למידת שפה חדשה, לימוד שפה חדשה, רכישת שפה חדשה, ללמוד שפה חדשה בקלות, טיפים ללימוד שפה חדשה, רכישת שפות, איך לרכוש שפה? רכישת שפה, שפת אם, שפה מדוברת, אנגלית איך ללמוד שפה חדשה בדיוק כמו שפת אם? אליעד כהן מסביר כי הדרך האידיאלית והיעילה ביותר ללמוד שפה חדשה, היא בדיוק באותו אופן שבו למדת את שפת האם שלך. כאשר אדם רוצה ללמוד שפה זרה, כמו אנגלית, סינית, טורקית או כל שפה אחרת, עליו להתמקד בשימוש בשפה כמה שיותר. הכוונה בשימוש היא להיחשף לשפה בכל דרך אפשרית: לדבר, לקרוא, לכתוב ולהקשיב...
רגשות, להביע רגשות, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, מנגנוני הגנה, הגנה או התקפה, רגשות מודחקים, שלום או מלחמה
רגשות, להביע רגשות, הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, מנגנוני הגנה, הגנה או התקפה, רגשות מודחקים, שלום או מלחמה
...הדחקה רגשית, להדחיק רגשות, מנגנוני הגנה, הגנה או התקפה, רגשות מודחקים, שלום או מלחמה למה אנשים מדחיקים את הרגשות שלהם? אליעד מסביר כי אנשים משתמשים במנגנוני הגנה, כגון הדחקה רגשית, כדי להתמודד עם רגשות קשים. הוא מתאר שהדחקה נוצרת כי האדם מפחד להתמודד עם התחושות השליליות שלו. הוא נותן דוגמאות כמו אדם שלא מודה שכואב לו משהו, כי אם הוא יכיר בכאב הוא ירגיש רע עוד יותר. כך, האדם מעדיף להדחיק ולא לראות את הבעיה. אליעד טוען שההדחקה לא באמת פותרת את הבעיה אלא רק מונעת את ההתמודדות הישירה, ובסופו של דבר...
פורנוגרפיה וסרטי סקס, התמכרות לפורנו והשפעותיה, התמכרות לסרטי סקס ונזקיה, נזקי ההתמכרות לאתרי פורנו, נזקי ההתמכרות לאתרי סקס, בעד ונגד להיות מכור לסרטי פורנו, בעד ונגד להיות מכור לסרטי סקס, יתרונות וחסרונות להיות מכור לפורנו
פורנוגרפיה וסרטי סקס, התמכרות לפורנו והשפעותיה, התמכרות לסרטי סקס ונזקיה, נזקי ההתמכרות לאתרי פורנו, נזקי ההתמכרות לאתרי סקס, בעד ונגד להיות מכור לסרטי פורנו, בעד ונגד להיות מכור לסרטי סקס, יתרונות וחסרונות להיות מכור לפורנו
...לפורנו והשפעותיה, התמכרות לסרטי סקס ונזקיה, נזקי ההתמכרות לאתרי פורנו, נזקי ההתמכרות לאתרי סקס, בעד ונגד להיות מכור לסרטי פורנו, בעד ונגד להיות מכור לסרטי סקס, יתרונות וחסרונות להיות מכור לפורנו האם התמכרות לפורנו עשויה להשפיע לטובה או לרעה על חיי המין והזוגיות? אליעד מדבר בהרצאה על התמכרות לפורנו והשפעותיה, בהבנת ההשלכות החיוביות והשליליות של ההתמכרות לפורנו, והשפעתה על האדם המכור עצמו. הוא מציין שזו לא סוגיה מוסרית או בריאותית, אלא בעיקר שאלה של השפעה על האדם המכור, כאשר כל התמכרות, כולל התמכרות...
חשיבה חיובית / חשיבה שלילית / אמת - כיצד אמת מובילה לחשיבה חיובית?
...- כיצד אמת מובילה לחשיבה חיובית? חשיבה חיובית = אמת. חשיבה חיובית = לראות את הדברים בצורה חיובית וטובה. אמת = לראות את הדברים כפי שהם באמת. ככל שהאדם קרוב יותר אל האמת, כך הוא מבין טוב יותר את המציאות. ככל שהאדם מבין טוב יותר את המציאות, כך הוא מקבל אותה יותר וכך טוב לו יותר = חשיבה חיובית. אם האדם חוקר את המציאות ולא טוב לו = אינו יודע את המציאות בידיעה שלמה. זא כל זמן שיש לאדם ספק כלשהו לגבי דבר כלשהו, הרי שהידיעה שלו אינה שלמה. כאשר הוודאות של האדם בשלמות שאין שלמות אחריה = הבנה שלמה של המציאות...
להיות הכל, פחד למות, לקרוא מחשבות, לדעת את הכל, להיות המציאות, מי אתה, האני, התודעה, הנשמה
להיות הכל, פחד למות, לקרוא מחשבות, לדעת את הכל, להיות המציאות, מי אתה, האני, התודעה, הנשמה
...לדעת את הכל, להיות המציאות, מי אתה, האני, התודעה, הנשמה איך יכול להיות שאתה גם האדם וגם המציאות כולה? אליעד מסביר את הרעיון הבסיסי לפיו האדם והמציאות הם אחד מוחלט, ושאין באמת הפרדה בין מה שהאדם חווה כאני לבין מה שהוא חווה כהעולם החיצוני. הוא מדגים זאת באמצעות משל פשוט: כשאדם מדבר עם עצמו בתוך הראש, כל המחשבות והתחושות שהוא חווה הן חלק מהעולם הפנימי שלו. אם העולם הפנימי והחיצוני הם אחד, הרי שכל מה שקורה מסביב, כולל אנשים אחרים או אפילו קיר, הוא חלק מאותו אני. הדימוי שניתן הוא של אדם שמסתכל על האצבע...
פרסום / שיווק / מכירות - מהו שיווק / פרסום נכון? ומהי משמעותו הרוחנית?
...ומהי משמעותו הרוחנית? כפי שכבר ביארתי, לכל דבר בעולם, יש לו גם משמעות רוחנית. ובמאמר הזה נבאר מהו שיווק ופרסום נכון בעולם העסקים. ולאחר מכן נבאר את המשמעות הרוחנית של השיווק הנכון. ואם נתבונן על עניין השיווק, נראה כי השיווק הוא ההקדמה של המכירות. כי המטרה של השיווק, היא לצורך המכירה. והתכלית של השיווק, היא המכירה. והשיווק נועד כדי לגרום ללקוח לקנות בתהליך המכירה. וגם תהליך המכירה עצמו, גם הוא משרת מטרה אחרת, והוא את טובת הלקוח. כי הלקוח קונה את המוצר, כדי להשיג תועלת כלשהי. וכאשר הלקוח מבצע את ת...
להבין את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות
להבין את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות
...שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות איך תדע שהבנת את השאלה לפני שאתה נותן תשובה? אליעד כהן מסביר לעומק על החשיבות להבין את השאלה לפני שנותנים תשובה. לעיתים קרובות אנשים עונים במהירות בלי להבין באמת את השאלה שנשאלה, ולכן תשובתם עלולה לא להיות קשורה כלל לשאלה המקורית. כדי להימנע מטעות זו, חשוב קודם כל לוודא בצורה יסודית שהבנת את השאלה עצמה. הוא מעלה את השאלה המהותית: איך אפשר לדעת אם באמת הבנת את השאלה? ומציג מספר דרכים לבחון זאת. כיצד...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים לא מעידים על דבר מלבד על הקיום
ריצוי - מהו ריצוי בעינכם? איך ניתן להגדיר זאת?
...האם אתם מזהים בעצמכם את אחד הדפוסים הנל האם אתם מוצאים את עצמכם לעיתים נותנים כאשר אתם לא בדיוק רוצים לתת? האם אתם נותנת לעיתים כי את פוחדת שיתאכזבו ממך? שיחשבו עליך שלילי? או שידחו אותך? האם את נותנת כי את רוצה להיות הפוך ממישהו משמעותי מילדותך? האם הנתינה שלך היא על מנת להשיג משהו? או על מנת לא לאבד משהו? האם את נותנת לאחר כי את רוצה שהאחר ייתן לך? האם את עושה לעיתים מה שהאחר מבקש כדי למנוע קונפליקטים? האם את מרגישה לפעמים שאת נותנת יותר מדי ולא מעריכים? האם את מרגישה שלא מעריכים אותך? מהו ריצוי...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה טוב באות ט) המילה...
תובנות לחיים 16
...המקובלים כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור מצדה שהכתיב לנו קוד התנהגות ברור בשדה הקרב: עדי
מה המשמעות האמיתית של יציאה מעבדות לחירות?
...של יציאה מעבדות לחירות? / רוני זוהר מאיזו עבדות אנחנו צריכים לשחרר את עצמנו? מה זו החירות הזו שאנו מחפשים? חג הפסח פותח את תקופת האביב שהיא תקופה של התחדשות ופריחה. בכל שנה ניתנת לנו הזדמנות לבדוק עם עצמנו האם אנחנו באמת נמצאים במקום שאנחנו רוצים להיות בו? האם המקום הזה גורם לנו אושר ובחרנו להיות בו מתוך חופש אמיתי? או מתוך הרגל? הכרח? תנאי? פשרה? מהי עבדות? עבדות להרגלים שלא משרתים את מטרות החיים שלנו, לרגשות שכובלים אותנו בתחושת כאב וחוסר סיפוק, עבדות לאגו שמנהל חלקים גדולים ממערכות היחסים שלנו...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...והצאקרות? פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות...
שמן עץ התה לשימוש במגוון רחב של בעיות
...של בעיות שמן עץ התה הוא גם אחד מהשמנים שמחזקים בצורה משמעותית את המערכת החיסונית. יעיל למניעת וריפוי מחלות, להתקררות, שיעול, שפעת. השמן מחטא, אנטי - ויראלי, אנטי - פטרייתי, משכך כאבים, ומשמש לטיפול במגוון בעיות של דרכי הנשימה כמו שיעול, נזלת, סינוסיטיס, דלקות בגרון. לבעיות עור כמו חתכים, כוויות, הכשות, עקיצות הרפס, פריחה, אקזמה, פסוריאזיס, פטריות עור וציפורניים, ציפורן חודרת, אקנה, תפרחת חיתולים, יבלות, טחורים חיצוניים, פיסורה, פטמות סדוקות ופרונקלים. משמש נגד זיהומים ופטריות בדרכי השתן. לשיער בריא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על המסר של התורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: המסר של התורה, איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: המסר של התורה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
רצון בריא חיי כלב יחסי נשים וגברים אימון אישי וקאוצינג לכתוב סיפור להתעניין בדברים להבין את הפחד חרדה לאבד שליטה לגרום למישהו לפתח ביטחון עצמי ביטחון עצמי גבוה למה שמישהו יכעס על מי שאוהב אותו? למה כל אהבה היא עם תנאים? האם האושר שלך תלוי בדברים? האם יש שמחה בלי עצב? עבור הזוגיות איך לדעת מה הוא אוהב בסקס? שיטות להחליט החלטה בחוסר וודאות להתמודד עם טורדנות כפייתית להתמודד עם דיכאון אחרי בגידה למה כדאי להתמיד? לתת מוטיבציה לאנשי מכירות החזר כספי ללקוח להציע ללקוח מספר הצעות טיפול בהתמכרויות ילדים מיומנויות חשיבה לילדים אינסטינקט רוחני נגד שימוש בסמים להארה רוחנית הפרעת ocd סוגי אוטיזם בתפקוד נמוך האם לחזור לאקסית או לא... אקסים איך הגוף מפרק שומן? מתיחת שרירי ההמסטרינגס אלוהים לא ברא אמונה באלוהים טיפשות או חוכמה הארה רוחנית מהות ההארה לחזור להיות אלוהים להיות אלוהים חזק איך לקבל כסף? השקעה אקטיבית משמעות החיים שגויה למה הוא משמעות החיים שלי? האם אפשר ליהנות יותר מאשר לסבול? עודף מוטיבציה שלילי לאדם יש בחירה חופשית הרגשת בחירה חופשית העולם נברא יש מאין איך המהות של העולם נוצרה? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטור, אימון אישי להרזייה, מאמן אישי לדיאטה בתחום המסר של התורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3750 שניות - עכשיו 21_10_2025 השעה 04:28:52 - wesi4