ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היקום הוא אין סופי ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 5 ✔אם כן אני האדם מבחין באופן מובהק וחד משמעי בגושים מלוכדים, כל הסביבה שלי וכל... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 5
אם כן אני האדם מבחין באופן מובהק וחד משמעי בגושים מלוכדים, כל הסביבה שלי וכל היקום מסודרים בסדרה זו או אחרת של גושים. אבן למשל ובכל צורה וגודל היא גוש. עץ הוא גוש שהתלכד באופן מתוחכם, אדם הוא גוש מלוכד, בניין, ים, וירוס, חיידק, כדור הארץ, נפטון, כוכב, גלקסיה, צביר גלקסיה... אולם בצד זה קיימת בטבע גם נטיה ניכרת להתפזר, להתפשט, להשתחרר... זוהו אם כן בטבע שתי נטיות מנוגדות בתכלית הניגוד שכל אחת סותרת את מהות חברתה ואף את קיומה. והשאלה איך שתי הנטיות האלה חיות זו לצד זו, מהו היחס ביניהן, מי נותן בסופו של יום את הטון האמיתי בטבע, ומעל לכל מהו מקור הנטיות האלה, מהו תפקידן, מדוע נוצרו... כי הרי אין גחמות בטבע... אני מזהה הרבה מאוד דברים בטבע שמתרוצצים להם בחצר ללא שום ליווי מבוגר... אני זקוק איפוא לסדר מסוים, לסדר את המחשבות המפוזרות לכל עבר, אני האדם זקוק לסדר בראש.

והינה לפתע דופק מחבר התורה על דלת האדם: בוקר טוב, הינה סדר הדברים:

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. (בראשית ב, ו)

"סדר הדברים" הזה שתחב מחבר התורה לידי הוא אב טיפוס של היערכות כל חוקי הטבע על צבאותיהם ביקום. "צבאות" הוא מונח שהטמיע מחבר התורה ומשמעותו "כוחות", במקרה שלנו הכוונה לכוחות הטבע. אני שב ומדגיש כי אני "קונה" את הגדרות מחבר התורה כי הוא בונה אותן ללא יוצא מן הכלל כביטוי של הבחנה - לא של קביעה מנומקת. "הבחנה" היא לא ביטוי שהאדם יכול לדחות או לקבל כי היא לא עומדת לשיקול. הבחנה היא ביטוי שכתובתו היא האדם שקלט את הביטוי, קולט אותו או יקלוט אותו, אין רובד רביעי בו נקלט הביטוי של ההבחנה.

מחבר התורה התבונן איפוא ביקום - כמו שאנחנו מתבוננים בו, התבונן בחומר ובכוחות הפועלים עליו, ורשם את הבחנתו זו:

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה.

ההבחנה הראשונה שלו תואמת להפליא להבחנה שלנו. שתי נטיות עיקריות ישנן בחומר של היקום:

הנטיה הראשונה היא להתפזר ולהתפשט... את הנטיה הזו הוא ביטא במשפט הזה: ואד יעלה מן - הארץ. כלומר ישתחרר ויתפזר...

והנטיה השניה היא להתקבץ, להתגודד... וכך הוא ביטא אותה:

והשקה את כל פני האדמה. אותו האד שעלה לפני כן מן הארץ - ינחת במקביל על פני האדמה, יחלחל אל גוש האדמה וייספג בו, יתלכד עימו.

ולמרות ההבחנה הברורה - הניסוח שלה מעומעם: מדוע הוא קרא לנטיה כהיא זו אד? ולמרות שמשמעות ההשקיה היא חילחול המים באדמה ע"מ להתחבר איתה ולגבש גוש מלוכד... אבל מה פשר המשפט הציורי הזה? האם אנחנו בשיעור של ספרות... מעבר לזאת, מדוע השתמש בארץ לתיאור הנטיה הראשונה, ובאדמה לשניה. ומעבר לזאת ולזאת, מה תיתרום לי ההבחנה הזאת? והרי גם אני הבחנתי בשתי הנטיות הברורות של החומר ונשארתי עם תהיותיי ושאלותיי...

ובכן אומנם הוא הדבר, מחבר התורה אכן צפה בחומר אבל רשמיו כאן אינם מתייחסים לתכונות החומר ונטיותיו אלא לכוחות הפועלים עליו. למעשה הוא הבחין באב - טיפוס הנגזר מהתנהלות כל כוחות הטבע ביקום ורשם כאן את נוסח האב - טיפוס זה, ובעצם הוא צייר כאן תרשים מדויק של אב - טיפוס ובדפוס מילולי באופן שיישמר עבורינו לעד.

אם כן הבה נשנס את מותנינו ונקדם את הביטוי שיפרוס לעינינו את היקום. נתחיל באות ו' שמקדם את הביטוי, ומשמעותו היא שהביטוי שלפנינו נגזם בעצם מתרשים יותר רחב שהגרף שלו התחיל עוד לפני כן ועוד ימשיך אחריו. התרשים שלפנינו איפוא דומה למספר עמודים שחתכו אותם מאמצע ספר עבה... ואכן מחבר התורה מתחיל את הביטוי בהתחלת פרק ב' של בראשית, ומצייר את התודעה האנושית והמקורית של האדם כאשר הבחינה ביקום ובכוחות הפועלים עליו.

ויכלו השמים והארץ וכל - צבאם... (בראשית ב, א)

אנו נחזור כמובן אל התחלת התרשים כי הרי זהו הנושא המרכזי שלנו - הוא היום השביעי מסדרת שבעת ימי הבריאה... למעשה עוד לא נגעתי ממש ביום השביעי השרוע על פני שלושת הפסוקים הראשונים מפרק ב' של בראשית, ועדיין אני מכין את הרקע בשביל להגיע אליו, אולם כן נגעתי בהמשך פרק ב' בתמונה שקדמה לכאורה להתהוות השמים והארץ... דהיינו, אומנם הבחנת האדם בשמים ובארץ מתגלמת בשביב של רגע אחד שגם אנחנו חיים אותו, ולשביב שכזה אין התחלה וסוף כי ליקום אין סוף, אולם מחבר התורה ובאופן יצירתי אם נכון הביטוי - וכאילו עצר לרגע את הבזק השביב הזה בשביל לקחת תמונה ליקום, לנתח אותה ולהראות לנו את הרקע עליו נוצרה התמונה הזאת... אלה הם שני הפסוקים ד' ה' מפרק ב עליהם עמדתי בחלק הראשון של היום השביעי, דרכם הציג מחבר התורה את מה שקדם לכאורה לתמונה שבידינו, ואף דאג להזכיר לנו שהמדובר בניתוח היפותטי, לא מעשי, כי לא ניתן לעצור את היקום ולהציץ במה שהיה לפניו... והינה אנחנו בפסוק ו' - ואד יעלה מן הארץ... והביטוי המופיע בפסוק שלנו הינו בעצם המשך לתמונה היפותטית אותה ניתח לפני כן: הינה סיימנו להציג את הרקע עליו עמדה תמונת היקום, ועכשיו לביטוי המציאותי של היקום והכוחות הפועלים עליו.

אישית אני מוכן ומזומן להתחיל במלאכה ולרוקן על השולחן את מלוא תוכן הביטוי הזה, ויש הרבה תוכן... המדובר לא פחות בביטוי היסודי של המציאות - אם תרצה בביטוי הפיזיקלי של המציאות. ולמרות שהביטוי עצמו מובן לי, אולם עמדתי כאן בנקודה הזאת בפני מכשול שמנע ממני להתחיל במלאכה... יומיים שלמים הרהרתי במכשול - יורשה לי להציגו בגודלו הטבעי.

למען האמת, הביטוי המופיע בפסוק ו' "ואד יעלה מן..." שאנו עומדים לרדת אל עומקו להלן - כבר הוצג בשלמותו לפני כן על פני עמודים שלמים. אני מדבר על "שביב אחד" או הבזק / הרף אחד שכוחות הטבע פועלים במסגרתו באחת על כל היקום, וזו המציאות שבמסגרתה מתקיימים העצמים בכל מצב פיזיקלי, זו היא המציאות שלנו. במציאות זו קיים ממד אחד בלבד - הוא ממד המרחק. קיים ליד הממד הזה לכאורה עוד ממד המהירות הנצפה בטבע, כי העצמים בטבע נעים במהירויות שונות, אולם אותה המהירות מבטא בעצם את הכוחות הפועלים על העצמים בטבע ולכן לא נכון להגיד שהכוחות פעלו על פי מהירות זו או אחרת, כי בפועל הכוחות עצמם שאנו מנסים להגדירם הם שגרמו להתהוות המהירות והמופע שלה ביטא אותם, לכן המהירות כהיא זו לא קיימת בזכות עצמה ואינה מייצגת ממד קבוע וטבעי, ונותר לנו איפוא רק ממד קבוע אחד בטבע הוא ממד המרחק שאינו תלוי בשום כוח. בזאת אני מעדכן בעצם את הבחנתי הקודמת בה הכתרתי את המהירות כממד שני...

ובכן ניתן להבחין בממד המרחק במרחב ולסרוק אותו רק ע"י גורם אחד בטבע הוא הבן אנוש. ובעצם גם החיה מזהה את ממד המרחק, אולם האדם הוא הגורם בעל הפוטנציה היחידה בטבע שיכול להבחין במלוא שיעור הממד הזה - לא רק בחלקו, ולכן זיהוי הממד נקשר באדם.

אנו מבחינים בממד המרחק ע"י הזמן, כלומר מודדים את שיעור המרחק ע"י יחידות זמן, וכל הזמן אנו מודדים כי למרחב אין סוף וזוהי למעשה משמעות ההבחנה, כל הזמן אנו מבחינים ואפילו כשאנו עומדים לכאורה באותה נקודה ובוחנים את אותו העצם, בפועל גם אנחנו וגם העצמים שלידינו פועלים עלינו כוחות הטבע - ואנו נעים, עוברים מרחקים... ואילו כל היקום היה נע בכיוון אחד ובמהירות אחת - לא היינו מבחינים בשום מרחק ביקום דהיינו לא היינו חשים את היקום - לא היינו חיים אותו, לא היינו מגלים אותו, כי היינו נמצאים בעצם רק בנקודה אחת שנעה עם כל עצמי היקום באותה מהירות ובאותו הכיוון והיינו נעים עם הנקודה הזאת - היא הסביבה שלנו, ותו לא. הכוונה במונח "ותו לא" היא שהתנאי למימוש "ההבחנה" לא היה מתקיים, פשוט לא היה לנו קיום במרחב כי לא היה שום יצור שיבחין ולו חלקית ביקום, לא היה פוטנציאל לחיים כי "ההבחנה" חייבת להיות ייחסית - אחרת אין במה להבחין.

ואכן הבחנתינו במימד המרחק בפועל נבעה מהכיוונים ומהמהירויות השונות של העצמים ביקום כולל העצם שלנו - היינו הגוף שלנו, והלכה למעשה אילו הגוף שלנו היה נע באותה המהירות והכיוון של כל עצמי הסביבה - לא היינו מבחינים בשום גורם בסביבה שלנו ואף לא בכדור הארץ כי שוב - התנאי למימוש ההבחנה לא היה מתקיים. המופשטת הזו נראית על פניה מוזרה, אבל קל מאוד לאפס את הערכים ולהבחין בה, כי אין שום הבדל בין "העצמים ביקום" לבין "העצמים של הסביבה", התנאי למימוש "ההבחנה" מתקיים בכל מרחב שהוא כאשר העצמים שלו נעים במהירויות שונות ו/או בכיוונים שונים לעומת העצם של הבוחן, אחרת לא היינו מבחינים בבניין ולא בכיסא גם לא בנעל... את המופשטת הזו ניתן להוכיח מתמטית כי הרי אין לבוחן ולבניין ולכיסא ולנעל אותה המסה, ולכן לא יכולה להיות להם אותה המהירות. זה אחד הביטויים הידועים של תורת היחסות: המסה אינה גודל קבוע אלא גודל שמשתנה על פי מהירות הגוף ביחס לצופה.

אם כן האדם מבחין במרחב ובכל העצמים שבו כי למעשה הכוחות הפועלים על המסה שלו אינם זהים לכוחות הפועלים על יתר העצמים במרחב. ולמעשה אותם הכוחות הפועלים על האדם משנים ללא הרף את המיקום שלו ביחס ליתר העצמים שביקום - בכללם העצמים שבסביבתו, והוא מזהה את המרחקים הנוצרים ומודד אותם בכלי טכני שנוצר במוחו למטרת המדידה - הוא יחידות הזמן. זהו מקור האשליה האנושית בקיום מימד הזמן, כי האדם מבחין מולו למעשה בתמונה אחת שכוחות הטבע פועלים על כל חלקיה בהבזק אחד, ולמעשה הכוחות הפועלים על תמונת היקום לפני רגע הם אותם הכוחות הפועלים על היקום ברגע זה וגם ברגע שאחריו. במילים אחרות, מה שקרה בתמונת היקום לפני מליארד שנה הוא מה שקורה ברגע זה ביקום ומה שיקרה בעוד מליארד שנה, הכוחות של היקום פועלים על כל היקום בהבזק בן שביב אחד, אולם היות והיקום הוא אין סופי והמיקום שלנו בתוכו משתנה ללא הרף לפי הכוחות הפועלים גם עלינו בהבזק הזה, אשר על כן אנו מבחינים ללא הפסק בתמונה רצופה של מרחב חדש שנפרש מבלי לחדול לעינינו - עם עצמים אחרים שמרחק פיזי מפריד ביניהם, ואנו מודדים את המרחק הזה ביחידות הזמן שלנו. למעשה אין ביקום עבר הווה ועתיד, קיימים רק מרחקים במרחב דינמי אין סופי.

וכפי שהזכרתי, ניתן להבחין במימד המרחק במרחב ולסרוק אותו רק ע"י גורם אחד בטבע הוא הבן אנוש, אבל נתגלעה לעיני כאן בעיה עם הצופה הזה שעומד על פני היקום ומבחין במופע הפועל במרחבו בהבזק אחד. הבעיה היא שאותו הצופה הוא חלק מהיקום האין סופי שבד בבד גם עליו פועלים כוחות הטבע בהבזק אחד יחד עם יתר עצמי היקום, ולכן הוא חייב להיות ישות אחת אין סופית שקיומה פרוס על פני היקום במלואו שמבחינה בו, כי הרי היא מבחינה בהבזק אחד שפועל במקביל גם עליה וההבזק הזה לא ניתן לחלוקה.

במילים אחרות, ואילו היה מדובר בצפייה לפעולת שרשרת שהתחילה מנקודה מסויימת שניתן להצביע עליה (כמו באפקט הפרפרים), אזי יכלה להיות במקרה כזה קבוצה ארוכה של צופים שמחלקת בין חבריה את פעולת הצפיה למשמרות, כאשר כל משמרת מתחילה את משמרתה מהקטע שהצופה האחרון סיים לצפות בו. אולם ובמקרה של הצפיה ביקום - מדובר בצפיה לפעולה הפועלת בהבזק אחד על כל אזור הצפיה - כאשר הצופה בעצמו הוא חלק מאזור הצפיה וחווה את הבזק הפעולה, ולכן לא ניתן לחלק את אזור הצפיה וגם חוויית הצפיה לא ניתנת לחלוקה. במילים הברורות ביותר, צפיה ביקום אין סופי נגזרת מנוכחות קבועה של צופה ביקום האין סופי. כלומר וכאשר אני צופה ברגע זה ביקום, משמעות הדבר שאני צופה גם ברגע זה במרחק של מליארדי השנים אחורה, וגם ברגע זה אני צופה במרחק של מליארדי השנים קדימה ועד לאין סוף...

עם זאת אני מצהיר בזאת אישית שמצאתי אין ספור הפרכות למופשטת הזו... אימי ז"ל שצפתה ביקום - נפטרה בשנת 2002, אבי נפטר לפניה ועוד אן ספור צופים נפטרו מהיקום וצופים אחרים הופיעו אחריהם... הווה אומר שישות אנושית משפטית הצליחה ליצור מימד חדש ביקום - הוא מימד הזמן, כי הרי ניתוק הישות מהיקום מצביע על פרק הזמן שיבוא בעקבותיה, והופעת הצופים החדשים ביקום מצביעה על פרק הזמן שהיה לפניהם...

ולא היא. מופשטת היא מדריך לתיקון עיוות אופטי... שבעה מליארד בני אדם שחיים היום על כדור הארץ, בנוסף לאבותיהם ולילדיהם שיבואו אחריהם - מייצגים גוף אנושי משפטי אחד שצופה ברגע זה ביקום המשתרע על מליארדי השנים אחורה ועוד אין סוף השנים קדימה... גוף זה צופה ביקום, הוא לא צפה בו גם לא יצפה בו. ובשביל לא להחליק למדרון הסיסמאות אציג את פשר הגוף הזה... והשאלה הנשאלת, היכן אני נמצא בגוף הזה? היכן היא האינדיבידואליות? היכן היחודיות שלי ומהו גורלה? מהו גורלי כאדם בעל אופי ומהות וערכים אישיים... והרי המהות שלי בטלה בשישים בגוף הגדול המשתרע על פני כל היקום שאני האינדיבידואל נטמע בו.

קודם כל הייתי רוצה להדגיש מונח אחד שהוזכר לעיל ויתכן ולא ירדנו לעומקו הנכון. כוונתי למונח "הצופה" ביקום, הוא האדם - בעל הפוטנציה היחידה בטבע שיכול להבחין במלוא שיעור ממד המרחק - לא רק בחלקו, ולכן זיהוי הממד נקשר באדם. אולם, וזה הדבר שביקשתי להדגיש, תואר הצופה ביקום אינו נגזר ממעמד מחייב בפועל, האדם יכול להמצא ביקום מבלי לצפות בו, והכוונה היא מבלי להוציא את הפוטנציאל המלא שלו כצופה לפועל, כי למעשה אין אדם שלא צופה ביקום במידה זו או אחרת, עצם ליבו הפועם מעיד על זאת כי גם האדם שעומד במקום - הוא נע בעצם תוך כדי עמידתו במהירות אדירה, והיקום עובר לידו בהבזק כמו ספר שעמודיו מתחלפים ללא הרף. שאלת הפוטנציאל מייצגת את רצון האדם שרוצה לצפות למרחקים נוספים ויותר גדולים מהמרחקים הסטנדרטיים שדינמיקת היקום מציעה, והאדם מטבעו ער לנקודה הזאת: איך להגיע למרחקים יותר גדולים ועצומים ולזהות אותם, ולצפות בהם, לנצלם לאכול את פירותיהם, לצרוך אותם.

האדם זיהה את הפוטנציאל שבו וראה בו את החיים, חש דרכו את החיים. התאהב בחיים והפועל הנכון - התמכר לחיים. הצפייה ביקום גררה אחריה הרבה פועלים מעבר לפועל "לצפות", כמו לזהות, לנצל, לצרוך, להכיר, לגלות, לדעת... אין סוף לפועלים האלה שמספרים את סיפור התמכרות האדם לצפייה ביקום. מחבר התורה התעכב על הנקודה הזו ארוכות ותיעד אותה. את הפרק הראשון של היום השביעי עצרתי בנקודה הספציפית הזאת מסיבות אישיות. אינני מתכוון להשלים את הנקודה הזאת כאן בשביל לא להתמתח על פני מרחבים ולאבד את הקשר בין הנושאים, אבל אסרוק את הנושא העיקרי בקצרה בשביל לגעת בנקודת הפוטנציאל שהאדם זיהה בעצמו, התמכר לו וביקש לפתח אותו ולנצלו עד תום, במטרה מוצהרת להתפשט ביקום ולקפץ על פני מרחבים שילכו ויגדלו ויתפשטו ויתעצמו ללא הפסק... להלן הפרק שמתעד את התפתחות התכונה הזאת באדם:
אין סוף להבדיל פרפרים טיפוס אכילה מה זה תודעה ניתוק לסדר את המחשב ניתוקים מרחב איך להשתחרר הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
לשבת על הגדר, לא יודע מה להחליט, קושי לקבל החלטה, קשה להחליט, קבלת החלטות, לרצות להרגיש רע, לאהוב את הרע, לקבל החלטה בלב שלם
לשבת על הגדר, לא יודע מה להחליט, קושי לקבל החלטה, קשה להחליט, קבלת החלטות, לרצות להרגיש רע, לאהוב את הרע, לקבל החלטה בלב שלם
...יודע מה להחליט, קושי לקבל החלטה, קשה להחליט, קבלת החלטות, לרצות להרגיש רע, לאהוב את הרע, לקבל החלטה בלב שלם למה קשה כל כך לקבל החלטה כשאנחנו יושבים על הגדר? אליעד מסביר מדוע קשה לאנשים להחליט כשהם נמצאים במצב של לשבת על הגדר, מצב שבו הם לא מסוגלים להחליט בין שתי אפשרויות, כי בכל אחת מהאפשרויות קיימים יתרונות וחסרונות. אליעד מסביר שכל מצב של התלבטות מגיע מכך שהאדם מנסה להחזיק בשני היתרונות במקביל: הוא רוצה את היתרונות של להיות לבד, אבל גם את היתרונות של להיות בזוגיות, לדוגמה. בגלל חוסר הרצון לוותר...
האם האמת היא טובה או רעה? האם להיצמד לאמת עושה טוב או רע? האם האמת טובה? האם האמת רעה? איך זה מרגיש להיצמד לאמת במאה אחוז? להיצמד לאמת בשלמות איך זה מרגיש, תחושת שלמות, למה כדאי לשקר לעצמך? להיצמד לאמת ולהרגיש טוב, להרגיש שלמות
האם האמת היא טובה או רעה? האם להיצמד לאמת עושה טוב או רע? האם האמת טובה? האם האמת רעה? איך זה מרגיש להיצמד לאמת במאה אחוז? להיצמד לאמת בשלמות איך זה מרגיש, תחושת שלמות, למה כדאי לשקר לעצמך? להיצמד לאמת ולהרגיש טוב, להרגיש שלמות
...עושה טוב או רע? האם האמת טובה? האם האמת רעה? איך זה מרגיש להיצמד לאמת במאה אחוז? להיצמד לאמת בשלמות איך זה מרגיש, תחושת שלמות, למה כדאי לשקר לעצמך? להיצמד לאמת ולהרגיש טוב, להרגיש שלמות האם להיצמד לאמת עושה טוב או רע? אליעד כהן מסביר לעומק את השאלה האם האמת היא טובה או רעה, ומה קורה כשאדם בוחר להיצמד לאמת באופן מלא. בשיחה זו, הוא מפרט את המשמעות של להיצמד לאמת חלקית לעומת להיצמד לאמת מוחלטת, ומתייחס להשלכות שיש לכך על תחושת האושר וההנאה בחיים. למה אי אפשר להיצמד לאמת במאה אחוז ולהרגיש טוב? תחילה...
אכילה רגשית - איך צורת האכילה משפיעה על הרגשות של האדם?
...משפיעה על הרגשות של האדם? אחת מהפעולות הנפוצות ביותר אותן עושה האדם, זו האכילה. גם אכילה כמו כל שאר הפעולות אותן עושה האדם, היא לכשעצמה היא אינה התכלית. זא תכלית האכילה היא אינה האכילה עצמה. האדם אוכל מסיבות שונות. הן סיבות השרדותיות כגון רעב והן סיבות רגשיות כגון הנאה וכיוב. הדבר החשוב ביותר באכילה, הוא שהאדם יקשר את עצמו תמיד לתכלית של האכילה ולא לאכילה עצמה. כאשר האדם זוכר את הסיבה שבגללה הוא אוכל, אז הוא בעצם מרגיל את עצמו להיות מקושר תמיד במחשבה שלו לתכלית הפנימית של מעשיו. כאשר האכילה מקושרת...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 7 - הוכחה לכך שהעולם *לא* נברא יש מאין על ידי אלוהים! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
...העולם - חלק 7 - הוכחה לכך שהעולם לא נברא יש מאין על ידי אלוהים! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם / איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים / הבורא? בריאת העולם / אלוהים ועוד. הוכחה לכך שאלוהים לא ברא את העולם יש מאין. הוכחה לכך שהעולם לא נברא יש מאין. נגדיר: יש = כל מה שישנו. אין = העדר של יש / הפך של יש / כלום / שום דבר. קיימות רק 2 אפשרויות. 1 - היש הוא נצחי והוא קיים מאז ומעולם. 2 - היש הוא אינו נצחי וכי הוא נברא על ידי בורא...
3 דרכים להיות מאושר, 3 דרכים להרגיש טוב, לקבל את המציאות, לאהוב את המציאות, לחשוב חיובי, חוקי משחק החיים, חשיבה חיובית, חצי הכוס המלאה, נוסחה לאושר, דרך להיות מאושר
3 דרכים להיות מאושר, 3 דרכים להרגיש טוב, לקבל את המציאות, לאהוב את המציאות, לחשוב חיובי, חוקי משחק החיים, חשיבה חיובית, חצי הכוס המלאה, נוסחה לאושר, דרך להיות מאושר
...המציאות, לאהוב את המציאות, לחשוב חיובי, חוקי משחק החיים, חשיבה חיובית, חצי הכוס המלאה, נוסחה לאושר, דרך להיות מאושר מהן שלוש האפשרויות להתמודד עם מציאות נגד רצוננו? כאשר אנחנו נתקלים במציאות שאינה תואמת את רצוננו או ציפיותינו, אנו עומדים בפני בחירה כיצד להתמודד איתה. אליעד כהן מציין כי ישנן שלוש דרכים עיקריות להתמודד עם מציאות כזו: לסבול מהמציאות כפי שהיא למצוא את היתרונות במציאות כפי שהיא לשנות את המציאות באופן אקטיבי מהי האופציה הראשונה להתמודדות עם מציאות לא רצויה? האפשרות הראשונה היא פשוט לס...
בוגד תמיד יבגוד, איך אפשר לסלוח על בגידה? האם פעם בוגד תמיד בוגד? האם בוגד תמיד בוגד? פעם בוגדת תמיד בוגדת, זוגיות אחרי בגידה, אמון אחרי בגידה, טיפול זוגי אחרי בגידה, איך לשקם אמון? החזרת אמון, בניית אמון
בוגד תמיד יבגוד, איך אפשר לסלוח על בגידה? האם פעם בוגד תמיד בוגד? האם בוגד תמיד בוגד? פעם בוגדת תמיד בוגדת, זוגיות אחרי בגידה, אמון אחרי בגידה, טיפול זוגי אחרי בגידה, איך לשקם אמון? החזרת אמון, בניית אמון
...יבגוד, איך אפשר לסלוח על בגידה? האם פעם בוגד תמיד בוגד? האם בוגד תמיד בוגד? פעם בוגדת תמיד בוגדת, זוגיות אחרי בגידה, אמון אחרי בגידה, טיפול זוגי אחרי בגידה, איך לשקם אמון? החזרת אמון, בניית אמון האם אפשר לסלוח ולתת אמון מחדש אחרי בגידה? אליעד כהן פותח בדיון בשאלה מורכבת הנוגעת למערכות יחסים ולסוגיה של אמון אחרי בגידה. הוא מציג את השאלה המרכזית: האם אדם שנבגד על ידי בן הזוג יכול להאמין בו שוב? הנושא מוצג בצורה ישירה מאוד, כשאליעד מבקש להבהיר באופן מפורש למה הכוונה במונח לסמוך. מה פירוש לסמוך על בן...
איך להתחיל עם בחורה? רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים
איך להתחיל עם בחורה? רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים
...רוצה אותה אבל יש לה חבר, מאוהב בה אבל יש לה חבר, אוהב אותה אבל יש לה חבר, יש לה מישהו אחר, יש לה מישהו חדש, יש לו מישהי, להחזיר אקסית, להשיג בחורה, זוגיות מערכות יחסים מדוע המשפט יש לי חבר יוצר פחד ורתיעה? המשפט יש לי חבר גורם להרבה גברים לבלום ולסגת באופן מיידי משום שהוא נתפס כטאבו חברתי ומוסרי. החברה שלנו מתייחסת לבגידה או להתערבות בזוגיות קיימת באופן שלילי מאוד, ולכן גברים רבים חוששים מלהיתפס כאנשים שמנסים לפגוע במערכת יחסים קיימת. בנוסף, משפט זה נתפס לעיתים כדרך עקיפה ולא פוגענית להגיד אני לא...
הדרכת הורים לילדים לא מחונכים, איך לתקן טעויות בחינוך הילדים? איך להתמודד עם חינוך ילדים שגוי? איך לתקן את הטעויות שעשית בחינוך הילדים שלך? איך להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון ושלא חונך בצורה נכונה?
הדרכת הורים לילדים לא מחונכים, איך לתקן טעויות בחינוך הילדים? איך להתמודד עם חינוך ילדים שגוי? איך לתקן את הטעויות שעשית בחינוך הילדים שלך? איך להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון ושלא חונך בצורה נכונה?
...לא מחונכים, איך לתקן טעויות בחינוך הילדים? איך להתמודד עם חינוך ילדים שגוי? איך לתקן את הטעויות שעשית בחינוך הילדים שלך? איך להתמודד עם ילד שלא קיבל חינוך נכון ושלא חונך בצורה נכונה? מה עושים אם הילד לא קיבל חינוך נכון? כאשר ההורים מבינים כי הילד שלהם לא קיבל את החינוך הראוי או חונך בצורה שגויה, עולה השאלה כיצד לתקן את המצב. אליעד כהן מדגיש שאין פתרון אחד ויחיד או נוסחה מדויקת לבעיה זו. הדבר דומה לכך שאדם שהתרגל למצב מסוים, כמו מי שכל חייו חי בים ועכשיו רוצה להפוך לפרופסור באוניברסיטה, או מי שלא...
מרחק המשקל מהגוף, מומנט, השפעת המרחק של המשקולת מהגוף, תרגילים עם מרפק ישר, תרגילים עם כפיפה במרפק, הרחקת כתפיים לצדדים, פרפר לחזה, פול אובר עם מרפק ישר, פול אובר עם כפיפה במרפק, זווית הישום של הכוח
מרחק המשקל מהגוף, מומנט, השפעת המרחק של המשקולת מהגוף, תרגילים עם מרפק ישר, תרגילים עם כפיפה במרפק, הרחקת כתפיים לצדדים, פרפר לחזה, פול אובר עם מרפק ישר, פול אובר עם כפיפה במרפק, זווית הישום של הכוח
...השפעת המרחק של המשקולת מהגוף, תרגילים עם מרפק ישר, תרגילים עם כפיפה במרפק, הרחקת כתפיים לצדדים, פרפר לחזה, פול אובר עם מרפק ישר, פול אובר עם כפיפה במרפק, זווית הישום של הכוח למה מרחק המשקולת מהגוף משפיע על הקושי של התרגיל? כאשר מבצעים תרגילים עם משקולות, מרחק המשקל מהגוף הוא אחד הגורמים העיקריים שמשפיעים על רמת הקושי של התרגיל. אליעד כהן מסביר כי הסיבה המרכזית לכך היא המומנט שנוצר בעקבות המרחק של המשקל מהציר שעליו מופעל הלחץ, בדרך כלל מפרק בגוף. ככל שהמשקל מרוחק יותר מהציר, כך נוצר מומנט גדול יותר...
ציטינג באימון כושר, cheating בתרגיל, מה זה ציטינג? מתי טוב לעשות cheating? סוגים של ציטינג, ציטינג בתחרות powerlifting, רמאות בחדר כושר, רמאות בתרגיל כושר, לעשות את התרגיל נכון, דרופסט, משקלי עבודה, אימון פירמידות
ציטינג באימון כושר, cheating בתרגיל, מה זה ציטינג? מתי טוב לעשות cheating? סוגים של ציטינג, ציטינג בתחרות powerlifting, רמאות בחדר כושר, רמאות בתרגיל כושר, לעשות את התרגיל נכון, דרופסט, משקלי עבודה, אימון פירמידות
...cheating בתרגיל, מה זה ציטינג? מתי טוב לעשות cheating? סוגים של ציטינג, ציטינג בתחרות powerlifting, רמאות בחדר כושר, רמאות בתרגיל כושר, לעשות את התרגיל נכון, דרופסט, משקלי עבודה, אימון פירמידות מה זה ציטינג באימון כושר ומתי משתמשים בו? ציטינג (Cheating) באימון כושר הוא מושג שמתאר מצב שבו המתאמן מבצע את התרגיל באופן חלקי או בעזרת תנועות עזר, כדי להרים יותר משקל או לבצע יותר חזרות. אליעד כהן מסביר שציטינג הוא למעשה סוג של רמאות בתרגילים, אך לא בהכרח שלילית. הוא מדגיש שהמשמעות האמיתית של ציטינג היא...
רפואה אלטרנטיבית - מבוא
...- מבוא המונח רפואה אלטרנטיבית הוא כינוי לקשת רחבה של טיפולים גופניים שהם חסרי ביסוס מדעי. טיפולים אלה אינם כלולים במסגרת הרפואה הקונבנציונלית המודרנית ומגיעים לרוב מאנשים שאינם בעלי הכשרה רפואית מקובלת. המונח רפואה משלימה, מתאר את השילוב של טיפול רפואי קונבנציונאלי עם טיפול מן הרפואה האלטרנטיבית - תוך אמונה, שאינה מוכחת בשיטות מדעיות, כי הטיפול האלטרנטיבי משלים את הרפואי. תוכן עניינים: 1 רקע 2 טיעונים בעד רפואה אלטרנטיבית 3 טיעונים נגד רפואה אלטרנטיבית 4 מעמד חוקי בישראל רקע: הטיפולים הכלולים ברפואה...
נס חנוכה - האם אתם "דלוקים על החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים"?
.... ודואגים לחולל בהם ניסים? כולנו מחכים לניסים ונס פח השמן הוא דוגמה ואיתות לכך שניסים אכן קורים, אבל בדרך כלל הם קורים בסיפורים ובאגדות. חלק מאיתנו מתפללים לנסים בעקר בזמני מצוקה ותחושת חוסר אונים. אך מי שמעוניין לקחת אחריות על עצמו ועל מהלך חייו ולהגשים מטרות מוטב שלא ימתין לנס אלה יתנהל באופן פרו אקטיבי. התנהלות פרואקטיבית הוא מונח מקובל בעולם הניהול והאימון ומשמעותו: לקיחת יוזמה והכרה באחריותנו לגרום לדברים להתרחש. סטיבן קובי מגדיר פרואקטיביות בספר שבעה ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד - גילוי...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את זה כי זה ברור מאליו שאין אלוהים, ואסביר ואתן את ההוכחה...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...חלק 1 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...למצוא תשובות לשאלות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה...
EFT - מה זה EFT?
...של Emotional Freedom Technique, ובתרגום חופשי, טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות נוספות בעלות ראיה הוליסטית, מבוססת על...
משחררי הנפש: יהודים ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1
...ויהדות בתנועה הפסיכואנליטית - חלק 1 מתוך: זמן יהודי חדש: תרבות יהודית בעידן חילוני. עורך ראשי: ירמיהו יובל. ירושלים: כתר, 2007. הקדמה בין הסוציאליזם, תנועה כלל - עולמית שמחוללה היה יהודי שהתכחש לעמו, לבין הציונות, תנועה שקמה כולה למען יהודים, עומדת משנה שהיא ספק תיאוריה מדעית ספק תנועה חברתית ופוליטית, השואפת אף היא לתיקון העולם בדרכה שלה, ומקיימת דיאלוג בלתי - פוסק עם התרבות כולה מזה ועם היהדות מזה. הכל בכל יש בדיאלוג השני: מאפיינים יהודיים, התכחשות ומרד נגד היהדות, ניכוס והזרה הדדיים, ומעל לכל...
להסכים למות
...מפחיד בעולם. הסכמתי למות. לא, זה לא שיש לי נטיות אובדניות, לא השתגעתי וגם לא קרה לי שום דבר רע או נורא. להיפך, זה היה דבר טוב. כי הבנתי, שכל עוד אני לא מסכימה למות, אני לא באמת מסכימה לחיות. אחזור על זה שוב והפעם עם הדגשה, כי זה ממש חשוב: כל עוד אני לא מסכימה למות, אני לא באמת מסכימה לחיות. זו לא הייתה רק תובנה ברמה השכלית, אלא הבנה עמוקה ברמת החוויה. הרגשתי את זה. לפתע ראיתי שאני מתנהלת בחיים מתוך עמדה של פחד והתגוננות, מתוך צורך עז לשרוד ולהיאחז בחיים. ראיתי שכשזו העמדה שלי, כל דבר בחיי נתפס כאיום...
מוות / שכול / אובדן ומשמעות החיים - מהו ערך החיים והמוות?
...- מהו ערך החיים והמוות? הפעם אני רוצה לדבר על התמודדות עם מוות. וכשאני אומר התמודדות עם מוות, הכוונה להתמודדות עם אובדן, מישהו מת לאדם קרוב משפחה, חבר או כל אחד. ואנשים בלוויה צועקים, איפה אתה? לאן הלכת? וצועקים וזועקים. ואנשים מתחרפנים כשמישהו מת, ומי ששומע אותי עכשיו חושב שהשתגעתי לגמרי וחושבים, מה אם ימות לך מישהו קרוב, ילד, הורה אח, לא תתחרפן? וחושבים שהשאלה מטופשת. ותכף נראה מי המטופש האמיתי. ואנשים בעצם בוכים על האובדן, כל אובדן כלשהו, ובטח ובטח אובדן חיים, ואנשים בוכים ובוכים. והאדם בעצם...
התמודדות עם חרדות, פחדים וטראומות
...הם דבר טבעי ואף חיוני בחיי כל אדם לצורך הישרדות, אך ישנם פחדים וחרדות, אשר במקום לשרת אותנו, גורמים לנו להיתקע במקום, להיות משותקים ולא למצות את עצמנו. הפחדים גורמים לנו להגביל את עצמנו ואת חיינו מתוך חרדה שאם לא נעשה כן הם יתממשו, והדבר ממנו אנו חרדים יקרה. אחת מתופעות הלוואי של חיים בפחד, היא חיים בסרט מתמיד אותו אנו יוצרים בראשנו בכל פעם בו מתעוררת בתוכנו החרדה. הסרטים אותם אנו יוצרים עלולים לגרור תופעות כנדודי שינה וירידה בתפקוד בחיים. יחד, נלמד כיצד לשנות את התסריטים המחלישים לתסריטים מקדמים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על היקום הוא אין סופי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היקום הוא אין סופי, איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: היקום הוא אין סופי, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
התנגדויות עסקה שיטות להירדם התמודדות עם לקוחות מתלוננים בגוגל בלתי אפשרי צום יום כיפור התמודדות עם מאמץ ועבודה הפרעת חרדה קיצונית לא לפחד משעמום מחלות נפש ועודף ביטחון עצמי לטפל בשנאה עצמית אוהבת מניאקים למה מישהו שונא את מי שאוהב אותו? איך כסף יכול לקנות אושר? להיות מאושרת זוגיות או רווקות לבחור בן זוג לא לטעות בקבלת החלטה הזמן שלוקח ללקוח לקבל החלטה ייאוש ופתרון בעיות ללא פתרון איך להתמודד עם מוצרים? מוטיבציה חיובית הורדת מוטיבציה לא מתאים לעבוד במכירות מתי לשחרר את הלקוח? ילדה רוצה למות לתגמל ילדים לשחזר רגע של הארה רוחנית מרדף אחרי מטרות גשמיות לא להילחץ מסכיזופרן אבחון מחלות נפש האקס חסם אותי לגרום לאקסית לקנא קינסיולוגיה ניתוח תנועה באמצעות שינוי מנח הגוף בתרגיל אלוהים חכם טיפשות ואמונה באלוהים הארה אקראית הארה אמיתית להיות אלוהים בכוחות עצמך מה זה להיות אלוהים? איך לדעת כמה הדירה שווה? לעשות כסף עם מזל להבין את משמעות החיים מה משמעות החיים של אלוהים? מחשבות שליליות טורדניות להפסיק לחשוב שלילי בחירה מלאה חופש הבחירה של עצמי איך העולם קיים? מי יצר את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ פילוסופי, אימון אישי לתזונה נכונה, קואצ'ר לזוגיות בתחום היקום הוא אין סופי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 19:26:23 - wesi4