🖨למה להיות "דבר והיפוכו" יוצר הצלחה ואיך לעשות זאת?גם ברמה הפילוסופית וגם ברמה הפרקטית, ככל שאדם מסוגל יותר להיות "גם וגם" ולא רק "או או" - תמיד הוא מצליח יותר בכל דבר. גם ארגון ככל שהוא מצליח לעשות יותר דברים במקביל, להשקיע בדבר אחד בלי לפגוע בהשקעה בדבר אחר, לעשות את כל הדברים באותה רמת איכות כאשר שום השקעה בדבר אחד לא פוגעת בשום צורה באיכות של דבר אחר, דהיינו להיות "גם וגם" במקום "או או", כך המצב תמיד יהיה טוב יותר.
חוסר ההצלחה של ארגונים ואנשים נובע בעיקר מכך שהם לא מסוגלים לעשות 2 דברים הפוכים במקביל. רוב האנשים לדוגמה לא מסוגלים גם להיות מרוצים ממה שיש להם, גם לדעת לפרגן לעצמם ולקבל את עצמם איך שהם ללא שום שינוי ובמקביל להיות כל הזמן בשאיפה לשיפור מתמיד, כי זה כאילו דבר והיפוכו. רוב האנשים לא מסוגלים מצד אחד לראות כל הזמן חסרונות יחסיים במוצר שלהם, ותוך כדי זה להיות מרוצים מעצמם ולחשוב בצורה חיובית על איך להתקדם הלאה, כי גם זה כביכול דבר והיפוכו. ולכן כאן לדוגמה השלמות היא להיות "גם וגם", דהיינו מצד אחד אתה מרוצה מכל דבר כפי שהוא ומצד שני תמיד רוצה לשפר עוד.
וזה שורש ההבדל שבין ביקורת בונה לביקורת שלילית. ביקורת שלילית היא "או או", ז"א הביקורת לא מקדמת את האדם כי היא הרי ביקורת מה שגורם לאדם להישבר ולהיות עוד יותר גרוע מאשר קודם לכן. וזה כמובן נובע מכך שהיא מגיעה ממקום שאינו חיובי.
לעומת זאת ביקורת בונה היא דווקא מגיעה ממקום של אהבה, ממקום חיובי של טוב. ביקורת בונה היא "גם וגם", גם ביקורת לשיפור וגם נותנת לך אנרגיה להיות טוב יותר. והטריק הוא, כי ביקורת בונה מוצאת תמיד את הטוב שברע ומנסה להגדיל את הטוב לטוב יותר. והגישה הזאת מאפשרת תמיד להעביר ביקורת בונה ולהיות טוב יותר.
גם קיבעון מחשבתי וחוסר יצירתיות לדוגמה, נובעים מחוסר היכולת להיות "גם וגם". כי האדם לא ממש מסוגל לחשוב מחוץ לקופסא על הבעיה שבקופסא. האדם לא מסוגל להתנתק מדפוסי המחשבה הרגילים ולחשוב על שילוב של דברים שלא קשורים אחד לשני כדי למצוא פתרונות.
לעומת זאת, ככל שאדם מסוגל להיות כמה שיותר "גם וגם", זה משפר את יכולת היצירתיות שבו, את הגמישות המחשבתית שלו, את היכולת שלו לחיות באיזון, את היכולת שלו להיות שלם יותר עם עצמו ולעשות דברים טובים יותר בכל קנה מידה.
גם בארגונים וחברות, בד"כ השקעה והתמקדות בדבר אחד גוררת אחריה ירידה בהתמקדות בדבר אחר. אימוץ גישה ניהולית אחת ששמה דגש על X מונעת להיות באותה רמת איכות גם על דברים שאינם X. השלמות כמובן היא להיות כמה שיותר "גם וגם" דהיינו להיות באותה רמת איכות בכל התחומים במקביל. נכון, זה לא ממש קל לעשות זאת בצורה מושלמת, אבל ככל שאתה יותר כזה, כך המצב טוב יותר.
גם באומנויות לחימה, אומנות הלחימה הטובה ביותר היא אומנת הלחימה שאינה כפופה לשום אומנות לחימה. וכפי שאמר הפילוסוף ואומן הלחימה ברוס לי, "היה חסר צורה, חסר דמות, כמו מים. שים מים בכוס, הם יהפכו לכוס. שים מים בבקבוק, הם יהפכו לבקבוק. שים מים בקנקן, הם יהפכו לקנקן. מים יכולים לזרום והם יכולים לנפץ - היה מים ידידי... ג'יט קון דו מעדיפה חוסר צורה כדי שתוכל ללבוש את כל הצורות, ומשום שלג'יט קון דו אין סגנון, היא יכולה להתאים לכל הסגנונות. כתוצאה מכך, ג'יט קון דו משתמשת בכל הדרכים ואינה כפופה לאף אחת מהן... משמעות הג'יט קון דו הינה לא להשתמש באף דרך כדרך, לא לקיים שום מגבלה כמגבלה".
דהיינו השלמות היא להיות "גם וגם" ולא רק "או או".
גם עיקר הקושי לקבל החלטות נובע מחוסר יכולת להיות "גם וגם". כי הרי צריך לבחור בין דבר אחד לדבר אחר וזה כמובן מצד של "או או".
ככל שאדם חכם יותר, כך הוא צריך לוותר פחות על דברים והוא כן מסוגל להיות "גם וגם" ולכן קל לו יותר לקבל החלטות. חשוב על הדברים בחייך שבהם אתה תקוע ורוצה להתקדם. שים לב לכך שמה שיאפשר לך להתקדם הוא זה שתמצא נקודת איזון בין הרצונות השונים שלך ותהיה מסוגל להיות "גם וגם" בדברים שאתה מבולבל ביניהם.
ומה הטריק כדי למצוא איזון בין הרצונות השונים ולהיות מסוגל לקבל החלטות טוב יותר?
התשובה כמובן היא שעל ידי מיקוד בתכלית קל יותר לקבל החלטות.
ז"א בסופו של דבר ברבדים העמוקים יותר של האדם בתת המודע שלו, כל הרצונות שלנו הם אחד בשורש שלהם.
יותר מזה ברובד העמוק יותר של בני האדם, כל הרצונות כולם של כל בני האדם הוא אחד (הרצון ב"טוב").
ז"א שמבחינת העומק של הרצון שלנו יש בסך הכל רצון אחד שבו אין צורך לוותר על שום דבר ושם הכל אחד שכולל בתוכו את כל ה"גם וגם".
ככל שהאדם מתמקד יותר ב"למה אני רוצה X", דהיינו מנסה להבין את עצמו טוב יותר מהו הרצון הבסיסי יותר שיצר אצלו את הרצונות שנראים לו כמתנגשים אחד בשני, על ידי זה קל יותר לקבל החלטות, כי אז פשוט זורקים את הטפל ומתמקדים בעיקר ובשורש ששם הכל אחד.
גם ברמה העסקית הדבר הזה נקרא Win Win Situation, דהיינו מצב שבו כל הצדדים מרוצים, מאחר שהעסקה עונה על רצון כל הצדדים וגורמת לכולם להיות מרוצים. וכמובן שככל שהמשא ומתן הוא יותר Win Win, כך העסקה מוצלחת יותר לשני הצדדים. וזהו כמובן מצב של "גם וגם" דהיינו לא לוותר על ההצלחה של צד אחד בשביל ההצלחה של הצד השני.
לסיכום ככל שהאדם / ארגון מאמץ לעצמו את היכולת להיות "גם וגם", כך ההצלחה גדולה יותר בכל תחום. והדרך להגיע לכך היא על ידי התבוננות תמיד כמה שיותר בתכלית של העשייה והחיים שלנו ששם כמובן הכל אחד.
ככל שאתה יותר "גם וגם" כך מצבך טוב יותר. בהצלחה.
תורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושיתורת ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי... ההיפוכים, לא לכל דבר יש היפוך, היפוך שכלי, היפוך חוץ שכלי, היפוך מחשבתי, ההפך של כל דבר, דבר והיפוכו, אולי ההפך הוא הנכון, שכל שמעל השכל, נכון מצד עצמו, מעל השכל האנושי מהי תורת ההיפוכים, והאם לכל דבר באמת יש היפוך? אליעד כהן בהרצאה זו מציג ומסביר את הרעיון של תורת ההיפוכים. מדובר במושג שטבע אליעד בעצמו, שבוחן את השאלה האם לכל דבר יש היפוך אמיתי או שזו הנחה שגויה שמגבילה את החשיבה שלנו. אליעד מסביר שהרבה אנשים מניחים אוטומטית שלכל טענה, מצב או רעיון חייב להיות היפוך או הפוך, אך למעשה זו לא בהכרח אמת מוחלטת. האם אפשר למצוא היפוך לכל מצב או רעיון? לדברי אליעד, לא לכל רעיון או מצב יש היפוך שכלי הגיוני. יש מצבים שההיפוך שלהם הוא הגיוני וניתן להבנה בשכל, אך יש גם רעיונות שבהגדרתם אין להם היפוך. למשל, ההנחה שאם אתה רוצה משהו זה טוב עבורך, ואם אינך רוצה אותו זה רע עבורך. אליעד מסביר שזו הגדרה עצמית של טוב ורע, טוב הוא פשוט מה שאתה רוצה, ... רוצה. הגדרה כזו היא חד - ערכית ואין לה באמת היפוך שכלי, כי לא יכול להיות מצב הגיוני שבו מה שאתה רוצה הוא רע עבורך. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה משהו ובו זמנית טוען שזה רע עבורו, אליעד מדגיש שזה ... יהיה אם לא תשיג את התוצאה שאתה רוצה. האם כל היפוך חייב להיות שכלי? אליעד מבהיר שישנם שני סוגי היפוכים: היפוך שכלי - היפוך שניתן להבין אותו דרך ההיגיון והחשיבה האנושית הרגילה. היפוך חוץ - שכלי - היפוך שנמצא מעבר להיגיון האנושי, במקום שהשכל אינו יכול להבין או לתפוס. הוא מסביר שכדי להבין היפוכים מסוימים באמת, יש צורך לצאת מגבולות השכל הרגיל. לא כל היפוך הוא שכלי, ולא כל דבר ניתן להפוך בהיגיון. לדוגמה, אליעד נותן את הטענה: אם אני פה, אז אני לא שם. בהיגיון הרגיל אין אפשרות להפוך את הטענה הזו, כי פה ... וגם שם בו זמנית. איך מתמודדים עם מצבים חסרי היפוך שכלי? אליעד מסביר שכאשר מנסים לחפש היפוך לדבר שאין לו היפוך שכלי, נתקלים במחסום אינטלקטואלי. במקרה כזה, מי שרוצה להגיע להבנה אמיתית חייב לשחרר את ההיצמדות לשכל. השכל מוגבל מעצם טבעו בכך שהוא תמיד בנוי על ... השכל. אליעד מוסיף דוגמאות נוספות למקרים בהם היפוך שכלי הוא בלתי אפשרי. לדוגמה, אדם יכול לחשוב: הוא חייב לי כסף או הוא לא חייב לי כסף. שני מצבים אלו הם הפוכים באופן ברור. אי אפשר להיות חייב ולא ... אינו הגיוני מנקודת מבט שכלית. איך לזהות מתי ההיפוך הוא שכלי ומתי חוץ שכלי? אליעד ממליץ, כאשר נתקלים בטענה או במצב, לבדוק אם ההיפוך אפשרי לפי ההיגיון. אם ההיפוך אינו אפשרי בשכל, אזי ה
קבוצת ההיפוכים, תורת ההיפוכים, שיטת ההיפוכים, להפוך כל דבר, ההפך של כל דבר, היפוך בלי סיבה, היפוך עם סיבה, להפוך מחויב לאפשרי, להטיל ספק, לפתח את החשיבה, לפתח את ההבנהקבוצת ההיפוכים, תורת ההיפוכים, שיטת ההיפוכים, להפוך כל דבר, ההפך של כל דבר, היפוך בלי סיבה, היפוך עם סיבה, להפוך מחויב לאפשרי, להטיל ספק, לפתח את החשיבה, לפתח את ההבנה... ההיפוכים, תורת ההיפוכים, שיטת ההיפוכים, להפוך כל דבר, ההפך של כל דבר, היפוך בלי סיבה, היפוך עם סיבה, להפוך מחויב לאפשרי, להטיל ספק, לפתח את החשיבה, לפתח את ההבנה מהי תורת ההיפוכים לפי אליעד כהן? אליעד כהן מדבר על נושא שנקרא קבוצת ההיפוכים או תורת ההיפוכים, אשר מטרתה העיקרית היא לפתח חשיבה, להטיל ספק ולהפוך דברים שנראים כמחויבים לאפשריים. הרעיון הבסיסי בשיטת ההיפוכים הוא שכל טענה או אמונה יכולה וצריכה לעבור תהליך של הטלת ספק על ידי בדיקת ההיפך שלה. ההנחה היא ששום דבר ... להפוך טענה, האדם צריך קודם כל לזהות את ההנחות או המחשבות שלו לגבי אותה טענה, ולאחר מכן לנסות למצוא להן היפוך. לדוגמה, אם מישהו אומר טוב שהמחירים יורדים בסוף העונה, אפשר לשאול את השאלה ההפוכה: למה דווקא בסוף העונה המחירים צריכים לעלות?. ההיפוך מתבסס על ההיגיון של היצע וביקוש - אם בסוף העונה יש פחות מוצרים זמינים, הגיוני שהמחירים יעלו ולא ירדו. האם צריך סיבה כדי לבצע היפוך מחשבתי? אליעד מסביר שיש שני סוגים של היפוכים - היפוך עם סיבה והיפוך בלי סיבה. היפוך עם סיבה הוא היפוך שיש לו נימוק ברור והגיוני, כמו ההסבר על מחירי מוצרים שהוזכר קודם לכן. לעומת זאת, היפוך בלי סיבה הוא מצב שבו האדם מבצע את ההיפוך מבלי להציג טיעונים ברורים שתומכים בו, אלא רק לצורך ההטלת ספק עצמה. שיטה זו מאפשרת לאדם להשתחרר מהמחויבות הפנימית שלו להחזיק בדעה מסוימת. לדוגמה, אדם יכול לומר שהוא רוצה שיאהבו אותו. במקרה כזה, ניתן לבצע היפוך ולטעון דווקא שהוא לא רוצה שיאהבו אותו. ההיפוך הזה לא חייב להיות מנומק, אלא נועד להראות לאדם שהרצון שלו הוא אפשרי בלבד ולא מחויב המציאות. מהי החשיבות של היפוך ללא נימוק? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של ההיפוך הלא מנומק, מפני שהוא משחרר את האדם מתלות בנימוקים שכביכול תומכים באמונות שלו. אם אדם אומר אני רוצה ... להתבסס על נימוקים, אלא רק להראות לאדם את האופציה שההפך יכול להיות נכון בדיוק באותה מידה. כך, באמצעות היפוך ללא סיבה, מתאפשרת ההבנה שאין שום דבר מחויב לחלוטין, כולל הרצונות וההעדפות האישיות של האדם. כל רצון יכול להיות ההפך, ואין אף טענה שמחויבת באופן מוחלט. כיצד תורת ההיפוכים עוזרת לפתח את החשיבה? תורת ההיפוכים עוזרת לפתח את החשיבה בכך שהיא מאלצת את האדם להתמודד עם הנחות היסוד העמוקות ביותר שלו. אליעד מציע לשאול ... להראות לו שיש אנשים שלא מפחדים מנפצים, ולכן לא מחויב שהפחד שלו יהיה אמיתי או נכון באופן מוחלט. בשיטת ההיפוכים, האדם מאמן את עצמו לראות את המציאות מזוויות רבות ושונות, וכך מתרגל גמישות מחשבתית וחופש מחשבתי. דרך השיטה הזאת, אפשר להפוך כל מחויב לאפשרי ולפתח הבנה מעמיקה יותר לגבי החיים והמציאות. מהי מטרת שיטת ההיפוכים לפי אליעד כהן? המטרה הסופית של תורת ההיפוכים היא להראות לאדם שכל האמונות, הרצונות והמחשבות שלו אינם מוחלטים ואינם מחויבים באמת. בעזרת התרגול של ... שלו פתוחה, חופשית ואינה כבולה לשום נקודת מבט אחת בלבד. לסיכום, אליעד כהן מלמד שבאמצעות תרגול קבוצת ההיפוכים והטלת ספק תמידית, אפשר להגיע למצב שבו התודעה חופשיה לחלוטין, ומאפשרת לאדם לחוות הבנה עמוקה ומקיפה יותר ...
חידת LeetCode Solution - Minimum Reverse Operations, פתרון ליטקוד, LeetCode Solution, איך לפתור שאלות ב LeetCode? איך לפתור חידת LeetCode? מדעי המחשב, תכנות מחשבים, איך להתקבל לעבוד בהייטק? איך ללמוד תכנות מחשבים? איך להיות מתכנת? איך לעבור ראיון טכני? איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק? תרגול שאלות ליטקוד כהכנה לראיון, איך להיות מתכנת מחשבים? איך לעבוד בפיתוח תוכנה? איך להתכונן לראיונות כתיבת קוד? איך לפתור חידת היגיון? חידות היגיון... 1. כאשר בוודאות P לא יכול להיות אף אחד מהערכים שנמצאים במערך Banned. You can perform multiple operations on arr. אתה יכול לבצע פעולת הכפלה היפוך על המערך ARR. צריך לשים לב, שלמילה multiple יש כל מיני פירושים אפשריים. אחד מהקשיים להבין את השאלה, נובע מכך שלמילה הזאת יש כל מיני פירושים אפשריים. הפירוש הנכון כאן, הוא שאתה יכול לבצע פעולת הכפלה היפוך על המערך ARR כדלקמן. In an operation, you can choose a subarray with size k and reverse the subarray. בכל פעולת היפוך, אתה יכול לבחור תת מערך, באורך K ולהפוך אותו בתוך המערך ARR. דהיינו, נתון לנו גם משתנה K, שמייצג את האורך האפשרי של תת המערך שאפשרי לבצע עליו היפוך. ואנחנו יכולים לקחת מקטע תת מערך מתוך המערך ARR, שתת המקטע יהיה באורך K. ואנחנו יכולים לעשות איתו פעולת היפוך בתוך המערך ARR. דהיינו, אנחנו יכולים לקחת מקטעים באורך K מתוך המערך ARR ולעשות להם פעולת היפוך. לדוגמה, בהינתן ש K = 4. אז תתי מקטעים באורך 4 יכולים להיות אלו: כאשר פעולת היפוך תיראה כך: נניח שלקחנו את המיקום, מ 3 ועד 6, אז פעולת ההיפוך תיראה כך: ואם נניח שלקחנו את המיקום, מ 2 ועד 5, אז פעולת ההיפוך תיראה כך: דהיינו, פעולת היפוך, במידה והיא על מתבצעת על טווח שנמצא בו הערך P, הרי שהיא יכולה להזיז את P ממקום למקום. והערך P עובר למקום חדש. כמובן שהערך P לא תמיד יזוז בפעולת היפוך, או אם פעולת ההיפוך לא מתבצעת על מקום שהוא נמצא בו. או אם הוא נמצא במרכז של פעולת ההיפוך, כאשר תת המערך הוא אי זוגי. לדוגמה: וכאן נעיר, כי מי שניסח את השאלה, היה קודם כל צריך להסביר, מה זה ההיפוך K ורק אחר כך להוסיף את העניין של ה Banned. כי הערכים של Banned, אומרים לנו היכן P לא יכול להיות בפעולת היפוך. דהיינו, שאסור לנו לבצע פעולת היפוך באורך K, שתגרום ל P להיות אחרי פעולת ההיפוך, במקום שנמצא בתוך המערך Banned. זה כל הסיפור כולו. However, the 1 in arr should never go to any of the ... N-1, דהיינו, שהוא יהיה באותו האורך בדיוק של המערך ARR. כאשר בתוך המערך ANS, אנחנו צריכים בכל אחד מהמקומות שבו, לכתוב את מינימום פעולות ההיפוך הנדרשות, לצורך הבאת הערך 1 למיקום החדש. ואם אין אפשרות להביא את הערך 1 למיקום במערך ANS, אז באותו מיקום במערך ANS, צריך להיות - 1. לדוגמה, ניקח את הדוגמה הקודמת ונקבל: דהיינו, במקום 3 נכתוב 0, כי לא צריך לעשות שום היפוך, כדי להביא לשם את הערך 1. ובמקום 4 נכתוב 1. כי במידה ו K הוא 4, אז בהיפוך אחד, ניתן להביא את הערך 1 מהמיקום 3 למיקום 4. וכן על זה הדרך, ניתן לבצע את ההיפוך הבא: וגם את ההיפוך הבא: וכן על זה הדרך, ניתן להמשיך ולמלא את כל שאר האפשרויות של כל ההיפוכים האפשריים וכולי. A subarray is a contiguous non-empty sequence of elements within an array. The values of ... containing the values in reverse order. כל תת מערך מכיל ערכים רציפים ולא ריקים מתוך המערך המקורי. כל הערכים של Ans לא תלויים אחד בשני. היפוך של מערך באורך K, הוא מחזיר את הערכים של המקטע של המערך Arr בסדר הפוך. אז בעצם מה שואלים אותנו? נותנים לנו מספר ... P = 76, דהיינו, במערך ARR במיקום 76, יש את הערך 1 במקום 0. עכשיו, אנחנו מנסים למקם את הערך 1 בכל אחד מהמקומות שבמערך ARR באמצעות פעולת ההיפוך הבאה: מביאים לנו גם ערך K, שמייצג את האורך של תת המערך שאנחנו יכולים לקחת מהמערך ARR. לדוגמה K = 8. דהיינו, ... את הערכים של אותם 8 מקומות, בסדר הפוך לסדר הקודם. ואם הערך 1 היה בתוך אותו הטווח 8, אז ממילא הערך 1 יתחיל לזוז ממקום למקום. כאשר אחרי כל היפוך K, הערך 1, יהיה במיקום חדש. ואם אחרי היפוך ראשון, הערך 1 זז מנקודה X לנקודה Y בתוך המערך ARR, אז עכשיו אנחנו יכולים לעשות שוב פעם פעולת היפוך נוספת, באורך K = 8 כנל, ואז ממילא נוכל להזיז שוב ושוב את הערך 1 ממקום למקום. דהיינו, באמצעות פעולות היפוך באורך K, נוכל להזיז את הערך 1 בתוך המערך ARR, ממקום למקום. ועלינו לחשב, תוך כמה מינימום פעולות היפוך, נוכל להעביר את הערך 1, מנקודת המוצא שלו, לכל אחד מהמיקומים בתוך המערך ARR. אחרי כמה מינימום פעולות
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבהללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה... לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית? הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול ... לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות ... עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה. עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע ... של אחרים אלא גם את דעתנו האישית על נושאים שונים. מהם הרמות השונות של קושי בשכנוע? בזמן שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל ... ושני הצדדים יכולים להיות נכונים. העניין הוא לדעת לזהות את הנימוקים מאחורי כל דעה ולהציג את כל האפשרויות. מה זה היפוכים במחשבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד לשכנע אנשים ... הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של היפוכים, שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה ... שלנו, חשוב להימנע מהמחשבה שהדעה שלנו תמיד צודקת, ולפתוח את המחשבה לכל ההיבטים האפשריים של סיטואציה. מהו הקושי בהיפוכים במחשבה? האתגר הגדול ביותר הוא להבין את ההבדל בין המחשבה שלנו לבין איך שהיינו יכולים לחשוב אחרת. כשאתה מיישם את תרגול ההיפוכים במחשבה, אתה מבין שזו לא רק טכניקה של לשנות דעה אלא ... לשינוי. מהי רטוריקה? איך לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד ניתן לשפר את כושר השכנוע? מהם ההיפוכים במחשבה? האם תמיד יש צד אחד נכון בשיחה? איך להתמודד עם ... ככה, כל יום לקחת שלושה אנשים סתם אנשים, תבדוק מה הוא חושב, איך אני גורם לו לחשוב הפוך. זה בעצם לתרגל את השכל של ההיפוכים, לתרגל את ההיפוכים, סתם אנשים, סתם מחשבות, לקחת בן אדם תשכנע אותו לחשוב ... אותו נגיד הוא אומר עצוב, כי קרה לי משהו רע, אתה אומר איך אני עכשיו משכנע אותו להיות שמח שזה קרה, זה גם דוגמה של היפוך נגיד הוא עצוב כי הוא עשה תאונה, איך אני אומר לו וואלה, ... שאתה בעצם צריך להיות יותר יצירתי, צריך להיות יצירתי, צריך להיות מתוחכם, צריך לראות כל דבר את ההפך שלו, להביא היפוכים, לראות עוד צדדים וכו. והדבר הזה מפתח לך את השכל עד כדי כך שבבוא היום גם אם יהיה לך רע אתה תהיה מסוגל להבין את ההיפוך שלו. זה הרעיון, מה אתה אומר? מה אתה חושב? אתה, אתה. ש: ... תמצא למה זה רע נו. ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך. אליעד: אבל למה זה רעיון רע בכלל, הרעיון הזה? ... רבה שאמרת לי, איך לא שמתי לב. ש: איך זה שאני עושה את זה עם אחרים בסוף... אליעד: כי זה מפתח פה את היכולת לראות היפוכים. אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך. ש: איזה היפוכים מקלים? אליעד: אם אני אגיד לך תקחי את הדברים שרעים לך, ... מה אתה רצית לשאול? ש: רציתי לשאול שבתרגילים האלו לפעמים יש תופעה, זאת גם תופעה שאני ראיתי שיש הטעיה, אני עושה היפוך אבל זה אני מותה לצד אחד הצדדים. אליעד: נכון. ש: השאלה ... שגם רק זה צודק וגם רק זה צודק. ש: אם אפשר לאט לאט קצת, קודם כל לגבי הצעד הראשון, אותו צעד ראשון אני צריך לשאוף שההיפוכים יהיו מאוזנים או לא? אליעד: אתה צריך לשאוף להגיד למצב, שלא תשאף אם ההיפוכים יהיו מאוזנים או לא. אני אומר לך את האמת. אתה רוצה את ... אפשר לפתוח פרופיל נוסף ועל הפרופיל הנוסף הזה להתפרע לעשות מה שאתם רוצים. פותחים עוד פרופיל, לעשות לו סיומת היפוך משהו, בסדר? כאילו שיהיה ברור שזה כאילו שייך לאותו גור, ... גורם לך לראות שהכל זה רק משחק. ש: אבל צריך לנמק את זה זאת אומרת. אליעד: אז תנמקי. ש: ואם אין כאילו אני יכולה לתת היפוך אבל אני צריכה לנמק את זה. אליעד: אז תנמקי. אני אגלה לך ... בזה שהוא יינצל, מה זאת אומרת כולם יכנסו בך. ש: איך? או שיגרם נזק לילד הזה, כאילו זה ההפך. אליעד: לא לא. ש: מה ההיפוך פה? אליעד: לא, הם אומרים חייב להציל אותו, את אומרת אסור ... בגונגל כרגע. אליעד: אבל את יוצרת את הגונגל, האדם יוצר את הגונגל כי הוא מנסה לשבש את חוקי המשחק. לא מסובך למצוא היפוכים אבל אני אומר לכם משהו פשוט, כל, למרות שאולי זה ישמע ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?