ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורה ✔סמים - זהירות סמים בדרך! מדריך להורים מודאגים! ✔כשהילד שלכם מגיע לגיל ההתבגרות או מתקרב אליו, הדאגה בוודאי מתחילה לקנן בליבכם... -...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סמים - זהירות סמים בדרך! מדריך להורים מודאגים!
כשהילד שלכם מגיע לגיל ההתבגרות או מתקרב אליו, הדאגה בוודאי מתחילה לקנן בליבכם!

נכון זהו גיל נהדר: חוויות, חבר'ה, אהבה ראשונה, טעימות ראשונות של עצמאות, ריגושים...

וחשיפה לסכנות. הרבה סכנות!

גיל ההתבגרות מאופיין ביצר הרפתקנות ובחיפוש אחר ריגושים, בהתנהגויות קיצוניות ונטילת סיכונים. מתבגרים נוטים להתגרות בחוק כחלק מההתמרדות כלפי סמכות וחיפוש אחר זהות עצמית.

הם רוצים לסלול את חייהם בדרכם הייחודית והשונה מזו של ההורים. המבוגרים הם "פאסה", החבר'ה הם "אין".

בעשורים האחרונים הפכו הסמים נפוצים יותר, מגוונים יותר וזמינים הרבה יותר. וכשהחבר'ה אומרים "בוא תנסה, זה יעשה לך ראש טוב, אין מה לפחד, הנה גם אני עושה את זה"

הסיכוי שגם הילד שלכם יצטרף לחגיגה, יתנסה בסמים ואולי גם ירצה עוד, הוא סיכוי גבוה.

עפ"י הסקר האחרון שבוצע בישראל ע"י הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול נמצא ש

למעלה ממחצית מבני הנוער שותים אלכוהול, כמחציתם שותים עד שיכרות לעתים מזומנות

10% מתלמידי בתי"ס בחינוך הפורמלי ו - 20% מהתלמידים בחינוך הלא פורמאלי משתמשים בסמים

16% מהתלמידים בחינוך הפורמלי ו - 11% בחינוך הלא פורמאלי משתמשים בחומרים נדיפים

6% מהתלמידים בחינוך הפורמלי ו - 8% בלא פורמאלי משתמשים בתרופות שינה והרגעה ללא מרשם

הפער הגדול בין תלמידי בתי הספר בחינוך הפורמלי לתלמידי המסגרות הלא פורמאליות (נוער מנותק) נמצא דווקא בתחום עישון הסיגריות: 20% בחינוך הפורמלי, 60% ב - לא פורמאלי.

כך שאם המתבגר שלכם מעשן סיגריות, תסבירו לו שזה מאוד לא בריא, אבל אל תקפצו למסקנה שהוא גם בטח משתמש בסמים. וכשאתם נוטים לחשוב שבגלל שהמתבגר שלכם "לא נוגע אפילו בסיגריה" אז בטוח שאינו נוגע גם בסמים, תחשבו שוב...

כהורים, כל אחד מאיתנו חושב שלילד שלו זה לא יקרה.

אם כך, של מי הילדים האלה?

האם יש לכם סיבות לדאגה?

אם שמתם לב לשינויים משמעותיים בהרגלים ובהתנהלות של המתבגר שלכם, כגון:

* חברים חדשים ובלתי מוכרים לכם שהוא נפגש איתם לאחרונה

* יש ברשותו חפצים כמו: כדורים לא מזוהים, קופסאות גפרורים, שאריות טבק, ניירות גלגול, בקבוקי סירופ נגד שיעול, דבק מגע, בקבוקי מים חתוכים, קשיות

* הסתגרות יתר בחדרו הנעול או בשירותים, בחדר יש ריחות לא מוכרים

* שינויים קיצוניים במצב התפקודי ובמצבי הרוח, מעברים חדים בין התנהגות מסוימת לזו המנוגדת לה (כמו מ - וותרנות לתוקפנות)

* שינויים בתיאבון

* מצב עיניים לא רגיל: אדמומיות, מבע אטום, אישונים מורחבים / מוקטנים, רגישות לאור

* התנהגות ותגובות רגשיות לא מותאמות למצב, ירידה בתפקוד וביכולות קוגניטיביות

* סירוב להיבדק ע"י רופא ולבצע בדיקות דם ושתן

* היעלמות בלתי מוסברת של כסף וחפצים יקרי ערך מהבית

חשוב לזכור: חלק מהסימנים הם כאלו המאפיינים את גיל ההתבגרות, סימן אחד או שניים אינם בהכרח מעידים על בעיה.

אבל, אם השינוי בהתנהגותו של הילד הוא קיצוני וזיהיתם מס' ניכר של סימנים, יש מקום לדאגה!

חכמים וזקנים ממני כבר הבינו שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם משהו מתחילה ב - להכיר אותו.

במאמר זה אשתדל לעשות לכם היכרות קצרה ותמציתית עם הסמים הנפוצים בארץ ועם התופעות הקשורות בהם.

מהו סם?

כל חומר המשנה את מצב התודעה של המשתמש בו.

בקב' זו נכללים: סמים שמופקים מהצומח, סמים שמופקים מחומרים כימים סינטטיים, צמחים הגורמים להזיות (פטריות, קקטוסים וכו'), אלכוהול, חומרים נדיפים ותרופות שלא עפ"י מרשם.

סוגי סמים נפוצים כיום בישראל

מריחואנה - תערובת עלים ופרחים מיובשים מצמח הקנאביס. השימוש הוא בערבוב עם טבק ועישון.

חשיש - שרף המיוצר מפרחי הקנאביס, חומר קשה בצבע חום (דומה לשוקולד). מפוררים ומערבבים עם טבק. לעתים מערבבים במאכלים. כמותTHC (החומר הפעיל) גבוהה יותר מאשר במריחואנה.

השפעה - מדכא את המערכת העצבית, נותן תחושת רוגע ומשחרר עכבות. יובש בפה, דפיקות לב מואצות, ירידה בקואורדינציה, פגיעה בשיווי משקל, האטה בזמן תגובה, הרגשת שכרון, העצמת רגשות שליליות או חיוביות בהתאם למצבו של המשתמש ולאווירה החברתית.

נזקים - נזק לתאי המוח שגורם לפגיעה בזיכרון לטווח קצר, בחשיבה וביכולת לימודית ותפקודית.

סימנים חיצוניים - עיניים אדומות ואישונים מוגדלים, נטייה לישנוניות / עייפות מעבר לסביר, נטייה לצחקוקים, האטה בקצב הדיבור והביצוע, תאבון מוגבר - בשימוש מזדמן או התחלתי, הפחתה בתאבון - בשימוש מתמשך, ירידה במוטיבציה ובהישגים.

אקסטזי MDMA

סם ממריץ ממשפחת המטה - אמפתימינים, מופק באופן סינטטי משמן של עץ. מופץ בגלולות צבעוניות שבד"כ מוטבע עליהן סמל כלשהוא (סמיילי, כוכב וכו'). נפוץ בעיקר במסיבות.

השפעה - ממריץ את המערכת העצבית ומשפר את מצב הרוח. מבטל עכבות ומעצורים ומייחסים לו הגברה של רגשות אהבה וחיבה. גורם למתח בשרירים, הידוק שיניים לא רצוני, בחילה, ראיה מטושטשת, הרגשת קור / הזעה מוגברת, עילפון.

נזקים - עלול להביא למצב של התייבשות או לחילופין לבצקות עקב שתיית יתר. במקרים קיצוניים עלול להיגרם כשל בפעילות מערכות קריטיות בגוף עד למצב של אובדן הכרה ומוות.

סימנים חיצוניים - התנהגות תזזיתית וחסרת שקט, הפגנות חיבה לא אופייניות, צימאון מוגזם.

ל. ס. ד. "טריפ"

סם הזיה חזק ביותר שיוצר במעבדה כימית במקרה (ע"י ד"ר הופמן). חומר נוזלי שנלקח בטיפות או מרוח על צידם האחורי של בולים או ריבועי קרטון קטנים.

השפעה - עליה בקצב פעימות הלב, התרחבות אישונים, כשעתיים לאחר השימוש מופיעות הזיות חזותיות ושמיעתיות, עיוות מציאות ומצב תודעתי משתנה. ההשפעה יכולה להימשך עד 14 שעות. אולם נפוצה תופעה של "פלאש בק" שעלול להופיע גם מס' חודשים אחרי השימוש.

נזקים - השפעתו עלולה לגרום למצבים נפשיים בלתי הפיכים, הכוללים מצבים פסיכוטים.

סימנים חיצוניים - התנהגות לא מותאמת ותזזיתית, חוסר תיאבון, חוסר אוריינטציה, בלבול, חרדה.

חגיגת

סם ממריץ המורכב מריכוז של חומרים כימים פעילים. משווק כאבקה לבנה בקפסולה לבנה ו/או כחולה. נפוץ במכירה בדראגסטורים, למרות שאינו חוקי.

השפעה - משפיע על מערכת העצבים המרכזית וההיקפית. תחושות המשתמש משתנות בין נינוחות, רוגע ועקצוצים נעימים בגוף, לבין הרגשת התעוררות, התעלות וחשק מיני מוגבר. לאחר שההשפעה פגה יש ירידה דרסטית במצב הרוח.

נזקים - קצב מוגבר של פעימות הלב, עליה בלחץ הדם, הזעה מוגברת והרגשת יובש קיצונית.

סימנים חיצוניים - גורם להתנהגות לא רציונאלית, חוסר שקט, קשיי שינה.

חומרים נדיפים

קב' חומרים שהם למעשה חוקיים, זמינים וזולים יחסית, ולכן נפוצים בשימוש בגילאים צעירים.

בקב' זו נכללים: דבק מגע, גז מזגנים, גז צחוק, גז מציתים, דלק למכוניות, מדללי ומסירי צבע, תרסיסים לשיער, אצטון, חומרי ניקוי חזקים, תרופות המיועדות לשאיפה.

השפעה - שאיפת החומרים יוצרת הרגשה זמנית של התעלות (אופוריה), טשטוש ראיה וסחרור. נפוץ מצב של הזיות, בד"כ מפחידות.

נזקים וסימנים חיצוניים - בזמן ההשפעה יש פגיעה בקואורדינציה ובכושר השיפוט. כתוצאה משאיפת החומרים הרעילים נוצרות דלקות בדרכי הנשימה, שיעול, דימום באף, פצעים באזור הפה ואף. בכמויות גדולות יש סיכון לנזק מוחי המתבטא בשכחה, הפרעות בקצב הלב, רעד בלתי נשלט, שבץ.

ברביטורטים

תרופות הרגעה ותרופות שינה העשויות מחומרים הגורמים לתלות גופנית ונפשית גבוהה, בשימוש לרעה - לא עפ"י מרשם רופא, נחשבים לסם מסוכן. השימוש הוא בבליעת הכדורים או בריסוק ושאיפה (מגביר את ההשפעה). נפוץ בשימוש כתוספת לסמים אחרים.

השפעה - השפעה מדכאת על המערכות הגופניות, התרופות נותנות תחושת רוגע, ומפיגות חרדה.

נזקים וסימנים חיצוניים - מדכאות את מרכזי החיים, לכן שימוש בכמויות גדולות עלול לגרום למוות.

דיבור מבולבל ולא ברור, ערפול חושים, ישנוניות, דיכאון.

קוקאין וקראק

קוקאין - סם ממריץ רב עוצמה. מופיע בצורת אבקה לבנה המזוקקת מעלי צמח הקוקה שנפוץ בדרום אמריקה. קראק - עיבוד גבישי ומרוכז יותר של הקוקאין. השימוש הוא בהרחה או בהזרקה.

השפעה - בעל השפעה פסיכולוגית קצרת זמן - כ 20 דקות. יוצר תחושת אופוריה שכאשר היא פגה מופיעה כמיהה מיידית למנת סם נוספת עקב ירידה דרסטית במצב הרוח.

נזקים - גורם לכיווץ העורקים וללחץ דם מוגבר ומאיץ את הנשימה. קיים סיכון לשבץ מוחי ולהתקף לב. מבחינה נפשית: לאחר שפגה השפעת הסם מופיעים דיכאון, חרדה ועייפות. עלול לגרום להתפרצות פסיכוזה. במצב של הרעלה נפוצות הזיות על חיות קטנות שזוחלות על ומתחת לעור.

סימנים חיצוניים - עוררות יתר בזמן ההשפעה ודיכאון לאחר שפגה. אישונים מורחבים, רטט ועוויתות

הרואין

סם המדכא את פעילות מע' העצבים המרכזית. מתוצרי אבקת האופיום המופקת מצמח הפרג.

בעל ההשפעה המהירה והממכרת ביותר מבין האופיאטים (מורפין, קודאין, אופיום). אפשר להשתמש בו במגוון דרכים: עישון, הסנפה, "הרצה" (חימום ושאיפה), הזרקה. מופיע בצורת אבקה וצבעו משתנה מלבן עד חום כהה, בהתאם לרמת הזיקוק.

השפעה - גורם לתחושת התעלות ועונג. אולם גורם למשתמש לפתח במהירות סבילות להשפעתו, דבר היוצר כמיהה והתמכרות.

נזקים - גורם לנזק בפעילות המוחית ולפגיעה במע' העצבים ולכן לפגיעה תפקודית בכל תחומי החיים. בשימוש קבוע מתפתחת תלות פיזית שגורמת לתסמונת גמילה עם הפסקת השימוש.

סימנים חיצוניים - אישונים מוקטנים ותגובה מסתייגת לאור, ירידה בתפקוד כללי ובריכוז.

שימוש במילות "סלנג"

משתמשים בסמים מדברים בסלנג שבו כינויים ומילות קוד לסמים השונים ולמצבי ההשפעה שלהם. להלן מבחר מילות סלנג נפוצות:

יש כיוון - יש איך להתארגן ולהביא סמים

סחי - נקי מהשפעת סמים

לאכול, לעשות - להשתמש בסמים (אכל אקסטה, עשה קוק)

סוטול - השפעת הסם

סרט רע - תחושות לא טובות תחת השפעת הסם, בעיקר מל. ס. ד.

דלוק / דלקה - תחת השפעה של סם, בד"כ טריפ (ל. ס. ד). או אקסטזי

מאנצ'יס - חשק למתוקים וחטיפים לאחר שימוש בגראס וחשיש

באנג, בופ, אצבע, טולה, סוליה, פלטה, קססה - כלים וצורות לשימוש ואריזה של גראס וחשיש

הידרו, ג'ארס - סוגים של מריחואנה

אקסטות, גלגלים - כינויים לאקסטזי

טריפ, בול, שפיץ, קרטון, מייקרו, הופמנים, טיפות - כינויים ל - ל. ס. ד.

חגי - כינוי לחגיגת

חומר - כינוי להרואין. קוק פרסי - סוג של הרואין

קוק, קריסטל, שלג - כינויים לקוקאין

כל המחקרים שנעשו בתחום זה מצאו שככל שהתקשורת בין מתבגרים להוריהם (או דמות הורית)

קרובה ופתוחה יותר, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שלהם. כשנער או נערה מרגישים מרוחקים מההורים, הם נוטים להגזים בנטילת סיכונים - גם כדי להשיג תשומת לב ובעיקר כי אין מי שידריך אותם לקבל החלטות נכונות.

הורים יקרים, קחו זאת כחומר למחשבה, תמצאו את הזמן ואורך הרוח הדרושים ודברו עם הילדים. לימדו להכיר את עולמם, דעותיהם, חבריהם ומעשיהם. תנו להם עצה טובה ויד מכוונת, גם אם הם לא ממש ביקשו זאת. ספרו להם עד כמה הם יקרים לכם ועד כמה חשוב לכם לשמור עליהם.
התנזרות מינית התמכרות לסיגריות בעיה התמכרויות איך לפתח חשיבה התמכרות לפתח חשיבה קשיים מחיר יקר פיתוח יכולת חשיבה כיווץ דאגות הורה הורות הורים זהירות מדריך להורים מודאג סמים
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
... או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים מה ההבדל ... - כלומר, זה שמקבל את ההוראה - אזי מדובר בחינוך. אך אם הפעולה נעשית לטובת האינטרס האישי או ההעדפה של נותן ההוראה, אז זו שתלטנות. אליעד נותן דוגמה פשוטה להמחשה: אם הורה אומר לילד שלו אתה חייב להכין שיעורים, האם זו שתלטנות או חינוך? כדי לענות על השאלה הזאת, יש לבדוק האם ההורה דורש זאת לטובת הילד או רק לטובת עצמו. אם ההורה יודע שהכנת שיעורים מועילה לילד, זה חינוך. אבל אם הוא עושה זאת רק כי כך החליט, בלי סיבה אמיתית, זו שתלטנות. איך ניתן לדעת אם ההורה הוא שתלטן או מחנך? אליעד מסביר כי המדד האובייקטיבי לדעת האם הורה הוא שתלטן או מחנך הוא לבדוק את ... שהוא נותן לילד. אם ההוראה היא אמת אובייקטיבית ומועילה לילד, מדובר בחינוך. אם ההוראה היא העדפה אישית שרירותית ללא תועלת אמיתית לילד, מדובר בשתלטנות. לדוגמה, אם ההורה אומר לילד שלו אל תרביץ לאחיך, וזו אכן התנהגות שכולם מסכימים שהיא שלילית, והילד עצמו מבין שזה אכן רע להרביץ, ההורה במקרה הזה מחנך. אך אם ההורה אומר לילד שלו ללבוש חולצה בצבע אדום סתם כך, בלי סיבה ברורה או בלי שהילד עצמו יראה בכך תועלת כלשהי, אז ההורה הוא שתלטן. האם אפשר להיראות מחנך ... לעצמו או לאחרים, אין בעיה מיוחדת בכך. הבעיה האמיתית נוצרת כאשר האדם משתלט על האחר ומציג את עצמו כמחנך או כמי שעושה זאת לטובת האחר בלבד. הוא מוסיף דוגמה נוספת: הורה שאומר לילד שלו ללכת לישון בשעה מסוימת כי הוא רוצה שיהיה לו שקט, הוא שתלטן. אבל אם ההורה מודה בכך שהוא עושה זאת למען עצמו, ולא ... העדפה שרירותית בלבד? אם אתה יכול להשיג את אותה מטרה בדרך אחרת, ולא רק בדרך שאתה בחרת, ואתה מתעקש רק כי אתה החלטת - אתה שתלטן. מה ההבדל בין שתלטנות לחינוך? האם אני הורה שתלטן? איך לזהות שתלטנות בזוגיות? מתי חינוך הופך לשתלטנות? האם כל הורה הוא שתלטן? ...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
... אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא ... היום - יומי, אכן יש חשיבות לדוגמה אישית. אם מורה, הורה, או כל דמות חינוכית אחרת אומרת לילדים לא לעשות פעולה ... פילוסופיים מופשטים. מה המשמעות של דוגמה אישית להורה או מורה רוחני? ברמה היומיומית, אליעד מסביר שיש משקל גדול לדוגמה אישית אצל הורה או מורה רוחני. הורים ומורים משפיעים באופן טבעי על ילדים ותלמידים באמצעות התנהגותם. ילד לומד התנהגות של הוריו דרך מה שהוא רואה בעיניו ולא רק מה שהוא שומע באוזניו. אם ההורה אומר משהו ועושה משהו הפוך, הילד עשוי ללמוד דווקא מההתנהגות ... אישית? האם דוגמה אישית באמת חשובה? דוגמה אישית של הורים ומורים ללמוד מדוגמה אישית שלילית מה ההבדל בין דוגמה ...
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
... עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת ... בן משפחה? הרצאה זו עוסקת בתהליכי ההתמודדות עם אובדן של בן משפחה, בין אם מדובר בפטירה של הורה, פרידה מבן זוג, או אובדן של ילד. אליעד מציע כלים להתמודד עם התחושות המורכבות של עצב, ... מהי הדרך להתמודד עם אובדן ילד? איך לשנות את המחשבות על אובדן? כיצד להתמודד עם מוות של הורה?
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2
... עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2 איך להתמודד עם אובדן של בן משפחה? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם אובדן של בני משפחה, לרבות התמודדות עם מוות של הורה, פטירה של בעל או אשה, וכן אובדן של ילד. הנושא המרכזי של ההרצאה הוא כיצד להתמודד עם אובדן קשה ...
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים מהו סבל למען הילדים? אליעד מציין שמדובר בתופעה נפוצה, בה הורים מרגישים שהם סובלים למען הילדים. התופעה הזו מתבטאת במצבים שבהם הורה נשאר בזוגיות לא טובה או עושה ויתורים רבים עבור ילדיו, מתוך רצון להימנע מלגרום להם סבל. אך בפועל, הילד לא תמיד מודע לויתורים הללו, וההורה מוצא את עצמו סובל יותר. סבל זה יכול להתבטא במגוון צורות: למשל, הורה שמרגיש שהוא שוהה בזוגיות לא טובה רק כדי להימנע מהשפעה רעה על הילדים, אך מצד שני סובל מהמצב. מהן הדוגמאות לסבל למען הילדים? אליעד מציג דוגמאות למצבים כאלה: הורה שנמצא בזוגיות לא טובה, אבל נשאר בה למען הילדים, מרגיש סבל מזה. הורה שמשקיע המון בילדיו, עושה המון ויתורים, ובסופו של דבר סובל מהמכסה הרגשית שמופיעה בעקבות זה. הורה שהתגרש ומרגיש רגשות אשם קשים, כי הוא סבור שהילדים סובלים בגלל הגירושין, ולכן הוא סובל בעצמו כדי לשמור עליהם או כדי לכפר ... הילדים שלי במובן העמוק או שזו תודעה נפרדת. לשאול את עצמך אם באמת אתה חייב למנוע מהם כל סבל. לפעמים תפיסת ההורה טוענת שאפס סבל הוא הדבר הנכון, אך עלינו להבין שזה לא תמיד מציאותי. לבדוק אם באמת הפעולה כמו גירושין או שינוי במערכת ... שמשפיעים יותר עליהם. לשאול אם יש מקום לבחון האם הילדים עצמם לא לוקחים אחריות על רווחתם האישית ורגשותיהם. האם הורים אחראים באופן מוחלט לסבל של הילדים? אליעד מציין שזו מחשבה בעייתית שיכולה להוביל להאשמה עצמית. לעיתים קרובות, מי שמאשים את הוריו על כך שגרמו לו רע בילדותו, יחשוב שגם הוא עלול לגרום רע לילדיו. זה קורה כי הוא לא מבדל בין אשמתו האישית לבין האשמה שיכולה להיווצר מהתנהגות הוריו. לכן, אליעד ממליץ לקחת אחריות רגשית אישית, ללמוד לא להאשים את הורינו על הסבל שחווינו בילדות, ובכך למנוע את גלגול האשמה גם על הילדים. מה צריך לעשות כדי לשנות את התפיסה הזאת? על ההורה ללמוד לקחת אחריות על רגשותיו האישיים: להבין שמה שהוריו עשו לו בילדותו לא בהכרח היה הגורם הבלעדי לסבלו, ושהוא עצמו היה יכול לבחור כיצד להרגיש ולפרש את המצבים האלו. להבין שלא בהכרח על ההורה להיות הורה מושלם. תפיסת ההורה המושלם עלולה להוביל להקרבה מיותרת, דבר שיביא בהכרח לסבל. לשאול עד כמה באמת ניתן לשלוט בכל מה שקשור לרווחת הילד. האם באמת תלוי בהורה אם לילד יהיה טוב או רע? לחקור את ההנחות שמנחות אותנו בנוגע לטוב ורע. האם טוב ורע הם תמיד מוחלטים, או שניתן להסתכל עליהם מנקודות מבט שונות? מהם הקשיים והדילמות בקשר לאהבה והורות? אליעד גם מדבר על הקשר בין אהבה להורות, ואיך הקשר הזה יכול להוביל לסבל. הוא מציין כי לאנשים רבים ילדים הם מקור השמחה הגדול ביותר בחיים. אך כשאוהבים מישהו ... אנשים מוכנים להקריב את עצמם למען ילדיהם, מבלי לשאול אם באמת זו הדרך הנכונה. עליהם להבין את המחיר של האהבה וההורות, ולהיות מוכנים לשלם אותו. סיכום בסופו של דבר, אליעד מציע שנבין את התפיסות השגויות שהחברה וההורים עצמם מכתיבים לנו בנוגע להורות, ונפנים לשאלות מהותיות כמו מהו טוב עבור הילדים שלי?, האם עלי להיות מושלם?, האם ילדיי אחראיים גם על טובתם? כל אלו חשובים כדי להבין את גבולות האחריות ההורית וההשלכות על הסבל האישי והמשפחתי. הורים וילדים לקיחת אחריות רגשית ומניעת האשמה עצמית זוגיות טובה לעומת גירושין: השלכות על הילדים האם הורות היא הקרבה או דרך להשגת אושר למה אנשים חווים סבל למען הילדים? התופעה הזו מתארת מצב שבו הורה מרגיש שהוא סובל עבור הילדים שלו, ונשאר בתוך מצב שלא טוב לו (למשל בזוגיות גרועה או השקעה מוגזמת בילדים) רק כדי למנוע מהם ... על כך שגרם להם רע. איך ניתן לפרוץ את המעגל הזה של סבל? יש כמה דרכים אפשריות לפרוץ את מעגל המחשבות שגורם להורה לסבול למען הילדים או לסבול מכך שגרם להם רע: לבחון את השאלה האם הם אכן הילדים שלי במובן העמוק, או שמדובר למעשה בתודעה ...
השפעת טראומה על האישיות, איך טראומה משפיעה על האישיות? טראומת אונס, טראומת בגידה, הפרעות נפשיות בעקבות טראומה, הפרעת אישיות בגלל טראומה, רצון לשלוט, רצון להיות נשלט, רצון לפגוע, רצון להיפגע, פנטזיית אונס, סאדו מאזו
השפעת טראומה על האישיות, איך טראומה משפיעה על האישיות? טראומת אונס, טראומת בגידה, הפרעות נפשיות בעקבות טראומה, הפרעת אישיות בגלל טראומה, רצון לשלוט, רצון להיות נשלט, רצון לפגוע, רצון להיפגע, פנטזיית אונס, סאדו מאזו
... לילדים בעתיד? אליעד כהן מציין כי לעיתים ילד שחווה אלימות בילדותו עלול לפתח שני דפוסים עיקריים כאשר הוא הופך להורה: 1. הורה מכה - אדם שהיה ילד מוכה עשוי להפוך להורה מכה בעצמו, מתוך צורך לאותת לעצמו שזה בסדר שהוא עבר את האלימות בילדותו. 2. הורה מפנק - לעומת זאת, אדם שהיה ילד מוכה יכול לפתח רצון להיות הורה שמפנק את הילד, מתוך תקווה לשחזר את חוויית האהבה והחום שהוא לא קיבל בילדותו. כיצד ניתן לטפל בדפוסים ... להתמודד עם תחושות הכאב וההשפלה בצורה בריאה ומועילה יותר. סדיזם מזוכיזם סטיות מיניות בסקס BDSM טיפול בטראומה טראומת השפלה הורה מכה כיצד עלולה טראומה להשפיע על התנהגותו של אדם? החוויה של התעללות - מינית, רגשית, השפלה קשה או חרם - ... השפלה במסגרת חדשה שבה יש לה לפחות אשליה של שליטה. האם יש קשר בין אלימות שספגנו בילדות לבין היחס שלנו לילדים כשאנו הופכים להורים? כן. אדם שהיה ילד מוכה עלול לפתח אחד משני דפוסים (או אף דפוס אחר): - להפוך להורה מכה בעצמו, כדי באופן תת - מודע לאותת לעצמו שזה בסדר שהכו אותו בעבר, שהרי גם הוא בסדר כשהוא מכה את ילדו. - לפעול בדיוק ההפך, להפוך להורה שמפנק מאוד ולא יכה לעולם, וכך באמצעות האהבה לילדו הוא מנסה לדמיין מחדש את ילדותו כאילו הוא עצמו זכה לאהבה ... סטיות מיניות בסקס, BDSM, טיפול בטראומה, טראומת השפלה, טראומת חרם, טראומת נידוי, טראומה בעקבות השפלה, טראומה בעקבות נידוי, הורה מכה, הורה מפנק, ילד מוכה, השפעת טראומה על האדם, רצון להיאנס שוב ...
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
... סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים מהם המסרים הסותרים בין ההורים ואיך הם משפיעים על חינוך הילדים? האם הורים יכולים לגרום לסבל מיותר לילד כשהם פועלים בצורה מנוגדת זה לזה? אליעד כהן מדבר על האתגרים שנוצרים כאשר הורים מציבים מסרים סותרים כלפי ילדיהם. דוגמה מובהקת לכך היא כאשר אחד ההורים מתנהג כלפי הילד בצורה משפילה או מכאיבה, בעוד שההורה השני מגן עליו בצורה מופרזת. התוצאה של גישות קוטביות אלו, אומר אליעד, היא עוצמת סבל רבה יותר עבור הילד. כאשר אחד ההורים מתנהג בצורה קשה, עלבונות חוזרות, הקנטות או אפילו מכות, ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מחליט לפצות אותו. לדוגמה, אם אחד ההורים דורש משמעת נוקשה מהילד, ההורה השני יכול להקל עליו ולהפוך את ההתנהגות של הילד לאופציה חופשית וללא גבולות. מצב זה יוצר ניגודיות גדולה שגורמת לסבל עז אצל הילד, שמתקשה להתמודד עם תחושות סותרות שמגיעות מההורים. באופן דומה, כאשר ההורה המגן מציף את הילד במחמאות ובפרסים כדי לכפר על הפגיעות שהילד חווה מההורה השני, הילד לא רק שלא נהנה מכך אלא מתקשה להסתגל למציאות החיצונית של החיים, כמו למשל המגבלות שמטיל בית הספר. כאשר ילד רגיל לכך שההורה השני תמיד פותר לו את כל הבעיות, הוא יתקשה להתמודד עם סיטואציות בהן יש צורך להתמודד עם אתגרים או לקיים משימות שנדרשות ממנו על ידי אחרים. כאשר מסרים סותרים מגיעים מצד שני ההורים, נוצר בלבול אצל הילד. הוא לא יודע למה לצפות מההורים, והתחושות השונות שהוא חווה משפיעות על תחושת הביטחון שלו. במקרים כאלה הילד עשוי לפתח תחושת סבל רבה יותר מהמצבים בהם הוא נתון, בין אם מדובר בהתנהגות פוגעת של אחד ההורים ובין אם מדובר בחוסר הגבולות שההורה השני מציב. המתח בין שני ... התנהגות אובססיבית בשני הצדדים. הפתרון הוא יצירת איזון בין הגישות החינוכיות, לא להימנע באופן מוחלט מגבולות, אך גם לא להפוך את הילד לפינוק מוגזם שיסבך אותו בעתיד. חשוב שההורים לא יקפצו בין קיצוניות אחת לאחרת, אלא יבחנו מה באמת טוב ומועיל עבור הילד בטווח הרחוק. כאשר הורים מפנקים יותר מידי את הילד בתגובה להתנהגות קשה של ההורה השני, הם עלולים לשדר לו מסר ... להתמודד עם דרישות או גבולות. תחושת הניגודיות המתמשכת יוצרת סבל רגשי אצל הילד ומגדילה את תחושת הקונפליקט הפנימי שלו. לסיכום, אליעד מדגיש שהבעיה לא טמונה רק בהתנהגות של ההורה הקשוח, אלא גם בהגזמה מצד ההורה השני שנשבע להגן על הילד. כשההורים לא מצליחים למצוא איזון ... קשיים בצורה לקויה. חינוך ילדים והצבת גבולות התמודדות עם חרם בבית הספר איך להעניק לילד ביטחון בלי לפנק אותו יתר על המידה איזון בין גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה מדוע הורה אחד חושב שבן זוגו פוגע בילד? לעיתים אחד ההורים מתייחס אל הילד בדרך שנראית מזיקה: העלבות חוזרות, הקנטות עוקצניות, קללות ואפילו מכות. ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מסיק ...
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
... להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות האם כדאי להיות אימא בכל מחיר? השאלה שאליעד עוסק בה בהרצאה הזו היא הרצון באימהות, התהליך המחשבתי שעומד מאחורי הבחירה להיות אימא, ... מביאה ילדים אם היית יודעת מראש שהם יחיו רק שנה אחת בלבד?. מטרת השאלה הזו היא לעמת את האדם עם מהות הרצון שלו ולהבין האם הוא רוצה להיות הורה בכל תנאי או שההורות מותנית בציפייה שהילד יחיה חיים ארוכים ומלאים. מה עומד מאחורי הרצון להיות אימא? אליעד מסביר כי כאשר אישה אומרת אני רוצה להיות אימא, ... הופכת לאובססיה, וגורמת לאדם סבל רב. הוא מסביר שהבעיה אינה בעצם הרצון להיות אימא, אלא בחוסר היכולת של האדם לקבל את האפשרות שאולי לא יהיה הורה, או שלא יהיה הורה בדרך שבה הוא מצפה. כאשר האישה חושבת אני צריכה להיות אימא, זו לא סתם מחשבה, אלא משהו שהופך להיות מאוד משמעותי עבורה, ולכן היא מתקשה ... אוכל או אוויר, ועדיין לא להפוך את הרצון הזה לדבר היחידי שמעסיק את האדם. לדבריו, ברגע שמבינים שהאושר לא תלוי אך ורק בהשגת המטרה של להיות הורה, יורד הרבה מהלחץ והאדם יכול להמשיך לרצות ולהתקדם בלי שהרצון הזה ישתק אותו. איך להתייחס לדילמות גדולות כמו אימהות וזוגיות? אליעד מסכם ... להקל על קבלת החלטות ולשחרר את האדם מלחץ מיותר. בסופו של דבר, אליעד מציע שחשוב להיות מודעים לכך שאין דרך אחת נכונה או לא נכונה להיות הורה, ושההחלטה להיות אימא או אבא אינה תלויה רק ברצון, אלא גם בהכרה בכך שהחיים עצמם תמיד יהיו שילוב של שמחה וכאב, אושר וסבל. האם כדאי להיות אם חד הורית? האם צריך דמות אב לילדים? אימהות ובחירה חופשית איך להתמודד עם אובססיה להיות אימא? יתרונות וחסרונות בזוגיות להביא ילד לבד או לחכות ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ... השלב הראשון בתהליך הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי לדרוש ממנו דבר בתמורה, הוא עלול ליצור אשליה אצל הילד. הילד יתחיל לחשוב שהוא יכול לקבל כל דבר מבלי שיצטרך לתת שום דבר בתמורה. בעולם האמיתי, שום ... שלך, על פי רוב תסכים שהוא יישאר בביתך בלי שום דרישה. אך על ההורה להבין כי אם לא יגדל את הילד בתודעה שהוא גם חייב לתת משהו בתמורה, הוא עלול לפתח תלותיות ובעיות בהסתגלות לעולם האמיתי. הבעיה של ילד שמקבל יותר מדי בלי לתת כאשר הילד מקבל ללא ... הוא עלול להרגיש תסכול או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כאשר ההורה מציב לו גבולות. לדוגמה, אם ההורה מציב חוק על החזרת הצלחת לכיור אחרי האוכל, איך לשמור על הכללים מבלי שהילד יתמרמר או יתנגד? המפתח כאן הוא להבין איך ההורה עצמו מתמודד עם סירוב וגבולות. אם להורה קשה לקבל לא, אז גם הילד יתקשה להבין ולהתמודד עם מצבים שבהם יש גבולות. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשמניחים גבולות? גם להורה יש אתגר אישי בהתמודדות עם גבולות. פעמים רבות הורים נותנים לילדים יותר מדי מתוך רצון להרגיש טובים יותר או לפצות על חוויות ילדות לא פשוטות. כשההורה נותן בלי תנאים, הוא בעצם מחפש אישור או אהבה, מה שעלול לגרום לו לקונפליקטים פנימיים. העבודה הפנימית של ההורה היא מפתח - על ההורה להכיר את רגשותיו ולהיות מסוגל להציב גבולות מבלי לחפש תמורה אישית עבור עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר ההורה נותן יותר מדי בלי להציב גבולות ברורים, הילד עשוי להפוך לתלותי ולקבל הרגשה שלא כל דבר חייב לבוא עם תמורה. תוצאה אפשרית לכך היא התפתחות חרדות, קנאה, אובססיביות או בעיות חברתיות. הורים צריכים לשאול את עצמם אם הם משדרים לילד את המסר שהוא אחראי על חייו או אם הם יוצרים אצל הילד תחושת זכאות. איך לשפר את ההתמודדות? ישנם כמה צעדים שניתן לנקוט כדי לשפר את ... לקבל כל מה שהוא רוצה. ללמד את הילד לתת ולא רק לקבל. לבדוק איך ההורה עצמו מגיב כשאומרים לו לא. לעבוד על כך שההורה לא יחפש אהבה ואישור דרך הילד. ללמד את הילד שהוא אחראי על חייו ושאין לו זכויות בלי מחויבויות. סיכום חינוך נכון משלב בין אהבה לבין הצבת גבולות. כאשר הורה מפנק את הילד יתר על המידה, הוא יוצר לילד בעיה עתידית שבה הילד לא ידע להתמודד עם העולם. הדרך להתמודד עם בעיות משמעת היא לא רק לשנות את ההתנהגות מול הילד, אלא גם לעבוד על ההתנהגות הפנימית של ההורה. כאשר ההורה יודע איך להתמודד עם דחייה, סירוב ומציאות שבה לא מקבלים כל מה שרוצים, הוא יוכל ללמד זאת גם לילד בצורה טבעית. חינוך ילדים הצבת גבולות לילדים איך לא להרגיש רע כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים ואנשים שצריך להגיד להם מה לעשות? כדי להבין איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים, חשוב להפריד את הנושא ... מסוים. בעולם האמיתי, כאשר הילד יגדל, אף אחד לא יאהב אותו כמו שההורה אוהב אותו. לכן, ככל שהורה מעניק לילד יותר מדי בלי לצפות ממנו לאחריות ולתמורה כלשהי, הוא יוצר אשליה מסוכנת שעלולה לגרום לילד להרגיש שהוא זכאי לכל דבר בלי מאמץ. דוגמה להשוואה: אם זר יגיע לביתך ויבקש לגור ... צורך בכך. מצד אחד, ברור שהילד לא אמור לשלם על כך שהוא חי בבית ההורים, אך מצד שני, אם הוא גדל בתודעה שהוא מקבל הכל בלי שום אחריות או מחויבות, זה יהפוך אותו לתלותי ולא מוכן לחיים האמיתיים. הבעיה של ילד שמקבל יותר מדי בלי לתת הילד שרגיל לקבל ... הוא לא יהיה מוכן להתמודד עם העולם בצורה נכונה, הוא יסבול. כאשר הורה מקלקל את הילד באהבה מוגזמת ללא תנאים, הוא למעשה מכין אותו לכישלון, כי הציפיות של הילד מהמציאות יהיו גבוהות מדי. הילד יצפה שהעולם יעניק לו את אותם התנאים שהוא מקבל בבית, ... גבולות? שאלה מרכזית נוספת היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות. לא מספיק רק להחליט שלא נותנים לו משהו - צריך גם לדעת איך לעשות זאת כך שהוא לא ירגיש שההורה פועל נגדו. לדוגמה, אם מחליטים שאחרי האוכל הילד חייב להחזיר את הצלחת לכיור, מה עושים כשהוא מסרב ומתעצבן? אם הוא מתחיל לכעוס ולהתנגד, האם משאירים את הכלל על כנו או מוותרים כדי ...
מחלות נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית
מחלות נפש גנטיקה ותורשה, בריאות הנפש והקשר הגנטי, מחלות נפש גנטיות, מחלות נפש תורשתיות, גנטיקה של הפרעות נפשיות, תורשתיות של הפרעות נפשיות, מחלות נפש במשפחה, סכיזופרניה גנטית, חרדה גנטית, דיכאון גנטי, הפרעה נפשית תורשתית
... לדוגמה, כאשר אדם מאובחן כסכיזופרני, והפסיכיאטר מגלה כי אחד מהוריו אובחן כך גם הוא, יטען כי מדובר כנראה בגורם תורשתי. גם אם לא מוצאים קרוב משפחה מאובחן, יטענו שייתכן שלקרוב מסוים הייתה הפרעה נפשית ... חשוב בהשפעה על בריאותו הנפשית. לדוגמה, ילד שגדל בבית שבו הורה סובל מהפרעה נפשית, עשוי לאמץ את דפוסי החשיבה של אותו הורה. הסביבה המשפחתית, ההתנהגויות, דפוסי הדיבור והאמונות הביתיות מעצבים את תפיסת עולמו של הילד, ולכן אין זה מפתיע אם הוא יפתח דפוסים ... את מצבו הנפשי באמצעות הבנה מעמיקה של עצמו ושל דרך החשיבה שלו. הורים חולי נפש גנטיקה ומחלות נפש תורשה ומחלות נפש מחלות נפש במשפחה סכיזופרניה גנטית הפרעה נפשית תורשתית האם מחלות נפש הן גנטיות או ... הוא גנטי. לדוגמה, אם אדם מאובחן כסכיזופרן, ומגלים שגם אחד מהוריו אובחן כך, המסקנה תהיה שכנראה מדובר בגורם תורשתי. גם אם לא מוצאים קרוב משפחה מאובחן, יטענו שייתכן שלקרוב מסוים הייתה הפרעה נפשית שלא ... דומים. השפעת הסביבה על הפרעות נפשיות אם ילד גדל בבית שבו יש הורה עם הפרעה נפשית, הוא עשוי להסתגל לאופן החשיבה של אותו הורה. ההתנהגויות, דפוסי הדיבור והאמונות בבית מעצבים את תפיסת עולמו, ולכן אין זה מפתיע אם יפנים דפוסי חשיבה שמובילים להתפתחות של בעיות ... בבעיות נפשיות ללא תרופות? איך משפיעה הסביבה על בריאות נפשית? הורים חולי נפש, גנטיקה ומחלות נפש, תורשה ומחלות נפש, מחלת נפש במשפחה, ילדים להורים חולי נפש, הורה חולה נפש, סיבות להתפתחות סכיזופרניה, סכיזופרניה תורשה, סכיזופרניה וגנטיקה, מחלות נפש משפחתיות, מחלת נפש ומשפחה, בריאות הנפש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הורה, איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורה, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מאמן אישי להפרעות קשב, קואצינג מומלץ בנושא הורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 11:50:10 - wesi4