ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבריאה ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12 ✔הדוגמה שאציין להלן היא האחרונה והקרובה ביותר, לעיונכם. ואד יעלה מן - הארץ... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12
הדוגמה שאציין להלן היא האחרונה והקרובה ביותר, לעיונכם.

ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. (בראשית ב, ו)

בחלק הראשון של "שבעת ימי הבריאה - 7" חזרתי פעמיים אל הביטוי הזה, ובכל פעם פגשתי מולי עולם אחר ושונה מהראשון - אותו בחנתי והיצגתי כמשפטו. ובעצם מצאתי גשר ברור שמחבר בין שני הביטויים אך ההבדל בין שני העולמות ניכר. ולמעשה אין המדובר בהשקפה אחרת על הביטוי אלא בתיזה מרכזית אחרת בעלת יסודות שונים. אל הביטוי הזה חזרתי גם בפרק הנוכחי שלעיל, ניתן להזיז את העכבר וללכת למעלה - לפגוש שוב באותו הביטוי פעמיים, בשני עולמות שונים ונבדלים כאשר אין קשר וחצי קשר בין כל אחד משני הביטוים הנפרדים. וכן אפשר לזהות את הגשר ביניהם - שלאחר צליחתו אתה מתנתק מהביטוי הראשון ועובר לעולם נבדל. בהזזת עכבר אפשר לפגוש את ההבחנה הזו פנים אל פנים.

לסיכום ההבחנות המעשיות האלה שאובחנו על ידי בפועל, אני מגיע למסקנה חד משמעית כי מה שאני רואה מולי בתורה הוא מידע משתנה, וזה סותר את המופשטת המקורית ביותר בטבע, המידע אינו משתנה. ובעצם, פגשתי עוד פעם אחת בטבע את המודל של "המידע המשתנה" ואני מדבר על "גוש המידע המלוכד האנושי". גוש זה נקרא "אדם" והוא משתנה ללא הרף, ככל יתר הגושים, במסגרת הבזק הכוחות הפועלים על כל הגושים ביקום, אולם ובגלל תכונת "האין סוף" של היקום הדינמי, יכול הגוש הזה להבחין בתהליך השינוי הבלתי פוסק שחל על הגוש שלו, לעקוב אחר התהליך הזה ולהבחין באב - טיפוס של גוש המידע המשתנה איתו ללא הרף.

בגלל האב טיפוס הזה ששם עליו את ידו הוא יכול לזהות את עצמו במרחב ולהגיד אני "אדם", אני גבוה נמוך שמי פלוני... אני ישות. אגב זאת הוא יזהה בנוסף את כל העצמים שלידו שגם הם משתנים ללא הרף בגלל הדינמיקה הבלתי פוסקת של היקום. "יזהה" - משמע יאתר את "האב טיפוס" של העצם, יאתר את "סימן ההכר" שלו, יכריז עליו שהוא אבן, שולחן, כוכב... למיותר לציין כי האבן לא תזהה את האדם אך הוא יזהה אותה. שניהם גושי מידע משתנים אך רק הגוש האנושי יזהה את גוש האבן ואת כל יתר הגושים שלידו, זו ההפליה לטובה אותה קיבל גוש המידע היחיד בטבע שנקרא "אדם" - על יתר גושי המידע במרחב.

גוש המידע היחיד בטבע שיכול לזהות את האדם הוא אחיו שעומד על ידו, אדם מזהה אדם. כלומר ולמרות שגושי המידע של שניהם משתנים בו בזמן, האחד מזהה את מסלול השינוי של השני וגוזר ממנו את האב טיפוס שלו, הוא מכריז עליו כאדם. אולם בזיהוי הזה, ובניגוד לכל יתר הגושים שמזהה אותם בטבע, הוא לא מסתפק כאן בהכרזה הזו, אלא הוא קולט יחד עם האב טיפוס של "אדם" נתונים אחרים ויחודיים לו, כמו אישיותו, טבעו, תכונותיו, או במילה אחת "דמותו" - רק לאדם יש דמות, לכל יתר הגושים אין דמות.

אבל בפועל לא רשום על מצח האדם את ערכי דמותו, והערכים האלה הם למעשה תוצאה של עיבוד נתונים, מליוני נתונים, אותם מעבד האדם במוחו ומסיק מהם את טבע האדם שלידו, אישיותו, תכונותיו... לכן הוא משתהה בסוג הזיהוי הזה קצת יותר מעבר למקובל, ומנסה לקלוט עוד נתונים מהאדם שמולו, אנו מכנים את זאת "נועץ בו את מבטו" - כשמזהים שולחן לא נועצים בו את המבט... אך בניגוד לנוהל זיהוי השולחן, וכאשר מזהה האדם את אחיו ונועץ בו את מבטו, הוא עושה זאת בשביל "לקנות" עוד קצת זמן ולקלוט עבור מוחו בזמן הזה את הנתונים המקסימלים מהדמות שעומדת מולו, ואכן המוח מעבד את הנתונים המקסימלים האלה ומסיק מהם את ערכי הדמות שאנו עומדים מולה.

בעצם, ובשביל להסיק את ערכי הדמות האנושית, מספיק לנעוץ את המבט בתמונה סטטית קבועה, לקלוט ממנה את הנתונים המקסימלים ולזהות את ערכי הדמות שבתוכה. ואכן אנו מסוגלים להצביע בתמונה על דמות מסויימת ולהשבע כי בעליה הוא בעל לב טוב, רע, עליז, אופטימי, פסימי, נראה עלא כיף כיפק, נראה על הפנים... כן אנו מסוגלים לקלוט ולעבד את הנתונים המיוחדים והמאוד עדינים אלה, ולא פעם אנו קולעים למטרה, העין לא טועה... ועם כל זאת תסכימו איתי שהערכה כזו היא מוגבלת בסופו של דבר ואינה נותנת את ההתרשמות המלאה אודות האדם ודמותו. יש לפגוש אותו פנים מול פנים, ואפילו מבלי להחליף עימו מילה - עצם הפגישה תביא לתוצאות אחרות יותר מדויקות.

השאלה אילו נתונים נוספים יכולים לקלוט בפגישה חיה שאינם נמצאים בתמונה הסטטית הנייחת. למעשה וכשאני פוגש גוש מידע מלוכד הנקרא אדם - אינני מזהה אותו אלא מנהל איתו יחסי גומלין. בניגוד לאדם, וכשאני פוגש אבן מיד מתחיל תהליך הזיהוי שבמהלכו אני עוקב אחר הגוש המשתנה שלידי ותולש מתוך המעקב הזה את סימן ההיכר שלו, או בלשון שהתרגלנו אליה - מזהה בו את "האב טיפוס". זהו מין עקומה הנוצרת במרחב התנועה ואפשר לעקוב אחריה במרחב התנועה הזה ולזהות את הדגם המקורי שלה. לדגם המקורי הזה אני קורא "אב - טיפוס" שנגזר מהתנועה המתמדת של העצמים, וזה בתכלית תהליך זיהוי העצמים ע"י האדם.

לא כן התהליך בזיהוי האדם לאחיו, בפגישתו עימו מתחיל מיד תהליך דו צדדי של יחסי גומלין, שבמהלכו ניכרת התכונה המרכזית של יחסי "תן וקח". מקור התהליך הזה הוא בידיעה שגם האדם מולי מזהה אותי, ולכן אני רואה בעיניו את עצמי וגם הוא משתמש בי כראי. כלומר וכשאני נועץ בו את מבטי, אני ממתין בעצם לראות מה תהיה תגובתו מהזיהוי שלי, ואת הנתון הזה אני קולט באופן ברור משפת גופו - שפה המוכרת רק לגזע האנושי ונפוצה במועדון שלו.

אני מתאר כאן ולמעשה תהליך של זיהוי עצמי - לא תהליך של זיהוי האדם שעומד מולי, וכאשר אני מסיים את התהליך הזה ועומד על קנקן האיש מולי ומתאר בנחרצות את הדמות שלו: "נראה לי איש טוב ועדין קצת שמן אבל חייכן ואיכפתי, או מנגד - איש רע מרושע צבוע מזויף ותחמן" - למעשה ואם נבחן לעומק את תווי הדמות שתיארנו, נבחין כי התיאור המדויק הזה הוא ביחס אלינו, בעיני הוא שמן כי אני שמן ממנו או רזה ממנו, בעיני הוא חייכן כי הוא דומה לי, או כל כך רחוק ממני כי מעולם לא חייכתי, כשאני רואה את האיכפתיות שלו אני רואה את עצמי, או מנגד הוא מזכיר לי עד כמה אני רחוק מהתכונה הזאת... הוא רע יחסית לתכונות הטובות שבי או במקביל הרעות, הוא תחמן יחסית אלי, הוא זייפן יחסית אלי...

למעשה הדמות שראיתי מולי הרחיבה את מעגל הזיהוי העצמי שלי ועזרה לי להתמקם במרחב. וככל ואנעץ בדמות הזו יותר את עיני - כך אתמקם באופן מדויק יותר במרחב, ואם אעבור לשלב מתקדם יותר בזיהוי העצמי ואחליף עם הדמות הזו כמה מילים - אזי המודעות שלי למיקומי במרחב תשתפר לאין ערוך. אני רואה בהבחנה הזאת את מכלול מערכות היחסים הבין - אנושיים ובכל הרמות. טמוע באדם הצורך להתמקם במרחב הדינמי, ומקור הצורך הזה בפוטנציה הבוערת בעצמותינו ומבקשת לפרוץ החוצה... רוצים לחיות, להכיר את המרחקים, לזהות לצפות לחקור... וגם לצרוך, לנצל, ליהנות מהמרחקים, ליהנות מהזיהוי, ליהנות מפירות החקירה, ליהנות מהצפי, להפיק ממנו את ההנאה המרבית... את כל זה ועוד - לא ניתן להשיג ללא ידיעת המיקום שלנו במרחב, כי ככל והמודעות למיקומינו במרחב מדויקת יותר, כך הפוטנציה שבנו תשתרע על מרחב גדול יותר.

ובכן ביקשתי בעצם להגיע להגדרה המדויקת של יחסי הגומלין, בין גוש של מידע אנושי מלוכד שנע במרחב, לבין גוש אחר הדומה לו, מה קורה כאשר שני הגופים הללו נפגשים. התשובה שהיגעתי אליה ברורה כשמש: כל אחד לוקח מהשני מידע ומשתמש בו בשביל לסלול את דרכו במרחב. וכידוע המרחב הוא אין סופי, לכן הנטיה של שני הגושים האלה היא להיפגש לאין סוף במטרה להמשיך במלאכת הסלילה עד אין סוף... זהו המקור היסודי ביותר של נטיית האדם להתלכד ולחיות בקבוצה.

אולם, וכאן אני מגיע לנקודה, פגשתי במרחב עוד גוש של מידע שלא היה אמור לנהל איתי יחסי גומלין בשום צורה שהיא כי הוא צרור בקליפה סטטית קבועה, כמו המידע הכתוב על אבן וספר ודיסק קשוח... ואני מדבר על המידע "המשתנה" שהבחנתי בתורה, בכל פעם שפגשתי בו הקרין לעברי מידע שונה שפרצתי בו דרך אחרת, ולא אין המדובר בשבעים פנים אלא במליארדי "פנים" של תורה, הנפוצים כמשבצות אין סופיות על פני המרחב, כאשר כל אחד מהם הוא גוש מלוכד בפני עצמו שמשתנה במלואו ועל כל תכולתו בכל משבצת, ומאפשר לי לבחון את פניו הנבדלות.

למעשה כל גושי המידע משתנים ללא הרף, גם לגוש מידע של אבן - משבצות אין ספור המצטופפות על פני היקום, ופועל על כל משבצת ומשבצת, בהבזק אחד, מינון שונה של כוחות. וכן אני מזהה את האב טיפוס של המשבצות האלו וקורא לו "אבן", אבל האבן עצמה לא מקרינה לעברי מידע היוצא מגדר העקומה שמזהה דרכה את האבן. בעצם, גם הקליפה של התורה אינה רחוקה מהאבן על כל תכונותיה, אך המידע הנמצא בתוך קליפת התורה "מתנהג" כגוש של מידע אנושי מלוכד שנע במרחב, פוגש גוש ממינו ומקיים איתו יחסי גומלין במלוא מובנה של המילה. אני שואב מהגוף של התורה מידע שמשקף בעצם את המידע על עצמי, לכן אני יכול לעשות שימוש במידע הזה ולפרוץ בו את דרכי, להתקדם על פני המרחב, להבין את המציאות, לשפר את רמת המודעות על מיקומי במרחב, להגדיל את מרחב הפוטנציה שלי... מכאן יוצא שגם גוף המידע המלוכד של התורה הנמצא בתנועה מתמדת קולט את המידע המשתנה שלי ללא הרף, אחרת לא היה מקרין לעברי את המידע שמשקף את זהותי העדכנית במרחב.

אם כן יש לגוף המזוהה של התורה ישות לכל דבר ועיקר, כי לא יתכן קיום גוף של מידע מלוכד ללא ישות. השאלה מי היא הישות הזו, והתשובה מתנוססת לנגד עיני: מחבר התורה הוא, כי אין ספק שספר התורה חובר ע"י ישות. לכן היה מקום לדון בישות מחבר התורה - דיון שנפתח מהנקודה הזו. ולמעשה לא אמור להיות הבדל בין ישותי כאדם לבין ישות מחבר התורה, כי שני הגופות שלנו האחראים על המידע המלוכד שבתוכם, מקיימים ביניהם יחסי גומלין ברורים שניכרת בהם התכונה היסודית של "תן וקח". ועם זאת קיים עדיין בינינו הבדל מהותי מובהק: אומנם ותכונת האין סוף של היקום הדינמי מאפשרת לי, במסגרת זרימתי הבלתי פוסקת עם המידע המשתנה, להשפיע על כיוון הזרם או לעצב אותו - וזו בעצם גדולתי כאדם, אולם ולעולם לא אוכל ליצור מידע משתנה, או לשלוט במידע משתנה, או לנסח מידע משתנה, כי הדבר סותר את המופשטת היסודית ביותר בטבע: המידע כהוא זה אינו משתנה לעולם.

בעוד הוא, מחבר התורה, יצר מידע משתנה, ניסח את התורה כמידע משתנה, ושלט באופן מרשים במידע המשתנה. ובזאת ניצח אותי. בעודי חוגג את הניצחון הזה, כי עצם הקרב עם שחקן שכזה מסמל ניצחון בשבילי, הבחנתי בנקודה אחת שכמעט וחמקה ממני... בשביל להגיע לנקודה החמקמקה הזאת, עלי לעדכן הגדרות מסוימות ולסדר קצת את המחשבות... העפתי הרגע מבט בשעון שלי והבחנתי במשהו שמשך את תשומת ליבי ואני רוצה לציינו כאן. הבחנתי כי שש שעות עברו מאז שביקשתי לסדר את המחשבות שלי ולהכין ממש תוכנית עם ראשי תיבות שסידרתי בדירוג מסוים. את התוכנית הזאת כתבתי בדף נפרד ואני עומד להציגה להלן. אני רוצה להוסיף שלמעשה לא עברו שש שעות אלא פשוט נסעתי במרחב מרחק פיזי שאנו מודדים ביחידות זמן של שעות ודקות ושנים... מדוע היגעתי לתוכנית מסודרת? - כי פתחתי את עיני בנסיעה הזאת, הייתי ער לא רדום.

ובכן כל היקום בעצם כולל כל העצמים והגושים וכולל גם הגוף שלנו - כולנו מידע רדום, נייח, כולנו מידע שאינו משתנה לעולם, כל הגושים שלנו מצטופפים להם על פני משבצות אין סוף ופועלים עליהם בהבזק אחד כל מינוני כוחות הטבע, כל משבצת והמינון שלה. מה שאני מבקש להדגיש הוא כי אין בעצם מונח שנקרא "מידע משתנה", יש במרחב עקומות שהאדם מבחין בהם במרחב, ובד"כ העקומות האלה אינן משתנות כי הן מייצגות עצמים נייחים בחתך מסויים במרחב, כמו אבן... אנו מלווים בעצם את המשבצות שעומדת עליהן האבן בחתך מסויים במרחב שנמדד ללא ספק במטרים, מלווים במו עינינו את המשבצות האלה, מעבירים את הנתונים למוח שלנו שבונה מהם עקומה ומפענח אותה כעקומה של אבן, או של כיסא... אני אומר "מלווים במו עינינו" כי אנו מודדים בעינינו את מהירויות העצמים הנעים איתנו במרחב, והמדידה הזו מתאפשרת כי המהירות שלהם אינה חופפת למהירות שלנו כי הרי אין להם את אותה המסה שלנו ולא את אותם הגדלים - אורך / רוחב / גובה...

בשביל לפשט את עניין "המשבצות", תאר את הגוף שלך ניצב על אבן קטנה במרחב, וממש דבוק לו עוד גוף אחד שעומד על אבן קטנה וכך מצטופפות להם במרחב גופות העומדות על אבן והדבוקות אחת לשניה לאורך כל המרחב ולאין סוף. ובעצם לא מדובר באותו הגוף ממש אלא בגופים שונים המשתנים לפי אב טיפוס מסויים. יש לענות עדיין על מספר שאלות בשביל להבין את מהות המצב. ניקח שני גופים אקראים מהסדרה האין סופית עם האבנים שלהם, שניהם דבוקים אחד בשני ובכל זאת אני רוצה לדעת - אם נסיר את הדבק שביניהם, איזה מרחק יפריד ביניהם?

- מרחק אפסי.

שאלה שניה: ולאיזה כיוון דבוקים שני הגופים האלה? כלומר לכיוון יד ימין והלאה, או יד שמאל והלאה, או מהראש ומעלה, מהרגליים ומטה, או מזווית מסויימת אחת של הגוף.

- דבוקים מכל הכיוונים.

אם כן אנו מתארים גוף אחד העומד על אבן אחת, ושניהם ממלאים את כל המרחב.

- אילו לא היו כוחות במרחב ולא היה פועל מינון שונה של כוחות על כל משבצת של "גוף - אבן", או אז הגוף עם האבן אכן היה ממלא את כל המרחב.

אם כן איך קיים מקום לעוד גופים ועצמים, ואיך נוצר חלל במרחב.

- לא ניתן לתאר את המרחב ללא הכוחות היסודיים והמינון המשתנה שלהם הפועל בד בבד על כל העצמים. למעשה מי שמפיק את הכוחות היסודיים בטבע ואת המינון שלהם שכל משבצת במרחב מושפעת ממנו הם אותם העצמים הממלאים את כל היקום. כלומר ואם נחזור אל הגוף שעומד על האבן הקטנה, הרי מימדי הגוף - אבן הזה והתנוחה של יתר המשבצות הדבוקות בו שמצטופפים לאין סוף על פני המרחב - כל הנתונים האלה נרקמים ביחס ליתר כל העצמים ביקום ומתהווים בהבזק אחד לאורך כל היקום.

יש להדגיש כי אילו היקום היה מוגדר, אזי הכוחות הנגזרים מהעצמים שבו היו פועלים באחת על עצמם ועל הסביבה ויוצרים משבצת אחת ויחידה לכל עצם, ולמעשה זהו מצב אבסורדי כי המרחב הוא אין סופי ולכן העצמים והכוחות הנגזרים מהם נוצרים ללא הרף.

אם כן אם אני מבחין בפינת הרחוב באבן קטנה, סימן שהאבן הזו נמצאת במימידה אלה ובתנוחתה זו בגלל קיום כל העצמים שביקום. מסלולה נמשך על משבצות אין סוף במרחב לפחות עד שאסיר את עיני ממנה או עד שתבוא רוח ותעיף אותה לפינה אחרת או עד שאגלגל אותה ברגל שלי, או אז המסלול האין סופי שלה במרחב ישתנה אך לא יפסיק. בכל אופן, משך המבט שלי באבן מסמן שיעור חלקי מהמרחק שהבחנתי בו שעליו מצטופפות המשבצות של האבן, וגם מסמן כי התודעה שלי פעילה. שיעור המרחק החלקי יכול להיות בן מליארדי הקילומטרים שחולף כהרף לנגד עיני, ואני מבחין בו יען אני והאבן נמצאים בתנועה לא זהה שמשנה באופן מתמיד את המיקום שלנו במרחב.

והנקודה המרכזית היא שאילו מסלול המשבצות היה מוגבל - הייתי יכול לנסוע אחורה על מסלול המשבצות של האבן ולהגיע גם להתחלתו, אבל בגלל שכל מינוני הכוחות השונים פועלים בהבזק על כל המשבצות כאחד, ובגלל תכונת האין סוף של המסלול עליו מצטופפות המשבצות של האבן, לכן ה - "אני מבחין באבן" משמעותו אני פותח את עיני כאשר חתך חלקי ממסלול המשבצות של האבן חולף לידי, ואני מבחין בסרט הקצר הזה שרץ לפני על המרקע כאשר הסרט הזה רץ קדימה - לא אחורה. בנוסף, אני מבחין "בריצת" האבן כי הגדלים של האבן והמסה שלה אינם זהים לגדלים ולמסה שלי, מכאן מהירותי במרחב אינה זהה למהירות האבן למרות ושנינו עומדים על אותו המשטח, ולכן ההבדל במהירויות הוא שמאפשר לי להבחין בהרצת האבן שלידי ומאפשר לי למדוד את המרחק שלי ממנה.
הנאה מסקנות אבסורדים שבעת תהליך שינוי בולימיה יכולת שאלות ליהנות עומק דיאטה הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... מה משמעות הסיפור על המלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו? המשל של רבי נחמן על המלך ובנו הוא עמוק ביותר. המלך מייצג את האלוהים, והבן מייצג את הבריאה, את כל מה שנראה כנפרד מאלוהים. בדרך כלל, מלך מוסר את המלוכה רק לאחר מותו. כאן, המלך מחליט למסור את המלוכה לבנו עוד בחייו, מה שמסמל שהבריאה היא מלך בדיוק כמו האל עצמו. ... והאחדות של המציאות קיימת גם בתוך העולם המפוצל שנראה לנו נפרד מהבורא. כלומר, המלך (אלוהים) עדיין קיים, ועדיין שולט, אך בו בזמן גם הבן (הבריאה) הוא מלך. זוהי אחדות מוחלטת בין הבורא לבריאה. רבי נחמן מסביר שהמלך אף פעם לא מת, וכך גם האחדות והשלמות שלפני הבריאה ממשיכות להתקיים גם בתוך הבריאה. איך מתמודד האדם עם שכחת המלוכה ... להתמודד עם הפרדוקסים והקושיות העמוקות ביותר (החלל הפנוי). אך בשימוש נכון, בשכל העמוק באמת, האדם מגיע להבנה שהכל אחד, שאין הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, שאין טוב ורע בנפרד - הכל ... לחפש בהם צד טוב. הוא שמח לא כי זה לטובה, אלא כי עצם קיומם של הדברים הרעים הוא עצמו חלק מהשלמות האלוהית. המשל על המלך ובנו - הבן המלך כמשל לבריאה המלך בסיפור מסמל את הבורא, והבן מסמל את הבריאה כולה. אך הבן המלך אינו רק האדם, אלא כל המציאות כולה. הבריאה כולה היא בן המלך, משום שהיא ... המרכזי הוא שכל אדם הוא הבן המלך, שכל אדם נמצא בנפרדות מתוך שכחה של האחדות. אם האדם ישתמש בשכלו ויתבונן עד הסוף, הוא יגלה שאין הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, ואז יחזור להיות המלך ... העולם. אלוהים מוליד ילדה, מי זו הילדה העולם. לא משנה. כל בחינה נמוכה יש יש אב ויש בן, מה שנקרא אבן, משם רואה אבן ישראל. האב פירושו לפני הבריאה הבן פירושו אחרי הבריאה. זאת אומרת שכאשר רבי נחמן מדבר ... הוא כביכול שולט במלוכה. זאת אומרת, שכלפי חוץ בכלל נראה שהבן הוא מלך והמלך נח בצד. אבל המלך לא מת. מה בעצם זה מרמז. שי שתי בחינות בחינה של הבריאה, בחינה שלפני הבריאה ובחינה של אחרי הבריאה. הבחינה של האין והבחינה של היש, ... זה מבטל את כל שאר הישויות, אז איך זה יכול להיות ולמרות שאמרתי דבר והיפוכו אף על פי כן זה ככה. זאת אומרת מצד האמת, כל הישויות שנפרדות אחרי הבריאה הן באחדות. כי לפי הבריאה יש לנו ישות אחת ואחרי הבריאה יש לנו הרבה ישויות וכל הישויות שנפרדות אחרי הבריאה כולן הן בעצם, כל אחת ואחת, היא שוות ערך מוחלט לישות האחת שהיתה לפני הבריאה. זאת אומרת, כמו שלפני הבריאה הכל היה אחד מוחלט ככה אמצעות ... אותה מידה. ומאחר שאלוהים יש לו יכולת אינסופי וטוב אינסופי הוא ברא אינסוף אלוהים כמותו. זאת אומרת, להבין את העניין - זה לא שיש אלוהים אחד ובריאה וצמצומים אלא יש לנו אינסוף אלוהים. עכשיו, נכון שזה נגד השכל, אבל מי שיחקור ויתבונן בסוף יגלה שזה הדבר. שכל צמצום הוא בעצם אינסוף, הוא אחד באחדות מוחלטת עם לפני הבריאה. לפני הבריאה פירושו של מה שאתה יודע על מה שהיה לפי הבריאה זה נכון בעצם על מה שקורה אחרי הבריאה. את אומרת של מה שאתה יודע לגבי אלוהים לפני הבריאה זה נכון לגבי כל צמצום וצמצום שקיים בתוך הבריאה. ולכן האמת, למה כי מחויב המציאות ... אני לא מדבר על האלוהים היהודי. כי הוא עדיין לא נמצא באחדות. האלוהים היהודי הוא בעצם השטן, כפי שאמרתי כמה פעמים, למה הוא השטן כי הוא נפרד מן הבריאה. אחרי שאנחנו מגיעים לאלוהים ...
מהי תכלית הבריאה? להתקרב / להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית?
... תכלית הבריאה? להתקרב להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית? טיעון: תכלית הבריאה היא להתקרב לבורא ולחזור להיות באחדות ... יש להתחבר אל הבורא. סוף טיעון. הפרכה: אילו תכלית הבריאה הייתה כדי להתקרב לבורא, אז ממילא הבורא לא היה בורא את הבריאה. אילו תכלית הבריאה היא להיות באחדות עם הבורא, הבורא היה יכול שלא לברוא את הבריאה ולהשאיר את הכל באחדות עם עצמו, ואז ממילא לא היה חסר דבר. אז מהי תכלית הבריאה? תשובות אפשריות: 1 - אין תכלית לבריאה. הבריאה היא היוצא מן הכלל. דהיינו, גם אם לכל דבר יש תכלית, לבריאה עצמה אין תכלית כלשהי. 2 - איננו מבינים את תכלית הבריאה. 3 - תכלית הבריאה היא להתרחק מהבורא. הוכחה: הבריאה עצמה. מכך שיש בריאה ניתן להבין שהבורא עצמו רצה שתהיה ... זה נגד רצון הבורא, כי אחרת הוא לא היה בורא את הבריאה. נשאל: למה שתכלית הבריאה תהיה להתרחק מהבורא? נשיב: 1 - איננו ... התכלית, אך זו התכלית וניתן להבין אותה מעצם תהליך הבריאה. 2 - הבורא הוא שיא החוסר שלמות. לבורא היה רע. ומשום כך הבורא ברא את הבריאה, כדי שיהיה מישהו אחר שהוא אינו אלוהים ושיהיה לו טוב. זא תכלית הבריאה היא להתרחק מהבורא, כדי להגשים את רצונו של אלוהים בבריאה שנפרדת ממנו. ...
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה
... - בין אם הוא שולט ובין אם אינו שולט - הספק נעלם, ואיתו גם רוב הסבל. הסבל קיים כל עוד יש ספק. מהי מחשבת הבריאה ואיך היא קשורה לאושר? מחשבת הבריאה, לפי אליעד, היא ההבנה שכל המציאות היא מחשבה של אלוהים, שאנו למעשה חלק ממנה. הוא מדגים זאת דרך אנלוגיה לילד שטרם נולד - לפני שהוא נפרד מהוריו הוא מאוחד איתם לחלוטין. כך הבריאה כולה הייתה מאוחדת לחלוטין בתוך אלוהים לפני שהוא חשב עליה והוציא אותה לפועל. ... העובדה שיש בכלל מציאות קיימת היא עדות לכך שגם אלוהים לא מרוצה לגמרי, אחרת לא היה צורך בשום פעולה ובשום בריאה. ההוכחה שהוא מביא לכך היא עצם הקיום של העולם והדברים סביבנו, כולל הקיר ... אל המקור הראשוני של אחדות מוחלטת, וכך להגיע למנוחה ולאושר מלא, שזהו העולם הבא (יום שכולו שבת). מהי מחשבת הבריאה וכיצד היא קשורה לאהבה שבדעת? אליעד מתאר את מחשבת הבריאה דרך דוגמה של ילד ואבא: לפני לידתו של ילד, הוא היה מאוחד לחלוטין בתוך אביו, וכשנולד הפך לישות נפרדת. כך הבריאה הייתה לפני יצירתה מאוחדת לחלוטין עם אלוהים, עד שאלוהים חשב אותה והוציא אותה ... החקירה העצמית התמודדות עם פחדים והעלאת היראה לשורשה משמעות השבת והחזרה בתשובה לפי רבי נחמן הבנת מחשבת הבריאה ואהבה שבדעת כיצד מתקשרת תפיסת אני עושה הכל לנושא הבחירה החופשית והאושר? ... וכאשר האדם מתמיד בתהליך זה, הוא מגיע שוב ושוב לרמה עמוקה יותר של אחדות ותחושת להיות אלוהים. מהי מחשבת הבריאה וכיצד היא קשורה לאהבה שבדעת? ניתנת דוגמה של ילד ואביו: לפני שהילד נולד הוא היה טמון בזרע האב. לפני בריאת העולם, כולנו היינו למעשה חלק מאלוהים כישות אחת. כעת, לפי האנלוגיה, הבריאה כולה היא מחשבה שאלוהים חושב, ואנו נמצאים בתוכה בדיוק כמו שפיל מדומיין נמצא ... אותו, ברמת האחדות המוחלטת. מי הוא הכוח החושב וכיצד הוא קשור לרעיון האין - סוף? אליעד מציין שהכוח החושב את הבריאה נמצא מחוץ לכל הדברים - בדיוק כי הוא הראשון, הוא מעבר להגדרות של מקום וזמן, ודווקא בשל כך אין הבדל אמיתי בינו לבין מה שבתוכו. כמו שהפיל הדמיוני כולו נמצא במחשבה שלך, כך כל הבריאה נמצאת בתוך המחשבה של אלוהים, ואין לה קיום עצמאי ונפרד. בסיום הדברים מוסבר ... החקירה העצמית התמודדות עם פחדים והעלאת היראה לשורשה משמעות השבת והחזרה בתשובה לפי רבי נחמן הבנת מחשבת הבריאה ואהבה שבדעת איך האמת משפיעה על אנשים בדרגות התפתחות שונות? אליעד כהן מסביר ... שלהם שהם לא נפגשים לעולם, ופה אומרים שאחרי העולם הם נפגשים, זה דבר והיפוכו. שאלה: תדבר בבקשה על מחשבת הבריאה. אליעד: מה אתה יודע על מחשבת הבריאה? שאלה: שכול הבריאה זה בעצם מחשבה. אליעד: מי חשב את המחשבה? רבי נחמן אומר שיש דבר שנקרא אהבה ... את מידת היראה לשורשה, מי שמתנתק מכל הפחדים שלו, זוכה להתגלות האהבה שבדעת, מה זאת אומרת? שהוא אוהב את הבריאה כפי שהבורא אהב אותה לפני שהוא ברא אותה עכשיו אסביר מה היא מחשבת הבריאה. ניקח למשל ילד ואבא, אלו שני ישויות נפרדות, אבל לפני שהילד נולד איפה הוא ... ילד לפני שנולד, כשהוא אומר אני, למי הוא מתכוון? לאבא, אבל כשהוא יוצא החוצה הוא נפרד מהאבא. עכשיו אותו דבר הבריאה, לפני בריאת העולם כל הדבר הזה היה בתוך אלוהים, היה אחד לגמרי, כשאת אמרת אני, התכוונת לאלוהים, יש רק אני אחד, אני זה אלוהים, אין אני ולא אני, הכל אחד, עכשיו הבורא הוציא את הבריאה מכוח אל הפועל, מה זה אומר הוציא, חשב את הבריאה, הוא חושב את הבריאה, למשל אתה מדמיין פיל, הפיל קיים בתוך המחשבה שלך, עכשיו הבורא חושב אותנו, ... שלו, למה זה קורה לי? אה, כי יש משהו שגרם, יש כוח ראשון, שעושה את הכל כל הזמן, וההבנה הזאת מובילה למחשבת הבריאה, שיש משהו שחושב את הבריאה, שתבין שכול העולם כולו הוא בתוך המחשבה של אלוהים. יש עוד פירושים שזה מעל ...
אלוהים - חלק 16 - הוכחה לכך שאלוהים *אינו* הישות היחידה שקדמה לעולם!
... אלוהים אחכ הפריד מעצמו לצורך בריאת העולם? אם נאמר שאכן כבר לפני הבריאה היה הבדל בין חלקים שונים בתוך המהות של הבורא, הרי שממילא הבורא עצמו הוא כבר גם ישות שמורכבת מחלקים שונים שאינה אין סופית יחידה וכולי. ואם ננסה לומר, שבטרם הבריאה, לא היה שום הבדל בין מהותו העצמית של הבורא, לבין המהות של החלק העצמי שממנו, לאחר מכן, הבורא ברא את העולם, הרי שנוכל להפריך זאת בצורה פשוטה, והיא: כי מאחר ... שבין החלקים השונים של הבורא. זא אם נאמר שהבורא לקח חלק מעצמו לצורך הבריאה, כדי להתחמק מלומר שהוא ברא את העולם מישות שהיא אינה הוא כנל, הרי שבעצם אנחנו אומרים כי כבר בטרם הבריאה היה הבדל כלשהו בין הבורא עצמו, לבין חלק כלשהו ממנו, שברמת הפוטנציאל הסופי שלו היעוד הסופי שלו וכולי, לבסוף נוצר ממנו העולם. ונחדד: אפשרי אולי לומר, כי לפני ... שום ישות אחרת שאינה העולם. אם נאמר כך, הרי שאז אפשרי לומר כי לפני הבריאה לא היה שום הבדל בתוך הבורא עצמו בין שום דבר לשם דבר. ופשוט ברגע הבריאה, הבורא עצמו הפך את עצמו כולו לבריאה עצמה ולעולם עצמו, וכי הוא עצמו אינו קיים יותר לחלוטין. בהסבר הנל אנחנו אומרים כי בטרם הבריאה היה רק אלוהים בלבד כישות יחידה, ללא שום ישות נוספת שממנה נברא העולם. ואת בריאת העולם נסביר כהפיכתה של הישות האחת של אלוהים, לישות אחרת שהיא העולם. רק שאז זה ... אחרת שאינה היקום העולם וכולי. אך אם נתעקש לומר, כי גם עכשיו אחרי הבריאה, עדיין קיימת ישות נפרדת מהעולם, שהיא אלוהים שהוא הבורא שברא את העולם, הרי שזה מחזיר אותנו בעצם לשאלות הנל: האם הייתה קיימת ישות נוספת לאלוהים לפני בריאת ... לפחות 2 ישויות שונות בטרם בריאת העולם. ואם ננסה לומר כי לפני הבריאה היה קיים רק אלוהים כישות אחת, וכי הבריאה נגזרה ממהותו של הבורא עצמו, ונתעקש לומר כי לא כל הישות של אלוהים הפכה להיות העולם, אלא רק חלק ממנה וגם עכשיו עדיין יש אלוהים + העולם שאותו הוא ברא, הרי שזה אומר שלפני הבריאה היה הבדל לפחות ברמת הפוטנציאל הסופי בתוך המהות של הבורא, ואכ הבורא הוא מורכב מדברים שונים, והוא כבר אינו אין סופי וכולי. ונחדד: הבריאה היא בעצם תהליך של הוצאה מ - כוח אל הפועל. גם אם נאמר כי לפני הבריאה הייתה רק ישות אחת בלבד שהיא אלוהים, הרי שאם הדבר שממנו נעשה העולם הוא חלק מאלוהים, הרי שזה אומר שהיה כבר אז הבדל בין החלקים השונים, כי אחד מהחלקים לבסוף נוצר ... לקח חלק ממנו לצורך בריאת העולם, כי אז זה מגדיר את אלוהים של אחרי הבריאה וגם את של לפני הבריאה, כישות שמורכבת מחלקים שונים, ואכ היא אינה אין סופית וכולי. סיכום ומסקנות: לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין, משמעותו היא שאלוהים אינו אין סופי ויחיד ופשוט ... אלוהים לקח חלק ממנו כדי לברוא את העולם. אך אז זה אומר שגם כבר לפני הבריאה היה שינוי בתוך מהותו של הבורא כנל. ולכן אולי אפשר לומר ש: 1 - העולם נוצר מעצמו ללא אלוהים. 2 - העולם מעולם לא נוצר אלא הוא תמיד היה קיים. 3 - אין מצוי יחיד ... היו מספר ישויות נצחיות שונות עם יחסי כוחות שונים ביניהן. 4 - בטרם הבריאה היה רק אלוהים, וברגע הבריאה הוא העלים את עצמו לגמרי והפך את עצמו לגמרי להיות העולם. רק שאז בעצם עכשיו אין אלוהים, כי אחרת זה יוצר אלוהים מורכב מהותית לפני הבריאה כנל. ...
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
... הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו מה המשמעות של ... אלוהים הסיבה והתוצאה אינן שני דברים שונים, אלא הן אחד ממש, זהות מוחלטת ללא הפרדה. הרעיון מתייחס הן לשלב שקדם לבריאה והן לשלב שאחריה, ואומר באופן חד וברור שכל דבר שקיים, קיים ... סיבה לתוצאה היא רק לכאורה, רק בצורת החשיבה הרגילה והמוגבלת של בני האדם. מה משמעות האמירה שאין הבדל בין לפני הבריאה ואחריה? אליעד מדגיש נקודה מרכזית: שאין כל הבדל בין המצב שלפני הבריאה לבין המצב שלאחריה. לפני הבריאה, הסיבה היתה קיימת במלואה, ואחרי הבריאה התוצאה קיימת במלואה. אך מאחר שהסיבה והתוצאה הן אחד, הן היו קיימות באותה מידה גם לפני וגם אחרי. התהליך של הבריאה לא יצר הבדל אמיתי, אלא רק שינוי תפיסתי באופן שבו האדם מתבונן על המציאות. אצל אלוהים, לפי אליעד, ההבדל בין סיבה לתוצאה לא קיים כלל, ולכן ההבדל בין לפני הבריאה לבין אחרי הבריאה הוא רק ברמת התפיסה האנושית ולא במציאות המוחלטת. מדוע אליעד ... מהי אחדות הסיבה והתוצאה? האם כל דבר הוא סיבת עצמו? מה משמעות הסיבה והתוצאה באלוהות? האם יש הבדל בין לפני הבריאה לאחריה? מה הקשר בין שכל, סיבה ותוצאה? ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים ושל הקשר בין הבורא לבריאה. הביטוי מעשה מרכבה מתייחס להבנת האופן בו הבורא רוכב על הבריאה, כלומר, איך הרוחני (הבורא) מחובר לגשמי (הבריאה) ומקיים אותו. מה משמעות ארבע הבחינות בפרדס? אליעד כהן מפרט על המשמעות של ארבע הבחינות ומסביר שכל אדם בעולם מחזיק בתוכו את ארבע הבחינות הללו, המשקפות ... בשלום ויצא בשלום - אדם שהגיע להבנה מלאה של החיבור בין הבורא והבריאה. הוא הבין לעומק את אחדות המציאות ואת הקשר בינו לבין הבורא. השני שקיצץ בנטיעות - מתאר אדם שהתחיל להבין את האמת הרוחנית אך נעצר בשכל האנושי ולא הצליח ... לחלוטין את החיבור הרוחני, ומתנתק לחלוטין מההבנה של תכלית הבריאה והקשר עם הבורא, ולכן מת מבחינה רוחנית. אליעד כהן מסביר כי מצד האמת אף אחד לא באמת נכנס ויצא בשלום באופן מוחלט, כי אפילו רבי עקיבא ומשה לא הצליחו להבין ... הבחירה שלי?, שכן אם האדם לא ישאל שאלות כאלו, הוא יפריד בין הבריאה לבורא ויהיה בבחינה של מקצץ בנטיעות. כאשר האדם מבין שאין לו באמת בחירה, והוא רק ביטוי של הרצון האלוהי, הוא מתאחד עם האמת הגבוהה יותר. אליעד כהן מסביר ... תמיד את המלך שבימיו היה שלום, כלומר, את המצב המקורי לפני הבריאה, שבו הכל היה אחד והייתה אחדות מוחלטת. אדם שיזכור זאת ייכנס ויצא מהגן בשלום ויזכה לאושר פנימי אמיתי. בסיפור של רבי נחמן, הבן מלך שחושב בטעות שהוא בן ... הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי המשמעות של הארבעה שנכנסו לפרדס ומעשה מרכבה? הסיפור הארבעה ... פנימית של העולמות העליונים, ובעיקר חקירת הקשר בין הבורא לבריאה. מעשה מרכבה הוא מושג המייצג את ההבנה כיצד הבורא שוכן בתוך הבריאה, כיצד הוא רוכב על שכינתה ומחיה אותה, ומייצג את האינטראקציה בין העליון לתחתון. כלומר, מעשה מרכבה הוא תהליך של חיבור בין הרוחני והגשמי, ובו יש להבין איך ... את הרבדים השונים של חוויית האדם כשהוא חוקר את מהות הבורא והבריאה. כל אחד מהחכמים במשל מבטא שלב בתהליך הרוחני: 1. הראשון שיצא בשלום - מציין את האדם שזוכה להבין את תכלית הבריאה, את החיבור האמיתי עם הבורא, והוא מצליח להבין את הדרך שבה הוא חלק מהמציאות האלוהית. 2. השני שקיצץ בנטיעות - מדובר באדם שמבין חלק מהשכל האלוהי אך נתקל ... 4. הרביעי שמת - מייצג את האדם שלא מסוגל להבין את תכלית הבריאה עד הסוף, ומפאת חוסר ההבנה, הוא לא יכול להימנע מלהפוך את עצמו למנותק או למת מבחינה רוחנית. מהו תהליך ההבנה הרוחנית? ההבנה של מעשה מרכבה היא קשה מאוד. כל אחד, לפי דרכו, צריך להבין את הקשר בין הבורא לבריאה כדי להשיג את החיבור המלא, שהרי להבין את המהות של הבריאה תלוי בהבנת הבורא עצמו. ברגע שהאדם לא שואל שאלות יסודיות כמו מי ברא את הרצון שלי?, הוא מתחיל לקצץ בנטיעות ומפריד את הבריאה מהבורא, מה שמוביל אותו לטעויות ולסבל רוחני. הבעיה היא שבני אדם רבים לא מבינים שיש שני רשויות, כלומר, את השכל של האדם והשכל האלוהי. ברגע שמפסיקים לראות ... להתעלות רוחנית? על מנת להגיע לחיבור מלא עם הבורא ולהבין את הבריאה באמת, אדם צריך לא רק לחקור את השאלות הגדולות, אלא גם לשאול את השאלה מי ברא את אלוהים?. בסופו של דבר, התשובה לשאלות אלו תביא אותו לחוויה עמוקה של ... בנטיעות, והשאלות האינסופיות הן חלק מהתהליך שדרכו יש לחוות את הבריאה . הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה תהליך ההתעלות הרוחנית והשאלות הגדולות הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה הפעם אני רוצה לבאר את הסיפור, ארבעה נכנסו לפרדס. ישנו סיפור על ארבעה ... על התחתונים, מעשה מרכבה, זה בעצם להבין איך הבורא מחובר לבריאה הבורא רוכב על הבריאה, מה שנקרא סולו לרוכב בערבות, כלומר, רוכב על השכינה שהיא נקראת ערבות, הבורא רוכב עליה מחובר אליה, מחיה אותה מהווה אותה. ולהבין את זה, זו האינטראקציה בין הבורא לבריאה, להבין איך נוצר המסובב הראשון. כי אפשר להגיד שבורא בלי רצון זה עליון, ובורא עם רצון, זה החלק התחתון, איך האין רוכב על היש? זה נקרא מעשה מרכבה. והעניין ... רשע, כי הוא כופר בשכל האמיתי, מקצץ בנטיעות, מפריד בין הבורא לבריאה הוא גם מת כי רשעים בחייהם קרואים מתים, והוא גם משוגע כי הוא משוגע, כי מצד האמת כל מי שלא מבין שהשכל שלנו מחובר לשכל שמעל השכל, הוא משוגע. ולכן כל ה4 ... לשאול מי ברא את מטטרון? ואז היה יוצא בשלום, מאחר שהפריד את הבריאה מהבורא, וזה באנלוגיה אלינו: אם אדם היה שואל מי ברא את הרצון שלי? והיה מבין שאין לו בחירה הוא לא היה מקצץ בנטיעות ואומר יש אלוהים ויש לי בחירה, זה נקרא לקצץ בנטיעות אתה מפריד את הבריאה מהבורא, כי למה האדם חושב שיש לו בחירה? תשובה: כי הוא לא שואל: מי ברא את הבחירה? מי ברא את הרצון? מי עכשיו בורא את הרצון? וזה עמקויות. ומי שלא חוקר מה ... לשכל של אלוהים למלך שהיה בימיו שלום, כלומר, השכל של לפני הבריאה היינו להבין שהכל אחד, כי לפני הבריאה הכל היה בשלום, הכל היה אחד. וכאשר האדם מתעמק בנושאים האלו והוא לא מצליח להבין את הפרדוקסים של איך אלוהים צימצם את עצמו, וכל השאלות האלו, הדרך מילוט מן ... שהיה בימיו שלום, דהיינו, חוזר לבחינה שמעל הזמן לבחינה שמעל הבריאה, שם שלום אמיתי, אז הוא נכנס לגן בשלום, ויוצא מהגן בשלום וחוזר להיות המלך, ואני יוסיף פה עוד דבר, כי בסיפור של רבי נחמן על בן המלך שהתחלף הוא בעצם לא ... שפחה והוא עצמו חזר להיות מלך ואז מה זה הבן שפחה, זה עבד, זו בריאה, שהיא בכלל כפופה לך, לא אתה כפוף לה ושיהיה לכולם, המשך יום של אחדות אמיתית באמת. ...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
... מציע לשאול במקום זאת, האם יש אלוהים?, ומכאן מתחיל הדיון לעומקו של הנושא. השואל מציע הגדרה לאלוהים כישות אינסופית שיצרה את הבריאה. אליעד מזהה מיד את הקושי בהגדרה זו, שכן אם אלוהים הוא ישות, מתעוררת ... את ההפכים, הוא מגיע להכרה באחדות. רבי נחמן מברסלב רמז לתהליך זה, שבו האדם חוקר בשכלו עד הסוף ואז מבין שהכל אחד. מהי תכלית הבריאה? התשובה הפרדוקסלית של אליעד כהן לשאלת תכלית הבריאה היא שאין שום סיבה לבריאה, או שהתכלית היא שהכל פשוט יהיה כפי שהוא. שתי האפשרויות נכונות באותה ... של אחדות מוחלטת, שמקורה בכלום - שהוא למעשה היש האמיתי והמוחלט. מהי תפיסת האחדות וכיצד מיישמים אותה בחיי היומיום? כיצד שאלת הבריאה קשורה לתפיסת הזמן והמקום? איך ניתן להשתמש בשכל כדי להגיע לחוויה שמעבר ... השואל שואל מחדש, האם יש אלוהים?, ואליעד מזמין אותו להגדיר מהו אלוהים מבחינתו. השואל מגדיר את אלוהים כישות אין סופית שבראה את הבריאה . אליעד מצביע על קושי לוגי: אם אלוהים הוא ישות, אז אפשר לשאול מי יצר את ... והמקום והזמן הם אין סופיים. ההיגיון הפשוט מבחינתו הוא שהמקום והזמן היו כאן תמיד, ומשום כך אולי לא צריך כלל אלוהים כחיצוני לבריאה. באותה מידה, אפשר לומר שגם אם מאמינים באלוהים שהתחיל את הכל, עדיין ... שתי ישויות נצחיות: מקום וזמן, והן פועלות תמיד. הוא מוסיף שההבנה הזו משמעה שהמקום והזמן עצמם הם הכוח המהווה והמניע של כל הבריאה, ואין בהכרח צורך להניח קיומו של אלוהים נפרד. עם זאת, כאשר ממשיכים לחקור ... הרגילה. רבי נחמן, לדוגמה, רמז לכך שעבר תהליך חקירה עצמית עד שמצא את האמת ומאותה נקודה הבין מהי תכלית ההוויה. מהי התכלית של הבריאה? על פי ההסבר בשיחה, יש בתשובה הזאת פרדוקס מובנה: אפשר לומר אין תכלית או ... סופי. ההבנה הזאת מייצרת שינוי עמוק בתפיסת האדם את עצמו ואת חייו. מהי תפיסת האחדות וכיצד מיישמים אותה בחיי היומיום? כיצד שאלת הבריאה קשורה לתפיסת הזמן והמקום? איך ניתן להשתמש בשכל כדי להגיע לחוויה שמעבר ... אליעד: אז בא נחשוב מה זה אלוהים? מה זה אומר עבורך אלוהים? שאלה: מבחינתי היא ישות אין סופית, ללא מימדים והיא כנראה זאת שיצרה את הבריאה. אליעד: יש כאן בעיה בשאלה על אלוהים, כי אם אתה אומר שהוא ישות, אז השאלה ... ולכן ההיגיון הפשוט ואמר שיש שני אלוהים, יש שני ישויות נצחיות שהן הזמן והמקום שהם תמיד קיימות, והן מהוות, מחיות ומקיימות את כל הבריאה כולה. המציאות הזאת יש בה מקום אין סופי וזמן אין סופי, אני אומר לכם שאם ... שלא תשמור על התורה, אצל אלוהים הכל יכול להיות. אז איך תוכל לדעת מה אלוהים רוצה? אם תשאל למה הוא נתן את התורה? ולמה ברא את הבריאה? ואיך נוצר הרצון שלו, עד שלא תבין מאין נבע הרצון שלו להגיד לך לא לנסוע ... גם מה שקורה לפניה, כשהיא מסתכלת אל תוכה, מה הכוונה לתוכה, הדבר שמהווה אותה. זאת אומרת שהיא לא חייבת לקבלת מידע מה שהיה אחרי הבריאה, היא יכולה לקבל מידע גם מה שהיה לפני הבריאה, ואז החוויה שלמה. רבי נחמן בליקוטי מוהרן כתב שהשקר מזיק לאדם בגשמיות ... איך אני יהפך לאלוהים? תשובה, זה לא יהפוך אותך לאלוהים, אתה כבר אלוהים אבל כאשר אתה יודע את זה אתה חווה את זה שאלה: אז מה תכלית הבריאה? אליעד: בא נצא מנקודת הנחה שמה שאגיד לך שזאת התכלית, תיקח את ההיפך ותדע ששניהם נכונים. מצד האמת יש תכלית ואין תכלית בו זמנית. אני יכול להגיד לך שתכלית הבריאה זה אין סיבה. מה הכי סיבתי? הבריאה, ואני אומר לך, אתה יודע לשם מה יש עולם, כדי שיהיה עולם. שזה דבר ...
אלוהים והעולם, מה זה אלוהים? סוגים של אלוהים, מי זה אלוהים? איך אלוהים תופש את עצמו? האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? מה הכוונה אלוהים? ההגדרה של אלוהים, איך אלוהים ברא את העולם? מי ברא את העולם? סוד הצמצום
אלוהים והעולם, מה זה אלוהים? סוגים של אלוהים, מי זה אלוהים? איך אלוהים תופש את עצמו? האם אלוהים חושב שיש לנו בחירה חופשית? מה הכוונה אלוהים? ההגדרה של אלוהים, איך אלוהים ברא את העולם? מי ברא את העולם? סוד הצמצום
... שונות על מהות האלוהים, תהליך הבריאה, הקיום, והקשר שבין אלוהים לבין העולם. השאלות שהועלו לא מתמקדות רק בקיומו של אלוהים, אלא גם באופי הקיום שלו והאינטראקציה שלו ... לפני בריאת העולם. אם לפני הבריאה היה רק אלוהים, והמציאות כולה נבראה מאוחר יותר, האם משמעות הדבר שאלוהים השתנה? אלוהים שלפני בריאת העולם היה אינסופי ושלם. אך ... זו נוגעת לשאלה אם אלוהים שלפני הבריאה ואלוהים של אחרי הבריאה הם אותו אלוהים או שמדובר במצבים שונים של קיום. האם אלוהים השתנה אחרי הבריאה? אם נניח שאלוהים היה שלם, אינסופי ויחיד לפני הבריאה, אז הוא לא היה זקוק לברוא עולם חדש. אבל ברגע שהוא יצר את העולם, האם הוא השתנה? אם אלוהים של אחרי הבריאה שונה מזה שלפני הבריאה, אז המשמעות היא שיש שינוי בקיום האלוהים. אם כן, אז מה המשמעות של אלוהים לאחר הבריאה? האם אלוהים של אחרי הבריאה הוא אותו אלוהים או שמא מדובר בישות שונה? סיכום והרהור נוסף בסופו של דבר, השאלות הפילוסופיות האלה מניעות אותנו לחשוב לעומק על ... אלוהות האם אלוהים השתנה לאחר הבריאה? שאלות פילוסופיות על אלוהים והמציאות האם אלוהים הוא חלק מהעולם? זו שאלה עמוקה ומורכבת שמזמינה אותנו לבחון את תפיסתנו לגבי ... הדבר שאלוהים השתנה? אם לפני הבריאה היה רק אלוהים, ועכשיו יש גם את העולם, האם אלוהים שלפני הבריאה זהה לחלוטין לאלוהים של אחרי הבריאה? אם אלוהים שלפני הבריאה היה אינסופי ושלם, הרי שיצירת משהו חדש לכאורה משנה את מצבו. השאלה היא - האם זה אותו אלוהים, או שמדובר במצב אחר של קיום? ואם ... את עצמו? האם אלוהים השתנה לאחר הבריאה? מהי המשמעות של אלוהים והמציאות? תורת הצמצום של הקבלה, איך אלוהים צמצם את עצמו? האם העולם נוצר יש מאין? אמונה באלוהים, באיזה ...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
... להפסיק את השעמום?. מדוע יצירת הרצון היא השינוי הראשון במציאות ולא הבריאה עצמה? אליעד כהן מדגיש שהשינוי הראשון במציאות לא היה בריאת העולם עצמה, אלא יצירת הרצון של אלוהים. אם הרצון הזה לא היה קיים מלכתחילה, לא הייתה מתאפשרת הבריאה. כלומר, השאלה האמיתית היא מי או מה יצר את הרצון הראשוני אצל אלוהים. הוא מסביר שהרעיון שאלוהים ברא את הרצון ללא רצון מוקדם הוא בעייתי, מכיוון שגם בריאת רצון מחייבת ... אפשרות מסוימת לרצות. כך הוא חוזר לשאלה הבסיסית - מי יצר את יכולת הבריאה של אלוהים, או מהיכן הופיעה היכולת הזאת? האם הפוטנציאל לבריאת העולם תמיד היה קיים באלוהים? אליעד כהן ממשיך להעמיק בשאלה לגבי הפוטנציאל של בריאת העולם, ושואל אם ... הוא כבר לא אחדות מוחלטת, ואם אין בו פוטנציאל כזה, אז איך בכלל התרחשה הבריאה והופיעה הנפרדות? השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל גם את ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים. הוא מציין שהסבר כזה מניח ... שההסברים הנפוצים אינם נותנים פתרון אמיתי לשאלת מקור הרצון או יכולת הבריאה עצמה. כיצד חקירת הפרדוקסים מובילה להבנת האחדות של המציאות? אליעד טוען שמי שיעמיק בשאלות האלה יגיע בסופו של דבר לתובנה שהכל אחד - כלומר, שבמהות העמוקה של המציאות אין הבדל בין הפוטנציאל לבין מימושו בפועל, בין לפני הבריאה לבין אחריה. הוא מציין שבאמת, ברמה העמוקה ביותר, לא קיים פוטנציאל נפרד או נפרדות מוחלטת אלא הכל אחד מוחלט. לדבריו, העמקה בשאלות וחקירת הפרדוקסים תגלה לאדם את השכל ... לעומק, יגיע להבנה שבמהות העמוקה של המציאות הכל מאוחד, ושהנפרדות והבריאה אינן אלא ביטויים של אותה אחדות בסיסית. אליעד מסיים בכך שהאדם שיגלה את האחדות האמיתית הזו, יחווה את אלוהים בכבודו ובעצמו ויחיה חיים אמיתיים וטובים יותר, מתוך תחושה ... רצון לעניין, ואם אין רצון כזה, לא קיים מצב של שעמום. לכן, אם לפני הבריאה לא היה אלוהים עם רצון, כיצד נוצר לפתע רצון להפסיק את השעמום? הטיעון שהשעמום הוביל לבריאה מעורר קושי לוגי, כי גם לשעמום עצמו יש סיבה - והמחשבה על רצון שקדם לבריאה מחזירה אותנו לבעיה הראשונית: איך נולד הרצון עצמו? מהו השינוי הראשון במציאות הקשור לבריאה? יש הטוענים שהשינוי הראשון איננו בריאת העולם, אלא עצם יצירת הרצון של אלוהים לברוא את העולם. אם לא היה קיים רצון כזה, לא הייתה נוצרת מציאות נוספת מלבד אלוהים. מכאן ... מדוע השאלה על מקור הרצון ממשיכה להטריד? כל הסבר שנותן סיבה מסוימת לבריאה, כמו שעמום, רצון להיטיב, רצון לגלות מלכות, או כל סיבה אחרת, מציף מיד את השאלה: מה יצר את אותה סיבה? אם לפני הכל אלוהים היה קיים ללא חלוקה, כיצד הופיע בו פתאום ... שמחולל רצון חדש. כמו כן, עולה גם השאלה מי העניק לאלוהים את יכולת הבריאה עצמה, שהרי היכולת הזו היא כבר סוג של קיום נוסף מעבר למהות המקורית. כיצד בעיית הפוטנציאל של המציאות מחמירה את הקושי? ישנה שאלה פילוסופית עמוקה: האם הפוטנציאל לקיום ... שכולן מובילות אל נקודה אחת. הנקודה היא שאין באמת הבדל בין לפני ואחרי הבריאה, בין הפוטנציאל לביטוי בפועל, ובין נפרדות לאחדות ברמה העמוקה ביותר. הגילוי הוא שהכל אחד, וכל השאלות מתנקזות לתובנה שהמהות של המציאות חורגת מכל חוקיות או הסבר לוגי ... לגלות את מלכותו, כל מיני שקרים כאלו ואחרים. עכשיו נסביר למה ההסבר שהבריאה של אלוהים היתה כתוצאה של שעמום, למה הוא הסבר לא נכון. ומי שיש שכל בקודקודו, יבין שהשעמום של אלוהים לא מצדיק את בריאת העולם! ולמה? למה זה לא מסביר את בריאת העולם, כי ... לא בריאת העולם, אלא השינוי הראשון הוא יצירת הרצון של אלוהים. אם נאמר שהבריאה היתה כי לאלוהים היה משעמם, ממילא נשאל למה היה משעמם לאלוהים? כדי שלאלוהים יהיה משעמם, צריך שיהיה לו רצון שיהיה לו לא משעמם! רצון שיהיה לו מעניין, אם לאלוהים לא היה ... ברא ללא רצון את הרצון! אבל זה לא נכון, כי מי ברא אצל הבורא את יכולת הבריאה? האם זה מחויב המציאות שכמו שיש ישות שהיא אלוהים שתהיה ישות שהיא לא אלוהים? לא, לא מחויב שיהיה רק אלוהים, ולכן לא מחויב שאלוהים יהיה בורא! כי אם יכול להיות שיש רק ... שהוא ברא את הרצון ללא רצון, ממילא נשאל מי ברא אצל הבורא את יכולת הבריאה? מה גרם לבורא ליצור את הפוטנציאל של המציאות בכלל? בעצם זה מתיחס לכל ההסברים למה אלוהים ברא את העולם, כי נגיד שהוא ברא מסיבה כזאת או אחרת, תמיד נשאל מה זה שגרם את ... שמצד אחד אין הבדל בין הפוטנציאל לבין הביטוי של הפוטנציאל, לבין לפני הבריאה, לבין אחרי הבריאה, וזה לא אומר שעכשיו אין בריאה, לפני הבריאה המצב היה כמו עכשיו, אבל מה זאת אומרת? יש פה שכל אחר שצריך להסביר אותו. מי שיתבונן על הפרדוקסים האלו יבין שפוטנציאל לא ייכול להיות קיים מצד המהות, ומצד שני מבינים, ...
אלוהים, העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת?
... העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת? האם הבורא והבריאה הם באמת אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה עמוקה ויסודית העוסקת בשאלת האחדות בין הבורא לבין הבריאה. הנושא המרכזי שעולה בהרצאה הוא התפיסה המקובלת שישנן שתי ישויות: האחת היא הבורא הבלתי מוגבל, והשנייה היא הבריאה המוגבלת. לפי תפיסה זו, יש אלוהים ויש אדם, יש מאציל ויש את מה שנאצל ממנו. אך אליעד מעלה מיד את הנקודה הבסיסית של ההרצאה: האם באמת יש הפרדה בין הבורא והבריאה, או שמא הכל אחד? מה משמעות האמירה שהכל אחד? אליעד מסביר שהרעיון של אחדות הבורא והבריאה מורכב במיוחד. לדבריו, כל ניסיון להגדיר את האמת הוא בלתי אפשרי כי האמת עצמה ... מבחינה לוגית, אך מחויבת מבחינה מהותית. מהו הסיכום של תפיסת האחדות לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהשאלה האם הבורא והבריאה הם אחד היא שאלה שהתשובה עליה היא גם כן וגם לא וגם כל האפשרויות שביניהן. ... זאת אומרת אסביר והאמת, זה גם רלוונטי גם לגבי מה שאני מדבר עכשיו. האמת היא דבר בלתי מוגדר, הבורא הוא בלתי מוגדר, הוא אחד עם הבריאה. הוא אחד ובו זמנית הבורא והנברא הן שתי ישויות נפרדות, ובו זמנית יש רק בורא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבריאה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הבריאה, האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבריאה, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, מטפל רגשי, אימון אישי לעסקים בתחום הבריאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2383 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 10:52:53 - wesi4