ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבריאה ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 11 ✔ושלא נתבלבל, ייעוד הספר לדור אחר אינו מעיד על הזמן שיעבור עד שיבוא הדור שיעיין... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 11
ושלא נתבלבל, ייעוד הספר לדור אחר אינו מעיד על הזמן שיעבור עד שיבוא הדור שיעיין בו, כי "הדור האחר" נמצא ברגע זה ממש בנקודה אחרת ביקום הרחוקה ממני אלפי השנים, אך יקח לו אלפי השנים עד שיגיע אל הספר שלי, או אם תרצה עד שיתגלגל הספר שלי אליו. תיאור לוח הזמנים הזה הוא מדוייק מבחינתי, כי אין אני רואה את "הדור האחר" בשביב זה של ממש, אין לי את האפשרות הזו - הוא נמצא במרחק פיזיקלי של אלפי השנים ממני, ואף אם נמצא במרחק של שעה או שנייה ממני - אין לי את האפשרות לראות אותו כי השנייה הזו מייצגת מרחק פיזי של מליארדי הקילומטרים בהם עובר "הגוף" האנושי, והמדובר בדור נבדל שפועלים עליו מינונים שונים של כוחות מעבר לכוחות שבעצמו רוקח, ואולם אני יכול לזהות את הדור הנבדל הזה במרחק האדיר של שניה ואף של שעה בגלל שאני יכול לעקוב אחר האב טיפוס של הגוף הזה ולזהותו. זו תכלית החיים - היכולת לעקוב אחר אבות - טיפוס במרחב ולזהות אותם.

אם כן ושלא תיפלו לי שוב מהכיסא - הספר אותו אני מנסח ברגע זה - נקרא בהבזק זה ממש בדור האחר שנמצא במרחק אלף שנים. אבל עוד לא סיימתי לכתוב אותווווו... וגם שם עוד לא סיימו לקרוא אותווווו.

קושיה פיזיקלית אחרונה: אבל אני יכול להוכיח שהדור שבמרחק שלוש שעות טיסה ממני לא קרא את הספר שלי ולא שמע עליו. ואכן הוא הדבר, יש לנסוע בשביל להגיע אל הספר שלי או לכל ספר בעל מידע, לכן לא כולנו היגענו לספרי שייקספיר וקראנו אותם, רק אנשים בודדים עשו את הנסיעה הפיזית הזאת. האינטרנט למשל מצמצם אומנם פיזית את המרחקים, אך ביחס למרחקים האמיתיים שהאנשים והספרים (גושי מידע) עוברים - אין למרחקים המצומצמים ע"י האינטרנט אפקט משמעותי.

לספר הפיזיקלי אם כן ולכל גוש של מידע - מסלול פיזיקלי משלו אותו מתווה האדם האינדיבידואל, וניתן לעקוב אחר המסלול הזה באמצעות זיהוי האב טיפוס שלו כפי שניתן לזהות כל אב טיפוס במרחב... באופן הזה אנו מזהים את קבוצת ספרי הילדים שכמובן אינם מגיעים לכל נקודת ציון עליה עומד האדם, ולא כולנו קוראים ספרי רומנטיקה, מתח או מדע... הנסיעה אל הספר תלויה ברצון האדם.

יורשה לי להבהיר נקודה אחת הקשורה עדיין בפן הפיזי, וכוונתי לספר עצמו שמגיע מתוך רצון האדם לנקודות ציון שונות במרחב. ובכן הספר עצמו הפיזיקלי וללא ספק משתנה ונכון להגיד מתחלף כי פועלים על האב טיפוס שלו בכל נ. צ במרחב כוחות שונים בכללם הכוחות הנרקחים ע"י האדם, אנחנו אומרים כי הספר מתבלה / נשחק / מתקלקל / מתפורר... בגושים אחרים כמו בגוש האנושי אנו אומרים מזדקן / מתעייף / מתיישן / מתנוון... אולם הביטוי המציאותי הוא שהגוש מתחלף, האב טיפוס שלו משתנה, הספר משתנה, אך המידע שנושא אותו נותר בעיניו ולא משתנה כי המידע כהוא זה לא משתנה לעולם. כלומר גם אם אעביר את המידע מנקודה אחת אל נקודה המרוחקת ממנה מליארדי השנים - המידע עצמו לא ישתנה. הכלי שנושא אותו לבטח ישתנה אך המידע לא, לעולם לא.

ובכן ולאחר הסקירה הנרחבת לפן הפיזיקלי הגיע הזמן לעבור לפן הספרותי של הספר, ואני חוזר לספר שאני כותב אודות המציאות, אני מתבונן ביקום וכותב וכותב וממלא דפים... והספקות שהתעוררו - אם יימצא מי שיקרא את הספר הזה בדור שלי, ספקות אלו מתחילים להתגבש מעמוד לעמוד ולקבל פן סביר, וכבר אין בליבי ספק שהספר שאני כותב מיועד בעצם לדורות אחרים הנמצאים הרחק הרחק על מפת היקום. הבעיה היא שאיני מכיר את האנשים ההם ואת הדורות שלהם... אין לי את האפשרות להכירם או להגיע אליהם. אינני יודע למשל אם סיגנון הכתיבה שלי יתפוס בדור ההוא, אינני יודע אם ישעמם אותם... מעבר לזאת אינני יודע אם יבינו, פשוטו כמשמעו, את המסרים שלי, כי הרי אני מנסח את המידע שאני מבקש להעביר להם על פני עמודים שלמים, ואומנם המדובר במידע קונקרטי פיזיקלי מדויק, אבל אינו מנוסח כביטוי מתמטי כי עדיין אין בנמצא ביטוי מתמטי שיכול לתאר את ערכי המרחק שבמציאות ללא ערך הזמן, אשר על כן אני חייב לנסח את המידע הזה במילים - מילים אנושיות שלי ואינני יודע איך יתקבל הניסוח הזה אצלם, האם ימשוך אותם? האם יתייחסו אליו? יבחנו אותו? יחקרו אותו? האם ירדו לעומקו? האם יבחנו את הניסוח_או את הנוסח? האם ידביקו את העמודים בשביל לעקוב אחריהם_או בשביל לצלמם ולשימם במוזיאון...

השאלות האלה מהותיות מבחינתי ומטרידות אותי, לכן החלטתי לנסות וללכת על הניסוח הכללי ביותר ולהסיר ממנו כל ביטוי או סלנג עכשוי שלבטח יחלוף מהשפה האנושית עד אז... אולם הנושא של הניסוח לא הפסיק להטריד ולדקור... כי הוא לא נמצא בשליטתי, המסר יכול להיקבר בים הניסוחים והעמודים, ואם עכשיו בדור הזה הוא נקבר ומתבולל בקלות, מדוע לא בדורות הבאים? וכאן עלה בדעתי לנסות את הניסוח המטאפורי, כי מטאפורה במהותה הינה תחבולה לשונית שניתן לדחוס בה כל מסר או ביטוי, ואולי המתכונת הזו תפנה את תשומת ליבם ויחקרו אותה, ובדרך זו יעמדו על המסר המקורי שלי... אולם שוב אני לוקח סיכון בפועל, כי אחת מתכונות המטאפורה היא שעלולה להיטמע במרחב השפה ולמות... בנוסף היא עלולה להפוך בתהליך מסויים למילה או לביטוי מן המניין ולאבד את ערכה המקורי.

אם להגדיר את הבעיה שלי, הרי הבעיה היא לא בתוכן המסר ולא בניסוחו אלא במידע כהוא זה כי יש לו רק צד אחד, ובניגוד לנראה לעין - המידע בפני עצמו אינו גמיש, הוא לא משתנה. כלומר לא ניתן לעקוב אחר המידע הגולמי "הלא משתנה", אבל אפשר לעקוב אחריו דווקא דרך המידע "השונה" המשתקף מהגושים שעוברים מרחקים ללא הרף - או אז ניתן לזהות את את האב - טיפוס שבנה אותם, היינו את המידע הגולמי שנשאו אותו לאורך כל הדרך...

ולמעשה לא ניתן להעביר מידע גולמי ללא כלי שישא אותו, וככל והכלי מורכב יותר כך עובר המידע הגולמי הטמון בו למרחק ארוך יותר. אנו משתמשים במונח "נשמר" אבל בפועל המידע "עובר", המידע הגולמי הטמון בגוש המורכב של האדם למשל, עובר ממקום למקום ולמרחקים אדירים, ואנו מזהים את המידע הגולמי הזה בזכות מעבר הכלי האנושי במרחב כאשר בכל נקודה ונקודה הוא משתנה ואיתו משתנה המידע שנושא. תהליך המעבר הזה מאפשר לנו לעקוב אחריו ולזהות את האב טיפוס של המידע הגולמי של הגוש הזה.

לכן גופה של אדם מת נושאת פחות מידע מגופתו של אדם חי, כי החי נמצא בתנועה מתמדת ועובר מרחקים אדירים, ואילו הגופה הפחות מורכבת - היינו הגופה המתה שאף היא נמצאת בתנועה עוברת פחות מרחקים, ולכן המרחקים המצומצמים האלה מקשים עלינו לעקוב אחר התהליך שדרכו אנו מסמנים את האב - טיפוס הנסחב איתה... בשלב מסויים לא נזהה כליל את התהליך הזה ונאבד קשר עין עם האב טיפוס, למשל כאשר הגופה מתפוררת באחת הנקודות שעוברת דרכן והופכת לנפט או פחם, לך תזהה אב טיפוס של אדם בנפט.

מכאן עולה שהכלי הפחות מורכב והפרמיטיבי ביותר שיכול לשאת מידע למרחקים, הוא הספר או הדיסק הקשיח שגם הוא חומר בלתי מורכב, וחדשות אלה אינם מוסיפים לספרי תקווה... אם כן, לספר שאני כותב ברגע זה לבדי ופורש במרחבו את המידע הרב ערך אודות המציאות - אין סיכוי להתקיים למרחקים ובלשון המעטה.

מאידך, הספר שפרש בו מחבר התורה את אותו המידע שעלה בספרי - שרד למרחקים, ואני אגלה מיד את סודו: המידע שנשא אותו ספר התורה הוא מידע משתנה. בשביל להסביר את התופעה הזאת יש להזמין דוגמה...

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ.

את המשפט הזה פגשתי ממרחקים... ולמעשה איתו התחלתי את המסע שלי עם ספר התורה. לכאורה, המשפט הזה מבטא מידע מובהק ומדויק שאינו משתמע לשני פנים. אומנם קיימת צורה של מידע המשתמע לשני פנים כמו מידע המנוסח בלשון צינית, או אירונית, או אף מטאפורית, אשר על כן הבה נתבונן שוב במשפט הזה בעין בוחנת:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. לא, אין בו שמץ של ציניות או אירוניה, ובנוסף אינו מבטא שום מטאפורה או דימוי. ואולי הוא מתיימר לבטא אמת או שקר, אולם אין זו אלא בעין הבוחן, יש מי שרואה בו את האמת המוחלטת ואחרים רואים בו את התגלמות השקר הבלתי נסבל... ברם אנחנו בוחנים כאן את המידע הגולמי שבמשפט, מידע זה יהא שיקרי או אמיתי - הוא מידע גולמי שלא יכול להשתנות גם אם תשים אותו על הכוכב הרחוק ביותר בגלקסיה.

וכך אומנם התחלתי את מסעי עם התורה, וקראתי את המשפט ככל אדם: בראשית, בהתחלת כל הזמנים, מה שנקרא בעידן החדש - בנקודת הביג באנג, ברא האל האחד והיחיד את היקום, את השמים והארץ. אני לא נטיתי מהתחלת דרכי לביג באנג ושללתי אותה - לא מתוך כסילותי חלילה אלא מתוך מבט בוחן בשמים ללא שום מיכשור, מתוכו היגעתי למסקנה הנחרצת: לשמים אין גבול. ואף אם אצביע על הנקודה המרחבית בה התרחש ביג באנג, הרי מטר אחד לפני הנקודה המרחבית הזו היה ללא ספק עוד מרחב בן מטר שבו יכל להימצא משהו או להתרחש משהו כי לשמים אין גבול. ואם לא די במטר אחד אוסיף מטר נוסף...

וכן האמנתי ככל יהודי ובכל ליבי בתוכן המשפט הזה: ליקום יש בורא, יש בעל בית בעולם... ביטוי כנה לאמונה הזאת קיים בהרבה חיבורים שכתבתי באותה התקופה. בסמוך לתקופה הזו ודווקא מתוך הכנות הבלתי מתפשרת זו, נולד לי "בן" שלא הייתי קורא לו סורר כי אם כנה כאביו. שאלתי את עצמי שאלה פשוטה: היתכן ובורא שמים וארץ יעיד בפיו על בריאתו? והרי הוא אמור להיות ישות אצילה לא נובורישית שצעוקת בכל החוצות - הינה הינה תראו את הכסף שלי... אני בניתי את גורד השחקים הזה, לאבא שלי חצי מיאמי, ובלשון אחרת - אני בראתי את השמים והארץ... אומנם ניסחתי באחד החיבורים האחרונים את השאלה הזו באופנה זה, אולם הרהורי בה התחיל לפני שנים, בתקופה בה התחלתי לחקור את התורה - חמוש בכלי פשוט הוא הכנות שלי...

בתקופה זו חיברתי מסמך ארוך על "עקדת יצחק" בו שללתי כי אברהם אבינו הלך מתוך ידיעה ברורה לשחוט את בנו, כי אם ההפך המהופך: לאברהם אבינו לא היה ספק ולאורך כל הדרך כי אינו הולך לשחוט את בנו, זאת כי הבורא יתברך לא יתן לו לשחוט את בנו. ומה משמעות הבקשה המוזרה - שאלתי את אברהם, ונעניתי על ידו במילים הפשוטות: אינני יודע, לא ירדתי לסוף דעתו של אלוהים, אני בדרך לבדוק. ליוויתי אותו עד ארץ המוריה ושיננתי בכל הזדמנות את השאלה שלי, והוא בשלו: השתגעת? שאלוהים יבקש ממני לשחוט את בני? "אז לאיפה אתה הולך" - שאלתי, "תן לבדוק... תן לנשום". וגם כאשר הרים את המאכלת וידו כלפי מעלה, ושוב וצעקתי את השאלה: אברהם! מה פשר הבקשה המוזרה של אלהים שאתה עומד לבצע? והוא בקולו השקט: אתה באמת חושב שאלוהים יבקש ממני לשחוט את בני! "אבל המאכלת בידך" - "אבל אתה רואה עליה דם?" וגם לא שכח להוסיף "השתגעת?"

כן, אני השתגעתי והוא צדק, כך פחות או יותר חתמתי את החיבור. וכן גם אני צדקתי ודייקתי בהבחנה, אברהם לא הלך להיבחן אלא לבחון, זו המסקנה המדויקת שהבחנתי בה ואנא פתחו את פרק כב של בראשית ובחנו את ההבחנה, היא מדויקת.

"ומה פשר הבקשה המוזרה?" לא אספר לכם! לא אפגע ברייטינג של המאמר. יעבור זמן, ובנתיים גם אני אצא למרחקים במרחב התורה ואפגוש באחת הפינות את המונח המקורי "אלהים" שמגלם את העומד במרכז השליטה של האדם - הלה הוא התודעה האנושית, המנחה, המדריכה, המכוונת, המובילה שעומדת בראש הגוש האנושי ומכוונת אותו... מלשון - "הוא יהיה לך לפה ואתה תהיה לו לאלהים" (שמות ד, טז).

חמוש במונח החדש וביידע נוסף שפגשתי במסעיי, חזרתי שוב אל פרק כב' של בראשית, צפיתי בו בשנית וכתבתי סדרה בשם "עקדת יצחק" בת 18 פרקים שאין לתוכנה קשר וחצי קשר עם מונחי העקדה הקלאסים... בעצם וכאשר חזרתי בשנית אל פרק העקדה ובחנתי אותו, ראיתי עד כמה הנוסח מדויק ומתלבש על המונחים החדשים שבאמתחתי... התוודעתי שם לרמת דיוק שלא היכרתי מעודי. תהיתי איך לא ראיתי את ההבחנות המדויקות האלו לפני כן? תהיתי איך ההבחנות הללו ברמת הדיוק זו יכלו לחמוק מעיני... השתוממתי איך יכלתי לחבור אל החיבור הראשון אודות יצחק אברהם והמאכלת...

היום כשאני חוזר ל - כב' של בראשית אני פוגש בעולם אחר ושונה הרחוק מאוד מהעולם שפגשתי בסדרה האחרונה, אותה כתבתי רק לפני שנה... עשיתי את הניסוי ודיפדפתי ממש הרגע באחד הפרקים של הסדרה - וכן ראיתי עד כמה הוא רחוק מתפיסתי וממושגיי הנוכחים. היום אני רואה עד כמה דייק מחבר התורה בכל משפט ואות, ולמעשה גם בסדרה וגם במאמר שלפניה הבחנתי באותה תכונה של דיוק ואף תיעדתי את הבחנתי...

אני מבקש לחזור שוב אל המשפט הפותח את התורה:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. ואני רוצה לציין שבסדרת "שבעת ימי הבריאה" שאני כותב והפרק הזה בעצם הוא הפרק החותם - חזרתי לפחות 20 פעם אל הפסוק הזה ובכל פעם פגשתי בנושא אחר, בעולם אחר ובתפיסה שונה בעלת מינוחים כה שונים מהראשונים... בכל ביקור וביקור מצאתי את המונחים המדויקים המשתלבים באופן כה מדויק ומכוון, עם שלל המונחים המקשרים אותי עם יתר פינות התורה. מי שעיין בסדרה יכול לעמוד בקלות על ההבחנה הזו.
טירדה לאמונה עייפות תודעה לעקוב אחרי מסקנות האמת המוחלטת גמישות עקדת יצחק פיזיקה צורות הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... חלק בלתי נפרד מהשלמות האלוהית. מה משמעות הסיפור על המלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו? המשל של רבי נחמן על המלך ובנו הוא עמוק ביותר. המלך מייצג את האלוהים, והבן מייצג את הבריאה, את כל מה שנראה כנפרד מאלוהים. בדרך כלל, מלך מוסר את המלוכה רק לאחר מותו. כאן, המלך מחליט למסור את המלוכה לבנו עוד בחייו, מה שמסמל שהבריאה היא מלך בדיוק כמו האל עצמו. הרעיון הוא שמצד האמת אין הבדל בין אלוהים לעולם - הנפרדות היא רק אשליה, והאחדות של המציאות קיימת גם בתוך העולם המפוצל שנראה לנו נפרד מהבורא. כלומר, המלך (אלוהים) עדיין קיים, ועדיין שולט, אך בו בזמן גם הבן (הבריאה) הוא מלך. זוהי אחדות מוחלטת בין הבורא לבריאה. רבי נחמן מסביר שהמלך אף פעם לא מת, וכך גם האחדות והשלמות שלפני הבריאה ממשיכות להתקיים גם בתוך הבריאה. איך מתמודד האדם עם שכחת המלוכה (הירידה מהמלוכה)? רבי נחמן מתאר שהמלך חוזה בכוכבים ... לשאול שאלות קשות, אפילו להתמודד עם הפרדוקסים והקושיות העמוקות ביותר (החלל הפנוי). אך בשימוש נכון, בשכל העמוק באמת, האדם מגיע להבנה שהכל אחד, שאין הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, שאין טוב ורע בנפרד - הכל שלמות אחת. זו נקראת ההתכללות במחויב המציאות. החכמה ... גם ברגעים הקשים עצמם, מבלי לחפש בהם צד טוב. הוא שמח לא כי זה לטובה, אלא כי עצם קיומם של הדברים הרעים הוא עצמו חלק מהשלמות האלוהית. המשל על המלך ובנו - הבן המלך כמשל לבריאה המלך בסיפור מסמל את הבורא, והבן מסמל את הבריאה כולה. אך הבן המלך אינו רק האדם, אלא כל המציאות כולה. הבריאה כולה היא בן המלך, משום שהיא ההשתקפות של הרצון האלוהי. רצה המלך למסור את המלוכה לבנו ... דרך חוויית האחדות המסר המרכזי הוא שכל אדם הוא הבן המלך, שכל אדם נמצא בנפרדות מתוך שכחה של האחדות. אם האדם ישתמש בשכלו ויתבונן עד הסוף, הוא יגלה שאין הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, ואז יחזור להיות המלך האמיתי - יחיה מתוך שמחה שאינה תלויה בדבר. אליעד עכשיו ... אלוהים מוליד ילד, מי זה הילד העולם. אלוהים מוליד ילדה, מי זו הילדה העולם. לא משנה. כל בחינה נמוכה יש יש אב ויש בן, מה שנקרא אבן, משם רואה אבן ישראל. האב פירושו לפני הבריאה הבן פירושו אחרי הבריאה. זאת אומרת שכאשר רבי נחמן מדבר על הבן של המלך הוא בעצם מדבר על הבחינת בן של המלך ... הוא כביכול נח בצד והבן שלו הוא כביכול שולט במלוכה. זאת אומרת, שכלפי חוץ בכלל נראה שהבן הוא מלך והמלך נח בצד. אבל המלך לא מת. מה בעצם זה מרמז. שי שתי בחינות בחינה של הבריאה, בחינה שלפני הבריאה ובחינה של אחרי הבריאה. הבחינה של האין והבחינה של היש, האחדות והנפרדות, אלוהים והעולם וכו וכו. ורצה המלך ... אז אם אחד מספיק שהוא אינסופי זה מבטל את כל שאר הישויות, אז איך זה יכול להיות ולמרות שאמרתי דבר והיפוכו אף על פי כן זה ככה. זאת אומרת מצד האמת, כל הישויות שנפרדות אחרי הבריאה הן באחדות. כי לפי הבריאה יש לנו ישות אחת ואחרי הבריאה יש לנו הרבה ישויות וכל הישויות שנפרדות אחרי הבריאה כולן הן בעצם, כל אחת ואחת, היא שוות ערך מוחלט לישות האחת שהיתה לפני הבריאה. זאת אומרת, כמו שלפני הבריאה הכל היה אחד מוחלט ככה אמצעות הדעלמה איכה אמר להם - פה. הצביע עליהם פה. כל מקום זה ... יהיו אלוהים ולכולם יהיה טוב אותה מידה. ומאחר שאלוהים יש לו יכולת אינסופי וטוב אינסופי הוא ברא אינסוף אלוהים כמותו. זאת אומרת, להבין את העניין - זה לא שיש אלוהים אחד ובריאה וצמצומים אלא יש לנו אינסוף אלוהים. עכשיו, נכון שזה נגד השכל, אבל מי שיחקור ויתבונן בסוף יגלה שזה הדבר. שכל צמצום הוא בעצם אינסוף, הוא אחד באחדות מוחלטת עם לפני הבריאה. לפני הבריאה פירושו של מה שאתה יודע על מה שהיה לפי הבריאה זה נכון בעצם על מה שקורה אחרי הבריאה. את אומרת של מה שאתה יודע לגבי אלוהים לפני הבריאה זה נכון לגבי כל צמצום וצמצום שקיים בתוך הבריאה. ולכן האמת, למה כי מחוייב המציאות ואפשרי המציאות הם שני צדדים של אותו מטבע. יש לנו ... וכמובן שלא תהיה פה טעות, אני לא מדבר על האלוהים היהודי. כי הוא עדיין לא נמצא באחדות. האלוהים היהודי הוא בעצם השטן, כפי שאמרתי כמה פעמים, למה הוא השטן כי הוא נפרד מן הבריאה. אחרי שאנחנו מגיעים לאלוהים האמיתי שהוא ברא את האלוהים היהודי שהוא בעצם השטן, ...
מהי תכלית הבריאה? להתקרב / להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית?
... תכלית הבריאה? להתקרב להתרחק מהבורא? אולי אין תכלית? טיעון: תכלית הבריאה היא להתקרב לבורא ולחזור להיות באחדות עם ... להגיע אל השלמות, יש להתחבר אל הבורא. סוף טיעון. הפרכה: אילו תכלית הבריאה הייתה כדי להתקרב לבורא, אז ממילא הבורא לא היה בורא את הבריאה. אילו תכלית הבריאה היא להיות באחדות עם הבורא, הבורא היה יכול שלא לברוא את הבריאה ולהשאיר את הכל באחדות עם עצמו, ואז ממילא לא היה חסר דבר. אז מהי תכלית הבריאה? תשובות אפשריות: 1 - אין תכלית לבריאה. הבריאה היא היוצא מן הכלל. דהיינו, גם אם לכל דבר יש תכלית, לבריאה עצמה אין תכלית כלשהי. 2 - איננו מבינים את תכלית הבריאה. 3 - תכלית הבריאה היא להתרחק מהבורא. הוכחה: הבריאה עצמה. מכך שיש בריאה ניתן להבין שהבורא עצמו רצה שתהיה ישות נפרדת ... להתאחד עם הבורא, זה נגד רצון הבורא, כי אחרת הוא לא היה בורא את הבריאה. נשאל: למה שתכלית הבריאה תהיה להתרחק מהבורא? נשיב: 1 - איננו מבינים את התכלית, אך זו התכלית וניתן להבין אותה מעצם תהליך הבריאה. 2 - הבורא הוא שיא החוסר שלמות. לבורא היה רע. ומשום כך הבורא ברא את הבריאה , כדי שיהיה מישהו אחר שהוא אינו אלוהים ושיהיה לו טוב. זא תכלית הבריאה היא להתרחק מהבורא, כדי להגשים את רצונו של אלוהים בבריאה שנפרדת ממנו. ...
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה
... נעלם, ואיתו גם רוב הסבל. הסבל קיים כל עוד יש ספק. מהי מחשבת הבריאה ואיך היא קשורה לאושר? מחשבת הבריאה, לפי אליעד, היא ההבנה שכל ... שטרם נולד - לפני שהוא נפרד מהוריו הוא מאוחד איתם לחלוטין. כך הבריאה כולה הייתה מאוחדת לחלוטין ... שגם אלוהים לא מרוצה לגמרי, אחרת לא היה צורך בשום פעולה ובשום בריאה. ההוכחה שהוא מביא לכך היא ... למנוחה ולאושר מלא, שזהו העולם הבא (יום שכולו שבת). מהי מחשבת הבריאה וכיצד היא קשורה לאהבה שבדעת? אליעד מתאר את מחשבת הבריאה דרך דוגמה של ילד ואבא: לפני ... הוא היה מאוחד לחלוטין בתוך אביו, וכשנולד הפך לישות נפרדת. כך הבריאה הייתה לפני יצירתה מאוחדת ... לשורשה משמעות השבת והחזרה בתשובה לפי רבי נחמן הבנת מחשבת הבריאה ואהבה שבדעת כיצד מתקשרת ... ושוב לרמה עמוקה יותר של אחדות ותחושת להיות אלוהים. מהי מחשבת הבריאה וכיצד היא קשורה לאהבה ... כולנו היינו למעשה חלק מאלוהים כישות אחת. כעת, לפי האנלוגיה, הבריאה כולה היא מחשבה שאלוהים ... וכיצד הוא קשור לרעיון האין - סוף? אליעד מציין שהכוח החושב את הבריאה נמצא מחוץ לכל הדברים - ... לבין מה שבתוכו. כמו שהפיל הדמיוני כולו נמצא במחשבה שלך, כך כל הבריאה נמצאת בתוך המחשבה של ... לשורשה משמעות השבת והחזרה בתשובה לפי רבי נחמן הבנת מחשבת הבריאה ואהבה שבדעת איך האמת משפיעה ... העולם הם נפגשים, זה דבר והיפוכו. שאלה: תדבר בבקשה על מחשבת הבריאה. אליעד: מה אתה יודע על מחשבת הבריאה? שאלה: שכול הבריאה זה בעצם מחשבה. אליעד: מי ... שלו, זוכה להתגלות האהבה שבדעת, מה זאת אומרת? שהוא אוהב את הבריאה כפי שהבורא אהב אותה לפני שהוא ברא אותה עכשיו אסביר מה היא מחשבת הבריאה. ניקח למשל ילד ואבא, אלו ... לאבא, אבל כשהוא יוצא החוצה הוא נפרד מהאבא. עכשיו אותו דבר הבריאה, לפני בריאת העולם כל הדבר ... אני זה אלוהים, אין אני ולא אני, הכל אחד, עכשיו הבורא הוציא את הבריאה מכוח אל הפועל, מה זה אומר הוציא, חשב את הבריאה, הוא חושב את הבריאה , למשל אתה מדמיין פיל, הפיל ... יש כוח ראשון, שעושה את הכל כל הזמן, וההבנה הזאת מובילה למחשבת הבריאה, שיש משהו שחושב את הבריאה, שתבין שכול העולם כולו הוא ...
אלוהים - חלק 16 - הוכחה לכך שאלוהים *אינו* הישות היחידה שקדמה לעולם!
... העולם? אם נאמר שאכן כבר לפני הבריאה היה הבדל בין חלקים שונים בתוך המהות של הבורא, הרי שממילא הבורא עצמו הוא כבר גם ישות שמורכבת מחלקים שונים שאינה אין ... וכולי. ואם ננסה לומר, שבטרם הבריאה, לא היה שום הבדל בין מהותו העצמית של הבורא, לבין המהות של החלק העצמי שממנו, לאחר מכן, הבורא ברא את העולם, הרי שנוכל ... שהבורא לקח חלק מעצמו לצורך הבריאה, כדי להתחמק מלומר שהוא ברא את העולם מישות שהיא אינה הוא כנל, הרי שבעצם אנחנו אומרים כי כבר בטרם הבריאה היה הבדל כלשהו בין הבורא עצמו, לבין חלק כלשהו ממנו, שברמת הפוטנציאל הסופי שלו היעוד הסופי שלו וכולי, לבסוף נוצר ממנו ... כך, הרי שאז אפשרי לומר כי לפני הבריאה לא היה שום הבדל בתוך הבורא עצמו בין שום דבר לשם דבר. ופשוט ברגע הבריאה, הבורא עצמו הפך את עצמו כולו לבריאה עצמה ולעולם עצמו, וכי הוא עצמו אינו קיים יותר לחלוטין. בהסבר הנל אנחנו אומרים כי בטרם הבריאה היה רק אלוהים בלבד כישות יחידה, ללא שום ישות נוספת שממנה נברא העולם. ואת בריאת העולם נסביר כהפיכתה של הישות האחת של ... נתעקש לומר, כי גם עכשיו אחרי הבריאה, עדיין קיימת ישות נפרדת מהעולם, שהיא אלוהים שהוא הבורא שברא את העולם, הרי שזה מחזיר אותנו בעצם לשאלות הנל: האם הייתה ... העולם. ואם ננסה לומר כי לפני הבריאה היה קיים רק אלוהים כישות אחת, וכי הבריאה נגזרה ממהותו של הבורא עצמו, ונתעקש לומר כי לא כל הישות של אלוהים הפכה להיות העולם, אלא רק חלק ממנה וגם עכשיו עדיין יש ... הוא ברא, הרי שזה אומר שלפני הבריאה היה הבדל לפחות ברמת הפוטנציאל הסופי בתוך המהות של הבורא, ואכ הבורא הוא מורכב מדברים שונים, והוא כבר אינו אין סופי וכולי. ונחדד: הבריאה היא בעצם תהליך של הוצאה מ - כוח אל הפועל. גם אם נאמר כי לפני הבריאה הייתה רק ישות אחת בלבד שהיא אלוהים, הרי שאם הדבר שממנו נעשה העולם הוא חלק מאלוהים, הרי שזה אומר שהיה כבר אז הבדל בין ... אז זה מגדיר את אלוהים של אחרי הבריאה וגם את של לפני הבריאה, כישות שמורכבת מחלקים שונים, ואכ היא אינה אין סופית וכולי. סיכום ומסקנות: לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין, משמעותו ... אך אז זה אומר שגם כבר לפני הבריאה היה שינוי בתוך מהותו של הבורא כנל. ולכן אולי אפשר לומר ש: 1 - העולם נוצר מעצמו ללא אלוהים. 2 - העולם מעולם לא נוצר אלא ... כוחות שונים ביניהן. 4 - בטרם הבריאה היה רק אלוהים, וברגע הבריאה הוא העלים את עצמו לגמרי והפך את עצמו לגמרי להיות העולם. רק שאז בעצם עכשיו אין אלוהים, כי אחרת זה יוצר אלוהים מורכב מהותית לפני הבריאה כנל. ...
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
... הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו מה המשמעות של אחדות הסיבה ... ממש, זהות מוחלטת ללא הפרדה. הרעיון מתייחס הן לשלב שקדם לבריאה והן לשלב שאחריה, ואומר באופן חד וברור שכל דבר שקיים, קיים כסיבת עצמו. ... של בני האדם. מה משמעות האמירה שאין הבדל בין לפני הבריאה ואחריה? אליעד מדגיש נקודה מרכזית: שאין כל הבדל בין המצב שלפני הבריאה לבין המצב שלאחריה. לפני הבריאה, הסיבה היתה קיימת במלואה, ואחרי הבריאה התוצאה קיימת במלואה. אך מאחר שהסיבה והתוצאה הן אחד, הן היו קיימות באותה מידה גם לפני וגם אחרי. התהליך של הבריאה לא יצר הבדל אמיתי, אלא רק שינוי תפיסתי באופן שבו האדם מתבונן על המציאות. ... ההבדל בין סיבה לתוצאה לא קיים כלל, ולכן ההבדל בין לפני הבריאה לבין אחרי הבריאה הוא רק ברמת התפיסה האנושית ולא במציאות המוחלטת. מדוע אליעד כהן אומר שזו ... מה משמעות הסיבה והתוצאה באלוהות? האם יש הבדל בין לפני הבריאה לאחריה? מה הקשר בין שכל, סיבה ותוצאה? ...
אלוהים, העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת?
... העולם, הבורא, הבריאה - האם הם אחד? מה האמת? האם הבורא והבריאה הם באמת אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה עמוקה ויסודית העוסקת בשאלת האחדות בין הבורא לבין הבריאה. הנושא המרכזי שעולה בהרצאה הוא התפיסה המקובלת שישנן שתי ישויות: האחת היא הבורא הבלתי מוגבל, והשנייה היא הבריאה המוגבלת. לפי תפיסה זו, יש אלוהים ויש אדם, יש מאציל ויש את מה שנאצל ממנו. אך אליעד מעלה מיד את הנקודה הבסיסית של ההרצאה: האם באמת יש הפרדה בין הבורא והבריאה, או שמא הכל אחד? מה משמעות האמירה שהכל אחד? אליעד מסביר שהרעיון של אחדות הבורא והבריאה מורכב במיוחד. לדבריו, כל ניסיון להגדיר את האמת הוא בלתי אפשרי כי האמת עצמה היא בלתי מוגדרת. כל ניסיון להגדיר דבר מסוים כאמת מוחלטת ... לוגית, אך מחויבת מבחינה מהותית. מהו הסיכום של תפיסת האחדות לפי אליעד כהן? לסיכום, אליעד כהן מסביר שהשאלה האם הבורא והבריאה הם אחד היא שאלה שהתשובה עליה היא גם כן וגם לא וגם כל האפשרויות שביניהן. האמת אינה דבר שניתן להגדיר או לתפוס בשכל רגיל, משום שכל ... אסביר והאמת, זה גם רלוונטי גם לגבי מה שאני מדבר עכשיו. האמת היא דבר בלתי מוגדר, הבורא הוא בלתי מוגדר, הוא אחד עם הבריאה. הוא אחד ובו זמנית הבורא והנברא הן שתי ישויות נפרדות, ובו זמנית יש רק בורא ובו זמנית יש רק נברא, ובו זמנית כל התשובות נכונות, ובו ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... השלישי השתגע והרביעי מת. פרדס הוא משל להתעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים ושל הקשר בין הבורא לבריאה. הביטוי מעשה מרכבה מתייחס להבנת האופן בו הבורא רוכב על הבריאה, כלומר, איך הרוחני (הבורא) מחובר לגשמי (הבריאה) ומקיים אותו. מה משמעות ארבע הבחינות בפרדס? אליעד כהן מפרט על המשמעות של ארבע הבחינות ומסביר שכל אדם בעולם ... את השלבים השונים של ההבנה הרוחנית: הראשון שנכנס בשלום ויצא בשלום - אדם שהגיע להבנה מלאה של החיבור בין הבורא והבריאה. הוא הבין לעומק את אחדות המציאות ואת הקשר בינו לבין הבורא. השני שקיצץ בנטיעות - מתאר אדם שהתחיל להבין את ... הובילו אותו לשיגעון רוחני. הרביעי שמת - אדם שאיבד לחלוטין את החיבור הרוחני, ומתנתק לחלוטין מההבנה של תכלית הבריאה והקשר עם הבורא, ולכן מת מבחינה רוחנית. אליעד כהן מסביר כי מצד האמת אף אחד לא באמת נכנס ויצא בשלום באופן ... צריך לחקור כל הזמן מי ברא את הרצון שלי?, מי ברא את הבחירה שלי?, שכן אם האדם לא ישאל שאלות כאלו, הוא יפריד בין הבריאה לבורא ויהיה בבחינה של מקצץ בנטיעות. כאשר האדם מבין שאין לו באמת בחירה, והוא רק ביטוי של הרצון האלוהי, הוא ... של השכל שלו. הדרך להתגבר על השיגעונות האלו היא לזכור תמיד את המלך שבימיו היה שלום, כלומר, את המצב המקורי לפני הבריאה, שבו הכל היה אחד והייתה אחדות מוחלטת. אדם שיזכור זאת ייכנס ויצא מהגן בשלום ויזכה לאושר פנימי אמיתי. בסיפור ... אותו לבעל חיבור עמוק למציאות האמיתית ולאחדות האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי המשמעות של ... והרביעי מת. המשמעות של פרדס היא התעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים, ובעיקר חקירת הקשר בין הבורא לבריאה. מעשה מרכבה הוא מושג המייצג את ההבנה כיצד הבורא שוכן בתוך הבריאה, כיצד הוא רוכב על שכינתה ומחיה אותה, ומייצג את האינטראקציה בין העליון לתחתון. כלומר, מעשה מרכבה הוא תהליך ... על ארבעת החכמים לא מתאר רק חוויות שונות אלא גם מבטא את הרבדים השונים של חוויית האדם כשהוא חוקר את מהות הבורא והבריאה. כל אחד מהחכמים במשל מבטא שלב בתהליך הרוחני: 1. הראשון שיצא בשלום - מציין את האדם שזוכה להבין את תכלית הבריאה, את החיבור האמיתי עם הבורא, והוא מצליח להבין את הדרך שבה הוא חלק מהמציאות האלוהית. 2. השני שקיצץ בנטיעות - ... את המשמעות העמוקה שלהן, מה שמוביל אותו לשיגעון רוחני. 4. הרביעי שמת - מייצג את האדם שלא מסוגל להבין את תכלית הבריאה עד הסוף, ומפאת חוסר ההבנה, הוא לא יכול להימנע מלהפוך את עצמו למנותק או למת מבחינה רוחנית. מהו תהליך ההבנה הרוחנית? ההבנה של מעשה מרכבה היא קשה מאוד. כל אחד, לפי דרכו, צריך להבין את הקשר בין הבורא לבריאה כדי להשיג את החיבור המלא, שהרי להבין את המהות של הבריאה תלוי בהבנת הבורא עצמו. ברגע שהאדם לא שואל שאלות יסודיות כמו מי ברא את הרצון שלי?, הוא מתחיל לקצץ בנטיעות ומפריד את הבריאה מהבורא, מה שמוביל אותו לטעויות ולסבל רוחני. הבעיה היא שבני אדם רבים לא מבינים שיש שני רשויות, כלומר, את ... בשכל האנושי בלבד, נפרד מן השכל האמיתי. מהו הפתרון להתעלות רוחנית? על מנת להגיע לחיבור מלא עם הבורא ולהבין את הבריאה באמת, אדם צריך לא רק לחקור את השאלות הגדולות, אלא גם לשאול את השאלה מי ברא את אלוהים?. בסופו של דבר, התשובה ... אלא בהבנה שהכל אחד, ושגם השיגעון הרוחני, הקיצוץ בנטיעות, והשאלות האינסופיות הן חלק מהתהליך שדרכו יש לחוות את הבריאה. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה תהליך ההתעלות הרוחנית והשאלות הגדולות הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה הפעם אני רוצה לבאר את הסיפור, ... מה זה מעשה מרכבה? הם ניסו להבין בעצם את רכיבת העליונים על התחתונים, מעשה מרכבה, זה בעצם להבין איך הבורא מחובר לבריאה הבורא רוכב על הבריאה, מה שנקרא סולו לרוכב בערבות, כלומר, רוכב על השכינה שהיא נקראת ערבות, הבורא רוכב עליה מחובר אליה, מחיה אותה מהווה אותה. ולהבין את זה, זו האינטראקציה בין הבורא לבריאה, להבין איך נוצר המסובב הראשון. כי אפשר להגיד שבורא בלי רצון זה עליון, ובורא עם רצון, זה החלק התחתון, איך ... האלוהי האמיתי, אז יש לו 3 בחינות קודם כל הוא נקרא רשע, כי הוא כופר בשכל האמיתי, מקצץ בנטיעות, מפריד בין הבורא לבריאה הוא גם מת כי רשעים בחייהם קרואים מתים, והוא גם משוגע כי הוא משוגע, כי מצד האמת כל מי שלא מבין שהשכל שלנו ... בן אבויה היה צריך לעשות כדי לצאת בשלום? היה אמור לשאול מי ברא את מטטרון? ואז היה יוצא בשלום, מאחר שהפריד את הבריאה מהבורא, וזה באנלוגיה אלינו: אם אדם היה שואל מי ברא את הרצון שלי? והיה מבין שאין לו בחירה הוא לא היה מקצץ בנטיעות ואומר יש אלוהים ויש לי בחירה, זה נקרא לקצץ בנטיעות אתה מפריד את הבריאה מהבורא, כי למה האדם חושב שיש לו בחירה? תשובה: כי הוא לא שואל: מי ברא את הבחירה? מי ברא את הרצון? מי עכשיו ... שלו השכל שלו מרביץ לו ומתעלל בו, ואז על האדם לרוץ לשכל של אלוהים למלך שהיה בימיו שלום, כלומר, השכל של לפני הבריאה היינו להבין שהכל אחד, כי לפני הבריאה הכל היה בשלום, הכל היה אחד. וכאשר האדם מתעמק בנושאים האלו והוא לא מצליח להבין את הפרדוקסים של איך אלוהים ... להבין את זה ולכן יש שאלה. וכאשר אדם חוזר לאותו מלך שהיה בימיו שלום, דהיינו, חוזר לבחינה שמעל הזמן לבחינה שמעל הבריאה, שם שלום אמיתי, אז הוא נכנס לגן בשלום, ויוצא מהגן בשלום וחוזר להיות המלך, ואני יוסיף פה עוד דבר, כי בסיפור ... אם הוא בן מלך או בן שפחה, זה המלך עצמו שחשב שהוא בן שפחה והוא עצמו חזר להיות מלך ואז מה זה הבן שפחה, זה עבד, זו בריאה, שהיא בכלל כפופה לך, לא אתה כפוף לה ושיהיה לכולם, המשך יום של אחדות אמיתית באמת. ...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל, חלק 1
... רק מהפרספקטיבה של הבריאה - המיוצגת על ידי המלכה. מה המשמעות ... רק כדי שיהיה טוב כביכול לבריאה, שהינה הפרדה חלקית מהאחדות המוחלטת. ... אין הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. דרך שניה להגיד שיש אצלו הבדל בין לפני הבריאה לאחרי הבריאה. המה האמת? מחוץ לשני אלה. אבל בתפיסה ... שלו, אין הבדל בין אחרי הבריאה ללפני הבריאה. מבחינתו אין שינוי. עכשיו מה המהות פה. ... הבן. כלומר, מבחינת אחרי הבריאה יש לך בלבול בין הסם החיים שבנפרדות ... אב ובן. הבן זה בפועל אחרי הבריאה, אבל אחרי הבריאה ברגע שהבן יצא מרשות האב עכשיו אפשר ... הבדל בין לפני הביאה לאחרי הבריאה . כל הסיפור הזה לא היה ולא נברא כי אף ... אין הבדל בין לפני ואחרי הבריאה. ש: רגע, בבנים. הבן זה כבר אליעד: יפה, ... זמן לידתה, רק מבחינת הבריאה רק שם מתחיל הסיפור. מבין? וגם השפחה ...
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
מודעות עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות
... עצמית, סודות הבריאה, החלל הפנוי, להבדיל בין יש לאין, יצירה יש מאין, בריאה יש מאין, איך נוצר העולם? התהוות יש מאין, בריאת העולם, סוד הצמצום, מהות וצורה, מהות אחת, ריבוי צורות מהי מהות ... ההרצאה, אליעד כהן עוסק בנושאים של מודעות עצמית, סודות הבריאה, וההבדל בין יש לאין. הוא מסביר את תהליך בריאת העולם והתהוות יש מאין, תוך חיבורם למושגי המקום, הזמן, והצמצום. ... צמצום, יצירה ויש מאין. הוא מציע מבט פנימי כדי להבין את הבריאה, את הבחנה בין יש לאין, ואת השפעתם של חוויות אלו על חיינו. מודעות עצמית בריאת העולם יצירה יש מאין סוד הצמצום ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 10 - הוכחה לכך ש*אין* בורא ראשון יחיד! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... נניח שיש בורא ראשון. נשאל: האם הבורא היה מוכרח לברוא את הבריאה? אם נשיב שכן, אז מכך נסיק כי בוודאי היה מישהו משהו אחר שקדם לו ושהכריח אותו לברוא את הבריאה. אם נשיב שלא, דהיינו, הבורא לא היה מוכרח לברוא את הבריאה, אז נשאל: אם כן מדוע הוא ברא את הבריאה? אם נשיב כי הוא בחר לברוא את הבריאה למרות שהוא לא היה מוכרח, אז נשאל: אז מדוע הוא בחר זאת? האם ... אחרת שקודמת לה. דהיינו, הוא היה יכול לבחור שלא לברוא את הבריאה, אך הוא ברא את הבריאה בלי סיבה, רק כי ככה הוא רצה. אז נמשיך לשאול: ומי ברא את ... נברא מעצמו? בכל מקרה, בשורה התחתונה, מכך שהבורא ברא את הבריאה, ניתן להבין כי משהו כלשהו הכריח אותו לעשות זאת, בין אם זה ... של עצמו, הם אינם עונים על שום דבר, אלא בסך הכל מגדירים את הבריאה הראשונה בצורה אחרת. פירוש: כאשר אומרים שאלוהים בחר לברוא את הרצון של עצמו לברוא את העולם, הרי שבעצם אומרים שהבריאה הראשונה הייתה הרצון העצמי של אלוהים. כך שבעצם השאלה הראשונה של האם הוא היה מוכרח לברוא את הבריאה, במקום שהיא תישאל על בריאת העולם, היא ממשיכה להישאל על ... מדוע הבורא בחר לברוא את הסיבה הראשונה עצמה. זא שינוי הגדרת הבריאה הראשונה מבריאת העולם עצמו, לבריאת הסיבה הראשונה, הרצון העצמי הראשון, אינו פותר דבר, אלא בסך הכל מגדיר את הבריאה הראשונה בצורה אחרת. ובקצרה הטיעון הוא פשוט: ניקח בריאה ראשונה כלשהי, בין אם זה בריאת העולם בריאת הסיבה הראשונה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבריאה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבריאה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הבריאה, איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי להרזיה בנושא הבריאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 19:54:06 - wesi4