ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנה אישית ✔בודהיזם - סוטת קיטאגירי ✔סוטרת קִיטָאגִירִי Kgiri Sutta Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - סוטת קיטאגירי
סוטרת קִיטָאגִירִי

Kgiri Sutta

Majjhima Nikya 70, Majjhimapasapi 20, (M I 473)

כך שמעתי:

פעם אחת הבהגווה נדד בארץ הקָאסִי בחברת קבוצה גדולה של נזירים. אז אמר הבהגווה לנזירים: נזירים, אני לא אוכל ארוחות בלילה [i]. מאחר ואני לא אוכל ארוחות בלילה, אני יודע בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו נזירים, המנעו גם אתם מלאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות.

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיבו הנזירים האלו לבהגווה.

אז, מאוחר יותר, הבהגווה נדד בשלבים בארץ הקאסי והגיע לעיירה קטנה הנקראת קיטאגירי בעיר בני הקאסי, היא קיטאגירי.

באותה העת, שני הנזירים הידועים בשם אַסַגִ'י ופּוּנַבַּסוּקַה, התגוררו בקביעות בקיטאגירי. נזירים רבים פנו אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה ואמרו להם: "אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות בלילה, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו, אדונים, המנעו גם אתם מאכילת ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, גם אתם תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. "

כאשר הדבר נאמר, הנזירים אסג'י ופונבסוקה אמרו לנזירים האלו: "אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אנחנו שאוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על [תועלת] הנחוות בהווה ונחפש אחר [תועלת שתושג] בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים.

כאשר הנזירים הללו לא יכלו לשכנע את הנזירים אסג'י ופונבסוקה, הם הלכו אל הבהגווה, ברכו אותו לכבוד, ולאחר שהתיישבו במקום ראוי פנו אל הבהגווה כך: "אדון נכבד, פנינו אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה ואמרנו להם: 'אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה. אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר, אשר לא אוכלים ארוחות בלילה, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. בואו, אדונים, גם לכם רצוי לא לאכול ארוחות בלילה. אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות. '

"כאשר דבר זה נאמר, אדון נכבד, הנזירים אסג'י ופונבסוקה אמרו לנו: 'אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. אנחנו שאוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים, יודעים בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות: מדוע שנוותר על ההטבות הנחוות בהווה ונחפש אחר אלו [שתושגנה] בעתיד? אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים. ' אדון נכבד, מאחר ולא יכולנו לשכנע את הנזירים אסג'י ופונבסוקה אנו מדווחים על העניין לבהגווה. "

אז אמר הבהגווה לאחד הנזירים "בוא נזיר, קרא לנזירים אסג'י ופונבסוקה במילים האלו: 'המורה קורא לאדונים הנכבדים. '"

"בסדר גמור, אדון נכבד, " השיב הנזיר לבהגווה והלך אל הנזירים אסג'י ופונבסוקה להם אמר: "המורה קורא לכם אדונים נכבדים. " הנזירים אסג'י ופונבסוקה השיבו "בסדר גמור, אדון, ", הלכו אל הבהגווה, ולאחר שברכו אותו בכבוד התיישבו במקום ראוי.

הבהגווה פנה אל שני הנזירים אסג'י ופונבסוקה אשר ישבו במקום ראוי, ואמר להם: "האם זה נכון, נזירים, שנזירים רבים פנו אליכם ואמרו" אדונים נכבדים, הבהגווה ונזירי המסדר לא אוכלים ארוחות בלילה... אם לא תאכלו ארוחות בלילה, תדעו בוודאות בריאות טובה, חופש ממחלות, חיוניות, כוח ונוחות? " האם זה נכון שכאשר הדבר נאמר, אתם השבתם לאותם נזירים: "אדונים נכבדים, אנחנו אוכלים בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים... אנו נאכל בערבים, בבקרים, במשך היום ואחר הצהריים"?

"אכן הדבר, אדון נכבד. "

נזירים, האם אתם מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: "בהתייחס לכל הרגשה שאדם מסוים חווה - הרגשה נעימה כלשהי, או הרגשה לא נעימה כלשהי, או הרגשה שאינה נעימה ואיננה לא - נעימה כלשהי - מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים"?

"לא כך, אדון נכבד. "

" [אך], נזירים, אתם וודאי מבינים את הדהמה שאני מלמד כך: "בעניין זה, עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה נעימה אחרת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה לא נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים, עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ושאינה לא נעימה שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים"?

"כן, אדון נכבד. "

טוב נזירים, אם לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים. " האם היה זה נכון מצדי לומר: "וותרו על הרגשה נעימה זו? "

"לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך]. "

נזירים! רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, רואה במו עיני ומבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על הרגשה נעימה זו. "

נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצדי לומר: "השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה"?

"לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך]. "

נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, רואה, מבחין בוודאות, מבין כך: "עם הרגשה נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר, "השיגו את ההרגשה הנעימה הזו ושהו בה. "

נזירים, אם בהתיחס לזה לא הייתי יודע באמת, לא הייתי בטוח, לא הייתי רואה, לא הייתי מבחין בוודאות, לא הייתי חוזה במו עיני, לא הייתי מבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים", האם היה זה נכון מצידי לומר: "וותרו על ההרגשה הלא - נעימה הזו "?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת, בטוח, מבחין בוודאות, ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על הרגשה לא נעימה זו. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה מסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים! רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה לא - נעימה המסוימת שחווים, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר: "השיגו את ההרגשה הלא נעימה הזו ושהו בה. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים מתעצמים ומצבי תודעה מועילים נחלשים" אני אומר: "וותרו על ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה. "

נזירים, אם לא הייתי יודע באמת.. ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" האם היה זה נכון מצידי לומר: "השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה"?

לא, אדון נכבד, לא היה זה [נכון מצידך].

נזירים, רק משום שאני יודע באמת... ומבין כך: "עם הרגשה מסוימת שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה, מצבי תודעה לא - מועילים נחלשים ומצבי תודעה מועילים מתעצמים" אני אומר: "השיגו את ההרגשה הזו שאינה נעימה ואינה בלתי נעימה ושהו בה. "

נזירים, אינני אומר שכל הנזירים צריכים לפעול בעירנות, לעומת זאת, אינני אומר שכל הנזירים לא צריכים לפעול בעירנות.

נזירים, ישנם הנזירים האלו שהנם ארהנטים, אשר השמידו את הזיהומים, השלימו את התרגול, עשו את שצריך היה לעשות, הניחו את הנטל [ii], השיגו את המטרה העליונה, חתכו את הכבלים והשיגו שחרור מוחלט דרך ידיעה אמיתית. לנזירים אלו אינני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? מאחר ואת מה שהיה צריך לעשות [הם עשו] בעירנות, הם ואינם מסוגלים להיות רשלנים.

[לעומת זאת], ישנם הנזירים האלו אשר הם עדיין חניכים, שעדיין לא השיגו את המטרה, ולפיכך מבקשים [להשיג] את השלווה הבלתי ניתנת להשוואה בה יש הכחדה של הקשרים [iii]. לנזירים אלו אני אומר שעליהם לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אנשים אלו הראויים לכבוד ימצאו מקום המתאים למגורים, יתרועעו עם חברים טובים, ישמרו על הכוחות והיכולות (indriyni) מאוזנים היטב, יתכן ויוכלו להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלהם (abbhi), את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התוצאה של עירנות לגבי נזירים אלה, אני אומר שהם צריכים לפעול בעירנות.

בעולם קיימים שבעה סוגים אלו של אנשים. ומהם השבעה? הם: "משוחרר בשני אופנים" (אוּבְּהַטוֹבְּהָאגַוִוימוּטַה, ubhatobhgavimutta), "משוחרר על ידי חוכמה" (פַּנְיָאוִוימוּטַה, pavimutta), "מתבונן בגוף" (קָאיַסַקְהִי, kyasakkhi), "משיג באמצעות השקפה" (דִיטְהִיפַּטַה, dihipatta), "משוחרר על ידי אמון" (סַדְהָאוִוימוּטַה, saddhvimutta), "הולך בעקבות הדהמה" (דְהַמָאנוּסָארִי, dhammnusr), "הולך בעקבות אמון" (סַדְהָאנוּסָארִי, saddhnusr).

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר בשני אופנים"? נזירים, במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר [iv]. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "משוחרר בשני אופנים". נזירים, לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן.

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר על ידי חוכמה"? נזירים, במקרה זה מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף בשחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה והזיהומים שלו מושמדים. נזירים, גם לנזיר כזה אינני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאת מה שהיה צריך לעשות [הוא עשה] בעירנות, והוא אינו מסוגל להיות רשלן.

ונזירים, איזה אדם מכונה "מתבונן בגוף"? נזירים, במקרה זה, מישהו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר. הוא שוהה בו, הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אדם כזה, נזירים, מכונה "מתבונן בגוף". נזירים, לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים, יתרועע עם ידידים טובים, וישמור על הכוחות והיכולות מאוזנים היטב, יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו, היעד הנעלה של התרגול הרוחני, אשר למענו אנשים ממשפחות טובות פורשים בצדק מחיי בית אל חיים חסרי בית והופכים לנזירים. נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול תמיד בעירנות.

נזירים, איזה אדם מכונה "משיג באמצעות השקפה"? נזירים, במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. הוא חוקר לעומק ובודק באמצעות חוכמה את הדהמה שמלמד הטטהאגטה. אדם כזה, נזירים, מכונה "משיג באמצעות השקפה". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בנחישות.

נזירים, איזה אדם מכונה "משוחרר על ידי אמון"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר אבל הוא רואה באמצעות חוכמה וחלק מהזיהומים שלו מושמדים. אמונו בטטהאגטה מבוסס, מושרש ונטוע. אדם כזה, נזירים, מכונה "משוחרר על ידי אמון". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, איזה אדם מכונה"הולך בעקבות הדהמה"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל הדהמה של הטטהאגטה מקובלת עליו אחרי שהרהר בה באמצעות חוכמה במידה מסויימת. בנוסף, לאדם כזה יש את המעלות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. אדם כזה, נזירים, מכונה "הולך בעקבות הדהמה". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, מיהו האיש המכונה "הולך בעקבות אמון"? במקרה זה, מישהו אינו יוצר מגע באמצעות הגוף עם שחרור שליו א - חומרי אשר מעבר לחומר, והזיהומים שלו לא הושמדו על ידי ראייה באמצעות חוכמה. אבל יש לו די אמון והערכת כבוד כלפי הטטהאגטה. בנוסף, לאדם כזה יש את המעולות הבאות: כוח האמון, כוח המרץ, כוח המודעות, כוח הריכוז, וכוח החכמה. אדם כזה, נזירים, מכונה "הולך בעקבות אמון". נזירים, גם לנזיר כזה אני אומר שעליו עדיין לפעול בעירנות. מדוע? משום שאם אדם זה הראוי לכבוד ימצא מקום המתאים למגורים... יתכן ויוכל להשיג בחיים אלו ממש, באמצעות התפיסה הנעלית שלו, את פרי הארהנטיות שאין דומה לו... נזירים, מאחר ואני רואה בבירור את התועלת הזו של עירנות, אני אומר שנזיר כזה צריך לפעול בעירנות.

נזירים, אני לא מדבר על הגשמת פרי הארהנטיות מייד בתחילה. אכן, נזירים, ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית. נזירים, כיצד ההגשמה של פרי הארהנטיות מושגת באמצעות אימון הדרגתי, באמצעות עשייה הדרגתית, באמצעות התקדמות הדרגתית?

נזירים, עם הופעת האמון [במורה], אדם פונה [אל המורה], לאחר שפנה [אל המורה], הוא נותן את דעתו אליו בכבוד, כך, לאחר שנתן את דעתו, הוא מקשיב בערנות [לדברי המורה], לאחר שהקשיב בערנות, הוא שומע את הדהמה, לאחר ששמע את הדהמה, הוא זוכר אותה, לאחר שזכר אותה, הוא חוקר את המשמעות שלה, לאחר שהוא חוקר את המשמעות שלה, הוא [רואה] שהדהמה נכונה על פי הבנה אישית [שלו], מתעורר בו מרץ, כאשר מתעורר בו מרץ, יש לו יכולת, כשיש לו יכולת, הוא מודט [v], כשהוא מודט, הוא עושה מאמץ עילאי. כשהוא עושה מאמץ עילאי, אז בעזרת תודעה מכוונת היטב ובאינטנסיביות, הוא מגשים באמצעות הגוף את האמת העליונה ורואה אותה באופן חודר באמצעות חוכמה.

אך, נזירים, במקרה זה, לא היה אמון, ולא היתה פניה [למורה], ולא היה כבוד, ולא היתה האזנה או זכירה, ולא היתה הקשבה לדהמה, ולא היתה חקירה של המשמעות, ולא היתה התאמה בין הדהמה להבנה, ולא היה מרץ, ולא היתה יכולת, ולא היתה התבוננות מדיטטיבית, ולא היה מאמץ עילאי. נזירים, אתם לא על הדרך הנכונה. נזירים, אתם הולכים בדרך שגויה. כמה רחוק הלכתם והתרחקתם, אנשים ריקניים, מתורת הלימוד והמשמעת הזו.

נזירים, ישנו הסבר בעל ארבע שורות. כשאדם חכם לומד אותו, הוא יכול להבין את משמעותו מהר. נזירים, אני אציג אותו בפניכם בקצרה. נסו להבין [את משמעות הדרשה] הזו שלי.

"אדון נכבד, מי אנו שנדע את הדהמה? "

יש מורה, נזירים, הרואה חשיבות ברכוש חומרי, אשר יורש טובין חומריים, אשר כבול לרכוש חומרי. אפילו עם מורה כזה אין התמקחות [עם תלמידיו אשר אומרים]: "אנחנו נעשה זאת אם זה יצא כך, אך לא נעשה זאת אם זה יצא אחרת. " נזירים, לא כל שכן הטטהאגטה אשר מנותק לחלוטין מכל רכוש חומרי?

נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, הוא בעל הגישה הנכונה: "הבהגווה הוא המורה, אני תלמידו. הבהגווה יודע, אני לא יודע. "

נזירים, בתלמיד בעל אמון ושכנוע, אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, התורה של המורה משגשגת ומושרשת באופן איתן. נזירים, תלמיד מעין זה הוא בעל הגישה הנכונה הזו: " לא אפחית את מאמצי העזים עד אשר אזכה בפרי הארהנטיות אשר יש להשיג אותו בעזרת חיוניות אדירה, אנרגיה אדירה ולהט אדיר אף אם גופי יוותר רק עם העור, או הגידים, או העצמות, או אף אם הבשר והדם יתייבשו. " נזירים, תלמיד בעל אמון ושכנוע, אשר שם עצמו תחת תורת המורה ומתרגל כיאות, יכול לצפות בוודאות לאחת משתי התוצאות, כלומר, ידיעה בחיים אלו ממש, או אם עדיין נותרת שארית של היאחזות, המצב של אַנָאגָאמִי (angmi), שאינו - שב.

כך דיבר הבהגווה, והנזירים נהנו ושמחו בדבריו.

[i] כלומר, נמנע מלאכול בערב ובלילה. הכוונה שאינו אוכל אחרי שעת צהריים.

[ii] נטל - הנטל של המצרפים שמהווים את האובייקטים להיצמדות, הנטל של הזיהומים (kilesa), והנטל של צורות קרמתיות (abhisakhra).

[iii] קשרים - (yoga) הקשרים של ההיקשרות לחושים, לקיום, להשקפות מוטעות ובורות.

[iv] על פי מסורת התרגול הנהוגה בבורמה זה האופן בו מושג השחרור בקצרה - לאחר שהמתרגל התעלה מעבר לחומריות (rp) תוך מדיטציה בעזרת קונספטואליזציה של אובייקטים חומריים המכונים קָאסִינַה, הוא שוהה במגע של מצב מנטלי עם שחרור שליו ((vimokkha המשויך לג'האנה א - חומרית (הכוללת תופעה מנטלית בלבד). שחרור זה אורך כל עוד שוהים בג'האנה ולכן הוא רגעי בלבד. ההשמדה של הזיהומים מגיעה רק באמצעות ידיעת הדרך ופרי הידיעה. לאחר שהמתרגל רואה את ארבעת אמיתות הנאצלים דרך ידיעת הדרך, הזיהומים המנטליים מושמדים.

[v] מודט [על התופעות] - tuleti מילולית: בוחן, אומד, בודק. עורך התבוננות חוקרת בתופעות המנטליות והפיזיות במאפייניהן של ארעיות, דוקהה, וחוסר - עצמיות, באמצעות מדיטצית ויפסנא.
גשמיות חיים תורה חופש התאמה אני לא יודע היאחזות ויפאסאנה מדיטציות תחושות נעימות פחות טובים בודהיזם
אהבה של ידיעה - מהי אהבה שנובעת מידיעה? ומהי עוצמת אהבה של ידיעה?
...ומהי עוצמת אהבה של ידיעה? רגש של אהבה, הוא רגש של שלמות. והאדם משתוקק בתוכו להרגיש אהבה ולהרגיש את התחושה הטובה של האהבה. כלפי עצמו, סביבתו, והמציאות כולה. והאהבה היא רגש האחדות שיש בין האדם לבין הדבר שאותו הוא אוהב. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל אהבה שיש בעולם, יש לה שורש כלשהו שממנו היא נובעת. וכאשר הדבר שאותו האדם אוהב, קרוב אל האדם, אז עוצמת האהבה שאותה מרגיש האדם גדולה יותר. וכאשר הדבר שאותו אוהב האדם, מתרחק ממנו, על ידי זה האדם מתגעגע יותר...
שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים
שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים
...התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים האם אחרי טוב חייב להגיע רע? אליעד כהן מסביר לעומק על התופעה של שינויים קיצוניים במצב הרוח, תוך התייחסות למאניה דיפרסיה, התקפי חרדה, זעם, דיכאון פתאומי, ונפילת מצב רוח אחרי שימוש בסמים או צריכת סוכר. הנושא המרכזי שהוא דן בו הוא הטענה לפיה אחרי תחושה טובה מאוד חייבת להגיע נפילה רגשית קשה, והוא...
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית
דוגמה לניתוח רגשי, ניתוח העדפה אישית, ניתוח רצון עצמי, ניתוח העדפה רגשית, לא לברוח מהאמת, להסתכל לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית
...לאמת בעיניים, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, חקירה עצמית, מודעות עצמית למה אוכל שמבשלים לך טעים יותר מאוכל שהכנת בעצמך? אליעד כהן מציג דוגמה מפורטת לניתוח רגשי ולהבנת העדפות אישיות דרך המקרה הבא: אדם שם לב שהוא נהנה יותר מאוכל שמישהו אחר מבשל לו, בהשוואה לאוכל שהוא מבשל לעצמו. הוא מציג זאת תחילה כשאלה כללית: למה תמיד יותר טעים לי כשמבשלים לי, מאשר כשאני מבשל לעצמי?. אליעד מפרק את השאלה למספר שאלות משנה: האם ההבדל בטעם קורה תמיד או רק לפעמים?...
התמודדות עם פרידה מבת זוג, געגועים לאקסית, התמודדות עם פרידה מבן זוג, מתגעגע לאקסית, דרכי התמודדות עם פרידה, התמודדות עם כאב פרידה, מתגעגע לחברה שלי, געגועים לאהוב
התמודדות עם פרידה מבת זוג, געגועים לאקסית, התמודדות עם פרידה מבן זוג, מתגעגע לאקסית, דרכי התמודדות עם פרידה, התמודדות עם כאב פרידה, מתגעגע לחברה שלי, געגועים לאהוב
...פרידה מבת זוג, געגועים לאקסית, התמודדות עם פרידה מבן זוג, מתגעגע לאקסית, דרכי התמודדות עם פרידה, התמודדות עם כאב פרידה, מתגעגע לחברה שלי, געגועים לאהוב איך להתמודד עם תחושת החסר אחרי פרידה מבת הזוג? התחושה הקשה ביותר אחרי פרידה מבת זוג היא תחושת החסר - אותו געגוע עמוק שנוצר לאחר שהקשר מסתיים. לפי אליעד כהן, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להבין ולהגדיר בדיוק את החסך שנוצר בעקבות הפרידה. כלומר, האדם צריך לזהות במדויק מה הוא מרגיש שחסר לו - האם זו האהבה...
אלוהים - חלק 16 - הוכחה לכך שאלוהים *אינו* הישות היחידה שקדמה לעולם!
...16 - הוכחה לכך שאלוהים אינו הישות היחידה שקדמה לעולם! הוכחה לכך שאלוהים אינו הישות היחידה שקדמה לעולם! טיעון: אלוהים הוא יחיד. אלוהים הוא הכוח היחיד שברא את העולם וכולי. סוף טיעון. הפרכה: מכך שהעולם קיים, מכך ניתן להוכיח שאין אלוהים אחד ויחיד, אלא יש כמה אלוהים שונים. ונסביר: לומר שאלוהים ברא את העולם, פירושו להגדיר שני מצבים שהם: 1 - לפני בריאת העולם. 2 - אחרי בריאת העולם. נשאל: מה היה לפני בריאת העולם. נשיב: כלום אין העדר מוחלט. ונוסיף: אלוהים...
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
תגמול עובדים, ניהול עובדים, בעיות בשיווק, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים
...יעוץ למנהלים, איך לנהל עובדים? איך לתגמל עובדים? קונפליקטים בארגון, בעיות בארגון, יעוץ עסקי, יעוץ לעסקים, יעוץ ארגוני, לשכנע עובדים איך לתגמל עובדים כשהתוצאות שלהם תלויות בעובדים אחרים? בהרצאה זו מסביר אליעד כהן כיצד לתגמל עובדים כאשר תוצאות העבודה שלהם תלויות באנשים נוספים בארגון. הוא מדגיש כי אחד האתגרים הנפוצים בניהול הוא כיצד להעניק תגמול הוגן לעובד כאשר התוצאה הסופית אינה תלויה רק בו, אלא גם בעובדים אחרים, ולעיתים אף בגורמים חיצוניים. אליעד...
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
אחדות המהות והצורה, להיות אלוהים, למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות
...למה קשה להבין שאתה אלוהים, יש ואין כאחד, אחדות ההוויה והצורות של המציאות איך אני יכול להבין שאני אלוהים אם אני חווה את עצמי כבן אדם? בתחילת השיחה, עולה שאלה מרכזית של אחדות ההוויה והצורה, ושמץ של חוויה אנושית - איך אני, המצומצם, חווה את עצמי רק כבן אדם ולא כאלוהים? התשובה הראשונה שניתנת היא תשובה שקרית, שטוענת שאתה חווה גם את אלוהים וגם את עצמך במינונים שונים. אבל זה עדיין מותיר את השאלה של למה אני חווה את המינון הזה ולא אחר. השאלה נובעת ממקום של...
יציאה מהארון, האם לצאת מהארון או לא? האם להישאר בארון? מצעד הגאווה, נטיות מיניות, טיפולי המרה, זהות מינית, נטייה מינית הומוסקסואלית, חי בארון, האם לספר שבגדתי? האם כדאי לצאת מהארון? רוצה לצאת מהארון
יציאה מהארון, האם לצאת מהארון או לא? האם להישאר בארון? מצעד הגאווה, נטיות מיניות, טיפולי המרה, זהות מינית, נטייה מינית הומוסקסואלית, חי בארון, האם לספר שבגדתי? האם כדאי לצאת מהארון? רוצה לצאת מהארון
...נטיות מיניות, טיפולי המרה, זהות מינית, נטייה מינית הומוסקסואלית, חי בארון, האם לספר שבגדתי? האם כדאי לצאת מהארון? רוצה לצאת מהארון האם כדאי לצאת מהארון או להישאר בארון? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשני סיפורים מרכזיים הקשורים במושג יציאה מהארון. בסיפור הראשון, מוזכר אדם שיש לו בית ובבית יש ארון. סיפור זה מובא במסגרת סיפורי פוגי, ואליעד מציין שהסיפור קיים שם, אף שלא ברור אם הוא אמיתי או מטאפורי. הסיפור השני עוסק באדם שחי בארון במובן של הסתתרות של זהות...
איך לאתר אנשים? איך למצוא אנשים? איך למצוא מישהו? איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך למצוא אבידה?
איך לאתר אנשים? איך למצוא אנשים? איך למצוא מישהו? איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך למצוא אבידה?
...איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו לעשות משהו? איך למצוא אבידה? איך למצוא מישהו שנעלם ולא רוצה ליצור קשר? כאשר מישהו נעלם, בעיקר אם מדובר באדם שחייב לנו שירות או כסף, השאלה הראשונה שצריכה להישאל היא: איך לאתר אותו? אליעד כהן מסביר שהמפתח המרכזי למציאת אנשים הוא זיהוי החסרונות והצרכים שלהם. לפי אליעד, אם לאדם אין חיסרון בכלל - יהיה בלתי אפשרי למצוא אותו. אדם ללא חסרונות היה יכול להסתתר לעד בתוך חדר סגור, בלי לצאת בכלל. אך המציאות היא שלכל אדם ישנם...
הדרך אל האושר המוחלט, איך להגיע לאושר מוחלט? מוחלט ויחסי, לבדוק את השאלה, מה לעשות כשאין תשובה? אין הבדל בין אמת לשקר, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אין הבדל בין יחסי למוחלט
הדרך אל האושר המוחלט, איך להגיע לאושר מוחלט? מוחלט ויחסי, לבדוק את השאלה, מה לעשות כשאין תשובה? אין הבדל בין אמת לשקר, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אין הבדל בין יחסי למוחלט
...השאלה, מה לעשות כשאין תשובה? אין הבדל בין אמת לשקר, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אין הבדל בין יחסי למוחלט איך להגיע לאושר מוחלט, והאם יש הבדל בין יחסי למוחלט? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה בהרצאה זו היא הדרך אל האושר המוחלט, ובפרט השאלה האם בכלל ניתן להגיע לאושר כזה, ומהי הדרך אליו. כדי להבין זאת, אליעד מציג ומסביר שתי תפיסות מרכזיות: הגישה הראשונה היא הגישה של הכל או כלום, שאומרת שאם יש דבר מוחלט, כמו אושר מוחלט או אמת מוחלטת, הרי שאו שאתה נמצא...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו מסמך דתי הינו, ואולי אפילו...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך לחיות. מה...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם גלינו מעל ארצנו ונתרחקנו מעל אדמתינו, בתקופה...
המשפחה - קשר של שתיקה
...להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק? על פני השטח נראה שהאדם השקט, השולט בעצ
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות
דיאטה לרדת במשקל הרגלי אכילה - הצלחות קטנות על הצלחות קטנות חשבתי מה לקחתי על עצמי? זה ממש קטן.. בדיחה... אבל עובדה שלא עשיתי את זה עד היום... אני כאילו מזלזלת במה שאני מצליחה. אני מזכירה לעצמי שעשיתי כמה צעדים בדרך. מה שעשיתי זה לא מבוטל. זה חלק מתהליך שלא הושלם. כמה צעדים בתוך מסע. זה מחזק אותי. לצד חששות שלי מהצעדים הבאים, אני רואה את מה שעשיתי ונותנת לזה את הכבוד הראוי
אימון אישי - להופיע למשחק עם מאמן אישי
...אישי - להופיע למשחק עם מאמן אישי הן כמתאמן מושבע וגם מאמן אישי, אני מבין שהחיים הם משחק ולפעמים זה נראה כאילו שהמשחק הזה מרכיב כמה וכמה משחקים בתוכו. אנחנו משחקים מדי יום במשחק הכסף, משחק הקריירה, משחק הזוגיות, משחק המשפחה, משחק ההנאה ועוד שאר משחקים. בסופו של דבר כולנו רוצים לנצח בכל אחד מהמשחקים האלה בפרט ובמשחק החיים הגדול בכלל. אנחנו רוצים את הכל! אנחנו רוצים להצליח בכל התחומים כדי ליצור הרמוניה בחיים שלנו וליהנות מכל העולמות (המשחקים) השונים...
מסלול הזהב בחיי נישואין חלק א'
...הזהב בחיי נישואין חלק א תקציר המאמר: איך יוצרים חיי נישואין בריאים? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה? האם ניתן להתאהב בבן ת הזוג כל יום מחדש? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה! זהו החלק הראשון של המאמר בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים. נישואין יכולים להיות אחד מהשניים: או מקור להנאות הגדולות ביותר של...
גמילה מהתמכרות - על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות
...מהתמכרות - על תלות שיתופית (codependency) במשפחות בהן קיימת בעיית התמכרות מהי תלות שיתופית? תלות שיתופית (Codependency) מתארת דפוס יחסים בו שני אנשים עונים על הצרכים אחד של השני בדרכים דיספונקציונליות (לא יעילות). דפוס יחסים זה עשוי להופיע בין היתר במשפחות בהן קיימת התמכרות. במקרים אלה התלות השיתופית מאפיינת את מערכת היחסים בין המכור לבין בן משפחה שלו (לדוגמה: הורה וילד, בני זוג). המשמעות הינה קיומה של תלות הדדית בין המכור ובין בן המשפחה, מצד אחד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבנה אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הבנה אישית, האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הבנה אישית, איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, אימון אישי לקריירה, אימון אישי לקשב וריכוז בתחום הבנה אישית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2959 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 04:15:22 - wesi4