ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דמות ✔דמות האישה בקלפי הטארוט - חלק א ✔לאורך ההיסטוריה של המין האנושי, בתרבויות השונות, בסיפורים המיתולוגיים, בדת... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨דמות האישה בקלפי הטארוט - חלק א
לאורך ההיסטוריה של המין האנושי, בתרבויות השונות, בסיפורים המיתולוגיים, בדת ובמקומות נוספים ורבים, נפגוש את אלו הרוצים לדכא את כוחה של האשה. הגברים מאז ומעולם ניסו להיות החזקים, אלו שקובעים את החוקים, אך מאחורי הניסיון להיות המין השולט, הסתתר פחד, פחד מפני כוחם של הנשים...

זו לא המשיכה המינית, או הפחד שהאישה כביכול תעורר את החולשות שלהם שהפחידו אותם, זה לא המשיכה המינית, או הפיתויים שהאישה מציעה, כפי שבוודאי יגידו אנשי הדת ולא הפחד שהגבר לא יוכל לשלוט בעצמו, הוא זה שהפריע. הפחד הוא מפני משהו אחר.

הפחד הוא בפני כוחה של האשה. האישה יכולה לעשות דבר אחד חשוב ומרכזי שהגבר אינו יכול, ומדבר זה פוחדים הגברים יותר מכל - האישה יכולה לתת חיים, והיא הדבר הכי קרוב לכוח הבריאה, לאלוהות.

כוחה של האישה קשור למעגל החיים, מעגל החיים והמוות, היא מחזיקה בסוד החיים. היא זו שנותנת חיים, יוצרת את דור ההמשך, ולא משנה כמה הישגים הזכר יזקוף לזכותו, את דור ההמשך רק האישה תיצור, כך שבסופו של דבר הכוח האמיתי נמצא בידיים שלה.

אם נתבונן על חיי העכבישים, נוכל להתחיל להבין מדוע הגבר כה חושש:

העכבישה היא המרכז של עולם העכבישים: אליה מגיעים הזכרים, היא מגדלת את הצאצאים ודואגת להם. היא מרכז העצבים וכל האחריות הקיומית של בני מינה מונחים על כתפיה. הזכר, ממלא את חלקו כמי שנותן הזרע אולם גורלו שונה. הוא חי חיי נדודים ולאחר שסיים את תפקידו הוא ימות בדרך זו או אחרת.

אגב, גם אם לאחר הזיווג הגורלי בין העכביש לעכבישה, מחליטה העכבישה לשחרר את הזכר (בד"כ כיוון שהיא לא רעבה), הוא לא יחיה יותר מאשר כמה שבועות לאחר הזיווג וימות מוות טבעי.

המעניין כאן הוא שנראה שהעכבישה מושכת עכביש מסוים. היא יודעת מה היא רוצה, ולבסוף הוא מגיע. הייתכן והיא טווה קורים נוספים, בלתי נראים המושכים את העכביש הרצוי? האם היא מכשפת אותו?

מה קורה אצל בני האדם?

הנשים לא כל כך חלשות כפי שהגברים סוברים. הן בעצם מרכז היקום והכל נמשך אליהן: תחילה הגברים, אולם בסופו של דבר החיים עצמם. האישה היא זו היוצרת את החיים, דואגת ומטפחת אותם והכל חייב לעבור דרכה.

גם כאן נראה כאילו האישה מושכת בקורים הבלתי נראים של היקום ולא פעם כשגבר מתאהב באשה הוא טוען שהיא "מכשפת" אותו. הנשים מחזיקות את סודות החיים בדיוק כמו העכבישות, להן יש את הכוח והכל ייעשה כרצונן. כל שנותר להן הוא לטוות את דרכה של האנושות למסלול הנכון.

בשני מאמרים, אני מזמין אתכם לפגוש בשבע הנשים המופיעות בסדרה המרכזית של קלפי הטארוט ולהכיר קצת יותר לעומק את דמותן.

הקיסרית

הכוח המפרה, האישה האימהית

השיעור הרוחני של הקלף

לכולנו יש תפקיד כאן בעולמנו - והוא להיות פוריים. להפרות את כל מה שנמצא סביבנו. זו חובתנו בעולם, וזו גם זכותנו. חובה וזכות זו - להפרות את עולמנו, אינה מתייחסת רק לעיקרון פרו ורבו, והכוונה היא לא רק להביא ילדים לעולם, כי אם לגרום לכל מה שקורה סביבנו להיות מופרה. כך גם נגיע לאושר וסיפוק חומריים, דרך כך שנהייה פוריים בעבודה, בלימודים, במערכות היחסים שלנו, בגינה, בבית ובכל מקום.

במקום שבו אנו לא נהיה פוריים, נמצא את עצמנו סובלים, משועממים, או לא מאושרים, ועלינו לעשות דבר מה בנידון, כיוון שחוסר פריון יהיה הסימן הראשון לחוסר איזון, שיוביל לחוסר סיפוק, התמרמרות, כעס, קנאה, סבל ולבסוף אף יוביל למחלות. זהו עקרון מנחה בחיינו ששומר עלינו, ונותן לנו נקודת התייחסות, דרכו אנו יכולים לשפר את עולמנו ותפקודינו. כאשר אנו פוריים, אנו מחוברים לאנרגיה של שגשוג, הצלחה ואושר.

הקלף בקריאה

בקריאה קלף הקיסרית מייצג פריון, הצלחה ושגשוג. בכל מקום בו נמצא קלף הקיסרית, הוא תמיד יורה על הצלחה. זהו קלף מבורך בטארוט שיכול אף לרמוז על פריון אמיתי כמו ילדים, חתונה, שגשוג כלכלי ועוד ועוד.

דמות האישה בקלף

האישה המיוצגת בקלף תהיה נשית להפליא, רכה ונעימה. היא יפה, מושכת ומטופחת, מודעת לעצמה, בטוחה בעצמה, ויודעת מה היא רוצה.

זו אישה שיודעת לתת ולהעניק אהבה ללא גבול, אך יודעת גם לדרוש לקבל אהבה חזרה ומבקשת שיכירו בנשיות שלה וישעריצו אותה. אישה זו הרמונית וכל דבר בה היא נוגעת מופרה, היא אהודה ואהובה בכל מקום.

הכוהנת הגדולה

כוח המסתורין, האישה המסתורית

השיעור הרוחני של הקלף

הקלף עוסק באחד השיעורים החשובים בקלפים. הוא עוסק בצורך להכיר את החלקים האפלים, הלא מוארים בחיינו. הקלף מראה שללא הכרת חלקים אלו, חיינו ידמו לאדם הנכנס בחושך לחדר. אותו אדם ילך לאט ובחוסר ביטחון, כיוון שהוא מפחד למעוד או לגרום נזק. כל שעליו לעשות הוא להדליק את האור. וכשידליק את האור יוכל לראות טוב יותר לאן הוא הולך ולצעוד בבטחה. הקלף קורא לנו להאיר את החלקים האפלים שלנו. לא החלקים השליליים והרעים שבנו, אלא את אלו שאנו לא רוצים לראות, ושאנו חוששים מפניהם ולא רוצים לגעת בהם. אנו חוששים מפניהם, כיוון שאנו פוחדים מהבלתי ידוע, מהלא מוכר, ויש נטייה טבעית לא להתמודד או להתעמת אתם. אולם עד שלא ניגע בהם לא נהיה שלמים אף פעם.

לכן, קלף הכוהנת הגדולה מראה שזה הזמן ללמוד ולהכיר את כל הצדדים שבנו. זה הזמן להבין כי חוסר הוודאות והמסתורין האופפים את חיינו, ייעלמו כשיתגלה עולמנו הפנימי. כשזה יקרה, נהפוך לאדם שלם, יציב וחזק יותר.

הקלף בקריאה

קלף הכוהנת הגדולה, כמו קלף השוטה, אינו יכול לתת תשובה, ועל אחת כמה וכמה - תשובה סופית. לא ניתן לתת תשובה כאן כיוון שזהו קלף של מסר הקורא לנו לבאר את הנסתר שבנו, ללמוד ולהכיר את כל החלקים מהם אנו חוששים. כשזה ייעשה ישתנה עולמנו והתשובה תבוא מאליה.

כשהקלף מופיע בקריאה, הוא מדבר על חוסר ודאות ומסתורין. דברים רבים לא ברורים בחיינו ותחושתנו היא שאנו הולכים על קצה של תהום, שדבר לא בטוח, אולם בחיים, לא צריכים תמיד "ללכת על בטוח". בחיים יש גם מסתורין וחוסר ודאות ולמרות שאולי אנו לא רואים את זה, אם אנו ניתן לחיים להוביל אותנו אל הלא ידוע, אנו נלמד את השיעור אותו אנו צריכים לעבור, שיעור שיעזור לנו לצמוח ולגדול. שיעור שבסופו הכל יהיה ברור.

דמות האישה בקלף

דמות הכוהנת הגדולה הנה דמות חצויה, החיה בשני עולמות בו זמנית. עולמה הנסתר, האפל והלא מוכר, ועולמה המואר, המוכר. כשדמות זו תהיה לא מאוזנת אנו נפגוש אישה הנצמדת לחלקים המוארים והמוכרים שבחייה, וכמו אדם העומד על קצה צוק, היא תפסע לאט ובאימה צעד אחר צעד בחייה, כשציפורניה אוחזות בפחד במציאות המוכרת על - מנת להבטיח את אחיזתה.

אך באיזה שהוא שלב היא תגלה שמתחתיה אין תהום, והיא כלל אינה עומדת על קצה של צוק. אם היא רק תבטח בעצמה ובכוח המסתורי שקורא לה להבין את שאר החלקים הלא מוארים שבה, ותעשה את הצעד הנועז, חייה ישתנו מבלי היכר. היא כבר לא תחשוש, תהיה מחוברת לכוחה הפנימי, לאינטואיציות שלה, תדע מה נכון לה ואיך להוציא לפועל את רצונותיה.

האישה המיוצגת בקלף זה, גם היא תהיה נשית להפליא, יפה ומושכת, אך יחד עם זאת נראית מהוססת ובמידה רבה מרוחקת ובלתי מושגת.

אישה זו משתייכת לסוג האנשים שנראה שהם זורמים עם החיים ושניתן לכוון אותם לאן שרוצים. כשמבקשים מהן לעשות דבר הן תעשנה "כן, כן" עם הראש, אבל אם ליבן לא יהיה שלם - הן יעשו רק את מה שנכון עבורן. לא ניתן לשלוט בהן והן יודעות יפה מאד לדאוג לעצמן.
לרכוש ביטחון עצמי משיכה קריאה בקלפים שיפור ביטחון עצמי הצלחה התמודדות עם קנאה פחד מפחד חתונה להצליח אלהוריים טארוט אישה בחורה בחורות דמות טארוט נשים קלפי טארוט קריאה בקלפים
איך לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות "דמות נחשקת"? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על "בערך"? להיות חופשי בתוך הדמות
... לשחק את משחק החיים? איך להיות דמות בתוך משחק החיים ותוך כדי זה להרגיש חופשי לחלוטין? מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? איך להיות חופשי בתוך הדמות? איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית? האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? מה הקונפליקט של מי שלא מוכן להתפשר על בערך? להיות חופשי בתוך הדמות מה המשמעות של לחיות בתוך דמות? בשיחה מעמיקה מסביר אליעד כהן שכל אדם חי בתוך דמות, כלומר, בתבנית פנימית שהוא מאמץ לעצמו - תדמית או סיפור מסוים על עצמו ועל איך הוא רוצה שהעולם יראה אותו. הדמות הזו היא למעשה מערכת שלמה של תפיסות, ציפיות והתנהגויות שאדם מאמץ, לעיתים באופן מודע ולעיתים לא מודע. אליעד מדגיש שכל פעולה יומיומית פשוטה, כמו הכנת קפה, סידור הבית או בחירת לבוש, נעשית מתוך דמות מסוימת, שכן כל התנהגות שלנו נובעת מתוך התפקיד שאנחנו לוקחים לעצמנו. מדוע הזדהות יתר עם הדמות מובילה לסבל? אליעד מבהיר שהבעיה העיקרית נוצרת כאשר האדם מזדהה עם הדמות שהוא מגלם עד כדי כך שהוא מאמין שהיא הזהות האמיתית שלו. כשהאדם מחויב יתר על המידה לדמות של המוצלח, הנחמד, האהוב, או כל דמות אחרת, הוא חש פגיע מאוד כשהמציאות לא תואמת את הציפיות שלו. לדוגמה, אדם שרואה את עצמו כמוצלח עם נשים, וכל ערכו העצמי תלוי בזה, ירגיש מושפל במקרה של כישלון ... הבלתי פוסק לשמור על הדמות שלמה, מה שמוביל ללחצים נפשיים ולקושי רגשי. האדם הופך לעבד של הדמות, וכל איום עליה נחווה כהשפלה עצמית קשה. איך אפשר להשתמש בדמות בלי להפוך לעבד שלה? הפתרון שאליעד מציע אינו להימנע להיות בדמות כלל, אלא להבין שהדמות היא כלי או משחק שאפשר להשתמש בו באופן מודע. במקום להזדהות עם הדמות לחלוטין, האדם יכול לבחור להיכנס לתפקידים שונים, אך ללא תחושת חובה פנימית. לדוגמה, אדם יכול לשחק את הדמות של בן זוג רגיש ואוהב מתוך בחירה מודעת, מבלי לחוש שהזהות שלו תלויה בכך. ברגע שהאדם מסוגל לראות בדמות כלי ולא מחויבות מוחלטת, הוא חווה חופש פנימי אמיתי. הוא יכול להיכנס ולצאת מהדמויות ללא מאבק פנימי וללא פחד מהתוצאות, כי הוא יודע שהדמות אינה הזהות האמיתית שלו אלא משחק מודע. מהו הקונפליקט הפנימי בין דמות לחופש? הקונפליקט המרכזי שאליעד מתאר הוא של אנשים שלא מוכנים לחיות חיי כאילו או בערך. אנשים אלו דורשים לחיות באמת, בלי לשקר לעצמם. מצד אחד, הם מבינים שאי אפשר לחיות בלי דמות, כי כל פעולה בעולם נעשית מתוך סיפור או דמות מסוימת. מצד שני, הם לא מוכנים להרגיש שהם משקרים לעצמם או משחקים תפקיד שהוא לא אמיתי. הפתרון לקונפליקט הזה הוא להבין שהבחירה בדמות לא חייבת להיות ממקום של פחד או חולשה, אלא ממקום של מודעות ועוצמה. כשאדם בוחר לשחק דמות מתוך חופש, הוא לא חש מושפל כשהמציאות אינה תואמת בדיוק את הדמות, והוא יכול להמשיך לפעול בעולם בצורה משוחררת ואותנטית. איך לפרק את מנגנון הרצון להיות דמות נחשקת? כדי לשחרר את עצמנו מהכלא של הדמות, אליעד ממליץ לפרק את כל ההנחות והרצונות שעומדים מאחוריה. לדוגמה, אדם רוצה שבת זוגו תראה שהוא מסדר את הבית, כי ... להיות חופשי בתוך הדמות? השלב הגבוה שאליעד מתאר הוא להבין שהחיים הם סדרה של דמויות והבחירה בהן נעשית מתוך מודעות מוחלטת. אדם שמבין שהוא תמיד נמצא בדמות כלשהי, אבל לא מזדהה איתה באופן מוחלט, יכול ליהנות גם מהרגעים של כאב, כי הוא מבין שהוא זה שבוחר לשחק את הדמות. ככל שאדם חווה את חייו כבחירה מודעת של ... לבחור בכל רגע מחדש את התפקיד שהוא רוצה לשחק. איך להתמודד עם תחושת תלות רגשית ואהבה? אליעד מבהיר שתלות רגשית נובעת גם היא מדמות שאנו רוצים לגלם, דמות של אדם אהוב ונחשק. הדרך להשתחרר היא לבדוק האם באמת חייבים את האהבה של האחר כדי להרגיש בעלי ערך. ברגע שהאדם מבין שהצורך באהבה הוא רק סיפור שהוא יצר לעצמו, הוא יכול לבחור להשתחרר מהתלות הזו. האם אפשר לחיות בלי לאבד את עצמי בדמות? אליעד מסביר שכל רגע האדם הוא בעצם דמות מסוימת, אבל כשאנו מודעים לכך שזה משחק, אנחנו יכולים לבחור לשחק אותו ללא פחד. המשמעות האמיתית של חופש היא לחיות מתוך הבנה מלאה שכל מה שאנחנו עושים הוא ... הרגילות ביותר יכולות להיות מקור לשמחה ולאושר אמיתי, כי הן נעשות מתוך מודעות מלאה ומתוך בחירה חופשית ולא מתוך חובה או פחד. מה זה אומר להיות בתוך דמות? איך להשתחרר מתלות בדמות פנימית? איך אפשר לחיות בלי להזדהות עם הדמות שלי? האם אפשר להיות חופשי בתוך דמות? איך הדמות שלי גורמת לי לסבול? איך להתמודד עם הרצון להיות נחשק? מה הקשר בין דמות לחופש פנימי? למה אדם צריך להבין את המהות של דמות כדי להשתחרר מהשפלה פנימית? הדיון המעמיק עם אליעד כהן עוסק בשאלה הבסיסית: למה אנחנו חיים בתוך דמות? מהי בכלל
הצורך להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים / להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי
... להיות בדמות לצורך משחק החיים, הצורך לשחק דמות עבור משחק החיים, לחיות בצורה אותנטית או להיות בדמות, לשחק את משחק החיים בצורה אותנטית, לשחק דמות במשחק החיים, למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? כיצד מתבטאת חוויית השיתוק של האדם שלא שלם עם הדמות שלו? האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? העמדת פנים להעמיד פנים במשחק החיים, איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אמנות הפיתוי מה המשמעות של להיות בדמות וכיצד היא משפיעה על החיים? המושג להיות בדמות, כפי שמסביר אליעד כהן, מתאר מצב שבו האדם אינו מתנהג לפי האמת הפנימית שלו, אלא מגלם איזושהי תדמית או מסכה חיצונית. האדם מאמץ דמות כדי להרשים אחרים, להתאים את עצמו לסביבה החברתית או כדי להרגיש ביטחון. למעשה, אליעד מציין שבאופן טבעי, אדם תמיד נמצא בדמות כלשהי: לבוש, שפת גוף, סגנון דיבור - כולם חלק מדמות חברתית שהאדם מציג, ולכן, אי אפשר להימנע באופן מוחלט מהיות בדמות. למה האדם מרגיש קונפליקט פנימי כאשר הוא בדמות? משתתף בשיחה משתף בקושי גדול שהוא חווה בגלל הדמות שהוא מרגיש מחויב לה. הוא מתאר קונפליקט פנימי מתמשך בין הרצון שלו להיות אותנטי, לבין המשיכה הבלתי נשלטת ... אילו שלושה תהליכים מתקיימים בעת קונפליקט עם הדמות? אליעד כהן מזהה שלושה תהליכים מרכזיים המתרחשים בראשו של אדם בקונפליקט עם הדמות: האדם נכנס לדמות באופן טבעי, מתוך ניסיון להרשים או להתאים את עצמו לסיטואציה, אך אינו שלם איתה. קול פנימי מבקר אותו בחריפות, ומאשים אותו שהוא שקרן, לא אותנטי, ולא הוא ... הוא מרגיש שהוא כלוא בראשו, לא יכול לדבר עם אנשים, ואפילו בקשרים זוגיים הוא מתאר את התחושה שהצד השני לא באמת הכיר אותו, כי הוא תמיד שיחק דמות מסוימת. הוא מציין שהקלה מגיעה רק כשהוא מצליח להשתחרר מהדמות, אבל הקונפליקט נמשך, והוא לא מצליח לשמור על אותנטיות לאורך זמן. האם אפשר בכלל להפסיק להיות בדמות? אליעד מסביר שלא ניתן להפסיק באופן מוחלט להיות בדמות, מכיוון שכל פעולה חברתית היא למעשה סוג של העמדת פנים. גם האדם שחושב שהוא אותנטי, בעצם נכנס לדמות של מישהו שמתאמץ להיות אותנטי. לכן, הפתרון אינו לנסות לא להיות בדמות , אלא ללמוד לנהל את הדמות באופן מודע, מתוך בחירה ומתוך התאמה לסיטואציה. מה ההבדל בין דמות טבעית לדמות מוגזמת? אליעד מדגיש כי יש הבדל משמעותי בין דמות טבעית לבין דמות מוגזמת. כאשר אדם מנסה להיכנס לדמות רחוקה מדי ממצבו הפנימי האמיתי, הוא יחווה דיסוננס פנימי ומתח נפשי קשה. לדוגמה, אדם חסר ביטחון שינסה לשחק גבר גבר באופן מוגזם, ירגיש חוסר נוחות וחרדה. לעומת זאת, דמות טבעית, המתאימה למצבו הפנימי הנוכחי של האדם, תאפשר לו לפעול בצורה נוחה יותר. איך מוצאים את האיזון הנכון בין להיות בדמות לבין להיות עצמך? המפתח הוא המודעות. אליעד ממליץ להכיר בכך שאתה תמיד בדמות מסוימת, אך לבחור את סוג הדמות, מידת ההתאמה שלה ועוצמתה בצורה מודעת. הוא מדגיש שאין צורך לחכות לפתרון מוחלט של הקונפליקט לפני הפעולה, אלא להכיר בכך שיש קונפליקט ולפעול למרות הספקות. כך ניתן להשתמש בדמות ככלי יעיל במקום להפוך לעבד שלה. כיצד דמויות מסוימות משפיעות על הדימוי העצמי? אליעד מביא דוגמה מאנשים שלמדו טכניקות של אמנות הפיתוי, שהופכים לדמות בטוחה מאוד אך לא אותנטית. אנשים אלה מתארים תחושות קשות של בלבול, כי הם מרגישים שמשקרים לעצמם. אליעד מדגיש שמי שלומד אצלו לא יכול עוד להזדהות עם שקרים עצמיים, ולכן צריך לפתח דמות מדויקת וגמישה, שתאפשר לו לפעול מתוך מודעות אמיתית. איך מתמודדים עם פחד מכישלון או חוסר קבלה? אליעד מסביר שהפחד מכישלון הוא טבעי, אך הוא אינו צריך לנהל ...
איך להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח / גבר מושך / איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים?
... להשתחרר מהרצון להיות דמות מסוימת? לדוגמה הרצון להיות ולהרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים? איך להשתחרר מתחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת? איך לא לפעול על אוטומט? מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? האם אתה באמת מוכן להיות אדם רגיל? מה קורה כשמשתחררים מהדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? ניתוח מחשבה של בן אדם, שמרגיש שהוא כל הזמן מתאמץ להיות דמות מסוימת, לשחק דמות מסוימת. לדוגמה הוא כל הזמן מנסה להרגיש גבר מוצלח גבר מושך איש עסקים וכיוב. מכך נוצרת תחושת שעבוד לרצון כל הזמן להיות ולהרגיש דמות מסוימת. בהנחה שהאדם רוצה להשתחרר מהרצון הזה להיות הדמות הזאת, הוא צריך לעשות 2 דברים מרכזיים. 1 - לנתח את הדמות, להבין למה אני רוצה להיות X? איך זה משפיע עלי בפעולות ספציפיות? מה ההיגיון ברצון להיות הדמות הזאת? לעשות רציונליזציה לדמות הזאת. איך היא מתבטאת בכל פעולה ביום יום. המטרה של הניתוח, היא להפסיק לפעול בצורה אוטומטית, כדי שיהיה ניתן לשלוט בדמות הזאת שרצה בצורה אוטומטית ומתוך הרגל. 2 - לנסות להבין מה הטוב שיוצא להיות הדמות הזאת ולמה אני לא באמת רק רוצה להשתחרר מהדמות הזאת. לדוגמה, הדמות הזאת, ... באמת רוצה להיות אדם רגיל. במהות, לחפש את העוגנים שהמוח לא רוצה להשתחרר מהדמות. כדי שתהיה אפשרות לבחור לשחרר אותם או לקבל אותם בצורה מודעת. מדוע אנשים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת בחיים? אנשים רבים מרגישים שהם משחקים דמות מסוימת, כגון הגבר המוצלח, האישה האטרקטיבית, איש העסקים המצליח, וכו. תחושה זו יוצרת מצב שבו האדם נמצא כל הזמן בשעבוד פנימי לרצון להיות דמות ספציפית, מה שגורם לו סבל מתמשך. אליעד כהן מסביר שכדי להשתחרר מהשעבוד הזה, יש צורך בשני תהליכים מרכזיים: מה התהליך הראשון לשחרור מתחושת השעבוד לדמות? התהליך הראשון הוא ניתוח רציונלי ומדויק של הדמות שאנו מנסים להיות: למה אני רוצה להיות הדמות הזאת? איך הרצון הזה משפיע על הפעולות שלי ביומיום? מה ההיגיון ... לנו ריגושים, משמעות, תחושת ערך עצמי. היא מאפשרת לנו להגשים פנטזיות או חלומות. היא נותנת תחושה שאנחנו מיוחדים או שונים מאחרים. בשיחה מפורטת בין אליעד לאדם שמרגיש שעבוד לדמות מסוימת, האדם מסביר שהוא תמיד מנסה לשחק דמות מוצלחת, אבל מצד שני הוא כבר לא רוצה את זה כי הוא מבין שזה משעבד אותו וגורם לו סבל. אליעד שואל אותו: אתה באמת רוצה להשתחרר מזה או שאתה עדיין נהנה מהריגוש ... ויותר איך הדמות הזאת משפיעה עליך בכל פעולה, אתה תוכל לבחור בצורה מודעת אם לפעול ממנה או לא. ברגע שאתה מודע לזה, כבר לא מדובר באוטומט. האדם מתאר איך כשהוא לא מנסה להיות בדמות, הוא פתאום רואה את העולם אחרת: פתאום אני רואה את הצבעים, אני מרגיש חי, אני נהנה מהרגע. החיים נהיים הרבה יותר טבעיים ופשוטים. מה קורה כשמשתחררים מהדמות? ... כמו ללכת ברחוב, להתאמן בצורה טבעית, להכין לעצמו ארוחה פשוטה, לשבת בשמש, להסתכל על חתולים או ציפורים. אליעד אומר שזו דרך טובה להבין איך באמת היינו חיים בלי הלחץ להיות דמות מסוימת. מהי אהבה טבעית לעומת אהבה נפולה? בהמשך השיחה, אליעד נוגע גם בנושא האהבה ומסביר שאהבה טבעית היא אהבה שאינה תלויה בדבר, אהבה שהיא תחושה טבעית של האדם כלפי כל העולם. כאשר האהבה נופלת ומתמקדת רק באדם מסוים או בדמות מסוימת, היא הופכת לתלותית ויוצרת סבל. אליעד אומר לאדם: פעם אהבת את כל העולם, היום כל האהבה שלך נפלה על בחורה מסוימת. זו אהבה נפולה, ולכן אתה סובל. איך ... רגשית מהדמות ולהבין לעומק מה מאבדים כשמשתחררים ממנה. כאשר אדם עובר את שני התהליכים הללו, הוא יכול להתחיל לבחור בחופשיות כיצד הוא רוצה לפעול בכל רגע. הוא כבר לא משועבד לדמות אלא חי מתוך בחירה מודעת. איך להשתחרר מתחושת שעבוד לדמות? מהי אהבה נפולה? כיצד לחיות חיים פשוטים וטבעיים? איך להיות מודע לפעולות שלי? איך להיפרד מדמות שאני משחק? מדוע אני רוצה להיות דמות מסוימת? מדוע אני כל הזמן מרגיש שאני משחק דמות מסוימת? הדיאלוג הבא מתאר שיחה מפורטת וארוכה בין אדם שמרגיש שהוא כל הזמן משחק דמות לבין אליעד כהן. השיחה ממחישה שלב אחר שלב את תהליך ההבנה, החקירה והפרידה מהשעבוד לדמות. האדם: אני מרגיש שאני כל הזמן חייב לשחק דמות. אני כל הזמן מנסה להיות משהו מיוחד, מישהו מוצלח, מושך או חכם. זה ממש מתיש אותי. אליעד: בוא נעצור ונבדוק. איזו דמות אתה מנסה להיות הכי הרבה? האדם: בעיקר הגבר המוצלח או איש העסקים, מישהו שאנשים יעריכו ויגידו וואו, איזה גבר מצליח. אליעד: אוקיי. עכשיו בוא נשאל שאלה: למה ... רגיל? האדם: אם אני רגיל, מה הערך שלי בכלל? מי יאהב אותי? מי ירצה אותי? אני אהיה סתם עוד אחד. אליעד: האם אתה מבין שהמחשבה הזו היא בדיוק השורש של הסבל שלך? כל עוד אתה תלוי בדמות כדי לא להרגיש סתם אדם רגיל, אתה בשעבוד תמידי. מהי החשיבות של זיהוי האוטומט? האדם: אז איך יוצאים מהשעבוד הזה? אליעד: קודם כל, תתחיל בלראות איך הדמות ... מדמיין את זה? האדם: מרגיע מאוד. אני מרגיש פתאום שאני חי, שהכל פשוט ויפה. אין לחץ, אין מתח, אין צורך להרשים. אליעד: עכשיו אתה מתחיל להבין מה היתרון האמיתי של חיים ללא דמות. מהו תהליך הפרידה הרגשית מהדמות? האדם: אבל אני עדיין מרגיש שאני לא יכול לשחרר את זה לגמרי. כאילו קשה לי לוותר על הריגושים שזה נותן. אליעד: כאן אתה צריך ... התחושה כשנפרדים מהדמות? האדם: אני מבין. לפעמים אני כבר מצליח להרגיש את זה. אני מסתכל על העולם ופתאום אני רואה צבעים, פתאום מרגיש חי. אליעד: זו בדיוק החוויה. החיים ללא דמות הם חיים של זרימה, ללא לחץ. אתה חי את הרגע באופן טבעי, בלי הצורך להיות מישהו ספציפי. האדם: אבל עדיין יש לי פחד לפעמים שאני חוזר לדמות. אליעד: זה בסדר. תהליך הפרידה מהדמות הוא תהליך מתמשך. בכל פעם שתשים לב שאתה חוזר אליה, פשוט תבדוק מחדש: האם באמת כדאי לי לשחק אותה עכשיו? מה יוצא לי מזה? ... אותה או לחיות חיים פשוטים, טבעיים ומודעים. השחרור האמיתי הוא האפשרות לבחור, בלי להיות משועבד לצורך להיות מישהו ספציפי. למה אני תמיד מנסה להיות מישהו? איך להפסיק לשחק דמות? מה זה לחיות בצורה טבעית ופשוטה? איך להשתחרר מהצורך להרשים אנשים? מדוע מפחיד אותי להיות אדם רגיל? ...
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
מחלת השחקן, הפרעת השחקן, הפרעה נפשית של שחקנים, הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it
... הזדהות עם הדמות שלך, משחק דמות, אדם שחקן, לא יודע מי אני באמת, מה אני באמת רוצה? מעשה מהתבואה המשוגעת, סיפורי מעשיות, fake it till you make it מהי הפרעת ... השחקן היא מצב שבו אדם נכנס לתוך דמות בצורה כל כך חזקה, עד שהוא מתחיל לאבד קשר עם הזהות האמיתית שלו. אליעד כהן מסביר שכאשר אדם משחק דמות באופן קבוע ובמיוחד כשעושה זאת בצורה מוצלחת, הוא יכול לשכוח האם הרגשות, המחשבות, והתגובות שלו אמיתיים, או שזו רק דמות שהוא אימץ. ככל שהאדם שחקן טוב יותר, כך גדל הסיכון שהוא יזדהה עם הדמות ויאמין שהיא מייצגת את מי שהוא באמת. לדוגמה, כאשר אדם כועס במסגרת משחק דמות, בהתחלה הוא יודע שהכעס הוא חלק מהמשחק. אך ככל שהוא שחקן טוב יותר, הוא עלול להתחיל להאמין שהכעס אמיתי, עד לנקודה שבה הוא ... מגיע לראיון עבודה, הוא משחק דמות של מישהו שמתעניין בתפקיד ובחברה. בשלב מסוים, הוא עלול להאמין באמת שהוא מעוניין בתפקיד, אף שבתחילת הדרך הוא ידע שהמוטיבציה ... האמיתית שלך. מדוע קשה להיות מודע לדמות ולאמת הפנימית בו זמנית? אליעד כהן מסביר שקשה מאוד לשמור על מודעות כפולה: להיות בדמות ובאותו הזמן להיות מודע לזה שאתה רק משחק דמות. למשל, כשאתה מדבר עם מישהו, קשה לומר דבר אחד ולחשוב דבר אחר בו זמנית. אם אתה שחקן לא טוב מספיק, לא תוכל להחזיק את שני המצבים בו זמנית, כלומר, גם לשחק דמות וגם לזכור כל הזמן את האמת האמיתית שלך. עם זאת, אליעד מציג דוגמה של אלוהים כשחקן מושלם - אלוהים יכול לשחק דמות באופן מושלם ובו זמנית להישאר מודע לחלוטין לאמת. כלומר, לפי אליעד, שחקן מושלם יכול לפעול בדמות באופן מלא ועדיין לשמור על מודעות לכך שזוהי רק דמות ולא זהותו האמיתית. איך המשל מעשה מהתבואה המשוגעת קשור להפרעת השחקן? אליעד כהן מציג את הסיפור של מעשה מהתבואה המשוגעת, שבו ... שהוא מדגים כיצד אדם יכול לשחק דמות - במקרה זה, את דמות המשוגע - ולשכוח לחלוטין שהוא משחק. כדי להימנע מכך, צריך אדם לזכור שהוא משחק דמות, אך האתגר הוא שהאדם בדרך כלל שוכח לשים את הסימן על המצח ולהזכיר לעצמו את האמת. האם אפשר למנוע את ההזדהות עם הדמות מראש? ... לשמור על מודעות לכך שאתה משחק דמות, אך מסביר שזה דורש מאמץ ומודעות גבוהה, שלא תמיד זמינה לאדם, במיוחד כשהוא נכנס למשחק בצורה חזקה. למעשה, אליעד מתייחס לכך ... השחקן? איך לזהות הזדהות יתר עם דמות? מה זה מעשה מהתבואה המשוגעת? איך להימנע מלהזדהות עם דמות שאני משחק? מה הקשר בין משחק דמות לאובדן זהות? איך לשמור על אותנטיות בזמן משחק דמות? החיצוני משפיע על הפנימי, לא יודע מי אני באמת, למה לא להאמין לעצמי? איך להיות שחקן יותר טוב? ...
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
למה לא להרגיש טוב יותר מידי? העמדת פנים בזוגיות, איך להרגיש טוב במינון הנכון? איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט
... איך להיות מאושר לאורך זמן? איך לא לפחד מנטישה? איך לא לפחד להרגיש רע? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דמות בזוגיות, דמות בדייט למה לא כדאי להרגיש טוב מדי? אליעד כהן מסביר בהרצאה למה אסור להרגיש טוב יתר על המידה ואיך ... משמעותית לאהבה. מה הסיכון בלהעמיד פנים בזוגיות ובדייטים? אליעד כהן מסביר את הסכנה בהעמדת פנים ובבניית דמות לא אמיתית, במיוחד בדייטים ובזוגיות. כאשר אדם מציג בפני בן או בת הזוג דמות שהיא לא הוא עצמו באמת, הוא נכנס למעגל מסוכן שבו הוא צריך לתחזק את אותה דמות. הוא מביא דוגמה של אדם שמתחזה למישהו עשיר, ואז בת הזוג מתאהבת בדמות העשירה שהוא מציג, ואף מוסיפה סיפורים נוספים משלה לאותה דמות . האדם הזה מתחיל ליהנות מההערצה שהוא מקבל על בסיס הדמות המדומה שיצר, אך עם הזמן העמדת הפנים ...
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
מנסה למצוא חן בעיני אחרים, רוצה להיות עצמי, רוצה להיות מי שאני, רוצה להיות מחובר לעצמי, מודעות עצמית, מרגיש שאני לא אני, מנסה לרצות אחרים, למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות
... למה אני מרצה אחרים? איך להיות מי שאני? מרגיש שאני משחק דמות למה אנשים מנסים למצוא חן בעיני אחרים ולא מצליחים להיות עצמם? אנשים רבים מתמודדים עם תופעה שבה הם חשים שהם לא באמת עצמם, אלא משחקים דמות מסוימת כשהם נמצאים בחברת אנשים אחרים. למשל, אדם סיפר שהוא רוצה להיות נחמד כאשר הוא מדבר עם אנשים אחרים, אבל מרגיש שהוא משחק דמות נחמדה במקום להיות פשוט מי שהוא באמת. אליעד כהן מציין שלמעשה, האדם לא באמת בטוח עד הסוף שהוא אכן נחמד, ולכן הוא צריך לשחק את תפקיד האדם הנחמד כדי לשכנע גם את האחרים וגם את עצמו ... לומר דברים מסוימים שהוא חושב שישדרו נחמדות. מדוע אדם שמשחק דמות לא מרגיש מחובר לעצמו? כאשר אדם משחק דמות מסוימת, הוא מרגיש פער בין איך שהוא רוצה להיתפס ובין איך שהוא באמת מרגיש בפנים. לדוגמה, אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם מסוים מנסה לשדר שהוא אדם נחמד, ומגלה שבזמן שהוא משוחח עם ... ממה שהוא חושב שהוא צריך להיות, ובכך להשתחרר מהצורך לשחק דמות. אליעד כהן מדגיש שלפני שהאדם בוחר באיזו מהאפשרויות לנקוט, עליו להבין לעומק מה המטרה האמיתית שלשמה הוא משחק את התפקיד. עליו לשאול את עצמו מה הוא מנסה להשיג דרך המשחק הזה. ייתכן ... שהוא נחמד לחלוטין, הוא לא היה צריך להפעיל שום מאמץ או לשחק דמות כלשהי. הפתרון לתחושת חוסר החיבור לעצמו הוא להפסיק לנסות לשדר דמות כלשהי ולנסות להבין לעומק מדוע הוא מרגיש שהוא חייב להיות מישהו אחר. האדם צריך לברר מה המחיר שהוא משלם אם יפסיק לשחק את הדמות, ומה יקרה לו אם הוא יפסיק לנסות להיות נחמד. האם הוא ... מהלחץ של משחק התפקיד? איך לצאת מהלופ של לרצות אחרים ולשחק דמות? אליעד כהן מציע לאדם שנתקע בלופ הזה לשאול את עצמו כמה שאלות יסוד: האם אני באמת רוצה להיות הדמות הזו שאני משחק, או שאני משחק אותה כדי להשיג משהו אחר? מה הסיבה שאני חושב שאני ... להרגיש שהוא מחובר לעצמו, ולא יצטרך יותר להרגיש שהוא משחק דמות או מנסה להרשים אחרים. איך להפסיק לרצות אחרים? מהי מודעות עצמית? למה אני משחק דמות? איך להיות מי שאני באמת? איך להתחבר לעצמי? למה קשה לי להיות עצמי? ...
מה המשמעות של "להפוך מישהו לאלוהים שלך"? כיצד ניתן להשתחרר מתלות הרגשית? כיצד אפשר להתאמן על חופש פנימי? מה גורם לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת חופשי מבפנים? מה הקשר בין רצונות לזהות עצמית? האם צריך להפסיק לרצות לגמרי?
... לאדם להרגיש תלוי ושיפוטי כלפי עצמו? למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? איך ניתן לדעת אם אדם באמת ... וההשפעה שיש לכך על תחושת הערך העצמי שלו. לדבריו, כאשר אדם רוצה להיות דמות מסוימת - לדוגמה, גבר מושך, מצליח או נחשק - הוא למעשה מזדהה עם דמות שאינה באמת הוא עצמו. ההזדהות הזו ... שהוא רוצה שתאהב אותו. במצב כזה, אותה אישה הופכת עבורו לאלוהים, כלומר, לדמות היחידה שיכולה להעניק לו את תחושת ... במשהו חיצוני שאין לו עליו שליטה אמיתית. למה אדם מרגיש שהוא חייב להיות דמות מסוימת? אליעד מסביר ששורש התלות הזו נובע מהזדהות עמוקה עם דמות אידיאלית שהאדם רוצה להיות. האדם ... אני חייב להיות הדמות הזאת? מאפשרת לאדם לפרק את האמונה שהוא חייב להיות דמות מסוימת. ככל שאדם מטיל ספק ומבין ... מתלות רגשית? למה חשוב לי שאחרים יאהבו אותי? איך להפסיק להזדהות עם דמות מסוימת? מה גורם לשיפוט עצמי שלילי? איך הרצון להיות דמות מסוימת יוצר תחושת תלות וסבל? אליעד ... של האדם להיות מישהו מסוים הוא שורש הסבל. אדם מרגיש רע כשהוא מזדהה עם דמות מסוימת שהוא רוצה להיות - גבר מצליח, ... רק למה אני רוצה שהיא תאהב אותי, אלא גם למה אני בכלל מרגיש צורך להיות דמות מסוימת כדי לאהוב את עצמי. כיצד הטלת ... חכמה אך גם להיות ריקה. אדם שחי בשביל עצמו, באמת, לא צריך לספק לעצמו דמות מסוימת כדי להרגיש טוב. כלומר, גם אם ...
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
לחיות בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר?
... בסרט, דמות מצויירת או הצייר של הסרט? יש או אין בחירה חופשית לאדם? מהו סוד האושר? האם האדם הוא דמות בסרט מצויר או הצייר עצמו? אדם שחוקר את עצמו לעומק, לעיתים מגיע להבנה שהוא למעשה דמות בסרט מצויר, כלומר, שהוא בעצם חסר בחירה חופשית, ורצונותיו אינם שייכים לו אלא מתגלים ... הוא מבין שהרצונות אינם שלו, אבל מצד שני הוא עדיין לא נהנה מהחיים. הוא בעצם חווה את המציאות כאילו הוא רק דמות מצוירת בתוך סרט שאינו יכול לשלוט בו. מה הקשר בין העדר בחירה חופשית לבין סבל ואושר? ... אחרות, הוא מגלה שהוא בעצמו אלוהים, הוא הישות האינסופית שבתוכה נוצרת כל המציאות. איך ההבנה שהאדם הוא גם דמות וגם צייר, מסלקת את הסבל? אליעד כהן מסביר שבנקודה הגבוהה ביותר, האדם מבין שהוא לא רק דמות בסרט מצויר, אלא גם הצייר של הסרט עצמו. הוא מגלה שהמציאות כולה היא בעצם החלום שלו, ... שלו, הוא חלק מאותה ישות אחת אינסופית, אז הוא מרפא את עצמו מהפיצול הזה. מה קורה כאשר מבינים שגם הצייר הוא דמות בסרט מצויר גדול יותר? אליעד מחדד שההבנה יכולה להגיע רחוק יותר, כאשר האדם מגלה שגם הצייר עצמו (הישות האלוהית, הבורא), הוא בעצם דמות בתוך סרט מצויר גדול יותר. זאת אומרת, שישנה ישות גדולה אף יותר מהאלוהים, וההבנה ... שנשאלתי, ובן אדם אומר דבר כזה, התבוננתי פנימה וחקרתי חקרתי את הרצונות שלי ואת הדברים, והגעתי למסקנה שאני דמות בסרט מצויר, מה שזה גרם לו שכביכול הוא לא רוצה שום דבר, אבל הוא לא נהנה מהחיים. ... ואחדד יותר מזה, שמי שהולך יותר רחוק מזה, הוא מגלה שגם הצייר עצמו, הוא בתוך סרט מצויר. גם אלוהים הוא דמות של ישות גדולה יותר, בשכל הגדול יותר הוא ההבנה שהצייר והציור והישויות שבתוך הציור, ...
הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, הנערה בעלת 30 הזהויות, סיפורה של תהילה, הפרעת ריבוי אישיות, טיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, הפרעת זהות מנותקת, הפרעת נתק מהעצמי, פסיכוסומטיה
... או ההתנסויות של חלק מהזהויות שהוא נמצא בהן, כאשר כל דמות מייצגת צדדים שונים של האישיות. לדוגמה, תהילה עשויה להפוך לדמות של ילדה קטנה, ולהתנהג בצורה שונה ממה שהיא בדרך כלל, ולעיתים אף לא זוכרת ... דיסוציאטיבית, הוא עשוי לחוות מקרים בהם האדם עובר פתאום לדמות אחרת. לדוגמה, נערה שתוך כדי שיחה עם המטפל עוברת לאישיות אחרת ואחר כך טוענת שהיא לא זוכרת את התנהגותה בזמן שהייתה בדמות השנייה. זהו ביטוי מובהק להפרעה. אליעד טוען שחשוב שהמטפל לא יראה סימני ... בשפה ובמונחים שהוא מבין, כדי להתחיל להבין את המהות של כל דמות ולמצוא את היתרון שכל אחת מייצגת עבור המטופל. בהמשך, המטפל יעזור למטופל ... כל אחת מהן, כדי לטפל במקור הרגשות והפחדים שמתעוררים בכל דמות. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות? אליעד כהן מציין שלכל אדם יש באופן טבעי ... וביכולת של האדם להבדיל בין הדמויות. לדוגמה, אם אדם נכנס לדמות של רוצח כאשר הוא כועס, הוא עשוי להרגיש תחושות של אכזריות, אך זה לא אומר ... הוא נותן דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כאשר הוא נמצא בדמות מסוימת, ואז בודקים אם הוא זוכר את המידע כאשר הוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם הוא זוכר את המידע, זה מעיד על כך שזהו אותו אדם, וההבדל ... להרגיש סימפטומים של מחלה או כישרון כאשר הוא מזדהה עם דמות מסוימת. אם לדוגמה אדם מזדהה עם דמות עיוורת שמנגנת בפסנתר, הוא עשוי להרגיש כאילו יש לו את היכולת לנגן, אף ... לשינויים פיזיים בלתי אפשריים. עם זאת, אם אדם מזדהה עם דמות בעלת מחלה, הוא עשוי להרגיש את תסמיני המחלה כאילו הם פיזיים. מהו הפתרון ... אישיות מרובת פנים, לפי אליעד, הוא להבין את המהות של כל דמות ולהבין מה היתרון שהאדם מוצא בה. כל דמות מייצגת צורך או פחד פנימי, והמטרה היא לספק לאדם את הפתרון שמייתר את הצורך להזדהות עם דמות מסוימת. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, ניתן לספק לו תחושת ביטחון בדרכים אחרות, ובכך להפחית את הצורך להזדהות עם דמות זו. מהי הפרעת זהות דיסוציאטיבית? איך מטפלים בפיצול אישיות? האם פיצול ... בין דמויות או אישיות שונות. לדוגמה, תהילה יכולה להיות בדמות של ילדה קטנה, ובמצב זה להתנהג באופן שונה לחלוטין ממי שהיא בדרך כלל, כאשר לעיתים היא כלל לא זוכרת מה קרה לה בזמן שהייתה בדמות האחרת. הפרעה זו, לטענת אליעד, נוצרת כתוצאה ממנגנון הגנה פסיכולוגי חזק ... נערה שסובלת מהפרעה זו, ובמהלך שיחה איתה, היא לפתע עוברת לדמות אחרת, ואז חוזרת וטוענת שהיא לא זוכרת מה קרה או מי הייתה באותו הזמן. ... לו לקשר בין חלקי האישיות השונים שלו ולמצוא את היתרון שכל דמות מייצגת עבורו. האם כל אדם סובל מפיצול אישיות באופן מסוים? אליעד כהן ... מהפרעת אישיות דיסוציאטיבית הוא במידת ההקצנה של הכניסה לדמות וההתכחשות לכך. כל דמות שמופיעה מייצגת משהו שהאדם עצמו מרגיש, אך מנסה להדחיק או להסתיר מעצמו. ... אחרות. הוא מתאר דוגמה שבה מלמדים את האדם מידע חדש כשהוא בדמות מסוימת, כמו משה, ולאחר מכן, כאשר הוא חוזר לזהות המקורית שלו (חיים), ... אפשר ליצור התניה פיזית, למשל לגרום לכאב כאשר האדם נמצא בדמות מסוימת, ואז לבדוק אם הוא יזכור את ההתניה הזו כשהוא חוזר לדמות המקורית שלו. אם האדם זוכר, זו עדות לכך שזו למעשה אותה תודעה, אך המנגנון ... שלו? אליעד מתייחס לשאלה לגבי מקרים שבהם האדם מזדהה עם דמות בעלת כישורים מיוחדים או מחלות, כמו ילדה עיוורת שמנגנת בפסנתר אף שמעולם ... שאינו קשור ישירות להפרעת הזהות. אליעד מדגיש כי ההזדהות עם דמות מסוימת יכולה להשפיע גם באופן פיזי על האדם. לדוגמה, אדם שמזדהה עמוקות עם דמות בעלת מחלה מסוימת עשוי לפתח תסמינים פסיכוסומטיים של אותה מחלה. עם זאת, ... יכולים להתקיים גם ללא קשר להפרעה. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות שמדממת מפצע, אין זה אומר שבהכרח יתחיל לדמם, אלא רק שההשפעה הפסיכוסומטית ...
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
שחקן בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים
... בתיאטרון, איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק, איך להיות שחקן טוב? תכונות של שחקן, אופי של שחקן, להצליח בתור שחקן, מיומנויות משחק, הרגשה שחקנית, איך לשחק דמות? איך להתחבר לדמות? אימון לשחקנים איך אפשר להיות שחקן טוב ואמיתי בתיאטרון? אליעד כהן מסביר איך אפשר להיות שחקן טוב באמת, ומדגיש כי כדי להיכנס לדמות בצורה מוצלחת, השחקן חייב להיות מסוגל להבין לעומק את הדמות אותה הוא מגלם, ולא רק לחקות התנהגויות חיצוניות. היכולת להיכנס לדמות מתחלקת לכמה מיומנויות מרכזיות: להכיר את הדמות לעומקה: להבין כיצד היא מתנהגת באופן חיצוני, איך היא מדברת ומתנועעת. מעבר לכך, יש להבין ... לצאת מעצמך: חלק מרכזי מהיכולת לשחק דמות אחרת תלוי ביכולת של השחקן לשחרר את הזהות שלו עצמו. אם השחקן תקוע בדימוי העצמי שלו, הוא יתקשה מאוד לגלם דמויות שונות באופן משכנע. ... מצוין. לכאורה שחקן משקר כשהוא משחק דמות אחרת, אך אליעד מסביר כי למעשה נדרשת אמת עמוקה אף יותר כדי להאמין באופן מלא במצב המדומיין. לדוגמה, אם שחקן מתבקש לבכות על דמות שמת, אף שהשחקן יודע שהדמות לא מתה באמת, שחקן אמיתי ואיכותי יהיה מסוגל להזדהות לחלוטין עם המציאות המדומיינת הזו, ולחוות את הרגש האמיתי ... המשחק, ומביא דוגמה מתוך סיפור בו דמות המשחק אומרת אני אף אחד. אליעד מסביר שכאשר השחקן באמת מזדהה עם האמירה שהוא אף אחד, הוא מסוגל להיות כל אחד אחר. ככל שהשחקן יותר מסוגל ... הוא יכול להיכנס באופן מלא יותר לכל דמות. רק כאשר השחקן באמת מסוגל לשחרר כל הזדהות קודמת, הוא יכול לשחק דמות באופן אותנטי באמת. איך לזהות את כל הדמויות שבתוכך? אליעד מדגיש כי בכל אדם קיימות דמויות שונות, והיכולת של השחקן לגלות ולהזדהות עם ... דמויות שונות בקלות, בזכות ההבנה שכל דמות היא חלק מהמציאות הפנימית הרחבה שלו. מדוע שחקן חייב להיות מסוגל להתנתק מעצמו? אליעד מסביר שהאתגר הגדול של שחקנים רבים הוא שהם לא ... באופן טבעי ומשכנע. איך להיכנס לדמות? פיתוח יכולות משחק מהן התכונות של שחקן טוב? איך להיות אותנטי במשחק? למה חשוב להזדהות עם הדמות? איך להשתחרר מהזהות העצמית? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על דמות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דמות, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דמות, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, אימון אישי לביטחון עצמי, טיפול רגשי בנושא דמות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1367 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 17:24:37 - wesi4