ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בת המלך ✔בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1 ✔פירות הפרושים Smmaaphala Sutta דברי השרים (Rjmaccakath) כך שמעתי. פעם אחת... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1
פירות הפרושים

Smmaaphala Sutta

דברי השרים (Rjmaccakath)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר ברָאגַ'גַהַה, בחורשת המנגו של גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצָ'ה [1], יחד עם קבוצה גדולה של כאלף מאתיים וחמישים נזירים. באותה העת, המלך אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֵהִיפּוּטַּה [2] של מַגַדְהַה ישב על גג ארמונו מוקף בשריו השונים. היה זה החמישה - עשר לחודש, יום האוּפּוֹסַטְהַה [3] - יום הירח המלא בחודש הרביעי [4] המכונה קוֹמוּדִי [5]. והמלך אג'אטסטו ביום צום זה יצא בקריאה חגיגית: "חברים, כמה נעים אור הירח הלילה! כמה יפה אור הירח הלילה! כמה נפלא אור הירח הלילה! כמה שליו אור הירח הלילה! כמה מבטיח אור הירח הלילה! האם יש פרוש או ברהמין שנוכל לבקר הלילה אשר יוכל להביא שקט ושלווה לרוחנו [6]? "

ואחד השרים אמר למלך: "הוד מעלתך, יש את פּוּרַנַה קַסַפָּה, מורם של רבים, בעל חסידים רבים, ידוע ומפורסם, מייסד כת, מנהיג רוחני המוערך על ידי המונים, מכובד ובעל מעמד, אשר יצא לפרישות לפני זמן רב וכעת נמצא בשלב האחרון של חייו. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר אותו. אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את מַקְּהַלִי גוֹסָאלַה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את סַנְצַ'יַה בֵּלַטְּהַפּוּטַּה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את נִיגַנְטְהַה נָאטָפּוּטַּה, מורם של רבים, בעל חסידים רבים, ידוע ומפורסם, מייסד כת, מנהיג רוחני המוערך על ידי המונים, בעל מעמד ומכובד, אשר יצא לפרישות לפני זמן רב וכעת נמצא בשלב האחרון של חייו. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר אותו. אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

דברי גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצַ'ה (Komrabhaccajvakakath)

כל אותו הזמן גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצַ'ה ישב ושתק בקרבת המלך אגאטסטו. המלך שאל אותו: "ג'יווקה ידידי, מדוע אתה שותק? " וג'יווקה אמר:

"הוד מעלתך, יש את הנעלה, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, אשר מתגורר בחורשת המנגו שלי יחד עם קבוצה של אלף מאתיים וחמישים נזירים. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון [7], מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. ' מן הראוי שהוד מעלתך יבקר את הבודהה. יתכן ויוכל להביא שלווה לרוחך. "

"אם כך ג'יווקה ידידי, הכן את פילי הרכיבה. "

"בסדר גמור הוד מעלתך! " השיב ג'יווקה ודאג שיכינו חמש מאות פילות ואת הפיל המלכותי האישי של המלך, ואז הודיע למלך: "הוד מעלתך, פילי הרכיבה שלך מוכנים, עשה כעת מה שאתה מוצא לנכון. " המלך אגאטסטו הציב אז כל אחת מנשותיו על גב הפילות, אחת על כל אחת, בעוד הוא עצמו רכב על הפיל המלכותי שלו. ויחד עם עוזריו נושאי הלפידים, הוא יצא מראג'גהה בהוד והדר מלכותי לכיוון חורשת המנגו של ג'יווקה.

כאשר המלך אג'אטסטו התקרב אל חורשת המנגו עלו בו לפתע פחד ואימה עד שסמרו שערותיו. וכך בעוד שחש פחד זה, אמר המלך לג'יווקה: "ג'יווקה ידידי, האם אינך מרמה אותי? האם אינך בוגד בי? האם אינך עומד למסור אותי לאויב? כיצד יתכן שמקבוצה כה גדולה של אלף מאתיים חמישים נזירים לא נשמע אף קול עיטוש שיעול, או כל צליל אחר? "

"אל פחד, הוד מעלתך, אינני מרמה אותך, אינני בוגד בך, או מסגיר אותך לאויב. התקדם, אדוני, לך קדימה! הנה שם מנורות הדולקות בביתן המרכזי. "

השאלות בעניין פירות הפרישות (Smaaphalapucch)

כך המלך אגאטסטו, לאחר שהגיע רכוב על פילו עד היכן שהתאפשר, ירד והמשיך לצעוד ברגל אל הביתן המרכזי. כאשר הגיע שאל את ג'יווקה: "ג'יווקה, היכן נמצא הבודהה? "

"הנה אדוני, זהו הבודהה, מי שיושב מנגד לעמוד האמצעי אל מול קהילת נזיריו. "

המלך אג'אטסטו הלך אל עבר הנעלה ונעמד במקום ראוי. כאשר עמד שם וסקר את קבוצת הנזירים אשר ישבו בשקט מוחלט שלווים כאגם רגוע, הוא חשב לעצמו: 'לו הנסיך אוּדָאיַיבְּהַדַּה [8] היה שליו כקבוצת הנזירים הזו. '

[הבודהה אמר]: "האם מחשבותיך הולכות בעקבות אהוביך, הוד רוממותך? "

"אדוני, בני, הנסיך אודאייבהדה יקר לי מאוד. הלוואי והיה שליו כקבוצת הנזירים הזו! "

והמלך אגאטסטו קד בפני הבודהה, בירך את קבוצת הנזירים בכבוד בידיים צמודות, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, ברצוני לשאול את הנעלה דבר מה, אם יואיל לענות לי. "

"שאל נא כל שחפץ ליבך, הוד רוממותך. "

"אדוני, ישנם בעלי מלאכה שונים כגון רוכבי פילים, רוכבי סוסים, רוכבי כרכרות, קשתים, סבלים פשוטים, קציני מנהלה, ספקים צבאיים, לוחמים מובחרים וקצינים בכירים, גששים, גיבורי מלחמה, לוחמים על שוורים, לוחמי שריון, משרתי בית, טבחים, ספרים, רוחצים, אופים, קולעי זרים, כובסים, טווים, קולעי סלים, כדרים, חשבים ומנהלי חשבונות, וכל מיני בעלי מלאכה אחרים. כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים. הם עצמם נהנים ומרוצים וכך גם מעניקים הנאה להוריהם, לנשותיהם ולילדיהם, לחבריהם ולעמיתיהם, הם תומכים ומממנים פרושים וברהמינים וכך מבטיחים לעצמם לזכות להיוולד באושר בעולם שמיימי, בגן עדן. האם תוכל, אדוני, להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? "

"הוד רוממותך, האם תודה ששאלת פּרושים וברהמינים אחרים את השאלה הזו? "

"אכן שאלתי אותם, אדוני. "

"האם אתה מוכן לספר כיצד הם השיבו לשאלה, הוד רוממותך. "

"כן אדוני, אני מוכן לספר על כך לאדם שכמותך. "

"אם כך, הוד רוממותך, ספר לי. "

תורתו של פּוּרַנַה קַסַפַּה (Praakassapavda)

"אדוני, פעם אחת הלכתי לבקר את את פּוּרַנַה קַסַפַּה [9]. לאחר שהחלפתי עמו ברכות נימוסין, התישבתי במקום ראוי ואמרתי: 'קספה אדוני הטוב, ישנם בעלי מלאכה שונים... כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים. האם תוכל להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? '

משסיימתי לדבר, פורנה קספה אמר לי: 'הוד מלכותו, אם מישהו פועל או מניע אחרים לפעול, מטיל מום או מניע אחרים להטיל מומים, מענה או מניע אחרים לענות, גורם צער או מניע אחרים לגרום צער, מדכא או מניע אחרים לדכא, מטיל אימה ומאיים או מניע אחרים להטיל אימה ולאיים, אם הוא הורג, לוקח מה שלא ניתן, פורץ לבתים, שודד רכוש, גונב, אורב בדרכים, נואף, דובר שקר - הוא אינו עושה כל רע. אם בעזרת דיסק משונן היה אדם קוצץ את כל היצורים החיים בעולם הזה לערמה אחת של בשר, לא היה בדבר כל רע, ולא היה נגרם כל רע. אם מישהו היה הולך לאורך הגדה הדרומית של הגַנְגֶס הורג ושוחט ומניע אחרים להרוג, מטיל מום או מניע אחרים להטיל מומים, מענה או מניע אחרים לענות, לא היה בדבר כל רע, או היה נגרם כל רע. אם מישהו היה הולך לאורך הגדה הצפונית של הגנגס ונותן נדבות ומניע אחרים לתת נדבות, תורם תרומות ומניע אחרים לתרום תרומות, לא היה בדבר כל סגולה או היה זה מזכה בסגולות. בנתינה, שליטה עצמית, ריסון, ואמירת אמת אין כל סגולה או זיכוי בסגולות. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את פורנה קספה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על אי - התועלת שבפעולה. בדיוק כפי שאדם הנשאל בעניין מנגו יתאר את פרי עץ - הלחם, או אדם הנשאל בעניין פרי עץ - הלחם יתאר מנגו, כך כאשר שאלתי את פורנה קספה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות הוא הסביר לי את אי - התועלת שבפעולה. אז, אדוני, חשבתי לעצמי: 'כיצד אדם כמוני יכול לחשוב רעות על פרוש או ברהמין כלשהו הנמצא בשטחי? [10] וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של פורנה קספה, אך עדיין למרות שהרגשתי בלתי מסופק, לא הבעתי את חוסר הסיפוק שלי ולא אמרתי דבר, לא של דחייה ולא של עלבון. קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של מַקְּהַלִי גוֹסַלַה (Makkhaligoslavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את מַקְּהַלִי גוֹסַלַה [11] ושאלתי אותו את אותה שאלה [12].

ומקהלי גוסלה אמר לי: 'הוד רוממותך, אין כל סיבה או תנאי [13] לתחלואים המנטליים של יצורים חיים, הם מזדהמים ללא כל סיבה או תנאי. אין כל סיבה או תנאי להטהרות של יצורים חיים, הם מיטהרים ללא כל סיבה או תנאי. אין כל כוח שליטה עצמי, או כוח שליטה בידי אחרים, אין כוח בידי בני אדם, אין עוצמה, אין יכולת, אין משמעות לנחישות או מאמץ אישי. כל היצורים, כל החשים, כל הברואים, כל החיים הינם חסרי שליטה, חסרי כוח או עוצמה, נתונים לנסיבות, הם פשוט חווים את המסלול הקבוע של הנאה וכאב דרך ששת סוגי הלידה מחדש.

ישנם מיליון וארבע מאות אלפי צורות עיקריות של לידות וששת אלפים אחרות וכן שש מאות אחרות. ישנן חמש מאות צורות של פעולות [14] או חמש צורות [15] ושלוש צורות [16] ופעולה מלאה וחצי פעולה [17]. ישנן שישים ושתיים דרכים, שישים ושתיים תת - עידנים [18]. ישנם ששה סוגים של בני אדם, שמונה שלבים בהתפתחות אדם, ארבעת אלפים תשע מאות מקצועות עיסוק, ארבעת אלפים תשע מאות סוגים של מתבודדים, ארבעת אלפים ותשע מאות סוגים של מגורי נָאגַה [19], אלפיים קיומים הכרתיים, שלושת אלפי גיהנומים, שלושים ושש מקומות מאובקים, שבע ספירות של בעלי הכרה, שבע ספירות של חסרי הכרה ושבע של יצורים 'חופשיים מכבלים' [20], שבע דרגות של ישויות שמימיות, שבעה סוגים של בני אדם, שבעה סוגים של שדים, שבעה אגמים, שבעה סוגים של בקעים [21] גדולים ושבעה קטנים, שבעה מצולות גדולים ושבעה קטנים, שבעה חלומות עיקריים ושבעה משניים, שמונה מיליון וארבע מאות אלפי עידנים במהלכן הטיפשים והחכמים, לאחר ששוטטו ונדדו בכל אלו, יגיעו כאחד לקץ הסבל.

לכן אין משמעות לומר: 'באמצעות המשמעת המוסרית או התרגול או הסגפנות, או החיים הרוחניים האלו אני אגרום לפעולות הבשלות שלי להתממש או שבהדרגה אגרום לפעולות הבשלות שלי להתבטל [22] - אף אחד מאלו לא יתכן, כיוון שהנאה וכאב מדודים וקבועים בגבולות הסַמְסַרָה, ומידתן אינה יכולה לגדול או לקטון, לא מעבר לזה ולא פחות מזה. בדיוק כפי שכדור חוט צמר הנזרק מתגלגל ונפרם עד שמגיע לסיומו, כך גם הטיפשים והחכמים משוטטים ונודדים עד שמגיעים לקץ הסבל. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את מקהלי גוסלה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על הטהרות דרך נדידה בסמסרה... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של מקהלי גוסלה... קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי (Ajitakesakambalavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי [23] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

ואג'יטה קסקמבלה אמר לי: 'הוד רוממותך, אין נתינה, אין נדבה, אין מנחה, אין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים, אין העולם הזה, אין עולם הבא, אין אם, אין אב, ואין יצורים שנולדים ספונטנית [24]. בעולם אין פרושים וברהמינים בעלי הישגים נכונים ותרגול נכון המסבירים את העולם הזה ואת העולם הבא מתוך ידיעה ישירה שלהם. אדם מורכב מארבעת היסודות העיקריים. כאשר הוא מת, יסוד האדמה [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האדמה [החיצוני], יסוד המים [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד המים [החיצוני], יסוד האש [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האש [החיצוני], יסוד האוויר [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האוויר [החיצוני], וחושיו נעלמים בחלל. הם מלווים אותו עם ארבעת האנשים הנושאים את גופתו ואלונקת המתים כחמישית, קולות צעדיהם נשמעים עד שמגיעים לאזור הקבורה, שם עצמותיו הופכות לבנות כצבען של יונים וטקס השריפה מסתיים באפר. מתן תרומה היא תורה לשוטים. אלו שאומרים שיש חיים לאחר המוות דוברים שקר, גיבוב שטויות. עם התפרקות הגוף, הטיפש והחכם כאחד נכחדים ונעלמים. הם אינם קיימים אחרי המוות. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את אג'יטה קסקמבלה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על חידלון... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של אג'יטה קסקמבלה... קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה (Pakudhakaccyanavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה [25] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

ופקודהה קצאינה אמר לי: 'הוד רוממותך, שבעה דברים אלו לא יוצרו, לא ניתן לייצרם, לא נוצרו, לא יכולים להיווצר, עקרים, יציבים כמו הר, איתנים כמו עמודים. הם אינם משתנים, אינם מתחלפים, אינם מפריעים זה לזה, ואין להם יכולת לגרום אחד לשני הנאה, כאב או הנאה וכאב. מהם השבעה? גוף - האדמה, גוף - המים, גוף - האש, גוף - האוויר, הנאה, כאב, וכוח - החיים. שבעה אלו לא יוצרו... כך, מבין אלו אין הורג או מי שגורם להרג, אין שומע או דובר, אין יודע או מי שגורם לדעת. אם מישהו עורף ראש של אחר בעזרת חרב חדה, הוא לא לוקח את חייו, הוא פשוט מחדיר את החרב במרווח החלל שבין שבעת הגופים. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את פקודהה קצ'אינה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי דבר אחר לחלוטין... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של פקודהה קצ'אינה... קמתי ממקומי ועזבתי. "

תורתו של נִיגַנְטְהַה נָאטַפּוּטַּה (Nigahanaputtavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את נִיגַנְטְהַה נָאטַפּוּטַּה [26] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

וניגנטהה נאטפוטה אמר לי: 'הוד רוממותך, ניגנטהה כבול בריסון מארבע בחינות. מהן הארבע? הנה, ניגנטהה מרוסן בנוגע לכל המים, הוא נמנע מכל רוע, הוא מטוהר מתוך המנעות מכל רוע, הוא עטוי בהמנעות מכל רוע [27]. ועד כמה שניגנטהה כבול בריסון מארבע בחינות אלו, כך הניגנטהה מכונה מושלם בעצמו, בעל שליטה עצמית, ומבוסס - בעצמו. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את ניגנטהה נאטפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על הריסון מארבע בחינות... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של ניגנטהה נאטפוטה... קמתי ממקומי ועזבתי. "

תורתו של סַנְצַ'יַה בֶּלַטְּהַפּוּטַּה (Sacayabelahaputtavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את סַנְצַ'יַה בֶּלַטְּהַפּוּטַּה ושאלתי אותו את אותה שאלה.

וסנציה בלטהפוטה אמר לי: 'אם אתה שואל אותי: 'האם יש עולם הבא? ', אם הייתי חושב שיש, הייתי אומר לך שיש עולם הבא, אבל אינני חושב כך. לכן אינני אומר שכך הדבר, וגם אינני אומר אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך. אם תשאל אותי 'האם אין עולם הבא? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם יש יצורים שנולדים מחדש? '... 'האם אין? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? '... 'האם אין? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות? '... 'האם לא? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... אם הייתי חושב שיש, הייתי אומר לך שהטטהאגטה קיים אחרי המוות, אבל אינני חושב כך. לכן אינני אומר שכך הדבר, וגם אינני אומר אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך.

כך אדוני, כאשר שאלתי את סנציה בלטהפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא השיב לי בהתחמקות. בדיוק כפי שאדם הנשאל בעניין מנגו יתאר את פרי עץ - הלחם, או אדם הנשאל בעניין פרי עץ - הלחם יתאר מנגו, כך כאשר שאלתי את סנציה בלטהפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות הוא השיב לי בהתחמקות. אז, אדוני, חשבתי לעצמי: 'מכל הפרושים והברהמינים האלו, סנציה בלטהפוטה הוא הכי טיפש ומבולבל'. וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של סנציה בלטהפוטה, אך עדיין למרות שהרגשתי בלתי מסופק, לא הבעתי את חוסר הסיפוק שלי ולא אמרתי דבר, לא של דחייה ולא של עלבון. קמתי ממקומי ועזבתי.

הפרי הנראה הראשון של הפרישות (Pahamasandihikasmaaphala)

וכך, אדוני, אני שואל את הנעלה: ישנם בעלי מלאכה שונים... כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים... וכך מבטיחים לעצמם לזכות להיוולד באושר בעולם שמיימי, בגן עדן. האם תוכל, אדוני, להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? "

"אני יכול, הוד רוממותך. כעת אשאל אותך מספר שאלות ואתה ענה כפי שתמצא לנכון.

הוד רוממותך, מה דעתך? נניח שהיה לך משרת, עובד שהיה משכים קום לפניך והולך לישון אחריך, עושה כל שברצונך, פועל להנאתך, מדבר אליך בנימוס ודואג שתמיד תהיה מרוצה. יתכן והיה חושב: 'כמה מוזר ומופלא הגורל והתוצאות של מעשים טובים [28]. הנה המלך אגאטסטו וודהיפוטה של מגדהה הוא בן - אדם, וגם אני בן - אדם. המלך אגאטסטו מתענג ונהנה מחמשת הנאות החושים כאילו היה ברהמא, בעוד אני משרתו... ודואג שתמיד יהיה מרוצה. אוכל להיות כמותו אם אעשה מעשים טובים. אם כך, אגלח את ראשי ואת זקני, אלבש גלימה כתומה, ואצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא אכן עושה זאת. לאחר שיצא אל חיי חסר - בית הוא חי מרוסן בגוף, דיבור ומחשבה, מסופק מאוכל ומחסה פשוטים ביותר, מרוצה בבדידות. ואז, נניח שאנשיך היו מדווחים לך: 'כבודו, האם אתה זוכר את המשרת שעבד בשבילך, אשר גילח את שערו וזקנו ויצא אל חיי חסר - בית? הוא חי מרוסן בגוף, דיבור ומחשבה... בבדידות. ' - האם היית אומר: 'אנשים, השיבו את האדם הזה! עשו אותו שוב משרת שלי, עובד שלי, שישכים לפני, ילך לישון אחרי, יעשה כל מה שאומר, יפעל תמיד להנאתי, יפנה אלי בנימוס, ותמיד ידאג לכך שאהיה מרוצה כמו קודם'? "

"כמובן שלא, אדוני. להפך, אנו נראה לו כבוד והערכה, נקום לכבודו ונזמין אותו אלינו לקבל גלימות, אוכל, מגורים, תרופות למחלות ומענה לכל צרכיו, וכן נדאג לו להגנה מתאימה. "

"מה דעתך, הוד רוממותך, האם פרי זה של חיי הפרישות נראה כאן ועכשיו? "

"כמובן, אדוני. "

"אם כך, הוד רוממותך, זהו הפרי הראשון של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו. "

הפרי הנראה השני של הפרישות (Dutiyasandihikasmaaphala)

"אך האם תוכל אדוני, להצביע על גמול נוסף אחר, הנראה כאן ועכשיו, כפרי של חיי הפרישות? "

"אני יכול, הוד רוממותך. אך הרשה לי לשאול אותך שאלה בעניין, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, הוד רוממותך? נניח שיש חקלאי, בעל - בית, בשרותך, מנהל משק בית של אחוזה. יתכן והיה חושב: 'כמה מוזר ומופלא הגורל והתוצאות של מעשים טובים. הנה המלך אגאטסטו הוא בן - אדם וגם אני בן - אדם. המלך אגאטסטו מתענג ונהנה מחמשת הנאות החושים כאילו היה ברהמא, בעוד אני חקלאי... מנהל משק בית של אחוזה. אוכל להיות כמוהו אם אעשה מעשים טובים. אם כך, אגלח את ראשי ואת זקני, אלבש גלימה כתומה, ואצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא עושה זאת. מגלח את ראשו וזקנו, לובש גלימה כתומה, ויוצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שיצא אל חיי חסר - בית הוא חי... בבדידות. ואז, נניח שאנשיך היו מדווחים לך... האם היית אומר: 'אנשים, השיבו את האדם הזה! עשו אותו שוב מנהל משק הבית כמו קודם'? "

"כמובן שלא, אדוני. להפך, אנו נראה לו כבוד והערכה, נקום לכבודו, ונזמין אותו אלינו לקבל גלימות, אוכל, מגורים, תרופות למחלות ומענה לכל צרכיו, וכן נדאג לו להגנה מתאימה. "

"מה דעתך, הוד רוממותך, האם פרי זה של חיי הפרישות נראה כאן ועכשיו? "

"כמובן, אדוני. "

"אם כך, הוד רוממותך, זהו הפרי השני של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו. "

פירות הפרישות הנעלים יותר (Patatarasmaaphala)

"אך האם תוכל אדוני, להצביע על גמול נוסף אחר, הנראה כאן ועכשיו, כפרי של חיי הפרישות, אשר נעלה ומושלם משני אלו? "

"אני יכול, הוד רוממותך. הקשב נא בתשומת לב, אני אדבר. "

"כן, אדוני, " השיב המלך אגאטסטו לבודהה והבודהה אמר:

"הוד רוממותך, הנה קורה שטַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק [29]. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת [30], והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים [31] והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

בעל - בית, בן - בעל - בית, או אדם שנולד במשפחה כלשהי שומע את הדהמה. לאחר ששמע את הדהמה, הוא רוכש אמון בטטהאגטה. כאשר יש בו אמון, הוא חושב לעצמו: 'חיי - בית הם צפופים ומאובקים, חיי פרישות הם חופשיים כמו מרחבים פתוחים. אין זה קל לאדם החי חיי - בית להוביל חיים רוחניים מושלמים לחלוטין, מטוהרים ומצוחצחים כמו קונכייה. נניח ואגלח את ראשי וזקני, אלבש גלימות כתומות ואצא מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא עוזב את מצבור רכושו, אם קטן ואם גדול, עוזב את מעגל מכריו, אם קטן ואם גדול, מגלח את ראשו וזקנו, לובש גלימות כתומות, ויוצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית.

לאחר שיצא קדימה כך, הוא חי מרוסן על פי כללי הפַּטִימוֹקְּהָא [32] מתנהג כיאות בעקביות ורואה סכנה גם בשגיאה הקטנה ביותר, שומר על התחיבויותיו ביחס לגוף, למעשים ולדיבור, מסור לחיים מועילים וטהורים, בעל משמעת מוסרית, עם דלתות חושים מוגנות, בעל מיומנות בקשב ומודעות ושבע רצון.

החלק הקצר על מוסרית (Casla)

הוד רוממותך, כיצד נזיר משלים את התנהגותו המוסרית? לאחר שזנח פעילות של הרג יצורים חיים, הנזיר נמנע מלהרוג יצורים חיים, ללא מקל או חרב, מוסרי, מלא חמלה ואהבה לרווחת כל היצורים החיים. כך הנזיר משלים את מוסריותו. לאחר שזנח לקיחת מה שלא ניתן, הנזיר נמנע מלקחת מה שלא ניתן, ביושר והגינות מקבל רק מה שניתן, מבלי לגנוב. לאחר שזנח דרך חיים לא צנועה, הנזיר חי הרחק [מנשים], ונמנע מפעילות וולגרית של יחסים מיניים. כך הנזיר משלים את מוסריותו.

לאחר שזנח דיבור לא נכון, הנזיר נמנע מלומר שקר, דובר אמת, אמין ומהימן, שניתן לסמוך ולבטוח בדבריו ואינו מטעה אף אחד בעולם. לאחר שזנח דיבור משמיץ, הוא לא חוזר שם על מה ששמע כאן במטרה להפריד ולסכסך בין אלו, או חוזר כאן על מה ששמע שם במטרה להפריד ולסכסך בין ההם. כך, הוא מפייס ומפשר בין אלו המסוכסכים ומקדם אחווה בין המאוחדים, יוצר הרמוניה, שמחה, אהבה, נועם, ומדבר בזכות השלום והשלווה. לאחר שזנח דיבור גס, הוא נמנע מלדבר בגסות. הוא מדבר ללא אשמה, במילים עדינות, נעימות לאוזן, חביבות, נוגעות ללב, אדיבות ומנומסות, ידידותיות ומוסכמות על דעת רבים. לאחר שזנח דיבור סרק, הנזיר נמנע משיחות סרק. הוא מדבר בזמן המתאים, על מה שנכון ולעניין, על הדהמה ועל הסנגהה. את דבריו כדאי לזכור, הם מתוזמנים היטב, נתמכים בסיבות, מוגדרים היטב ומחוברים למטרה. כך הנזיר משלים את מוסריותו.

הנזיר נמנע מלפגוע בזרעים ובצמחים. הוא אוכל רק פעם ביום ונמנע מלאכול בלילה ובזמנים לא נאותים. הוא נמנע מצפייה בריקודים, שירה, נגינה מוזיקה ומופעים. הוא נמנע מלהשתמש בזרים, בשמים, תכשיטים, קישוטים ועיטורים. הוא נמנע מלהשתמש במיטות ומושבים גבוהים או מפוארים. הוא נמנע מלקבל זהב וכסף. הוא נמנע מלקבל תבואה או בשר לא מבושלים, הוא לא מקבל נשים ונערות, עבדים ושפחות, עזים וכבשים, עופות וחזירים, פילים, בקר, סוסים ואתונות. הוא נמנע מלקבל שדות וקרקעות. הוא נמנע מהעברת מסרים דרך רצים ושליחים. הוא נמנע מקנייה ומכירה, משימוש במשקלי שקר ומכשירי מדידה מזייפים, מלקיחת שוחד ושחיתות, מעשי תרמית והונאה, מפציעה, הריגה, אסירה, מעשי שוד וביזת מזון. כך הנזיר משלים את מוסריותו.
לשאול חיים אחרי המוות העולם הבא סיפוק כסף דחייה ידידות מטרות יצורים חיים עולם הבא הישארות הנפש בודהיזם
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1
... מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 1 מהו סיפור מעשה מאבדת בת ... ביותר שיש לאדם. מה מסמלים המלך ובת המלך בסיפור? הסיפור מתחיל במלך שהיה לו שישה בנים ובת אחת חשובה מאוד. יום אחד, המלך כועס על ... דווקא המשנה למלך יוצא לחפש את בת המלך? המשנה למלך, שהוא השכל היחסי, רואה את צער המלך ומחליט לצאת בעצמו למסע ארוך למצוא את בת המלך. אליעד מסביר שהמלך מייצג את השכל המוחלט, שלא מחפש בעצמו, ואילו המשנה למלך מייצג את ... באילו מקומות המשנה למלך מחפש את בת המלך? המשנה למלך מחפש זמן רב במדבריות, בשדות וביערות, המסמלים מקומות שאינם ודאיים או מובנים ... כיצד המשנה למלך מוצא לראשונה את בת המלך, ומה משמעות ההוראות שלה? לאחר מסע ארוך במדבר, המשנה למלך מגיע למבצר מוקף חיילים. הוא ... מהצד, מתברר שהמלכה היא בעצם בת המלך האבודה. היא מזהה אותו ומתקרבת לשוחח עימו. היא מגלה לו כי למרות הנראות החיצונית ... ומה משמעות המעיין של היין? בת המלך נותנת לו הזדמנות נוספת, קלה יותר. הוא שוב עושה הכנה של שנה שלמה. הפעם מותר לו לאכול, ... מה משמעות המטפחת שעליה כתבה בת המלך בדמעותיה? לאחר הכישלון השני, בת המלך מוצאת אותו רדום ומביעה צער עמוק על מצבם. היא כותבת הודעה בדמעותיה על מטפחת ומניחה ... וקורא בה הוראות חדשות. כעת בת המלך נמצאת במקום חדש, הר של זהב ומבצר של מרגליות, מקום שמסמל את התכלית הנשגבת, היפה ביותר, ... את האושר הפנימי והאולטימטיבי. בת המלך האבודה מייצגת את התכלית הנשגבת שהאדם מתגעגע אליה. הסיפור מדגיש את החשיבות של געגוע, ... כיצד מוצג המלך ובתו, ומה קורה כשבת המלך נעלמת? הסיפור מתאר מלך אחד שהיו לו שישה בנים ובת אחת, והבת הזו היתה חשובה לו מאוד. ... סוס וכסף לדרך, ויצא לחפש את בת המלך. אליעד מסביר שזהו דימוי: בתוך האדם יש חלק שהוא המלך שאינו הולך בעצמו לחפש את הבת ... הדרכים שבהן מחפש המשנה למלך את בת המלך, ומהו המסר של החיפוש? המשנה למלך מסתובב במדבריות, בשדות וביערות זמן רב, מחפש בכל מקום ... ומאכלים טובים. כיצד מתגלה שבת המלך בארמון הזה, ומה השיחה הראשונה עמה? המשנה למלך אוכל מן המאכלים, אחר כך שוכב באחת הפינות ... להביא את המלכה, והיא מתגלה כבת המלך האבודה. היא מתיישבת ליד המלך, מזהה את המשנה למלך השוכב בצד, ניגשת אליו ושואלת אתה מכיר ... מספר לו את מה שקרה. כיצד מגיבה בת המלך לאכזבתו, ומה השינוי בהוראות שהיא נותנת לו? כשהמשנה למלך חוזר אל המבצר, הוא מוצא שוב את בת המלך, המצטערת על כך שבסך הכל נותר לו רק יום אחד כדי להציל אותה, והוא איבד את ההזדמנות בגלל ... מתחבא מפניהם. מגיעה מרכבה ובה בת המלך עצמה. היא מזהה אותו, מנסה לנער אותו ולא מצליחה להעירו, ומתאוננת מרה על כך ששוב הוא ... של המטפחת והטקסט הכתוב בדמעות? בת המלך כותבת על מטפחת בדמעותיה, מניחה אותה ליד המשנה למלך, ואז נוסעת משם. כעבור זמן הוא ... בשכל ובבירור) וקורא מה שכתבה לו בת המלך: היא אינה עוד במבצר הקודם, אלא יש לחפש אותה בהר של זהב ובמבצר של מרגליות. מדוע כעת הוא ... שם שנים ארוכות וממשיך לחפש את בת המלך. כיצד מסכמים את הרעיון הכללי של החיפוש הרוחני לפי הסיפור? אליעד מציג את הסיפור כתהליך ... שמרחיקים את האדם מהגשמת החלום. בת המלך עצמה מסמלת את היעד הנעלה, הרצון המקורי, האושר הפנימי, או מה שאולי אפשר לכנותו התכלית. ... מעודד להמשיך לחפש, לא לוותר על בת המלך, ולהיות מוכן לנדודים ולגעגוע בלתי פוסק, אפילו למקומות שאין בהם אנשים מבחינה חשיבתית, ... נחמן מספר איך המשנה למלך חיפש את בת המלך עד שהוא מצא אותה. והיה הולך אנא ואנא זמן רב, המשנה למלך היה הולך לכל מיני כיוונים, לא ... אם אומרים לך מישהו הלך לחפש את בת המלך במדבריות, בשדות, ביערות, מה זה אומר? איזו חוויה רגשית קופצת לראש כשהוא שומע את הדימוי ... זמן במדבר אני לא יכול למצוא את בת המלך הזאת, אלך בשביל הזה אולי אבוא למקום ישוב - בא נלך בשביל הזה, אולי נבוא למקום ישוב? ... כאילו רואה משהו כזה ואומר אולי בת המלך נמצאת שם אבל יש מסביב לזה שומרים, אתה לא יכול להתקרב, יש פה שומרים, חיילים. והמבצר היה ... הנל. את מי הוא ראה שם פתאום? את בת המלך. הושיבוהו אצלו ושמו את המלכה ליד המלך. והוא הכיר, הנה זו
איך להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות
איך להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות
... להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני ... מביא כדוגמה את הסיפור המפורסם של רבי נחמן, מעשה מאבדת בת המלך, בו מדובר במלך שצידו אחר בתו שנעלמה. איש אחד מצא את בת המלך, אך לא הצליח לשחרר אותה ממקום הימצאה. בת המלך, שזיהתה את רצונו של האיש, נתנה לו עצה: עליו לשבת ... הזו, מבלי להימנע ממנה באמצעות תחליפים? לסיכום, הסיפור על בת המלך מלמד אותנו כי כדי להשיג את המטרה האמיתית שלנו, ... באמת רוצה את מה שאני אומר שאני רוצה? איך ניתן להוציא את בת המלך על פי הסיפור של רבי נחמן? הסיפור של רבי נחמן על מעשה מאבדת בת המלך מספר על אדם שמנסה להציל את בת המלך שנעלמה. כשהוא מגלה היכן היא נמצאת אך אינו מצליח לחלצה, בת המלך נותנת לו עצה: עליו לשבת שנה שלמה בחדר, להתרכז אך ... להשיג מטרה, יש לרצות אותה באופן מוחלט וללא פשרות. כאשר בת המלך דורשת מהמחפש להקדיש שנה שלמה רק למחשבה עליה, היא ... ולהתמקד במטרה שלנו ללא שום פיתויים? לסיכום, הסיפור על בת המלך מלמד אותנו שרצון אמיתי נמדד ביכולת של האדם ...
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
... מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2 מהו החיפוש הפנימי אחר האושר בסיפור מעשה מאבדת בת מלך? הסיפור מעשה מאבדת בת מלך של רבי נחמן מברסלב מתאר ... העופות והרוחות אומרים לו שאין מקום כזה, פתאום מגיעה רוח אחת אחרונה, שנעדרה מההתכנסות. כששואלים אותה למה איחרה, היא עונה שהייתה עסוקה בנשיאת בת המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות - בדיוק למקום שאותו חיפש המשנה למלך. כאן אליעד מסביר נקודה קריטית: התשובה הסופית, הפתרון, עשוי להופיע רק בסוף התהליך, רק אחרי שעוברים את כל ... הוא מצליח לשחד את השומרים ולהיכנס פנימה. הוא מגיע לעיר יפה מאוד ושוכר שם מקום לשהות בו, וכאן רבי נחמן לא מספר לנו כיצד בדיוק הצליח להוציא את בת המלך, אלא רק מציין שהמשנה למלך הצליח בזכות שכל וחכמה שהיה צריך להפעיל. אליעד מסביר שבכוונה הסיפור לא מגלה בדיוק איך בת המלך יצאה, כי התהליך חייב להיות אישי ואמיתי לכל אחד. המטרה של רבי נחמן היא לומר לאדם שבלי שיעבור בעצמו את כל שלבי המסע הפנימי, שום הסבר לא יוכל באמת לעזור לו. הדרך היחידה ... לאושר הפנימי האמיתי היא לעבור בעצמך את המסע המלא, להתמודד עם הספקות ולשמור על האמונה שהאושר קיים גם כשכל העולם אומר אחרת. הסיפור מסתיים בכך שבת המלך משתחררת. אליעד מבהיר שמשמעות השחרור היא הגעה לאושר המושלם, לרגע שבו האדם באמת מרגיש שלם עם עצמו לחלוטין, ללא חסרונות, וללא תחושת חיסרון תמידית. זהו המקום שאותו האדם ... יגיע לכך. איך מגיע המשנה למלך אל הפתרון בסופו של דבר? רק לאחר שכל הרוחות אמרו שאין מקום כזה, מגיעה לפתע רוח אחת אחרונה, שמתעכבת כי נשאה את בת המלך עצמה אל הר של זהב ומבצר של מרגליות. כך מתגלה המסר החשוב של הסיפור: גם כאשר הכל נראה בלתי אפשרי, הפתרון תמיד מגיע ממקום בלתי צפוי, ולרוב דווקא כשהאדם עומד על סף הייאוש. ... כהן מסביר כי הכלי מסמל את השכל, שהאדם צריך להפעיל בכל שלב כדי למצוא פתרונות יצירתיים לכל הקשיים בדרך. מדוע לא מסופר כיצד המשנה למלך חילץ את בת המלך? בסופו של דבר, המשנה למלך מוציא את בת המלך, אך רבי נחמן לא מספר בדיוק איך. אליעד כהן מסביר כי הסיבה לכך היא שכל אדם חייב לעבור את המסע הפנימי שלו בעצמו. ההבנה כיצד להוציא את בת המלך (האושר והשלמות הפנימית) היא תהליך אישי מאוד, שדורש מכל אחד התבוננות פנימית ושימוש עמוק בשכלו. מהו המסר העיקרי של הסיפור? אליעד כהן מדגיש שהסיפור מסופר על כל אדם ואדם ... לבסוף הרוח האחרונה שתישא אותך אל היעד הנכסף. אך חשוב לזכור שצריך לשום שכל וחכמה ולהפעיל מחשבה עמוקה ויצירתית, כי רק כך אפשר יהיה להוציא את בת המלך - כלומר, את האושר הפנימי המוחלט. רבי נחמן מברסלב סיפורי מעשיות החיפוש אחרי האושר מהו חיפוש פנימי אחרי האושר והמשמעות בחיים בסיפור מעשה באבדת בת מלך? הסיפור מעשה באבדת ... מעות. הוא בעצם אמר לו, עכשיו בגלל שאתה כל כך חיפשת את הבת מלך אני אתן לך משהו מסויים שלא יהיה חסר לך כסף, שלא תגיד שאתה לא יכול להוציא את בת המלך כי חסר לך כסף. אז מה הוא נתן לך? נתן לו כלי ואמר לו כל פעם שתכניס את היד תוצאי משם כסף. עכשיו מה זה הכלי הזה? שכל מסויים. אמר לו כל דבר שיהיה חסר לך, תחשוב בצורה ... שבעולם אמרו ל - לא משנה. תקשיב אם תחכה מספיק זמן ותשתהה שם, תבוא רוח אחת, היא תשא אותך להר של זהב ומבצר של מרגליות ואם אתה רוצה להוציא את בת המלך אתה צריך לשום שכל וחכמה כדי להוציאה. רבי נחמן לא אמר לך איך הוא הוציא אותה בפועל, אבל הוא אמר לך מה הוא עשה כדי להוציא אותה. ומה שהוא עשה כדי להוציא אותה זה השתמש בשכל וחכמה. מה את הבנת? לעצמך מהסיפור. ש: שכן, אני צריכה לנסות להציל את בת המלך. אליעד: במקרה בת המלך זאת את. ש: היא כלואה. אליעד: היא כלואה אצל המלך האכזר. למה צריך לשחרר בת מלך מהר של זהב ומבצר של מרגליות? לכאורה זה המקום האופטימלי. אבל לא טוב לה שם. היא רוצה לצאת ...
מסע רוחני, המסע אל עצמך, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, חיפוש האמת, חיפוש האושר, המסע אל האושר, לחפש את עצמך, מודעות עצמית, גשמיות, רוחניות, הדרך אל האושר, משמעות החיים
מסע רוחני, המסע אל עצמך, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, חיפוש האמת, חיפוש האושר, המסע אל האושר, לחפש את עצמך, מודעות עצמית, גשמיות, רוחניות, הדרך אל האושר, משמעות החיים
... עצמך, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, חיפוש האמת, חיפוש האושר, המסע אל האושר, לחפש את עצמך, מודעות עצמית, גשמיות, ... המיוצגת דרך הסיפור מעשה מאבדת בת המלך של רבי נחמן מברסלב. בת המלך מסמלת את האמת הפנימית והמוחלטת, ואדם שמתעסק בחיפוש אחריה לעיתים מוצא את עצמו ... מה המשמעות של לחפש את בת המלך? החיפוש אחרי בת המלך, כפי שמסביר אליעד, הוא חיפוש אחר האמת הפנימית והמוחלטת שבתוך האדם. הוא לא ... מה המשמעות של מעשה מאבדת בת המלך? איך להגיע לאמת המוחלטת? מהו אין שכל? כיצד לשמור על איזון רוחני? האם יש סתירה ... מעמיקה לסיפור מעשה מאבדת בת המלך של רבי נחמן מברסלב. ההרצאה נפתחת בשאלה כיצד ניתן לשלב בין החיפוש אחר בת המלך , שמייצגת את האמת המוחלטת, לבין ההתנהלות בחיי היום יום שבהם יש צורך לדאוג ... מה המשמעות של לחפש את בת המלך? לפי ההסבר של אליעד, החיפוש אחר בת המלך הוא חיפוש אחר האמת הפנימית והמוחלטת שבתוך האדם. זהו חיפוש שמתרחש מעבר לשכל ולמחשבות ההגיוניות הרגילות. בת המלך מסמלת את המהות הפנימית של האדם, את הנקודה שבה הכל הופך להיות ברור ומוחלט. לפי ... מה המשמעות של מעשה מאבדת בת המלך? איך להגיע לאמת המוחלטת? מהו אין שכל? כיצד לשמור על איזון רוחני? האם יש סתירה ...
מה יותר קשה למות או לסבול? רוצה במאה אחוז וזה לא קורה, לתת מאה אחוז למען משהו, לרצות במאה אחוז, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון אין סופי, ובסוף הוציאה, אבדת בת המלך, לרצות את הבלתי אפשרי, להתגעגע, סבל של געגוע
מה יותר קשה למות או לסבול? רוצה במאה אחוז וזה לא קורה, לתת מאה אחוז למען משהו, לרצות במאה אחוז, אין דבר העומד בפני הרצון, רצון אין סופי, ובסוף הוציאה, אבדת בת המלך, לרצות את הבלתי אפשרי, להתגעגע, סבל של געגוע
... אין סופי, ובסוף הוציאה, אבדת בת המלך, לרצות את הבלתי אפשרי, להתגעגע, סבל של געגוע מה יותר קשה - למות או לסבול לנצח? הנושא המרכזי בהרצאה של אליעד כהן עוסק בשאלה מה יותר קשה: למות או לסבול סבל ... מה המשמעות של הסיפור אבדת בת המלך של רבי נחמן? אליעד כהן משתמש בסיפור של רבי נחמן אבדת בת המלך כדי להמחיש את המשמעות של סבל מתוך געגוע. בסיפור, האדם שמחפש את בת המלך מתבקש לשבת בחדר ולהתגעגע אליה יום שלם, במשך זמן ממושך. כל היום עליו רק לחשוב עליה ולהתגעגע אליה. זהו בדיוק הסבל שאליעד מתאר - לרצות באופן מתמיד מבלי לקבל את הרצוי. האדם שמחפש את בת המלך נאלץ להתמודד יום אחר יום עם סבל געגועיו, מבלי שהדבר יתממש בפועל באופן מיידי. אליעד מדגיש שבסופו של דבר אותו אדם אכן מצליח למצוא את בת המלך בהר של זהב ומבצר של מרגליות. אולם עצם התהליך - עצם הסבל המתמשך והבלתי נפסק הזה של געגוע תמידי - הוא שעומד במרכז הרעיון שאליעד מציג. מי שלא מסוגל להבין את ... הרצון? מה המשמעות של סיפור אבדת בת המלך? איך להתמודד עם רצון בלתי אפשרי? האם געגוע מתמיד גורם לסבל נפשי? למה הסבל קשה יותר מהמוות? ...
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מעשה מסוחר ועני, אבל לא עברו עליך המימות, למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? אנסטסיה, אולי אתה אלוהים? להיות ראוי להשיג את האושר המוחלט, מעשה מבערגיר ועני, ליקוטי מוהרן ח"א כ, חלק 1
... מלך יפהפייה שמייצגת את האושר והשלמות, ורבים מאוד רוצים להתחתן איתה. כולם בטוחים שהם ראויים לכך בשל מאמציהם הרבים והישגיהם, אך בת המלך דוחה אותם שוב ושוב בטענה מסתורית: לא ... פנימי עמוק שהאדם חייב לעבור כדי להגיע אל השלמות האמיתית. אנשים חושבים שאם הם יודעים לדקלם את כל התשובות הנכונות, זה מספיק. אך בת המלך מזהה מיד שזה זיוף, כי האדם לא באמת חווה ... שכלי, אבל אם הוא לא עבר את ההתנסות הפנימית הזאת בפועל, אם הוא לא חווה זאת באופן אישי ואמיתי, התשובה שלו איננה שווה דבר בעיני בת המלך. רק מי שבאמת חווה את המסע, את המימות, את ... להשגת השלמות? אליעד כהן משתמש בדימוי של כתב יד מקורי להמחיש את חשיבות האותנטיות והחוויה האישית בהגעה אל האושר המוחלט. בסיפור, בת המלך דורשת לראות את כתב היד המקורי - הוכחה ... אותנטי וללא טעויות. כל טעות, כל חוסר דיוק קטן, חושף את הזיוף. השלמות לא מעוניינת בזיופים או בסיפורים משומשים. מה מייצגת בת המלך בסיפור המעשייה של רבי נחמן? אליעד מסביר שבת המלך בסיפור היא מטאפורה לשלמות, לאמת, לאושר המוחלט, למטרה שכל בני האדם מחפשים אחריה. כולם רוצים את בת המלך, כולם משוכנעים שהם ראויים לה, אך רק אדם שעבר מסע פנימי אותנטי ואמיתי יוכל באמת לזכות בה. בעומק הדברים, אליעד מסביר שבת המלך מחפשת נקודה עמוקה ואמיתית בתוך האדם ... כל אדם קיימים חלקים שונים: חלקים שמאמינים בדברים באופן שטחי וחלקים עמוקים ואמיתיים יותר שכבר התייאשו או לא מאמינים שזה אפשרי. בת המלך ממתינה לאותו חלק עמוק ביותר באדם ... לרמות, לפעמים אפילו בלי לדעת, כשהם טוענים שהם עברו את המסע. חלקם מקבלים מידע ממישהו אחר שכבר עשה את המסע ומנסים להתחזות, אבל בת המלך יודעת לזהות זיופים אלו. היא מזהה אותם ... הוא ראוי להשיג את האושר המוחלט. הסוחר מביא איתו עשירות והצלחה חומרית, והעני מציג את ההיפך - צניעות וחוסר אמצעים. אך בעיני בת המלך, לא העושר ולא העניות חשובים, אלא האם ... שם. אדם שלא יכול לספק הוכחה כזאת, אדם שמהסס או לא מסוגל להסביר בדיוק איך הגיע לידיעתו - הוא לא ראוי לשלמות. מדוע הסיפור עוסק בבת המלך ולא במלך עצמו? אליעד מסביר שסיפורי רבי נחמן תמיד מתרכזים בבן המלך או בבת המלך ולא במלך עצמו, כי המלך מייצג את האלוהים עצמו, את המהות האינסופית. בת המלך מייצגת את הגילוי של המהות בעולם שלנו, את ... לבין העולם והאמת. בתפיסה האלוהית עצמה אין סיפור ואין דינמיקה, אך בעולם הצמצום שלנו מתקיימת הדינמיקה הזאת, ולכן הסיפור מתמקד בבת המלך. מה פירוש לא עברו עליך המימות? מי ראוי לאושר המוחלט? מה ההבדל בין הבנה לחוויה? למה בת המלך דוחה את כולם? מה משמעות כתב היד המקורי? ...
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
אושר, הדרך אל האושר, איך להיות מאושר? מה אתה רוצה? הסיפור של אליעד, חיים טובים באמת, רבי נחמן מברסלב, מהו אושר? להיות אלוהים, מודעות עצמית, להרגיש שלמות עצמית
... נחמן מברסלב, שם נכתב שהשלמות האמיתית קיימת רק לאלוהים. כדי להשיג שלמות, צריך להיות אלוהים או להיות כלול בו דרך הדעת. דימוי אבדת בת המלך כדרך להבין רצון הדימוי שמביא אליעד הוא של אבדת בת המלך, שבו כל דבר שאדם רוצה מייצג אבדן מסוים. לדוגמה, אדם שרוצה להפסיק לעשן חווה את האבדן של העישון, אדם שרוצה ... הדרך בה אנחנו תופסים את המציאות. הגדרת רצון פנימי תחושת חיסרון בכל דבר הקשר בין שלמות לאלוהים וויתור על השכל וסיום הסבל דימוי אבדת בת המלך כיצד התחילה השיחה על הרצון לגמור עם הסבל? השיחה נפתחה בשאלה מה האדם באמת רוצה. בתחילה הובע רצון לגמור עם ... רבי נחמן, ושם נאמר ששלמות אמיתית יש רק לאלוהים, ולכן אם רוצים שלמות, צריך להיות אלוהים או להיכלל בו דרך הדעת. מהו הדימוי של אבדת בת המלך וכיצד הוא קשור לרצונות השונים? עלה בהסבר שאליעד משתמש בדימוי אבדת בת המלך לכל צורך מסוים של האדם. לדוגמה, אדם שרוצה להפסיק לעשן, האבדן שלו הוא הפסקת העישון, אדם שרוצה להגיע לשלמות, ... משהו מציק לך? שאלה: שאני לא מבין את ההבנה שמדברים עליה כאן. אליעד: מה אנחנו מדברים, שם, איך קוראים? תגדיר בדיוק. זה כמו אבדת בת המלך , גם זאת שרוצה להפסיק לעשן, זה אבידת בת המלך, כי אבידת בת המלך אצלה זה להפסיק לעשן. אני אסביר לך משהו פשוט, כל זמן שיש לך שכל, שכל פירושו שאתה יודע להבדיל בין מה שיש לבין ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... בכל מקום שרבי נחמן מדבר על בן המלך או על בת המלך, או הבן והבת שהלכו לאיבוד ביער, רבי ... אנחנו השיגעון של הדבר. כשרבי נחמן אומר שבת המלך הלכה לאיבוד הכוונה שמאלוהים עצמו חלק ... ואחרי זה אחד בכלל. שים לב שגם הסיפור על בת המלך רבי נחמן אומר, ונזרק מפיו דיבור, שהלא ... נגד השכל. בסיפור על הבת מלך, איך הוציא את בת המלך איך הוציא רבי נחמן אומר כי צריך לשום ... רבי נחמן אומר אם אתה רוצה להוציא את בת המלך אתה צריך הרבה הרבה הרבה שכל. כי איך הוא הוציא את בת המלך מה קרה הוא השתמש בשכל, הוא עלה לשכל ... ראה שזה בכלל היה חלום. איך נגמר הסיפור של בת המלך שהוא התעורר מהשינה וראה שזה בכלל ... בכלל הבין שאין הבדל בין לפני ואחרי וממילא בת המלך לא הלכה לאיבוד וממילא הכל העלילה כולה ...
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
איך לקרוא מהר? איך לפתח קריאה מהירה? איך לקרוא במהירות? קריאה תלת מימדית, שיפור יכולות אישיות, שיפור יכולת שכלית, קריאה צילומית, איך לקרוא יותר מהר? איך לפתח אינטואיציה? איך להבין דבר מתוך דבר?
... להבין את המציאות מתוך רמזים ופרטים לא גלויים, הוא חוזר להיות מלך. בסיפור אבדת בת המלך , הגיבור מצליח להציל את בת המלך רק בעזרת שכל, כלומר, היכולת להבין מתוך הקשר את המידע הנחוץ. בסיפור שבעת הקבצנים, מתואר מצב של מעט המחזיק את המרובה שבו ... המרובה, סיפורי מעשית של רבי נחמן מברסלב, בן המלך ובן השפחה שהתחלפו, מעשה מאבדת בת המלך, איך מצאו את בת המלך? צריך לשום שכל כדי להוציאה, מעשה משבעת הקבצנים, השכל של הספר להיות אלוהים, סוגים של ספרים, עומקים של ספרים, איזה טקסט ניתן ...
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
... ובאופן שבו הוא תופס את המציאות. סיפור של רבי נחמן ומוסר השכל על זיהוי המקורי לסיום, אליעד מביא סיפור מתוך תורת רבי נחמן, בו הוא מספר על חתן שמחפש את סימני הנישואין עם בת המלך . הסיפור מתאר איך היה עליו לספר סיפור בצורה מסוימת כדי לשכנע את בת המלך שהוא מקורי, תוך דגש על הצורך לראות את הדברים בצורה הנכונה והמפורשת. אליעד משתמש בסיפור הזה כדי להדגיש את החשיבות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על בת המלך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: בת המלך, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בת המלך, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, מאמן אישי לעסקים, מטפל בתחום בת המלך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2949 שניות - עכשיו 13_08_2025 השעה 07:56:12 - wesi4