ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בלי לבדוק ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת?

חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו וכולי השפיעו עליו לרעה.

אך התשובה הזו לא ממש טובה. כי זה אומנם נכון שהסביבה היא זו שהיוותה את הטריגר להתנהגות הילד. אך עדיין, אם החינוך עצמו שהילד קיבל היה טוב, אז החינוך והלימוד עצמם שהילד קיבל היו אמורים להשפיע על הילד בצורה חזקה, כך שהוא לא יושפע גם מהסביבה. כי הרי כאשר מחנכים מישהו צריך בעצם לחנך אותו בין השאר לאיך לא להיות מושפע מהסביבה. וכל הורה ומחנך, הרי מחנך את ילדו שלא יהיה מושפע מהסביבה. אז כיצד זה שבעצם הילד קיבל חינוך טוב, שבין השאר כולל את החלק של איך לא להיות מושפע מהסביבה ובכל זאת הוא כן מושפע מהסביבה?

והתשובה על כך היא, כי אומנם הילד קיבל חינוך טוב, אך רמת ואיכות החינוך שהוא קיבל לא היתה מספיק טובה (לפי מבחן התוצאה). הילד אומנם קיבל חינוך, אך החינוך הזה היה כגוף ללא נשמה. ולכן בעת מבחן, החינוך הטוב שהילד קיבל לא עזר לו לעמוד במבחן של החיים.

ז"א הילד אכן קיבל חינוך, אך החינוך לא היה מספיק טוב. ולמה הכוונה חינוך ללא נשמה?

הכוונה היא כי הילד אכן חונך ולמד מה לעשות ומה לא לעשות, אך הילד לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב למה להתנהג בצורה הספציפית הזאת, כפי שמסבירים לאדם בוגר. לילד בד"כ מסבירים מה, אבל לא מסבירים למה. וגם אם מסבירים למה, אז מראש יוצאים מנקודת הנחה שהוא לא יבין למה, או לא ממש צריך להבין למה, אלא רק מספיק שיגידו לו מה לעשות, ואז גם ההסבר של הלמה לעשות כך או אחרת, גם ההסבר הזה לוקה בחסר.

הילד אומנם למד מה נכון לעשות, אך הוא לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב מה הם הדברים שעומדים מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים שנאמר לו לנהוג לפיהם. חינוך ילדים טוב ואיכותי אמור לכלול בתהליך הלמידה של הילד גם חינוך לדפוסי חשיבה נכונים ובריאים. הילד אמור ללמוד על החיים מפרספקטיבה של מבוגר. ילד אמור ללמוד לא רק מה נכון לעשות אלא גם למה זה אכן נכון לעשות, מפרספקטיבה של מבוגר עד כמה שאפשר.

כאשר ילד מקבל חינוך עמוק יותר, משהו שנהפך למהות שלו כאדם, הסיכוי שהוא יתדרדר נהיה קטן מאוד. ברגע שילד מקבל חינוך פנימי יותר, חינוך שמלמד אותו כיצד להכיר את עצמו טוב יותר, כיצד לחשוב בצורה נכונה ולא רק מה לחשוב, כיצד להרגיש ביחס לעצמו ולא רק מה להרגיש, כיצד להתמודד ברמה הפנימית ולא רק מה לעשות בפועל, חינוך כזה, הופך למהות של הילד כאדם. וחינוך כזה כמובן יכול באמת לשמור עליו מפגעי החברה, הרבה יותר מאשר אם רק אומרים לו מה לעשות.

כאשר הילד לומד רק מה לעשות ולא מלמדים אותו את הפנימיות של מה שהוא עושה, במקרה כזה כאשר הוא עושה מעשה לא טוב ונגרר אחר חבריו, בעצם הדבר היחיד שהוא פועל הפוך ממנו, הוא הדברים של הוריו / מוריו בלבד. וכפי שניתן לראות, שהורה יכול לומר לילד שלו מה שהוא רוצה, אבל הילד יעשה אחרת. אך כאשר הילד לומד את הפנימיות של העשייה שלו, ממילא הדבר ששומר עליו מלעשות רע, זאת הפנימיות הנפשית שלו עצמו כאדם. במקום שאתה תחנך אותו, הוא לומד לחנך את עצמו ולהשגיח על עצמו לבד. וזה אפשרי רק אם תסביר לו את הפנימיות של מה שהוא עושה.

כאשר חבריו וסביבתו של הילד מנסים להשפיע עליו להתנהג בצורה כלשהי, אם הילד קיבל חינוך שמלמד אותו רק מה לעשות ומה לא לעשות, הרי שתוך כמה שניות הילד כבר עושה את מה שהוא רוצה. כי ילד הוא אדם לכל דבר. הוא אומנם ילד, אך הוא חושב כמו אדם גדול, יש לו בדיוק את אותה מערכת השיקולים של אדם גדול, גם אם הוא לא יודע לבטא אותה. אך בפנימיותו של הילד הוא אדם גדול לכל דבר ועניין. הילד בדיוק כמו אדם מבוגר, לא אוהב שאומרים לו מה לעשות.

ולכן כאשר אומרים לילד מה לעשות ומצפים שהוא ישמע למה שאמרו לו, רק בגלל שהוא ילד ובגלל שאתה ההורה / המורה שלו, הרי שזו כמובן טעות גמורה. כי הילד חושב כמוך ממש. כשם שאתה לא היית רוצה להקשיב למישהו שהיה רודה בך ואומר לך מה לעשות כי ככה נראה לו, כך גם הילד לא רוצה להקשיב לך אם אתה רודה בו ואומר לו מה לעשות, ומצפה שהוא יעשה את זה רק כי ככה אתה הגאון הגדול מבין, בלי להסביר לו בצורה בוגרת לחלוטין את הסיבה ללמה נכון לו להתנהג כך או אחרת.

אם אתה משדר לילד שלך שאתה חושב יותר חכם ממנו, הילד שלך קולט את המסר הסמוי (וכל שכן אם הוא גלוי) הזה, שבא לידי ביטוי בצורה שבה אתה מדבר איתו. ואז, בגלל שעם כל הכבוד לך, עדיין גם לילד שלך יש את הרצונות שלו, ממילא הרצון העיקרי שלו זה לעשות הפוך ממה שאתה אומר לו לעשות. ולמה?

כי אתה פוגע לו בכבוד. ולילדים הרי חשוב להם הכבוד מאוד, יותר מאשר לאדם מבוגר. וממילא, ככל שאתה משפיל אותו יותר ורודה בו יותר ומשדר לו שהוא לא מבין ושאתה כל יודע, כך גם אתה גורם לו לא לרצות להקשיב לך אלא לעשות הפוך.

וככל שתנסה להכריח אותו יותר לעשות משהו, כך גם הוא דווקא ירצה לעשות הפוך ממה שאתה רוצה. ולמה?

כי ככל שאדם מרגיש יותר מוכרח לעשות משהו, גם אם זה לאכול ארוחת צהריים ולא להישאר רעב, כך דווקא הוא יעשה ההפך. כך שחינוך שנעשה בצורה לא טובה, לא רק שהוא לא מועיל, אלא אדרבה הוא מזיק ומשיג את התוצאה ההפוכה.

חינוך טוב הוא חינוך בגובה העיניים. דהיינו לכבד את ילדך / תלמידך בדיוק כאילו אתה היית יושב בצד השני. ילדך הוא אדם בדיוק כמוך כנ"ל ואם לא תכבד אותו הוא לא יכבד אותך. זה שהוא תלוי בך כלכלית כגון אם אתה ההורה שלו, זה עדיין לא מקנה לך שום סמכות לבזות אותו, בדיוק כפי שאין שום זכות למנהל עבודה לבזות את העובדים שלו, למרות שהוא זה שמשלם להם את המשכורת. חינוך טוב הוא חינוך כזה שבו אתה מדבר עם ילדך / אחיך / חברך / הוריך / סביבתך וכולי, בגובה העיניים ושבו אתה מכבד את האדם שמולך בדיוק כאילו הוא זה אתה.

חינוך טוב, הוא כזה שבא ממקום שמסביר לילד שלך את ההיגיון האישי שלך (שלא בהכרח הוא נכון, גם אם אתה בטוח שהוא נכון) במה שאתה אומר לו לעשות, ולא רק כזה שאומר לו מה לעשות. ואם אינך יודע מה ההיגיון של מה שאתה אומר לו לעשות, או אולי באמת רצוי שתלך לבדוק האם זה באמת הכרחי מה שאתה אומר לו לעשות. כי חלק גדול מאוד מהדברים שמחנכים את הילדים, הם בסך הכל טעות שעוברת מדור לדור. חינכו את האדם לחיות בטעות מסוימת והוא ממשיך לחנך את ילדיו לחיות באותה טעות, מאחר שככה הוא חושב שנכון לעשות בלי לבדוק האם זה באמת נכון או לא.

שאלה: מה עושים עם דברים שבהם הילד לא מבין את ההיגיון של מה שמנסים להסביר לו? מה עושים אז? תשובה: כאשר אתה מסביר לילד שלך משהו והוא אינו מבין את הלמה לעשות כך או אחרת, יש כאן כמה נקודות שצריך להתייחס אליהן.

נקודה ראשונה - זה לא יהיה רע שאתה במישור האישי תשב עם עצמך ותנסה להבין, כיצד להסביר לילד שלך ברמת ההבנה שלו כילד, סיבה כלשהי שבגללה גם הוא כילד יבין מדוע עליו לנהוג כך או אחרת. זו לא בושה ללמוד כיצד ללמד. תנסה לשבת עם עצמך ולראות כיצד אתה מלמד אותו ומצליח להסביר לו ברמת ההבנה שלו, סיבה כלשהי שאיתה הוא יבין את הלמה לעשות ולא רק את המה לעשות.

נקודה שניה - את כל המקרים שהילד שלך לא מבין אותך ניתן לחלק ל 2. דברים קריטיים ודברים לא קריטיים. להכניס את היד לאש, זה נקרא דבר קריטי. לפגוע באדם אחר, זה נקרא דבר קריטי. כל דבר שפוגע בילד עצמו או במישהו אחר בגופו או ברכושו, זה נקרא דבר קריטי.

יחד עם זאת, שאר הדברים הם לא באמת קריטיים למי שירצה להודות על האמת.

ולכן אם מדובר במשהו שהוא באמת קריטי, כגון שילדך רוצה בטעות לפגוע בעצמו או במישהו אחר. אז שלב ראשון תמנע את הפעולה באופן מיידי. וגם אם הילד לא מבין, עדיין תמנע את הפעולה, כי זה קריטי. לאחר מכן תנסה להסביר לו כפי הבנתו הוא, מדוע לא לעשות את הפעולה הזאת.

יחד עם זאת, אם מדובר במשהו שהוא לא ממש קריטי, אז זה גם לא ממש קריטי אם הוא יעשה דווקא כך או אחרת.

וכמובן שיש את כל הדברים שבאמצע. דהיינו דברים שהם לא ממש קריטיים ולא ממש לא קריטיים אלא באמצע בחלק של האפור (ולא השחור לבן). ושם כמובן עליך לפעול בחוכמה ולדעת עד כמה אתה צריך להשליט את עצמך על הילד כחובתך כהורה לשמור עליו מלעשות טעויות ועד כמה אתה צריך לתת לו את מרחב הפעולה שלו לעשות כרצונו וכהבנתו מתוך הבחירה החופשית שלו.

נקודה שלישית - בחיים גם אתה כאדם מבוגר עושה דברים שאינך מבין אותם עד הסוף, כי אתה יודע לסמוך על זה שאמר לך אותם. אדם לוקח תרופה למרות שאינו יודע איך היא עובדת, כי הוא סומך על הרופא שהוא מבין בנושא הזה טוב יותר ממנו. אז איך זה יכול להיות שגם אתה כמבוגר עושה דברים שאינך מבין, אבל הילד שלך לא רוצה לעשות דברים שהוא לא מבין?

המשך מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 2.
לרצות להתייחס להישאר תוצאות להודות לבד גדול מאוד רפואה תלמיד איך לא להיות מושפע מהסביבה נשאלת השאלה איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
... ענה הבן אדם הזה יש לו הרגל לעשות דברים בלי לבדוק אותם אז בגלל שיש לו הרגל לעשות דברים בלי לבדוק אותם לכן הוא מפחד שהוא פתאום יעשה איזה משהו בלי לבדוק אותו זה קודם כל תשובה נכונה אבל השאלה היא אז מה השאלה אם היא נכונה אז מה השאלה למה זאת לא תשובה ... כי יכול להיות שיש לו דחף לעשות דברים בלי לבדוק ואז הוא מפחד שפתאום יבוא לו לעשות משהו מסוים בלי לבדוק ואז הוא מפחד שהוא ידפוק את עצמו, עכשיו דרך אגב איך אפשר היה לעלות על זה כי היה אפשר לשאול האם הוא ... מפחד בן אדם אומר אני מפחד שאני אעשה דברים בלי לבדוק למה ושהדברים האלה ידפקו אותי אז למה הפחד שלו מתלבש דווקא בצורות ספציפיות הוא היה צריך לפחד מכל דבר ... אבל יש לו הרגל חזק לעשות דברים שבא לו בלי לבדוק את הסיבה או מה התועלת, אז מה האמת שאם הבן אדם היה רגיל לעשות דברים בלי שום סיבה בכלל במילים אחרות ... גם יש לו נטייה חזקה לעשות דברים שבא לו בלי לבדוק מה התועלת בא לו למה אמרת? בא לי, למה עשית? בא לי ככה בא לי אוקי אבל גם מצד שני גם בתוך הדברים שבא ... אותם והוא מפחד שהוא יעשה אותם כי יבוא לו בלי לבדוק האם באמת כדאי לו לעשות אותם כי אם הוא היה עושה דברים בלי היגיון בכלל אז הוא היה מפחד מזה שהוא יעשה ... בלי היגיון אבל שיש בהם מיליגרם היגיון בלי לבדוק האם באמת כדאי או לא כדאי. הבנו את הסיפור? ש: רגע למה התשובה. אליעד: רגע אתה. ש: למה התשובה שלהגיד ... אין לו את זה אבל כשהוא עושה פעולות שבא לו בלי לבדוק אם כן או לא זה בדברים שיש בהם מיליגרם היגיון אחר כך הוא אולי מתחרט אבל יש בזה קצת היגיון. ש: אמרתי ...
טאוטולוגיה, סתירה עצמית, לוגיקה, פילוסופיה, הכללה, להכליל, מותר להכליל, אסור להכליל, כתות, הכת של אליעד כהן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, תורת הקבוצות, דבר שנכון מצד עצמו
טאוטולוגיה, סתירה עצמית, לוגיקה, פילוסופיה, הכללה, להכליל, מותר להכליל, אסור להכליל, כתות, הכת של אליעד כהן, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, תורת הקבוצות, דבר שנכון מצד עצמו
... אליעד כהן מסביר שהטאוטולוגיה נכונה מעצם ההגדרה שלה, ולכן אין צורך לבדוק אותה בכל פרט ופרט. הוא מביא דוגמה: בשום מקום בספר לא כתובה המילה תרנגול. אם אדם אומר זאת בלי לבדוק כל עמוד וכל מילה, ייתכן שהוא טועה. אך אם המשפט מנוסח כטאוטולוגיה, כמו לומר: כל הכוסות בעולם יכולות להכיל עוד מים, למעט כוסות שמלאות עד הסוף, המשפט יהיה תמיד נכון, בלי ... ערוץ טלוויזיה עכשיו לא משדרים מוזיקת גאז מבלי שבדק, ייתכן שהוא טועה, אך זה לא מחייב. עדיין ייתכן שההכללה נכונה גם ללא בדיקה. מכאן נובע שלפעמים אפשר להכליל גם בלי לבדוק כל פרט, אך התוקף של ההכללה תלוי במידת הדיוק של ההגדרה. מדוע אליעד כהן משתמש במושג הכת של אליעד? אליעד כהן משתמש במונח הכת של אליעד באופן מטאפורי. הוא מסביר שהוא לא ... תמיד, כי היא מוגדרת כך מעצם המהות שלה, וכך אדם שמזדהה איתה לא יפחד מדעות או רעיונות אחרים, אפילו אם הם מוזרים או שונים מאוד משלו. מהי טאוטולוגיה? האם מותר להכליל בלי לבדוק? מהי סתירה עצמית? מה פירוש הביטוי לכל כלל יש יוצא מן הכלל? מדוע אנשים מפחדים מרעיונות חדשים? איך להטיל ספק בפרשנות שלי? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? ...
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
ביטחון עצמי, אמונה עצמית, מה זה ביטחון עצמי? מה זה חוסר ביטחון עצמי? ממה נובע חוסר ביטחון עצמי? איך לבנות ביטחון עצמי? מה רע בביטחון עצמי? שיטות לביטחון עצמי, טעויות של ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמי? פחד גישה
... חושב שהוא מסוגל לעוף. חסרונות של ביטחון עצמי שקרי שאלה: אם ביטחון עצמי עוזר לפעול, למה שתהיה בעיה? תשובה: יש כאן כמה בעיות: 1. אם אדם פועל מתוך אמונה עצמית בלי לבדוק את המציאות - הוא עלול להיכנס למצבים שהוא ... ולהידפק. למשל, הוא מאמין בעצמו שהוא יכול לנסוע מהר או לעשות עקיפה מסוכנת, ואז הוא עושה תאונה. 2. כאשר אדם חוזר שוב ושוב על אמירות כמו אני יכול, אני אצליח בלי לבדוק היגיון וסיכונים, הוא מדכא את המנגנון הטבעי ... לעקוף את הבדיקה ההגיונית ולא להשתמש בשיקולים של סיכוי מול סיכון ועלות מול תועלת. במקום זאת, הוא מתחיל להסתמך על אמירות אוטומטיות כמו תאמין בעצמך, תצליח! בלי לבדוק האם אמנם אפשר להצליח. שאלה: איך זה פוגע בצד ...
השקר של חוסר היכולת לדעת את הכל - מהו?
השקר של חוסר היכולת לדעת את הכל - מהו?
... איך להתמודד עם שקרים מחשבתיים? כדי להתמודד עם השקרים האלו, אליעד כהן מציע גישה פרקטית וברורה: אל תאמינו לטענה בלי לבדוק אותה לעומק - גם לא לטענה שאין אפשרות לדעת את הכל. אל תפסיקו לשאול שאלות - האמת תמיד מעודדת חיפוש, ... את האפשרות להמשיך ולחפש את האמת בכוחות עצמם. כיצד ניתן להתמודד עם השקר של חוסר הידיעה? 1. לא להאמין לשום טענה בלי לבדוק אותה - גם לא לטענה שאין אפשרות לדעת את הכל. 2. לא להפסיק לשאול שאלות - האמת לעולם לא תגיד לאדם ...
למי להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
למי להאמין? אמונה עצמית, לא להאמין לעצמך, כן להאמין לעצמך, להטיל ספק, להגיע לוודאות, הגנב הנאמן, חוקי הלוגיקה, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית
... למה אי אפשר להאמין לשכל שלך? השכל שלך אומר לך מה נכון ומה לא נכון. למשל, הוא מסביר לך איך להשיג רצון מסוים, אבל הוא אף פעם לא שואל אותך למה בכלל יש לך את הרצון הזה. השכל מניח מראש שהרצון שלך תקף, בלי לבדוק אם ההנחה הזו נכונה. באותה צורה, השכל לעולם לא יטיל ספק בהנחות היסוד הלוגיות של עצמו. הוא משתמש בהן בלי לבדוק אותן לעומק. דוגמה לכך היא ההנחה שאם משהו קיים ...
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
בעיות עם שותפים לדירה, חוזה שכר דירה, לעזוב לפני סיום החוזה, למצוא שותף מחליף, לבדוק הנחות יסוד, לבדוק את החוזה, לבדוק את השאלה, חלק 2
... של אנשים שלא טורחים לבדוק את החוזה לפני שהם מקבלים החלטות או מנסים לפתור בעיות. לעיתים, אנשים פועלים על פי אינסטינקט או על סמך מידע חלקי, מבלי לבדוק בפועל מה כתוב בחוזה. לדוגמה, ... ומניחים שאין פתרון. למה אנשים לא בודקים הנחות יסוד בסיסיות? אליעד מציין דוגמה נוספת שבה אדם נמצא בכלא, ואנשים מניחים שהוא חייב להישאר שם בלי לבדוק אם באמת יש לכך צורך או אם קיימת ... על ויכוחים ציבוריים, כמו על מדיניות תגובה פרופורציונלית מול לא פרופורציונלית, שבהם אנשים מניחים מראש שהתגובה חייבת להיות פרופורציונלית, מבלי לבדוק את ההיגיון מאחורי ההנחה הזו. ... חוזה שכירות? אליעד מדגיש את החשיבות של לא להסתמך על ידע מוקדם או אינטואיציה בלבד. הרבה פעמים אנשים מניחים שהם יודעים מה כתוב בחוזה, מבלי לבדוק אותו לעומק, ומסתבכים בטעויות ... אחרים אמרו או מה שנראה ברור מאליו הוא אכן המציאות הכתובה והמחייבת. הוא מדגיש שלעיתים אנשים פועלים על פי אינסטינקט או על בסיס מידע חלקי, מבלי לבדוק בפועל מה כתוב בחוזה. דוגמה נוספת ... בחזרה. במקרה כזה, חשוב קודם כל לראות מה בדיוק כתוב בחוזה לגבי החזר כספים במקרה של עזיבה מוקדמת. אנשים רבים ממהרים להניח שאין פתרון אפשרי מבלי לבדוק את העובדות הרשומות. למה אנשים לא ... דוגמה נוספת, שבה אדם נמצא בכלא ואנחנו מניחים אוטומטית שהוא חייב להישאר שם. אנשים נוטים לקבע לעצמם הנחות יסוד, כמו שהאסיר צריך להישאר בכלא, בלי לבדוק האם ההנחות הללו באמת נכונות. הוא ... זאת גם בדוגמה אחרת של ויכוח על מדיניות תגובה פרופורציונלית לעומת תגובה לא פרופורציונלית: אנשים מניחים מראש שיש צורך בתגובה פרופורציונלית מבלי לבדוק את ההיגיון מאחורי ההנחה הזו. ... של לא להסתמך על ידע מוקדם או על אינטואיציה בלבד. אנשים רבים מניחים שהם כבר יודעים מה כתוב בחוזה, או שהם מבינים את המשמעות של הדברים מבלי לבדוק לעומק. זה מוביל לטעויות רבות ...
2 תהליכים במציאת תשובה לשאלה, הפשטת שאלה, מציאת הנחות יסוד של שאלה, חקר המוח, איך המוח מנתח מידע? פירוק שאלה לגורמים, הבנת מבנה של שאלה, מציאת המהות של השאלה, איך למצוא את מהות השאלה? מהי מהות? איך למצוא תשובות? איך ללמוד לחשוב?
2 תהליכים במציאת תשובה לשאלה, הפשטת שאלה, מציאת הנחות יסוד של שאלה, חקר המוח, איך המוח מנתח מידע? פירוק שאלה לגורמים, הבנת מבנה של שאלה, מציאת המהות של השאלה, איך למצוא את מהות השאלה? מהי מהות? איך למצוא תשובות? איך ללמוד לחשוב?
... יהיה רלוונטי. לפיכך, אליעד מדגיש שצריך לבדוק את ההנחות לפני שמתחילים לחפש פתרונות. עם זאת, אליעד מסביר שגם אם אפשר לעיתים למצוא תשובות טובות בלי לבדוק את כל הנחות היסוד, עדיין אם רוצים להיצמד לאמת ולוודאות מלאה, חייבים קודם ... יסוד שגויות. השאלות האלו רק נראות חוכמות ועמוקות, אך אם נבדוק לעומק, נגלה שהן אינן באמת שאלות. הן קיימות רק כי האדם קיבל את הנחות היסוד בלי לבדוק אותן. לפיכך, אליעד מחדד שוב את החשיבות של בדיקת הנחות היסוד לפני שממשיכים ...
ראיון עבודה, ראיונות, איך לראיין עובדים? איך להתראיין לעבודה? איך להצליח בראיון? טיפים לראיון עבודה, שיטות לראיון עבודה, שאלות בראיון עבודה, תשובות בראיון עבודה, לשאול שאלה לא ברורה, לשאול בראיון עבודה, לענות בראיון עבודה
ראיון עבודה, ראיונות, איך לראיין עובדים? איך להתראיין לעבודה? איך להצליח בראיון? טיפים לראיון עבודה, שיטות לראיון עבודה, שאלות בראיון עבודה, תשובות בראיון עבודה, לשאול שאלה לא ברורה, לשאול בראיון עבודה, לענות בראיון עבודה
... תשובה אוטומטית בלי לנסות לוודא שהוא הבין את משמעות השאלה. איך לזהות חשיבה ביקורתית? אם המרואיין עונה תשובה בלי לבדוק שהוא הבין נכון, יש כאן בעיה. יכול להיות שהוא פשוט לא מקדיש מחשבה ... הוא מבין את החזון של החברה והתפקיד? האם הוא יודע לזהות חוסר בהירות ולשאול שאלות מתאימות? או שמא הוא פועל בלי לבדוק ולחשוב? מהצד של המרואיין אם אתם בצד של המרואיין, חשוב להבין שכאשר ...
ערבים וחרדים עליך ישראל, מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
... אומרים לחילוני, אתה אומר שהאדם בא מהקוף, תראה, אבא שלך היה קוף, אך האם הדתיים יותר חכמים? הם היו טיפשים כמו קופים, הם אמרו נעשה ונשמע. מי אומר נעשה ונשמע, רק קוף, בלי לבדוק את החוקים הם הסכימו, בלי לבדוק. ויש את העגלה המלאה של החרדים שאפשר אולי לשים אותה במוזיאון, והעגלה הריקה שבאה לאסוף אוצרות, אותה צריך להעביר. המלאה היא כמו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בלי לבדוק, איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בלי לבדוק, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג מומלץ, מאמן אישי לקשב וריכוז, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום בלי לבדוק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3457 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 06:43:08 - wesi4