ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אפשרויות ✔רפואה אלטרנטיבית - מונחים - מבוא ✔הערך מונחים ברפואה אלטרנטיבית מספק הגדרות קצרות ומהירות למונחים ומושגים הקשורים... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨רפואה אלטרנטיבית - מונחים - מבוא
הערך מונחים ברפואה אלטרנטיבית מספק הגדרות קצרות ומהירות למונחים ומושגים הקשורים לרפואה אלטרנטיבית.

רפואה אלטרנטיבית: זהו מונח רחב המתייחס למגוון טיפולים למחלות ולמצבים בריאותיים בהם אנשים משתמשים במקום או בשילוב עם רפואה קונבנציונלית. הבסיס בתאורטי והפרקטי של טיפולים אלו שונה מזה של השיטות הרפואיות המדעיות - כולם אינם נתמכים בהוכחות מדעיות מבוססות וחלקם עומדים בסתירה עם הידע המדעי.

רפואה משלימה: שם נוסף לרפואה האלטרנטיבית. שם זה מייצג, לדעת תומכיה, את יכולתה של הרפואה האלטרנטיבית "להשלים" את החלקים החסרים, כביכול, ברפואה הקונבנציונלית.

פלצבו - שיפור במצב החולה גם כאשר הטיפול הניתן לו הוא טיפול דמה. אפקט הפלצבו עומד במקרים רבים מאחורי ההקלה הזמנית עליה מדווחים מטופלים ברפואה האלטרנטיבית, על אף שטופלו בשיטות שאין בהן תועלת רפואית של ממש.

רפואה מבוססת ראיות - מעקרונות היסוד של הרפואה המודרנית, המעודדת בדיקה קפדנית של התועלת בפרקטיקות הרפואיות בהן נעשה שימוש, זאת באמצעות מחקרים מבוקרים. מרבית שיטות הרפואה האלטרנטיבית אינן עומדות בקריטריונים של הרפואה מבוססת - הראיות.

סמיות כפולה - שיטה מחמירה לעריכת ניסויים מדעיים, שמטרתה להפחית במידת האפשר את ההטיות הסובייקטיביות המודעות והבלתי מודעות העלולות לנבוע מכך שהמדען והנחקר (במקרה של נחקר אנושי) יודעים את מטרות הניסוי ואת מרכיביו. למרבית השיטות ברפואה האלטרנטיבית לא נמצאו ראיות בשיטה זו.

אוסטאופתיה: אוסטיאופתיה היא טיפול ידני לבעיות שרירים, גידים ומפרקים. האוסטיאופת מסתכל על היחסים הדינמים בין חלקי מערכת השרירים והעצמות, ולא על המפרקים בנפרד. אוסטיאופתיה מטפלת הן באזור הכאב והן באזור הסובב אותו, שאינו מתפקד כראוי וגורם לחץ על אזור הכאב. דרך האבחון והטיפול האיסטאופתי מגיעים למקור הבעיה ומונעים את חזרת הכאב.

אוריקולותרפיה: שיטה טיפולית העוסקת בדיקור אפרכסת האוזן.

איורוודה: שיטת רפואה מקיפה שפותחה בהודו לפני מעל ל - 5,000 שנה. שיטה זו שמה דגש שווה על גוף, נפש ונשמה. מטרת הטיפול הוא לשחזר את ההרמוניה הטבעית של הגוף. רופא איורוודי מאבחן את הפרופיל הבריאותי של החולה דרך סוג המבנה המטאבולי, באמצעות סדרת שאלות על ההיסטוריה האישית. תוכנית הטיפול יכולה לכלול שינויים תזונתיים, תרגילי התעמלות, יוגה, מדיטציה, מסאז', צמחי מרפא ועוד.

אַלּוֹפַּתְיָה: המושג נטבע על ידי סמואל האהנמן. רפואה אלופתית הינו מונח המשמש בדרך כלל בהקשר של ביקורת כלפי הרפואה המדעית.

אסקלפיוס: האל היווני של רפואה, טיפל בחולים בעזרת בנותיו, היגניה ופנסאה.

אקופונקטורה: אקופונקטורה היא שיטת ריפוי עתיקה שפותחה בסין, והיא פועלת באמצעות החדרת מחטים דקות לנקודות מסוימות בגוף, על מנת לשפר את הבריאות ולהתמודד עם מחלות. לטענת המטפלים בשיטה זו, ישנן מעל לאלף נקודות בגוף האדם העוברות לאורך "מרידאנים" - "ערוצי אנרגיה" הקיימים, כביכול, בגוף האדם - ומשמשות לטיפול בבעיות בריאות שונות, אין כל עדות לקיומם של "ערוצי אנרגיה" אלו.

ביופידבק: גישה המתיימרת לחבר בין הנפש לגוף, באמצעות מיכשור טכנולוגי, המקל על לימוד השליטה בתפקודים גופניים שנחשבים לאוטומטיים. בעת הטיפול האדם מחובר לציוד ניטור, המציג כיצד גלי המוח, דפוסי נשימה, תפקוד בלוטות הזיעה, דופק, טמפרטורת הגוף או לחץ הדם מגיבים לשיטות הרפיה כגון מדיטציה. השיטה משמשת בין היתר להורדת לחץ, העלמת כאבי ראש, אימון שרירים שנפגעו, ושליטה בהתקפי אסטמה והפחתת כאב.

נירופידבק: עיצוב הפעילות החשמלית המוחית כדרך טיפול בהפרעות נוירופסיכיאטריות

שיטת המשוב הביולוגי העצבי (נוירופידבק) מהווה טיפול לא חודרני שמטרתו שינוי הפעילות החשמלית של המוח. השיטה בטוחה והוצעה לטיפול במגוון הפרעות נוירופסיכיאטריות, כולל אפילפסיה והפרעות ריכוז וקשב

טיפולים אנרגטיים: הינם טיפולים אלטרנטיביים הטוענים לשימוש ב"שדות אנרגיה", אין כל הוכחה מדעית לקיומם של "שדות" אלו, ואין קשר בינם לבין המושג הפיזיקלי אנרגיה.

צ'י גונג

רייקי

הילינג

שיאצו

טאט

טיפול במגע

טיפול במגנטים

פאלם תרפי

רפלקסולוגיה

מערכות רפואה אלטרנטיביות: אלו הן שיטות של רפואה אלטרנטיבית המבוססות על מערכת או תאוריה שלמה. השיטות הבאות הן מערכות כאלו:

הומאופתיה

נטורופתיה

אוסטאופתיה

רפואה סינית

ג'ין שין

פלדנקרייז: מטרתה ללמוד לשכלל את יכולת התנועה באמצעות הרחבת "המודעות העצמית" של האדם לגופו.

ריפוי עצמי

ריפוי עצמי בתנועה: שיטה שפיתח מאיר שניידר.

שיטת קיי: שיטת ריפוי עצמי הנקראת על שם קיי וולקינשו ומבוססת על שיטות גופנפש שונות, ביניהן מדיטציה, גשטלט ושיטתה של לואיז היי. המטפלים בשיטה טוענים כי היא מסייעת בפתרון בעיות גופניות שונות ובשינוי דפוסי התנהגות על ידי שינוי מחשבתי. מוכרת בארץ בעיקר בתחומי ההריון והלידה.

שיטת בייטס: זוהי גישה אלטרנטיבית לשיפור הראייה באמצעות תרגול והרפיית העיניים, וללא שימוש במשקפיים.

"שיטת קינגסטון קליניק" (או "שיטת שטראוס", כפי שהיא מוכרת בישראל): שיטת ריפוי ואורח - חיים טבעי שנוסדה בתחילת המאה העשרים על ידי ג'יימס ס. תומסון.

תרפיית קרניוסקרל (Craniosacral Therapy): גישה "אנרגטית" המתבצעת באמצעות מגע עדין. השיטה טוענת לחיזוק "כוח הריפוי הפנימי" דרך חיזוק "תנודה פנימית" הנוצרת, כביכול, בנוזל המוח והשדרה הנושא בתוכו את "אנרגיית החיים". עקרונות שיטה זו עומדים בסתירה לידע בביולוגיה וברפואה, והיא נטולת הוכחות מדעיות.
בריא בריאות שרירים תוכנית פלדנקרייז המודעות העצמית רפואה סינית רפלקסים ביקורתיות התקפים פסיכיאטרים אלטרנטיבות אפשרויות רפואה רפואה אלטרנטיבית
אפשרויות בחירה בתהליך רכישה, פחד מהחמצה של לקוח, FOMO של לקוח, קבלת החלטות בזמן רכישה, לתת ללקוח לבחור, לתת ללקוח להחליט, אפשרויות בתהליך מכירה, אפשרויות בתהליך רכישה, האם להציג ללקוח אפשרויות בחירה? לבחור לקנות, האם לתת אפשרויות בחירה ללקוח? בחירה בתהליך מכירה, אפשרויות בחירה בתהליך מכירה
אפשרויות בחירה בתהליך רכישה, פחד מהחמצה של לקוח, FOMO של לקוח, קבלת החלטות בזמן רכישה, לתת ללקוח לבחור, לתת ללקוח להחליט, אפשרויות בתהליך מכירה, אפשרויות בתהליך רכישה, האם להציג ללקוח אפשרויות בחירה? לבחור לקנות, האם לתת אפשרויות בחירה ללקוח? בחירה בתהליך מכירה, אפשרויות בחירה בתהליך מכירה כאשר באים למכור מוצר ללקוח, צריכים לדעת איך משפיע על הלקוח המצב שבו יש לו כמה אפשרויות בחירה שונות, שהוא צריך לבחור ביניהן. כגון לדוגמה לקוח שבא לרכוש רכב, שאפשרי להציג לו רכב אחד ולומר לו שיש לו רק אפשרות בחירה אחת של לרכוש או לא לרכוש את הרכב. אבל אפשרי גם לומר לו, שיש לו כמה אפשרויות בחירה, של כמה דגמים שונים וכולי. אז איך בעצם משפיעות אפשרויות בחירה על תהליך הרכישה. ואתן כאן כמה נקודות מבט. יכול לדוגמה להיות לקוח, שרוצה להרגיש שהוא בוחר בין אפשרויות שונות ושהוא לא רוצה להרגיש שכאילו נכפה עליו מה לרכוש. לדוגמה לקוח שחייב לרכוש כאן ועכשיו מוצר מסויים. ואז הוא מרגיש שהרכישה נכפית עליו. ואז הלקוח עשוי להתנגד לרכישה, לא בגלל שהמוצר לא טוב לו, אלא בגלל שהוא מרגיש שהעסקה נכפית עליו. במקרה כזה לדוגמה, יש היגיון לתת ללקוח אפשרויות בחירה, כדי שהוא ירגיש שהוא בחר בחירה חופשית שלו, בתהליך המכירה. יכול גם להיות מצב שאנחנו נרצה שלקוח ירצה לרכוש מוצר X, וכדי לעודד אותו לרכוש את המוצר, אנחנו נרצה לגרום לו ... אותו. אבל שמצד שני הלקוח ירגיש שהוא כן תאורטית יכול לרכוש אותו. כדי שהוא ירגיש שכן יש לו כאן אפשרות בחירה. ואז כאשר הלקוח רואה כמה אפשרויות בחירה, שרק אחת מהן טובה לו, אז בעצם מופעלת עליו מניפולציה, שהוא יכול לחשוב, שמאחר שאפשרות X עדיפה על אפשרות Y או אפשרות Z, מכך כאילו נובע שהוא בכלל צריך לרכוש את העסקה. ... מתלבט בין X לבין Y או Z, תוך כדי הוא כאילו מניח שהוא מבצע עסקת רכישה. ואז נשתל ללקוח במוח, שכאילו הוא חייב לרכוש, רק שהוא מתלבט לגבי האפשרויות. אפשרות נוספת, שנציג ללקוח עוד אפשרויות בחירה, כדי לשדר לו אמינות בתהליך המכירה, שמנסים להתאים את המוצר לצרכים שלו. דהיינו, שהלקוח ירגיש שהמוצר לא סתם מתאים לו, אלא שיש כאן תהליך חשיבה ובדיקה שבו מתברר שהמוצר ... להתאים ללקוח. אבל אנחנו חוששים שהלקוח יחשוב לעצמו, שלא הגיוני שהמוצר מתאים לו. או שאולי המוצר לא בהכרח מתאים ללקוח, אז נוכל להציג ללקוח אפשרויות בחירה, כדי לשדר ללקוח שיש כאן תהליך של התלבטות ודיוק של צרכי הלקוח. בפרט אם האפשרות הנוספת יותר זולה ויותר טובה ללקוח, שאז האפשרות הנוספת נראית ללקוח יותר מתאימה לו. כי ... ללקוח. ואז יש יותר סיכוי לסגור את ההצעה השניה, כי היא משדרת ללקוח אמינות, לגבי איש המכירות. עד כאן היו רעיונות ללמה כן לתת ללקוח כמה אפשרויות בחירה. אבל צריכים לדעת שכאשר נותנים ללקוח כמה אפשרויות בחירה, יש בזה גם חסרונות. לדוגמה לקוח שקשה לו להחליט, או לקוח שסובל מ FOMO פחד מהחמצה, או לקוח שתמיד חושש שהוא מפספס משהו עוד יותר טוב, או לקוח שיראה בכל אחת מהאפשרויות, את החסרונות שיש בה, בגלל שהוא ראה את היתרונות שיש באפשרויות האחרות. בכל המקרים האלו, לתת ללקוח אפשרות לבחור בין מוצרים שונים עשויה להרוס את העסקה. כי הלקוח מתלבט בין האפשרויות השונות ולא מסוגל להגיע להחלטה. כמו חמורו של בורידן, שלא ידע אם לאכול או לשתות, אז הוא מת ברעב ובצמא בו זמנית. ולכן, כאשר נותנים ללקוח אפשרויות בחירה, חייבים לקחת בחשבון האם וכמה אפשרויות בחירה לתת ללקוח. איך להציג כל אפשרות בחירה, מה לפני מה וכולי? אילו אפשרויות בחירה לתת ללקוח וכולי. ולזכור? שלפעמים העסקה לא תתבצע, לא בגלל שהמוצר לא טוב, אלא בגלל שיש יותר מידי אפשרויות, שאז הן מקשות על ההחלטה. כי המוצר לעולם אינו מושלם. ויש כאלו שמתקשים לקבל החלטות. ועודף אפשרויות בחירה, ישפיע עליהם לרעה. בקיצור, צריכים לבחור בחוכמה איך להציג ללקוח אפשרויות בחירה. ...
הסתברות, סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות
הסתברות, סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות
... סטטיסטיקה, אין סוף אפשרויות, פוטנציאל אין סופי, יקומים מקבילים, אפשרויות מנוגדות, אפשרויות סותרות, אפשרויות ביחס לאין סוף, אפשרויות זהות מה המשמעות של אינסוף אפשרויות ויקומים מקבילים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו בהרצאה הוא המשמעות של אינסוף אפשרויות, הסתברות, סטטיסטיקה, יקומים מקבילים והסתירות האפשריות שנוצרות בתוך המושגים האלו. הטענה המרכזית היא שכאשר אנחנו מדברים על אין סוף אפשרויות, נוצרת סתירה לוגית מסוימת, מאחר וכל אפשרות יכולה לסתור אפשרות אחרת. אליעד מדגים את הבעיה באמצעות הדוגמה של זריקת מטבע. לפי התפיסה המקובלת של הסתברות, אם נזרוק ... אין באמת הבטחה שהוא ייפול בדיוק חצי על צד אחד וחצי על צד שני, אלא זוהי רק הנחה שמבוססת על תפיסה הסתברותית. איך מתמודדים עם אפשרויות שסותרות אחת את השנייה? כדי להמחיש את הסתירה המהותית שנמצאת באינסוף אפשרויות, אליעד נותן דוגמה נוספת - קובייה שחציה שחור וחציה לבן. אפשרות אחת היא שהקובייה תיפול כך ש - 50% שחור ו - 50% לבן. זאת אפשרות הגיונית לכאורה. אך קיימת גם אפשרות שתיפול למשל 99% שחור ו - 1% לבן, ובו זמנית קיימת אפשרות הפוכה לחלוטין, שבה היא תיפול 99% לבן ו - 1% שחור. שתי האפשרויות הללו לא יכולות להתקיים בו זמנית, וזו בדיוק הסתירה שאליעד מנסה להראות: כאשר מדברים על אינסוף אפשרויות, קיימת בהכרח סתירה פנימית, כי האפשרויות סותרות זו את זו. מה ההבדל בין אפשרויות סותרות לאפשרויות זהות? אליעד מדגיש הבדל חשוב: אפשרות של 50% שחור ו - 50% לבן היא לא שתי אפשרויות נפרדות (אפשרות של 50% שחור ואפשרות של 50% לבן), אלא אפשרות אחת בלבד. לעומת זאת, אפשרות של 99% שחור ו - 1% לבן, ואפשרות של 99% לבן ו - 1% שחור, הן שתי אפשרויות שונות וסותרות. הן לא יכולות להתקיים באותו יקום, ולכן הסתירה ברורה. בהמשך, אליעד מחדד את הנקודה ומסביר שכל שתי אפשרויות שונות סותרות אחת את השנייה בהגדרתן, כי אם אפשרות אחת מתממשת בפועל, האפשרות השנייה כבר לא יכולה להתממש באותו רגע. האם יש משמעות למושג אינסוף פחות משהו? אליעד ... או אדם שיש לו מיליון שקלים, התשובה היא שאף אחד לא יגיע מהר יותר, מאחר שביחס לאינסוף שניהם נמצאים באותו מרחק. האם יש משמעות לאפשרויות אם בפועל רק אחת מתרחשת? אליעד מדגיש שברגע שאפשרות אחת התממשה בפועל, זה בהכרח אומר ששאר האפשרויות לא יכולות להתממש באותו רגע. ולכן, אם קיימת אפשרות אחת שבסופו של דבר מתממשת בהכרח, אז למעשה שאר האפשרויות היו מראש בלתי אפשריות במובן מסוים. מכאן עולה שאלה פילוסופית עמוקה על המשמעות של אפשרויות: אם מראש הייתה חייבת להתממש רק אפשרות אחת, האם לשאר האפשרויות הייתה בכלל משמעות? מה המשמעות של יקומים מקבילים לפי אליעד כהן? אליעד מרחיב על המושג של יקומים מקבילים, וטוען שברמה הפילוסופית, כל האפשרויות אכן מתממשות בפועל ביקומים מקבילים. כלומר, ביקום אחד הקובייה אכן נפלה על צד שחור 51%, וביקום מקביל נפלה על צד לבן 51%. כך הוא פותר את הסתירה הלוגית לכאורה: כל ... כל היקומים במקביל, באמת אין שום אפשרות שלא מתממשת. עם זאת, הוא מחדד שבעולם אחד ספציפי, או בממד אחד בלבד, לא יכולות להתקיים שתי אפשרויות מנוגדות בו זמנית. כל אחת מהאפשרויות מתקיימת ביקום נפרד, וכך נמנעת הסתירה. מה המשמעות של הסתברות וסטטיסטיקה מול הסיבתיות? אליעד כהן מתייחס גם לשאלה לגבי הסתברות וסטטיסטיקה לעומת סיבתיות, ונותן דוגמה ... כך, ההסתברות של אירוע אינה תמיד מבוססת על אקראיות טהורה, אלא לעיתים היא מבוססת על תנאים וסיבות ספציפיות. מה משמעות המהות ביחס לאפשרויות אינסופיות? בסיום ההרצאה אליעד מסביר שכאשר מדברים על מהות מוחלטת שממלאת את הכל, אין בעצם מקום לאפשרויות שונות , כי ברמה המוחלטת הכל אחד ואין שוני בין אפשרויות . כל אפשרות שממלאת את הכל למעשה הופכת להיות המהות עצמה, ולכן מאבדת את משמעותה כאפשרות נפרדת. כלומר, האפשרויות קיימות רק מנקודת מבט מסוימת ומוגבלת, בעוד שמנקודת המבט המוחלטת של המהות האינסופית, הכל הוא אחד וללא הפרדה. מה זה יקומים מקבילים? מה המשמעות של אינסוף
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח?
אפשרויות בחירה ללקוח, לתת ללקוח אפשרות בחירה, לתת ללקוח אפשרות לבחור, שיטות מכירה, שיטות שכנוע, לשכנע לקוח, לגרום ללקוח לקנות, אפשרות הבחירה, בחירה טוב או רע, איך לשכנע לקוח? האם להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות? כאשר אנו עוסקים בשיטות מכירה ושכנוע לקוחות, עולה השאלה האם כדאי להציע ללקוח אפשרות אחת בלבד או מספר אפשרויות. אליעד כהן מסביר שאין לשאלה זו תשובה מוחלטת והיא תלויה במשתנים רבים, בעיקר בהעדפות הלקוח ובסיטואציה הספציפית. אליעד כהן מפרט את ... מגיע לקנות כיסא, ויש רק דגם אחד מוצע, הלקוח מיד יחליט אם זה מתאים לו. החיסרון הוא שאם הכיסא אינו מתאים ללקוח, אין אלטרנטיבה נוספת להציע, והלקוח פשוט יבחר לא לקנות. יתרון נוסף במצב בו מוצעת רק אפשרות אחת, הוא שהלקוח אינו חש תחושת התפשרות, כי אין לו שום דבר להשוות אליו באופן מיידי. מצד שני, קיים תמיד סיכון שהלקוח ידחה את המוצר כי הוא מדמיין או מכיר אפשרויות טובות יותר, אפילו אם הן אינן מוצגות כרגע. אליעד מסביר שגם כאשר ישנה אפשרות אחת, הלקוח תמיד מבצע בראשו השוואה לדברים אחרים שהכיר בעבר או שהוא מדמיין, ולכן לא קיים מצב טהור בו הוא לא ישווה כלל. מה היתרונות והחסרונות בהצגת מספר אפשרויות ללקוח? אליעד כהן מסביר שהיתרון הברור של הצגת מספר אפשרויות ללקוח הוא שהלקוח יכול לבחור בדיוק את מה שמתאים לו מבין מגוון אפשרויות. למשל, אם אדם מגיע לקנות כיסא ומציעים לו כמה סוגים, הוא יכול לבחור את זה שהכי מתאים לצרכיו ולהעדפותיו האישיות. החיסרון, לעומת זאת, הוא שברגע שמוצגות מספר אפשרויות, הלקוח מתחיל להשוות ביניהן ומיד מבחין בחסרונות של כל אחת מהאפשרויות המוצעות. כתוצאה מכך, כל אפשרות נראית פחות אטרקטיבית, כי היא בהכרח מושווית לאפשרות אחרת שנראית טוב יותר בהיבט מסוים. לכן, הלקוח חש שהוא נאלץ להתפשר, משום שכל בחירה כרוכה בוויתור על היתרונות של האפשרויות האחרות. אליעד מדגיש שכל פעם שהמוכר מציע אפשרות נוספת, זה יוצר תהליך מחשבתי אצל הלקוח שבו הוא תוהה אם אולי יש משהו טוב יותר שמסתתר מאחורי האפשרויות שעוד לא נחשפו לו, מה שעלול להוביל לתחושה מתמשכת של ספק ואי - החלטיות. האם קיים מצב אידיאלי בו אפשר להרוויח את היתרונות של שתי השיטות? לדברי אליעד, מצב אידיאלי יהיה להציג ללקוח אפשרות אחת בלבד תחילה, ואם הוא דוחה אותה - אז להציע אפשרויות נוספות. אך גם כאן ישנו חיסרון משמעותי, כי כאשר מוצגות אפשרויות נוספות לאחר דחיית האפשרות הראשונה, הלקוח עלול להניח שישנן אפשרויות טובות עוד יותר שהמוכר עדיין לא חשף. במצב כזה הלקוח עלול להמשיך לחפש אלטרנטיבות ולפתח ספקות נוספים. אליעד כהן מסביר שאין שום תשובה מוחלטת לשאלה אם להציע אפשרות אחת או מספר אפשרויות, ולכן יש צורך בזיהוי העדפות הלקוח ובהבנת המצב הספציפי. יש לקוחות המעדיפים מבחר גדול של אפשרויות, בעוד אחרים יעדיפו אפשרות אחת ברורה ומוגדרת. איך לקוח חווה בחירה כאשר יש הרבה אפשרויות? באמצעות דוגמה של צפייה בסרט בקולנוע, אליעד ממחיש שלעיתים ריבוי אפשרויות עלול לגרום ללקוח להימנע מלקבל החלטה כלל. לדוגמה, אם בקולנוע יש רק סרט אחד, הלקוח יבחר בקלות אם לראות או לא לראות אותו. אולם כאשר ... על היציאה לקולנוע, משום שהוא חש קושי לבחור ובכל סרט הוא מבחין בחסרונות ביחס לסרטים האחרים. כלומר, דווקא הריבוי של האפשרויות מביא לתחושת החמצה והתפשרות, ובסופו של דבר יכול לגרום ללקוח להימנע מקנייה או מבחירה בכלל. האם יש תשובה מוחלטת לשאלה כמה אפשרויות להציע? אליעד מדגיש באופן מפורש שאין תשובה מוחלטת לשאלה זו, שכן ההחלטה תלויה בהעדפות האישיות של כל לקוח, בסוג המוצר ובנסיבות הרכישה. לפעמים עדיף להציע אפשרות אחת ברורה, ולפעמים דווקא הצגת מגוון אפשרויות תהיה הגישה הטובה יותר. מה שחשוב הוא להיות מודעים להשלכות הפסיכולוגיות של כל שיטה ולהתאים את ההחלטה לסיטואציה הספציפית ולנטיות ... העדפותיו של הלקוח באופן אישי ולהתאים לו את סגנון ההצגה והבחירה בהתאם לצרכיו. שיטות מכירה היתרונות והחסרונות בהצגת אפשרויות רבות ללקוח איך לשכנע לקוח לקנות? אפשרות בחירה ללקוח שיטות שכנוע האם עדיף להציע ללקוח אפשרות אחת או כמה אפשרויות? כאשר מדובר במכירה, השאלה אם עדיף להציע ללקוח אפשרות אחת או מספר אפשרויות היא שאלה מורכבת שאין לה תשובה חד משמעית. כל אחת מהאפשרויות טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. אם יש רק אפשרות אחת, היתרון הוא בפשטות ובברור - הלקוח יודע בדיוק מה יש לו, ואם זה מתאים לו הוא יבחר ... רק אפשרות אחת, הלקוח לא יכול להשוות אותה לשום דבר אחר, כך שהוא לא יחשוב על חיסרונות נוספים. לעומת זאת, אם יש מספר אפשרויות, היתרון הוא שיתאפשר ללקוח לבחור את האפשרות שהכי מתאימה לו. עם זאת, החיסרון הוא שההצגת אפשרויות נוספות גורמת ללקוח להתלבט ולראות את החיסרונות של כל אפשרות. כל אפשרות שמוצעת הופכת להיות פחות מושלמת ביחס לאחרת, והלקוח עשוי לחוות תחושה של התפשרות. נראה כי המצב האידיאלי הוא להציג אפשרות אחת, ואם הלקוח לא בוחר בה, להציע לו אפשרויות נוספות, אך גם כאן יש סיכון - הלקוח עשוי לחשוב שיש משהו טוב יותר מסתתר מאחורי כל אפשרות חדשה שמוצגת לו. מה שנראה נכון בעסקאות מסוג ...
להגדיל את כמות אפשרויות הבחירה, למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אופציות בחירה? האם הוא מתאים לי? האם היא מתאימה לי? כמה אפשרויות יש לך? כמה אופציות יש לך? האם טוב לך? האם אתה מוצלח? האם העבודה שלך טובה? האם טוב לי? התאמה זוגית
להגדיל את כמות אפשרויות הבחירה, למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אופציות בחירה? האם הוא מתאים לי? האם היא מתאימה לי? כמה אפשרויות יש לך? כמה אופציות יש לך? האם טוב לך? האם אתה מוצלח? האם העבודה שלך טובה? האם טוב לי? התאמה זוגית
... את כמות אפשרויות הבחירה, למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אופציות בחירה? האם הוא מתאים לי? האם היא מתאימה לי? כמה אפשרויות יש לך? כמה אופציות יש לך? האם ... האם העבודה שלך טובה? האם טוב לי? התאמה זוגית למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אפשרויות בחירה? אליעד כהן מסביר כיצד ... מדובר בזוגיות, עבודה, דירה או כל תחום אחר. לדבריו, התשובה נעוצה בכמות האפשרויות שעומדות לרשותך. ככל שיש לך יותר אפשרויות לבחור מתוכן, כך גדל הסיכוי ... לעשות עסקה פחות טובה. אבל עדיין, בהסתברות גבוהה יותר, מי שיש לו יותר אפשרויות לרכישה, כנראה יבחר באופציה ... גבוה בהרבה. אך מדובר בהסתברות נמוכה יחסית. ברוב המקרים, מי שיש לו יותר אפשרויות, סביר להניח שבחר באפשרות ... אליעד מציע לשאול את עצמך: כמה מקומות עבודה אחרים יכולים לקבל אותך? כמה אפשרויות תעסוקתיות עומדות לפניך? ככל ... עבורך קטן בהרבה. לדוגמה, שני אנשים עובדים במקצוע מסוים. לאחד יש רק שתי אפשרויות תעסוקה, ולשני יש 200 אפשרויות שונות. מי מהם, סביר להניח, עובד במקום טוב יותר? כנראה שזה שיש לו 200 אפשרויות, כי היה לו יותר מרחב לבחור את האופציה שהכי מתאימה לו. איך כמות האפשרויות שלך משפיעה על איכות הזוגיות? ... מסביר אליעד, הרעיון דומה. אם קשה לך למצוא בני זוג, זה אומר שיש לך מעט אפשרויות . ומי שיש לו מעט אפשרויות, כנראה שהבחירה שלו לא תהיה האופטימלית. זאת האמת המרה, כפי שאליעד מציין. ככל שיש לך יותר אפשרויות להכיר בני זוג פוטנציאליים, כך ... שמי שיש לו יותר אופציות בחירה יבחר בזוגיות טובה יותר עבורו. האם חוסר באפשרויות משפיע גם על הצלחה בעסקים ... כסף, כנראה שאתה נמצא בעבודה שלא מתאימה לך באופן מושלם. ככל שיש לך פחות אפשרויות, כך סביר להניח שאתה נמצא במקום שאינו הכי טוב עבורך. אליעד מדגיש זאת שוב ושוב: אם אין לך הרבה אפשרויות, כנראה שמה שיש לך כרגע הוא לא האפשרות הטובה ביותר האפשרית עבורך. לעומת זאת, ככל שיהיו לך יותר אפשרויות בתחומים השונים של חייך - בין ... שאליעד מסכם בה את דבריו היא ברורה ופשוטה: אתה צריך להתמקד בהגדלת כמות האפשרויות שלך בכל תחום בחיים. אם יש לך מעט אפשרויות, כנראה שהאופציות שיש לך הן לא האופטימליות. ככל שתהיה טוב יותר בתחום מסוים, כך יפתחו בפניך יותר אפשרויות, מה שיעזור לך להגיע לבחירה ... הברורה של אליעד כהן היא להשתדל כל הזמן לשפר את עצמך ולהגדיל את מגוון האפשרויות שיש לך. ככל שיהיו לך יותר אפשרויות, כך סביר להניח שתבחר טוב ... ותמצא את עצמך במצב טוב יותר בכל תחומי החיים. למה חשוב שיהיו לך כמה שיותר אפשרויות בחירה? מי שאין לו הרבה ... הסיכוי שהאופציה שבחרת היא טובה יותר. כוח הבחירה ואיכותו ככל שיש לך יותר אפשרויות בחירה, כך סביר יותר שהאפשרות ... הרכב הטוב ביותר? רוב האנשים יאמרו שזה שיש לו מיליון דולר, כי יש לו יותר אפשרויות בחירה. כמובן, זה לא בהכרח. ... מי מהם יגור במקום טוב יותר? גם כאן, זה לא ודאי, אבל הסיכוי שהאדם עם יותר אפשרויות יגור במקום איכותי יותר גבוה ... הדבר נכון לגבי זוגיות - אם קשה לך למצוא בני זוג פוטנציאליים, כנראה שהאפשרויות שלך מוגבלות, ואם האפשרויות מוגבלות, הסיכוי שהזוגיות שלך ...
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך מבצע משפיע על הלקוח? איך הנחה משפיעה על הלקוח? איך הלקוח מחליט?
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח לקבל החלטה לקנות? איך לגרום ללקוח להחליט לקנות? איך למכור מוצר גרוע? למה הלקוח קונה? למה הלקוח לא קונה? איך מבצע משפיע על הלקוח? איך הנחה משפיעה על הלקוח? איך הלקוח מחליט?
אפשרויות בחירה ללקוח, הנחות, חבילות ומבצעים, איך לעזור ללקוח ... עדיף לתת ללקוח רק אפשרות אחת או מגוון אפשרויות? כשמדובר בתהליך מכירה, עולה השאלה אם עדיף להציע ... אחד במחיר אחד, או שמא להציע לו מגוון אפשרויות, חבילות ומבצעים. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ... לקנות או לא לקנות. אין צורך בהשוואה בין אפשרויות, מה שמפשט את התהליך. הפחתת הלחץ: ריבוי אפשרויות עלול להוביל ללחץ וחשש מהפסד הזדמנויות טובות יותר. ... מעוניין בהצעה הספציפית לא יכול לבחור אלטרנטיבה שתתאים לו, מה שעלול להוביל אותו לחפש הצעות ממקום ... מחפשים צרכים שונים. אם אין להם מגוון אפשרויות, הם עשויים לחפש אלטרנטיבות במקום לקנות את ההצעה היחידה שמוצעת להם. היתרונות בהצעת מגוון אפשרויות הלקוח מתמקד במה לבחור ולא בשאלה אם לקנות: כאשר הלקוח מתמודד עם אפשרויות רבות, הוא לא חושב אם לקנות בכלל אלא במה לבחור מתוך ... מחיר שונים. יצירת תחושת הזדמנות: כשיש אפשרויות שונות, הלקוח מרגיש שהוא בוחר את האפשרות המשתלמת ... תמורה טובה יותר. החסרונות בהצעת מגוון אפשרויות בלבול והתלבטות: ריבוי אפשרויות עלול להוביל את הלקוח להיסוס ולהתלבטות רבה, ולסופו של ... כללי לסיכום, הצעת אפשרות אחת או מגוון אפשרויות תלויה בהבנת הקהל ובבחירה המותאמת לו. לעיתים, גישה ... ללקוח. איך חבילות משפיעות על הלקוח? איך אפשרויות בחירה משפיעות על הלקוח? איך מבצע משפיע על החלטת ... איך חבילות משפיעות על החלטת הלקוח? איך אפשרויות בחירה משפיעות על החלטת הלקוח? תהליכי קבלת החלטה של ... האם עדיף לתת ללקוח אפשרות אחת או מגוון אפשרויות? כאשר מדובר בתהליך מכירה, עולה השאלה האם עדיף לתת ... עסקה אחת - או שמא עדיף להציע לו מגוון אפשרויות, מבצעים וחבילות שונות. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות, ... או לא לקנות. אין לו צורך להתלבט בין אפשרויות שונות . הפחתת הלחץ - ריבוי אפשרויות עלול לגרום ללחץ ולחשש מהפסד עסקה טובה יותר. כאשר יש ... דחיפות - אם הלקוח יודע שאין מבצעים ואין אפשרויות אחרות, הוא מבין שאם הוא לא יקנה עכשיו, הוא יפסיד את ... מתעניין בהצעה הספציפית לא יוכל לבחור אלטרנטיבה שתתאים לו יותר, והוא עשוי לפנות למתחרים. חוסר גמישות ... מחפשים צרכים שונים, ואם אין להם מגוון אפשרויות, הם עשויים לחפש אלטרנטיבות. היתרונות בהצעת מגוון אפשרויות הלקוח מתמקד במה לבחור ולא בשאלה אם לקנות - כאשר מציעים לו מגוון אפשרויות, הוא לא מתלבט אם לבצע את הרכישה אלא באיזו אפשרות ... לקוחות. יצירת תחושת הזדמנות - כאשר יש אפשרויות שונות, הלקוח יכול להרגיש שהוא בוחר את האפשרות ... מקבל תמורה טובה. החסרונות בהצעת מגוון אפשרויות בלבול והתלבטות - יותר מדי אפשרויות עלולות לגרום ללקוח להסס ולבסוף לא לקנות כלל. המתנה ... האם עדיף להציע אפשרות אחת או מגוון אפשרויות. ההחלטה תלויה בסוג העסק, בקהל היעד ובאופן שבו ...
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
יש אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל מנוגד
... אפשרות שאין אפשרות, מהי אפשרות? מהו פוטנציאל? אין סוף אפשרויות, אפשרויות מנוגדות, פוטנציאל אין סופי, אין אפשרות שאין אפשרות, לפני הפוטנציאל של המציאות, פוטנציאל ... נובעות כל התופעות האפשריות שיכולות לקרות במציאות. פוטנציאל, מצד שני, הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות, כלומר, כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. בעוד שהאפשרות מתייחסת לתוצאה אפשרית של מצב, הפוטנציאל מתאר את כל התחום של האפשרויות שלא התגשמו. האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? השאלה הזו מתמקדת במציאות שבה לא קיימת שום אפשרות. מה שמעניין בה ... הוא אפשרות בפני עצמה. זו בעיה פילוסופית שמוכיחה שבעצם, אין מצב שבו אין אפשרות. כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? במציאות שלנו, לעיתים קיים מצב שבו אפשרויות מנוגדות מתקיימות בו זמנית. דוגמה לכך היא המחשבה על כיסא שנמצא בחדר, ובאותה מידה קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם ... שבה ניתן להסביר זאת היא בהבנה שכל אפשרות מתקיימת ברמה שונה של מציאות. ברמה של הפוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו זמנית, אך ברמה של המציאות הממשית רק אחת מהן מתממשת. מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? כאשר אדם אומר אני רוצה להיות מאושר, הוא למעשה מציין אפשרות מסוימת, ומאחורי הרצון עומדת הבחירה ... אחת מתוך רבות. עצם קיומו של רצון מעיד על כך שלפניו קיימת גם האפשרות שלא להיות מאושר. הבנת האפשרויות הרבות שמציב הרצון יכולה להוביל להבנה שאין הכרח להיות מאושר, ושהרצון הוא למעשה תוצאה של האפשרויות השונות. אדם מבין שאין מחויבות לרצות משהו מסוים, אלא שכל רצון הוא תוצאה של בחירה באחת האפשרויות מתוך המגוון האפשרי. מה משמעות הפוטנציאל האינסופי? הפוטנציאל האינסופי של המציאות מתאר את העובדה שבמציאות תמיד ... שהפכה למציאות מתוך פוטנציאל אינסופי. כל רגע, כל בחירה, וכל רצון הם תוצאה של היכולת לדמיין אפשרויות בלתי מוגבלות, אשר כל אחת מהן יכולה להתגשם. השאלה אם אפשרות של חוסר אפשרות קיימת או לא, מצביעה על כך שכל מצב ... לשאלה זו היא עצמה אפשרות. מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? מה הקשר בין אפשרויות לרצון ובחירה? מה משמעות הפוטנציאל האינסופי? מהי אפשרות ומהו פוטנציאל? אפשרות היא היכולת של דבר להתקיים או לא להתקיים. זהו מושג מרכזי שמתייחס לכל מה שיכול לקרות. לעומת זאת, פוטנציאל הוא המרחב הכולל של כל האפשרויות - כל מה שיכול לקרות, אך עדיין לא קרה בפועל. במציאות שלנו קיימות אינסוף אפשרויות, וכל דבר שאנו חווים הוא תוצאה של אפשרות מסוימת שהפכה למציאות. ישנן אפשרויות מנוגדות - דבר אחד יכול להיות וגם לא להיות בו - זמנית, לפחות ברמה התיאורטית. השאלה שעולה היא כיצד אפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? כיצד ישנה אפשרות לדבר אחד, ובה בעת גם אפשרות הפוכה לו? האם קיימת אפשרות שלא תהיה אפשרות? ... אפשרות היא למעשה אפשרות בפני עצמה, ולכן אין אפשרות שלא תהיה אפשרות. האם המציאות מחייבת אפשרויות? המציאות כפי שאנו חווים אותה כוללת אינסוף אפשרויות. בכל רגע נתון, קיימת אפשרות שהמציאות תהיה שונה. למשל, אם יש בחדר כיסא, קיימת גם האפשרות שלא יהיה שם כיסא. אך מה מאפשר את האפשרויות האלו? מה גורם לכך שדברים יכולים להיות או לא להיות? השאלה הזו מובילה אותנו לרעיון שהמציאות עצמה מחייבת אפשרויות. אם לא הייתה אפשרות, אז גם לא הייתה מציאות. כלומר, קיומה של המציאות מחייב שתהיינה אפשרויות שונות. הפוטנציאל של המציאות הוא אינסופי, ולכן תמיד קיימת האפשרות שמשהו ישתנה. האם ישנו מצב שבו אין הבדל בין אפשרויות? כדי שמשהו יהיה אפשרי, צריך להיות הבדל בין מצבים שונים. למשל, אם יש כיסא, חייבת להיות הבחנה בינו לבין מצב שבו אין כיסא. אך אם נגיע לנקודה שבה אין הבדל בין האפשרויות - האם ניתן בכלל לדבר על אפשרות? לדוגמה, אם היינו חיים בעולם שבו אין הבדל בין יש לאין, האם היה אפשר לדבר על כך ... האפשרות עצמה לא הייתה מובחנת, ולכן הפוטנציאל היה מאבד ממשמעותו. זהו מצב שבו אין הפרדה בין אפשרויות שונות, ולכן אין משמעות לדיון על קיום או חוסר קיום. מה קורה כשאפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד? אחת הבעיות המרכזיות היא הסתירה הלוגית הנראית כשאפשרויות מנוגדות מתקיימות יחד. לדוגמה, אם במקום אחד יש כיסא ובו - זמנית אין כיסא, כיצד ניתן להבין זאת? ישנם מצבים שבהם ... שההבדל הוא רק בנקודת המבט שלנו. לדוגמה, כאשר אנו מתבוננים במשהו מנקודת מבט של פוטנציאל, כל האפשרויות קיימות בו - זמנית. אך כאשר אנו מתבוננים על הדברים מתוך המציאות הממשית, רק אפשרות אחת מתקיימת בפועל. כלומר, הסתירה נפתרת בכך שהדבר שנראה כסותר, למעשה מתקיים ברמות שונות של מציאות. כיצד ניתן לעבור בין אפשרויות? המעבר בין אפשרויות מתרחש כאשר משהו הופך מפוטנציאל למציאות. לדוגמה, אם יש לי בחדר מקום ריק, זה מאפשר לי להכניס לשם כיסא. כל עוד יש ...
לתת ללקוח לבחור אפשרות גרועה, איך לעשות מניפולציה על לקוחות? איך לגרום ללקוח להאמין שהמוצר שלך שווה את הכסף שאתה מבקש עבורו? איך לשכנע לקוח לרכוש מוצר מסוים במחיר מסוים? טעויות בלתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, אפשרויות בחירה גרועות ללקוח, טעויות באפשרויות בחירה ללקוח, תמחור לא הגיוני, תמחור הגיוני, שווי השוק של מוצר, הוכחה לשווי שוק, להציע כמה הצעות גרועות ללקוח, משא ומתן למתקדמים, אימון מכירות למתקדמים, הדרכת מכירות, תמחור מעל למחיר השוק
... מסוים במחיר מסוים? טעויות בלתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, אפשרויות בחירה גרועות ללקוח, טעויות באפשרויות בחירה ללקוח, תמחור לא ... על הנושא של להציע ללקוח מספר הצעות ואפשרויות בחירה שונות, כאשר אחת מהן ... באפשרות שתהיה יותר טובה עבורו, מבין כל האפשרויות האחרות. ונדבר גם על ... מיני שיקולים כפי שהסברתי גם כאן לגבי אפשרויות בחירה של לקוח וגם כאן לגבי לתת ללקוח אפשרויות גרועות ועוד. וכאן אוסיף, כי כאשר נותנים ללקוח אפשרויות בחירה, ובפרט כאשר נותנים ... טובה עבורו, צריכים לשים לב לכך, שאפשרויות הבחירה הגרועות שאנחנו נותנים ללקוח, לא יראו אפשרויות גרועות מידי. במובן שחייבים לוודא שלא מציעים ללקוח אפשרויות בחירה, כאשר חלק מאפשרויות הבחירה של הלקוח, יראו ... הגיוניות מידי עבור הלקוח. כי אם בתוך כל האפשרויות שאנחנו נותנים ללקוח, ... כאן לוגיקה איך אפשרי להציע ללקוח אפשרויות גרועות, גם כאלו שיראו לו ... רוצים לומר ללקוח שהוא צריך לבחור בין אפשרויות, שאחת מהן תיראה לו מאוד ... שהלקוח יבין שכעיקרון היו כאן כל מיני אפשרויות בחירה, כאשר אחת מאפשרויות הבחירה הזו, יכולה לצורך ... שני, הלקוח כן מבין שהיו כאן כל מיני אפשרויות, ושמישהו אחר כבר רכש את ... היא הרבה יותר טובה עבורו, ביחס לאפשרויות שהיו קיימות עבורו קודם, ... של מוצר. שבה אנחנו נותנים ללקוח כמה אפשרויות , כאשר בין כל האפשרויות יש אפשרות יקרה, שהלקוח ... הוא, שאם נאמר ללקוח שיש לו כרגע כמה אפשרויות, עם אפשרות בחירה שהלקוח לא ... כללי. ולכן אפשרי להציג ללקוח כמה אפשרויות שהיו קיימות ברמה העקרונית ... עבורו. לסיכום: כאשר מציעים ללקוח אפשרויות בחירה שונות, גם אם רוצים ... אותו לאפשרות ספציפית, באמצעות הצגת אפשרויות גרועות, צריכים לוודא שהאפשרויות הגרועות לא גרועות מידי ... איך הלקוח יתפוש את העניין של שאר האפשרויות האחרות. ואת כל הדברים האלו, ... לא הגיוני וגם לגבי בנושא של לתת אפשרויות בחירה ללקוח וגם בנושא של ...
מבצעי מכירות, פסיכולוגיה של מבצעי מכירות, איך מחיר מבצע גורם לאדם לרכוש מוצר שהוא לא צריך? איך מחיר מבצע הופך רע לטוב? איך מבצעים משפיעים על המוח של האדם? איך הנחה משפיעה על המוח של האדם? איך עובדים מבצעי מכירות? איך מחיר מבצע משפיע על הלקוח? מבצע שובר שוק, אפשרויות גרועות ללקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, תמחור מחיר מבצע, איך לתמחר מחיר מבצע? איך לעשות מבצע מכירות? צרכנות חכמה, צרכנות נבונה, בלאק פריידי, יום שישי השחור, שיטות שיווק ומכירה
... איך עובדים מבצעי מכירות? איך מחיר מבצע משפיע על הלקוח? מבצע שובר שוק, אפשרויות גרועות ללקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות, תמחור מחיר מבצע, איך לתמחר מחיר מבצע? ... הוא מוצר מצוין? ואיך המוח של האדם בוחר אפשרות גרועה בגלל שהיא יותר טובה מאפשרויות גרועות אחרות? ואיך מחיר המבצע גורם לאדם לרצות משהו ... שלפעמים האדם בוחר באפשרות שרעה לו לכשעצמה, בגלל שהיא טובה בעיניו ביחס לאפשרויות רעות אחרות שיש לו. לדוגמה נניח שרוצים למכור לך מוצר ... בחירה שעושה לך רע, כנראה שלא תבחר בה. אבל אם יתנו לך אפשרות לבחור בין כמה אפשרויות בחירה רעות, כאשר אחת מהן תהיה מאוד טובה ביחס לשאר האפשרויות הרעות, הרי שזה יכול לגרום לך להרגיש שהאפשרות הזאת ... אתה תרכוש את המוצר ותבחר באפשרות שאתה מרגיש שהיא יותר טובה מכל שאר האפשרויות, לא בגלל שהאפשרות עצמה טובה לך לכשעצמה, אלא בגלל שאתה מרגיש שהיא טובה ביחס לכל שאר האפשרויות שיש לידה. ואז ממילא התחושה שהאפשרות הזאת טובה, ביחס לאפשרויות שלידה, נהיה כך כל חזקה, שהאדם מרגיש כאילו האפשרות עצמה ... הוא לא באמת טוב. ובעניין הזה יש לוגיקה שלמה של לתת ללקוח לבחור מבין כמה אפשרויות גרועות באופן ספציפי וגם באופן כללי לתת אפשרויות בחירה ללקוח, ודרך אפשרויות הבחירה לנתב אותו להיכן ולמה שרוצים שהוא יעשה. לסיכום: ...
קבלת החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה
קבלת החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה
... החלטות, איך לדעת מה האפשרויות שלך? איך לדעת מה האפשרויות העומדות לרשותך? איך להחליט? למה קשה להחליט? מה בטוח נכון? איך לקבל החלטה בקלות? מהן אפשרויות הבחירה שלי? תהליך קבלת החלטה, במה אני בטוח? להיות שלם עם החלטה איך עובד תהליך קבלת החלטות? תהליך קבלת החלטות מורכב ממספר שלבים עיקריים. כאשר אדם עומד בפני החלטה, הוא מתחיל בשאלה הבסיסית: מה אני רוצה להשיג? בשלב הבא, הוא שואל את עצמו מהן האפשרויות שיש לי כדי להשיג את המטרה הזו? ולבסוף, הוא בוחר מתוך האפשרויות את זו שנראית לו הכי טובה לאחר שבחן יתרונות וחסרונות. מדוע קשה לקבל החלטה? קשה לקבל החלטה כאשר האדם אינו בטוח מהן האפשרויות המדויקות שעומדות בפניו. כשלא ברור מהן האפשרויות, קשה גם להבין את היתרונות והחסרונות שלהן, ולכן האדם מתקשה לבחור בין אפשרויות שלא לגמרי ברורות לו. זו הסיבה שלעתים קרובות אנשים מתלבטים מאוד, מכיוון שהם מרגישים שאולי ישנן אפשרויות נוספות שהם עדיין לא חשבו עליהן. איך לדעת בוודאות מה האפשרויות שלך? אליעד כהן מסביר שכדי לדעת בביטחון מהן האפשרויות שלך, עליך להתחיל בשאלה פשוטה וברורה: מה בטוח נכון?. על ידי שאלת השאלה הזאת, אתה מצמצם את האפשרויות. אתה מתחיל במה שאתה יודע בוודאות, ובכך מסיר מהמשוואה אפשרויות שלא מתאימות לקריטריונים הברורים שלך. לדוגמה: אם אתה מתלבט מה לאכול, שאל את עצמך קודם כל: מה בטוח נכון? התשובות יכולות להיות: בטוח שאני רעב, בטוח שאני רוצה משהו בריא, בטוח שאני רוצה ארוחה עם חלבון, ובטוח שאני לא רוצה דגים. על ידי קביעת העובדות הללו, האפשרויות מצטמצמות, וההחלטה נהיית קלה יותר. אם אדם מתלבט לאן לטייל, למשל בין ירושלים לחיפה, הוא יכול להיתקע במחשבה שאולי יש אפשרויות אחרות כמו אילת או אפילו חול. כאן שוב נשאלת השאלה מה בטוח נכון? התשובות יכולות להיות: בטוח שאני רוצה לטייל, בטוח שאני רוצה שהנסיעה לא תהיה ארוכה יותר משעה הלוך ושעה חזור, ובכך מצטמצמות אפשרויות היעד, ונעשה קל יותר לבחור. איך תהליך צמצום האפשרויות עוזר להחליט? הרעיון של אליעד כהן הוא שכאשר מתחילים בצמצום אפשרויות מתוך וודאות, נוצר מצב שבו מספר האפשרויות קטן באופן משמעותי. במקום להסתכל על אינסוף אפשרויות לא מוגדרות, האדם מוצא את עצמו מול מספר מוגבל וברור של אפשרויות שמתוכן הוא יכול לבחור בקלות רבה יותר. לפעמים, אחרי הצמצום הראשוני, אדם אפילו מגלה שאין לו למעשה אפשרויות נוספות ושההחלטה למעשה כבר התקבלה באופן טבעי וברור. למה חשוב לשאול מה בטוח נכון? החשיבות של השאלה מה בטוח נכון? היא בכך שהיא מונעת בלבול וחוסר ודאות. ... יוצרת בהירות מיידית ומבטיחה שאדם יידע בדיוק מה הוא רוצה ומה הוא לא רוצה, וכתוצאה מכך תהליך קבלת ההחלטות נעשה הרבה יותר פשוט. מה לעשות כשמרגישים שחסר מידע? כאשר אדם מרגיש שאולי יש אפשרויות נוספות שלא חשב עליהן, הצעד הראשון הוא לא לנסות מיד להוסיף עוד אפשרויות, אלא להפך - להתחיל לצמצם את האפשרויות מתוך עובדות ודאיות. אליעד כהן מדגיש שאם תצליח לזהות את הנתונים שאתה יודע בוודאות, תוכל מיד לראות אילו אפשרויות רלוונטיות לך ואילו לא. בדרך זו, נוצר ביטחון גדול יותר בהחלטה שאתה עומד לקבל. איך אפשר להיות שלם עם ההחלטה? להיות שלם עם החלטה פירושו להבין בוודאות את כל האפשרויות שהיו זמינות, ולדעת שבחרת את האפשרות שהכי מתאימה לנתונים הוודאיים שלך. ככל שהנתונים יהיו ברורים יותר, כך ההחלטה תהיה פשוטה יותר ותחושת הביטחון תגדל. לסיכום, איך לקבל החלטה בקלות? קבלת החלטות נעשית פשוטה וקלה יותר כאשר שואלים את השאלה מה בטוח נכון? ומצמצמים בעזרתה את האפשרויות הרבות לכמה אפשרויות ספציפיות וברורות. אליעד כהן מדגיש שכל החלטה מתחילה מהבנה של מה שאתה בטוח בו, ורק אחר כך בוחרים את האפשרות המתאימה ביותר מתוך המעט שנשאר. איך לקבל החלטה בקלות? מה בטוח נכון בתהליך קבלת החלטות? איך לדעת מה האפשרויות שלי? למה קשה לקבל החלטה? איך לצמצם
4 אפשרויות בתהליך גמילה מהתמכרות, ניתוח תהליך הפסקת התמכרות, 6 אפשרויות להיגמל מהתמכרות, ניתוח תהליך גמילה, ניתוח תהליך שינוי התנהגות, מה הסיבה של ההתמכרות? למה אני מכור למשהו? התמכרות לעישון, התמכרות לאכילה רגשית
4 אפשרויות בתהליך גמילה מהתמכרות, ניתוח תהליך הפסקת התמכרות, 6 אפשרויות להיגמל מהתמכרות, ניתוח תהליך גמילה, ניתוח תהליך שינוי התנהגות, מה הסיבה של ההתמכרות? למה אני מכור למשהו? התמכרות לעישון, התמכרות לאכילה רגשית
... אפשרויות בתהליך גמילה מהתמכרות, ניתוח תהליך הפסקת התמכרות, 6 אפשרויות להיגמל מהתמכרות, ניתוח תהליך גמילה, ניתוח תהליך שינוי התנהגות, מה הסיבה של ההתמכרות? למה אני מכור למשהו? התמכרות לעישון, התמכרות לאכילה רגשית מהן האפשרויות להתמודדות אחרי שהבנת למה אתה מכור? כאשר אדם מזהה את הסיבה להתמכרות שלו, בין אם מדובר בהתמכרות לאכילה רגשית, לעישון, או לכל התנהגות אחרת, עומדות בפניו ארבע אפשרויות מרכזיות. הבנת סיבת ההתמכרות היא שלב משמעותי, אך לאחר מכן יש צורך להחליט כיצד להתמודד עם ... בהכרח פשוט או ליניארי. הסיבה לכך היא שהאדם צריך להתמודד עם החלטות מורכבות נוספות לאחר ההבנה הראשונית: הוא צריך להחליט האם יש לו אלטרנטיבה יעילה אחרת להתמודדות עם הבעיה. הוא צריך לבחון האם הוא באמת יכול או רוצה לקבל את הבעיה כמו ... להיגמל מהתמכרות? למה אני מכור למשהו? התמכרות לאכילה רגשית איך להפסיק לחשוב על משהו? תהליך שינוי הרגלים התמודדות עם בדידות מהן ארבע האפשרויות בתהליך גמילה מהתמכרות? כאשר אדם מבין למה הוא מכור למשהו - בין אם זו התמכרות לעישון, אכילה רגשית, או כל הרגל אחר - עולות בפניו ארבע אפשרויות שונות להתמודדות עם ההתמכרות. לדוגמה, אם אדם מגלה שהוא אוכל מתוך בדידות, מהן הדרכים בהן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אפשרויות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אפשרויות, כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אפשרויות, איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, מאמן אישי לירידה במשקל, מאמן אישי לאורח חיים בריא בתחום אפשרויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2734 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 02:22:37 - wesi4