ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אוטנטיות ✔אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 4 ✔המשך מ: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 4
המשך מ: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 3.

החיים האוטנטיים ויישומם בטיפול האקזיסטנציאליסטי

כפי שהוצג, הפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית מזהה שלמרות שקיומו של האדם נעדר משמעות, הוא יכול ליצור אחת ולחיות באופן אוטנטי באמצעות הבחירות אותן הוא עושה (Wong, 2006). מכך, שעידוד האדם לחיים אוטנטיים הינו מטרה משמעותית בטיפול האקזיסטנציאליסטי (Van Deurzen - Smith, 2002). בו, יהיה ניסיון לעזור לקליינט לחקור ולגלות את העצמי האוטנטי שלו, העצמי השלם, האינדיבידואלי, שהוא נפרד מהאחרים (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004).

אנשים רבים חיים באופן שטחי שנים רבות, נראה שהם שוכחים את המשמעות העמוקה של החיים ושאינם יודעים באופן בהיר בשביל מה הם נמצאים פה. הם מתעמתים עם החלטות חשובות בחייהם ומבצעים באופן מכני את תפקידם, כשהם מציגים את הדעות והעמדות אותם הם חושבים שהאחרים מצפים לראות או לשמוע (Van Deurzen - Smith, 2002). הבחירה להיות כמו האחרים, מביאה להתעלמות מהחופש ומהאחריות על הבחירות. זו בחירה בחיים של נוחות וחומריות שטחית, או במילים אחרות השתעבדות לקונבנציונאליות (Boeree, 2006).

סוג נוסף של אי אוטנטיות הינו הנוירוזה האקזיסטנציאליסטית. במובן מסוים האדם הנוירוטי הוא במודעות גבוהה יותר מהאדם הרגיל. הוא יודע שהוא עומד בפני החלטות והדבר מפחיד אותו במידה כה רבה שהוא נהיה המום. הוא קופא או נכנס לפאניקה או שהוא מחליף את החרדה והאשמה הקיומיים בנוירוטיים. הוא מוצא אובייקט לחרדה, מחשבה כפייתית, אובססיה, מטרה לכעס, מחלה או העמדת פנים למחלה וכל זאת בכדי להפוך את קשיי החיים לאובייקטיביים יותר (Boeree, 2006).

מכך, שקיום שאינו אוטנטי, מעוצב על ידי גורמים חיצוניים באם הם נסיבתיים, מבטאים סמכות מוסרית, פוליטית או דתית או כל השפעה אחרת (Macquarrie, 1972 מתוךJacobsen, 2008). זהו קיום שאינו בעל מעמד עצמאי, קיום בו האדם נופל טרף לדרישות ולרצונות של האחרים (מתוך להב ופוך, 1992). לחיות באופן כזה, משמעותו שהאדם עושה את שהוא מדמיין שמצופה ממנו על ידי האחר. לבסוף, אדם זה יגלה שהליכה בכיוון מסוים רק מכיוון שמישהו אחר רצה בכך, אינה מובילה רחוק (Van Deurzen - Smith, 2002).

כשאדם חי באופן לא אוטנטי, הדבר משפיע עליו באופן עמוק. הוא חווה תחושה של אי שביעות רצון מהגורל והוא מאבד את המוטיבציה להמשיך ולעשות את הדבר שנראה כמחויבות. הוא יכול לתאר התנסות זו ככזו בה הוא לא אחראי לעצמו, כאילו הוא איבד את הסמכות ואינו יכול לתבוע את התנסותו כאמיתית. כאילו הוא חי חיים של אדם אחר הוא שאדם אחר חי את חייו (Van Deurzen - Smith, 2002). אדם זה, הפסיק להיעשות או להיות. במידה והאוטנטיות הינה תנועה, אפשר להגיד שהוא נעצר. הוא החליף את הפתיחות תמורת סגירות, את הדינאמיות תמורת סטאטיות ואת האפשרויות עבור עובדתיות (Boeree, 2006).

במידה והאדם ימנע מהסיכון שבלהשתנות ויבחר להישאר במקומו, הוא ימשיך ויחיה בקיום שאינו אוטנטי (Boeree, 2006). עם זאת, ככול שהוא ירשה לאחרים לשלוט בתחושותיו, פעולותיו ותפיסותיו, כך הוא יעשה בעל חוב למשימתו העיקרית שהיא ליישם את ייחודיותו האוטנטית כאינדיבידואל (Boss, 1963 מתוך להב ופוך, 1992). כאדם חופשי, באפשרותו לבחור בשינוי, לבחור לחיות כאדם שלם יותר, אוטנטי יותר (Wong, 2006).

לעיתים, בנקודה מסוימת ישנה האפשרות שיחווה התעוררות פתאומית, כפי שכאילו זומן לחיים באופן דרמטי. אז, הוא יגיד לעצמו שישנם החלטות שהם יותר חשובות, נכונות או אמיתיות יותר מהחלטות אחרות. הוא יגיד לעצמו שהוא צריך למצוא מי מהם, הם הדברים החשובים והנכונים בשבילו ושהוא צריך לחיות על פי הם (Jacobsen, 2008). עם זאת, רק כשהוא יעשה מסוגל לבחינה והבנה של המניעים הפנימיים שלו, הוא יוכל ללמוד על מטרותיו ושאיפותיו האולטימטיביות והוא יזהה את עקרונותיו ואת הקווים המנחים אותו. אז, יוכל לעצב את חייו לפי השקפת עולמו ולעקוב אחר כוונתו המקורית (Van Deurzen - Smith, 2002).

אף על פי כן, משמעות האוטנטיות אינה בהכרח ובאופן אוטומטי מימוש עצמי ותמיד ישנה האפשרות של להיכשל בהגשמת האפשרויות. תכנית ה - להיות אדם אוטנטי, כרוכה בקשיי המגבלות הקיומיות (Wong, 2006). אין ערבות לכך שההחלטות האוטנטיות יובילו לכיוון הנכון ואין ערבות לגבי האמת שמאחורי הבחירות האוטנטיות. לעיתים, ישנה האפשרות שאלו אף יובילו לכיוון ההפוך (Van Deurzen - Smith, 2002). המטרה אינה להגיע לאושר או הנאה, אלא לעשות את המיטב שניתן לחיים טובים יותר (Boeree, 2006).

מכיוון שכך, למרות הקשיים הקיימים במימושה, האוטנטיות הינה דבר נחשק באופן עמוק ביותר (Heidegger, 2000 מתוך Jacobsen, 2008). יתרה מכך, היא הכרחית בכדי לפגוש את החיים במלואם (Wong, 2006). ככול שהאדם יקטוף יותר פירות מעמלו והעולם יגיב חזרה אליו, תתעצם המוטיבציה שלו לקראת הגשמה והצלחה של הדבר אותו שווה לעשות. התנסות זו, תגביר את הויטאליות וההנאה שבחיים ותספק לאדם תחושה של מציאות פנימית עצמית. תחושה זו הינה חותמת האיכות של החיים האוטנטיים (Van Deurzen - Smith, 2002).

האוטנטיות כשלעצמה, קשה להגדרה והיא חייבת פתיחות מספקת בכדי לחבק את העובדה שמונח זה מותך למשמעות על ידי כל אדם ודרכו הייחודית (Jacobsen, 2008). ניתן להגיד עלייה שבלהיות אוטנטי, הכוונה בלעמוד מול המגבלות, שהם האפשרויות להפסד ולמוות, באותה המידה של ההכרה באפשרויות הקיימות. זו הליכה בכיוון האישי בעוד לקיחת המגבלות של המצב והאדם בחשבון. היא מסמלת טבעיות ומקוריות והיא מצביעה על הדאגה וההתייחסות לבעלות על החיים (Van Deurzen - Smith, 2002).

זוהי הבנה של להיות - בעולם. זו הספיגה של הדברים העובדתיים, של הישויות שנוצרו על ידי התרבות ושהם הכרחיים ואוניברסאליים (Lieberman, & Havens, 2002). הכוונה היא בלדעת את הדבר האמיתי, בלחיות באמת ובכנות ובהתאמה עם ההכרעות, האמנות והערכים הפנימיים, לחיות עם טבעו ומזגו האמיתי של האדם ולמצוא את הקרקע היציבה ביחס לדילמות ולשאלות המהותיות שבחיים (Jacobsen, 2008). זוהי מודעות עצמית לנסיבות, לעולם החברתי והפנימי, לחובה שבעיצוב העצמי ולחרדה והאשמה הבלתי נמנעים (Boeree, 2006).

הכוונה בכך אינה בללכת בשביל בו תהיה פחות התנגדות, אלא בללכת לכיוון אותו מורה המצפון. להיות בעל בחירה תקפה לגבי מה שייך לי ומה לא ולעמוד על כל שאותו אני מזהה כשלי או לדחות את שלא שלי (Van Deurzen - Smith, 2002). הדבר בא לביטוי בפעולות שהן עם התחייבות עמוקה, למרות המודעות המלאה לאפשרויות העולם שבפרשנותנו ולמרות המודעות שכול דבר, היה יכול להיות אחרת (Lieberman, & Havens, 2002). הכוונה היא בלקבל דברים אלו באישור עצמי, להיות מעורב עימם, מחויב להם ובעל חמלה (Boeree, 2006).

מכך, שההגדרה לאוטנטיות, קשורה יותר לצורה ולא לתוכן. זהו עיצוב הקיום למידה בה הוא השיג אחדות יותר מאשר התפזרות. זהו האופן בו החופש והנחישות העצמית מתממשים, במקום שהדבר יקבע על ידי טעמים או סטנדרטיים נפוצים. החיים הם אוטנטיים, למידה בה האינדיבידואל לוקח בעלות על העצמי שלו ומעצב את אותו העצמי בדמותו שלו (Macquarrie, 1972 מתוך Jacobsen, 2008). כשדבר מה אוטנטי, הוא שייך לאדם עצמו (Van Deurzen - Smith, 2002).

בכדי לעזור לאדם להגשים חיים אלו, המטפל האקזיסטנציאליסטי, ינסה להגביר את תחושת האשמה והחרדה. הוא רואה בהם תחושות אוטנטיות שעשויות לדחוף את האדם קדימה ליצירת שינוי משמעותי (maddi, 1989 מתוך להב ופוך, 1992). הוא ינסה לעזור לקליינט לעמוד מול דאגות החיים המהותיות של הקיום ולאמץ אותם (Van Deurzen - Smith, 2004). הדבר מסמל את קבלתם של החיים במהותם כתובעניים ומאתגרים, אולם תמיד גם מתגמלים (Van Deurzen - Smith, 2002).

מטרתה של הפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית תהיה לעודד ולטפח את האדם להצלחה וצמיחה בפעילויותיו בעולם, אגב מודעות והכרה לטבעו העצמי (Lieberman, & Havens, 2002). לעזור לאדם בפיתוח וגיבוש דרכו האישית ופיתוח כישרונותיו. לעזור לו ברכישת מומחיות באומנות החיים, כך שאתגרי החיים יוכלו להתקבל בברכה והנאה במקום בפחד והימנעות. בכך, לעזור לו להיות הדבר האמיתי אותו הוא מעריך (Van Deurzen - Smith, 2002).

היא תכיר בכך, שלעיתים הקליינט יחפש תשובות אצל המטפל וישתוקק לאמץ את הנחותיו הישירות או המרומזות באמצעות חיקוי של דעותיו והבעותיו (Van Deurzen - Smith, 2002). עם זאת, מבחינת המטפל האקזיסטנציאליסט, הגדרות או התערבויות יכולות להיתפס כמזויפות, מלאכותיות וכמפריעות לאוטנטיות ולכן הוא ינסה להימנע מכך (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). בשבילו כל אדם הוא ייחודי ובאפשרותו לזהות וליישם ייחודיות זו בדרכו האוטנטית (Boeree, 2006).

לכן, הייעוץ האקזיסטנציאליסטי אינו מלמד לחיות בדרכים קבועות והוא אינו מציע לספק מסגרת משמעות לאנשים החווים קושי במציאת משמעות, אלא מנסה לעזור לאדם לבסס את שחשוב עבורו בכדי שיוכל להתחיל להרגיש מכוון עם עצמו ומכך יותר אמיתי וחי (Van Deurzen - Smith, 2002). זהו תהליך של חקירת הדבר המוערך והמשמעותי אותו הקליינט יכול למצוא בחייו, בכדי שיוכל להתחיל ללכת בדרך בה הוא רוצה (Wong, 2006).

תהליך זה מתרחש על ידי הבהרה ושיקוף של חייו של הקליינט, עימותו מול בעיות החיים, חקירתם של אפשרויותיו וגבולותיו וזיהוי המשמעויות האישיות והחיוביות שבניתנים הקיומיים (Van Deurzen - Smith, 2002). תמצית התרפיה תהיה בנוכחות האמיתית של האחד לשני ובפתיחות של האחד כלפי השני, במפגש שבין המטפל לקליינט. המטפל, ינסה להיות טבעי לעיתים הוא יאזין, לעיתים יביע את רגשותיו או מחשבותיו, אך יחד עם זאת ייתן את הדגש וההתמקדות לקליינט (Boeree, 2006).

מבחינה זו, ישנה חשיבות שהמטפל יאמין בדרך חיים זאת ולא רק יטיף עליה. כפילות ערכים אינה יכולה לעבוד במפגש זה ועל המטפל לבחון את עמדתו ולהגיע להבנה (Yalom, 1980). במידה ועליו לעזור לקליינט להבהיר את דעותיו ומטרותיו, עליו להבהיר לעצמו את נקודת ההשקפה אותה הוא מחזיק לגבי חייו והחיים ועליו להיות ער לגבי הנחותיו האישיות והמקצועיות (Van Deurzen - Smith, 2002).

אמנם בתהליך זה, המטפל יהיה זה שיוביל במפגש, אולם על ידי כך שהוא יהיה עם הקליינט ברגע המיידי, בכאן ועכשיו, הוא יוכל לשמר את האוטנטיות. כך, גישתו האקזיסטנציאליסטית תשתקף דרכו ותאפשר לו לחבור עם הקליינט לכיוון גילוי עצמי, התפתחות, יצירתיות והרחבת המודעות (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). באופן זה יינתנו לקליינט האמצעים להתמודד עם מגבלותיו ולהגשים את אפשרויותיו ובכך לממש קיום שהוא יותר אוטנטי (Wong, 2006).

המשך: אוטנטיות בהשקפת העולם של הפסיכותראפיה האקזיסטנציאליסטית - חלק 5.
תשובות הסרת אחריות עידוד אובייקטיביות מקצוע שכחה קשיים להיות טבעי חברות הבעות חיצוניות אוטנטיות אקזיסטנציאליזם פסיכותראפיה אקזיסטנציאליסטית פסיכותרפיה תרפיה
פחד מאלוהים, מי לא מפחד מאלוהים? למה גם אתה מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? האם אתה מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מגיהנום? האם יש אלוהים? למה אין אלוהים? מה קורה אחרי המוות? למה אלוהים הוא השטן? 2 סוגים של חוסר פחד מאלוהים
פחד מאלוהים, מי לא מפחד מאלוהים? למה גם אתה מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מאלוהים? האם אתה מפחד מאלוהים? איך לא לפחד מגיהנום? האם יש אלוהים? למה אין אלוהים? מה קורה אחרי המוות? למה אלוהים הוא השטן? 2 סוגים של חוסר פחד מאלוהים
...מאלוהים? איך לא לפחד מגיהנום? האם יש אלוהים? למה אין אלוהים? מה קורה אחרי המוות? למה אלוהים הוא השטן? 2 סוגים של חוסר פחד מאלוהים מי הם האנשים שבאמת לא מפחדים מאלוהים? אליעד כהן מציג שני סוגים של אנשים שאינם מפחדים מאלוהים, תוך הדגשת ההבדלים המהותיים בין שני סוגים אלו. הוא מבהיר מראש שאין הוא מתייחס לצדיקים מושלמים, כיוון שלדעתו, אין כאלה אנשים בנמצא. מטרת השיחה היא להסביר לעומק את המנגנון הפסיכולוגי והרעיוני שעומד מאחורי הפחד מאלוהים, כיצד להתמודד...
הדחקה מהי, סוגים של הדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה? למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה
הדחקה מהי, סוגים של הדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה? למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה
...הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה מהי הדחקה וכיצד היא משפיעה על החיים? הדחקה היא מצב שבו האדם מתעלם או לא מודע לקיומה של בעיה פנימית, מה שגורם לבעיה להמשיך להתקיים באופן נסתר ולהשפיע על חייו של האדם לרעה. אליעד כהן מסביר, שכאשר לא מטפלים בבעיה כלשהי היא בסופו של דבר תחזור כמו בומרנג, ותיצור קשיים וסימפטומים שליליים. למשל, אם בעל עסק לא יודע שיש עובד שגונב ממנו כסף, לאורך זמן ייגרם לו...
הספר להצליח בכוח המחשבה - על הספר + טיפ לקריאה בספר
הספר להצליח בכוח המחשבה - על הספר + טיפ לקריאה בספר
...המחשבה - על הספר + טיפ לקריאה בספר מה זה באמת להצליח בכוח המחשבה? להצליח בכוח המחשבה, לפי אליעד כהן, זה לא עניין מיסטי או שימוש בכוחות על - טבעיים כמו טלקינזיס, כפי שלעיתים טועים לחשוב. אליעד מדגיש בצורה מפורשת שלהצליח בכוח המחשבה משמעותו היא להצליח באמצעות חשיבה נכונה. כלומר, אם אדם יחשוב בצורה נכונה, הוא יוכל להשיג לא רק את המטרות הפשוטות והגשמיות שלו אלא גם ובעיקר את המטרה החשובה ביותר - האושר. למה הכוונה חשיבה נכונה? הכוונה היא לא לחשוב באופן...
שאלה שהיא תשובה, יש או אין, טיפשות + שקר חז"ל + היהדות, אחד אמת שקר טוב או רע, סם החיים וסם המוות
שאלה שהיא תשובה, יש או אין, טיפשות + שקר חז"ל + היהדות, אחד אמת שקר טוב או רע, סם החיים וסם המוות
...יש או אין, טיפשות + שקר חזל + היהדות, אחד אמת שקר טוב או רע, סם החיים וסם המוות מהי השאלה הראשונה והאחרונה שצריך האדם לשאול? אליעד כהן מסביר שהכל מתחיל בשאלה, אך כל שאלה של האדם היא בעצם סוג של חיסרון. כשאדם אומר אני רוצה משהו, הוא למעשה שואל אם זה טוב או רע עבורו. כל דבר שהאדם חווה הוא למעשה סוג של ספק או שאלה, חוויית חיסרון פנימית. לכן, שאלה תמיד מגיעה מתוך חוויה של חיסרון, והתשובה משלימה את אותו חיסרון. אם אדם חוקר את כל השאלות עד השורש שלהן,...
טיפול בהתנגדויות לקוח - לשנות את הסיבה של ההתנגדות / להחליש את ההתנגדות של הלקוח - כושר שכנוע / טכניקות מכירה / שיטות שכנוע / NLP / דמיון מודרך / שיטות מכירה / סוגסטיה
...של הלקוח - כושר שכנוע טכניקות מכירה שיטות שכנוע NLP דמיון מודרך שיטות מכירה סוגסטיה וכאן אבאר, עוד דרך ועוד שיטה איך אפשר להחליש את ההתנגדות של הלקוח לביצוע העסקה. וכפי שכבר ביארתי, ההתנגדות של הלקוח, שואבת את כוחה, מהסיבה שעליה היא מבוססת. לדוגמה שהלקוח אומר אני לא רוצה לקנות את המוצר, כי אין לי כסף לקנות את המוצר. שאז ההתנגדות של הלקוח לרכישת המוצר, מבוססת על הסיבה, שאין לו כסף לרכישת המוצר. או לדוגמה לקוח שאומר, המוצר הזה לא מתאים לי, כי אין לי...
תכלית החיים, למה אני קיים? מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? למה העולם קיים? מהי משמעות הקיום? למה אני חי? מה הסיבה שאני חי? קיום נצחי, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, האם לחיים יש סיבה? אולי אני חי לנצח? למה אלוהים קיים? סיבתיות ונצחיות
תכלית החיים, למה אני קיים? מהי משמעות החיים? מהי מטרת החיים? למה העולם קיים? מהי משמעות הקיום? למה אני חי? מה הסיבה שאני חי? קיום נצחי, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, האם לחיים יש סיבה? אולי אני חי לנצח? למה אלוהים קיים? סיבתיות ונצחיות
...מהי מטרת החיים? למה העולם קיים? מהי משמעות הקיום? למה אני חי? מה הסיבה שאני חי? קיום נצחי, נצחיות הנשמה, חיים לנצח, האם לחיים יש סיבה? אולי אני חי לנצח? למה אלוהים קיים? סיבתיות ונצחיות מהי תכלית החיים והאם בכלל יש סיבה לקיום שלנו? השאלה מהי תכלית החיים מבוססת על הנחת יסוד שלחיים יש סיבה. כשאדם שואל מה מטרת החיים, או למה הוא קיים, הוא למעשה מניח שהחיים הם תוצאה של תהליך סיבתי. זאת אומרת, ישנה תוצאה (קיום החיים שלו) וישנה סיבה שיצרה את התוצאה הזאת...
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
...הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ילדים מטבעם אוהבים ללמוד, כי כל דבר חדש הוא עבורם חוויה של למידה והתרגשות. למשל, כאשר ילד מקבל צעצוע חדש, הוא מתלהב ושמח מאוד, כי הוא חווה את זה כמשהו חדש שניתן ללמוד ממנו. בניגוד למבוגרים שכבר התרגלו לסיטואציות וחווים אותן כרוטיניות, הילדים רואים כל מצב וכל התרחשות כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית...
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
...הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה מה זה פחד מיסטי וממה הוא נובע? פחד מיסטי הוא פחד לא הגיוני המבוסס על אמונות מיסטיות, דתיות או רוחניות שונות. לדוגמה, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום או פחד מאלוהים, כל אלה הם פחדים מיסטיים. אם אדם פוחד מאריה שיטרוף אותו, זה...
להיות אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח
להיות אלוהים האמיתי בדרך הקצרה ביותר, להתקדם יותר מהר בלי לנוח
...להגיע להיות אלוהים האמיתי? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בהסבר מפורט על המושגים אלוהים ואלוהים האמיתי. הוא מבהיר שההבדל בין בני האדם לבין אלוהים האמיתי הוא בדיוק כמו ההבדל בין שלב אחד לשלב גבוה יותר. הוא נותן דוגמה פשוטה וברורה: אדם שואל מדוע הוא חייב לעבור קודם דרך קומה 7 אם הוא יכול לקפוץ ישירות לקומה 8. אליעד מסביר שאין באמת דרך לדלג על שלבים, אך הדרך המהירה ביותר היא לא לנוח באמצע. כלומר, אפשר להגיע לשלב גבוה יותר רק אם לא מתעכבים, לא עוצרים ולא...
שאיפה לשלמות עצמית, מאה אחוז, מצויינות אישית, פרפקציוניזם, אמת ואמת לאמיתה, שלמות אישית, להרגיש טוב בלי רע, לפני הטוב והרע, איך להיות אלוהים? הארה רוחנית, להרגיש שלמות, לא לדעת כלום, לוגיקה, חלק 4
שאיפה לשלמות עצמית, מאה אחוז, מצויינות אישית, פרפקציוניזם, אמת ואמת לאמיתה, שלמות אישית, להרגיש טוב בלי רע, לפני הטוב והרע, איך להיות אלוהים? הארה רוחנית, להרגיש שלמות, לא לדעת כלום, לוגיקה, חלק 4
...בלי רע, לפני הטוב והרע, איך להיות אלוהים? הארה רוחנית, להרגיש שלמות, לא לדעת כלום, לוגיקה, חלק 4 מה ההבדל בין אמת לבין אמת לאמיתה? אליעד כהן מתאר את מושגי האמת והאמת לאמיתה דרך דוגמאות, תוך שימוש ברעיונות של רבי נחמן. אדם אחד מגיע אל רבי נחמן ושואל אותו האם כדאי לו לבצע פעולה מסוימת. רבי נחמן עונה לו כן, והאיש ממשיך לשאול באמת? ורבי נחמן חוזר ועונה לו שוב כן. כשהשואל מתעקש לדעת באמת באמת?, מסביר לו רבי נחמן שיש הבדל בין האמת לאמת לאמיתה. כלומר, י
בודהיזם - הברהמין
...Brhmanavagga 383 התאמץ וחתוך את הזרם ברהמין, עזוב את תשוקות החושים. לאחר שתדע את חדלון כל הדברים המותנים ברהמין, תדע את הבלתי נוצר. 384 כאשר בשתי דרכים הברהמין מגיע אל הגדה שמעבר אז כל זיהומיו של היודע נושרים. 385 מי שאין עבורו הגדה הזו ולא הגדה שמעבר וגם לא שתיהן - זו ושמעבר חסר דאגות וחסר זיהומים - אותו אני מכנה ברהמין. 386 מי שיושב ומתרגל שעבודתו הושלמה והוא חופשי מזיהומים שהגיע למטרה הנעלה ביותר - אותו אני מכנה ברהמין. 387 השמש זוהרת ביום הירח...
איך להצליח ולהגשים כל רצון בצורה אוטומטית?
...באפשרותך לגרום לעצמך להשיג את כל רצונותיך בלי להתאמץ ולהביא על עצמך הצלחה אוטומטית. כיצד? על ידי דביקות בכוח הרצון. כל דבר שטכנית ותיאורטית אתה יכול להשיג אותו, אם תתמיד בלרצות להשיג אותו, אתה תשיג אותו. החיים שלך יתאימו את עצמם לרצון שלך. תחזק את כוח הרצון שלך, תחרוט במחשבה שלך שאתה מאוד רוצה להשיג את הדבר, תן לדברים לקרות מעצמם, אל תתעקש, רק תתמיד בלרצות. תתפלא לראות שהכל יסתדר מעצמו (בהנחה שהרצון ריאלי). החל מהיום, תתחיל לתת מקום של כבוד לכח הרצון...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2
...מספיק? חלק 2 המשך מכאן: כיצד ניתן לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בקלי קלות ? האם אתה אוהב את עצמך מספיק ? חלק 1. איך כל זה קשור? כי אכן באפשרותך לגרום לעצמך לרצות להשתפר וזאת על ידי ביצוע של פעולות קטנות הפשוטות ביותר והבסיסיות ביותר שהן אומנם אכן פשוטות וקלות לביצוע. לא רק כמו לקחת כוס מים מהברז כמו שהזכרנו בהתחלה, אלא הן קלות לביצוע וליישום כמעט כמו לנשום אויר. ולהיכן אנחנו מגיעים מכאן? מכאן אנחנו חוזרים לפעולה הבסיסית ביותר שהכי קל לעשות אותה והיא...
כרוניקה של כישלון נפלא וידוע מראש
...למידה. ילדים לומדים דרך תהליך זה כל יום. כל עשייה אצלם מתחילה בכישלון - לומדים לצעוד צעדים ראשונים ונופלים, לומדים לאכול והאוכל לא מגיע לפה, לומדים לכתוב ושוגים, לומדים לקרוא והאותיות מתבלבלות ילדים קטנים צוחקים כשהם נופלים, הם אינם מתרגשים כשכל הסביבה מתלכלכת בניסיון שלהם לאכול, כל שרבוט שלהם מרגש אותם. בעצם - מהרגע הראשון בו התחלנו לנסות ולעשות, התחלנו להיכשל. כמבוגרים אנו מנסים להימנע מכישלונות עד כדי סירוס כל עשייה שלנו. כישלון גורם לנו למבוכה...
כיצד קבלה עצמית תקדם אותך? כיצד תייעץ לעצמך בצורה אובייקטיבית?
...מי שיתבונן יראה, כי לבן אדם קל הרבה יותר לייעץ בצורה טובה לאנשים אחרים, מאשר לתת עצה לעצמו. גם ביקורת, קל הרבה יותר להעביר על אדם אחר מאשר על עצמך. ולכאורה הדבר היה אמור להיות הפוך. כי הרי האינטרס שלך כאדם הוא קודם כל עבור עצמך, הרי ההצלחה שלך אמורה להיות חשובה לך יותר מהצלחתו של כל אדם אחר. ולכן על פניו, המצב היה אמור להיות הפוך, את העצות הטובות ביותר הינו אמורים לתת לעצמנו, וגם את הביקורת הטובה והמדויקת ביותר היינו אמורים להיות מסוגלים להעביר על...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...עם הפרעת קשב וריכוז או ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...בין נרות החנוכה והצאקרות? פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום. כי אם בכל מקום יש מציאות שממלאים...
פרפר לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל
...נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל והפעם אדבר על התרגיל פרפר לשרירי החזה, שניתן לבצע אותו או בכבלים או עם משקולות חופשיים, או במכונה יעודית וכיוב. ואסביר, האם מתי ולמה התרגיל הזה מסוכן? ואיך לעשות אותו בצורה נכונה בטוחה ובצורה היעילה ביותר עבור שרירי החזה? ואסביר, למה...
דיי לרצות את כולם, עכשיו - מגיע לי!
...נקי ומצוחצח. השרות, אדיב. החיוך, האמפתיה והנתינה - השתקפו בפניה היפות. לבושה בקפידה ובטוב טעם. יופי של אישה. כן... ויש אבל: (רק מי שיש לו עיין חדה יכול לגלות את העצב הנשקף בעיניה. דבר אחד חסר לה - היא לא הייתה מאושרת. כל שנות חייה חיה בשביל לרצות את כולם. היום, התעוררה לחיים. דיי לרצות. עכשיו מגיע לי ! אמרה לי בנחישות. ואת כל האמת על הזוגיות שלה היא סיפרה לי. כבר כמעט שנתיים מאז שיצא לפנסיה - אין לי זוגיות. היא מתה! אין סקס. כל אחד ישן בחדר אחר....
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אוטנטיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אוטנטיות, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אוטנטיות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מאמן אישי, מאמן אישי בסקייפ בתחום אוטנטיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4063 שניות - עכשיו 19_06_2025 השעה 04:27:14 - wesi4