ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כשהילדים עוזבים את הבית - שלב ה"קן המתרוקן" ✔שלב ה"קן המתרוקן" הינו השלב המשפחתי בו הילדים הבוגרים עוזבים את הבית, ופונים....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 כשהילדים עוזבים את הבית - שלב ה"קן המתרוקן"
שלב ה"קן המתרוקן" הינו השלב המשפחתי בו הילדים הבוגרים עוזבים את הבית, ופונים לחייהם הנפרדים. בבית נשארים בני הזוג, שסיימו את תפקידם ההורי הפעיל, ומאותגרים בשינויים האישיים, הזוגיים והמשפחתיים הנובעים מכך.

שלב זה הינו נקודת מפנה דרמטית בזוגיות, והוא נמשך עד פרישת בני הזוג מעבודה, או מות אחד מהם. בדרך כלל זוהי התקופה הארוכה ביותר במחזור חיי המשפחה, והמשימה ההתפתחותית של ההורים בה הינה ל"שחרר" את הילדים לדרכם החדשה.

עד לפני כשני עשורים, שלב זה תואר בתיאוריות הפסיכולוגיות והמשפחתיות כשלב המאופיין בקושי של ההורים לשחרר את הילדים לדרכם, בעיקר של האמהות. ההסבר הפסיכולוגי והסוציולוגי שניתן לקושי זה, התבסס על העובדה שנשים רבות עסקו בעיקר בגידול וחינוך הילדים, ופחות בעבודה מחוץ לבית. ברור מכאן שאשה שעיקר תפקידה ודימוייה האישי והמשפחתי מתבססים על תפקידה האמהי, עלולה לחוות את שלב היציאה של הילדים מהבית כשלב קשה ומדכא, המותיר בה חלל ריק.

לקראת סוף המאה הקודמת, כאשר יותר ויותר עדויות מחקריות הצביעו על כך ששלב ה"קן המתרוקן" אינו בהכרח קשור עם ירידה בתפקוד, במצב הרוח ובשביעות הרצון של נשים וגברים מהחיים - הפסיקו הפסיכולוגים המשפחתיים להתייחס לשלב זה כאל שלב משברי ובעל פוטנציאל לכניסה לדיכאון, בעיקר אצל נשים.

אפילו המונח "הקן המתרוקן" - מונח שטומן בתוכו אווירת דכדוך כלשהי, הומר במונח אופטימי יותר - שלב יציאת הילדים מהבית...

השינוי בתפיסת שלב זה קשור בשינויים שהתרחשו בעשורים האחרונים:

יותר ויותר נשים עובדות מחוץ לבית, ותפקידן המקצועי חשוב להן ומשמעותי

עבורן, לא פחות מאשר תפקידן האמהי. לכן, יציאת הילדים מהבית, תופעה המציינת גם את הצמצום בתפקיד האמהי, אינה מותירה אותן נטולות תפקיד ואינה פוגעת בתחושת הערך העצמי.

בשל תמורות חברתיות וכלכליות, יותר ילדים בוגרים נשארים בבית ההורים גם

כאשר הם כבר היו אמורים לעזוב אותו לדרכם העצמאית. מכיוון שכך, הורים רבים מוצאים עצמם משתוקקים כבר ליציאת ה"ילד" מהבית, וכאשר הדבר סוף - סוף קורה, ההורים בשלים יותר לתהליך זה.

תוחלת החיים המתארכת יצרה מצב בו הגיל הממוצע של הורים שילדיהם עזבו את

הבית, אינו נחשב כגיל מבוגר באותה מידה שהיה לפני עשורים אחדים. גיל חמישים, שהוא הגיל הממוצע של הורים לידים עצמאים, נחשב מבחינות רבות לגיל בו עדיין אפשר להגשים חלומות...

הזוגיות

עזיבת הילדים את הבית מותירה לבני הזוג פרק זמן של כשלושים שנה להיות עם עצמם, במעין חזרה לתחילת הנישואין, ללא ילדים בבית. זה פרק זמן ארוך למדי, ובו יש צורך לבחון מחדש את היחסים הזוגיים לכשעצמם, ללא המיסוך של התפקיד ההורי, ללא הילדים כ"מבודדים" בין ההורים במצבי קונפליקט.

אם היחסים בין בני הזוג לא היו טובים, או שהנישואין החזיקו מעמד רק בגלל הילדים, זהו הזמן בו מתערערים יסודותיהם. זוגות שלא פיתחו במשך השנים מערכת יחסים שאינה תלויה בהורותם, עלולים למצוא עצמם עם תחושה זרות וניכור כלפי בן הזוג וריקנות בחיים הזוגיים.

כיצד קורה שלאחר 25 - 30 שנים של הורות פעילה, עלולים בני זוג לחוש ניכור זה לזה?

נראה כי התהליך עלול להתחיל את דרכו עם כבר עם לידת הילד הראשון. כבר שם, עלולה הזוגיות לקבל תפקיד מישני בחיי בני הזוג, ואילו התינוק הנולד הופך למרכז המשפחה. צרכיו מקבלים מענה לפני צרכי ההורים, והזוגיות הופכת להיות משהו ש"כרגע אין זמן אליו". אולם מרגע שהזוגיות הפכה לפחות חשובה מההורות - הקשר הזוגי מתחיל להינזק. שיחות בין בני הזוג נסובות ברובן על עינייני הילדים, חופשות הופכות להיות למשפחתיות, הקשר המיני נפגע אף הוא בשל תקופות של לידות, עייפות, חוסר פרטיות ועוד.

במידה ובשלב "התרוקנות הקן" מוצאים בני זוג עצמם מנוכרים זה לזה, יתכן, כי הם יעדיפו לנסות ולהציל את עשרות השנים שעדיין נותרו להם, על ידי גירושים ומציאת זוגיות חדשה, או אפילו בהסתפקות בחיים לבד, מאשר להמשיך בחיים זוגיים נטולי קרבה ומשמעות אמיתית.

זוגות אחרים עשויים להחליט כי הם מעוניינים לשקם את הזוגיות שהוזנחה במשך שנות ההורות הפעילה - ויפנו לטיפול זוגי. יתכן כי הרוב ימשיכו בחיים הקיימים - ויתנו מקום מרכזי לילדים הנשואים ולנכדים - ממש כמו פעם...

מעבר לכך, שלב ה"קן המתרוקן" מתרחש לרוב כשבני הזוג נמצאים סביב העשור החמישי

לחייהם - תקופת גיל המלווה בשינויים ואתגרים אישיים המתקשרים לעיתים למה שמכונה "גיל המעבר". גיל זה עלול לכשעצמו להשפיע על הזוגיות, בשל השינויים האישיותיים, הפיזיים והמיניים שהוא מביא עימו. האתגרים מולם עומדת הזוגיות - אינם פשוטים בתקופה זו.

יחסי הורים - ילדים

יחסים תקינים ונכונים בין הורים וילדים הינם יחסים המותאמים בגמישות לשלבי ההתפתחות המשתנים של הילדים. יכולתם של ילדים לדאוג לעצמם - משתנה עם גדילתם, וההורים אמורים לספק להם תנאים נאותים לעבור בגמישות ובביטחון משלב לשלב.

בשלב הראשון של היחסים, הילדים הקטנים תלויים לחלוטין בהורים. התינוק והילד הצעיר לא יוכלו להתקיים ללא אהבה, מזון, חימום, ביטחון וכו'.

בשלב השני, טרום גיל ההתבגרות, הילדים מכינים עצמם לעצמאות, ועל ההורים לספק להם את התנאים לכך.

השלב השלישי הינו שלב הביצוע של היציאה לעצמאות - המתחיל בגיל ההתבגרות ונמשך עד שלב התרוקנות הקן. בשלב זה חיוני שההורים יתמכו ויעודדו את היציאה של הילד/ה הבוגר/ת לדרכו העצמאית. בשלב זה על ההורים להתמודד עם האתגר הקשה של מעבר מתפיסת הבן או הבת כ"ילד" לתפיסתם כאנשים בוגרים, חכמים ואחראיים לעצמם.

שלב התרוקנות הקן, לכשעצמו, אינו מבטיח יציאה לעצמאות מלאה, ואינו מסמן את הנפרדות הרגשית והחומרית של ילדים מהוריהם. יתכנו, כמובן, מקרים בהם הילדים עזבו את הבית, אך עדיין מסתמכים על הוריהם רגשית או כלכלית. ישנם מקרים בהם הילדים הצליחו לעשות כראוי את הנפרדות מההורים, אלא שההורים מקשים עליהם להיפרד כראוי, ומציפים אותם בטלפונים ו/או ברגשות אשמה. על ילדים כאלו אנו אומרים - "הילדים עזבו את הבית, אך הבית לא עזב אותם"...

כאן יש להבהיר באופן הנחרץ ביותר: ילדים אינם אמורים למלא תפקיד וחלל בחיי הוריהם! ההורים חייבים לקבל את השינוי ביחסים כשינוי טבעי וכהוכחה לכך שהם עשו את תפקידם ההורי בהצלחה, ולכן ילדיהם יכולים לעבור ועצמאות ונפרדות.

הבדלים בין גברים ונשים

שלב גיל המעבר של נשים וגם של גברים - מקביל בדרך כלל גם לשלב "הקן המתרוקן".

שני שלבים אלו דורשים הערכות מחודשת במישורים רבים - אישיים, תעסוקתיים, רגשיים, זוגיים וכו'. יתר על כן, במחקרים סוציולוגיים נמצא שגיל המעבר מלווה בסטיגמה חברתית שלילית ופסימיות.

לרוב הגברים, גיל זה מהווה חשבון נפש לגבי ההישגים התעסוקתיים, מאחר ורובם כבר הגיעו לשיא ההצלחה האפשרית מבחינתם. מכאן ואילך, יתכן כי מה שמצפה להם בתקופה זו של החיים הינם פיטורין ממקום העבודה או יציאה לגמלאות. ההכרה בשינויים אלו עלולה לגרום לפגיעה בדימוי ובערך העצמי, דיכאון, שלילה עצמית, קיפאון ודריכה במקום.

נראה כי דווקא בתחום התעסוקתי, נשים רבות שהתפנו מעיסוקן האימהי הפעיל, מוצאות שלב זה כשלב בו יש העצמה ופריחה תעסוקתית.

לעומת זאת, נשים שכל חייהן סבבו סביב גידול הילדים ועבודות הבית, עלולות לחוש בשלב זה חסרות ערך ומיותרות. נשים אחרות יהיו מוטרדות בשלב התפתחותי זה מהשינויים הגופניים והנפשיים שהן חוות סביב גיל המעבר.

מהתהליכים השונים אותם עוברים גברים ונשים בתקופת חיים זו, ניתן להבין כי התרוקנות הקן נתפסת באופן שונה על ידי האמהות והאבות שחווים אותה. בנוסף, מי שבתקופת עזיבת הילדים את הבית נמצא בשלב משברי בעבודה או בתחום הרגשי, עלול לחוות את התרוקנות הקן אחרת ממי שנמצא בתקופת פריחה תעסוקתית.

היבטים חיוביים ושליליים של שלב התרוקנות הקן:

ההיבטים השליליים:

כאשר יציאת הילדים לעצמאות מתפרשת כאובדן ממשי, ההורים - שניהם או אחד מהם, עלולים להיכנס לתחושת אבל, דיכאון, וקושי רגשי לשחרר את הילדים.

עזיבת הילדים את הבית עלולה לעורר תחושות של חרדת נטישה ובדידות.

כאשר שלב זה נתפס בהיבט השלילי שלו, הוא עלול ליצור אצל ההורה תחושת חוסר נחיצות ואובדן ערך עצמי.

מכאן, עלולים להתרחש שינויים אישיותיים במצב הרוח, בדימוי העצמי ובביטחון העצמי, במערכות יחסים זוגיות, משפחתיות וחברתיות, ועוד.

ההיבטים החיוביים:

שלב זה יוצר בית שקט יותר, המחייב פחות מטלות של כביסה, בישול, קניות וניקיון.

הורים שילדיהם יצאו מהבית מגלים שההוצאות הכלכליות הנוגעות לבית הצטמצמו.

שילוח הילדים מהבית משנה את התיפקוד ההורי, אך גם את התיפקוד הזוגי, האישי

והחברתי. מכאן, מתפנה לכל אחד מבני הזוג זמן רב יותר לפעולות פנאי ומשימות

חברתיות, אישיות וזוגיות.

עצם העובדה שהילדים יצאו מבית לדרכם העצמאית, מהווה הוכחה להורים שהם ביצעו את

תפקידם ההורי היטב, וגילו ילדים שיכולים לתפקד באופן עצמאי ונאות.

טיפים:

אל תילחמו בשינוי, קבלוהו בברכה!

היו מודעים ומחוברים לרגשות המתחוללים בכם. מותר גם לבכות...

היו גאים שתפקידכם נעשה בהצלחה, ובכך אפשרתם לילדיכם להיות עצמאיים

ונפרדים מכם.

חזקו את הילדים באמונה שלכם שהם יסתדרו בכוחות עצמם מחוץ לבית.

שחררו... והשתחררו

מצאו תפקידים חדשים בחיים בכלל, ובחיי הילדים - בפרט.

שירו של אריק איינשטיין - עוף גוזל...

הגוזלים שלי עזבו את הקן

פרשו כנפיים ועפו

ואני ציפור זקנה נשארתי בקן

מקווה מאוד שהכל יהיה בסדר

תמיד ידעתי שיבוא היום

שבו צריך להיפרד

אבל עכשיו זה ככה בא לי פתאום

אז מה הפלא שאני קצת דואג

עוף גוזל

חתוך את השמיים

טוס לאן שבא לך

רק אל תשכח

יש נשר בשמיים

גור לך.

עכשיו נשארנו לבדנו בקן

אבל אנחנו ביחד

חבקי אותי חזק תגידי לי כן

אל תדאגי ביחד כיף להזדקן

אני יודע שככה זה בטבע

וגם אני עזבתי קן

אז מחניק קצת בגרון מחניק קצת בגרון...
להאשים את עצמך לבנות ערך עצמי נפש חרדה מהו ביטחון עצמי לזכור דאגות טיפול בהערכה עצמית הדרכת הורים להיות בטוח בעצמי ביטחון עצמי אמיתי ילד ילדה ילדים
הנאה - למה קשה ליהנות? איך ליהנות מכל דבר? איך ליצור הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר?
...הנאה? איך ליהנות מהחיים יותר? מי שיתבונן בעניין יראה, שכל אדם רודף כל הזמן אחרי הנאות. וגם מי שנדמה לו שהוא מתנזר מהעולם והוא מסגף את עצמו, ושאין לו עניין בהנאות, הרי שהוא בסך הכל רודף אחרי הנאות מסוג אחר. אבל כל בני האדם בעולם, הם נהנתנים, וכולם מנסים כל הזמן ליהנות. אאכ האדם הוא מגיע לשלמות ההנאה, שאז ההנאה רודפת אחריו, והוא כבר לא צריך לרדוף אחריה. ומי שיתבונן בעניין יראה, שמאוד קשה לאדם למצוא הנאה. כי אם זה היה ככ קל, הרי שכולם היו נהנים כל הזמן...
העברת נטל ההוכחה, נוסחה לא להרגיש רע, ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמך? להיפטר ממחשבה שלילית, לחשוב חיובי, חשיבה חיובית, להיות מאושר, שכנוע, חובת הבאת הראיות, רטוריקה, חשיבה שלילית
העברת נטל ההוכחה, נוסחה לא להרגיש רע, ביטחון עצמי, איך להאמין בעצמך? להיפטר ממחשבה שלילית, לחשוב חיובי, חשיבה חיובית, להיות מאושר, שכנוע, חובת הבאת הראיות, רטוריקה, חשיבה שלילית
...עצמי, איך להאמין בעצמך? להיפטר ממחשבה שלילית, לחשוב חיובי, חשיבה חיובית, להיות מאושר, שכנוע, חובת הבאת הראיות, רטוריקה, חשיבה שלילית מהם עקרונות העברת נטל ההוכחה וכיצד הם משפיעים על החשיבה והאמונה האישית? הרצאה זו עוסקת בהבנת המושג העברת נטל ההוכחה והשפעתו על החשיבה האישית, האמונה העצמית והיכולת לשכנע את עצמנו. במהלך ההרצאה, מדגים אליעד את העקרונות השונים של העברת נטל ההוכחה תוך כדי הצגת דוגמאות מהמציאות היומיומית שמבהירות את המושג בצורה מוחשית וברורה...
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
...כדי שינה מדוע כדאי ללמוד גם כשאתה מנומנם? אליעד כהן מדבר על החשיבות והיתרונות של לימוד במצב של עייפות ומנומנמות, על פי תפיסתו של רבי נחמן. הוא מסביר שבמצב של עייפות או נמנום, האדם למעשה מחדיר לתודעה שלו את החשיבות שהוא מייחס ללימוד. לדוגמה, כאשר אדם רעב, הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני השינה הוא על אוכל. באופן דומה, כאשר הוא לומד למרות שהוא מנומנם ועייף, המסר שנחקק בתת - המודע שלו הוא שהנושא הזה באמת חשוב ומשמעותי עבורו. בנוסף, אליעד מביא תיאוריה...
פחדים, פוביות, פחד מג'וקים, הצפה רגשית, חשיפה לפחד, שכל או רגש, לחזק את השכל, רגש או שכל, חרדות, להתגבר על הפחד
פחדים, פוביות, פחד מג'וקים, הצפה רגשית, חשיפה לפחד, שכל או רגש, לחזק את השכל, רגש או שכל, חרדות, להתגבר על הפחד
...הצפה רגשית, חשיפה לפחד, שכל או רגש, לחזק את השכל, רגש או שכל, חרדות, להתגבר על הפחד למה אנחנו מפחדים, ואיך באמת אפשר להתגבר על הפחד? פחדים, פוביות וחרדות הם נושאים מורכבים שמעוררים שאלות רבות לגבי האופן שבו בני אדם מתמודדים עם רגשות ושכל. אחת השאלות הנפוצות בנושא היא מדוע לפעמים קיים חוסר התאמה בין מה שאנחנו מבינים בשכל לבין מה שאנחנו מרגישים בפועל. לדוגמה, מישהי שמבינה בשכל שאין שום סכנה אמיתית בגוק, אך עדיין מפחדת ממנו באופן רגשי ולא נשלט. אליעד...
שכנוע ובחירה חופשית, האם אפשר לשכנע כל אחד? המהות של השכנוע, אין אפשרות לשכנע, יש אפשרות לשכנע, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, סיבתיות ואקראיות, סיבה ותוצאה
שכנוע ובחירה חופשית, האם אפשר לשכנע כל אחד? המהות של השכנוע, אין אפשרות לשכנע, יש אפשרות לשכנע, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, סיבתיות ואקראיות, סיבה ותוצאה
...האם אפשר לשכנע כל אחד? המהות של השכנוע, אין אפשרות לשכנע, יש אפשרות לשכנע, בחירה חופשית, חופש הבחירה, רצון חופשי, סיבתיות ואקראיות, סיבה ותוצאה האם באמת אפשר לשכנע כל אדם בכל דבר? אחת השאלות המורכבות שאליעד כהן דן בהן לעומק היא שאלת השכנוע והקשר שלה לבחירה חופשית. אליעד מעלה שאלה מהותית: האם אפשר בוודאות לשכנע כל אדם בכל דבר שנרצה? האם ניתן להבטיח באופן מוחלט כי קיים מנגנון המאפשר שכנוע בכל מצב? לדבריו, השאלה אם אפשר לשכנע מישהו קשורה לשאלת הסיבתיות:...
למה לא לאהוב את החיים? למה זה רע לאהוב את החיים? איך לא לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, אני אוהב את החיים, סבל בגלל אהבת החיים, שנאת החיים הטובים, למה לשנוא את החיים הטובים? 2 סוגים של לאהוב את החיים, לאהוב את החיים באמת
למה לא לאהוב את החיים? למה זה רע לאהוב את החיים? איך לא לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, אני אוהב את החיים, סבל בגלל אהבת החיים, שנאת החיים הטובים, למה לשנוא את החיים הטובים? 2 סוגים של לאהוב את החיים, לאהוב את החיים באמת
...זה רע לאהוב את החיים? איך לא לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, אני אוהב את החיים, סבל בגלל אהבת החיים, שנאת החיים הטובים, למה לשנוא את החיים הטובים? 2 סוגים של לאהוב את החיים, לאהוב את החיים באמת מהי המשמעות האמיתית של אהבת החיים? הרבה פעמים אנחנו שומעים אנשים אומרים שהם אוהבים את החיים. אבל מה באמת עומד מאחורי הצהרה כזו? לרוב, כאשר מישהו אומר שהוא אוהב את החיים, הוא מתכוון לכך שהוא נהנה מהדברים הטובים שבחיים, כמו טיולים, בילויים, חוויות חיוביות...
שיטה רוחנית - מהי השיטה הרוחנית הטובה ביותר בעולם?
שיטה רוחנית - מהי השיטה הרוחנית הטובה ביותר בעולם?
...אליעד כהן מסביר מהי השיטה הרוחנית הטובה ביותר בעולם, תוך ניתוח והסבר מפורט של הגישות השונות. הוא מציג שתי דרכים מרכזיות ופרדוקסליות להבנת השיטה האולטימטיבית הזו: האחת היא לעשות בדיוק את ההפך הגמור ממה שכל השיטות האחרות אומרות, והשנייה היא שילוב מוחלט של כל השיטות הרוחניות הקיימות לכדי שיטה אחת ויחידה. למה כדאי לעשות בדיוק את ההפך מכולם? אליעד כהן אומר שכל השיטות הרוחניות מנסות להביא את האדם להרגשת אושר, ולפרוע לו את הצק להרגשה טובה. כאשר לוקחים את...
הנאה אין סופית / ליהנות מהחיים - איך להגיע להנאה שאין לה סוף? איך ליהנות מהחיים?
...מהחיים? אין סוף. לכל הנאה שיש בעולם יש סוף. כיצד ניתן להגיע להנאה שאין לה סוף? תשובה: על ידי שהופכים את ההנאה לאמיתית באמת. הסבר: יש 2 סוגים של הנאה. 1 - הנאה סופית. 2 - הנאה אין סופית. הנאה סופית = הנאה שתלויה בסיבה כלשהי. הנאה סופית = הנאה שמתחילה ברמה X. יכולה לעלות או לרדת. אך בסופו של דבר אחרי השיא, היא תמיד תדעך. הנאה אין סופית = הנאה שאינה תלויה בדבר. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מעצמה. הנאה אין סופית = הנאה שנובעת מצד המהות של המציאות שנמצאת...
אחריות יתר, למה אני אוהבת את הבן שלי? למה אני לוקחת אחריות על מה שמישהו אחר מרגיש? לקחת אחריות על רגשות של מישהו אחר, למה אני מנסה לרצות אחרים? השפעת האהבה למישהו על הרצון שלך שיהיה לו טוב, ניתוח רגש
אחריות יתר, למה אני אוהבת את הבן שלי? למה אני לוקחת אחריות על מה שמישהו אחר מרגיש? לקחת אחריות על רגשות של מישהו אחר, למה אני מנסה לרצות אחרים? השפעת האהבה למישהו על הרצון שלך שיהיה לו טוב, ניתוח רגש
...אני אוהבת את הבן שלי? למה אני לוקחת אחריות על מה שמישהו אחר מרגיש? לקחת אחריות על רגשות של מישהו אחר, למה אני מנסה לרצות אחרים? השפעת האהבה למישהו על הרצון שלך שיהיה לו טוב, ניתוח רגש למה אני לוקחת יותר מדי אחריות על רגשות של אחרים? אליעד כהן דן בשאלה מדוע אנשים לוקחים אחריות יתר על הרגשות של אחרים. הוא מתייחס למקרה שבו אישה מרגישה שהיא אחראית מדי לתהליכים שקורים אצל חבריה, במיוחד ביחס לבנה. היא טוענת שהיא מנסה לנהל את רגשותיו, לפענח את צרכיו ולגרום...
נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
נוסחה לא להרגיש כישלון, הדרכת מטפלים, איך לגרום למישהו לא להרגיש שהוא כישלון? איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון
...איך להתמודד עם רגשות אשמה? איך לטפל בשנאה עצמית? איך להסיר אחריות? איך לגרום למישהו לאהוב את עצמו? איך לגרום למישהו לסלוח לעצמו? תחושת כישלון מהי הנוסחה להתמודדות עם תחושת כישלון? כדי לעזור לאדם להתמודד עם תחושת כישלון, אליעד כהן מציע תהליך ברור ופשוט לבחינת התחושה הזאת לעומק. כאשר אדם אומר שהוא מרגיש שהוא כישלון, הסיבה הבסיסית לכך היא תמיד שהוא מרגיש שנכשל בדבר מה שבו הוא ציפה להצליח. המפתח להתמודדות הוא לבדוק אם התחושה מוצדקת בכלל, ואם הכישלון...
למה כדאי להפסיק לרצות להיות מאושר? למה *לא* כדאי לחפש את האושר?
...למה לא כדאי לחפש את האושר? מיהו אדם שמאושר באמת? אדם שמאושר באמת זה אדם שמאושר בכל מקום ובכל זמן. זה אדם שיודע להיות מאושר מכל דבר, שהוא שולט בעצמו בצורה כזו שהוא יודע להיות מאושר מכל דבר כפי שהוא. אם האושר שלך תלוי במקום או בזמן, אם משהו גורם לך להיות לא מאושר, אם אתה לא מאושר גם מהדרך כשאתה מנסה להשיג דברים אלא רק מהתוצאה אתה עדיין לא מאושר באמת אתה לא מאושר בשלמות. מי שמאושר באמת נהנה גם תוך כדי ומהדרך להשיג את הדברים שהוא רוצה, מי שמאושר באמת...
פרשת בא: מנהיג בשעת מבחן
...בשעת מבחן העת מגיעה, הזמן מתדפק על השער. עם בני ישראל עומד בפני המעבר המשמעותי ביותר, היציאה ממצרים, מעבדות לחירות. איך ראוי שמנהיג יתנהג בשעה כזו? לקראת השינוי המשמעותי הזה: וילכו ויעשו, בני ישראל: כאשר צוה ה את - משה ואהרן, כן עשו. כן עשו. האמנם, כן עשו כאשר צוה ה את - משה ואהרן? ה מנחה את משה ואהרון, מנהיגי העם המתהווה, לשלבי ההתארגנות לקראת היציאה ממצרים. ראשית הוא מנחה אותם להעביר את תוכן האמירות אל כל עדת ישראל. ה מעביר למשה ולאהרון, מספר מסרים:...
מנטורינג - 10 סיבות למה אתה צריך מנטור
...טובות למה אתם צריכים מנטור. מדובר בסיבות עיקריות שנאספו וקובצו כתוצאה מלמידה וניסיון אישיים, משני צידי המתרס: הן מנקודת מבטו של מנטור והן מנקודת המבט של החניך (המתאמן). ממליץ לכם בחום לעיין בסיבות הללו ולבדוק האם אתם מוצאים אחת או יותר מהן כקרובה לליבכם. להלן הסיבות: 1. אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת (לס בראון). מנטור מסייע לנו לצאת מהתמונה של עצמנו, מהסיטואציה בה אנחנו נמצאים ומהמעורבות הרגשית שלנו עם בעיותינו, לצאת החוצה ולראות את...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: עזה כמוות אהבה (שיר השירים ח ו). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...- חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה...
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...הסיפורי מלווים אותנו לאורך החיים. הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים. זה תחילת...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...- תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא...
אמונות, דפוסים ומציאות
...יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת פוליטיקה מאשר להצביע...
דיכאון - מחלת הדיכאון - חלק 2
...מחלת הדיכאון - חלק 2 דיכאון - מחלת הדיכאון - חלק 1. תזונה מה שאנו אוכלים קובע במידה רבה את איך שאנו מרגישים ואיך אנו מתנהגים. התזונה משפיעה על הכימיה בגופינו ועל כל מערכות הגוף. התזונה שלנו קובעת באופן משמעותי וישיר את מצב רוחנו. מצב מערכת העיכול גם הוא קריטי לשמירת מצב נפשי מאוזן, למשל, אנשים בעלי נטייה לעצירות עצבניים יותר ונוטים גם למצבי רוח. הגישה הנטורופתית מכוונת לתזונה שמעלה את רמות הסרוטונין במוח. רמת הסרוטונין במערכת העצבים המרכזית תלויה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אובדן ערך עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אובדן ערך עצמי, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אובדן ערך עצמי, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, מטפל אישי, מאמן אישי למציאת זוגיות בנושאי אובדן ערך עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 02:51:34 - wesi4