ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2: * התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 1.

ד. "הטקסט המניא"

הטקסט מתחלק לשני חלקים, הראשון מבטא את העמדה המזדהה והשני את העמדה המתעמתת.

א

שלום, שמי כך וכך. מה שמך?

למותר להדגיש את חשיבות שמו של האדם שעל לבו אנו מדברים. החזרה על שמו של האדם ברגעים המתאימים ובטון המתאים, מבטאת בצורה בלתי אמצעית את דאגתו וחיבתו של המציל. בחרנו כאן בשם רון, על שמו של משורר ישראלי בן תשע - עשרה, רון אדלר, שהתאבד ב1976 -.

שלום רון. באתי לדבר אתך. אני פה, ברשותך, כדי לדבר לטובת צד אחד מבין הצדדים הנצים שבתוכך, הצד שעדיין רוצה לחיות.

כל עוד לא שם אדם קץ לחייו, אנו חייבים להניח שעדיין קיים בתוכו צד המבקש לחיות. תופעה זאת כונתה ע"י שניידמן1 2 "הפרלמנט של הנפש" (congress of the mind). להלן נשתמש במטפורה חזקה אף יותר:

אני רוצה לדבר אתך כי אפילו בבית המשפט, אפילו במדינות טוטליטאריות, אפילו במשפטי האינקוויזיציה, הייתה לכל אדם זכות לסנגור שמדבר לזכותו, ואילו אתה מינית את עצמך לתובע, לשופט ולתליין גם יחד. אז אני מבקש את הזכות להיות הסנגור שלך.

ראשית, אני רוצה לומר לך שאני מבין שאתה נמצא במצב שהוא, באמת ובתמים, קצה גבול היכולת. כמות הכאב שאתה מרגיש, ויותר מזה, כמות הכאב שאתה חושש שעוד מחכה לך, היא ללא ספק ענקית. אתה בטוח שזוהי סיטואציה בלתי נסבלת ששום דבר לא דומה לה, שאי אפשר ללכת ממנה הלאה, שאי אפשר להתגבר עליה, שאתה מוכרח לעשות משהו כדי להפסיק את הבלתי נסבל, את הכאב שהגיע לממדים בלתי אנושיים. אולי אתה גם מרגיש תשוש ומובס מול כוחות חזקים ממך שאין לך יותר כוח לצאת נגדם, נגד הרוע, הציניות והשחיתות שנתקלת בהם.

אני מכיר, מקבל ומבין את הלגיטימיות של הכאב שלך, של תחושת חוסר הפתרון הטוטאלי, תחושת סוף הדרך. יש מקרים שבהם מגיע מצב שבו בן - אדם אומר: זהו, עד כאן אני מוכן לסבול ולא יותר. אני מכיר בעובדה שאתה הגעת למצב הזה. ובכל זאת, אני הולך לנסות לדבר אתך בכוון השני. אני עדיין מאמין שיש, אצלך בפנים, צד ששוקל אחרת.

אתה בוודאי אומר לעצמך, מי החכמולוג הזה שבא לפתות אותי לא להתאבד. בעיניך אני אולי סתם איש מקצוע שמקבל כסף ושמוכן לעבוד עליך בכל דרך אפשרית רק שלא תעשה את המעשה. אני מבקש שתאמין לי שזה בכלל לא המצב. ברגע הזה שאני מדבר אתך אני לא רק פסיכולוג ולא שוטר ולא קצין ולא עובד סוציאלי. ברגע הזה אני בן אדם מבוהל מאוד מן המעשה שאתה רוצה לעשות.

קיצוניות הסיטואציה מחייבת במידה רבה את פתיחת הגלימה המקצועית של המציל כך שיבצבץ צדו האנושי. רגישותו של המתאבד עשויה ממילא לחשוף כל העמדת פנים, ועל כן עדיף להודות בקיומם של רגשות שסביר שכל אדם יחוש במצב זה, דהיינו הפחד מפני מעשה ההתאבדות. הביטוי הגלוי של הרגשות מצד המציל גם יעזור בהמשך להתחברות עם רגשותיו של המתאבד.

ואל תחשוב שאני תמיד נגד התאבדות. תן לי להבהיר לך, דבר ראשון, שעמדתי אינה אומרת שבכל מקרה אסור להתאבד. אני אישית לא חושב שזה תמיד חטא להתאבד. יש מצבים שבהם אדם אומר "טוב מותי מחיי" ובהם אני אכבד החלטה שלו לעשות את זה. לכן אני רוצה לבקש ממך לשמוע אותי, לדבר איתי, לשקול את הדברים שאני אומר. ואם, בסופו של דבר, אחרי שתשמע אותי, תגיע למסקנה שבכל זאת טוב מותך מחייך, ושאין סיכוי ואין תקווה ואין בשביל מה לשאת את הכאב הזה, אני לא אפריע לך!

זוהי, כמובן, שאלה של השקפת עולם. לנו חשוב לומר דברים אלה כדי לאפשר לנו טוב יותר לנקוט בעמדה המזדהה. הדבר יסייע לנו בהבעת העמדה המתעמתת בהמשך, כשננסה לשכנע את המתאבד שהבחירה בחיים היא כדאית מנקודת ראותו ולא מנקודת ראותה של אידיאה מופשטת. קשה להאמין כי עמדה מטאפיזית בדבר "קדושת החיים" כשלעצמם תדבר אל לבו של המתאבד ברגע זה.

לכן, רון, אם אני מבין אותך נכון, מבחינתך ישנה רק דרך אחת להפסיק את הסיוט שאתה עובר: לכבות את המודעות שלך, לכבות את האור, לשים קץ לכל אפשרות להרגיש, לחשוב, לחיות לסבול.

הייתי אפילו אומר שמבחינתך, האופציה היא לא רק בין מצב בלתי נסבל לבין הפסקתו. זה לא סתם מצב בלתי נסבל, אלא מצב שעלול להיות יותר ויותר גרוע. נדמה לי שבתחזית שלך, הסבל העכשווי עלול להיות רק התחלה של סבל גדול עוד יותר. לכן, ההיגיון שלך אומר לך לשים קץ לחייך עכשיו. אתה בוודאי מאמין שאילו היית משתכנע לא להתאבד, פירוש הדבר לא היה לחזור למסלול החיים הרגיל אלא להתחיל מסע ארוך של סבל, ואולי של בדידות, השפלה ובושה. אתה כנראה אומר לעצמך: לא רק שאני חייב לגמור עם הסבל המיידי שיש לי, אלא שאם אוותר על ההחלטה להתאבד, אם אאבד את האומץ לעשות את המעשה הזה עכשיו, אז אצטרך להתחיל דרך ארוכה של סבל יומיומי, לצאת וללכת באשפתות, ולהתחיל מאפס, ולזה אין לי עוד את הכוחות.

אולי יטען הקורא שבכך אנו עלולים לחזק את ההיגיון האובדני. לדעתנו זהו חשש סרק. בהביענו את ההיגיון האובדני בעוצמה המרבית אנו מתחברים אל המתאבד ואמינות דברינו עולה, שהרי הוא רואה שאיננו מנסים לייפות את המציאות.

היגיון נוסף שאני רואה מאחורי הרצון שלך למות זו התחושה שאתה נמצא לגמרי לבד עם הבעיה שלך, שאין אף אחד בעולם שיכול לעזור לך. אתה מרגיש כנראה בדידות אין - סופית בתוך עולם אין - סופי. תחושתך היא שזה הפתרון היחידי לבעיה שנראית מכל הבחינות האחרות בלתי פתירה. נדמה לי שבעולם שלך יש רק דבר אחד: הסבל, הסבל, הסבל, ומולו רק מוצא אחד: המוות.

אולי אתה מתפלא מדוע אני אומר דברים אלה, מדוע אני מנסה לומר לך בצורה מוזרה כזאת שאני מאשר את ההיגיון שברצון שלך למות. אתה אולי אומר: מה, ככה אתה רוצה לעזור לי להתאבד? אני רוצה לומר לך בצורה חד - משמעית: אני יוצא מתוך הנחה שאתה לא רק רוצה להתאבד, אלא שיש חלק בתוכך שעדיין רוצה דווקא לחיות, ואני רוצה, ברשותך, להיות לצד הזה לפה.

רון, אני חושב שאני יודע היכן אתה נמצא, באיזה בור, באיזה ייאוש טוטאלי, באיזו תחתית של החיים אתה נמצא. לא הגעת למצב הזה מתוך פיקניק. אני רוצה להדגיש שאני מאמין שאם היית יכול לראות פתרון אחר לבעיה שלך, לא היית רוצה למות. במובן הזה, הכוונה שלך היא מכובדת. אני מכבד אותה כי אני מאמין שאילו יכולת, היית עושה אחרת.

ערכו העצמי של המתאבד ברגע זה הוא, בוודאי, בשפל. כיצד, אם כן, לבטא הערכה בצורה שתוכל להתקבל על ידו? הבעת הכבוד כלפי ההיגיון האובדני - ללא הסכמה, כמובן - היא דרך אחת לעשות זאת.

בפסקה הבאה אנו מתייחסים לראשונה למניע הספציפי של המתאבד, בהנחה שבינתיים הצלחנו לברר מהו, אם ממקורות חיצוניים, או, מוטב, מהצלחתנו להביא את המתאבד עצמו להגיב לדברינו. לצורך רציפות הטקסט בחרנו בדוגמה הידועה של כישלון בקורס קצינים.

ישנה סיבה נוספת למה אני מוכן לכבד את כוונתך, את הצורך שלך ואת הנטייה שלך לשים קץ לחייך. והסיבה היא שההדחה מקורס הקצינים גרמה לכך שהחיים איבדו כל ערך עבורך. אני מתאר לעצמי שהקורס הזה היה בשבילך ביטוי למשאלה העיקרית, המרכזית והחשובה ביותר בחייך. אני יכול לראות עד כמה הדבר היה חשוב לך, עד כמה זה הפך למבחן לערך שלך, להתגשמות כל מאווייך. מבחינתך, להיכשל זה לא רק להיזרק מקורס קצינים, אלא מעצם תחושת הערך, המעמד והכבוד, מתחושת היכולת לתרום משהו, להיות מוכר בזכות משהו. ועכשיו, אתה הולך לעמוד בפני מצב שבו אתה מרגיש בזוי טוטאלית. בשבילך, זאת ההוכחה שאתה נכשלת, שאתה הולך יחד עם האפסים, ואין לך יותר מה להראות את פרצופך, לא לאחרים ובוודאי שלא לעצמך.

בהביענו את העמדה המזדהה, עלינו לנסות ולבטא את הערך ההרוס שבגללו רוצה המתאבד לוותר על חייו כערך משמעותי ביותר. כך, למשל, לו היה מדובר בכוונה אובדנית בעקבות אהבה נכזבת, היינו מבטאים באותה עוצמה את משמעות אובדן האהבה.

יתכן שיש סיבה נוספת להחלטה שלך להתאבד. אולי ההרגשה שלך היא שהעולם יהיה טוב יותר בלעדיך. לא מעט אנשים במצב קיצוני כמו שלך מרגישים לפעמים כאילו העולם יתנקה מאיזשהו מטרד, ממפגע ומלכלוך אם הם ימותו. אולי גם אתה חושב כך, כאילו היציאה שלך מהעולם משפרת אותו.

עצם הניסיון לבטא במילים את השנאה העצמית של המתאבד משיג שתי מטרות: ראשית, הגדלת האמינות של המציל בכך שהוא "נותן לדברים הרעים ביותר את המילים הרעות ביותר" (אותלו). שנית, השמעת מילות הזלזול העצמי ע"י אדם אחר מאפשרת את יצירת הריחוק הדרוש להכרת האבסורדיות שלהם.

ויתכן שאתה מרגיש אחרת בקשר לאנשים אחרים: שאם ישנם אנשים שיסבלו מזה שאתה תמות - אז זה דווקא מגיע להם. אולי אתה נעזבת, נבגדת, אולי אתה מרגיש שהאנשים לא עמדו לצדך. אם זה המצב, יתכן מאוד שאתה מרגיש שמגיע להם העונש הזה.

אני יכול גם להבין את התחושה שלך, רון, שבמצב הסגור, החשוך, הסוער והזוועתי שבו אתה נמצא, הסבל שלך כל כך חזק עד שכל האנשים שמחוץ לבור שבו אתה נמצא נראים רחוקים. קשה אפילו לשמוע אותם או לחשוב עליהם. לעומת הסבל שלך הכל מתגמד. לגמור עם זה, אחת ולתמיד, זה מה שחשוב לך, כאן ומייד!

אני גם רוצה לומר לך, שבזמן שאני מבטא את כל הסיבות האלה שיכולות להיות לך להתאבד, את הסבל הנוראי שבו אתה נתון, אני מרגיש שחלק מהייאוש, הדיכאון ותחושת חוסר האונים הזוועתי שבהם אתה נמצא, איכשהו אפילו מצליחים לעבור אליי. ברגעים מסוימים אני אפילו נדבק במידה מסוימת בתחושה זו של האומללות, הבדידות וסוף הדרך שבה אתה נתון.

בכך הבאנו את העמדה המזדהה לשיאה, או, נכון יותר, לתחתיתה. המציל מצטרף, במובן מסוים, אפילו לתחושת הדיכאון בה נתון המתאבד.

ב

ובכל זאת, רון

כל מה שנאמר עד כה, יש בו כדי לקנות לנו את הזכות, בעיני המתאבד, להשמיע עתה את העמדה המתעמתת. הביטוי "בכל זאת" מסמל את התפנית. אולם, כפי שנראה, נדאג לשמור על הקרבה אל המתאבד גם בהמשך.

אני הולך עכשיו לנסות לדבר אל לבך, לנסות לחדור לתוך השריון שמבודד אותך. אני הולך לנסות לשכנע אותך לא לעשות את זה. אני רוצה לפנות אל הקול האחר הקיים בתוכך, זה שעדיין רוצה לחיות. אני יכול, חלילה, להיכשל, אבל אני הולך לנסות בכל הכוח.

אתחיל בזה שאני מוכן להתחייב שאעמוד לצדך כדי להשיג את הפתרונות במקומות שהפתרונות הם אפשריים. אני מוכן לעמוד לצדך במאבק הצודק להמשיך להילחם על איזושהי הגשמה לצורך החיוני, האנושי המובן והלגיטימי שלך. אני לא יכול לעשות את הבלתי אפשרי, אבל אני יכול להתאמץ ולעמוד לצדך כדי לעשות את המקסימום - כולל פתרונות מעשיים - כדי להקל על המצוקה שלך. העזרה שאני רוצה להציע לך היא לא רק מילים, אלא גם ליווי ותמיכה, וגם את השפעתי במקום שאפשר. במילים אחרות, אני נותן לך את דברתי שכשתרד מהגג הזה אני לא אפרד ממך. אני אקיים את הבטחתי להיות לצדך ולעזור לך לחזור לחיים. בעצם השיחה הזאת שלנו כבלתי את עצמי למחויבות חזקה אליך, אולי להרבה זמן.

מובן שעל כל מציל לשקול האם הוא נכון לעמוד בהתחייבות זו להמשיך ולהיות בקשר עם המתאבד גם אחרי חלוף הסכנה המיידית. אם אינו בטוח בכך, עדיף שישמיט התחייבות זו או שיחליף אותה בנוסח פחות מרחיק - לכת. כך או אחרת, המציל צריך להכיר בגלוי בחרדותיו של המתאבד מפני המצפה לו כבר בראשית הדרך חזרה, חרדות המאיימות להתעורר עתה מחדש, ולנסות להתייצב אתו מולן.

עד עכשיו שמעת אותי ואני מודה לך על כך. אני יכול לשער שאחת הסיבות שהסכמת להקשיב לי היא שחלק מהדברים שאמרתי על הרצון שלך למות היו נכונים. לכן, אני רוצה עכשיו לבקש ממך לתת לי לעמוד עכשיו בצד השני של המתרס. אני מבקש ממך להמשיך ולתת לי לדבר, לצדך, כסנגור שלך, נגד הרעיון של המוות, שנוכל שנינו להסתכל אל המוות שעומד מולנו. הוא מנסה לשכנע אותך לעבור אליו, ואני אנסה לשכנע אותך להישאר.

הפיכת המוות לדמות חיצונית הטומנת מלכודת למתאבד (על פי דרכם של וייט ואפסטון) מאפשרת למציל לנקוט בעמדה המתעמתת מבלי לזנוח את העמדה המזדהה. ע"י נקיטת גישה אנתרופומורפית זו יכול המציל להזדהות מעתה ואילך עם חלקו החפץ - חיים של המתאבד ולתקוף את פיתוי המוות שהוצב עתה מנגד.

אחד ממעשי הרמאות הגדולים של המוות המפתה הוא להביא אותך למצב שבו שאר העולם נעשה כל כך רחוק עד שהוא מפסיק בעצם להתקיים לגביך. הוא מביא אותך להרגיש, מרוב עוצמת הסבל, שכל שאר העולם הולך ומתפוגג. לא רק החברים נעשים רחוקים. הילדים נעשים רחוקים, האחים נעשים רחוקים, ההורים נעשים רחוקים - הכל נעשה רחוק, לא מציאותי. כל פתרון אפשרי נראה כאילו מבעד לערפל. מרחקים אינסופיים מפרידים בינך לבין כל מצב שיכול להיות טוב יותר.

זהו, כמובן, הראשון משני המאפיינים שהזכרנו בהקדמה, תחושת הבדידות והניתוק.

אתה מכיר מצבים אחרים כאלה. אתה יודע מה קורה לאדם עם כאב שיניים נוראי. באותו רגע לא חשוב לו יותר שום דבר, הכל מאבד את הטעם, והמטרה היא רק להפסיק את כאב השיניים. על אחת כמה וכמה לגבי אדם הסובל מבחילה נוראית או ממחלת ים איומה. אנשים במצב זה אומרים "טוב מותי מחיי". באותו הרגע, הבחילה היא כל מה שקיים. לא נשאר שום דבר חוץ מהבחילה. לאדם במצב הזה, המחשבה שאולי הוא יוכל לרצות אי - פעם לאכול היא מחשבה אבסורדית לחלוטין. הבחילה היא הכל. יחד עם זאת, הרי ברור לכל אדם במצב הזה שזה מצב זמני, שהבחילה תעבור, יהיה שוב אפשרי לחיות ואפילו לאכול, ואפילו שזה יהיה נעים. אף אחד לא התאבד בגלל כאב שיניים או מחלת ים.

טיעון זה נראה אולי טריוויאלי, אולם ברצוננו להדגיש כי בהיאמרו בנקודה זו, לאחר כל מה שאמרנו בזכות הלגיטימיות של העמדה האובדנית, אזי הטריוויאלי אינו עוד טריוויאלי. קנינו לנו עמדה המזכה אותנו בזכות הקשב של המתאבד.

אתה יכול להרגיש שזו חוצפה מצדי שאני משווה את הסבל שלך לבחילה או לכאב שיניים. אתה יכול להרגיש שזה מגוחך בעיקר משום שהאדם עם הבחילה הכי נוראית שלא תהיה, עם מחלת ים או אפילו עם כאב השיניים הכי נוראי שיהיה, יודע שתוך זמן מסוים - שעות או ימים - הסבל הנורא הזה יפסק, בעוד שהתחושה שלך היא שהכאב הזה שלך רק מתחיל ולא ייגמר לעולם, ואין פתרון ואין סוף הנראה לעין. מה שאני רוצה לומר לך זה שיתכן מאוד שהמצב שלך הוא גם כן כזה שהכאב יכול להסתיים, שהוא זמני, שהוא יכול להגיע לפתרון.

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3.

נושאים לעיונך: הבחירה, לטפל באובדנות, טרדות, טיפול בנטיות אובדניות, לטפל בהתאבדות, התחלה, להאמין, הישגיות, דמות, תחושה של בדידות, תחושה של הבדידות, חשק מיני, תחושה של חוסר אונים, תחושת חוסר אונים, לשכוח מישהי שאתה אוהב, שופט, אין פתרון, להשיג את ה..., צריך..., תחושה של דיכאון, לסייע לאדם אובדני
טיפול באובדנות, למנוע התאבדות, למנוע ממישהו להתאבד, לסייע לאדם אובדני, לגרום לילד לא להתאבד, לעזור לאדם אובדני, התאבדויות, אמת, לעזור למישהו לא להתאבד, לשכנע מישהו לא להתאבד, איום בהתאבדות, לגרום למישהו לא להתאבד, נטיות אובדניות, מחשבות אובדניות, מאיים להתאבד, מניעת אובדנות, מאיימת להתאבד, בזמן אמת, להתאבד, מניעת התאבדות, רוצה להתאבד, אובדנות, התאבדות, רצון להתאבד, איום להתאבד, זמן אמת, טיפול באיומי התאבדות, טיפול בהתאבדות, טיפול בנטיות אובדניות, לטפל באובדנות, לטפל בהתאבדות

מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
לילי בנטב - קושי עם כסף (חלק 2)
לילי בנטב - קושי עם כסף (חלק 2) הרצאה לצפייה: המשך השיחה על כסף... איך מתחברים כסף ורוחניות ובכלל מהי הגישה הנכונה כלפי כסף... לחץ להמשך...
למה הפחד מהפחד - גרוע מהפחד עצמו? ואיך לא לכעוס על טעויות?
...כדי להעיר את עצמך, אך בכל מקרה אל תמשיך לישון ולפחד. כאשר אדם קולט שהוא מפחד משטות כלשהי, כאשר האדם קולט שהוא עשה טעות כלשהי, הדבר הראשון שהוא צריך לעשות זה להיות שמח , מאחר שהוא גילה את הטעות וקלט שהפחד שלו הוא שטותי. אדרבה, ככל שעשית טעות גדולה יותר, כך תהיה שמח עוד יותר מכך שגילית את הטעות הזאת. כי כדי לעשות טעות כ"כ גדולה, צריך לישון שינה תודעתית מאוד עמוקה ולהיות לא מודע לחלוטין לעצמך כדי לעשות כזאת טעות, או כדי לפחד משטות כזאת. אז כאשר אתה מתעורר וקולט שבעצם עשית טעות מאוד גדולה ושבעצם אתה מפחד מאיזה פחד דמיוני, באותו הרגע אתה צריך להיות שמח מכך שקלטת את הטעות. בדיוק כמו שהאדם שמח כאשר הוא מתעורר מהחלום המפחיד וקולט שזה רק חלום, כך צריך האדם לשמוח ולהירגע מכך שהוא קלט את הטעות שלו! כאשר אתה קולט שאתה עושה טעות, אתה אמור להירגע מכך שאתה קולט את הטעות. אך כמובן לא להוסיף טעות על טעות ולהמשיך לכעוס על עצמך, כי זה בעצמו יוצר טעות נוספת. לסיכום: לכעוס על טעות שקרתה, לפחד מהפחד, להיות חרד... לחץ להמשך...
פילוסופיה - מבוא
...שופנהאואר, פיתח פילוסופיה שהיא למעשה סינתזה של הבודהיזם וההינדואיזם עם המחשבה המערבית. הוא ניבא כי לאופנישדות (אחד מחשובי כתבי הקודש ההינדיים) תהיה השפעה גדולה בהרבה על המערב מאשר בעבר. אולם, שופנהאואר עבד עם תרגומים גרועים מאד, וייתכן כי הוא לא הבין נכונה את הפילוסופיות המזרחיות שעניינו אותו. נסיונות מהתקופה האחרונה לחבר בין הפילוסופיה המערבית והמזרחית כוללים את אסכולת קיוטו הפילוסופית, שמרכיבים בין הפנומנולוגיה של הוסרל לבין ההבנות של הזן בודהיזם. הרבה מכתביו של קן וילבר גם כן מתמקדים בהרכבה וחיבור של אמיתות מזרחיות ומערביות במערכת קוהרנטית אחת. אסכולות בפילוסופיה אסכולה פילוסופית היא קבוצה של פילוסופים או שיטות פילוסופיות בעלי רעיונות דומים או ששואבים את הרעיונות שלהם או את מערכת ההצדקות מאותם המקורות. בדרך כלל חברי האסכולה פועלים גם בזמן ובמקום דומה, ומתקיימים ביניהם קשרים מסוגים שונים - תלמידים של אותו המורה, חליפת מכתבים, פרשנים של אותו הפילוסוף ועוד. המונח "אסכולה" אינו מוגדר היטב... לחץ להמשך...
פסיכולוגיה חברתית - מבוא
...4 מחקר תחומי עיסוק: תחומי הפסיכולוגיה החברתית הם רבים, ובהם: השפעת הסביבה החברתית, תפקוד האדם בקבוצה, גיבוש עמדות ושינוין, הערכה עצמית, קשרים בין - אישיים כמו אהבה רומנטית ועוד. היא נוגעת גם בתחומים כמו פרסום וישנם פסיכולוגים חברתיים המייעצים למשרדי פרסום. השפעת הפסיכולוגיה הקוגניטיבית: הפסיכולוגיה החברתית המודרנית הושפעה רבות מן הפסיכולוגיה הקוגניטיבית. לפי גישה זו הצורה בה אדם מפרש את הסיטואציה החברתית והמחשבות שמתעוררות באדם בסיטואציה זו יקבעו את אופן פעולתו: האדם הוא מעין "מדען" אשר חוקר את סביבתו החברתית ומנסה להבין אותה על ידי ייחוס סיבות להתנהגויות הזולת, ואף לעתים ייחוס סיבות להתנהגויותיו שלו עצמו. על מנת להבין את מצבו הרגשי של האחר, אנו משתמשים בפעולות המפורשות שאדם עושה, בתוכן דבריו, בזכרונות וידע שיש לנו אודות האדם ואודות מרכיבי הסיטואציה, ברמזים לא מפורשים כגון הבעות פנים ותנועות ואף בריח. תאוריית הייחוס מנסה לתת מסגרת להבנת הדרך בה אנו מנסים למצוא היגיון בעולם החברתי. לימודי... לחץ להמשך...
צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
...או להרגיש או להגיד משהו מסוים, ואתה לא יכול לעשות את הדבר הזה ברצינות, אז אתה חייב לצחוק, כדי ליצור מקום לדבר הזה שהרצינות לא יכולה להכיל אותו. אם צחוק זה ההפך של רצינות, אז יש לנו צמצום של רצינות וצמצום של צחוק. מה נותן לנו הצחוק שלא נותנת לנו הרצינות? זאת הסיבה שבגללה אתה צוחק. כי הצחוק נותן לך את האופציה לחוות דבר מסוים שלא יכולת לחוות אותו ברצינות. לדוגמא, כאשר מישהו מחליק על בננה, אתה לא יכול ברצינות לשמוח מזה שרע לו, כי זה לא נעים לך, ולכן אתה אומר שזה בצחוק. כאשר מישהו נופל, אתה לא יכול לחוות ברצינות את החוויה של לצחוק עליו, אבל בצחוק זה בסדר. או למשל שקורה לך משהו רע, ואתה צוחק על זה, כי ברצינות אתה לא יכול לצחוק על זה, כי זה רע. אז למעשה הצחוק כאילו משחרר אותך מהשכל, ואז אתה יכול לצחוק על זה. מה שאני מנסה להגיד הוא, שהצחוק מאפשר לך לחוות דבר לא הגיוני מצד הרצינות. אם יש סיטואציה, ואתה רוצה לחוות רגש מסוים, ואם אתה רק רציני, אתה לא תוכל לחוות את הרגש הזה, כי הרצינות כאילו מצמידה... לחץ להמשך...
שכל אובייקטיבי, השכל האנושי, לוגיקה, אמת אחת, אמת אבסולוטית, בירור האמת באמצעות השכל, דעות שונות
...אחת, שהמציאות בזמן נתון יכולה להחיות רק בצורה אחת, גם התפישה הזו היא רק בשכל, אבל יכול להיות שמבחינה אובייקטיבית - ועכשיו אנחנו שוב משתמשים בהגדרה של השכל, יש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, יש יותר מישות אחת שקיומה מחויב כי מחויב המציאות זה דבר אחד, למה אחד? כי אם יש יותר ממחויב אחד, אז הוא כבר לא מחויב כמה מהויות יש למציאות? מהות אחת! אבל הדבר הזה הוא דבר שמבינים אותו בשכל, אבל מבחינה אובייקטיבית יכול להיות שיש יותר מאמת אובייקטיבית אחת, כמו הסיבה הראשונה, אפשר להגיד שיש יותר מסיבה אחת, כמו להגיד שיש כמה אלוהים מקבילים אחד לשני, לא זה מעל זה אלא במקביל, למרות שזה לא הגיוני אם נגיד שיש כמה אלוהים שונים, נשאל מי ברא אותם? אם נגיד שיש כמה מהויות שונות, נשאל מה המהות שלהן? אם כמה סיבות ראשונות, אז מה הסיבה שלהן? מצד האמת, יש ש פרספקטיבה שיש סיבה ראשונה שהיא יותר מסיבה אחת, יותר ממהות אחת, וזה לא הגיוני. יש שתי פרספקטיבות, אחת אומרת שיש פה מנגנון דפוק, למה דפוק? כי כל אחד עם אותו השכל, מגיע למסקנה... לחץ להמשך...
פרשת זאת הברכה "לעיני כל ישראל"
...אין מקום לחשיבה אנושית, אין מקום לחישובים אנושיים, במקום בו שולטת החשיבה האלוקית. במקום שכזה ישנה רק אמונה. משה רבינו, בהוראת ה' יתברך, מוציא את בנ"י מארץ מצרים, מקהילם תחת הר סיני. מקהיל את בנ"י לקבל התורה. תורה אשר תנחה אותם בחייהם, חיי אמונה וקדושה, חיים השונים במהותם מהנהגת חיי שאר העמים. העמים אינם יכולים לקבל תורה. אין בעמים היכולת להאמין ולקבל חיים של אמונה והנהגה אשר "אינה בשליטתם". עובדי אלילים מאמינים קצת באמונה הכללית, אך לא באמונה הפרטית. עובדי האלילים אינם מאמינים באמונה הפרטית אשר במהות יכולתה בונה ויוצרת עולמות. עם ישראל לעומתם מאמין, יודע ומבין, ההליכה בדרך תורה שבע"פ היינו קיום תורה ומצוות, היא ההנהגה של האדם את העולם. במעשי האדם ייקבע אם לטוב ואם למוטב. מעשיו של עם ישראל, התורה שבע"פ שלו, ייקבעו את מצב העולם כולו. משה יורד מהר סיני, שומע קולות, רואה מחולות, רואה העם עובד לעגל ואומר אלה אלקיך ישראל. מבין משה ציבור כזה אינו יכול לקבל תורה שבכתב, ציבור שכזה אשר מבאר ההנהגה... לחץ להמשך...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים? 2
...באופן מוחלט ממילא אין לאדם לא חרדות ולא פחדים. כאשר יש מצב פירוד נוצר לאדם סוג של חרדה ופחד. אם אדם יבין שהכל אחד הוא יצא מהחרדות. לא יעזור לו להיות אופטימי ולא יעזור לו חשיבה חיובית ושלילית. כל הטריקים מה שבעצם עושים הם מטשטשים להבחין את היכולת בין טוב לרע. ברגע שיש פירוד אדם מתחיל לפחד. הדברים בסופו של הדבר הטריקים מורידים לו את החרדה, אז יש פחות הבדל, ואם נגיד אני אופטימי גם בעצם הוא מטשטש את ההבדלים. הרעיון הוא שהצרה בפתרונות האלה שהם לא אמיתיים כי הם לא מגיעים לשורש, העניין הוא פשוט כל החרדות והפחדים כל הסוגים - שאדם עושה הבדלה בין טוב לרע. הדבר הכי רע בעולם טוב לי בדיוק כמו הדבר הכי טוב בעולם. להבין בכלל במה זה תלוי. כפי שאמרנו השורש הבעיה של החרדות והפחדים חלק מהמהות זה התשוקה וזה הפחד שלא יקרה אחרת. אני רוצה עצם זה אוטומטית אמרת שמשהו אחר הוא פחות טוב זה אומר שאתה יוצר פחד מאותו משהו אחר. צריך לנסות להבין את המיקוד. ילדים שיש להם פחות הבדלה בין טוב לרע יש להם פחות פחדים. ככל שלאדם... לחץ להמשך...
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
.... הפעם נדבר על מחיר האושר של האדם, יש דברים שעושים אותם בכל מחיר, ויש דברים שלא עושים בכל מחיר. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו לשאול את עצמו, האם אני מוכן להיות מאושר בכל מחיר? או שאני רוצה גם את זה ואת זה ואת זה... ועל האדם להיות אמיתי עם עצמו, עד כמה אתה רוצה להיות מאושר, אם אתה רוצה להיות חמישים אחוז, יופי, תהיה גם כן מאושר, מאה אחוז לתת, גם יהיה מאושר. וגם אדם יכול להגיד אני לא מחפש את האושר, והוא אמיתי לחלוטין עם כך שהוא לא רוצה לחפש את האושר, זה גם כן טוב ויביא אותו לאושר, כי לא יחפש, אבל באמת לא לחפש. ואדם שרוצה להיות מאושר בכל מחיר, בשלמות שאין שלמות אחריה להיות מאושר, עליו לרצות את האושר במחיר מלא. ועליו להגיד מרגע זה והלאה, כל דבר שקורה תגיד הכל טוב, פשוט שב עם עצמך, ותגיד שהכל טוב. גם הדבר הכי גרוע בעולם, הכל טוב באותה המידה מעכשיו. אבל חובה על האדם להתכוון לכך, זו התשובה, האדם יכול לבחור עכשיו את הגדרתו לאושר, ולעשות את כל מה שהוא מוכן לעשות תמורת האושר, את המחיר שהוא בחר, ואז האושר... לחץ להמשך...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...מביאה לקונפליקט? האם אפשר להתבונן במחשבות? אז: האם ריכוז זה תשומת לב? מה היא תשומת לב? מה היא תשומת לב? תשומת לב זה להתבונן על עצמך? שאתה מתבונן על עצמך, מי הישות שמתבוננת? האם תשומת לב זה הקשבה? האם תשומת לב זה ריכוז, ללא אובייקט הריכוז? האם זה להיות? האם להיות זה יצירתיות? אז: מה היא הקשבה? מה היא הקשבה? האם הקשבה זה פעולה חושית? האם הקשבה זה פעולה הכרתית? מי הוא המקשיב? האם אפשר להקשיב ללא המקשיב? האם ניתן להקשיב מבלי לתאר את ההקשבה? האם ניתן להיות ההקשבה? האם החלל הוא שמאפשר את ההקשבה? מה היא הקשבה ללא תגובה? מהו חלל? מה הוא חלל? האם חלל נוצר ע"י מחשבות? האם בחלל יש מחשבות? האם חלל הוא העדר אובייקט? האם חלל הוא שמאפשר את היקום? האם חלל מאפשר את הגדילה של הפרח? האם חלל מאפשר את החופש? האם חלל מאפשר דרך, ידע, למידה? אז: מה הוא ידע? מה הוא ידע? האם ידע הוא אוסף של זיכרונות? האם ידע הוא חדש? האם אפשר ללמוד דבר חדש? האם אתה יודע, אם הדבר הוא חדש? איך היודע יודע שהדבר חדש? האם הידיעה היא תמיד... לחץ להמשך...
קריירה - להיות בורג קטן בחברה גדולה? או בורג גדול בחברה קטנה ומתחילה?
...גדולה? או בורג גדול בחברה קטנה ומתחילה? קריירה - מה עדיף, להיות בורג קטן בחברה גדולה? או בורג גדול בחברה קטנה ומתחילה? תנאים שווים בשתי החברות השאלה שבכותרת מזמינה אותנו לבחון את המושגים: "בורג גדול" מול "בורג קטן", ו"חברה גדולה" מול "חברה קטנה ומתחילה" השאלה מזמינה אותנו להתבונן פנימה אל תוך עצמנו, ולשאול את עצמנו שאלות מאוד חשובות ומהותיות. הדבר החשוב ביותר שמסתתר מאחורי השאלה היא בעצם השאלה הקלאסית של "להיות" ((To be or not to be)) או "לא להיות". כלומר: שאלת הנוכחות (ה - being), וההוויה של האדם בחיים. אדם ששואל שאלה כזו צריך לבחון את החזון שלו ואת הערכים שלו. עליו לשאול את עצמו את השאלות הבאות: כאשר אני בורג גדול או כאשר אני בורג קטן אז: מי ומה אני רוצה להיות? איך אני ארגיש שם? מה חשוב לי בחיים? האם אני רוצה לבלוט? להוביל? להשפיע? להנהיג? להיות משמעותי? האם חשוב לי להיות נראה לעיני כל? האם אני מעדיף להיות אנונימי? = להעלם ולהסתתר מאחורי הרבה אנשים? מה ייתן יותר משמעות לחיי? איפה אני מממש... לחץ להמשך...
רווקות / זוגיות - להיות רווק
...על אושר (hapyness) מראים כי ככל שלאדם יש יותר בחירה חופשית, כך יהיה יותר מאושר יותר. ומה רבים האנשים סביבנו שחיים בנישואין, עם ילדים, מבלי שבחרו בכך באמת. מחקרים אחרים מראים כי אושר קשור בכמות ובאיכות הקשרים החברתיים שיש לאדם. נמצא (DePaulo M.B, Wendy L.M, 2005) כי כמעט ואין פער בין רווקים לנשואים בקבוצת האנשים המאושרים ביותר מבחינה זו. עוד מעניין לגלות, כי במחקרים ממשלתיים שנעשו באוכלוסיה הבוגרת (מעל גיל 60), ושבדקו רמות אושר ואיכות חיים (well being), נמצא כי מבוגרים / קשישים שחיו כיחידים (שמעולם לא נישאו) - מאושרים יותר, בריאים ועצמאיים יותר מנשואים באותן קבוצות גיל. עד כמה אנו ערים למסרים השוללים את החיים ביחידות? עד כמה אנו מאמינים בהם בעצמינו? פיתוח יחידים למודעות גבוהה התפתחות כיחיד חשובה לעין ערוך ליכולתו של אדם להגיע לשורש קיומו, ולהגשים את עצמו במלאות בחייו. התפתחות, תאפשר לכל יחיד להיות הורה טוב יותר (למי שיבחר בהורות), להיות בן / בת זוג המסוגלים לקיים התקשרות מכבדת, התפתחות תאפשר... לחץ להמשך...
לשאול שאלות - איך להתפתח רוחנית - מה לשאול?
...דברים והוא אומר אני מבין, אבל לא מרגיש את מה שאני מבין וככל שהאדם יבין את הדבר, הוא ירגיש אותו, כמו נושא כוח המשיכה, זורקים אבן למעלה, והיא נופלת למטה, והאדם מבין את נושא כוח המשיכה, אבל הוא צריך להבין מה זה כוח המשיכה ממש, למה זה קורה ככה, ולא רק להגיד שזה כוח משיכה, ומי שיבין יותר דברים, ויחקור כל דבר מה הסיבה? מה הסיבה של הכוח המניע את הדברים, מה הוא אותו כוח שמניע את העולם בצורה כזו ולא אחרת, ולמה בכלל הוא מניע את הדברים, ולמה בכלל הוא מניע? בהנחה שיש מה שמניע אם זה אנרגיה או כל דבר, וככל שהאדם יבין את המציאות כך הוא יהיה מאושר יותר, מעצם הבנתו את הכוח המניע. ובעולם יש המון תהליכים, הכל תהליכים, וגם הטוב וגם הרע, וגם הלא נורא וכל דבר ודבר זה רק תהליכים, ויש תהליך כזה ותהליך כזה, ותהליך שעלה נופל ברוח זה אותו מקור, אותו כוח שגורם לעלה ליפול, או לגרגיר אבק הרוח, הוא אותו הכוח שגורם לאדם לסבול, אותו הכוח שגורם לשמש לזרוח. ועל האדם להבין את מקור הזמן, המקום, מה גורם להם לפעול, להבין את סיבת... לחץ להמשך...
ממה נובעת תחושת בדידות? האם פניה למערכת יחסים רומנטית או התרועעות עם אנשים בהכרח מפיגה תחושת בדידות או שמה אלו רק דוחות אותה מעט הצידה עד שתחזור? - חלק 2
...ללא טעויות, מובילה לעשייה מוגברת לטובת העניין. פעמים רבות, כובד המשקל עולה עליך, כאשר אין לך שליטה גם על אחרים, שלא תמיד ישתפו פעולה עם התנהלות אינטנסיבית מידי. בתום כל זה, תחושת הבדידות לבסוף תגיע. במצבים של קבלת החלטות ולקיחת אחריות - כשאני לוקחת אחריות ומקבלת החלטות בכוחות עצמי ולבד וזה החלטות כבדות משקל מבחינתי, בצירוף המחשבה ש"אני לא מסוגלת להחליט אותן לבד ובכוחות עצמי" ו"זה יהיה נורא אם אכשל, יאשימו אותי". ישנו פחד להיכשל ושהאשמה תיפול עליי. הדבר מוביל לתחושת בדידות, לפחד לקבל החלטה בכוחות עצמי ולתלות בסביבה שלי. על כן, יש לבחון האם ההחלטות אכן כבדות משקל בעצמה שנדמה לך. המחשבה ש"אנשים אחרים שנמצאים איתי הם נגדי ולא בעדי, ובעצם לא מבינים אותי" - בסיטואציה לדוגמא של שימוע לפני פיטורים במקום עבודה. הפרשנות בסיטואציה זו, היא במידה מסוימת נכונה, אך רק במידה מסוימת. מי שמולך בעת שימוע יתכן כי מתנגד לחלק מהרעיונות שלך, מתנגד לא להיותך אתה, אלא להתנהגויות ספציפיות שהצגת מול אותם אנשים ספציפיים... לחץ להמשך...
המדריך למתנצל המתחיל
...שלו! אבל אז הבנתי דבר חשוב: לא משנה אם אני צודק או טועה, או אם הפגיעה שלי נעשתה בכוונה או בשוגג. המציאות עצמה לא השתנתה. אני פגעתי ברגשותיו של אדם אחר. ועל כך עלי להתנצל. גישות להתנצלות בפעם הבאה שמישהו פוגע בכם וניגש להתנצל בפניכם, שימו לב לאופן שבו הוא עושה זאת. קיימות שתי גישות מרכזיות להתנצלות: יש את מה שאני מכנה "התנצלות כנה", ויש את ה"התנצלות האנוכית". השיטה הכנה היא קצרה ומתוקה, ונשמעת בערך כך: "אני מצטער שפגעתי בך. אני אקפיד להיזהר שלא לעשות זאת שוב בעתיד". נקי, ישיר, בלי תירוצים. אילו היית נפגע ממישהו, האם לא היית מרגיש טוב יותר לאחר שקיבלת התנצלות מסוג כזה? הסוג הבא הוא "ההתנצלות האנוכית". היא נשמעת בערך כך: "אני מצטער. אבל לא עשיתי את זה בכוונה. היה לי יום קשה, ולא שמתי לב למעשים שלי. ובכלל... למה אתה כל כך רגיש בקשר לזה?! " האדם אמנם הביע התנצלות כלשהי בפיו, אך היא חלולה לחלוטין, כיוון שאין בלבו כל חרטה. האיש הזה חושב בלבו: "זאת לא אשמתי, ולא עשיתי שום דבר רע". סוג זה של התנצלות... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





הדף ב: Facebook      הקבוצה ב: Facebook
YouTube
בכל דבר ועניין, ניתן ליצור קשר בווצאפ 050-3331-331
 
‏אליעד כהן - להיות אלוהים - EIP.co.il‏
קבוצת פייסבוק · ‏1,712‏ חברים
הצטרף לקבוצה
 

קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מורה רוחני, טיפול רגשי, ייעוץ אישי, גישור, מאמן מנטלי, הדרכה, מאמן זוגי, אימון אישי לזוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 2.6406 שניות
עכשיו 16_09_2019 השעה 13:50:05
wesi4