ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 1 ✔הספר " להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה" מאוד שימח את ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 1

הספר " להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה" מאוד שימח את לבי. מזה שנים שאני מועיד את עצמי ללמוד מעט בודהיזם והתעצלתי לחפש איפה. על היהדות אני יודע קמצוץ של משהו. על הנצרות גם, אם לא מתוך לימוד הרי שקריאה וקולנוע הביאו אתם מעט ידע. על האסלאם אינני יודע דבר מלבד מצוות חמשת התפילות ביום וכמה חגים. לא חינכו אותנו להתעניין למרות שמן הראוי היה שכולנו נכיר מעט ממה שאומר האסלאם מכיוון שאנו מוקפים במאמינים בו.

אך הבודהיזם עניין אותי במבט מרחוק. מעט האנשים שפגשתי והיו בודהיסטים היו "אחרים" לא בגלל מוצאם, אלא בשל איזו מהות שונה במקצת שיכולתי לחוש בה. הבטחתי לעצמי להתעניין ולא הגעתי. כעת יש לי הזדמנות לגעת בסקרנות בקצה אצבעותיי.

להבנתי, בתורה הבודהיסטית אין אל כמו זה שקיים בנצרות, ביהדות ובאסלאם. לא אל שמתנהג כמנהל חשבונות וסופר למאמיניו מה עשו ומה לא עשו. בודהה איננו אלוהים: נוכחותו בחיים היא רוחנית. הבודהיזם הוא רעיון פילוסופי בעיקרו, כזה הממליץ על דרך חיים ואינו תובע אלא מעט. הוא נותן התוויה לחיים אך לא תובע מילוי מצוות. פסל הבודהה איננו בודהה; נוכחותו רוחנית כשם שנוכחותנו אנחנו היא כזאת.

יש יותר מזרם בודהיסטי אחד. הקדום, האמצעי ששמו "דרך האמצע", זה שהתפתח בסין ולאחר מכן ביפן וגם זרם טיבטי שונה במקצת. כולם משקפים התפתחות של הזרם הראשוני. אחרי ספר המפרש את הנצרות באמצעות פרשנות לאקניאנית פרי עטו של יצחק בנימיני, מוציאה הוצאת "רסלינג" ספר על הבודהיזם והפסיכולוגיה. מה יכול להיות מעניין יותר?

בספרה היפה והמעניין מאוד, משווה ומנגידה אסתר פלד שתי דרכי התייחסות לנפש ולרוח האנושית: זו של הבודהיזם וזו של הפסיכולוגיה. יש הסבורים שיש איזושהי מתודה של פסיכותרפיה בודהיסטית, מסבירה פלד במבוא לספר. למעשה, אין דבר כזה. טיפול בודהיסטי מתחיל במדיטציה, אך הכרת הבודהיזם יכול לתרום לחשיבתו של כל אדם.

יותר ויותר אנשים במערב מתעניינים בבודהיזם: האדם המערבי, שנראה שעייף מהמרד באל, מחפש לו תשובות אחרות לנפשו. הטיפול וההתייחסות לרוח האנושית היו תמיד בידי הדתות ונציגיהן. להן יש לכאורה את מצבור הידע הרוחני. לחלקן יש גם פרקטיקת הקלה: הווידוי הקתולי, המצוות ביהדות, התפילה המרובה באסלאם. וברוח הציטוט של פלד את הרב קוק, "לעולם אין המוסר ולא הדת מכוונים כי אם לעצור את הפראות שבאישיות... " אגב, גם כותרת הספר, "להרבות טוב בעולם", היא ציטוט מדברי הרב קוק.

האם אפשר להפריד את הדת והמוסר? הרי הדת היא שקבעה ומכוונת את המוסרי, את המותר והאסור. אחד הנושאים המרכזיים בבודהיזם הוא עשיית טוב. בשיעור אמרה אחת התלמידות: "את הטוב אני מוכנה לעשות אולם לעשות את הטוב בעיני ה', מקומם אותי"

הגישה הזו מובנת אך טמונה בה השאלה "מהו טוב? ", מה אמת המידה שלו? מי קובע ובעיני מי הטוב הוא טוב: המדינה? קבוצה מסוימת? מי קובע נורמות לגבי אלו שהפסיקו להישמע לרב, לכומר, לאימאם? הפסיכולוגיה, במערב כמובן, הפכה להיות זו שקובעת בעקיפין מה התשובות לשאלות אלה. הפסיכותרפיסט רואה עצמו כעוזר להתפתחות. אלו המגיעים לטיפול מתוך סבל, לא מקשרים אותו באופן ישיר למוסריות. הקשר בין רוחניות ותיקון המידות התרחב. למתבונן המערבי נראה שהבודהיסטים הם אנשים טובים יותר; ההיבט הרוחני, שהפך להיות חסר בתרבות המערבית, הפנה חלק ממחפשי התשובות לכיוון הניו אייג' שהתפשט בשנים האחרונות, כלומר לחיי נפש בלי מחויבות דתית מסוימת. הפסיכותרפיה והבודהיזם, כל אחד בדרכו, מנסים לשקם את רוח האדם במצבים קשים.

דומני שהמושג המוכר ביותר המתקשר לרבים עם בודהיזם הוא "קארמה". חוק הקארמה גורס בפשטות שכל דבר שאנו עושים ברגע נתון הוא בעל השפעה, בין אם באופן מיידי ובין אם מאוחר יותר. לכל מעשה יש פירות: למעשה טוב פירות טובים - ולמעשה רע פירות באושים. גם המעשים וגם פירותיהם מצויים באחריות העושה.

סיפור קטן שפותח את הספר מלמד על נושאו: אישה פנתה לבודהה וביקשה שירפא את בנה הקטן. אמר לה: אם תביאי לי גרגירי חרדל מבית שאין בו סבל, ארפא אותו. חיפשה ולא מצאה. הבודהה איננו מחולל ניסים ואין אדם שלא מכיר סבל. זו התמצית. אין אדם הפטור מהסבל, אין נסים, אך יש דרך לשנות את מהות החיים.

ארבע אמיתות עומדות בבסיס הבודהיזם וכולן עוסקות בסבל: לידה היא סבל, הזדקנות היא סבל, מחלה היא סבל, מוות הוא סבל; להיות מחובר אל מה שאינך אוהב הוא סבל, ולא להיות מחובר אל מה שאתה אוהב הוא סבל; לא להשיג את מה שאתה רוצה הוא סבל".

חלק מהסבל איננו נתון בידיך: אתה נולד, מזדקן ומת בלי שליטה על התהליך. הסופיות גורמת לסבל וההליכה אליה היא סבל. עלינו לנסות להתמודד עם זה, אומרים במערב. האנגלים טבעו את המלה dis - ease שפירושה "מחלה". ומילולית: "לא קל". החיים אינם קלים; הם קשים.

הרצון להיות מחובר למה שאינך - לרצות להיות עשיר, יפה, נשוי, רווק - מסב לך סבל. את זה אנו מכירים. אך גם: אם היה לי אף יותר קטן, חזה יותר גדול, מכונית יותר גדולה; לו רק הייתה לי בת זוג אחרת, או יותר כסף, לא הייתי סובל. בודהה אמר: כל דבר יכול להיות גורם לסבל אם נאחזים בו... אך שום דבר איננו תנאי לקיום הסבל. ההיאחזות היא הסבל. לא הדבר עצמו הוא הסבל. כל דבר שנאחזים בו הופך לגורם סבל.

חמש הסקנדההות

הבודהיזם מכיר בחמישה תהליכים המאפיינים את התודעה האנושית כרוכים בשאלה כיצד תופס האדם את הסביבה, אוסף נתונים, מפרש אותם ופועל לפיהם. דבר זה מזכיר את הדחף הפרוידיאני וכל תיאוריה אחרת העוסקת בתפיסת המציאות והרגש. לחמשת התהליכים קוראים "סקנדהה".

הראשונה "רופּה" (Rupa) היא הצורה, זו שהבודהיסטים מתארים כזרם של נהר. בשלב הראשון מופיע רושם חושי: דמות, צליל, צבע. משהו הנתפס על ידי החושים.

הסקנדהה השנייה, "ודנה" (Veddana), היא של הרגשה - זו האחראית לסיווג "נעים" או "לא נעים" עוד לפני שזיהינו את הדבר. ריח הוא דוגמה טובה: אנו מזהים ריח טוב או רע עוד לפני שיודעים את מקורו.

הסקנדהה השלישית, סאמאג'אנה (Samajana), היא התפיסה. זו המאפשרת את זיהוי התפיסה ומחברת נתונים מבודדים לדבר אחד.

הסקנדהה הרביעית, סאמסקארה (Samaskara), מבטאת הרגלים וצורות מנטאליות; זו המחלקת את מה שנתפס קודם לכן לדבר שהוא נעים או בלתי - נעים, בין אם זה טעם, צליל, ריח וכדומה.

הסאמסקארה היא גם אותה התכונה המוגדרת של הרגל מנטאלי הגורם לנו להגיד "אני כזה", ולמעשה הוא הקשה ביותר לשיני בעצמנו. מהפסיכולוגיה אנו מכירים את התופעה בשם "דפוסים חוזרים", אלו שבגללם אנשים מגיעים לטיפול בשל דפוסים החוזרים על עצמם בתוך מרקם חייהם ומפריעים להם.

החמישית היא "ויג'אנה" (Vijana), המודעות, שהיא פסיבית כשלעצמה ומכילה את תוצאות הסקנדההות האחרות.

הנחת הבסיס של החשיבה הבודהיסטית זהה עם זו של הפסיכולוגיה. האדם מעצב את חייו במו ידיו בצורה שלרוב איננה מודעת. הבודהיזם עוסק בשחרור מהסאמסקארה המכתיבה את היחסים שבין אדם לעצמו ולאחרים. השאלה המעניינת כאן היא כיצד יסייע הפסיכולוג במצב הזה ואיך הבודהיזם יעשה זאת. צירופן של חמש הסקנדההות מהווה את החיבור ביו הווה לעבר, יוצר את תחושת ה"אני" והם אלו שייצרו את העתיד וגרמו ל"אני" להגיד "אני רוצה".

האמת הראשונה הציגה בפנינו את חמש הסקנדההות - מבנה התודעה. האמת השנייה מציגה את מושג ההשתוקקות: "האמת הנאצלת על מקור הסבל. זו ההשתוקקות המובילה ללידה מחדש. המלווה בעונג ובתאווה. חיפוש עונג כאן ושם. השתוקקות לתענוגות החושים, השתוקקות להתהוות, השתוקקות לאי התהוות".

התשוקה נוכחת בתודעה ללא הרף. למזון, להערכה, לרכוש, לחפצים. אם לא מפסקים להשתוקק, יש קרבה בין עקרון העונג - כאב הפרוידיאני לזה של ההשתוקקות הבודהיסטית. יש לה היבט המביא להתפתחות האנושית, אך מצד שני להרס ומלחמה; תשוקה חמדנית היא היוצרת את הרעב הבלתי ניתן להשבעה. התשוקה להתהוות היא היוצרת את חיפוש העונג; התשוקה לאי התהוות לכדי כיליון. התשוקה לעונג הופכת ל"עוד", עוד משה שחסר. אי ההתהוות עוסקת בעיסוק המתמיד בהימנעות מכאב, סלידה המביאה להרגשה שצריך להרחיק את גורמיה: נעיף את הפוליטיקאים לכוכב אחר, את הלא מוצלחים, את החולים - כל מה שמטריד. ההתפתחות הבודהיסטית מנסה ללמד מתי מה - שמפריע הוא חלק מהצורך לשינוי, ומתי האוכל הלא טרי צריך באמת להיזרק לפח. האדם מיטלטל כל חיי בין העונג (משיכה) והתחמקות מכאב (דחייה). אלא ששתיהן בלתי ניתנות להשגה: המשיכה והדחייה הן העומדות בשורשי הסבל. שורש הסבל השלישי, מוהה (Moha), הוא אשליה.

בודהה אומר ששלמות איננה מצב שבו דבר אינו חסר לנו. השלמות מצויה בחוסר. חוסר השלמות הופך את האדם למתמודד עם קשיים וכאב. ההתפתחות המנטאלית נובעת ממה שאינו ניתן לשינוי וצמיחה תוך כדי התמודדות. קושי וכאב אינם דברים שניתן להתחמק מהם.

התשוקה, או מה שחסר לי, מנוגדת למציאות; התודעה מתרכזת ב"חצי הכוס הריקה". בציור הבודהיסטי, בעל הרוח הרעבה מצויר כאיש רזה עם בטן נפוחה. השתוקקות להתהוות קשורה בהנצחת החיים, הרצון לחיות לעד. תשוקה לאי התהוות היא התשוקה להרס ופירוק, הכרוכה בהכחשת המוות. אנו משלים את עצמנו שנהיה קיימים לעד. הסבל ממנו מבקש הבודהה לשחררנו הוא הסבל שבאשליה. למרות המאמץ להוליך את עצמנו שולל, אנחנו לא מצליחים.

נוטים לחשוב שיש חילוקי דעות בין הפסיכולוגיה לבודהיזם; כאילו הפסיכולוגיה מבקשת מעודדת לבטא כעסים. זה לא מדויק: פסיכולוגיה מעודדת שיחת הידברות עם מי שמעורר את כעסו של המטופל. גם הבודהיזם מבקש להמיר את הכעס בהידברות. שתי התורות מנסות למנוע את הנזק שבהצטברות כעסים. המדיטציה מלמדת את המתלמדים החדשים לתעלם על פני הכאבים הפיזיים הכרוכים באימון; לא להיכנע, לזוז ולהלחם בכאב, אלא ללמוד לחיות איתו ולהכיל אותו.

תשוקה, גאווה, בדידות, עיוורון ושנאה

התשוקה, גם אם באה על סיפוקה, נולדת מחדש שוב ושוב. זהו "גלגל הסאמסקארה". האדם בונה לו דרך לפתרון קיומי המאפשר לו להתמודד. לפתרונות הללו, האישיים, הבודהיזם קורא ששת מצבי התודעה שמכונים "ממלכת האלים": ממלכת האלים הקנאים, ממלכת בני האנוש, ממלכת החיות, ממלכת הרוחות הרעבות וממלכת יצורי הגיהינום. כל מצב מתאר את דרך חיינו.

הנמצא בממלכת האלים עסוק ביצירת הצלחה, ביסוס ה"אני" באמצעות הישגים. האלים עסוקים במעמדם עלי אדמות והשפעתם על אחרים. הכוחות והכישרונות מנוצלים במישור החומרי בלי מחשבה על חסד וסיוע. אלו שיש להם כשרון, רוצים להיות בעיקר מפורסמים ולא להביא את כישרונם המלא לידי ביטוי.

ממלכת האלים הקנאים היא ממלכה גאה, ממלכה של גאווה - ובדידות. כאן מצויים אלו שהשיגו את ענייניהם בתבוסת הזולת. האלים הקנאים הם יהירים, בעלי תחושת עליונות; הם אינם תרים אחרי אהבה אלא אחרי כוח ועוצמה. העמדה המנטאלית בממלכה הזאת היא השנאה ואין בה אהבה. גם מה שנראה כאהבה הוא למעשה תחרות להשגת היפה יותר, האישה של האחר; תחרות ומלחמה. אך יש פרוש נוסף בו העולם הוא שדה קרב ועל ה"אני" לנצח במלחמה ולהוכיח עליונות.

ממלכת בני האנוש היא ממלכת הסקרנות, התשוקה לדעת, להבין את העולם; מקום בו ה"אני" עוסק בפירוק העולם לגורמיו. הראייה בה מתקיימת ההפרדה בין אובייקט לסובייקט. וכאן מסתתרת התשוקה, אותו יצר הרסני. הצורך לדעת הוא הצורך בשליטה. כיצד ניתן לשלוט בכוחות המתגלים? בעקיפין, כיצד להיות בן אלמוות? מכאן לסבל המוכר: כאן ל"אני" יש תפקיד קטן ומרכזו של עולם זה הניכר בתפקידו להפחית את חווית התלות על ידי תוספת ידע רוחני וחומרי. הידע כרוך במצבנו כיצורים בני חלוף. מטרתו היא להפוך אותנו מחסרי אונים - לבעלי תחושת כל יכולים.

השהייה בשש הממלכות, או בשמן האחר - ששת העולמות, אינה מצב קבוע. הממלכות משקפות מצבים זמניים שגם בהן מתייסרים: כולם כפופים לחוק אחד - חוק הקארמה. ממלכת החיות היא גם ממלכת העיוורון, מקום של חוסר מודעות, בלי התבוננות פנימה. הממלכה הבאה היא ממלכת הרוחות הרעבות, ממלכת העוני - מקום ה"אין לי", ה"מגיע לי". חיים של טרוניה וקיפוח מאפיינים את הרוח הרעבה. האחרונה היא ממלכת הגיהינום: מקום השנאה הבוערת, עולם המחנק והכעס, עולם של חמת זעם אשר פורקנה באלימות חיצונית.

היבטי גלגל הסאמסקארה הם יהירות, עליונות, תחרות, השתלטות, חוסר מודעות, שנאה ושלילת הטוב. כל אחד נמצא באחד המקומות הללו. מטרת הבודהיזם היא להביא את האדם לגלגל את גלגל הדהרמה, לא להישאר תקוע אלא לבחור מקום טוב יותר. להשתחרר מסבל, להמיר יהירות בענווה, עליונות באהבה ותחרותיות בעזרה לאחרים.

* להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2.

אישה להיות מחובר אישיות מוות הרגל מה שאתה רוצה לימוד לייצר הכנסה התמכרות לאכילה גיהנום תשובות לשאלות בודהיזם בעולם טוב טוב בעולם להרבות טוב בעולם מדיטציה מדיטציות פסיכותרפיה תרפיה
שרירים דו מפרקיים, שרירים רב מפרקיים, כמה מפרקים חוצה השריר? אי ספיקה אקטיבית, אי ספיקה פאסיבית, מתיחה מלאה של השריר דרך 2 מפרקים, כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים, שריר הבייספס, שריר הטרייספס
שרירים דו מפרקיים, שרירים רב מפרקיים, כמה מפרקים חוצה השריר? אי ספיקה אקטיבית, אי ספיקה פאסיבית, מתיחה מלאה של השריר דרך 2 מפרקים, כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים, שריר הבייספס, שריר הטרייספס
...מתיחה מלאה של השריר דרך 2 מפרקים, כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים, שריר הבייספס, שריר הטרייספס הרצאה על שרירים דו מפרקיים, שרירים רב מפרקיים, כמה מפרקים חוצה השריר? אי ספיקה אקטיבית, אי ספיקה פאסיבית, מתיחה מלאה של השריר דרך 2 מפרקים, כיווץ מקסימאלי של השריר דרך 2 מפרקים, שריר הבייספס, שריר הטרייספס ועוד שריר היד האחורית, שריר היד הקדמית, שריר הברכיאליס, שריר הבייספס, שרירי היד הקדמית, שרירי היד האחורית, שרירים שחוצים 2 מפרקים, שריר דו מפרקי...
השתקפות עצמית, מראה עקומה, המראה משקרת, הרצפה עקומה, להרגיש טוב עם עצמך, לא להיפגע מאחרים, דימוי עצמי, מה חושבים עלי? מתבייש מאחרים, חרדה חברתית
השתקפות עצמית, מראה עקומה, המראה משקרת, הרצפה עקומה, להרגיש טוב עם עצמך, לא להיפגע מאחרים, דימוי עצמי, מה חושבים עלי? מתבייש מאחרים, חרדה חברתית
...עקומה, המראה משקרת, הרצפה עקומה, להרגיש טוב עם עצמך, לא להיפגע מאחרים, דימוי עצמי, מה חושבים עלי? מתבייש מאחרים, חרדה חברתית עכשיו מכירים את הסיפור של המראה מה הסיפור במראה הסיפור הוא. ש: היא מראה לך את הפרצוף שלך. אליעד: מראה מראה שעל הקיר, נכון עכשיו בן אדם עובר ליד מראה והוא רואה מישהו מכוער במראה אז מה הוא עושה הוא כועס על המראה או כועס על עצמו? ש: עצמו. אליעד: נכון עכשיו מה זה אומר לנו בדימוי הרגיל זה אומר לנו שאנשים לפעמים הם סוג מראה שלך אנשים...
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה?
...בפילוסופיה? פרקטיקה פילוסופית - האם יש תועלת בפילוסופיה? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה שאני נשאל בנוגע פרקטיקה. מה זאת אומרת? נניח שחקרתי והבנתי שהכל אחד, שימינה ושמאלה זה הכל אחד מה תכלס בשטח, ברמה הפרקטית מה עושים עם זה, אז הכל אחד, ואין נפרדות, ויש נפרדות למרות האחדות, והכל טוב למרות שיש רע, וכו' וכו', מה עושים עם זה ביום יום? ויש להבין, שיש הבדל גדול בין פילוסופיה לבין הבנת המציאות. ויש להבין שלאדם רצונות שונים, אינסוף לרצונות, וכבר נסביר. פילוסופיה...
חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות
חיפוש זוגיות, פחד מבדידות, פחד לחיות לבד, בדידות חברתית, בדידות רגשית, תחושת בדידות, ביחד או לבד, חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות
...חרדות ופחדים, התמודדות עם חרדות, פחד להזדקן לבד, חיפוש אהבה, חיי רווקות - פרומו הוא ישאל את השאלות שלו על התאהבויות אחר כך אתה על זוגיות, מה השאלה? ש: אמרתי "יש" ויש "אין" ויש את ההבדל ביניהם. אליעד: בערך. ש: עכשיו אם אין את ההבדל ביניהם אז יש "יש" ויש "אין" ולא אכפת לי, אז זאת אומרת שמה שמפריע לי בכל הסיפור זה ההבדל עצמו, ההבדל עצמו זה סוג של מחשבה סוג של דעה ואני מנסה להבין את זה בשביל זה אני חוזר סוג של דעה על "היש" ועל "האין" ואם לא היה את המ...
מעלתם הרוחנית של חולי הנפש - מציאת תרופה למחלה
...למחלה סכיזופרניה ו/או פיצול אישיות - כיום המחלה שמוגדרת כמחלה הכי קשה ללא תרופה היא מחלת הנפש ובעיקרה מחלת הסכיזורפניה (בעברית - שסעת). זאת כיוון שבמחלה הזו החולה מאבד את זהותו והוא נע בין עולמות דימיוניים כאשר הקשר בין דימיון למציאות מטשטש ונעלם לחלוטין. הוא כלל אינו מבין שהוא חולה ורק מטלטלת בין עולמות או בין מגבלות שהציב לעצמו. החולה איננו יודע האם מה שעיניו רואות אכן אמיתי, הקולות המדברים איתו מושכים אותו להזיות דימיוניות ולמציאות מבולבלת עד...
קריפטומנזיה - מבוא
...- מבוא קריפטומנזיה (בצרפתית: cryptomnsie) היא הפרעה של הזיכרון המתאפיינת בחוסר יכולת להבדיל בין אירועים שהאדם חווה בעצמו ובין אירועים שעליהם שמע, קרא או חלם. השם הוא הלחם שתי מילים יווניות, קריפטוס, שפירושה "מוצפן" ו - מנזיס, שפירושה היזכרות. המונח הוכנס לשימוש לראשונה על ידי הפסיכולוג השווייצרי תאודור פלורנוא בפרשת הלן סמית הידועה בכינוי "המדיום ממאדים". קרל גוסטב יונג התייחס לנושא זה ב - On the Psychology and Pathology of So-Called Occult Phenomena...
יש מאין תכלית
...תכלית לכל אדם יש את הדברים שהוא בעצמו מעניק להם משמעות ורואה בהם את התכלית, יש מי שהתכלית עבורו היא להקים משפחה ולגדל ילדים, יש מי שרואה את התכלית בהצלחה כלכלית והשגת מטרות עסקיות ויש מי שרואה את התכלית ביצירה, כתיבה, אומנות וכו. והתכלית הזו בדר"כ קשורה בזמן עתיד, היא נמצאת על קו גבול שנמצא במרחק מסוים ומחולקת ליעדים קטנים יותר - גבולות קרובים יותר שיש להשיג. ובדיוק ברגע שמגיעים לקו הגבול ומשיגים את היעד והתכלית שהצבנו לעצמנו, יחד עם זאת קו הגבול...
אולי זו אגדה רק משום שאינך רוצה? תרשה לעצמך לחלום...
...לעצמך לחלום... אמר רבי נחמן מברסלב "אל תיאשו את עצמכם... כי אין שום יאוש בעולם כלל! ". והנה כידוע דבריו של רבי נחמן מתאימים לכל אחד בכל מצב. וכמו שהוא עצמו אמר שהעצות שלו מתאימים לכל אחד "מריש כל דרגין עד סוף כל דרגין", דהיינו מראש כל הדרגות והדרגה הגבוהה ביותר ועד הדרגה האחרונה והנמוכה ביותר. ונשאלת השאלה, כיצד המשפט הזה של אל ייאוש, כיצד הוא בעצם רלוונטי לכל אחד באותה העוצמה? הרי אם האדם אינו מיואש, מה שייך לצעוק ולומר לו אל תתייאש כי אין שום יאוש...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 1
...בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה" מאוד שימח את לבי. מזה שנים שאני מועיד את עצמי ללמוד מעט בודהיזם והתעצלתי לחפש איפה. על היהדות אני יודע קמצוץ של משהו. על הנצרות גם, אם לא מתוך לימוד הרי שקריאה וקולנוע הביאו אתם מעט ידע. על האסלאם אינני יודע דבר מלבד מצוות חמשת התפילות ביום וכמה חגים. לא חינכו אותנו להתעניין למרות שמן הראוי היה שכולנו נכיר מעט ממה שאומר האסלאם מכיוון שאנו מוקפים במאמינים בו. אך הבודהיזם עניין אותי במבט מרחוק. מעט האנשים שפגשתי והיו בודהיסטים...
הפרעת אישיות טורדנית כפייתית - מבוא
...כפייתית - מבוא הפרעת אישיות טורדנית - כפייתית (באנגלית: Obsessive-compulsive personality disorder, בר"ת: OCPD) היא הפרעת אישיות מאשכול ג'. הפרעת אישיות טורדנית כפיייתית היא דפוס כרוני ולא אדפטיבי של פרפקציוניזם קיצוני, התעסקות בפרטים קטנים וצורך מופרז בשליטה על סביבתו של האדם הגורמים למצוקה ופגיעה בתפקוד, בפרט בתחום של יחסים בינאישיים. הפרעה זו שונה מהפרעה טורדנית - כפייתית, אשר אינה הפרעת אישיות אלא הפרעת חרדה, החולקת עימה קווי דמיון. אנשים הסובלים...
בודהיזם - האסיפה הגדולה
...- האסיפה הגדולה ישויות באות לראות את הבודהה Mahsamaya Sutta מהאסמיה סוטהI.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בין בני שבט השקיאן ביער הגדול אשר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. וישויות שמיימיות מעשרת מערכות - עולם הגיעו תדיר לבקר את הבודהה ואת מסדר נזיריו. II.וכך עלה בדעתן של ארבע ישויות ממשכני - הטוהר: [1] 'האדון המכובד מתגורר בקפילבטהו, יחד עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, כולם ארהנטים. מה אם ניגש אליו וכל אחד מאיתנו...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - דיאטה ועץ הדעת - התפוח לא נופל רחוק
.../ הרגלי אכילה - דיאטה ועץ הדעת - התפוח לא נופל רחוק כשאלוהים אמר לאדם וחוה שאסור לאכול מעץ הדעת... יכול להיות שהוא בעצם התכוון לכך שהם יאכלו ממנו. כי לא ייתכן שאלוהים לא יודע שכשאומרים אסור... זה רק מעורר את הרצון התשוקה והתאווה. הנחש המפתה, המשכנע והמסית הוא סמל ל"קול" הזה שלנו, לאותו יצר סקרן והרסן שנמצא בתוכנו. כך גם ובמיוחד - כשאומרים אסור בדיאטה זה בדיוק מה שקורה. דיאטות מבוססות על איסורים ועל "לאוים". המחשבה המובילה איננה מה אוכל, אלא מה אסיר...
דרך סופית אל אושר אין סופי - ההבדל בין שקרנים לדוברי אמת
...דרך סופית אל אושר אין סופי. ההבדל בין שקרנים לדוברי אמת, שקרנים מדברים בד"כ בצורה כפולה תרתי משמע השקרן מדבר בדברים שאי אפשר לבדוק אותם האסטרולוג יגיד לך כל מיני דברים ותמיד אפשר לתת מקום לפרשנות, מישהו שמשקר מדבר בשפה שאי אשפר לבדוק אותו. לעומתו דובר אמת אפשר לבדוק. יש בעולם סוגי תהליכים של אושר סופיים ולא סופיים. כל האנשים בעולם יש בתוכם מישהו שמשקר אותם. האדם משקר את עצמו בכך שהוא מוכר לעצמו תהליך אינסופי של השגת אושר שנמצא במרחק אינסופי מהאדם...
אנרגיות כמטפלות במערכת העצבים התחושתית
...מגיעות? ומהי מטרתן? אנרגיית אהבה המגיעה מהיקום מטרתה להביא לאיזון רוחני - נפשי - פיזי אצל המטופל. אנרגיית אהבה (נקראת צ'י במזרח), מגיעה מהיקום, מעולמות גבוהים, מטרתה להבריא את הנשמות החיות על פני כדור הארץ, להביא מזור לנשמה, דבר המקרין על הפן הפיזי של המטופל. מעצם הגעת האנרגיות מעולמות גבוהים, מעניקות אהבה למטופל, גורם למטופל לאהוב את עצמו, גורם למחשבות חיוביות, לרגיעה פנימית נפשית ופיזית וכך להבראת הנפש ולהגעה לאיזון פיזי - נפשי - רוחני. המטרה האוניברסלית...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, מורה רוחני מומלץ, קאוצינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6094 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 12:04:49 - wesi4