ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה ✔השיחה עם אַמְבַּטְּהַה יוהרה שהפכה לענווה Ambaha Sutta הברהמין פוקהרסטי... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה
השיחה עם אַמְבַּטְּהַה

יוהרה שהפכה לענווה

Ambaha Sutta

הברהמין פוקהרסטי (Pokkharastivatthu)

1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוֹסַלַה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם אִיצְ'הָאנַנְקַלַה. שם שהה במעבי הג'ונגל של איצ'האננקלה. באותה העת, הברהמין פּוֹקְּהַרַסָאטִי התגורר באוּקְּהַטְהַה, מקום מאוכלס בצפיפות, עשיר בעשב, עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פַּסֵנַדִי, מלך קוסלה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית [1].

1.2 ופוקהרסאטי שמע את הדברים הבאים: 'הפרוש גוֹטַמַה, בן שבט השַקְיַה, אשר יצא קדימה משבט השקיה... מתגורר במעבה הג'ונגל של איצ'האננקלה. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. '

הצעיר אַמְבַּטְּהַה (Ambahamava)

1.3 באותה עת היה תלמיד לפוקהרסאטי, צעיר בשם אַמְבַּטְּהַה, שהיה תלמיד וודות, בקיא במנטרות, מומחה בשלוש הוודות, פרשן מיומן של חוקים ופולחנות, מומחה בתורת הצלילים והמשמעויות, וחמישית, מסורת שבעל - פה, בעל ידע שלם בפילוסופיה טבעית [2] ובסימניו של אדם דגול [3]. תלמיד שהוסמך והתקבל על ידי מורו בשלוש הוודות באמירה: 'את שאני יודע, אתה יודע ואת שאתה יודע, אני יודע'.

1.4 ופוקהרסאטי אמר לאמבטהה: "אמבטהה, בני, הפרוש גוטמה... שוהה בג'ונגל של איצ'האננקלה. ודיווחים טובים נפוצו ביחס לאותו אדון מכובד... כעת, לך לראות את הפרוש גוטמה וברר האם הדיווחים האלה נכונים או לא והאם המכובד גוטמה הוא כפי שמספרים או לא. כך נעמיד את המכובד גוטמה למבחן. "

1.5 "אדוני, כיצד אוכל לברר אם דיווחים אלו נכונים, או האם הפרוש גוטמה הוא כפי שמספרים או לא? "

"על פי מסורת המנטרות שלנו, אמבטהה, בפני האדם הדגול, אשר ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, פתוחות רק שתי דרכים. אם הוא חי חיי - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע גלגל, צדיק והוגן בחוקיו [4], אדון ארבעת קצוות עולם, אשר מכונן את ביטחון ממלכתו, ובעל שבעת האוצרות [5]: אוצר - הגלגל, אוצר - הפיל, אוצר - הסוס, אוצר - אבן - החן, אוצר - האישה, אוצר - בעל - הבית, והאוצר השביעי - אוצר - היועץ. יש לו למעלה מאלף בנים וכולם גיבורים, בעלי שיעור קומה של גיבורים, כובשי צבא האוייב. הוא חי על פי החוק, לאחר שכבש ללא מקל או חרב את האדמה הזו מוקפת הים. אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית לטובת חיי חסר - בית, אז הוא יהפוך לארהנט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעיני העולם [6]. אמבטהה, אני הוא מעביר המנטרות ואתה הוא המקבל. "

1.6 "טוב מאוד, אדוני", אמר אמבטהה למשמע דבריו של פוקהרסאטי, ולאחר מכן קם, חלף על פני פוקהרסאטי מצידו הימני, נכנס אל מרכבתו הרתומה לסוסה בלוויית חבורה של צעירים ויצא לעבר הג'ונגל של איצ'אננקאלה. הוא רכב עד למקום בו המרכבה יכלה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל.

1.7 באותו זמן, קבוצה גדולה של נזירים צעדו הלוך ושוב באוויר הפתוח. אמבטהה ניגש אליהם ואמר: "היכן גוטמה המכובד נמצא כעת? אנו מעוניינים לראותו. "

1.8 והנזירים חשבו: 'זהו אמבטהה, נער ממשפחה טובה ותלמידו של הברהמין הנכבד פוקהרסאטי. הבודהה לא יתנגד לשוחח עם אדם צעיר שכזה'. והנזירים אמרו לאמבטהה: "הוא נמצא היכן שהדלת סגורה. עלה לשם בשקט, לך לאט אל המרפסת, כחכח בגרונך, והקש על הדלת. הבודהה יפתח לך את הדלת. "

1.9 אמבטהה עלה אל המקום, הלך אל המרפסת, כחכח בגרונו ונקש בדלת. הבודהה פתח את הדלת ואמבטהה נכנס פנימה. הצעירים נכנסו, החליפו דברי נימוס עם הבודהה וישבו במקום ראוי. אך אמבטהה צעד הלוך ושוב בזמן שהבודהה ישב ולאחר שהשמיע כמה דברי נימוס מעורפלים, נעמד לדבר מול מושבו של הבודהה.

1.10 והבודהה אמר אז לאמבטהה: "ובכן אמבטהה, האם היית מתנהג כך אם היית מדבר עם ברהמינים מכובדים ומלומדים, מורים של מורים, כפי שאתה מדבר איתי, הולך ועומד בעוד אני יושב, ומשמיע דברי נימוס מעורפלים? "

"לא, גוטמה המכובד. על ברהמין לצעוד בזמן שברהמין צועד, לעמוד בזמן שברהמין עומד, לשבת בזמן שברהמין יושב, ולשכב לצידו של ברהמין בזמן שהוא שוכב. אך כאשר מדובר בפרושים קטנים ומגולחים, פיסות שחורות ומגעילות מכף רגלו של בְּרַהְמָא, איתם מתאים לדבר בדיוק כפי שאני מדבר עם המכובד גוטמה. "

1.11 "אך אמבטהה, באת לכאן בכוונה לחפש משהו, יהא הדבר אשר אתה מחפש, עליך להקשיב בתשומת לב כדי לשמוע אותו. אמבטהה, עדיין לא השלמת את אימוניך. יהירותך כמי שכבר השלים את אימוניו נובעת רק מחוסר ניסיון. "

1.12 אבל אמבטהה היה כעוס ובלתי מרוצה מכך שכונה 'בלתי - מאומן', ופנה אל הבודהה בקללות ועלבונות. אמבטהה חשב: 'לפרוש גוטמה יש עוינות כלפי' ואמר: "המכובד גוטמה, בני שבט השַקְיַה הינם פראים, גסים בדיבורם, פוגעים ואלימים. הם ממוצא בזוי, ומאחר והם בזויים, הם אינם מכבדים, יראים, מעריכים, מעריצים וחולקים כבוד לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם הראשונה בה האשים אמבטה את בני השקיה שהם בזויים.

1.13 "אך אמבטהה, מה עשו לך בני השקיה? "

"המכובד גוטמה, פעם הלכתי אל קַפִּילַווָטְּהוּ בעניין שליחות מסויימת מטעם מורי, הברהמין פוקהרסאטי, והגעתי אל אולם הדיונים של בני השקיה. באותה עת, בני שַקְיַה רבים ישבו על כסאות גבוהים באולם הדיונים שלהם, נעצו את אצבעותיהם זה בזה, צחקו ושיחקו יחד, ונדמה היה לי כאילו הם לועגים לי, ואיש מהם לא הציע לי מקום ישיבה. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם השניה בה האשים אמבטהה את בני השקיה שהם בזויים.

1.14 "אך אמבטהה, אפילו השְלַיו, אותה ציפור קטנה, יכולה לדבר כרצונה כאשר היא בקן שלה. קפילווטהו היא ביתם של בני השקיה, אמבטהה. לא ראוי לגנותם בשל דבר כה פעוט. "

"המכובד גוטמה, ישנם ארבעה מעמדות [7]: הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים ובעלי המלאכה. מארבעה מעמדות אלה, שלושה - הלוחמים, הסוחרים ובעלי המלאכה - כפופים לחלוטין לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם לא יחלקו כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם השלישית שאמבטהה האשים את בני השקיה שהם בזויים.

1.15 אז חשב הבודהה: 'איש צעיר זה מגזים בגידופיו את בני השקיה. אולי אשאל אותו לאיזה שבט הוא שייך? ' ואמר: "אמבטהה, מהו השבט שלך? "

"אני משבט הקַנְהָאיַה, המכובד גוטמה. "

"אמבטהה, בימים עברו, על פי אלו שזוכרים את שושלת האבות, בני השקיה היו האדונים, ואתם צאצאים של נערה משרתת בת השקיה. בני השקיה רואים את המלך אוֹקָּאקַה כאב הקדמון שלהם. פעם אחת, המלך אוקאקה, שהוקיר ואהב את אשתו המלכה, רצה להעביר לבנה את הממלכה, והדיח מהמלוכה את אחיו הגדולים - אוֹקָּאמוּקְהַה, קַרַנְדוּ, הַטְּהִינִיַה וסִינִיפּוּרַה. ובהיותם מודחים, מצאו להם בית לצד הרי ההימאליה בקרבת בריכת לוטוסים, היכן שהיה מטע גדול של עצי טיק [8]. על מנת לא לזהם את שושלתם הם התגוררו יחד עם אחיותיהם. המלך אוקאקה שאל את שריו ויועציו: 'היכן גרים הנסיכים כעת? ' והם סיפרו לו. מששמע זאת קרא המלך בהתרגשות: 'נסיכים אלה חזקים כמו עץ טיק, הם בני שקיה אמיתיים! ' וכך קיבלו בני השקיה את שמם הידוע. המלך הוא אביהם של בני השקיה.

1.16 למלך אוקאקה, היתה נערה משרתת בשם דִיסָא, שילדה תינוק שחור עור. עם הוולדו היצור השחור קרא: 'נקי אותי במים אמא! רחצי אותי באמבט, אמא! הוציאי אותי מן הזוהמה הזו ואגמול לך! ' כך, אמבטהה, כפי שאנשים בימינו משתמשים במונח 'שדון' כמילת גידוף, אז השתמשו במילה 'שחור' [9]. ואנשים אמרו: 'מיד עם הוולדו הוא החל לדבר. הוא נולד שחור, הוא שדון! ' כך בימים עברו... בני השקיה היו האדונים, ואתה מוצאך מנערה משרתת של בני השקיה. "

1.17 כאשר שמעו דברים אלה, אמרו הצעירים: "המכובד גוטמה, אל נא תשפיל את אמבטהה יתר על המידה בדברים אלה על היותו נצר לנערה משרתת. אמבטהה זכה ללידה טובה, למשפחה טובה, הוא מלומד מאוד, רהוט בדיבורו, איש ספר ומסוגל להתמודד היטב בדיון זה עם המכובד גוטמה! "

1.18 והבודהה אמר אז לצעירים: "אם אתם רואים את אמבטהה כמי שלא זכה ללידה טובה, לא זכה למשפחה טובה, אינו מלומד, אינו רהוט בדיבורו, אינו איש ספר, אינו מסוגל להתמודד בדיון זה עם הפרוש גוטמה, אזי השקיטו את אמבטהה ואתם נהלו את הדיון איתי. אבל אם אתם חושבים שהוא... מסוגל להתמודד בעצמו, אז היו שקטים והניחו לו לדבר איתי. "

1.19 "אמבטהה זכה ללידה טובה, המכובד גוטמה... נהיה שקטים והוא ימשיך. "

1.20 והבודהה אמר אז לאמבטהה: "אמבטהה יש לי שאלה יסודית אליך, אשר לא תאהב להשיב עליה. אם לא תשיב, או תימנע מהסוגיה, אם תשמור על שתיקה או תלך לדרכך, ראשך יתפצל לשבעה חלקים [10]. מה דעתך אמבטהה? האם שמעת מברהמינים זקנים ומכובדים, מורים של מורים, מהיכן באו בני הקנהאיה או מי היה אביהם? " לשמע השאלה אמבטהה שתק.

הבודהה שאל בפעם השניה. שוב שתק אמבטהה והבודהה אמר: "ענה לי כעת, אמבטהה, אין זה הזמן לשמור על שתיקה. אמבטהה, מי שאינו משיב על שאלה יסודית ששואל אותו הטַטְהָאגַטַה בפעם השלישית, ראשו מתפצל לשבעה חלקים. "

1.21 באותו רגע השד וַאגִ'ירַפָּאנִי [11], אשר החזיק מוט ברזל ענק, בוער, לוהט וזוהר, גבוה בשמיים מעל ראשו של אמבטהה, חשב לעצמו: 'אם האיש הצעיר הזה, אמבטהה, לא יענה לשאלה הוגנת שנשאל בפעם השלישית על ידי הבודהה המכובד, אפצל את ראשו לשבעה חלקים! ' הבודהה ראה את ואג'ירפאני, וכך גם אמבטהה. בראותו זאת, נבהל אמבטהה ובטחונו התערער, שערותיו סמרו, והוא חיפש הגנה, מחסה וביטחון אצל הבודהה. הוא התכווץ קרוב לבודהה, ואמר: "מה אמר המכובד גוטמה? יואיל נא המכובד גוטמה לחזור על מה שאמר! "

"מה דעתך אמבטהה, האם שמעת מי היה אביהם הקדמון של בני הקנהאיה? "

"כן, שמעתי על כך בדיוק כפי שסיפר המכובד גוטמה, משם באו בני הקנהאיה, זה היה אביהם. "

1.22 כששמעו זאת הצעירים, הם השמיעו קול מחאה ברעש גדול: "אז אמבטהה לא זכה ללידה טובה, אין הוא ממשפחה טובה, נצר לנערה משרתת מבני השקיה, ובני השקיה הם שליטיו של אמבטהה! זילזלנו בפרוש גוטמה, כי חשבנו שאינו דובר אמת! "

1.23 והבודהה חשב: 'הצעירים הללו מגזימים בהשפילם את אמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. עלי לסייע לו להחלץ'. והבודהה אמר אז לצעירים: "אל תזלזלו יתר על המידה באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קַנְהַה היה חכם רב עוצמה [12]. הוא הלך אל הארץ הדרומית [13], למד מנטרות מהברהמינים שם, ולאחר מכן הלך אל המלך אוקאקה וביקש את ידה של ביתו מַדַּרוּפִּי. המלך אוקאקה כעס וזעם, ואז קרא: 'הבחור הזה, בנה של נערה משרתת, רוצה את בתי! ' ודרך חץ בקשתו. אך הוא לא היה מסוגל לירות את החץ וגם לא לשחרר אותו [14]. השרים והיועצים הגיעו אל החכם קנהה ואמרו לו: 'רחם על המלך, אדון מכובד, רחם על המלך! '

'למלך לא יקרה דבר, אך אם יירה את החץ מטה, האדמה תרעד על לקצוות ממלכתו! '

'אדון מכובד, רחם על המלך, רחם על הארץ! '

'למלך ולארץ לא יקרה דבר, אבל אם יירה את החץ מעלה, הברהמא יעצור את הגשם לכל ארצו למשך שבע שנים. [15]

'אדון מכובד, רחם על המלך ועל הארץ, והלוואי והברהמא ייתן לגשם לרדת! '

'למלך ולארץ לא יקרה דבר, והברהמא ייתן לגשם לרדת, אבל אם המלך יכוון את החץ אל נסיך הכתר, הנסיך יהיה מוגן לחלוטין. '

אז קראו השרים: 'שהמלך אוקאקה יפנה את החץ אל נסיך הכתר, הנסיך יהיה מוגן לחלוטין! '

כך עשה המלך, והנסיך יצא ללא פגע. ואז המלך אוקאקה, שהיה מבוהל וחרד מפני עונש שמיימי [16], נתן את בתו מדרופי. כך, אנשים צעירים, אל תזלזלו באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קנהה היה חכם רב עוצמה. "

1.24 והבודהה המשיך: "אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הלוחמים היה נושא נערה ממעמד הברהמינים, והיה נולד להם בן. האם בנם של הצעיר ממעמד הלוחמים ושל הנערה ממעמד הברהמינים היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מבני מעמד הברהמינים? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו מתירים לו לאכול בטקסי אבל, בטקסי מנחת אורז, בהקרבת קרבנות או כאורח? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו מלמדים אותו מנטרות או לא? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"בלתי מכוסות, המכובד גוטמה. "

"אך האם בני מעמד הלוחמים היו מזליפים עליו מים קדושים של טקס הלוחמים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"מדוע לא? "

"זאת, המכובד גוטמה, מפני שהוא לא זכה ללידה טובה מצד אמו. "

עליונותם של הקְהַטִיַיה (Khattiyasehabhva)

1.25 "אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הברהמינים היה נושא נערה ממעמד הלוחמים, והיה נולד להם בן. האם בנם של הצעיר ממעמד הברהמינים ושל הנערה ממעמד הלוחמים היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מבני מעמד הברהמינים? "... (כמו בפסקה 1.24)

"אך האם בני מעמד הלוחמים היו מזליפים עליו מים קדושים של טקס הלוחמים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"מדוע לא? "

"זאת, המכובד גוטמה, מפני שהוא לא זכה ללידה טובה מצד אביו. "

1.26 "ובכן, אמבטהה, בני מעמד הלוחמים, על פי המקרה בו גבר נושא אישה או אישה נושאת גבר, הם נעלים על הברהמינים. מה דעתך אמבטהה? קח לדוגמה מקרה של ברהמין אשר מסיבה כלשהי גולח שיער ראשו בידי הברהמינים, נענש על ידי שק של אפר והורחק מן הארץ או מן העיר. האם הוא היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מן הברהמינים? "

"לא המכובד גוטמה. "

"האם היו מתירים לו לאכול... כאורח? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"האם היו מלמדים אותו מנטרות או לא? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"מכוסות, המכובד גוטמה. "

1.27 "אמבטהה, מה דעתך, קח לדוגמה מקרה של לוחם אשר... גולח שער ראשו בידי הלוחמים... והורחק מן הארץ או מן העיר. האם הוא היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מן הברהמינים? "

"כן, המכובד גוטמה. "... (כמו ב 1.24)

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"בלתי מכוסות, המכובד גוטמה. "

"אבל לוחם זה הגיע כבר אל שיא ההשפלה... הורחק מן הארץ או מן העיר. כך, שלוחם שסבל מההשפלה הגדולה ביותר הוא עדיין נעלה בעוד שהברהמין נחות. "

1.28 "אמבטהה, האל סַנַנְקוּמָארַה שר את המזמור הזה:

'הלוחם הטוב ביותר

בין אלה שמעריכים את השבט

הוא זה שיש לו ידע ומוסר

הוא הטוב מבין הישויות ובני האדם. '

הדברים במזמור זה הושרו נכונה ולא בלתי נכונה, נאמרו נכונה ולא בלתי נכונה, הם בעלי תועלת, לא חסרי תועלת. אמבטהה, גם אני אומר זאת:

'הלוחם הטוב ביותר

בין אלה שמעריכים את השבט

הוא זה שיש לו ידע ומוסר

הוא הטוב מבין הישויות ובני האדם. '

על ידע ומוסר (Vijjcaraakath)

2.1 "אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? "

"אמבטהה, לא ניתן לבסס מוניטין על לידה והשתייכות לשבט לשם השגת ידע ומוסר נעלים. כך גם ביחס ליוהרה שבאמירה: 'אתה ראוי לי, אתה אינך ראוי לי'. מפני שבכל פעם שיש נתינה, לקיחה, או נתינה ולקיחה בנישואין, יש את הדיבור הזה ואת היוהרה... אך אלו המשועבדים לדברים מעין אלו רחוקים מהשגת הידע והמוסר, אשר מושגים על ידי זניחת כל הדברים האלו! "

2.2 "אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? "

"אמבטהה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין [17].

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. ומעבר לזה אין עוד התפתחות של ידע או מוסר נעלים יותר או מושלמים יותר.

ארבע הדרכים לכישלון (Catuapyamukha)

2.3 אך, אמבטהה, בדרך אל ההישג הזה שאין דומה לו, של ידע ומוסר ישנן ארבע דרכים להיכשל [18]. מהן?

במקרה הראשון, פרוש או ברהמין שלא הגיע [19] עדיין אל ההישג הנעלה הזה, נוטל את מקלו [20] ויוצא אל מעמקי היער בחושבו: 'אתקיים ממה שיפול מהעצים'. אך באופן זה הוא רק הופך לזה שמשרת את מי שכבר השיג. זוהי הדרך הראשונה להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין... משאינו יכול להתקיים ממה שנופל מהעצים, נוטל את הסל, בחושבו: 'אתקיים מגבעולים ושורשים'... זוהי הדרך השניה להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין, משאינו יכול להתקיים מגבעולים ושורשים, מכין מקום לאש ומבעיר מדורה בפאתי כפר או עיירה ויושב להשגיח על האש [21]... זוהי הדרך השלישית להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין, משאינו יכול להשגיח על האש, בונה בית עם ארבע דלתות ליד צומת, בחושבו: 'כל פרוש או ברהמין שיגיע מאחד מארבעת הכיוונים, אכבד אותו כמיטב כוחותי ויכולתי'. אך בדרך זו הוא רק הופך למשרתו של זה שהשיג את הידע והמוסר הנעלים. זוהי הדרך הרביעית להכשל.

2.4 מה דעתך, אבמטהה? האם אתה והמורה שלך חיים על פי הידע והמוסר הנעלים האלו? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה! מהם המורה שלי ואני בהשוואה לזה? אנו רחוקים מזה! "

"אם כך, אמבטהה, האם אתה והמורה שלך, מאחר ואינכם מסוגלים להשיג זאת... הולכים עם מקלות ההליכה שלכם אל מעבה היער, בכוונה להתקיים ממה שיפול מהעצים? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

"ובכן, אמבטהה, האם אתה והמורה שלך, היות ואינכם יכולים להשיג זאת... להתקיים מגבעולים ושורשים... לשבת ולהשגיח על האש... לבנות בית... ? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

2.5 "אם כך, אמבטהה, לא רק שאתה והמורה שלך אינכם מסוגלים להשיג את הידע והמוסר הנעלים הללו, אלא גם ארבע הדרכים לכישלון הן מעבר להשגתכם. ועדיין, אתה והמורה שלך הברהמין פוקהרסאטי אומרים את המילים האלו: 'פרושים קטנים ומגולחים, בזויים, פיסות שחורות ומגעילות מכף רגלו של בְּרַהְמָא, איזו שיחה יכולה להיות להם עם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות? ' - בעוד שאינך יכול לשאת במטלותיו של זה שנכשל. ראה, אמבטהה, כיצד איכזב אותך המורה שלך.

הקשר עם הקדמונים (Pubbakaisibhvnuyoga)

2.6 אמבטהה, הברהמין פוקהרסאטי חי תודות לחסדו של פסנדי מלך קוסלה. למרות זאת המלך אינו מרשה לו לפגוש אותו פנים אל פנים. כאשר הוא נפגש עם המלך, מפריד ביניהם וילון. מדוע המלך אינו פוגש פנים אל פנים את זה שהוא מעניק לו מקור הכנסה נאות וחסר אשמה? ראה כיצד אכזב אותך המורה שלך!

2.7 מה דעתך אמבטהה? נניח שהמלך פסנדי היה יושב על צווארו של פיל או על גבו של סוס, או שהיה עומד על משטח הכרכרה, ומשוחח עם שריו ונסיכיו בעניין כלשהו. ונניח שהיה זז הצידה ועובד כלשהו או משרתו של עובד זה היה נעמד במקומו. ובעודו עומד שם היה אומר: 'אלו הם דברי פסנדי מלך קוסלה! ' האם היה אומר את דברי המלך, כאילו הוא שווה למלך? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

2.8 "אם כך, אמבטהה, כך הדבר. אלו שהיו, כדבריך, הברהמינים הקדושים הראשונים, היוצרים והדרשנים של המנטרות, שמזמוריהם העתיקים מושרים, מדוקלמים ומשוננים על ידי הברהמינים של ימינו - אַטְהַקַה, ווָאמַקָה, ווָאמַדֵוָוה, ווֵסָאמִיטָה, יַמַטַגִי, אַנְגִירַסָה, בְּהָארַדְוָואגַ'ה, ווָאסֵטְהָא, קַסַפָה וְבְּהַגוּ [22] - אשר המנטרות שלהם הועברו אליך ואל המורה שלך: ועדיין אינך הופך על ידי כך לקדוש או למי שמתרגל בדרכו של הקדוש - דבר כזה הינו בלתי אפשרי.

2.9 מה דעתך, אמבטהה? מה שמעת מפי ברהמינים מכובדים, מבוגרים, מורים של מורים? אותם קדושים ראשונים... אטהקה... בהגו - האם עינגו את עצמם ברחצה, בבשמים, בגזירת שער ראשם וזקנם, בעטירת מחרוזות וזרים, בלבישת בגדים לבנים, בהתענגות בתענוגות חמשת החושים והיו מכורים להם, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

2.10 "או האם אכלו אורז איכותי ומיוחד שהוסרו ממנו הפיסות השחורות, יחד עם מגוון מרקים וקארי, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם הם שעשעו את עצמם בנשים לבושות בשמלות ותכשיטים, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם הם נסעו להם בכרכרות רתומות לסוסות בעלות זנבות מקושטים, מדורבנות בעזרת מקלות דירבון ארוכים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם שיכנו עצמם בערים מבוצרות עם גדרות וחומות, מוגנות בידי גברים בעלי חרבות ארוכות...? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"אם כך, אמבטהה, לא אתה ולא המורה שלך קדושים או מתרגלים בדרכם של הקדושים. וכעת, בנוגע לספקותיך ומבוכתך ביחס אלי, נבהיר אותם על ידי כך שאתה תשאל אותי, ועל ידי כך שאני אשיב לשאלותיך. "

32 הסימנים של אדם דגול (Dvelakkhadassana)

2.11 "אז ירד הבודהה ממקום מושבו, והחל לצעוד הלוך ושוב, ואמבטהה עשה כמותו. ובעודו צועד לצד הבודהה, חיפש אמבטהה על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מצא את כולם פרט לשניים. הוא היה בספק ומבוכה ביחס לאותם שני סימנים: הוא לא היה מסוגל להחליט או להיות בטוח בנוגע לאיבר המין המכוסה וללשון הגדולה. "

2.12 הבודהה, שהיה ער לספקותיו, הפעיל את כוחותיו העל - טבעיים כדי שאמבטהה יוכל לראות את איבר המין המכוסה שלו, ואז הוציא את לשונו וליקק את שתי אוזניים ושני נחיריו ואחר כך כיסה עם לשונו את כל מצחו. ואמבטהה חשב: 'הפרוש גוטמה ניחן בכל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, בשלמות ללא אף סימן חסר'.

אז אמר אמבטהה לבודהה: "המכובד גוטמה, האם אוכל ללכת כעת? אני עסוק ויש לי מטלות רבות. "

"אמבטהה, עשה כעת את שאתה מוצא לנכון. " ואמבטהה חזר למרכבתו הרתומה לסוסות ויצא לדרכו.

הדיווח לפוקהרסאטי אודות הבודהה (Pokkharastibuddhpasakamana)

2.13 באותה עת הברהמין פוקהרסאטי יצא החוצה לשבת בגנו עם מספר גדול של ברהמינים, והמתין במיוחד לאמבטהה אשר בזמן זה הגיע אל הפארק. הוא רכב על מרכבתו עד למקום בו המרכבה לא יכלה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו נמצא פוקהרסאטי, ברך אותו בכבוד וישב במקום ראוי ופוקהרסאטי אמר:

2.14 "ובכן, בחור יקר, האם פגשת את הפרוש גוטמה? "

"כן אדוני. "

"והאם היה הפרוש גוטמה כפי שמספרים ולא אחרת? והאם הוא בעל אופי כזה ולא אחר? "

"אדוני, הוא אכן כפי שמספרים ובעל אופי כזה ולא אחר. הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, כולם בשלמות, מבלי שאף אחד יחסר. "

"אבל האם התנהלה שיחה כלשהי בינך לבין הפרוש גוטמה? "

"כן אדוני. "

"ועל מה היתה השיחה הזאת? "

ואמבטהה סיפר לפוקהרסאטי כל מה שנאמר בינו לבודהה.

2.15 אז פוקהרסאטי קרא: "ובכן, אתה ממש מלומד קטן, ממש גאון, ממש מומחה גדול בשלוש הוודות! כל מי שמתנהג בצורה כזאת צפוי במותו, עם התפרקות גופו, להגיע לתהום, לדרך הרעה, להרס, לגיהנום! העתרת עלבונות במכובד גוטמה, וכתוצאה מכך הוא העלה עוד ועוד דברים כנגדנו! אתה ממש מלומד קטן... ! "

הוא היה כה כועס וזועם עד שהפיל את אמבטהה בבעיטה ורצה לצאת מייד לפגוש את הבודהה.

2.16 אך הברהמינים אמרו: "מאוחר מדי אדוני לצאת לפגוש את הפרוש גוטמה היום. עדיף שהמכובד פוקהרסאטי יצא לפגוש אותו מחר. "

מאוחר יותר, לאחר שאכל בביתו מזון משובח קשה ורך, פוקהרסאטי יצא לדרך לאור לפידים מאוּקַּטְּהַה אל הג'ונגל של איצ'האננקלה. הוא נסע במרכבתו עד למקום בו המרכבה לא היתה יכולה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו היה הבודהה. לאחר שהחליף דברי נימוס עם הבודהה, התיישב במקום ראוי ואמר:

2.17 "המכובד גוטמה, האם לא בא לראותך תלמידנו אמבטהה? "

"הוא בא, ברהמין. "

"והאם התנהלה שיחה כלשהי ביניכם? "

"אכן כך. "

"ועל מה היתה השיחה? "

והבודהה סיפר לפוקהרסאטי את כל שנאמר בינו ובין אמבטהה. ופוקהרסאטי אמר לבודהה: "המכובד גוטמה, אמבטהה הוא צעיר טיפש. אנא מהמכובד גוטמה שימחל לו. "

"ברהמין, הלוואי ואמבטהה יהיה מאושר. "

2.18 -2.19 אז חיפש פוקהרסאטי על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול והצליח לראות את כולם פרט לשניים: איבר המין המכוסה והלשון הגדולה, אבל הבודהה הניח את דעתו לגבי שני אלה (כמו ב 11-12).

ופוקהרסאטי אמר לבודהה: "אנא מהמכובד גוטמה שיקבל ממני היום ארוחה יחד עם קהילת הנזירים שלו! " והבודהה הסכים בשתיקה.

2.20 בראותו את הסכמת הבודהה, אמר לו פוקהרסאטי: "לכשיגיע הזמן, המכובד גוטמה, הארוחה תהיה מוכנה. " והבודהה, לאחר שהתלבש מוקדם בבוקר ולקח את גלימתו וקערתו [23], הלך עם קהילת הנזירים אל מעונו של פוקהרסאטי וישב במושב מוכן. ופוקהרסאטי הגיש לבודהה במו ידיו מבחר של מזון קשה ורך, והצעירים שרתו את הנזירים. כאשר הסיר הבודהה את ידו מן הקערה, פוקהרסאטי התיישב לצידו על שרפרף נמוך.

2.21 בעת שפוקהרסאטי ישב שם, נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של פוקהרסאטי מוכנה, נכונה, חופשיה ממכשולים, שמחה ושלווה, אז נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על המקור, על הקץ ועל הדרך. ובדיוק כפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים, סופג את הצבע בצורה מושלמת, כך בברהמין פוקהרסאטי, ביושבו שם, הופיעה עין הדהמה, הטהורה וחסרת הדופי והוא ידע: 'כל דבר שנוצר, נתון לחידלון. ' [24]

פוקהרסאטי הופך לחסיד (Pokkharastiupsakattapaivedan)

2.22 ופוקהרסאטי, לאחר שראה, השיג, חווה וחדר את הדהמה, שהעפיל מעבר לכל ספק, התעלה מעל חוסר הוודאות, ורכש ביטחון מלא בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמר: " מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני יחד עם בני, אשתי, שרי ויועצי שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה [25]. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! ובכל פעם שהמכובד גוטמה יבקר משפחות אחרות של תלמידים בעלי - בית באוקטהה, הלוואי ויבקר גם את משפחתו של פוקהרסאטי. כל נער ונערה שיהיו שם, יכבדו את המכובד גוטמה ויקומו לכבודו, יציעו לו מקום ישיבה ומים לשתייה וישמחו בליבם, והדבר יהיה לרווחתם ולאושרם לזמן רב. "

"יפה אמרת, ברהמין. "

[1] ביטוי החוזר במקומות שונים בכתבים (DN 4.1, 5.1, MN 95.1) רייס דיוויס מתרגם זאת 'חלקה מלכותית... כמתנה מלכותית (rjadya), עם סמכות עליה כאילו הוא היה המלך'. brahmadeyya: 'מתנה נעלה', כזו שאין אפשרות לבטל.

[2] ביטוי לתיאור ברהמין מלומד.

[3] להרחבה בנושא הסימנים האלו (מסורת טרום - בודהיסטית), ראה סוטה 30 בקובץ הסוטות הארוכות.

[4] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות.

[5] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות.

[6] Loke vivattacchado: ביטוי מסובך. בהתאם לפרשנות, וולש תרגם אותו כ'מעטה', 'מסווה' או 'כיסוי' של הבורות.

[7] החלוקה הזו לארבע קבוצות מציגה את השלב המוקדם של מערכת הקסטות שהייתה נהוגה בהודו. בזמנו של הבודהה ובשטח הולדתו, הקְהַטִּיַיה (Khattiya, 'לוחמים אצילים' או 'שליטים'), שעליהם הוא נמנה, עדיין היוו את הקסטה הראשונה, והברהמינים את השניה, למרות שהברהמינים כבר ביססו את עצמם כקסטה המובילה מערבה משם, ונלחמו על המעמד גם כאן. הבודהה עצמו התייחס לעיתים קרובות לארבע קבוצות אחרות: שליטים, ברהמינים, בעלי - בית, ופרושים.

[8] Skasaa: המילה ska יכול להתפרש גם כעשב, אך כאן משמעותה 'טיק', סוג של עץ חזק המשמש לבנייה.

[9] שדון: pisca, שחור: Kaha.

[10] איום טרום בודהיסטי מעניין שאף פעם לא מתממש.

[11] yakkha: שד מפנתיאון האמונות ההודי הטרום בודהיסטי. השד הזה מזוהה על ידי הפרשנות עם אינדרה, והוא מוכן (כמו ב - MN 35.14) לבצע את האיום מילולית. כך שאחד מהאלים הקדומים נראה תומך באמונה הבודהיסטית 'החדשה'. בטקסטים מאוחרים של מהאיאנה נמצא בודהיסטווה בשם זהה.

[12] Isi: יתכן שאפשר לזהות אותו עם קרישנה (סנסקריט ka לעומת פאלי kaha).

[13] Dakkhia janapada.

[14] על פי הפרשנות זה היה נקרא 'כישוף אמבטהה'.

[15] על פי הפרשנות במציאות הכישוף יכל רק לעצור את הפליטה של החץ.

[16] Brahmadaa: 'עונש קיצוני' (מופיע במובן אחר גם ב - DN 16.6.4)

[17] כאן כמו במקומות שונים בסוטות בקובץ הכתבים הזה, גם בכתבי המקור לעיתים מקצרים ואומרים 'כפי שבסוטת פירות הפרישות'. אך לא ברור תמיד כמה מהסוטה השניה היה אמור להיכלל כאן.

[18] Apya-mukhni: מילולית 'אפשרויות הפסד'. רייס דיוויס מתרגם זאת כ'דליפות'. במובן אחר נמצא גם בסוטה 31 (DN 31.3).

[19] Anabhisambhamno: כמעט מילולית: 'לא מספיק גבוה לזה'.

[20] מוט לנשיאת חפציו.

[21] האש הקדושה, או יתכן שהכוונה בכלל לאַגִּי (Aggi, Agni) אל - האש.

[22] שמות החכמים אשר על פי האמונה בהודו חיברו את הוודות. לפרטים נוספים ראה גם סוטה 27 בקובץ הארוכות (DN 27.22).

[23] נוסחת מילים שחוזרת על עצמה. רייס דיוויס מסביר אותה (DN. 16.5.19) 'הנוודים... בחיי היומיום היו רק עם גלימה אחת מהמותניים ועד כפות הרגליים. כאשר הלכו לכפר... הם לבשו גלימה נוספת... ונשאו את השלישית עימם. בנקודה נוחה בקרבת הכפר הם לבשו גם אותה, ונכנסו לבושים ב'תלבושת הולמת מלאה'.

[24] הפסקה הזו חוזרת בסוטות 5 ו - 14 (DN 5.29, DN.14.11) ובמקומות אחרים. להסבר על 'עין הדהמה' ראה סוטה 2 פסקה 102 ו - 140. הביטוי בפאלי הוא: Ya kici samudaya-dhamma ta nirodha-dhamma.

[25] פוקהרסאטי לא נועץ באישתו ומשפחתו. כאשר אוּרוּבֵלַה - קַסַפַּה (Uruvela-Kassapa) ביקש להצטרף לסנגהה, הבודהה הורה לו ראשית להיוועץ ב - 500 החסידים שלו. אם זאת, יש הבדל גדול בין להפוך לחסיד בעל - בית לבין הצטרפות לסנגהה כנזיר.
לשחרר קבוצה מכור הכנסות עלבון רצון לסקס יחסי מין לקבל החלטות לעזוב להגזים סיפוק מיני בודהיזם יוהרה ענווה
שקר ואמת - איך לחסל את השקר, בצורה הקלה ביותר בעולם, ללא כל מאמץ?
...בעולם, ללא כל מאמץ? כי יש דרך לחסל את השקר, בצורה קלה ביותר וללא כל מאמץ, והיא על ידי זה, שהאדם ייצמד, רק אל האמת שהוא כן יכול להיצמד אליה, בלי שום מאמץ. כי כל אדם, יש אצלו אמת מסוימת, שהוא כן יכול להיצמד אליה בקלות ובלי שום מאמץ, והאדם לא נצמד אליה, רק בגלל הטעות, שהוא חושב שההיצמדות אל האמת באופן חלקי, לא תביא לו כל תועלת. והשקר גורם לאדם להסתכל קדימה, וגורם לאדם לחשוב שזה קשה להיות איש אמת. ועל ידי זה האדם מוותר, גם על נקודת האמת הקטנה ביותר, שאליה האדם כן יכול להיצמד ללא מאמץ, ושהוא לא נצמד...
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
מה זה אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות
...אינטלקטואל? דוגמה לפירוק בעיה לגורמים, איך לנתח בעיה לגורמים? איך לפרק שאלה לתתי שאלות? איך להפוך שאלה מורכבת לשאלה פשוטה? איך לפרק לגורמים שאלה? איך למצוא תשובות לשאלות מורכבות? פתרון בעיות מסובכות מה זה אינטלקטואל? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג שאלה שנשאלת על ידי אדם שאינו מבין מהו אינטלקטואל ומסביר כיצד להתמודד עם שאלות מסוג זה. השאלה מה זה אינטלקטואל? היא לא פשוטה, כי לא מדובר רק בהגדרה בסיסית, אלא בשאלה שדורשת התעמקות ויכולת לפרק אותה לגורמים. אליעד מסביר שברגע שנשאלת שאלה כזו, צריך לשאול קודם...
דמיון מודרך, הסוד, איך ליצור מציאות? תודעת עושר, יצירת עושר, איך לעשות כסף? איך להתעשר? מחשבה יוצרת מציאות, איך לעשות דמיון מודרך? מהי יצירת מצירות? חוק המשיכה, תודעה יוצרת מציאות
דמיון מודרך, הסוד, איך ליצור מציאות? תודעת עושר, יצירת עושר, איך לעשות כסף? איך להתעשר? מחשבה יוצרת מציאות, איך לעשות דמיון מודרך? מהי יצירת מצירות? חוק המשיכה, תודעה יוצרת מציאות
...מציאות? תודעת עושר, יצירת עושר, איך לעשות כסף? איך להתעשר? מחשבה יוצרת מציאות, איך לעשות דמיון מודרך? מהי יצירת מצירות? חוק המשיכה, תודעה יוצרת מציאות מהו דמיון מודרך וכיצד הוא יכול לשנות את המציאות שלנו? דמיון מודרך הוא כלי פסיכולוגי שיכול לשמש לשיפור החיים האישיים והמקצועיים שלנו, תוך שימוש בכוח המחשבה והדמיון כדי ליצור מציאות חדשה. אליעד מסביר בהרצאתו את התהליך המנטלי שבו מחשבות יכולות להפוך למציאות, דרך דמיון מודרך ותודעת עושר. איך מחשבות יכולות ליצור מציאות? אליעד מציין שמחשבות הן מקור הכוח...
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
...האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות מהי תסמונת האישה המוכה וכיצד היא מתפתחת? תסמונת האישה המוכה מתארת מצב בו אישה נותרת במערכת יחסים אלימה פיזית או נפשית, למרות שהיא חווה פגיעות רגשיות ופיזיות, ומתלוננת על כך שהיא סובלת. התסמונת אינה מסתכמת רק בכך שהיא מוכת פיזית, אלא מתייחסת גם לפגיעות רגשיות ומילוליות. אף על פי שהיא מבינה...
נקודות תורפה / התנגדויות לקוח - איך למצוא את נקודות התורפה של הלקוח? דיבייטינג - איך למצוא את נקודות התורפה של היריב שלך? איך לשכנע אנשים? איך לשנות עמדות? איך להשפיע? איך למכור?
.../ התנגדויות לקוח - איך למצוא את נקודות התורפה של הלקוח? דיבייטינג - איך למצוא את נקודות התורפה של היריב שלך? איך לשכנע אנשים? איך לשנות עמדות? איך להשפיע? איך למכור? וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לאתר את נקודות התורפה של האדם שמולך. כגון לדוגמה שאתה מתווכח עם מישהו (דיבייטינג) וברצונך לשכנע אותו להסכים איתך. או לדוגמה שאתה מנסה למכור ללקוח איזה מוצר, והלקוח מביע התנגדות לרכישת המוצר. שאז בכל אחד מהמקרים, כדי לשנות את דעתו של האדם שמולך, לשם כך עליך לדעת לאתר את נקודות התורפה שלו, ודרכיהן לשנות...
NLP, למה לא לעשות מניפולציה? מניפולציות בזוגיות, מניפולציות באהבה, מניפולציות במערכות יחסים, מניפולציות רגשיות, מניפולציה רעה, מניפולציה טובה, אנשים מניפולטיביים, בחירה מניפולטיבית
NLP, למה לא לעשות מניפולציה? מניפולציות בזוגיות, מניפולציות באהבה, מניפולציות במערכות יחסים, מניפולציות רגשיות, מניפולציה רעה, מניפולציה טובה, אנשים מניפולטיביים, בחירה מניפולטיבית
...מניפולציות באהבה, מניפולציות במערכות יחסים, מניפולציות רגשיות, מניפולציה רעה, מניפולציה טובה, אנשים מניפולטיביים, בחירה מניפולטיבית מדוע אנשים מעדיפים לא להשתמש במניפולציות למרות היכולת לעשות זאת? לעיתים קרובות אדם מסוגל לבצע מניפולציה במערכות יחסים כדי להשיג את מבוקשו, כגון לגרום למישהו לאהוב אותו, להסכים איתו או לבצע פעולה מסוימת. אך למרות יכולתו לעשות זאת, הוא בוחר להימנע מכך. אליעד כהן מסביר כי סיבה מרכזית לכך היא שהאדם מעוניין לחוות את הקשר באופן אותנטי. הוא רוצה להרגיש שהצד השני באמת מעוני...
עולם החלומות, עולם השינה, חלומות רעים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום
עולם החלומות, עולם השינה, חלומות רעים, סיוטים בחלום, חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום
...חלומות מפחידים, חרדות בחלום, ביעותי לילה, סיוטים בשינה, לשלוט בחלומות, חלומות טובים, סיוטים בלילה, חלומות מבהילים, פחד בחלום מהם החלומות הרעים ואיך אפשר לשלוט בהם? החלומות הרעים או הסיוטים הם תופעה נפוצה, ואנשים רבים חווים אותם בזמן השינה. במהלך ההרצאה, נדונה השאלה כיצד ניתן לשלוט בחלומות, בעיקר כאשר מדובר בחלומות רעים. אליעד הסביר שחלומות רעים הם לא יותר מאשר מחשבות או פחדים של האדם שמגיעים אל תוך העולם הפנימי שלו בשעת השינה. לדברי אליעד, חלומות רעים הם תוצאה של פחדים או חששות שאותם לא הצלחנ
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 3
...מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 3 ואיך לאתר את צרכי הלקוח? כאן זה חלק יותר מורכב. כי את צרכי הלקוח אפשרי לאתר במגוון רחב של צורות ודרכים. כאשר לכל דרך יש יתרונות וחסרונות וגם רמות קושי שונות. והדרך הפשוטה ביותר לאתר את צרכי הלקוח, היא כמובן לשאול את הלקוח באופן פשוט וישיר, מה אתה צריך? מה אתה מחפש? וכיוב. במילים...
אסטרטגיות משא ומתן, האם להתחיל מהאפשרות הכי טובה עבורך? הכנסת עיזים למשא ומתן, אסטרטגיית נסיגה במשא ומתן, אסטרטגיית חילוץ לאחור במשא ומתן, איך להתחיל משא ומתן? איזו הצעה להציע ללקוח? כמה כסף לבקש מהלקוח? סימולציות משא ומתן, דינאמיקה במשא ומתן, איזו הצעה להציע ללקוח? איך להשיג את התוצאה הכי טובה? סיכוי סיכון במשא ומתן, ניהול משא ומתן, האפשרויות של הלקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה, לאפשר ללקוח לבחור, לבנות הצעות ללקוח, איך לחלץ לאחור במשא ומתן?
...מהאפשרות הכי טובה עבורך? הכנסת עיזים למשא ומתן, אסטרטגיית נסיגה במשא ומתן, אסטרטגיית חילוץ לאחור במשא ומתן, איך להתחיל משא ומתן? איזו הצעה להציע ללקוח? כמה כסף לבקש מהלקוח? סימולציות משא ומתן, דינאמיקה במשא ומתן, איזו הצעה להציע ללקוח? איך להשיג את התוצאה הכי טובה? סיכוי סיכון במשא ומתן, ניהול משא ומתן, האפשרויות של הלקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה, לאפשר ללקוח לבחור, לבנות הצעות ללקוח, איך לחלץ לאחור במשא ומתן? וכאן אסביר לגבי ניהול משא ומתן, האם תמיד עדיף לך להתחיל מהאפשרות הכי טובה עבורך ומקסימום...
גאווה / ענווה - מהי ענווה / גאווה אמיתית? למה גאווה וענווה אמיתית, זה אותו הדבר?!
...אמיתית? למה גאווה וענווה אמיתית, זה אותו הדבר?! ענווה אמיתית וגאווה אמיתית, הן אותו הדבר. ונסביר: גאווה אמיתית היא, כאשר האדם מרגיש שהוא מושלם ושהוא ככ טוב, עד שאין דבר אחר שטוב יותר ממנו. אבל גאווה אמיתית כזו, היא טובה, והיא אפשרית רק כאשר יש לאדם ענווה אמיתית. וענווה אמיתית היא, כאשר האדם מרגיש שהכל מושלם, ושהכל מושלם בצורה כזו, שהוא לא יותר טוב משום דבר אחר, ושהכל ככ מושלם, עד ששום דבר לא יותר טוב מאשר דבר אחר. כי, בנקודת האמת, אין גאווה או ענווה. והאמת היא אמת, בין אם היא נראית כגאווה ובין אם...
אהבה עצמית - למה זה הגיוני לאהוב את עצמנו, ולמה זה לא הגיוני לא לאהוב את עצמנו?
...את עצמנו, ולמה זה לא הגיוני לא לאהוב את עצמנו? רק אצלנו בני האדם משפט כמו אז אתה אוהב את עצמך נשמע כמו עלבון. בתפישה שלנו אנחנו צריכים להקריב את עצמנו בשביל האהבה, בשביל הילדים, בשביל הבעל, בשביל ההורים. אדם שאוהב את עצמו, מטפל בעצמו או שם את עצמו בראש סדר העדיפויות נתפש כאגואיסט. נשים מקריבות את עצמן יום יום בשביל שהכלים יהיו שטופים, הבית יהיה נקי והמקרר יהיה מלא, כדי שזה יהיה ברור גם במאדים, שהם מקריבות את עצמם. המחיר שהמשפחה שלהם משלמת על ההקרבה הזו הוא מחיר שלגיטימי לשלם, כי הזהות שלהם כקורבן...
הברירה של החוסר ברירה - התמודדות עם מצבי חוסר ברירה בחיים
...חוסר ברירה בחיים לא פעם אנו מוצאים את עצמינו בחיים בנקודות שנדמות לנו כדרכים ללא מוצא - פוטרנו מהעבודה, חלינו במחלה מסוימת, הזוגיות שלנו במשבר - הכל נראה כאילו נגרם לנו מבחוץ ואין לנו דרך להשפיע על הדברים. אין לנו שליטה ובחירה. נכון, ישנן פעמים בהן הבחירה הייתה בידנו ויכולנו להשפיע על חיינו ולבחור בין כמה אפשרויות, אבל יש ומגיעות הפעמים בהן נראה כי אין לנו עוד בחירה. זה המצב ולא נוכל לעשות דבר כדי לשנותו. זוהי תפיסה מוטעית לדעתי. גם בנקודות האלו, שהכל כבר קרה וכאילו אין שום ברירה, עדיין נותרת בפנינו...
הדרכת מורים - תקופת ויקינגים - תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד
...תקופת ויקינגים - תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד אורך התקופה - שבועיים. שבוע ראשון לימוד על הויקינגים. שבוע שני מחנה ויקינגי ביער. שיעור 1 סיפור על הויקינגים וציור ספינה ויקינגית. הסיפור: הסיפור שלנו מתרחש באיסלנד וסקנדינביה, בארצות הקרות שבצפון הרחוק. חבורת ויקינגים עוטי פרוות ועור יושבים סביב מדורה קטנה המעלה עשן. ברקע מתמזגים בתי האבן הנמוכים המכוסים בדשא על גגותיהם, הנוף הירוק נמשך עד לקרחונים הלבנים והכחולים בראשי ההרים ובים. זה עתה עלו מן הרחצה במעיינות החמים הטבעיים המבעבעים לצד החווה והשבט...
הדרך הרוחנית - איך הולכים בדרך הרוחנית? מה היו הקווים המנחים שלך בדרכך?
...- איך הולכים בדרך הרוחנית? מה היו הקווים המנחים שלך בדרכך? האיך שלי בדרך הרוחנית היה: 1. לשים את ההתעוררות במקום הראשון, והיחיד, ברשימת סדרי העדיפויות שלי. 2. לאור זאת, לעשות הכל, אבל הכל, למען ההתעוררות. 3. למדוט עד חורמה. 4. להקשיב לכל אדם שקולו מצלצל באוזני כפעמוני ההתעוררות. ולבסוף: 5. לאפשר לעצמי להגיע אל המקום הנואש שבו כבר עשיתי הכל, ועדיין הייתי ישן, ללא שום מושג איך מתעוררים, ולהודות בכך. (ולא לברוח ממנו לרוחניקיות, התפלספות, אילוצי החיים, תשוקות למיניהן וכו). נראה לי שניתן לקרוא לזה -...
מדיסוגסטיה - השילוב היעיל של מדיטציה ואוטוסוגסטיה
...מדיטציה ואוטוסוגסטיה הינן כלים יעילים להשפעה על הנפש והגוף, למי שיודע להשתמש בהן. אלה טכניקות שונות, שלהן אפקט על תת ההכרה וקיימת חפיפה חלקית ביניהן. מאמר זה ינתח את אופציית השילוב בין שתי השיטות באופן שיאפשר ניצול היתרונות של כל שיטה. אופציה זו תקרא להלן מדיסוגסטיה. שיטת הפעולה של המדיטציה לעומת האוטוסוגסטיה המטרה העיקרית של המדיטציה היא הרגעת הנפש. מטרה זו מושגת על ידי מנוחה, עצימת עיניים, הסדרת הנשימה, ניסיון להינתק מגירויים והשפעות חיצוניות, הימנעות ממחשבות טורדניות ושאיפה להיכנס לעולם השלוו
איך המוח שלנו מזהה פרצופים? איך נוצרת אינטואיציה? איך המוח שלנו חושב? חלק 1
...פרצופים? איך נוצרת אינטואיציה? איך המוח שלנו חושב? חלק 1 הרצאה: איך המוח שלנו מזהה פרצופים? איך נוצרת אינטואיציה? איך המוח שלנו חושב? בהרצאה הזו נדבר על מספר דברים מעניינים על כיצד המוח שלנו חושב? כיצד אנחנו מזהים פרצופים? מדוע אנשים סינים דומים אחד לשני? כיצד עובדת האינטואיציה שלנו וכיצד ניתן לשפר אותה? כיצד התת מודע שלנו מקבל ומשדר מידע? ועוד המון דברים מעניינים על הצורה שבה המוח שלנו חושב. בני אדם כמו גם בעלי החיים שבטבע מריחים פחד. כאשר בעל חיים מפחד, בצורה בלתי רצונית הגוף שלו מפריש חומרים...
משנתו של אפלטון
משנתו של אפלטון
משנתו של אפלטון הרצאה לצפייה: דיון בפילוסופיה של אפלטון: משל המערה, אונטולוגיה, ואפיסטמולוגיה מנחה: דר יאיר שליין קורס פילוסופיה יוונית - מתאלס עד אריסטו
בודהיזם - חמש ההפרעות - מושגי יסוד בדהמה
...בדהמה חמשת ההפרעות (paca nvaraa) הן תופעות מנטליות מזיקות המונעות ראייה בהירה של המציאות. תורתו של הבודהה מלמדת את הדרך להסרת הזיהומים המנטליים או הזיהומים המנטליים המופיעים בתודעה. חמשת הפרעות אלו הנן גורמים מרכזיים בעיכוב ההתפתחות הרוחנית: קמאצהנדה (kamcchanda) - תאוות חושים ביפדה (bypda) - עוינות או איבה טהינה מידהה (thna-middha) - עייפות ועצלות אודהצה קוקוצה (uddhacca-kukkucca) - חוסר מנוחה ודאגה וויציקיצהה (vicikiccha) - ספק הפרעות אלו פוגעות בהתפתחות התרגול. במקרה של תרגול סמתהה (ריכוז) יש...
שבעה עקרונות להורים אפקטיביים יותר - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...להורים אפקטיביים יותר - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd גידול ילד ADHD, יכול להוות אתגר לכל הורה. ילדים אלו מאוד לא קשובים, אימפולסיביים או חסרי מעצורים, פעילים מדי ותובעניים. בעיותיהם עלולים להטיל משא כבד על תפקיד ההורים. בספר לשלוט ב - ADHD ראסל א. ברקלי מציע שבעה עקרונות להורים, המבוססים על העקרונות של דר סטיבן קובי - בספר שבעת עקרונות לאנשים אפקטיביים ביותר 1. פעל ואל תופעל - לעיתים קרובות אנו מגיבים על התנהגותם של ילדנו, בלי להתחשב בתוצאות וללא תוכנית הנוגעת למה שאנו רוצים להשיג. קבלו...
תודה. לומר תודה. להרגיש תודה. להיות מאושר.
...להרגיש תודה. להיות מאושר. תודה. אמירת תודה. חשוב על הסיטואציה הבאה: הבנת בוודאות כי נשאר לך רגע אחרון להתקיים. בעוד רגע אין אני. מה היית בוחר לעשות ברגע האחרון של הקיום שלך? קח כמה זמן שאתה צריך ותחשוב על מה לדעתך הדבר ההגיוני ביותר לעשות ברגע אחד בודד של קיום?! כל הפעולות שהאדם עושה אותן במשך כל היום, הן פעולות שאינן קשורות לרגע הזה אלא או לרגע הקודם או לרגע הבא (ראה: לחיות את הרגע). איזו פעולה הכי הגיוני לבצע ברגע יחיד של קיום? פעולה שאין לה שום קשר לרגע הקודם או לרגע הבא?! אז כמובן שפעולה ממשית...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האם הכל יחסי? רומן זדורוב זכאי לרצות זוגיות מתוך שלמות עצמית לקבל ביטחון התכונות שלך כאדם דברים שכסף לא יכול לקנות הפחד הגדול ביותר להתמודד עם פחד ממחויבות איך להאמין בעצמי? איך להשיג ביטחון עצמי? הוא אוהב מישהי אחרת למה הוא חושב שאני לא אוהב אותו? הדרך היחידה אל האושר האם ניתן להיות מאושר כל הזמן? איתי קשר מיני שינוי המשיכה המינית קבלת החלטה בריאותית איך להחליט החלטה? פתרון בעיות באופן עקיף התמודדות עם טורדנות פעילות על מוטיבציה לחץ יוצר מוטיבציה לעשות יותר שיווק לקוח לא מאמין לאיש המכירות לגרום לילד לרצות ללמוד חינוך ילדים אלימים למצוא מורה רוחני כתיבה רוחנית הפרעה נפשית בעקבות לימוד ברסלב תרופות פסיכיאטריות לגרום לאקס לסלוח לך סיפורים על אקסית שינוי חשיבה באמצעות אימוני כושר שריר מוארך קורונה ואמונה באלוהים לא מספיק להיות אלוהים לשמור על הארה שנעלמת חוויה של הארה להיות אלוהים וישויות בחלום להיות אלוהים בכוחות עצמך אין לי מספיק כסף לרכוש בזול לשמור על ערך הכסף משמעות החיים שגויה משמעות החיים של הדתיים למה אני לא חיובי? ליהנות משעורי הבית חופש הבחירה שתילת מחשבות ובחירה חופשית העולם קדמון או מחודש נוח לו לאדם שנברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, אימון אישי טלפוני, מורה רוחני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 04_12_2025 השעה 14:13:21 - wesi4