ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 4 ✔מנגד, אני צריך את "המאור הקטן" בשביל לגדר דרכו את אזור המידע ולהאיר את נתיביו... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 4 - חלק 4
מנגד, אני צריך את "המאור הקטן" בשביל לגדר דרכו את אזור המידע ולהאיר את נתיביו אך לא בשביל לעבוד בפועל באזור הזה "ולשחק" בנתוניו... מטרת "הארת" הנתונים באזור הזה הוא להשאירם עבורי במצב הכן באופן שאושיט את היד למחרת בבוקר ואקטוף אותם או חלק מהם, מכאן מקור תחושת "השליטה" שלי גם באזור החשוך האין - סופי המשתרע על פני הלילה. לכן "הכוכבים" מנצנצים לאור הירח - כעוד נתונים שמאירים מרחוק מתוך האזור החשוך והאין סופי הזה - אך לא כמאורות בפני עצמם... האדם עוד לא זיהה את "הכוכבים" מקרוב, לכן הם עוד לא הגיעו למעמד "מאור" שישמש את האדם בחיפושו אחר מידע אחר, ולכן נעדרה מילת התואר "מאור" מהכוכבים.

אם כן, תודעת האדם עוד לא זיהתה את המידע הנישא על גב הכוכבים, אך כן מידע זה עומד עם יתר המידע ביקום לרשות האדם, ויכול ויום בהיר אחד יזהה אותו... היינו ישתמש בו ויצרפו למחוז העשייה שלו. לכן כתב המחבר "ויעש אלהים... (גם) ואת הכוכבים", כלומר "העשייה" הזו עומדת לרשות האדם במצב הכן, ועל "האפשרות" הזו למדנו מתוך המאור הקטן. זוהי בעינה משמעות שני המונחים "גידור המידע", ו - "השליטה בערימת המידע" ע"י גידור גבולותיו.

באופן הזה ניתן להבחין שכל המונחים הקושרים את התודעה לעשייה - מתיישבים הם באופן מדוייק עם "הדוגמה" שהשתמש בה מחבר התורה - "הארץ". דוגמה זו נכונה היא ומדוייקת לגבי התודעה האנושית ויחסה למאורות הגדולים, ולכדור הארץ שני מאורות: מאור השמש העצום, המאור הצנוע של הירח, וגם הכוכבים.

באופן הזה מתחברת התודעה האנושית עם כל רעיון ועם כל שרשרת - מידע חלקית מהיקום, ולכל רעיון שני מאורות גדולים ומוגדרים ולצידם מערכת כוכבים אין סופית.

גם לגלגל שני מאורות גדולים: מאור גדול שלאורו התפתח הגלגל והרשימה שמתחתיו, ומאור קטן שהאיר לאדם את מתחם חזונו ואת יתר הרשימה שמעל לגלגל. וכאשר התודעה האנושית עובדת בפועל לאור שני המאורות האלו, או אז גם הכוכבים יבצבצו מתוך מתחם החזון ויבשרו לתודעה על קיומם: "גם אנחנו פועלים בשורותיך וחלק מחזונך האין - סופי... עוד תגיעי ותזהי אותנו ואת פועלינו בהמשך".

משה רבינו כינה את הכוכבים האלה "פטר שגר בהמה" - בכורות שאין להם דורש אך סימניהם ניכרים בשטח.

כך כל תיאוריה, תורה, עיקרון, נוסחה, שיטה, השקפה, הלכה, סברה, הנחה, רעיון, מחשבה, אמונה, הערכה, השערה, תפיסה, או דעה, לכל אחת מאלו שני מאורות גדולים וכוכבים אין ספור שפועלים בשורותיה.

- כמה כוכבים ולאן יובילו? עד לאן יגיע הגלגל שלי...

- הבט - נא השמימה וספר הכוכבים - אם - תוכל לספר אתם, ויאמר לו - כה יהיה זרעך. (בראשית טו)

[זרע: הזרע אשר זרעת - לא הפרי עצמו.. הרשימה שמתחת לגלגל]...

השאלה שנותרה בשטח היא: ואיך התודעה מתחזקת את שני המאורות באופן שימשיכו להאיר כל הזמן מבלי להתמהמה או לעצור? והרי בלעדיהם גם הכוכבים יפסיקו לבצבץ מתוך השמים וגלגלי הזמן יעצרו מלכת, כי ללא עשייה אין תוקף לזמן - דבר שיוביל בהכרח לקריסת התודעה...

וזו תשובת מחבר התורה לשאלה עקרונית זו:

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ולמשל ביום ובלילה, ולהבדיל בין האור ובין החשך, וירא אלהים כי - טוב.

כאן השתמש מחבר התורה בפועל חדש "לתת" שערכו הספרותי בתורה: "למכור". הייתי רוצה לעמוד על הפועל המקורי הזה (לתת) שבאמצעותו ניתן לרדת אל עומק תשובת המחבר לשאלה העקרונית שלעיל.

ביוני 2007 עמדתי במסגרת חיבור שכתבתי - "מידע" - על שני הפועלים "לתת ולקחת", ומתוך חשיבות הפועל "לתת" בקונטקסט שלנו - אני רואה לנכון להביא מתוך החיבור את הקטע המלא שבהקשר כלהלן:

שני מונחים מקבילים ישנם בתורה - "לתת ולקחת" המבטאים את שני המונחים העתיקים ביותר "למכור ולקנות" שהשתמש בהם האדם הקדום "בסוחר החליפין" - שיטת מסחר המבוססת על החלפת סחורות בין האנשים: תן לי עז וקח במקומו שק של קמח... שיטה זו השתכללה עם הזמן, כאשר גילה האדם את המטבע שעזר לו לסחור באופן יעיל יותר, זאת כי יכל באמצעות המטבע לאמוד את סחורותיו באופן יותר מדויק: תן לי שישה מטבעות אם ברצונך לקנות ממני את העז, ותמכור לי במטבע אחד בלבד שלושה קילו אורז, הוא לא היה מחויב לקחת שק אורז שלם עבור העז... זהו בסיס ההתייעלות בשיטת סוחר החליפין הקדומה. כך נוצר המטבע ועימו נוצרו שני פועלים חדשים: למכור ולקנות.

אולם התורה נותרה נאמנה למונחים הישנים "תן" ו "קח" כי הם ביטאו נאמנה את רצון האדם: שמואל נתן את העז שלו לראובן ולקח במקומו שק של אורז. במילים אחרות, העז היה של שמואל, והוא רצה לתת אותו לראובן מתוך מחשבה תחילה. הוא ראה לנכון לעשות את העסקה הזאת עם ראובן, ולקחת במקום העז את שק האורז שהיה זקוק לו.

הפועלים, נתן ולקח ביטאו לעומק את התרחשות הדברים. שמואל נתן את העז שהיה ברשותו, הוא הוציאו מרשותו והעבירו לרשות ראובן - מרצונו הטוב. במקביל הוא לקח מראובן את שק האורז, לקח אותו לרשותו. במילים אחרות, שמואל גם ראובן מכירים בשני הפועלים "לתת ולקחת" אשר חייבים להתקיים על פי סדר מוסכם ומתוך רצון הדדי מוסכם. יש כאן רצון לתת, ושני לקחת. לתת ולקחת בלב שלם.

ובכן, באו שני המונחים החלופיים "למכור" ו "לקנות", והתיימרו להחליף את אחיהם התאומים "לתת" ו "לקחת", בתואנה כי מבטאים הם באופן יעיל יותר את "רצון" האדם: בעזרת המטבע אתה יכול לקחת ולתת באופן מהיר, זריז, חלקי, שלם, יעיל... ולכן, טענו בתוקף חברי האקדמיה ללשון מודרנית, אל תקרא מעכשיו "לתת" כי - אם "למכור", ואל תשתמש יותר בפועל "לקחת" כי - אם באחיו המודרני "לקנות".

וכך היה. האדם עבר אל המטבע העובר לסוחר, ואל שיטת המסחר היעילה שהתנהלה בחסותו. הוא מכר מהר, קנה מהר, פשוט החליף מטבעות...

וכאן בחתך הסטורי זה קרה דבר שאף אחד לא שם לב אליו - מלבד התורה... שני הפועלים הטריים "לקנות ולמכור" שראו אור בחסות המטבע - נשחקו מהר מדי... קרתה נסיגה פיתאומית מהערך שהתיימרו להציג. הקניה התרחקה מערך "הלקיחה" הקדומה, והמכירה כבר לא ייצגה את "הנתינה" של פעם...

הכל הלך מהר, החלפת המטבעות, ההחלטה על קיום העיסקה... פעם היו נותנים את הלב לכל פרט בעיסקה, וכשהייתי מחליף עז בשק קמח - הייתי נותן את ליבי ונפשי לעסקת החליפין שעומדת לפני: האם כדאי לי לוותר על העז? האם אני זקוק לשק הקמח? ואף אם כן - האם שווה לי העיסקה? אופי המסחר שביטאה העיסקה - נעשה מתוך מחשבה תחילה ובלב שלם: החלטתי לתת את העז שלי ולקחת במקומו שק של קמח. משמעות הפועל לתת ולקחת היתה מלאה.

אולם קל היום לראובן למכור את העז שלו, בסך הכל צריך לבקש עבורו מספר מטבעות... אין את השיקול המשני של הצורך בקמח, ואת ערך הקמח בהשוואה לעז... אומנם גם כאן קיים גורם השיקול: האם שווה למכור בשמונה או בעשרה מטבעות...? אולם "הלחיצה" על כפתור ההחלטה - נהיר יותר, זמין יותר, קליל... קל יותר להחליט "למכור" את העז בעשרה שקלים, מה עוד אם מישהו מציע לך 11 שקל או 12...

באופן הזה אתה עלול לעמוד מול חרטה "מוזרה" כי באמת ובתמים לא "רצית" למכור את העז, פשוט התפתית... או היית לחוץ לכסף ומכרת בזיל הזול... או שהתמכרת לריח הכסף הממכר והעדפת לשים בכיס מצלצלין... כאן בדיוק, בנקודה הסטורית זו, חלה שחיקה במשמעות הנתינה והלקיחה, וכאמור אף אחד לא שם לב לאבחנה הזאת - מלבד התורה.

לציין ולהדגיש, אינני מנסה למתוח ביקורת על צורת השימוש בשני הפועלים החדשים, ולא על האקדמיה העברית ואף לא על כניסת המטבע לשוק המסחר, וגם מחבר התורה לא ביקש להוריד את שני הפועלים החדשים ממצבת הפועלים התקנית, נהפוך, הוא עשה שימוש באבחנה הזאת - היינו בשני הפועלים החדשים, במטרה להסב את תשומת ליבנו למוטיב האינפלציוני שחל בערך הנתינה והלקיחה. את האבחנה האחרונה זו אני זוקף לזכותו של בני בכורי ארז, ומעשה שהיה כך היה.

היום יום שני 04 יוני 2007. שלשום בצהרי יום שבת, בדרך חזרה הביתה לאחר תפילת שחרית, מלווה בשני ילדי ארז הבכור וגידי הקטן והבלתי נלאה.

פתח ארז ואמר: אבא תשאל אותי איזה שאלה מחיי שרה.

להבנת בקשת ארז אני חייב לספר לכם סיפור רקע... ארז לקח את התנ"ך בתקופה האחרונה כפרויקט לכל דבר... הוא החליט ללמוד את הספר המעניין הזה לעומק, בכוחות עצמו, והתחיל לפני כשבועיים... ויום אחד קם וביקש מאימו לקנות לו את התנ"ך עם תרגום לספרדית, הוא נולד, בעוונותי הרבים, בפנמה... העברית שלו טובה, בבית מדברים רק עברית, אולם וליתר ביטחון - שיהיה גם תרגום לספרדית...

"בקשתו" ממני בצהרי יום שבת שעבר, רמזה לי שני דברים: "אני עדיין עם הפרויקט שלי ולוקח אותו ברצינות", וגם "היגעתי כבר עד פרשת חיי שרה, איך ההתקדמות שלי?"... הוא רוצה שאלה מחיי שרה, ובכלל רק יצאנו השבת מ - בהעלותך... מאיפה אני אביא לו שאלה מחיי שרה!?

כן, אני מודה באשמה... מפעם לפעם אני "מזריק" להם חידוש פה ושם מחידושי... וכבר מסתובב במערכת הדם שלהם הרבה מהחומר הזה... הם כבר מחוסנים למשל מהנחש הערמומי שדיבר עם חוה ופיתה אותה... לפני הרבה חודשים, כאשר עסקתי בפרק חטא אדם הראשון, שיתפתי אותם בגילוי שלי אודות הנחש, וגם זה היה ביום שבת יפה אחד... וכך, אף לגידי הקטן כבר אין ספק, שהנחש לא מנהל שיחה ולא מדבר, אלא זוהי תכונת "הנחש" שבאדם: הניחוש, הספק הערמומי - הוא הוא הנחש אליו כיוונה אותנו התורה. חוה אימנו דיברה עם עצמה בסך הכל...

מטבע הדברים, עם ארז הבכור אני "יורד" לעומק יותר מאשר גידי ושרה... וכך בכל שיחת חולין תנכית שלנו, הוא התרגל לשאול אותי: אבא, זה ההסבר "העמוק" או "הרגיל"?

מקרא: רגיל = הסבר "מקובל", עמוק = הזרקה של "מונח" חדש... כך שיתפתי אותו בחידוש שלי אודות "מבול" נוח... אודות גן - עדן והחיים הבלתי מוגבלים במרחבו. ארז כבר מבין את מונח "החיים" הבלתי מוגבלים והקשר שלהם ל - "גן העדן" הבלתי מוגבל... הוא יודע שגן העדן נמצא כאן אצלינו על האדמה היציבה שאנו עומדים עליה בשתי רגלינו, גן העדן אינו ניצב בשמיים. הוא יודע עוד את משמעות המונחים "עץ", מידע, מים, אינפורמציה... אדם הראשון לא נענש על כי אכל פרי... לשום אדם לא מגיע עונש על אכילת פרי עץ. השורות האלה בשבילי הן מעין תיעוד לרומן מאוד יפה עם ארוזי.

ובכן ארז רצה שאלה מחיי שרה - כאן ועכשיו. ניסיתי לגייס את הזיכרון שלי מחיי שרה, והיגעתי למעט מאוד חומר... מה אשאל אותו? שאלתי אותו על המנייק המתחסד עפרון, שניצל את כנות אברהם ולקח מאיתנו ארבע מאות שקל כסף! כן מאיתנו, זה הכסף שלנו שסבא אברהם צריך היה להוריש לנו... שאלתי אותו: למה אתה חושב שעפרון התנהג לא יפה...? והוא ירה את תשובתו כחץ:

כי הוא איש שפל אבא! הוא שיחק אותה וכאילו מה זה כסף בין ידידים - ובסוף הציע את המחיר הגבוה ביותר כי ידע מראש שיקבל... ואכן הוא ביקש וקיבל. התנהגותו שפלה - לא בגלל המחיר המוגזם שביקש, אלא בגין האווירה הידידותית שהשרה לכאורה, וכאילו לא משחק בשבילו כסף... אך סוף מעשה במחשבה תחילה: הוא השרה את האווירה הידידותית הזו, אך למעשה זו היתה אווירה מלאכותית שביקש לנצלה בשביל לבקש עבור שדהו את המחיר הגבוה ביותר, וזו התנהגות בלתי אצילית בעליל ובלשון המעטה...

עד כאן תשובת ארז, והרגשתי את אכזבתו משאלתי השטחית... הרגלתי אותו לשחות עמוק ואני מציע לו כאן בריכת ילדים... הרגלתי אותו לתרבות רעה וזו התוצאה...

לפתע, פשוט לפתע באה הגאולה! והצילה את כבודי. נזכרתי בנושא האחרון שהעסיק אותי בימים האחרונים אודות "קניה - מכירה"... או אז פרשתי לפניו את הפח בצורת שאלה, וכאילו הכנתי אותה מבעוד מועד...

שים לב איתי ארז, אנו עדים כאן לתיעודה של עסקה מסחרית לכל דבר. מישהו ביקש לקנות חלקת מקרקעין, חיפש לו חלקה מתאימה ומצא. הוא הלך לבעל הבית וביקש לקנותה. בעל הבית היה ממזר, ניסה להתחכם והצליח, נכון להגיד שהקונה איפשר לו להצליח כי פשוט היה לו אינטרס לסגור את העסקה בכל מחיר, הוא התביית על החלקה הזאת וסיבותיו עימו, ופשוט הצהיר בריש גלי כי הוא מוכן לשלם עבורה כל מחיר. אברהם אבינו דווקא לא התנהג כאן כסוחר ממולח, אלא כאציל שפתח את ליבו ואת כיסו, והיה מי שינצל את האצילות הזו... אולם ושוב, זוהי עדות למסמך מקורי של קניה - מכירה, ולפנינו תיעוד אמין לנוהל קיום עסקה מסחרית תקנית של הימים ההם.

- ארז: ומה השאלה?

- אני: תן לנשום... אתה קראת את הקטע הזה לעומק לטעמך, קטע המתעד, כאמור, עסקה מסחרית לכל דבר. ובכן, האם שמת לב למשהו מוזר בקטע הזה?

- לא. מה כוונתך אבא?

- האם שמת לב שלאורך כל הדו - שיח בין אברהם ועפרון, היינו בין הקונה למוכר, אין ולא נזכרת ולו פעם, אחת משתי המילים "למכור" או "לקנות"? זה לא נראה לך מוזר - לאור תיעוד עסקה מסחרית ומסמך מסחרי של קניה - מכירה?

- נכון, הם השתמשו, עד כמה שאני זוכר בפועלים לתת ולקחת. אבל מה ההבדל?

- הבדל עצום!

כאן שרדתי לו את ההסטוריה של עסקות החליפין הקדומות, איך נכנס המטבע אל המגרש, ואיך הביא עימו את שני הפועלים החדשים היעילים - למכור ולקנות, איך חלה "השחיקה" במונחים המקוריים (לתת ולקחת) של עסקות החליפין, וגם סיפרתי לו אודות המטבע הזמין של ימינו, האחראי ללחיצה הקלה על כפתור המכירה או הקניה...

העסקה הזו שתועדה בתורה בין אברהם אבינו לעפרון החתי, המשכתי לספר, הינה עיסקה אמיתית של נתינה ולקיחה למרות ועל אף הזיג זג של עפרון המתחסד, כי הרי ובסופו של דבר - עפרון "נתן" את השדה שלו לאברהם והעביר לו בעלות מלאה לעיני כל בני עמו... הוא נתן בתום העסקה את השדה לאברהם בלב שלם ובנפש חפצה.

למיותר לציין כי גם אברהם אבינו לקח ממנו את השדה ושילם עבורה בלב שלם ובנפש חפצה... התורה ניסתה להגיד לנו, דרך הפועלים האמיתיים של "נתן - לקח" ששימשו את המחבר בפרק הזה - שהעיסקה ההדדית הזו התקיימה בפועל, מתוך רצונם המלא של שני הצדדים.

ארז היה מבסוט על שהצליח להשיג גם את "העומק" הזה, לשים בכיס ולצרפו לאוצרו...

היגענו הביתה, וכרגיל אני דוחק בהם לקדש ויש להם כתמיד את כל הזמן שבעולם, וכאילו רק אני על קיבה ריקה... וכמו שהתרגלתי - צעקה וכולם על שולחן הקידוש, אולם הפעם היה מורד אחד ושמו ארז! אני משכלל את הצעקה שלי ומקדיש אותה הפעם רק לארז, אולם הוא בשלו ומבקש בשיא השקט ארכת זמן "אבא, רק דקה, תן לי לגמור שנייה את זה..."

התקרבתי לראות את הדבר הזה שמחזיק בו ארז, השווה מרד של ממש! ועיני נפלו על התנ"ך שלו, כאשר עיניו נעוצות בפרק כג' של בראשית של תיעוד עסקת אברהם - עפרון...

- אז מה ארז, אתה בודק אם זיכרונך לא בגד בך ואכן השתמשו רק בפועלים לתת ולקחת...?

- כן אבא, גם לי וגם לך מותר לטעות...

- נו, אז טעינו?

- כן! תתפלא לשמוע!

- והטעות...?

- כאן אבא! אתה אומר שהתורה "החליטה" ללכת רק על הפועלים התקניים של "לתת - לקחת", ולוותר על הפועלים "הקלים" החלופיים של "לקנות - למכור" יען אינם מבטאים את העומק הנכון של מוטיבי העיסקה... נכון?

- נכון. קלטת את הפרנציפ. עכשיו אפשר לקדש?

- אני חושב שיש כאן אי - דיוק - בלשון המעטה...

- רק לאחר האוכל ידידי...

אכלנו וקידשנו. הישר לאחר האוכל התלבש ארז על התנך שלו, ושקע בו... לאחר דקות:

- בבקשה אבא - מצביע על הסיפא של פרק כה' של בראשית:

כט ויזד יעקב נזיד, ויבא עשו מן - השדה והוא עיף. ל ויאמר עשו אל - יעקב, הלעיטני נא מן - האדם האדם הזה - כי עיף אנכי, על - כן קרא - שמו אדום. לא ויאמר יעקב: מכרה כיום את - בכרתך לי. לב ויאמר עשו, הנה אנכי הולך למות, ולמה - זה לי בכרה. לג ויאמר יעקב, השבעה לי כיום, וישבע לו, וימכר את - בכרתו ליעקב. לד ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים, ויאכל וישת, ויקם וילך, ויבז עשו את - הבכרה. (בראשית, כה')

- תודה על הערתך ארז... כאן טמונה למעשה "אבחנת התורה" שדיברנו עליה... התורה עשתה שימוש גם בשני הפועלים "הקלים" במקרה הנכון ובמקום הנכון - במטרה להסב את תשומת ליבנו למוטיב האינפלציוני בערך הנתינה והלקיחה שביטאו שני הפועלים החלופיים...

עשו לא חשב הרבה... גם לא לעומק... הוא שלף מהמותן... הוא מכר... התורה ביקשה להדגיש לנו כי עשו מכר את הבכורה שלו - לא נתן... ואף יעקב השתמש בפועל "למכור" כאשר ביקש מעשו לוותר לו על הבכורה.

יעקב הכיר בעובדה כי אינו יכול לבקש מעשו "לתת" את הבכורה, כלומר הוא לא יכל לצפות ממנו "לנתינה" בלב שלם ובנפש חפצה... הוא רק יכל לבקש ממנו למכור... ומעבר לזאת, יעקב הכיר את נפש עשו "הקלה" וידע כי עשו מסוגל לקיים אך עסקאות לאייט... עסקאות מהירות, קלות, מפתות... ואכן הוא פנה אליו בהתאם ובמדויק:

ויאמר יעקב: מכרה כיום את - בכרתך לי...

מאידך, חלקו של יעקב בעסקה נעשה בנתינה, כי יעקב לא יודע "למכור", אין בארגז העבודה שלו את הכלי הזה, הוא יודע "לתת":

ויעקב נתן לעשו לחם ונזיד עדשים... הוא נתן לו בלב שלם.

לסיום, התורה לא "שכחה" לתת את דעתה על חלקו של עשו בעסקה... והיא בזה לו:

ויבז עשו את - הבכרה - וניתן במקביל לציין: וימכור עשו את - הבכרה... בזאת היא רמזה לנו, כי שני הפועלים "ויבז" ו "וימכור" - באותו הרובד פועלים.

בזאת סיימתי את תשובתי לארז, ולא שכחתי לצרף את הודאתי הכנה לפניו: "ללא אבחנתך הביקורתית לכאורה, לא הייתי מגיע אל התימוכין לאבחנת התורה בין שני זוגות המונחים... מגיע לך טפיחה על השכם, וגם זפטה על שאכלנו באיחור בגללך..."

כטווס נפוח בתקופת החיזור, התקרב ארז שוב לעברי ובידו ספר התנך הבעייתי שלו שממאן לסגור אותו...

- אבא, אני חושב שמצאתי עוד תימוכין לאבחנתך!

- כוונתך - לאבחנת התורה.

- כן לאבחנת התורה, בבקשה:

כו ויאמר יהודה אל - אחיו: מה - בצע כי נהרג את - אחינו, וכסינו את - דמו. כז לכו ונמכרנו לישמעאלים, וידנו אל - תהי - בו, כי - אחינו בשרנו הוא, וישמעו אחיו. כוח ויעברו אנשים מדינים סחרים, וימשכו ויעלו את - יוסף מן - הבור, וימכרו את - יוסף לישמעאלים, בעשרים כסף, ויביאו את - יוסף מצרימה. (בראשית, לז)

הם היו מפוקפקים, מעורערים, לא כל כך רצו "לתת" אותו... הוסיף ארז המנופח, ואם אני זוכר טוב, הם גם התחרטו אחר כך על "המכירה"... לכן דייקה התורה והשתמשה בפועל הנכון: וימכרו את - יוסף לישמעאלים... - לא נתנו אותו.

- וכל מילה מיותרת. תודה ארז.

עד כאן. וזה הזמן לחזור אל הסיפא של התמונה הרביעית, דרכה ביקש המחבר לענות על השאלה שהתעוררה, וזה הנוסח שלה:

איך התודעה האנושית מתחזקת את "שני המאורות" באופן שימשיכו להאיר כל הזמן מבלי להתמהמה או לעצור? והרי בלעדיהם גם הכוכבים יפסיקו לבצבץ מתוך השמים וגלגלי הזמן יעצרו מלכת, כי ללא עשייה אין תוקף לזמן - דבר שיוביל בהכרח לקריסת התודעה...

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ, ולמשל ביום ובלילה, ולהבדיל בין האור ובין החשך. - זו תשובת המחבר.

בתשובה זו וכאמור, השתמש המחבר לראשונה בפועל "ויתן" שערכו הספרותי בתורה: "וימכור". החליף את הדבר באחר, המיר את הדבר, נתן את הדבר על מנת לקבל אחר במקומו.

ויתן אתם - את שני המאורות.

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים - התודעה האנושית ראתה כל הזמן את מוטיב "השליטה" כדבר שילווה אותה בכל שלב וצעד, החל מהרגע הראשון כאשר חפנה את החופן הראשון שלה מערימת המידע, וביקשה למשול בכל חבילת המידע דרך גידור החבילה הזו, והינה עקב החופן הזה נוצר הרקיע ועימו נוצרו שני אזורים - עליון ותחתון. היא ראתה ברקיע שנוצר כסמל לשליטתה המתמדת בכל ערימת המידע, כי הרי חילקה באמצעות הרקיע את מלוא ערימת המידע לשני אזורים מוגדרים הנתונים לשליטתה המתמדת והמוחלטת, בכל רגע נתון יכולה לזהות רצף חוליות ולקטוף אותן מלמעלה - משמע להושיט את היד למעלה ולהוריד את החוליות למטה, אל המציאות. זו תמצית שליטתה המוחלטת בערימת המידע.

והינה הופיעה התמונה המורחבת הרביעית, וביצבצו מתוכה המאורות... ובעצם, נוכחה התודעה כי לא חופן של מידע הפקידה בשמים כי - אם מאורות! דהיינו וכאשר חפנה התודעה האנושית את החופן שלה מערימת המידע וזיהתה רצף של חוליות מידע, היא בנתה לה בעצם מאורות שימשיכו ויאירו לה את שני האזורים אשר ביקשה למשול בהם. רצף החוליות בעצמם - הם המאורות שימשיכו להאיר כל עוד והתודעה תמשיך לרצות את מאורם.

היה ותזהה עוד רצף של חוליות - אזי משמעות הדבר היא שיצטרפו לחגיגה עוד ועוד מאורות לצד המאורות הישנים שכבר נכנסו לפעולה, או אז האזור יתמלא בזרקורים שיאירו את השטח על שני אזוריו - כל עוד והתודעה תרצה במאורם.

אם כן, מילת המפתח היא "כל עוד והתודעה תרצה במאורם" - תרצה ימישכו להאיר, תרצה יפסיקו את מאורם והיא תקרוס. השאלה היא, מה היא הגדרת הפועל "תרצה"?

מחבר התורה הגדיר עבורינו במדויק את הפועל הזה: תרצה - משמע תתן, תחליף את מרכולתה, תמיר אותה בדבר אחר, תתן את הטובין של מרכולתה על מנת לקבל במקומם טובין אחרים.

מחבר התורה הקפיד להשמיע לי את ההגדרה המדוייקת - לא ההגדרה הקרובה גם לא הדומה...

תרצה - משמע תתן, תתן בלב שלם, תחליף את הסחורה בלב שלם ובנפש חפצה מבלי שמץ של היסוס... לכן הוא הקפיד לפסוח על הפועל "למכור" שנקשר למטבע עובר לסוחר, ולא תמיד הסוחר רוצה את אותו המטבע עבור מרכולתו, לפעמים הוא רוצה להחליף את מרכולתו דווקא באורז...

סיכומו של הדבר: התודעה זיהתה ברגע זה רצף של חוליות מידע, והינה זה עתה נולדה לנו שרשרת מידע חלקית בעלת חוליות רצופות שהצטרפה למציאות - אך עדיין לא הפכה למאור. רצון התודעה להחליף את השרשרת החלקית הזו שבידה במידע אחר - הוא זה שיהפוך אותה למאור.

משה רבינו כינה את הפועל שמגרה את הרצון הזה ב - "לפדות". התודעה מבקשת לפדות את המידע שבידה במידע אחר, היא מבקשת שהמידע שזיהתה בשרשרת הספציפית הזו - ישמש עבורה כמאור למידע אחר - משמע שתחליף את המידע הספציפי הזה ותקבל מידע אחר תמורתו. להמיר את המידע של הגלגל במידע אחר, לפדות את המידע. כך ראה משה רבינו את "הרצון" שיפעיל את מכונת החיים. מחבר התורה ראה את התודעה נותנת את המידע שבידה, גם מוכרת גם קונה... וכל עוד עסקת החילופין הו מתקיימת - המאור קיים על שני ערוציו: העליון והתחתון.

באופן הזה תיאר המחבר את מכונת החיים, ותוך כדי כך הפיג את החשש מעצירתה...

ויתן אתם אלהים ברקיע השמים, להאיר על - הארץ - אל חשש, היא לא תעצור... כל עוד והתודעה נעה בשבילי התמונה בתנועה סיבובית... כל עוד ומגיעה בתנועה סיבובית אל כל חלק בחילזון ומכל נקודה אשר עליו...

במילים יותר מפורטות לבעלי הזיכרון הקצר שבקירבנו - כל עוד ומתוך שרשרת המידע אשר זיהתה התודעה על הארץ, מייצרת את הכלים להמשך מסעה במרחב, כלים שיאירו לה את המרחב ואת הארץ כאחד.

ולמשל ביום ובלילה - אל חשש... היא לא תעצור כל עוד ושני המאורות מגוייסים לשאיפתה בלמשול בשני חלקי המידע, בתחתון ובעליון, ביום ובלילה... לשני המחוזות הללו אין סוף.

ולהבדיל בין האור ובין החשך - התודעה לא תעצור את מסעה לעולם... כל עוד ומרחב שליטתה התפשט עד לאין סוף - עד סוף העולם וכלל אף את גבולות האור והחושך, גבולות שהופיעו בתמונה המקורית ופני התודעה עוד יגיעו אליהם.

היום והלילה - מייצגים שני אזורי מידע מוגדרים בתוך המרחב הכולל. שני אזורים אלה מוכרים הם לתודעה מבעוד מועד: כל מה שמתחת לארץ וכל מה שמעל הארץ. כל מה שמתחת לגלגל, וכל מה שמעל לגלגל. אומנם אינני מכיר את פרטי הרשימה שמעל לגלגל כי עוד לא זיהיתי את החוליות שלהם, אבל יצרתי כבר את הזיקה אליהם, יש לי גישה לתוכן הדברים, יש לי מושג במה דברים אמורים...

בעוד גבולות האור והחושך הם גבולות היקום במלואו, בהם כלולים כל אזורי המידע שביקום, גם של הגלגל ושל הארץ ושל כל סוגי המידע. גם הכוכבים "הבלתי מזוהים" שקרא להם משה רבינו "שגר בהמה" - נמצאים בתוך הגבולות הללו. גבולות האור והחושך הם גבולותיה של ערימת המידע המלאה והשלמה, היא השרשרת בת מיקשה אחת אין - סופית, היא היא שרשרת האם האחת והרצופה.

ולהבדיל בין האור ובין החשך - התודעה לא תעצור את מסעה לעולם... כל עוד ופניה אל התמונה המקורית, היכן רקעה את ההבדל בין האור לבין החושך.

וירא אלהים כי - טוב. מתוך התמונה זו שהוגדלה בפעם הרביעית עבורי, ממנה צצו המאורות והמועדים והימים והבכורות והכוכבים ושגר הבהמה ופטר כל רחם... מתוך התמונה המורחבת הזאת "חשה" התודעה האנושית את תחושת החיים, כי היא פגשה את המידע ועמדה על מהותו: טוב הוא לה.

או אז...

ויהי - ערב - נוצר הערב, תכונת ההתכוננות שמעידה על השליטה המלאה נוצרה! התודעה התכוננה בערב לקטוף מהתמונה המקורית את מבוקשה.

ויהי - בקר - ובעקבותיו נוצר הבוקר, בפועל. היא קטפה את מה שהתכוננה לו בערב...

באופן הזה יצרה התודעה האנושית במרחבה את יחידת הזמן המלאה, את היום השלם המשקף את התמונה המלאה. זה היום שהוגדל והורחב עבורי בפעם המי יודע מה...
הגזמה מוצר יקר מידי לימודים אקדמיים מטרה ביקורתי מה זה קיום ללמוד החלטה למה המוצר יקר איך לקבל החלטות טעויות הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר
...ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר והעניין הוא, כי האדם מחפש את האמת בהרבה נושאים, והאדם מתפלא למה הוא לא מוצא אותה. והסיבה לכך, היא משום שהאדם מצד אחד מחפש את האמת, אבל מהצד השני הוא גם מחפש את השקר. וכאשר האדם מחפש את האמת, בדרך של שקר, הוא כמובן לא ימצא את האמת (ואעפכ בסופו של דבר גם הוא ימצא את האמת בכל מקרה, אבל זה רק אחרי הרבה זמן וסבל רב בדרך). והעניין הוא, כי כאשר האדם מברר את האמת לגבי איזה דבר, על האדם לברר את האמת הזאת, בלי שתהיה לו שום העדפה כלשהי לגבי התוצאה של בירור האמת שלו. כי בדכ...
בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
...אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך האם ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר אני לא רוצה? כאשר אדם מביע התנגדות ואומר אני לא רוצה, עולה שאלה חשובה: האם אפשרי לשנות את דעתו, או שמדובר בעמדה סופית ומוחלטת? אליעד כהן מסביר שאכן ניתן לשנות את דעתו של האדם, אך הדבר דורש הבנה מעמיקה של מה עומד מאחורי אותה התנגדות. אנשים רבים טועים לחשוב שהביטוי אני לא רוצה הוא סופי. מדוע הם טועים? כי הם עצמם, כאשר...
איך להחזיר אקסית? איך לא להחזיר אקסית? איך להחזיר אהבה? איך להחזיר מישהו? איך מחזירים אקסים? איך להחזיר בת זוג? איך להחזיר בחורה? איך להחזיר גבר? החזרת אהבה, איך לגרום לאקס לחזור?
איך להחזיר אקסית? איך לא להחזיר אקסית? איך להחזיר אהבה? איך להחזיר מישהו? איך מחזירים אקסים? איך להחזיר בת זוג? איך להחזיר בחורה? איך להחזיר גבר? החזרת אהבה, איך לגרום לאקס לחזור?
...להחזיר אהבה? איך להחזיר מישהו? איך מחזירים אקסים? איך להחזיר בת זוג? איך להחזיר בחורה? איך להחזיר גבר? החזרת אהבה, איך לגרום לאקס לחזור? איך להחזיר אקסית או אקס בצורה נכונה? כשמישהו מנסה להחזיר את האקסית או האקס שלו, אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא להתמקד בעצמו - כלומר, ברגשותיו, בכאב שלו, בכך שהוא אוהב, מתגעגע, ומרגיש בחיסרון עקב הפרידה. רבים חושבים שככל שיספרו לבן או בת הזוג לשעבר כמה הם אוהבים אותם, כך האקס ירחם או יעריך אותם, וכתוצאה מכך ירצה לחזור אליהם. אך למעשה, לפי אליעד כהן, גישה זו היא בדיוק...
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
...התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד איך לעזור לאדם שמתמודד עם מחלה סופנית? כאשר אדם מגלה שהוא חולה במחלה סופנית, הדבר הראשון שהוא רוצה בדרך כלל הוא להמשיך לחיות. אבל איך באמת אפשר לעזור לאדם כזה, אם הדבר שהוא רוצה מכל לא ניתן להשגה? אליעד כהן מסביר כי העזרה האמיתית שאפשר להעניק לאדם כזה היא לא בהכרח לשכנע אותו להאמין שהוא יחיה, אלא לעזור לו להבין מדוע המוות מפחיד אותו, ומהו בדיוק הדבר שהופך את המוות...
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
...מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת איך אפשר ללמוד מכל דבר במציאות? הרבה אנשים מחפשים משמעות בחיים, מנסים להבין איך כל אירוע, מצב או חפץ קשורים אליהם באופן אישי. כדי להסביר את הנושא, אליעד הציג שאלה ששאלה מישהי במהלך ההרצאה: איך אפשר לחבר כל דבר שקורה בחוץ אל המציאות הפנימית שלי? כלומר, כיצד אפשר ללמוד ולהסיק מסקנות אישיות מכל דבר שמתרחש או נמצא מסביב. אליעד הסביר שיש שתי גישות לנושא הזה: גישה אחת, נקודתית ומוגדרת: בכל דבר במציאות ניתן למצוא משמעות...
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
...שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לפרש סיטואציות בתקשורת בין - אישית בצורה חיובית? אליעד כהן מסביר כי תקשורת בין - אישית מתאפיינת בכך שכל פעולה או אמירה של אדם אחר יכולה להיות מפורשת באופנים שונים - חיוביים או שליליים. הסיבה לכך נעוצה בכך שיש הבדל בין עובדות לפירושים. כאשר מתרחשת פעולה או נאמר משהו, העובדה עצמה אינה מכילה משמעות מוחלטת, אלא אנחנו אלה שמעניקים לה משמעות דרך הפרשנות שלנו. לדוגמה, אם מ
טוב בלי רע, הכל טוב, רע בשביל טוב, עולם שכולו טוב, אחדות ההפכים, מחויב המציאות, לא לדעת כלום, אין שאלות
טוב בלי רע, הכל טוב, רע בשביל טוב, עולם שכולו טוב, אחדות ההפכים, מחויב המציאות, לא לדעת כלום, אין שאלות
...שכולו טוב, אחדות ההפכים, מחויב המציאות, לא לדעת כלום, אין שאלות האם רע חייב להתקיים כדי להרגיש טוב? אליעד מתייחס לתפיסה נפוצה, לפיה הרע קיים במציאות כדי לאפשר לנו לחוש ולהעריך את הטוב. אנשים רבים סבורים כי ללא רע, לא נוכל לדעת שטוב לנו, משום שאין לנו למה להשוות את התחושה הזו. הוא מסביר שתפיסה זו נשמעת לכאורה הגיונית בעולם הנוכחי, שבו אכן ההנאה מדבר מסוים מותנית לעיתים בחסרונו קודם לכן. לדוגמה, אדם רעב מעריך אוכל יותר מאדם שאינו רעב כלל. אך אליעד מתעקש כי זוהי טעות לחשוב שהמציאות בהכרח בנויה בצורה...
הספר להיות אלוהים - שכל או רגש - מה ההבדל ביניהם, חיזוי עתידות, ניבוי העתיד, גבול השכל, גבול הרגש, אחדות השכל והרגש
הספר להיות אלוהים - שכל או רגש - מה ההבדל ביניהם, חיזוי עתידות, ניבוי העתיד, גבול השכל, גבול הרגש, אחדות השכל והרגש
...אלוהים - שכל או רגש - מה ההבדל ביניהם, חיזוי עתידות, ניבוי העתיד, גבול השכל, גבול הרגש, אחדות השכל והרגש מה ההבדל בין שכל לרגש? אנשים רבים בטוחים שיש הבדל ברור ומוחלט בין שכל לרגש. רובם יאמרו שהשכל מבטא הבנה הגיונית ולוגית, ואילו הרגש מתאר תחושות סובייקטיביות כמו אהבה, שמחה, פחד או כאב. אך לפי אליעד, ההבדל בין שכל לרגש הוא הבדל מדומה בלבד, כיוון שבמהותם הם דבר אחד ויחיד. השכל והרגש הם בעצם מנגנון אחד משותף. אליעד מסביר זאת דרך הטענה שכל מה שאדם מבין בשכלו הוא תמיד מבוסס על תחושה ורגש, ושכל תחושה...
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
...אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו? וכאן אבאר עוד גישה, לאיך באפשרותך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות. והרעיון הוא, שבן אדם רוצה שיהיה לו טוב. ובן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, יותר מכל...
האם המציאות מושלמת? מהי המציאות האמיתית? האם תמיד יש חיסרון? האם יש מציאות בלי חיסרון? האם אין וחסר זה אותו הדבר? מהי שלמות? האם הכל מושלם? אולי הכל מושלם? מהי מציאות מושלמת?
האם המציאות מושלמת? מהי המציאות האמיתית? האם תמיד יש חיסרון? האם יש מציאות בלי חיסרון? האם אין וחסר זה אותו הדבר? מהי שלמות? האם הכל מושלם? אולי הכל מושלם? מהי מציאות מושלמת?
...המציאות האמיתית? האם תמיד יש חיסרון? האם יש מציאות בלי חיסרון? האם אין וחסר זה אותו הדבר? מהי שלמות? האם הכל מושלם? אולי הכל מושלם? מהי מציאות מושלמת? האם המציאות מושלמת? מהי המציאות האמיתית? האם תמיד יש חיסרון? ההרצאה מתמקדת בשאלה האם המציאות היא מושלמת, מהי המציאות האמיתית, והאם כל דבר חייב להיות חסר כדי שנוכל להגדיר אותו כשלם. אליעד כהן פותח את הדיון בשאלות שמזמינות את הקהל לחשוב על תפיסותיו לגבי המציאות והשלמות. החלק הראשון של ההרצאה מתמקד בהגדרת המציאות. אליעד מעלה את השאלה אם כל מה שאנחנו...
תקשורת - מהי תקשורת?
...חיים כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת הגדולה של אמצעי...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
...על שלום כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר לעשות שלום בר...
פרפרים הם חופשיים
...מאובדן ומנטישה. אנחנו מנסים לתפוס כל דבר יפה וטוב, שעובר בחיינו, מתוך חשש שאם לא נאחז בו הוא יאבד. מתאמצים לאחוז בעבודה שלנו, במשפחה, בחברים, במכרים, במחשבות שלנו, בדרך שבה בחרנו ללכת, באמונות שלנו ואפילו בתחושות שלנו. אך האם אנו יכולים לאחוז בכל אלו? ואף יותר מכך, האם אנו באמת רוצים לשמור ולשלוט בכל אלו? חישבו רגע על פרפר מרהיב שחולף לידכם, פרפר מלא בצבעים, בעדינות, ביופי, בתחושה של חופש ושל רוגע. אם תתפסו את הפרפר בידכם מה יקרה לו לפרפר? מה יקרה לאותם דברים שראיתם בו? פשוט, הפרפר יאבד מפרפריותו...
דימוי עצמי נמוך - מאמנת אישית
...נמוך - מאמנת אישית נטע (שם בדוי), בת 36, נשואה ואם לשלושה, הגיעה לטיפול עקב דימוי עצמי נמוך שהתבטא בתחומים רבים בחייה. בתחום המקצועי נתקעה שנים רבות בעבודה בה חשה שאינה ממצה את עצמה ואת כישוריה, אך העבודה הייתה נוחה מבחינת שעות ותנאים ואפשרה לה להקדיש זמן רב לשלוש בנותיה. כמו כן, נטע התקשתה לקבל החלטות, מתוך חשש לטעות. כל החלטה נתפסה בעיניה כהרת גורל, בין אם מדובר היה בבחירת בגדים ללבוש, מסגרת לבנות, או באיזה תחום מקצועי היא רוצה לעסוק. כתוצאה מכך, היא התקשתה להתחיל בפרויקטים ונטתה לדחות דברים עוד...
דליריום - מבוא
...מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות...
בגדים - הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים?
...- כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים? כאשר בוחרים בגד יש לקחת בחשבון את העובדה שהבגד מעביר מסרים, לכן, בבחירת הבגד הנכון יש לשקול בנוסף לטעם האישי גם את הצורך המקצועי. בארץ הולכת ורווחת יותר ויותר התופעה של שימוש בחליפות לעסקים. מכיוון שכמעט בכל מקום יש מיזוג אוויר אין סיבה שלא לאמץ הופעה מכובדת זו. בתהליך תכנון המלתחה יש לשים לב ולקחת בחשבון את הנתונים האישיים. צריך לדעת מהי העונה האישית והצבעים ההולמים אותנו (ראה כתבה הצבע כן קובע) ולהיות מודעים למבנה הגוף ולפרופורציות בין חלקי הגוף...
עיסוי תאילנדי - מבוא להכרת העיסוי התאילנדי
...מבוא להכרת העיסוי התאילנדי התאילנדים קוראים לעיסוי התאילנדי nuat paen boran שפירושו עיסוי עתיק. זו שיטה בת 1700 שנה ומאומנויות העיסוי וריפוי העתיקות בעולם. שיטה זו התהוותה במזרח הרחוק ושורשיה נעוצים ברפואה ההודית העתיקה (איורודה), יוגה, אקופרסורה, והעיסוי הסיני (אנמה). כל אלו הגיעו לתאילנד ושם שולבו למקשה אחת. יחד עם תזונה וצמחי מרפא, הוא מהווה את אחד משלושה עמודי התווך של הרפואה התאילנדית המסורתית. באותה עת, החלו נזירים מיסיונרים להפיץ את תורתו של בודהה ברחבי המזרח ועימם הרופא והיוגי שיוואגו. שיוואגו...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...ההסבר שהיהדות נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב דרכו להיטיב? יש פה צמצום רעיוני לתפיסת עולם שהכל טוב, לראות את...
ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?
...איך להתמודד? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?. יאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד? הפעם אני רוצה לדבר, על הנושא של הייאוש ושל מועקות. יותר ויותר אנשים בעולם חווים ייאוש, ומועקות. ויש שני סוגים של ייאוש. אחת היא שהאדם יודע ממה הוא מיואש, והייאוש השני האדם לא יודע ממה. ייאוש נובע מכל מרצון נסתר כלשהו, שהתת מודע, מודע לרצון הזה, והמודע אינו מודע לרצון הזה. וזה גורם לדכדוך, לריקנות ודיכאונות, חוסר הבנה ממה הייאוש. ולפני הרצון העצמי, היה רצון פנימי נסתר...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
...PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות. דוגמאות של תכניות טיפוליות לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לקוות או להתייאש מוכנות המדינה למשבר הקורונה יצירת תשוקה לא מוכן להתפשר בשורה רעה מורכבות סוגים של פחד להשתגע פחד מהתמודדות עם קשיים שנאה עצמית ולקיחת אחריות דימוי עצמי שלילי בגלל מחלת נפש איך נוצרת אהבה? איך להכיר מישהו שיאהב אותך בלי תנאים? אני עצוב להיות מאושר בשלמות האקסית חסמה אותי בוואטסאפ להשתנות כדי שהאקסית חוסר יכולת להחליט קבלת החלטות בנוגע לקורונה התמודדות עם אובדן ילד התמודדות עם חרדת בחינות ירידה במוטיבציה מה המחיר של הצלחה? מחזור מכירות לשדר מקצועיות מול הלקוח לא רוצה ילדים לשכנע ילד להתנהג לקבל עזרה רוחנית מורה רוחני כאלוהים האם מחלות נפש עוברות בתורשה? טראומה וסכיזופרניה הסיבה לכך שהאקס האקס פגע בי הדרכת מאמני כושר חשיבות הכושר בתהליך דיאטה הצמחונות של אלוהים אלוהים הוא טוב כל הזמן הדרך להארה לשמור על הארה שנעלמת לחזור להיות אלוהים להיות אלוהים ולשתף אחרים משקיע פסיבי בשוק ההון מה רמת הנזילות של ההשקעה? מטרת החיים בגן עדן אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים איך נוצרת התנהגות שלילית? מחשבות שליליות אני בוחר או לא... הגדרה של רצון חופשי מרכז היקום העולם נוצר יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מטפל טוב, גישור ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 27_10_2025 השעה 04:38:52 - wesi4