ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סמים / גמילה מסמים - פסיכותרפיה גופנית עם נגמלים מסמים ✔הטיפול הקונבנציונאלי במכורים לסמים בארץ, לאחר הגמילה הפיזית, משלב ברוב המקרים ... - ידע ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 סמים / גמילה מסמים - פסיכותרפיה גופנית עם נגמלים מסמים

הטיפול הקונבנציונאלי במכורים לסמים בארץ, לאחר הגמילה הפיזית, משלב ברוב המקרים שלוש גישות טיפוליות:

טיפול התנהגותי: מכוון להפסקת השימוש ורכישת מיומנויות התנהגותיות למניעת נפילה חזרה לסם.

טיפול קוגניטיבי: מכוון לשינוי בדפוסי החשיבה, להבנת הנזקים של השימוש בסמים ולרכישת מיומנויות התמודדות פונקציונאליות יותר מבעבר.

טיפול דינמי: להבנת הגורמים האישיותיים והרגשיים להתמכרות.

שילוב הפסיכותרפיה הגופנית מוסיף מימד רביעי וחשוב לטיפול, המימד של הטיפול הבלתי מילולי.

הפסיכותרפיה הגופנית מאפשרת שיחזור של חוויות טרום מילוליות ועיבוד שלהן באמצעות העבודה הגופנית, בתנאים מוגנים וברמה חווייתית שאינה יכולה לבוא לידי ביטוי בטיפול המסתייע בכלים מילוליים בלבד.

מחקרים רבים מוכיחים שהחוויה הגופנית הראשונית בטיפול מאפשרת ריפוי ושינוי במיוחד אצל מטופלים הסובלים מחסך התפתחותי בתקשורת.

הגישה הטיפולית נשענת על הפסיכולוגיה ההתפתחותית ומבוססת על איכות השילוב בין האינטליגנציות: גופנית, רגשית, חשיבתית וחושית.

הגישה משתמשת בהעברה ובהעברה נגדית בין המטפל למטופל דרך התבוננות בדפוסי הקשר הנרקם במהלך הטיפול, ומשחזרת יחסי אובייקט הנראים ונחווים בגוף. הטיפול מעניק למטופל יכולת לדיאלוג ישיר עם הגוף והרגשות שמתבטאים דרכו, בדרך ייחודית ששום טיפול מילולי קונבנציונאלי אינו יכול לספק.

הטיפול הגופני, ביחד עם הבהרת ומלל החוויות, מהווה קרקוע גופני ורגשי עבור המטופל., תחושת הרגל על הקרקע, מעלה את תחושת השייכות של המטופל לסביבה, תחושת הערך העצמי והבטחון העצמי.

הנגיעה בגוף, הבנת הדרך שלו דרך ההתפתחות התנועתית שלו מעניקה עומק נוסף ושונה מהמוכר להם.

שיטת הטיפול

על בסיס ההנחה שהמגע הוא צורך בסיסי ודרך התקשרות הכרחית, משחזר הטיפול את ההתפתחות הראשונית ומשקם אותה באמצעות עבודת נשימה, מגע, תנועה וביטוי רגשי - מילולי. המטופל עובר במהלך הטיפול חוויה מתקנת המאפשרת תנועה מלמטה למעלה ולהיפך ללא חסימות: נשימה, אימפולס תנועתי, הבעה רגשית, יחסים, דיבור ודמיון. המטפלים משתמשים באבחון של הגוף והתנועה ובמגוון תרגילים המאפשרים למטופל להיות במגע עם החסימות שלו ועם היכולת שלו להתפתח.

המפגש עם הגוף מאפשר למטופלים להיוודע לגוף שלהם ולאיבריו, לדפוסי ההתארגנות וההתנהלות שלו ולדפוסי חשיבה המקובעים בשלד, בשריר, בנשימה ומערכות גופניות שונות.

הטיפול במכורים נגמלים מסמים

טיפול גופני עם מכורים לסמים נוגע עמוק ב"פצע" שלהם.

המכור סוחב כאבים רגשיים ולעתים גם גופניים מגיל צעיר והשימוש בסם שהופך להתמכרות הוא דפוס התנהגות קונפורמי שמנציח את הבריחה שלו מעימות עם רגשותיו ונתפס על ידו כדרך של ריפוי עצמי. הוא נתפס ע"י עצמו וע"י סביבתו כחולה, וחי בתחושת כישלון ואכזבה מעצמו. שינוי מצבו נתפס על ידו בשלבי הטיפול הראשונים כמסובך וחסר סיכוי ממשי.

בניית המשאבים הגופניים היא חלק חשוב בטיפול בטראומה ובשיקום שאחריה.

הטיפול מתייחס גם לבעיה הראשונית, הסיבה להתמכרות - מכאובים וטראומות שהאדם חווה ברמה הרגשית ולעתים קרובות גם ברמה הגופנית.

וגם לבעיה המשנית, ההתמכרות ונזקיה - המכור פוגע בגופו ע"י שאיפה, הסנפה, הזרקה ונחשף לסכנות ונזקים לגוף, למוח ולנפש. כך הוא יוצר טראומה נוספת.

השילוב של הטיפול הגופני יחד עם הטיפול המילולי מתייחס לזיכרון שנוצר בגוף בעקבות ההתמכרות ויוצר מודעות ושינוי ברבדים של רגש, חשיבה ותפקוד, בנוסף לרובד הגופני. החוויה הגופנית בה המטופל מרגיש פנימה ומתבונן אל גופו, מקנה לו רובד חדש של הכרות עם ה"עצמי" שלו. ההתייחסות לגוף וההבנה שלו נותנת לטיפול עומק נוסף ושונה מכל מה שטיפול מילולי יכול להשיג.

הטיפול הפרטני

המטפל עובד עם המטופל על התארגנות חדשה בגוף, שתביא בהמשך תמיכה ועוגן לשינויים ויצירת דפוסי תפקוד טובים יותר עבורו. המודעות לגוף, הנגיעה בו, וההתייחסות אליו כחלק אינטגראלי מההוויה האישיותית - כמו הרגש, יוצרת אצל המטופל שינוי משמעותי;

שינוי זה מתבטא בשיפור בדימוי הגוף, היכרות עם דרך ההתפתחות התנועתית שלו, העלאת המודעות לחלקים השונים בגוף והמשמעות הרגשית והסימבולית שלהם לדוגמא: אזור האגן - מיניות, פגיעה מינית, אמהות אצל נשים. הזרועות עם סימני ההזרקה והחיתוך - זיכרון של הטראומה, התייחסות לאיברים פגומים או פצועים, למחלות, ועוד.

בהמשך, חווה המטופל תהליך של סליחה והשלמה עם הגוף שחווה קשיים וטראומות אבל יכול גם לחוות חוויות חיוביות.

מגע בטיפול - חלק ניכר מהמכורים לסמים ואלכוהול הם אנשים שחוו בעברם פגיעות פיסיות, מיניות, התעללות נפשית וחסך באוטונומיה ושליטה על עצמם וגופם. לכן סוגיית המגע בטיפול הגופני היא סוגיה רגישה ביותר שעלינו לתת עליה את הדעת.

מחד, חדירה למרחב הגופני של המטופל עלולה להתפרש על ידו כתוקפנית או בעלת אופי ארוטי ולגרום לפגיעה נוספת ולהתנגדות לטיפול. מאידך, טיפול גופני ללא מגע כלל עלול להפוך לתיאורטי ועקר. בהתחשב בכך, מבוצעים התרגילים בדרך של: הסבר, הדגמה וחיקוי.

המגע בתרגילים כולל בעיקר הנחת כף היד של המטפלת על כתף, גב, זרוע של המטופל - לצורך המחשת תנועה, קרקוע, הדגשת ההפרדה בין חלקי הגוף (למשל צוואר וכתף), יצירת הרפיה תוך כדי תרגול (למשל הנחת כפות ידיים על כתפי המטופל כדי להרפות לחץ בזמן התרגול).

המטפל (בד"כ מטפלת) מסבירה למטופל לפני כל תרגיל מה משמעותו ומטרתו והאם הוא יכלול מגע שלה בגופו. אם כן, היא מפרטת איזה מגע ובאיזה שלב בתרגיל. היא מבקשת את רשותו של המטופל לפני כל פעם שהיא מתכוונת לגעת בו ובודקת לאחר מכן את תגובתו למגע גם ברמה המילולית וגם ברמה הגופנית.

המגע, בזמן הנכון בתוך הטיפול הגופני, יכול לעורר ולהדגיש רגשות,, תחושות וזיכרונות שהמטופל לא היה מודע אליהם קודם לכן. ביחד עם העירור מעניק המטפל מגע מכיל, מדגיש גבולות גוף, וגבולות רגש. מגע המטפל תורם לתחושת הביטחון בזמן פירוק ובירור החוויה, מהווה גבול ומקום בטוח עד לתחושת הבטחון של המטופל.

חשוב שהמטפלת תהיה ערה לכך שמטופלים שהיו קורבנות להתעללות (במיוחד נשים) לא תמיד מסוגלים לבטא מילולית את התנגדותם למגע, אך אם זה נחווה על ידיהם כפולשני ופוגעני ניתן יהיה לזהות זאת עפ"י התגובות בגוף.

חשיבותו של המגע בטיפול, כאשר הוא נעשה בדרך זו, היא בכך שהמטופל מתנסה בחוויה של אוטונומיה על המרחב האישי שלו, שליטה במגעיו עם הזולת, ובנוסף, לומד להרגיש בטחון וקרבה באמצעות מגע.

פסיכותרפיה גופנית קבוצתית עם נגמלים

העבודה הגופנית בקבוצה של נגמלים מתמקדת במס' מישורים:

הכרות עם הגוף וחיזוקו - כל אחד מהמשתתפים לומד לזהות באמצעות התרגילים את האפיונים המיוחדים לו ולגופו: יציבה ויציבות, ארגון גופני, גדילה, שיווי משקל, צידיות, מתח בגוף, קצב הגוף, קו אמצע, דפוסי נשימה, הגוף כשלם והגוף כחלקים. הקניית כלים לחיזוק מערך השלד והשרירים.

אינטראקציה בין הגוף והסביבה - חושים - כיצד הם משפיעים עלי, גבולות הגוף, מהו מגע וכיצד אני חווה אותו, בין החשוף וגלוי למוצנע והפרטי, שפת הגוף - מה וכיצד היא מבטאת.

אלמנטים של גוף - נפש - דימוי גוף ובטחון עצמי, כוח רצון וכוח גופני, מילים וההקשר שלהן לגוף, מישורים שבהם אני נע (גופנית, רגשית, מחשבתית).

יחסים בקבוצה - מקומי בקבוצה, מה דרך הביטוי הגופני שלי בקבוצה, ההשפעה שלי על הקבוצה וממנה, האם אני רוצה לשנות וכיצד.

ייחודיותה של הפסיכותרפיה הגופנית כאשר היא נעשית בקבוצה, היא במס' רמות;

* המשתתפים עוברים ביחד תהליך הדרגתי של יצירת מודעות גופנית ושינוי ההתנהלות וההתייחסות שלהם לגופם. הסצנה הקבוצתית שבה מתבצעים תרגילי התנועה היא פחות אינטימית ולכן פחות מאיימת ומביכה למטופלים, מאשר בטיפול הפרטני. כמו כן היא מאפשרת מודלים לחיקוי והשוואה ובכך מקלה ומדרבנת בביצוע התרגילים. במהלך המפגשים מושם דגש להעלאת המודעות הגופנית של המשתתפים תוך התבוננות על הקשר, שקיים בין ביטויי הגוף כפי שנראים בנשימה, בשלד, בשרירים ואזורי גוף שונים, לתכנים רגשיים ודפוסי חשיבה. נושאים כמו גבולות גוף, קו אמצע, ימין ושמאל, סוגי תנועה, כוח רצון, עמוד שדרה, כיווץ והרפיה ועוד, מועלים ברמה של התנסות גופנית וממשיכים במישור הרגשי והחשיבתי.

* התהליך הקבוצתי מאפשר שיקוף של המשתתפים זה לזה בנושאים כגון: התנהלותם באינטראקציה עם אחרים, המקום שלהם בקבוצה, המרחב שהם תופסים וכיצד אלו באים לידי ביטוי בשפת הגוף שלהם. בהתנסות במשחק משימה קבוצתי, נצפו דפוסי התנהגות של כל אחד בקבוצה. אחת המשתתפות העלתה את העובדה שויתרה, ישבה בצד וחיכתה בשקט לפתרון כי אינה מורגלת להקשבה ומרחב עבורה. היא מרגישה קטנה ליד הגברים האחרים, ולא ראתה צורך להילחם. בהתנסות אחרת בה התחלקו המשתתפים לזוגות, והונחו להרפיה השתקפה הדריכות של הגוף כתוצאה מחוסר אמון בשותף, ומכאן חוסר יכולת להרפות. מתן האמון בשני היה עבור חלק מהם חוויה שונה, אחרת.

במסגרת שבוע "סיפור חיים" לאחד המשתתפים, הוקדש חלק מזמן ההתנסות למקום שלו בקבוצה. במרכז מעגל הוא היה חייב להילחם על מקומו מבלי שיפלשו ל"טריטוריה" שלו להשתמש בקולו (שבד"כ אינו נשמע), ובעוגנים שמצא בגופו.

בשיחה לאחר מכן, הוא ציין, את הדפוס הקבוע של התנתקות בזמן פלישה אל המרחב האישי שלו, את הוויתור על המקום. דפוסים אלו נראו בעבודה הגופנית ומכאן עלה בשיחה הצורך "לתפוס מקום", להיאחז בגוף ובעוצמות שלו.

* הטיפול הגופני הקבוצתי שם דגש על ההתנהלות הגופנית העכשווית של המשתתפים, מה היא מבטאת וכיצד לשנות אותה. יש פחות דגש על התייחסות ישירה לתכנים טראומטיים מהעבר, אם כי אלו עולים בהכרח כתוצאה מהדיאלוג עם ה'גוף הזוכר'.

לדוגמא: העבודה על נושא של כיווץ והרפיה, העלתה זיכרון של גוף שמתגונן בפני מכות, חשש להיות בהרפיה מוחלטת בשל צורך להיות דרוך כל הזמן.

מדברי אחת ממנחות הקבוצה: "נוכחנו לראות שלמרות השינוי ההתנהגותי והקוגניטיבי המשמעותי שהמטופלים עוברים בתקופת טיפול זו (מרכז יום לנגמלים מסמים), התפיסה הגופנית אצלם אינה משתנה והדפוסים המעכבים משתמרים במערכת השלד והשרירים. העבודה הגופנית המכוונת הציפה את הרגשות הקשורים ונתנה לגיטימציה לדיאלוג מחודש עם 'הגוף הזוכר'. היה מרגש במיוחד לראות את הנכונות והיכולת של המטופלים לפגוש מחדש את עצמם דרך הגוף. "

חוסר הערכה עצמית יצר מיני כיווץ חוסר ערך עצמי בעיות חיזוק הביטחון העצמי תחושת ביטחון עצמי פיתוח הערכה עצמית תרגול סובל מדימוי עצמי האם הוא גמילה גמילה מהתמכרויות גמילה מהתמכרות גמילה מסמים התמכרויות התמכרות טיפול בהתמכרויות טיפול בהתמכרות להיגמל להיגמל מהתמכרויות להיגמל מהתמכרות לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות מכור נגמלים מסמים סמים פסיכותרפיה פסיכותרפיה גופנית תרפיה
השיטה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, מדיטציה ואושר, שיטות טיפוליות, שיטות רוחניות, שיטות איך להיות מאושר, שיטות איך לא לסבול, שיטות איך לא להרגיש רע, גישות טיפוליות, האם מדיטציה עוזרת? מודעות עצמית, התפתחות אישית, מורה רוחני
השיטה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, מדיטציה ואושר, שיטות טיפוליות, שיטות רוחניות, שיטות איך להיות מאושר, שיטות איך לא לסבול, שיטות איך לא להרגיש רע, גישות טיפוליות, האם מדיטציה עוזרת? מודעות עצמית, התפתחות אישית, מורה רוחני
...להיות מאושר, שיטות איך לא לסבול, שיטות איך לא להרגיש רע, גישות טיפוליות, האם מדיטציה עוזרת? מודעות עצמית, התפתחות אישית, מורה רוחני הרצאה על השיטה של אליעד כהן, מצא את ההבדלים, מדיטציה ואושר, שיטות טיפוליות, שיטות רוחניות, שיטות איך להיות מאושר, שיטות איך לא לסבול, שיטות איך לא להרגיש רע, גישות טיפוליות, האם מדיטציה עוזרת? מודעות עצמית, התפתחות אישית, מורה רוחני ועוד התמכרות למתוק, התמכרות לפורנו, התמכרות לסמים, הדחקה, בריחה מהתמודדות, להיצמד לאמת...
שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - איך לשכנע מישהו באמצעות שכנוע עקיף / סוגסטיה? איך לטפל בהתנגדויות לקוח? איך למכור יותר? איך ליצור הסכמה? איך לעשות מניפולציה? דיבייטינג / רטוריקה / מכירות
...שכנוע עקיף / סוגסטיה? איך לטפל בהתנגדויות לקוח? איך למכור יותר? איך ליצור הסכמה? איך לעשות מניפולציה? דיבייטינג / רטוריקה / מכירות וכאן אבאר עוד דרך איך באפשרותך להשפיע על אנשים ואיך באפשרותך לשכנע אנשים, באמצעות זה שאתה גורם להם לעשות אוטוסוגסטיה (שכנוע עצמי / תכנות עצמי) לעצמם. דהיינו, אתה יכול לגרום לאדם עצמו לשכנע את עצמו, שהוא צריך לעשות כך או אחרת. ואתה לא צריך להגיד לו בפירוש את מה שאתה רוצה שהוא יעשה / יחשוב, אלא אתה גורם לכך שהוא מעצמו יבין...
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש?
...רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? - פרומו הרצאה על רגשות ושכל, מה זה רגשות? איך נוצרים רגשות? איך להסביר מה זה רגש? איך לתאר רגש במילים? איך נוצר רגש? איך להגדיר רגש ספציפי? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, איך להסביר משהו לא מובן? איך להגדיר מושג? מה ההבדל בין שכל לרגש? - פרומו ועוד בינה מלאכותית, אינטליגנציה מלאכותית, איך נוצר שכל? איך נוצר רגש? איך נוצר רצון...
תקשורת בין אישית, איזה שאלות לשאול? מה לא לשאול בדייט? פיתוח שיחה, איך לפתח שיחה? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? מה לשאול בדייט? ליצור אוירה נעימה, טיפים להתחיל עם בחורה
תקשורת בין אישית, איזה שאלות לשאול? מה לא לשאול בדייט? פיתוח שיחה, איך לפתח שיחה? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? מה לשאול בדייט? ליצור אוירה נעימה, טיפים להתחיל עם בחורה
...לפתח שיחה? איך לגרום למישהו להרגיש בנוח? מה לשאול בדייט? ליצור אוירה נעימה, טיפים להתחיל עם בחורה עכשיו אני רוצה לתת איזה טיפ מסוים אוקי בנושא של פיתוח שיחה ואיך לגרום לבן אדם השני להרגיש בנוח בפיתוח שיחה או איך לגרום לבן אדם השני לא להרגיש בנוח, לפעמים רוצים לגרום לו להרגיש בנוח ולפעמים רוצים לגרום לו לא להרגיש לא בנוח. עכשיו אולי זה ישמע טריוויאלי אבל כידוע הרבה דברים שנראים טריוויאלים הם לא באמת טריוויאלים, בכל מקרה הרעיון אומר שכשמפתחים שיחה...
לא לרצות את השלמות זה טוב - אבל לשקר שאתה רוצה את השלמות, זה רע
...את השלמות זה טוב - אבל לשקר שאתה רוצה את השלמות, זה רע כי האדם מקבל תמיד בדיוק מושלם, את מה שהוא רוצה. והאדם רחוק מהשלמות, רק בגלל שהוא עצמו, רוצה בבחירה חופשית ומלאה, להיות רחוק מהשלמות, ולהיות בחוויה של נפרדות וחסר. ולא לרצות את השלמות, זה בעצמו מושלם. כי החכם האמיתי, הוא לדוגמא (כמו אלוהים / המציאות) לא רוצה להיות בשלמות, והוא רוצה דווקא את הנפרדות ואת החיסרון (והכל הוא מצד הנפרדות בלבד). אלא, שהוא יודע את האמת, שהנפרדות שלו, היא בבחירה חופשית...
שכל אנושי - מהי הידיעה הגדולה ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה?
...ביותר שהשכל האנושי יכול לדעת אותה? שכל. פילוסופיה. מהו השכל הגדול ביותר והידיעה הגדולה ביותר ששכל אנושי יכול להגיע אליה? תשובה: ידיעת הטוב האמיתי. מהותו של הטוב האמיתי, היא מהותה האמיתית של המציאות. כאשר האדם חוקר ומעמיק בשכלו ומבין מהי מהותה של המציאות באמת, בסופו של דבר הוא מבין שהמציאות כולה היא טוב אמיתי. כל דבר שאותו יודע האדם מבוסס על ידיעות אחרות. במציאות קיימת רק ידיעה אחת שאפשר לדעת אותה בלי לדעת ידיעות אחרות. מהי הידיעה הזאת? זאת הידיעה...
פרשת ראה - ברכה וקללה
...נותן לפניכם ברכה וקללה. אומרת התורה, ראה אנכי נתן לפניכם היום ברכה וקללה. בהפטרה או' ישעיהו "הנה אנכי בראתי חרש נפח באש פחם ומוציא כלי, ואנכי בראתי משחית לחבל". הקב"ה ברא בעולמו מציאות, מציאות זו הינה מציאות פשוטה, אין בה לא טוב ולא רע. האדם המשתמש, רותם מציאות זו לצרכיו. יש וצרכיו הינם יוצרים ובונים, המציאות הפשוטה מסייעת בידו, יש וצרכיו הינם מכלים, גם אז המציאות הפשוטה מסייעת בידו. המציאות הפשוטה נבראה ע"י הקב"ה על מנת לסייע בידי האדם, סיוע בקיום...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
...פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את התורה? אולי זה אהוד? שלמה? שרה? איתן... תנו לי שתי דקות ואני כבר חוזר אל השאלה הזאת; פתחתי בה בשביל לוודא שלא אשכחנה, זהו הנושא שלנו להיום, אבל לפני כן הייתי רוצה להשלים רעיון קטן שהתחלתי בו בפרק הקודם אודות חוק הטבע; המסר... כל התורה, כתבתי, מהתחלתה ועד סופה, מתארת את המסר הזה ומעבירה לנו אותו ברמותיו ואופניו השונים. המסר וכאמור פשוט הוא מאין כמוהו: לך -...
דיאטה / תזונה - איפה איבדנו את ההקשבה לרעב ולשובע?
...למרות שהן דיירות ותיקות מאד בביתנו, עדיין לא למדתי כמה אוכל נכון לתת להן. למה? כי הן יודעות בדיוק כמה לאכול. לעתים הן משאירות בכלי ולעתים מבקשות תוספת בדרכן ובשפתן. אבל, כשבני הבית אוכלים, הן מבקשות להצטרף, גם אם כלי האוכל שלהם מלאים, כלומר ללא קשר לרעב שלהן. בעלי חיים, בעיקר בטבע, אוכלים כשהם רעבים, ומפסיקים כשהם שבעים. זה נכון במיוחד לגבי טורפים. לביאה לא תצא לטרוף אם איננה רעבה! גם אוכלי עשב, כמו זברות, אוכלים עד שכרסם מתמלאת, ואז הם רובצים תחת...
להפוך את הטעות להצלחה מסחררת!
...המהותית שלהם הייתה האכילה מעץ הדעת? מסתבר שלא. אם נביט בפסוקים (בראשית ג' ח' - יג), נגלה דבר עמוק ביותר: " [לאחר שאכלו מעץ הדעת] ויתחבא האדם ואשתו מפני ה' אלוקים בתוך עץ הגן. ויקרא ה' אלוקים אל האדם, ויאמר לו 'אייכה' [היכן אתה? ], ויאמר [אדם] את קולך שמעתי בגן, ואירא כי עירום אנוכי, ואיחבא ויאמר [ה'] : מי הגיד לך כי עירום אתה? המן העץ אשר ציוויתיך לבלתי אכול ממנו אכלת? ויאמר האדם: האישה אשר נתת עמדי, היא נתנה לי מן העץ, ואוכל ויאמר ה' אלוקים לאישה:...
שלום כיתה א' - על החיים כבית ספר
...לא' גם אנחנו עולים איתו כיתה. שנת הלימודים החלה עם כל ההתחלות - הילקוט, הקלמרים, הספרים, המחברות, המורות, הכיתות והתחושות האלו בבטן. ההתחלות שלהם הם ההתחלות שלנו. הבן שלי עולה לכיתה א', ילד שני וההתרגשות רק גוברת, הוא בחר לו תיק בצבעים של כחול ואדום וקלמר בכחול ואדום וביקש גם ללבוש חולצה כחולה ומכנסיים אדומות. צפיתי בו שם בתוך כיתה, יושב על הכיסא הקטן, מחפש אותי בין כל ההורים המצטופפים ליד הדלת ומנפנף לנו לשלום התבוננתי והבנתי תם עידן הגן. למעשה...
בטחון עצמי - מהו בטחון עצמי? בטחון עצמי נמוך / בטחון עצמי מול קהל
...תחושת 'אני בסדר'. תחושה זו ניתן לפרוט לשתי אמונות בסיסיות: האמונה כי ביכולתי להשיג את מטרותי באופן אפקטיבי, כלומר אמונה ביכולות (היכולת לדעת, ללמוד, להתבטא, לבנות, ליצור וכד') והאמונה כי מגיע לי להיות מאושר/ת (האמונה כי יש לי הזכות ליהנות, לשמוח, להצליח, 'מותר לי'). האמונה ביכולות מסייעת להציב מטרות ולהשיגן. כך נוצרת תחושה יציבה של 'אני מצליח / ה' או 'אני בסדר'. האמונה בזכות לאושר מאפשרת להתרווח, ליהנות, להקשיב לצרכים ולאגור כוח. ביטחון עצמי נמוך...
לראות את החיים מבעד לחלון
...מזיע, כאילו שזו הייתה הפעם הראשונה שזה קרה לי. או שאולי העובדה שזה קרה יותר מפעם אחת היא שהפתיעה אותי יותר מכל. הייתה זו תחושה של חוסר אונים, תחושה מפחידה, ידעתי שיש לי גוף, אך לא יכולתי להרגיש אותו או להפעיל אותו ולכן לא יכולתי לקום מהחול החם. בינתיים הגלים רק התחזקו וגל ענק התקרב לעבר החוף, מאיים לשטוף את כל שבדרכו, כולל אותי. ואני שוכב על החול, חסר אונים, לא יכול להזיז שום שריר בגוף שלי. אני רואה את התמונה ואת מה שקורה, אני רואה את הסכנה הגדולה...
אז למה בעצם אנשים לא מסוגלים ליישם עצות שהם נותנים לאחרים, אע"פ שהם רואים בהן נכונות ויעילות?
...נכונות ויעילות? אז למה אדם שממליץ לחבר לשתף את הבעיות שלו ולא להסתגר, בזמן אמת מסתגר בעצמו? ולמה אדם שממליץ לאדם אחר לא להתנגד לחרדה, דיכאון, מתח, מתנגד בעצמו להנ"ל כשזה פוגש אותו? הסיבה היא: אתה לא יכול ליישם פתרון על עצמך במודע, לבעיה שאתה בעצמך רוצה בה בתת המודע. - אם יש לך חרדות, זה #רק_כי_אתה רוצה בהן. כי בעזרת החרדות אתה משיג שליטה. בעזרת הסימולציות האפשריות אתה מקדים תרופה למכה, יוצר וודאות. - אם אתה בדיכאון, זה רק כי #אתה רוצה בזה בתת הכרה...
בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 1
...Sutta הסיפור אודות הנוודים (paribbjakakath) 1.1. כך שמעתי [1]. פעם אחת הבודהה [2] נדד על הדרך בין ראג'גהה ונאלנדא [3] בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. באותה העת גם הנווד סופיה נדד על הדרך הזו יחד עם תלמידו, הצעיר ברהמדטה. בדרכם הנווד סופיה דיבר רבות בגנותם [4] של הבודהה, הדהמה והסנגהה [5]. אך תלמידו, הצעיר ברהמדטה, דיבר רבות בשבחם של הבודהה, הדהמה והסנגהה. כך הלכו השניים, המורה ותלמידו, בעקבות הבודהה וחבורת הנזירים, והם סותרים זה את זה בטענותיהם...
תסמונת אליס בארץ הפלאות - מבוא
...או "הזיית ליליפוט" (על שם ארץ ליליפוט בסיפור על גוליבר) (Alice in Wonderland syndrome - AIWS) היא מצב נפשי שבו הדרך שבה תופס האדם את ממדי גופו איננה נכונה. האדם חווה את גופו או חלקים ממנו כגדולים יותר או קטנים יותר מן הממדים הנכונים. הוא עלול לראות גם את העצמים סביבו, בהשוואה לגופו או חלקיו, כקטנים מאוד (או מרוחקים) או כגדולים מאוד. התופעה מוכרת בעיקר אצל חולים הסובלים ממיגרנה, מכפיון (אפילפסיה) וממחלות אחרות. המצב מתאר לקות בתפיסה בלבד: המכניזם...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈2 ב 250  👈4 ב 350     📞 050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזייה, מאמן אישי בטלפון, הכוונה אישית פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0928 שניות - עכשיו 30_09_2020 השעה 03:26:35 - wesi4