ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה החיים כפולחן - הפולחן כחיים ✔בתרבות שלנו אנו רגילים לקשור קיום מצוות ואורח חיים דתי אדוק עם אמונה באל. ביצוע... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨החיים כפולחן - הפולחן כחיים
בתרבות שלנו אנו רגילים לקשור קיום מצוות ואורח חיים דתי אדוק עם אמונה באל. ביצוע טקסים המוקדשים לאל והמקדשים אותו נראה כמחייב את האל עליו אנו מדברים ואליו אנו פונים. אבל במסורת ההודית העתיקה הופיעה אלטרנטיבה מרתקת לדרך חשיבה זו.

בסביבות האלף הראשון לספירה התפתחו בהודו מספר אסכולות מחשבתיות (Darshana בסנסקריט). אחת האסכולות הללו הייתה אסכולת המימאמסה (Mimamsa). אסכולה זו מופיעה בערך במאה החמישית לפנה"ס. הפירוש המילולי של המילה מימאמסה הוא חקירה, ומושאי החקירה של אסכולה זו הם הטקסטים הקדושים של התרבות ההודית - הוודות (Vedas).

לפי המימאמסה, הטקסטים הקדושים הם הצלילים הנצחיים שנשמעים ומהווים את המערכת הקיומית, את הקוסמוס. החכמים הראשונים (רישים) שמעו אותם, אבל לא ניתן לומר שהם חיברו אותם. הצלילים הללו תמיד היו ותמיד יהיו, לכן לא יכול להיות להם מחבר, אלא רק ניתן לשמוע אותם ולהעביר אותם לאנשים אחרים. אלו טקסטים שמהווים את האמת עצמה ולא מספרים על האמת.

הטקסטים הקדושים מלמדים את החובות שלנו כבני אדם בתוך המערכת הקוסמית. חובות אלו מהוות את אחד המושגים המרכזיים בהודו - דהרמה (Dharma). הדהרמה כוללת את כל חובות החיים כך שהטקסטים הקדושים מלמדים למעשה איך על האדם לחיות בעולם. רק הטקסטים הקדושים יכולים ללמד על החובות ועל הפעילות שעלינו לבצע כבני אדם, כי רק הם מלמדים את החוקיות הקוסמית לפיה יש לפעול. יותר מכך, לפי המימאמסה כל מה שהטקסטים הקדושים עושים זה ללמד אותנו איך צריך לפעול. גם התכנים התיאוריים של הטקסטים הקדושים למעשה מכשירים אותנו, מבחינה מנטלית, לבצע את ההוראות המפורשות לפעילות.

החובות הללו, שעל האדם למלא, מטרתן היא להגיע לטוב העליון. כאשר הכוונה בטוב עליון היא כפולה: גם למה שאנו נכנה עשייה מוסרית יום יומית, כלומר הפעולות המוסריות שיש לעשות ביום יום, וגם להכרה המיסטית של השחרור, שהיא בסופו של דבר הטוב העליון. חובות אלו שמובילות לטוב העליון מופיעות אך ורק בתוך הטקסטים הקדושים. חשוב לזכור כי אין כאן אל שחיבר את הטקסטים האלה, אלא מדובר בצלילים נצחיים. מכאן שגם החוקיות המוסרית של האדם וגם היכולת להגיע לשחרור אינן תלויות באל כלשהו. במקום להיות תלויות באל חיצוני, החוקיות המוסרית והיכולת להגיע לשחרור נובעות מהחוקיות הקוסמית שאנו חיים בה.

מכיוון שמדובר כאן על חוקיות שמכוננת גם את ההתנהגות המוסרית ביום יום וגם את הדרך להשתחרר מעולם התופעות, אז גם החובות שעל האדם לבצע הן בכל הרמות של הקיום. המימאמסה מצביעה על חלוקה פנימית בין חובות שנכנה אותן "יומיומיות / חילוניות" לבין חובות שנכנה אותן "על זמניות / פולחניות". חובות יומיומיות או חילוניות הן חובות שממלאות מטרות יומיומיות שלא קשורות לפולחנים, כמו איך לבצע מסחר, איך לדבר עם אנשים שונים וכד'. חובות "פולחניות", לעומת זאת, הן חובות של הפולחנים שיש לבצע לאלים מסוגים שונים. גם החובות של הפולחנים מתחלקות לשני סוגים:

1. חובות של פולחנים בעלי התניה - אלו פולחנים שיש להם תוצאות אמפיריות ומשרתים מטרות בעולם שהאדם רוצה להשיג. מכאן שאלו הם פולחנים שהסיבה לביצוע שלהם מותנית בכך שהם ישיגו מטרה כלשהי, כאשר המטרה יכולה להיות אושר בחיים הללו, או אושר בחיים הבאים.

2. חובות של פולחנים ללא התניה - אלו הם פולחנים יומיומיים שעושים בבוקר ובערב. אי הביצוע של פולחנים אלו הוא עברה על החוקיות הקוסמית וגורם לסבל, אבל הביצוע שלהם אינו גורם לאושר ואף לא לסבל. הביצוע שלהם מטהר את החשיבה ומוביל לידיעת "העצמי האמיתי" (Atman). הפעילות הזו, שהיא ללא כל מטרה חיצונית, גורמת למחשבה להפסיק להתמקד במטרות של העולם התופעתי. אז המחשבות המכוונות למשהו נעלמות, ובמצב טהור זה מתגלה "העצמי האמיתי".

הטקסטים הקדושים מלמדים אותי ש"העצמי האמיתי" חורג מכל מרחב וזמן. ידיעה זו גורמת לכך שאיני מזהה את עצמי עם הגוף הפועל בעולם התופעות, ובדרך זו אני משתחרר מעולם התופעות. אבל ידע בלבד לא יכול לשחרר. אם אני לא מטוהר ע"י הפעילות המטהרת של החובות הלא תלויות, אז אני נוטה לקראת פעילות שיש לה תוצאות בעולם זה. כל עוד אני שקוע בפעילות של העולם הזה, גם אם היא מביאה תוצאות רצויות ואושר, אני לא יכול להשתחרר. ביצוע החובות הלא תלויות והפעילות הפולחנית הכרוכה בהן היא הכרחית לשחרור. אבל גם פעילות זו לא יכולה להוביל לבדה לשחרור. היא חייבת להיות מלוות בידיעה על "העצמי האמיתי", ידיעה שמגיעה ע"י היסק שכלי. הידיעה והפעילות הפולחנית הן המשחררות ולא כל חסד אלוהי.

עד עכשיו ראינו כיצד במימאמסה מתייחסים לעולם ולשחרור מן העולם. במרכזן של שתי ההתייחסויות הללו עומד הרעיון של הפולחן. הפולחן שיש לבצע בהתאם לחוקיות הקוסמית. הפולחן כאן הוא, כאמור, כמעט תמיד פולחן לאל מסוים: (לסומה - הירח, לאגני - האש, לאינדרה - הברק ועוד)... מכאן שלאלים אמור להיות מקום מאוד מרכזי בתוך תמונת עולם זו.

בעקבות זאת עולה השאלה מה בדיוק המקום שיש לאלים: האם הם גורמים לפעולות? האם הם פועלים בעצמם? או האם הם תוצאה של פעולות? או אולי הם בכלל משוחררים מכל העולם הזה של האקטיביות והם עצמם חורגים מכל פעילות? המימאמסה אינה נותנת אף אחת מהתשובות הללו. התשובה של המימאמסה היא לדעתי תשובה מרתקת, יפהפייה בעקביות הפילוסופית שלה וחושפת את הייחוד של המחשבה ההודית.

לפי המימאמסה אין לאלים כל מעמד. הם במקרה הטוב משהו שאולי קיים, אבל הוא לחלוטין לא רלוונטי לקיום ולתפקוד של העולם. במקרה הקצת יותר קיצוני התייחסות אליהם היא כאל פיקציה מוחלטת. עכשיו עולה השאלה איך יכול להיות שיש פולחן לאלים אבל אין אלים?

התשובה היא מאוד פשוטה. הרי הפולחן עצמו מייצר תוצאות. בתוך הפולחן נאמר אמנם שם של אל, אבל לא האל הזה מצייר את התוצאות אלא הפעילות הפולחנית עצמה. הפולחן לא מייצג דבר מחוץ לעצמו. הוא לא מדבר על אל ולא פונה לאל שנמצא מחוץ לפעילות הפולחנית. מה שיש זו רק הפעילות, וכל דבר שנאמר וכל פנייה היא חלק מהפעילות. פעילות זו שמבוצעת ע"י האדם מייצרת תוצאות שבוראות ומשמרות את העולם, ולא צריך כל כוח חיצוני לשם כך.

השימוש בשפה בפולחן לא מייצג משהו. כשאני אומר "הו סומה" אני לא מייצג פנייה לישות כלשהי בשם סומה. כל מה שאני עושה זה לבצע משהו, ועצם ביצוע הצלילים מבלי שהם ייצגו דבר הוא זה שגורם לתוצאה. במובן זה הצלילים הם האמת והם העולם - העולם כביצוע צלילים.

עמדה זו אינה משקפת את היחס של כל הודו ובטח לא של כל ההודים לאלים. אבל לדעתי עמדה כגון זו יכלה להתפתח רק בהודו. בהודו של האלף הראשון לא הייתה הנחה של אמת או של אל חיצוני. רק על רקע נקודת מבט כזו יכולה להתפתח עמדה לפיה רק הפעילות בעולם יש לה חשיבות, ולאלים, גם אם הם מוזכרים, אין כל חשיבות. בתרבות המונותיאיסטית אם אנו פונים לאל, חייב להיות אל. אנו לא חושבים על השפה כעומדת בפני עצמה, אלא כמייצגת או כפונה למשהו מחוץ לה. רק כאשר מוותרים מראש על הרעיון שצריך לפנות כל הזמן למציאות חיצונית אפשר להגיע לעמדה שבה השפה לא מייצגת דבר אלא פועלת ומייצרת תוצאות.

תמונת עולם זו היא אמנם קצת מוזרה וקיצונית, אבל לפי דעתי כדאי לחשוב עליה לעומק. שהרי אם האל הוא רק ביטוי לשוני, שאינו גואל ואינו מחליט דבר, אז אין למעשה אל ששווה למות או להרוג בשבילו. האדם הוא המבצע את הפולחן הלשוני והוא אינו יכול להסיר מעצמו אחריות ע"י פנייה לגורם חיצוני כלשהו. בתוך תמונת עולם זו המציאות כולה הופכת להיות סוג של פולחן לשוני המתבצע כל הזמן, אולי אפילו ברגעים אלו ממש.
רעיונות למות רוצה להשיג מציאות חיצונית אלוהות איך לבצע לקיחת אחריות אני לא יכול אחריות קיצוניות אחריות אישית חיים פולחן
המסע אל האושר, מאמץ אל האושר, לצאת לחופש מהרצון, כמה זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 2
המסע אל האושר, מאמץ אל האושר, לצאת לחופש מהרצון, כמה זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 2
...אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 2 האם אפשר להגיע לאושר מוחלט ברגע אחד בלבד? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם מנסה לחוות אושר, הוא תמיד נתקל במגבלה של זמניות וחוסר שלמות. הוא נותן דוגמה לכך שאפילו אם האדם יחשוב שהיה לו טוב למשך חמש דקות, הוא עדיין ירגיש שמשהו חסר, כי באותו רגע האושר לא היה מוחלט. הסיבה לכך היא שבכל מצב רגיל יש לאדם תודעה, אפילו ברמה לא מודעת, לכך שיש מציאות טובה יותר מזו...
לדעת, לא לדעת, לדעת שום דבר, העדר ידיעה, ידיעה שלמה, אין שכל, יש שכל, יש הבדל, אין הבדל, לדעת כלום
לדעת, לא לדעת, לדעת שום דבר, העדר ידיעה, ידיעה שלמה, אין שכל, יש שכל, יש הבדל, אין הבדל, לדעת כלום
...הבדל, אין הבדל, לדעת כלום מה המשמעות של לדעת ולא לדעת במובן האמיתי? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר כאן הוא המשמעות העמוקה והאמיתית של מושגים כמו לדעת, לא לדעת, ידיעה שלמה, חוסר ידיעה ואחדות. הוא מסביר שכאשר אדם נמצא בחוויה של חוסר ידיעה מוחלט, הוא למעשה לא יכול לבצע שום פעולה או לשאול שום שאלה, מכיוון שאין לו שום נקודת התייחסות לשום דבר. לדוגמה, אם מישהו לא יודע כלל מה זו דלת, הוא לא יכול לשאול לגביה או לזהות אותה, מכיוון שהוא לא יודע אפילו את האפשרות...
מחשבה טורדנית לא הגיונית, OCD לא הגיוני, מחשבה על מחשבה טורדנית, גורמים למחשבה טורדנית, סיבות לטורדנות מחשבתית, מחשבה טורדנית על מחשבה טורדנית, למה אני חושב מחשבה טורדנית? איך להפסיק מחשבה טורדנית? איך לטפל במחשבה טורדנית?
מחשבה טורדנית לא הגיונית, OCD לא הגיוני, מחשבה על מחשבה טורדנית, גורמים למחשבה טורדנית, סיבות לטורדנות מחשבתית, מחשבה טורדנית על מחשבה טורדנית, למה אני חושב מחשבה טורדנית? איך להפסיק מחשבה טורדנית? איך לטפל במחשבה טורדנית?
...למחשבה טורדנית, סיבות לטורדנות מחשבתית, מחשבה טורדנית על מחשבה טורדנית, למה אני חושב מחשבה טורדנית? איך להפסיק מחשבה טורדנית? איך לטפל במחשבה טורדנית? למה המוח מייצר מחשבות טורדניות לא הגיוניות? לפעמים אדם חושב מחשבה שמטרידה אותו, אך המחשבה עצמה הגיונית, ולכן הוא מבין מדוע הוא מוטרד ואינו מייחס לכך בעיה מיוחדת. לעומת זאת, במקרים רבים קיימות מחשבות מטרידות שהאדם חושב שהן אינן הגיוניות כלל, או שרובן לא הגיוניות, ובכל זאת הוא לא מצליח להיפטר מהן, למרות...
סיבוכים - איך לצאת מתסבוכת גדולה של ספקות / שאלות?
...ספקות שאלות חוסר וודאות התלבטויות וכולי. לאדם אין מושג מהיכן להתחיל ואיך להתחיל לצאת מהתסבוכת המחשבתית שבה הוא נמצא. והשאלה היא, איך יוצאים ממקרה כזה? תשובה: ניתן לצאת מכל תסבוכת על ידי צמצום מחשבתי לפרטים קטנים ובודדים. עיקר ההסתבכות של האדם נובעת, משום שהוא קופץ מנושא לנושא ולא מתמקד בנושא אחד, עד הסוף ועד שיצא עשן לבן. כאשר האדם מסובך כולו מכל הצדדים, עליו לקחת נקודה אחת בודדת של בעיה אחת, מתוך כל הכמות הגדולה של הבעיות, ולנסות להתמודד רק איתה...
סרטי סקס התמכרות ונזקים אפשריים, למה אנשים נהנים מסרטי סקס? מה הנזקים של הנאה מסרטי סקס? איך המוח נהנה מסרטי סקס? איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? איך משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך? האם מזיק לצפות בסרטי פורנו?
סרטי סקס התמכרות ונזקים אפשריים, למה אנשים נהנים מסרטי סקס? מה הנזקים של הנאה מסרטי סקס? איך המוח נהנה מסרטי סקס? איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? איך משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך? האם מזיק לצפות בסרטי פורנו?
...נהנה מסרטי סקס? איך נוצרת הנאה מינית מסרטי סקס? איך משפיעה צפייה בסרטי סקס על האושר שלך? האם מזיק לצפות בסרטי פורנו? למה אנשים נהנים מסרטי סקס ומה הנזקים האפשריים? אליעד מתחיל בהצגת שתי שאלות מרכזיות בנוגע לצפייה בסרטי סקס: למה אנשים נהנים מצפייה בסרטי סקס? והאם יש נזקים שמצטרפים להנאה הזו? השיחה עוסקת בהבנה של מנגנוני ההנאה וחשיבותה של הבחנה בין דמיון למציאות. איך הנאה מצפייה בסרטי סקס קשורה לדמיון? ההנאה מצפייה בסרטי סקס נובעת מהיכולת של המוח ל...
טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעת אישיות, מרגיש שכולם רובוטים, מרגיש לבד בעולם, מרגיש שרק אני קיים, מרגיש בתוך חלום, אולי כולם רובוטים? איך לדעת שלא כולם רובוטים? איך לטפל בהפרעת אישיות?
טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעת אישיות, מרגיש שכולם רובוטים, מרגיש לבד בעולם, מרגיש שרק אני קיים, מרגיש בתוך חלום, אולי כולם רובוטים? איך לדעת שלא כולם רובוטים? איך לטפל בהפרעת אישיות?
...בהפרעת אישיות, מרגיש שכולם רובוטים, מרגיש לבד בעולם, מרגיש שרק אני קיים, מרגיש בתוך חלום, אולי כולם רובוטים? איך לדעת שלא כולם רובוטים? איך לטפל בהפרעת אישיות? האם באמת כל האנשים סביבי הם רובוטים? ישנו מצב מיוחד, המאפיין לפעמים אנשים הסובלים מהפרעות אישיות, כגון סכיזופרניה, שבו אדם מרגיש שהוא היחיד שיש לו תודעה אמיתית, ושכל האנשים סביבו הם רובוטים חסרי תודעה. אליעד כהן מסביר כי חשוב להבין שלתחושה הזאת יש יסוד מסוים של אמת פילוסופית, אך זוהי אמת חלקית...
לנקום נקמה, מה טוב בנקמה? צרת רבים חצי נחמה, לעשות צדק, למה זה מגיע לי? האם לנקום או לא לנקום? לפגוע בחפים מפשע, לעשות טובה תחת רעה, למה לא לנקום? בעד ונגד נקמה, מה טוב בנקמנות? נוקם ונוטר כנחש, אלוהים נקמן, אלוהים הוא השטן
לנקום נקמה, מה טוב בנקמה? צרת רבים חצי נחמה, לעשות צדק, למה זה מגיע לי? האם לנקום או לא לנקום? לפגוע בחפים מפשע, לעשות טובה תחת רעה, למה לא לנקום? בעד ונגד נקמה, מה טוב בנקמנות? נוקם ונוטר כנחש, אלוהים נקמן, אלוהים הוא השטן
...בחפים מפשע, לעשות טובה תחת רעה, למה לא לנקום? בעד ונגד נקמה, מה טוב בנקמנות? נוקם ונוטר כנחש, אלוהים נקמן, אלוהים הוא השטן נקמה, לנקום או לא לנקום? מה טוב בנקמנות, למה אנשים נוקמים, והאם כדאי לנקום? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה ויסודית את ההיגיון שעומד מאחורי נקמה: אדם נפגע, מרגיש רע, ומנסה להקל על תחושת הסבל שלו על ידי כך שהוא פוגע בחזרה באדם שפגע בו. אבל נשאלת השאלה - מה באמת ההיגיון בכך שאדם שסובל ינסה להקל על סבלו דרך פגיעה באדם אחר? הרי הנז
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
אושר, משמעות החיים, אלוהים, לפני בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד
...בריאת העולם + המפץ הגדול, בחירה חופשית, תודעה, אמת אבסולוטית ועוד איך מגיעים לחוויה של חופש מוחלט? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אדם יכול להגיע לחוויה של חופש מוחלט. הוא מתחיל בכך שחופש אמיתי הוא התחושה שבה האדם לא חווה כל גבול, לא חווה כל מחסום ולא מרגיש שיש משהו שעוצר או מגביל אותו. לדבריו, אדם לא חופשי כאשר הוא מרגיש שיש לו אילוצים, שהוא חייב לעשות דבר מסוים או נמנע מדבר אחר. כדי להרגיש חופש מוחלט, על האדם להגיע לתודעה שאין שום דבר שמגביל אותו,...
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
...אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר האם האמת היא אחת או שיש כמה סוגים של אמת? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את המושג האמת היא אחת, ואת האופן שבו אנשים שונים תופסים את המושג אמת. ראשית, הוא מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או בנקודות מבט סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים...
שלמות או חיסרון - האם אתה באמת רוצה, את החסרונות שלך?
...האם אתה באמת רוצה, את החסרונות שלך? כי יש כאלו שנדמה להם, שהם חווים את השלמות בשלמות. ולטענתם, הם ככ חווים את השלמות, עד שבעיניהם, גם החסרונות והרצונות שיש להם, גם אותם הם חווים בחוויה של שלמות. כי יש כאלו שלא רוצים את החסרונות שלהם, אבל אלו שהם בשלמות, מבחינתם, גם החסרונות, הם עצמם שלמות מוחלטת. וכמובן שמדובר כאן על הרצונות, שהם החסרונות האמיתיים. כי חיסרון, פירושו רצון. ואין חיסרון, בלי רצון לשנות את המציאות. והחסרונות של האדם, אלו הרצונות שלו...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...- ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...בן אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע...
אמון - מבוא
...כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?. למה - עד מתי צריך האדם לשאול את עצמו למה, ומה הסיבה? היום אשיב על השאלה, עד מתי, צריך האדם לשאול את עצמו למה? ומה הסיבה? כפי שהסברתי, אדם הרוצה להיות מאושר, האדם צריך להתבונן ולהבין את עצמו. והיה והאדם ישאל את עצמו מספיק פעמים, למה? ומה הסיבה? הוא יבין האם זה מחויב המציאות, או לא מחויב. כל שאלה אחרת, כל נושא לבדוק אותו, האם הוא האמת? האם זה יכול להיות אחרת? והרבה פעמים...
נתינה וקבלה
...לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, מאמן אישי קואצ'ינג, אימון אישי להרזייה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0508 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 08:13:43 - wesi4