ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תנועה חד מפרקית ✔פרפרי היצירה ✔יצירה שבוקעת מתוכנו היא בריאה של עולם שלא היה שם רגע קודם לכן והיא מפחידה ומרגשת... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פרפרי היצירה
יצירה שבוקעת מתוכנו היא בריאה של עולם שלא היה שם רגע קודם לכן והיא מפחידה ומרגשת.

על הפיכת הפחד להתרגשות, זיהוי המכשולים שבדרך והזנת המוזה היצירתית כתהליך קבוע ויומיומי.

בשבוע שעבר ישבתי מול קבוצה, שהחלה באותו יום תהליך של סדנה לפיתוח וביטוי של היצירתיות. מפגש ראשון, 12 זרים, שעוד ארבעה חודשים יהפכו לחברים בלב ונפש, חברים למסע לחיבור לאמת הפנימית שלהם, ליצירתיות שבתוכם. שתיים עשרה שנים שאני שותפה למסע של דרך האמן, המון ניסיון וביטחון, ועדיין הפרפרים האלה בבטן. אותם פרפרים שאני חווה לפני כל כתבה עיתונאית שאני כותבת או עורכת, לפני כל ציור שאני מציירת, לפני כל קבוצה שאני פוגשת, בתחילת כל יום שנפתח, בחיבור עם כל אדם ואתגר חדש.

אלה פרפרים של התרגשות, של יציאה למסע שעובר דרך הלא נודע ויוצר את עצמו. כי יצירה היא בעיני הענווה להתחיל בכל פעם מחדש, להתגבר על הפיתוי להישאר במוכר והידוע ולעבור שוב ושוב דרך הפחדים שאורבים בפתחה של כל התחדשות, של כל יצירה. ופרפרי היצירה האלה עפים איתי, ומעיפים אותי אל החופש המוחלט, אל היצירה הבאה, שנולדת ברגעים אלה ממש.


פעמים רבות שואלים אותי אם אפשר ללמד יצירתיות. ג'וליה קמרון, יוצרת טכניקת דרך האמן שעליה מבוססות הסדנאות שאני מנחה, עונה "אי אפשר, אני מלמדת אנשים איך הם יכולים לאפשר לעצמם להיות יצירתיים". יצירה אי אפשר, גם לא צריך ללמוד, היא חיה בתוכנו, צריך רק להיזכר בה. כילדים, כולנו היינו מחוברים ליצירה הטבעית שלנו, ידענו בדיוק מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ואיך עושים את זה, והכל ספונטניות וטבעיות. הפרפרים עדין לא תורגמו כפחד, אלא כ - וואו, יש כאן משהו חדש.

אצל ילדים כל רגע בחיים הוא גילוי, לימוד והפתעה, וההתייחסות אליו אותנטית. כשלילד כואב הוא בוכה עם כל הלב, בלי לחשוב איך זה יראה ומה יחשבו עליו. כשהוא שמח, הוא רוקע ברגליים וקופץ משמחה, ושהוא רוצה לבטא את עצמו הוא מצייר על הקירות או על כל מה שנמצא סביבו, מציג, משחק. היצירה הספונטנית שלו נובעת מתוך ביטוי חופשי וראשוני של הרגשות. לא מעניין אותו אם בית נראה באמת כמו אצלו בציור, כך הוא הרגיש, וזה מה שהוא צייר, ומהמעין הרגשי הזה נבעו היצירות מלאות השמחה, התמימות והיופי.

עם הזמן, נכנסנו פנימה לעולם המבוגרים. למדנו שיש כללים בציור, והפסקנו לצייר בית או כל דבר אחר. למדנו לעצור ולחשוב לפני שאנחנו מבטאים את עצמינו, ושלא יחשבו שאנחנו מטופשים. למדנו לפחד להעיז.

פגשתי במהלך עבודתי, מאות אנשים שחיים את החיים הנכונים, עובדים בעבודות הנכונות, מרוויחים את המשכורות הנכונות, אבל משהו נותר בלתי מסופק, הם איבדו את החיוניות והצבעוניות הילדית.

מקצוע פופולארי בין משתתפי הסדנאות אצלי הוא עריכת דין, ולא במקרה. אצל רבים מהם התגלו בילדות כשרון משחק, כושר המצאה ותמרון, יכולת לעמוד מול קהל ו"לתת הופעה". כשהעזו לחלום על קריירה של משחק למשל, או תחום אחר שבו יבטאו את הצבעוניות שבהם, הסבירו להם שכשרון זה נחמד, אבל לא פרקטי, וראוי שימצאו לעצמם תחום מסודר יותר. אז הם מצאו, והגיעו לשנות השלושים והארבעים, מצליחים, מתקדמים, ומשהו בתוכם אינו שבע, חלומות ורצונות הילדות נשארו הרחק מאחור. אני חלילה לא אומרת שמשפטים הוא מקצוע שבו אין ביטוי עצמי ואפשרויות למימוש היצירתיות והאמת הפנימית. אני יודעת לפחות על מישהי אחת שסיימה אצלי את הסדנה ונרשמה ללימוד משפטים, כי זה היה חלום חייה. אני גורסת שאנחנו עלולים לאבד את הצבע, השמחה והחיות, אם אנחנו פונים לכיוונים שאינם פוגשים את חלומות האמיתיים שלנו, וממשיכים להיות שם יום אחרי יום, מבלי לחוות יצירה ואהבה.

האפרוריות הזו יכולה להיות גם מנת חלקם של מי שעוסקים במקצועות שהם בהגדרתם אומנותיים. אדריכלים רבים שבחרו במקצוע מתוך חדוות היצירה איבדו אותה במהלך הדרך והחלו לייצר מתוך הרגל והמשכיות, כותבים איבדו את השמחה וההתחדשות ועברו לכתוב באופן טכני וחסר חיות.

תקופות של בצורת, איבוד מוזות, פרפקציוניזם, חוסר יכולת להרויח ולהתפרנס מהיצירה, חוסר חיות, כל הפחדים האלה מוכרים היטב למי שעוסקים ביצירות חייהם או חולמים לעסוק בהם. חיבור לטכניקות פשוטות ויישומיות ואימון בהן, מאפשר לעבור את המחסומים האלה. זו התעמלות יומיומית, אימון של המוח ושאר המעגלים האנרגטיים שלנו, מה שמאפשר לשמור על חיבור בין הילד הממציא והספונטני שבתוכנו והבוגר הפרקטי והיישומי.

*

יצירתיות היא בעיני היכולת לאהוב. פשוט לאהוב את עצמינו עם כל מה שנמצא בנו. ההכרה במתנה האלוהית הזו מאפשרת לנו להיות חשופים, לפרוץ לעולם עם כל מי שאנחנו. להיות. הרבה טכניקות ותיאוריות מדברות על כך שהמכונה שלנו "מקולקלת", ויש בנו "פגמים" שצריך לתקן ולשנות, ואם רק נעשה את זה, יהיה לנו באמת טוב.

בעיני, זו מחזוריות של אכזבה. ככל שאנחנו מנסים לעקור חלקים בנו ונכשלים אנחנו מתאכזבים שוב, ומשקיעים מאמצים גדולים בניסיונות להשתנות שלא יצליחו.

אי אפשר לעקור מעצמנו תכונות ולהיות מישהו אחר. אפשר ונכון לכוון את האנרגיות והאמביציות כדי להיות בלגיטימיות ואהבה לכל מה שבנו. כל תכונה, כשרון ורגש שבנו הם חיוביים, אם מבטאים אותם באותנטיות. כעס, שמבוטא בזמן אמת הוא כנות עם עצמנו והסביבה, הוא מצפן ברור ומדוייק ויש בו אש יצירתית, כשהוא מדוכא, הוא הופך לתסכול וכובד.

תהליך החיבור לחיי יצירה מתאפשר מתוך אינטגרציה תמידית בין שני ערוצים בנו, של הקלט וזה של הפלט. תהליך הקלט, משמעו להזין את עצמנו, לערות לתוכנו גירויים מהעולם. נכון, רובינו יוצאים מידי יום מהבית, פוגשים אנשים, עושים דברים, אבל עד כמה אנחנו באמת מאפשרים לעצמנו לחגוג עם העולם, ליהנות מהדברים הקטנים, לחוות באופן מודע באמצעות כל החושים, להשתעשע בדברים לא חשובים, ממש כמו ילדים. רבים מאתנו שכחו את ההנאות הקטנות האלה, מה שבהדרגה מצמצם את החיות, את הנאה ואת האפשרות לממש את היצירתיות. "רוב היוצרים החסומים נמנעים מהנאה באותה דבקות שבה הם נמנעים מיצירה" מסבירה ג'וליה קמרון "מפני שהנאה גוררת יצירה. הנאה גורמת למרד. הנאה גורמת לנו להרגיש את כוחנו, והרגשה זו מפחידה".

כשאנחנו מאפשרים לעצמנו לטייל בשוק הפשפשים, סתם כדי להריח, לטעום ולראות, אנחנו מחדדים את החושים ומספקים חומר גלם ליצירה הבאה. כשאנחנו לומדים להשתעשע עם ציור, לחוות את המגע עם הצבע, את הזרימה אתו, אנחנו מבטאים את הרגש שבנו, והציור שיבוא לעולם, יעביר את החיות וההשראה.

התחום הראשון שפגשתי בי דרך הסדנה היה הכתיבה, כשרון לגיטימי שפיתחתי מילדות והפך גם למקצוע, השינויים בצורת הכתיבה, בבחירת הנושאים וההנאה מהתהליך היו דרמטיים מבחינתי.

ההעזה הבאה והמפתיעה היתה הריקוד, אהבה ישנה שבמשך שנים הסברתי לעצמי שאני מבוגרת מידי כדי לחזור אליה, ודרך התהליך נזכרתי שלהנאה אין גיל.

השלב היצירתי הבא שדרך האמן הביא לחיי היה עולם הציור שנחסם בגיל מאד צעיר. החזרה אליו היתה זרימה נטולת שיפוטיות ומלאת אושר ושמחה ראשוניים. המוני דפים ובדים שנזרקו לפח לאחר שמילאו את ייעודם - ביטוי ספונטני של יצירתיות והנאה. אלה נכחו בציור, ומילאו המון פינות אחרות בחיי באור וצבע. חלק מהציורים הבאים כבר מצאו את מקומם על קירות ביתי, תזכורת יומיומית מהנה בשבילי לכייף שבחוויה.

אימון נוסף בחיי היצירה, הוא שמירה צד הפלט. שידור החוצה, קודם כל לעצמנו ואחר כך לעולם, מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ואיך בדיוק עושים את זה. אנשים בוגרים לומדים עם הזמן שלא לספר, אפילו לעצמם את הסודות הקטנים והגדולים הללו בכדי שלא להתאכזב. המידע נמצא בתוכנו, אבל מוקף בחומות של הגנה. תרגיל פשוט באחד השיעורים של הסדנה הוא לקחת עמוד, למספר בו עשרים שורות, ובכל שורה להשלים משפט שמתחיל במילים הלוואי ש ילדים משתעשעים עם התרגיל הזה על בסיס קבוע, כשהכל לגיטימי בו. אנשים בוגרים מתבוננים בדף, ואינם מעיזים להעלות את חלומותיהם, את ההנאות, את הדברים שבאמת "בא להם". האומנות היא ללמוד לבטא שוב את הרצונות, לחזור ולבשר לעצמנו ולעולם את האמת שלנו וכשהדברים בהירים לנו, הם מתחילים לקרות, כמעט מעצמם. הזדמנות ועוד הזדמנות, עזרה ותמיכה מאנשים, צירופי מקרים שמתרחשים ומובילים אותנו מדרגה אחר מדרגה להגשת החלומות שלנו.

אחד התרגילים שמאפשר מפגש ראשוני וחווייתי עם עצמנו, עם השאלות שבנו ובהדרגה עם הפתרונות והדרכים נקרא "דפי בוקר". זהו כלי רב עוצמה, שמאפשר בין השאר להתגבר על הפרפקציוניזם ולהתחבר לזרם תודעה מתוך שטף. דפי בוקר הם שלושה דפים של כתיבה אינטואיטיבית, בכתב יד. החוויה החזקה והיעילה ביותר היא כתיבה ממש עם היקיצה. זה הזמן שבו אנחנו התודעה נקיה מביקורת עצמית ומחסומים. אבל, אם הבוקר עמוס ובלתי אפשרי, ניתן לעשות זאת בכל שעה ביממה. החוקים היחידים בטכניקה הזו הם שאף אחד, לעולם לא קורא את החומר, וגם אתם, לאחר סיום הכתיבה של אותו יום לא קוראים בהם, אלא קורעים את הדפים או מצפינים אותם למשך שלושה חודשים. מלבד כללים אלה, הכל אפשרי. כתבו טענות, כתבו שאלות, ספרו על היום שעומד להיות או זה שהיה, על חלומות שחלמתם, מלאו שלושה עמודים בכל מה שעולה מתוככם. ואם לא עולה, זה מה שנוכח שם, כתבו אין לי מה לכתוב. זה לא יקרה. הטכניקה הזו מאפשרת לזרם של רעיונות, מחשבות ופתרונות לצוף, מסדרת את היום, ולא אגזים אם אומר, על סמך החוויה שלי ושל רבים אחרים, מסדרת את החיים. כמו שאמר וולט דיסני "אם אתה יכול לחלום את זה, אתה יכול לעשות את זה".
סדנה משחק מה אומרים עליך כישלון חשיבה המצאתית ביקורתיות מוח חיוביים תנועה חד מפרקית לשאול פיתוי פרפר
חיפוש האושר, איך למצוא את האושר? במה אתה בטוח, מה אתה יודע? איך למצוא תשובות? איך להבין את עצמך? איך להבין את המציאות? איזה שאלה לשאול, מה לחפש? השאלה הנכונה ביותר
חיפוש האושר, איך למצוא את האושר? במה אתה בטוח, מה אתה יודע? איך למצוא תשובות? איך להבין את עצמך? איך להבין את המציאות? איזה שאלה לשאול, מה לחפש? השאלה הנכונה ביותר
...במה אתה בטוח, מה אתה יודע? איך למצוא תשובות? איך להבין את עצמך? איך להבין את המציאות? איזה שאלה לשאול, מה לחפש? השאלה הנכונה ביותר איך למצוא את האושר ומהי השאלה הכי חשובה לשאול? כל אדם חותר למצוא את האושר, אך לרוב אינו מצליח בכך, לא מפני שאין לו יכולת להיות מאושר, אלא מכיוון שהוא לא באמת יודע איזו שאלה עליו לשאול כדי להגיע לאושר המוחלט. אליעד כהן מסביר שכדי למצוא את האושר, צריך להבין תחילה מהי בכלל השאלה הנכונה לשאול. ללא השאלה הנכונה, האדם ימצא...
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב
...בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב איך אפשר לגרום למישהו להיות יותר חכם? כאשר רוצים להפוך מישהו לחכם יותר, ראשית כל, חשוב להבין מה משמעות הביטוי חכם. לפי אליעד כהן, חכם הוא אדם שחושב בהיגיון. לכן, אם רוצים לגרום לילד, בן זוג, עובד או כל אדם קרוב לחשוב בצורה חכמה יותר, המטרה המרכזית היא ללמד אותו לחשוב בהיגיון. מה המשמעות של לחשוב בהיגיון? חשיבה הגיונית...
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע
...בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע מהי המשמעות של דמיון לפני פעולה? אליעד כהן מסביר כי לפני שבני אדם מבצעים פעולה מתוך בחירה חופשית, תמיד קיים שלב שבו הם מדמיינים את עצמם מבצעים את אותה הפעולה. כל פעולה שאתה עושה בצורה מודעת ורצונית, מחייבת אותך קודם כל לראות אותה בדמיונך. למשל, אם אדם מחליט לאכול משהו, לפני שהוא אוכל בפועל,...
איך לחיות חיים טובים? מה זה חיים טובים? איך להיות מאושר? מה זה אושר אמיתי? להיות דבר והיפוכו, משנה או לא משנה, מהי השלמות? איך להרגיש שלמות? איך לבחור את הרצון? בחירה חופשית מלאה
איך לחיות חיים טובים? מה זה חיים טובים? איך להיות מאושר? מה זה אושר אמיתי? להיות דבר והיפוכו, משנה או לא משנה, מהי השלמות? איך להרגיש שלמות? איך לבחור את הרצון? בחירה חופשית מלאה
...טובים? איך להיות מאושר? מה זה אושר אמיתי? להיות דבר והיפוכו, משנה או לא משנה, מהי השלמות? איך להרגיש שלמות? איך לבחור את הרצון? בחירה חופשית מלאה מהם חיים טובים באמת ואיך להיות מאושר? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה המהותית של איך לחיות חיים טובים ומהו אושר אמיתי. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה האם יש אפשרות לחיות חיים טובים באמת, ומסביר שהשאלה הזו דורשת קודם כל חקירה פנימית של הרצונות האישיים שלנו ושל הדרך בה אנו תופסים את המציאות. איך לדעת מה הרצון...
למה אני מעשן? למה אני עושה משהו? למה אני מכור? למה אני רגיל לעשות משהו? למה אני עושה את מה שאני עושה? איך להבין את עצמי? איך לגלות למה אני עושה משהו? מודעות עצמית, לגלות את הסיבה, לגלות את האינטרס, שינוי הרגלים
למה אני מעשן? למה אני עושה משהו? למה אני מכור? למה אני רגיל לעשות משהו? למה אני עושה את מה שאני עושה? איך להבין את עצמי? איך לגלות למה אני עושה משהו? מודעות עצמית, לגלות את הסיבה, לגלות את האינטרס, שינוי הרגלים
...עושה? איך להבין את עצמי? איך לגלות למה אני עושה משהו? מודעות עצמית, לגלות את הסיבה, לגלות את האינטרס, שינוי הרגלים למה קשה לי להפסיק הרגלים ואיך להבין את עצמי טוב יותר? כאשר אדם מנסה להבין למה הוא עושה פעולה מסוימת או למה יש לו הרגל מסוים, הוא נתקל לעיתים קרובות בקושי להבין את הסיבה האמיתית להרגל שלו. למשל, אדם שמנסה להפסיק לעשן שואל את עצמו למה אני מעשן? אך הוא מתקשה להגיע לתשובה אמיתית ומעמיקה, כיוון ששאלה זו כבר משולבת אצלו ברצון להפסיק לעשן,...
dumbbell flyes / cables flyes - מה עדיף פרפר בכבלים מול פרפר בשכיבה מול פרפר במכונה? מה עדיף פרפר בעמידה מול פרפר בשכיבה? ניתוח תנועה של התרגיל פרפר / איך לבצע את התרגיל פרפר בצורה נכונה? פרפר בעמידה בכבלים, פרפר בשכיבה בכבלים, פרפר עם משקולות בשכיבה, פרפר חזה, פרפר בישיבה במכונה, פרפר לכתף קדמית או לשרירי החזה? פרפר לשרירי החזה העליון או שרירי החזה התחתון? פרפר לבייספס או לשרירי החזה?
...בשכיבה מול פרפר במכונה? מה עדיף פרפר בעמידה מול פרפר בשכיבה? ניתוח תנועה של התרגיל פרפר איך לבצע את התרגיל פרפר בצורה נכונה? פרפר בעמידה בכבלים, פרפר בשכיבה בכבלים, פרפר עם משקולות בשכיבה, פרפר חזה, פרפר בישיבה במכונה, פרפר לכתף קדמית או לשרירי החזה? פרפר לשרירי החזה העליון או שרירי החזה התחתון? פרפר לבייספס או לשרירי החזה? וכאן אסביר, האם ומה ההבדל בין ביצוע התרגיל פרפר בשכיבה או בעמידה ובין ביצוע התרגיל פרפר כנגד כבלים או כנגד משקולות חופשיים +...
האם חיפוש האמת מוביל לרצון להתאבד? חוסר חשק לחיות, רצון למות, חשק למות, בשביל מה לחיות? חיפוש עצמי, חיפוש משמעות החיים, הטלת ספק ברצון לחיות, הטלת ספק בפחד מהמוות, חיפוש האמת והסיכוי להשתגע, הטלת ספק בשכל ושיגעון
האם חיפוש האמת מוביל לרצון להתאבד? חוסר חשק לחיות, רצון למות, חשק למות, בשביל מה לחיות? חיפוש עצמי, חיפוש משמעות החיים, הטלת ספק ברצון לחיות, הטלת ספק בפחד מהמוות, חיפוש האמת והסיכוי להשתגע, הטלת ספק בשכל ושיגעון
...עצמי, חיפוש משמעות החיים, הטלת ספק ברצון לחיות, הטלת ספק בפחד מהמוות, חיפוש האמת והסיכוי להשתגע, הטלת ספק בשכל ושיגעון האם חיפוש האמת מוביל לרצון להתאבד? אליעד כהן דן בשאלה משמעותית: האם חיפוש האמת וחקר עצמי עמוק יכולים להוביל אדם למצב של חוסר רצון לחיות או אפילו רצון להתאבד. אליעד מסביר כי כאשר אדם מחפש את האמת, הוא למעשה מטיל ספק בכל הרצונות שלו, כולל הרצון לחיות. השאלה העיקרית היא האם הטלת ספק זו גורמת בהכרח לאדם לרצות למות או להשתגע. מה ההבדל...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
...שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא באמת חשובה? המושג דוגמה אישית מתייחס למצב שבו אדם מלמד או משפיע על אחרים באמצעות התנהגותו ולא רק דרך דבריו. לפי אליעד כהן, הרעיון של דוגמה אישית מתחלק לשני היבטים מרכזיים: ההיבט הראשון הוא כאשר אדם מלמד משהו מוגדר וברור, שיש לו צורה מוגדרת - לדוגמה, לא לעשן. במקרה זה, אם האדם עצמו מעשן...
חיפוש האמת / לחפש את האמת - איזה אמת לחפש? איך לחפש את האמת?
...לחפש את האמת? כפי שכבר ביארתי, האמת מביאה את האדם אל האושר. כאשר האדם מגיעה להבנה אמיתית של המציאות, על ידי זה החיים שלו הופכים למאושרים. והשאלה היא, איזה אמת צריך לחפש כדי להיות מאושר. או במילים אחרות, על איזה אמת נאמר ידיעת האמת מוציאה את האדם לחופשי? והתשובה היא כי על האדם לחפש את האמת שתגרום לו להרגיש טוב. היינו כי על האדם לחפש ידיעת אמת כזאת, שהידיעה שלה תגרום לו להרגיש טוב. היינו כי העולם שלנו יש בו המון מידע. ויש מידע אמיתי כלשהו, שכאשר האדם...
מה הדבר היחיד שלא ניתן לדמיין? מגבלת השכל האנושי, מה לא ניתן לדמיין? מה לא ניתן לחשוב? פיל בחור של מחט, גבולות התודעה, יש ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל?
מה הדבר היחיד שלא ניתן לדמיין? מגבלת השכל האנושי, מה לא ניתן לדמיין? מה לא ניתן לחשוב? פיל בחור של מחט, גבולות התודעה, יש ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל?
...לדמיין? מגבלת השכל האנושי, מה לא ניתן לדמיין? מה לא ניתן לחשוב? פיל בחור של מחט, גבולות התודעה, יש ואין בו זמנית, עבר ועתיד בו זמנית, איך המוח חושב? איך המוח מוגבל? מהי המגבלה היחידה של השכל האנושי? השכל האנושי מסוגל לדמיין ולחשוב כמעט על כל דבר אפשרי, אך אליעד כהן מסביר שישנה מגבלה אחת בלבד, והיא החשיבה על דבר והיפוכו בו - זמנית. לדבריו, המוח אינו מסוגל לתפוס מצב שבו שני הפכים קיימים באותו זמן ובאותו מקום, כמו יש ואין בו - זמנית. המגבלה הזו חוסמת...
דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון
...בלתי אפשריים לפתרון יש דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון אבל, אם מתאמצים מגלים את ההיפך. יש למשל תרגיל שנראה לכאורה בלתי פתיר, ואם מתייאשים חושבים שאין סיכוי לפתור. אבל אם מתאמצים עוד, וממשיכים, מגלים עוד חורים וחוסר אפשרויות נוספות. יש כאן סיכוי להתייאש ולהגיד שאפשר להמשיך לדבר הבא. אבל, עדיין ממשיכים ומגלים חוסר אפשרות ומבוי סתום, ואז חושבים שמגיעים לדרך ללא מוצא. ואז דווקא אז מתוך חוסר המוצא הזה, מגלים דרך שנפסלה ונראתה לכאורה בלתי אפשרית...
לחיות טוב
...אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד ילמד ותמיד...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...- תורת ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו...
איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1
...מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1 איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? מינוס בבנק. במאמר הזה נדבר על מה הם דפוסי החשיבה שגורמים לאדם שיהיה לו מינוס בבנק ומהם דפוסי החשיבה שיכולים לעזור לו לצאת מהמינוס שבבנק. המאמר יעסוק בדפוסי החשיבה שגורמים ליצירת המינוס שבבנק ולחובות בכלל. כי הדגש הראשון של האדם צריך להיות על שינוי דפוס החשיבה, כי בלי זה אין שום דרך מעשית לצאת מהמינוס שבבנק ו או מחובות בכלל. מינוס בבנק הוא קודם כל מינוס בראש של...
איך למצוא תשובות לשאלות?
...לשאלות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. מה השיטה למצוא תשובות לשאלות? לפעמים יותר טוב לא למצוא תשובות לשאלות, לפעמים טוב שיש שאלות, אם אדם ידע את כל התשובות אין התחדשות, החיים יותר מעניינים שיש שאלות. איך אדם יכול למצוא תשובות לכל שאלה תשובה. נוסחה מדוייקת למצוא תשובות לכל השאלות. הדרך היא עי הבנת הגורמים שעליהם היא מבוססת. האם כדור הארץ עגול? הנחת יסוד ראשונה יש כדור ארץ. הנחת יסוד שאו שטוח ואו...
בודהיזם - הארהנט
...את כל הקשרים קדחת התשוקות אינה קיימת עוד. 91 המודעים מאמצים את עצמם הם אינם קשורים לאף בית כמו ברבורים שנטשו את האגם הם מותירים מאחור בית אחר בית. 92 אלו שאינם צוברים ונבונים ביחס למזון שמושאם הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכם היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 93 האדם שזיהומיו מושמדים ואינו קשור למזון שמושאו הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכו, היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 94 מי שחושיו שלווים כסוסים מאולפים היטב על ידי...
יצירתיות - כיצד לפתח את הדמיון בתהליך היצירה?
...במאמר זה נעסוק באחד הטיפים הגדולים שתורמים לפיתוח הדמיון בתהליך היצירה, ונתמקד כמובן בציור. אחת התופעות הידועות לכל אמן מתחיל ומתקדם כאחד היא תופעת ההתקשרות לציור. האמן מתחבר כל כך ליצירה שלו עד שהיא הופכת לחלק ממנו. בתוך תהליך זה נוצר מצב שהאמן עלול להחסם קצת בשל ההיקשרות לציור ולפחד מהמשך תהליך היצירה. והנה אם האמן הוא בעל אומץ, חזון ושאיפה לגדול, עליו ללמוד שלא לפחד וגם שלא להיקשר לציור שלו בצורה מוגזמת. אולם הדבר אינו קל. זאת הן בשל הזמן הרב...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12
...12 הדוגמה שאציין להלן היא האחרונה והקרובה ביותר, לעיונכם. ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. (בראשית ב, ו) בחלק הראשון של שבעת ימי הבריאה - 7 חזרתי פעמיים אל הביטוי הזה, ובכל פעם פגשתי מולי עולם אחר ושונה מהראשון - אותו בחנתי והיצגתי כמשפטו. ובעצם מצאתי גשר ברור שמחבר בין שני הביטויים אך ההבדל בין שני העולמות ניכר. ולמעשה אין המדובר בהשקפה אחרת על הביטוי אלא בתיזה מרכזית אחרת בעלת יסודות שונים. אל הביטוי הזה חזרתי גם בפרק הנוכחי שלעיל, ניתן...
בשביל לנטרל רגש שלילי, אתה חייב לפרק את האמונה שקיימת אצלך שבגללה אתה יוצר את הרגש בתת הכרה ואין לך שליטה עליו במודע
...אתה חייב לפרק את האמונה שקיימת אצלך שבגללה אתה יוצר את הרגש בתת הכרה ואין לך שליטה עליו במודע כל רגש שאתה חווה, אתה ורק אתה אחראי לו. אתה זה שרוצה בו ומאמין שהשימוש בו הוא הדבר המועיל ביותר עבורך. חרדה, דיכאון, עצב, כעס, חמידה, קנאה וכו... כל הנל הם רגשות שאתה (לרוב בתת הכרה) ורק אתה בחרת לייצר. חרדה - רגש שהאדם מייצר כאשר הוא מאמין שהמציאות מאיימת וקיימת סכנה לשלמות האני. החרדה היא רגש שאמור להכין את האיברים החיוניים בגוף למצב של מלחמה בריחה קפיאה...
המהפכה המינית באמריקה - חלק 1
...1 בימים אלו שודרה בערוץ יס דוקו סדרה בת ארבעה פרקים שעקבה ותיעדה את המהפכה המינית של שנות השישים. נכון שבתחילת שנות השישים המהפכה פרצה בקול גדול אך מבשרי המהפכה והאפשרות לסלילת הדרך אליה התחילה עשרים שנה קודם. כשהגברים האמריקאיים הצעירים יצאו למלחמת העולם באירופה נשים תפסו את מקומם. ולראשונה המוני נשים יצאו לעבודה, יצאו לבלות בחברת נשים אחרות או לבד, ולראשונה נשים נתנו לעצמן את החופש להיות מיניות עם גברים שנשארו מאחור. צעירים מדי או מבוגרים. בשנת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תנועה חד מפרקית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תנועה חד מפרקית, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תנועה חד מפרקית, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, מאמן לכלכלת המשפחה, אימון אישי לימודים בנושא תנועה חד מפרקית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 02_08_2025 השעה 16:18:08 - wesi4