ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תמיד צודק ✔הקשבה ותקשורת ארגונית מעצימה ✔תקשורת מעצימה משמעה דפוסי דיבור והקשבה התומכים ומחזקים את הדובר והמקשיב כאחד... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הקשבה ותקשורת ארגונית מעצימה
תקשורת מעצימה משמעה דפוסי דיבור והקשבה התומכים ומחזקים את הדובר והמקשיב כאחד. במאמר זה אני מבקש להצביע על הכיוון אל תקשורת כזו בארגונים, ומניסיוני כמנחה תהליכי שינוי ארגוני בעזרת אמנות ההקשבה, ניתן לשפר ולחזק דפוסי תקשורת מעצימה במערכות יחסים בתוך צוותי עבודה, אנשי מכירות, מנהלי משאבי אנוש, אנשי הדרכה - כמו גם בישיבות צוות וניהול ובכל מפגש מקצועי ואישי.

על מנת לבנות דפוסי תקשורת מעצימה בארגון עלינו לאמץ כמה ערכי ליבה:

1. בחירה בפרדיגמה של "אנחנו" - רצון ותמיכה בשיתופי פעולה, שילוב כוחות וכשרונות למטרה משותפת, הבנה ש"חכמה משותפת" היא סינרגטית ועוצמתית כשמאפשרים לה לבוא לביטוי.

2. ראיית התמונה הגדולה - הסתכלות על בעיה כהזדמנות, הקשבה לנקודות מבט שונות המנוגדות לשלי ואומץ לבחון באופן תמידי את הנחות היסוד שלי.

3. הכרה בכמיהה הבסיסית להיות חלק מקבוצה ולתרום לה - חיפוש דרך לגיוס אנשים למען מטרה משותפת, מתן משמעות לכל דעה ואדם, עידוד תרומה ושיתוף בתהליכי קבלת החלטות.

4. ניטרול שיפוטיות / ביקורתיות - חוסמות התפתחות ופריצת דרך מכל סוג. אימוץ גישת "גם וגם" במקום "או או".

5. העדפה -

לומר את האמת במקום להיות צודק.

אמון במקום פקפוק.

סקרנות במקום דעה קדומה.

הבנת הזולת במקום להגן על דעותיי.

6. מעורבות מובילה לאחריות - כשנותנים לאנשים בארגון מקום ואחריות והם מרגישים שקולם נשמע - הם מעורבים יותר ובעלי מוטיבציה ואחריות מוגברת.

הבסיס של תקשורת מעצימה הוא הקשבה. הקשבה כזו המאפשרת לדובר לבטא עצמו באופן מלא, ולהרגיש "מוקשב". הקשבה מלאה למילים, ובעיקר למה שבניהם.

הקשבה שכזו יש ללמוד ובעיקר לתרגל, והיא כרוכה בהעלאת המודעות העצמית וזיהוי אמיץ של דפוסי הקשבה מעכבים כגון:

קוצר רוח - השלמת המשפט לדובר...

שיפוטיות וביקורת

הסחת דעת - בריחה לאסוציאציות אישיות

"חזרות פנימיות" - המקשיב עסוק במה הוא יגיד עוד מעט...

דעות קדומות / מוקדמות על הנושא או הדובר.

גם בדיבור, עלינו לאמן עצמנו להימנע מ:

פילוג - השמצה רכילות, הסתה והשפלה.

"ייעצת" - מתן עצות מבלי שהתבקשנו.

דיבור סרק - ללא תכלית מיקוד ומטרה.

"וכחנות" - הצורך להיות תמיד צודק.

תקשורת ארגונית היא בסופו של דבר תקשורת בין אנשים. ישיבות צוות וניהול, מתן שרות ללקוחות, מכירת מוצרים והדרכת עובדים - כולם אפקטיביים במידה שדפוסי התקשורת מעצימים ומשרתים את שני הצדדים.

על מנת לפתח ולשמר בארגון תקשורת מעצימה ראוי לשמור על כמה כללים:

התייחס תמיד ברצינות לדובר - גם כשהוא משעמם או בדעה מנוגדת לשלך.

שמור על קשר עין והיה נוכח באופן מלא.

השקט ככל האפשר את ה"פטפוט הפנימי" בעת ההקשבה.

אמור דעתך רק כשמבקשים אותה.

חפש נקודות משותפות והפגן עניין בדובר ובדברים.

נסה תחילה להבין ורק אח"כ להיות מובן.

הקשבה מעצימה אינה מיומנות טכנית גרידא, אלא שינוי טרנספורמטיבי בדפוסי תקשורת שאנו סוחבים איתנו שנים רבות. נדרשות כאן תכונות כאומץ, יושרה, מוכנות להשתנות, אותנטיות וגמישות. זהו תהליך מתמשך שראוי לו שיתחיל בהנהלה ויחלחל לכל הדרגים מתחתם.

החדשות הטובות הן שכאשר ארגון מתחיל בתהליך של תקשורת מעצימה - התהליך "מדבק" ומהדהד לאנשים נוספים בארגון ומחוצה לו, ובנוסף מביאים האנשים דפוסים מעצימים של תקשורת למערכות היחסים שלהם בבית, במשפחה ועם חברים. תחושת הגיבוש והשייכות לארגון גדלה, האנשים יצירתיים ובעלי מוטיבציה גדולה יותר, מתחים פנים - אירגוניים מתפוגגים ובסופו של דבר התפוקה והיעילות עולים.

תקשורת מעצימה מתפתחת טוב יותר כאשר היא מלווה בקשר אישי יותר בין בעלי התפקידים, הפחתת ההירארכיה הנוקשה ומתן מקום שווה לכל הקולות בישיבות עבודה וניהול. תהליכי קבלת החלטות בדרך זו יעילים יותר, באווירה נינוחה יותר וההחלטות שמתקבלות מחזיקות זמן רב יותר מכיוון שלאנשים יש תחושה שהיו שותפים אמיתיים בהחלטות - שהקשיבו להם.

כל ארגון הוא מעין גוף אחד בעל אברים שונים העובדים יחדיו. יכולתם לעבוד בסינרגיה והעצמה הדדית תלויה בעיקר ביכולתם להקשיב זה לזה - עלינו רק להיזכר בעובדה זו.
זיהוי מנהל חזקים החלטיות פריצת דרך אמת אחריות משאבי אנוש הנחות יסוד להחליט שיפוטיות ארגון הקשבה תקשורת תקשורת ארגונית תקשורתיות
טיפול בהתנגדויות לקוח, איך לענות ללקוח? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח תמיד צודק, מה נכון לענות? איך למכור יותר? איך לגרום ללקוח להרגיש טוב? איך לא לצאת צודק?
... בהתנגדויות לקוח, איך לענות ללקוח? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח תמיד צודק , מה נכון לענות? איך למכור יותר? איך לגרום ללקוח ... חושב שאתה חכם צודק יודע מה טוב ללקוח מבין את הלקוח יותר טוב ממנו וכולי. ולא משנה כמה את חושב שהלקוח לא תמיד צודק, כי הלקוח באמת לא תמיד צודק, אעפכ עליך לדעת, כי גם אם אתה צודק, וגם אם הלקוח ...
איך לקבל שירות יותר טוב? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך? איך להתייחס לנותן שירות? איך לגרום למוכר לרצות לתת לך הנחה? איך להתייחס לאנשים בכבוד? איך להתייחס בכבוד לנותני שירות? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לא צודק, הלקוח תמיד צודק
איך לקבל שירות יותר טוב? איך לגרום למישהו לרצות לעזור לך? איך להתייחס לנותן שירות? איך לגרום למוכר לרצות לתת לך הנחה? איך להתייחס לאנשים בכבוד? איך להתייחס בכבוד לנותני שירות? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לא צודק, הלקוח תמיד צודק
... לנותני שירות? הלקוח לא תמיד צודק, הלקוח לא צודק, הלקוח תמיד צודק איך לקבל שירות טוב יותר? אם אתם רוצים לקבל שירות טוב יותר מנותני שירות, השלב הראשון הוא להבין שצריך להתייחס אליהם קודם כל כאל ... מאמינים בעקרון הלקוח תמיד צודק . אולם, חשוב לזכור כי נותן השירות הוא לא רק עובד או מישהו שמספק לכם שירות, אלא הוא אדם עם רגשות, מחשבות ותחושות. מהי הדרך ... יש גם את התפיסה שהלקוח תמיד צודק ושתמיד צריך להתייחס אליו בכבוד. אך בפועל, מי שנותן לכם שירות הוא בן אדם עם רגשות, מחשבות ותחושות. הוא אולי עובד בחנות, מספק ...
למה השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות?
... השכל לא תמיד צודק? ולמה מאמץ לא תמיד מוביל לתוצאות? לפעמים האדם יושב וחוקר בשכלו באיזה עניין, ומגיע למסקנה כלשהי. ולפעמים נדמה לאדם, שמאחר ...
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
... שלה כצדיק, כמו שמאמין אדם דתי שהאל תמיד צודק, בעוד שהיא רואה את עצמה כאחראית לסבל שלה. היא מאמינה שהיא סובלת בגלל חטאים שלה. ... יחסים אלימה. אדם דתי מאמין כי אלוהים תמיד צודק, ואם קורה לו רע, זה בגלל החטאים שלו. כך גם האישה המוכה, שמרגישה שלעולם לא תוכל ... להשתחרר מתחושת הקורבן. במקום אלוהים תמיד צודק ואנחנו רק חוטאים, אפשר להבין שביחסי גומלין בריאים לא אמור להיות מישהו שאליו אני ...
פרות קדושות - עבודת אלילים - איך לשחוט אותן?
פרות קדושות - עבודת אלילים - איך לשחוט אותן?
... שמה שהשכל שלהם אומר הוא נכון, ולא מסוגלים אפילו להטיל ספק בתפיסת המציאות הזו. אליעד אינו טוען שהשכל אינו נכון כלל, אלא שהוא לא חייב להיות נכון תמיד. הוא מציע לאדם לשאול מי אמר שהשכל תמיד צודק, מי אמר שמה שהאדם רואה כשמאל וימין אכן ...
חיפוש האמת - מהי האמת? מי אמר אותה? ומה כולם חושבים?
חיפוש האמת - מהי האמת? מי אמר אותה? ומה כולם חושבים?
... ופשוט. כאשר האדם מספיק כנה לבדוק את המהות של הדברים באופן מוחלט, הוא מגלה את האמת האמיתית, ומתוך הגילוי הזה הוא יכול לחיות חיים מלאים וטובים באמת. איך לדעת מהי האמת? מדוע אנשים מחפשים אישורים חיצוניים? האם הרוב תמיד צודק? למה אנשים לא מאמינים באמת? איך להתמקד במהות הדברים? מהי המשמעות של אמת אובייקטיבית? אחד הדברים שעוצרים את ההתפתחות של האדם, שהאדם במקום להסתכל על עצמו הוא ...
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
... תמיד להיות צודק? נקודה חשובה נוספת שהועלתה היא שרבי נחמן עצמו לא התיימר להיות תמיד צודק. נאמר בפירוש, שאפשר לטעון שרבי נחמן טעה לפעמים. אליעד מדגיש שלמרות הערכתו הרבה לרבי נחמן, הוא אינו מחויב לתרץ כל דבר שרבי ...
המסע אל האושר, מאמץ אל האושר, לצאת לחופש מהרצון, כמה זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 1
המסע אל האושר, מאמץ אל האושר, לצאת לחופש מהרצון, כמה זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 1
... הפנימי של הרצון. אליעד מתמודד גם עם הטענה הנפוצה לפיה אם האדם יהיה מרוצה לחלוטין מהמציאות, הוא יאבד את כל הרצונות שלו, וזה לכאורה סותר את טבע האדם. הוא מסביר כי הטענה הזו מגיעה מהשכל, אך מי אמר שהשכל תמיד צודק? לדבריו, יתכן שקיימת פרצה שדרכה אפשר להיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תמיד צודק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: תמיד צודק, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תמיד צודק, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, ייעוץ אישי, קואצ'ר לזוגיות בנושאי תמיד צודק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2690 שניות - עכשיו 27_07_2025 השעה 02:02:53 - wesi4