ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שמחה ושלווה ✔בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה ✔השיחה עם אַמְבַּטְּהַה יוהרה שהפכה לענווה Ambaha Sutta הברהמין פוקהרסטי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם אַמְבַּטְּהַה - יוהרה שהפכה לענווה
השיחה עם אַמְבַּטְּהַה

יוהרה שהפכה לענווה

Ambaha Sutta

הברהמין פוקהרסטי (Pokkharastivatthu)

1.1 כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד בקוֹסַלַה בלוויית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם אִיצְ'הָאנַנְקַלַה. שם שהה במעבי הג'ונגל של איצ'האננקלה. באותה העת, הברהמין פּוֹקְּהַרַסָאטִי התגורר באוּקְּהַטְהַה, מקום מאוכלס בצפיפות, עשיר בעשב, עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פַּסֵנַדִי, מלך קוסלה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית [1].

1.2 ופוקהרסאטי שמע את הדברים הבאים: 'הפרוש גוֹטַמַה, בן שבט השַקְיַה, אשר יצא קדימה משבט השקיה... מתגורר במעבה הג'ונגל של איצ'האננקלה. ובנוגע לאדון המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הזה הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. '

הצעיר אַמְבַּטְּהַה (Ambahamava)

1.3 באותה עת היה תלמיד לפוקהרסאטי, צעיר בשם אַמְבַּטְּהַה, שהיה תלמיד וודות, בקיא במנטרות, מומחה בשלוש הוודות, פרשן מיומן של חוקים ופולחנות, מומחה בתורת הצלילים והמשמעויות, וחמישית, מסורת שבעל - פה, בעל ידע שלם בפילוסופיה טבעית [2] ובסימניו של אדם דגול [3]. תלמיד שהוסמך והתקבל על ידי מורו בשלוש הוודות באמירה: 'את שאני יודע, אתה יודע ואת שאתה יודע, אני יודע'.

1.4 ופוקהרסאטי אמר לאמבטהה: "אמבטהה, בני, הפרוש גוטמה... שוהה בג'ונגל של איצ'האננקלה. ודיווחים טובים נפוצו ביחס לאותו אדון מכובד... כעת, לך לראות את הפרוש גוטמה וברר האם הדיווחים האלה נכונים או לא והאם המכובד גוטמה הוא כפי שמספרים או לא. כך נעמיד את המכובד גוטמה למבחן. "

1.5 "אדוני, כיצד אוכל לברר אם דיווחים אלו נכונים, או האם הפרוש גוטמה הוא כפי שמספרים או לא? "

"על פי מסורת המנטרות שלנו, אמבטהה, בפני האדם הדגול, אשר ניחן בשלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, פתוחות רק שתי דרכים. אם הוא חי חיי - בית, הוא יהפוך לשליט, מלך מניע גלגל, צדיק והוגן בחוקיו [4], אדון ארבעת קצוות עולם, אשר מכונן את ביטחון ממלכתו, ובעל שבעת האוצרות [5]: אוצר - הגלגל, אוצר - הפיל, אוצר - הסוס, אוצר - אבן - החן, אוצר - האישה, אוצר - בעל - הבית, והאוצר השביעי - אוצר - היועץ. יש לו למעלה מאלף בנים וכולם גיבורים, בעלי שיעור קומה של גיבורים, כובשי צבא האוייב. הוא חי על פי החוק, לאחר שכבש ללא מקל או חרב את האדמה הזו מוקפת הים. אך אם יבחר לעזוב את חיי - הבית לטובת חיי חסר - בית, אז הוא יהפוך לארהנט, בודהה ער בשלמות, זה אשר מסיר את המעטה מעיני העולם [6]. אמבטהה, אני הוא מעביר המנטרות ואתה הוא המקבל. "

1.6 "טוב מאוד, אדוני", אמר אמבטהה למשמע דבריו של פוקהרסאטי, ולאחר מכן קם, חלף על פני פוקהרסאטי מצידו הימני, נכנס אל מרכבתו הרתומה לסוסה בלוויית חבורה של צעירים ויצא לעבר הג'ונגל של איצ'אננקאלה. הוא רכב עד למקום בו המרכבה יכלה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל.

1.7 באותו זמן, קבוצה גדולה של נזירים צעדו הלוך ושוב באוויר הפתוח. אמבטהה ניגש אליהם ואמר: "היכן גוטמה המכובד נמצא כעת? אנו מעוניינים לראותו. "

1.8 והנזירים חשבו: 'זהו אמבטהה, נער ממשפחה טובה ותלמידו של הברהמין הנכבד פוקהרסאטי. הבודהה לא יתנגד לשוחח עם אדם צעיר שכזה'. והנזירים אמרו לאמבטהה: "הוא נמצא היכן שהדלת סגורה. עלה לשם בשקט, לך לאט אל המרפסת, כחכח בגרונך, והקש על הדלת. הבודהה יפתח לך את הדלת. "

1.9 אמבטהה עלה אל המקום, הלך אל המרפסת, כחכח בגרונו ונקש בדלת. הבודהה פתח את הדלת ואמבטהה נכנס פנימה. הצעירים נכנסו, החליפו דברי נימוס עם הבודהה וישבו במקום ראוי. אך אמבטהה צעד הלוך ושוב בזמן שהבודהה ישב ולאחר שהשמיע כמה דברי נימוס מעורפלים, נעמד לדבר מול מושבו של הבודהה.

1.10 והבודהה אמר אז לאמבטהה: "ובכן אמבטהה, האם היית מתנהג כך אם היית מדבר עם ברהמינים מכובדים ומלומדים, מורים של מורים, כפי שאתה מדבר איתי, הולך ועומד בעוד אני יושב, ומשמיע דברי נימוס מעורפלים? "

"לא, גוטמה המכובד. על ברהמין לצעוד בזמן שברהמין צועד, לעמוד בזמן שברהמין עומד, לשבת בזמן שברהמין יושב, ולשכב לצידו של ברהמין בזמן שהוא שוכב. אך כאשר מדובר בפרושים קטנים ומגולחים, פיסות שחורות ומגעילות מכף רגלו של בְּרַהְמָא, איתם מתאים לדבר בדיוק כפי שאני מדבר עם המכובד גוטמה. "

1.11 "אך אמבטהה, באת לכאן בכוונה לחפש משהו, יהא הדבר אשר אתה מחפש, עליך להקשיב בתשומת לב כדי לשמוע אותו. אמבטהה, עדיין לא השלמת את אימוניך. יהירותך כמי שכבר השלים את אימוניו נובעת רק מחוסר ניסיון. "

1.12 אבל אמבטהה היה כעוס ובלתי מרוצה מכך שכונה 'בלתי - מאומן', ופנה אל הבודהה בקללות ועלבונות. אמבטהה חשב: 'לפרוש גוטמה יש עוינות כלפי' ואמר: "המכובד גוטמה, בני שבט השַקְיַה הינם פראים, גסים בדיבורם, פוגעים ואלימים. הם ממוצא בזוי, ומאחר והם בזויים, הם אינם מכבדים, יראים, מעריכים, מעריצים וחולקים כבוד לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם הראשונה בה האשים אמבטה את בני השקיה שהם בזויים.

1.13 "אך אמבטהה, מה עשו לך בני השקיה? "

"המכובד גוטמה, פעם הלכתי אל קַפִּילַווָטְּהוּ בעניין שליחות מסויימת מטעם מורי, הברהמין פוקהרסאטי, והגעתי אל אולם הדיונים של בני השקיה. באותה עת, בני שַקְיַה רבים ישבו על כסאות גבוהים באולם הדיונים שלהם, נעצו את אצבעותיהם זה בזה, צחקו ושיחקו יחד, ונדמה היה לי כאילו הם לועגים לי, ואיש מהם לא הציע לי מקום ישיבה. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם אינם... חולקים כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם השניה בה האשים אמבטהה את בני השקיה שהם בזויים.

1.14 "אך אמבטהה, אפילו השְלַיו, אותה ציפור קטנה, יכולה לדבר כרצונה כאשר היא בקן שלה. קפילווטהו היא ביתם של בני השקיה, אמבטהה. לא ראוי לגנותם בשל דבר כה פעוט. "

"המכובד גוטמה, ישנם ארבעה מעמדות [7]: הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים ובעלי המלאכה. מארבעה מעמדות אלה, שלושה - הלוחמים, הסוחרים ובעלי המלאכה - כפופים לחלוטין לברהמינים. בהקשר זה, אין זה ראוי שהם לא יחלקו כבוד לברהמינים. " זו היתה הפעם השלישית שאמבטהה האשים את בני השקיה שהם בזויים.

1.15 אז חשב הבודהה: 'איש צעיר זה מגזים בגידופיו את בני השקיה. אולי אשאל אותו לאיזה שבט הוא שייך? ' ואמר: "אמבטהה, מהו השבט שלך? "

"אני משבט הקַנְהָאיַה, המכובד גוטמה. "

"אמבטהה, בימים עברו, על פי אלו שזוכרים את שושלת האבות, בני השקיה היו האדונים, ואתם צאצאים של נערה משרתת בת השקיה. בני השקיה רואים את המלך אוֹקָּאקַה כאב הקדמון שלהם. פעם אחת, המלך אוקאקה, שהוקיר ואהב את אשתו המלכה, רצה להעביר לבנה את הממלכה, והדיח מהמלוכה את אחיו הגדולים - אוֹקָּאמוּקְהַה, קַרַנְדוּ, הַטְּהִינִיַה וסִינִיפּוּרַה. ובהיותם מודחים, מצאו להם בית לצד הרי ההימאליה בקרבת בריכת לוטוסים, היכן שהיה מטע גדול של עצי טיק [8]. על מנת לא לזהם את שושלתם הם התגוררו יחד עם אחיותיהם. המלך אוקאקה שאל את שריו ויועציו: 'היכן גרים הנסיכים כעת? ' והם סיפרו לו. מששמע זאת קרא המלך בהתרגשות: 'נסיכים אלה חזקים כמו עץ טיק, הם בני שקיה אמיתיים! ' וכך קיבלו בני השקיה את שמם הידוע. המלך הוא אביהם של בני השקיה.

1.16 למלך אוקאקה, היתה נערה משרתת בשם דִיסָא, שילדה תינוק שחור עור. עם הוולדו היצור השחור קרא: 'נקי אותי במים אמא! רחצי אותי באמבט, אמא! הוציאי אותי מן הזוהמה הזו ואגמול לך! ' כך, אמבטהה, כפי שאנשים בימינו משתמשים במונח 'שדון' כמילת גידוף, אז השתמשו במילה 'שחור' [9]. ואנשים אמרו: 'מיד עם הוולדו הוא החל לדבר. הוא נולד שחור, הוא שדון! ' כך בימים עברו... בני השקיה היו האדונים, ואתה מוצאך מנערה משרתת של בני השקיה. "

1.17 כאשר שמעו דברים אלה, אמרו הצעירים: "המכובד גוטמה, אל נא תשפיל את אמבטהה יתר על המידה בדברים אלה על היותו נצר לנערה משרתת. אמבטהה זכה ללידה טובה, למשפחה טובה, הוא מלומד מאוד, רהוט בדיבורו, איש ספר ומסוגל להתמודד היטב בדיון זה עם המכובד גוטמה! "

1.18 והבודהה אמר אז לצעירים: "אם אתם רואים את אמבטהה כמי שלא זכה ללידה טובה, לא זכה למשפחה טובה, אינו מלומד, אינו רהוט בדיבורו, אינו איש ספר, אינו מסוגל להתמודד בדיון זה עם הפרוש גוטמה, אזי השקיטו את אמבטהה ואתם נהלו את הדיון איתי. אבל אם אתם חושבים שהוא... מסוגל להתמודד בעצמו, אז היו שקטים והניחו לו לדבר איתי. "

1.19 "אמבטהה זכה ללידה טובה, המכובד גוטמה... נהיה שקטים והוא ימשיך. "

1.20 והבודהה אמר אז לאמבטהה: "אמבטהה יש לי שאלה יסודית אליך, אשר לא תאהב להשיב עליה. אם לא תשיב, או תימנע מהסוגיה, אם תשמור על שתיקה או תלך לדרכך, ראשך יתפצל לשבעה חלקים [10]. מה דעתך אמבטהה? האם שמעת מברהמינים זקנים ומכובדים, מורים של מורים, מהיכן באו בני הקנהאיה או מי היה אביהם? " לשמע השאלה אמבטהה שתק.

הבודהה שאל בפעם השניה. שוב שתק אמבטהה והבודהה אמר: "ענה לי כעת, אמבטהה, אין זה הזמן לשמור על שתיקה. אמבטהה, מי שאינו משיב על שאלה יסודית ששואל אותו הטַטְהָאגַטַה בפעם השלישית, ראשו מתפצל לשבעה חלקים. "

1.21 באותו רגע השד וַאגִ'ירַפָּאנִי [11], אשר החזיק מוט ברזל ענק, בוער, לוהט וזוהר, גבוה בשמיים מעל ראשו של אמבטהה, חשב לעצמו: 'אם האיש הצעיר הזה, אמבטהה, לא יענה לשאלה הוגנת שנשאל בפעם השלישית על ידי הבודהה המכובד, אפצל את ראשו לשבעה חלקים! ' הבודהה ראה את ואג'ירפאני, וכך גם אמבטהה. בראותו זאת, נבהל אמבטהה ובטחונו התערער, שערותיו סמרו, והוא חיפש הגנה, מחסה וביטחון אצל הבודהה. הוא התכווץ קרוב לבודהה, ואמר: "מה אמר המכובד גוטמה? יואיל נא המכובד גוטמה לחזור על מה שאמר! "

"מה דעתך אמבטהה, האם שמעת מי היה אביהם הקדמון של בני הקנהאיה? "

"כן, שמעתי על כך בדיוק כפי שסיפר המכובד גוטמה, משם באו בני הקנהאיה, זה היה אביהם. "

1.22 כששמעו זאת הצעירים, הם השמיעו קול מחאה ברעש גדול: "אז אמבטהה לא זכה ללידה טובה, אין הוא ממשפחה טובה, נצר לנערה משרתת מבני השקיה, ובני השקיה הם שליטיו של אמבטהה! זילזלנו בפרוש גוטמה, כי חשבנו שאינו דובר אמת! "

1.23 והבודהה חשב: 'הצעירים הללו מגזימים בהשפילם את אמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. עלי לסייע לו להחלץ'. והבודהה אמר אז לצעירים: "אל תזלזלו יתר על המידה באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קַנְהַה היה חכם רב עוצמה [12]. הוא הלך אל הארץ הדרומית [13], למד מנטרות מהברהמינים שם, ולאחר מכן הלך אל המלך אוקאקה וביקש את ידה של ביתו מַדַּרוּפִּי. המלך אוקאקה כעס וזעם, ואז קרא: 'הבחור הזה, בנה של נערה משרתת, רוצה את בתי! ' ודרך חץ בקשתו. אך הוא לא היה מסוגל לירות את החץ וגם לא לשחרר אותו [14]. השרים והיועצים הגיעו אל החכם קנהה ואמרו לו: 'רחם על המלך, אדון מכובד, רחם על המלך! '

'למלך לא יקרה דבר, אך אם יירה את החץ מטה, האדמה תרעד על לקצוות ממלכתו! '

'אדון מכובד, רחם על המלך, רחם על הארץ! '

'למלך ולארץ לא יקרה דבר, אבל אם יירה את החץ מעלה, הברהמא יעצור את הגשם לכל ארצו למשך שבע שנים. [15]

'אדון מכובד, רחם על המלך ועל הארץ, והלוואי והברהמא ייתן לגשם לרדת! '

'למלך ולארץ לא יקרה דבר, והברהמא ייתן לגשם לרדת, אבל אם המלך יכוון את החץ אל נסיך הכתר, הנסיך יהיה מוגן לחלוטין. '

אז קראו השרים: 'שהמלך אוקאקה יפנה את החץ אל נסיך הכתר, הנסיך יהיה מוגן לחלוטין! '

כך עשה המלך, והנסיך יצא ללא פגע. ואז המלך אוקאקה, שהיה מבוהל וחרד מפני עונש שמיימי [16], נתן את בתו מדרופי. כך, אנשים צעירים, אל תזלזלו באמבטהה על היותו נצר לנערה משרתת. קנהה היה חכם רב עוצמה. "

1.24 והבודהה המשיך: "אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הלוחמים היה נושא נערה ממעמד הברהמינים, והיה נולד להם בן. האם בנם של הצעיר ממעמד הלוחמים ושל הנערה ממעמד הברהמינים היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מבני מעמד הברהמינים? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו מתירים לו לאכול בטקסי אבל, בטקסי מנחת אורז, בהקרבת קרבנות או כאורח? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו מלמדים אותו מנטרות או לא? "

"כן, המכובד גוטמה. "

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"בלתי מכוסות, המכובד גוטמה. "

"אך האם בני מעמד הלוחמים היו מזליפים עליו מים קדושים של טקס הלוחמים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"מדוע לא? "

"זאת, המכובד גוטמה, מפני שהוא לא זכה ללידה טובה מצד אמו. "

עליונותם של הקְהַטִיַיה (Khattiyasehabhva)

1.25 "אמבטהה, מה דעתך, נניח שצעיר ממעמד הברהמינים היה נושא נערה ממעמד הלוחמים, והיה נולד להם בן. האם בנם של הצעיר ממעמד הברהמינים ושל הנערה ממעמד הלוחמים היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מבני מעמד הברהמינים? "... (כמו בפסקה 1.24)

"אך האם בני מעמד הלוחמים היו מזליפים עליו מים קדושים של טקס הלוחמים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"מדוע לא? "

"זאת, המכובד גוטמה, מפני שהוא לא זכה ללידה טובה מצד אביו. "

1.26 "ובכן, אמבטהה, בני מעמד הלוחמים, על פי המקרה בו גבר נושא אישה או אישה נושאת גבר, הם נעלים על הברהמינים. מה דעתך אמבטהה? קח לדוגמה מקרה של ברהמין אשר מסיבה כלשהי גולח שיער ראשו בידי הברהמינים, נענש על ידי שק של אפר והורחק מן הארץ או מן העיר. האם הוא היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מן הברהמינים? "

"לא המכובד גוטמה. "

"האם היו מתירים לו לאכול... כאורח? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"האם היו מלמדים אותו מנטרות או לא? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"מכוסות, המכובד גוטמה. "

1.27 "אמבטהה, מה דעתך, קח לדוגמה מקרה של לוחם אשר... גולח שער ראשו בידי הלוחמים... והורחק מן הארץ או מן העיר. האם הוא היה מקבל מקום לשבת ומים לשתות מן הברהמינים? "

"כן, המכובד גוטמה. "... (כמו ב 1.24)

"האם היו שומרים על נשותיהם מכוסות או בלתי מכוסות? "

"בלתי מכוסות, המכובד גוטמה. "

"אבל לוחם זה הגיע כבר אל שיא ההשפלה... הורחק מן הארץ או מן העיר. כך, שלוחם שסבל מההשפלה הגדולה ביותר הוא עדיין נעלה בעוד שהברהמין נחות. "

1.28 "אמבטהה, האל סַנַנְקוּמָארַה שר את המזמור הזה:

'הלוחם הטוב ביותר

בין אלה שמעריכים את השבט

הוא זה שיש לו ידע ומוסר

הוא הטוב מבין הישויות ובני האדם. '

הדברים במזמור זה הושרו נכונה ולא בלתי נכונה, נאמרו נכונה ולא בלתי נכונה, הם בעלי תועלת, לא חסרי תועלת. אמבטהה, גם אני אומר זאת:

'הלוחם הטוב ביותר

בין אלה שמעריכים את השבט

הוא זה שיש לו ידע ומוסר

הוא הטוב מבין הישויות ובני האדם. '

על ידע ומוסר (Vijjcaraakath)

2.1 "אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? "

"אמבטהה, לא ניתן לבסס מוניטין על לידה והשתייכות לשבט לשם השגת ידע ומוסר נעלים. כך גם ביחס ליוהרה שבאמירה: 'אתה ראוי לי, אתה אינך ראוי לי'. מפני שבכל פעם שיש נתינה, לקיחה, או נתינה ולקיחה בנישואין, יש את הדיבור הזה ואת היוהרה... אך אלו המשועבדים לדברים מעין אלו רחוקים מהשגת הידע והמוסר, אשר מושגים על ידי זניחת כל הדברים האלו! "

2.2 "אך המכובד גוטמה, מהו אותו מוסר, מהו אותו ידע? "

"אמבטהה, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין [17].

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) כך הוא מפתח את התודעה במלואה. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. ומעבר לזה אין עוד התפתחות של ידע או מוסר נעלים יותר או מושלמים יותר.

ארבע הדרכים לכישלון (Catuapyamukha)

2.3 אך, אמבטהה, בדרך אל ההישג הזה שאין דומה לו, של ידע ומוסר ישנן ארבע דרכים להיכשל [18]. מהן?

במקרה הראשון, פרוש או ברהמין שלא הגיע [19] עדיין אל ההישג הנעלה הזה, נוטל את מקלו [20] ויוצא אל מעמקי היער בחושבו: 'אתקיים ממה שיפול מהעצים'. אך באופן זה הוא רק הופך לזה שמשרת את מי שכבר השיג. זוהי הדרך הראשונה להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין... משאינו יכול להתקיים ממה שנופל מהעצים, נוטל את הסל, בחושבו: 'אתקיים מגבעולים ושורשים'... זוהי הדרך השניה להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין, משאינו יכול להתקיים מגבעולים ושורשים, מכין מקום לאש ומבעיר מדורה בפאתי כפר או עיירה ויושב להשגיח על האש [21]... זוהי הדרך השלישית להכשל.

שוב, פרוש או ברהמין, משאינו יכול להשגיח על האש, בונה בית עם ארבע דלתות ליד צומת, בחושבו: 'כל פרוש או ברהמין שיגיע מאחד מארבעת הכיוונים, אכבד אותו כמיטב כוחותי ויכולתי'. אך בדרך זו הוא רק הופך למשרתו של זה שהשיג את הידע והמוסר הנעלים. זוהי הדרך הרביעית להכשל.

2.4 מה דעתך, אבמטהה? האם אתה והמורה שלך חיים על פי הידע והמוסר הנעלים האלו? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה! מהם המורה שלי ואני בהשוואה לזה? אנו רחוקים מזה! "

"אם כך, אמבטהה, האם אתה והמורה שלך, מאחר ואינכם מסוגלים להשיג זאת... הולכים עם מקלות ההליכה שלכם אל מעבה היער, בכוונה להתקיים ממה שיפול מהעצים? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

"ובכן, אמבטהה, האם אתה והמורה שלך, היות ואינכם יכולים להשיג זאת... להתקיים מגבעולים ושורשים... לשבת ולהשגיח על האש... לבנות בית... ? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

2.5 "אם כך, אמבטהה, לא רק שאתה והמורה שלך אינכם מסוגלים להשיג את הידע והמוסר הנעלים הללו, אלא גם ארבע הדרכים לכישלון הן מעבר להשגתכם. ועדיין, אתה והמורה שלך הברהמין פוקהרסאטי אומרים את המילים האלו: 'פרושים קטנים ומגולחים, בזויים, פיסות שחורות ומגעילות מכף רגלו של בְּרַהְמָא, איזו שיחה יכולה להיות להם עם ברהמינים המלומדים בשלוש הוודות? ' - בעוד שאינך יכול לשאת במטלותיו של זה שנכשל. ראה, אמבטהה, כיצד איכזב אותך המורה שלך.

הקשר עם הקדמונים (Pubbakaisibhvnuyoga)

2.6 אמבטהה, הברהמין פוקהרסאטי חי תודות לחסדו של פסנדי מלך קוסלה. למרות זאת המלך אינו מרשה לו לפגוש אותו פנים אל פנים. כאשר הוא נפגש עם המלך, מפריד ביניהם וילון. מדוע המלך אינו פוגש פנים אל פנים את זה שהוא מעניק לו מקור הכנסה נאות וחסר אשמה? ראה כיצד אכזב אותך המורה שלך!

2.7 מה דעתך אמבטהה? נניח שהמלך פסנדי היה יושב על צווארו של פיל או על גבו של סוס, או שהיה עומד על משטח הכרכרה, ומשוחח עם שריו ונסיכיו בעניין כלשהו. ונניח שהיה זז הצידה ועובד כלשהו או משרתו של עובד זה היה נעמד במקומו. ובעודו עומד שם היה אומר: 'אלו הם דברי פסנדי מלך קוסלה! ' האם היה אומר את דברי המלך, כאילו הוא שווה למלך? "

"בהחלט לא, המכובד גוטמה. "

2.8 "אם כך, אמבטהה, כך הדבר. אלו שהיו, כדבריך, הברהמינים הקדושים הראשונים, היוצרים והדרשנים של המנטרות, שמזמוריהם העתיקים מושרים, מדוקלמים ומשוננים על ידי הברהמינים של ימינו - אַטְהַקַה, ווָאמַקָה, ווָאמַדֵוָוה, ווֵסָאמִיטָה, יַמַטַגִי, אַנְגִירַסָה, בְּהָארַדְוָואגַ'ה, ווָאסֵטְהָא, קַסַפָה וְבְּהַגוּ [22] - אשר המנטרות שלהם הועברו אליך ואל המורה שלך: ועדיין אינך הופך על ידי כך לקדוש או למי שמתרגל בדרכו של הקדוש - דבר כזה הינו בלתי אפשרי.

2.9 מה דעתך, אמבטהה? מה שמעת מפי ברהמינים מכובדים, מבוגרים, מורים של מורים? אותם קדושים ראשונים... אטהקה... בהגו - האם עינגו את עצמם ברחצה, בבשמים, בגזירת שער ראשם וזקנם, בעטירת מחרוזות וזרים, בלבישת בגדים לבנים, בהתענגות בתענוגות חמשת החושים והיו מכורים להם, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

2.10 "או האם אכלו אורז איכותי ומיוחד שהוסרו ממנו הפיסות השחורות, יחד עם מגוון מרקים וקארי, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם הם שעשעו את עצמם בנשים לבושות בשמלות ותכשיטים, כפי שאתה והמורה שלך נוהגים כעת? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם הם נסעו להם בכרכרות רתומות לסוסות בעלות זנבות מקושטים, מדורבנות בעזרת מקלות דירבון ארוכים? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"או האם שיכנו עצמם בערים מבוצרות עם גדרות וחומות, מוגנות בידי גברים בעלי חרבות ארוכות...? "

"לא, המכובד גוטמה. "

"אם כך, אמבטהה, לא אתה ולא המורה שלך קדושים או מתרגלים בדרכם של הקדושים. וכעת, בנוגע לספקותיך ומבוכתך ביחס אלי, נבהיר אותם על ידי כך שאתה תשאל אותי, ועל ידי כך שאני אשיב לשאלותיך. "

32 הסימנים של אדם דגול (Dvelakkhadassana)

2.11 "אז ירד הבודהה ממקום מושבו, והחל לצעוד הלוך ושוב, ואמבטהה עשה כמותו. ובעודו צועד לצד הבודהה, חיפש אמבטהה על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול. הוא מצא את כולם פרט לשניים. הוא היה בספק ומבוכה ביחס לאותם שני סימנים: הוא לא היה מסוגל להחליט או להיות בטוח בנוגע לאיבר המין המכוסה וללשון הגדולה. "

2.12 הבודהה, שהיה ער לספקותיו, הפעיל את כוחותיו העל - טבעיים כדי שאמבטהה יוכל לראות את איבר המין המכוסה שלו, ואז הוציא את לשונו וליקק את שתי אוזניים ושני נחיריו ואחר כך כיסה עם לשונו את כל מצחו. ואמבטהה חשב: 'הפרוש גוטמה ניחן בכל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, בשלמות ללא אף סימן חסר'.

אז אמר אמבטהה לבודהה: "המכובד גוטמה, האם אוכל ללכת כעת? אני עסוק ויש לי מטלות רבות. "

"אמבטהה, עשה כעת את שאתה מוצא לנכון. " ואמבטהה חזר למרכבתו הרתומה לסוסות ויצא לדרכו.

הדיווח לפוקהרסאטי אודות הבודהה (Pokkharastibuddhpasakamana)

2.13 באותה עת הברהמין פוקהרסאטי יצא החוצה לשבת בגנו עם מספר גדול של ברהמינים, והמתין במיוחד לאמבטהה אשר בזמן זה הגיע אל הפארק. הוא רכב על מרכבתו עד למקום בו המרכבה לא יכלה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו נמצא פוקהרסאטי, ברך אותו בכבוד וישב במקום ראוי ופוקהרסאטי אמר:

2.14 "ובכן, בחור יקר, האם פגשת את הפרוש גוטמה? "

"כן אדוני. "

"והאם היה הפרוש גוטמה כפי שמספרים ולא אחרת? והאם הוא בעל אופי כזה ולא אחר? "

"אדוני, הוא אכן כפי שמספרים ובעל אופי כזה ולא אחר. הוא בעל שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול, כולם בשלמות, מבלי שאף אחד יחסר. "

"אבל האם התנהלה שיחה כלשהי בינך לבין הפרוש גוטמה? "

"כן אדוני. "

"ועל מה היתה השיחה הזאת? "

ואמבטהה סיפר לפוקהרסאטי כל מה שנאמר בינו לבודהה.

2.15 אז פוקהרסאטי קרא: "ובכן, אתה ממש מלומד קטן, ממש גאון, ממש מומחה גדול בשלוש הוודות! כל מי שמתנהג בצורה כזאת צפוי במותו, עם התפרקות גופו, להגיע לתהום, לדרך הרעה, להרס, לגיהנום! העתרת עלבונות במכובד גוטמה, וכתוצאה מכך הוא העלה עוד ועוד דברים כנגדנו! אתה ממש מלומד קטן... ! "

הוא היה כה כועס וזועם עד שהפיל את אמבטהה בבעיטה ורצה לצאת מייד לפגוש את הבודהה.

2.16 אך הברהמינים אמרו: "מאוחר מדי אדוני לצאת לפגוש את הפרוש גוטמה היום. עדיף שהמכובד פוקהרסאטי יצא לפגוש אותו מחר. "

מאוחר יותר, לאחר שאכל בביתו מזון משובח קשה ורך, פוקהרסאטי יצא לדרך לאור לפידים מאוּקַּטְּהַה אל הג'ונגל של איצ'האננקלה. הוא נסע במרכבתו עד למקום בו המרכבה לא היתה יכולה לעבור ומשם המשיך לצעוד ברגל למקום בו היה הבודהה. לאחר שהחליף דברי נימוס עם הבודהה, התיישב במקום ראוי ואמר:

2.17 "המכובד גוטמה, האם לא בא לראותך תלמידנו אמבטהה? "

"הוא בא, ברהמין. "

"והאם התנהלה שיחה כלשהי ביניכם? "

"אכן כך. "

"ועל מה היתה השיחה? "

והבודהה סיפר לפוקהרסאטי את כל שנאמר בינו ובין אמבטהה. ופוקהרסאטי אמר לבודהה: "המכובד גוטמה, אמבטהה הוא צעיר טיפש. אנא מהמכובד גוטמה שימחל לו. "

"ברהמין, הלוואי ואמבטהה יהיה מאושר. "

2.18 -2.19 אז חיפש פוקהרסאטי על גופו של הבודהה את שלושים ושניים הסימנים של אדם דגול והצליח לראות את כולם פרט לשניים: איבר המין המכוסה והלשון הגדולה, אבל הבודהה הניח את דעתו לגבי שני אלה (כמו ב 11-12).

ופוקהרסאטי אמר לבודהה: "אנא מהמכובד גוטמה שיקבל ממני היום ארוחה יחד עם קהילת הנזירים שלו! " והבודהה הסכים בשתיקה.

2.20 בראותו את הסכמת הבודהה, אמר לו פוקהרסאטי: "לכשיגיע הזמן, המכובד גוטמה, הארוחה תהיה מוכנה. " והבודהה, לאחר שהתלבש מוקדם בבוקר ולקח את גלימתו וקערתו [23], הלך עם קהילת הנזירים אל מעונו של פוקהרסאטי וישב במושב מוכן. ופוקהרסאטי הגיש לבודהה במו ידיו מבחר של מזון קשה ורך, והצעירים שרתו את הנזירים. כאשר הסיר הבודהה את ידו מן הקערה, פוקהרסאטי התיישב לצידו על שרפרף נמוך.

2.21 בעת שפוקהרסאטי ישב שם, נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של פוקהרסאטי מוכנה, נכונה, חופשיה ממכשולים, שמחה ושלווה, אז נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על המקור, על הקץ ועל הדרך. ובדיוק כפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים, סופג את הצבע בצורה מושלמת, כך בברהמין פוקהרסאטי, ביושבו שם, הופיעה עין הדהמה, הטהורה וחסרת הדופי והוא ידע: 'כל דבר שנוצר, נתון לחידלון. ' [24]

פוקהרסאטי הופך לחסיד (Pokkharastiupsakattapaivedan)

2.22 ופוקהרסאטי, לאחר שראה, השיג, חווה וחדר את הדהמה, שהעפיל מעבר לכל ספק, התעלה מעל חוסר הוודאות, ורכש ביטחון מלא בתורתו של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמר: " מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני יחד עם בני, אשתי, שרי ויועצי שמים את מבטחנו בבודהה, בדהמה, ובסנגהה [25]. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! ובכל פעם שהמכובד גוטמה יבקר משפחות אחרות של תלמידים בעלי - בית באוקטהה, הלוואי ויבקר גם את משפחתו של פוקהרסאטי. כל נער ונערה שיהיו שם, יכבדו את המכובד גוטמה ויקומו לכבודו, יציעו לו מקום ישיבה ומים לשתייה וישמחו בליבם, והדבר יהיה לרווחתם ולאושרם לזמן רב. "

"יפה אמרת, ברהמין. "

[1] ביטוי החוזר במקומות שונים בכתבים (DN 4.1, 5.1, MN 95.1) רייס דיוויס מתרגם זאת 'חלקה מלכותית... כמתנה מלכותית (rjadya), עם סמכות עליה כאילו הוא היה המלך'. brahmadeyya: 'מתנה נעלה', כזו שאין אפשרות לבטל.

[2] ביטוי לתיאור ברהמין מלומד.

[3] להרחבה בנושא הסימנים האלו (מסורת טרום - בודהיסטית), ראה סוטה 30 בקובץ הסוטות הארוכות.

[4] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות.

[5] ראה סוטה 17 בקובץ הסוטות הארוכות.

[6] Loke vivattacchado: ביטוי מסובך. בהתאם לפרשנות, וולש תרגם אותו כ'מעטה', 'מסווה' או 'כיסוי' של הבורות.

[7] החלוקה הזו לארבע קבוצות מציגה את השלב המוקדם של מערכת הקסטות שהייתה נהוגה בהודו. בזמנו של הבודהה ובשטח הולדתו, הקְהַטִּיַיה (Khattiya, 'לוחמים אצילים' או 'שליטים'), שעליהם הוא נמנה, עדיין היוו את הקסטה הראשונה, והברהמינים את השניה, למרות שהברהמינים כבר ביססו את עצמם כקסטה המובילה מערבה משם, ונלחמו על המעמד גם כאן. הבודהה עצמו התייחס לעיתים קרובות לארבע קבוצות אחרות: שליטים, ברהמינים, בעלי - בית, ופרושים.

[8] Skasaa: המילה ska יכול להתפרש גם כעשב, אך כאן משמעותה 'טיק', סוג של עץ חזק המשמש לבנייה.

[9] שדון: pisca, שחור: Kaha.

[10] איום טרום בודהיסטי מעניין שאף פעם לא מתממש.

[11] yakkha: שד מפנתיאון האמונות ההודי הטרום בודהיסטי. השד הזה מזוהה על ידי הפרשנות עם אינדרה, והוא מוכן (כמו ב - MN 35.14) לבצע את האיום מילולית. כך שאחד מהאלים הקדומים נראה תומך באמונה הבודהיסטית 'החדשה'. בטקסטים מאוחרים של מהאיאנה נמצא בודהיסטווה בשם זהה.

[12] Isi: יתכן שאפשר לזהות אותו עם קרישנה (סנסקריט ka לעומת פאלי kaha).

[13] Dakkhia janapada.

[14] על פי הפרשנות זה היה נקרא 'כישוף אמבטהה'.

[15] על פי הפרשנות במציאות הכישוף יכל רק לעצור את הפליטה של החץ.

[16] Brahmadaa: 'עונש קיצוני' (מופיע במובן אחר גם ב - DN 16.6.4)

[17] כאן כמו במקומות שונים בסוטות בקובץ הכתבים הזה, גם בכתבי המקור לעיתים מקצרים ואומרים 'כפי שבסוטת פירות הפרישות'. אך לא ברור תמיד כמה מהסוטה השניה היה אמור להיכלל כאן.

[18] Apya-mukhni: מילולית 'אפשרויות הפסד'. רייס דיוויס מתרגם זאת כ'דליפות'. במובן אחר נמצא גם בסוטה 31 (DN 31.3).

[19] Anabhisambhamno: כמעט מילולית: 'לא מספיק גבוה לזה'.

[20] מוט לנשיאת חפציו.

[21] האש הקדושה, או יתכן שהכוונה בכלל לאַגִּי (Aggi, Agni) אל - האש.

[22] שמות החכמים אשר על פי האמונה בהודו חיברו את הוודות. לפרטים נוספים ראה גם סוטה 27 בקובץ הארוכות (DN 27.22).

[23] נוסחת מילים שחוזרת על עצמה. רייס דיוויס מסביר אותה (DN. 16.5.19) 'הנוודים... בחיי היומיום היו רק עם גלימה אחת מהמותניים ועד כפות הרגליים. כאשר הלכו לכפר... הם לבשו גלימה נוספת... ונשאו את השלישית עימם. בנקודה נוחה בקרבת הכפר הם לבשו גם אותה, ונכנסו לבושים ב'תלבושת הולמת מלאה'.

[24] הפסקה הזו חוזרת בסוטות 5 ו - 14 (DN 5.29, DN.14.11) ובמקומות אחרים. להסבר על 'עין הדהמה' ראה סוטה 2 פסקה 102 ו - 140. הביטוי בפאלי הוא: Ya kici samudaya-dhamma ta nirodha-dhamma.

[25] פוקהרסאטי לא נועץ באישתו ומשפחתו. כאשר אוּרוּבֵלַה - קַסַפַּה (Uruvela-Kassapa) ביקש להצטרף לסנגהה, הבודהה הורה לו ראשית להיוועץ ב - 500 החסידים שלו. אם זאת, יש הבדל גדול בין להפוך לחסיד בעל - בית לבין הצטרפות לסנגהה כנזיר.
התנגדות למחיר רוחניים אכזבות חרדה מה זו תודעה ראוי להערכה חושים חוסר וודאות ספק יועצים בעל פה בודהיזם יוהרה ענווה
טיפול בהפרעות נפשיות קשות, טיפול בפרנויות, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול במחשבות רדיפה, סמים והפרעות נפשיות, סמים ופרנויות, הפרעת אישיות פרנואידית, חושב שרודפים אחריו, טיפול במחלות נפש
טיפול בהפרעות נפשיות קשות, טיפול בפרנויות, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול במחשבות רדיפה, סמים והפרעות נפשיות, סמים ופרנויות, הפרעת אישיות פרנואידית, חושב שרודפים אחריו, טיפול במחלות נפש
...טיפול בפרנויות, טיפול בסכיזופרניה פרנואידית קלינית, טיפול במחשבות רדיפה, סמים והפרעות נפשיות, סמים ופרנויות, הפרעת אישיות פרנואידית, חושב שרודפים אחריו, טיפול במחלות נפש למה אנשים מפתחים פרנויות ומחשבות רדיפה? אנשים רבים סובלים מפרנויות ומחשבות רדיפה קשות, כמו לדוגמה בעל עסק שחושב שיש נגדו מזימות בינלאומיות לחסל את העסק שלו. אדם כזה יכול לדמיין תרחישים מורכבים בהם גורמים עוינים - לפעמים אנשים זרים, לפעמים אפילו בני משפחה - מנסים לפגוע בו, להרעיל אותו או להרוס לו את חייו. החשיבה שלו מתבססת על פחד...
התגוננות - מי צריך להתגונן? ומהי מהותה של ההתגוננות?
...- מי צריך להתגונן? ומהי מהותה של ההתגוננות? התגוננות. להתגונן. מי שיתבונן בעניין יראה, כי התגוננות נובעת מחולשה. התגוננות פירושה הוא כאשר הדבר לא יציב, ומשהו מאיים על היציבות שלו, שאז צריך להגן על הדבר. אין צורך להגן על דבר שאינו מאוים. ואם דבר מאוים, הרי שהוא חלש. כי חזק אמיתי, הוא לעולם לא מאוים. וחזק אמיתי, אין פירושו שלא מאיימים עליו, כי גם על חזק אמיתי אפשר לאיים. אבל חזק אמיתי לעולם לא ירגיש מאוים. כי האדם שלא מבין את חוזקו של החזק, הוא יכול לנסות לאיים עליו. אך החזק שיודע את חוזקו, הוא לא...
איך לדעת במה לעבוד? איזה מקצוע לבחור? איך לבחור קריירה? איך לדעת במה אני טוב? איך לדעת למה אני מתאים? איך לדעת איזו עבודה מתאימה לי? איך לגשת לראיון עבודה? איך לעבור ראיון עבודה? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת קריירה
איך לדעת במה לעבוד? איזה מקצוע לבחור? איך לבחור קריירה? איך לדעת במה אני טוב? איך לדעת למה אני מתאים? איך לדעת איזו עבודה מתאימה לי? איך לגשת לראיון עבודה? איך לעבור ראיון עבודה? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת קריירה
...קריירה? איך לדעת במה אני טוב? איך לדעת למה אני מתאים? איך לדעת איזו עבודה מתאימה לי? איך לגשת לראיון עבודה? איך לעבור ראיון עבודה? איזה מקצוע מתאים לי? בחירת קריירה איך לבחור מקצוע מתאים ולהצליח לעבור ראיון עבודה? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד לבחור מקצוע מתאים, לדעת במה לעבוד, להבין באיזה תחום כדאי להתפתח ואיך לעבור ראיון עבודה בהצלחה. הסיכום הבא כולל את כל הדוגמאות וההסברים באופן מפורט ומלא. איך להחליט איזו עבודה הכי מתאימה לך? כשאתה עומד בפני השאלה איזו עבודה מתאימה לי?, אליעד מציע גישה ברורה:...
מהי משמעות החיים? חיים ומוות, האם יש לחיים משמעות? בריאת העולם יש מאין, איך לחיות בלי חוקים? למה העולם קיים? מטרת החיים, למה אלוהים ברא את העולם? מהות החיים
מהי משמעות החיים? חיים ומוות, האם יש לחיים משמעות? בריאת העולם יש מאין, איך לחיות בלי חוקים? למה העולם קיים? מטרת החיים, למה אלוהים ברא את העולם? מהות החיים
...חיים ומוות, האם יש לחיים משמעות? בריאת העולם יש מאין, איך לחיות בלי חוקים? למה העולם קיים? מטרת החיים, למה אלוהים ברא את העולם? מהות החיים מהי משמעות החיים? איך להבין את החיים והמוות? ההרצאה עוסקת בשאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר: מהי משמעות החיים? איך יש להבין את החיים והמוות? האם החיים והמוות יכולים להיות בעלי משמעות? שאלות אלו נוגעות במהות קיומנו, בדרך בה אנו תופסים את העולם, את עצמנו ואת הסיבה לקיום שלנו. ההרצאה מתחילה בשאלה בסיסית - האם החיים יכולים להיות מוגדרים? אליעד כהן מבהיר שאין חיים...
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחויב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
להיות אלוהים, הוויה של התודעה, המצוי הראשון, הוויה של המציאות, מחויב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים
...הראשון, הוויה של המציאות, מחויב המציאות, הקיום העצמי, למה אתה קיים מהו הקיום העצמי ומה הקשרו לאלוהים? אליעד כהן מציג בהרצאה את רעיונותיו על הקיום העצמי, שאלת המהות שלי, והקשר לכך לאלוהים. הוא פותח בשאלה למה אתה קיים? ומציע לבחון את השאלה הזו לעומק. אחת התובנות המרכזיות שהוא מציין היא שהקיום של האדם אינו מחויב או מובן מאליו. כלומר, אין הבטחה שהאדם ימשיך להתקיים ברגע הבא, ויתכן שהוא יפסק בפתאומיות. שאלת הקיום נוגעת להבנה כי יש משהו מחוץ לאדם שמחיה אותו ושמעצם קיומו, הוא לא מצוי ראשון. מהו המצוי הראשון...
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
...החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות איך לקבל החלטה נכונה כאשר מומחים חלוקים בדעתם? כאשר אדם עומד בפני מצב שבו עליו לקבל החלטה בנושאים בהם אינו מבין מספיק, לעיתים קרובות ימצא את עצמו מתמודד עם המלצות סותרות של מומחים. אליעד כהן מציג שאלה זו באמצעות דוגמה ברורה של אדם הפונה לשני רופאים מומחים, שכל אחד מהם אומר לו המלצה מנוגדת לחלוטין. הרופא הראשון אומר שחובה עליו ליטול תרופה מסוימת...
איך עובדת עוצמת הרצון? איך עוצמת הרצון מתחלקת בין כל הרצונות? איך עוצמת הרצון עוברת מרצון אחד לרצון אחר? מהו רצון אמיתי לדעת את האמת בלי אינטרס? מהו רצון אין סופי? מהו רצון בלי אינטרס? מה קורה כשאין רצון להרגיש טוב?
איך עובדת עוצמת הרצון? איך עוצמת הרצון מתחלקת בין כל הרצונות? איך עוצמת הרצון עוברת מרצון אחד לרצון אחר? מהו רצון אמיתי לדעת את האמת בלי אינטרס? מהו רצון אין סופי? מהו רצון בלי אינטרס? מה קורה כשאין רצון להרגיש טוב?
...איך עוצמת הרצון מתחלקת בין כל הרצונות? איך עוצמת הרצון עוברת מרצון אחד לרצון אחר? מהו רצון אמיתי לדעת את האמת בלי אינטרס? מהו רצון אין סופי? מהו רצון בלי אינטרס? מה קורה כשאין רצון להרגיש טוב? איך עובדת עוצמת הרצון ואיך היא מתחלקת בין הרצונות? אליעד כהן מסביר שהאדם מתעורר כל בוקר עם רצונות רבים. קיימת לו עוצמת רצון כוללת, המתחלקת בין מספר הרצונות שיש לו באותו רגע. עוצמת הרצון מוגבלת ולכן ככל שיש יותר רצונות, העוצמה מתחלקת ביניהם. הוא מדגים זאת במקרה שבו אדם מבקש חמישה דברים, ואם יקבל ארבעה מתוכם...
פחד להשתגע - מה לעשות?
פחד להשתגע - מה לעשות?
...מפחדים להשתגע ומה הפתרון לכך? פחד להשתגע הוא פחד נפוץ שבו האדם חושש מאובדן מוחלט של השפיות והשליטה על חייו. אליעד כהן מסביר בהרחבה את מקור הפחד וכיצד להתמודד איתו לעומק, תוך מתן הסברים ודוגמאות מפורטות שמטרתן להבהיר את הדרך להתמודדות מוצלחת עם פחד מפני שיגעון. מהי הבעיה האמיתית כשאדם מפחד להשתגע? אליעד כהן מדגיש כי הפחד מהשיגעון נובע בעיקר מהתחושה של האדם שהוא תקוע באמצע - לא לגמרי משוגע ולא לגמרי חכם. מצב קיצוני, כמו שיגעון מוחלט שבו האדם אינו יודע שהוא משוגע ואף אינו יודע שהוא קיים, אינו מפחיד...
הסוד מאחורי הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד
...הסוד / חוק המשיכה / The secret The law of attraction- הסוד של הסוד הסוד מאחורי הסוד. הסוד האמיתי של הסרט הסוד. חוק המשיכה. הסוד. הצד האמיתי של הסרט הסוד, הוא שהוא מעביר את הפוקוס והמיקוד של האדם מהמאמץ החיצוני אל המאמץ הפנימי. הסרט מעודד את האדם להשקיע במחשבות שלו לפני שהוא משקיע במעשים שלו. וזה כמובן נכון. משום שהמעשה הוא תוצאה של המחשבה. אז ככל שהמחשבה ממוקדת יותר, כך המעשה מתאים יותר למחשבה. כמו כן הסרט מחדד את הנושא של ההתמקדות בפנימיות במקום בחיצוניות. הסרט מדגים כיצד אותם אירועים שונים, ניתן...
מחסום רוחני, תיאוריה רוחנית, דרך רוחנית, התאמת ההבנה לחוויה, התאמת החוויה להבנה, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית, מהו טוב, מהו רע, רוצה או לא רוצה
מחסום רוחני, תיאוריה רוחנית, דרך רוחנית, התאמת ההבנה לחוויה, התאמת החוויה להבנה, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית, מהו טוב, מהו רע, רוצה או לא רוצה
...רוחני, תיאוריה רוחנית, דרך רוחנית, התאמת ההבנה לחוויה, התאמת החוויה להבנה, התקדמות רוחנית, התפתחות רוחנית, מהו טוב, מהו רע, רוצה או לא רוצה איך להתמודד עם מחסום רוחני בדרך להתפתחות אישית? הדרך הרוחנית כוללת הרבה שלבים שבהם האדם מנסה להגיע להבנה עמוקה יותר של עצמו ושל המציאות סביבו. אחד המחסומים הגדולים ביותר בדרך זו הוא חוסר היכולת לסנכרן בין ההבנה השכלית לבין החוויה האישית. אנשים רבים יכולים להבין רעיונות רוחניים או פילוסופיים, אך מתקשים לחוות אותם באופן ישיר וממשי בחייהם. במפגש הנוכחי אליעד עוסק...
בודהיזם - הברהמין
...383 התאמץ וחתוך את הזרם ברהמין, עזוב את תשוקות החושים. לאחר שתדע את חדלון כל הדברים המותנים ברהמין, תדע את הבלתי נוצר. 384 כאשר בשתי דרכים הברהמין מגיע אל הגדה שמעבר אז כל זיהומיו של היודע נושרים. 385 מי שאין עבורו הגדה הזו ולא הגדה שמעבר וגם לא שתיהן - זו ושמעבר חסר דאגות וחסר זיהומים - אותו אני מכנה ברהמין. 386 מי שיושב ומתרגל שעבודתו הושלמה והוא חופשי מזיהומים שהגיע למטרה הנעלה ביותר - אותו אני מכנה ברהמין. 387 השמש זוהרת ביום הירח זוהר בלילה הלוחם זוהר בשריונו הברהמין זוהר במדיטציה. אך כל היום...
איך להצליח ולהגשים כל רצון בצורה אוטומטית?
...כל רצון בצורה אוטומטית? דע כי זה אפשרי לגרום לעצמך להצליח בצורה אוטומטית. באפשרותך לגרום לעצמך להשיג את כל רצונותיך בלי להתאמץ ולהביא על עצמך הצלחה אוטומטית. כיצד? על ידי דביקות בכוח הרצון. כל דבר שטכנית ותיאורטית אתה יכול להשיג אותו, אם תתמיד בלרצות להשיג אותו, אתה תשיג אותו. החיים שלך יתאימו את עצמם לרצון שלך. תחזק את כוח הרצון שלך, תחרוט במחשבה שלך שאתה מאוד רוצה להשיג את הדבר, תן לדברים לקרות מעצמם, אל תתעקש, רק תתמיד בלרצות. תתפלא לראות שהכל יסתדר מעצמו (בהנחה שהרצון ריאלי). החל מהיום, תתחיל...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...אקטיביות שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן שהחומר מאוד קשה בגלל...
במה כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא?
...קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא? כבר התבאר כי כדאי להתחיל להתקדם בכל תחום ובכל דבר, לא משנה מאיפה להתחיל העיקר להתחיל. אך בכל זאת אומר, שהמקום שבו הכי כדאי להתחיל הוא דווקא המקום הכי קשה, התכונה שאותה הכי קשה לך לשנות, הדבר שהכי חוסם אותך מלהתקדם בחיים, הדבר שאותו אתה הכי לא מאמין שתצליח לשנות. דווקא ממנו תתחיל. במקום שבו הקושי הגדול ביותר שלך, שם כנראה נמצאת גם ההזדמנות הגדולה ביותר שלך. התכונה הפחות חיובית הכי דומיננטית שבך, דווקא היא זו שאם וכאשר תצליח לשנות אותה, דווקא השיפור בה יגרום...
השיטה הטובה היא לא להגדיר
...זה דבר חשוב, אם ההשראה טובה, אז יש חשק לעשות דברים שאדם אוהב לעשות. ואביא הנה כמה טיעונים: אם ההשראה של האדם היא טובה, אז למה היא לפעמים הופכת להיות רעה? יש דעה שסוברת אם האדם יהיה שאנן ויגיד הכל בסדר, הוא לא ייתקדם לאן שהוא צריך ואז בגלל השאננות באופן פראדוקסלי הוא יגיע ללחץ. ויש דעה שסוברת שלחץ זה דבר לא בריא, ויש דעה שסוברת שלחץ בקנה מידה סביר הוא בריא ואף טוב. יש דעה שסוברת שבגלל לחץ האדם מתקדם, הדבר דוחף אותו קדימה. אז אשאל שאלה פשוטה, זה באמת כייף להילחץ באופן תמידי מדברים רק בשביל להתקדם...
חלומות - מרדף בחלום
...- מרדף בחלום בחלומות רבים בא ליידי ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים איתם מתקשה החולם להתמודד, הדבר תלוי...
שחזור גלגולים - התחברות מחדש קבלה ומדע - מה בין רוח, חומר ומדע?
...גלגולים - התחברות מחדש קבלה ומדע - מה בין רוח, חומר ומדע? מה בין התחברות מחדש The Reconnection -, שחזורי גלגולים וקבלה? במסעותיי הרוחניים כמדיום ומתקשרת עי עולמות מעלה, חווייתי חוויות שבהם קבלתי תשובות לדפוסים, מצבים שהקשו, הקלו או משכו אותי בחיי אלה. מאום מאלה לא הכין אותי למסע החדש הזה בחיי. כיהודייה אינני יכולה להתעלם מהפן היהודי שמלווה אותי, בהתחבטות האין סופית של העם היהודי, השוני, המהות והמתנות שניתנו לנו. במסעותיי האישיים גיליתי שרבי שמעון בר יוחאי הינו המדריך הראשי שלי, אך עדיין לא חברתי...
הקרב האבוד על הבית - יעל אבגי
...על הבית - יעל אבגי ייתכן ונכשלתי במשימה הלאומית שלתמוך בבעלי למען הכלל. כנראה שאני לא שייכת לזן הנדיר של נשים המוכנות להקריב כל כך הרבה בשביל כל כך מעט בעל. אלה העומדות בצריח ולהן אני רוצה להצדיע בלי כומתה על הראש, בלי נשק בצד הגוף, אך עם שירת התקווה שתימצא יום אחד הדרך לאפשר לכן לחיות לצד, לישון ליד, לקום עם מי שהחליט לשמור עלינו אך יכול גם לשמור על הילדים בערב. יום טיפוסי בחיי אישה בשנת 2010 שש - שש וחצי בבוקר השכמה (בהנחה שאין תינוק בהישג יד). הכנת סנדויצים, צחצוח, קילוח, גילוח שאריות השינה....
רפלקסולוגיה - ארבעה טיפוסים בכפות הרגליים
...טיפוסים דיברה התורה: החושב, העושה, הרגשן והצרכן תורת הרפלקסולוגיה בכפות הרגליים, מתחלקת ל - 4 חלקים. כל חלק מייצג אלמנט - אויר, אש, מים ואדמה. וכל אלמנט מאפיין טיפוס אחר. כל אחד מאיתנו יכול למצוא עצמו מתחבר לאחד או יותר מהטיפוסים. מי מאיתנו לא מכיר (אפילו הוא בעצמו) את מסמר העניינים - זה שתמיד יוזם ומארגן, רץ ממקום למקום, מצחיק וכולם מסביבו. מדבר בקול עם הידיים... או את זה שככ עדין, רגיש ושקט שבקושי שמים לב אליו. נפגע מאוד מהר ובטוח שאף אחד לא אוהב אותו. מה עם האסטרונאוט המעופף - חכם, אך מפוז
יחסי אמהות - בנות
...ובנות נחשבו למורכבים ומסובכים מאז ומעולם: באגדות ילדים כמו היפיפייה הנרדמת, שלגיה וסינדרלה אף ניתן למצוא ביטוי ליחסי אם - בת כמאיימים, קשים ומסוכנים. הביטוי הסיפורי של יחסים אלו, גם אם הם מיוחסים באגדות בעיקר לאם חורגת רעה, מהווה השלכה לגיטימית לאותם רגשות שליליים בין אמהות ובנות - שאין לתת להם פומבי במציאות. ואומנם, גם במחקרים פסיכולוגיים נמצא כי דמות האם מתערבבת לעיתים בפנטסיות של הנבדקות עם דמויות של אם חורגת או מכשפה (מקנאה ועוינת), וההסבר הפסיכואנליטי לכך נעוץ בבעיות בלתי פתורות של השלב האדיפאלי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שמחה ושלווה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שמחה ושלווה, האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שמחה ושלווה, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
העלאת תפוקת עובדים המלחמה נגד החמאס ניהול השקעות התכלית של המציאות חסרונות של בן זוג עייפות נפשית פחד מאזעקות פחד מעמידה איך לחזק ביטחון עצמי? לאהוב את עצמך בשלמות לא אוהב לקבל דברים לא אוהב אותי כמו שאני אותו אושר חיצוני אושר אינו תלוי טבעי להתחייב בזוגיות בגידה בדמיון לקוח מתלבט להיצמד להחלטות טובות רעות איך מתמודדים עם אישה מעשנת? להתמודד עם פחד להחליט מוטיבציה ועידוד מוטיבציה שקרית לגרום למישהו להחזיר לך אהבה לשווק מוצרי יוקרה למינימליסטים להגן על הילד מאבא שלו איך להתמודד עם פחד של ילדים מפני הקורונה? עלוקה רוחנית לשלוט בתת המודע אשפוז בעקבות מחלת נפש סמים ופרנויות ידידות או זוגיות עם האקסית לשמור על קשר עם האקסית בזוגיות כמה משקל אתה מרים? סקוואט עמוק אנשים חכמים שמאמינים באלוהים להאמין באלוהים יגרום לך לא לפחד המסע אל ההארה האם הארה קורית באופן אקראי? השכל של הספר להיות אלוהים להיות אלוהים שקרי זוגיות כהשקעה בבורסה פחד לחיות בלי כסף ייעוד ומטרת החיים אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים ליהנות בחיים להתמודד עם ביקורות שליליות בתקשורת חופש הרצון האם אני בוחר את הרצון? העולם נוצר במקרה איך הצורה של העולם נוצרה? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, מאמן אישי להרזייה, מאמן אישי קריירה בנושא שמחה ושלווה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2350 שניות - עכשיו 26_11_2025 השעה 00:25:02 - wesi4