ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה של מי הרצון ✔הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 4 ✔* לחץ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 4
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 4.

נמשיך בספר להיות אלוהים, חלק ראשון עמוד 169

אם הרצון שלך הוא חוויה שלך, ואם לא היית קיים לא היה לך רצון, ולא היית עושה, וזה שאתה קיים לא תלוי בך, אז זה שאתה רוצה - זה לא תלוי בך. זה כמו רובוט שצועק, אז מי שמפעיל את הרובוט יכול גם להשתיק את הרובוט. כלומר מי שמפעיל את המנגנון, מפעיל את כולו.

מה זאת פעולה? פעולה זה תוצאה של רצון, שהוא בעצם תחושה של תודעה. יש ישות שחווה שהיא רוצה משהו, ואז היא חווה שהיא עושה משהו. אבל יש משהו שבכלל גורם לישות הזאת להיות קיימת.

במדע הם הבינו שבין שני כוכבים, יש כוח משיכה, ומי מניע את כוח המשיכה? החלל והזמן שבתוכו הכוכבים נמצאים. למשל השולחן והכסא, למה הם נמצאים במקום שלהם? בגלל כוח המשיכה, אם היה כוח משיכה אחר, הם היו נמצאים במקום אחר.

המקום הוא שמחליט איזה כוח משיכה יהיה בין העצמים. למרות שהמקום הוא כלום או ריק, הוא בסופו של דבר מחליט שהעצמים יהיו כפי שהם.

למשל יש חללית ובתוכה בורג, למה הבורג טס לחלל? בגלל החללית. למשל יש לך כפפה על היד, ואתה הזזת את היד, אז הכפפה זזה בגלל שהזזת את היד.

מה אני בא לומר, שכשאתה יושב על הכסא, זה בגלל שיש כוח כללי שמחליט הכל, כל הזמן. למשל האדם הוא זרת ביחס לגוף של אלוהים. למשל אתה הזרת ואני האצבע, ואנחנו מדברים בינינו איך שאנחנו זזים, אבל למעשה הגוף זז, וכשהגוף זז אנחנו זזים.

כמו למשל שאלוהים רוצה שיד ימין תריב עם יד שמאל, וכך יש מלחמה. אם היינו מכניסים אותך למעבדה ובודקים אותך, היינו מגלים שאתה רצף של אטומים. אתה בסך הכל אטומים שזזים בתוך מרחב זמן ומקום. וכשהמוח שלך פועל, זה בסך הכל גלים חשמליים.

יש מנגנון אנרגטי ענק, שמחליט היכן יהיו גלים אנרגטיים.

בהבנה של רצף האטומים, אין בכלל אני. בעיקרון האני הוא גם רצף של אטומים. בתפיסה המדעית אין משהו מעבר לאטומים. אז האני הוא גם צורה של גלים אלקטרונים שזזים, ואם הגלים האלקטרונים יזוזו אחרת, לא יהיה אני. זה מה שהמדע טוען.

בהקשר שלנו, אני אומר שכאשר הרוח נושבת, אתה זז.

עדיין לא הגענו לאחד, למה? כי עדיין יש ישות נפרדת, כאילו יש גם אצבע וגם גוף, זה שתי ישויות נפרדות. אני מוכן לקבל את זה שאני חלק מהמנגנון, אבל עדיין גם אני קיים. אני עדיין לא הגוף. בסוף האדם יגיע להבנה שאין הבדל בין המציאות אליו, שאין הבדל בין האצבע לגוף. זה אותו גודל בכלל.

מה היא בחירה? שאתה חווה שאתה רוצה, ואחר אתה חווה שאתה עושה, ואתה זוכר שקודם רצית את מה שאתה עושה, ונדמה לך שיש קשר בין מה שאתה עושה לבין מה שאתה רוצה, ואז אתה אומר, "אני בחרתי".

אם היה רק רגע אחד של מציאות, אז לא היה שייך להגיד שיש בחירה. בחירה פירושו שאני רציתי את מה שאני עושה, ומה שאני עושה הוא תוצאה של מה שרציתי.

שאלה: לדוגמה, אם אין לך זיכרון אז כל רגע הוא בפני עצמו.

אליעד: אם היינו יודעים שאין קשר בין הרגעים, זה כמו סרט, שאין קשר בין מה שיש בפריים הזה לבין מה שיש בפריים השני. השאלה היא האם יש קשר בין הרגעים של הזמן? במקומות אחרים בספר יש הסבר מדוע אין קשר בין הרגעים של הזמן.

מה שקורה, שרגע אחד רצית, רגע אחד עשית, רגע אחד חשבת שזה שאתה רוצה וזה שאתה עושה זה קשור, ורגע נוסף חוויית שאתה בוחר את זה. ולכן אמרת שאתה בחרת את זה. אבל שים לב שכול רגע הוא בפני עצמו ולא קשור. שום דבר לא מחייב דבר אחר.

שאלה: איך יודעים שכול רגע הוא בפני עצמו?

אליעד: יש רגעים של זמן, כל דבר הוא ברגע אחר. האם אין רגעים בחוויה שלך?

שאלה: זאת חוויה אחת מתמשכת.

אליעד: אז אפילו אם זאת חוויה אחת מתמשכת, גם אין לך בחירה, כי אתה זז בגלל שמישהו אחר זז. גם אם נאמר שזה רציף, גם אז אין לך בחירה, כי אז כל דבר הוא המשכיות של הקודם. ומאחר שאתה לא הראשון, גם אין לך בחירה.

אם כל דבר הוא תוצאה של רגע אחר ואין אפשרות שיהיה אחרת, אז אין לך בחירה, למה? כי אתה לא הראשון. אבל אם נאמר שמה שהיה ברגע הקודם, לא מחייב את הרגע הבא, מסקנה שזה שמקודם רצית, זה לא מחייב את זה שעשית, אין קשר ביניהם.

לאדם יש חוויית זמן שגורמת לו לחשוב שיש קשר בין הדברים. כי אם לא היה קשר, לא היית אוכל לדוגמה.

אם אין קשר בין הרצון שלי לאכול, לאכילה, אז מדוע שאוכל? זה משום שלאדם יש חוויית זמן, שגורמת לו לחשוב שיש קשר בין האירועים. מצד האמת אתה אוכל, כי רוצים שתאכל, ואתה מרגיש רעב, כי רוצים שתרגיש רעב. אבל יש אמת אחרת, שאתה גם אוכל וגם לא אוכל.

זה שאתה יודע שאתה קיים, זה כבר חלק מחוויית הזמן, כשאתה אומר, אני ולא אני, זאת חוויית זמן. ושימו לב שכול אחד חווה שחלק זה המשך הזמן, וחלק יש אופציה לשנות. ומה היא האמת? האמת היא שמשני הצדדים לאדם אין בחירה.

בא נניח שאתה באמת בוחר, אבל מי החליט שאתה תבחר? איך שלא נסובב את הגלגל, שום דבר הוא לא מחויב, ואם שום דבר לא מחויב, אז יש לו את ההפך, ואם יש לו את ההפך, אז הוא לא הראשון והוא לא המסובב הראשון, ואם הוא לא המסובב הראשון, אז אין לו בחירה. זה מפרספקטיבה מסוימת.

מתי לאדם יש בחירה חופשית? כאשר הוא מחוץ לזמן, ואז הוא בוחר את הזמן.

שאלה: האם אלוהים עובד עלינו?

אליעד: כן, כי אם היית יודע שזה מאלוהים, לא היית עושה כלום. ולכן אלוהים נותן לאדם להרגיש שהאדם עושה, חושב, מרגיש וכו'.

שאלה: האם זה נכון שכל רגע נוצר מחדש?

אליעד: כן, זה גם נכון.

האדם חווה שהוא סיבת הדבר. למשל כאשר האדם יושב על הכיסא, הוא חווה שהוא הסיבה שבגללה הוא יושב על הכיסא. אבל אם האדם הוא תוצאה של משהו, אז למעשה הוא לא הסיבה לשום דבר.

אין מקום שאין בו מקום, ואין שום זמן שאין בו זמן. האדם נמצא בחדר שנמצא בתוך זמן ומקום, איפה המקום נמצא? בכל מקום יש מקום. אבל בכל מקום יש מקום עד כדי כך שאתה לא נמצא.

למשל, זאת אצבע, אבל היא גם גוף, יש מקום שבו אין גוף? האם בגלל שיש אצבע, אין פה גוף? האם יש מקום בגוף, שהגוף לא נמצא בו? אומנם קוראים לחלק הזה אצבע, אבל האצבע היא הגוף. ולכן כאשר האצבע זזה, זה הגוף זז.

מה שאני רוצה להגיד, שיש מקום ענק, שבתוכו יש דברים, אבל זה בתוכו. זה כמו שאני מדמיין פילים רצים, איפה הם רצים? בתוך המחשבה שלי, שכאני אחליט שהם יזוזו, אז הם יזוזו. אם את מדמיינת פיל המהות של הפיל היא את, הגוף של הפיל זה את, נכון שהפיל הוא לא את, אבל מצד שני אין מקום שהוא לא את.

הרעיון הוא, שכאשר את מדמיינת פיל זז, הפיל שכשהוא זז זה למעשה המחשבה שלך זזה, הפיל לא נמצא מחוץ למחשבה שלך, אין גם אותך וגם את הפיל.

מה שאני בא לומר, זה להסתכל על הדברים מהפרספקטיבה שהמקום והזמן ממלאים את הכל. ואף על פי כן האדם נפרד מהם, האדם הוא לא המקום, האדם הוא פלוס המקום.

אין שום מקום שההוויה של המציאות לא נמצאת בו, מסקנה, אתה לא זז בלי שההוויה תזוז. אז כאשר אתה זז ההוויה זזה. אתה צורה של ההוויה. יש מקום וזמן ואתה צורה שלהם. אם בכל מקום יש הוויה, אז זה אומר שאתה לא קיים כנפרד.

מציאות, בצורת אני, אתה עושה כל מה שתרצה. קודם כל שתבין שהאני הוא צורה של משהו אחר, הוא ביטוי של משהו אחר, הוא זרוע מבצעת של משהו אחר.

בכל זמן יש זמן, בכל מקום יש מקום, אין דבר שיכול לגרום לכמות המקום לקטון, כמות המקום היא אין סופית ושום דבר לא יכול לגרום שיהיה פחות מקום. זה אומר שגם בתוכך יש מקום וזמן, ולכן אתה לא קיים כנפרד, אלא אתה הזמן והמקום. וכשאתה זז, זה אומר שהמקום זז.

כשהאדם אומר אני, הוא מתכוון לגוף ולתודעה. למשל כשהאצבע אומרת אני, היא מתכוונת ליד, לגוף ולתודעה. אבל כשהציפורן אומרת אני, היא צריכה להתכוון לאצבע, ליד, לגוף ולתודעה. מה אני בא לחדש לך, כשאתה אומר אני, תבין שזה הראשון, האלוהים, המציאות, זמן מקום, תודעה, גוף וכו'.

מה זה להיות אלוהים, כשתגיד אני תתכוון לראשון, שמצמצם את הזמן והמקום, שאחראי לכל מה שקורה, שאני חלק ממנו.

האדם בטוח שהוא זה שמחליט אם לזוז לפה או לשם, זה לא נכון, המציאות מחליטה לך אם תזוז לפה או לשם. וגם המציאות מחליטה שאתה תרגיש שאתה עושה את זה.

אם כל כולך היית בחוויה שהמציאות מחליטה הכל, אז אין מה לשאול יותר שאלות. זה דבר בסיסי שהאדם לא חושב על זה, הוא פשוט שכח מזה.

אתה כרגע רוצה שתהיה ישות שלא תדע. המציאות כרגע רוצה שלא תדע, אך היא גם זאת שרוצה שתרצה לדעת. המציאות רוצה את כל סך החבילה.

איך שלא תסובב את הגלגל, אם יש מציאות, אז אתה חלק מהמציאות, אתה תופס מקום במציאות.

לאדם נדמה שהוא ישות עצמאית, כי למשל כשהוא הולך ברחוב, הוא לא חושב שהמקום והזמן זזים, אלא הוא חושב שהוא זה שהולך. ובעצם מה קורה? אם אתה מבין שאין שום מקום, שאין בו מקום, אז למעשה מי שזז זה המקום ולא אתה.

שאלה: אני כבר התחלתי ללכת ככה.

אליעד: שמת לב? אמרת אני, האם התכוונת למציאות שהולכת? במילה אני נפסלת. קודם כל תכיר בכל החוויה שלך שהמציאות היא הכל ורק אחר כך תשאל למה? אם תתבונן בזה מספיק, אתה לא תבין איך אתה קיים. אתה לא תבין איך קיים משהו מלבד המציאות. אם בכל מקום קיימת רק המציאות, אז איך קיים משהו שהוא לא המציאות?

למשל כאשר אתה הולך ברחוב, ונופל עץ, אתה חווה שאתה נפרד מהעץ, למעשה אתה לא נפרד מהעץ, אתה הוא זה שהחליט שהעץ ייפול. זה כמו שנותנים לאצבע מכה, והיא אומרת, מה הם רוצים ממני, הרי הרגל בעטה, אבל זה אתה עשית. אתה חושב שאתה נפרד, אבל אתה לא נפרד, אתה אותו אחד. בסוף זה גוף אחד שמחליט הכל.

אדם שרוצה לחוות להיות אלוהים צריך קודם כל לחוות את החוויה הבסיסית שהמציאות היא שעושה הכל. אתה למעשה לא צריך לחוות זאת, אתה אמור לחוות את האמת שלך, אבל אם הבנת שזאת האמת ואתה לא חווה אותה, אז לא תחווה מעבר לזה. הכוונה היא שתיצמד לחוויה שלך. ולמה האדם לא חווה שהוא אלוהים, ולמה האדם לא חווה שזמן ומקום זזים? כי הוא לא מבין את זה עד הסוף.

אם תכריח את עצמך להבין עד הסוף, תשאל, כאשר אני זזתי, מי זז? למה זז? איך זז? למה אני יושב על הכסא? מה זה אומר שאני יושב על הכסא? זה גוף שיושב על הכסא. מה זה הגוף הזה? הוא נמצא בתוך זמן ומקום שממלאים אותו, מה זה? מה זה התודעה? למה אני רוצה? מה זה רצון? תשאל עד שתבין שהכל אחד, ואז תבין שאתה אלוהים.

למשל זה ספר בגודל מסוים וזה שלט, אלו שתי ישויות בגדלים שונים ונמצאות במקום אחר. בהבנה הסופית אתה אמור להבין, שזה ספר וזה שלט, זה במקום אחד וזה במקום שני, ובו זמנית שניהם באותו גודל ובאותו מקום. בסוף אתה צריך להבין שהספר והשמש זה באותו גודל. בסוף אתה תגיע למסקנה שכול הדברים הם באותו גודל. שלא יהיה הבדל מבחינתך בין הסוף לאין סוף, שהספר ושאר הדברים שהם לא הספר, הם באותו גודל. אבל בו זמנית הם גם לא אותו גודל.

מפרספקטיבה אחת יש צורות שונות, אך מפרספקטיבה אחרת, יש את המהות, ומבחינתה אין צורות, ולכן אי אפשר להגיד זה ספר או זאת שמש. ומהפרספקטיבה המוחלטת בסוף, אין הבדל בין הפרספקטיבה של הצורה לבין הפרספקטיבה של המהות, שהם אחד.

יש פרספקטיבה אחת שאומרת זה קטן וזה גדול, יש פרספקטיבה נוספת שאומרת שניהם לא קיימים, אין כלום, שזה נקרא המהות של המציאות. והמוחלט זה שמבינים שאין הבדל בין הצורה הסופית לבין המהות האין סופית.

כי במהות עצמה אין שום מגבלה, אבל בצורות יש הגבלה, ובסוף צריך להבין שאין הבדל בין הצורה לבין המהות.

אם ההוויה של המקום והזמן ממלאת את הכל, אז למעשה אין זמן ומקום, אז אין כלום.

בכל מקרה יש את "היש" שזה הצורות, ומצד שני אין "יש", כי לא יכול להיות שיש משהו קיים, למה? כי הרי יש הוויה שמהווה את הצורות, ואם יש הוויה, אז לא יכול להיות שיש עוד משהו חוץ מההוויה. אז תגיד ההוויה היא כלום, אז איך יש משהו חוץ מהכלום? אז איך הספר קיים? הספר בו זמנית הוא גם צמצום וגם הוויה. זה לא שיש גם מהות וגם צמצום, כרגע שאתה רואה ספר, הספר הוא המהות עצמה.

ככול שתתבוננו בזה יותר, כך תבינו יותר, ותחוו את זה. וזה יגרום לאדם להעלם, למה? כי אם אתה מתבונן בזה אתה נעלם. כי ההתבוננות הזאת גורמת לאדם לבדוק, זה אני וזה לא אני, אנו שתי צורות, אבל בו זמנית, אין אני ולא אני, יש רק ההוויה אחת.

מהצד של המציאות אין אני ולא אני, אבל בו זמנית יש אני ולא אני, וכשאתה מנסה להבין את זה ביחד, אז נעלמת לך חוויית האני הנפרד. או במילים אחרות מתווספת חוויית האחדות על האני הנפרד.

כול מה שאתה יודע על המהות של המציאות, אתה אמור לדעת זאת על הצורה. מה אתה יודע על המהות של המציאות? שהיא מהווה את הקיר. אתה אמור לדעת שהספר הזה מהווה את הקיר. איך זה יכול להיות, הרי הספר פה והקיר שם? לא רק שהם אותו הדבר, הספר גם מהווה את הקיר, כי הכל זה המהות.
מהות המציאות לאדם יש בחירה צורות הרגשת תודעה לשאול מרחב הספר להיות אלוהים מוחלט מהי אלוהות להבדיל המהות האין סופית איך יש בחירה חופשית איך להיות אלוהים אין בחירה חופשית אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית האם יש בחירה חופשית הספר להיות אלוהים הקיום העצמי הרצון חופש חופש בחירה חופש הבחירה יצירת הרצון יצירת הרצון והקיום יצירת רצון להיות אלוהים למה אין בחירה חופשית מהי אלוהות מיהו אלוהים קיום קיום עצמי רצון של מי הרצון
חופש הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי
חופש הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי
... הבחירה, הזדהות עם הרצון העצמי, של מי הרצון הזה? לבחור את הרצון העצמי, רצון נגד המציאות, הרצון לא שלי, הרצון של המציאות, המציאות מתגלה דרכך, האם יש בחירה חופשית? רצון חופשי האם הרצון שלך באמת שייך לך? אחת השאלות העמוקות ביותר שאליעד כהן עוסק בהן היא השאלה של חופש הבחירה והקשר שלה לרצון האישי של האדם. אליעד פותח בכך שיש תפיסה נפוצה שאומרת כי לכל אדם יש את הרצון שלו, רצון אישי שהוא מזדהה איתו ומאמין שהוא שלו. אבל כאן נשאלת השאלה החשובה: של מי הרצון הזה באמת?. אליעד מנסה לערער את ההנחה הבסיסית הזו ולהביא את האדם להטיל ספק באמונה שהרצון שהוא חווה הוא אכן שלו. מה משמעות המושג הרצון לא שלי? אליעד נותן דוגמה לכך, באמצעות מצב שבו אדם סובל מכאב. האדם אומר: אני לא רוצה שיכאב לי. השאלה שאליעד מציג היא: האם הרצון הזה שלא יכאב הוא באמת הרצון שלך? או שאולי זה רצון של המציאות עצמה שמתגלה דרכך? אליעד טוען, כי כאשר האדם אומר אני לא רוצה שיכאב לי, הוא מניח שהרצון הזה אישי שלו, אך אם יסתכל לעומק, הוא יגלה שהרצון הזה לא באמת שלו אלא של המציאות. זה כמו מצב שבו אדם מקבל אוכל מקולקל שהוא צריך להעביר לאדם אחר. האדם שמעביר את האוכל לא מתייחס כלל לטעם או לאיכות האוכל, משום שזה לא האוכל שלו אלא הוא רק השליח. כלומר, כשהאדם רואה את עצמו כשליח של המציאות, הרצון האישי שלו נעשה חסר משמעות. מה הכוונה ברצון של המציאות לעומת רצון אישי? אליעד מסביר שאפשר להבין את הרצון האישי כרצון של המציאות עצמה. בדיוק כפי שאדם שחולם רוצה משהו, הדמות בתוך החלום יכולה להרגיש רצון מסוים, אך זהו בעצם רצונו של החולם עצמו. הדוגמה לכך היא שאם אדם חולם שהוא זקוק לתרופות בתוך החלום, הרצון לתרופות איננו באמת רצון של הדמות בחלום, אלא רצון של מי שחולם את החלום. באופן דומה, אליעד מסביר שכאשר האדם אומר אני רוצה או ... האמיתי, אדם ששומע על משהו רע או שלילי לא חייב בהכרח להרגיש רע, אם הוא מבין שהמחשבה שגורמת לו לסבל היא לא שלו, אלא של המציאות עצמה. איך אדם יכול לבחור את הרצון שלו? אחד הקשיים שאליעד מציג הוא כיצד אדם יכול לומר שהוא בוחר את הרצון של עצמו באופן חופשי. אליעד מציג אפשרות כזו: נגיד שאדם אומר לעצמו, אני בוחר עכשיו שלא יכאב לי. אם הוא באמת יכול לבחור, הוא ... לבחור ברצון אחר. ואם הוא לא מצליח לבחור רצון אחר, נשאלת השאלה האם הבחירה שלו באמת חופשית או שהיא כפויה עליו על ידי המציאות. אליעד מבהיר שיש הבדל בין הרצון החיצוני שבו האדם מזדהה עם המציאות (רע לי, אני לא רוצה שיכאב לי), לבין הרצון הפנימי שבו האדם לא מזדהה עם המציאות ואומר: אני לא חייב להזדהות עם הרצון הזה כלל. במצב כזה, הוא כבר לא יסבול משום שברמה העמוקה ביותר הוא לא מזדהה עם הרצון שלו אלא רואה בו ביטוי של המציאות. האם יש רצון שהוא באמת שלך? אליעד מציע להסתכל על החיים מנקודת מבט שבה האדם מבין שכל מה שהוא רוצה הוא לא באמת מחויב - הוא לא מחויב לרצות או לא לרצות, ולכן הוא יכול לבחור להתנתק מהרצון ולראות בו ביטוי של המציאות בלבד. אליעד נותן דוגמה של בוס בהסוואה: אם הבוס מתחפש לעובד פשוט, הוא יכול לסבול מהשפלות ומצבים לא ... איננה באמת הוא, אז הוא לא יסבול עמוקות, גם אם בפועל לא נעים לו. האם באמת יש בחירה חופשית? אליעד מסכם שהשאלה המרכזית של חופש הבחירה איננה רק השאלה האם הרצון הוא שלך או של המציאות, אלא מי אתה באמת. אם האדם מזהה את עצמו עם הרצון שלו, הוא יסבול כאשר הרצון לא מתגשם. אבל אם האדם מבין לעומק שכל רצונותיו הם בעצם ביטוי של המציאות עצמה, הוא יכול להיות חופשי מהסבל. האם יש רצון חופשי? בחירה חופשית הזדהות עם הרצון העצמי איך לבחור את הרצון שלי? של מי הרצון הזה? רצון נגד המציאות המציאות מתגלה דרכך ...
רצון עצמי, של מי הרצון הזה? רוצה להיות מרוצה, לבחור מה לרצות, לבחור מה להרגיש, בחירה חופשית, איך נוצר רצון? למה יש רצון? האם הרצון שלך? איך לחקור את הרצון? איך להבין את הרצון?
רצון עצמי, של מי הרצון הזה? רוצה להיות מרוצה, לבחור מה לרצות, לבחור מה להרגיש, בחירה חופשית, איך נוצר רצון? למה יש רצון? האם הרצון שלך? איך לחקור את הרצון? איך להבין את הרצון?
... עצמי, של מי הרצון הזה? רוצה להיות מרוצה, לבחור מה לרצות, לבחור מה להרגיש, בחירה חופשית, איך נוצר רצון? למה יש רצון? האם הרצון שלך? איך לחקור את הרצון? איך להבין את הרצון? האם הרצון הוא באמת שלך או שהוא נכפה עליך? אליעד כהן מסביר בהרצאה הזו את נושא הרצון לעומקו: מה זה רצון, למה הוא קיים, איך הוא נוצר, והאם האדם באמת שולט על הרצון שלו או שהרצון שולט בו. אליעד מדגיש שלכל רצון יש שני רבדים: הרצון הספציפי לדבר מסוים (כמו לרצות לאכול), והרצון שהרצון שלך יתמלא (כלומר, לרצות לקבל את מה שאתה רוצה). הרצון השני מופיע באופן קבוע בכל רצון והוא חלק מהותי ממנו. מה המשמעות של לרצות להיות מרוצה? אליעד מציג דוגמה שבה האדם רוצה להיות מרוצה. הוא מבהיר שהרצון הזה כולל בתוכו שני היבטים: ההיבט הראשון הוא הרצון להשיג דבר ספציפי. ההיבט השני הוא הרצון שהרצון הראשון יתממש בפועל. לדוגמה, כאשר האדם רוצה לאכול, הוא גם רוצה שהרצון לאכול יתמלא. אם האדם לא היה רוצה שהרצון שלו יתמלא, הוא לא היה מוטרד כשהוא לא מתמלא. מה הקושי ברצון שלא מוגדר בבירור? אליעד מדגיש כי הרבה פעמים הקושי נובע מכך שהאדם לא ... במדויק את רצונו לפני שהוא מתלונן על כך שרצונו לא מתמלא. האם הרצון הוא תחת שליטתך? אליעד מסביר שכשאתה מרגיש שאתה לא שולט ברצון שלך, אתה בעצם חווה את הרצון כמו דבר חיצוני שנכפה עליך, כמו גשם שיורד - משהו שלא בשליטתך ולא באחריותך. אך אם באמת היית תופס את הרצון כלא שלך לחלוטין, לא הייתה לך סיבה להתלונן או להתנגד לו. הוא נותן דוגמה נוספת: אם לקוח מבקש שתשלם לו כסף עבור מוצר שאתה מייצר עבורו - ואתה יודע שהרצון שלו לא הגיוני - אתה לא מוטרד מכך שהרצון שלו לא מתמלא. כך גם עם הרצונות שלך: אם הם באמת לא היו שלך, לא היית מתוסכל מהם. מהו מקור הרצון? אליעד מציין שהרצון מגיע מאותו מקור ממנו מגיעים כל הדברים - מעצם הקיום. הרצון הוא תהליך טבעי של המציאות. השאלה של מי הרצון? דומה לשאלה מי ברא את העולם?. הרצון פשוט קיים, ולנסות לברר מי אחראי לקיומו זו שאלה שמובילה לפרדוקס. איך להתמודד עם הרצון? אליעד מציע להתייחס לרצון כאל הצעה שאתה מציע למציאות. אם אתה מציע משהו למציאות והיא לא מקבלת את ההצעה - לא צריכה להיות לך בעיה עם זה, כי אתה רק מציע הצעה. הבעיה נוצרת כאשר אתה תופס את הרצון כמשהו מחייב ומוחלט שחייב להתממש, ולא רק כהצעה פתוחה. מה יקרה אם האדם יחקור את הרצון עד הסוף? אליעד אומר שכאשר האדם יחפור מספיק עמוק, הוא יגיע לנקודה שבה הוא יבין שגם הוא עצמו אינו קיים כישות עצמאית, ולכן גם ...
חופש הבחירה וסבל, האם אפשר להרגיש רע אם אין בחירה חופשית? הרצון שלי לא שלי, של מי הרצון שלי? איך נוצר הרצון שלי? איך לא להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית? למה אם אין בחירה חופשית אי אפשר להרגיש רע? סבל והעדר בחירה חופשית
חופש הבחירה וסבל, האם אפשר להרגיש רע אם אין בחירה חופשית? הרצון שלי לא שלי, של מי הרצון שלי? איך נוצר הרצון שלי? איך לא להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית? למה אם אין בחירה חופשית אי אפשר להרגיש רע? סבל והעדר בחירה חופשית
... הבחירה וסבל, האם אפשר להרגיש רע אם אין בחירה חופשית? הרצון שלי לא שלי, של מי הרצון שלי? איך נוצר הרצון שלי? איך לא להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית? למה אם אין בחירה חופשית אי אפשר להרגיש רע? סבל והעדר בחירה חופשית מהו חופש הבחירה ואיך הוא קשור לסבל? בהרצאה הזו, אליעד ... לפי אליעד, זה כאשר אתה רוצה משהו ומתרחש משהו אחר, בניגוד לרצונך. אם אין לך חופש בחירה, אתה לא שולט במה שאתה רוצה ולא שולט במה שקורה, אז לא יכול לקרות לך דבר רע. אם אין לך חופש בחירה, אז הרצון שלך אינו שייך לך, ואם הרצון שלך אינו שייך לך, לא יכול לקרות לך שום דבר רע. לפי ההסבר של אליעד, אם אין לך חופש בחירה, אז גם הרצון שלך לא שייך לך. לכן, אם אתה רוצה משהו מסוים, זה לא בהכרח רצונך האמיתי. אליעד מביא דוגמה בה אדם רוצה להיות בריא, אך הוא חולה. מה אכפת לו שהרצון הזה לא התגשם? הוא לא שולט ברצון שלו, והמציאות היא זו שמחליטה עבורו. אם אין לו חופש בחירה, אז כל התחושות, המחשבות, והרגשות שלו אינם שייכים לו, אלא הם של משהו אחר. בהמשך ההסבר, אליעד מדגיש: אם אתה לא שולט במה שקורה לך, וגם לא שולט על הרצון שלך, אז אתה לא שייך לעצמך. אתה הופך להיות חלק ממשהו אחר, ואין לך שום דבר שבאמת שייך לך. זו הסיבה לכך שלא יכול לקרות לך שום דבר רע, משום שאין לך רצון עצמאי, כלום לא ... הרי אם כל מה שאני מרגיש, רוצה, או חושב הוא לא באמת שלי, אז בעצם אין לי שום דבר שיכול להרגיש רע. כל תחושותיי, רגשותיי ומחשבותיי הן לא שלי, ואני בעצם כלום. האם יש לנו חופש בחירה? איך נוצר הרצון שלנו? מהו הסבל ללא חופש בחירה? מה קורה כשאין לנו שליטה על הרצון? מהי המשמעות של חוסר שליטה במציאות? של מי הרצון אם אין בחירה חופשית? האם אפשר לסבול בלי בחירה חופשית? פחד מחוסר בחירה חופשית, מרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית, מי אני אם אין בחירה חופשית? איך לא לסבול כשאין ...
רצון, מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב
רצון, מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב
... מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב מה אני ... לעצמי? הוא מבקש מהמאזינים לנסות להיזכר ולבחון באופן מודע ומעמיק מהו הרצון האמיתי שלהם, ממש מהרגע הראשון של חייהם. אליעד חוזר ושואל שוב ... להדגיש את החשיבות העצומה של ההבנה הבסיסית הזו, שהיא המפתח להבנת כל יתר הרצונות וההחלטות שאנחנו מקבלים במהלך חיינו. הוא שואל את השאלות הבאות: ... אתה בכלל זוכר את הרגע הראשון שבו הפכת להיות מודע לעצמך? כשנולדת, מה היה הרצון הראשון שלך, עוד לפני שהסביבה הספיקה להשפיע עליך? הוא מציע לכל ... ברצינות שאלות כמו: מה אני באמת רוצה? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם הרצון הזה הוא שלי באמת או שהסביבה שתלה לי אותו? איך התחיל אצלי הרצון הספציפי הזה? האם אי פעם יכולתי שלא לרצות את זה, ואם כן, למה בכל זאת בחרתי לרצות? איך נוצר הרצון שלי והאם הוא באמת שלי? אליעד כהן מדגיש נקודה קריטית נוספת: מרבית הרצונות של האדם, לדבריו, הם תוצאה של השפעה סביבתית. הוא טוען שאנשים ... להם שהם רוצים להשיג, אבל בפועל מדובר ברצונות שהחברה שתלה בהם. לדוגמה, הרצון להצליח, הרצון להרוויח כסף, הרצון להיות בריא, לחיות כמה שיותר, להרגיש טוב, או להיות אהוב - כל אלו ... אם היית נולד במשפחה של חמאס, אולי היית רוצה להיות מחבל מתאבד - אז האם הרצון שלך לחיות ולהיות בריא הוא באמת שלך, או שהוא רק תוצאה של המקום ... חד - משמעית: אם רצונך היה משתנה בהתאם לסביבה שבה היית נולד, סימן שהרצון הזה איננו באמת שלך אלא תוצר סביבתי בלבד. איך אפשר לחקור את הרצון שלי לעומק? כדי לחקור את הרצון, אליעד כהן ממליץ על מספר תרגילים מחשבתיים: הראשון, לשאול כל ... רוצה להרגיש טוב? למה אני לא רוצה לסבול? למה אני רוצה ליהנות? מה נותן לי הרצון הזה? וכך הלאה, עד שנוצרת הבנה עמוקה יותר על המקור של הרצון. השני, הוא התרגיל שהוזכר קודם - לדמיין סיטואציות היפותטיות של לידה במקום אחר או במשפחה אחרת, ולשאול האם הרצונות היו משתנים בהתאם. אם התשובה היא כן, אז ברור שמקור הרצון אינו פנימי אלא חיצוני. מה היתרונות של חקר הרצון? אליעד כהן מתחייב בפני המאזינים שאדם שיחקור לעומק את הרצונות שלו, יגלה בסופו של דבר דברים מופלאים ומרתקים על עצמו ועל המציאות. הוא מבטיח שאדם שיפעל לפי השיטה הזו ויחקור לעומק את מקור הרצון שלו, יגלה שהמציאות היא אפילו יותר מעניינת ומפתיעה ממה שהוא יכול ... את חייו בצורה מהותית ומשמעותית. איך לדעת מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? האם הרצון שלי הוא באמת שלי? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם הרצונות שלי מושפעים מהסביבה? מה אני באמת רוצה? איך לחקור את
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי, חלק 2
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי, חלק 2
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי, חלק 2 האם הרצון שלי באמת שייך לי? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע אנשים חושבים שהרצון שלהם הוא באמת שלהם, ומפרק את ההנחה שהרצון הוא חלק בלתי נפרד מהזהות העצמית. הוא מתחיל בטענה נפוצה לפיה מישהו או משהו חיצוני מכריח אותנו להזדהות עם רצון מסוים. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שמישהו אחר הכניס לתוכו את הרצון הזה ושהוא לא באמת יכול להתנגד לו. אליעד מפרק את המחשבה הזו לשלוש אפשרויות ברורות: אפשרות ראשונה: האדם באמת רוצה את הרצון הזה מלכתחילה ולכן הוא אחראי עליו. אפשרות שנייה: האדם התנגד לרצון אך לא הצליח, משמע הרצון נכפה עליו בכוח. אפשרות שלישית: לא היה לאדם שום רצון מקורי, והרצון פשוט נכנס לתוכו בלי התנגדות ובלי רצון ראשוני. הדוגמה ... צריך לעשות פעולה מיוחדת - למשל, ליצור חור בשולחן, להכניס פנימה את הנייר ולסגור, או להשתמש בקטליזטור כימי שיהפוך אותם לישות אחת. כך גם הרצון - כדי שהרצון יהיה שלך באמת, הוא צריך להיטמע בתוך האני באופן מוחלט. ... עצמאית כלל. במקרה כזה, מי בכלל אני? אם משהו שולט באני עד כדי כך שהוא יכול להכניס לתוכו רצון חיצוני, זה אומר שאין הבדל בין האני לבין הרצון או הגורם החיצוני שמפעיל אותו. יוצא מכך, שאם האדם אינו שולט בזהותו, הוא גם אינו באמת קיים כישות נפרדת ועצמאית. מה המשמעות של חוסר שליטה בזהות העצמית? אליעד מעלה שאלה קריטית: אם הרצון שלך הוא לא באמת שלך, מה בכלל אכפת לך שאתה רוצה לאכול? למה יש חשיבות לכך שאתה חווה רצון כזה או אחר? אם האדם הוא לא זה שמחליט את הרצון שלו, והרצון פשוט נדבק אליו מבחוץ, אז הרצון הזה לא באמת מגדיר את האדם. ואז, אם האדם לא מוגדר על ידי הרצון, אז בכלל לא צריך להיות לו אכפת מהרצון שלו. לדוגמה, אם אדם אומר אני רוצה לאכול - מי זה אני בעצם? אם הרצון נכפה מבחוץ, אז גם האני שהזדהה עם הרצון הזה איננו אמיתי, אלא רק הזדהות כפויה. מהו ההבדל בין אני לבין רצונות אחרים בעולם? כדי להסביר זאת, אליעד מביא דוגמה נוספת: אם קיימים בעולם רצונות רבים, מה ההבדל בין הרצון שאני מזדהה איתו לבין כל רצון אחר שלא קשור אליי? ההבדל קיים רק אם הרצון הזה התמזג עם הזהות שלי והפך להיות ממש אני. אליעד מדגיש שכדי שהרצון יהפוך לחלק מהאדם, צריך לקרות תהליך של עירוב מוחלט. אם הרצון נשאר חיצוני, אין שום סיבה להזדהות איתו. אבל אם כבר התרחשה ההזדהות, זה מצביע על כך שהאני והרצון הפכו לישות אחת בלתי נפרדת. האם יש הבדל בין החשק לאובייקט הנחשק? אליעד מתייחס גם להבדל בין החשק (הרצון) לבין הדבר עצמו שנחשק. הוא מדגיש שחשק הוא ישות עצמאית ... שייך לו. אך אם החשק התערבב בזהות האדם והפך לחלק בלתי נפרד ממנה, אז כבר לא מדובר בישות עצמאית, אלא בזהות אחת משולבת. למה אני מזדהה עם הרצון שלי? אליעד מצביע על עומק נוסף: אם האני אינו בשליטת האדם, ...
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי, חלק 1
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי, חלק 1
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי, חלק 1 למה אני מזדהה עם הרצון שלי? אליעד כהן פותח בשאלה בסיסית על משמעות המילה אני: כשאדם אומר אני רוצה משהו, למה הוא מתכוון בעצם במילה אני? הוא מציג את הטענה שהמוח אומר לאדם מה לעשות, ואז נשאלת ... כנראה, מכיוון שזה לא הרצון שלו. למה הוא יסרב? כי יש הפרדה ברורה בין הרצון שלי לרצון של מישהו אחר. לעומת זאת, כאשר המוח של אותו אדם מורה לו לעשות משהו, האדם מבצע את זה מיד ומרגיש שזה הרצון שלו. אליעד מדגיש את ההבדל הזה בצורה פשוטה אך עמוקה: האדם לא מקשיב לרצונות של אחרים אך כן מקשיב לרצונות שהמוח שלו אומר לו לבצע, ולכן נשאלת השאלה מדוע אדם מזהה את עצמו דווקא עם הרצונות שהמוח שלו יוצר, ולא עם הרצונות של אחרים? האם אני המוח שלי או שהמוח שלי הוא משהו שיש לי? כאן אליעד כהן מעמיק את השאלה: האם האדם עצמו הוא באמת המוח שלו או שהמוח הוא רק משהו שיש לאדם, כמו פריט ... בטוח מי החליט ומה מקור הרצון. איך נוצר הרצון ומה משמעותו? אליעד מדבר על כך שהאדם יכול לנסות ולבדוק לעומק מהו הרצון שלו ואיך הוא נוצר. אם הוא יעמיק מספיק, הוא יכול לגלות משהו מעניין עוד יותר - לא רק שהרצון אולי לא שלו, אלא שגם מושג האני עצמו לא ברור. אדם יכול להגיע להבנה שהרצון הוא רק משהו שמופיע אצלו, בלי שליטה ובלי החלטה מודעת. מכאן הוא יכול להמשיך ולהגיע להבנה עמוקה יותר, שהאני שהוא תופס כעצמו הוא גם מושג שאינו ברור וחד משמעי, ואולי אינו ... להגיע לחוויה שהוא אינו הרצון שלו? אליעד כהן מתאר מצב שבו אדם שמעמיק בשאלות הללו יכול להגיע לתובנה שונה לחלוטין מהרגיל. הוא יכול להגיע למצב שבו הוא חווה בבירור שהרצון הוא לא באמת שלו, בדיוק כפי שהבית או החולצה שלו אינם הוא עצמו. ברגע שאדם מצליח לראות זאת בבירור, הוא יכול להגיע גם להבנה שהאני שהוא מאמין שהוא, הוא בעצם לא יותר ממושג ... להבין את טבע האדם, טבע הרצון, ואת השאלה מי אני? בצורה עמוקה ויסודית יותר. למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? האם אני והמוח שלי הם אותו הדבר? האם אני בוחר את הרצון שלי? למה אני מזדהה עם הרצונות שלי? מי מחליט מה אני רוצה? האם יש לי שליטה על הרצונות שלי? ...
חקירת סיבת הרצון, מה הסיבה שאני רוצה משהו? לגלות את סיבת הרצון, אני רוצה בלי סיבה, רצון מבחירה חופשית, של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? למה יש לי רצון? מה הסיבה של הרצון? לא מוצא את הסיבה
חקירת סיבת הרצון, מה הסיבה שאני רוצה משהו? לגלות את סיבת הרצון, אני רוצה בלי סיבה, רצון מבחירה חופשית, של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? למה יש לי רצון? מה הסיבה של הרצון? לא מוצא את הסיבה
... סיבת הרצון, מה הסיבה שאני רוצה משהו? לגלות את סיבת הרצון, אני רוצה בלי סיבה, רצון מבחירה חופשית, של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? למה יש לי רצון? מה הסיבה של הרצון? לא מוצא את הסיבה מה הסיבה שאני רוצה משהו בכלל? אליעד כהן דיבר על נושא הרצונות שלנו ועל כך שאנשים נתקלים לעיתים קרובות במצב שבו יש להם רצון מסוים, אבל הם לא מצליחים להבין מה הסיבה לכך. לפי אליעד, בדרך כלל כשמשהו רע לנו, אנחנו מנסים להיפטר מהרצון שלנו או לשנות אותו, במיוחד כאשר אנחנו לא יכולים לשנות את המציאות עצמה. למשל, אם משהו קרה לנו בעבר, איננו יכולים לשנות את מה שקרה בפועל, אבל אנחנו כן יכולים לשנות את הרצון שלנו ביחס למה שקרה, או את האופן שבו ... את הדבר הזה, אלא הוא עצמו החליט עליו בצורה חופשית לחלוטין, בלי שום כפייה חיצונית. במצב זה, האדם מפסיק להילחם ברצון שלו - או שהרצון משתחרר לגמרי, כלומר, כבר לא מעניין אותו יותר, או שהוא מגיע לשלום עם הרצון הזה, ופשוט מחליט שזה מה שהוא רוצה, כי ... שלו שיאהבו אותו, אבל הוא עדיין מאוד מושפע מהצורך הזה ולא מסוגל להפסיק להרגיש רע אם לא אוהבים אותו. העובדה שהוא לא יכול להשתחרר מהרצון מוכיחה שיש לו עדיין סיבה כלשהי, גם אם ... אותו לרצות את מה שהוא רוצה, ולכן הוא בוחר בכך באופן חופשי לחלוטין. לעומת זאת, אם קיימת סיבה כלשהי, אז האדם אינו באמת בוחר את הרצון שלו, אלא מישהו או משהו חיצוני כופה עליו את הרצון הזה. מצב זה מעלה את שאלת הבחירה החופשית - האם באמת האדם בוחר ברצונותיו, או שמישהו או משהו אחר קובע עבורו מה הוא ירצה. לסיכום - מה יקרה כשאחקור את סיבת הרצון עד הסוף? אליעד כהן מסכם שבחקירה מעמיקה של כל רצון, האדם יגיע לאחת משתי אפשרויות: הרצון ישתחרר לגמרי, כיוון שהוא יבין שאין סיבה אמיתית, ולכן הרצון כבר לא מעניין אותו. האדם יגיע לקבלה מלאה של הרצון , כיוון שהוא יבין שזה מה שהוא בוחר בו ... מפסיק להיאבק או לסבול בגללו. לפי אליעד, תהליך החקירה העצמית הוא המפתח לחופש הפנימי, כיוון שהוא מאפשר לאדם להבין לעומק את מקור הרצונות שלו ולהפסיק להיות נשלט על ידי פחדים, דאגות או רצונות לא מוסברים. למה יש לי רצונות? מה הסיבה לרצון שלי? האם יש סיבה לכל רצון? רצון בלי סיבה אפשרי? איך למצוא את סיבת הרצון?
רצון עצמי ובחירה חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים?
רצון עצמי ובחירה חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים?
... חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות ... למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים? מה זה רצון עצמי ואיך הוא משפיע על ... עצמי ובחירה חופשית. נבחנות השאלות כיצד הרצון שלנו משפיע על הבחירות שאנחנו עושים, האם אפשר לשלוט ברצון, ואיך הרצון נוצר. אליעד מעלה את השאלה אם אדם יכול להתנגד ... ומציג את המתח הזה כחלק מההבנה האנושית על הרצון. האם אפשר לבחור משהו נגד הרצון שלנו? אליעד מציב את השאלה, האם אפשר לעשות משהו נגד ... בראש סדר העדיפויות, כלומר, האדם יעשן אם הרצון הזה חזק יותר. האם כל מה שאנחנו עושים נובע רק ... הוא גם לא רוצה לעשן במידה מסוימת. האם הרצון הוא משהו שאנחנו יכולים לשלוט בו? ההרצאה מעלה את ... שלנו. אליעד מציין כי יש אנשים שמאמינים שהרצון שלהם תלוי בהם, אך הוא מציע כי אם אתה חכם, הרצון שלך לא תלוי בך. הכוונה כאן היא שאין לנו שליטה מלאה על הרצונות שלנו. אנחנו לא בוחרים אותם מתוך רצוננו החופשי, אלא הרצון נובע מגורמים פנימיים ותחושות עמוקות. דוגמה לכך היא ... על פי רצונו הראשוני. האם אפשר לשלוט על הרצון שלנו ולמנוע את הדברים שאנחנו רוצים? אליעד מציין כי ... זו לא תוצאה של חוסר רצון או התמרמרות כלפי הרצון, אלא פשוט העובדה שרובנו פועלים על פי הרצונות שאנחנו מחזיקים, ואין לנו את היכולת לפעול בצורה שונה ממה שהרצון שלנו מכתיב. מי מחליט על הרצון שלנו? אליעד מציין עוד שאלה מאוד משמעותית - מי ... מה אנחנו רוצים? האם יש לנו שליטה מלאה על הרצון שלנו, או שמא ישנם כוחות חיצוניים או פנימיים שמעצבים את הרצון שלנו? הוא מציין כי הרצון שלנו קשור לאסוציאציות שמתחוללות בתודעתנו, אך לא ... מחשבה על כך שלפעמים אנחנו לא באמת שולים את הרצון שלנו, אלא הוא נובע ממנגנונים פנימיים, תודעתיים ורגשיים שאנחנו לא תמיד מודעים להם. האם הרצון הוא תוצאה של בחירה חופשית? אליעד מסיים בכך שהוא ... הוא מציע שנוכל למצוא תשובות לשאלות על הרצון והחיים שלנו דרך חקירה עצמית. בסופו של דבר, כל אחד ... האם אפשר להתנגד לרצון שלנו? מי מחליט על הרצון שלנו? מהו תהליך קבלת החלטות פנימיות? שעבוד לרצון, האם אפשר להשתחרר מהרצון? חקר הרצון, האם אפשר להתגבר על רצון? חוקי הרצון, רצונך כרצונך, האם יש בחירה חופשית? ...
רצונך לא שלך, הרצון שלך הוא לא שלך, אל תיקח את רצונך באופן אישי, של מי הרצון שלך? איך נוצר הרצון שלך? אז מה אם אני רוצה משהו, אז מה אם רע לי, למה אני רוצה משהו? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? המציאות לא כרצונך
רצונך לא שלך, הרצון שלך הוא לא שלך, אל תיקח את רצונך באופן אישי, של מי הרצון שלך? איך נוצר הרצון שלך? אז מה אם אני רוצה משהו, אז מה אם רע לי, למה אני רוצה משהו? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? המציאות לא כרצונך
... לא שלך, הרצון שלך הוא לא שלך, אל תיקח את רצונך באופן אישי, של מי הרצון שלך? איך נוצר הרצון שלך? אז מה אם אני רוצה משהו, אז מה אם רע לי, למה אני רוצה משהו? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? המציאות ... המרכזיות שאדם יכול לשאול את עצמו כדי להקל על הסבל בחייו היא: איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות לא כרצוני?. אליעד כהן מציג פתרון ייחודי המבוסס על ההבנה שהרצון שלך אינו באמת שלך, ולכן אין צורך לקחת אותו באופן אישי. בדרך כלל, אנשים חווים כאב, תסכול או אכזבה כאשר המציאות מתנגשת עם הרצונות שלהם. אך מה יקרה אם תבין שהרצונות האלו כלל לא שייכים לך באמת? למה לא לקחת את הרצון שלך באופן אישי? אליעד מסביר שכאשר מישהו אחר חווה רצון כלשהו, לדוגמה רעב, רוב האנשים אינם סובלים מזה באופן אישי. ... כששומעים שיש רעב באפריקה, אדם בדרך כלל לא מרגיש סבל או כאב אישי. לעומת זאת, כשאותו אדם עצמו רעב, הוא מרגיש זאת בעוצמה רבה, מכיוון שהוא מזדהה עם הרצון הזה כמשהו אישי. המפתח להפחתת סבל הוא ליישם את אותה פרספקטיבה גם כלפי הרצונות של עצמך. כלומר, להפסיק להתייחס לרצון שלך כאילו הוא חלק אינטגרלי ממך, ולהתחיל להתייחס אליו כאל רצון חיצוני. כיצד להבין שהרצון הוא לא שלך אלא של המציאות? הנקודה המרכזית בהרצאה היא שהמציאות עצמה היא זו שיוצרת את הרצונות שלך. הרצון שלך, כמו גם המחשבות, הרגשות והתודעה שלך, אינם באמת נוצרים מתוך איזו ישות פנימית אישית, אלא הם חלק מהמערכת שהמציאות מפעילה. המציאות יוצרת בך רצון, ואז גורמת לך לחשוב שזה הרצון שלך, ואתה מתחיל להזדהות איתו. אבל למעשה, מדובר ברצון שנוצר באופן אוטומטי, ללא קשר לעצמי אמיתי כלשהו. לדוגמה, ... משהו שהמערכת מראה לי שאני צריך, אך אני לא חייב לסבול מזה אם הדבר לא מתממש. איך לחקור רצונות כדי להפחית סבל? דרך נוספת ויעילה שאליעד מציג היא חקירת הרצון. כדי לנטרל או לפחות להפחית את הסבל שנגרם לך מהרצון, שאל את עצמך: למה אני רוצה את זה בכלל? מה יקרה אם לא אקבל את זה? מה זה נותן לי אם אשיג את זה? למה אכפת לי בכלל מהתוצאה? באמצעות השאלות האלו, תגלה לעומק את חוסר המשמעות של הרצונות שלך. אם תבין שהרצון לא באמת אישי, לא תסבול כאשר הוא לא מתגשם, ואף לא תתרגש יותר מדי כשהוא כן מתגשם. דוגמה להמחשת שיטת החקירה: נניח ... ממשיך לשאול: אז מה? מה אכפת לך בכלל אם תרגיש טוב או רע? אם תמות, אז תמות. אם תסבול, אז תסבול. מה זה באמת משנה?. באמצעות שאלות אלו אתה מתחיל להבין שהרצון הוא רק פקודה של המציאות, שאין בה שום דבר אישי או הכרחי באמת. איך להפוך את הגישה הזו למעשית בחיי היום - יום? כדי ליישם את הגישה של אליעד, עליך לתרגל הסתכלות מרוחקת יותר על הרצונות שלך. בפועל, המשמעות היא שברגע שמתעורר בך רצון חזק כלשהו, אל תמהר להרגיש רע אם המציאות לא מתאימה לרצונך. במקום זאת, תזכיר לעצמך: הרצון הזה הוא לא באמת שלי, זה משהו שהמציאות יוצרת, ולכן אני לא חייב לקחת אותו באופן אישי. ככל שתתרגל יותר, תגלה שאתה סובל פחות ממצבים שבהם המציאות לא כרצונך. השלכות הבנת הרצון כלא - אישי על חייך: כשאתה מבין שהרצון שלך לא באמת שלך, תחווה פחות תסכול, אכזבה או כעס כאשר דברים לא מתרחשים כפי שרצית. מצד שני, גם ההתלהבות או השמחה מרצון שמתמלא תפחת, אבל התוצאה היא חוויה פנימית מאוזנת יותר של המציאות. בסיכומו של דבר, אליעד מדגיש שוב ושוב את חשיבות ההבנה הזו: הרצון שלך הוא לא באמת שלך, אל תיקח אותו באופן אישי, ותוכל לחיות בשקט ובשלווה גדולה יותר, מבלי להיות תלוי כל כך בהתגשמות הרצונות שלך. איך נוצר רצון? איך לחקור רצון? איך לנטרל רצון? איך לא להרגיש רע? האם הרצון שלי באמת שלי? איך לא להרגיש רע מכך שהמציאות נגד רצונך? כדי לא להרגיש רע מכל דבר, עליך להפסיק לקחת את הרצון שלך באופן אישי. מה זה אומר? אנשים בדרך כלל מתייחסים לרצונם כאילו הוא חלק מהם, אך אם נסתכל על זה אחרת - נוכל להפחית את הסבל. איך להבין שהרצון שלך לא שלך? ניקח דוגמה: אם אדם אחר אומר שהוא רעב, כמה זה משפיע עליך? כנראה שזה לא מטריד אותך כמו אם אתה בעצמך היית רעב. כך גם עם אנשים רעבים באפריקה - אתה לא חש בכך כאילו אתה בעצמך גווע ברעב, כי זה לא הרצון שלך. לעומת זאת, כשמישהו רוצה לעקוף אותך בפקק, זה כבר מתחיל להפריע לך. למה? כי פתאום זה מרגיש כמו רצון שלך שהוא לא יעקוף. אבל מה אם היית מבין שזה לא באמת הרצון שלך? שהוא לא אישי? איך המציאות יוצרת את הרצון שלך? המציאות יוצרת את
מהו חופש הרצון? האם יש רצון חופשי? מה זה רצון עצמי? להפסיק לרצות, לשלוט ברצון, לרצות את מה שקורה, לרצות את מה שיש, רצון אקראי, של מי הרצון? איך נוצר רצון? האם יש בחירה חופשית?
מהו חופש הרצון? האם יש רצון חופשי? מה זה רצון עצמי? להפסיק לרצות, לשלוט ברצון, לרצות את מה שקורה, לרצות את מה שיש, רצון אקראי, של מי הרצון? איך נוצר רצון? האם יש בחירה חופשית?
... חופש הרצון? האם יש רצון חופשי? מה זה רצון עצמי? להפסיק לרצות, לשלוט ברצון, לרצות את מה שקורה, לרצות את מה שיש, רצון אקראי, של מי הרצון? איך נוצר רצון? האם יש בחירה חופשית? האם האדם באמת שולט ברצון שלו? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה זו, היא האם יש לאדם שליטה על הרצון שלו, או שמא הרצונות נוצרים מעצמם באופן אוטומטי. אליעד מציג מצב שבו אדם אומר: אני רוצה משהו מסוים. כעת עולה השאלה - מדוע הוא רוצה דווקא את הדבר המסוים הזה ולא משהו אחר? בדרך כלל, אדם יצדיק את הרצון שלו בטענה שזה פשוט מה שהוא רוצה, אבל אם נשאל אותו שוב ושוב למה? הוא ייתן הסבר נוסף שמוביל אותו לסיבה נוספת, וכך הלאה, עד שלבסוף הוא מגיע לתשובה אני לא יודע למה אני רוצה את זה. כיצד אפשר לבדוק אם הרצון הוא בשליטתך? אליעד מציע לאדם לבדוק זאת באופן מעשי: אם האדם אכן שולט ברצונו, מדוע הוא אינו יכול פשוט לרצות את מה שקורה לו, גם כאשר זה משהו ... משתתפת, ושואל אותה האם היא יכולה לחשוב על דוגמה שבה רצתה שמשהו יקרה, ובזמן שהוא קרה היא הרגישה רע. היא לא מצליחה לתת דוגמה כזו. אליעד מסכם שהאדם תמיד מרגיש טוב כאשר הרצון שלו מתמלא, ותמיד רע כאשר הרצון אינו מתמלא. הוא מציין שכאשר האדם רוצה ולא רוצה בו זמנית, הוא יחווה גם טוב וגם רע באותה מידה - בהתאם ליחס שבין הרצון לאי - רצון. איך נוצר הרצון? אליעד כהן דן בשאלה כיצד נוצר הרצון מלכתחילה. הוא מסביר כי הרצון הראשון של האדם לא נוצר על ידו באופן מודע. הוא מדגים זאת בכך שהוא שואל משתתפת למה היא רוצה לעשות יוגה. היא עונה כי זה מחזק לה את הגוף. אך ... מגיעה לכך שהיא פשוט מרגישה שטוב לה להיות בריאה. ואז אליעד שואל מדוע בכלל האדם רוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. היא עונה כי זה פשוט כך, ואליעד מסביר שזו בדיוק הנקודה: הרצון הבסיסי ביותר של האדם אינו נבחר באופן מודע, אלא מופיע מעצמו. מה ההבדל בין רצון לבין פעולה לא רצונית? אליעד מביא דוגמה של אדם שסובל מפרקינסון או מטיקים בלתי רצוניים. אדם כזה לא מרגיש שהוא שולט בתנועות אלו, והוא אומר שזה קורה מעצמו. הסיבה לכך היא שהאדם לא יכול להפסיק זאת, וגם לא יזם זאת. באופן דומה, גם הרצונות הרגילים של האדם מופיעים מעצמם ללא בחירה מודעת שלו. האדם אינו זוכר מתי בדיוק החליט לרצות אותם, לכן גם הרצון, בדומה לתנועות לא רצוניות כמו בפרקינסון, מתרחש מעצמו. אם הרצונות אינם שלך, מדוע אתה מזדהה איתם? אליעד מתעמק בשאלה מדוע אנשים מזדהים כל כך עם הרצונות שלהם. הוא שואל מדוע זה משנה אם הרצון מתממש או לא, אם הרצון עצמו אינו בשליטתך. אליעד מציע לאדם לבדוק את ההזדהות שלו עם הרצון - אם הרצון הוא לא שלו, מדוע אכפת לו כל כך האם הוא מתממש או לא? ההזדהות עם הרצון נובעת מכך שהאדם חושב שהרצון הוא חלק מהאני שלו, אך כאשר האדם מתבונן ברצונותיו, הוא עשוי לגלות שהוא בכלל לא מחליט באופן מודע עליהם. הרצון פשוט מתרחש, ולכן ההזדהות היא אשלייתית. מה יקרה אם תפסיק להזדהות עם הרצון שלך? אליעד כהן מסביר כי אם האדם באמת יבין שהרצון אינו שלו, אלא מתרחש מעצמו, הוא יפסיק להזדהות איתו. במצב כזה, לא יטריד אותו אם רצונו מתממש או לא, ובכך יפסיק לסבול, מכיוון שהסבל נובע מהזדהות עם רצון שלא מתממש. האם יש משמעות לכך שהרצון לא בשליטתך? אליעד לא נותן תשובה חד - משמעית לשאלה האם חופש הרצון קיים או לא. במקום זאת, הוא מזמין את השומע להתבונן לעומק ולחקור את עצמו. המטרה היא שהאדם יבחן כיצד נוצרים רצונותיו, מה מקורם, ולמה הוא מזדהה ... לשחרור מהסבל הנובע מהתנגדות למציאות. האם יש רצון חופשי? איך לשלוט ברצונות? מהי בחירה חופשית? איך נוצר רצון? איך להפסיק לרצות? למה יש רצונות מנוגדים? למה אדם מזדהה עם הרצון שלו? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 4
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: של מי הרצון, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: של מי הרצון, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן שיווקי, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום של מי הרצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6875 שניות - עכשיו 26_07_2025 השעה 20:13:53 - wesi4