ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שורש המחשבות ✔חקירה עצמית - התבוננות עצמית - מודעות עצמית - 1 ✔אני מעביר ביקורת על התנהגותם של קבוצת אנשים שמובילה אותי משום מה להנחה שטוענת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 חקירה עצמית - התבוננות עצמית - מודעות עצמית - 1
אני מעביר ביקורת על התנהגותם של קבוצת אנשים שמובילה אותי משום מה להנחה שטוענת שיש להן משהו נגדי אבל הן מסתירות את זה ממני וממשיכות להתנהג איתי כרגיל אבל נזהרות מולי.

פירוש: לי יש משהו נגדן ואני מסתיר את זה מהן ומנסה לשדר עסקים כרגיל אבל כמובן שעל ראש הגנב "בוער הכובע". (מה שאני מניח שהן עושות, זה מה שאני עושה בעצמי, כי אחרת לא הייתי מסוגל להבחין במה שהן עושות)

מה יש לי נגד חן וג'ני?

מה שיש לי נגד חן זה שהיא בסדר איתי כשה ג'ני נעדרת, אבל מתי שג'ני בסביבה, אז היא מעמידה פנים שהיא מתעלמת ממני.

מסקנה: אם חן כן מתייחסת אלי טוב בלי ג'ני לידה, אז ההנחה היא שהיא רוצה להתייחס אלי טוב גם מתי שג'ני כן לידה, אבל היא פשוט מפחדת מתרחיש כלשהו שהיא מניחה שיקרה שבגללו היא תבקר את עצמה לשלילה.

מסקנה: אם אני מודע לעובדה שמעשיה של חן הם תוצאה של הגנה עצמית מפניה, שתלויים בתגובותיה של ג'ני, אז אני מודע לעובדה שמעשיה של חן מולי הם על רקע "עסקי" כמו שאומרים.

שאלה: למה זה מפריע לי שחן מפחדת מתגובה של ג'ני?

תשובה: בגלל שאני מפחד מתגובה של ג'ני, ומבקר את זה לשלילה. (ולכן אני מבקר לשלילה גם את חן על אותו הדבר בדיוק וגם מפגין את אותה ההתנהגות כלפי חן ורק עכשיו פיתחתי מודעות לזה בכלל)

תיקון: גם אני וגם חן מפחדים מתגובה שלנו עקב התגובה של ג'ני.

מסקנה: גם אני וגם חן נושאים בתוכנו דעה כלשהי על עצמנו ששתינו מבקרים בנו לשלילה ולכן גם באחרים.

אז יש פה בעצם 2 סוגיות

דבר ראשון אני מבקר לשלילה בן אדם שמחפש להימנע מעימות אפשרי, ולדעתי הוא כביכול "צבוע" מכיוון שהוא מרגיש וגם חושב דבר אחד, אבל מתכחש לזה עקב הפחד מהתגובה של עצמו, ולכן נאלץ להציג את ההפך.

הנחה: יש דבר כזה בן אדם "צבוע".

הנחה: בן אדם "צבוע" זה רע.

ביאור: נניח שאכן יש דבר כזה בן אדם צבוע, ונניח שלהיות בן אדם צבוע זה אכן רע. אבל זו לא באמת הבעיה האמתית, מכיוון שאני גם מניח שיש דבר כזה זונה ושגם להיות זונה זה רע, וזה מכיוון שאם אני הייתי מניח שאני זונה במלוא מובן המילה, אז אני הייתי מעביר עלי ביקורת שלילית, (שזה מעצמו שקר שמומלץ לעבוד עליו) אבל מכיוון שאני יודע בודאות מוחלטת שאני לא זונה, אז זה גם לא מעניין אותי מי זונה, גם אם אני כן מבקר זונה לשלילה, ולכן אין לי שום דבר נגד זונה.. ז"א שאם תופיע מולי זונה, אז אני יותר אחשוב בכיוון שאני רוצה לזיין אותה מאשר בכיוון של לבקר אותה לשלילה, מכיוון שאני מניח שאם יש זונה, ויש לי כסף לשלם לה, אז אני דווקא הולך להרוויח מזה שהיא בחרה להיות זונה, כי אני האנה מהזיון. ז"א מבחינתי האם זונה היא רעה, או טובה זה כלל לא משנה לי, גם אם אני חושב שלהיות זונה זה רע, אני לא מבקר לשלילה אנשים, כל עוד אני מניח שאני יכול להרוויח תועלת מאנשים. (שזה בדיוק המשמעות של להיות צבוע)

אז יהיה חכם קודם כל להבין מה ההגדרה של בן אדם צבוע בכלל לפני שנמשיך.

ההגדרה של בן אדם צבוע: בן אדם צבוע זה בן אדם שכן מבקר לשלילה אנשים אחרים, כל עוד הוא מניח שאין לו תועלת מהאנשים האלה, אבל ברגע שבן אדם שאני קורא לו צבוע כן מניח שיש לו תועלת מהאדם שהוא מבקר לשלילה, אז הוא שם את הביקורת השלילית שלו בצד, על מנת להרוויח את התועלת שהוא מוצא בבן אדם שהוא מבקר לשלילה. (כי בן אדם לעולמים מחויב לעשות את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מאשר רע)

מסקנה: אנשים ביקורתיים שמים את הביקורת השלילית שלהם בצד, כל עוד הם מניחים שהתועלת מזה עולה על העלות של זה. (כל עוד הם חושבים שזה יעשה להם יותר טוב מאשר רע) שזה העיקרון שעל פיו עובד המוח של האדם בשורש של המחשבות שלו.

מסקנה: כל עוד התועלת ממני עבור בן אדם שמבקר אותי לשלילה עולה על העלות ממני, הוא יתעלם מהביקורת שהוא מעביר עלי.

מסקנה: יתכנו מצבים רבים שבהם אנשים מבקרים אותי לשלילה ממילא, אבל אני כלל לא מבחין בזה מכיוון שהם מפסיקים לבקר אותי עקב התועלת שהם מוצאים בי, וברגע שבו הם יניחו שאין להם ממני תועלת יותר, אז הם יתחילו לבקר אותי, ורק אז אני אתחיל לשים לב לביקורת השלילית שהם העבירו עלי ממילא במשך כל הזמן.

מסקנה: אם בן אדם מתנהג כלפיי בהפכפכות, אז זו הוכחה לכך שהאדם הזה מניח שיש לו אינטרס כלשהו ממני.

הרי איך אני יכול לדעת למי אין שום אינטרס ממני? מי שמתנהג איתי כל הזמן באותה הדרך, אז הגיוני להניח שיש לו דעה עלי שהיא קבועה. ז"א שאו שהוא מבקר אותי לחיוב ולכן הוא שואף להתקרב אלי או שהוא מבקר אותי לשלילה ולכן הוא שואף להתרחק ממני וזהו. אבל אם אני מבחין בבן אדם שפעם הוא ככה ופעם הוא ככה אז הרי שהדעות שלו עלי נשארות אותן דעות ומה שמשתנה זו רק ההנחה שלו שיש לו ממני תועלת כלשהי וזה מה שגורם לו להתעלם מהביקורת השלילית שהוא מעביר עלי באופן זמני עד לרגע שבו הוא יניח את ההפך וזה שאין לו תועלת ממני.

אז איך אפשר לבדוק מה הבן אדם באמת חושב עלי? / איך אפשר לבדוק האם הבן אדם אמתי איתי?

אם אני אהנדס סיטואציה שבה אני אגרום לבן אדם להניח בודאות שהוא לא הולך לקבל ממני שום דבר, והוא מכיל את זה, אז הוא באמת מבקר אותי לחיוב, אבל אם ברגע שבו אני מוביל בן אדם לתובנה שהוא לא הולך להרוויח ממני כלום, והוא משנה את ההתנהגות שלו כלפי, אז ממילא זה מעיד על כך שהוא רצה ממני משהו מלכתחילה.

דרך חלופית ומהירה הרבה יותר

אם הבן אדם נמנע מלהביע בפניי את חוסר שביעות הרצון שלו ממני, אז זה מעיד על כך שהוא מניח שיש לו תועלת כלשהי מזה. גם אם התועלת שלו מזה היא להימנע להיפגע עקב ביקורת שאני עלול להעביר עליו.

מסקנה: בן אדם יהיה פתוח וכנה איתי לגמרי במידה והוא באמת מבקר אותי לחיוב / לשלילה, ואין לו שום אינטרס ממני, הוא ידבר איתי בפתיחות ויביע את עצמו לרוכבו ולעומקו.

אז יש פה מסקנה הרבה יותר עמוקה והיא שאם אני אהפוך לבן אדם אמיתי לגמרי, אבל תוך כדי אם אני אמשיך לבקר אנשים אחרים על כך שהם צבועים, אז דבר ראשון זו הוכחה לכך שאני עדיין לא אמיתי לגמרי בעצמי מכיוון שאני מייחס חשיבות לכך שהם צבועים. זה דבר ראשון. כי גם אם אני כן מניח שהם צבועים אז אני לא אמצא משמעות להתעסק בשיפוט של התופעה הזאת וזה מכיוון שהתופעה הזאת לא יכולה לפגוע בי בשום דרך.

ודבר שני גם אם מבחינה תאורטית אני אהיה אמיתי וכן אשפוט אחרים על זה שהם צבועים, אז אני אשפוט 80% מהאנשים מכיוון שרוב האנשים הם לא אמיתיים מכיוון שהם לא מבינים את האמת על המציאות. ולכן ממילא להעביר ביקורת על אנשים צבועים זה "לירות לעצמי ברגל", וזה צבוע לבקר אנשים על כך שהם מחפשים תועלות מכיוון שהמוח של האדם מתוכנת לחפש תועלות, והמשמעות הנסתרת מאחורי כל דבר שהאדם מוצא בו תועלת היא להגיע לשלמות עצמית שזה אותו דבר כמו להגיד שהכוונה הנסתרת מאחורי כל דבר שהאדם מוצא בו תועלת היא להבין את האמת על המציאות ולכן המסקנה המוחלטת היא שהאדם מסוגל להיות לגמרי אמיתי אך ורק אם הוא מבין את האמת על המציאות לרוכבה ולעומקה, שזו האמת על עצמו בעצם. ולבקר בן אדם על זה שהוא מחפש תועלות מכל סוג זה כמו לבקר בן אדם על זה שהוא מחפש להבין את האמת על המציאות / לאהוב את עצמו בשלמות. ולכן אין ולא יכולה להיות שום הצדקה להאשים / להעביר ביקורת על בן אדם על כך שהוא כביכול צבוע כי בן אדם הוא לא צבוע אף פעם, האדם ממילא אמיתי מכיוון שהוא בעצמו לא מודע לכך שהוא צבוע בדיוק כמו שאני הייתי צריך להתאמץ על מנת להבחין בצביעות שלי על מנת להשלים איתה. אני גם צבוע בכל רגע ורגע עד שהגעתי לשלמות עצמית.

ועד שאני לא אבין את האמת המוחלטת על כלל האנשים לפחות אז אני עדיין נחשב "לצבוע" ממילא.

ולכן כולם צבועים ממילא, וכולם גם לא צבועים ממילא מכיוון שכולם מחפשים את אותו הדבר והוא שלמות עצמית והם פשוט מחפשים איך להגיע לזה ולא יודעים איך.

מסקנה: הבעיה האמתית היא לא באנשים צבועים, אלה בזה שאני עלול להיפגע מכך שאנשים אחרים הם צבועים. והחשש האמיתי שלי מאנשים צבועים טמון בכך, שאני נפגע בעצמי מכך שאני צבוע ולכן אני מניח שאני אפגע גם מהם. אז אני פוחד בעצם להיפגע מהצביעות שלי. ואם רק אני אפסיק לבקר את עצמי לשלילה על כך שאני בעצמי צבוע מתוך הפנמה שאני לא צבוע אלה אני פשוט מחפש להרגיש שלם עם עצמי, אז אני אפסיק גם לשפוט אנשים אחרים על כך שהם צבועים ואז המילה הזאת ממילא מאבדת משמעות ואין שום אפשרות להתעסק בה בכלל ולכן אני עושה אך ורק את מה שאני רוצה מתוך קבלה עצמית.

וביום שבו אני אשלים עם עצמי לחלוטין אז אני אאבד את האפשרות להיפגע מאנשים ולכן אני אפסיק לפחד מאנשים לצמיתות ולכן אני גם לא אשפוט אותם בכלל בדיוק כמו שאני לא אשפוט את עצמי בכלל.

ולכן אני בכלל לא אמצא את עצמי מתעסק במי בוחר לעשות מה ואיך מישהו בוחר להתנהג, אלה אני פשוט אתנהג כמו שאני רוצה ואם למישהו תהיה בעיה עם מה שאני עושה אז אני אוטומטית אניח שיש לו בעיה עם עצמו ושזה לא אומר עלי שום דבר ולכן אני אוכל להסביר את עצמי בפניו בפתיחות מוחלטת.

וברגע שאני אסביר את עצמי בפני אנשים בפתיחות מוחלטת אז הם יבינו אותי ובכך הם יבינו את עצמם יותר טוב ומכיוון שהם יבינו את עצמם יותר טוב אז הם יאהבו את עצמם יותר ולכן גם אותי ולכן כולנו נאהב את עצמו יותר ונתקדם לעבר שלמות משותפת.

מסקנה: בן אדם אמיתי, מאלץ אנשים אחרים להיות אמתיים, ולכן הם אוהבים את האדם האמיתי. הם אוהבים את האדם אמיתי מכיוון שבגללו הם אוהבים את עצמם יותר.

זה גם מסביר את התופעה שאומרים שהכי חשוב זה פתיחות ותקשורת מכיוון שאם שני אנשים הם פתוחים לגמרי אחד עם השני אז הם אוטומטית אוהבים אחד את השני יותר ולכן הם אוהבים אחד את השני יותר ואם הם אוהבים אחד את השני יותר אז אין שום סיכוי בעולם שהם ישנאו אחד את השני. זה פשוט בלתי אפשרי. אם אני אהיה פתוח לגמרי עם אנשים לגבי הכל כולל הכל כולל הפחדים כולל החששות שלי כולל כל דבר אז אני בעצם בולם בפניהם את האפשרות לבקר אותי לשלילה מכיוון שהרגש שהפתיחות מעוררת בהם הוא רגש של אהבה עצמית ולכן הם נאלצים לבוא לקראתי. וגם אם האדם מסרב להיות פתוח איתי בחזרה אז עדיין כל עוד אני אמיתי אז אני גם לא מצפה מהאדם השני להיפתח אלי לגמרי כי אני מקבל גם את זה שהוא נשאר סגור בפניי. ז"א שהכי חשוב זה שאני אהיה ואשאר אמיתי לחלוטין והכל יהיה בסדר כך או כך.

מסקנה: כשה אני פתוח עם עצמי לגמרי, אז אני בולם בפניי את האפשרות לבקר אותי לשלילה, כי הרגש שאני מעורר בעצמי הוא רגש של אהבה עצמית. וגם להפך אם אני משקר לעצמי ומסתיר מעצמי דברים אז אני מרגיש טינה לעצמי וחשדנות וכל המשתמע מכך. ואם אני סגור בפני בן אדם אז אני בולם בפניו את האפשרות להיות פתוח איתי ואני בעצם מאלץ אותו להיות סגור בפניי גם.

מסקנה: כל דבר אפשרי שבו אני מאשים בו בן אדם אחר אני בעצמי צריך להפסיק לעשות לעצמי בעצמי.

מסקנה: כל דבר שבו אני מאשים אדם אחר, אני מאשים בו את עצמי בעצם.

מסקנה: בכל פעם שהאדם מנסה אז זה מבטל את האמיתיות שלו, ובכל פעם שהאדם פשוט עושה אז הוא אמיתי באמת. ולכן אין טעם לנסות להיות אמיתי כי לנסות להיות אמיתי זה כבר לא אמיתי.

להיות אמיתי זה בא בטבעיות לבן אדם שהגיע לחיבור הזה עם עצמו מבפנים ואז הוא ממילא אמיתי וגם לא יכול להיות אחרת.

עצם הרעיון שבן אדם מנסה להיות אמיתי תמנע ממנו להיות אמיתי לצמיתות ולא משנה כמה הוא ינסה כי ההנחת יסוד שצריכה להיות לאדם כתנאי מקדים לכך שהוא ינסה להיות אמיתי היא שהוא לא אמיתי כרגע. ולכן כל עוד הבן אדם מנסה להיות אמיתי אז הוא לא ירגיש אמיתי ממילא גם אם הוא יגיד את כל האמת.

מסקנה: מה שמשנה זו הכוונה של האדם ולא המעשה עצמו של האדם. כי גם אם האדם עושה את כל הדברים הנכונים בדיוק מוחלט, הוא לא ירגיש את זה ואז בגלל שהוא לא מרגיש את זה אז אין בו בעצם את הרגש מאחורי המעשה, ויהיה לו את הרגש שהוא עדיין לא אמיתי גם אם הוא אמתי והוא עלול להאמין בטעות בזה שהוא שוב משקר לעצמו. ולכן אסור לנסות להיות אמיתי. ואסור לנסות לעשות כלום. צריך פשוט להיות.

כל דבר שאני מנסה, אני יוצא מנק' הנחה שהוא חסר לי ולכן אני ארגיש תלוי בכל דבר שאני מנסה להשיג.

אז בכל פעם שאני מחליט שאני מנסה משהו אז אני מאלץ את עצמי להרגיש את ההפך מזה.

אז בכל פעם שאני אנסה לאלץ משהו, אז אני אאלץ את עצמי להרגיש שהוא חסר לי.

והדרך לצאת מזה היא לא לאלץ שום דבר ופשוט לזרום עם כל מה שקורה.

וגם אם יש לי אמונה שטוענת שכישלון זה רע, אז בכל פעם שבה אני אנסה להוכיח לעצמי שאני מצליחן, אני מאלץ הנחת יסוד שטוענת שאני כישלון ואז גם אם אני משיג הצלחה אני עדיין מרגיש כמו כישלון.

ז"א שכל עוד אני יוצא מנק' הנחה שלהיות כישלון זה רע, אני מאלץ את עצמי לברוח מהנחת היסוד שטוענת שאני כישלון ואז אני מנסה להשיג הצלחה וגם אם אני משיג אותה אז אני עדיין מרגיש שאני כישלון ויוצא שאני רודף אחרי צל שבורח ממני כי למה השגתי את ההצלחה אם אני ממילא לא מסוגל ליהנות ממנה???

ז"א שאין שום טעם לנסות לשנות אמונות בסיס כי זה שווה ערך ללעבור מצד אחד לצד השני והאגו עדיין נשאר והסבל עדיין נשאר. אז בן אדם ירגיש יותר גאווה אם הוא ישנה את כל האמונות בסיס השליליות שלו לחיוביות אבל כל עוד הוא מבקר אחרים על זה שהם ההפך ממנו אז ממילא הוא מעורר בעצמו רגש שלילי.

שאלה: אם כל אמונות הבסיס של האדם על עצמו הן חיוביות, האם הוא ירגיש צורך לבקר לשלילה אנשים שהוא חושב שהם ההפך ממנו?

תשובה: תלוי. למה?

כי יש הבדל בין הבחנה, לבין ביקורת.

הבחנה זה להבדיל בין יש לאין / וגם להבדיל בין טוב / לרע.

ביקורת זה לאלץ את דעתך על מה מבין היש, והאין, והטוב והרע, הוא טוב, או רע.

מסקנה: להיות בעל הבחנה זה בסדר, לקבוע מה טוב, ומה רע ע"פ דעתך האישית, זה לא בסדר, ולא שזה מעצמו לא בסדר, כי לקבוע שזה לא בסדר זה שוב להעביר ביקורת על הטוב והרע, אלה זה מה שגורם להתנגדות, והתנגדות מעוררת רגש שלילי באדם.

ז"א יש 3 תופעות מחשבתיות טבעיות, והאחרונה מסבכת את שתי האחרות, וגורמת לכל הסבל של האדם בחיים.

1.הבחנה - בין יש, לבין אין.

2.הבחנה - בין טוב, לבין רע.

3.קביעה - מי מבין השניים הוא הטוב, ומי מבין השניים הוא רע.

ז"א בן אדם יכול להבחין מה נחשב טוב, ומה נחשב רע, ולקבל את זה, אבל לקחת בחשבון מבחינתו, ששתיהם אחד, כי אחרת הוא נוהג בגאוותנות, מכיוון שעל מנת להחליט שהטוב הוא טוב, והרע הוא רע, או להפך, האדם צריך להניח בתור תנאי מקדים לכך שהוא אלוהים.
עיקרון מסקנה בשלמות הבדל הנאה צורך להבדיל חושש חיים אמונות ליהנות התבוננות התבוננות עצמית חקירה עצמית חקירות מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית
איך להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות
איך להוציא את בת המלך? איך לחזק את עוצמת הרצון? מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות
...מעשה מאבדת בת המלך, איך לרצות יותר? האם אני באמת רוצה משהו? כמה אני באמת רוצה משהו? אושר חליפי, אושר חיצוני במקום אושר פנימי, אהבה חיצונית במקום אהבה פנימית, להשיג שלמות איך לחזק את עוצמת הרצון ולהשיג מטרות? בהרצאה זו, אליעד כהן מציע דרך מעמיקה להבנת הרצון האמיתי ולהשגת מטרות בחיים. הוא מציין כי לפעמים כדי להשיג מטרה, לא די בפעולה פיזית אלא יש צורך להעצים את הרצון עצמו, כך שיתפוס את מרכז תשומת הלב של האדם. הוא מביא כדוגמה את הסיפור המפורסם של רבי...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...האנשים המעשיים? מדוע אנשים מעשיים מתמכרים לעשייה כמו צרכני סמים? אנשים מעשיים, אלו שכל הזמן עושים ועושים ועושים, הם למעשה צרכני סמים לכל דבר ועניין, כך מסביר אליעד כהן. הרעיון הוא שפעולת העשייה מתפקדת עבורם כסוג של התמכרות, דומה לשימוש בסמים. כאשר אדם צורך סמים, הוא נכנס למצב של היי, אופוריה, ותחושה שהמציאות טובה ומאושרת. אבל מיד כאשר מנת הסם מפסיקה להשפיע, האדם מרגיש דאון קשה, גרוע יותר מהמצב המקורי שבו היה קודם. לכן הוא זקוק למנת סם נוספת, ושוב...
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
...למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא למות? אליעד כהן פתח את הדיון בשאלה מדוע אנשים מעדיפים לחיות ולא למות, תוך שהוא מציין שמבחינה שכלית אין הבדל חד - משמעי בין שני המצבים. הוא תיאר את ניסיונו לנתח את השאלה, תוך שהוא מבחין בכך שבסופו של דבר הרצון לחיות תמיד גובר. אליעד לא התרכז בשאלה האם המוות טוב או רע, אלא בתהליך המחשבתי שמוביל את האדם להעדיף חיים על פני...
איך לראיין פוליטיקאי מניפולטור? איך לא לעבור נושא בראיון? איך למקד את השיחה עם פוליטיקאי? יעוץ פוליטי, הכנה לראיון פוליטי, איך לראיין מישהו? יעוץ תקשורתי, יעוץ לעיתונאים, איך להתמקד בשיחה? שיחה ממוקדת, עיתונאי קטן
איך לראיין פוליטיקאי מניפולטור? איך לא לעבור נושא בראיון? איך למקד את השיחה עם פוליטיקאי? יעוץ פוליטי, הכנה לראיון פוליטי, איך לראיין מישהו? יעוץ תקשורתי, יעוץ לעיתונאים, איך להתמקד בשיחה? שיחה ממוקדת, עיתונאי קטן
...נושא בראיון? איך למקד את השיחה עם פוליטיקאי? יעוץ פוליטי, הכנה לראיון פוליטי, איך לראיין מישהו? יעוץ תקשורתי, יעוץ לעיתונאים, איך להתמקד בשיחה? שיחה ממוקדת, עיתונאי קטן בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בטכניקות לראיונות פוליטיים, במיוחד כאשר המראיין מתמודד עם פוליטיקאים מניפולטיביים כמו ראשי ממשלה. נושא המרכזי הוא כיצד לא להיסחף אחרי מניפולציות ולהישאר ממוקד בשאלות ובתשובות שנמסרו במהלך הראיון. מהי מניפולציה בראיון פוליטי? המניפולציה בראיונות פוליטיים מתרחשת...
אומץ ופחד, אקסטרים, התמכרות לסכנה, האומץ להיות פחדן, הפחד להיות פחדן, הפחד מהפחד, התמכרות לריגושים מסוכנים, לא לפחד מהפחד, לשלוט בפחד, לקיחת סיכונים מיותרים, התמכרות לפעילויות אקסטרים, התמכרות לדברים מסוכנים, מכור לסכנה
אומץ ופחד, אקסטרים, התמכרות לסכנה, האומץ להיות פחדן, הפחד להיות פחדן, הפחד מהפחד, התמכרות לריגושים מסוכנים, לא לפחד מהפחד, לשלוט בפחד, לקיחת סיכונים מיותרים, התמכרות לפעילויות אקסטרים, התמכרות לדברים מסוכנים, מכור לסכנה
...הפחד מהפחד, התמכרות לריגושים מסוכנים, לא לפחד מהפחד, לשלוט בפחד, לקיחת סיכונים מיותרים, התמכרות לפעילויות אקסטרים, התמכרות לדברים מסוכנים, מכור לסכנה מה עדיף להיות, אמיץ או פחדן? אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה מרכזית - מה עדיף להיות, אמיץ או פחדן? אנשים נחלקים לשני סוגים עיקריים: כאלה שנמנעים מסיכונים, שנחשבים פחדנים, וכאלה שלוקחים סיכונים ומכונים אמיצים. אבל אליעד מציג נקודת מבט נוספת ומעניינת: האם יש לאדם אומץ להודות שהוא פחדן? האם יש לך את האומץ...
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
...שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה תמידי במציאות. הוא מציין כי כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. אליעד טוען כי כל דבר שמוגדר כשלם, הוא לא באמת שלם במובן המוחלט. שלמות...
אהבה לא הגיונית, למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? האם להילחם על הקשר הזה? האם ללכת לטיפול זוגי? התאהבות לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? קשר זוגי, למה אני מאוהב בה? למה היא אוהבת אותי? מה זו אהבה?
אהבה לא הגיונית, למה אני אוהב אותה? למה אני אוהבת אותו? האם להילחם על הקשר הזה? האם ללכת לטיפול זוגי? התאהבות לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? קשר זוגי, למה אני מאוהב בה? למה היא אוהבת אותי? מה זו אהבה?
...אותו? האם להילחם על הקשר הזה? האם ללכת לטיפול זוגי? התאהבות לא הגיונית, איך נוצרת התאהבות? קשר זוגי, למה אני מאוהב בה? למה היא אוהבת אותי? מה זו אהבה? מה גורם לנו לאהוב אדם שעושה לנו רע? אליעד כהן מסביר כי האהבה שלנו לאחרים לא תמיד הגיונית כפי שנראה לנו. תאוריה בסיסית אומרת שאנחנו אוהבים את מי שאנחנו חושבים שעושה לנו טוב ושהטוב שלנו תלוי בו. לדוגמה, אם אתה חושב שהטוב שלך תלוי במישהו בשם משה, ככל שהטוב הזה יותר חשוב לך וככל שאתה תלוי בו יותר, כך תאהב...
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
מוסריות מהי, מהי התנהגות מוסרית? האם זה מוסרי או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה
...או לא מוסרי? נשותיו של גואל רצון, האם לספר או לא לספר? מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך? ואהבת לרעך כמוך, איך לחנך אוטיסט? איך ללמד מישהו להתנהג? כללי התנהגות בחברה האם מוסרי לגרום לאדם לרצות משהו שיגרום לו להתאמץ? השאלה המרכזית שעולה בהרצאתו של אליעד כהן היא האם זה מוסרי לעורר באדם רצונות חדשים, כאשר השגת אותם רצונות תדרוש ממנו מאמץ גדול וייתכן שתגרום לו סבל שלא היה קיים קודם. אליעד מסביר שכאשר מעוררים באדם רצון חדש, למשל לגרום להומלס לרצות להצליח בחיים...
לברר את האמת ללא אינטרס, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מהירה? איך להיות יותר חכם? איך להבין דברים? איך לפתח את השכל? איך להבין דברים? חיפוש האמת ללא אינטרס עצמי
לברר את האמת ללא אינטרס, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מהירה? איך להיות יותר חכם? איך להבין דברים? איך לפתח את השכל? איך להבין דברים? חיפוש האמת ללא אינטרס עצמי
...אינטרס, איך לפתח את החשיבה? איך לפתח חשיבה מהירה? איך להיות יותר חכם? איך להבין דברים? איך לפתח את השכל? איך להבין דברים? חיפוש האמת ללא אינטרס עצמי איך לחשוב מהר יותר ולהגיע לאמת ללא אינטרסים? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד אדם יכול לפתח חשיבה מהירה ויכולת להגיע לאמת בצורה מדויקת, נקייה מאינטרסים אישיים. כאשר אדם נתקל בבעיה, הוא מנסה להבין מהי האמת, אך פעמים רבות האמת אינה זמינה לו באופן מיידי. הוא שואל את עצמו שאלות כמו מה האמת? ומתי אדע באמת את התשובה...
שקר בשוגג, חמור *יותר* מאשר שקר במזיד - למה ומדוע?
...כוונה ומהו שקר במזיד? ומדוע שקר בשגגה בלי כוונה, הוא חמור יותר מאשר שקר עם כוונה ובמזיד? כי גם הטועים מבינים, ששקר זה רע. אבל נדמה להם, שהדבר אמור רק כלפי מי שמשקר באופן מודע. שהאדם יודע מהי האמת, ואעפכ בוחר לשקר. ונדמה לאותם אנשים, כי השקר הזה במזיד, שהאדם יודע את האמת ובוחר לשקר, הוא השקר החמור יותר. כי יש גם שקרים, שתת המודע של האדם משקר את עצמו, בלי לשים לב לכך שהוא משקר. כגון לדוגמה, שבטעות נדמה לאדם איזה דבר, והאדם בטוח שזו האמת, למרות שזה...
חלומות - מרדף בחלום
...בחלומות רבים בא ליידי ביטוי סמל המרדף, כאשר בדרך כלל מדובר בחולם הבורח ממשהו המאיים על חייו: חיה, אדם או אירוע שמותירים בו תחושת איום ופחד. הבריחה בחלום תתאר בריחה מדבר מה איתו החולם מתקשה להתמודד במציאות שמחוץ לחלום, כאשר ברוב המקרים המלצת החלום היא להפסיק לברוח ולהתמודד עם הבעיה פנים אל פנים במקום להפנות אליה את הגב. על פי רוב, הדמויות המופיעות בחלום מתארות צדדים שונים בנפשו של החולם הבאים ליידי ביטוי בחלום: חיה ממנה בורח החולם תתאר צדדים נמוכים...
דיאטה / ירידה במשקל - "נפלתי"...
...בדוי) נכנסה לסטודיו בפנים נפולות. היא ניגשה להכין לעצמה כוס קפה, ובדממה התיישבה במקומה. עלי לציין, שהתנהגות זו לא הייתה כלל וכלל אופיינית לה. בפעמים הקודמות כניסתה לוותה בחיוך גדול, ובהליכה קופצנית מלאת אנרגיה. בחרתי להתחיל את המפגש בברור עם מירי, בדרך עוקפת. פניתי לקבוצה בשאלה: כיצד עבר עליכן השבוע האחרון? . התחלנו בסבב בו כל אחת מהמשתתפות שיתפה בחוויות השבוע, שעברה, וכשהגענו למירי באופן פלא הייתה דממה רועמת בחדר. מירי הרימה את ראשה וסיננה מבין...
פרסום לחרדים - הציבור החרדי
...לחרדים - הציבור החרדי פרסום לחרדים זה עולם מלא. יש מורכבויות לא פשוטות שעל משווק ומפרסם לפרקם ולתעל אותם לטובת הקמפיין. במאמר זה נדבר על העולם החרדי וננסה לשרטט מעט את מרכיביו המרכזיים ולתת איזה מסגרת כללית לכל קבוצה מהקבוצות הגדולות במגזר. הציבור החרדי לא קל למי שמחוץ למגזר החרדי להבין את מורכבויות המגזר. זה נראה במבט מבחוץ נורא קל. כולם שחור לבן לא? אז זהו שלא. תתפלאו לשמוע עד כמה גם לשחור לבן יש הרבה אפור. זה ציבור מגוון, ייחודי ומלא סגנונות....
זוגיות - מה אנחנו יודעים על בן הזוג שלנו?
...מכיר אותה כמו את כף ידי. או, אני מכירה אותו אפילו יותר טוב ממה שהוא מכיר את עצמו. נאמרים תכופות על ידי בני זוג החיים יחד. האם באמת יש למשפטים אלה תוקף במציאות? מה אנחנו באמת יודעים, מכירים, מזהים או מה אנחנו מנחשים, ממציאים, משקפים דרכו - בנו, אלינו, עלינו? איזה חלק מתוך זה משקף את ההכרות שלנו עם עצמנו ואיזה חלק באמת יודע את בן - בת הזוג? המושג ידע נמצא בתחום התפיסה שלנו, הן בחושים, או בשכל, או בהכרה. ככול שתחום התפיסה שלנו רחב יותר כך גם הידע שלנו...
מציאות, דמיון יצירתיות והמצאה
...דעות שונות ותיאוריות מגוונות לגבי משמעות המילה מציאות וכנראה שיעבור זמן רב עד שהגדרה אוניברסאלית אחידה תשמש את בני האדם ויכולתם להגדיר את מה שמתחולל בהם ברגעים בהם הם עירניים וחשים שהם נמצאים במציאות. במרבית המובנים המושג מציאות מתייחס למושגים הקשורים במה שאמיתי לעומת המושג דמיון שמתייחס יותר לעולם הפרטי והסובייקטיבי של האדם, בוודאי לאותו חלק באדם שרק לאחד יש גישה אליו ושהוא פעמים רבות רחוק מהמציאות, אותו דבר שמכונה דמיון. מציאות ודמיון פעמים
מסלול הזהב בחיי נישואין חלק ח' (החלק האחרון בסדרה זו)
...בחיי נישואין חלק ז. 8. להתאים את עצמנו כשבני זוג מסוגלים לנהל שיחה מהנה, השיחות האלה בונות ביניהם תחושת חיבור. זוגות שונים, שונים גם בצרכי התקשורת שלהם. יש זוגות שיכולים לנהל חיי נישואין מאושרים מאוד עם כמות מינימאלית של שיחות, ויש אנשים שיש להם צורך גדול יותר לשיחות ארוכות ועמוקות יותר. הבעיה שצריך לטפל בה היא כאשר לבן זוג אחד יש צורך הרבה יותר גדול לשיחה מאשר לשני. 9. מתנות כאשר אנחנו מעניקים מתנה לבעל או לאישה, אנחנו נותנים מעבר למתנה עצמה, אנחנו...
אלטרנטיבות - מה האלטרנטיבה שלך?
...השורש של הדבר, הבסיס של הדבר כרוך בחוסר ההבנה של האדם את הדברים באותו הרגע, הוא הבין בדיעבד לפי התוצאה, ולא בטוח שהוא הבין, כי יכול להיות שהוא רצה תוצאה אחרת, אבל לא התעמק למה היא לא קורית, רק בגלל שלא קרתה הוא כועס, אבל לא ישנה את המחשבה המקובעת שלו, וימשיך עם המצב כפי שהוא וכך הוא כל הזמן יהיה בכעס וחולה. אבל אדם יכול להגיע להבנה שהמצב שלו קרה בעקבות סיבה כך וכך והוא יכול לשאול את עצמו: איך אפשר למנוע בפעם הבאה את הדבר הזה? האם צורת החשיבה נכונ...
השילוב בין רוחניות לחומריות
...שבאושר על ידי כוחו של תת המודע מונח היסוד הבסיסי הבא: גרם אחד של אושר רוחני הוא שווה ערך לטון אחד של אושר חומרי. מדוע? אושר חומרי סופו להיגמר, אושר רוחני לא נמדד ולכן אין לו סוף. בחומריות האושר הוא יש מיש - אם יש לי אני מאושר - אם יש לי כסף אני מאושר, אם יש לי מעמד חברתי גבוה אני נחשב ואז אני מאושר, אם יש לי רכב מפואר אני מאושר. ברוחניות האושר הוא יש מאין - האושר כבר קיים ואני לא צריך כלים חומריים כדי למדוד אותו. אושר רוחני הוא כזה שבו אני מעריך...
קורס ליצירת שפע - The Release Technique
...זאת, מעמיקה ויעילה ביותר, לשחרור מחסומים רגשיים. טכניקה זו פותחה עי פיזיקיאי יהודי אמריקאי בשם לסטר לוונסון. לוונסון עבר התקף לב חמור ביותר בשנת 1952, בהיותו בן 42. רופאיו אמרו לו שאין ביכולתם לעשות עוד דבר למענו ושלחו אותו לביתו למות. הם צפו כי מותו יגיע תוך שבועות בודדים. לוונסון חזר לביתו והחל בעבודה פנימית. הוא החל בתהליך של חקירה והתבוננות במתרחש בתוכו פנימה והגיע למסקנה כי כל בעיותיו נובעות מרגשותיו השליליים. הוא מצא דרך קלה ופשוטה לשחרר רגשות...
אין מקום לדאגה - הגיע הזמן שתדאגו באמת רק לעצמכם
...באמת רק לעצמכם אין מקום לדאגה בטח שמעתם כבר כמה פעמים את המילים מתי תתחילו לדאוג לעצמכם? , כשהכוונה היתה מתי תביאו לנו נחת? . ובכן, הגיע הזמן שתדאגו באמת רק לעצמכם. למה דאגה לעצמי נתפסת כאגואיזם? יש סוגים רבים לדאגה: יש דאגת אם לבנה, דאגת מעסיק לשלום עובדיו, דאגת מנהיג לאזרחיו ויש דאגת האני לעצמי. במהלך ההיסטוריה האנושית חונכנו על ברכי הדאגה לזולת ולשלום היקום. רוצה אני להפנות את תשומת לבכם לעובדה שהדאגה לאני לא רק שהוזנחה במהלך השנים אלא אף נתפסת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חקירה עצמית - התבוננות עצמית - מודעות עצמית - 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שורש המחשבות, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שורש המחשבות, איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי רוחני בנושאי שורש המחשבות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.2344 שניות - עכשיו 06_07_2025 השעה 12:21:28 - wesi4