🖨מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 9(מחויב ואפשרי) הכוונה שסיבה אחת לא מחייבת תוצאה ספציפית. בפועל זה אומר שאם רגש אחד גורם לך לסבל בזמן מסוים, אותו הרגע יכול לגרום לך לעונג בזמן אחר.
זה אומר שאתה נוקט בפעולה מסוימת כדי להשיג תוצאה ספציפית אין הכרח להגיע לתוצאה המבוקשת כי "הכל אפשרי" - >וזה מחויב. כלומר זה שהשכל מתעסק בסטטיסטיקה והסתברות אין זה אומר שהמסקנות שהוא מסיק תהייה נכונות. יש שכל שיודע את זה ויש שכל שלא. שכל שלא יודע הוא "מאמין" בחוקיה הסיבה תוצאה והכל מחויב והופך את ההסתברות לאלוהים שלו ואז המסקנות שהוא מסיק בתהליך שיכלי הופכות מחויבות והוא משועבד אליהן. כאשר אתה חוקר את התהליכים ועובר דרך היש אתה מגלה כי התוצאות עלולות להיות שונות וזה מוביל לשכל אחר שאומר שמה שיש זה מחויב כי הוא סיבת עצמו
מתהווה ומתחדש כל הזמן ויחסי למציאות הנוכחית ללא קשר לוגי לרגע הקודם.
מה שאני כותב נראה אולי בהתחלה (וגם בסוף) כזיון שכל אבל זה מהפך בחשיבה והעברת מרכז הכובד של תהליך הקשור למקום ולזמן למשהו שהוא יש מאין ואתה מבין את זה בצורה לוגית ואז השכל הופך להיות אחד כאילו בעזרת חוקי הלוגיקה אתה מפיל את הלוגיקה...
בפרקטיקה שקורה משהו אתה מנסה לראות האם באמת הרגע הקודם הוא סיבת הרגע הזה או לא? האם מחויב שהרגע הנוכחי נראה כך בגלל הרגע הקודם? אם אתה מגלה שלא בכל עוצמך והבנתך תמונת חוויית המציאות משתנה.
מה שאתה עושה עם מה שכתוב פה זה עיניינך בלבד אחד יכול להשתמש במזלג לאכילה והאחר לדקירת אנשים ופה מסתיים הבידוק המתמיד של השאלה האם מה שאתה כותב זה פרקטי או לא כי זה עיניין אידיבידואלי.
ממה עשוי "אני"?
"אני" חייב להיות עשוי ממשהו שהוא לא "אני", כי אם היה עשוי ממשהו שהוא "אני". אז ממה היה עשוי ה"אני" הראשון? וככה הרצון עשוי ממשהו שהוא לא רצון, והמחשבה ממשהו שהוא לא מחשבה =שכל, והזיכרון ממה שהוא לא זיכרון, ובעיה ממה שלא בעיה, וסבל ממה שלא סבל.
ואז נשאלת השאלה אם המקור של "אני", זה משהו שהוא לא "אני", אז מה הקשר בינם?
אז הינה הגעתי בעזרת הלוגיקה למשהו שקשה להסבר מבחינה לוגית. ולכן כל שנשאר זה לראות את היחסיות של "אני" כלפי מה "שלא אני" והיחס הוא יחס של צמצום והגדרה. כלומר אם הייתי מסתכל על תמונה ורואה את "אני" המצומצם, כל מה שמקיף אותו =מה שלא "אני". ואז המשמעות של "אני" נגזרת כחלק מהמציאות, וגם ההפך כלומר המציאות היא נגזרת של "אני".
כלומר מי שאני באמת חייב להיות משהוא שהוא לא קשור ל"אני" בדרך הלוגית
אלא בדרך הפסיכולוגית (יעני אתה צריך להיות פסיכי כדי להבין את זה) או מצד האמת
פשוט לא להישען על הגדרות ישנות אלא תמיד על מה שקיים ברגע הזה.
למה שאדם ירצה משהו בכלל?
כדי לבדוק זאת עלינו לשאול קודם האם בכלל האדם הוא הרוצה ולאחר מיכן נדבר על המשהו. כדי לבדוק זאת נסתכל על המנגנון...
נניח שאין כלל שום רצון, מה שייך לדבר על רוצה או לא רוצה? הרי עדיין אין רצון.
זה כמו לדבר בשפה של עם שעדיין לא נולד או לא נברא... זאת אומרת שכדי לדבר על רצון, צריך להיות רצון כל שהוא, ואם כדי לדבר על רצון חייב להיות רצון כל שהוא זה אומר שלפני שהיה רצון מחויב שלא לדבר על רצון כל שהוא כי פשוט עדיין לא נוצר רצון. וזה אומר שרצון מחויב שיעלה ממקום שיש בו רצון, וזה בתנאי שהרגע הנוכחי הוא סיבת הרגע הקודם ובתנאי שהיה רצון לפני כן. אבל אם לא היה רצון לפני כן הסיבה שהרצון עולה דוקא עכשיו
היא כי מקור הרצון אינו הרגע הקודם אלא דווקא הרגע הזה עצמו וכי הרצון הוא סיבת עצמו
ובכל רגע ורגע יש רצון וגם אין רצון תלוי על איזה צד של המטבע אתה נמצא. וזה עדיין לא מסביר למה יש רצון ולא אין רצון באותו הרגע. אבל מכיוון שהרצון הוא סיבת עצמו כלומר זמן הוא לא פרמטר בקביעת רצון או אין רצון אז מילים שהן כפופות לחוקיות הזמן או מחשבה
\ או הסבר שהוא כפופ לזמן לא יוכל להכיל הסבר על משהו שנמצא מעבר לזמן
שאתה רוצה לדעת מה האמת, תבדוק מה קורה ע כ ש י ו ולא מה קרה אתמול
קרישנמורטי כשהוא מסביר על האמת הוא אומר שאמת זה דבר שנשען על עובדות.
אבל עובדות זה תמיד משהו שקרה כבר=י ש ו. אז איך אמת שהיא תמיד ח ד ש ה
איך היא נשענת על משהו י ש ו? ואם האמת היא כל כך חזקה, למה היא צריכה להישען
על עובדות? הרי אם לא היו העובדות, לא היה ניתן לראות את האמת. ולכן אמת שנשענת על משהו היא לא אמת כי היא חלשה מידי כדי לעמוד בזכות עצמה, ואמת הנשענת על עובדות היא אמת היסטורית ישנה כי העובדות הן מהעבר... זה שינוי תהליך שיכלי המדבר על דברים שקורים עכשיו בגלל ההתחדשות של הבריאה של האלוהים של היקום ולא בגלל האתמול או השילשום וכך מפרספקטיבה של "הרגלים" משתנה לפרספקטיבה של סקרנות על כל מה שקיים כחידוש...
כלומר אם אתה מסתכל על קיר בחוויה שלך אתה צריך לראות משהו שנוצר עכשיו ולא בגלל שהוא היה פה אתמול.
בעולם בו יש אין סוף אפשרויות החוק היחיד שקיים זה שאין חוקים וכל חוק יכול להשתנות כל רגע. מהטעם הזה כל רגע עומד ביפני עצמו, וכל דבר הוא סיבת עצמו "וגם לא"
ולכן בעולם שאין בו חוקים לא שייך לשאול למה וגם כן כי אין תשובה כי אין חוק וגם אם יש תשובה זה כי ככה זה מה שקורה באותו הרגע.
יש שתי סוגי חשיבות לוגית, ופסיכולוגית.
חשיבה לוגית - אם ניקח עץ לדוגמה ונשאל למה העץ כאן? התשובה תהיה כי שתלו אותו השקו אותו טיפחו אותו. זו חשיבה שנשענת על זמן ותהליך.
החשיבה הפסיכולוגית - אומרת שהעץ כאן, כי יש פה חלל ויש פה אויר ויש פה מציאות שהוא חלק מימנה, ומה שיש זה גם הסיבה. כלומר המשמעות של הדבר נמצאת בתוכו, ולא בגלל "ההיסטוריה או מה ששמעתי לגביו".
ההבנה של ההבדל בין שתי הגישות החשיבה, היא למעשה מהות חוויית ההתחדשות שבדברים כלומר מה שאני רואה עכשיו זה לא בגלל מה שהיה פה אתמול או בגלל ההסתברות של ההתרחשות הלוגית של הדברים, אלא כי "ככה הם פני הדברים כרגע" לפי הבנתי חשיבה לוגית זו חשיבה של זקן וחשיבה פסיכולוגית היא חשיבה צעירה ומתחדשת ואז אתה יכול לחוות התחדשות בכל דבר ודבר ולא "בגלל שה..."
ולכן שאומרים לך שאתה שקרן זה בגלל שאתה מייחס חשיבות לדבר מסוים בגלל עברו, ולא בגלל היותו. ואז שואלים "ומי אמר שזה נכון ?" אתה קולט שאתה מדבר על סמך העבר, ולא מתוך עובדות כי מה שהיה כבר חלף ולכן לא יכול לשמש כעובדות.
למעשה מה שכתוב פה מסכם לימוד של תקופה ארוכה יחסית בחיי.. אושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציהאושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציהאושר, רוחניות בעבודה, רוחניות מעשית, להיות מאושר, רוחניות עכשווית, רוחניות בארגונים, גשמיות, חיפוש רוחני, נהנתנות, ליהנות מהחיים, ללמוד מתמטיקה, מדיטציה איך אפשר להיות מאושר תוך כדי עבודה ומדוע מדיטציה לא מספיקה? אליעד כהן מסביר שכדי לחוות אושר ורוחניות אמיתית בעבודה, האדם צריך לשנות את התפיסה הרוחנית שלו לגבי מה זה אושר. לפי אליעד, הבעיה מתחילה כאשר אנשים מפרידים בין הרוחניות לבין העבודה, וחושבים שעבודה וכסף הם משהו רע שמונע מהם להתפתח רוחנית. הם חושבים שכדי להיות רוחניים צריך לשבת במדיטציה או לקרוא ספרי רוחניות, אבל אליעד טוען בדיוק ההפך. מהי התפיסה השגויה לגבי רוחניות ואושר? אליעד מסביר שהתפיסה הרווחת היא שיש דברים שהם רוחניים באופן מוחלט (כמו מדיטציה), ויש דברים שהם לא רוחניים, כמו עבודה או כסף. אנשים חושבים שאם הם עושים מדיטציה הם מתקרבים לאושר מוחלט, ואם הם עובדים או מלמדים ... שכלית ורגשית תוך כדי הפעולה עצמה - במהלך העבודה או בשיעורים פרטיים במתמטיקה, למשל. איך להפוך את העבודה להתבוננות רוחנית? אליעד מדגים באמצעות מקרה של אדם שמלמד שיעורים פרטיים במתמטיקה. במקום להשתעמם או לחוש תסכול מההוראה, האדם יכול להשתמש ... את אותו רעיון בצורה אחרת, טובה יותר? כל השאלות האלה הופכות את הפעילות היומיומית, במקרה הזה הוראת המתמטיקה, להזדמנות רוחנית שמפתחת את השכל ואת הרגש של המורה ומאפשרת לו ליהנות ממה שהוא עושה. מדוע אין הבדל אמיתי בין ללמד מתמטיקה לבין חיפוש רוחני? אליעד מסביר שבסופו של דבר, כל נושא וכל פעילות הם רק לבושים שונים לאותה מהות רוחנית אחת. אדם יכול למצוא את האושר המוחלט ואת האחדות הרוחנית בין אם הוא עוסק במתמטיקה או בכל דבר אחר. כדי להגיע להבנה זו, עליו להתייחס לכל דבר כאמצעי לחקירה רוחנית, כאשר השאלות למה הדבר הוא כך ולא אחרת? מובילות אותו להבין את המציאות באופן עמוק יותר. מהם הטעויות הנפוצות בדרך לחיפוש רוחני? אנשים נוטים להגדיר אושר לפי תנאים מסוימים. למשל, הם אומרים: אהיה מאושר רק אם לא אצטרך לעבוד. אך אליעד מדגיש שאושר מוחלט חייב להיות בלתי תלוי בשום תנאי. האדם שחושב שרק במדיטציה או רק בקריאת ספרים רוחניים הוא יכול להיות מאושר, מפספס את המהות של אושר מוחלט - שאמור להיות זמין בכל סיטואציה, בלי שום תנאי. כיצד מפתחים את השכל ואת הרוחניות באופן מעשי? אליעד מציע למי שנתקע בדרך הרוחנית או מרגיש שאין לו דרך להתקדם, להתחיל לפתח את החשיבה השכלית שלו באמצעות פעילויות כמו משחקי חשיבה, משחקי לוגיקה ... הוא נעשה גמיש יותר ויכול לתפוס את המציאות בצורה יותר מופשטת ומדויקת. הוא מספר מניסיונו האישי שכאשר נתקע בחיפוש רוחני, הוא עצמו עבר לשחק משחקי חשיבה, מה שסייע לו מאוד לפתח את יכולותיו הרוחניות. מהו סודה של האחדות הרוחנית? האחדות האמיתית לפי אליעד היא היכולת לחוות את כל המצבים בצורה שווה. למשל, ליהנות באותה מידה בין אם אתה ... אחר. במצב זה האדם מסוגל לחוות אושר מוחלט בכל רגע, גם אם לכאורה הוא עושה פעולות שגרתיות או לא רוחניות. אליעד מדגיש שאם האדם לא יכול לחוות את האושר המוחלט בעבודה, סימן שהוא עדיין לא הגיע לאחדות מוחלטת. הוא ... התהליכים הקטנים, את הנפרדות, את הפרטים הכי פשוטים בעבודה היומיומית, ורק כך יוכל לראות איך כל דבר מוביל לאחדות הרוחנית. למה חשוב לחקור דווקא את הפרטים הקטנים בעבודה? אליעד מסביר שדווקא השאלות על הפרטים הקטנים (למה דבר אחד קורה ... שלם. באופן דומה, כאשר האדם חוקר את הפרטים הקטנים במציאות, הוא יכול לראות דרכם את התמונה הגדולה של האחדות הרוחנית. מהי המשמעות של אחדות מוחלטת לעומת אחדות שקרית? אחדות שקרית היא האמונה שהאושר נמצא במקום אחר, למשל במדיטציה או בקריאת ספרים רוחניים בלבד. אחדות אמיתית לעומת זאת, היא ההבנה שהאושר נמצא בכל מקום, גם בעבודה או בכל פעילות אחרת. האדם שמבין ... יכול להיות מאושר בצורה מוחלטת ובלתי תלויה, בכל רגע ובכל מצב. איך להיות מאושר בעבודה? האם מדיטציה מובילה לאושר? רוחניות מעשית בחיי היום יום איך לפתח חשיבה שכלית? מהי אחדות רוחנית? איך ליהנות מלימודי מתמטיקה?
רוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבלרוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבלרוחניות אובדנית, רוחניות שקרית, בעיות של מורה רוחני, חיפוש רוחני, מי זה אליעד כהן? נוקם ונוטר, מודעות עצמית, התפתחות רוחנית, רוחניות עכשווית, אנשים רוחניים, התעוררות רוחנית, אושר או סבל מהם הבעיות העמוקות ברוחניות עכשווית? ההרצאה נוגעת במגוון נושאים הקשורים לרוחניות עכשווית, ואחת השאלות המרכזיות היא מה המשמעות של רוחניות אובדנית או שקרית. אליעד כהן מדבר על הרוחניות בעידן המודרני, כשהוא מתאר את השפעתה על אנשים בתרבות העכשווית. הוא מציין כי הרבה אנשים שרוצים להיות רוחניים, למעשה פועלים מתוך פחד, חוסר אונים, ותחושת חוסר שייכות. תופעה זו מתבטאת בעבודות רוחניות שמטרתן לא לשפר את החיים אלא להימנע מהם או להימנע מהתמודדות עם קשיים. מהו הקשר בין רוחניות לפטריות רעילות? בהמשך ההרצאה, אליעד משווה את הרוחניות הפופולרית לפטריות רעילות. הוא טוען שמבחינתם של רבים, רוחניות נראית כמשהו טבעי ויפה, אך למעשה היא רעילה ויכולה להוביל את האדם למקום של חוסר תועלת. הוא מסביר כיצד רוחניות, במקום לחבר אנשים לחיים האמיתיים ולעזור להם להתמודד עם קשיים, עלולה להרחיק אותם מהמציאות וליצור מהם אנשים שרק מחפשים אשליות של פתרון מיידי. איך מבדילים בין רוחניות אמיתית לרוחניות שקרית? שאלת הליבה שואל אליעד כהן היא כיצד ניתן להבדיל בין רוחניות אמיתית לבין רוחניות שקרית. הוא מציין כי רוחניות אמיתית תוביל את האדם להתמודד עם עצמו בצורה אובייקטיבית, כלומר, מתוך קבלה של כל מה שיש, טוב ורע. ברוחניות שקרית, לעומת זאת, יש נטייה להימנע מהתמודדות אמיתית עם המציאות ולהתכחש לקיומם של הקשיים. מהו תהליך ההתחברות לרוחניות אמיתית? במהלך ההרצאה, אליעד מציין את הצורך בהתחברות לרוחניות אמיתית, שתבוסס על היצמדות לאמת ויכולת להתמודד עם כל מה שמתרחש במציאות. הוא מדגיש את הצורך בהבנה מעמיקה של כל אחד מהשלבים בדרך אל ההארה הרוחנית - לא דרך אשליות או חיפוי על הבעיות, אלא דרך קבלה מלאה של כל מציאות חיים, גם אם היא קשה. התחברות כזו לרוחניות תוביל את האדם לאותנטיות אמיתית, ולהבנה שהחיים הם סבל, אך גם תהליך שממנו ניתן ללמוד ולהתפתח. מהם הקשיים האמיתיים שמתעוררים בתהליך הרוחני? לסיום, אליעד מדבר על הקשיים האמיתיים שיכולים להתרחש בתהליך הרוחני, כמו פחד, חוסר יכולת להתמודד עם הכאב, והקושי בקבלת אחריות על החיים. הוא מציין גם את הצורך בהבנה שהרוחניות היא לא תיקון של החיים, אלא יכולת להתמודד עם הכל, כולל סבל ואי נוחות. הכאב הוא חלק מהחיים, והתמודדות עם זה היא חלק מהתהליך הרוחני האמיתי. רוחניות אובדנית בעיות ברוחניות עכשווית רוחניות שקרית הבדל בין רוחניות אמיתית לשקרית התחברות לרוחניות אמיתית פטריות רעילות ברוחניות התמודדות עם הסבל הרוחני
ריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניותריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניותריקנות רוחנית, רוחניים ריקניים, רוחניות משעממת, שעמום רוחני, פחד רוחני, חיפוש רוחני, לימוד רוחניות, ריקנות קיומית, רוחניים משעממים, פחד מוות, בודהיזם, מדיטציה, ויפאסנה, נזק רוחני, בעיות רוחניות מהי הבעיה שנוצרת מלימודי רוחניות? אחת הבעיות המרכזיות שאליעד כהן מציג בנושא של לימודי רוחניות היא שהאדם מגיע ללמוד תחומים הקשורים לאושר, מודעות עצמית, מדיטציה (ויפאסנה) ועוד שיטות שונות כמו בודהיזם. בהתחלה, האדם שמתחיל ללמוד לימודים רוחניים חווה הצלחות ומגיע לרמות מסוימות של מודעות ואושר, אך לאחר שהוא עובר שלב זה, נוצרת אצלו בעיה חדשה ועמוקה יותר - תחושת ריקנות רוחנית וחוסר משמעות קיומית. אליעד מסביר שהבעיה הזאת נוצרת כאשר האדם לומד את הרוחניות ברמה עמוקה ומצליח להשתחרר מדברים חיצוניים שגורמים לו להרגיש אושר או סבל. ככל שהוא מתנתק יותר מהמשמעות של דברים ... במקום לחוש שחרור, הוא חווה שעמום קיומי וריקנות, משום ששום דבר כבר לא מעניין אותו או משמעותי עבורו. כיצד רוחניות יכולה לגרום לאיבוד משמעות בחיים? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות של אנשים שעושים מדיטציות, כמו ויפאסנה, או מתעסקים בנושאים ... יוצרת משמעות פנימית חדשה, אלא עלולה לגרום לו להרגיש שאין בכלל סיבה לחיות. מה הקשר בין פחד מוות לבין רוחניות? אליעד מציין שפחד מוות הוא בעיה נוספת שנוצרת אצל אנשים שלמדו הרבה רוחניות. כאשר האדם משתחרר מרוב הרצונות שלו, מצד אחד הוא אינו רוצה דבר ולכן לכאורה אינו אמור לפחד ממוות. אך ... כשלעצמם, ואם החיים חסרי משמעות - למה לפחד מהמוות? זוהי נקודה שבה רבים מגיעים אליה לאחר שנים של לימודים רוחניים עמוקים, וזו נקודה מאוד מורכבת וקשה לפתרון. מה ההבדל בין האחדות השקרית לאחדות האמיתית? אליעד מדבר על שני סוגים ... היא מצב שבו האדם מתנתק מכל דבר, לא מזדהה עם כלום ואומר שום דבר לא חשוב. הוא מגיע כביכול לרוחניות, אבל במצב זה הוא גם מאבד כל עניין ומשמעות. זוהי למעשה ריקנות מוחלטת, אך לא מתוך שחרור אמיתי אלא ... השאלה הזו - הוא משוחרר לגמרי גם מהרצון במשמעות וגם מהרצון בהיעדר משמעות. מהן הבעיות המרכזיות שנוצרות בעקבות לימודים רוחניים עמוקים? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הבעיות הרוחניות העיקריות שנוצרות בעקבות לימודי רוחניות אינטנסיביים: תחושת ריקנות וחוסר עניין בחיים - האדם מבין שהכל זמני ולכן מאבד עניין. פחד קיומי ופחד ממוות - ... שקרית - ניתוק רגשי ותחושה של חיים חסרי משמעות. קושי במציאת משמעות פנימית חדשה לאחר אובדן המשמעות החיצונית. שעמום רוחני - חוויה של ריקנות מתמשכת כתוצאה מאובדן היכולת להתרגש ולהתחבר. אליעד מדגיש את המורכבות של ההגעה למודעות רוחנית אמיתית, ומזהיר שללא הבנה עמוקה ואמיתית של מהות הקיום והרצונות האנושיים, לימודים רוחניים עלולים להוביל למשבר עמוק של משמעות וזהות. מהו שעמום רוחני? איך מתמודדים עם ריקנות קיומית? האם מדיטציה יכולה להזיק? מה ההבדל בין אחדות שקרית לאמיתית? למה לימוד רוחניות גורם לאיבוד משמעות בחיים? איך להשתחרר מפחד מוות?
רוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזםרוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזםרוחניות ואהבה למוות, אנשים רוחניים שמאוהבים במוות, רוחניות ושנאת החיים, רוחניות ואהבת המוות, מורה רוחני מת מאושר, האם המוות זו שלמות? האם המוות הוא אושר? האם המוות הוא שקט נפשי? איך מרגיש מוות? אחדות שקרית, להשתחרר מהסבל, בודהיזם מדוע אנשים רוחניים נמשכים למוות? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על התופעה של אנשים רוחניים שמגלים עניין רב במוות, למרות שמקובל לחשוב שרוחניות נועדה כדי לשפר את חוויית החיים. הוא מתאר שני סוגי אנשים עיקריים בעולם: הסוג הראשון הוא אנשים שרודפים אחרי ... מאוד. הסוג השני הוא אנשים שהגיעו למסקנה שהמרוץ הזה אחרי מטרות חומריות הוא מקור לסבל ולכן הם בוחרים בדרך הרוחנית. מה מוביל אנשים לחפש רוחניות? אליעד כהן מסביר שרבים שבוחרים בדרך רוחנית עושים זאת בגלל שהמרדף אחרי הרצונות וההישגים בחיים גרם להם לסבל רב. הם מגלים שכשאדם רוצה יותר דברים - ... מתמיד לאבד את מה שהשיג. מתוך רצון להימנע מהסבל הזה, הם מחפשים אלטרנטיבה שתציע להם שקט פנימי ושלווה. מדוע הרוחניות לפעמים מובילה לדיכאון ולמשיכה למוות? למרות שהמטרה המקורית של אנשים רוחניים היא להימנע מהסבל של החיים, רבים מהם מגלים שהדרך הזו מובילה אותם דווקא לכיוון ההפוך - להרגיש משיכה למוות. אליעד כהן מתאר כיצד אנשים רוחניים מתאהבים ברעיון של המוות, כי מבחינתם המוות נתפס כמצב אידיאלי שבו אין סבל, אין רצונות, ואין צורך להתמודד עם ... לפי אליעד, האידיאל הוא היכולת לשלוט ברצונות ובהזדהות איתם בצורה חופשית, ולא לברוח באופן מוחלט מהחיים. מה הסכנה בדרך הרוחנית המוחלטת? הסכנה הגדולה, לפי אליעד, היא שאם אדם מתנתק לחלוטין מרצונות וממטרות חיצוניות, הוא יגיע למצב של דיכאון ורצון ... מתי להזדהות עם החיים ומתי להתנתק מהם פנימית, בהתאם למה שטוב ונכון לכל אדם. האם המוות הוא אושר? למה רוחניות מובילה לדיכאון? מהי אחדות שקרית? מה זה מורה רוחני מת מאושר? איך להשתחרר מהסבל? האם רוחניות גורמת לרצות למות? מוות ורוחניות, המוות כשלמות, המוות כרוגע, המוות כאושר, האם מתים מאושרים? אין הבדל בין חיים למוות, רוחניות ורצון למות, רוחניות ורצון להתאבד, רוחניות תגרום לך לרצות למות, רוחניות תגרום לך לדיכאון
רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת?רוחניות - מהי רוחניות? מדוע כולם רוחניים ברמה כלשהי? ומיהו אדם רוחני באמת? רוחניות היינו חיפוש משמעות נסתרת בדברים הגלויים. מי שיתבונן בעניין יראה כי אין שום אדם בעולם שאינו רוחני ברמה כלשהי. משום שאפילו המשמעות שהאדם מייחס לדברים השונים, גם היא סוג של רוחניות ואין אדם בעולם שלא מייחס משמעות כלשהי לדברים מעבר למה שהם. לדוגמה: נניח שבן אדם שותה כוס מים. מה ... כלשהי למעשיו, משמעות שהיא מעבר לפעולות עצמן שאותן הוא מבצע. ממילא זה אומר, כי כל אדם יש בו רובד רוחני של לייחס משמעות נסתרת לדברים גלויים. בעקרון ניתן לומר, כי כל משמעות שמייחס האדם לרגע הזה שאינה קשורה לרגע הזה, הרי שהיא משמעות נסתרת ורוחנית. לדוגמה: אם קורה לאדם משהו והוא מבין שזה קרה בגלל אירועים קודמים שיצרו את האירוע של הרגע הזה, הרי ... האדם מייחס משמעות נסתרת למשהו שקורה כרגע. כל מחשבה שיש לאדם על הדברים מעבר למה שהם, הרי שזאת הסתכלות רוחנית. כאשר קורה משהו והאדם מבין שהאירוע הזה יגרור אחריו אירוע אחר, הרי שהאדם מייחס משמעות נוספת לאירוע הנוכחי שמתרחש ברגע הזה. ואכ יש כאן סוג של הסתכלות רוחנית. נמצא אם כן, כי כל משמעות שנותן האדם לדבר כלשהו שאינה נמצאת בדבר עצמו אלא במקום אחר ונסתר, הרי שזו סוג של רוחניות, שהיא להסתכל על הנסתר שבדברים ולא רק על החלק הגלוי. ומיהו אדם רוחני באמת? אדם רוחני באמת הוא זה שרוחניות לא מעניינת אותו! אדם שעוסק ברוחניות, הרי שהוא לא רוחני בשלמות. ונסביר: כאשר האדם מנסה להיות רוחני, הרי שזה אומר שישנם דברים במציאות שהם לא רוחניים בעיניו. כאשר האדם חושב שיש גשמיות ויש רוחניות, הרי שהוא לא אדם רוחני בשלמות, מאחר שבעולם שלו יש גם גשמיות ולא רק רוחניות. אדם רוחני אמיתי הוא כזה שלא מבדיל בין גשמיות לרוחניות, ושהוא לא מתאמץ לחפש ולתת משמעות לדברים מעבר למה שהם. רוחני אמיתי הוא זה שרואה את הדברים כפי מה שהם בלי להוסיף להם פרשנויות נוספות. אדם רוחני באמת הוא זה שמוצא את המשמעות שיש בכל דבר ודבר בלי קשר לדברים אחרים. אדם רוחני באמת הוא זה שמבין את המשמעות של הדברים בתוך הדברים עצמם, בלי להפריד בין הדבר לבין המשמעות שלו. אדם רוחני ששותה כוס מים, אצלו יש משמעות לעצם שתיית כוס המים, בלי קשר לסיבות שבגללן הוא שותה את כוס המים. ברגע שהאדם לא מתחבר לפעולה שהוא עושה כרגע אלא חושב רק על התוצאה שלה, הרי שהוא מנסה להיות רוחני, דהיינו, הוא מנסה למצוא משמעות מעבר למה שהוא עושה. אדם רוחני באמת הוא זה שמצא את המשמעות ושמבין מהי המשמעות של העשייה עצמה, בלי קשר לתוצאה של העשייה. לסיכום: רוחניות היינו לתת משמעות לדבר כלשהו מעבר למה שהוא. רוחני אמיתי הוא זה שיודע את המשמעות האמיתית של כל דבר ודבר כפי מה שהוא, אבל בצורה כזה שבה אין ... של הדבר לבין הדבר עצמו. וממילא ברגע שהאדם רואה את המשמעות של הדברים בתוכם עצמם, ממילא אין משמעות עבורו לרוחניות. כי רוחניות היינו לחפש את משמעות הדברים מעבר למה שהם. והחכם רואה את המשמעות של הדברים שיש בתוכם. וממילא האדם הרוחני באמת, לא מחפש רוחניות ושום דבר מעבר, כי המעבר נמצא אצלו בדברים עצמם.
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחניתלימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחניתלימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית איך מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז בתהליך רוחני? אנשים שנמצאים בתהליך רוחני או בדרך של התפתחות אישית ומודעות עצמית, לעיתים קרובות מתקשים להקדיש קשב וריכוז למשימות יומיומיות פשוטות. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה רוחנית. מצב זה מייצר אצל האדם תחושה חזקה של חוסר עניין במשימות היומיומיות, כמו מטלות בית או עבודה, והוא מרגיש קונפליקט בין הרצון שלו להעמיק בתהליך הרוחני לבין הצורך שלו לבצע פעולות פשוטות וגשמיות. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שהחלומות והמציאות הפנימית שלו אמיתיים יותר מאשר המטלות היומיומיות כמו שיעורים, לימודים או משימות עבודה. החלומות או החוויות הרוחניות נתפסות כאמיתיות, חשובות ומושכות יותר, ולכן הן מקשות על האדם להתרכז במציאות היומיומית הרגילה. התשובה של אליעד לבעיה זו ... נמצא במצב של קונפליקט פנימי אמיתי, וכרגע אין לכך פתרון חלקי. הדרך היחידה לפתור את הקונפליקט היא להגיע למצב רוחני מתקדם ביותר, שבו האדם מסוגל לחוות את אותה תחושה רוחנית או הנאה רוחנית בכל פעולה שהוא עושה. אליעד מסביר שאם אדם יהיה מספיק רוחני ומפותח, הוא יוכל לחוות את אותן תחושות עמוקות ומספקות, שהוא מחפש במדיטציה או בלימודים רוחניים, גם תוך כדי ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות, כמו ניקיון הבית או הליכה לדואר. לדוגמה, אם אדם רוצה להרגיש תחושת סיפוק עמוקה או לחוות תחושת שלווה, הוא לא חייב ללכת דווקא לעשות מדיטציה או לקרוא ספרים רוחניים. הוא יכול למצוא וליצור את התחושה הזו בכל פעולה שהוא עושה. הוא יכול לנקות את הבית ולהגיע דרכה לתובנות רוחניות עמוקות על עצמו ועל המציאות, בדיוק כמו בזמן שהוא קורא ספרים רוחניים עמוקים כמו הספר להיות אלוהים. האם ניתן להשיג תובנות רוחניות מכל פעולה בחיים? אליעד מדגיש שכל דבר במציאות הוא חלק מאותו ספר שאלוהים כתב, ולכן כל פעולה בחיים היא ... אליעד מסביר שאפילו הליכה לדואר יכולה ללמד את האדם על עצמו, על החיים ועל היקום בדיוק כמו קריאה בספרים רוחניים. כל המציאות, לדבריו, היא ספר אחד גדול שכתב אלוהים, ולכן התובנות הרוחניות אינן מוגבלות לספר מסוים, לתרגול מסוים או למדיטציה, אלא זמינות בכל רגע ובכל מצב. הוא נותן דוגמה נוספת לאדם שקשה לו לדבר עם אנשים בשיחות חולין, כיוון שהמחשבות שלו נתונות כל הזמן לדברים רוחניים ועמוקים. לדבריו, בסופו של תהליך ההתפתחות הרוחנית האדם יוכל לדבר עם אחרים שיחות פשוטות ורגילות, ובמקביל לחוות תובנות רוחניות עמוקות. הדבר מתאפשר משום שיש שתי שכבות של מודעות: שכבה חיצונית שמנהלת את השיחות הפשוטות והיום - יומיות, ושכבה פנימית שממשיכה להתחבר לתובנות הרוחניות העמוקות ללא הפרעה. האם ניתן לשלוט בהתנתקות ובהתעוררות הרוחנית? אליעד נשאל על מצב בו אדם מתנתק מהמציאות למשך זמן ארוך עקב העומק הרוחני אליו הוא מגיע. לדוגמה, האדם עשוי לעצום עיניים ולהתנתק לשבוע או אפילו יותר, ואז חוזר למציאות אחרי תקופה ממושכת. אליעד מסביר שבהתחלת הדרך, האדם אינו שולט בזה כלל, הוא פשוט נשאב לעומק הרוחני ללא שליטה מודעת, אך ככל שהוא מתקדם בדרך הרוחנית שלו, הוא מגיע למצב של שליטה מלאה. האדם המפותח באמת יכול לבחור אם להתנתק או להישאר מחובר למציאות, הוא ... הוא שולט בכל, כולל בהחלטה להתנתק או לחזור לחיים הרגילים. בנוסף, אליעד שולל כל טענה על קיומן של ישויות רוחניות חיצוניות, כביכול, שעלולות לנהל או להגביל את האדם. לדבריו, האדם שהגיע לשליטה פנימית מלאה הוא זה שמנהל את אותן ... אלוהים עצמו ולכן אף אחד לא יכול לשלוט בו או להחליט עבורו דבר. האם לתזונה יש השפעה על ההתפתחות הרוחנית? בנושא התזונה, עולה השאלה אם קיים סוג מזון ספציפי שתומך בתהליך ההתפתחות הרוחנית ובשינויים שהמוח חווה בזמן התהליך. השואל מתאר תחושה של מעמסה מוחית, סינפסות וקשרים עצביים שמשתנים, ומרגיש את המוח שלו ... או לדיאטה שתסייע לו להתמודד עם המעמסה הפיזית הזו. אליעד מדגיש שלמזון אין השפעה משמעותית או מכרעת על התהליך הרוחני עצמו. לדבריו, הגוף ידע להסתדר בכוחות עצמו ואין צורך לדאוג לו במיוחד. הגוף יטפל בעצמו באופן אוטומטי. מה שחשוב ... את התהליכים המתרחשים בהבנה של האדם, ולא בגוף. לטענת אליעד, האדם צריך להתרכז בתהליך ההבנה שלו, בתהליך המודעות והצמיחה הרוחנית, בעוד שהגוף יידע להתמודד בעצמו עם האתגרים הפיזיים. אם יהיה לגוף צורך אמיתי, הוא כבר יטפל בעצמו, והאדם לא צריך להשקיע בו תשומת לב מיוחדת. מה שחשוב זו ההתפתחות הרוחנית והמודעות העצמית ולא מה שקורה עם הגוף. איך להתמודד עם בעיות קשב וריכוז רוחניות? האם תזונה משפיעה על רוחניות? איך להישאר מרוכז בתהליך רוחני? האם אפשר להגיע להארה רוחנית מפעולות יומיומיות? מה הקשר בין קשב וריכוז להתפתחות רוחנית? איך מתמודדים עם עומס רוחני? ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...