ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צירופי אותיות ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 16 ✔'פ' - מה סודך? פ - פה האות ה - 17 היא האות 'פה' כשמה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 16
'פ' - מה סודך?

פ - פה

האות ה - 17 היא האות 'פה' כשמה כן היא. רומזת לפה וללשון בתוכה. האדם החתום, סוגר את פיו ואין מי שיכול להכירו, אי אפשר לדעת מי הוא. רק יפתח את פיו, מיד נדע מה כוחו ועוצמתו, או להיפך, מה חולשתו... הפה הוא המפתח לכל דבר הנמצא בפנימיות יכול להיות פה מפיק מרגליות או להיפך חלילה.

החלק החשוף ביותר בגוף נקרא 'פנים' - מוזר! דווקא החלק החשוף ייקרא 'פנים'? אתמהא! אלא נבין מכאן שדווקא החלק החשוף הזה מבטא את הפנימיות. כל תגובה והתרגשות, מאור פנים או כעס הנמצאים בלב מקבלים ביטוי בהבעת הפנים.

האות 'פ' היא האות ה - 17. המספר 17 רומז לשני ניגודים הרחוקים זה מזה מצד אחד ערכו כערך המילה 'טוב' (17) או להיפך... כערך המילה: 'אוי'... (17). הכיצד?

הסיפור הבא ימחיש: אחד שלח את משרתו להביא לו דבר הטוב ביותר הנמצא בשוק. הלך וחזר, והביא עמו 'לשון'. למחרת שלח אותו שוב האדון ובקש ממנו: לך אל השוק ותביא לנו את הדבר הגרוע ביותר! הלך חזר והביא שוב.. לשון. שאלו האדון: הכיצד? ענה ואמר: הלשון היא הדבר הטוב ביותר והגרוע ביותר. אם היא טובה, אין טובה ממנה וכאשר היא גרועה... אין גרועה ממנה.

כן האות 'פ' רומזת לשתי הדרגות הקיצוניות: הטוב המוחלט מצד אחד וכן להיפך...

שם האות וצורתה

שם האות 'פה' כמו האיבר המדבר. כתיבתה: חיבור של שתי אותיות: 'כ' ובתוכה האות 'י', לרמוז כי הפה המדבר והמבטיח, חייב לדעת כי העיקר הוא המעשה ב'כפו' וב'ידו' על זה נרמז: "ברוך אומר ועושה".

ציור האות 'פ"ה'

האות 'פה' נכתבת כביכול מחיבור של שתי אותיות האות הנכתבת 'השחורה' היא האות 'פ' ובתוכה, בחללה, החלק הלבן - היא האות 'ב' - הסברים להלן במאמר.

כח הדיבור

על האדם שנוצר נאמר: "וייצר ה' א / לוקים את האדם עפר מן האדמה ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה". (בראשית ב ז) גוף הקרוץ מחומר נקרא נפש. גוף זה מתחבר לנשמה, אותה קיבל ישירות מהקב"ה. מחיבור זה נוצר אדם הנקרא 'נפש חיה'. אונקלוס מתרגם: "רוח ממללא". האדם קיבל את כוח הדבור.

כדי להפעיל כוח דבור, משתמש האדם בכלים הפיסיקאליים של גופו, מיתרי הקול, חיבור עם אויר רוחני מהריאות, ומחשבה מהראש. כולם משתלבים ליצירת מציאות של דיבור.

יש המבינים את הביטוי: "נעשה אדם" שהקב"ה אמר לכל ההוויה שזה עתה "הושלמה", הבה נתחבר יחד וניצור מציאות משותפת לכולנו. כל חלק מהבריאה יתן את חלקו והקב"ה יתן את הנשמה... אז נוצר האדם המדבר וכוחו הגדול הוא רק בפיו. האדם הוא היצור אשר יכול להגיע לדרגות גבוהות כמו משה רבינו, או חלילה כמו עמלק ושותפיו.

האות פ"ה - שער העולם

הפה הוא מקור החיבור של האדם עם העולם הזה. דרך הפה אדם אוכל וניזון, דרך הפה והחוטם, האדם מקבל חמצן לריאותיו... דרך הפה הוא מדבר ויוצר תקשורת. האות פ"ה גם היא רומזת לחיבורים חיוניים. כל פתח בנוי לשני כיוונים ממנו אפשר להיכנס ומשם אפשר לצאת... פעולות הפוכות... הוא מבטא מעבר... משלב לשלב... משלב חיובי לשלב חיובי אחר או לשלב שלילי חלילה...

מבית ומחוץ

כל שער נראה בשני הצדדים גם בפנים וגם בחוץ. האות 'פ' תרמוז לכיוון החוצה, כי זה החלק המחבר את המקום עם החוץ, דרכו יוצאים החוצה... וגם דרכו נכנסים מן החוץ... המזוזה הנמצאת בפתח מזכירה לנו לחבר את החוץ והפנים. האות 'ב' הלבנה הנמצאת בחלל ה'פ' רומזת לפְּנִים. היא קיצור של המילה 'בתוך', ואנו משתמשים באות 'ב' להביע כיוון של פנימיות. על זה נוכל לומר "ברוך אתה בבואך וברוך אתה בצאתך". לא להפריד חלילה כפי שניסו להטעות בצורה איומה "היה יהודי בביתך ואדם בצאתך.."ר"ל. עוד אפשר להזכיר את פירוש הברכה: שצאתך מהעולם הזה יהיה כביאתך לעולם. מה ביאתך לעולם כתינוק, ללא חטא, כן צאתך מהעולם הזה ללא חטא!

פיו ולבו שוים

המושג 'תוכו כברו', מראה כי האדם השלם יתנהג בצורה כזו שלא יהיה חלילה אחד בפה ואחד בלב. אומר הנביא ישעיה: "ויאמר א / דני יען כי נגש העם הזה בפיו ובשפתיו כ ב ד ו נ י, ולבו ר ח ק מ מ נ י ותהי יראתם אותי מצות אנשים מלומדה". (כב יג) אלא יתנהג כפי הביטוי המקובל לומר: "פיו ולבו שוים" (משנה תרומות ג, משנה ח ועוד מספר מקומות בש"ס)

יש הרואים בביטוי זה חיבור של תורה שבכתב ותורה שבע"פ. תורה שבעל פה ('פיו') ותורה שבכתב ('לב') שיהיו יחד שווים זה לזה. אי אפשר להבין את התורה שבכתב ללא התורה שבעל פה. כפי שאמר רבנו סעדיה גאון: אין אומתנו אומה אלא בתורותיה, בשתי התורות, בכתב ובעל - פה.

התורה שבכתב נרמזה במילה: 'לב', כי היא מתחילה באות 'ב' - ומסתיימת באות 'ל'. ביום שמחת תורה בסיום התורה מקובל אצל חלק מעדות ישראל להצמיד את סוף התורה עם תחילת התורה שעומדים לקרוא בה את פרשת בראשית. לוקח כל מתפלל את ציציותיו מניח ל"ב (32) ציציותיו על האות 'ל' של האות האחרונה "לעיני כל ישראל" ואח"כ מניח ציציותיו על האות 'ב' של "בראשית..."מנשק ציציותיו עוצם עיניו, ואומר את הפסוק "לב טהור ברא לי א / לוקים ורוח נכון חדש בקרבי" (תהלים נא יב)

האות 'פ' יכולה לרמוז לתורה שבעל פה. האות 'ב' הלבנה הנמצאת בחלל ה'פ' יכולה לרמוז לתורה שבכתב המתחילה באות 'ב' במילה 'בראשית'.

אות פ' האות של משה רבינו

משה רבינו פותח מהלך חשוב מאוד ויסודי למהות עם ישראל בגיל שמונים. הוא מתייצב לפני פרעה עם "מפתח" מרבונו של עולם ופותח את שחרור בני ישראל ממצרים. בסירובו לפני קבלת המשימה הוא מדגיש ואומר שהוא כבד פה... והקב"ה ענה לו "מי שם פה לאדם... ואנכי אהיה עם פיך...". הקב"ה הצמיד למשה את אהרון אחיו לבצע משימה קדושה זו לפני בני ישראל כפי שנאמר "ודבר הוא לך אל העם והיה הוא יהיה לך לפה... (שמות ד טז) רש"י מסביר "למליץ (מתורגמן) שאתה כבד פה."ומצניעות זו התפתח משה עד שנאמר עליו "פה אל פה" (במדבר יב ח) עד שהגיע לדרגה הגבוהה ביותר וכונה בשם: "איש הא / לוקים" (דברים לג א)

האות 'פ' האות הראשונה

האות הראשונה בתורה היא האות 'ב'. לעיל הוזכר כי האות 'פ' - בפנימיותה נמצא את האות 'ב'. צא וחשוב כל אות 'ב' יש בחיצוניותה, בהיקפה את האות 'פ'. האות 'פ' מייצגת דיבור. בפה יש 32 שיניים המבטאות את הצד הגשמי שבפה. לעומת שיחה תפילה, דבור... שהם רוחניים. בפתיחת התורה מופיעה המילה 'א / לוקים' ל"ב פעמים. הן במאמר הא / לוקים נברא העולם "ויאמר א / לוקים.."ויאמר א / לוקים..."על פי מה שנאמר: "ברוך אומר ועושה", "כי הוא אמר ויהי." (תהלים לג ט)

אדם

במגילת חרבן בית המקדש, במגילת איכה, כל האותיות עמדו לפי סדר חוץ מע' ופ'. הפ' קדם לע' חז"ל מפרשים שהחטא היה שהקדימו פ' לע'. (את הפה לעין) דברו מה שלא ראו. ע"י שנאמר "אתם עדי נאום ה'" (ישעיהו מג י). היהודי מעיד פעמיים בכל יום בחייו, בעיניים סגורות: "ה' א - לוהינו ה' אחד". אותיות ע' וד' גדולות עֵד ה' בכם. זו ההצהרה של הנשמה של כל אחד ואחת מישראל. הייחוד איך שהקב"ה אחד ומיוחד. אין נברא בעולם יכול לראות בעיניים סגורות. אנחנו סוגרים עיניים ומייחדים שמו. כאשר רואים את הייחוד העליון עתיד להתגלות, אזי קוראים שמע ישראל... רש"י: ה' אחד לעתיד לבוא ביום ההוא יהיה ה' אחד.

'צ' - מה סודך?

האות 'צ' האות במספר 18 - 'חי' בסדר האותיות. שמה 'צדי', או צדי"ק. שורש המילה הוא 'צדק' מבטאת צידקות, כנות, יושר והגינות. טוב לב, חסד ישר ותמים. אלו הן תכונותיו של הבורא כפי שכתוב: "כי צדיק ה' צדקות אהב..." (תהלים י"א ז') וגם נאמר: "צדיק ה' בכל דרכיו..." (תהלים קמה יז) וכן: "צדיק אתה ה' וישר משפטיך" (תהלים קיט קלז) "א - ל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא" (דברים לב ד)

קיימת מצוה חשובה ללכת בדרכי ה' ולכן הצדיק מחקה את התכונות הללו כדי להידמות אליו. רואים אנו את הצורה של האות הזאת כביכול אדם הכורע ברך ומרים שתי ידיו אל - על להתפלל ליושב בשמים. מכאן נוכל להסביר את הפסוק: "צדיק ה' בכל דרכיו..."בצורה נוספת: "צדיק - ה' בכל דרכיו... וחסיד - בכל מעשיו" פירוש: מי הוא הצדיק? זה שה' בכל דרכיו. ומי הוא החסיד? זה שה' בכל מעשיו...

האות 'צ' שערכה 90 היא הרחבה (פי 10) של האות 'ט' שערכה 9 הרומזת למילה 'טוב'. הצדיק מיישם במציאות את הטוב בעולם. מצאנו קשר אמיץ בין שני המושגים: 'טוב' ו'צדיק':

במסכת חגיגה (יב עא) אמר רבי אלעזר: אור שברא הקדוש ברוך הוא ביום ראשון - אדם צופה בו מסוף העולם ועד סופו, כיון שנסתכל הקדוש ברוך הוא בדור המבול ובדור הפלגה וראה שמעשיהם מקולקלים - עמד וגנזו מהן, שנאמר (איוב לח) וימנע מרשעים אורם. ולמי גנזו - לצדיקים לעתיד לבא שנאמר וירא אלהים את האור כי טוב, ואין טוב אלא צדיק, שנאמר (ישעיהו ג) אמרו צדיק כי טוב. כיון שראה אור שגנזו לצדיקים שמח, שנאמר (משלי יג) "אור צדיקים ישמח"

הצדיק מגיע לדרגות רוחניות ולהתעלות רוחנית ונפשית למיצוי התכנים הא / לוקיים הנטועים בו. הוא מגלה אותם בתוכו וחושף אותם על ידי התקרבות לרוחניות ועולה מחיל אל חיל. הולך ובונה את עוצמתו הרוחנית ובינתיים גופו הולך ומדלדל בהגיעו לגיל 90 (צ"=90) אך הגדלות הנפשית הרוחנית הולכת וגדלה ביחס הפוך לגוף.

יש המבינים כי שמה של האות צדי - ק מלשון ציד.

לפני האות 'צ' הופיעה האות 'פ' לבטא כי האדם בפיו יכול לצוד ולהפיל בפח אנשים תמימים, ויש צורך בזהירות גדולה בשמירת הלשון שלא יגיע האדם לדרגת עשו שנאמר עליו: "כי ציד בפיו". וכן להיפך, הצדיק משתמש בתכונת הציד והוא צד מחפש ותר להשיג כצייד את האות 'ק' אשר תרמוז לקדושה.

יש הרואים את האות 'צ' שערכה 90 כערך המילה 'מים' ובאה להדגיש את הרעיון: "והיה כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעתו ועלהו לא יבול וכל אשר יעשה יצליח". (תהלים א ג) מכאן נבין בדרך רמז את מיקומה של האות הזאת בסדר הא' ב'. היא נמצאת במקום ה - 18 המבטאת את המילה: 'חי' ומושלם בזה הרעיון "וצדיק באמונתו יחיה" (חבקוק ב ד) המילה: 'צדי' בגימ' 104 בדיוק כמו המילה 'באמונה'.

האות 'צ' יכולה להיבנות משתי אותיות: 'נ' כפופה ומעליה האות 'י'. ה'נ' מסמלת ענוה וקבלה, ומעליה האות 'י' הרומזת לעניינים רוחניים ודבקות בבורא. האות 'ץ' סופית - זקופה היא! לציין כי בסופו של דבר למרות היות הצדיק כפוף, באחרית דבר, הצדיק יהיה ישר וזקוף וגמולו מובטח לו לנצח נצחים. כפי שנאמר: "ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ (ישעיה ס כא)

אות ה - 18

האות 'צ', האות ה - 18 רומזת למילה 'חי'. האות הזאת צמודה ובאה אחרי האות 'פ'. משולב כאן הרעיון "מקור חיים - פי צדיק" (משלי י יא)

האות 'צ' הנמצאת במקום ה - 18, רומזת במספר זה גם למילה 'חטא' (בגימ' 18) מכאן אפשר ללמוד, כי גם אם האדם נמצא בחטא כפי שנאמר "אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" (קהלת ז כ) הרי יכול הוא תמיד לחזור ולהגיע אל הדרגה הגבוהה של צדיק. תמיד יכול האדם לתקן את אשר עיוות, וייהפך לצדיק יסוד עולם.

ע - פ - צ

לא בכדי צורפו האותיות 'פ' ליד 'צ', כי הכל תלוי בפה. שמירת הפה והלשון, הוא הפתח בו יבוא הצדיק. ברית הלשון וברית המעור הופכים את האדם לצדיק. לפני האות 'פ' נמצא את האות 'ע' הרומזת לשמירת העיניים. נוסף לפירוש המקובל למושג 'שמירת העיניים' יש להרחיב ולהסביר כי שמירת העיניים כוללת עין טובה, ראיה חיובית בכל ענין, לראות את האור הנמצא בכל דבר, להתעלם מהרע ולהתרכז ולראות את הטוב אשר שתל הא - ל הטוב, בכל דבר. לדון כל אדם לכף זכות ועוד... לא בכדי מצאנו כי ערך הביטוי: "דן את את כל האדם לכף זכות" (אבות א ו) בדיוק בגימ' 1118 כערך הפסוק השלם: "שמע ישראל הוי'ה א - להינו הוי'ה אחד"!

'צ - ד - י - ק'

יש הדורשים את המילה 'צדיק' כנוטריקון הרומז על דברים בסיסיים בחיי היהודי בתפילה.

'צ' =90 אמנים (עניית אמן לאחר כל ברכה)

'ד' = 4 קדושות (2 מעומד ו - 2 מיושב)

'י' = 10 קדישים

'ק' =100 כנגד 100 ברכות שצריך אדם לברך מידי יום (כולל הברכות שבתפילה)

צורת האות 'צ'

האות 'צ' בחלקה העליון בנויה משני חלקים אחד פונה ימינה והשני שמאלה.

כביכול הצדיק מחפש סביבו אנשים לעשות אתם צדקה וחסד. יש הרואים בחלקים אלה הפונים לצדדים שונים כי הצדיק נותן צדקה כמתן בסתר שלא יראה את המקבל, והעני המקבל לא יראה את הנותן. כך נוהגת מצות מתן בסתר.

שני חלקים אלה מבטאים כי הצדיק שומר על שני יצריו כפי שנאמר: "על לבבך" - בשני יצריך. הצדיק מאוזן בין שניהם והן נתונים בשתי ידיו. הגה החיים בידיו.

יש מחכמי האמת הרואים את שני החלקים הללו הבאים לסמל "צדק צדק תרדוף" והצדיק חייב לבחון כל עניין מכל צדדיו.

יש מחכמי האמת הרואים בשני חלקי האות 'צ' כביכול שתי אותיות 'יי' שר"ת שלהם " (צדק) ייראה - (צדק) ייעשה".

צדיק אות הצדקה

מעלת הצדקה מי ישורנה?

הנביא מלאכי גילה לנו סוד גדול: "הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת, אמר ה' צ - באות אם לא אפתח לכם את ארובות השמים והריקותי לכם ברכה עד בלי די! (מלאכי ג י)

הגמרא מיד מתעוררת ושואלת איך העז הנביא מלאכי לומר בשם ה' כי מותר לנסות את ה'?! והרי כתוב "לא תנסו את ה' א - לוקיכם"! (דברים ו טז)

אלא במצוות צדקה אכן - מותר! כפי דברי הגמרא

אשכחיה לינוקיה דריש לקיש, אמר לו: אימא לי פסוקיך א"ל עשר תעשר, א"ל (ליפרוש לי מר) [ומאי עשר תעשר] א"ל עשׂר בשביל שתתעשׁר! והכתיב לא תנסו את ה'? א"ל הכי א"ר הושעיא חוץ מזו, דכתיב הביאו את כל המעשר אל בית האוצר וגו' ובחנוני נא בזאת אם לא אפתח לכם את ארובות השמים והריקותי לכם ברכה עד בלי די, עד שיבלו שפתותיכם לומר די.. (תענית ט עא)

מעלה גדולה עוד יותר לנותן צדקה, כי הוא עושה שלום בין העני לרבונו שלך עולם... שנאמר: "והיה מעשה הצדקה - שלום"! (ישעיהו לב יז)

מעניין שהחכמים קבעו מי זה הרשאי לקבל צדקה, מי שיש לו פחות מ - 200 זוז (ראה מסכת פאה ח ח). המילה 'צדקה' ערכה בגימ' 199, והרי לפנינו הרמז מי שיש לו 200 חסר משהו (199) הוא זה אשר יקבל צדקה.

מצאו כי הביטוי: "צדקה וחסד" שווה בדיוק ל - 277 ולביטוי 'זרע'. כפי שנאמר: "הא לכם זרע וזרעתם" (בראשית מז כג) ועוד בגימ': "אנא ה' הצליחה נא".

כאשר מחליפים את האותיות של המילה: 'צדקה' באותיות "א"ת ב"ש" נקבל את האותיות: " (צ) ה - (ד) ק - (ק) ד - (ה) צ המילה 'צדקה' חזרה להיות 'צדקה'... וכן נאמר: "רודף צדקה וחסד - ימצא חיים צדקה וכבוד" (במשלי כא כא) הרודף צדקה, המקיים מצוה חשובה זו, יזמן לו הקב"ה עושר גדול יותר וימשיך ויתן שוב צדקה, שוב ושוב... הנותן, אינו אלא מקבל הזדמנויות רבות להמשיך ולתת. כן נאמר בעניין נתינת נדבות המשכן הביטוי: 'ונתנו' - מילה זו נקראת ישר והפוך. כי הנותן בסופו של דבר הוא מקבל. הכל חוזר אליו, ועוד יותר כמו הזורע המטמין גרגירים באדמה וחוזר וקוצר פי כמה וכמה... פי מאות וגם פי אלפים...

"וצדקה תציל ממות"

מצאנו במילה 'מ ח צ י ת' את הרמז לרעיון "וצדקה תציל ממות" (משלי י ב) האות האמצעית 'צ' מימינה ומשמאלה, צמודות אליה האותיות 'ח, י' היוצרות את המילה 'חי'. ואילו המתרחק מן הצדקה, יראה את האותיות המרוחקות מהאות 'ח' ('מת') וכך נלמד: כדי לבטל גזירה, אחת הדרכים היא להרבות בצדקה.

אמרה תורה: "עשר תעשר" - עשׂר כדי שתתעשׁר

בבראשית נאמר: "הלוא כל הארץ לפניך, הפרד נא מעלי, אם השמאל ואימינה ואם הימין ואשמאילה". (בראשית יג ט) אפשר לדרוש בצורה זו: הקב"ה אומר אם תקרא "עשׂר" אם תשים את הנקודה שעל ה"ש" בצד שמאל אם תתן מעשׂר אז אומר הקב"ה: אני הקב"ה אשים את הנקודה על ה'ש' בצד ימין ואקיים: "תתעשׁר" - יהיה לך עושר רב. אם תחליט לשים את הנקודה על ה'ש' בצד ימין, אם תקרא "עַשׁר" שתחליט לאגור כסף רק כדי להתעשר, הרי אני הקב"ה אשים את הנקודה על צד שמאל והמילה תיקרא "תתעשׂר" שתלך ותדלדל כל פעם יפול מהונך עשירית... ראה סיפור מרתק "מעשה באדם אחד עשיר..." (תוספות תענית ט עא)

עשר תעשר ותמצא מזלך

ביטוי חכם מאוד:

הבא ונעשׂר, נקח כל אחת מהאותיות של המילה: 'ת - ע - ש - ר'

שהן: 400, 70, 300, 200 ונעשר: 10% מכל אחת מהאותיות, לפי הסדר! ונקבל את המספרים: 40, 7, 30, 20. נהפוך את המספרים המעושרים לאותיות ונקבל את המילה: 'מ - ז - ל - ך'

ת - ע - ש - ר

400-70-300-200

קח 10 % מכל אות וקבל:

40 -7 -30-20

מ - ז - ל - ך

המילה: 'צדקה'

הנותן צדקה מעשר את כספיו ומביא 10% מהרווח כפי שנאמר 'עשר... ' ומי שרוצה יכול לתת יותר מ - 10%. חכמים הגבילו זאת וקבעו באושא שהאדם לא יתן יותר מ - 20% וכך נאמר: באושא התקינו שהמבזבז אל יבזבז יותר מחומש (20%). (מסכת כתובות נ ע א)

המילה צדקה בנויה משני זוגות של 2 אותיות סמוכות.

מ - 'צ' ו - 'ק'. וגם מ - 'ד' ו - 'ה'

האות 'צ' היא 90% מהאות 'ק' לאחר שננכה 10% לצדקה.

והאות 'ד' היא 80% של האות 'ה' לאחר שננכה 20%.

אילו בדיוק האפשרויות המומלצות לצדקה!!!!

אות הלחיים המאירות

באידרא רבה, מתוארת התכנסות תלמידי רבי שמעון בר - יוחאי לשמיעת גילוי סודות האצילות והבריאה מפי רבם. אנו רואים אותם מתכנסים ויושבים בשדה בין האילנות. אותו שדה, מלא בשפע סודות נקרא: "חקלא דתפוחין קדישין". טל גן עדן נוטף עליו מידי יום ומחיה אותו. בעלי הסוד הנכנסים בו, נקראים קוצרי השדה ("מחצדי חקלא") גילוי הסודות בדרך מיוחדת, בדרך הכנת הכלים להגיע אל האצילות. באותו כינוס סודי מתוארים אברי הגוף המטוהר המצליח לעלות לדרגות הרוחניות הגבוהות, מתעלה ב - 13 תיקונים וצורת האדם הקדוש הופכת לצורת המלך.

13 התיקונים הנז' הנמצאים בראש ובזקן, אחד מהם מתייחס ללחיים, משני צידי הפנים, ונקראים "התפוחים היפים הלבנים" (תפוחין שפירן חוורין) או שני התפוחים הקדושים העילאים של העתיק, שבהם משתנים חליפות הצבעים אדום ולבן (תרין תפוחין קדישין עילאין דעתיקא, איתמשך סומקא ואתי חיורא)

יש לראות את הגוונים הללו שהכוונה לספירת התפארת ששלושת גווניה: אדום לבן וירוק כגווני התפוח, וכן של ספירת המלכות, שבה משפיעים שלושת התפוחים שהם מקבילים לשלושת האבות וכיוצא בזה.

לעינינו אותה מערכת הנזכרת הרומזת לשתי הלחיים כלומר שני צידי הפנים הנרמזים ונמשלים כשני תפוחים נאים ויפי מראה המפיקים שמחת חיים, שממנה מתברך העולם.

האות 'צ' נראית כחותם הניצבת בגזעה ובשרשה בגנים הסודיים של אותו פרי הנכסף ביותר, ובדמיון בעלי הסוד נעשו שני ראשיה של האות 'צ' לרמז לשני התפוחים העליונים. שני ראשים כשני תפוחים מאירים ונרמז בפסוק: "אור זרוע לצדיק.."

יש הרואים את שני החלקים כשני הפרצופים שהיה לאדם הראשון לפני החטא "דו - פרצופים", ועל פי הזוהר הקב"ה ניסר אותו גב אל גב ויצר את חוה מהצלע, מהצד של גופו. לכן האות הזאת יכולה להיות סמל לצדיק מוחלט כמו אדם הראשון לפני החטא.

יו"ד למעלה קשורה ודבוקה ל - צ' כפופה. כפופה לצדיק האמת. "ועמך כולם צדיקים" "וצדיק באמונתו יחיה". האר"י ז"ל: ה - 'י' הקטנה המסתכלת כלפי מעלה מרמזת לאמונה פשוטה החרוטה בלב כל יהודי. הצדיק חי, ומקיים כל מצוותיו יתברך בשמחה האמיתית. לכן יש פירוש לאות צדיק "צדיק אוכל לשובע נפשו" (משלי יג כה) סוד האכילה סוד הבירור, רפ"ח ניצוצין קדישין שנפלו למעלה, בתוך דצחם (דומם צומח חי מדבר) כאשר הצדיק מראה דבר מותר ומעלה את הניצוצות הקדושות להמשיך חייהם לכל העולם.
למידה הגוף הנפש איך להסביר התחברות הנשמה לטעות דבקות הבריאה צדיק אמת להיות עשיר אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
זהירות מונעת אסון, איך למנוע אסון? איך להגן על עצמך? איך לא לעשות טעויות? איך למנוע תוצאה לא רצויה? איך לשמור על עצמך מטעויות? לשמור מרחק, איך להיות זהיר? מנגנוני הגנה, להציב גבול לגבול, לעשות סייג לסייג, מניעת אסון
זהירות מונעת אסון, איך למנוע אסון? איך להגן על עצמך? איך לא לעשות טעויות? איך למנוע תוצאה לא רצויה? איך לשמור על עצמך מטעויות? לשמור מרחק, איך להיות זהיר? מנגנוני הגנה, להציב גבול לגבול, לעשות סייג לסייג, מניעת אסון
...למנוע אסון? איך להגן על עצמך? איך לא לעשות טעויות? איך למנוע תוצאה לא רצויה? איך לשמור על עצמך מטעויות? לשמור מרחק, איך להיות זהיר? מנגנוני הגנה, להציב גבול לגבול, לעשות סייג לסייג, מניעת אסון איך למנוע אסונות ולהימנע מטעויות בחיים? אחת השאלות החשובות ביותר שאליעד כהן דן בהן היא איך למנוע אסון, להגן על עצמך ולהימנע מטעויות או מתוצאות לא רצויות. על פי אליעד, הדרך הבסיסית והראשונית להימנע מאסון או מטעות היא להבין מה בדיוק עלול להוביל אליה. במקום להתמקד אך ורק בהימנעות מהאסון עצמו, יש לחפש לעומק את...
עובדים ולקוחות, תפישת העובד כלקוח, למה העובדים שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך לעובדים שלך, תהליך מכירה מול עובדים, איך לנהל עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם עובדים? איך למכור לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
עובדים ולקוחות, תפישת העובד כלקוח, למה העובדים שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך לעובדים שלך, תהליך מכירה מול עובדים, איך לנהל עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם עובדים? איך למכור לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני
...שלך הם גם הלקוחות שלך? למכור את עצמך לעובדים שלך, תהליך מכירה מול עובדים, איך לנהל עובדים? איך להיות מנהל טוב? איך לדבר עם עובדים? איך למכור לעובדים שלך? אימון למנהלים, יעוץ ארגוני למה כדאי להתייחס לעובדים שלך כמו אל לקוחות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שצריך להתייחס לעובדים כמו אל לקוחות. רוב המנהלים חושבים שהעובדים שלהם הם אנשים שתפקידם פשוט למלא הוראות, אך הגישה הנכונה והיעילה יותר לניהול עובדים היא לראות בהם לקוחות שאתם כמנהלים אמורים למכור להם את המשימות, את הרעיונות ואת החשיבות של השק...
פחד מבגידה במחשבה, בגידה במחשבות, פנטזיות בגידה, בוגד במחשבות, בוגדת במחשבות, האם ניתן למנוע בגידה? שיטות לטיפול בפחד מבגידה, מחשבות על בגידה, רוצה לבגוד בי, מפחד שהיא תבגוד בי, מפחדת שהוא יבגוד בי, סימנים לבגידה במחשבה
פחד מבגידה במחשבה, בגידה במחשבות, פנטזיות בגידה, בוגד במחשבות, בוגדת במחשבות, האם ניתן למנוע בגידה? שיטות לטיפול בפחד מבגידה, מחשבות על בגידה, רוצה לבגוד בי, מפחד שהיא תבגוד בי, מפחדת שהוא יבגוד בי, סימנים לבגידה במחשבה
...בגידה, בוגד במחשבות, בוגדת במחשבות, האם ניתן למנוע בגידה? שיטות לטיפול בפחד מבגידה, מחשבות על בגידה, רוצה לבגוד בי, מפחד שהיא תבגוד בי, מפחדת שהוא יבגוד בי, סימנים לבגידה במחשבה האם ניתן למנוע פחד מבגידה באמצעות שליטה במציאות? אליעד מסביר שיש אנשים רבים שמפחדים מכך שבן הזוג שלהם יבגוד בהם. לדוגמה, גבר שחושש שאשתו תבגוד בו, או אישה שחוששת שבעלה יבגוד בה. כאשר אדם מפחד מבגידה, הוא מנסה בדרך כלל לפתור את הפחד הזה באמצעות שליטה במציאות - הוא מנסה להציב כללים והגבלות, כמו למשל לאסור על בן או בת הזוג...
חוסר הצלחה בחיים *בכל* תחום - מה לעשות?
חוסר הצלחה בחיים *בכל* תחום - מה לעשות?
...בכל תחום - מה לעשות? מדוע אנחנו מרגישים חוסר הצלחה מתמיד? הרבה אנשים מרגישים חוסר הצלחה בחיים, בין אם מדובר בניסיון למצוא אהבה, משמעות או אפילו להרגיש טוב עם עצמם. לדוגמה, אדם יכול להרגיש חוסר הצלחה משום שהוא לא מצליח לאהוב את עצמו, או שהוא לא מצליח למצוא זוגיות או תחושת משמעות בחיים. אליעד כהן מסביר שכל מצב שבו האדם מנסה להשיג משהו ולא מצליח, מבחינתו נקרא חוסר הצלחה. השאלה המרכזית שאליעד דן בה היא: מה עלינו לעשות כשאנחנו מרגישים חוסר הצלחה מתמשך? האם אי פעם נוכל באמת להצליח? אליעד מציג שתי בשורות...
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
התבודדות ביער, ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה?
...ללמוד להרגיש טוב לבד, ללמוד לא לעשות כלום, עצה מעשית, תרגול מעשי, הכי קשה לא לעשות כלום, סם החיים וסם המוות, ללמוד להיות לבד, תרגיל במודעות עצמית, תירוצים של עצלנות, איך להתחבר ללא משנה? למה קשה לנו להיות לבד ולא לעשות כלום? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהסבר מפורט על הרעיון של התבודדות והיכולת להרגיש טוב לבד. הרעיון המרכזי הוא ללמד את האדם כיצד להרגיש טוב גם כשהוא לבד לגמרי, בלי לעשות דבר, בלי לדבר עם אף אחד ובלי שיהיה לו מה לעשות, כדרך להעצמת המודעות העצמית. אליעד מסביר שאחת הבעיות העיקריות של בני...
פחד מהלא נודע, פחד מזיקנה, פחד מהמוות, פחד מהעולם הבא, פחד מאחרי המוות, פחד מגיהנום, טיפול בחרדה, פחד ממה שיהיה, פחד מהעתיד, פחד ממקום חדש, טיפול בחרדות, התמודדות עם חרדה
פחד מהלא נודע, פחד מזיקנה, פחד מהמוות, פחד מהעולם הבא, פחד מאחרי המוות, פחד מגיהנום, טיפול בחרדה, פחד ממה שיהיה, פחד מהעתיד, פחד ממקום חדש, טיפול בחרדות, התמודדות עם חרדה
...מהמוות, פחד מהעולם הבא, פחד מאחרי המוות, פחד מגיהנום, טיפול בחרדה, פחד ממה שיהיה, פחד מהעתיד, פחד ממקום חדש, טיפול בחרדות, התמודדות עם חרדה מהם הפחדים העיקריים של בני אדם לגבי העתיד ומהו טיפול בחרדות? ההקשר לפחדים לגבי העתיד, המוות והלא נודע עולה בצורה משמעותית במהלך ההרצאה. אחד הפחדים המרכזיים שמוזכרים הוא פחד מהמוות ומה שלא ידוע שיקרה לאחריו. הדיון נפתח כאשר מישהו מביע את פחדו למות, ובמענה נשאלת השאלה למה אתה מפחד למות?. הפחד הזה טמון בעיקר בחוסר הידיעה לגבי מה שיקרה לאחר המוות. כיצד פחד מהמוות...
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות
לא מפחד למות, האם מי שלא מפחד מהמוות הוא אמיץ? האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות
...האם כדאי לא לפחד מהמוות? האם כדאי לפחד מהמוות? האם זה אומץ לא לפחד מהמוות? האם טוב לא לפחד מהמוות? פחד מהמוות, פחד מהפחד מהמוות, לאהוב את החיים, לא לפחד מהפחד, פחד מוות האם מי שלא מפחד למות הוא באמת אדם אמיץ? הרבה אנשים אומרים בגאווה שהם לא מפחדים למות, מתגאים בכך שיש להם אומץ. השאלה המרכזית שאליעד כהן מעלה היא האם באמת בן אדם שאינו מפחד למות הוא אמיץ או ראוי להערכה? לדוגמה, אדם שאומר תהרוג אותי, אני לא מפחד למות - האם הוא אמיץ באמת? קודם כל, חשוב להבין שלא כל מי שאומר שהוא לא מפחד למות, באמת לא...
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים?
...היכולת שלך להבין דברים? יכולת ניתוח והבנה. כיצד ניתן לשפר את יכולת ההבנה של דברים לעומק? תשובה: ככל שתרגיל את עצמך להעמיק בכל נושא באשר הוא, כך תגדיל את היכולת שלך לחקור גם נושאים אחרים. לא משנה מהו הנושא שנמצא במחשבה שלך. אם תעמיק בו, תשפר את היכולת שלך להעמיק גם בדברים אחרים. איך להעמיק בכל נושא? על ידי שאלת שאלות וחיפוש תשובות. קח כל נושא, שאל עליו כל שאלה וחפש לשאלה הזאת תשובה אמיתית. ככל שתרגיל את עצמך לשאול יותר שאלות ולמצוא יותר תשובות בכל נושא, כך תגדיל את יכולת ההבנה שלך בכל שאר הנושאים...
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
...איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות איך לנהל דיון בלי מריבות ואי הבנות? אחת הבעיות הגדולות ביותר בתקשורת בין אישית ובניהול דיונים היא העובדה שאנשים רבים מוצאים את עצמם מתווכחים ללא הפסקה, מתווכחים על דברים שלא נאמרו, או לא מבינים זה את זה כראוי. אליעד כהן מציע גישה פשוטה ויעילה, המאפשרת לנהל שיחה ברורה, רגועה ומוצלחת יותר, בין אם מדובר בשיחות בין חברים...
זוגיות, למה לרצות זוגיות, מה טוב בזוגיות, קשר זוגי, יתרונות בזוגיות, חסרונות בזוגיות, מה רע בזוגיות, לחיות בלי זוגיות, לבד או ביחד, לרצות זוגיות, לא רוצה זוגיות
זוגיות, למה לרצות זוגיות, מה טוב בזוגיות, קשר זוגי, יתרונות בזוגיות, חסרונות בזוגיות, מה רע בזוגיות, לחיות בלי זוגיות, לבד או ביחד, לרצות זוגיות, לא רוצה זוגיות
...למה לרצות זוגיות, מה טוב בזוגיות, קשר זוגי, יתרונות בזוגיות, חסרונות בזוגיות, מה רע בזוגיות, לחיות בלי זוגיות, לבד או ביחד, לרצות זוגיות, לא רוצה זוגיות למה בכלל אנשים רוצים להיות בזוגיות? הרבה אנשים שואלים את עצמם למה בכלל לרצות זוגיות, האם זוגיות טובה להם, ומה בכלל מושך אותם להיכנס לזוגיות. השאלה הזו נשמעת פשוטה, אך אליעד מסביר שבעצם יש בה כמה רבדים חשובים. הוא מתחיל ואומר שיש הבדל בין השאלה למה אני רוצה זוגיות? לבין השאלה למה כדאי לי לרצות זוגיות?. אלו שתי שאלות שונות, שכל אחת מהן מתמקדת בנקודת...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
.../ Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום לרוחניות בחייך? האם יש...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...של החינוך - מבוא פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים...
טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...ריפוי וחזרה לחיים ההחלטה שלי לעבור התמחות בריפוי מטראומה נעשתה לאחר שהבנתי במהלך לימודיי שהחוויה הטראומטית, הן הנפשית והן הגופנית, העשויה להיות חד - פעמית או חוזרת ונשנית, העלולה להתלוות לטראומה גופנית או להתקיים בזכות עצמה, פוגעת בעוצמה באופן מודע ולעיתים גם באופן לא מודע באיכות החיים, בהגשמת חלומות והשגת יעדים, בתפקוד, בתקשורת, בניהול מערכות יחסים, בחיים שלווים ומאושרים של הנפגע. החוויה הטראומטית עלולה לשנות את חייו של הנפגע באופן מהותי ולמנוע ממנו חיבור למעגל החיים, כמו גם השתתפות מלאה בחייו...
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ג'
...ג הגענו לחלק האחרון של המאמר מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? . החלק שבו נבדוק מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשנות אמונות. אילו פעולות ביכולתנו לעשות על מנת לשנות את האמונה המגבילה שלנו באמונה חיובית שתקדם אותנו למחוז חפצנו? חלק זה מציע כמה רעיונות טובים שהוכיחו את עצמם כעובדים: 6 דרכים עיקריות לשינוי אמונה בדרך אל הצלחה גדולה יותר: איך משנים אמונה בדרך אל הצלחה? 1. הצהרות לאחר שהפכנו להיות מודעים לאמונתו המגבילה והחלטנו לוותר על הרווח שלנו מלהחזיק בה, עלינו להצהיר על אמונה חיובית חדשה, לרשום אותה בשפה...
לבנון - סרט
...אפשר למצוא איזושהי הצדקה למלחמת לבנון הרי שזו התוצרת הקולנועית שהביאה איתה. כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם...
תיקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...וריפוי למרות שהמדריך הראשי מלווה אותנו לאורך כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תיקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא הכירה עד אז. אותה מדריכה סיפרה לה שבתקופה בה חיתה בגוף פיסי סבלה מבעל אלים, שבסופו של דב
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת...
אמונות, דפוסים ומציאות
...ומציאות / גלית שראל אנחנו יוצרים את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות...
חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 2
..... - חלק 2 חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 1. הסיוטים נועדו לסייע לאדם בחשיבתו ובהעלאת שאלות על זהותו ועל המשך דרכו. אך קיים גם מצב שונה: התלמוד הבבלי אומר (מסכת ברכות, דף נה עמוד ב) שדוד המלך מעולם לא חלם חלום טוב, ואילו אחיתופל מעולם לא חלם חלום רע. דוד המלך קיבל את המסר בחלום, שינה את מה שצריך היה לשנות, ועל - ידי כך לא היה עליו לחוות במציאות את מה שנרמז לו בחלום. ככל שהאדם נמצא בתהליך מתקדם יותר בעבודה הרוחנית שלו, כך יוכל לזהות טוב יותר את הסימנים שיופיעו בחלומותיו. אם כך, על - פי הזוהר -...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צירופי אותיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צירופי אותיות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צירופי אותיות, איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי בסקייפ, קואצ'ר אישי בתחום צירופי אותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2959 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 01:25:15 - wesi4