ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פעילות מנטלית ✔בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה ✔הסוטרה הקצרה על שאגת האריה Culasihanda Sutta Majjhima Nikya, 11 כך שמעתי... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה הקצרה על שאגת האריה
הסוטרה הקצרה על שאגת האריה

Culasihanda Sutta

Majjhima Nikya, 11

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה שהה בסַאוַוטְהִי בחורשה גֵ'טַה, בפארק אַנַאטְהַפִּינְדִיקָה. שם הוא פנה אל הנזירים בדברים הבאים: "נזירים", - "אדון נכבד", הם השיבו. והבודהה דיבר כך:

נזירים, רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים: כך עליכם לשאוג נכונה את שאגת האריה שלכם.

יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות ישאלו: "אך על בסיס איזה נימוק או על פי איזו סמכות המכובד אומר זאת? ".

מתבודדים מתורות לימוד אחרות השואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: "חברים, ארבעה דברים הוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותנו זאת בעצמנו אנו אומרים כך: 'רק כאן יש פרוש, רק כאן פרוש שני, רק כאן פרוש שלישי, רק כאן פרוש רביעי. התורות של אחרים נעדרות פרושים. ' מהם הארבעה? יש לנו אמון במורה, יש לנו אמון בדהמה, מילאנו את הכללים, ועמיתינו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. אלו ארבעת הדברים שהוכרזו לנו על ידי הבודהה שיודע ורואה, מושלם ומואר בשלמות, בראותו שבעצמנו אנו מדברים כפי שאנו עושים. "

יתכן, נזירים, שמתבודדים מתורות לימוד אחרות יאמרו: "חברים, גם לנו יש אמון במורה, כלומר, במורה שלנו, גם לנו יש אמון בדהמה, כלומר, בדהמה שלנו, גם אנו מילאנו את הכללים, כלומר, את הכללים שלנו, העמיתים שלנו בדהמה יקרים לנו בין אם הם בעלי - בית או כאלו שיצאו לפרישות. מה השוני כאן, חברים, מה הייחוד, מה ההבדל בינכם לביננו? "

מתבודדים מתורות לימוד אחרות ששואלים כך יוכלו להענות בדרך זו: "כיצד, חברים, היא המטרה - אחת או שיש מספר מטרות? [1] " כתשובה נכונה, המתבודדים מכתות אחרות יענו כך: "חברים, המטרה היא אחת לא מספר מטרות"

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בתאווה או חופשי מתאווה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מתאווה, לא לאדם שנגוע בתאווה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בשנאה או חופשי משנאה? ' כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי משנאה, לא לאדם שנגוע בשנאה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע באשליה או חופשי מאשליה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מאשליה, לא לאדם שנגוע באשליה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהשתוקקות או חופשי מהשתוקקות? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהשתוקקות, לא לאדם שנגוע בהשתוקקות. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שנגוע בהיקשרות או חופשי מהיקשרות? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שחופשי מהיקשרות, לא לאדם שנגוע בהיקשרות. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם בעל ראייה או לאדם חסר ראייה? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם בעל ראייה, לא לאדם חסר ראייה. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שמסכים ומתנגד [2] או לאדם שאינו מסכים ומתנגד? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו מסכים ומתנגד. "

"אך חברים, האם מטרה זו היא לאדם שחושק ונהנה משגשוג [3] או לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג? " כתשובה נכונה, המתבודדים מתורות לימוד אחרות יענו כך: "חברים, מטרה זו היא לאדם שאינו חושק ונהנה משיגשוג. "

נזירים, ישנן שתי השקפות אלו: השקפת הקיום והשקפת האי - קיום [4]. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת הקיום, מאמצים את השקפת הקיום, מקבלים את השקפת הקיום, הנם מתנגדים להשקפת האי - קיום. כל הפרושים או הברהמינים שמאמינים בהשקפת האי - קיום, מאמצים את השקפת האי - קיום, מקבלים את השקפת האי - קיום, הנם מתנגדים להשקפת הקיום.

כל הפרושים או הברהימינים שאינם מבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם נגועים בתאווה, נגועים בשנאה, נגועים באשליה, נגועים בהשתוקקות, נגועים בהיקשרות, חסרי ראייה, נתונים להסכמה והתנגדות, והם חושקים ונהנים משיגשוג. הם לא חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם אינם משוחררים מסבל.

כל הפרושים או הברהימינים שמבינים כפי שהם באמת המקור, ההעלמות, הסיפוק, הסכנה והמפלט במקרה של שתי השקפות אלו הנם חסרי תאווה, חסרי שנאה, חסרי אשליה, חסרי השתוקקות, חסרי היקשרות, בעלי ראייה, לא נתונים להסכמה והתנגדות, ואינם חושקים ונהנים משיגשוג. הם חופשיים מלידה, הזדקנות ומוות, עצב, קינה, כאב, מועקה וייאוש. אני אומר שהם משוחררים מסבל.

נזירים, ישנם ארבע היקשרויות אלו. מהן הארבע? היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לדוקטרינת העצמי. ומדוע? פרושים וברהמינים טובים אלו לא מבינים את שלושת המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי. ומדוע? הם לא מבינים את שני המקרים האלו של היקשרות כפי שהם באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים והיקשרות להשקפות ודעות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

למרות שפרושים וברהמינים מסויימים טוענים להצגת ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות, הם אינם מציגים בשלמות את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות. הם מתארים את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות לאמונה בעצמי. מדוע זאת? הם לא מבינים את המקרה הזה של היקשרות כפי שהוא באמת. לכן, הם מתארים רק את ההבנה המלאה של היקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות והיקשרות למצוות ופולחנות מבלי לתאר את ההבנה המלאה של היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה אינו מכוון נכונה, שאמון בדהמה אינו מכוון נכונה, שמילוי הכללים אינו מכוון נכונה, ושהחיבה בין העמיתים אינה מכוונת נכונה. מדוע זאת? כיוון שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת בדרך לקויה, לא משחררת, לא מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שאינו מואר בשלמות.

נזירים, כאשר טטהאגטה, מושלם ומואר בשלמות, מהציג את ההבנה המלאה של כל סוגי ההיקשרות: הוא מתאר את ההבנה המלאה להיקשרות להנאות חושים, היקשרות להשקפות ודעות, היקשרות למצוות ופולחנות, והיקשרות לאמונה בעצמי.

נזירים, בדהמה ושיטה מעין זו ברור שאמון במורה מכוון נכונה, שאמון בדהמה מכוון נכונה, שבמילוי הכללים מכוון נכונה, שהחיבה בין העמיתים מכוונת נכונה. מדוע זאת? כיוון שכך הדבר כאשר הדהמה מוצגת ומלומדת היטב, משחררת, מובילה לשלווה, מוצגת על ידי מישהו שמואר בשלמות.

כעת, ארבע סוגי היקשרות אלו, מהו מקורן, מהו מוצאן, כיצד הן נולדות ונוצרות? מקורן של ארבע סוגי היקשרות אלו הוא השתוקקות, מוצאן של ארבע סוגי היקשרות אלו הוא השתוקקות, הן נולדות ונוצרות מהשתוקקות. באשר להשתוקקות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הישתוקקות הוא הרגשה... באשר להרגשה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הרגשה הוא מגע... באשר למגע, מהו מקורו, מהו מוצאו...? מקורו של מגע הוא ששת הבסיסים... באשר לששת הבסיסים, מהו מקורם, מהו מוצאם...? מקורם של ששת הבסיסים הוא מנטליות - חומריות [5]... באשר למנטליות - חומריות, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של מנטליות - חומריות הוא הכרה... באשר להכרה, מהו מקורה, מהו מוצאה...? מקורה של הכרה הוא תופעות מנטליות... באשר לתופעות מנטליות מהו מקורן, מהו מוצאן...? מקורן של תופעות מנטליות הוא בורות, מוצאן של תופעות הוא בורות, הן נולדות ונוצרות מבורות.

נזירים, כאשר בורות ננטשת וידיעה אמיתית מופיעה בנזיר, אז עם התפוגגות הבורות והופעת ידיעה אמיתית, הוא לא נאחז עוד בהנאות חושים, לא נאחז עוד בהשקפות ודעות, לא נאחז עוד במצוות ופולחנות, לא נאחז עוד באמונה בעצמי. כאשר הוא לא נאחז הוא לא מוטרד. כאשר הוא לא מוטרד, הוא משיג ניבאנה בעצמו. הוא מבין: 'הלידה מוצתה, חיי הטוהר הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

כך אמר הבודהה, והנזירים היו מרוצים ושמחים מדבריו.

[1] פרשנות: למרות שגם המצדדים בכתות אחרות מצהירים על ארהנטיות - המובנת באופן כללי כשלמות רוחנית, להיות המטרה, הם מצביעים על על מטרות אחרות בהתאם להשקפותיהם. כך הברהמינים מצהירים על עולם - הברהמה כמטרה, הסגפנים הגדולים מצהירים על האלים בעלי הזוהר הזורם, המתבודדים על האלים בעלי התהילה הקורנת, והאג'יווקים על מצב החוסר - תפיסה, שהם רואים בו "תודעה אינסופית" (anantamnasa)

[2] הסכמה והתנגדות - (anurodha-paivirodha) להגיב במשיכה באמצעות תאווה ובדחייה באמצעות שנאה.

[3] שגשוג - (papaca), על פי הפרשנות, בדרך כלל מיוחס לפעילות מנטלית הנשלטת על ידי הישתוקקות, יוהרה והשקפות, אך כאן הכוונה היא רק להישתוקקות ולהשקפות.

[4] השקפת הקיום והשקפת האי - קיום - bhavadihi, vibhavadihi (באנגלית: the view of being, the view of non-being). האמונה באינטרנליזם והאמונה באניהיליזם.

[5] מנטליות - חומריות (nama-rupa), באנגלית: mentality and corporeality
ייאוש שליטה ידיעה שלמה משיכה מנטליות תורות יוהרה להגיב מחיר גבוה מידי דחוי המחיר יקר בודהיזם
על יוגה וחופש
... יוצר לעצמו גבולות. כאשר המיינד שקט, הוא חופשי. (3.27) על - פי היוגה, המצב החופשי הוא המצב הטבעי שלנו, אנו יוצרים לעצמנו את הגבולות על - ידי פעילות מנטלית מיותרת. אני מוצאת שהיוגה גם נותנת כלים להסרת גבולות אלו. שהרי פעילות מנטלית נוספת אינה יכולה ליצור חופש, זה כמו לרצות שהמוסיקה ברקע תפסיק וכתגובה לקום ולהגביר את הווליום. אז איך משקיטים את כל הרעש הפנימי? איך ... לרשותנו. ניתן להסיט עצמנו משטף המחשבות על - ידי הבאת המודעות לנשימה בלבד. שליטה בנשימה, על - פי היוגה וסישטא סרה, הינה אחת האמצעים לשליטה בפעילות המנטלית (4.21, 5.7). נשימה מודעת ומכוונת מעצימה בנו את החיות ומנטרלת את הפעילות הפנימית המתישה. הגוף מופעל על - ידי המיינד כפי שעץ מנוער על - ...
בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
... תרגול. וזהו התרגול, אמר הבודהה. פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה (8) זו, הוא ממשיך משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה. משהגיע לגבולות התפיסה הוא מבין: פעילות מנטלית היא רעה עבורי, עדיף לי ללא פעילות מנטלית. אם הייתי חושב ומדמיין (9), אותן תפיסות (שהשגתי) תעלמנה, ותפיסות גסות יותר יופיעו בי. מה היה אם לא הייתי חושב או מדמיין? וכך הוא ...
יצירתיות - מבוא
... הקוגניטיביים העומדים ליצירת אסוציאציות (מרחב תשומת הלב) ואת מספר האלמנטים הקשורים לבעיה (מרחב הקוגניציה). אלה אותם היבטים של פעילות מנטלית , שלפי תורת האבולוציה, צפויים להוביל לשונות גבוהה יותר ובכך להגביר את ...
בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2
... לגירויים חושיים או לגירויים מנטליים, רגש עולה באם יש הכרה ועירות לו או לא. למרכיב הרגש יש השפעה רבה על הפעילות המנטלית , כדוגמת בניית הידע, אך אין לו השפעה על שפה מילולית במישור המכני, כיוון שהשפה במישור זה היא ...
בודהיזם - ביסוס הקשב - 4
... samm sankappa. מתורגם גם כוונה נכונה. חשיבה במובן של כוונות, ראיית עולם, כיוונון הפעילות המנטלית . (85) דרך חיים נכונה: סמא אגיבה, samm jiva. מתורגם גם אורח חיים נכון ו - פרנסה נכונה. דרך חיים בהתייחס ...
בודהיזם - סיבתיות
... מרוכז לחלוטין בצבע הטהור והבוהק של הקסינה. (32) חידלון - התפיסה - וההרגשה: נירודהה - סמאפתי, sa-vedayita-nirodha או nirodha-sampatti. מצב תודעה בו הפעילות המנטלית מושהה, אליו ניתן לפרוץ ממצב של לא - חוזר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פעילות מנטלית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פעילות מנטלית, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פעילות מנטלית, איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
החיים כמדע בדיוני מדיטציה לפני מבחן האם אני מנהל טוב? מסוכן תחושה של שלווה פנימית גין שין האם להאמין באלוהים יגרום לך לא לפחד? התקפי חרדה בזמן התקפת טילים קבלה עצמית ושינוי עצמי איך לא לשנוא את עצמך על טעויות? להתאהב שוב אחרי בגידה ליצור התאהבות לאורך זמן כמה אנשים מאושרים? הופך להיות מאושר לקבל מבחורה מספר טלפון האם גברים לא רוצים זוגיות? להרגיש רע כשלא מסוגל להחליט שלם עם החלטה התמודדות עם דברים התמודדות עם מצבי לחץ להשיג מוטיבציה למה קשה להצליח? איך לגרום למישהו לשמוח? ליצור אמון אחרי בגידה איך לגדל ילדים מחוננים? איך לגרום לילד לא להיות אגרסיבי? לשלוט בתת המודע לזרוק את הספרים הרוחניים לפח תסמונת ביפולרית הפרעה טורדנית לא הגיונית האם האקסית זוכרת אותך? האקס מתגעגע ירך אחורית איזה חלק בשריר נמתח יותר... האלוהים החזק ביותר אלוהים מחוץ למציאות תחושה של הארה הדרך היחידה להארה רוחנית להיות אלוהים עצמו להיות אלוהים האמיתי כסף קל איך לדעת כמה הדירה שווה? האם מטרת החיים היא גן עדן? הסוד של תכלית החיים מהות ההנאה ליצור מוניטין חיובי באינטרנט אין רצון אם אין בחירה איך להחליט כשאין בחירה? אולי יש יקום בתוך יקום? למה יש אנדרלמוסיה בעולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בנושא פעילות מנטלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 17_09_2025 השעה 15:52:57 - wesi4