ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סמסרה ✔בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1 ✔פירות הפרושים Smmaaphala Sutta דברי השרים (Rjmaccakath) כך שמעתי. פעם אחת... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1
פירות הפרושים

Smmaaphala Sutta

דברי השרים (Rjmaccakath)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר ברָאגַ'גַהַה, בחורשת המנגו של גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצָ'ה [1], יחד עם קבוצה גדולה של כאלף מאתיים וחמישים נזירים. באותה העת, המלך אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֵהִיפּוּטַּה [2] של מַגַדְהַה ישב על גג ארמונו מוקף בשריו השונים. היה זה החמישה - עשר לחודש, יום האוּפּוֹסַטְהַה [3] - יום הירח המלא בחודש הרביעי [4] המכונה קוֹמוּדִי [5]. והמלך אג'אטסטו ביום צום זה יצא בקריאה חגיגית: "חברים, כמה נעים אור הירח הלילה! כמה יפה אור הירח הלילה! כמה נפלא אור הירח הלילה! כמה שליו אור הירח הלילה! כמה מבטיח אור הירח הלילה! האם יש פרוש או ברהמין שנוכל לבקר הלילה אשר יוכל להביא שקט ושלווה לרוחנו [6]? "

ואחד השרים אמר למלך: "הוד מעלתך, יש את פּוּרַנַה קַסַפָּה, מורם של רבים, בעל חסידים רבים, ידוע ומפורסם, מייסד כת, מנהיג רוחני המוערך על ידי המונים, מכובד ובעל מעמד, אשר יצא לפרישות לפני זמן רב וכעת נמצא בשלב האחרון של חייו. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר אותו. אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את מַקְּהַלִי גוֹסָאלַה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את סַנְצַ'יַה בֵּלַטְּהַפּוּטַּה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את נִיגַנְטְהַה נָאטָפּוּטַּה, מורם של רבים, בעל חסידים רבים, ידוע ומפורסם, מייסד כת, מנהיג רוחני המוערך על ידי המונים, בעל מעמד ומכובד, אשר יצא לפרישות לפני זמן רב וכעת נמצא בשלב האחרון של חייו. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר אותו. אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

דברי גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצַ'ה (Komrabhaccajvakakath)

כל אותו הזמן גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצַ'ה ישב ושתק בקרבת המלך אגאטסטו. המלך שאל אותו: "ג'יווקה ידידי, מדוע אתה שותק? " וג'יווקה אמר:

"הוד מעלתך, יש את הנעלה, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, אשר מתגורר בחורשת המנגו שלי יחד עם קבוצה של אלף מאתיים וחמישים נזירים. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון [7], מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. ' מן הראוי שהוד מעלתך יבקר את הבודהה. יתכן ויוכל להביא שלווה לרוחך. "

"אם כך ג'יווקה ידידי, הכן את פילי הרכיבה. "

"בסדר גמור הוד מעלתך! " השיב ג'יווקה ודאג שיכינו חמש מאות פילות ואת הפיל המלכותי האישי של המלך, ואז הודיע למלך: "הוד מעלתך, פילי הרכיבה שלך מוכנים, עשה כעת מה שאתה מוצא לנכון. " המלך אגאטסטו הציב אז כל אחת מנשותיו על גב הפילות, אחת על כל אחת, בעוד הוא עצמו רכב על הפיל המלכותי שלו. ויחד עם עוזריו נושאי הלפידים, הוא יצא מראג'גהה בהוד והדר מלכותי לכיוון חורשת המנגו של ג'יווקה.

כאשר המלך אג'אטסטו התקרב אל חורשת המנגו עלו בו לפתע פחד ואימה עד שסמרו שערותיו. וכך בעוד שחש פחד זה, אמר המלך לג'יווקה: "ג'יווקה ידידי, האם אינך מרמה אותי? האם אינך בוגד בי? האם אינך עומד למסור אותי לאויב? כיצד יתכן שמקבוצה כה גדולה של אלף מאתיים חמישים נזירים לא נשמע אף קול עיטוש שיעול, או כל צליל אחר? "

"אל פחד, הוד מעלתך, אינני מרמה אותך, אינני בוגד בך, או מסגיר אותך לאויב. התקדם, אדוני, לך קדימה! הנה שם מנורות הדולקות בביתן המרכזי. "

השאלות בעניין פירות הפרישות (Smaaphalapucch)

כך המלך אגאטסטו, לאחר שהגיע רכוב על פילו עד היכן שהתאפשר, ירד והמשיך לצעוד ברגל אל הביתן המרכזי. כאשר הגיע שאל את ג'יווקה: "ג'יווקה, היכן נמצא הבודהה? "

"הנה אדוני, זהו הבודהה, מי שיושב מנגד לעמוד האמצעי אל מול קהילת נזיריו. "

המלך אג'אטסטו הלך אל עבר הנעלה ונעמד במקום ראוי. כאשר עמד שם וסקר את קבוצת הנזירים אשר ישבו בשקט מוחלט שלווים כאגם רגוע, הוא חשב לעצמו: 'לו הנסיך אוּדָאיַיבְּהַדַּה [8] היה שליו כקבוצת הנזירים הזו. '

[הבודהה אמר]: "האם מחשבותיך הולכות בעקבות אהוביך, הוד רוממותך? "

"אדוני, בני, הנסיך אודאייבהדה יקר לי מאוד. הלוואי והיה שליו כקבוצת הנזירים הזו! "

והמלך אגאטסטו קד בפני הבודהה, בירך את קבוצת הנזירים בכבוד בידיים צמודות, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, ברצוני לשאול את הנעלה דבר מה, אם יואיל לענות לי. "

"שאל נא כל שחפץ ליבך, הוד רוממותך. "

"אדוני, ישנם בעלי מלאכה שונים כגון רוכבי פילים, רוכבי סוסים, רוכבי כרכרות, קשתים, סבלים פשוטים, קציני מנהלה, ספקים צבאיים, לוחמים מובחרים וקצינים בכירים, גששים, גיבורי מלחמה, לוחמים על שוורים, לוחמי שריון, משרתי בית, טבחים, ספרים, רוחצים, אופים, קולעי זרים, כובסים, טווים, קולעי סלים, כדרים, חשבים ומנהלי חשבונות, וכל מיני בעלי מלאכה אחרים. כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים. הם עצמם נהנים ומרוצים וכך גם מעניקים הנאה להוריהם, לנשותיהם ולילדיהם, לחבריהם ולעמיתיהם, הם תומכים ומממנים פרושים וברהמינים וכך מבטיחים לעצמם לזכות להיוולד באושר בעולם שמיימי, בגן עדן. האם תוכל, אדוני, להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? "

"הוד רוממותך, האם תודה ששאלת פּרושים וברהמינים אחרים את השאלה הזו? "

"אכן שאלתי אותם, אדוני. "

"האם אתה מוכן לספר כיצד הם השיבו לשאלה, הוד רוממותך. "

"כן אדוני, אני מוכן לספר על כך לאדם שכמותך. "

"אם כך, הוד רוממותך, ספר לי. "

תורתו של פּוּרַנַה קַסַפַּה (Praakassapavda)

"אדוני, פעם אחת הלכתי לבקר את את פּוּרַנַה קַסַפַּה [9]. לאחר שהחלפתי עמו ברכות נימוסין, התישבתי במקום ראוי ואמרתי: 'קספה אדוני הטוב, ישנם בעלי מלאכה שונים... כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים. האם תוכל להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? '

משסיימתי לדבר, פורנה קספה אמר לי: 'הוד מלכותו, אם מישהו פועל או מניע אחרים לפעול, מטיל מום או מניע אחרים להטיל מומים, מענה או מניע אחרים לענות, גורם צער או מניע אחרים לגרום צער, מדכא או מניע אחרים לדכא, מטיל אימה ומאיים או מניע אחרים להטיל אימה ולאיים, אם הוא הורג, לוקח מה שלא ניתן, פורץ לבתים, שודד רכוש, גונב, אורב בדרכים, נואף, דובר שקר - הוא אינו עושה כל רע. אם בעזרת דיסק משונן היה אדם קוצץ את כל היצורים החיים בעולם הזה לערמה אחת של בשר, לא היה בדבר כל רע, ולא היה נגרם כל רע. אם מישהו היה הולך לאורך הגדה הדרומית של הגַנְגֶס הורג ושוחט ומניע אחרים להרוג, מטיל מום או מניע אחרים להטיל מומים, מענה או מניע אחרים לענות, לא היה בדבר כל רע, או היה נגרם כל רע. אם מישהו היה הולך לאורך הגדה הצפונית של הגנגס ונותן נדבות ומניע אחרים לתת נדבות, תורם תרומות ומניע אחרים לתרום תרומות, לא היה בדבר כל סגולה או היה זה מזכה בסגולות. בנתינה, שליטה עצמית, ריסון, ואמירת אמת אין כל סגולה או זיכוי בסגולות. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את פורנה קספה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על אי - התועלת שבפעולה. בדיוק כפי שאדם הנשאל בעניין מנגו יתאר את פרי עץ - הלחם, או אדם הנשאל בעניין פרי עץ - הלחם יתאר מנגו, כך כאשר שאלתי את פורנה קספה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות הוא הסביר לי את אי - התועלת שבפעולה. אז, אדוני, חשבתי לעצמי: 'כיצד אדם כמוני יכול לחשוב רעות על פרוש או ברהמין כלשהו הנמצא בשטחי? [10] וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של פורנה קספה, אך עדיין למרות שהרגשתי בלתי מסופק, לא הבעתי את חוסר הסיפוק שלי ולא אמרתי דבר, לא של דחייה ולא של עלבון. קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של מַקְּהַלִי גוֹסַלַה (Makkhaligoslavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את מַקְּהַלִי גוֹסַלַה [11] ושאלתי אותו את אותה שאלה [12].

ומקהלי גוסלה אמר לי: 'הוד רוממותך, אין כל סיבה או תנאי [13] לתחלואים המנטליים של יצורים חיים, הם מזדהמים ללא כל סיבה או תנאי. אין כל סיבה או תנאי להטהרות של יצורים חיים, הם מיטהרים ללא כל סיבה או תנאי. אין כל כוח שליטה עצמי, או כוח שליטה בידי אחרים, אין כוח בידי בני אדם, אין עוצמה, אין יכולת, אין משמעות לנחישות או מאמץ אישי. כל היצורים, כל החשים, כל הברואים, כל החיים הינם חסרי שליטה, חסרי כוח או עוצמה, נתונים לנסיבות, הם פשוט חווים את המסלול הקבוע של הנאה וכאב דרך ששת סוגי הלידה מחדש.

ישנם מיליון וארבע מאות אלפי צורות עיקריות של לידות וששת אלפים אחרות וכן שש מאות אחרות. ישנן חמש מאות צורות של פעולות [14] או חמש צורות [15] ושלוש צורות [16] ופעולה מלאה וחצי פעולה [17]. ישנן שישים ושתיים דרכים, שישים ושתיים תת - עידנים [18]. ישנם ששה סוגים של בני אדם, שמונה שלבים בהתפתחות אדם, ארבעת אלפים תשע מאות מקצועות עיסוק, ארבעת אלפים תשע מאות סוגים של מתבודדים, ארבעת אלפים ותשע מאות סוגים של מגורי נָאגַה [19], אלפיים קיומים הכרתיים, שלושת אלפי גיהנומים, שלושים ושש מקומות מאובקים, שבע ספירות של בעלי הכרה, שבע ספירות של חסרי הכרה ושבע של יצורים 'חופשיים מכבלים' [20], שבע דרגות של ישויות שמימיות, שבעה סוגים של בני אדם, שבעה סוגים של שדים, שבעה אגמים, שבעה סוגים של בקעים [21] גדולים ושבעה קטנים, שבעה מצולות גדולים ושבעה קטנים, שבעה חלומות עיקריים ושבעה משניים, שמונה מיליון וארבע מאות אלפי עידנים במהלכן הטיפשים והחכמים, לאחר ששוטטו ונדדו בכל אלו, יגיעו כאחד לקץ הסבל.

לכן אין משמעות לומר: 'באמצעות המשמעת המוסרית או התרגול או הסגפנות, או החיים הרוחניים האלו אני אגרום לפעולות הבשלות שלי להתממש או שבהדרגה אגרום לפעולות הבשלות שלי להתבטל [22] - אף אחד מאלו לא יתכן, כיוון שהנאה וכאב מדודים וקבועים בגבולות הסַמְסַרָה, ומידתן אינה יכולה לגדול או לקטון, לא מעבר לזה ולא פחות מזה. בדיוק כפי שכדור חוט צמר הנזרק מתגלגל ונפרם עד שמגיע לסיומו, כך גם הטיפשים והחכמים משוטטים ונודדים עד שמגיעים לקץ הסבל. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את מקהלי גוסלה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על הטהרות דרך נדידה בסמסרה... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של מקהלי גוסלה... קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי (Ajitakesakambalavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי [23] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

ואג'יטה קסקמבלה אמר לי: 'הוד רוממותך, אין נתינה, אין נדבה, אין מנחה, אין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים, אין העולם הזה, אין עולם הבא, אין אם, אין אב, ואין יצורים שנולדים ספונטנית [24]. בעולם אין פרושים וברהמינים בעלי הישגים נכונים ותרגול נכון המסבירים את העולם הזה ואת העולם הבא מתוך ידיעה ישירה שלהם. אדם מורכב מארבעת היסודות העיקריים. כאשר הוא מת, יסוד האדמה [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האדמה [החיצוני], יסוד המים [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד המים [החיצוני], יסוד האש [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האש [החיצוני], יסוד האוויר [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האוויר [החיצוני], וחושיו נעלמים בחלל. הם מלווים אותו עם ארבעת האנשים הנושאים את גופתו ואלונקת המתים כחמישית, קולות צעדיהם נשמעים עד שמגיעים לאזור הקבורה, שם עצמותיו הופכות לבנות כצבען של יונים וטקס השריפה מסתיים באפר. מתן תרומה היא תורה לשוטים. אלו שאומרים שיש חיים לאחר המוות דוברים שקר, גיבוב שטויות. עם התפרקות הגוף, הטיפש והחכם כאחד נכחדים ונעלמים. הם אינם קיימים אחרי המוות. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את אג'יטה קסקמבלה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על חידלון... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של אג'יטה קסקמבלה... קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה (Pakudhakaccyanavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה [25] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

ופקודהה קצאינה אמר לי: 'הוד רוממותך, שבעה דברים אלו לא יוצרו, לא ניתן לייצרם, לא נוצרו, לא יכולים להיווצר, עקרים, יציבים כמו הר, איתנים כמו עמודים. הם אינם משתנים, אינם מתחלפים, אינם מפריעים זה לזה, ואין להם יכולת לגרום אחד לשני הנאה, כאב או הנאה וכאב. מהם השבעה? גוף - האדמה, גוף - המים, גוף - האש, גוף - האוויר, הנאה, כאב, וכוח - החיים. שבעה אלו לא יוצרו... כך, מבין אלו אין הורג או מי שגורם להרג, אין שומע או דובר, אין יודע או מי שגורם לדעת. אם מישהו עורף ראש של אחר בעזרת חרב חדה, הוא לא לוקח את חייו, הוא פשוט מחדיר את החרב במרווח החלל שבין שבעת הגופים. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את פקודהה קצ'אינה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי דבר אחר לחלוטין... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של פקודהה קצ'אינה... קמתי ממקומי ועזבתי. "

תורתו של נִיגַנְטְהַה נָאטַפּוּטַּה (Nigahanaputtavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את נִיגַנְטְהַה נָאטַפּוּטַּה [26] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

וניגנטהה נאטפוטה אמר לי: 'הוד רוממותך, ניגנטהה כבול בריסון מארבע בחינות. מהן הארבע? הנה, ניגנטהה מרוסן בנוגע לכל המים, הוא נמנע מכל רוע, הוא מטוהר מתוך המנעות מכל רוע, הוא עטוי בהמנעות מכל רוע [27]. ועד כמה שניגנטהה כבול בריסון מארבע בחינות אלו, כך הניגנטהה מכונה מושלם בעצמו, בעל שליטה עצמית, ומבוסס - בעצמו. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את ניגנטהה נאטפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על הריסון מארבע בחינות... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של ניגנטהה נאטפוטה... קמתי ממקומי ועזבתי. "

תורתו של סַנְצַ'יַה בֶּלַטְּהַפּוּטַּה (Sacayabelahaputtavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את סַנְצַ'יַה בֶּלַטְּהַפּוּטַּה ושאלתי אותו את אותה שאלה.

וסנציה בלטהפוטה אמר לי: 'אם אתה שואל אותי: 'האם יש עולם הבא? ', אם הייתי חושב שיש, הייתי אומר לך שיש עולם הבא, אבל אינני חושב כך. לכן אינני אומר שכך הדבר, וגם אינני אומר אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך. אם תשאל אותי 'האם אין עולם הבא? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם יש יצורים שנולדים מחדש? '... 'האם אין? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? '... 'האם אין? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות? '... 'האם לא? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... אם הייתי חושב שיש, הייתי אומר לך שהטטהאגטה קיים אחרי המוות, אבל אינני חושב כך. לכן אינני אומר שכך הדבר, וגם אינני אומר אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך.

כך אדוני, כאשר שאלתי את סנציה בלטהפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא השיב לי בהתחמקות. בדיוק כפי שאדם הנשאל בעניין מנגו יתאר את פרי עץ - הלחם, או אדם הנשאל בעניין פרי עץ - הלחם יתאר מנגו, כך כאשר שאלתי את סנציה בלטהפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות הוא השיב לי בהתחמקות. אז, אדוני, חשבתי לעצמי: 'מכל הפרושים והברהמינים האלו, סנציה בלטהפוטה הוא הכי טיפש ומבולבל'. וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של סנציה בלטהפוטה, אך עדיין למרות שהרגשתי בלתי מסופק, לא הבעתי את חוסר הסיפוק שלי ולא אמרתי דבר, לא של דחייה ולא של עלבון. קמתי ממקומי ועזבתי.

הפרי הנראה הראשון של הפרישות (Pahamasandihikasmaaphala)

וכך, אדוני, אני שואל את הנעלה: ישנם בעלי מלאכה שונים... כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים... וכך מבטיחים לעצמם לזכות להיוולד באושר בעולם שמיימי, בגן עדן. האם תוכל, אדוני, להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? "

"אני יכול, הוד רוממותך. כעת אשאל אותך מספר שאלות ואתה ענה כפי שתמצא לנכון.

הוד רוממותך, מה דעתך? נניח שהיה לך משרת, עובד שהיה משכים קום לפניך והולך לישון אחריך, עושה כל שברצונך, פועל להנאתך, מדבר אליך בנימוס ודואג שתמיד תהיה מרוצה. יתכן והיה חושב: 'כמה מוזר ומופלא הגורל והתוצאות של מעשים טובים [28]. הנה המלך אגאטסטו וודהיפוטה של מגדהה הוא בן - אדם, וגם אני בן - אדם. המלך אגאטסטו מתענג ונהנה מחמשת הנאות החושים כאילו היה ברהמא, בעוד אני משרתו... ודואג שתמיד יהיה מרוצה. אוכל להיות כמותו אם אעשה מעשים טובים. אם כך, אגלח את ראשי ואת זקני, אלבש גלימה כתומה, ואצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא אכן עושה זאת. לאחר שיצא אל חיי חסר - בית הוא חי מרוסן בגוף, דיבור ומחשבה, מסופק מאוכל ומחסה פשוטים ביותר, מרוצה בבדידות. ואז, נניח שאנשיך היו מדווחים לך: 'כבודו, האם אתה זוכר את המשרת שעבד בשבילך, אשר גילח את שערו וזקנו ויצא אל חיי חסר - בית? הוא חי מרוסן בגוף, דיבור ומחשבה... בבדידות. ' - האם היית אומר: 'אנשים, השיבו את האדם הזה! עשו אותו שוב משרת שלי, עובד שלי, שישכים לפני, ילך לישון אחרי, יעשה כל מה שאומר, יפעל תמיד להנאתי, יפנה אלי בנימוס, ותמיד ידאג לכך שאהיה מרוצה כמו קודם'? "

"כמובן שלא, אדוני. להפך, אנו נראה לו כבוד והערכה, נקום לכבודו ונזמין אותו אלינו לקבל גלימות, אוכל, מגורים, תרופות למחלות ומענה לכל צרכיו, וכן נדאג לו להגנה מתאימה. "

"מה דעתך, הוד רוממותך, האם פרי זה של חיי הפרישות נראה כאן ועכשיו? "

"כמובן, אדוני. "

"אם כך, הוד רוממותך, זהו הפרי הראשון של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו. "

הפרי הנראה השני של הפרישות (Dutiyasandihikasmaaphala)

"אך האם תוכל אדוני, להצביע על גמול נוסף אחר, הנראה כאן ועכשיו, כפרי של חיי הפרישות? "

"אני יכול, הוד רוממותך. אך הרשה לי לשאול אותך שאלה בעניין, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, הוד רוממותך? נניח שיש חקלאי, בעל - בית, בשרותך, מנהל משק בית של אחוזה. יתכן והיה חושב: 'כמה מוזר ומופלא הגורל והתוצאות של מעשים טובים. הנה המלך אגאטסטו הוא בן - אדם וגם אני בן - אדם. המלך אגאטסטו מתענג ונהנה מחמשת הנאות החושים כאילו היה ברהמא, בעוד אני חקלאי... מנהל משק בית של אחוזה. אוכל להיות כמוהו אם אעשה מעשים טובים. אם כך, אגלח את ראשי ואת זקני, אלבש גלימה כתומה, ואצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא עושה זאת. מגלח את ראשו וזקנו, לובש גלימה כתומה, ויוצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שיצא אל חיי חסר - בית הוא חי... בבדידות. ואז, נניח שאנשיך היו מדווחים לך... האם היית אומר: 'אנשים, השיבו את האדם הזה! עשו אותו שוב מנהל משק הבית כמו קודם'? "

"כמובן שלא, אדוני. להפך, אנו נראה לו כבוד והערכה, נקום לכבודו, ונזמין אותו אלינו לקבל גלימות, אוכל, מגורים, תרופות למחלות ומענה לכל צרכיו, וכן נדאג לו להגנה מתאימה. "

"מה דעתך, הוד רוממותך, האם פרי זה של חיי הפרישות נראה כאן ועכשיו? "

"כמובן, אדוני. "

"אם כך, הוד רוממותך, זהו הפרי השני של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו. "

פירות הפרישות הנעלים יותר (Patatarasmaaphala)

"אך האם תוכל אדוני, להצביע על גמול נוסף אחר, הנראה כאן ועכשיו, כפרי של חיי הפרישות, אשר נעלה ומושלם משני אלו? "

"אני יכול, הוד רוממותך. הקשב נא בתשומת לב, אני אדבר. "

"כן, אדוני, " השיב המלך אגאטסטו לבודהה והבודהה אמר:

"הוד רוממותך, הנה קורה שטַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק [29]. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת [30], והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים [31] והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

בעל - בית, בן - בעל - בית, או אדם שנולד במשפחה כלשהי שומע את הדהמה. לאחר ששמע את הדהמה, הוא רוכש אמון בטטהאגטה. כאשר יש בו אמון, הוא חושב לעצמו: 'חיי - בית הם צפופים ומאובקים, חיי פרישות הם חופשיים כמו מרחבים פתוחים. אין זה קל לאדם החי חיי - בית להוביל חיים רוחניים מושלמים לחלוטין, מטוהרים ומצוחצחים כמו קונכייה. נניח ואגלח את ראשי וזקני, אלבש גלימות כתומות ואצא מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא עוזב את מצבור רכושו, אם קטן ואם גדול, עוזב את מעגל מכריו, אם קטן ואם גדול, מגלח את ראשו וזקנו, לובש גלימות כתומות, ויוצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית.

לאחר שיצא קדימה כך, הוא חי מרוסן על פי כללי הפַּטִימוֹקְּהָא [32] מתנהג כיאות בעקביות ורואה סכנה גם בשגיאה הקטנה ביותר, שומר על התחיבויותיו ביחס לגוף, למעשים ולדיבור, מסור לחיים מועילים וטהורים, בעל משמעת מוסרית, עם דלתות חושים מוגנות, בעל מיומנות בקשב ומודעות ושבע רצון.

החלק הקצר על מוסרית (Casla)

הוד רוממותך, כיצד נזיר משלים את התנהגותו המוסרית? לאחר שזנח פעילות של הרג יצורים חיים, הנזיר נמנע מלהרוג יצורים חיים, ללא מקל או חרב, מוסרי, מלא חמלה ואהבה לרווחת כל היצורים החיים. כך הנזיר משלים את מוסריותו. לאחר שזנח לקיחת מה שלא ניתן, הנזיר נמנע מלקחת מה שלא ניתן, ביושר והגינות מקבל רק מה שניתן, מבלי לגנוב. לאחר שזנח דרך חיים לא צנועה, הנזיר חי הרחק [מנשים], ונמנע מפעילות וולגרית של יחסים מיניים. כך הנזיר משלים את מוסריותו.

לאחר שזנח דיבור לא נכון, הנזיר נמנע מלומר שקר, דובר אמת, אמין ומהימן, שניתן לסמוך ולבטוח בדבריו ואינו מטעה אף אחד בעולם. לאחר שזנח דיבור משמיץ, הוא לא חוזר שם על מה ששמע כאן במטרה להפריד ולסכסך בין אלו, או חוזר כאן על מה ששמע שם במטרה להפריד ולסכסך בין ההם. כך, הוא מפייס ומפשר בין אלו המסוכסכים ומקדם אחווה בין המאוחדים, יוצר הרמוניה, שמחה, אהבה, נועם, ומדבר בזכות השלום והשלווה. לאחר שזנח דיבור גס, הוא נמנע מלדבר בגסות. הוא מדבר ללא אשמה, במילים עדינות, נעימות לאוזן, חביבות, נוגעות ללב, אדיבות ומנומסות, ידידותיות ומוסכמות על דעת רבים. לאחר שזנח דיבור סרק, הנזיר נמנע משיחות סרק. הוא מדבר בזמן המתאים, על מה שנכון ולעניין, על הדהמה ועל הסנגהה. את דבריו כדאי לזכור, הם מתוזמנים היטב, נתמכים בסיבות, מוגדרים היטב ומחוברים למטרה. כך הנזיר משלים את מוסריותו.

הנזיר נמנע מלפגוע בזרעים ובצמחים. הוא אוכל רק פעם ביום ונמנע מלאכול בלילה ובזמנים לא נאותים. הוא נמנע מצפייה בריקודים, שירה, נגינה מוזיקה ומופעים. הוא נמנע מלהשתמש בזרים, בשמים, תכשיטים, קישוטים ועיטורים. הוא נמנע מלהשתמש במיטות ומושבים גבוהים או מפוארים. הוא נמנע מלקבל זהב וכסף. הוא נמנע מלקבל תבואה או בשר לא מבושלים, הוא לא מקבל נשים ונערות, עבדים ושפחות, עזים וכבשים, עופות וחזירים, פילים, בקר, סוסים ואתונות. הוא נמנע מלקבל שדות וקרקעות. הוא נמנע מהעברת מסרים דרך רצים ושליחים. הוא נמנע מקנייה ומכירה, משימוש במשקלי שקר ומכשירי מדידה מזייפים, מלקיחת שוחד ושחיתות, מעשי תרמית והונאה, מפציעה, הריגה, אסירה, מעשי שוד וביזת מזון. כך הנזיר משלים את מוסריותו.
גמול ניהול חשק מיני חכם התרגשות מינית בעל משמעות האם יש עולם הבא חוסר סיפוק החכם גלגולי נשמות בדידות בודהיזם
זהירות מונעת אסון, איך למנוע אסון? איך להגן על עצמך? איך לא לעשות טעויות? איך למנוע תוצאה לא רצויה? איך לשמור על עצמך מטעויות? לשמור מרחק, איך להיות זהיר? מנגנוני הגנה, להציב גבול לגבול, לעשות סייג לסייג, מניעת אסון
זהירות מונעת אסון, איך למנוע אסון? איך להגן על עצמך? איך לא לעשות טעויות? איך למנוע תוצאה לא רצויה? איך לשמור על עצמך מטעויות? לשמור מרחק, איך להיות זהיר? מנגנוני הגנה, להציב גבול לגבול, לעשות סייג לסייג, מניעת אסון
...להגן על עצמך? איך לא לעשות טעויות? איך למנוע תוצאה לא רצויה? איך לשמור על עצמך מטעויות? לשמור מרחק, איך להיות זהיר? מנגנוני הגנה, להציב גבול לגבול, לעשות סייג לסייג, מניעת אסון איך למנוע אסונות ולהימנע מטעויות בחיים? אחת השאלות החשובות ביותר שאליעד כהן דן בהן היא איך למנוע אסון, להגן על עצמך ולהימנע מטעויות או מתוצאות לא רצויות. על פי אליעד, הדרך הבסיסית והראשונית להימנע מאסון או מטעות היא להבין מה בדיוק עלול להוביל אליה. במקום להתמקד אך ורק בהימנעות מהאסון עצמו, יש לחפש לעומק את הגורמים והסיבות...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
...מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. אולם בפועל, הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך...
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות - חלק 2
משחק הרצון, הפער בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות - חלק 2
...בין הרצוי למצוי, המרדף אחרי האושר, להפוך משנה ללא משנה, להפוך לא משנה למשנה, לשלוט ברצון, ליצור רצון, לבטל רצון, ליצור משמעות, לשלוט ברגשות, יצירת משמעות - חלק 2 מהו משחק הרצון ואיך להפוך לא משנה למשנה? אליעד כהן מסביר לעומק את משחק הרצון, שבו האדם נע בין מצבים שבהם דבר מסוים הוא משנה או לא משנה. בהרצאה, אליעד מבהיר כי המצב שבו משהו לא משנה יכול להיות מצב שבו לאדם באמת אין שום העדפה בין שתי אפשרויות, או מצב שבו הוא מאמין כי אין תועלת או משמעות לדבר, ולכן הוא פחות רוצה בו. לדוגמה, הוא מביא מקרה של...
החזרת אהבה, איך לגרום להם להיפרד? איך לגרום לה לעזוב אותו ולהיות איתך? איך לגרום לו להיפרד ממנה ולהיות איתך? איך לגרום לה להיפרד ממנו? איך לגרום לה לריב איתו? איך לגרום לה לבגוד בו? איך להפריד ביניהם? איך להחזיר אותה אליך?
החזרת אהבה, איך לגרום להם להיפרד? איך לגרום לה לעזוב אותו ולהיות איתך? איך לגרום לו להיפרד ממנה ולהיות איתך? איך לגרום לה להיפרד ממנו? איך לגרום לה לריב איתו? איך לגרום לה לבגוד בו? איך להפריד ביניהם? איך להחזיר אותה אליך?
...להם להיפרד? איך לגרום לה לעזוב אותו ולהיות איתך? איך לגרום לו להיפרד ממנה ולהיות איתך? איך לגרום לה להיפרד ממנו? איך לגרום לה לריב איתו? איך לגרום לה לבגוד בו? איך להפריד ביניהם? איך להחזיר אותה אליך? איך לגרום למישהי לעזוב את בן הזוג שלה בשבילך? אליעד כהן מסביר לעומק את התהליך שצריך לעשות כדי לגרום למישהי לעזוב את בן הזוג הנוכחי שלה לטובתך, או לחלופין לגרום לגבר לעזוב את זוגתו עבורך. התהליך מתבסס על ההנחה הבסיסית שכל אדם רוצה להרגיש טוב יותר. הסיבה העיקרית שאישה נמצאת עם בן זוג מסוים ולא איתך,...
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
...גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב: האדם צריך לעבר על גשר צר מאוד מאוד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה מאפיין גשר צר מאוד? תשובה: גשר צר מאוד מייצר אצל האדם תחושה חזקה מאוד של פחד וחרדה. גשר צר יוצר אצל האדם תחושה של: אין לאן לברוח. אין אפשרות לטעות. נפילה יכולה להיות קטלנית. אין אפשרויות בחירה. אין מי שיעזור ויתמוך...
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
הדרכת הורים, לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים
...לא בא לי, לא בא לילד לעשות משהו, הילד לא מקשיב, הילד לא שומע, הילד לא רוצה, איך לחנך ילד? איך להסביר לילד? איך לדבר עם הילד? לסדר את החדר, לעשות שיעורים, הילד עושה דווקא, חינוך ילדים מה לעשות כשהילד אומר לא בא לי או לא רוצה לעשות משהו? כאשר ילד אומר לא בא לי או לא רוצה, הוא מבטא חוסר רצון לבצע משימה מסוימת. על מנת להתמודד עם מצב כזה בצורה אפקטיבית, אליעד כהן מסביר שיש להקפיד על גישה נכונה, שמתבססת על מספר שלבים ברורים ומוגדרים. המטרה היא לשמור על מערכת היחסים עם הילד חיובית, תוך כדי עידודו לשתף...
הגדלת מכירות בעסק, כמה מוצרים למכור? הגדלת כמות המוצרים, הגדלת כמות השירותים, למכור מוצרים יקרים, למה למכור כמה מוצרים? חבילות מוצרים, חבילות שירותים, הגדלת רווחים בעסק, איך לא לתת הנחה ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, העלאת מחירים
הגדלת מכירות בעסק, כמה מוצרים למכור? הגדלת כמות המוצרים, הגדלת כמות השירותים, למכור מוצרים יקרים, למה למכור כמה מוצרים? חבילות מוצרים, חבילות שירותים, הגדלת רווחים בעסק, איך לא לתת הנחה ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, העלאת מחירים
...כמה מוצרים למכור? הגדלת כמות המוצרים, הגדלת כמות השירותים, למכור מוצרים יקרים, למה למכור כמה מוצרים? חבילות מוצרים, חבילות שירותים, הגדלת רווחים בעסק, איך לא לתת הנחה ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, העלאת מחירים למה למכור כמה מוצרים במקום מוצר אחד? כאשר מוכרים מוצר ללקוח, המטרה המרכזית של כל עסק היא להרוויח כמה שיותר. כדי להצליח בכך, עלינו לוודא שתהליך המכירה כולל כמה אפשרויות מוצרים ולא רק מוצר בודד. הסיבה לכך פשוטה - הלקוחות שונים זה מזה, חלקם יחשבו שהמוצר יקר מדי, ואחרים יחשבו שהמחיר הוגן ואולי אף...
מכירות / שיווק / שכנוע - החלפת דעות - טיפול בהתנגדויות מכירה / טיפול בהתנגדויות לקוח / התנגדויות קשות / לקוח קשה / לקוח עוין - איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו?
...שכנוע - החלפת דעות - טיפול בהתנגדויות מכירה / טיפול בהתנגדויות לקוח / התנגדויות קשות / לקוח קשה / לקוח עוין - איך לגרום ללקוח לשנות את דעתו? וכאן אבאר את אחד מהעקרונות החשובים ביותר, כיצד לטפל בהתנגדויות מכירה ובהתנגדויות של הלקוח? וכיצד אפשר לגרום ללקוח ששונא את המוצר שלך, לאהוב את המוצר שלך? וכיצד אפשר לגרום למישהו שחושב שאתה רק טועה, לחשוב שאתה רק צודק? וכיצד אפשר לגרום לאדם לשנות את עמדתו ולשנות את דעתו? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 3 נקודות מבט אפשריות, על כל רעיון בעולם. והלקוח יכול להתייחס...
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
...ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות למה כל מילה חשובה בתהליך המכירה והשכנוע? אליעד כהן מסביר שאחד הגורמים המרכזיים להצלחה במכירות ושכנוע הוא תשומת הלב לפרטים, ובעיקר תשומת הלב למילים המדויקות שבהן משתמשים בשיחה עם הלקוח. אליעד מדגיש שכל מילה היוצאת מהפה משפיעה באופן ישיר על תוצאות המכירה והיכולת לשכנע. הוא נותן דוגמאות מעשיות לכך שיש הבדל עצום בין אמירת אם תרצה לעומת כשאתה...
איך לפתח שיחה טובה? איך ללמוד לפתח שיחה? איך ליצור רגש מדויק? איך להגיב למישהו? איך תגובה להגיב? איזה תשובה לענות? מה הכי נכון לומר? מה התגובה הרצויה? איך לפתח שיחה זורמת? איך לנהל שיחה? איך לנסח משפט? שיחה מוצלחת, אפשרויות תגובה, משפט תגובה, שינויים רגשיים
...שיחה? איך ליצור רגש מדויק? איך להגיב למישהו? איך תגובה להגיב? איזה תשובה לענות? מה הכי נכון לומר? מה התגובה הרצויה? איך לפתח שיחה זורמת? איך לנהל שיחה? איך לנסח משפט? שיחה מוצלחת, אפשרויות תגובה, משפט תגובה, שינויים רגשיים וכאן אבאר עוד תרגיל ללמוד לפתח שיחה טובה וחיובית. כי החוכמה היא לא רק לדעת לפתח שיחה, אלא גם צריך לדעת לפתח שיחה טובה. ושיחה טובה, היא שיחה שמשיגה לך את המטרה שלך מהשיחה. זא שאם הרצון שלך שהאדם השני ירגיש טוב, אז שיחה טובה היא שיחה שתגרום לאדם השני להרגיש טוב. ואם לדוגמה אתה רוצה...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה...
מה לעשות אם נראה לך שהכל רע?
...נראה לך שהכל רע? אין שום יאוש בעולם כלל! לפעמים אתה נופל לייאוש, נדמה לך שהמצב שלך רע לגמרי, שהכל רע, שאין שום תקווה, שהכל הולך נגד רצונך. במקרים כאלו אסור לך לייאש את עצמך. עליך לדעת שלעולם המצב אינו רע לגמרי, תמיד בכל מצב בעולם אתה יכול למצוא משהו טוב ואין שום ייאוש בעולם כלל. אם תישאר רגוע ותתבונן על המצב, תמיד תוכל לראות שיכול היה להיות גרוע יותר, מה שאומר שגם כאן יש משהו טוב, בכך שהמצב אינו גרוע יותר. כדי לגרש את החושך עליך להדליק אור. לכן כדי לנצח את הרע עליך להתמקד בחיובי. תמקד את המחשבה...
נשים - ברוך שלא עשני אישה
...- ברוך שלא עשני אישה שוטרי מרחב דוד עיכבו הבוקר (18 / 11 / 09) לחקירה את נופרת פרנקל... שבמהלך תפילת ראש חודש ברחבת האתר התעטפה בטלית ואחזה בספר תורה ברחבה העליונה שבאתר [1]. ברוך אתה ה אלהינו מלך העולם, שלא עשני אשה אומר - קורא, ואולי בכנות גם מברך, יהודי המתפלל בתפילת השחרית, במסגרת ברכות השחר. על - מה חושב הקורא ברכה זו? איך מרגיש המתפלל המבטא פתיחת בוקר כזו? האם הוא מבטא בכך שמחת מילוי מצוות, שהרי אחד הנימוקים לאמירה זו הוא: שאין אשה חייבת בכל המצוות [2] ? מילוי מצוות בשמחה הוא דבר חשוב ביותר...
מאמן אישי - על האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי
...האימון כשפה - שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי מאמן אישי: על האימון כשפה שיתוף מלא ואותנטי מחייו של מאמן אישי המאמר הזה כמו רבים שנכתבו לפניו וייכתבו אחריו, הוא שיתוף מלא ואותנטי מחייו המקצועיים והאישיים של מאמן אישי. לאחרונה יצא לי להרהר ביתרון העצום ובחשיבות של לדעת מספר שפות. בדקתי עם עצמי כמה שפות אני יודע והגעתי לכמה מסקנות חשובות: אחת המסקנות הייתה שאני יודע שלוש שפות: עברית, אנגלית ואת השפה של מאמן אישי, שפת האימון. שפתו של מאמן אישי המסקנה השנייה שהגעתי אליה, הייתה ששפת האימון כמו כל...
מזל טוב נולד תינוק ו...
...תינוק ו... כולם חזרו הביתה, אמא אבא ותינוק חדש שהצטרף למשפחה. לכאורה הכל בסדר, אבל רק לכאורה. רובכן מסתגלות משינויים קיצוניים במצב הרוח וברגשות. אבל כ - 70% מהנשים סובלות מתופעה של דכדוך ודיכאון קל שמתחיל בין היום השלישי לחמישי שלאחר הלידה. המאפיינים הם לרוב נטייה להתקפי בכי רבים ללא סיבה, מתח, קשיי שינה וקושי לתפקד. לפעמים הם חולפים לאחר מספר ימים, אך ישנן כאלו שסובלות ממנו במשך מספר שבועות עד לחודשים. אז מה את מרגישה אמא טרייה? מצב רוח קודר, ייאוש וחוסר אונים, עייפות רבה, ודימוי הגוף ירוד. נשים...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא נחים. וזה כמו צרכני סמים, צרכני הסמים לוקחים את הסם, מרגישים בהיי, גבוה, ערפול חושים ועוד תח...
ילדות - הארה רוחנית
...שחשוב לחקור את חוויית הילדות? העלאת הנושא של שיבה לילדות עשויה להיראות לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את/ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה. ואיך תוכל לראות, הו בהיקו, שכל אלה...
צבעים - השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו
...לך על כסא סגול וקיר כתום במשרד? השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו הראו לי את המשרד שלכם ואומר לכם מי אתם. המשפט מוכר לכם? אז זהו, שזה עובד גם עם צבעים. כשאתם נכנסים לחלל עבודה בארגון אתם חשים את האווירה ואת אופי העובד. האם החדר משדר חום ואפשרות ביטוי האם יש בו אנרגיה ממריצה האם הוא מעוצב ומסודר באופן נוקשה וסדרתי? ואולי הוא נותן תחושה של עומס ועייפות. אופן עיצוב ומראה המשרד משקף את אופיו של העובד או את אופיו של הארגון אם הוא זה שקובע כיצד ייראה חדרו של העובד. סביבת העבודה היא מקום משמעותי בחייו...
פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?
...אמונה מונעת ספק? אמונה וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני [1]? פרשת השבוע, פרשת לך לך מזמנת לנו הזדמנות נאותה לדון בכך. בסיפור ברית בין הבתרים, אנו קוראים, בין השאר והאמן בה ויחשבה לו צדקה [2]. אברם, זהו שמו בשלב זה, זוכה בשבח מלא מאלוהים על אמונתו בו: הקדוש ברוך הוא חשבה לאברם לזכות ולצדקה על האמונה שהאמין בו [3]. יתר על כן, אברם מתואר לא רק כמאמין, הוא נתפס כאב - טיפוס לכל מאמין [4]. בנוסח אחר טוען ליבוביץ: כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת העולם עד רדת אבותינו למצרים, אינה אלא...
איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? חלק 1
...ואיך לצאת מהם? חלק 1 איך לצאת מהמינוס בבנק? מה יוצר חובות? ואיך לצאת מהם? מינוס בבנק. במאמר הזה נדבר על מה הם דפוסי החשיבה שגורמים לאדם שיהיה לו מינוס בבנק ומהם דפוסי החשיבה שיכולים לעזור לו לצאת מהמינוס שבבנק. המאמר יעסוק בדפוסי החשיבה שגורמים ליצירת המינוס שבבנק ולחובות בכלל. כי הדגש הראשון של האדם צריך להיות על שינוי דפוס החשיבה, כי בלי זה אין שום דרך מעשית לצאת מהמינוס שבבנק ו/או מחובות בכלל. מינוס בבנק הוא קודם כל מינוס בראש של הבן אדם. זא שמי שיש לו מינוס בבנק ומי שלוקח הלוואות ונכנס לאוברדרפט...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סמסרה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סמסרה, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סמסרה, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ליפול למלכודת גשמית התנגדות מחיר בתהליך מכירה 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו שיטת חינוך האם להטיל ספק? להניח הנחות לאן הפחד נעלם? פחד מהפחד מהמוות אימון אישי לביטחון עצמי דימוי עצמי חיובי לקבל אהבה למה אנשים שונאים את מי שאוהב אותם? ליצן עצוב להיות מאושרת קשר מיני זוגיות רוחנית חוסר החלטיות ההחלטה הכי פחות גרועה להתמודד עם התנגדות לקוח להתמודד עם תחושת החמצה למה קשה להתמיד בדיאטה? עדיף לא להצליח להזדהות עם מישהו האם השיווק עובד? התקף עצבים אצל ילדים לגרום לילד לשטוף כלים התאבדות רוחנית ביקורת על מורה רוחני גורמים לפסיכוזה הפרעה נפשית בגלל שימוש בסמים לא מפסיק לחלום על האקסית מה לכתוב לאקסית? תרגיל רב מפרקי שפיפה מאמין באלוהים מה זה אין אלוהים? לשמור על הארה שנעלמת קרוב להארה רוחנית להפוך להיות אלוהים להיות אלוהים עצמו לחיות בלי כסף מה רמת הסטרס של ההשקעה? מטרת החיים בימות המשיח ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון פידבק שלילי למה אני שלילי? בחירה חופשית אמיתית אפשרויות בחירה אין בורא ראשון יחיד מה היה לפני שאלוהים ברא את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לזוגיות, אימון אישי לפרישה, אימון אישי קואצ'ינג בתחום סמסרה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4375 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 15:21:56 - wesi4