ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיטואציה ✔איך מתמודדים עם מחלה של בן משפחה? למה הסיטואציה הזו כל כך קשה לנו לעיכול? ✔מדוע כל כך קשה לנו לראות בן משפחה סובל? באיזו מידה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨איך מתמודדים עם מחלה של בן משפחה? למה הסיטואציה הזו כל כך קשה לנו לעיכול?
מדוע כל כך קשה לנו לראות בן משפחה סובל? באיזו מידה היה הקושי בהתמודדות באם זה היה אדם אחר שאינו מוכר לנו? כשאדם הקרוב לנו חולה כל אחד ואחת חווה את זה בדרכים שונות אך הגורמים שמשפיעים על החוויה דומים אצל כולנו.

תחושת מחויבות לאותו אדם יקר וקרוב - לעתים נוצרת קרבה וקשר, בעקר במערכות משפחתיות, היוצרים מצב שבו בן המשפחה המטפל באדם שחולה חש מחויבות לטוב שלו. בחורה שאימה חולה במחלה כלשהי שמצריכה טיפולים עשויה לחשוב שהיא "חייבת" ואחראית לכך שיהיה לאימא שלה טוב. למה היא "חייבת"? האם היא באמת "חייבת"? מדוע לאנשים אחרים בעולם הסובלים אין לה מחויבות? מה ההבדל בעצם, אדם הוא אדם לא? יש פה מוטיב של בחירה, הבת בוחרת לדאוג לאם שדאגה לה במצבים שונים ובתקופות שונות בחיה. כדאי לזכור זאת. המחשבה ש"אני חייבת" יוצרת רגשות של תסכול, אשמה ואף תחושת כישלון שמה היא לא עושה "מספיק". הבת לא חתמה על חוזה מול האימא שהיא מחויבת לטוב שלה. מחשבה זו יוצרת מחשבה אחרת שלפיה "אני חייבת לעשות הכל כדי שלאימא יהיה טוב", מה שעשוי להוביל לעשיית יתר ואף לקיחת אחריות מהאם עצמה, והתייחסות אליה כאילו היא לא אחראית לטוב של עצמה. האם יש חוק כזה? הפתרון מול הטיה זו היא הגעה להבנה כי איננה באמת "חייבת" לעשות הכל כדי שיהיה לאימא טוב. היא רוצה שיהיה לה יותר טוב, היא רוצה שתרגיש טוב, ורוצה לפעול לטובת מטרה זו. אך אינה "חייבת". המילה חייבת יוצרת מחשבה שהיא גם "יכולה" לגרום לכך שבן המשפחה יחוש יותר טוב ויוצרת אשליה של שליטה במחלה. באופן כללי, מומלץ להוציא מילה זו (חייב \ ת) מלקסיקון המחשבות והאמונות.

אנו מעריכים בד"כ בצורה שגויה את הסבל של בן המשפחה. נחזור לאותה בחורה שדואגת לאימה. יתכן מצב שבו היא מעריכה את הסבל של אימה כגדול יותר ממה שהוא באמת, או כקטן יותר ממה שהוא באמת. האם אפשר באמת להעריך בצורה מדויקת את מידת הסבל של אדם אחר? מה נחשב כסבל? ושאלת השאלות - האם סבל הוא דבר רע? תמיד? בכל מצב, סיטואציה, עצמה? הערכת יתר בסבלה של האם יחד עם מחשבה שעליה להקל עליו עשויות להביא להזדהות יתר. ההמלצה היא בעצם לנסות לחשוב אחרת על הסבל שלה ולשאול את השאלות הבאות: איך אני יודעת שהיא סובלת? האם היא אכן סובלת במידה שאני מעריכה? איך מתבטא הסבל שלה? האם היא סיפרה לי על הסבל?

נניח שבן המשפחה אכן סובל במידה מסוימת, המחשבה שעובדת הסבל שלו היא רעה תוביל לתחושות שליליות גם. האם סבל הוא תמיד דבר נוראי? האם הוא נמשך לעד בכל שנייה ודקה? האם הוא נחווה בעצמה הכי גבוהה שיכולה להיות? האם יש רק סבל או עוד דברים ותחושות אחרות מלבד סבל? האם החיים אמורים להיות רק מאושרים ולא כרוכים בסבל? האם היו רגעי אושר ושמחה בחיים? אז למה רגעי קושי וסבל קשה לנו לקבל? לאנשים רבים קשה לקבל את העובדה שיש גם סבל בעולם. נסו לדמיין עולם מאושר בלבד שאנשים רק שמחים בו, איזה משמעות היו מקבלות תחושות של שמחה ואושר? האם הייתה להם את אותה משמעות? לעתים הפתרון הוא לקבל את העובדה שיש גם סבל בעולם ובאדם שקרוב אליך, לנסות לראות את עובדת הסבל כדבר לא רק רע, לנסות לחשוב האם יש תוצאות אחרות מלבד תוצאות שליליות.

ישנן מחשבות, אמונות והטיות חשיבה נוספות שגורמות לסבל של אדם המטפל ודואג לבן משפחתו הסובל ממחלה או נזקק לטיפולים כלשהם. לעתים אנו מעריכים את מידת השליטה וההשפעה שלנו כיותר גבוהה או נמוכה ממה שהיא באמת. שנית, אנו תולים את אושרנו באושרו של האדם האהוב או באושרם של אחרים. לבסוף, אנו תולים את האפשרות שלנו להמשיך לחיות ולתפקד בתפקודו ובחייו של האדם האהוב. להלן פירוט של הטיות אלו.

אנו נוטים לחשוב שיש לנו יותר שליטה ממה שבאמת ומכאן מאשימים את עצמנו. אנו חושבים שאם נפעל בצורה כזו או אחרת נמנע או נקל על הסבל, נרפא או נגרום לכך שבן המשפחה יחלים. האם זו האמת? בכל מצב? האם יש לך שליטה על הסבל של בן המשפחה, האם אתה יצרת את המחלה? אפשר להבין את הציפייה להקל ולהשפיע על הסבל של בן המשפחה, במידה זו או אחרת. אך החיידקים, התאים או כל גורם אחר בגוף של בן המשפחה אינם תחת שליטתך. בן המשפחה הדואג לחולה עשוי להאשים את עצמו שלא עשה מספיק כדי לגרום להחלמתו של החולה. אך יש המון גורמים המשפיעים על מצבו הבריאותי של מלבד פעולותיו של האדם הדואג לו.

לא לכל מחשבה אנו מודעים. יש כל כך הרבה מחשבות בראשנו שלרובן אנו כלל לא מודעים למען האמת. המחשבה ש"תחושת השמחה והאושר שלי תלויה בשמחה ובאושר של בן המשפחה" אמנם לא תמיד במודעות אך קיימת במצבים רבים. יש פה אמונה שהטוב שלי תלוי בגורמים אחרים. עם זאת, המחשבות הן שקובעות את רגשותיך, לא הסבל או האושר של אדם אחר. המחשבה שהאדם היקר לך סובל היא שגורמת לך לסבול. תחושה של אחריות כלפי האחר מביאה למחשבה שהטוב שלי תלוי בטוב של האחר. כך אם רע לבן זוג שלך יהיה רע גם לך ולהפך. האם גישה זו היא אכן אפקטיבית ומועילה להתמודדות עם מצב החולי? האם אכן אתה אדם המלוכד במוחך עם האדם האחר? האם אתה אכן מרגיש את הסבל בגלל סבלו של האחר או בגלל מחשבותיך על סבלו של האחר? אמת היא שבמצבים של קרבה משפחתית ואף בסוגים אחרים של קשרים ישנה תחושת מחויבות ואחריות. הגיוני שקשה לנו לראות את אהובנו סובל, אך יש גבול דק בין הדאגה לבן המשפחה לבין הזדהות יתר עם סבלו.

תלות בבן המשפחה - מחשבה שלא תוכלו לחיות בלי אותו אדם יקר. האם אכן כך הדבר? האם אכן הנך חסר אונים וישע ללא אותו אדם יקר? הפחד שמה הגרוע מכל יקרה ויקירנו ילך מאיתנו, מעיב על ההתמודדות עם מצב החולי. במצב זה, יש לבחון את המחשבות התולות את האפשרות שלנו להמשיך לחיות ללא אותו אדם אהוב. האם הוא מעיר אותך בבוקר, דואג להרים אותך למקום העבודה, האם הנך מוגבל פיזית ושכלית כך שאינך מסוגל לתפקד בצורה עצמאית? ונניח שכן, האם אין פתרונות אחרים במידה ואכן הגרוע מכל קורה? המחשבה ש"אני תלוי\ה" באותו באותו אדם עשויה להביא לחרדה, לה יש השפעה על התפקוד של בן המשפחה המטפל והדואג. בדומה לקושי לקבל את העובדה שיש גם סבל בעולם, ישנו קושי לקבל את העובדה שיש גם אבדן חיים בעולם. שבעולם נולדים ילדים, אך מתים אחרים. בעולם פרחים פורחים ואחרים קמלים, החיים נמשכים, לטוב ולרע. קבלה של עובדה זו אמורה להקל על ההתמודדות.
להתמודד עם מצב בריא אהבה הבדלה לא אוהבת את עצמי שמח הרגשת תסכול למה כל כך קשה סיטואציה התייחסות שמחה בחיים התמודדות להתמודד למה כל כך קשה משפחה סיטואציה סיטואציות קושי קשיים
מערכות יחסים, ניתוח סיטואציה, יצירת משיכה, רגש של דחייה, למה היא רוצה אותי? זיכרון נוסטלגי
מערכות יחסים, ניתוח סיטואציה, יצירת משיכה, רגש של דחייה, למה היא רוצה אותי? זיכרון נוסטלגי
... יחסים, ניתוח סיטואציה, יצירת משיכה, רגש של דחייה, למה היא רוצה אותי? זיכרון נוסטלגי מדוע מישהי נמשכת יותר כשחושבת שרוצים להיפרד ממנה? אליעד כהן מסביר מצב בו אדם יצא עם מישהי, והייתה ביניהם סיטואציה שיצרה אצלה רגש חזק של משיכה דווקא מתוך הרגשה של דחייה. המצב שתואר היה כזה שהבחור רצה לדבר איתה, והשיחה נתפסה בעיניה כשיחת פרידה, אך בסופו של דבר הפרידה לא התרחשה. למרות זאת, אותה בחורה נזכרה בסיטואציה שוב ושוב, ובכל פעם שנזכרה בכך, היא הרגישה משיכה חזקה אליו, והדבר אף גרם לה לשמחה ... דחייה, ולא בהכרח הרגשות כלפי האדם עצמו. בכך מדגיש אליעד כהן את העיקרון הפסיכולוגי החשוב שמסביר מדוע רגשות יכולים להתחזק דווקא מתוך סיטואציה של חוסר ודחייה. ההבנה של עיקרון זה יכולה לסייע לאנשים להבין טוב יותר את הדינמיקות ... לעשות עם מישהי שאני ארצה שיחה שנתפסה בעיניה כאילו אני הולך להיפרד ממנה. אליעד: אוקי. ש: בסוף לא נפרדנו ואז כל פעם כשהיא חשבה על הסיטואציה הזאתי שאני באתי להיפרד ממנה אז זה כאילו נורא הדליק אותה. אליעד: עוד פעם ש...? ש: ...
מודעות עצמית, ניתוח סיטואציה, ניתוח רגשי, ליהנות ממה שיש, ליהנות מכל דבר, למצוא את הטוב בכל דבר, שינוי רגשי, רגש משתנה, להיות מודע לעצמך, תהליך רגשי, שינוי רגשי
מודעות עצמית, ניתוח סיטואציה, ניתוח רגשי, ליהנות ממה שיש, ליהנות מכל דבר, למצוא את הטוב בכל דבר, שינוי רגשי, רגש משתנה, להיות מודע לעצמך, תהליך רגשי, שינוי רגשי
... עצמית, ניתוח סיטואציה , ניתוח רגשי, ליהנות ממה שיש, ליהנות מכל דבר, למצוא את הטוב בכל דבר, שינוי רגשי, רגש משתנה, להיות מודע לעצמך, תהליך רגשי, שינוי רגשי למה לפעמים הרצון שלנו לעשות ... הרגישה שהמטרה של ההרצאות היא להכריח אותה לפעול בצורה מסוימת, במקום לתת לה כלים שיעזרו לה להחליט בעצמה. אליעד מסביר שאם אדם מגיע לסיטואציה כשהוא ממוקד רק במטרה העיקרית שלו, שום דבר אחר לא אמור להפריע לו. בדוגמה זו, האישה היתה צריכה להגיע עם פוקוס על השאלה איך אני מקדמת את העסק שלי?, ואז היא היתה ... שבאמת רוצה להשיג מטרה מסוימת, כמו לקדם את העסק, לא צריך להיות מוטרד מהצורה שבה מוצגים לו הדברים, אלא להתרכז במה הוא יכול להפיק מהסיטואציה לעצמו, גם אם הדברים מוצגים לו בצורה שאינה נעימה או נוחה לו. מה הטעות הנפוצה של אנשים בתהליך למידה או ברכישת מוצרים? הטעות הקלאסית של אנשים, לפי אליעד, היא שהם ... שלהם, הם מאבדים מוטיבציה. אליעד ממליץ תמיד להפנות את הפוקוס פנימה: מה אני יכול לקחת מזה עבור עצמי? מה הערך שאני יכול למצוא בכל סיטואציה, בלי קשר לאיך הדברים מוצגים? אם הפוקוס יהיה פנימי וממוקד במה שאפשר להפיק, האדם תמיד יוכל להפיק ערך מכל דבר, גם כאשר הדברים לא נראים אידיאליים. איך להישאר ממוקד ...
ניתוח סיטואציה רגשית, מוכר שמתחרט על העסקה, ניהול משא ומתן, מוכר שחוזר בו, מוכר שרוצה לבטל את העסקה, ערך סנטימנטלי, רגשות אשמה, כעס עצמי, מרגיש אגואיסט, חרטה על עסקה, ביטול עסקה
ניתוח סיטואציה רגשית, מוכר שמתחרט על העסקה, ניהול משא ומתן, מוכר שחוזר בו, מוכר שרוצה לבטל את העסקה, ערך סנטימנטלי, רגשות אשמה, כעס עצמי, מרגיש אגואיסט, חרטה על עסקה, ביטול עסקה
... סיטואציה רגשית, מוכר שמתחרט על העסקה, ניהול משא ומתן, מוכר שחוזר בו, מוכר שרוצה לבטל את העסקה, ערך סנטימנטלי, רגשות אשמה, כעס עצמי, מרגיש אגואיסט, ... לאחר שמוכר מתחרט על עסקה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בסיטואציה רגשית שבה אדם מוכר פריט מסוים, אך לאחר זמן מה הוא מתחרט על כך ורוצה לבטל את העסקה. אליעד מנתח לעומק את הסיטואציה דרך דוגמה של ספסל עבודת יד ייחודי, שהקונה רכש אותו מהמוכרת במחיר מוסכם. בהמשך, המוכרת מתחרטת על המכירה בשל ערך סנטימנטלי עמוק שיש לה לפריט ... את הספסל בחזרה תמורת החזרת הכסף ששולם. אליעד מסביר שהסיטואציה מורכבת מכיוון שמעורבים בה שלושה אלמנטים עיקריים: הערך הכספי של העסקה עצמה. הערך הסנטימנטלי והרגשי של המוכרת כלפי הפריט שמכרה. התחושות של ... שמתחרט? אליעד כהן מבהיר שהגישה הנכונה ביותר לניהול הסיטואציה היא לנהל משא ומתן ברור ואותנטי, בלי לעורר תחושת אשם מיותרת. לדוגמה, הוא מסביר שאם המוכרת רוצה לבטל עסקה, הקונה יכול להציע לה להחזיר את הכסף ... ממחשבה שאולי הצד השני נפגע, אך הוא מציע להסתכל על הסיטואציה ממספר זוויות שונות כדי להקל על התחושה: לחשוב האם באמת נגרם נזק אמיתי לצד השני או שזהו סיפור רגשי מוגזם שמספרים לעצמנו. להבין שאם הסיטואציה הייתה הפוכה, הקונה עצמו אולי היה מבין שזה חלק מהחיים ולא היה דורש בחזרה את הפריט לאחר שמכר אותו. לבחון אם הרגשת האשמה נובעת מדימוי עצמי ... רציונליות על נזקים שלא באמת מתרחשים. לדוגמה, אליעד מביא סיטואציה מקבילה של מערכת יחסים זוגית, שבה אחד הצדדים זורק את השני, מתחרט לאחר חודש, ואז מבקש לחזור. הוא מסביר שבמערכת יחסים רגשית שכזו ברור לכולם ...
רצון מודחק שהוצף, איך עובד המנגנון הרגשי? הצפת רצון מודחק, איזה מצב יותר טוב? מי מרגיש יותר טוב? האחד באפריל, ה1 באפריל, יצא שכרו בהפסדו, יצא הפסדו בשכרו, ניתוח סיטואציה, פחד מודחק שהוצף, פחדים מודחקים בתת מודע
רצון מודחק שהוצף, איך עובד המנגנון הרגשי? הצפת רצון מודחק, איזה מצב יותר טוב? מי מרגיש יותר טוב? האחד באפריל, ה1 באפריל, יצא שכרו בהפסדו, יצא הפסדו בשכרו, ניתוח סיטואציה, פחד מודחק שהוצף, פחדים מודחקים בתת מודע
... איזה מצב יותר טוב? מי מרגיש יותר טוב? האחד באפריל, ה1 באפריל, יצא שכרו בהפסדו, יצא הפסדו בשכרו, ניתוח סיטואציה, פחד מודחק שהוצף, פחדים מודחקים בתת מודע מה קורה כאשר רצון מודחק עולה? ... שלנו? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק במנגנונים הרגשיים שמובילים לצמצום וחשיפה של רצונות מודחקים. הוא מתאר סיטואציה שבה אדם נתקל באירועים שמערערים את התפיסה הקודמת שלו וגורמים לו להרגיש ...
איך לשתול מחשבות בצורה מניפולטיבית? איך עושים שטיפת מוח? איך יוצרים שכנוע עצמי? איך ליצור אוטוסוגסטיה? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך?
... להשתמש בכל זה, כדי להשפיע על תת המודע של האדם? ועוד... והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה יוצר ומכניס את האדם השני לסיטואציה שלא נוחה לו, ושהדרך שלו להתמודד איתה, תהיה על ידי זה שהוא יחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ואסביר את המבנה הרעיוני של השיטה הזאת. והמבנה הוא כזה, נניח שברצונך לגרום לאדם כלשהו לחשוב ולהזדהות עם רעיון X. עכשיו, עליך ליצור אצל האדם השני סיטואציה, שבה תיווצר אצלו חוסר נעימות ותחושה לא נעימה, בגלל שהוא לא חושב עדיין את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ובאותה הסיטואציה, עליך להביא למודעות של האדם השני, את ההבנה שאם הוא יחשוב ויזדהה עם רעיון X, זה יגרום לו להרגיש הרבה יותר טוב עם אותה הסיטואציה. ואז, האדם שלא רוצה להרגיש רע, הוא בוחר להסכים ולהזדהות עם אותו רעיון X, כדי להשתמש ביתרונות היחסיים של אותו הרעיון, כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב באותה הסיטואציה. ובכך בעצם הרגלת את אותו האדם, לחשוב איך שאתה רוצה שהוא יחשוב. ובכך בעצם אתה גורם לאדם השני, גם לאהוב את הרעיון שאתה רוצה שהוא יזדהה איתו. כי מבחינתו, ההזדהות שלו עם אותו הרעיון, גרמה לו להרגיש יותר טוב. ובניסוח אחר: תיצור לאדם השני סיטואציה, שהיא תאלץ אותו להסכים עם רעיון כלשהו, כדי להתמודד עם אותה הסיטואציה . ובכך בעצם אתה גם גורם לאדם השני לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. אבל בנוסף, אתה גם יוצר אצלו התניה סמויה חיובית, שגורמת לו לאהוב את הרעיון שאתה רוצה שהוא יאהב. לדוגמה: נניח שאתה רוצה לגרום למישהו לאהוב אותך. לשם כך תיצור סיטואציה, שבה, הוא ירגיש רע. ושהדרך שלו להתמודד עם זה שהוא מרגיש רע, תהיה על ידי זה שהוא יסכים לאהוב אותך. דהיינו, סיטואציה , שבה המחשבה שלו שהוא אוהב אותך, תגרום לו להרגיש יותר וטוב ולהתמודד עם התחושה הרעה שהוא מרגיש באותה הסיטואציה. ואיך יודעים למצוא וליצור סיטואציה שכזו? תשובה: תשאל את עצמך, באיזה מקרים לדוגמה, אם האדם השני היה חושב את מה שאני רוצה שהוא יחשוב, באיזה מקרים החיים שלו היו יותר קלים והוא היה מרגיש יותר טוב. או במילים אחרות, באיזה סיטואציה הוא ירגיש פחות טוב, אם הוא לא יחשוב את מה שאני רוצה שהוא יחשוב. לדוגמה: אתה רוצה לגרום למישהו לאהוב אותך. תשאל את עצמך, באיזה סיטואציה אפשרית, ירגיש האדם השני יותר טוב, מעצם זה שהוא יאהב אותך והוא ירגיש יותר רע מכך שהוא לא אוהב אותך. וכאן לדוגמה תשובה אפשרית היא, מצב של נתינה ומאמץ. דהיינו, במצב ... את עצמו, שהוא אוהב אותך. כדי שחוויית הנתינה והמאמץ שלו עבורך, תהיה קלה יותר עבורו. ולכן, באפשרותך להכניס את האדם לסיטואציה, שבה הוא יעשה ויתאמץ במשהו עבורך. ותוך כדי שהוא עושה זאת, אפשר יותר בקלות לשתול לו את המחשבה ולחזק אצלו את המחשבה שאומרת שהוא אוהב אותך. כי בנקודה הזאת, הוא בעצם ... הנתינה והמאמץ שלו בשבילך. או לדוגמה נניח שברצונך לגרום למישהו לשנוא אדם אחר. אז שלב ראשון תשאל את עצמך, באיזה סיטואציה ירגיש אותו האדם רע, מכך שהוא אוהב את האדם האחר. או במילים אחרות, באיזה סיטואציה לדעתך, ירגיש אותו האדם יותר טוב, אם הוא יסכים לשנוא את האדם האחר. או במילים אחרות, באיזה סיטואציה, יהיה יותר אינטרס לאדם השני להסכים עם הרעיון שאתה רוצה שהוא יסכים איתו, משום שבאותה הסיטואציה ההסכמה שלו עם אותו הרעיון, תגרום לו להרגיש יותר טוב עם עצמו. וכאן לדוגמה יש את האפשרות הנגדית, שאומרת שאם תגרום למישהו לעשות רע לאדם אחר, בכך בעצם אתה משכנע אותו ... מודע, שהוא בעצם אוהב את האדם השני ככ, ושלכן הוא מתאמץ ככ למען האדם השני. והרעיון הוא, שעליך ליצור עבור האדם השני סיטואציה, שבה הוא ירגיש יותר בנוח להסכים עם מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. וזה בעצם ישחד אותו ויצור אצלו את האינטרס ואת הפיתוי, לחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ועוד אוסיף, ... ההפוכה. כי הוא ירגיש שנאה כלפי אותו הרעיון, מכך שהוא ירגיש שהוא תלוי באותו הרעיון. זא לפעמים האדם יכול להיות בסיטואציה, שבה אם הוא יסכים עם רעיון X, זה יגרום לו להרגיש יותר טוב. ומשום כך, הוא יתחיל לשנוא את אותו רעיון X. ולמה? כי הוא מרגיש את התלות הרגשית שלו באותו הרעיון. ויש ... שהוא יחשוב. ונשאלת השאלה, מתי האדם יתאהב ברעיון שמגן עליו ומתי האדם ישנא את הרעיון שמגן עליו? כי כאשר האדם נמצא בסיטואציה שבה ההזדהות שלו עם רעיון כלשהו, גורמת לו להרגיש יותר טוב, זה גם יכול לשחד את האדם להזדהות עם אותו הרעיון, וגם יכול להשניא עליו את הרעיון, שנותן לגיטימציה חיובית לסיטואציה שגורמת לו להרגיש רע. וגם לשנוא את הרעיון, משום שהוא בעצם מרגיש שהוא מוכרח לחשוב בצורה כלשהי, והאדם לא רוצה להרגיש שהוא מוכרח לחשוב בצורה כלשהי. אז מתי המחשבה ...
איך המוח חושב? איך המוח מנתח מידע? איך המוח מפרש? עובדות ופירושים, מחויב ואפשרי, מהות וצורה, ניתוח סיטואציה, ניתוח תהליכים, מה חושבים עליך? עובדה או פירוש, מהות או צורה
איך המוח חושב? איך המוח מנתח מידע? איך המוח מפרש? עובדות ופירושים, מחויב ואפשרי, מהות וצורה, ניתוח סיטואציה, ניתוח תהליכים, מה חושבים עליך? עובדה או פירוש, מהות או צורה
... המוח חושב? איך המוח מנתח מידע? איך המוח מפרש? עובדות ופירושים, מחויב ואפשרי, מהות וצורה, ניתוח סיטואציה , ניתוח תהליכים, מה חושבים עליך? עובדה או פירוש, מהות או צורה איך המוח מפרש מידע ומה ההבדל בין עובדות לפירושים? אליעד כהן מסביר איך המוח חושב ומנתח ...
איך לשכנע מישהו שאפשר להשתנות? איך לשכנע מישהו שהוא יכול להשתנות? איך לשכנע שאנשים משתנים? איך לעשות מניפולציה על מישהו? שיטת שכנוע, איך לשכנע מישהו שיש לו בחירה חופשית? גנטיקה, רצון חופשי
איך לשכנע מישהו שאפשר להשתנות? איך לשכנע מישהו שהוא יכול להשתנות? איך לשכנע שאנשים משתנים? איך לעשות מניפולציה על מישהו? שיטת שכנוע, איך לשכנע מישהו שיש לו בחירה חופשית? גנטיקה, רצון חופשי
... סיבות עיקריות: הם מאמינים שזו האמת. הם מרגישים טוב להאמין בכך. לכן, אם ברצוננו לשנות אמונה זו, עלינו לגרום לאדם להרגיש רע עם המחשבה הזו. כלומר, עלינו ליצור סיטואציה שבה האדם יפגע מהאמונה שהוא לא יכול להשתנות, וכך יבחר להחליף אותה באמונה חדשה שמועילה לו ... לא נכון, אנשים יכולים להשתנות! ואז תהיה לו מוטיבציה לחשוב שגם הוא עצמו יכול להשתנות. אליעד מדגים זאת בצורה הבאה: אדם אומר שאין בחירה חופשית, אז נותנים לו סיטואציה שתגרום לו להעדיף להאמין שיש בחירה חופשית. לדוגמה, אומרים לו: אתה חייב לקבל את המצב כמו ... השיטה פועלת לגבי אמונות שליליות נוספות? העיקרון הזה יכול לפעול גם לגבי אמונות אחרות. אליעד מציע למצוא מצבים בהם האדם רוצה להאמין במשהו חיובי, ואז להציג בפניו סיטואציה שלילית הנובעת מהאמונה השלילית שלו. כך הוא ירצה באופן טבעי לאמץ את האמונה החיובית יותר, ... אליעד היא לגרום לאדם להרגיש רע מהמחשבה שהוא לא יכול להשתנות. אם הוא ירגיש רע מהמחשבה הזו, הוא עשוי להתחיל להאמין שהוא כן יכול להשתנות. לשם כך, יש צורך ליצור סיטואציה שבה הוא יחשוב שהאמונה הזאת לא מועילה לו. לדוגמה, אם אדם אומר אנשים לא יכולים להשתנות, ... על מצבים בהם אנשים כן שינו את עצמם ולהראות לו שגם הוא יכול להשתנות. כיצד לגרום למישהו להאמין בבחירה חופשית? אם אדם אומר שאין לו בחירה חופשית, ניתן ליצור סיטואציה בה הוא יעדיף לחשוב שיש לו בחירה חופשית. למשל, אם מישהו אומר שאין לו שליטה על משהו ... יכול להשתנות אז אנחנו בכלל נעשה סיפור אחר לגמרי נגיד לו אתה יכול להשתנות כי אנשים יכולים להשתנות, עכשיו איך נגרום לו לחשוב שאנשים יכולים להשתנות ניצור לו במוח סיטואציה שבה אם הוא יחשוב שאנשים לא יכולים להשתנות זה יעשה לו רע. לדוגמה הוא נגיד נוסע בכביש ויש ... לו לא הם לא יכולים הם נולדו ככה זאת הגנטיקה, אין דבר כזה גנטיקה הם יכולים להשתנות, אנשים יכולים להשתנות נכון גם אתה יכול להשתנות. זאת אומרת אנחנו ניצור לו סיטואציה שבה הוא ירגיש רע מזה שהוא חושב שאנשים לא יכולים להשתנות ואז זה יגרום לו לרצות לחשוב שהם יכולים להשתנות ואז זה ישכנע אותו שגם הוא יכול להשתנות או במילים אחרות בן אדם שאומר אין לי בחירה חופשית נביא לו סיטואציה שבה הוא יעדיף לחשוב שיש בחירה חופשית, נביא משהו נגד רצונו ונגיד לו אדוני אין בחירה ... בחירה חופשית הוא יגיד לא יש בחירה חופשית, נכון גם לך יש. למה כי בן אדם חושב את מה שהוא חושב כי הוא חושב שזה טוב וכי הוא חושב שזאת האמת ולכן אם אנחנו ניצור לו סיטואציה שהוא חושב שזה יעשה לו רע לחשוב את זה אז הוא לא יחשוב את זה ואז זה יגדיל את הסיכוי שהוא ...
טעויות של NLP, טעויות של שכנוע, טעויות של מכירות, איך ללמוד NLP? איך ללמוד לשכנע? ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד NLP? איפה ללמוד מכירות? איפה ללמוד שכנוע? איך ללמוד נכון? לימוד NLP
טעויות של NLP, טעויות של שכנוע, טעויות של מכירות, איך ללמוד NLP? איך ללמוד לשכנע? ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד NLP? איפה ללמוד מכירות? איפה ללמוד שכנוע? איך ללמוד נכון? לימוד NLP
... כל פעולה היא הדרך להצלחה, כי רק כך אפשר לדייק את השיטה ולהתאים אותה לכל סיטואציה. האם כל שיטה נכונה תמיד? לא כל שיטה נכונה תמיד. במכירות ובשכנוע יש המון שיטות נכונות, אך הן תלויות בסיטואציה. הבנת החוקים הפנימיים שמניעים את התהליך היא המפתח להצלחה. אם אתה מבין את החוקים, תוכל להתאים את עצמך לכל סיטואציה ולספק את התוצאה הרצויה. איך להימנע ... הזו. אם לא נבין את החוקיות שמניעה את תהליך המכירה, נתקשה להתאים את השיטה לכל סיטואציה. איך ללמוד את השיטה ההפוכה? כחלק ... כל פעולה היא הדרך להצלחה, כי רק ככה תוכל לדייק את השיטה ולהתאים אותה לכל סיטואציה. האם כל שיטה נכונה תמיד? במכירות ובשכנוע יש הרבה שיטות נכונות, אך הן תלויות בסיטואציה. לכן, חשוב להבין את החוקים הפנימיים שמניעים את התהליך. אם אתה מבין את החוקים, תוכל להתאים את עצמך לכל סיטואציה ולספק את התוצאה הרצויה. יש ללמוד כל ... אצליח לשכנע את הבן אדם או לא. עכשיו כפי שאמרתי למה זה טוב כדי לדעת לזהות את הסיטואציה המתאימה כדי באמת להבין שכנוע, באמת ... דרך אחת נכונה לתת אגרוף? תשובה כן יש דרך אחת נכונה לתת אגרוף אבל זה תלוי בסיטואציה ספציפית זה תלוי במאה פרמטרים נוספים, במילים אחרות אין דרך אחת נכונה לתת אגרוף זה תלוי בסיטואציה. עכשיו הטיפש מה עושה? איך אמרו לך ... ללמוד צריך להשלים את ההשכלה עד שתגיע לחוק שהוא ב - 100% מהמקרים נכון וכל סיטואציה היא מקרה לגופו. אותו דבר בנושא של ... אומר בוא נבין מה ההיגיון של זה ואז תמיד נוכל להצליח כי נוכל להתאים את עצמנו לסיטואציה. בקיצור בשורה התחתונה אל תהיו פתאים ...
האם יש לי פיצול אישיות? סכיזופרניה, איך לזהות פיצול אישיות? הפרעת פיצול אישיות, הפרעת אישיות גבולית, מה זה פיצול אישיות? אני לא מזהה את עצמי, תחושת ניתוק, הפרעת דה פרסונליזציה, אני לא מכיר את עצמי
האם יש לי פיצול אישיות? סכיזופרניה, איך לזהות פיצול אישיות? הפרעת פיצול אישיות, הפרעת אישיות גבולית, מה זה פיצול אישיות? אני לא מזהה את עצמי, תחושת ניתוק, הפרעת דה פרסונליזציה, אני לא מכיר את עצמי
... עשוי להבחין בכך שכאשר מתרחשת סיטואציה מסוימת הוא מגיב פעם אחת בדרך מסוימת, ובסיטואציה זהה הוא מגיב אחרת לגמרי. הדבר מבלבל אותו כי הוא לא מבין למה הוא מגיב בשתי דרכים שונות לאותו מצב בדיוק. כאשר אין לו הסבר הגיוני ... התנהגות מסוימת כאשר קוראת איזו סיטואציה מסוימת ויש לו התנהגות אחרת כאשר קוראת אותה סיטואציה. אליעד: רגע נכון אז קודם כל תשובה ראשונה שאמרת אמרת נניח שבן אדם קוראת לו סיטואציה אוקי והוא מתנהל בצורה אחת ופתאום הוא מתנהל זה יכול לגרום לו לחשוב שיש לו פיצול אישיות נכון, יפה אבל מה האמת זה נכון מה שאמרת ... תתרכז במה זה תלוי אם בן אדם יש לו סיטואציה והוא מגיב בצורה אחת ואחר כך יש לו את אותה הסיטואציה בדיוק והוא מגיב בצורה אחרת האם בן אדם כזה יחשוב שיש לו פיצול אישיות או לא במה זה תלוי בהנחה שהוא מכיר את המושג פיצול אישיות במה ... היא באה היא מופיעה למצב מסוים לסיטואציה מסוימת עושה את השעון שלה והולכת חזרה לנבכי התת מודע עד לפעם הבאה שתהיה עוד פעם סיטואציה כאילו אין מקום בכלל לשאלה על האש על היד. אליעד: מה שאמרת עכשיו זה נכון ולכן זה לא פיצול אישיות למה כי גם אותו בן אדם תוך כדי ...
איך להפוך מידידה לחברה? אימון לזוגיות, איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? אמנות הפיתוי, זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה
איך להפוך מידידה לחברה? אימון לזוגיות, איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך להתחיל עם בחורה? אמנות הפיתוי, זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה
... זוגיות, איך לשכנע בחורה? להיות יותר מידידה איך להפוך מידידה לחברה? איך לגרום לבחורה לרצות אותך? אליעד מתחיל את השיחה עם שאלת סיטואציה על מנת להבין את הדינמיקה בין שני אנשים במערכת יחסים. במהלך השיחה, אחד הצדדים משתף את אליעד בסיפור של קשר עם בחורה שהיה בעיקר וירטואלי אך כולל גם שיחות אינטנסיביות בטלפון ובסופו ... יש לו סיבה למה הוא שאל. בכל מקרה אם אתה תהיה יותר חכם. ש: זה לא כזה זה, זה כל אחד כמעט. אליעד: לא משנה, עכשיו הבנו גם על איזה סיטואציה , עכשיו זה כאילו הייתה שאלה כללית ואחר כך הוא שאל שאלה פרטית. עכשיו תראה אתה יכול אמרנו אפשרות א לבדוק למה היא לא רוצה להתאים את עצמך אליה, אפשרות שניה לבדוק למה היא לא רוצה ... אולי לא מניפולציה לא משנה, עושה איזה סוג של פעולה מסוימת. אליעד: מולה איך אתה עושה את זה? ש: לא משנה מול. אליעד: לא אבל תביא לי סיטואציה אתה אמרת שאתה רוצה דוגמה, אמרת שאתה רוצה דוגמה? ש: כן. אליעד: דוגמה, צריך סיטואציה. ש: אוקי סיטואציה, אני רוצה עכשיו שהבוס שלי, יגיד אני יודע מה, לא יציק לי יותר. אליעד: אוקי אתה אומר לא רוצה לבדוק למה הוא מציק לי, רוצה שהוא לא יציק לי. ש: כן. אליעד: אוקי בא נעשה את זה יותר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיטואציה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיטואציה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיטואציה, איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מאמן אישי בסקייפ, פסיכותרפיה הוליסטית בנושא סיטואציה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 13:55:44 - wesi4