ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבת עצמו ✔אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 1 ✔יש אנשים שטוענים שהרצון שלהם לא מחויב, והם נותנים דוגמה שהיום הם רוצים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 1
יש אנשים שטוענים שהרצון שלהם לא מחויב, והם נותנים דוגמה שהיום הם רוצים בחורה \ עבודה שעד לפני כמה שבועות הם לא רצו, אז כיצד באמת ייתכן שהרצון שלהם מחויב?

והתשובה היא די פשוטה, כשהאדם רוצה את הבחורה, הוא לא באמת רוצה את הצורה הסופית, אלא רצון פנימי יותר שגם אותו הוא רוצה בגלל רצון פנימי יותר וכו'

ואת מה שהוא באמת רוצה כרגע דרך הבחורה, הוא רצה גם לפני שהוא הכיר את הבחורה

ואין שום דבר שמחייב אותך לרצות את הבחורה הזו ולא אחרת, כי הדבר שאתה רוצה באמת, נמצא בתוך כל הבחורות \ דברים בעולם שהם רק השתקפויות שונות שלו

לכן בשכל הפנימי יותר, ששם כבר אין הבדל בין מה שאתה באמת רוצה, לבין הרצון הסופי (הבחורה) ולכן מצד האמת גם תמיד רצית את הבחורה...


לכאורה אפשר לומר, שמה שמחייב את העשייה של האדם זה רצונו, כי אין אדם יכול להתנגד לרצונו אלא אם כן יש לו רצון פנימי יותר, שבעזרתו הוא מתנגד לרצונו.

אבל עדיין, נשאלת השאלה, מה מחייב את הרצון להיות כפי מה שהוא כרגע? והשאלה הזו היא לבוש של שאלות רבות בעולם, כגון "למה נברא העולם ובצורה הזו"?

ובשכל שבו הסיבה והתוצאה נפרדים זה מזה, על כל תשובה שלא ניתן, תמיד תהיה עוד שאלה.


הפלא הגדול הוא, שלמרות שהכל מחויב באותה המידה ממש, האדם תמיד חווה שיש גם אפשרות הפוכה, וזה מה שמאפשר את קיומו...


כשהאדם שואל "למה קורה דווקא ככה ולא אחרת?" עליו להתבונן היטב בשאלה, כי המילה "דווקא" היא בעצם תחליף למילה "מחויב / חייב", ואם האדם יגיד את המשפט שוב "למה קורה המחויב ככה ולא אחרת"? הוא יבין שבעצם אין שאלה, כי מחויב פירושו משהו שלא יכול לא לקרות.

כלומר אם אתה חושב שהדבר שקרה היה חייב לקרות זה אומר שאין שאלה, כי ככה זה ולא יכול להיות אחרת, ואם נדמה לך שהדבר הוא אפשרי ושהוא קרה ללא כל סיבה שקדמה שהכריחה אותו, זה גם אומר שמה שחייב אותו זה - שום דבר, דהיינו שהוא סיבת עצמו, כלומר מחויב.


לאדם נדמה שהוא קיים כישות עצמאית, ולכן יש לו שאלות מאד "קשות" כמו האם יש חיים אחרי המוות וכו', אבל אם האדם יגלה שכבר כרגע, הקיום שלו ורצונו העצמי, הם רק ביטוי של משהו גדול יותר, ושהוא כבר כרגע לא קיים ממש, בדיוק כפי כמה שהוא קיים, אז כל החכמות שלו יתבטלו כלא היו...


האדם לא יכול להכיל בתוכו מחויב אובייקטיבי, דהיינו להיות בטוח באחד מהצדדים ב100%, מהי מהותה של חוסר היכולת הזו? מגבלת השכל, ששם לכל אפשרות יש את האפשרות ההפוכה לה.

ומה זה בעצם אומר? שאין שום אפשרות להכיל מחויב, אבל רגע, אולי כן יש אפשרות? הרי גם למשפט הזה יש הפך, אבל זה בדיוק העניין שבגלל שאין שום אפשרות, אז גם את זה שאין שום אפשרות אתה לא מבין ב100%.

דהיינו שאף על פי שהבנת שאין אפשרות, לא הבנת שאין אפשרות. כלומר, למרות שהבנת שאין שום אפשרות להשיג את זה, אתה עדיין רוצה את זה, או במילים אחרות - מתוך חוסר היכולת להכיל את ההפכים, הכלת אותם.


כשאתה מרגיש שאתה רוצה לעשות משהו, ואתה אומר לעצמך את צמד המילים "קשה לי", אז תשאל את עצמך - "האם רק קשה לי"? אם כן, אין שאלה, רק קשה, אין אפילו טיפת מקום לחשוב ש - קל, אז אל תעשה

ואם קשה עד רמה מסוימת, זה אומר שיש מקום פנוי ל"פחות קשה" בתוכך, אז תפעל כפי כמה שאתה חושב שלא קשה, ותפסיק להתלונן על החלק שחושב שקשה...


שיחה שמבהירה כמה אנשים מניפולטיבים שמשקרים את עצמם

דני: רע לי, איבדתי את הארנק

יוסי: זאת עובדה או שזה בר שינוי?

דני: זו עובדה.

יוסי: אז מה השאלה? עובדה= אי אפשר לשנות אותה. אתה מתכוון לומר שאתה עצוב מכך שאין לך את הארנק כרגע, לא קשור לעבר.

דני: כן, אני עצוב מזה שהוא איננו כרגע.

יוסי: אז לך תחפש אותו..

דני: חיפשתי ולא מצאתי

יוסי: אז תחפש עוד..

דני: אי אפשר לכן רע לי

יוסי: אם רע לך זה אומר שאתה חושב שיש אפשרות ושלא עשית הכל, כי אם אתה בטוח שעשית הכל למה רע לך? רע נוצר רק כאשר יש רצון לשנות שהוא נוצר בעקבות מחשבה שאפשר לשנות. אתה בטוח שאיבדת את הארנק ושאי אפשר למצוא אותו, ככה שאת אותו ארנק ספציפי אתה לא יכול לרצות, אז מה השאלה?

דני: אני רוצה ארנק וכסף חדשים

יוסי: אז לך תעבוד

דני: אני לא מסוגל להשתחרר מהמחשבה שיכולתי לא לצאת אותו יום

יוסי: כשאתה אומר את זה, האם אתה מסוגל לדמיין את זה עם אותה מערכת שיקולים שהייתה לך אז כשיצאת או שזה בדיעבד? ואם זה עם אותה מערכת שיקולים כיצד אתה בטוח שיצאת? ואם אתה מסוגל לדמיין את עצמך לא יוצא עם אתה מערכת שיקולים, כלומר שהשיקולים לא מחייבים אותך, זה אומר שהייתה לך בחירה חופשית וזה אומר שאתה אשם במצבך

דני: ואולי מישהו שלט בי?

יוסי: אם אין לך בחירה גם אין שאלה

דני: טוב אז אני עצוב מכך שאני זוכר את עצמי עם ארנק וכרגע אני בלי

יוסי: נו וכמו שאתה זוכר שעובדה שפעם הייתה לך ארנק, ככה אתה גם בטוח שזו עובדה שאיבדת אותו, ושזו עובדה שאי אפשר לשנות עובדות נכון?

דני: נכון

יוסי: אז מה השאלה?

דני אין שאלה...

לסיכום אין האדם סובל אלא אם הוא משקר במשהו...


יש חכמולוגים, שכאשר אתה אומר להם שאין הבדל בין יש לאין, אומרים לך "יש הבדל" ובכך הם חושבים שהם סתרו את האין הבדל.

אבל האמת היא, שגם אם האמת היא שיש הבדל בין יש לאין, זה בעצם אומר שאין הבדל.

ולמה? כי אם באמת יש הבדל, אז האפשרות של ה - אין הבדל נעלמת, וכשאתה אומר "יש הבדל" אתה בעצם לא מסוגל להבין מה אמרת, דהיינו שהיש כבר לא נפרד מהאין.

ומה שעוד צריך לזכור שגם ה"יש הבדל" וגם ה"אין הבדל" אלו שתי אפשרויות שאותן מקיפה / מכילה מסגרת גדולה יותר ששם אין את ההבדל בין הצורות "יש" ו"אין", כלומר שהיש והאין עשויים מדבר שאין בו יש או אין.

וגם אם את היש והאין מהווה מהות שיש בה יש ואין שאותה מהווה עוד מהות שיש בה יש ואין עד אינסוף, אז נשאל - ומה מהווה את אינסוף הצורות שיש בהן הפרדה בין יש לאין?

אם התשובה היא שאין לתהליך הזה סוף, זה בעצם אומר ששום דבר לא מהווה אותו ושאין לו נקודת התחלה ואז הגענו להבנה שמה שמהווה את הכל זה ה"כלום" שהוא חסר את הנפרדות בין היש לאין, ואם התשובה היא ששום דבר לא מהווה את התהליך ושזה כביכול הסוף, זה כמו להגיד שהשום דבר מהווה את התהליך ושוב אם כך - הכל אחד.


זה לא משנה. העיקר שתלך לכיוון אחד עד הסוף. לך עם הרצון שלך=שזה אומר שמשנים לך כל מיני דברים, אבל כל פעם שתעלה בך מחשבה "אולי זה לא משנה" תקרא לה שקרנית ותגיד שאין כזו אפשרות, ושזה מחויב שזה משנה ושצריך לעשות שינויים, עד שבסוף לא תבין בכלל מה זה אומר שזה לא משנה, כי זה רק משנה, גם אז לא תהיה לך שום שאלה, כי אין אפשרות שלא ישנה.


מה שעושים מטפלים / פסיכולוגים, זה בעצם להעביר אותך מכלא אחד לכלא אחר, קודם שבאת אליהם נאחזת בדבר אחד, ועכשיו הם נותנים לך פתרון שהוא כולו בעיה והיאחזות חדשה.

משל למה הדבר דומה? לאדם שנמצא בכלא והוא חושב האם לסדר אותו ככה או אחרת, במקום לחשוב איך לצאת ממנו, או שנדמה לו שאם הוא רק יעבור לתא באגף השמאלי של הכלא, הכל יהיה טוב...


מי שחושב / מדמיין / הוזה שיש לו בחירה חופשית, שינסה בפעם הבאה שיקרה לו דבר שאותו הוא מחשיב כרע, פשוט לרצות אותו וחסל סדר שאלות.


אין באמת ה"עולם הזה", יש או גן עדן או גיהינום, ומי שמחכה להגיע לגן עדן, הרי שהוא בגיהינום.


הטיפשים, חושבים שה"משיח" זה מישהו שיעשה פעולות בעולם הגשמי, הם לא קולטים ש"משיח" פירושו קבלת שכל, שבאמצעותו תוכל להרגיש את גן העדן כבר כאן בעולם הזה...


אם כששואלים אותך למה אתה רוצה משהו, אתה עונה "כי...", אתה בעצם מסביר מה באמת אתה רוצה, דהיינו שאתה רוצה את ה"כי...", לא את המשהו.


שיחה:

היא: פגעת בי

הוא: לא יכולתי לעשות אחרת מה את רוצה?

היא: כן יכולת! היית לך בחירה.

הוא - לא נכון. אם יכולתי לבחור אז למה לדעתך בחרתי דווקא בלפגוע בך?

היא: לא יודעת!! תגיד לי אתה

הוא: אם את לא יודעת איך את יודעת שזה מבחירה שלי? ואם את חושבת שאני יכול להגיד לך, אז את חושבת שאני משקר, על סמך מה? אם את לא יכולה לעלות בדעתך סיבה אחת, אז איך את יודעת שיש כזו?

היא: טוב, זה בגלל הטיפשות שלך!!!

הוא: האם הטיפשות שלי מחייבת אותי לפגוע בך?

היא: כן

הוא: אז מה את רוצה?

היא: שתהיה חכם יותר ולא תפגע בו

הוא: אז הטיפשות לא מחויבת?

היא: לא!!

הוא: אם הטיפשות לא מחויבת איך יכול להיות שהביטויים שלה מחויבים?

היא: ככה זה פשוט תהיה חכם!

הוא: ואם אהיה חכם זה מחויב שלא אפגע בך?

היא: כן!!

הוא: את מבינה שלומר שלהיות חכם= לא לפגוע, זה כמו לומר לא לפגוע = לא לפגוע, כי מי החליט שאדם חכם לא פוגע? אבל אין בעיה, אני אהיה חכם שלא פוגע.

היא: יופי. אבל אני עדיין פגועה

הוא: את חושבת שיכולתי לשלוט בטיפשות שלי ולהפוך אותה לחכמה?

היא: לא!! אתה הרי טיפש.

הוא: אז רואה שאני לא אשם? לא שלטתי בזה.

היא: טוב נו, כן שלטת בזה!!!

הוא: רואה, אז אני כן חכם, וזה אומר שחכם כן יכול לפגוע...

היא: טוב אתה צודק. שנשלים?


אם אלוהים היה רוצה שתתקרב אליו, הוא מלכתחילה היה משאיר אותך באחדות איתו, עצם זה שהוא הרחיק אותך ממנו ונתן לך שכל שלא יכול להבין את האינסוף, מוכיח שהוא בעצם רוצה שתישאר רחוק ממנו.


פעמים רבות כשהאדם חש ברע, הוא הולך לפסיכולוג כדי שזה יגרום לו להרגיש טוב.

אחת הטכניקות של הפסיכולוג לשפר את מצב הרוח של המטופל, היא לבקש ממנו להסתכל על חצי הכוס המלאה, הוא אומר לו - "קח דף ותרשום את כל הסיבות שגורמות לך להרגיש טוב".

אבל מה האדם לא קולט? שכל אותן סיבות שבגללן טוב לו, אלו בדיוק אותן הסיבות שבגללן רע לו, כי ככל שהטוב שלו בחיים יותר תלוי בסיבות כלשהן, ככה הוא חווה את עצמו כמוגבל וככה הוא יותר מפחד לאבד את הטוב הזה.

אז להבא שמישהו מחפש את הסיבה שבגללה יש לו חרדות, שירשום לעצמו את כל מה שגורם לו להרגיש טוב.


הרבה אנשים טוענים שיש סיבה ראשונה ושהסיבה הראשונה נקראת אלוהים. אבל נשאל - אותה ישות שהיא הבסיס של הכל, איפה היא נמצאת?

אם היא נמצאת במימד אחר כלשהו, אז אז היא לא הסיבה הראשונה, כי היא לא הסיבה של המימד שבו היא נמצאת ואם היא היא יצרה גם את המימד שבו היא נמצאת, אז שוב נשאל - איפה היא הייתה לפני שיצרה את המימד?


חשיבה תכלית - מהי חשיבה תכלית ומדוע היא מגדילה את הטוב בחיים של האדם?

חשיבה תכלית=תמיד לראות את התכלית של כל דבר.

להרגיש טוב=כאשר רצונו של האדם מתמלא.

היתרון של חשיבה תכליתית היא שהיא מגדילה את כמות האופציות של האדם למלא את רצונו ולהרגיש טוב. כאשר האדם מרוכז בדבר ולא בתכלית שלו, הוא תולה את הטוב שלו בצורה חיצונית כלשהיא ומצמם את כמות האפשרויות שלו להרגיש טוב.

אם לדוגמה האדם מרוכז בלרצות לאכול סטייק במקום בתכלית שלו שהיא הרצון להיות שבע, אזי כמות האפשרויות של האדם למלא את רצונו היא אחת ביחס לכמות האפשרויות של האדם שיש לו כאשר הוא מרוכז בתכלית ויש לו הרבה יותר אפשרויות למלא את רצונו.

נמצא - חשיבה תכלית, מגדילה את הסיכוי של האדם למלא את רצונו ולהרגיש טוב.


אמונה בקב"ה - מהי אמונה אמיתית בקב"ה?

והעניין הוא שיש שני סוגי שקרים. והראשון הוא שהכל לטובה. שכל מה שקורה קורה בשביל שבסוף יהיה טוב. וזה שקר משתי סיבות. אחד זה לא מעלים את קיומו של הרע ושתיים מי אמר שהכל לטובה? ואם בסוף יהיה טוב אז מי קובע מתי זה הסוף והאם בכלל יש סוף? הרי גם אחרי הסוף יש עוד המשך אז אולי הכל לרעה דווקא?

והשקר השני הוא שאין דבר כזה רע אלא רק טוב. ולמה זה שקר? ראשית כי כאשר יש רק טוב אז חסר את הרע ומצד האמת גם ברע יש משהו טוב שאותו אין בטוב. ולכן מצב של רק טוב הוא רע בדיוק בגלל שאין בו רע.

ומה האמת?

האמת היא שהדברים הרעים הם רעים והטובים טובים. אלא שיש פרספקטיבה שדרכה אין הבדל בין טוב לרע.

דהיינו שהטוב כטוב והרע כרע שניהם טובים / רעים באותה מידה.

ונשאלת השאלה איך יכול להיות שהרע הוא רע והטוב הוא טוב ובכלל שניהם טובים באותה מידה? הרי טוב מעצם היותו טוב ביחס לרע הוא יותר טוב מהרע.

אלא שיש אמת. והאמת היא שהכל אחד. וזה שהטוב טוב יותר מהרע זה נכון אבל אף על פי כן שניהם אחד. כי אין הבדל בין להבדיל בין טוב לרע לבין לא להבדיל בין טוב לרע...
תהליך להסתכל על חצי הכוס המלאה הבדלה אובייקטיבי להבדיל בין טוב לרע מה אתה רוצה מטפלים רע לי לפגוע אין הבדל בין טוב לרע לרצות לאכול אימון אימון אישי אימון אישי לחיים אימונים הצלחה הצלחה בחיים חיים טובים להצליח להצליח בחיים להתאמן תובנות תובנות לחיים
תכלית המציאות / סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית?
... המציאות סיבתיות - האם כל דבר הוא סיבת עצמו? האם יש תכלית אחת נצחית? כפי שהובהר במקומות אחרים, אם נאמר שלכל דבר יש סיבה, זה מוביל לכך, שכל דבר, הוא עצמו סיבת עצמו. כי אם דבר אחד, הוא סיבת דבר אחר והוא סיבת תוצאה אחרת שנפרדת ממנו, אז יש לשאול, מהי ... ולמה בכלל התהליך קיים, במקום שהתוצאה תושג מיד, בלי התהליך שמוביל אליה. ובסופו של דבר, כאשר לכל דבר יש סיבה, אז כל דבר הוא סיבת עצמו. וגם אם נאמר שלשום דבר אין סיבה כלל, גם זה אומר, שכל דבר הוא לא קשור לשום דבר אחר. דהיינו, שכל דבר הוא סיבת עצמו. ובשורשו, הסיבתיות והאקראיות, אלו צורות שונות של אותו הדבר ממש, והכל אחד וכולי. וכאן נבאר, מדוע לא יכול להיות, שכל דבר הוא סיבת עצמו. משום, שלומר שהדבר הוא סיבת עצמו, פירושו הוא, שאין שום תכלית אחרת, מלבד הדבר עצמו. כי יש אפשרות להסתכל ולומר, שלכל המציאות כולה יש תכלית אחת, וכל הסיבות מובילות אליה. וכאשר אנחנו אומרים שכל דבר הוא סיבת עצמו, זה בעצם אומר, ששום דבר, לא מוביל אל איזו תכלית רחוקה כלשהי, אלא כל דבר מוביל אל תכלית ... כי אם זאת הייתה התכלית באמת, היא לא הייתה משתנה. ואם היא משתנה, אז זה אומר שהיא לא התכלית האמיתית. וכאשר אומרים שהדבר הוא סיבת עצמו, פירושו, שהוא עצמו התכלית הסופית. אבל, אם הוא עצמו התכלית הסופית, אז כיצד הוא משתנה? ...
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
אחדות הסיבה ותוצאה אצל אלוהים, לפני ואחרי הבריאה, סיבה ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו
... ותוצאה הם אחד, כל דבר הוא סיבת עצמו מה המשמעות של אחדות הסיבה והתוצאה אצל אלוהים? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג בהרצאה הוא שאצל אלוהים הסיבה והתוצאה הם אחד, כלומר, אין הבדל בין הסיבה שבגללה ... שכל דבר שקיים, קיים כסיבת עצמו . כיצד השכל מבטא את אחדות הסיבה והתוצאה? אליעד מסביר שהשכל הוא דוגמה טובה להבנת הקונספט של אחדות הסיבה והתוצאה. כל שכל הוא מצד אחד הקדמה - סיבה, ומצד שני גם ... שהוביל אליו, והוא גם סיבת עצמו בכך שהוא מאפשר ומוביל להבנת דברים נוספים. לכן, השכל הוא דוגמה מוחשית לדבר שהוא גם הסיבה וגם התוצאה. בכך הוא מדגים את אחדות הסיבה והתוצאה שמתקיימת בשורשו של ... כל דבר שקיים הוא בו זמנית סיבת עצמו ותוצאת עצמו. מה משמעות הטענה שכל דבר הוא סיבת עצמו? הטענה שכל דבר הוא סיבת עצמו פירושה שאין באמת הבדל בין הגורם לבין מה שנגרם ממנו. אין לפני ואין אחרי באופן מהותי, מכיוון שהדבר שמוביל להיווצרות של משהו הוא גם הדבר עצמו. המסקנה שאליה ... שכל מה שקורה הוא למעשה סיבת עצמו, שאין הפרדה בין מה שהביא לדבר לבין הדבר עצמו, הוא יכול להתקרב להבנה שכל מה שקיים הוא אחד, ובכך לחוות תחושה עמוקה יותר של אחדות ושלמות. מהי אחדות הסיבה והתוצאה? האם כל דבר הוא סיבת עצמו? מה משמעות הסיבה והתוצאה באלוהות? האם יש הבדל בין לפני הבריאה לאחריה? מה הקשר בין שכל, סיבה ותוצאה? ...
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
סיבתיות, סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית
... סיבה ותוצאה, כל דבר הוא סיבת עצמו, חוויית הזמן, זיכרון אנושי, חוויה סובייקטיבית האם קיימת המשכיות בזמן או שכל רגע עומד בפני עצמו? אליעד כהן מסביר כי קיימות כמה דרכים שונות להבנת ...
קארמה, חוק הסיבה והתוצאה, שכר ועונש, סיבה ותוצאה, סיבתיות, סמסרה, כל דבר הוא סיבת עצמו, רשימו
... חוק הסיבה והתוצאה, שכר ועונש, סיבה ותוצאה, סיבתיות, סמסרה, כל דבר הוא סיבת עצמו , רשימו מה זה בעצם קרמה והאם היא קיימת במציאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר לגבי קרמה ...
סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 3
... יהיה קיים, אלא כל דבר נעשה למען עצמו. שהסיבה והתוצאה הם אחד, וששום דבר הוא לא הסיבה ולא התוצאה של שום דבר אחר. שזאת שלמות הסיבתיות באמת, שכל דבר הוא סיבת עצמו. אבל דרך פלא ניתן לראות, שזאת גם שלמות האקראיות. שכל דבר הוא בפני עצמו, וששום דבר לא קשור בשום צורה שהיא, לשום דבר אחר. וכאשר דבר הוא סיבת עצמו, אז מצד אחד הוא שלמות הסיבה, ואבל בו זמנית הוא גם שלמות העדר הסיבה, דהיינו, שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד. ואם יש סיבה ראשונה לכל הסיבות, אז מה שקדם לה, זו ... ראשונה, אלא יש סיבה לפני סיבה וכולי עד אין סוף, אז ממילא שום סיבה לא חזקה יותר מאשר סיבה אחרת. ואז כל סיבה חזקה בדיוק באותה המידה. שאז כל דבר הוא סיבת עצמו, שזו שלמות הסיבתיות והאקראיות כאחד. ואם נאמר שיש סיבה ראשונה לכל דבר, אז עדיין נוכל לשאול, מפני מה הסיבה היא כך ולא אחרת? ומפני מה רצף הסיבה תוצאה, שיוצא מהסיבה הראשונה, מפני מה הוא כך ולא אחרת? וזה בעצם אומר, שבסופו של דבר מגיעים להבנה, שאם יש וגם אם אין שום סיבה, אז זה אומר, שתמיד כל דבר הוא סיבת עצמו. ואין שום משמעות ליש אין סיבה. והאדם, כאשר הוא רואה רצף אירועים שחוזר על עצמו, אז אם הוא אינו מבין שכל דבר הוא סיבת עצמו, אז הוא חושב שיש כאן סיבתיות. וכאשר הוא לא מבין את רצף האירועים, אז הוא קורה לזה אקראיות נס. וכאשר האדם רואה איזה אירוע אקראי, הרי שזה אומר שהוא לא מבין את ... ואז ממילא זה אומר, שהוא לא מבין גם לא את מנגנון הסיבתיות, שגם אותו הוא תופש בצורה שקרית. ונמצא אם כן, כי הסיבתיות והאקראיות, הם אחד ממש. וכל דבר הוא סיבת עצמו, והסיבה והתוצאה הם אחד. והשאלה הנשאלת היא, אכ מה בעצם יוצר את השינויים האלו שבין האירועים עצמם. כי אם באמת כל דבר הוא סיבת עצמו, דהיינו, שהדבר ככ מחויב שהוא יהיה כך, מצד עצמו למען עצמו, אז מדוע מתרחשים השינויים האלו, אם באמת כולם מחויבים בו זמנית? שזהו דבר פלא, כיצד אפשרי שיהיו שני ...
הסוד של השכל ה*על* אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את *כל* המציאות? חלק 2
... כי שום דבר בעולם לא יכול להיות הסיבה של עצמו. ואם אנחנו אומרים על דבר כלשהו שהוא הסיבה הראשונה, הרי שהוא לא סיבת עצמו, כי הוא נפרד מכל הדברים. ואכ הוא לא סיבת כל ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... וכל מקום מחייה את כל שאר הרגעים ושאר המקומות שזה נקרא בעצם שכל דבר ודבר הוא סיבת עצמו הוא המסובב של כל שאר הדברים. בין כך ובין כך המסר הוא שכל ...
סיבתיות - אפשרויות אין סופיות - התחדשות אין סופית
... לאדם, כרצף של סיבה ותוצאה. אבל באמת, אין שום סיבה ותוצאה חלקית, אלא כל דבר הוא סיבת עצמו , והכל אחד וכולי. וכפי שהוסבר כל זה במקומות אחרים. אבל, עוד יש ...
סיבתיות / סיבה ותוצאה - למה דברים קורים? מהי הסיבה של כל האירועים? - חלק 2
... הסיבה שהדבר הוא כך, היא למען תוצאה אחרת, הרי שתמיד צריך לשאול, מה הסיבה שיש את הסיבתיות הזאת עצמה? ומדוע התוצאה לא מושגת באמצעות סיבה אחרת? ובסופו של דבר, סיבה אמיתית מלאה לכל דבר, היא רק כאשר כל דבר, הוא עצמו סיבת עצמו . דהיינו, שהסיבה שהדבר הוא כך, היא לא למען שום דבר אחר, אלא למען זה שהדבר ...
הדרכה למטפלים, מבוא לטיפול בחרדות, מבוא להתמודדות עם פחד, שיטה לטפל בחרדות, איך לטפל בפחדים? נוסחה לטיפול בתחושות רעות, נוסחה לטיפול ברגשות רעים, הדרכה למאמנים אישיים, ללמוד לטפל באנשים, דוגמה לטיפול רגשי קוגניטיבי, חרדת קהל, חרדת במה, פחד במה, פחד קהל, איך לטפל בחרדה? ניתוח סיבתיות, בדיקת סיבתיות
... X עושה לי רע. שזה כמובן משפט חסר משמעות. כפי שהסברתי במקומות אחרים. מה שנקרא, דבר שהוא סיבת עצמו דבר מחויב מצד עצמו הצורה מחייה את עצמה. ולכן ממילא נגיע לשאלה הבאה, שאומרת: 3 - למה ומה הסיבה ש - אני מרגיש לחוץ לדבר בפני קהל? שזה בעצם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבת עצמו, איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבת עצמו, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן רוחני, מאמן שיווקי, מאמן אישי לחיים בנושא סיבת עצמו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 19:38:15 - wesi4