ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נדבנות ✔בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם ✔השיחה עם קוּטַדַנְטַה העלאת קורבן ללא דם Kadanta Sutta הברהמינים ואנשי קהאנומטה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
השיחה עם קוּטַדַנְטַה

העלאת קורבן ללא דם

Kadanta Sutta

הברהמינים ואנשי קהאנומטה (Khumatakabrhmaagahapatik)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה נדד דרך ארץ מַגַדְהַה בלווית קבוצה גדולה של חמש מאות נזירים והגיע אל כפר ברהמינים בשם קְהָאנוּמַטַה, שם נשאר להתגורר בפארק אַמְבַּלַטְּהִיקָא. כעת, באותה העת הברהמין קוּטַדַנְטַה התגורר בקהאנומטה, מקום מאוכלס בצפיפות, מלא עשב, עצי בניה, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי סֵנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה, מלך מַגַדְהַה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית.

וקוטדנטה תיכנן העלאת קורבן גדול: שבע מאות פרים, שבע מאות שוורים, שבע מאות עֶגְלוֹת, שבע מאות תיישים ושבע מאות איילים, כולם היו קשורים לעמודי העלאת הקורבנות [1].

הברהמינים ואנשי קהאנומטה שמעו את הדברים הבאים: 'הפרוש גוטמה... מתגורר באמבלטהיקא. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד הזה נפוצו דיווחים טובים: "האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. ואכן, טוב לראות כאלה ארהנטים. ' ובעקבות זאת הברהמינים ובעלי - הבית, בעוזבם את קהאנומטה בקהל גדול, הלכו אל אמבלטהיקא.

בדיוק אז קוטדנטה קם והלך אל מרפסתו למנוחת הצהריים. בראותו את הברהמינים ובעלי - הבית בדרכם אל אמבלטהיקא, הוא שאל את משרתו לסיבה. והמשרת השיב: "אדוני, זהו הפרוש גוטמה, אשר בנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט... בודהה, מואר וטהור מעבר לכל ספק. ' לכן הם הולכים לראותו. "

וקוטדנטה חשב לעצמו: 'שמעתי שהפרוש גוטמה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין כל זאת, אך ברצוני להעלות קורבן גדול. נניח ואלך אל הפרוש גוטמה ואשאל אותו בעניין. ' אז הוא שלח את משרתו אל הברהמינים ובעלי - הבית של קהאנומטה לבקש מהם להמתין לו.

דברי השבח לקוטדנטה (Kadantaguakath)

ובאותה עת כמה מאות ברהמינים שהו בקהאנומטה בכוונה להשתתף בהעלאת הקורבנות של קוטדנטה. כאשר שמעו על כוונתו ללכת לבקר את הפרוש גוטמה, הלכו לשאול אותו אם אכן נכון הדבר. "אכן כך, רבותיי, אני הולך לבקר את הפרוש גוטמה. "

"אדוני, אל תבקר את הפרוש גוטמה (בדיוק כמו בסוטה 4, פסקה 5). ומאחר שכך, אין זה ראוי שקוטדנטה המכובד יבקר את הפרוש גוטמה, אלא שהפרוש גוטמה יבקר אותו. "

דברי השבח לבודהה (Buddhaguakath)

אז קוטדנטה אמר לברהמינים: "כעת הקשיבו רבותיי מדוע ראוי שאנחנו נלך לבקר את המכובד גוטמה ומדוע אין זה ראוי מצידו שיבוא לבקר אותנו... (בדיוק כמו בסוטה 4, פסקה 6). הפרוש גוטמה הגיע לקהאנומטה ומתגורר באמבלטהיקא. וכל פרושים או ברהמינים שמגיעים לאזורינו הינם אורחינו... הוא מעבר לכל הלל. '

כאשר שמעו זאת, הברהמינים אמרו: "אדוני, מאחר ואתה כל כך משבח את הפרוש גוטמה, אף אם היה מתגורר מאה יוג'נות מכאן, יהיה זה ראוי לאדם עם אמונה ללכת עם תיק צד לבקר אותו. ועל כן, אדוני, כולנו נלך לבקר את הפרוש גוטמה. "

כך קוטדנטה הלך עם קבוצה גדולה של ברהמינים אל אמבלטהיקה. וכאשר הגיעו, הוא פנה אל הבודהה, החליף עמו ברכות נימוסין, והתיישב במקום ראוי. כמה מהברהמינים ובעלי הבית של קהאנומטה קדו בפני הבודהה, כמה החליפו עמו ברכות נימוסין, כמה ברכו אותו בכפות ידיים צמודות, כמה הכריזו את שמם ושבט מוצאם, וכמה התיישבו במקום ראוי בדממה.

הסיפור על המלך מהאוויג'יטה (Mahvijitarjayaakath)

בעוד הוא יושב במקום ראוי, קוטדנטה פנה אל הבודהה: "אדון גוטמה, שמעתי שאתה יודע כיצד לערוך בהצלחה את הקורבן המשולש על שש - עשרה צרכיו. כעת, אינני מבין כל זאת, אך ברצוני להעלות קורבן גדול. יהיה טוב אם הפרוש גוטמה יסביר לי את העניין. "

"אם כך, הקשב, ברהמין, שים לב ואני אסביר. "

"כן אדוני", אמר קוטדנטה, והמכובד אמר:

"ברהמין, פעם היה מלך בשם מַהָאוִויגִ'יטַה. הוא היה עשיר, בעל עושר ומשאבים אדירים, עם שפע של זהב וכסף, בעל נכסים והחזקות, בעל ממון ושווה ממון, בעל אוצרות ומחסני תבואה. בעוד המלך מהאוויג'יטה הירהר בפרטיות, המחשבה הבאה עלתה בו: 'צברתי עושר גדול במונחים אנושיים, אני שולט על שטח נרחב אותו כבשתי. נניח ואערוך כעת קורבן גדול אשר יהיה לטובתי ולאושרי לזמן רב? ' וכאשר קרא לרב - השרים [2], הוא סיפר לו את מחשבתו: "אני מעוניין לערוך קורבן גדול, אדון נכבד, הנחה אותי כיצד עלי לפעול על מנת שיהיה זה לטובתי ולאושרי לזמן רב. "

ורב השרים השיב: "ארצו של הוד מלכותו מכותרת שודדים, היא הרוסה, ערים וכפרים מושמדים, הספר שורץ בוזזים. אם הוד מלכותו יטיל מס על חבל ארץ זה, זו תהיה דרך שגויה. נניח והוד מלכותו יחשוב: 'אפטר ממגיפת השודדים באמצעות הוצאות להורג ומאסרים, או באמצעות החרמות, איומים והגליות', אז המגיפה לא תבוא לקיצה. אלו שישרדו יזיקו מאוחר יותר לממלכתו של הוד מלכותו. מצד שני, באמצעות התוכנית הבאה תוכל להפטר מהמגיפה. לאלו בממלכה העוסקים בפיתוח יבולים וגידול בקר, הוד מלכותו יחלק תבואות ומספוא, לאלו העוסקים במסחר הוא יעניק הון, לאלו העוסקים בשירות ממלכתי הוא יעניק משכורות ראויות. אז האנשים האלו, כאשר יתרכזו בעבודתם, לא יזיקו לממלכה. רווחיו של הוד מלכותו יהיו גדולים, הארץ תהיה שלווה ולא מכותרת גנבים, והאנשים יחיו עם שמחה בליבם ישחקו עם ילדיהם, ויתגוררו בבתים פתוחים. "

ובאומרו: "שיהיה כך! ", המלך קיבל את עצתו של רב השרים: הוא העניק תבואות ומספוא, הון לאלו העוסקים במסחר... משכורות ראויות... והאנשים חיו עם שמחה בליבם... והתגוררו בבתים פתוחים.

לאחר מכן המלך מהאוויג'יטה קרא לרב השרים ואמר לו: "הבאתי את מגיפת השודדים לקיצה, פעלתי על פי עצתך ורווחי גדלו, הארץ שלווה ואינה מכותרת גנבים, האנשים עם שימחה בליבם, משחקים עם ילדיהם ומתגוררים בבתים פתוחים. עכשיו ברצוני לערוך קורבן גדול. הנחה אותי כיצד עלי לפעול על מנת שיהיה זה לטובתי ולאושרי לזמן רב. "

"לשם כך, הוד מעלתו, עליך לקרוא לקְהַטִיַה מהערים ומהכפרים, ליועציך ועוזריך, לברהמינים רבי - ההשפעה, ולבעלי - הבית העשירים ביותר של ארצך, ולומר להם: 'ברצוני לערוך קורבן גדול. הנחו אותי כיצד עלי לפעול על מנת שיהיה זה לטובתי ולאושרי לזמן רב. '"

המלך הסכים ועשה זאת. "הוד רוממותו, התחילו בקורבן, הגיע העת אדוני. ארבעת קבוצות ההסכמה האלו [3] יהוו את העזרים לקורבן.

המלך מהאוויג'יטה הינו בעל שמונה דברים. הוא בעל לידה טובה משני הצדדים... (כמו בסוטה 4, פסקה 5) בעל לידה חסרת - דופי. הוא יפה תואר... וכלל אינו בעל מראה ממוצע. הוא עשיר... בעל אוצרות ומחסני תבואה מלאים. הוא בעל עוצמה, מוביל צבא בעל ארבעה ענפים [4], נאמן, מהימן, ומאדיר את שמו בין אויביו. הוא נדבן ומארח נאמן, לא סוגר את דלתותיו בפני פרושים, ברהמינים ועוברי אורח, קבצנים ונזקקים - הוא מעיין של טוּב. הוא מלומד ביותר במה שראוי ללמוד. הוא יודע את המשמעות של כל מה שנאמר, באומרו: 'זוהי משמעות הדבר'. הוא משכיל, בעל הישגים, חכם, מסוגל לזהות תועלת בעבר, בעתיד ובהווה [5]. המלך מהאוויג'יטה בעל שמונה דברים אלו. ואלו מהווים את העזרים לקורבן.

רב - השרים הברהמין הינו בעל ארבעה דברים. הוא בעל לידה טובה... הוא מלומד, בקיא במנטרות... הוא מוסרי, בעל מוסר הולך וגדל, בעל מוסר ההולך וגובר. הוא משכיל, בעל הישגים וחכם, והוא הראשון או השני להחזיק את מצקת הקורבן. הוא בעל ארבע מעלות אלו. אלו מהווים את העזרים לקורבן.

אז, טרם העלאת הקורבן, רב - השרים הברהמין לימד את המלך את שלוש האופנים. 'יתכן ולהוד מלכותו יהיו חרטות בעניין הקורבן המיועד: 'אני עומד להפסיד רכוש רב', או במהלך הקורבן: 'אני מאבד הרבה רכוש', או בתום הקורבן: 'הפסדתי רכוש רב. ' במקרים אלו, הוד מלכותך, אל לך להאחז בחרטות כאלו. '

אז, טרם העלאת הקורבן, רב השרים הפיג את נקיפות המצפון של המלך עם עשרה תנאים לנמענים: 'הוד רוממותו, אל הקורבן יבואו אלו שלוקחים חיים ואלו שנמנעים מלקחת חיים. לאלו הלוקחים חיים, כך יהיה להם הדבר. אך לאלו הנמנעים מלקחת חיים יהיה קורבן מוצלח ומלא שמחה וליבם ימצא שלווה פנימית. יבואו אלו שלוקחים מה שלא שניתן ואלו הנמנעים מלקחת מה שלא ניתן... אלו המבצעים פגיעה מינית ואלו הנמנעים... אלו הדוברים שקר... אלו המוציאים דיבה, מדברים בגסות, בדברים לריק... אלו החמדנים ואלו שאינם, אלו בעלי הזדון ואלו שאינם, אלו בעלי אמונות שגויות ואלו בעלי אמונות נכונות. לאלו בעלי אמונות שגויות הדבר יתברר בהתאם, אך לאלו בעלי אמונות נכונות יהיה קורבן מוצלח ומלא שמחה, וליבם ימצא שלווה פנימית. ' כך רב - השרים הפיג את ספקותיו של המלך עם עשרה תנאים.

כך רב - השרים הנחה את המלך אשר ביצע את הקורבן הגדול עם שש עשרה סיבות, עודד אותו, עורר בו השראה ושימח את ליבו. "יתכן ומישהו יאמר: 'המלך מהאוויג'יטה עורך קורבן גדול, אך הוא לא הזמין את הקהטיה שלו... את יועציו ועוזריו, את הברהמינים רבי - ההשפעה, ואת בעלי - הבית העשירים ביותר... ' אך מילים אלו לא יהיו בהתאם לאמת, מאחר והמלך כן הזמין אותם. כך המלך יוכל לדעת שיערוך קורבן מוצלח וישמח בו, וליבו ימצא שלווה פנימית. או שמישהו יאמר: 'המלך מהאוויג'יטה עורך קורבן גדול, אך הוא אינו בעל לידה טובה משני הצדדים... ' אך מילים אלו לא יהיו בהתאם לאמת... או שמישהו יאמר: 'רב - השרים שלו אינו בעל לידה טובה... ' אך מילים אלו לא יהיו בהתאם לאמת. ' כך רב - השרים הנחה את המלך עם שש עשרה סיבות...

בקורבן זה, ברהמין, פרים לא נשחטו, לא עיזים או כבשים, לא תרנגולים או חזירים, לא אף סוג של יצורים חיים נשחטו, וגם עצים לא נגדעו לצורך עמודי הקורבן, ולא נגזז עשב לצורך עשב הקורבן, ואלו המכונים עבדים או משרתים או עובדים לא ביצעו את מטלותיהם מתוך פחד ממלקות או איומים, בבכי ודמעות. אך אלו שרצו לעשות דבר מה עשו זאת, ואלו שלא רצו לעשות לא עשו: הם עשו מה שרצו לעשות ולא עשו מה שלא רצו לעשות. הקורבן התבצע עם גְהִי, שמן, חמאה, גֶּבֶן [6], דבש ודיבשה.

אז, ברהמין, הקהטיה... השרים והיועצים, הברהמינים רבי ההשפעה, בעלי - הבית העשירים מהערים ומהכפרים, לאחר שקיבלו הכנסה מספקת באו אל המלך מהאוויג'יטה ואמרו: "הבאנו כמות מספקת של הון, הוד מלכותו, אנא קבל אותו. "

"אך רבותיי, אספתי בעצמי הון די והותר. כל שנותר קחו עמכם. "

לשמע סירובו של המלך, הם הלכו לצד אחד והתיעצו ביניהם: 'אין זה נכון מצידנו לקחת את ההון חזרה לביתנו. המלך עורך קורבן גדול. הבה נלך בעקבות דוגמתו. '

והקהטיה הניחו את מתנותיהם ממזרח לבור הקורבן, היועצים והעוזרים הניחו את שלהם מדרום, הברהמינים ממערב ובעלי הבית העשירים מצפון. ובקורבן זה לא נשחט אף פר אחד... ולא היו יצורים חיים שנשחטו... אלו שרצו לעשות משהו עשו, ואלו שלא רצו לעשות משהו לא עשו... הקורבן התבצע עם גהי, שמן, חמאה, גבן, דבש ודיבשה. כך היו ארבע קבוצות ההסכמה, והמלך מהאוויג'יטה היה בעל שמונה דברים, ורב - השרים עם ארבעה דברים בשלוש האופנים. "

לשמע הדברים הברהמינים קראו בקול וברעש רב: "איזה קורבן נהדר! איזו דרך נהדרת לערוך קורבן! " אך קוטדנטה ישב בשתיקה. והברהמינים שאלו אותו מדוע אינו משבח את מילותיו המצויינות של הפרוש גוטמה. והוא השיב: "לא שאינני משבח אותם. ראשי היה נחצה לשניים אם לא הייתי [7]. אך התחוור לי שהפרוש גוטמה לא אומר: 'שמעתי זאת', או 'כנראה שכך זה היה', אלא אומר: 'זה היה כך או כך באותה העת. ' וכך, רבותיי, נראה לי שהפרוש גוטמה לבטח היה באותה עת המלך מהאוויג'יטה, אדון הקורבן, או לחילופין רב - השרים הברהמין אשר ניהל את הקורבן למענו. האם גוטמה המכובד מודה שהוא ביצע, או גרם לביצוע, קורבן מעין זה, ושכתוצאה מכך לאחר המוות, עם התפרקות הגוף, הוא נולד מחדש במישור טוב, בעולם שמיימי? "

"אכן כך, ברהמין. אני הייתי רב - השרים הברהמין אשר ניהל את הקורבן ההוא. "

נתינה גדולה אחרת (Niccadnaanukulayaa)

"וגוטמה המכובד, האם ישנו קורבן אחר כלשהו, פשוט יותר, פחות קשה, בעל פירות גדולים ומועיל יותר מקורבן המשולש על שש עשרה מאפייניו? "

"כן ברהמין, יש כזה. "

"מהו, גוטמה המכובד? "

"בכל מקום בו משפחה רגילה מעניקה מתנות לפרוש מוסרי, זה מהווה קורבן בעל פירות גדולים ומועיל יותר מזה. "

"מדוע גוטמה המכובד, ומאיזו סיבה הדבר טוב יותר? "

"ברהמין, לא ארהנטים ולא אלו שהגשימו את דרך הארהנט ישתתפו בטקס קורבן מעין זה. מדוע? כיוון ששם הם רואים הכאות וחניקות, לכן הם לא יגיעו. אך הם ישתתפו בטקס קורבן בו משפחות רגילות מעניקות מתנות לפרושים מוסריים, כיוון ששם אין הכאות וחניקות. לכן טקס קורבן מסוג זה מניב פירות רבים ומועיל יותר.

"אך, גוטמה המכובד, האם יש טקס קורבן בעל תועלת גדולה משני אלו? "

"אכן ישנו, ברהמין. "

"מהו, גוטמה המכובד? "

"ברהמין, אם מישהו מספק מגורים לחברי קהילת הסנגהה המגיעים מארבע הקצוות, זה מהווה קורבן מועיל יותר. "

"אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה משלושת אלו? "

"אכן ישנו, ברהמין. "

"מהו, גוטמה המכובד? "

"ברהמין, אם מישהו בלב טהור שם את מבטחו בבודהה, בדהמה ובסנגהה, זה מהווה קורבן מועיל מכל אחד משלושת אלו. "

"אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה מארבעת אלו? "

"אכן ישנו, ברהמין. "

"מהו, גוטמה המכובד? "

"ברהמין, אם מישהו בלב טהור לוקח על עצמו את כללי ההמנעות - להמנע מלקחת חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מפגיעה מינית, מאמירת שקר, ומשתיית משקאות משכרים וסמים הגורמים לעייפות ועצלות - זה מהווה קורבן מועיל יותר מכל אחד מארבעת אלו. "

קוטדנטה הופך לחסיד (Kadantaupsakattapaivedan)

"אך, גוטמה המכובד, האם יש קורבן בעל תועלת גדולה מחמשת אלו? "

"אכן ישנו, ברהמין. "

"מהו, גוטמה המכובד? "

"ברהמין, טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו. ברהמין, זה קורבן בעל תועלת גדולה יותר. הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). הוא משיג את ארבעת הג'האנות... (סוטה 2, פסקאות 75-82) כך הוא מפתח את התודעה במלואה. ברהמין, זה קורבן בעל תועלת גדולה יותר. הוא משיג תובנות שונות... (סוטה 2, פסקאות 83-96) ומגשים את חידלון התחלואים... (סוטה 2, פסקה 97) כך הוא מפתח את החוכמה במלואה. והוא יודע: 'הלידה הגיעה לקיצה, החיים הרוחניים הגיעו לקיצם, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר לעשות מעבר לכך. ' ברהמין, זה קורבן פשוט יותר, קשה פחות, בעל פירות רבים יותר ובעל תועלת גדולה יותר מכל האחרים. ומעבר לכך אין קורבן גדול ומושלם מזה. "

"מצויין, גוטמה המכובד, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי!

וגוטמה המכובד, אני משחרר את שבע - מאות הפרים, שבע - מאות השוורים, שבע - מאות העֶגְלוֹת, שבע מאות התיישים ושבע מאות האיילים. אני מבטיח להם את חייהם. האכילו אותם בעשב ירוק, תנו להם מים צוננים לשתייה, ותנו למשב רוח רענן לבדר אותם. "

הגשמת פרי 'הנכנס לזרם' (Sotpattiphalasacchikiriy)

אז נשא הבודהה דרשה מדורגת על נדיבות, על מוסריות, ועל גן - עדן, בהציגו את הסכנה, הביזוי והשחיתות שבתאוות החושים, ואת התועלת שבפרישות. כאשר הבודהה ידע שתודעתו של קוטדנטה מוכנה, נכונה, חופשיה מהמכשולים, שמחה ושלווה, הוא נשא דרשה קצרה על הדהמה: על הסבל, על המקור, על הקץ ועל הדרך. ובדיוק כפי שבד נקי ממנו הוסרו כל הכתמים, סופג את הצבע בצורה מושלמת, כך גם בברהמין קוטדנטה, ביושבו שם, הופיעה עין הדהמה, הטהורה וחסרת הדופי והוא ידע: 'כל דבר שנוצר, נתון לחידלון. '

וקוטדנטה, לאחר שראה, הגשים, חווה וחדר את הדהמה, לאחר שצלח מעבר לספק, התעלה מעבר לחוסר וודאות, השיג ביטחון מושלם בדהמה של המורה מבלי להסתמך על אחרים, אמר: "אנא מגוטמה המכובד ומסדר הנזירים שלו שיקבלו ארוחה ממני מחר! "

הבודהה הסכים בשתיקה. וקוטדנטה, לאחר שראה את הסכמתו, קם, בירך את המכובד, ועזב תוך שהוא שומר אותו מצידו הימני. כאשר הפציע היום, הוא דאג שיוכן מזון רך וקשה באתר טקס הקורבן, וכאשר זה היה מוכן הוא הודיע: "גוטמה המכובד, הגיע העת, הארוחה מוכנה. "

והבודהה, לאחר שקם מוקדם, הלך עם גלימתו וקערתו בלוויית נזיריו לאתר טקס הקורבן של קוטדנטה והתיישב שם במושב מוכן. וקוטדנטה הגיש לבודהה ולנזיריו את מיטב המזון במו ידיו עד שהיו מסופקים. ולאחר שהמכובד אכל והרחיק את ידו מהקערה, קוטדנטה לקח כיסא נמוך והתיישב במקום ראוי. והבודהה לאחר שהנחה את קוטדנטה בשיחה על דהמה, עורר בו השראה, החדיר בו התלהבות ושימח אותו, קם ממושבו ועזב [8].

[1] משמעות שמו של הברהמין קוטדנטה היא 'שיניים חדות'. רייס דיוויס משער שזהו סיפור מומצא. מלבד כל דבר אחר, ברהמין לא יוועץ מכל האנשים דווקא בבודהה כיצד לבצע קורבן, דבר שהיה אמור להיות המומחיות של הברהמינים. בקובץ הסוטות המקושרות (Sayutta Nikya 3.1.9) מופיע סיפור הרקע כביכול כיצד המלך פסנדי של קוסלה תכנן קורבן גדול (של 500 שוורים ולא 700 וכו'), עם הצעות שונות של הבודהה. ואמנם לא בטקסט המקור, אך מתוך הפרשנות אנו מבינים שהמלך לבסוף נמלך בדעתו. יתכן שהבודהה סיפר למלך את הסיפור הזה בהזדמנות ההיא, ולאחר מכן, המקרה הועתק מהמלך קוסלה לברהמין דמיוני 'עם סמכות מלכותית' המתגורר בממלכת מגדהה השכנה.

[2] Purohita: 'ראש אנשי - הדת (ברהמין) של המלך, או כהן דת מקומי, הפועל בו בזמן כמעין ראש ממשלה. ' (Pli-English Dictionary, PTS 1926)

[3] ארבעת קבוצות ההסכמה: קְהַטִּיַיה, יועצים, ברהמינים ובעלי - בית.

[4] ארבעה ענפים: פילים, חיל פרשים, מרכבות וחיל רגלים.

[5] הפרשנות מסבירה שעל פי האופן שקמה (kamma) פועלת, גורל טוב בהווה הוא תוצאה של פעולות מהעבר, ומעשים טובים שנעשים בהווה יצמיחו תוצאות דומות בעתיד.

[6] גְהִי: חמאה הודית. גבן: קריש של חלב שהוחמץ (אנגלית: curd).

[7] ראה הערות לפסקאות 20-21 בסוטה 3 (DN 3.20).

[8] וולש מציין שעל אף שהיוונים הציגו מאה שנים מאוחר יותר השקפה המתנגדת לאכזריות ביחס לבני אדם, שהייתה מאוד רווחת באותה תקופה והמשיכה בהיסטוריה המערבית עם שריפת מכשפות, כופרים וכדומה, בהזכירו שהדת יכולה לגרום לפגיעה אכזרית ואיומה בדרכים שונות. עדיין העמדה היוונית מתייחסת אך ורק לפגיעה בקורבנות אנוש, בעוד העמדה הבודהיסטית כמאה שנים לפני סוקרטס כבר הייתה הרבה יותר רדיקלית בהתנגדות ובביטול האכזריות ביחס לבני - אדם ולבעלי - חיים, והשיגה תוצאות ממושכות יותר, לפחות על פי מה שנמצא בהודו ובארצות השכנות לה.
חרמנית ספק אוייב הישארות הנשמה רווחיות התחלה לחמוד יחסי מין חיים אחרי המוות ראש הממשלה אנושיים בודהיזם קורבן
גמילה מהתמכרויות, למה גמילה מהתמכרות יוצרת התמכרות חדשה? למה הפסקת עישון יוצרת התמכרות לאכילה? למה גמילה מסוכר יוצרת התמכרות לעישון? איך התמכרות אחת יוצרת התמכרות אחרת? איך להיגמל מהתמכרויות? איך נוצרות התמכרויות? איך להיגמל?
גמילה מהתמכרויות, למה גמילה מהתמכרות יוצרת התמכרות חדשה? למה הפסקת עישון יוצרת התמכרות לאכילה? למה גמילה מסוכר יוצרת התמכרות לעישון? איך התמכרות אחת יוצרת התמכרות אחרת? איך להיגמל מהתמכרויות? איך נוצרות התמכרויות? איך להיגמל?
...למה גמילה מהתמכרות יוצרת התמכרות חדשה? למה הפסקת עישון יוצרת התמכרות לאכילה? למה גמילה מסוכר יוצרת התמכרות לעישון? איך התמכרות אחת יוצרת התמכרות אחרת? איך להיגמל מהתמכרויות? איך נוצרות התמכרויות? איך להיגמל? למה גמילה מהתמכרות יוצרת התמכרות חדשה? האם גמילה מהתמכרות באמת פותרת את הבעיה? מדוע יש אנשים שמפסיקים התמכרות אחת ומפתחים התמכרות חדשה? השאלה הזו עוררה אצל אליעד כהן חשיבה מעמיקה על המהות של התמכרות, וכיצד היא קשורה לריקנות פנימית של האדם. כשאדם מנסה להיגמל ממחלה או התמכרות מסוימת, הוא עשוי...
שיקוף כדרך הסברה, לשקף למישהו משהו, מה זה לשקף? איך לשקף משהו? מהי שיטת השיקוף? איך להסביר באמצעות שיקוף? איך לגרום למישהו להיכנס לנעליים שלך? שיטות שיקוף, מירורינג, איך לגרום למישהו להבין את נקודת המבט שלך? חלק 1
שיקוף כדרך הסברה, לשקף למישהו משהו, מה זה לשקף? איך לשקף משהו? מהי שיטת השיקוף? איך להסביר באמצעות שיקוף? איך לגרום למישהו להיכנס לנעליים שלך? שיטות שיקוף, מירורינג, איך לגרום למישהו להבין את נקודת המבט שלך? חלק 1
...הסברה, לשקף למישהו משהו, מה זה לשקף? איך לשקף משהו? מהי שיטת השיקוף? איך להסביר באמצעות שיקוף? איך לגרום למישהו להיכנס לנעליים שלך? שיטות שיקוף, מירורינג, איך לגרום למישהו להבין את נקודת המבט שלך? חלק 1 מה זה שיקוף ואיך הוא עובד ככלי הסברתי? שיקוף הוא שיטה שבה אדם מנסה לגרום למישהו אחר להבין את נקודת המבט שלו, באמצעות הצגת התנהגות, תחושה או סיטואציה באופן שבו הצד השני יחווה את מה שהוא עצמו עושה לאחרים. אליעד כהן מסביר ששיקוף הוא כמו להתבונן במראה: כאשר אדם מסתכל במראה, הוא רואה את עצמו. בדומה לכך...
הרדמה רפואית, שינה וחלומות, תודעה בשעת שינה, תודעה בשעת הרדמה, הרדמה כללית, מצבי תודעה, מצבי חלימה
הרדמה רפואית, שינה וחלומות, תודעה בשעת שינה, תודעה בשעת הרדמה, הרדמה כללית, מצבי תודעה, מצבי חלימה
...וחלומות, תודעה בשעת שינה, תודעה בשעת הרדמה, הרדמה כללית, מצבי תודעה, מצבי חלימה מה ההבדל בין הרדמה כללית לשינה רגילה? בשיחה עולה ההבדל בין הרדמה כללית לשינה טבעית. בזמן הרדמה כללית, האדם מאבד את תחושת הזמן ואינו חש בכאב. זאת בניגוד לשינה רגילה שבה האדם, על אף שאינו מודע לחלוטין, עדיין רגיש לגירויים חיצוניים חזקים שיכולים להעירו. לדוגמה, אם אדם יחתך במהלך שינה רגילה, הוא יתעורר מהכאב, בעוד שבהרדמה כללית הגוף לא יזוז ולא ירגיש כאב עקב חומרים המשפיעים הן על השרירים והן על התודעה. למה אנחנו לא זוכרים...
מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמי? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? נטל ההוכחה, איך ילדים אוהבים את עצמם? איך להעריך את עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך להרגיש מושלם?
מהי אהבה עצמית אמיתית? איך לאהוב את עצמי? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? נטל ההוכחה, איך ילדים אוהבים את עצמם? איך להעריך את עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך להרגיש מושלם?
...אמיתית? איך לאהוב את עצמי? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? נטל ההוכחה, איך ילדים אוהבים את עצמם? איך להעריך את עצמי? איך לקבל את עצמי? איך לא להאשים את עצמי? איך להרגיש מושלם? מהי אהבה עצמית אמיתית וכיצד לאהוב את עצמי באמת? אהבה עצמית אמיתית, כפי שמסביר אליעד כהן, היא כזו שאינה מותנית בסיבות חיצוניות או פנימיות. בדרך כלל, אנשים רגילים לאהוב דברים או אנשים על סמך סיבות ותנאים. לדוגמה, אדם אומר שהוא אוהב את הבית שלו כי הבית יפה, או שהוא אוהב את האוכל כי הוא טעים. אהבה כזו תלויה במשהו חיצוני או בתכונה...
לרדת בגדול - ירידה רוחנית, אין שום ירידה נפילה וייאוש בעולם כלל - כל ירידה היא עצמה עליה - למה?
לרדת בגדול - ירידה רוחנית, אין שום ירידה נפילה וייאוש בעולם כלל - כל ירידה היא עצמה עליה - למה?
...נפילה וייאוש בעולם כלל - כל ירידה היא עצמה עליה - למה? מהי באמת ירידה רוחנית, והאם היא קיימת? אליעד כהן פותח את ההרצאה בדוגמה מתכנית הטלוויזיה לרדת בגדול, שבה המתמודדים מתאמצים לרדת במשקל, אך למרות המאמץ, חלק מהם לפעמים עולים במשקל. בתכנית, המאמן מגיב בכעס רב כשהוא מגלה שהמתמודדים לא הצליחו לרדת במשקל, אלא דווקא עלו, והוא מרגיש פגיעה אישית ואף אומר שיורקים לו בפנים. אליעד מסביר שתופעה זו, שבה אדם מתכנן להגיע למטרה מסוימת ומקבל את ההפך, אינה ייחודית רק לתכנית, אלא קיימת בחיים של כולנו. הוא מדגים...
שנה טובה, ברכות ואיחולים, איך לאחל ברכת שנה טובה? איך לאחל שנה טובה? איחולי שנה טובה, איך לאחל איחולים? איך לברך אנשים? ברכה לראש השנה, מה לאחל לשנה החדשה? מה לאחל למישהו? איחולים לראש השנה, איך לאחל מזל טוב? איחולים לאירועים
שנה טובה, ברכות ואיחולים, איך לאחל ברכת שנה טובה? איך לאחל שנה טובה? איחולי שנה טובה, איך לאחל איחולים? איך לברך אנשים? ברכה לראש השנה, מה לאחל לשנה החדשה? מה לאחל למישהו? איחולים לראש השנה, איך לאחל מזל טוב? איחולים לאירועים
...ברכת שנה טובה? איך לאחל שנה טובה? איחולי שנה טובה, איך לאחל איחולים? איך לברך אנשים? ברכה לראש השנה, מה לאחל לשנה החדשה? מה לאחל למישהו? איחולים לראש השנה, איך לאחל מזל טוב? איחולים לאירועים איך לאחל שנה טובה בצורה נכונה? האם כדאי לאחל שנה טובה באופן כללי או אישי? איך לבחור את הברכה הנכונה כדי להשפיע בצורה חיובית על האדם השני? כשאנחנו מאחלים למישהו שנה טובה, חשוב להבין מה המטרה מאחורי הברכה. אם מטרת הברכה היא ליצור קשר טוב עם האדם או לגרום לו להרגיש טוב, השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמך היא: מה...
נדלן, פנסיה, רכישת דירה, יציבות כלכלית, הבהלה לזהב לנדלן, חיסכון פנסיוני - מה מהות העניין?
נדלן, פנסיה, רכישת דירה, יציבות כלכלית, הבהלה לזהב לנדלן, חיסכון פנסיוני - מה מהות העניין?
...דירה, יציבות כלכלית, הבהלה לזהב לנדלן, חיסכון פנסיוני - מה מהות העניין? מדוע אנשים אובססיביים לגבי נדלן ומה מסתתר מאחורי הבהלה לדירות? אליעד כהן מסביר את התופעה שהוא מכנה הבהלה לנדלן, שהיא הגרסה המודרנית של הבהלה לזהב. אנשים עסוקים כל הזמן ברכישת דירה, בשאלות האם לקנות או לא לקנות, איך להגיע ליציבות כלכלית, ומקדישים את רוב זמנם ומרצם לנושא זה. לדברי אליעד, הסיבה לכך היא חוסר הבנה בסיסי לגבי המציאות, ומקור הדבר הוא בתפיסת מציאות מוטעית של האדם. האם חייבים לקנות דירה כדי להשיג שלווה נפשית? אנשים אומרים...
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
עונשים לילדים, להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים
...להעניש או לא להעניש, כמה להעניש? האם להעניש ילד אוטיסט? איך לחנך ילד אוטיסט? איך להעניש ילדים? איזה עונש לתת לילד? האם זה באשמת הילד? תסמונת דאון, אוטיזם, ענישת ילדים כדרך חינוך, הדרכת הורים האם נכון להעניש ילד אוטיסט שמתנהג לא כראוי? השאלה שעומדת במרכז השיחה של אליעד כהן עוסקת במצבים שבהם ילד אוטיסט מתנהג בצורה לא רצויה, כמו לברוח מהבית, להרביץ למישהו, לקשקש על הקיר או ללכלך את השולחן. אליעד מבהיר שההתמקדות לא צריכה להיות באשמת הילד - האם הוא עשה זאת מתוך כוונה רעה או מתוך חוסר הבנה - אלא בשאלה...
איך להפעיל רק שריר ספציפי בתנועה? איך לבודד שריר בתרגיל? איך לוודא שרק הוא יעשה את התנועה? בידוד שריר בתרגיל / תרגיל מבודד
...ספציפי בתנועה? איך לבודד שריר בתרגיל? איך לוודא שרק הוא יעשה את התנועה? בידוד שריר בתרגיל / תרגיל מבודד לפעמים אנחנו רוצים להפעיל בתנועה, רק שריר ספציפי. ואנחנו רוצים למנוע משרירים אחרים להתערב באותה התנועה. במקרה כזה, ננסה לנעול את הגוף ולכווץ את שאר השרירים של הגוף, או לפחות את שאר השרירים שאנחנו חושבים שעלולים להשתתף בתנועה. ורק לשריר הרצוי, נאפשר להשתחרר ולהתכווץ לפי הצורך. בנוסף, באפשרותנו לקחת את השרירים האחרים שאנחנו רוצים שלא יתערבו בתנועה, ולהביא אותם למצב קיצון (מתיחה מקסימאלית), שבו יהיה...
האם על אלוהים לא חלים חוקי הלוגיקה? ומה המשמעות של זה?
...של זה? טיעון: לא ניתן להוכיח כי אין אלוהים מכך שהוא אינו לוגי. כי תמיד ניתן לומר שעליו לא חלים חוקי הלוגיקה. כל קושיה על אלוהים נובעת בלוגיקה אנושית. אלוהים הוא מחוץ לחוקי הלוגיקה ולכן עליו לא חלות שום קושיות. ולכן כנל, מכך שאלוהים אינו לוגי, לא ניתן להוכיח מכך שהוא אינו קיים, כי עליו לא חלה הלוגיקה האנושית. סוף טיעון. הפרכה: הטיעון הנל נובע מחוסר הבנה של המשפט הבא: קיומה של ישות שאינה לוגית, שוללת את כל חוקי הלוגיקה כולם. הטיעון הנל מניח כי אפשרי הדבר שחוקי הלוגיקה יתקיימו לצד ישות שאינה לוגית...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...רני עקרה לא ילדה מס ישעיה הינה החמישית בסדרת שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך. יח ואת עשרת חרצי...
תובנות לחיים 10
...10 האדם רואה בשכלו רק חלק מהתמונה המלאה, והשורש של הדברים אם הוא מתחבר אליו, הוא מגלה שכל מה שהוא רואה במציאות זה חלום, והוא נמצא בתוך החלום של האני הגדול ביותר, שהוא מעל אני, מעל סיבה וזמן, ולכן, אדם לא יכול לשנוא את עצמו, ולא לשנוא אחרים. אלא לאהוב את עצמו בשלמות בחיי היום יום. לוח זמנים כמסגרת תומכת אין דבר נפלא מלוח זמנים מסודר, לוח זמנים שאדם רושם את המטרות שלו בכל יום, יומן אירועים, מסדר את הזמנים לפי שעות כך שיוכל לבנות אתם את שאר הדברים הנוספים עם לוחות זמנים נוספים ומתכנן דברים. לוח זמנים...
שמן עץ התה לשימוש במגוון רחב של בעיות
...רחב של בעיות שמן עץ התה הוא גם אחד מהשמנים שמחזקים בצורה משמעותית את המערכת החיסונית. יעיל למניעת וריפוי מחלות, להתקררות, שיעול, שפעת. השמן מחטא, אנטי - ויראלי, אנטי - פטרייתי, משכך כאבים, ומשמש לטיפול במגוון בעיות של דרכי הנשימה כמו שיעול, נזלת, סינוסיטיס, דלקות בגרון. לבעיות עור כמו חתכים, כוויות, הכשות, עקיצות הרפס, פריחה, אקזמה, פסוריאזיס, פטריות עור וציפורניים, ציפורן חודרת, אקנה, תפרחת חיתולים, יבלות, טחורים חיצוניים, פיסורה, פטמות סדוקות ופרונקלים. משמש נגד זיהומים ופטריות בדרכי השתן. לשיער...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...אושר ועוד כמה הנחות יסוד שגויות. מאת אמונה ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרוייקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים פופולריים, בנוגע לשינוי הציפיות וההשקפות שיש לנו לגבי החיים. הייתי מצפה, ש...
הדרך הרוחנית - העברה אנרגטית - מורה רוחני
...- העברה אנרגטית - מורה רוחני בפגישה עם מורה רוחני חווייתי חוויה אנרגטית חזקה. נראה לי שמדובר ב - transmission (העברה אנרגטית) שקיבלתי מנוכחותו. מהיכן שאני עומד, אני רואה בבירור שההתעמקות בעניינים האנרגטיים ובעבודה עליהם היא לא יותר מפאזה, שאפשר לעבור בדרך הרוחנית ואפשר שלא. כמו אמונה במושג האלוהים, בקריסטלים, בשחזור גלגולים או כל אמונה אחרת - התקדמות אמיתית היא ההבנה שגם זה טריפ שאתה ממציא, וחי בו וגם סובל בו, עד שתפסיק לדמיין. התעוררות היא לא כשהצאקרה סוף סוף מתפוצצת, אלא כשמתייאשים מעבודת הפרך...
אמנזיה דיסוציאטיבית - מבוא
...(באנגלית: Dissociative Amnesia ), הנקראת גם אמנזיה פסיכוגנית (באנגלית: Psychogenic Amnesia) היא הפרעה נפשית השייכת לקבוצת ההפרעות הדיסוצאיטיביות. הביטוי הבולט של הפרעה זו הוא קושי להזכר באירועים חשובים וכן בפרטים מרכזיים הקשורים לאירועים טראומטיים או לזיכרון אוטוביוגרפי. דפוסי השכחה בהפרעה זו יכולים להיות נרחבים או ספציפיים מאד. מקרים חריפים במיוחד של ההפרעה מלווים בתופעת הפוגה הדיסוציאטיבית. תוכן עניינים 1 אבחנה 2 שכיחות ואפידמיולוגיה 2.1 גורמי סיכון פרוגנוסטיים 3 מהלך ההפרעה 3.1 נטייה אובדנית...
מי שרוצה להרגיש טוב - שלא יפחד להרגיש רע
...טוב - שלא יפחד להרגיש רע לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על מי שרוצה להרגיש טוב - שלא יפחד להרגיש רע. הרצאה על מה צריך לעשות מי שרוצה להרגיש טוב? ואיך לא לפחד מהרע? בהרצאה זו נדבר על אחד הדברים החשובים ביותר בדרך אל האושר. על מנת להרגיש טוב באמת, לשם כך על האדם לא לפחד להרגיש רע, וכדי שכך יהיה, עליו ללכת לפי האמת. זה כמו אדם הנמצא בבית כלא, כבול, הוא בכלל היה פעם מלך גדול, או בן מלך. בשבי הוא כבר רגיל לעבודה הקשה, לסדר יום, אבל אף על פי כן בתוך תוכו הוא יודע את האמת, בתת מודע כשאדם...
סגירת מעגל - הסתער על הבעיה כאילו אין מחר
...כפי שהתבאר, כאשר האדם מדבר בעקיפין או מסביר את עצמו בעקיפין ולא מתמודד ישירות עם הבעיה אזי הבעיה נשארת. וכאן אפשר להוסיף ולומר שהבעיה מתעצמת ומוסיפה על עצמה עוד בעיות. וכעת נחקור את העניין הזה ונברר את שורש הבעיה לעומק חדש. כאשר האדם לא מתמודד ישירות עם הבעיה ומדבר עליה בעקיפין ומתייחס לדברים החיצוניים לבעיה ומפחד להתמודד עם הבעיה ישירות, אזי שהבעיה לא רק נשארת אלא מתעצמת ומוסיפה על הבעיה עוד בעיות נוספות, וגם גורמת לבעיות להעמיק במקום להיפתר והבעיה הזו היא זה שקר שיש צורך למחות אותו כליל. היא בלתי...
על פריצת דרך, תקיעות והמאהב שביניהם
...דרך, תקיעות והמאהב שביניהם פריצת דרך. תעוזה. זה מה שאני צריכה. שנים רבות אני מרגישה תקועה עם אותה עבודה. אותו מאהב. אותה חשיבה שלא מגיע לי כלום. שהחיים לא שווים. חיה בפחד וחששות שמקבעים ומסרסים אותי לפרוץ קדימה. מתי זה יגמר? דיי נמאס לי! ונכון עשתה היא שנים רבות, לקראת אותה פריצת דרך מיוחלת. למדה רוחניות. הנחיית קבוצות. קלפים. קריאה בכף יד. צמחה וגדלה בכיוונים שונים רק לא להיות תקועה שם - באותה עבודה ועם אותו מאהב שככ אהבה. משהו עצר בעדה לפרוץ קדימה את מחסום הפחד. לחצות את הקווים האדומים ולהיות...
כשאתה מתאמן, על מה אתה חושב? על המשקל? על התרגיל / התנועה? על השריר? על מה לחשוב במהלך האימון? קשר שריר מחשבה / קשר מוח שריר - פאוור ליפטינג / בודי בילדינג
...על התרגיל / התנועה? על השריר? על מה לחשוב במהלך האימון? קשר שריר מחשבה / קשר מוח שריר - פאוור ליפטינג / בודי בילדינג כשאתה מתאמן, באפשרותך לחשוב ולהיות ממוקד בדברים שונים, שישפיעו על צורת האימון שלך ועל הצורה שהוא משפיע על הגוף שלך. לדוגמה: 1 - באפשרותך לחשוב על המשקל: זא שאתה חושב על איך להזיז את המשקל מנקודה אחת לנקודה אחרת. דהיינו, אתה מבצע תרגיל, שבו אתה אמור להזיז משקל מסוים מנקודה 1 לנקודה 2 ואתה מתמקד באיך לגרום למשקל לזוז, מנקודה 1 לנקודה 2. במה אתה לא מתמקד? אתה לא מתמקד לדוגמה, באיזה שרירים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נדבנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נדבנות, האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נדבנות, איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, מאמן אישי למציאת זוגיות, קאוצינג בתחום נדבנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4375 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 11:55:25 - wesi4