ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיהו אלוהים? ✔הדרך להיות אלוהים, רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות, להיות שקוף, אין בחירה חופשית, הכל מלמעלה ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הדרך להיות אלוהים, רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות, להיות שקוף, אין בחירה חופשית, הכל מלמעלה
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

הדרך להיות אלוהים, רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות, להיות שקוף, אין בחירה חופשית, הכל מלמעלה.

שאלה: הבנתי שאני לא רוצה את המציאות, איך אני מתקדמת הלאה.

אליעד: אפילו אם את כן מסתדרת עם המציאות, יש לך רצון שהמציאות לא תשתנה, כך שתמיד יש בעיה, לכן זה אומר, שבמקום לנסות לשנות את המציאות, אתה צריך לנסות לשנות את הרצון שלך. אם אין לך כסף, אתה עובד שיהיה לך כסף, אם יש לך כסף, אתה רוצה שהכסף יישאר אצלך. אם יש לך אתה דואג שזה לא יעלם לך.

אם היה לך טוב בכל מצב, לא הייתה לך דאגה, אז מי אחראי לדאגה? הרצון. רגש זה תוצאה של רצון, והרצון תוצאה של הבנה. אתה בתור בן אדם, תמיד חווה שחסר לך משהו, משהו מניע אותך לפעול, אתה רוצה ולא רוצה, זה שאתה לא רוצה להישרף, זאת סיבה מספיק טובה לסבול.

אתה קיים במציאות, ותמיד חווה חסר, האם זה נכון או לא נכון? נכון. החיסרון הוא 24 שעות. אין מצב שתהיה שקוף, תמיד ירגישו בקיומך. האם יהיה מצב שבו תרצה את המציאות כמו שהיא 24 שעות?

אז מה הפיתרון, על ידי הבנה. אם תבין משהו מסוים, זה יגרום לכך שתמיד יהיה לך טוב במציאות. כבר עכשיו יש לך את ההבנה, אבל אתה לא מודע לזה.

שאלה: איך אני אבין את זה?

אליעד: יש לך הרבה שאלות על התיאוריה שהכל אחד, ואתה לא מבטא אותם, והם מונעות ממך מלהבין. בסוף אתה צריך להבין שהכל אחד, הסיבה שאתה לא יכול להכיל את ההבנה, זה בגלל שהשכל שלך לא יכול לתפוס את זה.

בראש יש לך המון שאלות, למשל, אם הכל אחד איך אני לא מרגיש שאני שולט בכל? אם הכל אחד, איך זה שלפעמים יום ולפעמים לילה? אם הכל אחד, למה לפעמים טוב לי ולפעמים רע לי? למעשה אתה מבין שזה אחד, אבל באחוז מסוים. יש לך הרבה שאלות לכן אתה לא מבין את האחד. כדי להגיע לחוויה מלאה, עליך להגיע להבנה מלאה.

שאלה: מה זה האחד?

אליעד: יש משהו, שכול מה שקרה, קורה ויקרה הוא רוצה ותמיד טוב לו עם זה - זה האחד. השאלה היא איך מביאים אתכם לתודעה שאתם תרצו את כל המצבים.

שאלה: למה צריך להגיע לחוויה הזאת?

אליעד: כי כל מה שאתה רוצה זה להרגיש טוב. ורק כאשר אתה תחווה שאתה רוצה את כל מה שקורה, רק אז יהיה לך טוב. למשל אתה לא יודע מה אתה רוצה ולכן אתה לא מרגיש טוב, אבל אני רוצה ללמד אותך, שאתה תרגיש טוב גם כאשר תדע מה אתה רוצה וגם כאשר לא תדע מה אתה רוצה, כי הטוב לא תלוי באם אתה יודע מה אתה רוצה או לא יודע.

למעשה אנו רוצים להוציא אותך מהנפרדות. כרגע אתה בנפרדות, אתה חושב אם אני יודע מה אני רוצה זה טוב, ואם אני לא יודע מה אני רוצה זה רע. שלא תבדיל בין טוב לרע. אני רוצה לתת לך תעודת ביטוח, שתמיד יהיה לך טוב ולא משנה מה יקרה.

למשל אתה עכשיו צחי, חולם חלום. ובחלום אתה חולם שמישהו גונב ממך כסף. מי גרם לכך שיגנבו לך כסף בחלום? האני שישן. אתה מסכים שיש שני אני? יש אני אחד שהוא בתוך החלום שחושב איך דפקו אותי, ויש את האני הקובע, שאם אני אקרא לו הוא יתעורר מהחלום. אני מספר לך שכול החדר הזה, כל העולם הזה - זה חלום, אנחנו בתוך החלום של הראשון. אז אם אתה רב איתו, זה אתה שגורם לריב, כי אתה זה הראשון, זה מי שאתה באמת. למעשה אתה רוצה את הכל, אתה חולם את המציאות.

למשל האצבע זזה ויש לה תודעה, וכשהיא אומרת אני, היא מתכוונת לגוף שלה. ואז היא שואלת למה אני זזה? ואז מישהו אומר לה, את לא אצבע נפרדת, את חלק מהיד, ואת זה חלק מהגוף. ולכן אני רוצה להגיד לך, כשאתה אומר אני, אתה חלק מגדול יותר.

כשאתה הולך, רוצה, חושב, זה הכל חלק מתהליך יותר גדול. כאשר הבורג זז בגלל הגלגלים, זה לא הבורג שמזיז, כל הגלגלים מניעים את הבורג. המטרה היא להביא אותך לחוויה, כשאתה הולך, זז, ורוצה, או רואה שהשמש זורחת בבוקר, אתה תדע שאתה רוצה שהיא תזרח. כי תהיה מחובר, כמו שהאצבע חווה שהיא לא אצבע נפרדת אלא היא הגוף. שתפסיק להבין שצחי זה ישות מוגבלת אלא תדע שצחי זה הכל. כשתגיד אני, אתה תחווה משהו שיותר גדול ממה שאתה חושב שאתה עכשיו.

למשל מפטרים אותך מהעבודה. אז אתה תחווה, שאתה רוצה שיפטרו אותך. ולא תסבול כי זה לא נגד רצונך. השאלה היא איך מגיעים לחוויה הזאת.

שאלה: למה אלוהים שהוא ישות אחת, החליט לחלק את עצמו?

אליעד: תבין, שכול השאלות שאתה שואל על אלוהים, אתה בעצם שואל על עצמך. ודבר שני, אתה תקבל תשובה לשאלות האלה, רק אחרי שאתה תהיה בחוויה שאלוהים זה אתה. אפילו אם אני אתן לך תשובה, אתה לא תבין. אם אתה רוצה להבין את אלוהים, אתה קודם כל צריך להבין מי אתה?

כשאתה אומר אני, למי אתה מתכוון, למציאות או אליך? אליך לגוף. אז אתה צריך להבין למה אתה עושה דברים, תשאל, למה אני אוכל? למה אני שותה?

אתה צריך להבין למה אתה רוצה את כל הדברים שאתה עושה. להסתכל לתוכך, ולהבין למה אתה רוצה דברים. קודם כל תשאל שאלות, ואז תגיע למצב שאין לך תשובה. כל זמן שאתה משקר את עצמך, שאתה חושב שיש תשובה, אז אתה לא מתקדם לשום מקום.

אבל אם אתה מבין שאין שום תשובה, למה אתה עושה, זה מביא אותך להבנה, שאתה עושה, בגלל כוח מחוץ לך, שגורם לך לפעול. אתה חווה שאתה זה חלק ממנגנון, מי זה אני? אני מופעל מבחוץ, קודם כל תכיר בכך.

כשאני אומר לכם להתבונן ברצונות שלכם, אני רוצה שתבינו שהרצון שלכם לא בשליטתכם. אתם לא מניעים את הרצונות שלכם. למשל, היום למדת כלכלה, מדוע למדת היום כלכלה? התשובה הנכונה היא, שבסוף רצית, אבל למה רצית? כי המציאות גרמה לך לרצות. אתה לא יכול להתקדם, עד שלא תחווה, שהכל אלוהים גורם לך לעשות.

בהתחלה אתה חווה שאתה צינור שאלוהים עובר דרכו, ואחר אתה נעלם לגמרי. כשתגיד אני, תתכוון לאלוהים. ואז תשאל, למה אני רוצה להזיז את השמש? ואז תקבל את התשובה.

אני רוצה שתהיה בחוויה, שכמו שאתה רעב, אתה הולך לאכול. כך כשאני אשאל אותך, למה אתה הולך לאכול, אתה תהיה בחוויה שאלוהים גורם לך ללכת לאכול.

כשאתה הולך ברחוב, וחושב הנה אימא שלי, למה אתה חושב שהיא אימא שלך לדוגמה? לא בגלל שהיא אימא שלך, אלא בגלל שאלוהים עושה שאתה תראה אותה, ותחשוב שהיא אימא שלך. כל מה שקורה זה מאלוהים.

כשאתה חושב שהיית עם החברה שלך, האם באמת היית איתה? זה זיכרון שאלוהים עכשיו השתיל לך בראש, שתחשוב שהיית עם החברה שלך. 24 שעות אתה צריך להיות בחוויה הזאת.

ומה יקרה אם תהיה בחוויה הזאת כל הזמן, אתה תתחיל להעלם. מה זה אומר להעלם? אתה תישאר פה בגוף, אבל החוויה שלך שאומרת, אני, אני, אני, תתחיל להעלם. ותגיע למצב שתחווה שאתה הזרוע המבצעת של אלוהים. ואחרי שתחווה שאתה הזרוע של אלוהים, אתה תגיע להבנה, שאתה בכלל לא קיים, ואז תגיע להבנה שאתה זה הוא, וכשתגיד אני תתכוון לאלוהים.

אפילו כבר במדע הם מבינים שאנחנו חלק ממקום וזמן, כשהמקום והזמן זזים אז גם אנחנו זזים. זה לא שרק אתה זז, אלא כל המקום זז, ואתה זז בתוכו.

אם אתה רוצה להתקדם אתה תמיד צריך לעשות הפוך ממה שאתה חושב, למה? כי העצות שלך באות מהשכל שלך, אבל השכל שלך עדיין לא קבל שכל, ואם אין לו שכל, אז מה הטעם לעשות מה שהוא אומר? תמיד תאזן את העצות שלך עם הניגוד שלהם.

שאלה: איך הגעת לתובנות האלה?

אליעד: שאלתי את עצמי שאלה בנאלית, איך יהיה לי יותר טוב בחיים. אני קמתי בבוקר והחלטתי שאני רוצה להינות, אני ניסיתי כל מיני דברים, ואז הבנתי שאם אני אצליח לגרום לעצמי, מה שאני רוצה, אז יהיה לי תמיד טוב. ניסיתי כל מיני דברים וזה לא עבד, אז שאלתי את עצמי, למה זה לא עובד? והתחלתי להסתכל פנימה, והבנתי שזה לא אני שמחליט מה אני רוצה, זה מישהו אחר שמחליט לי מה שאני רוצה, ומשם זה התגלגל קדימה, מי אני? מה רוצה? מי רוצה? וכו.

התיאוריה שלי מאוד פשוטה היא אומרת, שאתה חלק מהמציאות, יש מציאות ותדע שאתה חלק מהמציאות. זה כל מה שאני אומר, שתדע שהמציאות קיימת. אם אתה יודע שיש ישות שמקיפה אותך מכל הצדדים, אז זה אומר שאתה לא ישות עצמאית, אלא חלק ממערכת.

ואם אתה רוצה הסבר קטן יותר - אתה והמציאות זה אחד. וכדי להסביר לך שהכל אחד אני מסביר את כל ההסברים. הגלגל מסתובב ואתה בורג קטן בתוך המערכת.

כדי להגיע לחוויה מושלמת, שהיא אתה והמציאות זה אחד, מה שצריך זה הבנה מושלמת. קשה להבין, כי אין מה להבין, זה כל כך פשוט, זה אפילו פשוט מדי, כאן אין מה להבין, אם אתה מבין אתה חווה את זה, אבל בגלל שזה כל כך פשוט אתה לא חווה את זה.

בסופו של דבר צריך להבין. ההבנה תקדם אותך. איך תבוא ההבנה? ככול שתשאל יותר שאלות על התיאוריה הזאת.

שאלה: איזה שאלות אפשר לשאול?

אליעד: השאלה הבסיסית היא, אם זה נכון למה אני חושבת שזה לא נכון? או למה אני לא חווה את זה? כשאת יושבת על הכסא, מה מציק לך?

להבין שאתה זה הגוף של אלוהים, לצורך העניין, או שאלוהים עושה דרכך, זה שכל מאוד קטן. אנחנו מתחילים כשאנו שואלים, מה אני רוצה? זה להרגיש טוב. אחר להבין שאלוהים פועל דרכך, זה שכל קטן, למה? כי זה עדיין שניים. בשכל אחר כך, אין אני בכלל, ואחר באה ההבנה שיש רק אחד.

בהתחלה ההבנה היא שאני רוצה, זה בגלל שאלוהים רוצה דרכי. אחר באה ההבנה שאני קיים, זה בגלל שאלוהים רוצה שאני אהיה קיים. כשהאדם אומר שאלוהים עושה דרכו, הוא מבין שהוא קיים ואלוהים פועל דרכו, אבל האדם עדיין קיים, והוא מבין שאלוהים רוצה שהוא ירגיש שהוא קיים. הוא רוצה שאני יחשוב שאני קיים.

אז בהתחלה אלוהים מפעיל אותי דרך הרצון שלי, אחר יש אני, שהאני קיים בגלל שאלוהים רוצה שאני ארגיש שאני קיים. זה מתחיל ברצון אבל אני עדיין משהו, אבל המשהו זה רק צורה, ואם אתה מבין זאת, אז אתה מתחיל להעלם. כשאתה אומר אני, וכמו שאתה אומר כסא, אז תבין שכמו שיש כסא יש אני. אתה למעשה לא עושה כלום.

אתה קיים כי אלוהים רוצה שתהיה קיים, ואתה יודע את השם שלך, כי אלוהים רוצה שעכשיו אתה תדע את השם שלך. ואם אתה רואה אותנו קיימים, זה לא בגלל שאנחנו קיימים, אלא בגלל שאלוהים רוצה שעכשיו תראה אותנו קיימים. כל מה שאתה חושב, מרגיש, רוצה, זה בגלל שאלוהים רוצה שעכשיו תחווה זאת. רק אלוהים הוא הבוחר, כי אין אף אחד מעליו.

הדרך הנכונה היא שתיצמד לאמת שלך. למשל אכלת, למה אכלת? התשובה הנכונה היא שעכשיו נוצרה לך מחשבה שאכלת, החוויה של העבר נוצרה עכשיו. מישהו עכשיו החליט שתחשוב שאכלת קודם.

שאלה: אם זאת לא החוויה שלו, איך הוא יבין זאת?

אליעד: אני יודע שזאת לא החוויה שלו, אני רוצה להראות לו שהוא לא בחוויה. אני רוצה להראות לך שאתה צריך להיצמד לאמת שלך. מה מפריע לך בחיים?

שאלה: שאני לא מבינה.

אליעד: מה אכפת לך שאת לא מבינה? שאם תביני יהיה לך טוב. אבל את רוצה להבין, כי את חושבת שאם תביני יהיה לך יותר טוב. לכן הסיבה שאת רוצה לדעת מה קורה פה, זה בגלל שאת רוצה להפסיק לסבול פה. אז ממה את סובלת? אם הכל היה מושלם בחיים שלך, אז לא היה אכפת לך מה קורה בחיים האלו.

לך יש בעיות X בתחום העולם הממשי שלנו, ואת חושבת שכדי להשתחרר מהבעיות שלך, את תשתחררי אם תהיה לך הבנה, ואת חושבת שכדי להגיע להבנה צריך לסבול, ואז את אומרת, רע לי מזה שאני לא סובלת, כי אם אני אסבול אני אבין, ואז יפתרו הבעיות שלי.

אבל מה באמת מפריע לך? מפריע לך שאת צריכה לנקות את הבית. מפריע לך שאת רוצה גוף יותר בריא. מפריע לך שהעיניים שלך לא טובות.

שאלה: אבל אני לא חושבת על הדברים האלה.

אליעד: את חושבת, אבל את רק מטעה את עצמך. אם המציאות הזאת הייתה מספקת אותך, לא היה אכפת לך למה את חיה.

שאלה: האם בגלל המשקפיים או בגלל הגוף, אני באה לכאן לשאול שאלות?

אליעד: כן, את לא מרוצה משום דבר, את לא מרוצה שיש לך רק שני רגליים, ואז מתחילות אצלך שאלות על האחדות.

שאלה: אני לא מודעת לבעיות.

אליעד: אז תבדקי, מה את כן מודעת. אני טוען שמהבוקר עד עכשיו האם כל הזמן היית מרוצה? לא. תבדקי ממה הייתה לך אי שביעות רצון.

שאלה: אני מקבלת את הכאבים.

אליעד: אם היית מקבלת, זה לא היה מציק לך. אם היית רוצה להבין את המציאות, היית מבינה אותה. זה לא באמת מעסיק אותך. אם את רוצה להבין את המציאות, את צריכה להבין מה באמת מציק לך. למה את לא רוצה שתכאב לך הבטן. כשאת חווה דברים בחיים שלך, תנסי להבין מה קורה לך, למה את לא רוצה את הכאב בטן?

שאלה: אז זה אומר שאם אני אוכלת, אני לא רוצה את הרעב. אז מה אני לא צריכה לפעול?

אליעד: לא אמרתי שאת לא צריכה לפעול, את צריכה להבין, למה את רוצה את השינוי. תשאלי, למה אני לא רוצה את הרעב? אם תהיי נחושה להבין למה את לא רוצה את הרעב, למה את לא רוצה שהאוטובוס יאחר, בסוף את תראי, שיש משהו מחוצה לך שהוא אחראי שאת לא תרצי אותם. תדעי שזה לא את, מי שאת חושבת שאת.

השלב הראשון בהבנה, הוא לא מורכב. בסך הכל אמרנו שהמקום והזמן זזים ואז אתה זז. אבל זה משנה לך את כל תפיסת החיים. אתה לא יכול להגיד למשל, שאם אתה קם בבוקר ואין לך מה לאכול שזה בגלל הבוס שלך. הבוס שלך שנותן לך כסף, משהו מזיז אותו וזה לא בגלל שעבדת או לא עבדת. הכסף שלך זה לא בגלל הפעולות שלך. החוויה היום יומית שלך זה לא כמו ההבנה הזאת. בחיי היום יום אתה אוכל כדי שתהיה שבע. אבל תחושת השובע שלך לא תלויה באוכל שאתה אוכל, אלא המציאות רוצה שאתה תרגיש שבע באם תאכל או לא תאכל.

זאת הסיבה שקשה לאדם לחוות זאת, כי הוא זקן. למה אני שבע? כי אני אכלתי. אכלתי כי הייתי רעב. אבל זה לא נכון. אתה רעב כי רוצים שתהיה רעב. אתה אוכל, כי רוצים שאתה תאכל. אתה אוכל עכשיו 3 פרוסות, כי רוצים שאתה תאכל 3 פרוסות. אתה שבע, כי רוצים שתהיה שבע. אין קשר בין הדברים. הקשר היחיד זה שהמציאות רוצה את הכל.

שאלה: אם זאת לא החוויה שלי.

אליעד: לשאול, האם זאת האמת, כן או לא? לשאול, למה אני לא חווה את זה? אתה אוכל, כי אלוהים רוצה שתאכל. אתה שבע, כי אלוהים רוצה שתהיה שבע. תוך כדי שאתה רעב, אלוהים מכניס לך מחשבה, שאם תאכל תהיה שבע. תוך כדי שאתה אוכל, אלוהים מכניס לך מחשבה, שמקודם היית רעב, ושעוד מעט תהיה שבע. ותוך כדי שאתה שבע, אלוהים מכניס לך מחשבה שמקודם אכלת, כי היית רעב, ועכשיו אתה שבע. זה מה שקורה בפועל.

אלוהים בצ'יק יכול לגרום לך לחשוב שאתה מושה רבנו.

איך האדם יכול להגיע לחוויה, שכשהוא רעב, כשהוא אוכל, וכשהוא שבע - זה כל רגע מציאות בפני עצמה? על ידי זה שכשהוא אוכל הוא שואל, למה אני אוכל? כי אני רעב. ואז הוא שואל, אז מה אם אני רעב? אני לא רוצה להיות רעב ולכן אני אוכל. אבל למה אני לא רוצה להיות רעב? כי יש משהו בתוכי שגורם לי לא לרצות להיות רעב.

אז מה זה אומר, למה אני אוכל? כי יש משהו בתוכי שגורם לי לא לרצות להיות רעב ולאכול. אבל זה משהו שעכשיו גורם לי.

בא ניקח לדוגמה, למה אני שבע? כי אכלתי, האם זה שאני זוכר שאכלתי, האם זה מחייב את זה שעכשיו אני אהיה שבע? לא. אם אלוהים רוצה אתה תמשיך להיות רעב. רעב זה רק תחושה. ואם המציאות רוצה, היא דופקת לך את תחושת השובע, ואתה כל הזמן רעב. ואז אתה אוכל לפי השכל.

רואה כאן כוס, עכשיו היא זזה לפה, עכשיו יש פה כוס. אם תשאל, למה יש פה כוס? אם אתה טיפש תגיד, כי הוא הזיז אותה לפה, מתי הזזתי את הכוס? קודם. מתי הכוס נמצאת פה? עכשיו. האם זה שהזזתי אותה קודם, האם זה מכריח את זה שהיא תהיה פה עכשיו? לא. אם אלוהים רוצה, אלוהים עכשיו יכול להעלים את החדר וגם את הכוס.

ברגע שאדם לוקח דבר אחד, למה עכשיו יש פה חושך? כי קודם היה. אז מה אם קודם היה? אם תחשוב על זה, בסוף תבין שזה ככה. זה ישנה לך את כל תפיסת החיים שלך. שום דבר כבר לא יהיה בטוח. אין גם אורך זמן, בכל רגע מחדש הכל נוצר. אתה חי לשנייה, ואתה נעלם, ושוב אתה חוזר לשנייה. למעשה הכל כבר קיים, יש אותך של היום, אתמול ומחר, ואתה זז בין המצבים. כל האפשרויות שיכולות להיות, כבר קיימות. רק שזה שקוף ואתה לא רואה. ואתה בכל רגע עובר בין אפשרות לאפשרות.

אתה יודע מה הכי מורכב, שתבין למה אתה אוכל סנדוויץ. קודם תבין את הבסיס.

רבי נחמן אומר, שאנשים חושבים שהצדיק מגיע להבנה גבוהה שגלל שיש לו נשמה גבוהה, או שכל מיוחד, אבל זה לא נכון, כל אחד ואחד, אם יעשה את כמות המאמץ שאני עשיתי וישב ויחקור שוב ושוב, בסוף יגלה את האמת. אם היית מצליחן בחיי היום יום, אז היית מצליח גם בדברים האלה.

מה שאני בא לומר, שיש כאן שני היבטים, האחד שזה לא תלוי בך. והשני שזה תלוי בך. אבל האדם חושב שיש לו בחירה. אז מהצד של הבחירה, אם האדם יחליט שהוא רוצה להצליח, אז הוא יתאמץ עד שיגיע. אני מבטיח לך, שאם תחקור, למה אני רוצה לאכול? אתה תבין את הכל.

שאלה: תסביר שוב על התודעות.

אליעד: מה שאני בא לומר לך, שעכשיו בו זמנית אתה נמצא באין סוף מקומות, במקביל אתה יושב פה, ושם, ושם, ושם. אתה לא יכול לשאול, למה אלוהים שם אותי פה? כי אתה כבר בכל המקומות. אתה שואל, לפי מה אלוהים מחליט שאני אבין את זה, ואחר את הדבר השני? הוא לא מחליט, אתה כבר כרגע, מבין את זה, ומבין את כל האופציות.

אתם חושבים שאני מדבר על מדע בדיוני, אבל לי נראה שאתם חיים במדע בדיוני, שאינכם מבינים אפילו מדוע אתם אוכלים. כל האפשרויות קיימות ואתה אחת מהאפשרויות.

שאלה: למה אני חווה רק את האופציה הזאת?

אליעד: את לא חווה רק אותה, יש מישהי כמוך שחווה אופציה אחרת. הכל קיים בו זמנית. את משוכפלת עכשיו לאין סוף אפשרויות, וכל אחת ממך מודעת לאפשרות אחת. יש כאלה שמודעים לעוד מצבים. אני למשל מודע שיש עוד מצבים. ויש כמוני שלא מודעים שיש עוד מצבים. הכל ישנו כל הזמן. כל רגע יש את כל המחשבות. אתה אופציה שכול הזמן משתנה.

בפועל כל מה שאנחנו מדברים זה קשקוש. כי בסוף הכל זה אחד. מעל כל האפשרויות שקיימות כל הזמן, יש את האחד.

כדי להבין את כל המציאות, קודם עליך להבין מדוע אתה אוכל.

שאלה: תסביר לי את העניין של האפשרויות.

אליעד: מה שאני מסביר לך, זה לא משהו שאני קראתי בספר, זה חלק מדבר אחר, שאם תבין אותו תבין גם את השאר. יש משהו אחר, אם תחקור למשל, למה אני עכשיו לומד כלכלה? בסוף תבין את כל המציאות כולה. אני מציע לך דרך, איך להיות הראשון, ואז תראה את הכל. אני יכול להביא אותך למקום שבו תראה את כל האמת.

שאלה: אני רוצה לדעת אם זה תלוי בי?

אליעד: מצד האמת, יש כרגע עוד אליעד אחר שלא מודע. מצד האמת, אין שום שאלה. אתה שואל, מה גרם לו להבין, המציאות או המאמץ שלו? הבחירה שלו או אי הבחירה שלו? ולמעשה אתה שואל, האם כדי להגיע להבנה שלי, צריך מאמץ מצדך או שזה לא תלוי בך?

מצד האמת, כל המצבים ישנם בו זמנית, ויש גם עופר שנמצא במצב שלי. הכל קיים, קיים עופר המוצלח וגם קיים עופר הנכשל. כרגע אתה קיים בכל המצבים. אבל אתה עושה הפרדה בין יש לאין. מה זה אומר, אתה אומר יש אותי פה ואין אותי בחלל. למה? התשובה היא, שאין הבדל בין יש לאין, אתה כרגע גם פה וגם שם, אתה בכל מקום. כרגע אתה נמצא בכל המקומות, בכל התודעות, בכל התפיסות ובכל הזמנים.

שאלה: למה כל המצבים קיימים?

אליעד: הם גם קיימים וגם לא קיימים. אם אתה היית חווה שאתה למשל במזרח הרחוק, אז לא היית חווה שאתה כאן. כדי שתוכל לחוות שאתה כאן, אלוהים עשה שתחווה רק את המצב הנוכחי ולא עוד מצבים אחרים. אבל למעשה אתה בעוד הרבה מקומות, רק צמצמו אותך שתראה רק מצב אחד.

שאלה: למה צמצמו אותי?

אליעד: יש שתי תשובות. מצד אחד אין תשובה, ומצד שני אין שאלה. מצד הנפרדות אין תשובה, אבל אם תחקור את זה מספיק, אתה תחווה שאין בכלל שאלה.

את בטוחה שאת עושה, והולכת ומבצעת דברים, אבל למעשה הכל כבר קיים ואת חווה רק אחת מהאפשרויות. השכל של זה, זה לשנות את החוויה. זה לא יעזור אם תאמינו בזה.

כאשר תתבונני ותראה שיש משהו שעושה הכל, זה יגרום לישות הנפרדת שלך להעלם. מי זה האני? הכל זה האני, והאני זז יחד איתו. קודם תבין שאתה בורג במכונה הגדולה. יש מציאות גדולה שמפעילה את הכל, ואתה חלק מהמערכת. הבנה זו תוביל אותך להבנה שהישות שלך היא חלק ממשהו אחר. והבנה זו היא דלת להבנה נוספת שאתה זה המציאות. והבנה זו היא דלת, להבנה שהכל אחד. ואז אין לך אף שאלה.

שאלה: האם כשאגיע לסוף, אמשיך להיות עצבנית?

אליעד: כן, את תמשיכי להיות עצבנית. מצד אחד תפסיקי להתעצבן ברובד פנימי שלך, אבל ברובד החיצוני, את תמשיכי להתעצבן. כרגע יש בתוכך עמוק, מישהו שהוא לא סובל. כרגע האני שלך מזדהה עם החיצוני, אבל אני גורם לך להיכנס פנימה לתוכך, שתתחילי לשים לב גם לתוכך. בתוכך יש עוד פרספקטיבה פנימית שרוצה את מה שקורה, שמבינה מה קורה, אם תסתכלי פנימה, תראי שיש עוד פרספקטיבה.

שאלה: אם אני מבינה שהרצון לא בשליטתי, האם אני יכולה להמשיך לשאול שאלות אחרות.

אליעד: אם תהיי באמת בחוויה שהרצון לא בשליטתך, לא יהיו לך שאלות.

שאלה: אז איך אני אמשיך לשאול שאלות?

אליעד: לא תשאלי, הכל יעשה מעצמו. תגיעי לחוויה שהכל קורה מעצמו. את תהיי בחוויה שכאשר תקומי בבוקר, את תראי שהמציאות היא זאת שמניעה אותך. את כמו רובוט. אם אני מתעצבן, זה בגלל שהמציאות רוצה שאני כרגע יתעצבן. אני כרגע עצבני, כי אם לא הייתי עצבני, לא הייתי נותן לך תשובה. אני נותן לך תשובה, כי אני עצבני, ולכן נותן לך תשובה, אבל התודעה שלי מחוברת למצב אחר פנימי, שיודע ששום דבר לא משנה, שהכל בסדר.

האדם יכול להגיד עד מחר, זה לא תלוי בי, אבל החלקים שבך שחושבים שזה תלוי בך, ממשיכים לפעול וגורמים לך סבל.

שאלה: האם לא היית הולך לחפש את הארנק, אם היה אובד לך?

אליעד: הייתי הולך, אבל לי אין בעיה לסבול. אני לא קשור לכלום. לחפש את הארנק, או להסביר לך זה אותו הדבר. אבל החוויה שלי היא אחרת. את למשל הולכת לחפש ממקום של פחד, מחוויה של נפרדות, את פועלת מהחוויה הזאת. אבל אם תפעלי מהחוויה של האמת, תמשיכי לחוות את כל הרגשות שלך, אבל זאת תהיה חוויה אחרת.

אם אתה שואל, למה אלוהים דופק אותי, הרי אין לי בחירה? נכון, מהצד שאין לך בחירה, הוא לא דופק אותך, אבל מהצד שאתה חושב שיש לך בחירה, ואומר שאין לך, מהצד הזה אתה סובל. ולמה לאדם קשה לחשוב שאין לו בחירה, כי מצד האמת יש לו בחירה, אתה הרי אלוהים ולכן יש לך בחירה. מהצד של אלוהים יש לך בחירה על הכל, מהצד שלך אין לך בחירה, ומהצד של האחד אין בכלל שאלה אם יש בחירה או אין בחירה.
מה באמת מפריע לך להתעצבן צדיקים הרגשה של אני רוצה יכולת הכלה המציאות כולה מחשבות אתה חולם מה מפריע לך אלוהות הרגשה של נפרדות איך להיות אלוהים אין בחירה חופשית אלוהות אלוהים בחירה בחירה חופשית הדרך להיות אלוהים הכל מלמעלה הרצון הרצון של המציאות חופש להיות אלוהים להיות שקוף למה אין בחירה חופשית מהי אלוהות מיהו אלוהים מציאות רצון רצון עצמי רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות רצון של המציאות של מי הרצון שקוף
אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה
אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה
אלוהים, מהו אלוהים, מיהו אלוהים, להיות אלוהים האמיתי, להיות הסיבה הראשונה, להיות המסובב הראשון, מהי הסיבה הראשונה מהו אלוהים לפי אליעד כהן? כאשר מדברים על המושג אלוהים, אליעד כהן מסביר כי לרוב אנשים תופסים את אלוהים כדמות חיצונית הנמצאת במקום מסוים, כגון בשמיים, ומנהלת את המציאות מבחוץ. בתפיסה המקובלת, אלוהים נתפס כישות שמביטה, מפקחת ומנהלת את העולם בצורה כזו או אחרת. אך לפי אליעד, תפיסה זו מוגבלת ומצמצמת את הרעיון האמיתי של אלוהים. אליעד מדגיש שהמשמעות של אלוהים יכולה להיתפס כההוויה של המציאות עצמה. כלומר, לא ישות שנמצאת בנפרדות מהמציאות, אלא שהמציאות כולה, על כל מרכיביה, היא עצמה אלוהים. מכאן, כל ניסיון להגדיר את אלוהים בצורה מסוימת, כגון להגיד שהוא האחדות או הנפרדות, הוא בהכרח צמצום של הרעיון הרחב והעמוק יותר של אלוהים. מה ההבדל בין להיות אלוהים לבין להיות אלוהים האמיתי? אליעד כהן מבחין בין שני מצבים של להיות אלוהים: להיות אלוהים ברמת ההבנה להיות אלוהים האמיתי, שהוא מצב של אחדות מוחלטת. להיות אלוהים בהבנה משמעו להבין באופן שכלי כי כל המציאות היא אתה. כלומר, כשאתה מביט לאחור על שרשרת האירועים, אתה מבין שכל מה שקיים הוא חלק ממך, אך אתה עדיין נמצא בנפרדות מסוימת, מכיוון שאתה עדיין מודע לעצמך. מצד שני, להיות אלוהים האמיתי זה מצב בו אינך יודע דבר מלבד קיומך, ולמעשה, אפילו אינך יודע שאתה קיים. במצב זה אתה מאבד לחלוטין כל תחושת נפרדות ואין לך שום הבחנה בין ... הראשונה והמציאות האמיתית, הוא מבין שכל מה שנראה לו כהבדל או כסיבתיות, למעשה אינו קיים במצב האמיתי והעמוק של המציאות. מהו אלוהים? מהי הסיבה הראשונה? האם יש הבדל בין סיבתיות לאקראיות? איך להיות אלוהים האמיתי? מה ההבדל בין להיות אלוהים להבנת אלוהים?
אלוהי החכם האמיתי / אלוהים של אלוהים - מיהו אלוהים, של החכם האמיתי?
אלוהי החכם האמיתי אלוהים של אלוהים - מיהו אלוהים, של החכם האמיתי? כי כל אחד יש לו אלוהים, וגם לאלוהים, יש אלוהים. אלא, שאצל אלוהים, אלוהיו, זה הוא עצמו ממש. וכאשר אדם שאינו חכם אמת, מדבר על אלוהים מהות המציאות המצוי הראשון הסיבה הראשונה הרצון הראשון וכיוב, הוא מדבר על ישות שהיא נפרדת ממנו. אבל החכם האמיתי, שהוא שקוף לגמרי, והוא באחדות אחת עם המציאות, כאשר הוא מדבר על אלוהים, הוא בעצם מדבר, על מי שהוא עצמו ממש. וכאשר האדם שומע את החכם האמת מדבר על אלוהים, בעיני האדם, החכם האמת, זה הגוף הגשמי והלבוש החיצוני שלו. ולכן קשה לאדם להבין, שהחכם האמיתי מדבר על אלוהים בגוף ראשון. כי הלבוש החיצוני של החכם האמת, הוא רק חלק מהמציאות, אך הוא לא המציאות האין סופית עצמה. אבל, אצל מי שהוא חכם אמת, אצלו האני שלו, הוא לא הלבוש הגשמי שלו (וגם התודעה, היא לבוש גשמי והיא רק הגוף של אלוהים האמיתי), אלא הוא נקודת האחדות הראשונה, שהיא מחויבת המציאות, שהיא אלוהים האמיתי. וכאשר החכם האמת אומר אני, זה בעצם אלוהים האמיתי, אחדות המציאות ממש, שאומרת אני, ושמלובשת בתוך גוף גשמי. והדבר ... מחובר לאני האמיתי של האדם עצמו. כי האני האמיתי של כולם, הוא אותו האני ממש, שהוא זה שחושב את המציאות כולה. והחכם האמיתי, מדבר מנקודת המבט של מהות המציאות ממש. וכאשר החכם האמיתי מדבר על אלוהים, על מהות המציאות, על אחדות המציאות, על הישות שחושבת את החלום וכיוב, הוא ... מדבר על עצמו בגוף ראשון. ורק עבור השומעים, הוא מדבר איתם במושגים שלהם. אבל בחוויה של החכם האמת, הוא מדבר על עצמו תמיד. וגם כאשר החכם האמת מדבר על אדם אחר, הוא תמיד מדבר על עצמו. כי אלוהים האמיתי, הוא מדבר על עצמו תמיד, כי הוא מהות המציאות כולה. וכאשר אדם רגיל מדבר על אלוהים, מנקודת מבט מסוימת, גם הוא מבין וחווה שהוא מדבר על עצמו ממש. אך החוויה של האדם הרגיל, היא לא מספיק חזקה. אבל אצל החכם האמת, יש התגלות של אלוהים האמיתי באמת. כי אצלו, הלבושים החיצוניים שלו, נמצאים באחדות גדולה יותר, עם האני הראשון של המציאות, יותר מאשר בכל לבוש וצורה אחרת. ולכן, מי שרוצה לחזק אצל עצמו, את ההכרות שלו עם מי שהוא באמת, ועם אלוהים האמיתי שהוא עצמו ממש, ולדעת למה באמת הוא עצמו ממש כאלוהים האמיתי ממש, בוחר שהמציאות תהיה כך ולא אחרת וכולי, עליו להתקרב תמיד בכל כוחו, אל התגלות השכל שלו עצמו ממש, של אלוהים האמיתי ממש, שמתגלה בעוצמה חזקה, דרך הלבושים של החכם האמת. ועל ידי זה, ...
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה לסבול, הכל כרצונך, הכל נגד רצונך, בחירה חופשית, חופש הבחירה, הכל טוב, הכל רע, הכל שווה
מיהו אלוהים, לרצות לסבול, רוצה ... מסוים, האדם יכול לשאול למה השולחן שם. מצד אחד, ברור שמישהו הביא אותו לשם, אבל מצד שני, השולחן נמצא במקום בגלל חוקי הפיזיקה שמאפשרים לו להיות שם. מי אחראי לכך שחוקי הפיזיקה מאפשרים לשולחן להיות שם? זה אלוהים. אליעד מסביר שאלוהים הוא הכוח הבסיסי שמניע את ... כלומר, גם האני הקטן והמצומצם, וגם המציאות הגדולה והאינסופית. הוא מוסיף ומסביר שהיכולת לראות את עצמך בשתי הפרספקטיבות - הן כבורג והן ככל המכונה - היא מה שיוצר את הדינמיקה הרגשית. אם היית מזהה את עצמך רק כאלוהים שעושה את הכל, לא היית יכול ... שכל מה שקורה לך זה משהו שאתה רוצה בו, גם אם נדמה שזה רע לך, אתה נמצא במצב של בחירה חופשית מושלמת. אך מצד שני, אליעד מבהיר שגם הרצון עצמו לא באמת בשליטתך. הרצון נוצר משום מקום, בלי סיבה אמיתית, כך שאפילו אלוהים עצמו לא בחר את הרצון הראשון ... מאפשרת לאדם לחיות במצב של שלווה פנימית, שבה הוא מקבל את כל מה שקורה בלי להתנגד, אבל עדיין יכול להרגיש את הדינמיקה והמתח של החיים. לסיכום, אליעד מציע לאדם לחוות את כל הפרספקטיבות במקביל: להבין שהוא גם אלוהים וגם אדם קטן, גם נהנה וגם ... והכי חשוב - להבין שהכל קורה ברצונו, נגד רצונו, ושהכל גם טוב, גם רע, וגם חסר משמעות לחלוטין בו זמנית. למה אני רוצה לסבול? האם הכל כרצוני? מה זה בחירה חופשית? האם יש משמעות לסבל? מי אחראי על המציאות? למה אלוהים יצר את העולם? האם הכל טוב ...
אלוהים - הכל כולל הכל על אלוהים - רשימת כל הנושאים
אלוהים - הכל כולל הכל על אלוהים - רשימת כל הנושאים אלוהים אלוהים או בן אדם אלוהים אוהב אלוהים אומר אלוהים אומר לך אלוהים אחד אלוהים אין סופי אלוהים אינו אלוהים אינו הישות היחידה אלוהים אכזר אלוהים אמיתי אלוהים בוחר אלוהים בזמן השואה אלוהים בכבודו ובעצמו אלוהים במימד אחר אלוהים ברא אלוהים ברא את אלוהים ברא את העולם אלוהים ברא את הרע אלוהים ברא את חוקי אלוהים ברא את חוקי הלוגיקה אלוהים בשואה אלוהים גורם אלוהים גורם לך אלוהים האם יש אלוהים האמיתי אלוהים הוא אלוהים הוא אחד אלוהים הוא אין
פיצול תודעתי, דבר והיפוכו, חיים בתוך חלום עצמי, אלוהים האמיתי, רשימו, יצירת הרצון של אלוהים, יש ואין כאחד
... תודעתי, דבר והיפוכו, חיים בתוך חלום עצמי, אלוהים האמיתי, רשימו, יצירת הרצון של אלוהים, יש ואין כאחד מהו הפיצול התודעתי שאליעד מתאר בהרצאה? אליעד מסביר את מושג הפיצול ... בצורה אקטיבית. הסתירה בין המתבונן (זה שלא פועל) לבין הדמות שבתוך החלום (הפועלת והחווה) היא שיוצרת את חוויית הקונפליקט הפנימי, בין אני לא רוצה כלום לבין אני פועל ורוצה. מיהו אלוהים האמיתי שאליו אליעד מתייחס, ומה ההבדל בינו לבין אלוהים רגיל? אליעד מבחין בין שני סוגים של אלוהות או תודעה עליונה. אלוהים ברמה הרגילה הוא המתבונן בחיים, זה שחווה את עצמו כנפרד מהחלום, הצופה באירועים אבל לא מתערב בהם. אולם, גם ברמה הזו נשארת הסתירה, כיוון שאם אותו אלוהים נמצא מעבר לזמן ולמקום, לא ברור כיצד הוא יוצר או בוחר בפעולות מסוימות בתוך המציאות. לעומת זאת, אליעד מתאר את אלוהים האמיתי כדרגה עליונה יותר של הבנה, שבה אין כלל הפרדה בין המתבונן לבין המציאות. ... נשאר בו רושם של החוויה הזאת. הרשימו הוא מה שמאפשר לו להבין, גם לאחר שהוא חוזר למציאות של נפרדות, שהוא חווה מצב אחר, עמוק יותר, של תודעה. כיצד אליעד מסביר את יצירת הרצון של אלוהים, ומה משמעות יש ואין כאחד? אליעד מבהיר שלמרות שאלוהים הוא לכאורה מחוץ לזמן ולמקום, קיימת שאלה גדולה עוד יותר: אם אין לאלוהים רצון, כיצד נוצר הרצון שלו? אליעד מסביר שהרצון נוצר בו זמנית מתוך הכלום ומתוך היש. הרצון של אלוהים, ולכן גם של האדם, קיים ואינו קיים בו זמנית, מה שמחזיר אותנו שוב לעניין הסתירה ... כפרדוקסלית במהותה: האמת המוחלטת כוללת גם את ההוויה של הכלום וגם את ההוויה של היש, והשאלות שעולות הן תוצאה של הניסיון האנושי להכיל את הסתירה הזו. מהו פיצול תודעתי? מי הוא אלוהים האמיתי? מה זה רשימו? איך נוצר הרצון של אלוהים? מה הכוונה יש ואין כאחד? מה המשמעות של לחיות בתוך חלום? איך קיימים דבר והיפוכו? ...
אלוהים / יש אלוהים / אין אלוהים - האם יש אלוהים או אין אלוהים? האם אלוהים קיים?
אלוהים יש אלוהים אין אלוהים - האם יש אלוהים או אין אלוהים? האם אלוהים קיים? אלוהים, אמונה, אתיאיזם, אתיאיסטים, דאיזם, תאיזם, אמונה באלוהים, כפירה, אפיקורסות, מונותאיזם, פוליתאיזם, חוסר דת, אתיאיסטים חסרי דת, אפיקורוס, עידן התבונה דת התבונה ועוד. אלוהים. האם יש או אין אלוהים? תשובה: שתי הדעות נכונות בו זמנית. גם יש אלוהים וגם אין אלוהים בו זמנית. הסבר: מה מייצג אלוהים? אלוהים מייצג את בורא העולם, את האחראי לכל מה שקורה, את הסיבה של כל הסיבות ואת זה שרצונו בא לידי ביטוי בכל הרצונות כולם. אלוהים הוא הישות הנצחית שהייתה קיימת מאז ומעולם, אלוהים הוא זה שנמצא בכל מקום ובכל זמן. אלוהים הוא זה שברא את הזמן ואת המקום. מהי האמת? האמת היא שאלוהים הוא המציאות עצמה. המציאות עצמה היא הדבר שהנצחי שקיים לעולם. המציאות היא זו שיצרה את הזמן ואת המקום ואת העולם. המציאות היא זו שאחראית לכל מה שקורה בתוכה. המציאות עצמה ... אנושי אינו מבין מה היה לפני בריאת העולם המפץ הגדול, אך כל שכל אנושי מבין שמציאות תמיד חייבת להיות קיימת, גם אם מהותה הנצחית אינה ידועה לאדם. בקיצור, אלוהים הוא המציאות והמציאות היא אלוהים. המציאות נמצאת בכל דבר, רצונה של המציאות בא לידי ביטוי בכל דבר, ומהותה של המציאות נמצאת בכל דבר. יש אלוהים = הדעה שאומרת שיש אלוהים שורשה הוא בכך שבאמת קיימת מהות אחת שנמצאת בכל דבר, שזו בעצם המהות הנצחית של המציאות, שהייתה קיימת בטרם כל דבר וקיימת גם עכשיו בכל דבר. הטענה של יש אלוהים, היא תזכורת לאדם לזכור שיש מציאות שמחליטה מה יקרה. שיש מציאות שבראה את העולם. שיש מציאות שמאחדת את הכל וכולי. אין אלוהים = הדעה שאין אלוהים גם היא נכונה באותה המידה. מדוע? בדכ כאשר אדם אומר שיש אלוהים, הוא מתכוון לומר שיש גם אלוהים. דהיינו, יש גם אדם וגם אלוהים. גם עולם וגם אלוהים. גם זמן ומקום וגם אלוהים. האמירה שאין אלוהים פירושה ושורשה האמיתי הוא, שבאמת מצד האמת אין
האם אלוהים קיים או לא קיים? האם אפשרי להוכיח שמשהו לא קיים? איך להוכיח שמשהו לא קיים? האם אפשר להוכיח שאלוהים קיים? האם אפשר להוכיח שאלוהים לא קיים? דברים שלא יכולים להיות, האם אלוהים קיים מצד ההגדרה שלו? מה זה אומר שאלוהים קיים? באיזה סוג קיום אלוהים קיים? האם ניתן למדוד את הקיום של אלוהים? מהי הישות של אלוהים? האם הישות של אלוהים דומה לישויות אחרות? האם אלוהים נמצא במקום מסוים? האם אלוהים קיים בזמן מסוים? האם ניתן להוכיח שאלוהים כן קיים?
... אלוהים קיים או לא קיים? האם אפשרי להוכיח שמשהו לא קיים? איך להוכיח שמשהו לא קיים? האם אפשר להוכיח שאלוהים קיים? האם אפשר להוכיח שאלוהים לא קיים? דברים שלא יכולים להיות, האם אלוהים קיים מצד ההגדרה שלו? מה זה אומר שאלוהים קיים? באיזה סוג קיום אלוהים קיים? האם ניתן למדוד את הקיום של אלוהים? מהי הישות של אלוהים? האם הישות של אלוהים דומה לישויות אחרות? האם אלוהים נמצא במקום מסוים? האם אלוהים קיים בזמן מסוים? האם ניתן להוכיח שאלוהים כן קיים? ונדבר על העניין של האם ניתן להוכיח שאלוהים לא קיים, או שרק ניתן להוכיח שאלוהים כן קיים. בהקשר של האם ואיך אפשרי להוכיח שמשהו לא ... בהחלט ניתן להוכיח שמשהו לא קיים, באמצעות ההגדרה שלו. אז האם אלוהים קיים מצד ההגדרה שלו? ושוב, הכל במסגרת השכל האנושי. כי מחוץ לשכל, הכל יכול להיות וכולי. אז בתוך השכל, האם אלוהים קיים? והתשובה היא, שמי שרוצה למצוא תשובה לשאלה, צריך להתחיל להגדיר יותר טוב מה זה אלוהים. מה זה אומר שאלוהים קיים, באיזה סוג קיום אלוהים קיים, האם ניתן למדוד את הקיום של אלוהים, מהי הישות של אלוהים, האם הישות של אלוהים דומה לישויות אחרות, האם אלוהים נמצא במקום מסוים, האם אלוהים קיים בזמן מסוים וכיוב, עוד הגדרות שצריכים להגדיר. ואז אפשרי לבדוק, האם בשכל האנושי ניתן לדמיין שאלוהים קיים בהתאם להגדרות. אם התשובה היא שלא, אז זה אומר, שמצד השכל שלנו, אלוהים לא קיים. אם התשובה היא שכן, אז זה אומר שאולי אלוהים קיים ושבהחלט הוא כן יכול להיות קיים. וכמובן שלא נכנסתי כרגע לשאלה של, האם ניתן להוכיח שאלוהים כן קיים, אלא רק מצד נקודת המבט של, האם ניתן להוכיח ...
השואה - איפה היה אלוהים בשואה? מהי נקודת האמת של הכחשת השואה? אלוהים בשואה, אלוהים מת בשואה, איפה אלוהים בשואה, אלוהים בזמן השואה, איפה היה אלוהים בזמן השואה
... - איפה היה אלוהים בשואה? מהי נקודת האמת של הכחשת השואה? אלוהים בשואה, אלוהים מת בשואה, איפה אלוהים בשואה, אלוהים בזמן השואה, איפה היה אלוהים בזמן השואה היכן היה אלוהים בשואה? ומהי נקודת האמת והטוב שיש בהכחשת השואה? כפי שכבר ביארתי המציאות שמהווה את הכל בכל רגע מחדש היא אלוהים. היכן היה אלוהים בשואה? תשובה: אלוהים עשה את השואה עצמה. אם לא רצונו של אלוהים לא הייתה השואה. מדוע עשה אלוהים את השואה? תשובה בדיוק מאותה הסיבה שהוא עושה כל דבר אחר. כפי שכבר ביארתי המון פעמים, בכל דבר בעולם יש משהו טוב. לא סתם טוב אלא טוב אמיתי. טוב שקרי = טוב שהוא בגלל סיבות ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 7 - הוכחה לכך שהעולם *לא* נברא יש מאין על ידי אלוהים! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 7 - הוכחה לכך שהעולם לא נברא יש מאין על ידי אלוהים! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. הוכחה לכך שאלוהים לא ברא את העולם יש מאין. הוכחה לכך שהעולם לא נברא יש מאין. נגדיר: יש ... ואכ צריך שמישהו יברא אותו. בנוסף קיימות גם רק 2 אפשרויות. 1 - מהותו של אלוהים היא יש. 2 - מהותו של אלוהים היא אין. אין אפשרות שמהותו של אלוהים היא יש + אין בו זמנית, משום שישות כזו אינו יכולה להתקיים, משום שזה נוגד את השכל היגיון לוגיקה וכולי (ראה: האם ניתן להוכיח כי ישות כלשהי (אלוהים) אינה קיימת ?). טיעון: מהותו של אלוהים אינה ידועה ולכן לא ניתן לדון בה. תגובה: ברגע שאומרים שאלוהים ברא את העולם, ומייחסים לו רצון פעולה וכולי, ממילא כבר דנים בו. אם מהותו של אלוהים אינה ידועה, ממילא אין אפשרות גם לייחס לה את בריאת העולם וכולי. ברגע שמייחסים לאלוהים משהו כלשהו, הרי שכבר מגדירים את מהותו, וממילא אפשר ויש לדון במהותו. תגובה נוספת: גם אם מהותו של אלוהים היא אינה ידועה, עדיין מהצד של האדם קיימות רק 2 אפשרויות, או שמהותו של אלוהים היא יש או שהיא אין. ומהנל ניתן להוכיח שאלוהים לא ברא את העולם יש מאין. כיצד? תשובה: אם אלוהים הוא יש, ממילא קיימות 2 אפשרויות. או שמישהו ברא גם אותו וכן הלאה על ... נצחי. אם הוא נצחי, זה אומר שהיש נצחי, וממילא אין צורך בבורא. ואם מהותו של אלוהים היא אין, ממילא לא ניתן לייחס לה שום פעולה רצון כלשהי. ונחדד: לומר שאלוהים ברא את העולם יש מאין, פירושו שלפני היש היה אלוהים + אין, כי לא היה יש. ואם היש אינו קדמון ונצחי, ואלוהים הוא כן קדמון ונצחי, ממילא אלוהים הוא אינו יש אלא אין. וממילא אין משמעות למשפט אלוהים ברא את העולם יש מאין, כי אלוהים עצמו הוא אין. בנוסף, לא ניתן גם לומר שהאין ברא את היש. כי לא ניתן ... ישות כלשהי, לאין וממילא הוא כבר אינו אין אלא יש, וממילא הוא לא יכול להיות הבורא. ולכן, הדבר ההגיוני ביותר לומר הוא, שהיש הוא קדמון, וכי אף אחד מעולם ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 8 - מי ברא את אלוהים עצמו? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 8 - מי ברא את אלוהים עצמו? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים הבורא? בריאת העולם אלוהים ועוד. הנחה 1: לכל דבר שנברא יש בורא. הנחה 2: העולם נברא ואינו קיים מאז ומעולם. מסקנה: לעולם יש בורא שהוא אלוהים (ראה הפרכה כאן). טיעון: שאלה: מי ברא את אלוהים? תשובה: אף אחד, קיומו הוא נצחי ומעולם הוא לא נברא. שאלה: האם ניתן להוכיח כי אף אחד לא ברא את אלוהים עצמו? תשובה: כן. כי חייב להיות בורא ראשון כלשהו ונקודת התחלה כלשהי לכל התהליך. אם נאמר שהבורא גם הוא נברא, הרי שגם עליו נשאל מי ברא אותו. כך שחייבים לעצור בנקודה כלשהי שהיא אלוהים שהוא הבורא הראשון. סוף טיעון. טיעון נגדי 1: ההסבר כי קיומו של אלוהים הוא נצחי, מפר את ההוכחה לקיומו של אלוהים עצמו. הסבר: את קיומו של אלוהים הוכחנו באמצעות ההנחה כי כל דבר שקיים, הרי שהוא נברא. ולכל נברא יש בורא ואם כן, אז יש אלוהים שברא את העולם. אך ברגע שאנחנו אומרים שאלוהים הוא הבורא הראשון, דהיינו, שקיים בורא ראשון, ממילא זה עצמו מפר את הכלל שלכל דבר שקיים יש בורא, וממילא נשמטה הקרקע מתחת ההוכחה לקיומו של אלוהים עצמו. כי מאחר שהטיעון אומר כי ... דבר יש בורא, יש אצלו יוצא מן הכלל, וממילא אין הוכחה לכך שיש בורא. טיעון נגדי 2: אם נקבל את הכלל שלכל דבר יש בורא, הרי שיתכן כי גם לבורא עצמו יש בורא וגם לבורא של הבורא יש עוד בורא אחר שקדם לו וכן הלאה עד ... כי לבורא אין בורא אחר שקדם לו עד אין סוף. וממילא, אם נאמר שלכל בורא יש בורא אחר שקדם לו עד אין סוף, ממילא ערכו של בורא העולם ביחס לעולם הוא חסר משמעות בתוך רצף הבוראים האין סופי... כי גם הוא עצמו נברא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך להיות אלוהים, רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות, להיות שקוף, אין בחירה חופשית, הכל מלמעלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיהו אלוהים?, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיהו אלוהים?, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקשב וריכוז, אימון אישי, אימון אישי קשב וריכוז בתחום מיהו אלוהים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 28_07_2025 השעה 05:36:05 - wesi4