ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מה תכלית החיים? ✔רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 1 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 1
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון.

שאלה: אחרי הרבה בלבולים, הגעתי למסקנה שאני צריכה לעשות משהו עקבי ופשוט בעיני.

אליעד: מה זה אומר?

שאלה: התחלתי לשאול את עצמי, האם יש לי בחירה חופשית? למשל עולה לי כאב ראש, ברור שמישהו גרם לי לכאב ראש, אני לא בחרתי בו, אז אני אומרת לעצמי כאן אין לי בחירה.

אליעד: אולי את בוחרת לחוות אותו, אם האש שורפת את הנייר זה לא בשליטה שלך, אבל אם תכניסי את היד לאש יהיה כאב במערכת העצבים, השאלה האם את בוחרת להזדהות עם הכאב או לא?

הבעיה לא בכאב ראש אלא הבעיה שאת לא רוצה את הכאב ראש.

שאלה: אין לי בעיה עם הכאב ראש, זאת רק דוגמה.

כאו אני רואה שאני לא בחרתי את הכאב ראש. עכשיו מה קורה, המוח שלי הולך קדימה, ואומר יש לך כאב ראש, אז את כן בחרת, אז אני מגיעה להבנה של כן בחרתי ולא בחרתי, כאילו אני מתקדמת, אבל אני אומרת לעצמי, תישארי בהתחלה, תשאלי שאלות, למשל, באתי לכאן, האם אני בחרתי לבוא לכאן? ואז אני נותנת לעצמי את ההסברים למה באתי, ואז אני מגיעה למסקנה בראש שלא אני בחרתי.

אליעד: למה לא?

שאלה: כי יש סיבה שאני באתי.

אליעד: כי הסיבה מניעה אותך?

שאלה: נכון, אז זה לא אני, וכך כל הזמן אני אומרת לעצמי, והשאלה האם אני אמיתית, כי אתה אומר שהדבר הכי חשוב זה להיות אמיתיים.

אליעד: כן, השאלה מה את חווה? רגע, מה את שואלת?

שאלה: האם אני משכנעת את עצמי שזה לא אני?

אליעד: משכנעת זה לא זה.

שאלה: אני שואלת את עצמי למה באתי, ומבינה שיש סיבה למה באתי ולכן זאת לא הבחירה שלי, מישהו הביא אותי. אני מבינה בשכל שזה לא אני זאת שבוחרת לבוא, יש מישהו שמביא אותי לכאן, בשכל אני מבינה את זה.

אליעד: אבל את חווה את זה?

שאלה: יותר בשכל, בהבנה, אם למשל פעם הבנתי שלא אני העושה, עכשיו אני מבינה את זה למשל בעוד שני אחוז, זה לא מאה אחוז. השאלה אם זאת הדרך הנכונה, שאני מדברת עם עצמי?

אליעד: בפשיטות, את עושה פעולה, לפני שאת עושה את רוצה לעשות אותה, עכשיו את לא יכולה לעשות אחרת ממה שאת רוצה, כדי שתעשי אחרת ממה שאת רוצה, את צריכה לרצות אחרת, אם יש לך רצון לעשות משהו, רק רצון אחר יכול לבטל אותו. שאלת השאלות היא מי אחראי לרצון שלך? כי את עבד של הרצון, למשל אני אלוהים ועכשיו שתלתי בתוכך מנגנון רצון.

בתום וג'רי יש סצנה יפה שהם בורחים מאיזה כלב, ואז הם נכנסים בטעות לתוך חללית, החללית לקחה אותם לחלל, לכוכב שנקרא הכוכב של הכלבים, ומה מתברר בכוכב הכלבים? שהכוכב הזה היה פעם כוכב החתולים והעכברים של תום וג'רי, ואז הכלבים השתלטו על הכוכב ועכשיו הם כאילו שונאים את החתולים. עכשיו איך עובד המנגנון? יש שם אליל גדול בדמות של כלב והוא כאילו שולח מסרים לכל הכלבים, כאילו הוא מחובר להם לראש וכך הוא שולט בהם.

מה שאני בא להגיד, שאת כמו כל אחד אחר נשלט על ידי רצון, אם למשל את רואה רובוט, את רואה בתוכו את המערכת החשמלית ואת רואה את האדם שמפעיל, הוא לוחץ והרובוט זז, את אפילו רואה את הרכיבים. עכשיו את גוף שפועל, ומה מפעיל את הגוף הזה? הרצון, מי שולט במה שאת מרגישה? הרצון, אם את רוצה את מרגישה טוב, אם את לא רוצה את מרגישה רע.

שאלה: יש לה רצון, אבל מי שולט ברצון?

אליעד: השאלה היא מי שולט ברצון? תראי, הרצון הוא זה שמפעיל אותך, זה ברור לך? האם את מסכימה איתי שאין שום דבר שאת יכולה לעשות ללא הרצון?

שאלה: כן

אליעד: הרצון הוא השלט שלך, עכשיו השאלה מי אחראי עליו? האם את אחראית על הרצון? מי מפעיל את הרצון? איך הרצון פועל?

שאלה: אני מגיעה כל הזמן למסקנה שהוא, אני קוראת לו הוא, שהוא מפעיל אותי. אני כל הזמן מנסה להישאר בשאלה הראשונה.

אליעד: זה בסדר גמור, את הולכת לפי הקצב שלך, אל תקפצי קדימה, תלכי פנימה, עד שתגיעי לקצה.

בפשיטות, למה אני עושה? כי אני רוצה, למה אני מרגישה טוב או רע? כי אני רוצה את זה או את זה, הרצון שולט בי

שאלה: זה לא אני.

אליעד: רגע עוד לא הגענו ללא אני. אני עושה, למה אני עושה?

שאלה: רגע, אני מרגישה שזה לא אני, הרצון לא שלי.

אליעד: אני רק רוצה להסביר שהתהליך יהיה ברור. קודם כל אני עושה, למה אני עושה? כי אני רוצה, למה אני לא עושה? כי אני לא רוצה, או אני רוצה לא לעשות, למה אני מרגישה טוב? כי אני רוצה את המציאות ולכן אני מרגישה טוב, למה אני מרגישה רע? כי אני לא רוצה את המציאות ולכן מרגישה רע, קודם כל צריך להבין שהרצון אחראי לכל. למה אני חושבת על זה? כי עכשיו יש לי רצון לחשוב על זה, ולמה אני לא חושבת על זה? כי אני לא רוצה לחשוב על זה. הרצון הוא הרכיב שאחראי על הכל.

השאלה המתבקשת היא למה יש לי את הרצון? עכשיו כאשר את מסתכלת לתוכך, את צריכה לשאול את עצמך למה יש לי את הרצון הזה? מהיכן הוא בא? האם אני רציתי אותו או לא רציתי אותו?

יש לך פעולות שאת עושה, הפעולות האלה מופעלות על ידי רצון, נכון? עכשיו השאלה מי אחראי לרצון? ואיך בודקים? שואלים בא נראה אם אני יכול לשלוט ברצון שלי או לא?

ואז מגלים שלפעמים יכולים ולפעמים לא יכולים, אבל אני אסביר לך ברמה הלוגית למה האדם לא יכול לשלוט ברצון של עצמו.

שאלה: אני שאלתי את עצמי את השאלה הזאת, ולא הגעתי למסקנה, ולכן הנחתי ששניהם אפשריים.

אליעד: כן, ככה צריך, אם יש לך ספק, תניח שזה אפשרי וגם ההוא אפשרי ותחקור את שניהם.

השאלה מי מניע את הרצון, למה לא יכול להיות שאת מניעה את הרצון של עצמך מתוך בחירה חופשית? אולי את מניעה אותו בלי בחירה, אבל למה לא יכול להיות שאת בוחרת את מה שאת רוצה? כי מה זה נקרא בחירה, בחירה פירושו אני רוצה לפי שיקולים מסוימים ואז אני עושה, אז למה לא יכול להיות שאת בוחרת את הרצונות שלך? כי כדי שתבחרי אותם את צריכה רצון, אי אפשר לבחור בלי רצון.

לדוגמה, עכשיו קורה לך משהו אקראי, האם בחרתי בזה? לא, זה אקראי, אם אין לך רצון אתה לא יכול להגיד שבחרת בזה, כי אם דחפו אותך ונפלת, האם תגיד שבחרת ליפול? לא, זה אומר שאין כאן רצון. דבר שהוא בלי רצון, זה לא נקרא שבחרת אותו, נכון?

עכשיו מי שולט בכל המנגנון שלך? הרצון הראשון שלך, יש בתוכך רצון שהוא אחראי לכל, מי שולט בו. לא יכול להיות שאת, כי את צריכה להיות בלי רצון כדי שתשלטי בו, למשל האדם אומר מה זאת אומרת אני בוחר מה שאני רוצה, יש לי רצון ואני יכול לבחור אחרת, אבל כדי שתבחר אחרת, אתה צריך רצון אחר.

נגיד יש לאדם רצון והוא רוצה לשנות אותו, והוא יכול, למשל הוא רוצה לאכול והוא יכול להגיד אני לא יאכל, כאילו התגבר על הרצון, אבל לא, יש לו רצון אחר שאמר לו אל תאכל, בסוף הרצון מפעיל אותך, הרצון לא יכול להיות שהוא בשליטתך, למה? כי כדי שהוא בשליטתך אתה צריך עוד רצון. האם אתם מבינים?

שאלה: האם תוכל שוב להסביר

אליעד: בעיקרון אנו מדברים על בחירה חופשית. אז מה היא בחירה חופשית?

שאלה: בחירה חופשית כאשר את בוחר את הרצון שלך.

אליעד: שים לב מה אמרת, אתה בוחר את הרצון שלך, אבל לפי מה אתה בוחר את הרצון שלך? לפי הרצון שלך.

שאלה: בחירה באופן כללי זה סוג של רצון.

אליעד: אם אתה עושה משהו בלי שתרצה אותו, האם זה סימן שאתה בחרת אותו?

שאלה: לא, איך אני יכול לעשות משהו שאני לא רוצה?

אליעד: למשל דחפו אותך, למשל משהו אקראי, הלכת ונפלת?

שאלה: השאלה היא הרי יש הבדל בין דברים שבאים מבחוץ לבין דברים שבאים מבפנים?

אליעד: לא משנה, כעיקרון אני אומר, דבר שאתה לא רצית אותו, לא שייך להגיד שאתה בחרת בו.

שאלה: ברור.

שאלה: בא ניקח דוגמה, אני באתי לכאן.

אליעד: נדבר על עכשיו, עכשיו את כאן, את יושבת

שאלה: אני יושבת בגלל סיבה מסוימת, ואם יש סיבה זה כבר לא הרצון שלי

אליעד: השאלה היא האם את יכולה לשלוט ברצון שלך? נכון שיש סיבה אבל את עדיין יכולה לבחור וללכת?

שאלה: אם אני אלך, גם תהיה סיבה, אני אלך בגלל סיבה מסוימת.

אליעד: נכון, את כפופה לסיבות.

שאלה: אז זה אומר שזה לא הרצון שלי?

אליעד: הרצון שלך, אבל את לא שולטת ברצון שלך, רגע אני מסכים איתך. אני אחדד את מה שאת אומרת, היא אומרת בגלל שהיא לא המסובב הראשון, יש כוחות שפועלים אליה, יש סיבות וכוחות שפועלים עליה, היא לא יוצרת את המציאות, היא לא יוצרת את הסיבות שמניעות אותה, היא חלק ממערכת, כמו הבורג בשעון, הוא זז כי השעון זז, אז כאשר השעון זז הוא מזיז גם את הבורג, זוהי פעולת שרשרת.

שאלה: אם היא תבין שהיא גם המסובב וגם המסובב.

שאלה: אני עדיין לא רוצה להתקדם.

אליעד: בנקודת המבט שלך, שאת לא אלוהים, את לא מחליטה. מה שאת אומרת זה נכון, לא יכול להיות שלאדם יש בחירה חופשית, כי הוא לא המסובב הראשון, יש כוח המניע את כל התהליכים ואחד מהם זה הרצונות שלך והמחשבות שלך, ולכן לא יכול להיות שיש לך בחירה, כי יש מישהו שמניע את הכל.

שאלה: האם עלי להמשיך עם זה כל הזמן?

אליעד: את צריכה להיצמד לאמת, לא לשקר את עצמך, מה זה אומר? את צריכה לחוות את ההבנה שלך

שאלה: אבל זה לא תלוי בי, נכון?

אליעד: זה תלוי בך, אבל אם את באמת מבינה את זה? אז זה כבר בא, אם את מבינה את זה? אז את לא אמורה לשאול אותי שום דבר

שאלה: נכון.

אליעד: אבל אני מסביר לך מהצד שאת שואלת. נכון? מהצד שאין לך בחירה אז אנחנו לא צריכים לדבר, אבל מהצד שאת חושבת שיש לך, אני מסביר לך. את צריכה להתקדם בהצמדות לאמת, כל דבר שאת עושה לשאול למה אני עושה? בפשיטות, למה אני עושה? בסוף את תחווי שיש כוח שמופעל עליך.

שאלה: זה שאני שואלת ומבינה שזה לא אני, זאת לא האמת, כי למעשה אני ואלוהים אחד.

אליעד: עזבי את זה, זה אחר כך

שאלה: זה אומר שכרגע זאת האמת שלי, ואני יכולה ללכת עם זה?

אליעד: נכון, את צריכה להגיע למצב שאת מאה אחוז באמת שלך, כאשר מאה אחוז תרגישי שאין לך שום בחירה, אחר כך יבוא עוד שלב, ואחר כך יהיה עוד שלב, עוד שלב ועוד שלב עד שהכל יתאחד אצלך. הבנת? בקיצור את בכיוון הנכון.

שאלה: אני גם רוצה לחדד את העניין הזה, אם אני מבין שכול דבר במציאות הוא לא בשליטתי, אפילו הכסא הזה?

אליעד: אפילו השאלות שאתה שואל עכשיו.

שאלה: ואם אני רואה עצמי חלק מהמציאות, וזה תקוע לי כאן. שאלנו מי שולט ברצון, אמרתי לעצמי שאני לא יודע, אולי אני ואולי לא אני, אולי משהו מבחוץ, איך אני ממשיך מפה?

אליעד: אתה צריך לנסות להבין את הדברים, כפי מה שהם, למשל אני עכשיו רוצה משהו, תנסה להבין מה זה אני רוצה משהו, אני זה ישות שחווה תחושת חוסר, חווה תחושה מסוימת שרוצה למשל לאכול, עכשיו תשאל מהיכן נובעת התחושה הזאת?

שאלה: אני שואל, ומרגיש שזה סוג של חוסר.

אליעד: אבל מאיפה? מי החליט שהתחושה תבוא? אתה או שלא אתה, נכון?

שאלה: נכון, או שאני או שלא אני

אליעד: אז אם זה אתה, אז תסביר לי למה אתה רוצה את החוסר הזה? בא ניקח דוגמה

שאלה: אני רוצה ללכת לעבודה

אליעד: למה אתה רוצה ללכת לעבודה?

שאלה: כי אני צריך כסף.

אליעד: ולמה אתה רוצה כסף?

שאלה: כדי שיהיה לי טוב.

אליעד: ולמה אתה רוצה שיהיה לך טוב?

שאלה: כי אני מפחד שיקרה לי דבר רע.

אליעד: ולמה אתה מפחד שיקרה לך דבר רע? אתה לא רוצה שיקרה לך דבר רע. אתה יכול להגיד לא אכפת לי שיקרה לי דבר רע.

שאלה: אבל אכפת לי שלא יקרה לי דבר רע.

אליעד: למה? אני לא אומר לך שתגיד שלא אכפת לך, אני שואל למה אתה אומר שאכפת לך? מבחינתי תמשיך להרגיש איך שאתה רוצה, זה בסדר שאתה מרגיש רע, רק תסביר לי למה אתה לא רוצה שיהיה לך רע. מאיפה בא הרצון הזה? תחשוב אם היית באמת שולט ברצון שלך, אז היית אומר אני רוצה שיהיה לי רע, לא אכפת לי וזהו סיימת, אז אתה הכי חופשי בעולם.

שאלה: אז אני לא שולט ברצון שלי.

אליעד: אתה יכול להגיד שלא אכפת לך.

שאלה: אבל כן אכפת לי.

אליעד: אתה רוצה שיהיה לך טוב, נכון? האם אתה מבין שאתה לא רוצה שיהיה לך רע?

שאלה: כן

אליעד: האם אתה מבין שהפירוש שאני רוצה שיהיה לי טוב, פירושו שאני לא רוצה שיהיה לי רע. עכשיו, מה זה נקרא רע, רע זה שיש משהו שהוא נגד רצונך, אז אם אתה שולט ברצון שלך, אז מעכשיו כל דבר שהוא נגד רצונך, תגיד לעצמך שמעכשיו החלטתי שאני רוצה את הכל, אם אני שולט במה שאני רוצה ובמה שאני לא רוצה, אז מעכשיו אני אראה איך אני שולט.

שאלה: זה לא בשליטתי.

אליעד: תבדוק, אולי זה בשליטתך?

שאלה: שאלנו האם זה בשליטתי או לא בשליטתי? אני אומר עכשיו שזה לא בשליטתי

אליעד: אולי זה כן בשליטתך ואתה לא יודע? אולי אם היית מבין את עצמך היית מגלה שזה כן בשליטתך, אבל יש לך חוסר מודעות ואני בא ומגלה לך שבאמת אתה רוצה להרגיש רע מסיבה כל שהיא? אני עכשיו עושה הפוך, יש לכל אחד ואחד בחירה חופשית לכל, הרצון שלך הוא בשליטתך. אז אם הרצון שלי בשליטתי, אז אני אגיד שאני רוצה רק טוב, ויהיה לי תמיד טוב? יש בתוכך משהו שרוצה להרגיש רע.

אז יש שתי אפשרויות, אפשרות אחת אני רוצה להרגיש טוב, ומכך שאני לא מצליח לומר לעצמי שאני רוצה את המציאות כפי שהיא, סימן שאני לא שולט ברצוני. ואז אין לי בחירה. תוכיח שאין בחירה? מאוד פשוט, אם יש לך בחירה על הרצון, והרי הרצון שולט בכל, ואם יש לך בחירה על הרצון נראה אותך גורם לעצמך לרצות את הכל. אבל אתה לא מסוגל, אז זה סימן שאתה לא שולט ברצון. אבל יש עוד טיעון, אני כן שולט ברצון, יש בתוכך בפנים משהו שאומר אני יכול לשלוט ברצון ולעשות הכל אבל אני בוחר, כי ככה אני רוצה, אני עכשיו רוצה לבחור שזה טוב וזה רע ולסבול שזה במקרה הפרספקטיבה של אלוהים, שהוא באמת רוצה שתהיה נפרדות, מתוך בחירה מלאה.

אז מה היא האמת? איך מבינים את העניין? אמרנו שיש שני צדדים, עכשיו אני אתן לך עוד צד. מה אמרנו? קודם הבאנו טיעון שאומר שמאחר ואת לא המסובב הראשון זה אומר שאין לך בחירה, כי מה שקורה זה תוצאה של משהו לפניו, ומאחר שאת לא הכוח הראשון שמניע את כל התהליכים, כל דבר הוא תוצאה של משהו אחר, ומאחר שכול דבר הא תוצאה של משהו אחר, אז מי מחליט מה יהיה? הכל נגזר מהרגע הקודם, ומאחר שאת לא עומדת בתחילת השרשרת אז למעשה את לא זו שבוחרת. אך מצד שני אפשר להגיד, אמנם כל רגע דוחף את הרגע הבא, אבל הוא לא מחייב אותו, כל רגע וכל ישות יש לה בחירה האם להיות מושפעת מהרגע הקודם או לבחור משהו חדש.

שאלה: מה יש הרבה אלוהים?

אליעד: אולי, כי את ישות נפרדת. נניח שיש אלוהים אחד, את גם קיימת, נכון? כישות נפרדת, אם את אלוהים אז יש לך בחירה, נגיד שזה את וזה אלוהים גדול, אם אתם ישות אחת אז יש לך בחירה על הכל. כי אם זה אותו דבר יש לך בחירה על הכל. אבל אם זה שתי ישויות שונות אז נכון שהוא אלוהים אבל גם את סוג של אלוהים, כי את דוחקת את רגליו, כאילו את גורמת לכך שהוא לא יהיה בכל מקום. זה שאת קיימת יחד איתו זה אומר שאת שוות כוחות אליו. יש מציאות ויש בתוכה אלוהים ואותך, בפרספקטיבה מסוימת את שוות כוחות לאלוהים

שאלה: זה כמו שאלוהים הנהר ואני טיפת מים?

אליעד: נכון, גם הנהר מושפע מדברים. רגע זה לא כל כך נכון, בדימוי זה לא נכון, למה? כי נהר וטיפת מים את חלק ממנו, אבל פה אנחנו מסתכלים עליו כעל נפרד ממך, אם את חושבת שאת טיפת מים בתוך הנהר זאת אומרת שמהצד של טיפת המים אין לך בחירה, ומהצד של הנהר יש לך בחירה. נכון?

שאלה: אם אני טיפת מים בנהר אז אני גם הנהר.

אליעד: זה מה שאמרתי.

שאלה: אז יש לי בחירה.

אליעד: מהצד שאת טיפת מים אין לך בחירה ומהצד שאת הנהר יש לך בחירה. אבל אנחנו מסתכלים כאן על שתי ישויות נפרדות, אם אלוהים נמצא מחוץ לך, אם את בתוכו אז אין שאלה, אבל אם את מחוצה לו זה אומר שאת שוות כוח אליו, כמו נהר ואדמה, או גרגיר חול ונהר, נכון שהוא נהר אבל אני גרגיר חול, אז יש כאן שתי ישויות נפרדות.

בו נפשט את העניין, הנושא פשוט, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה.

שאלה: אבל עלה כאן נושא שאולי אני כן בוחרת.

אליעד: נכון, אז אני אתן לך את התשובה

שאלה: אני עדיין לא רוצה להגיע למצב שאני אלוהים ואז יש לי בחירה.

שאלה: למה?

אליעד: יש רק שתי אפשרויות, או שאת מניעה את עצמך או שמשהו אחר מניע אותך, בואי נדבר על הרצון שלך, או שאת מניעה אותו או שמשהו אחר מניע אותו, נכון? בואי נניח שאת מניעה את הרצון שלך, ואת אומרת אולי אני מניעה את הרצון בצורה לא הגיונית או בצורה שאני לא מבינה אותה, אולי אני מניעה את הרצון שלי.

אם הייתי אומר לך שאת בוחרת כי מכריחים אותך לבחור, זה לא נקרא שאת בוחרת. אם הייתי אומר לך שאת בוחרת בלי לרצות, זה גם נקרא שאת לא בוחרת, נכון? מה אנחנו אומרים, אולי את בוחרת לרצות להגיד זה טוב וזה רע. מה שורש הרצון הראשון? שאומר זה טוב וזה רע, אני רוצה את זה ולא את זה, זה הראשון, נגיד הרצון הראשון זה אני רוצה להרגיש טוב, השאלה מי רוצה את הרצון להרגיש טוב? נגיד שאת בוחרת אותו, עכשיו תתרכזי, אני אומרת שאני בוחרת להרגיש טוב, נגיד למרות שלא ברור למה שתבחרי בכזה דבר, נגיד שיש לך רצון להרגיש טוב, אז כל בחירה שאת עושה את עושה אותה מתוך הבחירה של הרצון להרגיש טוב, מתוך רצון, אבל תלכי צעד אחד אחורה, הרצון להרגיש טוב מתוך מה הוא נובע? הוא לא יכול לנבוע מתוך רצון שלך כי אין לך עדיין רצון, ולכן את לא יכולה להגיד שאת בוחרת, כי כדי שאת תבחרי את צריכה רצון, ואת אומרת אולי אני בוחרת את הרצון של עצמי, אבל האם את בוחרת את הרצון של עצמך עם רצון או בלי רצון? זה בדיוק כמו שאני מסביר על אלוהים, זה לא סתם שאנו מדברים על אלוהים, זה אותו דבר. נגיד שאת בוחרת את הרצון של עצמך, האם זה עם רצון או בלי רצון? אם זה עם רצון אז לא פתרנו שום דבר, כי מי בוחר את הרצון שלפיו אני בוחרת לרצות, נכון?

שאלה: זה קשה לי.

אליעד: אז תנסי, את אומרת, אני בוחרת שיהיה לי רצון, נגיד אולי את בוחרת שיהיה לך רצון, אבל אם את בוחרת שיהיה לך רצון, את בוחרת בלי רצון, כי עדיין אין לך רצון.

שאלה: מסובך לי.

אליעד: אז מה? זה בסדר, אבל בחיים כשאתה לא מבין למה אתה עושה את הפעולות שלך זה יותר מסובך. מה לעשות? צריך להתבונן.
אקראי להרגיש טוב שולט בי רוצה לאכול בעיה לשקר את עצמי רצון שאלות חוויות מסוימות למה אני לא רוצה מניעות אקראי אקראי או סיבתי אקראיות בחירה בחירה חופשית בחירת הרצון הבנה הרצון הרצון החופשי חופש חופש הרצון חופש רצון חיפוש עצמי מה משמעות החיים מה תכלית החיים מהות החיים מטרת החיים משמעות משמעות החיים סיבתי או אקראי סיבתיות רצון רצון חופשי של מי הרצון תכלית החיים
שאלות - איך למצוא את מהות השאלה והתשובה?
שאלות - איך למצוא את מהות השאלה והתשובה?
... האם ההחלטות שלו נכונות או לא. כלומר, התשובה טמונה בחקירה עמוקה ויסודית של המרכיבים הפנימיים של השאלה. מה משמעות השאלה מה תכלית החיים ואיך לברר אותה לעומק? אליעד נותן דוגמה נוספת - השאלה הנפוצה, מה תכלית החיים?. הוא מסביר שכדי לענות על שאלה כזו, תחילה צריך לבדוק מה בכלל המהות של המושגים חיים ותכלית. אולי האדם בכלל לא חי, אלא רק מדמיין שהוא חי, בדיוק כמו אדם שחולם חלום ולא מודע לכך. לדוגמה, אדם שחולם שהוא חי ובתוך החלום שואל על תכלית חייו - אם היה מודע לכך שהוא בתוך חלום של מישהו אחר, השאלה הייתה משתנה לחלוטין או אפילו מתבטלת. לכן, לפני השאלה מה התכלית?, חייבים לשאול מה בכלל משמעות החיים, ואולי החיים הם בכלל חלום או מחשבה של מישהו אחר. איך להתמודד עם ההנחה שיש תכלית או חוסר תכלית? אליעד מדגיש שכאשר אדם מניח שיש לחיים תכלית, הוא צריך לקחת בחשבון את האפשרות ההפוכה - שאין תכלית כלל. ייתכן מאוד שהחיים הם אקראיים לחלוטין, וכאשר האדם יגיע להבנה זו, הוא יוכל להחליף את השאלה מה תכלית החיים? בשאלה אחרת, כגון האם ... לגמרי?. זו דוגמה לכך שהבנת המהות של מושגים מביאה לשינוי כללי של השאלות שאנחנו שואלים. הוא מציין שגם דברים שנראים חסרי תכלית, כמו תוצאות של קובייה בלוטו, עשויים להיות ... שעליהם האדם שואל. רק כך ניתן להגיע להבנה אמיתית ושלמה של החיים, ההחלטות שלנו, הרצונות שלנו, ובעצם של המציאות כולה. מה תכלית החיים? האם יש משמעות לחיים? איך ... אלו, ידע אם החלטתו נכונה, כן או לא. וכמו כן בכל שאלה מהותית בחיים צריך לבדוק לעומק ולברר את הדברים במהותם. כמו לדוגמה: מה תכלית החיים? קודם כל תבדוק מה זה חיים? אולי האדם בכלל מת? ומה זאת אומרת מת? כמו האדם שנמצא בחלום ובתוך החלום הוא שואל מה תכלית החיים? ואם היה יודע שהוא בכלל ... החים שלו זה בכלל חלום של מישהו אחר, אפשר לשאול אולי משהו אחר, לגבי החולם למה הוא חולם עלי וכו אבל זה לא שייך כאן מה התכלית? ועל כן צריך לבדוק בכלל מהותית את המילה חיים, אולי אנחנו בכלל בתוך חלום של מישהו אחר. אולי אנחנו בתוך מחשבה של מישהו. קודם כל תנסה להבין מה תכליתם של החיים. כמו גם יש הנחה שיש תכלית או אין תכלית, יש משמעות או אין משמעות. ואדם יגיד שברור שיש תכלית ומטרה, אך מבחינה אובייקטיבית זה לא אומר שזה באמת ככה תבדקו את הדברים, כי שום דבר לא ברור מאליו. ועל האדם שרוצה להבין תכלית, מה התכלית? שיבדוק מה זה בכלל תכלית? מה מהותה? נניח שתכלית יכולה להיות רק כשיש תכנון, ואם אין תכנון ... לגמרי, ואז הכל בחשיבה ישתנה. אדם צריך לפקוח את עיניו ולשאול את עצמו, שזה שאין לו תשובה ולא יודע מה המשמעות או מה התכלית, זה לא אומר שאין תכלית בגלל שאתה לא מבין. וכאשר יש שאלה, צריך לברר את הרכיבים של מהות השאלה. וגם לאין תכלית יתכן שיש תכלית, ואם אתה מניח שיש תכלית לחיים, אתה צריך להבין שיש את ההיפך, שיתכן שהכל גם ללא תכלית, ואז שוב, אפשר להפוך את הידיעה של אין ...
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית איך להיות תכליתי ולמה חשוב להיות ממוקד מטרה? הרבה אנשים שואלים מה תכלית החיים, אך מעטים הם אלה שמבינים למה הם לא מצליחים להגיע לתשובה ברורה. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך היא שאנשים אינם תכליתיים מספיק. לדבריו, אדם ששואל שאלה חשובה כמו מה תכלית החיים? חייב להבין שהדרך לתשובה מתחילה בהתנהגות תכליתית וברורה בכל תחום של חייו, מהפעולות הקטנות ביותר ועד לפעולות הגדולות ביותר. מדוע אנשים מתקשים להבין מה תכלית החיים? אליעד נותן דוגמה לאדם ששאל אותו מדוע הוא אינו מצליח למצוא את המטרה של חייו. בתשובה, אליעד הסביר שהסיבה נעוצה בחוסר התכליתיות של אותו אדם. במקום לשאול שאלה ישירה וברורה, הוא מתחיל לספר סיפורים מסביב ולדבר על מה שאמרו לו אנשים אחרים. התוצאה היא ... הוא עושה סיבובים מסביב לכדור הארץ, ורק במקרה בסוף מגיע ליעדו. אליעד מדגיש כי זה לא מספיק להגיע בטעות או במקרה, כדי להגיע למטרה, צריך להיות תכליתי וממוקד מלכתחילה. איך חוסר תכליתיות בא לידי ביטוי ביום - יום? אליעד מביא דוגמאות רבות להמחשת חוסר התכליתיות בחיי היום - יום. הוא נותן דוגמה של מישהי שרצתה לשאול שאלה, אך במקום לשאול ישירות, התחילה לספר סיפורים על אמא שלה ועל ... שאינם קשורים ישירות לשאלה. דוגמה נוספת היא כאשר אדם מספר שהוא קרא דברים שהוא לא מסכים איתם, אך למעשה זה מידע מיותר לחלוטין שאינו משרת שום תכלית. אדם תכליתי ישאל את עצמו לפני כל משפט או פעולה שהוא עושה: למה אני אומר את זה? למה אני עושה את זה? מה התכלית שלי עכשיו? מה הקשר בין סדר וארגון לתכליתיות? אליעד טוען שחוסר סדר בחיים משקף חוסר תכליתיות במחשבה. לדוגמה, שולחן עבודה מבולגן במחשב מצביע על כך שהאדם אינו חושב בצורה תכליתית על פעולות פשוטות ויום - יומיות. אם אדם לא מסוגל לסדר את הדסקטופ שלו במחשב, איך יצליח לסדר את המחשבות שלו לגבי השאלה מה תכלית החיים? לכן, אליעד מדגיש שחשוב להתחיל להיות תכליתי דווקא בדברים הקטנים, כמו סידור הבית, המחשב והבגדים. פעולה פשוטה כמו סידור הבית מחייבת את האדם לחשוב בצורה תכליתית ולשאול את עצמו כל הזמן למה הוא עושה כל פעולה ופעולה. למה חשוב לשאול על כל פעולה למה אני עושה את זה? אליעד מסביר שכדי להבין מהי התכלית של העולם או של אלוהים, חייבים קודם להבין את התכלית של הפעולות הבסיסיות והיומיומיות שלנו. למשל, אדם שמחזיק כוס ביד צריך לשאול את עצמו למה הוא עושה את הפעולה הזאת. התבוננות מודעת זו בפעולות הקטנות ביותר היא שתוביל בסופו של דבר להבנת הדברים הגדולים יותר, כמו התכלית של החיים עצמם. איך להיות תכליתי בפועל? אליעד מציע להתחיל את התהליך מהפעולות הפשוטות ביותר: אם אדם אוכל משהו, שישאל את עצמו למה אני אוכל את זה? האם כי אני רעב, האם כי זה בריא לי, או כי פשוט בא לי?. אליעד מדגיש שלא חייבים לשנות את ההרגלים, אלא להיות מודעים לתכלית שבפעולה. לא חייבים לאכול אוכל בריא, אבל חייבים לשאול למה אוכלים את מה שאוכלים. מודעות זאת מחזקת את החשיבה התכליתית באופן כללי. האם חייבים להבין הכל כדי לדעת
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? למה אף אחד לא יודע מהי תכלית החיים? אליעד כהן טוען באופן ברור ומוחלט שאף אדם בעולם אינו יכול לדעת מהי תכלית החיים. לדבריו, כאשר הוא אומר אף אחד, הוא מתכוון לכך בצורה אבסולוטית וללא יוצאים מן הכלל. הוא מסביר את טענתו בצורה מעמיקה ומפורטת, ומבהיר מדוע ... מבחינה לוגית ומעשית, למצוא תשובה אמיתית ומספקת לשאלה זו. מדוע כל תכלית לחיים היא רק תת - תכלית של משהו גדול יותר? אליעד כהן מסביר שהבעיה הבסיסית עם חיפוש תכלית לחיים נעוצה בכך שכל תכלית שנמצא תהיה תמיד תכלית של דבר אחר רחב וגדול יותר. לדוגמה, כאשר אדם שואל את עצמו מה מטרת העבודה שלי?, התשובה צריכה להיגזר מהשאלה הרחבה יותר - מה מטרת החיים שלי בכלל?. אבל התשובה לשאלה זו, בתורה, תלויה בתשובה לשאלה גדולה יותר: מה התכלית של קיומי?. וכך ניתן להמשיך ולשאול, באופן אינסופי, מה התכלית של התכלית?, ללא נקודת סיום ברורה. לדוגמה, הוא נותן דימוי של עובד בחברה ששואל למה אני מתאמץ לפתח את החברה?, כאשר הוא בכלל לא יודע מהי התכלית הכללית של החברה. אולי ההנהלה מתכוונת בכלל לסגור את החברה, ולכן המאמץ שלו חסר משמעות לחלוטין. לכן חייבים לדעת את התכלית הגדולה לפני שמחפשים תכלית לתהליך הקטן. האם יש משמעות אם העולם אקראי לחלוטין? אליעד כהן מדגים מצב בו העולם הוא אקראי לחלוטין. אם אכן הכל הוא מקרי, ולכלום אין משמעות אמיתית או מוחלטת, אזי שום פעולה איננה באמת בעלת תכלית. הוא משווה זאת למשחק חסר חשיבות שבו השחקן אומר שתכליתו היא לנצח. אבל מכיוון שזה רק משחק, זו לא תכלית אמיתית, אלא רק המצאה של האדם עצמו. אם המציאות היא חסרת משמעות מוחלטת, אז כל פעולה שהאדם יעשה תהיה חסרת משמעות באותה מידה, ולא ישנה אם יפעל בדרך אחת או ... אכן יש סיבה. אם קיימת סיבה ברורה ומוחלטת לכך שהמציאות קיימת, אז התכלית האישית של כל אדם נגזרת מאותה סיבה כללית. כלומר, אם המציאות קיימת כדי לממש מטרה מסוימת, האדם כחלק מהמציאות צריך להיות באינטראקציה עם אותה תכלית ולהשתלב בה. אך גם כאן עולה בעיה חדשה: מה הסיבה לקיומה של אותה תכלית עצמה? נניח שהתכלית היא לעשות טוב. אבל אז נשאל למה לעשות טוב? ולכך אין תשובה מוחלטת. תמיד אפשר לשאול עוד שאלה, כמו האם זה מוכרח שהמציאות תהיה טובה?, או מה היה לפני הסיבה? ... המציאות קיימת תמיד ואין רגע בו היא לא קיימת, אז לא הגיוני לדבר על תכלית. זאת משום שכאשר מדברים על תכלית, אנו מניחים מצב בו התכלית לא התממשה עדיין, ויש צורך לממש אותה. אבל אם המציאות קיימת לנצח, אין אפשרות להגיד שיש לה תכלית כי היא כבר תמיד קיימת. זה מצב פרדוקסלי נוסף המונע מלהגדיר לה תכלית חד - משמעית. איך להבין את תכלית החיים באמת? אליעד כהן מסכם את דבריו בטענה שמי שבאמת רוצה להבין מה תכלית חייו, חייב קודם כל להבין מהי הסיבה שבגללה המציאות עצמה קיימת. הוא מדגיש שוב שאם האדם לא יודע למה המציאות קיימת, אין לו שום יכולת אמיתית לדעת
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות?
תכלית החיים והמוות - מהו השקר של קדושת החיים והמוות? מהו השקר של תכלית החיים ומה הקשר לסבל האנושי? אליעד כהן מסביר שקיים שקר גדול במיוחד בחיים, והוא השקר של תכלית החיים. לדבריו, לאף אדם בעולם אין באמת מושג אמיתי מדוע הוא חי, או מדוע המציאות עצמה קיימת. כאשר מישהו נותן סיבה ... סוף. הדבר מוביל לכך שלמעשה אף אחד אינו יודע את התשובה האמיתית לשאלה מדוע הוא חי, מדוע יש חיים, או למה בכלל יש עולם וקיום. מכאן שאליעד מגדיר את עניין תכלית החיים כשקר משמעותי. מדוע בני אדם סובלים תמיד ומפחדים מהלא נודע? אליעד מסביר שהחוסר בתשובות אמיתיות לגבי הקיום, גורם לאדם לתחושת פחד מתמדת. לאדם אין מושג למה הוא חי, למה הוא סובל, ומה תכלית הקיום בכלל. זה גורם לכך שהאדם חווה סבל מתמיד - אפילו אנשים שמציגים חזות של אושר תמיד מפחדים לאבד את הטוב שיש להם, או ... או רעים. כלומר, עצם הקיום הוא זה שגורם לתחושת סבל - כי האדם מרגיש מנותק מהמציאות השלמה והאינסופית. איך מתבטא השקר של קדושת החיים ומה הבעיה עם החיים כתכלית? אליעד מתאר כיצד אנשים רבים מתמודדים עם חוסר הידיעה והסבל הזה בכך שהם מגדירים את החיים עצמם כתכלית - כלומר, הדבר החשוב ביותר בחיים הוא החיים עצמם. אבל כאן מתגלה סתירה: איך ייתכן שהחיים הם הדבר החשוב ביותר אם מלכתחילה ... מים עם חור - האדם מתאמץ מאוד למלא דלי, בעודו יודע שהמים ממילא יברחו החוצה. זוהי הדוגמה לכך שההשקעה האינסופית והסבל הכרוך בה חסרי משמעות, אם החיים הם התכלית עצמה. כיצד אפשר להפסיק לסבול גם בלי לדעת את התכלית? אליעד מציע דרך מעשית להפסיק לסבול, גם אם אין לאדם מושג אמיתי לגבי תכלית החיים. הוא אומר שיש אפשרות להגיע למצב של הנאה כה גדולה, עד שבכלל לא יעניין אותך יותר לדעת מה התכלית האמיתית. כלומר, ככל שלבן אדם טוב יותר והוא מרגיש הנאה אמיתית, כך הוא פחות עסוק בשאלה למה אני חי? לעומת זאת, ככל שרע לאדם, הוא מתמלא בשאלות על תכלית החיים, כי הוא רוצה להבין למה רע לו ומה הפשר של הסבל הזה. לדוגמה, אליעד מציג מצב שבו אדם חוטף מכות. האדם לא ... הוא יעדיף פשוט שלא ירביצו לו כלל. כלומר, הוא מבהיר שהרעיון של סבל היום תמורת אושר בעתיד אינו מנחם ואינו פותר את בעיית הסבל עכשיו. האם לחיים יש תכלית אמיתית מעבר לסבל והנאה? לפי אליעד, אמנם המטרה הבסיסית של החיים יכולה להיות הנאה והרגשה טובה, אך אין זו התכלית הסופית והאמיתית. יש משהו עמוק ופנימי יותר שהוא תכלית החיים האמיתית. הוא מציע לאדם לשאוף להנאה ולתחושת טוב בחייו, אבל גם להבין שלא בכך מסתכם העניין. אם האדם יגיע להנאה וירגיש שזה לא מספק אותו לחלוטין, הוא יתחיל לחפש את התכלית האמיתית, את האמת המוחלטת, עד שיגלה אותה. כיצד ניתן לגלות את תכלית החיים האמיתית? אליעד מדגיש כי לכל דבר במציאות יש סיבה אמיתית - מדוע אתה חי, מדוע אתה קיים, מדוע אתה סובל, מדוע יש בוקר ולילה, ומדוע החיים נגמרים במוות. כאשר אדם מתחיל להתמקד בשאלות האלו ברצינות ולחפש אחר האמת, בסופו של דבר הוא מגיע לתובנה עמוקה של התכלית האמיתית של החיים והמציאות בכלל. הגילוי הזה מוביל לחיים אמיתיים וטובים, בלי צורך בחיפוש אחר תכלית נוספת, כי התשובה כבר נמצאת בתוכו. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שלמרות הסבל וחוסר התכלית לכאורה, יש דרך להבין את תכלית הקיום האמיתית, ומתוך כך להגיע לחיים שלמים וטובים באמת, ללא פחד וסבל מיותר. מהי תכלית החיים? מדוע אנשים מפחדים מהמוות? איך להפסיק לסבול? מה הסיבה לסבל האנושי? האם החיים הם התכלית? מה משמעות הקיום האנושי? איך למצוא את התכלית האמיתית של המציאות? הפעם אני אדבר על אחד השקרים הגדולים בעולם, ויש הרבה שקרים בעולם. אחד מהשקרים הוא השקר של תכלית החיים, וכפי שכבר אמרתי לאף אחד אין מושג למה הוא חי באמת? ואין תשובה או הסבר, וזאת מדוע? כיוון שאם ניתן סיבה יהיה ניתן לשאול, אז מה הסיבה של הסיבה? וכן הלאה והלאה. ואחד הדברים המפחידים בחיים את האדם, שאין מושג מה היא תכלית החיים. מה גם שתמיד יש פחד לבני האדם, תמיד כולם סובלים גם אם הם ישקרו שטוב להם תמיד יהיה פחד שיהיה פחות טוב, שמשהו יקרה. ולא מספיק שסובלים כל הזמן כי לא יודעים את תכלית הקיום בנוסף לצרה הזו האדם אפילו לא יודע למה הוא חי ועל אחת כמה וכמה, למה הוא סובל!!!! הסבל הוא לא בגלל שאתה חי, ולא משנה ... אתה קיים, אבל ללא גוף. ומעצם הקיום, זה מה שגורם לך להרגיש רע. ומדוע? כי אתה בנפרדות! ולמה אתה בכלל קיים? מי שיסתכל בעין אמיתית, איך יוכל להגיד שהתכלית היא החיים עצמם? כי אתה יודע שיש לו סוף לדבר הזה שנחשב חיים, ואדם מתאמץ ומתאמץ עוד ועוד וסובל, וממלא דלי שיש בו חור, וכך במרדף ומאמץ ללא תכלית. אבל בשביל מה? ויש דרך, שתחיה כל כך טוב, שלא יעניין אותך מה תכלית החיים. וככל שיהיה לך יותר טוב, כך לא יעניין אותך מה ה
על החיים ועל המוות / תכלית החיים / משמעות החיים / פחד מוות - מהי מהותם? חלק 3
... החיים ועל המוות תכלית החיים משמעות החיים פחד מוות - מהי מהותם? חלק 3 ונמצא אם כן, כי לאף אחד בעולם אין מושג מה התכלית שלשמה קיימת המציאות דווקא כפי מה שהיא. וממילא זה אומר, שלאף אחד בעולם אין מושג מה התכלית של החיים שלו, ושל כל האירועים שקורים לו. כי כאשר לא מבינים את התכלית של כל התהליך כולו, ממילא גם לא ניתן להבין באמת את התכלית של תתי התהליכים ושל תהליכי המשנה שיש בתוך התהליך הגדול כולו. והפיתרון בהמשך. וזאת הסיבה ... האדם מפחדים מהמוות. משום שהפחד של האדם מהמוות, יוצר עבור האדם משמעות לחיים שלו. ומאחר שאין לאדם מושג למה הוא חי, אז הוא החליט שהתכלית של החיים היא כדי לחיות, דהיינו, שיש איזו מטרה עליונה שהיא לחיות. וכך האדם מתאמץ כל ... שאין לאדם שמץ של מושג מה המטרה האמיתית של מה שקורה כאן בעולם. ויש כאלו שקמים בבוקר לעבוד, בשביל הילדים שלהם. והילדים שלהם הם תכלית החיים שלהם. כי הם רוצים שלילדים שלהם יהיה טוב, ולכן הם מתאמצים ככ בעבורם ... לומר שעל אדם כזה להתאבד ולהרוג את עצמו. כי גם אם המוות טוב כמו החיים עצמם, הרי שהוא לא טוב יותר מאשר החיים עצמם. ולכן אין שום תכלית להתאבד, גם אם האדם חושב שהמוות טוב כמו החיים. אך אם האדם חושב באמת שהמוות טוב כמו ... שיש משמעות כלשהי לחיים. כי עובדה היא שגם בבעלי החיים מוטבע הרצון לחיות ולשרוד. (ואולי לא. כי אולי הם לא מספיק חכמים להבין שאין תכלית לחיות). וגם כל הדברים בעולם כגון לדוגמה הצמחים, גם הוא מבטאים רצון לחיות. וגם הדומם, גם ... הוא דווקא ניסה להעלים את עצמו, והכוח החזק לא הצליח להעלים את עצמו). ובכל מקרה, הפחד של האדם מהמוות, הוא זה שיוצר עבור האדם את משמעות החיים. כי אם המוות לא יהיה מפחיד, אז האדם לא יעריך את החיים. ומאחר שאין לאדם מושג למה הוא חי, ... זה הערך העליון. ואז הוא משמח את עצמו בכך שהוא לכל הפחות חי ולא מת. ומי שחושב בהיגיון, מבין את השיגעון שבדבר. כי לאף אחד אין מושג מה תכלית החיים. כי לאף אחד אין באמת הסבר מה תכלית המציאות. ובכל זאת כולם כמו משוגעים עובדים ככ קשה ומפחדים ככ מהמוות. וחלקים שלמים של העולם, מונעים ומתפתחים בזכות הפחד של האדם מהמוות. ועל פי ההיגיון, אם אין לאדם מושג מה התכלית של החיים, הרי שממילא לא היה עליו לפחד מהמוות. כי אולי המוות הוא בכלל טוב יותר. ... מהמוות? והתשובה היא, שמי שמחפש את האמת באמת, עליו לדעת כי מצד האמת, למרות כל ההסברים הנל, עדיין בהחלט כן יש דרך שהאדם יבין מהי התכלית של המציאות באמת. כי מצד האמת, למרות שיש המון שאלות לגבי התכלית של המציאות, הרי שבנוסף על כל השאלות, יש גם אמת אובייקטיבית אחת, שהיא ההסבר האמיתי של ... וכל המרבה הרי זה משובח. כי למרות כל הטיעונים שהובאו כאן לעיל, הרי שיש עוד המון טיעונים נוספים וצדדים נוספים שאפשר להביא לגבי התכלית והמשמעות של המציאות. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו בסך הכל לנסות להבין פעם אחת את התכלית של המציאות. ובהחלט כן יש הסבר למה שקורה כאן. וכל אדם בעולם יכול להשיג בשכלו האנושי את התכלית הזאת. על ידי העצות של החכם האמיתי שהשיג את התכלית הזאת. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע את התכלית הזאת. אך כדי שהאדם יבין את התכלית הזאת, לשם כך על האדם ליצור כלי קיבול שכלי, שבו יוכל האדם להבין את התכלית הזאת. וכלי הקיבול השכלי הזה נוצר אצל האדם, על ידי זה שהוא נצמד בכל כוחו, אל העצות של החכם האמיתי. ועל ידי זה שהאדם נצמד לשכלו ולחוכמתו של החכם האמיתי, על ידי זה האדם יוצר אצל עצמו כלי קיבול להבין את התכלית של המציאות. ואז כאשר האדם מבין את התכלית האמיתית של המציאות כולה, אז האדם חי חיים טובים באמת ללא כל פחד. והדרך היא כנל, על ידי ... חכם אמיתי כזה שמעודד אותו לשאול שאלות, כמה שיותר שאלות בכל תחום ותחום. כגון לדוגמה שעל האדם לשאול את עצמו תמיד על כל דבר, מה התכלית והמטרה של מה שאני עושה בכל פעולה ופעולה? ומה באמת אני רוצה? ולמה באמת אני רוצה את זה? ...
ניהול עצמי, השגת מטרות, תכליתיות, תכלית החיים, חיסרון הוא שלמות, מושלם כפי מה שהוא, הכל קורה מעצמו, לחיות כמו אלוהים
ניהול עצמי, השגת מטרות, תכליתיות, תכלית החיים, חיסרון הוא שלמות, מושלם כפי מה שהוא, הכל קורה מעצמו, לחיות כמו אלוהים
... עצמי, השגת מטרות, תכליתיות, תכלית החיים, חיסרון הוא שלמות, מושלם כפי מה שהוא, הכל קורה מעצמו, לחיות כמו אלוהים איך להשיג מטרות בחיים בצורה יעילה? הרצאתו של ... עצמי, השגת מטרות, תכליתיות, משמעות החיים, וחוויית השלמות בתוך החיסרון עצמו. בהרצאה מודגש הרעיון שהחיים, למרות החיסרון שבהם, הם למעשה מצב של שלמות, והמציאות מושלמת בדיוק כפי ... האם יש משמעות ותכלית לחיים? אליעד מתייחס לשאלה האם יש תכלית לחיים? ומסביר שלכל אדם יש אמונות שונות לגבי התכלית הזו. הוא מציין שיש אנשים שמאמינים שיש להם תכלית כמו לשמור תורה ומצוות, או לקיים איזו מטרה אחרת. אליעד אינו שולל את האפשרות הזו, אך הוא מציע פרספקטיבה רחבה יותר, לפיה האדם לא חייב להיצמד לתכלית מסוימת. לפי דבריו, התכלית האמיתית היא לחוות את החיים בכל רגע, מבלי לחפש מטרה סופית מסוימת שתגדיר את השלמות. הוא מדגיש שהחיפוש עצמו אחרי משמעות ותכלית, הוא השלמות, ולכן לא חייבים להגיע ליעד מוגדר כדי לחוות סיפוק ושלמות. איך לחיות כמו אלוהים ולמה הכוונה? אליעד מציג בהרצאה את הרעיון ... להשיג מטרות בחיים? מה תכלית החיים? האם המציאות מתרחשת מעצמה? איך להרגיש שלמות בחיסרון? מה המשמעות של לחיות כמו אלוהים? איך לייעל את עצמי באמת? איך ...
העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם?
העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם?
... הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם? האם תכלית החיים היא העולם הבא לפי הדתיים? אליעד כהן מסביר את הטענה הדתית הנפוצה שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא, כלומר, שהמטרה של החיים בעולם הזה היא ... בעולם הבא. הוא מציין שהשאלה הבסיסית שמעלים רבנים דתיים כלפי אנשים חילונים היא: מה התכלית של החיים?, וכאשר החילוני אומר שהחיים הם פשוט כדי לחיות ואז למות, זה נשמע להם אבסורדי וחסר משמעות. לעומת זאת, הרבנים הדתיים בטוחים שהתכלית היא העולם הבא, עולם שבו אנשים יקבלו את שכרם לאחר המאמץ והמצוות שקיימו בעולם הזה. לפי הטענה הדתית, העולם הבא הוא המקום שבו בני האדם ילמדו תורה, יהנו, יראו ... הגיונית אפילו יותר מהגישה החילונית, משום שהיא לא באמת נותנת תשובה לשאלה המקורית מה התכלית של החיים?, אלא רק דוחה אותה לשלב הבא. למה ההסבר של העולם הבא לא באמת עונה על השאלה? אליעד כהן מדגיש, שכאשר דתי מגיע לגן עדן ויושב ללמוד תורה במחיצת ... אם אומרים שהסיבה לקיומו של העולם הבא היא רצונו של אלוהים, הרי אפשר באותה מידה לומר שתכלית החיים בעולם הזה היא רצונו של אלוהים, ואין שום צורך בכלל לקיומו של עולם הבא כדי לענות על השאלה הזו. האם העולם הבא הכרחי עבור אלוהים או בני האדם? ... את העולם הבא, אם כבר היה לו טוב מושלם? מה הוא מרוויח מזה? כהן מסביר שגם אם נניח שהתכלית של העולם הבא היא טוב ליברואיו, עדיין נשאלת השאלה למה אלוהים לא יצר מלכתחילה את העולם הבא, ללא צורך בעולם הזה עם הסבל והמאמץ שבו. הוא מביא כדוגמה את הטענה ... הזה הוא מוגבל ומצריך מאמץ מיותר מבני האדם. למה ההסבר הדתי אינו פותר באמת את השאלה על תכלית החיים? אליעד כהן מסכם ואומר שההסבר הדתי שהתכלית היא העולם הבא הוא למעשה חסר משמעות, כי הוא לא פותר את השאלה אלא רק דוחה אותה שלב אחד קדימה. אם התשובה של הדתי היא ככה אלוהים רוצה, הרי שגם החילוני יכול ... כל הזמן ולא מסתפק במציאות אחת מושלמת וקבועה? איך אפשר לדעת את התשובה האמיתית לשאלת תכלית החיים? אליעד כהן טוען שהדרך היחידה לדעת את תכלית החיים האמיתית היא לחקור את השאלה עד הסוף באופן אישי. לדבריו, אי אפשר להסתפק בתשובות כמו העולם הבא, וצריך לבדוק עד הסוף את כל הטענות וההסברים. רק ... את השינויים במציאות, ומדוע המציאות מתרחשת כפי שהיא מתרחשת - רק הוא יוכל להבין באמת מהי תכלית החיים. מה תכלית החיים? האם יש עולם הבא? למה אלוהים ברא את העולם? האם חייבים להתאמץ כדי לקבל שכר? למה יש סבל בעולם הזה? האם אלוהים באמת כל - יכול? ...
דחיינות, לדחות דברים, דחיינות כרונית, דחיינות כפייתית, ממה נובעת דחיינות? איך לא לדחות דברים?
דחיינות, לדחות דברים, דחיינות כרונית, דחיינות כפייתית, ממה נובעת דחיינות? איך לא לדחות דברים?
... מעדיף להיות עסוק בדברים לא משמעותיים? אליעד כהן מציג את הטענה כי האדם מעדיף להישאר עסוק בדברים קטנים ולא מהותיים כדי לא להתמודד עם השאלות הגדולות של החיים, כגון למה אני חי? או מה התכלית של כל זה?. אנשים רבים אומרים לעצמם שכאשר יסיימו את המטלות הקטנות, ... ולבסוף הוא מוצא את עצמו אחרי חיים שלמים כשהוא עדיין לא נגע בשאלות הללו, ואף עובר לגור מתחת לאדמה כשכל ההזדמנויות להבין את עצמו נגמרו. גם אנשים דתיים, שמאמינים שהחיים בעולם הבא הם התכלית, ימצאו את עצמם ללא תשובה אמיתית. כי גם אם האדם יגיע לעולם הבא וילמד תורה עם אלוהים, עדיין תישאר לו השאלה: למה? מה זה נותן? לפי אליעד, גם פתרון העולם הבא אינו פותר את השאלה האמיתית על תכלית החיים. מהי הדרך להפסיק להיות דחיין ולחפש את האושר באמת? ... היא הדחיינות של חיפוש האושר. כאשר האדם מבין זאת ופועל בכנות ובאופן ממוקד למצוא את האושר הפנימי והאמיתי, הוא נפטר מהדחיינות והופך להיות מאושר באמת. חיפוש אושר אמיתי דחיינות ומהותה תכלית החיים והמשמעות הפנימית שלמות מוחלטת מול חיסרון מתמיד איך ... מתמקד בדברים יומיומיים ואומר לעצמו שיום אחד יפנה זמן לסוגיית האושר, אך זה ממשיך להידחות עוד ועוד. בסופו של דבר, כשמעבירים אותו דירה מתחת לאדמה, הוא כבר לא מספיק לשאול את השאלות על תכלית החיים. בנוסף, יש אנשים דתיים שמדמים לעצמם שהתכלית היא העולם הבא. הם טוענים שפה אומנם קשה, אבל שם יהיה גן עדן. אך גם העולם הבא הזה לא פותר את השאלה מה התכלית?. הרי גם כשהם יגיעו לעולם הבא, הם עדיין עלולים לשאול למה הם לומדים ... הסוף, ומשיג את המצב שבו הוא כבר לא צריך לרדוף אחרי שום דבר. כך הוא הופך לאדם מאושר באמת. שיהיה לכולם המשך יום של אושר אמיתי ללא שום דחיינות. תודה. חיפוש אושר אמיתי דחיינות ומהותה תכלית החיים והמשמעות הפנימית שלמות מוחלטת מול חיסרון מתמיד שלום ... אותה. מה היא? המשימה של חיפוש האושר. והאדם כל החיים עושה דברים רק לא לשבת עם עצמו ולשאול למה אני חי. באמת למה אני חי. באמת מנסה להבין, ואומר אני לא פוחד, אני עכשיו חייב להבין מה התכלית. האדם חי חיים שלמים והוא אומר אני בנאדם יעיל ועובד ביעילות ובנאדם מסודר ומשבח את עצמו בכל מיני שבחים ושיגעונות. והוא לא קולט שהוא משקר את עצמו. למה? כי האדם עובר חיים מסויימים ואין לו פעם אחת הבנה מה הוא עושה כאן. מה התכלית . מה זה נותן. עכשיו, הדתיים המשוגעים חושבים, שהתכלית זה העולם הבא. אז נגיד שהם הגיעו לעולם הבא, אז כשהם יגיעו לעולם הבא הם ישאלו, מה התכלית שלי בעולם הבא? מה זה נתן להיות בעולם הבא? ומה העולם הבא של הדתיים? ... הבא מה הם יגידו? אה, זה בשביל העולם הבא האחר. בקיצור מה שנקרא שקר על גבי שקר. בכל מקרה מה שאני בא לומר, שגם סיפור העולם הבא והגן עדן והגהינום, כל הסיפור הזה, הוא לא פותר את השאלה מה תכלית החיים? כי למה בכלל יש פה את ה... מה המשמעות מה זה נותן? ...
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
... מה טוב בכך שהוא לא מרגיש טוב. וכמו תמיד על האדם לשאול את עצמו מה האמת? מה קורה כאן? מה המשמעות שאני חי, מה תכלית החיים , והבן אדם יגלה שהאושר, לא רק שנמצא כאן ועכשיו, אלא שהיה כאן מאז ומעולם, וגם יהיה כאן מעכשיו ...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
... מבינים לעומק שהכל אחד. איך להבין את השאלות המהותיות של המציאות? אליעד מסביר שכדי להבין את השאלות המהותיות של החיים, כמו האם יש תכלית לחיים או אין תכלית?, האם יש משמעות או אין משמעות?, האם יש בחירה או אין בחירה?, צריך לחקור לעומק את הנחות היסוד שעליהן השאלות האלו ... מבוססות על דואליות, על הפרדה בין שני מושגים או רעיונות, והאדם צריך לחקור האם באמת קיימת הפרדה כזאת. לדוגמה, כשאדם שואל האם יש תכלית או אין תכלית?, הוא מניח שקיים הבדל בין מושג תכלית למושג אין תכלית. אליעד ממליץ לאדם לשאול את עצמו אם בכלל יש הבדל בין שני הדברים האלו, ולחקור לעומק מהי בעצם תכלית, ומה גורם לכך שמשהו יהיה בעל תכלית או חסר תכלית. כאשר אדם יחקור לעומק את השאלות האלו, הוא יגיע לתובנה שאין באמת הבדל בין שני המצבים, ובסופו של דבר יבין שהכל אחד ממש. מהו מצב של אחדות מוחלטת? אליעד מתאר מצב שבו האדם מבין שהכל אחד באופן מוחלט, שאין הבדל בין יש לאין, בין טוב לרע, בין תכלית לאין תכלית. הוא אומר שכאשר מגיעים להבנה כזאת, אין באמת שאלות. לא שיש תשובה לכל שאלה, אלא שהשאלות כלל לא קיימות יותר, כיוון שאין ... הידיעה ומהאי - ודאות של החיים. במצב כזה, כבר לא יהיו שאלות ולא תשובות, כי הכל אחד באופן מוחלט. איך למצוא תשובות לשאלות? האם יש תכלית לחיים? מהי אחדות המציאות? איך ליהנות מאי - ודאות? מהן הנחות יסוד של שאלה? תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות ... מבין את המהות, את הדברים המהותיים של המציאות. ואם ייקח האדם את השאלות המהותיות ויפרק אותן, מה הרצונות שלי? מהיכן הם מגיעים? מה תכלית החיים? האם יש תכלית, או אין תכלית? האם יש בחירה? ואולי אין בכלל שאלה? ומה זאת אומרת אם יש שאלה? ברור שיש שאלה, השאלה היא האם יש או אין תכלית וכו. והאדם יגיע להבנה שהכל זה בכלל אחד, שאין הבדל בין יש תכלית ולאין תכלית ועל האדם להיות אמיתי עם עצמו ולשאול, מה הסיבה שלזה יש תכלית ולזה אין תכלית? ולחקור ולבדוק עם עצמו עד הסוף את השאלות המהותיות שיש לו על החיים, ואז יבין שבאמת אין הבדל בכלל בין יש תכלית לאין תכלית, ואז כבר יגמרו לו השאלות ואז גם לא תהיה שאלה אם ירד מחר גשם או לא, כי תהיה הבנה שאין הבדל, אם יש גשם או אין גשם. זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה תכלית החיים?, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה תכלית החיים?, איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, אימון אישי למנהלים, טיפול רגשי בתחום מה תכלית החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 29_07_2025 השעה 19:55:51 - wesi4